Dat is mij ook gebeurd bij de het vorige"onderhoud" de volgende dag kreeg ik ineens bij verschillende website's mededelingen en advertenties zoals "Het weer in Hilversum is...."BluRay schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:53:
Zijn er hier meer UPC Klanten die ineens een ander (Public) IP Adres hebben.
Ik kon zojuist mijn Cloud en andere diensten niet meer bereiken die ik thuis host. Blijkt dat mijn IP adres, dat ik al langer dan een half jaar heb, gewijzigd is. Zal wel te maken hebben met de fusie.
Ook had ik een slechter internet, ja haalde mijn snelheid wel als ik een test maakte met OOKLA speedtest.net op het eind tikte hij dan net de 120Mb. aan, daarvoor knalde hij door de 120Mb. als je alleen al naar de startknop keek, DIT Bijwijze van spreken, natuurlijk.
Met GRABIT was het helemaal duidelijk zichtbaar, voorheen dik 15MB. Nu niet hoger dan 14.2MB. oftewel 113.6Mbitt.
Dus ja het overkwam mij ook, UPC [ziggo nu ] hebt je geen vast IP dus ben je aangeschote wild en kunnen ze je zo weer een ander IP-nummer geven, behalve als je een zakelijk pakket neemt dan niet.