Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:55
Ja ik zit ook met smart te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K123H
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-08 21:02
Iemand die toevallig ook een 2015 model Panasonic heeft in combinatie met een Sonos box / playbar?

De Sonos speler geeft geluid ondanks dat de audio kabels zijn aangesloten. Ik wil de speakers van de TV onderdrukken, en enkel geluid uit de Sonos box krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:14

Radeon

Today is a good day to die

Heb zelf geen Sonos maar kan je die niet aansluiten via hdmi arc? Dan zou het automatisch zo moeten werken.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K123H
Nee ik denk het niet, de sonos heeft geen HDMI aansluiting, enkel een input poort in de vorm van een koptelefoon plug (zoals in je telefoon bijv), het uiteinde van het draad is bij mij dan de rode en witte audio aansluiting die de tv ingaan (weet de technische term er niet van).

[ Voor 33% gewijzigd door K123H op 12-06-2015 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Je moet de Playbar met een optische kabel aansluiten op jouw TV.

http://www.sonos.com/supp...etting_Up_the_PLAYBAR.htm

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:08
d-vine schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:07:
Mooie review van avforum

"This is, without doubt, the best Panasonic LCD LED TV we’ve ever clapped our eyes on "

" we would rate the CX802 as excellent and certainly better than the LG EC960V OLED TV we recently looked at, in that regard. Yes, the CX802 can’t go OLED black but most people don’t watch a TV in anything like ideal conditions, "

https://www.avforums.com/...802-cx800-4k-review.11261

Gaat wel kriebelen als je het zo leest.. :D
Zelfs ik als Plasma-Fanaat word hier wel een beetje enthousiast van :) Ik hoop dat LEDS in de toekomst wel een volwaardig alternatief gaan worden voor plasma (en een goede concurrent op kwaliteit voor OLED).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Je moet hem idd met een optische kabel aansluiten en dan de volume van je tv op 0 zetten, omdat er een paar mili ms verschil zit tussen het geluid van de tv en de receiver waardoor je een echo effect krijgt.
Ik heb hier een Sony STR DG820 met optische kabel op mn 40CX700E aangesloten en dat gaat prima.
Hij loopt vrijwel synchroon en ik hoef mn receiver niet perse altijd aan te zetten, omdat je ook het geluid van de tv gewoon kunt aansturen, los van de receiver. Verder geeft m'n tv aan de receiver via de optische kabel dolby digital door, dus het geluid is top!
Als je twijfelt over de CX700, gewoon halen, het is echt een top ding!

[ Voor 10% gewijzigd door Steelo op 12-06-2015 15:01 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Laatst online: 17:47
Steelo schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:00:
Je moet hem idd met een optische kabel aansluiten en dan de volume van je tv op 0 zetten, omdat er een paar mili ms verschil zit tussen het geluid van de tv en de receiver waardoor je een echo effect krijgt.
Ik heb hier een Sony STR DG820 met optische kabel op mn 40CX700E aangesloten en dat gaat prima.
Hij loopt vrijwel synchroon en ik hoef mn receiver niet perse altijd aan te zetten, omdat je ook het geluid van de tv gewoon kunt aansturen, los van de receiver. Verder geeft m'n tv aan de receiver via de optische kabel dolby digital door, dus het geluid is top!
Als je twijfelt over de CX700, gewoon halen, het is echt een top ding!
Mooi om te horen dat het een top ding is! Ik kan niet wachten totdat mijn CX700 eindelijk binnen is..

Vind je het niet irritant dat je elke keer de volume naar 0 moet zetten?
Kan je niet gewoon je geluid op de tv op 'mute' zetten, of blijft dan in beeld staan dat hij gemute is?
Hoeft dit niet zodra je via ARC HDMI je geluid richting je versterker stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

joenevd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:10:
[...]

Mooi om te horen dat het een top ding is! Ik kan niet wachten totdat mijn CX700 eindelijk binnen is..

Vind je het niet irritant dat je elke keer de volume naar 0 moet zetten?
Kan je niet gewoon je geluid op de tv op 'mute' zetten, of blijft dan in beeld staan dat hij gemute is?
Hoeft dit niet zodra je via ARC HDMI je geluid richting je versterker stuurt?
als je de tv volume op 0 staat en uitzet en weer aanzet, dan onthoudt hij je keuze. Ik weet eerlijk gezegd niet wat er gebeurt als je je tv op mute zet...het zou kunnen dat die van de receiver dan ook gemute is. Wel weet ik dat je dan mute linksboven op je tv ziet staan, maar voor hoelang weet ik niet...
M'n receiver stamt uit 2008 en ondersteunt daarom helaas geen ARC...

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:53
heb net een mail gekregen van panasonic dat de 65CX800 medio augustus in de winkel te bewonderen is. tevens gevraagd of de 65 inch een edge led of direct led is, maar daar konden ze halaas geen antwoord opgeven.

ik had eigenlijk verwacht dat deze modellen deze maand in de winkel zouden komen..

Edit.

Beste meneer

Hartelijk dank voor het gebruikmaken van onze Panasonic klantenservice.

U vraagt ons of de Panasonic Televisie Modelnummer TX-65CX800 een direct led of een edge led techniek heeft?

U volgende vraag is wanneer komt de televisie bij de delaers in de verkoop?

Tot onze spijt moeten wij u meededelen dat Panasonic heeft de informatie niet vrijgegeven over direct led of edge led techniek.

Wij verwachten de levertijd rond augustus 2015. U kunt verder bij de dealers informeren over levertijden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Opmerking: Als u zich wilt abonneren op een van onze nieuwsbrieven klik dan op de onderstaande link en vul uw e-mail adres in. Voor verdere vragen en/of opmerkingen bel of mail ons Panasonic callcenter.

Nieuwsbrief: http://www.panasonic.nl/h...sonic/11952101/index.html

Met vriendelijke groet,

Mevr.M.Valkovics

[ Voor 61% gewijzigd door harley2009 op 12-06-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
harley2009 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:40:
heb net een mail gekregen van panasonic dat de 65CX800 medio augustus in de winkel te bewonderen is. tevens gevraagd of de 65 inch een edge led of direct led is, maar daar konden ze halaas geen antwoord opgeven.

ik had eigenlijk verwacht dat deze modellen deze maand in de winkel zouden komen..

Edit.

Beste meneer

Hartelijk dank voor het gebruikmaken van onze Panasonic klantenservice.

U vraagt ons of de Panasonic Televisie Modelnummer TX-65CX800 een direct led of een edge led techniek heeft?

U volgende vraag is wanneer komt de televisie bij de delaers in de verkoop?

Tot onze spijt moeten wij u meededelen dat Panasonic heeft de informatie niet vrijgegeven over direct led of edge led techniek.

Wij verwachten de levertijd rond augustus 2015. U kunt verder bij de dealers informeren over levertijden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Opmerking: Als u zich wilt abonneren op een van onze nieuwsbrieven klik dan op de onderstaande link en vul uw e-mail adres in. Voor verdere vragen en/of opmerkingen bel of mail ons Panasonic callcenter.

Nieuwsbrief: http://www.panasonic.nl/h...sonic/11952101/index.html

Met vriendelijke groet,

Mevr.M.Valkovics
Teleurstellende reactie....

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Steelo schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:16:
[...]

als je de tv volume op 0 staat en uitzet en weer aanzet, dan onthoudt hij je keuze. Ik weet eerlijk gezegd niet wat er gebeurt als je je tv op mute zet...het zou kunnen dat die van de receiver dan ook gemute is. Wel weet ik dat je dan mute linksboven op je tv ziet staan, maar voor hoelang weet ik niet...
M'n receiver stamt uit 2008 en ondersteunt daarom helaas geen ARC...
Ik heb dit topic een tijdje gevolgd en nu werd het toch maar eens tijd om te registreren en mee te doen :)

Zelf heb ik de CX700 (de media markt variant CXM710 om precies te zijn) en de Sonos Playbar ook. Via het menu kun je de luidsprekers van de TV deactiveren. Geluid loopt dan wel gewoon via de optische output door. Het enige is dat bij het wijzigen van het volume via de ab onderin het beeld een melding verschijnt dat de luidsprekers uit staan. Gelukkig is de melding heel kort en bescheiden (dit i.t.t. de philips die ik hiervoor had die een levensgrote waarschuwing in beeld bracht voor een seconde of 5 :o )

Goed om te weten is dat DD5.1 wordt doorgestuurd voor alle interne bronnen (TV via CI+ interface, apps zoals netflix etc.). Let op om DD5.1 bij CI+ zenders te krijgen dien je wel de taal aan te passen naar dut5.1 i.p.v. standaard. Om 5.1 via HDMI aangesloten devices door te sturen is mij nog niet gelukt. Ik hou mij aanbevolen voor tips!

Verder is de TV zowel qua beeld, bediening en afwerking inderdaad helemaal top. Na een supertrage Philips eindelijk ook een Smart TV met bruikbare functionaliteit en comfortable snelle werking...

[ Voor 3% gewijzigd door Alfred66 op 12-06-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de cx 8500 echt concurrentie voor de samsung topmodellen? Dat is een verschil van meer dan duizend euros. Moet toch ergens op ingeperkt zijn denk ik dan? Lijkt too good to be true :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 18:21:
Is de cx 8500 echt concurrentie voor de samsung topmodellen? Dat is een verschil van meer dan duizend euros. Moet toch ergens op ingeperkt zijn denk ik dan? Lijkt too good to be true :)
De reviews zeggen genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reviews? Zoveel vind ik er niet op die van avforums na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K123H
Alfred66 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:41:
[...]

Zelf heb ik de CX700 (de media markt variant CXM710 om precies te zijn) en de Sonos Playbar ook. Via het menu kun je de luidsprekers van de TV deactiveren. Geluid loopt dan wel gewoon via de optische output door. Het enige is dat bij het wijzigen van het volume via de ab onderin het beeld een melding verschijnt dat de luidsprekers uit staan. Gelukkig is de melding heel kort en bescheiden (dit i.t.t. de philips die ik hiervoor had die een levensgrote waarschuwing in beeld bracht voor een seconde of 5 :o )

...
Helaas heb ik geen playbar maar een sonos 5. Deze heeft geen optische aansluiting, enkel de headphones aansluiting (als input). iemand een oplossing om de sonos 5 werkend te krijgen met de panasonic (cx700) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 01:24:
Reviews? Zoveel vind ik er niet op die van avforums na.
Ik kan er inderdaad ook maar één vinden, maar veelbelovend is het wel!
Ben benieuwd wanneer hdtvtest de cx800 gaat reviewen en of dat in lijn is met avforums...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:57
Zo, ben ik even blij dat ik niet op deze ben in gegaan.
Stond op 28 Mei voor 682 bij hun, de zwarte ervan is 879, ik bedoel maar. Maar er stond toen bij levertijd verwacht 1 Juni, nu staat er al 2 weken levertijd onbekend, ik zou erg zenuwachtig zijn geworden als ik hun allang betaald had, probeer dan maar eens je geld terug te krijgen, of het geduld op te brengen tot wie weet 1 Augustus.

edit: verkeerde topic..

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 13-06-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
8 dagen geleden stond deze review op hdtvtest erop. (cx700)
en daar waren ze al enthousiast over... lijkt me dat de cx800 daar nog een schepje boven op gaat doen

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx50cx700b-201506054122.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb advies nodig: ik twijfel tussen de CX750 en de CX800. Als ik voor de CX800 ga, dan kies ik een 55" model. Ga ik voor de CX750, dan wordt het een 60" televisie. De CX800 kost me 2249 euro, de CX750 1699 euro.

De vraag: ga ik voor het beste model in een kleiner formaat, of kies ik voor een minder, maar nog steeds goed model, dat groter is... Ik kom er niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spongepro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 16:43
mvanhezik schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:34:
Heb de 55CX700 besteld bij Pixmania voor € 1199 en een Nvidia Shield TV op Amazon voor het smart gedeelte. Hopelijk gaat de bestelling bij Pixmania een beetje soepel...de shop heeft geen beste reputatie zie ik in de reviews.
De prijs voor deze tv bij Pixmania ziet er erg goed uit! Heb jij de tv inmiddels binnen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:43:
Ik heb advies nodig: ik twijfel tussen de CX750 en de CX800. Als ik voor de CX800 ga, dan kies ik een 55" model. Ga ik voor de CX750, dan wordt het een 60" televisie. De CX800 kost me 2249 euro, de CX750 1699 euro.

De vraag: ga ik voor het beste model in een kleiner formaat, of kies ik voor een minder, maar nog steeds goed model, dat groter is... Ik kom er niet uit!
grootste verschil is dat de cx750 passief 3d is en ips ipv va panel heeft?

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steelo schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:48:
[...]

Klopt! En verder wat andere dingen zoals THX certificatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Steelo schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:48:
[...]

Ik zou persoonlijk toch voor een va panel gaan. Dat geeft vaak net een beter contrast en aangezien dat het belangrijkste onderdeel is van beeldkwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:49
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:34:
[...]
Wordt elke tv echt gekalibreerd of is dat meer een "movie mode"?
Ik zie zeker de waarde in van een goede kalibratie, maar als je dat alsnog moet (laten) uitvoeren is het THX-tekentje alleen een excuus om een paar euro extra te vragen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ample Energy schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:54:
[...]

Wordt elke tv echt gekalibreerd of is dat meer een "movie mode"?
Ik zie zeker de waarde in van een goede kalibratie, maar als je dat alsnog moet (laten) uitvoeren is het THX-tekentje alleen een excuus om een paar euro extra te vragen.
Nee, dat is geen kalibratie, maar alleen maar een marketinglabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Thanks! Dan blijf ik naar de 750 kijken :)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Ample Energy schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:01:
Zou ik niet doen, IPS panelen zijn echt verschrikkelijk.

Hier trouwens een review (http://avreviews.eu/panasonic-cx750-review/) . Slecht contrast en donkere hoeken (net als bij de CX700, die hoeken dan). Kijkhoek is ook niet bijzonder beter dan bij een VA paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K123H
spongepro schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 15:50:
[...]

De prijs voor deze tv bij Pixmania ziet er erg goed uit! Heb jij de tv inmiddels binnen gekregen?
Tv is binnen, zeer tevreden. Had mijn twijfels bij het lezen van de reviews maar de tv is binnen 4 dagen geleverd. Logistiek wordt uitbesteed maar ze bellen netjes van te voren om een levermoment (dagdeel) af te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ample Energy schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:01:
Dat zou ik ook niet doen. IPS is verschrikkelijk. Contrast van de 800 serie is echt beduidend beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de 800 heeft hdr dus meer klaar voor de toekomst, of ben ik daar verkeerd in? Heeft hdr eigenlijk ook zijn effect op gewone full hd? Dat de kleuren ook daar meer contrastwaarden heeft of een soort van upscaling doet?

Ik las in een artikel :
the industry believe HDR represents a significantly bigger leap in picture quality than UHD’s higher resolution

Dus is misschien toch iets om rekening mee te houden. De standaard voor hdr is echter nog niet vastgelegd en staat allemaal in zijn kinderschoenen dus ja.. Misschien niet zo belangrijk voor de komende jaren?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2015 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
D-TECH schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 20:26:
[...]

Zou ik niet doen, IPS panelen zijn echt verschrikkelijk.

Hier trouwens een review (http://avreviews.eu/panasonic-cx750-review/) . Slecht contrast en donkere hoeken (net als bij de CX700, die hoeken dan). Kijkhoek is ook niet bijzonder beter dan bij een VA paneel.
Bedankt voor het meedenken, maar ik ga het eerst zelf bekijken ;)
Alles kan altijd beter, maar de 800 kost meer, is er niet in 43" en de kans is klein dat de 750 niet al veel beter is dan mijn huidige tv. Als ik niet direct zie dat het een upgrade is ga ik er natuurlijk niet voor.

Dingen als donkere hoeken wil ik in het echt zien, want het lijkt me sterk dat zo'n dure tv in de praktijk zulk raar beeld geeft. Die reviewer vind het ook niet zo'n probleem en dikt het in de foto's aan: "The above picture shows a representation of this albeit not 100% as we saw it.". Gewoon een beetje paniekzaaien dus.

"Movement and color wise the screen offer great colors and in general movement is handled well." En daar gaat het mij om, in combinatie met UHD. Een film die niet 16:9 is gebruikt de hoeken niet eens.

We gaan het meemaken. Eerst maar eens wachten tot de prijs zakt en Panasonic mijn mail over 24p beantwoordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Het lijkt allemaal reuze mee te vallen. Heb het volgende filmpje op YouTube gevonden van de CX750 (Duits model, heet iets anders vanwege dubbele satelliet tuner):

YouTube: Panasonic CXW754 UHD 4K via VOD, Tuner, Firefox-Browser und HDMI

Hier zijn geen donkere hoeken te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door D-TECH op 14-06-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:51

Bever!

3

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:34:
[...]

Dubbele tuner en dubbele CI+ modul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:29
Iemand hier die zijn cx700 aan de muur heeft hangen? en daar misschien een foto van kan posten? want de stroomstekker is raar genoeg recht naar achteren geplaatst, zou deze niet in de weg zitten?

Ook vroeg ik me af of er een kans is dat de HBO Go app beschikbaar word voor firefox.. of is daar nu nog niks over te zeggen? ik kon er iig niks over vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door duc848 op 15-06-2015 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 18:57
D-TECH schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:56:
Het lijkt allemaal reuze mee te vallen. Heb het volgende filmpje op YouTube gevonden van de CX750 (Duits model, heet iets anders vanwege dubbele satelliet tuner):

YouTube: Panasonic CXW754 UHD 4K via VOD, Tuner, Firefox-Browser und HDMI

Hier zijn geen donkere hoeken te zien.
Ik heb de 55cx750e hier in de woonkamer staan. Er zijn inderdaad donkere randen te zien, maar ik merk daar in de praktijk erg weinig van. Wat betreft de zwartwaarden valt het me ook reuze mee, maar de local dimming wordt, zo lijkt het, in horizontale balken gedaan, waardoor ik die bij Game of Thrones bijvoorbeeld liever uit zet. Mijn referentiekader is trouwens niet heel groot, aangezien m'n vorige tv een 32" LG was die nog geen €500 kostte bij aanschaf drie jaar terug.

Wel irritant is trouwens dat om de haverklap de Ziggo CI+ module niet herkend wordt, waarna ik dat ding er uit moet halen en weer er in moet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Megalo schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:58:
[...]

Ik heb de 55cx750e hier in de woonkamer staan. Er zijn inderdaad donkere randen te zien, maar ik merk daar in de praktijk erg weinig van. Wat betreft de zwartwaarden valt het me ook reuze mee, maar de local dimming wordt, zo lijkt het, in horizontale balken gedaan, waardoor ik die bij Game of Thrones bijvoorbeeld liever uit zet. Mijn referentiekader is trouwens niet heel groot, aangezien m'n vorige tv een 32" LG was die nog geen €500 kostte bij aanschaf drie jaar terug.

Wel irritant is trouwens dat om de haverklap de Ziggo CI+ module niet herkend wordt, waarna ik dat ding er uit moet halen en weer er in moet stoppen.
Dit probleem had ik ook met VT60, bleek defecte module te zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ik heb dat nu ook vaak met mijn VT60. Gaan die modules snel kapot ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend CX700 met de Vogels 245 Thin gemonteerd, gaat prima want de voedingsstekker
is haaks :) enige probleem zijn de composiet ingangen maar daar heb haakse tulp stekkers voor besteld.
(gebruik ik alleen voor menu van BOSE 321 dus niet echt belangrijk)

Verder niks dan lof voor de TV, had een Samsung 40D6530 die ook prima was maar wilde wat groter.
Beeld van Humax 1080i is prima, de 1080P via de Minix X8 ook. Youtube 4K geeft helemaal mooi beeld, we zitten er 5 meter vandaan maar 4K ziet er dan ook mooier uit in mijn beleving.
Ik heb instellingen van AVforums gebruikt, persoonlijk hou ik wel van niet te felle kleuren, ken mensen waarbij een voetbalveld licht lijkt te geven, leuk maar verre van realistische kleuren.
duc848 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 06:05:
Iemand hier die zijn cx700 aan de muur heeft hangen? en daar misschien een foto van kan posten? want de stroomstekker is raar genoeg recht naar achteren geplaatst, zou deze niet in de weg zitten?

Ook vroeg ik me af of er een kans is dat de HBO Go app beschikbaar word voor firefox.. of is daar nu nog niks over te zeggen? ik kon er iig niks over vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 14:29 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:29:
Ik heb afgelopen weekend CX700 met de Vogels 245 Thin gemonteerd, gaat prima want de voedingsstekker
is haaks :) enige probleem zijn de composiet ingangen maar daar heb haakse tulp stekkers voor besteld.
(gebruik ik alleen voor menu van BOSE 321 dus niet echt belangrijk)
[...]
In aanvulling hierop. Ik heb zelf een niet draaibare ultrathin van vogels gebruikt (thin 305). Hiermee wordt de tv op slechts 1,5cm van de muur af gemonteerd. De haakse stekker past hier precies achter :). Zolang je geen analoge ingangen nodig hebt krijg je een zeer strakke montage. Ik vond zelf het netsnoer overigens niet heel lang, het paste allemaal net.

Een paar foto's:

Van achter de tv genomen. Laat de haakse stekker zien die even diep is als de dikte van de beugel (muurbeugel laat zich makkelijk kantelen en heeft zelfs uitklapbare steuntjes, erg handig).

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/4/3800/18805608066_0fb02fb6ec.jpg

Andere kant strak tegen de muur.

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/4/3735/18831850045_16139d13cd.jpg

Totaal plaatje...

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/4/3680/18211210403_c78e8e4999.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:26
Alfred66 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:13:
[...]

In aanvulling hierop. Ik heb zelf een niet draaibare ultrathin van vogels gebruikt (thin 305). Hiermee wordt de tv op slechts 1,5cm van de muur af gemonteerd. De haakse stekker past hier precies achter :). Zolang je geen analoge ingangen nodig hebt krijg je een zeer strakke montage. Ik vond zelf het netsnoer overigens niet heel lang, het paste ...
Beste Alfred66,
Kun je mij zeggen of de hoekse stroomkabel door een buis van 4cm doorsnede past?
Deze buis zit namelijk in mijn muur weggewerkt voor de kabels.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:29
Alfred66 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:13:
[...]

In aanvulling hierop. Ik heb zelf een niet draaibare ultrathin van vogels gebruikt (thin 305). Hiermee wordt de tv op slechts 1,5cm van de muur af gemonteerd. De haakse stekker past hier precies achter :). Zolang je geen analoge ingangen nodig hebt krijg je een zeer strakke montage. Ik vond zelf het netsnoer overigens niet heel lang, het paste allemaal net.

Een paar foto's:

Van achter de tv genomen. Laat de haakse stekker zien die even diep is als de dikte van de beugel (muurbeugel laat zich makkelijk kantelen en heeft zelfs uitklapbare steuntjes, erg handig).

[afbeelding]

Andere kant strak tegen de muur.

[afbeelding]

Totaal plaatje...

[afbeelding]
Top ziet er goed! exact zoals ik het ook wil (en al heb met de oude tv) met die sonos! super bedankt voor de info en foto's

Over de HBO app valt waarschijnlijk nog weinig te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
edebee schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:27:
[...]

Beste Alfred66,
Kun je mij zeggen of de hoekse stroomkabel door een buis van 4cm doorsnede past?
Deze buis zit namelijk in mijn muur weggewerkt voor de kabels.

Alvast bedankt,
M.i. zou dat makkelijk moeten kunnen. Hij verdwijnt ongeveer 1cm in de tv en het uitstekende deel past in de 1,5 cm tussen tv en muur. Bij elkaar niet veel meer dan 2,5 cm. Maar ik zal het morgen voor de zekerheid even voor je nameten. Zelf heb ik een gat door mijn muur geboord om de kabels via de berging erachter te laten lopen. De afmeting heb ik even niet in mijn hoofd zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
duc848 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:29:
[...]

Top ziet er goed! exact zoals ik het ook wil (en al heb met de oude tv) met die sonos! super bedankt voor de info en foto's

Over de HBO app valt waarschijnlijk nog weinig te zeggen?
Bedankt! Ben zelf ook erg blij met deze setup. Sonos werkt goed samen geen audio dropouts of andere ellende. Ik moet alleen nog een feature request indienen bij sonos om met twee afstandsbedieningen tegelijk overweg te kunnen voor het volume (ik heb ook de touch remote). Niet heel spannend maar toch wel handig 8) .
HBO go app heb ik nog niets over gehoord. Maar ik ben zelf meer Netflix gebruiker en die app is prima. Hopen dat HBO dat ook voor elkaar gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Alfred66 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:09:
[...]

M.i. zou dat makkelijk moeten kunnen. Hij verdwijnt ongeveer 1cm in de tv en het uitstekende deel past in de 1,5 cm tussen tv en muur. Bij elkaar niet veel meer dan 2,5 cm. Maar ik zal het morgen voor de zekerheid even voor je nameten. Zelf heb ik een gat door mijn muur geboord om de kabels via de berging erachter te laten lopen. De afmeting heb ik even niet in mijn hoofd zitten...
TV was niet in gebruik dus kon het gelijk even nameten. Stekker verdwijnt toch wat verder de tv in dan gedacht. Totale afmeting van het hoekse deel is 3cm. Maar dat moet nog steeds kunnen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:30
Is er al een Plex App voor Firefox OS?

Het Firefox OS spreekt me minder aan, met die hele grote iconen...

Echter het scherm/model spreekt me wel aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 19:26
Alfred66 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:44:
[...]

TV was niet in gebruik dus kon het gelijk even nameten. Stekker verdwijnt toch wat verder de tv in dan gedacht. Totale afmeting van het hoekse deel is 3cm. Maar dat moet nog steeds kunnen dus.
top, bedankt voor de info. Nu weet ik dus dat het past en kan ik opzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat deze TV qua optische uitgang wel Dolby aankan en we de apps (Netflix) veel gebruiken heb ik de
optische uitgang op mijn BOSE 321 gezet. Nu kijken we TV via een HUMAX 5050C welke met HDMI op de TV zit, de Audio hiervan gaat ook via de optische uitgang naar de BOSE.

Nu lijkt het erop dat beedl/geluid bij de HUMAX niet synchroon lopen, met de optie Audiovertraging van de HUMAX op 0 lijkt het alsof geluid alsnog iets te laat is.

Kan het zijn dat deze TV het video signaal zo snel verwerkt dat door de omweg van de audio "door" de TV en via Optisch naar BOSE er altijd een vertraging ontstaat? dat ik eigenlijk een Audio vervroeging op de HUMAX nodig heb?

Zal eens proberen om HUMAX met Tulp/stereo op BOSE te zetten, Dolby heeft bij TV toch weinig waarde en de 321 set is meer voor het volume/diepte dan echt Dolby / Dolby 5.1 ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Kan je niet de humax gewoon met hdmi aansluiten op de tv en van de tv 1 optische kabel laten lopen naar de bose?
Lijkt mij de beste keuze en geen gedoe met wisselende delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:07:
Kan je niet de humax gewoon met hdmi aansluiten op de tv en van de tv 1 optische kabel laten lopen naar de bose?
Lijkt mij de beste keuze en geen gedoe met wisselende delays
Met die setup heb ik nu juist het niet synchroon lopen, ik ga vanavond nog wel eens tijdje kijken want na hele tijd op spraak/geluid letten ben je ook niet zeker van je oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supervlek
  • Laatst online: 09-06-2024
Hoi,

Ik heb de 43cx750 in bestelling staan. Nu lees ik op http://www.hifi-forum.de/viewthread-153-3005.html veel wisselende reacties over de beeldkwaliteit en met name het DSE. (dirty screen effect) Wat zijn de ervaringen van de mensen die al een cx750 hebben? Ik zit te twijfelen om anders voor de 40cx700 te gaan maar die is helaas net iets kleiner en heeft actieve 3d. Maar het belangrijkste is natuurlijk de beeldkwaliteit. Ik de winkels zie je natuurlijk een perfect 4k filmpje en hoor dus liever de ervaring van eigenaren.
Heeft al iemand de 43inch versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Ik zou of de cx700 of de cx800 nemen. Ips is kwa beeld niet zo sterk als die va panels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:14

Radeon

Today is a good day to die

Hier nog een review van de CX750 (754 is de Duitse versie) >> http://www.areadvd.de/tes...eck-panasonic-tx-55cxw754

Persoonlijk heb ik de 55CX750 en ben heel tevreden ermee. Zijn wel wat zwarte plekken bij de randen. Maar het beeld is heel mooi.
@Bever ik dacht juist dat IPS panelen sterker waren dan VA panelen? Behalve dan dat een VA panel iets betere zwart waarde hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Radeon op 16-06-2015 23:03 ]

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Fysiek zijn ze sterker :+

Afbeeldingslocatie: http://www.lg.com/ae/images/home-entertainment-systems/features/tv-stable-screen.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door apis29 op 17-06-2015 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Radeon schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:50:
Hier nog een review van de CX750 (754 is de Duitse versie) >> http://www.areadvd.de/tes...eck-panasonic-tx-55cxw754

Persoonlijk heb ik de 55CX750 en ben heel tevreden ermee. Zijn wel wat zwarte plekken bij de randen. Maar het beeld is heel mooi.
@Bever ik dacht juist dat IPS panelen sterker waren dan VA panelen? Behalve dan dat een VA panel iets betere zwart waarde hebben.
Iets betere zwartwaarde is een understatement. Ze zijn fors beter. En juist dat betere zwart zorgt voor een fors hoger contrast en dynamisch bereik, en dus een veel betere beeldkwaliteit. Een goed contrast is belangrijker dan resolutie voor een aangenaam plaatje.

IPS is goed voor office monitoren, maar voor tv's is het ee nwaardeloze techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ample Energy schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:24:
Eerst maar eens wachten tot [...] Panasonic mijn mail over 24p beantwoordt...
Voor de geïnteresseerden: Panasonic heeft bevestigd dat de CX750 input in 24p over HDMI ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Ample Energy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:49:
[...]

Voor de geïnteresseerden: Panasonic heeft bevestigd dat de CX750 input in 24p over HDMI ondersteund.
Nofi maar dat is nogal logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
None taken; ik ben geen tv-technicus en heb geen idee hoe een 100 Hz paneel wordt vertaald naar 24 Hz :P
Ik kan je niet eens vertellen of dat wordt gedaan door hardware of software en of dat aan de kant van de tv of aan de kant van het afspeelapparaat gebeurt. Weet alleen dat het voor velen niet logisch is, aangezien het vaak of expliciet staat aangegeven of dat het nergens is terug te vinden.

Wil je er wat over schrijven als het zo logisch is? Dan kan het of uit de PW kan worden geschrapt of men kan bij elke tv op logischerwijze zelf bedenken of het kan of niet en dan is de PW ook zo ingevuld. Op dit moment weten volgens mij de meeste mensen niet hoe je het kunt zien en zou het dus kunnen zijn dat veel tv's op voorhand worden afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bij mijn weten hebben echt alle Tv's 24p, in 2009 was het nog echt een verkoop-argument, maar misschien was U toen net niet in de markt ervoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ik heb een <400 euro FHD-tv uit de tijd dat het nog goed opletten was, dus ik ben er nog helemaal op ingesteld dat je dat soort dingen zelf moet testen of zwart op wit moet hebben :P
Maar als je het zeker weet zijn er vast wel een paar admins blij met je! Scheelt hun ook weer werk, want o.a. vandaag hebben ze nog 4 correcties van me moeten beoordelen en het scheelt zoekwerk bij elke tv die wordt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Sjah schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:44:
Bij mijn weten hebben echt alle Tv's 24p, in 2009 was het nog echt een verkoop-argument, maar misschien was U toen net niet in de markt ervoor. :)
met een hoofdletter? Ik wist niet dat God een nieuwe tv zocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Creëerde God de mens niet naar zijn evenbeeld?

Even zonder gekheid, ik heb U/Uw geleerd om respect naar een ander te benadrukken, op, jawel, een christelijk lyceum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Sjah schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:38:
Creëerde God de mens niet naar zijn evenbeeld?

Even zonder gekheid, ik heb U/Uw geleerd om respect naar een ander te benadrukken, op, jawel, een christelijk lyceum.
Nog meer offtopic :)

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/821/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
U/ Uw , d of t ... ik lees er vaak genoeg overheen, iedereen heeft zijn goede bedoeling neem ik aan
Volgens mij gaat hier de discussie over de C met X en 7 of 8 met 0 en 0 en vele andere :p

On topic:

De eerste calibratie setting van de cx800 zijn ook op te vinden... altijd leuke om even te zien

YouTube: Panasonic TX 50CX802 4K TV Picture Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik lees dat de 700/750 geen DTS heeft. Nu heb ik niet zoveel verstand van dit soort zaken, wat houdt dit nu precies in?

Ik heb een Onkyo 6.1 set die ik nu op mijn Panasonic plasma aangesloten heb en daar gaat het geluid over. Gewone tv uitzendingen maar ook NEFLIX enzo. Gaat dat met een 700/750 serie niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supervlek
  • Laatst online: 09-06-2024
http://www.av-magazin.de/...nic-TX-49CXW7.6602.0.html

Hier nog een (goede) review van de cx750 (49 inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

caroden schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:48:
Ik lees dat de 700/750 geen DTS heeft. Nu heb ik niet zoveel verstand van dit soort zaken, wat houdt dit nu precies in?

Ik heb een Onkyo 6.1 set die ik nu op mijn Panasonic plasma aangesloten heb en daar gaat het geluid over. Gewone tv uitzendingen maar ook NEFLIX enzo. Gaat dat met een 700/750 serie niet lukken?
ik weet iig dat netflix in dolby digital uitzendt net als alle zenders die dat signaal op de ziggo netwerk uitgeven...dus dat werkt gewoon!

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ik ben het in deze topic nog niet tegengekomen, maar ik vind het wel een gemis dat er geen spotify app is voor de Firefox OS. Nu zit ik het internet af te struinen naar een app die DLNA ondersteunt en spotify naar mn cx700 kan doorstreamen. Is hier iemand die toevallig al een werkende android app heeft gevonden.
Ik heb nl. wel al o.a. allcast en allconnect uitgeprobeerd maar die hebben geen spotify ondersteuning. Zappo tv idd en net heb ik ook de Panasonic Music Streaming App uitgeprobeerd en kan ik spotify selecteren, maar kan ik het niet als source selecteren, omdat Spotify dan gelijk geopend wordt. Volgens mij wordt het ook alleen voor een bepaalde serie Panasonic speakers ondersteunt. Als ik naar mn settings in spotify ga kan ik op Spotify Connect klikken, maar helaas geen CX700 die te voorschijn komt. Nou heb ik op de community van Spotify vernomen dat Spotify en Panasonic dus geen samenwerking hebben.
Dus vandaar mijn vraag of iemand spotify werkend heeft gekregen (met een bepaalde android app) zonder dat ik chromecast of iets dergelijks moet aanschaffen

[ Voor 4% gewijzigd door Steelo op 19-06-2015 21:58 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Steelo schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:57:
Ik ben het in deze topic nog niet tegengekomen, maar ik vind het wel een gemis dat er geen spotify app is voor de Firefox OS. Nu zit ik het internet af te struinen naar een app die DLNA ondersteunt en spotify naar mn cx700 kan doorstreamen. Is hier iemand die toevallig al een werkende android app heeft gevonden.
Ik heb nl. wel al o.a. allcast en allconnect uitgeprobeerd maar die hebben geen spotify ondersteuning. Zappo tv idd en net heb ik ook de Panasonic Music Streaming App uitgeprobeerd en kan ik spotify selecteren, maar kan ik het niet als source selecteren, omdat Spotify dan gelijk geopend wordt. Volgens mij wordt het ook alleen voor een bepaalde serie Panasonic speakers ondersteunt. Als ik naar mn settings in spotify ga kan ik op Spotify Connect klikken, maar helaas geen CX700 die te voorschijn komt. Nou heb ik op de community van Spotify vernomen dat Spotify en Panasonic dus geen samenwerking hebben.
Dus vandaar mijn vraag of iemand spotify werkend heeft gekregen (met een bepaalde android app) zonder dat ik chromecast of iets dergelijks moet aanschaffen
Waarom zou je muziek op je tv willen streamen? De speakers van een tv zijn zeker niet geweldig. Als je mooie speakers hebt, zitten die aan een versterker. In dat geval kan je dat beter direct via de versterker regelen. Als de versterker dit soort dingen niet kan, kan je voor een paar euro een bluetooth ontvanger voor je versterker regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

caroden schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:48:

Dit geldt alleen voor de mediaspeler (dus niet Netflix) die in het toestel is, dus als je een bluray of dvd kijkt is het niet van toepassing en dan werkt dts gewoon want dan decodeert de speler het geluid.. Nu is 99% van de rips die je speelt op die interne speler (als je hem al gebruikt) een mkvtje met ac3 of ander soortig geluid.

Imo dus een non issue, want volledige dvd's streamen werkt sowieso niet zomaar op interne spelers.
Dus wat jij wilt kan sowieso zonder problemen en zou het aansluiten dmv HDMI arc.
Ik meen ook dat Netflix geen dts aanbiedt maar dolby.

[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 20-06-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Dank je, Bever! Blijft deze Panasonic toch in mijn lijstje staan. De enkele tuner op de 700 is ook niet een ramp want ik hang 'm toch aan mijn Humax 5050 die 2 tuners heeft.

Nu kwam ik een OLED van LG tegen voor een goede prijs (2199+kado): 55EC930V. Qua contrast zelfs beter dan onze Panasonic plasma. Nu ga ik daar weer tussen twijfelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
caroden schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 08:41:
Dank je, Bever! Blijft deze Panasonic toch in mijn lijstje staan. De enkele tuner op de 700 is ook niet een ramp want ik hang 'm toch aan mijn Humax 5050 die 2 tuners heeft.

Nu kwam ik een OLED van LG tegen voor een goede prijs (2199+kado): 55EC930V. Qua contrast zelfs beter dan onze Panasonic plasma. Nu ga ik daar weer tussen twijfelen....
Ik zou de eerste generatie oleds niet nemen. Daar zijn serieus kanttekeningen te plaatsen over levensduur, uniformiteit, etc etc.

Sterker nog, als je ee nvrij recente panasonic plasma hebt, dan zou ik die helemaal niet wegdoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Nee, mijn Pana Plasma is niet recent, is bijna 8 jaar oud maar nog steeds prachtig beeld. Eigenlijk wil ik 'm helemaal niet kwijt maar ik wil toch wel wat nieuws. En dan kan de plasma mooi naar de speelzolder tbv de Xbox. ;)

Deze OLED is overigens van 2014, is dat een eerste generatie?

[ Voor 55% gewijzigd door caroden op 20-06-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:19
Die EC930V is een tweede generatie FHD OLED. Zie ook de goede review van FlatpanelsHD.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Ik ga NU naar een aantal winkels die de LG op voorraad hebben. Wie weet ben ik verkocht als ik 'm zie. Kan er zomaar mee thuis komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

joenevd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:23:
[...]

Waarom zou je muziek op je tv willen streamen? De speakers van een tv zijn zeker niet geweldig. Als je mooie speakers hebt, zitten die aan een versterker. In dat geval kan je dat beter direct via de versterker regelen. Als de versterker dit soort dingen niet kan, kan je voor een paar euro een bluetooth ontvanger voor je versterker regelen.
het geluid gaat via de versterker (cx700 -- optisch kabel -- versterker), een sony str dg820, maar die heeft geen bluetooth support? Dus wat voor bluetooth dongle moet ik halen die door m'n versterker wordt ondersteund? de bluetooth van mn telefoon wordt iig niet door mn cx700 herkend.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Steelo schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:22:
[...]

het geluid gaat via de versterker (cx700 -- optisch kabel -- versterker), een sony str dg820, maar die heeft geen bluetooth support? Dus wat voor bluetooth dongle moet ik halen die door m'n versterker wordt ondersteund? de bluetooth van mn telefoon wordt iig niet door mn cx700 herkend.
Om vanuit mijn telefoon of tablet muziek te streamen, gebruik ik een bluetooth ontvangertje die met een simpele 3,5mm jack aangesloten wordt op de versterker. Omdat het draadloos overgestuurd wordt, is de kwaliteit toch al niet meer 100% (audiofiel gezien), dus dan mag het ook wel over een 3,5mm jack lopen.

Deze heb ik: http://www.harmankardon.n...tail_nl/hk-bta-10-eu.html

Er zijn ook goedkopere chinese varianten verkrijgbaar.

Naar mijn idee is het raar als je muziek van je tablet/telefoon via de tv naar de versterker stuurt.
caroden schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:26:
Ik ga NU naar een aantal winkels die de LG op voorraad hebben. Wie weet ben ik verkocht als ik 'm zie. Kan er zomaar mee thuis komen ;-)
En waar ben je mee thuisgekomen?

[ Voor 12% gewijzigd door joenevd op 21-06-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
[quote

[...]

[/quote]

Helaas met niets! Maar ik ben enorm onder de indruk geraakt door de LG 55EC930V. Wat een beeld! En wat een prachtig dun scherm! Ook werkt WebOS 2.0 heel mooi en soepel. Qua beeld is dit de beste opvolger van mijn Pana Plasma.

Op Pricewatch prijzen vanaf 2099 maar in alle winkels staat ie nog voor 2999. De 1e BCC wilde zakken tot 2199, de 2e BCC ging niet verder dan 2450.

Ik heb echter nog steeds niet goed kunnen vergelijken met de andere modellen waar ik interesse in had want ze waren in de winkels niet beschikbaar (Pana CX700/750/800 en Sony 55X8508C).

Ik wil eigenlijk de LG OLED gaan aanschaffen. Echter enige twijfel ivm een paar minpuntjes waarvan ik niet weet of het voor mij een probleem is:
-Full HD dus geen 4K maar OLED beeldkwaliteit is zo waanzinnig mooi en 4K materiaal is er toch voorlopig nog niet echt.
-1 tuner. Ik heb er wel een Humax 5050 aanhangen met 2 tuners maar een apparaat minder is ook wel zo prettig. Alleen is de Humax qua opnemen wel een erg fijn apparaat en ik heb geen idee hoe goed de huidige Smart-TV's dit doen naar een externe HDD (bijv. naar mij Apple Time Capsule 2TB)

Wie trekt me over de streep hahahah ;) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
ik had de LG ook zien staan in een winkel, naast een led van LG en dat is waanzinnig verschil.
Echter niet naast het top model van Sony, of een Panasonic.
Aangezien ik erg benieuwd ben naar de cx800 wil ik nog wel eens zien hoe groot het verschil is.
Ik riep ook altijd oled oled na mijn pioneer plasma (ook 8 jaar), maar kom daar wel beetje op terug.
De topmodellen van LED zijn al best mooi, en de nieuwe die eraan komen zouden nog betere beeld processing hebben die echt het verschil kunnen maken.
Oled staat nog aan het begin en ik denk persoonlijk dat komende maanden interessant gaat worden op gebied van de nieuw top modellen LED, en volgens mij komt er einde dit jaar ook wat op oled gebied bij.
Ik zit alles nu met arendsogen te volgen wil ook graag wat nieuws, houd de hand nog heel even op de knip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Ik kan niet meer wachten hhahah...nee, ik WIL niet meer wachten.

De topmodellen Sony/Panasonic zijn echter wel een stuk duurder dan deze OLED. Nu voor iets meet dan 2000 leverbaar en krijg er nog een 32"TV bij ook. Dus wel een mooie aanbieding. Topmodel Sony/Panasonic praat je over min. 2500-3500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Blijft lastig als je TV's niet gelijktijdig kunt zien.

hdtvtest heeft ooit over de voorganger van de CX800, oftewel de AX800 het volgende gezegd bij de conclusie van hun review:
"Of course, plasma TVs – especially the final generation from Panasonic themselves – still win in terms of black level, viewing angles, screen uniformity and outright picture quality despite a lower screen resolution, but the TX50AX802B was as close as we’ve seen any LED LCD approached plasma’s supremely cinematic image quality. Particularly impressive was the AX802B’s ability to saturate colours in low-APL scenes and also in 3D, thanks to Panasonic’s Studio Master Drive technology."

En de CX800 is volgens avforums (de enige review tot nu toe) beter dan de vorige generatie.

In hoeverre de CX900 nog (zichtbaar) beter is dan de CX800 is al helemaal onbekend volgens mij. Ik kan er in ieder geval niet echt iets over terugvinden 8)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Klopt dat het prijskaartje wat hoger ligt op dit moment, vooral de 65" formaat. kleiner kan het nog wel lonen denk ik.

Die review had ik ook gelezen en zeker van die cx800.
Denk dat dit jaar toch het jaar is dat vervanging van je plasma ook meer als de moeite waard is.

Ik denk niet dat ik nog ga wachten op de 900, wel benieuwd wat daar dan aan verbetering op zou zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Afbeeldingslocatie: http://www.avsforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=749713&stc=1&d=1433166292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

joenevd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:49:
[...]

Om vanuit mijn telefoon of tablet muziek te streamen, gebruik ik een bluetooth ontvangertje die met een simpele 3,5mm jack aangesloten wordt op de versterker. Omdat het draadloos overgestuurd wordt, is de kwaliteit toch al niet meer 100% (audiofiel gezien), dus dan mag het ook wel over een 3,5mm jack lopen.

Deze heb ik: http://www.harmankardon.n...tail_nl/hk-bta-10-eu.html

Er zijn ook goedkopere chinese varianten verkrijgbaar.

Naar mijn idee is het raar als je muziek van je tablet/telefoon via de tv naar de versterker stuurt.
hmmm, dat ziet er wel dope uit, maar ik ben best wel een audiofiel en kan al op die site zien dat het via de hoofdtelefooningang/rood/wit rca stekker gaat, dus sowieso niet digitaal...
En tsjah, m'n receiver doet het nog goed, dus voorlopig moet het dan maar op de pc manier (spotify op pc via optisch kabel naar receiver) totdat ik genoeg geld heb voor een sonos playbar. Ik heb overigens ook een ps3 op de tv aangesloten, maar het geluid op de spotify app van de ps3 ondersteunt alleen stereo en super bagger kwaliteit, want m'n subwoofer (+5.1 surround) wordt bijv. niet aangestuurd.

[ Voor 19% gewijzigd door Steelo op 22-06-2015 14:50 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Zojuist toch de OLED van LG besteld (55EC930V)! Morgen wordt ie geleverd :-)

Gisteravond heb ik beide TV's van mijn shortlist live naast elkaar gezien (de LG en de 55X8509C) en als plasma-fan vond ik OLED toch mooier. De Sony heeft overigens prachtig beeld, hoor. Het is het beste op LED gebied wat ik gezien heb, in deze prijsklasse. Verder vond ik de nieuwe webOS bediening super. De Smart Remote is erg prettig met die pointer op het scherm, werkt enorm soepel.

Dus toch geen Android tv voor mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caroden schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:44:
[quote

[...]

[/quote]

Helaas met niets! Maar ik ben enorm onder de indruk geraakt door de LG 55EC930V. [...]
Wie trekt me over de streep hahahah ;) ??
Inderdaad ik werd er ook vrolijk van. Het is dat ik wat later in dit topic kom. Het weekend was het echt prijsschieten met die LG. Uiteindelijk hadden ze het EU model ook bij Ibood secret deal voor 1999. Uiteindelijk toch maar besteld. Was zeker ook de breker voor jou geweest

Aan de andere kant zullen ze her en der toch wel gaan zakken. Volgens mij komen ze binnenkort met de 960V met 4K. Dan zullen de prijzen voor de 930V wel verder zakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:48:
[...]

Inderdaad ik werd er ook vrolijk van. Het is dat ik wat later in dit topic kom. Het weekend was het echt prijsschieten met die LG. Uiteindelijk hadden ze het EU model ook bij Ibood secret deal voor 1999. Uiteindelijk toch maar besteld. Was zeker ook de breker voor jou geweest

Aan de andere kant zullen ze her en der toch wel gaan zakken. Volgens mij komen ze binnenkort met de 960V met 4K. Dan zullen de prijzen voor de 930V wel verder zakken
Was die Ibood actie ook met de kado-actie van LG?
Ik betaal er nu 2199 voor + kado (ik denk dat we de 32" led-tv nemen of de Hom-Bot robotstofzuiger)

Ik heb gisteren de marges van MM gezien en zij konden 'm niet leveren voor 2199, pas bij 2399 hadden ze een beetje marge. Ik begreep dat er niet heel veel voorraad meer is van de 930V dus ik vraag me af of ie verder gaat zakken. Momenteel is ie bijna overal weer 2999.

Wanneer krijg je 'm geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is idd zonder de LG-Aktie. Per Saldo kom jij dus beter uit.. ;) Ga trouwens wel gewoon de bon opsturen... 8) Niet geschoten is altijd mis..

Krijg m 6 Juli geleverd

Mijn 50GT60 kan dan de deur uit...iemand

Maar we dwalen helemaal af van het topic... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Mooi toestel die LG, zag op avforums al mensen met type nummers van pana 4k oled die in september zou moeten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had dat ook gezien:

https://www.avforums.com/...nic-with-4k-blu-ray.11022

Jammert alleen dat ze die Oleds voorlopig alleen op 65 inch in de markt gooien. Dan met 4K zal er wel een gigantisch prijskaartje aan hangen.

In ieder geval is een 65 inch veel te groot. Past niet in de kamer. Tevens vraag ik mij af of er op erg korte termijn reguliere content op 4K komt. Ik heb daar mijn twijfel over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:28:
Had dat ook gezien:

https://www.avforums.com/...nic-with-4k-blu-ray.11022

Jammert alleen dat ze die Oleds voorlopig alleen op 65 inch in de markt gooien. Dan met 4K zal er wel een gigantisch prijskaartje aan hangen.

In ieder geval is een 65 inch veel te groot. Past niet in de kamer. Tevens vraag ik mij af of er op erg korte termijn reguliere content op 4K komt. Ik heb daar mijn twijfel over
Ja zeker, als die cx900 ook op de markt komt heeft die al een premium prijs. En die oled zal daar zeker nog eens overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:30

DarkSide

theres no place like ::1

Dat blijft idd een vraagteken.
Ben nu zelf aan het orienteren voor een nieuwe TV. Eerst de Zolder verbouwen.
En afhankelijk van de totale kosten misschien einde zomer een nieuwe TV of volgend jaar.
De grootste vraag blijft idd. To 4k or not to 4k?
De resolutie opzich maak ik me niet zo zorgen om. Wil gewoon goed beeld de komende 5 / 6 jaar.
Gisteren even langs een BCC geweest om te kijken wat ze hadden hangen.
Daar stond iig ook de LG OLED.
En moet zeggen dat ik onder de indruk was. Het was wel met demo materiaal. Maar hij heeft toch mijn interesse weten te wekken. De zwartwaarden, de kleuren etc zagen er allemaal heel mooi uit.
Ga hem toch toevoegen aan mijn shortlist.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:12:
Is idd zonder de LG-Aktie. Per Saldo kom jij dus beter uit.. ;) Ga trouwens wel gewoon de bon opsturen... 8) Niet geschoten is altijd mis..

Krijg m 6 Juli geleverd

Mijn 50GT60 kan dan de deur uit...iemand

Maar we dwalen helemaal af van het topic... >:)
Groot gelijk, gewoon proberen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
DarkSide schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:36:
Dat blijft idd een vraagteken.
Ben nu zelf aan het orienteren voor een nieuwe TV. Eerst de Zolder verbouwen.
En afhankelijk van de totale kosten misschien einde zomer een nieuwe TV of volgend jaar.
De grootste vraag blijft idd. To 4k or not to 4k?
De resolutie opzich maak ik me niet zo zorgen om. Wil gewoon goed beeld de komende 5 / 6 jaar.
Gisteren even langs een BCC geweest om te kijken wat ze hadden hangen.
Daar stond iig ook de LG OLED.
En moet zeggen dat ik onder de indruk was. Het was wel met demo materiaal. Maar hij heeft toch mijn interesse weten te wekken. De zwartwaarden, de kleuren etc zagen er allemaal heel mooi uit.
Ga hem toch toevoegen aan mijn shortlist.
Ik heb toch bewust voor OLED ipv 4K gekozen. Ik heb geen idee of 4K snel beschikbaar komt voor gewone uitzendingen. Verwacht het echter niet heel snel. Soms wordt je verliefd :-) Ik heb de OLED met normale digitale tv gezien, dus geen demo: schitterend! Zeker na wat calibratie moet het top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:30

DarkSide

theres no place like ::1

Weet jij trouwens of hij ook een de muur te hangen is?
Als ik bij vogels kijk is er geen beugel beschikbaar. Maar volgens mij was de achterkant wel recht.
En zou het wel mogelijk moeten zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Ja, hij is wel op te hangen (ga ik ook doen). Maar alleen met de ophangbeugel van LG zelf: type OSW100

Ik zag 'm op de website van BCC voor 50 euro.

Afstand tussen de schroefgaten is 21 cm. en ik kan niets anders vinden wat past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Is er geen LG OLED topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Ja, maar daar zijn ze niet zo aardig als hier ;-) hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuuz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 21:41
Wij hebben net te horen gekregen dat de levertijd van onze 50" CX800 is opgeschoven van deze week naar week 29 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu weer een beetje on-topic graag mensen 😜
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste