Ik heb een Panasonic P50ST50 Plasma staan... Maar ik wil graag wat nieuws hebben. Ik kijk nu dus naar de CX800! Stomme keuze? Of vooruitgang?
moeilijk.. ik denk dat je eerst moet wachten tot dat die uit is..en er reviews zijn en dat je hem zelk kan bekijken. de specs zijn veelbelovend, ik ben er zelf ook op aan het wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:59:
Ik heb een Panasonic P50ST50 Plasma staan... Maar ik wil graag wat nieuws hebben. Ik kijk nu dus naar de CX800! Stomme keuze? Of vooruitgang?
Dat is nou knudde. Ik zit op deze uitvoering te wachten om te zien of deze nu beter is dan de Samsung tegenhanger!Phuuz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:21:
Wij hebben net te horen gekregen dat de levertijd van onze 50" CX800 is opgeschoven van deze week naar week 29
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Op avforums staat een uitgebreide review van de cx800 zelfs met optimale instellingen.
It's never easy.....
Daar waren we gisteren al mee gestoptS1NN3D schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 07:34:
[modbreak]Zo mensen, genoeg gepraat over de OLED televisie van LG die door gebruiker caroden is besteld. We zitten hier in het Panasonic-topic dus laten we het hier bij dit merk laten. Over LG kan in het LG-topic gepraat worden.[/modbreak]
Weer een Panasonic fanS1NN3D schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 07:34:
[modbreak]Zo mensen, genoeg gepraat over de OLED televisie van LG die door gebruiker caroden is besteld. We zitten hier in het Panasonic-topic dus laten we het hier bij dit merk laten. Over LG kan in het LG-topic gepraat worden.[/modbreak]
Dat klopt. Hier staan naar tevredenheid een 42 inch GT30 en een 50 inch GT60 in huis te spelen. Ik hoop het nog lang bij deze plasma's te houden.
Iemand enig idee waarom de cx700 niet bij de media markt te koop is, of bij coronel in naarden?
ik wacht tot hij ietsje goedkoper word, maar met zo weinig aanbieders zal dat nog wel even gaan duren..
ik wacht tot hij ietsje goedkoper word, maar met zo weinig aanbieders zal dat nog wel even gaan duren..
De cx 700 is bij de Mediamarkt de cx710 en in ieder geval online goed verkrijgbaar.
Die cxm710 is wel een koopje nu vergeleken met de prijzen van de normale cx700. en je krijgt betere specs voor minder geld..duc848 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 06:05:
Iemand enig idee waarom de cx700 niet bij de media markt te koop is, of bij coronel in naarden?
Heb hier sinds vorige week de TX-50CXM710 staan. Online besteld bij MM. Zeer tevreden mee.
Wilde eerst nog wachten op de CX800, maar uiteindelijk besloten dat prijs/kwaliteitverhouding van de 700/710 voor mij voldoende was.
Wilde eerst nog wachten op de CX800, maar uiteindelijk besloten dat prijs/kwaliteitverhouding van de 700/710 voor mij voldoende was.
Vorige week heb ik de TX-50CX700 voor 1008 (inclusief verzendkosten) bij Pixmania gehaald. Vertrouw Pixmania wat meer nu ze niet meer vanuit Frankrijk de boel versturen, maar vanuit Zwolle.duc848 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 06:05:
Vreemd genoeg is de 50" nu in prijs gestegen....
(al is die dan nog wel goedkoper dan MM).
De 50CX700E kost nu bij pixmania € 1099,- vorige week nog € 999,- . Blijkbaar vraag en aanbod spelletje
Hopelijk gaat ie ook weer omlaag binnenkort wil hem eigenlijk over twee weken toch wel hebben.
Hopelijk gaat ie ook weer omlaag binnenkort wil hem eigenlijk over twee weken toch wel hebben.
Nee prijzen vanuit pana zijn verhoogd maand of anderhalf geleden, markt volgt die prijs pas later omdat er nog veel voorraad stond/staat met de oude inkoopprijzen. Mark my words die 50cxm710 bij mm staat binnenkort voor 1399..
[ Voor 16% gewijzigd door Bever! op 26-06-2015 12:55 ]
Ik zou zeggen stomme keuze. Het veel betere contrast van de st50 is belangrijker dan 4k materiaal.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:59:
Ook heb je gewoon een betere bewegingsresolutie zonder truukjes.
Ik zou nog een jaar of wat bi jde st50 blijven.
Dat valt tegen volgens mij?! 55cx700 is bij picmania 1299, en bij de media markt 1499 voor de 55cxm710.Bever! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:51:
[...]
Die cxm710 is wel een koopje nu vergeleken met de prijzen van de normale cx700. en je krijgt betere specs voor minder geld..
En hoe bedoelt u de betere specs? Is het niet dezelfde tv, maar dan met een andere naam?
1000hz ipv 800hzduc848 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:59:
[...]
Dat valt tegen volgens mij?! 55cx700 is bij picmania 1299, en bij de media markt 1499 voor de 55cxm710.
En hoe bedoelt u de betere specs? Is het niet dezelfde tv, maar dan met een andere naam?
beter geluid
touch remote (zit normaliter bij de cx800)
pixmania heb ik een keer problemen gehad met aftersales, never again.
[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 26-06-2015 15:50 ]
Wil even melden, dat ik het naadje vind dat Pana alles op 4k inzet, wil je een deftige FHD'er dan kan je beter naar Sony kijken. Ach de vooruitgang hoe stop je die, maar ik ben helemaal niet overtuigd van 4k op een 47 tot 50 incher. Ik zit op kleine 4 meter.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 26-06-2015 16:33 ]
Tja, dat heet vooruitgang. Dezelfde discussie was er bij de overgang van HDReady naar FHDSjah schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:32:
Wil even melden, dat ik het naadje vind dat Pana alles op 4k inzet, wil je een deftige FHD'er dan kan je beter naar Sony kijken. Ach de vooruitgang hoe stop je die, maar ik ben helemaal niet overtuigd van 4k op een 47 tot 50 incher. Ik zit op kleine 4 meter.
In de winkel vind ik een 4K scherm beduidend mooier (helderder, meer contrast, mooiere kleurovergangen) dan een FHD scherm, al kan dat ook komen door instellingen en/of betere aansturing van het scherm natuurlijk om er voor te zorgen dat de consument het 4K scherm koopt

Oke dat is duidelijk 1000 hertz en touch remote zijn inderdaad 2 pluspunten! Geluid loopt over de Sonos bij mij.Bever! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:46:
[...]
1000hz ipv 800hz
beter geluid
Nu dan maar hopen/afwachten dat de prijs een ietsje (1199) daalt dan..
Cs630 is top. Alleen geen firefoxSjah schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:32:
En een groter teletekst geheugenBever! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:46:
[...]
1000hz ipv 800hz
beter geluid
55CX800 gereviewed @ HDTVTEST
highly recommended.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx55cx802b-201506294129.htm
highly recommended.
Mooie review. Minder enthousiast dan de review op avforums, maar dit is het 55" model, die het op sommige gebieden al net wat minder doet dan de 50CX700, wat mogelijk door het paneel komt.Bever! schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:45:
55CX800 gereviewed @ HDTVTEST
highly recommended.
Kijk ik naar de test van mijn huidige CCFL LCD TV uit 2010, dan heeft de de CX800 slechtere 'black levels' en minder goede 'scaling'. Op papier vind ik dit niet veel vooruitgang in 5 jaar.
TV uit 2010 (Highly Recommended):

De CX800 uit 2015 (Highly Recommended):

Aan de andere kant wordt bij de review van de Samsung JS9000 (concurrent van de CX800) vermeld dat de kleuren, scherpte en helderheid van deze TV een Plasma doet 'verbleken' in een gemiddeld verlichte kamer:
"We ran the UE65JS9000 (playing the Life of Pi HDR snippet) side-by-side against a now-defunct-but-still-considered-reference Panasonic ZT plasma (displaying the Blu-ray version), taking care to calibrate both screens to 120 cd/m2 peak white. There’s simply no contest even from fifteen feet away: the combination of super-high resolution, punchier whites, greater gradation and increased detail (not only in the highlights but also in shadowed areas) made the ZT look noticeably muted and softer by comparison. So powerful was this onslaught of resolution, contrast and detail to our visual senses that we weren’t even aware of the UE-65JS9000′s on-paper weaker blacks versus the plasma."
Dus al-met-al zal een nieuwe 4K Samsung of Panasonic zeker een verbetering zijn
Grappig om te zien hoe weinig evolutie er eigenlijk is geweest op dat blacklevel vlak. Scaling is juist erg goed van die cx800 on par met js9000 volgens de review?Mars Warrior schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:26:
[...]
Kijk ik naar de test van mijn huidige CCFL LCD TV uit 2010, dan heeft de de CX800 slechtere 'black levels' en minder goede 'scaling'. Op papier vind ik dit niet veel vooruitgang in 5 jaar.
gewoon weer een review die bevestigd dat de cx800 serie een hele goede tv is.
heb alleen het idee dat bij AV forums ze beter konden kalibreren dan bij hdtvtest.. Het zal wel ergens tussen in liggen.
Voor mij zal het waarschijnlijk wel richting de cx800 65 inch gaan. Ik kan wel wachten op oled met 65 inch maar dat gaat mijn bank rekening niet leuk vinden.
van de "oude" 42" pioneer plasma (hd ready) naar cx800 lijkt me niet verkeerd
heb alleen het idee dat bij AV forums ze beter konden kalibreren dan bij hdtvtest.. Het zal wel ergens tussen in liggen.
Voor mij zal het waarschijnlijk wel richting de cx800 65 inch gaan. Ik kan wel wachten op oled met 65 inch maar dat gaat mijn bank rekening niet leuk vinden.
Verwijderd
Staat goed die sonos playbar onder die tv. Ik ben ook aan het kijken naar deze TV de 50 inch CX700.
Kan iemand mij vertellen of vanuit de ingebouwde netflix app. DD5.1 via optical naar de sonos playbar gaat. Dit kan je zien bij instellingen vanuit de sonos app.
Ook vroeg ik me af als ik een Playstation 3/4 aansluit via HDMI. Of ik dan ook Dolby Digital 5.1 op de playbar krijg via optical.(op zelfde manier te zien of dit werkt via sonos app bij instellingen).
Hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan geven. Want ik wil graag mijn playbar in 5.1 setup gaan gebruiken. En dan niet met stereo brongeluid via optical zitten..
heeft er al iemand met de cx700 en een ps4 FiFa15 gespeelt? dit speel ik nu voornamelijk op mijn panasonic 42 inch plasma. ALs ik de cx800 zo zie dan zie ik 40ms inputlag. Ik heb geen idee of dit normaal is en of dit het gamen in de weg zal zitten. Ik hoor graag wie hier ervaring mee heeft
Je krijgt DD 5.1 via optical doorgestuurd voor live TV kanalen, de Netflix App en ingebouwde media player (allemaal gecontroleerd met de sonos app). Overige ingebouwde apps heb ik niet getest. Bij extern aangesloten bronnen via HDMI is het mij niet gelukt om 5.1 geluid doorgestuurd te krijgen. Alhoewel mijn Play 3's die in surround mode staan verrassend genoeg wel surround geluid weergeven. Dit klinkt in en aantal gevallen (vanaf blue ray) dermate goed dat ik haast niet kan geloven dat dit pseudo surround is maar de Sonos controller geeft toch echt stereo aan...).Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:19:
[...]
Staat goed die sonos playbar onder die tv. Ik ben ook aan het kijken naar deze TV de 50 inch CX700.
Kan iemand mij vertellen of vanuit de ingebouwde netflix app. DD5.1 via optical naar de sonos playbar gaat. Dit kan je zien bij instellingen vanuit de sonos app.
Ook vroeg ik me af als ik een Playstation 3/4 aansluit via HDMI. Of ik dan ook Dolby Digital 5.1 op de playbar krijg via optical.(op zelfde manier te zien of dit werkt via sonos app bij instellingen).
Hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan geven. Want ik wil graag mijn playbar in 5.1 setup gaan gebruiken. En dan niet met stereo brongeluid via optical zitten..
Ik vrees daarom dat je voor externe HDMI aangesloten bronnen met een optical switch moet gaan werken. Dit vind ik zelf niet zo'n issue omdat ik met name veel via Netfilx kijk tegenwoordig.
Mijn ervaring is juist dat David McKenzie veel beter kan kalibreren dan die twee bij avforums (met name ook vanuit z'n beroep van blurays encoden). Maar hij doet bij hdtvtest niet zoveel meer tegenwoordig.d-vine schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:08:
gewoon weer een review die bevestigd dat de cx800 serie een hele goede tv is.
David McKenzie kalibreert helemaal geen tv's meer voor hdtvtest. Hij woont sinds een tijd al in Amerika.Adlermann schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:26:
[...]
Mijn ervaring is juist dat David McKenzie veel beter kan kalibreren dan die twee bij avforums (met name ook vanuit z'n beroep van blurays encoden). Maar hij doet bij hdtvtest niet zoveel meer tegenwoordig.
Ja dat weer ik, er was eerst nog sprake dat hij de USA modellen ging reviewen, maar volgens mij nooit van de grond gekomen...Sjaak2k schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:36:
[...]
David McKenzie kalibreert helemaal geen tv's meer voor hdtvtest. Hij woont sinds een tijd al in Amerika.
Verwijderd
Als plasmafan is mijn Panasonic nu vervangen voor de Oled van LG. Moet eerlijk zeggen dat dat een waardige opvolger is van de Panasonic's plasma serie
Het is niet mijn bedoeling om een discussie LG-Oled versus Panasonic op te starten. Wou dit alleen even meegeven..
Het is niet mijn bedoeling om een discussie LG-Oled versus Panasonic op te starten. Wou dit alleen even meegeven..
Vandaag de knop doorgehakt nadat me 2de 55CX750 ook weer last had van DSE (nog erger als de 1ste) om een Samsung 55JU7000 te bestellen. Vindt het wel jammer want de vormgeving en het Firefox OS vond ik zeer mooi. Moet toch wel zeggen dat de aftersales van Plattetv.nl zeer goed is bevallen 2de tv werd zonder moeite geleverd en ze wouden zelfs nog wel een 3de leveren maar mij vertrouwen was er niet dat dat exemplaar wel ineens goed zou zijn.
It's never easy.....
Calibratie resultaten van de 65CX850 door David McKenzie voor de Flat Panel shootout (zou in Europa de CX800 moeten zijn):

ANSI contrast (wit 123 cd/m²) (zwart 0.035 cd/m²) ~3485:1

Panasonic TC-65CX850C Calibration Notes
Setting the local-dimming control to Maximum produced the best blacks, but it also caused the gamma to take on an S-curve, which severely compromised shadow detail. Setting that control to Medium allowed me to accurately set BT.1886 gamma, but black level was quite a bit higher.
Tegenover de LG EG960V OLED, Samsung 78JS9500 en Sony 75X9405C is de Panasonic onderaan geeindigd, met name door tegenvallend zwart. 'Winnaar' was de OLED ondanks slechte cijfer op uniformiteit (vlgns mij was er nog een opmerking van McKenzie tegen een van de AVS forum leden dat de uniformiteit nog wel verbeterd kon worden dmv calibratie dus hij zal wel enigszins beperkte tijd hebben gehad)The Panasonic had the best color accuracy and widest maximum color gamut, but its blacks were quite a bit less deep than the others, taking it out of contention for me. According to David Mackenzie, he could have set the local-dimming control to its maximum strength, which would have deepened the blacks considerably, but that also took the gamma far from the target of BT.1886, thus compromising shadow detail. The mandate of the shootout was to get as close to that gamma as possible, so he set the local-dimming control one step down from maximum, which allowed him to nail the BT.1886 gamma at the expense of deeper blacks.
This year, we added screen uniformity as a separate category, and it happened to put the LG OLED at a distinct disadvantage because of the weird darkening along the side edges. This problem manifested itself at low APLs (average picture levels), though it was also clearly visible in some cases of not-so-dark images—for example, in the orange menu of the AVS HD 709 program, the sides were darker orange than the center. Should we not have included screen uniformity as a ballot category because it gave the LCDs an advantage in that respect? Not as far as I'm concerned.
LG sent an engineer from Korea to the event, who said the side-edge darkening has something to do with how the electronics address the pixels, but we did not get a definitive explanation. Calibrator David Mackenzie confirmed that the issue could not be mitigated by adjusting the picture controls. Tim Alessi, LG's product-development manager, acknowledged that the problem is endemic—which was demonstrated by trying two samples from Robert's inventory—and that LG is working diligently to correct it.

[ Voor 95% gewijzigd door apis29 op 04-07-2015 02:13 ]
Gisteren heb ik de TX-65CX700E binnen gekregen. Ben er tot nu toe erg tevreden over.
Ik was positief verrast over het geluid omdat er in de review van tweakers aangegeven werd dat hij slecht zou zijn. Uiteraard zijn mijn speakers beter, maar vind het zeker niet erg om de interne speakers te gebruiken voor normaal tv gebruik. In mijn oude LCD was het veel slechter.
Daarnaast vond ik de donkere randen ook wel meevallen. Maar omdat het een grote tv is heb je daar totaal geen last van.
Ik was positief verrast over het geluid omdat er in de review van tweakers aangegeven werd dat hij slecht zou zijn. Uiteraard zijn mijn speakers beter, maar vind het zeker niet erg om de interne speakers te gebruiken voor normaal tv gebruik. In mijn oude LCD was het veel slechter.
Daarnaast vond ik de donkere randen ook wel meevallen. Maar omdat het een grote tv is heb je daar totaal geen last van.
beetje teleur gesteld in de cijfertjes van de panasonic CX800. is toch een tv die ik hoog op het verlanglijstje heb staan.. maard dit zo lezend slaat de twijfel toe..apis29 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 01:46:
Calibratie resultaten van de 65CX850 door David McKenzie voor de Flat Panel shootout (zou in Europa de CX800 moeten zijn):
[afbeelding]
[...]
[...]
Tegenover de LG EG960V OLED, Samsung 78JS9500 en Sony 75X9405C is de Panasonic onderaan geeindigd, met name door tegenvallend zwart. 'Winnaar' was de OLED ondanks slechte cijfer op uniformiteit (vlgns mij was er nog een opmerking van McKenzie tegen een van de AVS forum leden dat de uniformiteit nog wel verbeterd kon worden dmv calibratie dus hij zal wel enigszins beperkte tijd hebben gehad)
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit. moet er wel bij vermelden dat ik voor de 65 inch ga..over 2 weken komen ze uit, wachten dan nog maar eens rustig af.
[ Voor 4% gewijzigd door harley2009 op 04-07-2015 11:03 ]
65 inch heeft een ander panel dan de 50 en 55. Tevens een usa model uit andere fabriek dus weet niet of je het 1 op 1 kan vergelijken met de cx800e.
overigens is het een prima resultaat als je prijs van de toestellen vergelijkt en die cx800 is geen full array led. Goed contrast en beste nauwkeurigheid betreft kleur en grootste bereik. imo beste prijs kwaliteit. Jammer dat sony geen full array leds levert in eu, ze komen goed uit die us test.
overigens is het een prima resultaat als je prijs van de toestellen vergelijkt en die cx800 is geen full array led. Goed contrast en beste nauwkeurigheid betreft kleur en grootste bereik. imo beste prijs kwaliteit. Jammer dat sony geen full array leds levert in eu, ze komen goed uit die us test.
[ Voor 52% gewijzigd door Bever! op 04-07-2015 10:31 ]
De 75X9405C die door Trusted Reviews is gereviewed lijkt me gewoon uit te komen in Europa (aangezien het een Engelse site is).
De CX800E is ook een FALD model vanaf iig de 55" maar met een heel beperkt aantal zones; daardoor zou je ook kunnen zeggen dat het geen full array is
Verder wordt nog gedacht dat de 98% DCI modellen een 10-bit paneel hebben (de 65" dus) en de 90% een gewoon 8-bit maar misschien is er nog wel een andere verklaring voor ...
Even de engelse reviews erbij pakken:
HDTV test haalt bij de 55" 0.042 cd/m² voor zwart bij 4x4 ANSI en AV Forums 0.02 bij de 50" en dat is vlgns mij een edge-lit model net als de <55"(?) CX700 die ook die 0.02x halen ...
De CX800E is ook een FALD model vanaf iig de 55" maar met een heel beperkt aantal zones; daardoor zou je ook kunnen zeggen dat het geen full array is

Verder wordt nog gedacht dat de 98% DCI modellen een 10-bit paneel hebben (de 65" dus) en de 90% een gewoon 8-bit maar misschien is er nog wel een andere verklaring voor ...
Even de engelse reviews erbij pakken:
HDTV test haalt bij de 55" 0.042 cd/m² voor zwart bij 4x4 ANSI en AV Forums 0.02 bij de 50" en dat is vlgns mij een edge-lit model net als de <55"(?) CX700 die ook die 0.02x halen ...
[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 04-07-2015 15:29 ]
De moraal van het hele review verhaal is dus dat je per review niet de hele serie mag beoordelen, maar dat elke review een oordeel is over dat specifieke model.
Ik vond nog een video review (van eergisteren) van de 55" Sony X8505C, Samsung JS9090 en Panasonic CXW804, oftewel TV's van €2000 tot richting de €4000.
Van links naar rechts is elke keer de Sony, Samsung en Panasonic!
1. Kleurbereik:

2. Scherm Zwartwaardes (Samsung Demo video, scene uit Star Wars):

3. Scherm Uniformiteit / Banding / DSE:

4. Bewegende Beelden (Video van Panasonic om voorheen aan te geven hoe superieur hun Plasma schermen waren tov de LCD/LED TV's...):
Mijn kort-door-de-bocht conclusie is dat de edge-lit 50" CX800 een hele goede TV is, die (een stuk) beter presteert op kleurbereik en zwartwaardes dan zijn grotere broer de 55", en ten opzichte van de concurrentie een zeer goede prijs/prestatie verhouding heeft!
Ik vond nog een video review (van eergisteren) van de 55" Sony X8505C, Samsung JS9090 en Panasonic CXW804, oftewel TV's van €2000 tot richting de €4000.
Van links naar rechts is elke keer de Sony, Samsung en Panasonic!
1. Kleurbereik:
- De Samsung heeft het grootste kleurbereik
- De Samsung is soms wat te rood / heeft wat rood/paarse vlekken
- Als opmerking wordt gegeven dat de edge-lit 50" Panasonic een beduidend groter kleurbereik (richting de Samsung) heeft dan dit direct-lit 55" model (!!!) - Een bevestiging van de avforums review dus...

2. Scherm Zwartwaardes (Samsung Demo video, scene uit Star Wars):
- De Samsung heeft erg veel moeite met een overwegend zwart scherm. Vertoont ook de nodige vlekken en een rood/paarse zweem
- De Sony en de Panasonic doen dit juist erg goed waarbij de Panasonic een stuk helderder is, maar dat mag je ook verwachten van een HDR ready scherm...

3. Scherm Uniformiteit / Banding / DSE:
- De Samsung vertoont hier de meeste (rood/paarse) vlekken.
- De Panasonic is hier toch wel de beste, behoudens de lichtafval aan de randen. Het 50" model heeft volgens avforums hier absoluut geen last van: "a screen that looked completely uniform on dark scenes, without a sniff of clouding, edge-bleed or any other unpleasantness"

4. Bewegende Beelden (Video van Panasonic om voorheen aan te geven hoe superieur hun Plasma schermen waren tov de LCD/LED TV's...):
- De Samsung is hier heer en meester
- De Panasonic doet dit het slechtste
- Opmerking van de reviewer is dat het in real-life veel minder opvalt...
- Wederom zijn de uniformiteits problemen van de Samsung ontzettend goed te zien en de lichtafval aan de randen van de Panasonic.

Mijn kort-door-de-bocht conclusie is dat de edge-lit 50" CX800 een hele goede TV is, die (een stuk) beter presteert op kleurbereik en zwartwaardes dan zijn grotere broer de 55", en ten opzichte van de concurrentie een zeer goede prijs/prestatie verhouding heeft!
Balen, ik krijg het niet voor elkaar om het geluid op mijn Panasonic CX700 / Samsung HD decoder synchroon te krijgen. Het maffe is dat het geluid sowieso achter loopt en in alle settings kun je alleen nog meer vertragen. Dit maakt het dus alleen erger.
Netflix doet het overigens prima, deze is perfect synchroon. Iemand tips?
Vanavond maar even kijken.Mars Warrior schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:32:
De moraal van het hele review verhaal is dus dat je per review niet de hele serie mag beoordelen, maar dat elke review een oordeel is over dat specifieke model.
De panasonic ziet er goed uit. Alleen jammer dat de 50" idd beter lijk te zijn dan de 55".
Zeker omdat ik eigenlijk een 55" model zoek.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Lees veel over de cx700 en cx800 maar kan weinig reviews vinden over de cx750 ( en dan het 60 inch model), deze staat op mijn verlanglijstje. Zijn er al tweakers die dit model in huis hebben ?
Waarom 60 inch ipv 65 inch, de 65 inch past net niet tussen de 2 deuren op de muur waar hij moet komen hangen.
Waarom 60 inch ipv 65 inch, de 65 inch past net niet tussen de 2 deuren op de muur waar hij moet komen hangen.
Zal geen 750 serie nemen heb er nu 2 gehad met DSE wel de 55 inch versie maar ik besloten om Samsung te nemen en niet een 3de toestel te proberen.edebee schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:33:
Lees veel over de cx700 en cx800 maar kan weinig reviews vinden over de cx750 ( en dan het 60 inch model), deze staat op mijn verlanglijstje. Zijn er al tweakers die dit model in huis hebben ?
It's never easy.....
bedankt voor je info, nu maar gaan googlen voor een andere 4K tv van 60 inchRadeon schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:18:
[...]
Zal geen 750 serie nemen heb er nu 2 gehad met DSE wel de 55 inch versie maar ik besloten om Samsung te nemen en niet een 3de toestel te proberen.

Lijkt me een lastige zoektochtedebee schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:42:
[...]
bedankt voor je info, nu maar gaan googlen voor een andere 4K tv van 60 inch
Als je hier kijkt naar wat voorbeelden van recente TV's, dan lijkt DSE een inherente feature van een moderne LED TV, waar je afhankelijk van de grootte meer dan €4.000 voor mag neerleggen

Of een CX700 of een CX800 kiezen, CX750 is IPS en loopt echt niet meer mee kwa specs.edebee schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:42:
[...]
bedankt voor je info, nu maar gaan googlen voor een andere 4K tv van 60 inch
CX700 en CX800 hebben ze jammer genoeg niet in 60 inchBever! schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:28:
[...]
Of een CX700 of een CX800 kiezen, CX750 is IPS en loopt echt niet meer mee kwa specs.
Hm lastig idd, dan zou ik een samsung 60JU6400 kiezen als het echt perse 60 moet zijn. Vrij weinig keuze in die maat.edebee schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:45:
[...]
CX700 en CX800 hebben ze jammer genoeg niet in 60 inch, heb nu een 55 inch en zou toch iets groter willen
Hdmi 2 gebruiken, en software update doen van tv.ElGrandoNeuso schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:33:
Balen, ik krijg het niet voor elkaar om het geluid op mijn Panasonic CX700 / Samsung HD decoder synchroon te krijgen. Het maffe is dat het geluid sowieso achter loopt en in alle settings kun je alleen nog meer vertragen. Dit maakt het dus alleen erger.
Stel dat je nu naar de media markt gaat en daar verteld dat de 55cx700 in de pricewatch staat voor 1199, en bij de mm kost hij 1699 zou er dan nog iets aan de prijs gedaan worden?
Of zeggen ze dan, tjsa dit is de cxm710 en dit is onze prijs.
Denk dat je dat gewoon moet proberen. Het hier stellen heeft niet zo veel zin.
Daarbij is mijn ervaring dat de ene MM niet de andere is.
Sommige MM willen niets doen. Andere zijn wel bereid om iets met de prijs te doen.
Daarbij is mijn ervaring dat de ene MM niet de andere is.
Sommige MM willen niets doen. Andere zijn wel bereid om iets met de prijs te doen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:53
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Is er ergens een lijstje te vinden met welke apps er beschikbaar zijn voor Firefox os? RTL xl voor gemiste uitzendingen zou handig zijn. Kodi helemaal fijn maar volgens mij is die alleen voor Android tv's (en dan moet je de brakke instabiele Sony Android implementatie voor lief nemen)
rlt xl stopt met ondersteuning voor TV apps op alle platforms. alleen nog mobiel en via browser..We Are Borg schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:39:
Is er ergens een lijstje te vinden met welke apps er beschikbaar zijn voor Firefox os? RTL xl voor gemiste uitzendingen zou handig zijn. Kodi helemaal fijn maar volgens mij is die alleen voor Android tv's (en dan moet je de brakke instabiele Sony Android implementatie voor lief nemen)
npo gemist zit er wel op
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:53
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Lekker dan
Kortom, zit je weer vast aan andere oplossingen
Volgens mij zag ik ergens een functie voorbij komen dat je je tablet scherm kan projecteren op je tv.We Are Borg schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:44:
Lekker danKortom, zit je weer vast aan andere oplossingen
Wellicht dat je op die manier iets kan doen?
Als ik het goed begrijp is de CX700 een betere koop dan de CX750, ondanks dat die laatste wel de duurste is van de twee. Correct?
MM en consorten vragen fabrikanten juist om dit soort afwijkende modellen zodat ze niet mee hoeven te gaan in die laagste prijsgarantie...duc848 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 05:13:
Stel dat je nu naar de media markt gaat en daar verteld dat de 55cx700 in de pricewatch staat voor 1199, en bij de mm kost hij 1699 zou er dan nog iets aan de prijs gedaan worden?
Tenminste dat is mijn vermoeden.
Dank voor de tip. TV is al voorzien van de laatste software (3.116). Alhoewel ik dacht eerder 3.118 gezien te hebben , kan ik deze niet meer vinden. Kabel in HDMI2 gedaan, maar helaas geen verbetering.Bever! schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:31:
[...]
Hdmi 2 gebruiken, en software update doen van tv.
Het is maar wat je gewend bentWe Are Borg schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:44:
Lekker danKortom, zit je weer vast aan andere oplossingen
Wij hebben glasvezel van de KPN, en daar zit alles in het KPN kastje verwerkt (normale TV, HBO en al die gemist / on-demand varianten). Daarbij een Apple TV voor Netflix en het streamen van media...
Omdat de ATV geen 4K ondersteund zal de Netflix app zeer waarschijnlijk de enige app zijn die we ooit van welk smarttv platform dan ook zullen gebruiken zolang we TV van de KPN hebben
Verder bevestigd de review van tweakers van de CS630 maar weer de uitstekende zwartwaardes/contrast, kleurweergave en schermuniformiteit van de 'kleinere' edge-lit modellen van Panasonic
ik heb nergens versie 3.118 gezien. ik draai nu zelf al een maandje versie 3.200 wat ik er handmatig op heb gezet. Echter is deze versie weer teruggetrokken en valt ie niet meer te downloaden? en is versie 3.116 dus het meest recente...ElGrandoNeuso schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:27:
[...]
Dank voor de tip. TV is al voorzien van de laatste software (3.116). Alhoewel ik dacht eerder 3.118 gezien te hebben , kan ik deze niet meer vinden. Kabel in HDMI2 gedaan, maar helaas geen verbetering.
Ltrz,....
Hmm jammer ik meen dat het in laatste software verholpen is. Desnoods ff technische dienst laten komen?ElGrandoNeuso schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:27:
[...]
Dank voor de tip. TV is al voorzien van de laatste software (3.116). Alhoewel ik dacht eerder 3.118 gezien te hebben , kan ik deze niet meer vinden. Kabel in HDMI2 gedaan, maar helaas geen verbetering.
Naar aanleiding van de review van gisteren reviews: Panasonic 40"-CS630: hdtv met pico bello beeld
Begint het toch wel érg te kriebelen om een nieuwe TV aan te schaffen, om onze 8 jaar oude Hd ready Sony van 32" te vervangen.
Grote vraag: is het verstandig om voor dit cS630 fhd model te gaan, of kan ik beter iets bijleggen om meteen voor een 4K variant te gaan (CX670 bijvoorbeeld, maar wel ruim €250 duurder). Zitten hier ervaringsdeskundigen met 1 (of beide) genoemde modellen.
Doel is voornamelijk TV kijken (ziggo box) en netflix. Wellicht af en toe een spelletje via de PC op groot scherm, maar dit heeft geen prioriteit. Ik ben me bewust van de hoge inputlag.
Dank voor de antwoorden!
Joris
Begint het toch wel érg te kriebelen om een nieuwe TV aan te schaffen, om onze 8 jaar oude Hd ready Sony van 32" te vervangen.
Grote vraag: is het verstandig om voor dit cS630 fhd model te gaan, of kan ik beter iets bijleggen om meteen voor een 4K variant te gaan (CX670 bijvoorbeeld, maar wel ruim €250 duurder). Zitten hier ervaringsdeskundigen met 1 (of beide) genoemde modellen.
Doel is voornamelijk TV kijken (ziggo box) en netflix. Wellicht af en toe een spelletje via de PC op groot scherm, maar dit heeft geen prioriteit. Ik ben me bewust van de hoge inputlag.
Dank voor de antwoorden!
Joris
[ Voor 6% gewijzigd door jorisjan op 08-07-2015 23:12 ]
De vraag FHD of 4k is al vaker gevraagd. Eigenlijk heb je 4k niet nodig.
De meeste huishoudens kijken volgens mij TV op 3 a 4 meter afstand.

Op 3m heb je een 75" TV nodig. Wil je dus een TV die kleiner is.
Kan je net zo goed een FHD nemen. Maar dit gaat puur om de resolutie.
Er zijn meer aspecten die een TV goed maken.
Je kan mijn inziens altijd beter voor een goede FHD gaan dan een slechte 4k.
Maar als je een 4k ziet die betere zwartwaardes heeft, contrast etc. Dan is het wel weer waard om voor een 4k TV te gaan.

Maar als je een 4k ziet die betere zwartwaardes heeft, contrast etc. Dan is het wel weer waard om voor een 4k TV te gaan.
Ik gooi er nog maar even een andere - vergelijkbare - grafiek in, die aangeeft dat het menselijk oog wel degelijk in staat is om kwaliteits / scherpte / contrast verschillen waar te nemen tussen de verschillende resoluties zonder in alle gevallen daadwerkelijk de pixels te kunnen 'zien'.DarkSide schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:35:
[afbeelding]
Ik vermoed dat bovenstaand plaatje gebaseerd is op de theorie dat een mens niet meer dan 60 pixels / graad kan onderscheiden. Onderstaand plaatje gaat uit van 200 pixels / graad, gebaseerd op wat een mens (afhankelijk van de leeftijd) maximaal kan waarnemen:

Hierin zie je dat je met een 50" TV, op 3m afstand zelfs nog verschil kan waarnemen tussen 4K en 8K!
Eigenlijk moet je het zelf gaan 'zien' in de winkel
Zelf vind ik het beeld van een 4K TV 'mooier' (als in 'levendiger', 'contrastrijker', 'gedetailleerder') dan een 1080p TV. Allemaal vreselijk subjectief dus, maar of dit nu komt door de toegenomen resolutie, of dat een 4K TV een kwalitatief beter scherm heeft boeit me dan eigenlijk niet
Ik heb gisteren de 40cx800 gekocht.
Ik zit er ruim 2 meter vanaf maar verschil tussen hd en 4k is echt wel zichtbaar. Ik weet niet of het de scherpte is of alleen de kleuren maar het is voor mij persoonlijk wel mooier.
De eerste indruk van de 40cx800 is erg goed. Ik moet nog wel even verder stoeien met de vele instellingen. Zo zat ik te genieten van het beeld en even later viel het me weer tegen. Zat The Following te kijken op Netflix en dat is "korrelig"gefilmd en dat gaf hij niet mooi weer. Maar na wat instellingen veranderd te hebben was dat beeld ook weer perfect.
De overgang van hd ready plasma naar deze tv lijkt goed te bevallen.
Ik zit er ruim 2 meter vanaf maar verschil tussen hd en 4k is echt wel zichtbaar. Ik weet niet of het de scherpte is of alleen de kleuren maar het is voor mij persoonlijk wel mooier.
De eerste indruk van de 40cx800 is erg goed. Ik moet nog wel even verder stoeien met de vele instellingen. Zo zat ik te genieten van het beeld en even later viel het me weer tegen. Zat The Following te kijken op Netflix en dat is "korrelig"gefilmd en dat gaf hij niet mooi weer. Maar na wat instellingen veranderd te hebben was dat beeld ook weer perfect.
De overgang van hd ready plasma naar deze tv lijkt goed te bevallen.
Klopt, het resolutie verhaal is 1 ding, mijn vraag ging inderdaad meer over een vergelijking van de panelen, qua zwartwaardes, contrast, kijkhoeken etc.DarkSide schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:35:
[afbeelding]
Zeker nu FHD eigenlijk alleen nog maar "midrange" toestellen zijn en er bespaard wordt alle extra's (rekenkracht/beeldverbeteraars/HDR/3D brillen/SmartTV omgeving) vraag ik me af of ik er nu goed aan doe om een FHD model te kopen.
Uit de review blijkt dat het paneel erg goed is en dat is toch wel het belangrijste van een TV, maar als de randzaken en/of gebruikservaring van een 4K model een duidelijke meerwaarde hebben dan is het natuurlijk zonde om daar niet een iets hoger budget voor te reserveren.
En aangezien hier de ervaringsdeskundigen zitten
Zou je versie 3.200 op een of ander manier met me willen delen?Steelo schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:56:
[...]
ik heb nergens versie 3.118 gezien. ik draai nu zelf al een maandje versie 3.200 wat ik er handmatig op heb gezet. Echter is deze versie weer teruggetrokken en valt ie niet meer te downloaden? en is versie 3.116 dus het meest recente...
https://drive.google.com/...2TXpoenc/view?usp=sharingElGrandoNeuso schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 19:42:
[...]
Zou je versie 3.200 op een of ander manier met me willen delen?
laat ff weten of het downloaden is gelukt
[ Voor 8% gewijzigd door Steelo op 09-07-2015 21:17 ]
Ltrz,....
Got it! Thanks, ga er morgen mee aan de gangSteelo schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:16:
[...]
https://drive.google.com/...2TXpoenc/view?usp=sharing
ff dubbel check, jij hebt ook een 55-TX700E (of ander formaat)?
àight... ik heb zelf de 40 inch model van de cx700e....ElGrandoNeuso schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:32:
[...]
Got it! Thanks, ga er morgen mee aan de gang![]()
ff dubbel check, jij hebt ook een 55-TX700E (of ander formaat)?
Ltrz,....
Verwijderd
Is mij gelukt, heb nu 3.116 en ook wat problemen met audio sync, heb je deze er zelf ook op staan?Steelo schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:16:
[...]
https://drive.google.com/...2TXpoenc/view?usp=sharing
Heb weinig zin om tv te bricken namelijk
*edit* bedenk me dat een 50 inch wel een aardige grote brick is, laten we het maar houden op vastlopen
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2015 11:42 ]
ik heb zelf al een maandje 3.200 draaien en het werkt prima...d'r zitten nog wel een paar bugs in zoals de traagheid die soms ontstaat wanneer je van kanaal aan het switchen bent, de info van een programma (epg) die meerdere keren steeds naar het begin van de tekst gaat terwijl je de resterende info probeert te lezen door naar beneden te 'scrollen' en wanneer de achtergrond vrij donker is zie je dat het invloed heeft op de contrast van (de witte) ondertiteling die dan wat donkerder wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:32:
[...]
Is mij gelukt, heb nu 3.116 en ook wat problemen met audio sync, heb je deze er zelf ook op staan?
*edit* bedenk me dat een 50 inch wel een aardige grote brick is, laten we het maar houden op vastlopen
Ltrz,....
Ik had de vraag mbt synchronisatie probleem ook aan Panasonic gesteld en dit was hun antwoord:
Als de televisie is aangesloten met een HDMI cabel, dan kunt u de HDCP instellingen aanpassen.
U gaat naar Menu/Instellingen, HDCP instelling zet u van 2.0 naar 1.4.
Onder HDCP instelling staat HDMI mode, als deze op automatisch staat, zet u deze op 1.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Zal vanavond checken.
Als de televisie is aangesloten met een HDMI cabel, dan kunt u de HDCP instellingen aanpassen.
U gaat naar Menu/Instellingen, HDCP instelling zet u van 2.0 naar 1.4.
Onder HDCP instelling staat HDMI mode, als deze op automatisch staat, zet u deze op 1.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Zal vanavond checken.
Helaas, bovenstaande settings hebben niet geholpen.
Zelf ook net in het bezit van een Panasonic 40CX800. Ik loop alleen tegen het probleem aan dat ik geen audio hoor op mijn Marantz via de optische uitgang als ik Netflix 4k films bekijk. De lagere resolutie films geven wel netjes audio door. Bij de geluidsinstellingen van de TV kan je bij SPDIF voor 'AUTO' of 'PCM' kiezen, maar dat heeft verder geen effect.
Is iemand hier misschien al tegenaan gelopen?
Is iemand hier misschien al tegenaan gelopen?
Zojuist update naar 3.200 gedaan, jammer genoeg loopt het geluid nog steeds niet synchroon. Panasonic nog maar eens mailen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:32:
[...]
Is mij gelukt, heb nu 3.116 en ook wat problemen met audio sync, heb je deze er zelf ook op staan?
Wat is het verschil tussen de 700 & 800 serie?
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een CX700 of CX800, maar de CX800 is echt wel gevoelig duurder voor 65" -- dus is het dat wel waard als je puur naar beeldkwaliteit kijkt?lowfi schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:52:
Wat is het verschil tussen de 700 & 800 serie?
Dus inderdaad, wat is het essentiele verschil tussen de twee modellen?
Hdr en 1600hz paneel vermoed ik nu. Of je er wat van merkt is een 2e....
HDR is wel een flink pluspunt hoor. Geeft het beeld flink meer punch.lowfi schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:04:
Moet de bron dat ook niet ondersteunen? Ik kijk tv of mkv via htpc.
Ik heb een CX680 gekocht en ik krijg geen beeld op 4K/60hz. Op 30hz of een lagere resolutie werkt het wel. Aangezien dit precies de restrictie van HDMI 1.4 is vraag ik mij af of iets over het hoofd zie. Moet ik ergens nog iets instellen? De PC kant is een GTX970. De HDMI kabel zou in orde moeten zijn (ARC doet het wel).
PS. Het verschil tussen 1080p en 4k is op deze maat (40") niet zichtbaar op 150cm afstand, op details in zeer artificiele highlights na (je ziet het verschil dan in kleur, niet in scherpte). Je kan het zelf testen door een afbeelding op 4k te scalen naar 1080p en dan weer terug naar 4k zonder interpolatie. Als je vervolgens switcht tussen beide kan je de verschillen zoeken. Op zeer kleine afstand is het verschil heel duidelijk uiteraard.
PS. Het verschil tussen 1080p en 4k is op deze maat (40") niet zichtbaar op 150cm afstand, op details in zeer artificiele highlights na (je ziet het verschil dan in kleur, niet in scherpte). Je kan het zelf testen door een afbeelding op 4k te scalen naar 1080p en dan weer terug naar 4k zonder interpolatie. Als je vervolgens switcht tussen beide kan je de verschillen zoeken. Op zeer kleine afstand is het verschil heel duidelijk uiteraard.
[ Voor 40% gewijzigd door Tim op 11-07-2015 18:41 ]
Voor mij zou het belangrijkste verschil zijn de dubbele (of driedubbele) tuner in de TV om dan dat Ziggo ding weg te doen.lowfi schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:04:
Dan kun je toch tv kijken en een andere zender opnemen
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
Maar om tv te kunnen kijken en een andere zender tegelijkertijd op te nemen moet je 2 CI+ modules installeren toch?
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe TV en twijfel tussen een TX-60CX750 en een TX-65CX700 met een lichte voorkeur naar de 65".
De site van Panasonic is af en toe een beetje onduidelijk dus stel ik mijn vragen hier.
De CX750 heeft, volgens Panasonic wel FireFox maar er staat niets bij over NetFlix 4K terwijl het wel bij de CX700 staat, wie kan hier meer over vertellen?
Bij de CX750 zitten volgens de specs van Panasonic twee afstandbedieningen maar bij de specs van de CX700 staat alleen maar "TV-afstandbediening" met de opmerking "Niet alle accessoires staan hier vermeld", heeft de CX700 nu één of twee AB's?
De site van Panasonic is af en toe een beetje onduidelijk dus stel ik mijn vragen hier.
De CX750 heeft, volgens Panasonic wel FireFox maar er staat niets bij over NetFlix 4K terwijl het wel bij de CX700 staat, wie kan hier meer over vertellen?
Bij de CX750 zitten volgens de specs van Panasonic twee afstandbedieningen maar bij de specs van de CX700 staat alleen maar "TV-afstandbediening" met de opmerking "Niet alle accessoires staan hier vermeld", heeft de CX700 nu één of twee AB's?
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
750 heeft een ips scherm. Betere kijkhoek dan de 700 serie maar lager contrast.
Ik zou voor een tv geen ips nemen.
Ik zou voor een tv geen ips nemen.
Klopt, die dingen kosten iets van 70 euro ps.Msniekers schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:31:
Maar om tv te kunnen kijken en een andere zender tegelijkertijd op te nemen moet je 2 CI+ modules installeren toch?
Heb je binnen 2 jaar al terugverdient met stroomverbruik van het ziggo kastje
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
inderaad, die cisco ontvanger van ziggo slurpt gewoon dik 75w... ouderwetse gloeilamp die continu aanstaatBiker-mouse schreef op zondag 12 juli 2015 @ 17:38:
[...]
Klopt, die dingen kosten iets van 70 euro ps.
Heb je binnen 2 jaar al terugverdient met stroomverbruik van het ziggo kastje

Zelf 2x een 55cx750 gehad en 2x last gehad van een slecht scherm. Ben nu overgegaan op Samsung.Borry schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:36:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe TV en twijfel tussen een TX-60CX750 en een TX-65CX700 met een lichte voorkeur naar de 65".
Wat ook hier boven is gezegd de 750 is een ips scherm en de 700 een VA scherm wat iets minder is in kijkhoeken maar betere zwartwaarde heeft.
Kan je wel vertellen dat de 750 wel 4k doet met Netflix. En qua afstandbedieningen krijg je bij de 700 serie er idd maar 1 en bij de 750 serie 2 stuks.
[ Voor 6% gewijzigd door Radeon op 12-07-2015 20:51 ]
It's never easy.....
Bedankt, hier kan ik wat mee.Radeon schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:47:
[...]
Zelf 2x een 55cx750 gehad en 2x last gehad van een slecht scherm. Ben nu overgegaan op Samsung.
Wat ook hier boven is gezegd de 750 is een ips scherm en de 700 een VA scherm wat iets minder is in kijkhoeken maar betere zwartwaarde heeft.
Kan je wel vertellen dat de 750 wel 4k doet met Netflix. En qua afstandbedieningen krijg je bij de 700 serie er idd maar 1 en bij de 750 serie 2 stuks.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Om nog even hierop terug te komen: een collega heeft een Samsung tv waar ook 2 CI+ modules in kunnen. Hij heeft 1 module geïnstalleerd en kan toch iets opnemen terwijl hij naar iets anders kijkt.Msniekers schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:31:
Is dit dan een beperking bij Panasonic waardoor je 2 modules moet installeren? Want technisch lijkt het dus wel te kunnen met 1 module. Mijn huidige Humax HD ontvanger heeft immers ook slechts 1 smartcard en daarmee kan het ook.
Edit: blijkbaar heeft Ziggo sinds de samengang met UPC een groot deel van zijn standaard tv pakket niet meer gecodeerd. Gevolg is dat de tv deze zenders niet meer hoeft te decoderen en je dus met 2 tuners en 1 CI+ module een programma kunt opnemen terwijl je een ander kijkt.
Zouden de zenders wel gecodeerd zijn, dan heb je per gecodeerd kanaal dat je wilt opnemen/bekijken een CI+ module nodig.
Feit blijft dat de CX700 maar 1 tuner heeft en dus geen mogelijkheden om iets tegelijk te doen.
[ Voor 27% gewijzigd door Msniekers op 13-07-2015 14:03 ]
Kogel is door de kerk, ik ben toch maar voor de. CX700 gegaan. De 40cx700 om precies te zijn. Het nieuwere Firefox OS en voorbereid zijn op 4K gaven de doorslag, icm een prijsverschil van maar €100 t.o.v. De cs630.
Met een paar dagen zou die binnen moeten zijn! Nog tips qua ingebruikname? Eerst softwareupdate installeren en daarna past de TV instellen?
Dank,
Joris
Met een paar dagen zou die binnen moeten zijn! Nog tips qua ingebruikname? Eerst softwareupdate installeren en daarna past de TV instellen?
Dank,
Joris
Ik ben een beetje huiverig hiervoor uit de review van FlatpanelsHD:
"Panasonic is currently the only manufacturer who has had decided support Firefox’s vision for the TV so it the two will likely have to fight hard to convince developers to join the party."
Ik vrees dat er over een jaar niks meer uitkomt en dat het platform sterft om maar te zwijgen over de Nederlandse adoptatie van dit platform.
"Panasonic is currently the only manufacturer who has had decided support Firefox’s vision for the TV so it the two will likely have to fight hard to convince developers to join the party."
Ik vrees dat er over een jaar niks meer uitkomt en dat het platform sterft om maar te zwijgen over de Nederlandse adoptatie van dit platform.
Netflix wordt ondersteund en ddat is voor mij en vriendin belangrijk. NPO gemist/rtlXL/youtubekan desnoods via de webbrowser. (Das geen argument want dat kunnen de andere merken ook). Beeldkwaliteit is wel een argument en die is, voor zover getest, beter of gelijk aan de concurrentie. Vormgeving idem wat mijn smaak betreftDapie007 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:44:
Ik ben een beetje huiverig hiervoor uit de review van FlatpanelsHD:
[ Voor 13% gewijzigd door jorisjan op 14-07-2015 01:01 ]
Same here!jorisjan schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 00:59:
[...]
Netflix wordt ondersteund en ddat is voor mij en vriendin belangrijk. NPO gemist/rtlXL/youtubekan desnoods via de webbrowser. (Das geen argument want dat kunnen de andere merken ook). Beeldkwaliteit is wel een argument en die is, voor zover getest, beter of gelijk aan de concurrentie. Vormgeving idem wat mijn smaak betreft
Goed beeld, redelijk geluid en Netflix 4K zijn ook voor ons het belangrijkste. En daar voldoen een aantal Panasonics volledig aan.
Voor al het andere hebben we de KPN boxjes en een Apple TV die ook nog eens veel sneller en gebruikersvriendelijker zijn dan de welke smart TV dan ook