Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:56
FiXeR.nl schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:06:
[...]

Inderdaad, en in de Pricewatch specslijst staat ook 100Hz, dit heb ik al aangepast naar 50Hz. Ik ga denk ik toch voor de CX700 dan, ik kijk graag voetbal en speel veel Fifa, dan is 100Hz denk ik toch wel een stuk prettiger. :)
Voor voetbal kan het zeker een voordeel zijn, kwam van een plasma en vond 50hz led in ieder geval tegenvallen. Bij Fifa maakt het volgens mij niks uit, en heb je op een 50hz tv ook gewoon scherp beeld. Bij gamen zet je namelijk normaal gesproken toch alle hulpmatige software uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Matedeor op 17-11-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
REVIEW / Panasonic TX-50CX680E: A Watered-Down Version of the CX700E

Like its big brother, the TX-50CX680E has a VA panel. A close-up of the subpixels reveals that it belongs to the Samsung PSA sub-family. So, blacks should come up well, but viewing angles will be narrow.
Although the TV still has a 100/120 Hz panel, processing has been scaled back from 800 Hz BMR to 240 Hz. You now only have Intelligent Frame Creation motion compensation, which works well, but the lack of BFI—included on the CX700E series—is cruelly evident, especially in the panel's slow response times. We'd recommend setting motion compensation to Medium, but if you don't like the soap-opera effect you should set it to Low.

bron: http://www.digitalversus....50cx680e-p27341/test.html

volgens Panasonic zijn de 670 en 680 qua specificaties hetzelfde en zit het verschil in het design

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 18:40
Ik heb problemen met Netflix op de Panasonic TX-55CX670e. Elke film die ik probeer te bekijken geeft de volgende foutmelding: Titel niet beschikbaar voor afspelen, met code AIP-703.
Via de pc werkt het wel, dus zou niet aan Netflix moeten liggen. Meer mensen met een soortgelijk probleem en/of oplossing? Tv heeft de nieuwste software geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:49
thomas_lueks schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:50:
Ik heb problemen met Netflix op de Panasonic TX-55CX670e. Elke film die ik probeer te bekijken geeft de volgende foutmelding: Titel niet beschikbaar voor afspelen, met code AIP-703.
Via de pc werkt het wel, dus zou niet aan Netflix moeten liggen. Meer mensen met een soortgelijk probleem en/of oplossing? Tv heeft de nieuwste software geinstalleerd.
Even je tv van het stroom halen en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8lab
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 22:07
thomas_lueks schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:50:
Ik heb dit ook een keer gehad op m'n cx800. Factory reset heeft uiteindelijk pas geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8lab
Ik heb een probleem met m'n chromecast op mijn cx800. Bij het afspelen van een video flikkert het beeld eens in de 5 a 10 seconden. Bij het basisscherm van de chromecast gebeurt dit niet, pas na het koppelen en afspelen begint het flikkeren.

Een andere chromecast heeft hetzelfde probleem. Andere HDMI poort maakt ook niet uit. Ook het aanpassen van de HDCP of HDMI modus maakt geen verschil.

Zijn er andere mensen met hetzelfde probleem of met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

Ik heb een cx700 serie en vraag me af of het uitzetten met het knopje s nachts ook het probleem oplost van het niet willen netflixen. Eerder deed ik dat nooit (altijd via de AB op standby) maar na de laatste factory reset ben ik het gaan doen. Volgens mij werkt het maar dat kan ook psychisch zijn.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 13:13
Hier in het bezit van een 55cx720 in combinatie met een Horzion box.

Ik heb een probleem met het geluid. Indien de Horizonbox wordt ingesteld op dolby digital dan kan de TV via HDMI niet op alle kanale geluid weergeven op de tv luidsprekers. Op de receiver werkt dit wel. Nu moet ik bij luisteren via de receiver steeds handmatig de Horizon box van analoog naar dolby digital schakelen om dd 5.1 geluid te ontvangen.
De Panasonic heeft geen enkele moeite met wat voor (digitaal) audio signaal dan ook via de blu ray speler. Hier al van alles op geprobeerd maar het geluid wordt dan netjes via de speakers van de TV weergegeven. Diverse instellingen van de TV geprobeerd, ook de HDMI al rechtstreeks aangesloten op verschillende HDMI poorten.
Ik heb zelf de indruk dat dit aan de Horizon box ligt. Vreemd ook dat bepaalde kanalen (boven de 10) wel gewoon geluid geven op dd. Iemand hetzelfde op een oplossing?

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

gr8lab schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:15:
Ik heb een probleem met m'n chromecast op mijn cx800. Bij het afspelen van een video flikkert het beeld eens in de 5 a 10 seconden. Bij het basisscherm van de chromecast gebeurt dit niet, pas na het koppelen en afspelen begint het flikkeren.

Een andere chromecast heeft hetzelfde probleem. Andere HDMI poort maakt ook niet uit. Ook het aanpassen van de HDCP of HDMI modus maakt geen verschil.

Zijn er andere mensen met hetzelfde probleem of met een oplossing?
Gebruik je het hdmi adapter kabeltje? Die ook gewisseld? Want ik had precies hetzelfde probleem op een andere tv, daar was het kabeltje stuk.

Dat het in het menu goed gaat Is niet vreemd, de bitrate is dan veel lager.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 22:00
gr8lab schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:15:
Misschien niet hetzelfde issue, maar ik krijg op mijn CX800 soms ook storing als ik (analoog) tv kijk en tegelijkertijd mijn Marantz AV receiver SR7005 aanstaat.
Vreemde hieraan is dat dit maar soms voorkomt en enkel bij tv kijken, nooit bij het kijken van tv series die op mijn NAS staan (via mediaplayer van de CX800).
Zelf heb ik geen idee wat hiervan de oorzaak kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:05
Heb deze TV (CXE720) nu anderhalve week, gebruik de beeld-settings die je kunt vinden op Youtube (YouTube: Panasonic TX 50CX700 Picture Settings). Het beeld is prima, wat me opvalt is dat het een stuk rustiger oogt dan mijn oude Panasonic Plasma TV. Daarentegen is het eigenlijk wel bizar dat een TV van 7/8 jaar geleden vrijwel hetzelfde beeld, misschien zelf nog wel beter, produceert als een nieuwe TV. Snap dat de techniek anders is, maar als mijn Plasma geen oerlelijk frame had en veel stroom had verbruikt, was het een vrij nutteloze overstap. FireFox is trouwens wel briljant en werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
Gisteravond de 50CX720e besteld bij HC met een CI+ module. Hij komt vanmiddag binnen :-)

Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen. Het is de vervanger voor mijn 42" plasma HD ready tv van 8 jaar oud.

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 17:15
Heb de tv besteld, maar zag dat de tv zonder 3d brillen komt. Welke brillen zijn geschikt? Ik las ergens over samsung brillen, maar ik kan de thread niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55
Freshnub schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:35:
Heb de tv besteld, maar zag dat de tv zonder 3d brillen komt. Welke brillen zijn geschikt? Ik las ergens over samsung brillen, maar ik kan de thread niet meer vinden.
Het is mij niet duidelijk welke tv je besteld hebt.
Ik heb zelf een 55CX700 (actieve 3D) met daarbij de Panasonic TY-ER3D5ME brillen goed werkend.
Als je de bijvoorbeeld de CX750 hebt moet je een passieve 3D bril hebben met gepolariseerde glazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Valt me trouwens op, nadat mijn nieuwe cx720e rma is gegaan, dat degene die ik nu heb geen last heeft van een soort verticale strepen (zwart) bij wat sneller beeld. Weird...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8lab
wiemelen schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:46:
[...]

Misschien niet hetzelfde issue, maar ik krijg op mijn CX800 soms ook storing als ik (analoog) tv kijk en tegelijkertijd mijn Marantz AV receiver SR7005 aanstaat.
Vreemde hieraan is dat dit maar soms voorkomt en enkel bij tv kijken, nooit bij het kijken van tv series die op mijn NAS staan (via mediaplayer van de CX800).
Zelf heb ik geen idee wat hiervan de oorzaak kan zijn.
Bedankt voor de tip, nu ik mijn Philips blu ray heb losgekoppeld, werkt de chromecast zonder problemen. Bijzonder dat een apparaat op een andere HDMI poort zoveel invloed kan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8lab
Freshnub schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:35:
Ik gebruik de Samsung ssg-5100 actieve brilletjes op m'n cx800, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-09 17:53
in welke zaak in brabant kan ik de 65CX800 bewonderen.. mediamarkt in eindhoven heeft hem niet..

wil deze tv graag 1 keer in het edfht zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

harley2009 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:55:
in welke zaak in brabant kan ik de 65CX800 bewonderen.. mediamarkt in eindhoven heeft hem niet..

wil deze tv graag 1 keer in het edfht zien
Ff navragen bij plattetv.nl......breda noord brabant

Volgens de website hebben ze hem: http://www.plattetv.nl/info/panasonic-tx-65cx800e-13019.html

Ben benieuwd naar je bevindingen, de 55 en 65 staan ook op mijn shortlist.

Samen met de 55x9305 van sony, erg goed, prijzig en buggy software nog.

[ Voor 29% gewijzigd door Fraggert op 21-11-2015 23:09 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nog terugkomend op het pixelstructuur verhaal: zo zien die van Innolux eruit, die vorig jaar in ieder geval hofleverancier van panelen aan Panasonic waren:

50CX800
Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/11/11357/pix2.jpg

58" ander merk ('TCL'); vrijwel elke 58" zal een Innolux zijn:
Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/11/11537/pix-tcl.jpg

En de doe-het-zelf methode zoals ik die tegenkwam werkt nog vrij aardig moet ik zeggen. Zit meer detail in dan op m'n telefoonscherm leek:

Sony 55X8005C:
Afbeeldingslocatie: http://i233.photobucket.com/albums/ee126/apis4/55X8005C_zpsinbcr4f1.jpg

Wat je er aan hebt aangezien je er toch verder geen invloed hebt op wat ze erin stoppen? Goede vraag :+
Misschien zijn er verschillen te ontdekken tussen bijv. de CX680 & Co. en CX700. In de lokale MM alleen 2014 modellen gezien vlgns mij ...

Uit de Flatpanels review van de CX680 (beiden 55"):
CX7 also uses a faster panel and comparing the two we noticed that it has a bit less blurring than CX6. CX6 is not bad but we did notice some overdrive trailing (white halos around moving objects) that gamers might notice. It is not critical issues but CX7 did just a tad better.
Die uit de 50CX680 is iig anders dan die in de 50CX800:
Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/11/11017/cx680_souspixs.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 22-11-2015 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Fraggert schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 23:08:
[...]

Ff navragen bij plattetv.nl......breda noord brabant

Volgens de website hebben ze hem: http://www.plattetv.nl/info/panasonic-tx-65cx800e-13019.html

Ben benieuwd naar je bevindingen, de 55 en 65 staan ook op mijn shortlist.

Samen met de 55x9305 van sony, erg goed, prijzig en buggy software nog.

breda is toch ver rijden voor even te kijken vanuit veghel. zijn er mensen die de 65CX800 thuis hebben, en wat zijn hun ervaringen met deze tv..het is moeilijk een keuze te maken tegenwoordig, maar wat ik wel weet is dat de sony afvalt voor mij.. (lg oled 55 inch) is als die goedkoper wordt ook een optie.

nog 1 vraagje: ik zit op 4 meter van de tv wat raden jullie mij aan 55 (lg) inch of 65 inch CX800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
harley2009 schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:47:
nog 1 vraagje: ik zit op 4 meter van de tv wat raden jullie mij aan 55 (lg) inch of 65 inch CX800).
Mijn advies: 55 inch of een muurtje weg breken.
Ik heb zelf muur tot muur 5m40 en dat is soms al schrikken met 55 inch.
De kwaliteit van sommig (ouder) materiaal is ook pijnlijk slecht op dit formaat ondanks interpolatie.
Laat je ook niet misleiden door hoe relatief klein het er in een winkel uit ziet. In een huiskamer is dat heel anders.

[ Voor 12% gewijzigd door netappie op 22-11-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 09:08
netappie schreef op zondag 22 november 2015 @ 18:13:
[...]

Mijn advies: 55 inch of een muurtje weg breken.
Ik heb zelf muur tot muur 5m40 en dat is soms al schrikken met 55 inch.
De kwaliteit van sommig (ouder) materiaal is ook pijnlijk slecht op dit formaat ondanks interpolatie.
Laat je ook niet misleiden door hoe relatief klein het er in een winkel uit ziet. In een huiskamer is dat heel anders.
Ben ik niet met je eens, gewenste maat is heel persoonlijk. Zo projecteer ik met een fullHD(!) beamer op een 83 inch scherm, waar ik 3 meter vanaf zit en ik zou echt niet kleiner willen. Ja, je ziet het als het bronmateriaal minder is, maar dan neem ik op de koop toe. Een 65 inch UHD tv op 4 meter kan in mijn ogen dan ook prima, maar zoals gezegd, het is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Zojuist ook de XE720 besteld voor vervanging van mijn Samsung F7000.
Nu heb ik hier een soundbar van Samsung hangen welke draadloos met de TV verbind d.m.v. Soundshare. Is zoiets ook mogelijk met Panasonic?

Ik zie er wel soundbars van maar kan nergens echt vinden of ze draadloos zijn en eventueel met een dezelfde afstandbedienings te bedienen is?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:39

Bever!

3

ik zou die 55 inch oled pakken denk ik. prima maat voor 4 meter, groter zou kunnen maar is echt niet nodig.
tv centrum eindhoven heeft veel duurdere spullen staan, misschien hebben ze hem daar staan? MM breda heeft wel de 65cr850, maar weet niet of ze de 800 ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Bever! schreef op maandag 23 november 2015 @ 07:48:
[...]

ik zou die 55 inch oled pakken denk ik. prima maat voor 4 meter, groter zou kunnen maar is echt niet nodig.
tv centrum eindhoven heeft veel duurdere spullen staan, misschien hebben ze hem daar staan? MM breda heeft wel de 65cr850, maar weet niet of ze de 800 ook hebben.
moeilijk om een keus te gaan maken.. zal toch eens goed rond moeten gaan kijken. je kunt ze tenslotte maar 1 keer uitgeven..Samsung SUHD heb ik ook op de shortlist staan.

lg houd mij op dit ogenblik alleen nog tegen qua levensduur en hoe de kleuren er over 5 jaar uit zien.(heb gelezen dat in der loop der jaren kan verslechteren..

dan zou de keus tussen de 55/65 CX800 zijn of een 65 inch sasmung of 55 inch SUHD die hier pas is gereviewd..

(leuk toch die luxe problemen ;) )

Edit: wat is eigenlijk de refresh rate 50 hrz 100 hrz of 200hrz (voor de CX800 65 en 55 inch)

[ Voor 5% gewijzigd door harley2009 op 23-11-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

harley2009 schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:21:
[...]

moeilijk om een keus te gaan maken.. zal toch eens goed rond moeten gaan kijken. je kunt ze tenslotte maar 1 keer uitgeven..Samsung SUHD heb ik ook op de shortlist staan.

lg houd mij op dit ogenblik alleen nog tegen qua levensduur en hoe de kleuren er over 5 jaar uit zien.(heb gelezen dat in der loop der jaren kan verslechteren..

dan zou de keus tussen de 55/65 CX800 zijn of een 65 inch sasmung of 55 inch SUHD die hier pas is gereviewd..

(leuk toch die luxe problemen ;) )

Edit: wat is eigenlijk de refresh rate 50 hrz 100 hrz of 200hrz (voor de CX800 65 en 55 inch)
120hz. Is zelfde als suhd en de 9 serie van sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
InEtVa schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:35:
[...]

Ben ik niet met je eens, gewenste maat is heel persoonlijk. Zo projecteer ik met een fullHD(!) beamer op een 83 inch scherm, waar ik 3 meter vanaf zit en ik zou echt niet kleiner willen. Ja, je ziet het als het bronmateriaal minder is, maar dan neem ik op de koop toe. Een 65 inch UHD tv op 4 meter kan in mijn ogen dan ook prima, maar zoals gezegd, het is persoonlijk.
Inderdaad, als je je niet ergert aan wazige beelden en de grootte belangrijker is dan de waargenomen kwaliteit, dan kan je gemakkelijk voor 65 inch gaan op 4 meter. Maar dan zijn er ook goedkopere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
Ik heb de 50CX720 hier hangen. Werkt allemaal prima, echter lukt het mij niet om een video af te spelen van RTL XL.nl via de Firefox browser.

Iemand anders hetzelfde probleem?

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Zojuist ook de 50CX720 opgehangen.

Op mijn Samsung F7000 kon ik echter met de smart afstandbediening ook de KPN IPTV bedienen, Panasonic reageert echter nergens op. Ik kon zo ook niets vinden ergens.. Kijk ik ergens overheen of is dit niet mogelijk bij Panasonic?
Weinig behoefte om twee afstandsbedieningen te gebruiken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 17:15
Vandaag heb ik de 55CX720 mogen ontvangen, prachtige tv. Heeft iemand misschien de beste instellingen voor het beeld? Ik heb niet echt verstand van calibreren. Wat ik wel merk is dat het beeld een beetje schokkerig gaat, alsof motion flow aanstaat (zo heet het bij mijn oude sony tv). Ik vind dat er niet zo mooi uit zien, het lijkt een beetje nep. Hoe zet je dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Freshnub schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:14:
Vandaag heb ik de 55CX720 mogen ontvangen, prachtige tv. Heeft iemand misschien de beste instellingen voor het beeld? Ik heb niet echt verstand van calibreren. Wat ik wel merk is dat het beeld een beetje schokkerig gaat, alsof motion flow aanstaat (zo heet het bij mijn oude sony tv). Ik vind dat er niet zo mooi uit zien, het lijkt een beetje nep. Hoe zet je dit uit?
Het wordt juist schokkerig als je Intelligent Frame Creation uit hebt staan (zo heet de optie die je zoekt), maar speel vooral eens met die instelling en met 24p smooth film. Ikzelf zou ze allebei uitzetten, maar dat is persoonlijk. Verder is de 'True Cinema' stand en goed uitgangspunt.

[ Voor 7% gewijzigd door InEtVa op 24-11-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Mijn IPTV geeft geen geluid naar de TV via HDMI. Ik heb een Optische kabel er tussen gezet maar ook dan geen geluid. Andere apparaten geven via HDMI wel geluid, wisselen van poorten heeft geen enkel nut.

Iemand tips? Lastig tv kijken luisteren zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Famous schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:30:
Zojuist ook de 50CX720 opgehangen.

Op mijn Samsung F7000 kon ik echter met de smart afstandbediening ook de KPN IPTV bedienen, Panasonic reageert echter nergens op. Ik kon zo ook niets vinden ergens.. Kijk ik ergens overheen of is dit niet mogelijk bij Panasonic?
Weinig behoefte om twee afstandsbedieningen te gebruiken eigenlijk.
Ik heb hetzelfde probleem, de toenmalige monteur heeft de afstandbediening toen geprogrammeerd voor me. Ik heb in ieder geval een berichtje naar KPN gestuurd of ze weten hoe je de afstandbediening kan herprogrammeren, dan zal ik de oplossing hier ook wel even plaatsen. :)

edit, zelf al gevonden: https://www.kpn.com/prive...dsbediening-instellen.htm

[ Voor 8% gewijzigd door FiXeR.nl op 25-11-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

FiXeR.nl schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:26:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, de toenmalige monteur heeft de afstandbediening toen geprogrammeerd voor me. Ik heb in ieder geval een berichtje naar KPN gestuurd of ze weten hoe je de afstandbediening kan herprogrammeren, dan zal ik de oplossing hier ook wel even plaatsen. :)

edit, zelf al gevonden: https://www.kpn.com/prive...dsbediening-instellen.htm
Ah, zal vanavond eens kijken of ik het werkend krijg.
Aannemend dat dit voor de Smart remote is.

Heb jij wel geluid van je IPTV? Ik krijg dit namelijk niet werkend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Hdmi op 1.4 zetten bij setup

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Mede Tweakers... ik zit met een dilemma. Ik ben aan het zoeken naar een betaalbare UHD tv met toch enige opties (budget 1200, maar ben flexibel). Nu kwam ik uit op de CX700, wordt door Tweakers.net, zijn gebruikers en vele andere forums uitgeroepen tot een hele goed tv. So far so good.

Na enig contact met webwinkels en fysieke winkels wordt mij dit model door de verkopers echter afgeraden gezien de upscaling van full-hd content niet goed zou werken (beweert men). Men liet mij in de winkel een full-hd filmpje zien via een usb stick en ik moest toegeven dat het er op Samsung en Sony tv's veel beter uitzag. Eigenlijk zag het er op de CX700 niet zo goed uit.

Echter... Ik kan dit 'fenomeen' nergens terugvinden in reviews, men is voornamelijk positief over dit model. Zijn er hier eigenaren van de CX700 en wat vinden jullie van de full-hd weergave op deze 4k tv?

Thanks voor de hulp alvast!

"Find what you love and let it kill you"

• InEtVa
M-Opensource schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:43:
Mede Tweakers... ik zit met een dilemma. Ik ben aan het zoeken naar een betaalbare UHD tv met toch enige opties (budget 1200, maar ben flexibel). Nu kwam ik uit op de CX700, wordt door Tweakers.net, zijn gebruikers en vele andere forums uitgeroepen tot een hele goed tv. So far so good.

Na enig contact met webwinkels en fysieke winkels wordt mij dit model door de verkopers echter afgeraden gezien de upscaling van full-hd content niet goed zou werken (beweert men). Men liet mij in de winkel een full-hd filmpje zien via een usb stick en ik moest toegeven dat het er op Samsung en Sony tv's veel beter uitzag. Eigenlijk zag het er op de CX700 niet zo goed uit.

Echter... Ik kan dit 'fenomeen' nergens terugvinden in reviews, men is voornamelijk positief over dit model. Zijn er hier eigenaren van de CX700 en wat vinden jullie van de full-hd weergave op deze 4k tv?

Thanks voor de hulp alvast!
Persoonlijk vind ik de upscaling van de CX700 op gelijke hoogte staan met Sony en beter dan Samsung (deze verscherpt het beeld vaak teveel waardoor het er in mijn ogen onnatuurlijk uitziet). Ik weet niet hoe de verkopers hierbij komen, maar ik heb een vermoeden dat er niet voor dezelfde instellingen is gekozen op de TV's. Ook de reviews zijn allemaal positief over de upscaling van de Panasonic. Gezien de lage prijs van de CX700 serie op dit moment heb ik zo een vermoeden dat de marges laag zijn op dat model en het voor hun niet interessant is om te verkopen (Samsung en Sony hebben een stuk 'stabielere' prijzen, mede omdat ze aparte Benelux modellen hebben en Panasonic één model voor vrijwel de hele Europese markt).

• M-Opensource
InEtVa schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:29:
[...]

Persoonlijk vind ik de upscaling van de CX700 op gelijke hoogte staan met Sony en beter dan Samsung (deze verscherpt het beeld vaak teveel waardoor het er in mijn ogen onnatuurlijk uitziet). Ik weet niet hoe de verkopers hierbij komen, maar ik heb een vermoeden dat er niet voor dezelfde instellingen is gekozen op de TV's. Ook de reviews zijn allemaal positief over de upscaling van de Panasonic. Gezien de lage prijs van de CX700 serie op dit moment heb ik zo een vermoeden dat de marges laag zijn op dat model en het voor hun niet interessant is om te verkopen (Samsung en Sony hebben een stuk 'stabielere' prijzen, mede omdat ze aparte Benelux modellen hebben en Panasonic één model voor vrijwel de hele Europese markt).
Dit vermoeden had ik dus al, ze konden mij overigens geen eenduidig antwoord geven op het "waarom zijn alle reviews dan positief?". Ze hebben mij wel voorgesteld dat ik zelf een apparaat mee neem naar de winkel en het zelf test. Denk dat ik mn raspberry pi meeneem met een paar films en het gewoon ga vergelijken daar. Dank voor je antwoord!

• InEtVa
M-Opensource schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:12:
[...]

Dit vermoeden had ik dus al, ze konden mij overigens geen eenduidig antwoord geven op het "waarom zijn alle reviews dan positief?". Ze hebben mij wel voorgesteld dat ik zelf een apparaat mee neem naar de winkel en het zelf test. Denk dat ik mn raspberry pi meeneem met een paar films en het gewoon ga vergelijken daar. Dank voor je antwoord!
Geen probleem! Ik zou wel aanraden om te zorgen dat de instelling hetzelfde staan, willen de instellingen van de TV's nog wel eens verschillen, al dan niet met opzet...

[ Voor 7% gewijzigd door InEtVa op 26-11-2015 14:58 ]

• M-Opensource
InEtVa schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:57:
[...]

Geen probleem! Ik zou wel aanraden om te zorgen dat de instelling hetzelfde staan, willen de instellingen van de TV's nog wel eens verschillen, al dan niet met opzet...
Ja ik ga gewoon zelf die instellingen aanpassen. De verkoper claimde dat de upscaling van de CX700 niet zelf aan of uit te schakelen is, en dat je dus maar moet afwachten of het goed gaat werken. "Soms werkt het gewoon niet" was z'n opmerking. Ik heb inmiddels sterk het vermoeden dat die kerel het niet helemaal snapte...

• InEtVa
M-Opensource schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:08:
[...]

Ja ik ga gewoon zelf die instellingen aanpassen. De verkoper claimde dat de upscaling van de CX700 niet zelf aan of uit te schakelen is, en dat je dus maar moet afwachten of het goed gaat werken. "Soms werkt het gewoon niet" was z'n opmerking. Ik heb inmiddels sterk het vermoeden dat die kerel het niet helemaal snapte...
Upscaling is iets wat inderdaad standaard gebeurd en niet is uit te schakelen, echter hebben andere instellingen ook invloed op de beeldkwaliteit. En soms werkt het gewoon niet is natuurlijk op z'n zachtst gezegd een aparte uitspraak :+

• harley2009
[...]

ik hoor graag wat je bevindingen zijn hier van..

• Bever!

Bever!

3

[...]

geloof nooit een verkoper.
1 upscaling die niet aan en uit te schakelen is, als er geen upscaling is heb je hele dikke zwarte randen om het beeld.
2 Scaling kan je niet beoordelen in de winkel waar de ene tv op scherpte instelling 100 staat en de andere op 10.
3 Panasonic scaled prima.
4 upscaling wordt zwaar overgewaardeerd door winkelpersoneel, en logisch ook als er amper content voor is moet je de klant toch een worst voor houden.

Het enige wat een verkoper boeit is MARGE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Inmiddels ook de cx700 binnen (eigenlijk de cxe720) en wat een verschil met mijn oude HD ready TV....
Ben geen puritein en al snel tevreden met beeld en geluid en dit is toch wel een stapje hoger dan mijn oude situatie.

Ook de eerste keer dat de TV mij bij het aanzetten een tutorial liet zien, ben alleen de "domme" tvs gewend.

Nadeel van alleen ervaring hebben met domme oude tvs is dat ik geen idee heb hoe ik nu zowel het geluid uit mijn (Vodafone) tv kastje als de ingebouwde netflix app over mijn onkyo nr-616 krijg.
Speelt ARC daar een rol in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Bever! schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:47:
[...]

geloof nooit een verkoper.
1 upscaling die niet aan en uit te schakelen is, als er geen upscaling is heb je hele dikke zwarte randen om het beeld.
2 Scaling kan je niet beoordelen in de winkel waar de ene tv op scherpte instelling 100 staat en de andere op 10.
3 Panasonic scaled prima.
4 upscaling wordt zwaar overgewaardeerd door winkelpersoneel, en logisch ook als er amper content voor is moet je de klant toch een worst voor houden.

Het enige wat een verkoper boeit is MARGE.
Wat de verkoper betreft ben ik het volledig met je eens hoor, ik ben altijd sceptisch als het om verkopers gaat. Maar goed, je weet als consument niet altijd alles, dus vandaar dat ik hier postte :)

Jij ook dank voor je bijdrage, ik ben inmiddels wel echt overtuigd van de kwaliteiten van het CX700 toestel, denk dat ik voor de 55 inch ga. Ik ga zaterdag met mn Raspberry PI en een paar films even testen, met instellingen spelen en dan verwacht ik wel dat ik 'm meeneem.

Ik zal hier zeker terugkoppelen over m'n ervaring zaterdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 07:22:
Inmiddels ook de cx700 binnen (eigenlijk de cxe720) en wat een verschil met mijn oude HD ready TV....
Ben geen puritein en al snel tevreden met beeld en geluid en dit is toch wel een stapje hoger dan mijn oude situatie.

Ook de eerste keer dat de TV mij bij het aanzetten een tutorial liet zien, ben alleen de "domme" tvs gewend.

Nadeel van alleen ervaring hebben met domme oude tvs is dat ik geen idee heb hoe ik nu zowel het geluid uit mijn (Vodafone) tv kastje als de ingebouwde netflix app over mijn onkyo nr-616 krijg.
Speelt ARC daar een rol in?
Gebruik de optische uitgang van de TV en de ingang op de receiver, dan werkt het allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Ook de cx700 binnen. Fantastische tv maar het lukt me niet om 4k filmpjes te bekijken op youtube. Als je bij instellingen 'videogegevens weergeven' inschakel dan zie je dat de app maximaal 1080p filmpjes ondersteund. Erg jammer, want Ik had verwacht dat een uhd tv wel de mogelijkheid zou hebben om 4k filmpjes te bekijken op youtube. Zelfs in de openingspost wordt erover gesproken dat 4k content van youtube weergegeven kan worden. Doe ik misschien iets verkeerds?

[ Voor 15% gewijzigd door androidlover op 27-11-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

androidlover schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:11:
Ook de cx700 binnen. Fantastische tv maar het lukt me niet om 4k filmpjes te bekijken op youtube. Als je bij instellingen 'videogegevens weergeven' inschakel dan zie je dat de app maximaal 1080p filmpjes ondersteund. Erg jammer, want Ik had verwacht dat een uhd tv wel de mogelijkheid zou hebben om 4k filmpjes te bekijken op youtube. Zelfs in de openingspost wordt erover gesproken dat 4k content van youtube weergegeven kan worden. Doe ik misschien iets verkeerds?
Lukt mij wel (maar daar heb je niks aan :) ) wat is je verbindingssnelheid? volgens mij moet die wel goed/snel zijn voor 4K. En kijk uiteraard naar de juiste 4K content 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Laatst online: 29-07 09:44
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:18:
[...]

Lukt mij wel (maar daar heb je niks aan :) ) wat is je verbindingssnelheid? volgens mij moet die wel goed/snel zijn voor 4K. En kijk uiteraard naar de juiste 4K content 8)7
ja natuurlijk kies ik 4k content maar dan nog staat er een hd icoontje naast de titel.Hij geeft aan dat verbindingsnelheid rond de 20mbps zit, dat zou het probleem kunnen zijn maar netflix werkt wel in uhd. En ik heb met andere apparaten rond de 45 mbps.

update: nu geeft hij bij video informatie aan dat het filmpje op de resolutie van 2560x1440 wordt afgespeeld. Dat is al beter dan full hd maar nog steeds niet uhd.

[ Voor 31% gewijzigd door androidlover op 27-11-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
M-Opensource schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:36:
[...]

Wat de verkoper betreft ben ik het volledig met je eens hoor, ik ben altijd sceptisch als het om verkopers gaat. Maar goed, je weet als consument niet altijd alles, dus vandaar dat ik hier postte :)

Jij ook dank voor je bijdrage, ik ben inmiddels wel echt overtuigd van de kwaliteiten van het CX700 toestel, denk dat ik voor de 55 inch ga. Ik ga zaterdag met mn Raspberry PI en een paar films even testen, met instellingen spelen en dan verwacht ik wel dat ik 'm meeneem.

Ik zal hier zeker terugkoppelen over m'n ervaring zaterdag!
Heb gemerkt dat deze TV standaard veel meuk heeft aanstaan die het beeld niet ten goede komt. Daarnaast is de stand 'Normal' niet denderen, plus dat in de winkel de instellingen vast op "winkel staan" (te kiezen bij eerste instellingen TV).

Overscan ziet er niet uit (beeld vergroten door randen weg te werken. Soort inzoomen), allerlei ruisreducties etc... als je goed beeld-materiaal hebt, dan is het beeld erg goed en rustig als je die meuk hebt uitstaan. Heb als basis de volgende picture-settings (zelf nog wat getweakt aan de helderheid en brightness)

YouTube: Panasonic TX 50CX700 Picture Settings

[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 28-11-2015 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-Opensource
Bij deze wil ik nog even terug komen op mijn "Panasonic-kan-niet-goed-scalen" debacle met de verkoper.

Vandaag langs gegaan met mn raspbery pi in de aanslag. Daarop een film in 1080p (Interstellar) en tv materiaal van 720p (NBA basketball wedstrijd). De verkoper die ik afgelopen week had was druk maar ik werd snel geholpen door een ander. Deze kerel snapte er overduidelijk veel meer van!

Ik legde mijn dilemma uit en hij gaf aan dat de upscaling en beeldverbetering van Panasonic op dezelfde lijn zit als die van Sony en dus een van de beste is. Hij zei ook dat de CX700 een topaankoop is, zeker gezien de prijs nu erg laag ligt. Dat stemde mij al. Toen getest...

Film en tv materiaal zag er met de basisinstellingen eigenlijk al best wel goed uit. Ik heb enkele settings aangepast (gevonden via avforums) en met weinig tweaken super beeld weten te krijgen! Dit overtuigde mij binnen enkele minuten... en dus heb ik 'm gekocht :)

Hij was helaas nergens meer op voorraad maar Panasonic kon 'm op dinsdag bij hen leveren, dus dan ga ik 'm ophalen.

Allen dank voor het meedenken, ik denk dat ik veel plezier ga hebben van de 55 inch :9~

Overigens, ik heb ook nog een Samsung en enkele Sony modellen getest. Deze waren ook best goed, echter de Samsung was 300 euro duurder en de Sony remote was nergens te bekennen, die waren ze kwijt dus konden ze niet helpen met de settings. Geen groot punt, ik was al overtuigd van de CX700.

(edit) Nu nog beslissing maken over een soundbar... al die keuzes zijn niet goed voor een mens :P

[ Voor 3% gewijzigd door M-Opensource op 28-11-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
Uitstekende keuze.

Ik heb nu een kleine week de CX700 in gebruik en ben er erg enthousiast over. Waarschijnlijk ook echt één van de betere kopen binnen z'n marktsegment. Zet de meeste (of alle) beeldverbeteraars uit, zet 'm op (True) Cinema en je houdt een prachtig beeld over. Houd er wel rekening mee dat de interne mediaspeler geen DTS audio lust, maar dat wist je waarschijnlijk al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
hEgelia schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:49:
Uitstekende keuze.

Ik heb nu een kleine week de CX700 in gebruik en ben er erg enthousiast over. Waarschijnlijk ook echt één van de betere kopen binnen z'n marktsegment. Zet de meeste (of alle) beeldverbeteraars uit, zet 'm op (True) Cinema en je houdt een prachtig beeld over. Houd er wel rekening mee dat de interne mediaspeler geen DTS audio lust, maar dat wist je waarschijnlijk al ;)
Thanks. No problem van DTS, ik heb een dikke pc eronder staan die alle media voor zn rekening gaat nemen. Heos Soundbar erbij, dan moet het wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

M-Opensource schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:00:
[...]

Thanks. No problem van DTS, ik heb een dikke pc eronder staan die alle media voor zn rekening gaat nemen. Heos Soundbar erbij, dan moet het wel goed komen :)
gaaf post ff pics als je die soundbar erbij hebt staan, ben benieuwd hoe dat eruit ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 19:08
Vraagje aan de CX700 bezitters: je kunt geen live tv pauzeren had ik begrepen, maar je kunt volgens mij wel iets opnemen dat je aan het kijken bent met een druk op de knop. Kun je die opname vervolgens ook al bekijken of moet je dan eerst wachten tot het programma is afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik heb eigenlijk niets te klagen over mij CX750 behalve dat ik zo nu en dan een E16-4 Service Is Currently Scrambled melding krijg op zenders waar ik wel een abonnement voor heb. Op Ok drukken verbergt de melding en de zender doet het daarna prima. Is er een manier om van die meldingen af te komen? Ik kijk via een CI module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:57
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe TV en ik wil er niet teveel geld voor uitgeven.

Nu was ik aan het kijken naar de CX700 en die voldoet eigenlijk aan al mijn wensen; UHD, rond 1000 euro, goed contrast, mooie zwart waardes. Tijdens mijn zoektocht kwam ik de CX750 serie tegen, die weliswaar een klein beetje duurder is, maar over een 'beter' IPS panel beschikt
Helaas kan ik weinig uitgebreide reviews vinden over de CX750 serie. Nu vind ik de betere kijkhoeken van een IPS panel wel erg fijn, maar hoe verhoud zich dat t.o.v. de andere beeldkwaliteitsaspecten? En dan met name bij TV kijken in een donkere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Abom schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:22:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe TV en ik wil er niet teveel geld voor uitgeven.

Nu was ik aan het kijken naar de CX700 en die voldoet eigenlijk aan al mijn wensen; UHD, rond 1000 euro, goed contrast, mooie zwart waardes. Tijdens mijn zoektocht kwam ik de CX750 serie tegen, die weliswaar een klein beetje duurder is, maar over een 'beter' IPS panel beschikt
Helaas kan ik weinig uitgebreide reviews vinden over de CX750 serie. Nu vind ik de betere kijkhoeken van een IPS panel wel erg fijn, maar hoe verhoud zich dat t.o.v. de andere beeldkwaliteitsaspecten? En dan met name bij TV kijken in een donkere kamer.
Het IPS paneel in de CX750 serie is absoluut niet beter dan het VA paneel in de CX700 serie. Het IPS paneel heeft inderdaad iets grotere kijkhoeken, echter ligt het contrast een stuk lager dan het VA paneel, iets wat in een donkere kamer helemaal zichtbaar is. Ook hebben VA panelen vaak wat minder last van zichtbare backlight uniformity problemen. Ik zou dan ook zonder meer voor de CX700 gaan, tenzij de kijkhoeken of de dubbele tuner erg belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Als die dikke 100 euro extra voor de 49/50 icnh variant geen probleem is, tja wat zou ik doen..... ik zie sinds een jaar alles dat IPS is, afgekraakt worden hier op GoT, ik zou nagaan of beide types bij mijn mediamarkt zijn, en dan zeker maken dat ik ze naast elkaar zie terwijl ik de AB erbij heb, zodat ik de instellingen weet/mee_speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Sjah schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:21:
Als die dikke 100 euro extra voor de 49/50 icnh variant geen probleem is, tja wat zou ik doen..... ik zie sinds een jaar alles dat IPS is, afgekraakt worden hier op GoT, ik zou nagaan of beide types bij mijn mediamarkt zijn, en dan zeker maken dat ik ze naast elkaar zie terwijl ik de AB erbij heb, zodat ik de instellingen weet/mee_speel.
Nadeel is dat het verschil in contrast nauwelijks zichtbaar is onder de TL-bakken die de meeste winkels (helemaal de MM) gebruiken, terwijl dit thuis, helemaal in een donkere ruimte, wel zichtbaar is. Daarnaast heeft de MM de CX750 serie niet in het assortiment.

[ Voor 5% gewijzigd door InEtVa op 29-11-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Nou, daar herken ik me niet in, dat de Tl-verlichting elke beoordeling onmogelijk maakt van het beeld, plus ik wéét dat mijn MM donkerder hoekjes heeft, daarnaast zou ik de kleuren vooral willen beoordeleln, want daar zou Ips wel 'ns kunnen uitblinken.
De 750 niet bij MM? Hmmm, heb hier wel 'ns de 750 horen noemen door iemand die bij MM langs was geweest, maar natuurlijk dit praktische punt maakt alles uit. Vind echter het nadeel van moeten afgaan op "smaak en voorkeur voor VA van anderen" bijna tegen de borst stuitend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
InEtVa schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:01:
[...]
Het IPS paneel in de CX750 serie is absoluut niet beter dan het VA paneel in de CX700 serie. Het IPS paneel heeft inderdaad iets grotere kijkhoeken, echter ligt het contrast een stuk lager dan het VA paneel, iets wat in een donkere kamer helemaal zichtbaar is. Ook hebben VA panelen vaak wat minder last van zichtbare backlight uniformity problemen. Ik zou dan ook zonder meer voor de CX700 gaan, tenzij de kijkhoeken of de dubbele tuner erg belangrijk zijn.
Bedankt voor de reactie en ook Sjah voor het delen van zijn mening. Ik kijk af en toe TV vanaf mijn eetkamertafel en dan kijk ik onder een hoek naar de TV. Ik kijk echter voornamelijk naar series en films in een donkere kamer en met mijn huidge TV stoor ik mij regelmatig aan het slechte contrast. Misschien dat ik in de toekomst de kijkhoek ga compenseren middels een beugel (heb ik nu ook, maar past niet voor deze TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:30
Gisteren bij de MM in Almere langs om de panasonic cx800 te bewonderen (dacht ik) , blijkt dat ze geen (nieuwe ) panasonic's meer verkopen.
Nou ben ik geen fan van de MM en zijn verkopers, voor een snelle blik kan het geen kwaad.
Stonden nog 2 AX versie's en een ander oud type en dat was het. Gevraagd aan verkoper die vertelde me dat ze inderdaad geen panasonic tv meer gaan verkopen.. net als dat ik op terug weg een HIFI klubben winkler tegen kwam dat was weer positief van Almere...
Verbaasd me dat ze die niet meer gaan verkopen bij de MM.

Wil toch nog even de cx800 in het echt zien, denk dat ik de 65" komende maand wel ga aanschaffen.

[ Voor 9% gewijzigd door d-vine op 30-11-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:27
Tristan schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:41:
Ik heb eigenlijk niets te klagen over mij CX750 behalve dat ik zo nu en dan een E16-4 Service Is Currently Scrambled melding krijg op zenders waar ik wel een abonnement voor heb. Op Ok drukken verbergt de melding en de zender doet het daarna prima. Is er een manier om van die meldingen af te komen? Ik kijk via een CI module.
Ik heb ook een CX750 en had daar in het begin ook last vanl. Nu heb ik daar geen problemen meer mee. Wat zou kunnen helpen is even een factory reset doen.

Heerlijk om te zien hoe de "experts" de IPS van panasonic afbranden zonder deze ook maar gezien te hebben op basis van het standaard argument VA heeft beter contrast dan IPS. Ik heb er geen problemen mee. Enige waar deze last van heeft is het dirty screen effect maar daar zie je in de praktijk helemaal niets van.

Zou ze wel eens naast elkaar willen zien om te kijken hoeveel er nog van deze onzin overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Laatst online: 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Even een snel vraagje: hoe kun je op een CX800-TV HDR content afspelen als dat ding 'slechts' HDMI 2.0 heeft?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Akemi schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:28:
[...]

Heerlijk om te zien hoe de "experts" de IPS van panasonic afbranden zonder deze ook maar gezien te hebben op basis van het standaard argument VA heeft beter contrast dan IPS. Ik heb er geen problemen mee.

Zou ze wel eens naast elkaar willen zien om te kijken hoeveel er nog van deze onzin overblijft.
Ik heb ze beiden gezien en kan je vertellen dat het contrast in mijn ogen erg veel uitmaakt, helemaal bij wat donkerdere scenes. Je beseft overigens dat je zelf nu doet waar je anderen van beschuldigt, een mening geven zonder ze beiden te hebben gezien? Ik vond zelf het VA paneel een stuk beter vanwege het hogere contrast, dat is natuurlijk een mening en dat heb ik ook zodoende aangegeven, geen reden om zo te reageren. Een discussie is goed, maar laten we op een normale manier met elkaar omgaan, ok? En verder goed om te horen dat je tevreden bent met je televisie ;)
SannrHerr schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:57:
Even een snel vraagje: hoe kun je op een CX800-TV HDR content afspelen als dat ding 'slechts' HDMI 2.0 heeft?
HDMI 2.0 kan via een firmware update worden geupdate naar HDMI 2.0a, zou mij niks verbazen als dit wordt gedaan met dezelfde update als degene die HDR ondersteuning gaat toevoegen, ik heb Panasonic zelf hier echter nog niet over gehoord.

[ Voor 18% gewijzigd door InEtVa op 30-11-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Laatst online: 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

InEtVa schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:28:
[...]
HDMI 2.0 kan via een firmware update worden geupdate naar HDMI 2.0a, zou mij niks verbazen als dit wordt gedaan met dezelfde update als degene die HDR ondersteuning gaat toevoegen, ik heb Panasonic zelf hier echter nog niet over gehoord.
Kijk, dat vroeg ik me dus af. Dankjewel. Wist niet dat het softwarematig was.

Panasonic heeft blijkbaar voor zowel alle HDR-ready modellen van vorig jaar, als de HDR-ready 2015 line-up updates beloofd... Dat maakt vooral de modellen van vorig jaar met DisplayPort, een leuke aankoop.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
InEtVa schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:28:
[...]

Ik heb ze beiden gezien en kan je vertellen dat het contrast in mijn ogen erg veel uitmaakt, helemaal bij wat donkerdere scenes. Je beseft overigens dat je zelf nu doet waar je anderen van beschuldigt, een mening geven zonder ze beiden te hebben gezien? Ik vond zelf het VA paneel een stuk beter vanwege het hogere contrast, dat is natuurlijk een mening en dat heb ik ook zodoende aangegeven, geen reden om zo te reageren. Een discussie is goed, maar laten we op een normale manier met elkaar omgaan, ok? En verder goed om te horen dat je tevreden bent met je televisie ;)
Heb je ze beide naast elkaar gezien ???

Ik zeg helemaal niet dat één van de twee beter is, alleen dat ik er geen problemen mee heb. Ik zeg notabene nog dat ik ze wel naast elkaar wil zien.

Ik hoor het argument alleen heel vaak nu. Niet alleen bij deze TV. Beetje papegaai gedrag zonder feitelijk bewijs. De techniek gaat vooruit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik geef express geen commentaar over welke beter is. Ik heb voor de 750 gekozen omdat ik de twee tuners en grote inkijkhoek belangrijk vond. DSE effect vind ik minimaal en valt alleen op als je er op let. Het zogenaamde lagere contrast zie ik niet, misschien komt het omdat ik het verschil nooit gezien heb maar het is voor mij in ieder geval niet zodanig minder dat ik er last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Akemi schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:25:
[...]

Heb je ze beide naast elkaar gezien ???

Ik zeg helemaal niet dat één van de twee beter is, alleen dat ik er geen problemen mee heb. Ik zeg notabene nog dat ik ze wel naast elkaar wil zien.

Ik hoor het argument alleen heel vaak nu. Niet alleen bij deze TV. Beetje papegaai gedrag zonder feitelijk bewijs. De techniek gaat vooruit.....
In dezelfde ruimte mag dat ook? ;) De CX750 is ook absoluut geen slechte TV, verre van, echter het is een keuzre die je moet maken. Is de inkijkhoek of de twin tuners belangrijk? Dan is de CX750 interessant. Vind je hoger contrast belangrijk? Dan zou ik voor de CX700 gaan. Veel mensen zien contrast als een van de belangrijkste beeldeigenschappen en helemaal gezien degene die de vraag stelde het ook specifiek over kijken in het donker had, waar het verschil in contrast het best zichtbaar is raadde ik hem de CX700 aan. Als hij het had gehad over, zeg, het kijken van voetbal met z'n vrienden dan is de kijkhoek belangrijker dan het contrast en dan is de CX750 interessanter. Echter zit er ook nog eens een prijsverschil tussen de twee modellen en daarom is de CX700 in mijn ogen interessanter, tenzij er specifiek een grote kijkhoek of twin tuner nodig zijn.

Overigens is het verschil tussen een VA en een IPS model in een matig verlichte ruimte echt best zichtbaar, ik heb inmiddels enkele tientallen zo niet meer televisies gezien de afgelopen jaren en de IPS modellen pik je (of ik in ieder geval :P ) er vrij makkelijk tussen uit. Wil niet zeggen dat het beeld slecht is, maar het betere contrast is vaak wat er voor zorgt dat het VA model in dezelfde prijsklasse naar mijn mening mooier beeld geeft, mits er geen andere verschillen zijn, zoals bijvoorbeeld een 50hz tegenover een 100hz paneel, aangezien het verschil in kijkhoek niet bepaald gigantisch is. Uitzonderingen daar gelaten (AX900 :9~ ), raad ik daarom altijd VA panelen aan, omdat ik het met mijn eigen ogen meermaals heb gezien :)

Overigens is de reden dat OLED en daarvoor plasma modellen zo geroemd worden/werden is onder andere vanwege het feit dat hun zwartweergave zo goed was, het zorgt ervoor dat het beeld net wat extra impact en realisme heeft.
Tristan schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:33:
Ik geef express geen commentaar over welke beter is. Ik heb voor de 750 gekozen omdat ik de twee tuners en grote inkijkhoek belangrijk vond. DSE effect vind ik minimaal en valt alleen op als je er op let. Het zogenaamde lagere contrast zie ik niet, misschien komt het omdat ik het verschil nooit gezien heb maar het is voor mij in ieder geval niet zodanig minder dat ik er last van heb.
En de twee tuners en grote inkijkhoek zijn dan ook exact de redenen om voor de CX750 te kiezen, wardoor het voor jou de betere koop is, zoals hierboven gezegd, als die twee nodig zijn is de CX750 interessant en anders is de CX700 vanwege het hogere contrast en de lagere prijs interessanter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Oeps, dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door InEtVa op 30-11-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Ik kan dit niet terug vinden bij het menu :+
Waar staat dit?

Eergisteren de TV een reset gegeven en nadat ik hem helemaal uit had gezet had ik wel geluid. Gisteren na het werk de TV weer aangezet en je raad het al..
Weer geen geluid via de IPTV. Word er nu wel beetje gek van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Hoi allemaal sinds vandaag de trotse eigenaar van een CX700. ik heb alleen een probleem als ik netflix heb gebruikt en ik wil weer tv kijken dan krijg ik geen beeld..
Ik moet dan echt de tv helemaal uit zetten en weer aan.
Bij andere apps heb ik hier geen last van.
IK gebruik mijn tv in combinatie met een ci+ module.

EDIT: ik heb ook firmware 3.224

Iemand een oplossing

[ Voor 12% gewijzigd door rjn27 op 30-11-2015 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Famous schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:55:
[...]

Ik kan dit niet terug vinden bij het menu :+
Waar staat dit?

Eergisteren de TV een reset gegeven en nadat ik hem helemaal uit had gezet had ik wel geluid. Gisteren na het werk de TV weer aangezet en je raad het al..
Weer geen geluid via de IPTV. Word er nu wel beetje gek van..
Zit net te kijken, dat bedoel ik helemaal niet. Je moet bij setup > hdmi auto settings jouw input op mode 1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

STIMPPYYY schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:43:
[...]

Zit net te kijken, dat bedoel ik helemaal niet. Je moet bij setup > hdmi auto settings jouw input op mode 1 zetten.
Had ik al even geprobeerd maar beeld bleef zwart..
Iets meer geduld deed wonderen :+ Het leven kan zo simpel zijn.

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
d-vine schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:13:
Gisteren bij de MM in Almere langs om de panasonic cx800 te bewonderen (dacht ik) , blijkt dat ze geen (nieuwe ) panasonic's meer verkopen.
Nou ben ik geen fan van de MM en zijn verkopers, voor een snelle blik kan het geen kwaad.
Stonden nog 2 AX versie's en een ander oud type en dat was het. Gevraagd aan verkoper die vertelde me dat ze inderdaad geen panasonic tv meer gaan verkopen.. net als dat ik op terug weg een HIFI klubben winkler tegen kwam dat was weer positief van Almere...

Wil toch nog even de cx800 in het echt zien, denk dat ik de 65" komende maand wel ga aanschaffen.
Volgens mij zijn ze nog wel in sommige andere MM's. Maar in Amerika worden ze al niet meer in de normale winkels aangeboden en zijn enkel nog via de Panasonic site te koop :X (slecht teken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
d-vine schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:13:

Het is de eerste MM waarvan ik hoor dat ze hem niet hebben. In de Arena hebben ze de CX800 staan, evenals in Cruquius als je hem in de buurt wil bekijken. Ik vermoed dat Apollo in Almere hem ook heeft staan, daar ben ik echter al een tijdje niet meer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:30
InEtVa schreef op maandag 30 november 2015 @ 23:33:
[...]

Het is de eerste MM waarvan ik hoor dat ze hem niet hebben. In de Arena hebben ze de CX800 staan, evenals in Cruquius als je hem in de buurt wil bekijken. Ik vermoed dat Apollo in Almere hem ook heeft staan, daar ben ik echter al een tijdje niet meer geweest.
thanks! Apollo helemaal ontschoten ga daar eens proberen, anders de MM in A'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Nieuwe firmware update 3.224
1. Improve network functions.

Netflix wilde ook al niet meer opstarten zonder deze update.

Wellicht iets met de uitval te maken van de afgelopen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogEatsDog
  • Laatst online: 17-09 16:29
Akemi schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:54:
Nieuwe firmware update 3.224
1. Improve network functions.

Netflix wilde ook al niet meer opstarten zonder deze update.

Wellicht iets met de uitval te maken van de afgelopen weken.
Nog steeds last van, telkens weer stroom eraf voor een minuut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Hoi allemaal even een vraagje tussendoor.
Ondersteund de CX700 ook het streamen van een netwerkshare (samba) bv>
DLNA werkt overigens gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Nu online
rjn27 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:21:
Yep, ik gebruik de mediaplayer voor UHD content en sommige series vanaf mijn NAS.

en dat werkt bijna altijd perfect incl subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
rjn27 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:21:
Toevallig gisteren getest en dat werkt gewoon. Ik heb mijn wifi geconfigureerd en mijn 55CX700 vond meteen de shares van mijn NAS.

Ik heb nu mijn receiver op HDMI1 aangesloten. Moet ik HDMI2 gebruiken voor ARC? en kan ik dan nog beeld van mijn receiver naar mijn TV sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Abom schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:13:
[...]

Toevallig gisteren getest en dat werkt gewoon. Ik heb mijn wifi geconfigureerd en mijn 55CX700 vond meteen de shares van mijn NAS.

Ik heb nu mijn receiver op HDMI1 aangesloten. Moet ik HDMI2 gebruiken voor ARC? en kan ik dan nog beeld van mijn receiver naar mijn TV sturen?
HDMI 2 voor ARC inderdaad. Je kunt het beeld gewoon doorsturen vanuit je reciever lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Lijkt mij ook logisch, maar het symbooltje bij de aansluiting is output, vandaar dat ik dacht dat die niet zou werken...vanavond toch ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Abom schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:25:
Lijkt mij ook logisch, maar het symbooltje bij de aansluiting is output, vandaar dat ik dacht dat die niet zou werken...vanavond toch ff testen.
Het hele idee van een HDMI ARC aansluiting is juist dat je beeld naar de TV kan sturen en geluid terug naar de receiver. Kan dus zeker weten prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
InEtVa schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:36:
[...]

Het hele idee van een HDMI ARC aansluiting is juist dat je beeld naar de TV kan sturen en geluid terug naar de receiver. Kan dus zeker weten prima :)
Ok. Maar ik wil die aansluiting ook andersom gebruiken. Ik heb namelijk mijn HTPC ook aangesloten op de receiver, via displayport > hdmi + toslink. Vraag me af of dat ook blijft werken of dat ik mijn receiver dan 2x aan mooet sluiten op mijn TV (HDMI1 voor HTPC en HDMI2 voor ARC).
Vanavond even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Abom schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:28:
[...]

Ok. Maar ik wil die aansluiting ook andersom gebruiken. Ik heb namelijk mijn HTPC ook aangesloten op de receiver, via displayport > hdmi + toslink. Vraag me af of dat ook blijft werken of dat ik mijn receiver dan 2x aan mooet sluiten op mijn TV (HDMI1 voor HTPC en HDMI2 voor ARC).
Vanavond even testen.
Dat begrijp ik, allebei tegelijkertijd is geen probleem, werkt prima! Wel zorgen dat je TV en receiver goed zijn ingesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door InEtVa op 02-12-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Abom schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:13:
[...]

Oke en komen die shares dan bij apparaten te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
rjn27 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:30:
[...]

Oke en komen die shares dan bij apparaten te staan.
Alle apperaten met DLNA ondersteuning die zijn aangesloten op het netwerk komen bij apparaten te staan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximossel
  • Laatst online: 02-09 08:32
Ik ben ook de trotse bezitter van een TX-50CXE720. ( tevens ook bezitter van een netflix app die nog nooit gewerkt heeft..) alle apps werken behalve netflix (kan geen verbinding maken) . Nu vraag ik mij af of ik de app kan de-installeren en dan weer installeren... ik krijg het niet voor elkaar maar misschien doe ik het fout ;)

ik heb de stroom er al afgehaald, opnieuw opgestart, opnieuw ingelogd etc. de TV is aangesloten via Wifi en de verbinding is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
maximossel schreef op donderdag 03 december 2015 @ 07:40:
Ik ben ook de trotse bezitter van een TX-50CXE720. ( tevens ook bezitter van een netflix app die nog nooit gewerkt heeft..) alle apps werken behalve netflix (kan geen verbinding maken) . Nu vraag ik mij af of ik de app kan de-installeren en dan weer installeren... ik krijg het niet voor elkaar maar misschien doe ik het fout ;)

ik heb de stroom er al afgehaald, opnieuw opgestart, opnieuw ingelogd etc. de TV is aangesloten via Wifi en de verbinding is prima
Factory reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Abom schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:28:
[...]

Vanavond even testen.
Gewoon 1x hdmi van rec. naar tv (hdmi 2). en de andere apparatuur op je receiver aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bterstege
  • Laatst online: 15-09 17:57
Ik heb net ook een 55cx720 gekocht. Heb ook problemen met de Netflix. Soms helpt opnieuw opstarten. Soms niet.

Zelf nog een andere vraag. Is de 720 net als de 700 ook Ziggo gecertificeerd? Op de website van Panasonic staat alleen de 700 genoemd namelijk.

XBL: bterstege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:08
Gisteren ook de 55cx720 ontvangen. Geen problemen gisterenavond met de (korte) Netflix-tests die ik deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
InEtVa schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:52:
[...]

Alle apperaten met DLNA ondersteuning die zijn aangesloten op het netwerk komen bij apparaten te staan inderdaad.
De apparaten die zijn verbonden met samba shares komen ook bij apparaten te staan?
Ik wil namelijk de tv via samba verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximossel
  • Laatst online: 02-09 08:32
Tristan schreef op donderdag 03 december 2015 @ 08:41:
[...]

Factory reset al geprobeerd?
jup.

Ik begrijp er niks van dat het bij andere blijkbaar wel werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:08
rjn27 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:32:
[...]

De apparaten die zijn verbonden met samba shares komen ook bij apparaten te staan?
Ik wil namelijk de tv via samba verbinden.
Ja. Ik heb een server draaien met gewone Windows shares en die kwamen mooi bij apparaten te staan. Wel niet meteen, maar pas na enkele seconden en share per share.
Heb het wel nog maar één keer getest, dus het kan zijn dat hij dat onthoudt voor de volgende keer.

Hou er wel rekening mee dat hij geen DTS-ondersteuning heeft, wat dus een serieus mankement is voor de mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik ben al een tijdje aan het oriënteren en door alle enthousiaste verhalen hier op het forum ben ik van plan een CX700 aan te gaan schaffen. Ik zit alleen met het probleem dat ik een verouderde receiver heb, een Marantz nr1501. Deze receiver ondersteunt geen ARC en HDMI 1.4.

Nu vraag ik mij af of ik uitkom met maar 3 HDMI aansluitingen op de TV. Ik wil een dvd speler, KPN digitale TV kastje en Chromecast aansluiten. Daarnaast wil ik het geluid via de receiver laten lopen. Ik heb naast HMDI kabels ook wel optische kabels. Gaat dit lukken?
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste