Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Precies! Verrassing! Sigaar uit eigen doooos!Wailing_Banshee schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:22:
[...]
Omdat ze dan begin volgend jaar de snelheid weer onverwachts kunnen verhogen!
Hoef je dus geen knappe kop voor te zijnKoekenbakkertje schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:29:
[...]
Precies! Verrassing! Sigaar uit eigen doooos!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Een andere, en misschien simpelere manier: koop een Logitech Harmony AB, als je er het geld voor hebt natuurlijk. Op die manier kan je zelf je favorieten indelen op je AB.tikkietrugjaap schreef op donderdag 09 april 2015 @ 07:49:
[...]
Klopt deels. Als ik me niet vergis hebben nieuwere TV's een functie waar je zenders in een favorietenlijst kan zetten en die wellicht kan wijzigen. De standaard zenderlijsten zijn echter niet te wijzigen.
En als je op internet er naar googlet zal je zien dat er in het verleden ook meerdere keren tegen geprotesteerd is (bij UPC) maar dat er niks veranderd is. Staat een beetje haaks op het "Ziggo is verantwoordelijk tot aan het AOP" wat je hier langs hebt zien komen maar dat zal ook nu weer worden genegeerd, let maar op.
Mocht je een Samsung TV hebben kan je het volgende doen:
Stel (voor de digitale zenders) een ander land, bijv. Frankrijk, als land in.
Ga naar Menu
Ga naar het menu genaamd Channels (Kanalen in NL?)
Ga naar Channel Manager (Kanaalbeheer in NL?)
Klik dan op de Tools knop op je afstandsbediening
Kies Edit Channel Number (Wijzig Kanaal Nr, in NL?)
Voer het nummer in waar je de zender wil hebben.
Klaar
Noot: De EPG loopt dan een uur voor of achter (1 van de 2).
Also:
http://nos.nl/artikel/202...mengaan-ziggo-en-upc.html
[...]
Dat klinkt niet echt als 'schappelijk', zoals door anderen is beweerd in deze thread.
"Voorkomen is beter dan genezen" is blijkbaar totaal onbekend bij Ziggo.
apollo13
Ik ben zelf geen fan van extra apparatuur kopen om basisfunctionaliteit toe te voegen aan andere apparatuur.apollo13 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:44:
[...]
Een andere, en misschien simpelere manier: koop een Logitech Harmony AB, als je er het geld voor hebt natuurlijk. Op die manier kan je zelf je favorieten indelen op je AB.
Het is mijns inziens ridicuul dat een kabelboer mij gaat verplichten waar welke zender zit op mijn TV.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Prima.
Nee dat is niet persoonlijk, dat geld alleen voor luie en ongeïnteresseerde mensen.tikkietrugjaap schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:53:
[...]
Ik ben zelf geen fan van extra apparatuur kopen om basisfunctionaliteit toe te voegen aan andere apparatuur.
Het is mijns inziens ridicuul dat een kabelboer mij gaat verplichten waar welke zender zit op mijn TV.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Fixed that for ya.pacificocean schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:16:
[...]
Nee dat is niet persoonlijk, dat geld alleen voor luie en ongeïnteresseerde mensen bejaarden.De rest vind het volkomen normaal dat de zenders nu op 925 etc zitten.
Prima.
Maar de reden om dat nu niet te doen was toch juist omdat de (oude) modems geen hogere snelheid aankonden? Die zullen ze dan eerst moeten omruilen, zodat het niet echt onverwacht meer is.Wailing_Banshee schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:22:
Omdat ze dan begin volgend jaar de snelheid weer onverwachts kunnen verhogen!
Als ik het verhaal op wikipedia goed begrijp, kan EuroDOCSIS 2.0 gewoon 50Mbit downstream aan...grun93 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:26:
[...]
Maar de reden om dat nu niet te doen was toch juist omdat de (oude) modems geen hogere snelheid aankonden? Die zullen ze dan eerst moeten omruilen, zodat het niet echt onverwacht meer is.
Maar het is toch zo dat die 50Mbit het maximale is, maar daardoor wordt die 50Mbit helemaal niet gehaald omdat dat dan eigenlijk net teveel is? Of klopt dat niet?Wailing_Banshee schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:35:
[...]
Als ik het verhaal op wikipedia goed begrijp, kan EuroDOCSIS 2.0 gewoon 50Mbit downstream aan...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Live by the drop
Zie startpost zou ik zeggen.Kebabkever schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:31:
ik begrijp dat na de fusie Ziggo half april ook gaat stoppen met smartcards en dat digitale TV ook nu beschikbaar is op de kabel zonder smartcard. Iemand die dit kan bevestigen?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dat had ik inderdaad al gelezen, maar ik lees daar dat alleen NPO 1, 2 en 3 in HD is en de rest nog steeds analoog. Bij één van onze vestigingen ben ik verplicht overgestapt naar Cayway maar daar heb ik gewoon haarscherp beeld zonder smartcard.
Live by the drop
Ik zou zelf in ieder geval veel liever een Interactieve CI+ in m'n tv schuiven, zodat ik geen losse kastjes eronder/naast/? zou hoeven plaatsen. Doet een beetje de voordelen van een muurbeugel teniet, enzo.
Helemaal als het alternatief zo'n Horizon box is; begrijp ik goed dat dat gelijk kabelmodem is? Die wil ik namelijk gewoon in meterkast, liefst met dual-band capable zender eraan...
Had/Heeft UPC echt zulke idiote indelingen dan ja? Heb hier bij ziggo nog nooit anders gehad dan dat NL 1 t/m 3, RTL 4, RTL5, SBS6, RTL 7 en ik dacht Net 6 en Veronica gewoon op 1 t/m 10 gezeten hebben vanaf de invoering van de vast zenderlijst met CI+pacificocean schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:16:
[...]
Nee dat is niet persoonlijk, dat geld alleen voor luie en ongeïnteresseerde mensen.De rest vind het volkomen normaal dat de zenders nu op 925 etc zitten.
Voorheen stonden de SD zenders bij UPC op 1 t/m 10, nu hebben ze dat gelijk getrokken met Ziggo, waar de SD zenders beginnen bij 925 ofzo.
[ Voor 37% gewijzigd door tiguan op 09-04-2015 18:54 ]
Dan heb ik schijnbaar niet eens SD zenders bij Ziggo, 8xx t/m 910 oid zijn audio only zenders, dan nog een regionale zender of 5-6 en dan verder niets, voorzover ik weet zaten die regionale zenders daar eerder ook niet maar was 900+ enkel audio only, in ieder geval bij dit abo.tiguan schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:53:
Bij UPC hebben ze nu juist de zender indeling overgenomen van Ziggo. Maar als je geen HD pakket afneemt bij UPC, krijg je de HD zenders op 4 t/m 10 dus mooi niet doorgegeven. Bij Ziggo krijg je de HD zenders nu nog wel gewoon door.
Voorheen stonden de SD zenders bij UPC op 1 t/m 10, nu hebben ze dat gelijk getrokken met Ziggo, waar de SD zenders beginnen bij 925 ofzo.
Welk abo is dat dan? Zelf heb ik alleen maar ziggo standaard, lager is er niet imho, en zelfs ik heb de sd zenders in het >925 gebied.Dennism schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:48:
maar was 900+ enkel audio only, in ieder geval bij dit abo.
NPO 1/2/3 zijn tegenwoordig HD bij UPC in het fta/ftc pakket!tiguan schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:28:
Bij Ziggo zat alles altijd al achter de decoder, m.u.v. NL1. Bij UPC zijn er 30 kanalen free to cable. Welliswaar SD, maar je hoeft geen smartcard te hebben.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
TV extra uit mijn hoofd, zonder verdere optie pakketten, niet dat ik de SD zenders mis die ook in HD te krijgen zijn, alle andere SD zenders heb ik uiteraard wel, alleen op 925+ zit hier niets.grun93 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:53:
[...]
Welk abo is dat dan? Zelf heb ik alleen maar ziggo standaard, lager is er niet imho, en zelfs ik heb de sd zenders in het >925 gebied.
[ Voor 18% gewijzigd door Dennism op 09-04-2015 23:22 ]
Er is geen enkele zender free. Npo 1/2/3 hd zit wel al een tijd in het basis pakket bij upc.Michael Knight schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:07:
[...]
NPO 1/2/3 zijn tegenwoordig HD bij UPC in het fta/ftc pakket!
Tweakers geeft sinds gisteravond gelukkig zelf op de voorpagina het antwoord:Wailing_Banshee schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:35:
Als ik het verhaal op wikipedia goed begrijp, kan EuroDOCSIS 2.0 gewoon 50Mbit downstream aan...
Ziggo bevestigt de snelheidsverhoging aan Tweakers. De snelheidsverhoging is alleen beschikbaar voor klanten met een eurodocsis 3-compatibel modem. Klanten die een ouder kabelmodem hebben, kunnen bij Ziggo een nieuw modem aanvragen.
[ Voor 10% gewijzigd door grun93 op 10-04-2015 07:42 ]
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Klopt Caiway geeft een groot deel ongecodeerd digitaal door ook veel HD zenders. Ik ga binnenkort verhuizen naar een woonplaats waar Caiway de kabelaanbieder is en zodoende ga ik dat pakket ook afnemen kost ook ala Ziggo nu iets van 18/19 euro p/mnd. Ik vrees dat het 'nieuwe' Ziggo vanaf volgende week ala het huidige UPC een select aantal ongecodeerd gaat doorgeven.Kebabkever schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:37:
[...]
Dat had ik inderdaad al gelezen, maar ik lees daar dat alleen NPO 1, 2 en 3 in HD is en de rest nog steeds analoog. Bij één van onze vestigingen ben ik verplicht overgestapt naar Cayway maar daar heb ik gewoon haarscherp beeld zonder smartcard..
In het bestaande Ziggo gebied kun je nu nog net voor ongeveer 18 euro mooi het TV Standaard pakket krijgen (wel met smartcard begreep ik) maar dus wel met een ruim aanbod aan HD en SD zenders. Ik vrees dat dat voor nieuwe klanten of abonnementen vanaf volgende week voorbij is.
Ik ben zo'n UPC klant en ik schommel rond de 30mbps, terwijl dit voorheen rond de 50 was. Dit wordt dus maar weer eens een belletje plegen vrees ik..Vitruvian schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:26:
Ik kom er net achter dat de doorvoersnelheid van mijn Ziggo Alles-in-1 Basis is verhoogd naar 40 Mbit/s down en 4 Mbits/s up.
Ik neem aan dat ik niet de enige zal zijn met een Ziggo Alles-in-1 Basis pakket waarbij dit is gebeurd. Nu vraag ik mijn af wat er bij de UPC klanten gaat gebeuren. Aangezien UPC klanten met hun Alles-in-1 Basis momenteel 50 Mbit/s down en 5 Mbits/s up hebben.
[afbeelding]
Edit: Afbeelding toegevoegd
EDIT: Modem gereset en nu meet die bekabeld wel rond de 50. Probleem opgelost dus..
[ Voor 5% gewijzigd door Blueflame_Core op 10-04-2015 11:12 ]
De interactieve CI+ modules blijven leverbaar en ondersteund in oud-ziggo gebied. Dus niet in de gebieden waar UPC voorheen leverde.Twam schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:40:
Waar ik reuze benieuwd naar ben is of nieuw-Ziggo ook gewoon Interactieve CI+ modules blijft aanbieden/ondersteunen. Ik meen dat oud-Ziggo daar zelfs een prijs voor heeft gekregen, dus zou beetje suf zijn daarmee te stoppen - helemaal omdat dat voor veel gebruikers toch praktischer is.
Ik zou zelf in ieder geval veel liever een Interactieve CI+ in m'n tv schuiven, zodat ik geen losse kastjes eronder/naast/? zou hoeven plaatsen. Doet een beetje de voordelen van een muurbeugel teniet, enzo.
Helemaal als het alternatief zo'n Horizon box is; begrijp ik goed dat dat gelijk kabelmodem is? Die wil ik namelijk gewoon in meterkast, liefst met dual-band capable zender eraan...
Zijn er hier mensen die ook Alles-in-1 Basis hebben en de snelheidsverhoging kunnen bevestigen?
We all make choices, but in the end our choices make us! - Andrew Ryan
nieuws: Ziggo verhoogt snelheid Alles-in-1 Basis-pakket naar 40/4Mbit/s - update 2
Wow, I don't believe!
Dan is de medewerker bij Ziggo niet zo goed op de hoogte. :-) Ik zal het wel zien zodra het nieuwe modem binnen is.Vitruvian schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:45:
De snelheid is bij mij toch echt verhoogt naar 40/4Mbit/s. Zie ook linkje.
nieuws: Ziggo verhoogt snelheid Alles-in-1 Basis-pakket naar 40/4Mbit/s - update 2
We all make choices, but in the end our choices make us! - Andrew Ryan
zowel achter download als upload in het modem staat er een rood kruisje in het modem.
Hij zend wel draadloos uit en kan connecten maar dan zegt die beperkt.
De tv ontvangt ook 0,0 en zelfs de tv waar alleen een kabel aanzit doet het niet.
Wie kan helpen? wat moet ik doen? heb het modem als 3x gereset maar dat heeft ook niet geholpen.
Heb je een berichtje gestuurd.Thewisbone schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:03:
Even een vraagje, ik heb ziggo thuis. en internet tv/kabel ligt er al sinds gister avond 7 uur er uit. ik heb ziggo gebeld en die kon ook niet echt helpen.
zowel achter download als upload in het modem staat er een rood kruisje in het modem.
De tv ontvangt ook 0,0 en zelfs de tv waar alleen een kabel aanzit doet het niet.
Wie kan helpen? wat moet ik doen? heb het modem als 3x gereset maar dat heeft ook niet geholpen.
Verwijderd
Controleren of alle kabels vanaf het AOP goed zijn aangesloten, anders een monteur laten komenThewisbone schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:03:
Even een vraagje, ik heb ziggo thuis. en internet tv/kabel ligt er al sinds gister avond 7 uur er uit. ik heb ziggo gebeld en die kon ook niet echt helpen.
Al gedaan, zit allemaal goed.Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:05:
[...]
Controleren of alle kabels vanaf het AOP goed zijn aangesloten, anders een monteur laten komen
Maak je gebruik van een versterker? Anders zou het de versterker kunnen zijn die kapot is.Thewisbone schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:03:
Beste manier om dat te testen is om zo kort mogelijk op het hoofd-aansluitpunt een TV proberen aan te sluiten en dan kijken of die analoog beeld wilt geven, als die het dan ook niet doet weet je zeker dat het probleem buitenshuis ligt.
Ik hier niet.ADDG schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:48:
Ik las net op ziggo-gebruikers.nl dat Ziggo abonnees nu ook gebruik kunnen maken van de Horizon Go app en Horizon.tv dit even getest en werkt inderdaad. Werkt zelfs bij apparaten waar de Ziggo app niet werkt!
Er is een onbekend probleem opgetreden. Probeer het straks nogmaals.
Werkt inderdaad. Ze zullen op de achtergrond de inloggegevens van beide systemen al samengevoegd hebben. En inderdaad zoals je zegt plakken ze er straks een ziggo sausje overheenADDG schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:48:
Ik las net op ziggo-gebruikers.nl dat Ziggo abonnees nu ook gebruik kunnen maken van de Horizon Go app en Horizon.tv dit even getest en werkt inderdaad. Werkt zelfs bij apparaten waar de Ziggo app niet werkt!
Over stabiliteit etc kan ik ook nog niks zeggen
2250 WP Zuid PVoutput
en MyPrime niet te vergetenADDG schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:48:
81 beschikbare TV zenders in mijn overzichtje, zeker niet gek als je dat door heel Nederland hebt, ongeacht via welke internet-verbinding dan ook.
[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 10-04-2015 19:20 ]
Testing, one, two ...
Verder zijn mijn problemen met mijn Sony TV's niet opgelost. Nog steeds een foutmelding. Sony en Ziggo zijn er nog bij bezig. Heb wel een vlaai gekregen van Ziggo als goedmakertje. Is goed bedoeld maar heb liever dat ze het probleem oplossen.
Dat vind ik eigenlijk wel een plus voor de horizon.jjust schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:08:
Dat is goed nieuws. Eindelijk tv kijken op de PC!
Verder geen ervaringen mee, maar ik vind het gewoon handig dat als je in een gezin 2 programma's tegelijk wil zien dan kan je als je wilt gewoon via de pc of laptop kijken als je daarmee toch bezig bent.
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 18% gewijzigd door rick77 op 10-04-2015 19:22 ]
Ziggo app werkt wel gewoon.
Edit: werkt nu wel stond een spatie aan het einde van de gebruikersnaam

[ Voor 33% gewijzigd door Dancis op 10-04-2015 23:41 ]
Echter nog steeds niet op Windows Phone of RT tablet -_- Iemand heeft bedacht dat die website met Silverlight moet werken, ipv fatsoenlijk future-proof op html5. Beetje jammer, dat.jjust schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:08:
Dat is goed nieuws. Eindelijk tv kijken op de PC!
Verder zijn mijn problemen met mijn Sony TV's niet opgelost. Nog steeds een foutmelding. Sony en Ziggo zijn er nog bij bezig. Heb wel een vlaai gekregen van Ziggo als goedmakertje. Is goed bedoeld maar heb liever dat ze het probleem oplossen.
En idd, hier ook nog steeds datzelfde probleem. Zal ze maandag of dinsdag nog maar weer eens bellen, kijken of ik er ook een vlaai uit kan slepen
Zijn ze nu zo incompetent bij Ziggo dat ze niet eens weten welke klanten er nog gebruik maken van EuroDOCSIS 2.0 modems zodat ze deze klanten gewoon een EuroDOCSIS 3.0 modem kunnen opsturen zonder de klanten daarvoor moeite te laten doen? Deze klanten betalen nu toch ook voor 40 Mbps en zouden dus van Ziggo automatisch de daarvoor benodigde apparatuur moeten krijgen. Dat was toch het grote voordeel van het huurmodel van apparatuur? Ik kan dit geen ontzorgen van klanten noemen. Het is notabene Ziggo zelf die het via de modem configuratie niet toelaat dat EuroDOCSIS 2.0 modems tot 40 Mbps downstream mogen gaan omdat ze dan bang zijn dat dergelijk EuroDOCSIS 2.0 modems een te groot beslag leggen op de 50 Mbps capaciteit van een Internet downstream.ZeRoC00L schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:28:
Heb nog een 'oudere' Motorola modem, eens kijken of we een nieuwe kunnen regelen.
Ik kan aanmelden in de Horizon Go app met mijn Ziggo account maar in het My TV Channels overzicht heb ik alleen de Film1, Sport1 en Fox Sports zenders staan. Bij WATCH TV staan enkel de Sport 1 en Fox Sports zenders. Als ik een zender probeer af te spelen dan krijg ik enkel een spinning circle. Al met al totaal onbruikbaar dus.hardware-lover schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:59:
[...]
en MyPrime niet te vergeten
81 beschikbare TV zenders in mijn overzichtje, zeker niet gek als je dat door heel Nederland hebt, ongeacht via welke internet-verbinding dan ook.
Op horizon.tv krijg ik ook alleen Sport 1 en Fox Sports zenders te zien. Als ik een zender wil bekijken krijg ik telkens eerst de volgende melding:jjust schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:41:
Ik heb een WP dus kan niet testen. Op Horizon.tv zie ik wel alle zenders.

Daarna probeert de stream te starten, soms lukt dit en dan krijg ik snel de volgende melding:

Als de stream al start dan is de kwaliteit ook vrij belabberd.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Net nog even ingelogd. Ik zie nu inderdaad ook alleen Fox Sports. Gisteravond had ik nog alle zenders.kwiebus schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:14:
[...]
Op horizon.tv krijg ik ook alleen Sport 1 en Fox Sports zenders te zien. Als ik een zender wil bekijken krijg ik telkens eerst de volgende melding:
[afbeelding]
Daarna probeert de stream te starten, soms lukt dit en dan krijg ik snel de volgende melding:
[afbeelding]
Als de stream al start dan is de kwaliteit ook vrij belabberd.
Ik kreeg ook deze melding en de kwaliteit was inderdaad vrij beroerd. Hoop wel dat alle zenders weer terugkomen en de kwaliteit beter wordt.
Gister werkte het nog gewoon denk dat ze de ziggo klanten buiten gesloten hebben
En Hoezo tuurlijk niet? Ik lees dat in UPC gebied de Ziggo CI+ modules niet gaan werken?Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:05:
Tuurlijk niet
Blijkbaar wordt er weer getoverd bij Ziggo/UPC. "mijn" 81 zenders zijn inmiddels ook vervangen door enkel het HBO en Sport1 aanbod, maar die paar zenders doen het verder prima. Ze zijn duidelijk nog van alles aan het instellen daar.kwiebus schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:17:
[...]
Ik kan aanmelden in de Horizon Go app met mijn Ziggo account maar in het My TV Channels overzicht heb ik alleen de Film1, Sport1 en Fox Sports zenders staan. Bij WATCH TV staan enkel de Sport 1 en Fox Sports zenders. Als ik een zender probeer af te spelen dan krijg ik enkel een spinning circle. Al met al totaal onbruikbaar dus.
Aanvulling: gisteren werkte ook het basisgedeelte van MyPrime, maar dat doet het nu ook niet meer bij mij.
"Om dit te kunnen bekijken heeft u een ander abonnement nodig".
[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 11-04-2015 17:43 ]
Testing, one, two ...
Dus ze werken wel? Mijn moeder heeft namelijk een aparte ci+ module moeten huren bij upc (woont in upc gebied)Koekenbakkertje schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:27:
De interactieve modules zijn niet interactief in UPC gebied. Ik verwacht wel dat ze gewoon werken. Het interactieve zal alleen in ziggo gebied (blijven) werken.
Ik vermoed van wel, kijk dit soort dingen moeten de tijd gaan uitwijzen. Gezien het feit dat je van oud ziggo naar oud UPC kan verhuizen en de belofte dat alle apparatuur blijft werken vermoed ik van wel. Ik geloof echter dat oud UPC 1.2 modules levert en oud Ziggo levert nu 1.3 modules (interactief). Het interactieve deel blijft alleen in oud ziggo werkenFerra schreef op zondag 12 april 2015 @ 08:58:
[...]
Dus ze werken wel? Mijn moeder heeft namelijk een aparte ci+ module moeten huren bij upc (woont in upc gebied)
https://welkom.ziggo.nl/Hoe gaan de nieuwe abonnementen er uit zien?
Binnenkort introduceren we een nieuwe productlijn, met nieuwe abonnementen onder de naam Ziggo. Alles wat je nu hebt blijft gewoon werken zoals je dat gewend bent. Alleen als je besluit een ander abonnement te nemen of wanneer je verhuist verandert er iets.
Verwijderd
Hier is alles tot nu toe prima gegaan tijdens de verandering van UPC naar Ziggo.
Ja dat begrijp ik maar daarmee maakt het nog geen flikker uit of je nu een 1.2 of 1.3 hebt denk ik. Het interactieve gedeelte gaat alleen niet meer werken. De irdeto codering staat tegenwoordig ook op het UPC netwerk dus de module zal zijn werk gewoon doen. Alleen interactief werkt niet.Jay-B schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:49:
Zou daar niet vanuit gaan:
[...]
https://welkom.ziggo.nl/
morgenVerwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 11:10:
Vanaf wanneer kunnen UPC klanten met hun UPC inlog gegevens inloggen op Ziggo.nl?
Hier is alles tot nu toe prima gegaan tijdens de verandering van UPC naar Ziggo.
"Dit is onderdeel van de nieuwe dienst Replay TV die op 13 april wordt geïntroduceerd. Een onderdeel van deze clouddienst is dat net als bij de KPN tv-dienst Begin Gemist een lopend tv-programma met een vingerdruk op de afstandsbediening vanaf het begin bekeken kan worden. UPC zegt in de mail dat eerder uitgezonden programma’s met behulp van de tv-gids eenvoudig teruggekeken kunnen worden."
http://www.totaaltv.nl/ni...rtl-en-sbs-bij-ziggo.html
[ Voor 11% gewijzigd door menalert op 12-04-2015 18:31 ]
Piet91 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:04:
- Eigen decoders/recorders gaan ongetwijfeld afgebouwd worden. Als ze huurmodel gaan gebruiken gaat het koopmodel er onherroepelijk uiteindelijk uit. De afbraak van On-Demand op de Humax is een van de eerste vormen hier van.

Jup.menalert schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:53:
Weer wat nieuws te melden met betrekking tot de fusie. UPC/Ziggo hebben een nieuwe Horizon feature aangekondigd: Replay TV, een soort KPN Begin Gemist.
Dit is onderdeel van de nieuwe dienst Replay TV die op 13 april wordt geïntroduceerd. Een onderdeel van deze clouddienst is dat net als bij de KPN tv-dienst Begin Gemist een lopend tv-programma met een vingerdruk op de afstandsbediening vanaf het begin bekeken kan worden. UPC zegt in de mail dat eerder uitgezonden programma’s met behulp van de tv-gids eenvoudig teruggekeken kunnen worden.
http://www.totaaltv.nl/ni...rtl-en-sbs-bij-ziggo.html

Oehh.... Ik kan alleen nog steeds niet inloggen.
[ Voor 7% gewijzigd door kevinwalter op 12-04-2015 22:40 ]
Ook prijsverhogingen voor de nieuwe abonnementen.
Het belangrijkste:
Bij een Abonnement op Horizon TV
Als je een Horizon TV-Abonnement hebt dan lenen we je maximaal het volgende aantal Mediaboxen specifiek voor Horizon TV uit:
1 Horizon Mediabox
2 Horizon Extra Mediabox
Daarnaast mag je nog maximaal het volgende extra in bruikleen bestellen:
2 Extra Standaard Mediaboxen of
2 CI+ modules of
1 Extra Standaard Mediabox en 1 CI+ module
en
Als je zelf apparatuur hebt aangeschaft en je maakt gebruik van onze Smartcards die uitgegeven zijn voor 13 april 2015, dan blijven we die ondersteunen. Behalve als je verhuist naar het gebied waar Ziggo voor 13 april 2015 UPC heette. Dan kan je onze smartcard niet meer blijven gebruiken met je eigen apparatuur. Losse Smartcards zijn niet meer verkrijgbaar vanaf 13 april 2015.
2. Als je overstapt naar een Abonnement op Digitale TV waarvoor je een Mediabox krijgt, dan mag het totaal van onze Mediaboxen samen met het aantal losse Smartcards voor je eigen Digitale Ontvanger, niet boven de 5 komen. Gebeurt dit wel, dan beslis jij welke Smartcard wij deactiveren. Je kunt met die apparatuur nog wel gebruik maken van Kabel TV.

[ Voor 6% gewijzigd door HBSVDK op 13-04-2015 00:53 ]
direct van. Heb nu alles in een plus en tv extra voor 70 euro en geef ongeveer 15/20 euro uit on demand aan uitzending gemist en dergelijke. Ga nu 75 euro betalen als ik voor de horizon kies en kijk gratis naar uitzending gemist
Maar als je echt alleen alles in een afneemt dan kan ik me voorstellen dat het schrikken is..
[ Voor 14% gewijzigd door Koekenbakkertje op 13-04-2015 01:11 ]
Ok, 5 stuks kan dus, redelijk, nja de prijs wat minder. Ok, 4 ofzo CI+ kan ook al niet, hhhmmm misschien moet ik dat redelijk maar doorstrepen.menalert schreef op maandag 13 april 2015 @ 00:39:
Daar gaan we, de Extra Voorwaarden vanaf 13 april 2015: https://www.ziggo.nl/cont...rwaarden%20Ziggo%20BV.pdf
1 Horizon Mediabox
2 Horizon Extra Mediabox
Daarnaast mag je nog maximaal het volgende extra in bruikleen bestellen:
2 Extra Standaard Mediaboxen of
2 CI+ modules of
1 Extra Standaard Mediabox en 1 CI+ module
[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 13-04-2015 01:20 ]
[ Voor 1% gewijzigd door MrPompidom op 13-04-2015 06:28 . Reden: typo ]
Dus ik kan mn ci+ modules weg gooien? Of lees ik niet goed 😎
Maar goed, dat had je zonder fusie ook gehad. Dat men geen rekening houdt met mensen die verhuizen van Ziggo naar ex-UPC gebied, kan ik me voorstellen dat is zo'n kleine groep.
Dat betekent net als de rest CI module van Ziggo huren.
Kan je de smartcard ook overzetten trouwens? mijn ouders hebben nog ziggo, maar kan ik dan de smartcard op hun naam activeren?
Vind wel erg jammer dat ik mijn oude CI+ Smit module niet meer aan het werk krijg. Veel geprobeerd maar het blijft echt een groot probleem. Dan maar zonder smartcard werken en dan maar het basispakket TV.
[ Voor 38% gewijzigd door itsalex op 13-04-2015 09:08 ]
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Ja die dingen zal je nu nog wel moeilijk kwijt kunnen rakenWaah schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:04:
Tijd om de oude Ci+ module te verkopen dus Ferra. Ga ik ook doen.
Kan je de smartcard ook overzetten trouwens? mijn ouders hebben nog ziggo, maar kan ik dan de smartcard op hun naam activeren?
Ik heb na contact met ziggo mijn tv gereset, dit heeft niks opgelost.
CI+ kaart werkt (in mijn panasonic plasma geen enkel probleem).
Ik lees overal op internet dat er problemen zijn met de 1.2 kaarten, en dan een 1.3 kaart zou moeten werken.
Echter, ik heb als consument niet gekozen voor deze fusie en ben nu dus 70 euro lichter omdat ik een nieuwe kaart moet aanschaffen.
Zou ziggo dit niet moeten vergoeden?
CI+ modules werken in elke gecertificeerde TV, ongeacht merk of model. Smartcards zijn mogelijk niet combatile. Maar CI+ modules weggooien/verkopen is niet altijd nodig.Ferra schreef op maandag 13 april 2015 @ 07:00:
Als je zelf apparatuur hebt aangeschaft en je maakt gebruik van onze Smartcards die uitgegeven zijn voor 13 april 2015, dan blijven we die ondersteunen. Behalve als je verhuist naar het gebied waar Ziggo voor 13 april 2015 UPC heette. Dan kan je onze smartcard niet meer blijven gebruiken met je eigen apparatuur. Losse Smartcards zijn niet meer verkrijgbaar vanaf 13 april 2015.
Dus ik kan mn ci+ modules weg gooien? Of lees ik niet goed 😎
MIjn mening is mijn mening, ben je het daar niet mee eens? Dat is dan jouw mening!
Klopt dit? Waarom zetten ze niet iedereen met extra over dan naar Max? Als het zelfs goedkoper is en je krijgt nog eens een horizon box? Dus mensen die zich niet melden of het wel goed vinden of niet op de hoogte hiervan zijn verdienen ze makkelijk 6 euro per maand extra lekker verdien model.In dit laatste geval bij Ziggo Alles-in-1 Extra krijgt men overigens veel meer zenders etc. extra die bij Ziggo (oud) € 13,95 per maand koste. Voor mensen die dit extra zender pakket afnamen is het dus in verhouding goedkoper geworden n.l.
Alles-in-1 Extra € 65,96 + € 13,95 = € 79,91 scheelt dus ook meteen € 5,96 per maand.
Daarnaast zaten er (gezien het nieuwe jaar) alweer nieuwe prijzen aan te komen, inflatiecorrectie etc. dus duurder was het sowiezo geworden met Liberty Global aan het roer.
TV Standaard / Play Start
Het voormalige TV Standaard pakket van Ziggo (met smartcard(s) losse aanschaf eenmalig) inclusief 20+ HD zenders en 70+SD zenders nu niet langer 18,70 euro kost, maar dat je hiervoor slechts het ongecodeerde (voormalige UPC) digitale kabel tv en radio pakket met 3HD en 30+ SD zenders voor krijgt nu genaamd 'Kabel tv'.
Voor TV Standaard / Play Start (met 60+ SD en 27HD) betaal je nu 6,25 euro meer (24,95 euro p/mnd).
Voor extra tv's met Play Start betaal je 2 euro p/mnd extra voor een huur CI+ module of 4 euro voor een standaard decoder/mediabox en 5 euro p.mnd extra voor een Horizon mediabox.
Interactieve functies CI+ module vervallen mogelijk voor nieuwe klanten/contracten:
Dit is korte tijd mogelijk geweest in oud Ziggo gebied (en nog vermoed ik voor bestaande klanten). Uit deze pagina lijkt het alsof het nog wel kan:
bron en klik op 'Ik wil gebruik maken van interactieve televisie. Kan dit met een CI+ Module?' Echter zodra je doorklikt op "Vanaf nu kunt u wel gebruik maken van interactieve diensten zoals TV Gemist en Films en Series On Demand als u beschikt over een nieuwe Interactieve CI+ Module en een televisie die geschikt is voor de Interactieve CI+ module" dan staat daar niks meer over interactieve functies.
Alles-in-1 Basis / Connenct & Play Start
Bij UPC was dit pakket met internet 50MB down /5MB down, vast bellen, Starter tv 70+ SD, 15HD (met huur HD decoder zonder recorder) en 2 dagen NPO gemist 40 euro waarna dit enige tijd daarna 42,50 euro werd voor bestaande klanten (betaal ik nog). De nieuwe klanten betaalden tot recent 45 euro in UPC gebied.
Inmiddels betaal je bij het nieuwe Ziggo voor ditzelfde pakket nu genaamd '[url=http://"https://ziggo.nl/alles-in-1/start/"]Connect & Play Start[/url]' met internet 40MB down /4MB down, vast bellen, 60+ SD, 27HD (met huur HD decoder zonder recorder) en 7 dagen NPO,RTL,SBS (groep) gemist 45,95 euro p/mnd.
Zenders 13th Street/Syfy/E!
Voor nieuwe klanten/contracten lees ik nog geen extra opmerking op de tv zenderlijst (of de wijzigingen pagina dat 13th Street, Syfy en E! (SD en HD) gaan verdwijnen na datum x. Dus mogelijk is dat van de baan en blijven de zenders in het TV Standaard danwel TV Royaal bij Ziggo.
Voor bestaande contracten staat er echter wel dat oud UPC klanten (UPC klant voor 13 april 2015) wel op 1 juni de bovenstaande zenders niet langer kunnen zien.
[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 14-04-2015 10:34 ]
Te betalen p/maand: €44.95 (Aie) + €13.95 (TV Extra) + €9.95 (Volop Bellen) = €68.85.
Willen we een extra TV aansluiten dan waren we hier eenmalig(!) €14 aan kwijt voor een smartcard.
Daarnaast een module à €46 of een Humax (vanaf €120, €230 met HDD).
Wij waren eind 2011 €50 kwijt aan een smartcard + module.
Desnoods koop je zo'n module en/of Humax ergens goedkoop tweedehands voor een paar tientjes.
Situatie nu:
Ziggo Connect Start à €45.95. Daarbij komt €9.95 (TV Royaal) en €10.95 (Volop Bellen).
Daarnaast nog €2 p/maand aftikken voor een 2e TV (wij hebben nu CI+ in TV en card in Humax).
Dat wordt dus €68.85 p/maand. Exact evenveel als eerst dus.
Maar dat betekend dus wel een Horizon die meer stroom verbruikt en waar ik niet zélf de opnames kan gebruiken (wat ik bij de Humax nu via FTP wél kan) en bovenal; huurmodel.
Ik wil gewoon zélf beslissen wat voor apparatuur ik in huis neerzet en €2 p/maand betalen voor een kaart die €14 kost vind ik gewoon schandalig (ik neem aan dat bij die €2 de module niet zit; zo ja dan is betaal je met huurmodel na 25 maanden ook al meer voor de kaart + module).
Doe gewoon een kastje dat inkomend signaal omzet in COAX, data en telefonie, stuurt TV ongecodeerd door in volledige kwaliteit en stop de extra zenders achter een smartcard die je voor een paar euro kunt kopen. Zo'n smartcard en module is geen hightech spul dus dergelijke prijzen hanteren is bullshit.
Nee daar mag je niet vanuit gaan. Net als bij alle wijzigingen blijft iedereen hoduen wat ie heeft, maar nieuw aanbod is veranderd en te zien via ziggo.nlBlueflame_Core schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:12:
Ik zal eens even bij Ziggo informeren, maar we mogen toch aannemen dat de Ziggo en Upc pakketten nu toch ook gewoon gelijk getrokken worden? Of blijven de oude upc klanten hun 'eigen' oude pakket houden?
Voor €58,90 Heb je internet, onbeperkt bellen en digitale tv (met 2 ci+ modules). Voor oud upc gebruikers zou dit anders €62,00 gaan kosten (Die nu nog digitale kabel tv en radio hebben). Het enige nadeel is dat je internet met 10mb/s naar beneden gaat.
[ Voor 7% gewijzigd door Blueflame_Core op 13-04-2015 15:28 ]
Heb nu AiE Basis voor € 39,50 + onbeperkt bellen à € 15 = € 54,50 met alleen NPO 1, 2 en 3 in HD en verder een handvol tv zenders waar ik prima mee uit de voeten kan (vriendinlief zou wel meer willen hebben, maar we kijken amper tv). Internet zit op 60/6 (geen idee waarom deze hogere variant).
Nieuwe variant is dus € 45,95 + € 10,95 = € 56,95. Voor € 2,45 heb ik dus trager internet, maar meer HD zenders. Het is dat Volop Bellen zo laag is dat het nog enigszins aantrekkelijk is om over te stappen. Had gedacht dat ze de UPC prijs van € 15 zouden overnemen.
edit: Bij UPC zou ik nu voor AiE Basis € 45 kwijt zijn. Met onbeperkt bellen dus € 60. Zou dan 50/5 krijgen voor internet. Dus in mijn geval is Ziggo niet extreem duur.
[ Voor 11% gewijzigd door nadroJ op 13-04-2015 21:09 ]
Sowieso schrijf je zo!
Ik kon zojuist mijn Cloud en andere diensten niet meer bereiken die ik thuis host. Blijkt dat mijn IP adres, dat ik al langer dan een half jaar heb, gewijzigd is. Zal wel te maken hebben met de fusie.