Akemi schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:25:
[...]
Heb je ze beide naast elkaar gezien ???
Ik zeg helemaal niet dat één van de twee beter is, alleen dat ik er geen problemen mee heb. Ik zeg notabene nog dat ik ze wel naast elkaar wil zien.
Ik hoor het argument alleen heel vaak nu. Niet alleen bij deze TV. Beetje papegaai gedrag zonder feitelijk bewijs. De techniek gaat vooruit.....
In dezelfde ruimte mag dat ook?

De CX750 is ook absoluut geen slechte TV, verre van, echter het is een keuzre die je moet maken. Is de inkijkhoek of de twin tuners belangrijk? Dan is de CX750 interessant. Vind je hoger contrast belangrijk? Dan zou ik voor de CX700 gaan. Veel mensen zien contrast als een van de belangrijkste beeldeigenschappen en helemaal gezien degene die de vraag stelde het ook specifiek over kijken in het donker had, waar het verschil in contrast het best zichtbaar is raadde ik hem de CX700 aan. Als hij het had gehad over, zeg, het kijken van voetbal met z'n vrienden dan is de kijkhoek belangrijker dan het contrast en dan is de CX750 interessanter. Echter zit er ook nog eens een prijsverschil tussen de twee modellen en daarom is de CX700 in mijn ogen interessanter, tenzij er specifiek een grote kijkhoek of twin tuner nodig zijn.
Overigens is het verschil tussen een VA en een IPS model in een matig verlichte ruimte echt best zichtbaar, ik heb inmiddels enkele tientallen zo niet meer televisies gezien de afgelopen jaren en de IPS modellen pik je (of ik in ieder geval

) er vrij makkelijk tussen uit. Wil niet zeggen dat het beeld slecht is, maar het betere contrast is vaak wat er voor zorgt dat het VA model in dezelfde prijsklasse naar mijn mening mooier beeld geeft, mits er geen andere verschillen zijn, zoals bijvoorbeeld een 50hz tegenover een 100hz paneel, aangezien het verschil in kijkhoek niet bepaald gigantisch is. Uitzonderingen daar gelaten (AX900

), raad ik daarom altijd VA panelen aan, omdat ik het met mijn eigen ogen meermaals heb gezien
Overigens is de reden dat OLED en daarvoor plasma modellen zo geroemd worden/werden is onder andere vanwege het feit dat hun zwartweergave zo goed was, het zorgt ervoor dat het beeld net wat extra impact en realisme heeft.
Tristan schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:33:
Ik geef express geen commentaar over welke beter is. Ik heb voor de 750 gekozen omdat ik de twee tuners en grote inkijkhoek belangrijk vond. DSE effect vind ik minimaal en valt alleen op als je er op let. Het zogenaamde lagere contrast zie ik niet, misschien komt het omdat ik het verschil nooit gezien heb maar het is voor mij in ieder geval niet zodanig minder dat ik er last van heb.
En de twee tuners en grote inkijkhoek zijn dan ook exact de redenen om voor de CX750 te kiezen, wardoor het voor jou de betere koop is, zoals hierboven gezegd, als die twee nodig zijn is de CX750 interessant en anders is de CX700 vanwege het hogere contrast en de lagere prijs interessanter.