Hoewel de Current Widget app niet al te betrouwbaar schijnt te zijn, is mij dat ook opgevallen tijdens mijn velen tests. Daarom heb ik vooral geprobeerd te laden zodra de devices ongeveer het 50% niveau bereikten.Medione1210 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:51:
[...]
Misschien een open deur...
Als je device bijna vol is krijg je ook lagere waardes.
Ik test net een 180cm tronsmart kabel met een volle Mi 10000 en ik krijg 0,7mAh. Daarna de Note 8 eraan gehangen [49% vol] en ik krijg 1,69mAh. Met de S5 [90% vol] 1,28mAh.
Vorige week heb ik met half volle devices getest en kreeg ik bij alles 1,69-1,70mAh.
Ik heb er verder geen verstand van, mischien kan Dodge nog wat extra info geven.
Heb je toevallig ook die goedkope meters getest?dodge_911 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:59:
[...]
Laat ik nu net een reviewtje gepost hebben van die opvolger
[...]
Medione1210 heeft 'n punt met die lagere waardes naar het einde van de laadcyclus.
Ik heb uuuuuren timelapses die dat bewijzen
Trouwens : ik vind dat in de OP moet worden gezet dat een tester verplichte uitrusting is voor een Chinashopper
1,50-2$ voor een metertje dat je af en toe een keer gebruikt voor een globale meter lijkt me een mooi prijsje...en inderdaad een must als je Chinese laders en kabels gaat kopen.
http://www.aliexpress.com...05&isRtl=yes&isFreeShip=y
En verder wat Thinkpad in de post hieronder zegt...
Update
Mijn S5 is nu 97% vol en wordt nog maar met 0,41mAh bijgeladen.
[ Voor 21% gewijzigd door Medione1210 op 06-08-2015 20:17 ]
Medione1210 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:51:
[...]
Misschien een open deur...
Als je device bijna vol is krijg je ook lagere waardes.
Daarom moet je ook zo'n ding erbij kopen: http://www.banggood.com/2...With-Switch-p-958123.htmlVerwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:06:
[...]
Hoewel de Current Widget app niet al te betrouwbaar schijnt te zijn, is mij dat ook opgevallen tijdens mijn velen tests. Daarom heb ik vooral geprobeerd te laden zodra de devices ongeveer het 50% niveau bereikten.
Die trekt altijd evenveel stroom. Wel goed koelen (in luchtstroom ventilator leggen) als je hem langere tijd gebruikt, hij zet alle energie om in warmte
Als je 'eerlijk' kabels wilt vergelijken dan is zo'n ding een must. Iedere telefoon kan weer anders doen met een bepaalde kabel dus gewoon een kabel testen met alleen een telefoon is niet betrouwbaar voor een algemene test voor dit topic.
[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 06-08-2015 20:14 ]
Ik heb er gehad, maar ik vond het zo 'n ondingen dat ik ze alle 4 na 'n dag ofzo heb weggegeven.Medione1210 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:09:
[...]
Heb je toevallig ook die goedkope meters getest?
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Het gaat er even om of ze wel accuraat meten. Het hoeven geen kwalitatieve hoogstandjes te zijn voor $2.dodge_911 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:15:
[...]
Ik heb er gehad, maar ik vond het zo 'n ondingen dat ik ze alle 4 na 'n dag ofzo heb weggegeven.
Da's waar, maar je kan er geen capaciteitsmeting mee doen en is daarom imho geen volwaardige tester te noemen.Medione1210 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:16:
Het gaat er even om of ze wel accuraat meten. Het hoeven geen kwalitatieve hoogstandjes te zijn voor $2.
De eenvoudigste meter die ik gebruik is deze :

puur omdat ik daar 2 loads van 2A mee kan combineren (niet dat er veel is dat dat kan leveren
Trouwens puik dat een XPB10Ah 2,78A kan leveren terwijl de specs hooguit 2,1A vertellen.
True that, en dan nog 'n paar van deze erbij :ThinkPadd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:14:
Daarom moet je ook zo'n ding erbij kopen: http://www.banggood.com/2...With-Switch-p-958123.html
Die trekt altijd evenveel stroom. Wel goed koelen (in luchtstroom ventilator leggen) als je hem langere tijd gebruikt, hij zet alle energie om in warmte
Als je 'eerlijk' kabels wilt vergelijken dan is zo'n ding een must. Iedere telefoon kan weer anders doen met een bepaalde kabel dus gewoon een kabel testen met alleen een telefoon is niet betrouwbaar voor een algemene test voor dit topic.

[ Voor 46% gewijzigd door dodge_911 op 06-08-2015 20:28 ]
Zelfde maar dan iets goedkoper ($1,08)ThinkPadd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:14:
Daarom moet je ook zo'n ding erbij kopen: http://www.banggood.com/2...With-Switch-p-958123.html
Er schijnt ook nog een beter versie te zijn[witte resistors?] maar die link heb ik niet meer kunnen terugvinden.
Edit: deze: http://www.benl.ebay.be/itm/361266340060
http://www.benl.ebay.be/i...?var=&hash=item5672fbf4fc
[ Voor 17% gewijzigd door Medione1210 op 06-08-2015 22:22 ]
Gisteren de Pisen kabels binnen gekregen. Had een paarse en een gele besteld, 90cm lang, platte versie. De dag daarvoor Tronsmart kabels ontvangen, beide zijn zeer degelijk.MrGangstaQ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:55:
Ik ben op zoek naar een leuk blauw kleurig kabeltje voor mijn vriendin en heb je Pisen en de Nillkin gevonden. Ik lees hier echter veel slechte berichten over de Nillkin en op dit moment weinig over de Pisen. Iemand hier die dat kabeltje aanraad of gewoon beide kabels afraad.
Wat vooral opvalt is dat de Pisen een lange, maar stevige micro USB stekker heeft.
Ik wilde al een mini review schrijven, maar met de verhalen hierboven weet ik dat ik nog een weerstand mis...
Eerste snelle en simpele test met de charge doctor geeft prima waardes. De Pisen komt in een mooi doosje, dus je kan het leuk kado doen aan je vriendin.
Waiting on the world to change
Ook een ticket aangemaakt, eveneens ontbreekt ook een van de blauwe ledkapjes en neigt ie heel erg naar links. Gelukkig is dit met de trim goed op te lossen maar toch een melding van gemaakt!denan schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:01:
[...]
Ontvangen en hetzelfde probleem. Nr 2 schroeven mist en ook een chinese lader. TIcket geopend by gearbest.. even zien hoe snel ze dit oplossen.
Zitten de props wel op de juiste plaats? Dat zou kunnen verklaren dat ie erg naar links trekt. Zou ook nog door het ontbrekende kapje kunnen komen [weet niet hoe zwaar dat is]Lucky0wn schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:05:
[...]
Ook een ticket aangemaakt, eveneens ontbreekt ook een van de blauwe ledkapjes en neigt ie heel erg naar links. Gelukkig is dit met de trim goed op te lossen maar toch een melding van gemaakt!
GB maakt geen beste beurt. Inderdaad benieuwd of ze dit snel oplossen.
[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 06-08-2015 22:12 ]
Yes, heb ik als eerste gecontroleerdMedione1210 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:11:
[...]
Zitten de props wel op de juiste plaats? Dat zou kunnen verklaren dat ie erg naar links trekt. Zou ook nog door het ontbrekende kapje kunnen komen [weet niet hoe zwaar dat is]
GB maakt geen beste beurt. Inderdaad benieuwd of ze dit snel oplossen.
Dat naar 1 kant trekken is waarschijnlijk iets in de balans of de props.Lucky0wn schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:05:
[...]
Ook een ticket aangemaakt, eveneens ontbreekt ook een van de blauwe ledkapjes en neigt ie heel erg naar links. Gelukkig is dit met de trim goed op te lossen maar toch een melding van gemaakt!
Waarschijnlijk kun je ook de gyro resetten door hem op een plat oppervlak te plaatsen en via de remote een reset uit te voeren (dat kunnen mijn goedkope drones in ieder geval ook).
Waar ik me meer zorgen over maak is dat je hier en daar leest dat de rev 2.0 mainboards na een minuut of 4-5 vreemd vlieggedrag gaan vertonen. Merk je daar iets van?
(gaat maar eens op zoek naar een goedkope/snelle leverancier voor een chinees stopcontact
add: zoiets waarschijnlijk. Iemand enig idee of ik die ergens in een winkel kan krijgen? Scheelt besteltijd:
http://www.allekabels.nl/...sstekker-naar-europa.html
[ Voor 10% gewijzigd door denan op 06-08-2015 22:48 ]
Die heb ik, in 1A en 2A uitvoering. Maar ze zijn niet helemaal nauwkeurig wat dat betreft.Medione1210 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:28:
[...]
Er schijnt ook nog een beter versie te zijn[witte resistors?] maar die link heb ik niet meer kunnen terugvinden.
Edit: deze: http://www.benl.ebay.be/itm/361266340060
http://www.benl.ebay.be/i...?var=&hash=item5672fbf4fc
2A zit tussen 1,86A en 1,91A
1A zit tussen 0,86A en 0,93A
Goed genoeg nog, dat wel
Misschien bij Action, Hema, Blokker, Xenos. Of zet er zelf een andere stekker opdenan schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:45:
[...]
. Iemand enig idee of ik die ergens in een winkel kan krijgen? Scheelt besteltijd:
http://www.allekabels.nl/...sstekker-naar-europa.html

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 07-08-2015 06:37 ]
Voordat ik mijn bestelling plaatste heb ik gedragen of er een EU charger bijzit. Dit zou het geval zijn.
Zojuist (hij is nog niet shipped) via de chat nogmaals om bevestiging gevragen en daar gaven ze aan dat ze er een EU charger bij hebben zitten.
Ben benieuwd houd jullie op de hoogte.
Zojuist (hij is nog niet shipped) via de chat nogmaals om bevestiging gevragen en daar gaven ze aan dat ze er een EU charger bij hebben zitten.
Ben benieuwd houd jullie op de hoogte.
Die goedkope werkt ook prima. Ik heb er 2 en in serie geven ze ongeveer hetzelfde aan als de KCX-17. Hij geeft alleen spanning en stroom weer en wisselt om de 5 sec daartussen.Medione1210 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:09:
Heb je toevallig ook die goedkope meters getest?
Ik heb de Tarentula X6 maandagochtend besteld en hij is gisterochtend al door DPD bij mijn buren bezorgd. Maar die waren gisteravond niet thuis, dus ik heb hem nog niet kunnen bekijken
De stekker maakt mij niet veel uit want ik heb al een goede lipo-charger
Wat voor lader heb je precies? want je zit vaak met die aansluitingenKitano schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:33:
Ik heb de Tarentula X6 maandagochtend besteld en hij is gisterochtend al door DPD bij mijn buren bezorgd. Maar die waren gisteravond niet thuis, dus ik heb hem nog niet kunnen bekijken![]()
Het is een transformator (denk: usb oplaadblok) dus dat is wat bewerkelijkerMedione1210 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 06:32:
[...]
Misschien bij Action, Hema, Blokker, Xenos. Of zet er zelf een andere stekker op
Ja dat wordt moeilijkdenan schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:50:
[...]
Het is een transformator (denk: usb oplaadblok) dus dat is wat bewerkelijker
Ik heb de IMAX B6, maar daar heb ik wel zelf een passend verloopsnoertje voor moeten maken. De oplaadkabel zit daar met banaanstekkers in en die gele XT60 stekker past alleen op grotere LiPo accus's.dannycnl schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:43:
Wat voor lader heb je precies? want je zit vaak met die aansluitingen
Aan de accu van de X6 zitten 2 stekkers: De rode is voor de hoofdstroom en de witte is om de cellen te balanceren (zodat iedere cel dezelfde spanning heeft). Die witte past rechtstreeks in de lader, voor de rode moet je een kabel naar banaanstekkers hebben. ik weet niet of hij ook oplaadt als je alleen de witte stekker aansluit. In de quadcopter sluitje aleen de rode stekker aan.

Bij grotere accus is de zwart-rode kabel veel dikker omdat daar de hoofdstroom doorheen loopt.
Dit is bijv. de accu die ik voor mijn RC auto en vliegtuig gebruik:

[ Voor 51% gewijzigd door Kitano op 07-08-2015 10:18 ]
Je linkt naar een neppe. Heb je de neppe of de echteKitano schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:09:
[...]
Ik heb de IMAX B6, maar daar heb ik wel zelf een passend verloopsnoertje voor moeten maken. De oplaadkabel zit daar met banaanstekkers in en die gele XT60 stekker past alleen op grotere LiPo accus's.
Allbuy probeert bestellingen steeds sneller af te handelenMedione1210 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:50:
[...]
Dank je. Je moet dus geen haast bij Allbuy hebben. De spare parts die ik tegelijk bij BG heb besteld zijn al binnen.
Jammer dat ik, als echte Nederlander, toch ga voor die paar euro extra korting bij Allbuy
De gisteravond door mij bestelde Yi camera ( 2015-08-06 20:39:06 Original XiaoMi XiaoYi 1/4 CMOS,1.0MP Wide Angle Smart IP Camera Camcorder w/ TF, Micro USB - White + Black) is nu al afgegeven aan de vervoerder Malaysia Post EMS / Poslaju..
Ik kan in mijn bestelgeschiedenis bij Allbuy al een trackingcode vinden maar die doet het natuurlijk nog niet!
Ben dan ook benieuwd hoe snel deze aan zal komen naast de twee overige bestellingen die daar in de wachtrij staan om op het vliegtuig naar Nederland te kunnen
Wel valt mij op dat ik van deze zendingen nog geen mail van Allbuy heb ontvangen dat ze onderweg zouden zijn. Toch kan ik van de twee oudste zendingen ( besteldata: 31/7 en 4/8 ) al op de website van Malaysia zien dat ze klaar staan om op het vliegtuig te mogen ( Item Posted Over The Counter to Netherlands )
[ Voor 13% gewijzigd door lowo op 07-08-2015 11:56 ]
Ik heb de neppe Imax B6 en die werkt ook primapsycoxl schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:51:
[...]
Je linkt naar een neppe. Heb je de neppe of de echte
Het is inderdaad zo dat rev 2 boards problemen hebben gehad, maar ik vraag me af of dit zo breed uitgemeten is als voorgesteld. Want zou het dan niet vol staan met filmpjes op Youtube ed.denan schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:45:
..................
Waar ik me meer zorgen over maak is dat je hier en daar leest dat de rev 2.0 mainboards na een minuut of 4-5 vreemd vlieggedrag gaan vertonen. Merk je daar iets van?.............................
De laatste tijd zie ik geen enkele klacht over rev 2 langskomen op RC groups of Youtube.
Ik vermoed dat er een slechte batch is geweest met boards die deze problemen hadden.
Op RC groups heb ik enkele berichten gezien die dit vermoeden ondersteunen, maar zeker weet je het pas als die van jou geen problemen vertoond.
Bron: Hier en daar
In afwachting van de ontvangst van mijn X6 ben ik me ook gaan oriënteren en heb alvast een low voltage buzzer besteld. Het spanningsniveau kan je ervan instellen, waardoor je niet afhankelijk bent van de leds. Ook handig om je lipo's te controleren.
Ook gebruik van een gimbal is mogelijk, maar wel letten dat het totale gewicht eronder lager dan 200gr blijft, dus helaas de "cheap cnc gimbal" is niet bruikbaar met zijn 210gr (deze had ik nl al eerder ivm een projectje) Tijd voor een nieuw projectje
Toen laatst de Tarantula X6 in de aanbieding was bij Gearbest, was mijn WiFi in het hotel helaas te traag om deze te bestellen. Na zojuist een Xiaomi Yi (wit) en een camera mount te hebben besteld heb ik alleen de quadcopter zelf nog nodig haha. Ik kan deze alleen nergens vinden in een EU wearhouse, iemand een suggestie?
Hmm, ik weet niet wat ik hier van moet denken.
Ergens begin juni de Xiaomi square speaker besteld bij banggood. Begin augustus nog niks gekregen dus maar even een mailtje die kant op.
Na een paar mailtjes over en weer tot de conclusie gekomen dat hij verloren was in de chaos, ze beloofden een nieuwe op te sturen. 3 dagen na deze belofte nog even gevraagd of de order ook in mijn account kwam te staan (orderhistorie). Hierbij gaf banggood aan dat de speaker niet meer op voorraad was en dat het 1 of 2 weken kon duren voor hij er weer was. Dezelfde dag heb ik gemeld dat ik dan de order wilde annuleren (ook omdat de speaker inmiddels ergens anders goedkoper was).
Het antwoord daarop was dat de speaker inmiddels verzonden was en dus kon ik het niet meer annuleren. Dit was 1 dag na de melding dat de speaker out of stock was.
Nu zegt mijn gevoel dat ze mij on een of andere reden aan het lijntje houden, en dat de speaker nog niet is verzonden. Dit komt ook omdat ik verder geen melding heb gehad van verzending oid.
Iemand ervaring hiermee?
Anyway, ik vermaak me nog wel met mijn Earson voorlopig.
Ergens begin juni de Xiaomi square speaker besteld bij banggood. Begin augustus nog niks gekregen dus maar even een mailtje die kant op.
Na een paar mailtjes over en weer tot de conclusie gekomen dat hij verloren was in de chaos, ze beloofden een nieuwe op te sturen. 3 dagen na deze belofte nog even gevraagd of de order ook in mijn account kwam te staan (orderhistorie). Hierbij gaf banggood aan dat de speaker niet meer op voorraad was en dat het 1 of 2 weken kon duren voor hij er weer was. Dezelfde dag heb ik gemeld dat ik dan de order wilde annuleren (ook omdat de speaker inmiddels ergens anders goedkoper was).
Het antwoord daarop was dat de speaker inmiddels verzonden was en dus kon ik het niet meer annuleren. Dit was 1 dag na de melding dat de speaker out of stock was.
Nu zegt mijn gevoel dat ze mij on een of andere reden aan het lijntje houden, en dat de speaker nog niet is verzonden. Dit komt ook omdat ik verder geen melding heb gehad van verzending oid.
Iemand ervaring hiermee?
Anyway, ik vermaak me nog wel met mijn Earson voorlopig.
Ze refereren waarschijnlijk aan de eerste order en die is volgens hun verzonden, vandaar geen ordercanceling.Sibrand schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:08:
.....
Het antwoord daarop was dat de speaker inmiddels verzonden was en dus kon ik het niet meer annuleren. Dit was 1 dag na de melding dat de speaker out of stock was.............
Ik heb iets dergelijks gehad en toen kreeg ik bij opnieuw verzenden een andere verzenddatum te zien. Tot dan geen enkele statusupdate van de order.
Pech. Tot gisteren was hij in EU vooraad. Afwachten tot hij weer in vooraad is of extra importkosten voor lief nemen. Waarschijnlijk zal het in beide gevallen een duurdere optie zijn. Zat een beetje in hetzelfde schuitje maar kon uiteindelijk toch bestellen.G33st schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:38:
Toen laatst de Tarantula X6 in de aanbieding was bij Gearbest, was mijn WiFi in het hotel helaas te traag................ Ik kan deze alleen nergens vinden in een EU wearhouse, iemand een suggestie?
[ Voor 34% gewijzigd door elinx op 07-08-2015 13:35 ]
Ik heb het gisteren tegen de middag op het vliegveld geprobeerd, toen wou het me ook al niet lukken. Toen was de voorraad in het EU warehouse ook al op. Maar inderdaad, helaas.. even kijken of ik nog wat anders leuks kan vinden dan.elinx schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:16:
Pech. Tot gisteren was hij in EU vooraad. Afwachten tot hij weer in vooraad is of extra importkosten voor lief nemen. Waarschijnlijk zal het in beide gevallen een duurdere optie zijn. Zat een beetje in hetzelfde schuitje maar kon uiteindelijk toch bestellen.
Andere websites hebben ze voor zover ik zie ook alleen maar in China, en niet in Europa.
Als je toch bezig bent.. weet je een charger die met meerdere aansluitingen om kan gaan?elinx schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:17:
[...]
In afwachting van de ontvangst van mijn X6 ben ik me ook gaan oriënteren en heb alvast een low voltage buzzer besteld. Het spanningsniveau kan je ervan instellen, waardoor je niet afhankelijk bent van de leds. Ook handig om je lipo's te controleren.
Ook gebruik van een gimbal is mogelijk, maar wel letten dat het totale gewicht eronder lager dan 200gr blijft, dus helaas de "cheap cnc gimbal" is niet bruikbaar met zijn 210gr (deze had ik nl al eerder ivm een projectje) Tijd voor een nieuw projectje
Ik heb een earson h8 (of jjhc h8) met lipo's en nog wat andere drones met bijna dezelfde aansluiting, maar die van de x6 wijkt af. Zou prettig zijn als ik 2-4 lipo's tegelijk aan kan sluiten.
Er is eeneen lip charger waar je 3 lipoom kan laden tegelijkdenan schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:51:
[...]
Als je toch bezig bent.. weet je een charger die met meerdere aansluitingen om kan gaan?
Ik heb een earson h8 (of jjhc h8) met lipo's en nog wat andere drones met bijna dezelfde aansluiting, maar die van de x6 wijkt af. Zou prettig zijn als ik 2-4 lipo's tegelijk aan kan sluiten.
http://nl.aliexpress.com/...ith-3-in/32404267407.html
Is alleen voor de X6
Verwijderd
Vorige week iets besteld bij DealExtreme Direct (UK).
Direct verzonden maar nu staat het op de tracker al sinds dinsdag op 'in transit'.
Is dat normaal?
Staat ook een referentie van de netwerkpartner bij met de format: 'TSZX------', enig idee waar ik dat kan tracken?
Direct verzonden maar nu staat het op de tracker al sinds dinsdag op 'in transit'.
Is dat normaal?
Staat ook een referentie van de netwerkpartner bij met de format: 'TSZX------', enig idee waar ik dat kan tracken?
Ik zou de Topic Start eens nalezenVerwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:15:
Vorige week iets besteld bij DealExtreme Direct (UK).
Is dat normaal?
Blijft toch wel erg verslavend dat China shoppen
Mijn vangsten van afgelopen weken; Printerinkt, wat screenprotectors en ander spul voor mijn smartphones en nog wat aparte dingen;
Een horloge pers hier vandaan; http://nl.aliexpress.com/...233.html?isOrigTitle=true
En ik ben weer het chinese router avontuur weer aangegaan omdat de Xiaomi mini router toch wel iets te kort schoot heb ik deze er nu bij genomen; http://nl.aliexpress.com/...0-Router/32293487169.html Dingetje heeft veel instelmogelijkheden, snelle LAN poorten en het wireless bereik op 2.4 en 5G is ook redelijk goed en dat voor $49,50
Mijn vangsten van afgelopen weken; Printerinkt, wat screenprotectors en ander spul voor mijn smartphones en nog wat aparte dingen;

Een horloge pers hier vandaan; http://nl.aliexpress.com/...233.html?isOrigTitle=true
En ik ben weer het chinese router avontuur weer aangegaan omdat de Xiaomi mini router toch wel iets te kort schoot heb ik deze er nu bij genomen; http://nl.aliexpress.com/...0-Router/32293487169.html Dingetje heeft veel instelmogelijkheden, snelle LAN poorten en het wireless bereik op 2.4 en 5G is ook redelijk goed en dat voor $49,50
Gearbest heeft mijn Xiaomi Powerstrip verzonden via surface mail, is dat normaal?
Gaat wel even duren ben ik bang.
Gaat wel even duren ben ik bang.

[XBO/PSN: BroedersKolk]
*knip* handel moet je zelf uitzoeken
[ Voor 85% gewijzigd door gambieter op 07-08-2015 15:10 ]
Xiaomi verkoopt ze niet meer, dus de voorraad bij resellers wordt steeds minder, goedkoper zal die dus niet worden.exelletor schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:09:
[mbr]*knip* handel moet je zelf uitzoeken[/]
De X6 wordt net bij me afgeleverd, meteen de Lipo aan de lader gehangen.denan schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:51:
[...]
Als je toch bezig bent.. weet je een charger die met meerdere aansluitingen om kan gaan?
De laders die meegeleverd zijn met de quadcopters vertrouw ik niet. Ik heb een eerder 2S/3S balance charger gekocht (de goedkoopste die ik kon vinden) en daar kan ik gewoon de 2S Lipo van de X6 mee opladen.
Maar niet meer dan één tegelijk helaas. Als ik behoefte heb aan meer ga ik pas verder kijken.
tav extra lipo's, pas op dat je de kans loopt dat achteraf bestelde lipo's iets groter kunnen zijn en daardoor niet passen. Wil je dat risico uitsluiten bestel dan een kleinere. Deze lijkt kleiner is de helft van de prijs (pas bestellen als de popup komt €5,51), maar blijkt bijna dezelfde vliegtijd te halen.
mi zegt dat iets over de vermelde capaciteit van de lipo's die niet altijd te vertrouwen is bron
NB
De X6 had gisteren al bezorgd moeten worden, maar het bleek dat het opgegeven adres slechts deels was afgedrukt op het label. oa de letters achter de postcode ontbraken en mijn huisnummer was weggevallen. Gelukkig is na wat speurwerk van de bezorger nog eea snel goedgekomen.
Nog een minpunt vind ik de slechte verpakking (een soort vuilniszak rechtsreeks over de doos) Meestal zit er nog iets van schuim om de doos. Gevolg de doos was op de hoeken ingedeukt en de lijm losgescheurd, waardoor de doos openstond. Ik hield al rekening met beschadiging en heb alles mbt uitpakken gefotografeerd. Er lijkt niks aan de hand te zijn. Ook ik heb alleen 2 zakjes (1 en 3), maar er zijn genoeg schroeven om de propguards (16) en landing gears (4) te bevestigen. Ik hou er dan een aantal reserve over.
Yup, zelfde hier. Voldoende schroeven in de set, maar de doos was inderdaad beschadigd en de inhoud lag flink door elkaar.elinx schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:12:
[...]
De X6 wordt net bij me afgeleverd, meteen de Lipo aan de lader gehangen.
De laders die meegeleverd zijn met de quadcopters vertrouw ik niet. Ik heb een eerder 2S/3S balance charger gekocht (de goedkoopste die ik kon vinden) en daar kan ik gewoon de 2S Lipo van de X6 mee opladen.
Maar niet meer dan één tegelijk helaas. Als ik behoefte heb aan meer ga ik pas verder kijken.
tav extra lipo's, pas op dat je de kans loopt dat achteraf bestelde lipo's iets groter kunnen zijn en daardoor niet passen. Wil je dat risico uitsluiten bestel dan een kleinere. Deze lijkt kleiner is de helft van de prijs (pas bestellen als de popup komt €5,51), maar blijkt bijna dezelfde vliegtijd te halen.
mi zegt dat iets over de vermelde capaciteit van de lipo's die niet altijd te vertrouwen is bron
NB
De X6 had gisteren al bezorgd moeten worden, maar het bleek dat het opgegeven adres slechts deels was afgedrukt op het label. oa de letters achter de postcode ontbraken en mijn huisnummer was weggevallen. Gelukkig is na wat speurwerk van de bezorger nog eea snel goedgekomen.
Nog een minpunt vind ik de slechte verpakking (een soort vuilniszak rechtsreeks over de doos) Meestal zit er nog iets van schuim om de doos. Gevolg de doos was op de hoeken ingedeukt en de lijm losgescheurd, waardoor de doos openstond. Ik hield al rekening met beschadiging en heb alles mbt uitpakken gefotografeerd. Er lijkt niks aan de hand te zijn. Ook ik heb alleen 2 zakjes (1 en 3), maar er zijn genoeg schroeven om de propguards (16) en landing gears (4) te bevestigen. Ik hou er dan een aantal reserve over.
Wat wel opviel bij de x6: er zitten schroeven in de zak die nergens in passen en er zitten hier en daar schroefgaatjes die niet goed doorgeboord zijn. Die moet je dus eerst met de hand inprikken.
Mbt die lipo: past die zeker? en zijn er geen versies te krijgen met meer vermogen (en dus: langer vliegen?)
Ik heb voor mijn JJHC h8's een verloopstekker gekocht en 5 340m batterijen zodat ik er 5 tegelijk kan opladen. Voor de x6 was ik eigenlijk ook zoiets van plan.
Ik heb niet getest of het past, daarom heb ik de bron vermeld, die schijnt er ervaring mee te hebben.denan schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:21:
..................
Mbt die lipo: past die zeker? en zijn er geen versies te krijgen met meer vermogen (en dus: langer vliegen?)
Ik heb voor mijn JJHC h8's een verloopstekker gekocht en 5 340m batterijen zodat ik er 5 tegelijk kan opladen. Voor de x6 was ik eigenlijk ook zoiets van plan.
Ik ga er vanuit dat ze passen. Grotere Lipo is altijd mogelijk, maar moet je hem onder de quad bevestigen.
De X6 kan aardig wat tillen dus....... Er zit echter wel een keerzijde aan, want zwaarder is meer belasten van de motoren en korter vliegen. Misschien dat daarom de kleinere lichter lipo ca dezelfde vliegtijd haalt.
Maar als je wil is het mogelijk om langer te vliegen.
Probleem met Lipo's is dat het laden van de losse cellen nogal precies moet ivm met de levensduur ervan, vandaar dat een balance charger wordt aangeraden die ervoor zorgt dat iedere cel exact gelijk geladen wordt.
De laders die zijn meegeleverd en degenen die meer 2S Lipo's kunnen laden doen dit met de totale accuspanning, dus over alle cellen gelijk. Hierdoor kan er een cel overladen en een ander onderladen om toch de totale spanning te verkrijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 07-08-2015 15:46 ]
Voor degene die nog een leren band voor de miband zoekt kan dit misschien een interessante optie zijn.
Ik had hem ook gezien ja, maar vooral het stukjeDusche schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:41:
Voor degene die nog een leren band voor de miband zoekt kan dit misschien een interessante optie zijn.
komt bij mij over alsof ik alleen een stukje leder krijg toegezonden na het bestellen.Only leather strap. No tracker band or other parts.
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Hier een paar real life pics stonden in de feedback sectiepuntje013 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:56:
[...]
Ik had hem ook gezien ja, maar vooral het stukje
[...]
komt bij mij over alsof ik alleen een stukje leder krijg toegezonden na het bestellen.

Vind die 'leatherstrap' er nogal tacky uitzien
Verwijderd
Hoi, ik ben helemaal nieuw op het gebied van 'online shoppen in China'
Als ik een telefoon van 360 euro bestel via een Chinese webwinkel, hoe groot is dan de kans dat ik er douanekosten bovenop moet betalen? En hoe hoog zullen die kosten dan ongeveer uitvallen?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Zoals in de OP al staat te lezen:Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:50:
Hoi, ik ben helemaal nieuw op het gebied van 'online shoppen in China'Als ik een telefoon van 360 euro bestel via een Chinese webwinkel, hoe groot is dan de kans dat ik er douanekosten bovenop moet betalen? En hoe hoog zullen die kosten dan ongeveer uitvallen?
Alvast bedankt
"Algemene regel: 4% invoerrechten en over het totale bedrag 21% of 6% omzetbelasting."
Dus dat kun je zelf uitrekenen, en hoe groot de kans is?
50% of hij wordt er uitgepikt of niet
Maar serieus, aangezien duurdere dingen meestal via een grote dienst als DHL worden verstuurd is de kans vrij groot.
En het is verstandig om bij bestellingen boven de 22 euro gewoon rekening te houden met de bijkomende kosten dan kan het nooit tegenvallen en weet je ook meteen of je in NL niet goedkoper uit zou zijn.
interessant filmpje over telefoon productie in china.
"this work is very simple, so anyone can do this whos got fingers"

Als je nieuw bent op Chinagebied, welke phone wil je dan kopen?Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:50:
Hoi, ik ben helemaal nieuw op het gebied van 'online shoppen in China'Als ik een telefoon van 360 euro bestel via een Chinese webwinkel, hoe groot is dan de kans dat ik er douanekosten bovenop moet betalen? En hoe hoog zullen die kosten dan ongeveer uitvallen?
Alvast bedankt
Edit: laat maar. Honor 7
Verwijderd
Zit te denken aan de Honor 7, maar denk niet dat dit het juiste topic is om het hier over te gaan hebben. Eerder wel aan Xiaomi etc. gedacht, maar Huawei lijkt me toch net een veiligere keuzebottom line schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:12:
[...]
Als je nieuw bent op Chinagebied, welke phone wil je dan kopen?
Tian'an in Shenzhen. pas nog geweest. Zitten 10 van dit soort fabrieken op een kluitje.ikdedinges schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:03:
[video]
interessant filmpje over telefoon productie in china.
"this work is very simple, so anyone can do this whos got fingers"
Mobile AankoopadviesforumVerwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:13:
[...]
Zit te denken aan de Honor 7, maar denk niet dat dit het juiste topic is om het hier over te gaan hebben. Eerder wel aan Xiaomi etc. gedacht, maar Huawei lijkt me toch net een veiligere keuze
Thnx voor de uitleg. Ik ben pas sinds een maand aan het spelen met minidrones dus ik heb nog iets te weinig kennis over het onderwerp. Toch maar eens een lader uitzoeken dan voor 2s/3s poli's.elinx schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:36:
[...]
Ik heb niet getest of het past, daarom heb ik de bron vermeld, die schijnt er ervaring mee te hebben.
Ik ga er vanuit dat ze passen. Grotere Lipo is altijd mogelijk, maar moet je hem onder de quad bevestigen.
De X6 kan aardig wat tillen dus....... Er zit echter wel een keerzijde aan, want zwaarder is meer belasten van de motoren en korter vliegen. Misschien dat daarom de kleinere lichter lipo ca dezelfde vliegtijd haalt.
Maar als je wil is het mogelijk om langer te vliegen.
Probleem met Lipo's is dat het laden van de losse cellen nogal precies moet ivm met de levensduur ervan, vandaar dat een balance charger wordt aangeraden die ervoor zorgt dat iedere cel exact gelijk geladen wordt.
De laders die zijn meegeleverd en degenen die meer 2S Lipo's kunnen laden doen dit met de totale accuspanning, dus over alle cellen gelijk. Hierdoor kan er een cel overladen en een ander onderladen om toch de totale spanning te verkrijgen.
Verdorie.. zo zit je opeens met een hobby opgescheept alleen maar omdat je een kortingscode voor een chinashop tegenkomt
vandaag eindelijk een pakketje van dx binnen gehad wat verzonden was in januari.
bleek bij de buurman afgeleverd te zijn 6 weken geleden.dus nieuw record kwa tijd onderweg vanuit china.
bleek bij de buurman afgeleverd te zijn 6 weken geleden.dus nieuw record kwa tijd onderweg vanuit china.
Om terug te komen op dat "Algemene regel: 4% invoerrechten en over het totale bedrag 21% of 6% omzetbelasting.". Hoezo is de algemene regel 4% invoerrechten? Met mobiele telefoons betaal je bijvoorbeeld 0% invoerrechten. Ben wel benieuwd waar dat aantal vandaan komt.puntje013 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:58:
[...]
Zoals in de OP al staat te lezen:
"Algemene regel: 4% invoerrechten en over het totale bedrag 21% of 6% omzetbelasting."
Dus dat kun je zelf uitrekenen, en hoe groot de kans is?
50% of hij wordt er uitgepikt of niet
http://ec.europa.eu/taxat...dsText=phone&LangDescr=en
Ik heb het nummer uit de OP, dus ik nam aan dat de info klopte.ViezeVis schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:00:
[...]
Om terug te komen op dat "Algemene regel: 4% invoerrechten en over het totale bedrag 21% of 6% omzetbelasting.". Hoezo is de algemene regel 4% invoerrechten? Met mobiele telefoons betaal je bijvoorbeeld 0% invoerrechten. Ben wel benieuwd waar dat aantal vandaan komt.
http://ec.europa.eu/taxat...dsText=phone&LangDescr=en
Misschien moet de OP aangepast worden dan.
Zag het inderdaad staan. Zal het bij Enis eens vragen.puntje013 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:33:
[...]
Ik heb het nummer uit de OP, dus ik nam aan dat de info klopte.
Het hangt van de soort artikelen af vandaar dat de omzetbelasting (BTW) 21% of 6% kan zijn.puntje013 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:33:
[...]
Ik heb het nummer uit de OP, dus ik nam aan dat de info klopte.
Voor artikelen moet je tevens invoerrechten betalen, maar het percentage daarvan is afhankelijk van de categorie waar die in valt en of er bv een extra importheffing op van toepassing is.
Omdat dit een algemeen Chinatopic is kunnen de extra kosten per artikel dus nogal verschillen. Voor telefoons is dit 0%.
Wat bovendien niet vermeld is zijn de administratie cq inklaringskosten. Dat is een vast bedrag ongeacht de waarde van het artikel wat door het bezorgbedrijf in rekening wordt gebracht.
Bij een telefoon van 360 Euro incl verzenden kom je dan op 21% van 360=75,60 Euro + 13 Euro= 88,90 Euro uit.
Andere addertjes zijn het "niet vermelden" van verzendkosten op de verpakking. Er is dan een kans dat het bezorgbedrijf deze kosten bovenop de vermelde waarde doet en dan pas de BTW berekent. In dat geval rest je een lange administratieve weg om dat terug te krijgen.
Dus soms is het bij laaggeprijste artikelen beter om verzendkosten te betalen (als dit te vinden is), meestal is de prijs van het artikel ook lager. Dus bv een artikel kost met free shipping 32,50 Euro en zonder shipping 20 Euro +12,50 Euro verzendkosten. In het eerste geval betaal je BTW over 32,50 Euro plus kosten. In het andere geval niets, omdat de waarde van het artikel onder de 22 Euro is.
Voor duurdere artikelen is het verstandig om te kijken of de webshop een EU warehouse heeft. Vaak is het artikel dan wel wat duurder, maar er worden geen kosten meer berekend.
Als laatste tip om de extra kosten te beperken kan je bestellen bij een webshop die tegen een vergoeding een verzekering aanbiedt.
[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 07-08-2015 20:45 ]
Paar dagen goed plezier gehad van mijn H8-mini, maar nu is toch wel de eerste motor overleden. Zijn te bestellen op Banggood voor 2 euro, enige probleem is dat ik in de 2e klas voor het laatst heb gesoldeerd.
Jammer, dat heb je snel gedaan.... crash?Dersan schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:18:
Paar dagen goed plezier gehad van mijn H8-mini, maar nu is toch wel de eerste motor overleden. Zijn te bestellen op Banggood voor 2 euro, enige probleem is dat ik in de 2e klas voor het laatst heb gesoldeerd.
Wel heel vaak gecrashed, maar dat is niet de reden denk ik. Die kleine goedkope motoren branden gewoon op. Motor doet het nog wel als je hem aanzwengelt btwMedione1210 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:23:
[...]
Jammer, dat heb je snel gedaan.... crash?
[ Voor 8% gewijzigd door Dersan op 07-08-2015 20:29 ]
Kan ook dat er iets in zit waardoor ie teveel weerstand heeft.. stof of haartjes.Dersan schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:28:
[...]
Wel heel vaak gecrashed, maar dat is niet de reden denk ik. Die kleine goedkope motoren branden gewoon op. Motor doet het nog wel als je hem aanzwengelt btw.
En: een nieuwe motor voor 2 euro terwijl een volledig nieuwe H8 €10,- kost zou ik niet snel bestellen
Ja daar zat ik ook al om te twijfelen. Kan ook een nieuwe kopen, heb ik 3 motors reserve en 4 nieuwe.denan schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:30:
[...]
Kan ook dat er iets in zit waardoor ie teveel weerstand heeft.. stof of haartjes.
En: een nieuwe motor voor 2 euro terwijl een volledig nieuwe H8 €10,- kost zou ik niet snel bestellen(ik heb gewoon 3 reserve cheersons en h8's voor dit soort gevallen. Uiteindelijk was dat gunstiger dat onderdelen bestellen)
En natuurlijk een extra body, batterij, afstandsbediening etc.
[ Voor 6% gewijzigd door Dersan op 07-08-2015 20:35 ]
Hopelijk gaat de Cheerson langer mee [ook al heb ik er 3 besteld]denan schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:30:
[...]
Kan ook dat er iets in zit waardoor ie teveel weerstand heeft.. stof of haartjes.
En: een nieuwe motor voor 2 euro terwijl een volledig nieuwe H8 €10,- kost zou ik niet snel bestellen(ik heb gewoon 3 reserve cheersons en h8's voor dit soort gevallen. Uiteindelijk was dat gunstiger dat onderdelen bestellen)
Ik heb voordat deze aanbieding kwam overwogen om een Syma x5c te bestellen met 2MP cam. Ook nergens te vinden in een EU warehouse (nu wel bij BG en GB). Ik heb toen overwogen om deze in onderdelen te bestellen.G33st schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:38:
................Tarantula X6 .... Ik kan deze alleen nergens vinden in een EU wearhouse, iemand een suggestie?
Misschien dat een dergelijk scenario ook opgaat voor de X6.
Dus een BNF versie, een transmitter en een camera, Ik heb bovendien gezocht naar een webshop die verzendkosten berekende (dealsmachine). Hierdoor bleven alle deelbedragen onder 22 Euro en werden er bij de bnf versie 12,50 Euro verzendkosten berekend. Op deze manier kwam ik op een iets hoger bedrag uit dan de RTF versie, maar zou ik zeker geen extra kosten krijgen.
Dit alles ging niet door omdat de Tarantula X6 op mijn pad kwam. Een veel krachtiger toestel waar tevens een de Xiaomi Yi en een lichtgewicht gimbal onder kan hangen.
[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 07-08-2015 21:19 ]
Dat is ook zo, toch? Je krijgt alleen een leeg bandje waar je zelf een tracker in stopt. Dan nog is het een koopje, een origineel leren bandje kost minimaal 30 euro dacht ik.puntje013 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:56:
Ik had hem ook gezien ja, maar vooral het stukje komt bij mij over alsof ik alleen een stukje leder krijg toegezonden na het bestellen.
Crashen is denk ik wel de reden. Na de eerste echte crash had ik ook een halfwerkende motor, maar na vervanging heb ik er zeker nog 20 uren mee gevlogen voordat ik weer te hard crashte en weer 2 motors kapot had. Ben geen watje met vliegen, meestal vol gas, en ik kan zeggen dat ze bij mij iig niet doorbranden.Dersan schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:28:
[...]
Wel heel vaak gecrashed, maar dat is niet de reden denk ik. Die kleine goedkope motoren branden gewoon op. Motor doet het nog wel als je hem aanzwengelt btw.
Ik heb er al 1 gesloopt, maar kreeg netjes een nieuwe opgestuurd door banggoodMedione1210 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:57:
[...]
Hopelijk gaat de Cheerson langer mee [ook al heb ik er 3 besteld]
Netjes, want eigen schuld hoeven ze natuurlijk niet op te lossen.denan schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:01:
[...]
Ik heb er al 1 gesloopt, maar kreeg netjes een nieuwe opgestuurd door banggood
Zie het Allbuy iig nog niet doen...
Vooral het stukje: no other partsgrun93 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:28:
[...]
Dat is ook zo, toch? Je krijgt alleen een leeg bandje waar je zelf een tracker in stopt. Dan nog is het een koopje, een origineel leren bandje kost minimaal 30 euro dacht ik.
Dus letterlijk een stukje leer en geen houder waar je tracker in moet.
Zo mijn Orico 4 poort USB lader is gisteren officieel dood verklaard, slechts 1 jaar oud.
Nu de blitzwolf 5 poort 40w besteld met code bij Banggood 12,79 USD .
Nu maar afwachten of hij het langer vol gaat houden als de Orico die voltage drops heeft en nauwelijks meer boven de 0,45 mha uitkomt.
Nu maar afwachten of hij het langer vol gaat houden als de Orico die voltage drops heeft en nauwelijks meer boven de 0,45 mha uitkomt.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Artikel is al niet interessant meer. Leverancier heeft de prijs drastisch verhoogt.puntje013 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:02:
[...]
Vooral het stukje: no other parts
Dus letterlijk een stukje leer en geen houder waar je tracker in moet.
Als je de Russische reviews vertaald zie je dat het artikel weliswaar compleet met houder geleverd wordt maar dat de afbeelding totaal niet klopt met het geleverde.
De bevestiging gebeurd net als bij de andere banden dmv schroeven en schijnt de "echt lederen band" niet van leer gemaakt te zijn.
Iemand ervaring met een goede universele afstandsbediening uit China? Ik zoek iets als een Logitech Harmony of One-for-all Kameleon.....
marco_sire@hotmail.com
Welke code?Supertip schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:18:
Zo mijn Orico 4 poort USB lader is gisteren officieel dood verklaard, slechts 1 jaar oud.
Zojuist mijn eerste bestelling bij Gearbest in de brievenbus horen vallen.
Dit was een Mi-Fan en deze is vanaf moment van bestellen exact 5 weken onderweg geweest.
Is dit ook jullie ervaring dat Gearbest niet bepaald snel is met leveren?
Naast deze bestelling heb ik er nog 3 uitstaan bij Gearbest die allen verzonden zouden zijn maar dat zou iig betekenen dat ik nog wel een tijdje kan wachten tot ik die bestellingen binnen zal krijgen ( besteld op 17, 18 en 21 Juli )
Dit was een Mi-Fan en deze is vanaf moment van bestellen exact 5 weken onderweg geweest.
Is dit ook jullie ervaring dat Gearbest niet bepaald snel is met leveren?
Naast deze bestelling heb ik er nog 3 uitstaan bij Gearbest die allen verzonden zouden zijn maar dat zou iig betekenen dat ik nog wel een tijdje kan wachten tot ik die bestellingen binnen zal krijgen ( besteld op 17, 18 en 21 Juli )
Ein-de-lijk! Mijn bestelling van 14 juni bij Allbuy is zojuist door de brievenbus gegleden.
Kan ik na bijna 2 maanden mijn vrouw blij maken met de lang beloofde 5k powerbank van Xiaomi.
Voor andere wachters: er is dus nog steeds hoop. Heb er zelf niet over gezeurd bij Allbuy. Wel 3 weken geleden een keer een mail gestuurd waarna ze vroegen nog even te wachten. Sindsdien ben ik gewoon blijven wachten, ook omdat ik hier zag dat bestellingen bij anderen ook nog steeds druppelsgewijs binnen kwamen.
Kan ik na bijna 2 maanden mijn vrouw blij maken met de lang beloofde 5k powerbank van Xiaomi.
Voor andere wachters: er is dus nog steeds hoop. Heb er zelf niet over gezeurd bij Allbuy. Wel 3 weken geleden een keer een mail gestuurd waarna ze vroegen nog even te wachten. Sindsdien ben ik gewoon blijven wachten, ook omdat ik hier zag dat bestellingen bij anderen ook nog steeds druppelsgewijs binnen kwamen.
Sinds de aanbieding van de X6 tarantula bij Gearbest afgelopen week ben ik aan het kijken naar een alternatieve webshop waar ik hem kan bestellen. Helaas is hij nergens in een EU warehouse te vinden, dus kijk ik nu naar de goedkoopste andere webshop. Hier kom ik uit op TomTop.
http://www.tomtop.com/YiZ...hout-Camera-RM2366US.html
Heeft iemand ervaring met deze webshop? Ik heb gezien dat deze vraag hier eerder is gesteld, maar destijds (begin juni) had nog niemand hier ervaring mee.
Of hebben jullie betere webshops om deze quadcopter te bestellen?
Heeft iemand ervaring met deze webshop? Ik heb gezien dat deze vraag hier eerder is gesteld, maar destijds (begin juni) had nog niemand hier ervaring mee.
Geen ervaring met de shop zelf, wel kan ik als ik zo kijk niet zien dat de x6 ook vanuit het eu warehouse verzonden wordt, wel opletten dat je niet alsnog belasting moet betalen dus.G33st schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:49:
Sinds de aanbieding van de X6 tarantula bij Gearbest afgelopen week ben ik aan het kijken naar een alternatieve webshop waar ik hem kan bestellen. Helaas is hij nergens in een EU warehouse te vinden, dus kijk ik nu naar de goedkoopste andere webshop. Hier kom ik uit op TomTop.
What you see is always what you get.
Ik kan inmiddels bevestigen dat de Action een wereld reisstekker heeft voor 1,99.Medione1210 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 06:32:
[...]
Misschien bij Action, Hema, Blokker, Xenos. Of zet er zelf een andere stekker op
Het gaat om deze http://www.allekabels.nl/...K-d4jMC-oPINZgaAtG48P8HAQ
Als je toch van plan bent om in China te bestellen is dit misschien een optie.G33st schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:49:
Sinds de aanbieding van de X6 tarantula bij Gearbest afgelopen week ben ik aan het kijken naar een alternatieve webshop waar ik hem kan bestellen. .................
Houdt er rekening mee dat er nog ca. 23 euro aan kosten bijkomt.
Je kan er ook een berichtje naar Banggood en Gearbest aan wagen wanneer hij weer verzonden kan worden uit het EU warehouse.
[ Voor 14% gewijzigd door elinx op 08-08-2015 15:37 ]
Is het niet zo dat een reisstekker die hier gekocht is alleen maar geschikt is om van de Nederlandse stekkeraansluiting een andere ( bijv. China ) te maken?Medione1210 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:08:
[...]
Ik kan inmiddels bevestigen dat de Action een wereld reisstekker heeft voor 1,99.
Het gaat om deze http://www.allekabels.nl/...K-d4jMC-oPINZgaAtG48P8HAQ
Als dat het geval is zul je in China ( of bestellen uit China ) zo'n reisstekker moeten halen.
Die kan dat van de Chinese aansluiting een Nederlandse maken.
Misschien leuk voor iemand die power banks spaart 
http://www.gearbest.com/mobile-power-bank/pp_212432.html
(Heeft een output van 2.4A, dit is meer dan de Xiaomi, lijkt overigens wel heel verdacht veel op de versie van Xiaomi, die achterkant!)
Heb zelf zojuist een micro helicopter binnen gekregen
http://www.banggood.com/Q...-Helicopter-p-941430.html
Lijkt alleen niet heel goed te reageren op de remote, verder is hij VEEEEEEL moeilijker te besturen dan mijn Cheerson CX-10. Toch leuk dingetje.
Maakt jullie Blitzwolf 5 port usb adapter ook hoge pieptonen bij het opladen van bepaalde apparaten? Vind het persoonlijk (naast dat hij verder gewoon prima werkt) toch wel jammer, is best irritant op je slaapkamer.
(Heeft een output van 2.4A, dit is meer dan de Xiaomi, lijkt overigens wel heel verdacht veel op de versie van Xiaomi, die achterkant!)
Heb zelf zojuist een micro helicopter binnen gekregen
http://www.banggood.com/Q...-Helicopter-p-941430.html
Lijkt alleen niet heel goed te reageren op de remote, verder is hij VEEEEEEL moeilijker te besturen dan mijn Cheerson CX-10. Toch leuk dingetje.
Maakt jullie Blitzwolf 5 port usb adapter ook hoge pieptonen bij het opladen van bepaalde apparaten? Vind het persoonlijk (naast dat hij verder gewoon prima werkt) toch wel jammer, is best irritant op je slaapkamer.
[ Voor 9% gewijzigd door Yeasis op 08-08-2015 17:49 ]
Iemand al ervaring opgedaan met deze Chinese kloon ( https://www.allbuy.com/de...Cell-Phones-Tablets-11300 )van de Belkin Wemo( https://www.conrad.nl/nl/...quentie-50-hz-518930.html ) ?
I
Deze heb ik een paar dagen geleden besteld en is onderweg naar Nederland maar ik vroeg mij af wat de voor- en/of nadelen ervan zijn t.o.v. de Belkin Wemo.
I
Deze heb ik een paar dagen geleden besteld en is onderweg naar Nederland maar ik vroeg mij af wat de voor- en/of nadelen ervan zijn t.o.v. de Belkin Wemo.
[ Voor 29% gewijzigd door lowo op 08-08-2015 18:25 ]
Die is hier al een paar keer gepost, o.a. door mij. De blauwe versie is iets goedkoper.MeneerJoep schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:47:
Misschien leuk voor iemand die power banks spaart
http://www.gearbest.com/mobile-power-bank/pp_212433.html
Misschien heeft Dodge-911 'm ook wel getest....
Bij Kruidvat vanaf maandag een mr. handsfree 5200 powerbank [12,99] die verdacht veel op de Xiaomi lijkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 08-08-2015 18:59 ]
Ligt er helemaal aan wat de bijkomende verzendkosten zijn. Bij gearbest heb je ook van die "leuke" aanbiedingen....wil je uiteindelijk afrekenen, zie je dat net die ene aanbieding niet gratis verzonden wordt.G33st schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:49:

Euhhhhhhhh sorry kortingscode bedoelde ik
[ Voor 2% gewijzigd door Supertip op 08-08-2015 23:16 . Reden: waar sommige echte tweakers geen zoekfuntie kennen ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
iPodKiller schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:39:
[...]
Ik ben zelf aan het twijfelen of ik de cube i7 stylus ga halen, want dit is toch wel een zeer goedkoop alternatief tegenover de surface lijn. Alleen ben ik bang voor de douane... Graag laten weten mochten jullie hem binnenkrijgen.
http://nl.aliexpress.com/...6875.html?storeId=1123249
[video]
offtopic:
Hij staat hier in de v&a, lijkt mij een zeer goede prijs: V&A aangeboden: Cube i7 Stylus
Hij staat hier in de v&a, lijkt mij een zeer goede prijs: V&A aangeboden: Cube i7 Stylus
I beg to differMeneerJoep schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:47:
(Heeft een output van 2.4A, dit is meer dan de Xiaomi

2,78A output!
Voltage dropped wel een beetje (veel) =)
[ Voor 7% gewijzigd door dodge_911 op 08-08-2015 23:19 ]

gisteren een 3.5mm audio jack FM transmitter ontvangen van banggood (http://www.banggood.com/W...bile-iPhone-p-949457.html) en aangesloten op mn telefoon om het vervolgens in de auto uit te proberen. De zender is niet sterk genoeg om een signaal van een ander radiostation te overstemmen (ik probeerde het eerst op 101.0 MHz waar al een zender actief is hier, dit lukte niet), een lege frequentie lukte wel. Na ongeveer 2 minuten zoeken had ik er een te pakken waarbij de muziek van mijn telefoon prima zonder ruis afgespeeld werd via de autoradio.
Top, zo eentje zocht ik nog. Gelijk besteldmedennis schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:24:
[afbeelding]
gisteren een 3.5mm audio jack FM transmitter ontvangen van banggood (http://www.banggood.com/W...bile-iPhone-p-949457.html) en aangesloten op mn telefoon om het vervolgens in de auto uit te proberen. De zender is niet sterk genoeg om een signaal van een ander radiostation te overstemmen (ik probeerde het eerst op 101.0 MHz waar al een zender actief is hier, dit lukte niet), een lege frequentie lukte wel. Na ongeveer 2 minuten zoeken had ik er een te pakken waarbij de muziek van mijn telefoon prima zonder ruis afgespeeld werd via de autoradio.
Bedankt voor de tip!
Verwijderd
Kan ik hiermee mijn autoradio zonder bluetooth toch nummers via mijn telefoon laten afspelen? Iemand ervaring hiermee?
Ja als jij een aux ingang hebt wel. Als je radio een usb ingang heeft even kijken of daar continue stroom op staat, als usb niet in gebruik is, anders een losse auto-usb-lader erbij kopen. Dit soort usb stickjes gebruikt de usb poort alleen voor stroom. Het geluid gaat via de mini-jack aan de bovenkant.Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:42:
Kan ik hiermee mijn autoradio zonder bluetooth toch nummers via mijn telefoon laten afspelen? Iemand ervaring hiermee?
[ Voor 9% gewijzigd door Whatson op 09-08-2015 00:50 ]
Dammit! Net een reden om op deze saaie zondag tóch maar weer iets te bestellen (dat je eigenlijk niet nodig hebt) maar de Xiaomi's hebben dus ook een zeer nette output.
Verrast mij sowieso elke keer weer hoor, hoe snel je device vol is als je deze vult met zo'n powerbank, zeer fijn. Gebruik ze nu ook vaak in de tuin, met een wat langere USB-kabel. In de zon staat je brightness natuurlijk altijd op zijn hoogst en da's voor de accuduur meestal niet zo'n succes. Powerbankje er aan en go!
Nickname does not reflect reality
Gister was de LANDVO L600S in de aanbieding.
Er stond ook een kortingscode bij van 4,5 euro. Maar deze was 45 euro ....
Dus na code was de telefoon 55 euro.
Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen
Verwijderd
Oh, dus de stick wordt via de aux ingang op de radio aangesloten en moet via USB stroom krijgen (kan dus ook via een powerbank)?Whatson schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:49:
[...]
Ja als jij een aux ingang hebt wel. Als je radio een usb ingang heeft even kijken of daar continue stroom op staat, als usb niet in gebruik is, anders een losse auto-usb-lader erbij kopen. Dit soort usb stickjes gebruikt de usb poort alleen voor stroom. Het geluid gaat via de mini-jack aan de bovenkant.
JupVerwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:11:
[...]
Oh, dus de stick wordt via de aux ingang op de radio aangesloten en moet via USB stroom krijgen (kan dus ook via een powerbank)?
Bij welke shop was dit en is dit nog steeds zo? Klinkt als een goede deal.Aggressor schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:00:
Chinezen hebben ook humor. Mijn eerste bestelling bij Banggood was verzonden in 3 delen. Ik had 3 pakketjes thuis liggen, het belangrijkste was de Xiaomi powerbank. Stiekem hadden ze nog een pakketje verstuurd, met oranje voetbalsokken. Ik was al bang dat ze die verzonden hadden in plaats van de powerbank, maar die zat gelukkig in het laatste pakketje.
Het zijn 'Adidas' sokken, maar op het label staat onderaan 'http://www.nike.com'
Het zijn 'Adidas' sokken, maar op het label staat onderaan 'http://www.nike.com'
Dan heb je nog geluk dat je geen boete hebt voor het importeren van namaak artikelen.GerbrandR schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:04:
Chinezen hebben ook humor. Mijn eerste bestelling bij Banggood was verzonden in 3 delen. Ik had 3 pakketjes thuis liggen, het belangrijkste was de Xiaomi powerbank. Stiekem hadden ze nog een pakketje verstuurd, met oranje voetbalsokken. Ik was al bang dat ze die verzonden hadden in plaats van de powerbank, maar die zat gelukkig in het laatste pakketje.
Ja dat is inderdaad zo, maar zou het bedoeld kunnen zijn als cadeau? Want ik heb het niet besteld.Penait1 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:06:
[...]
Dan heb je nog geluk dat je geen boete hebt voor het importeren van namaak artikelen.
Leuk, misschien extra leuk als je een link en code deelt....Aggressor schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:00:
"Was", "stond", niet meer relevant, move on >>|ralph075 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:00:
Leuk, misschien extra leuk als je een link en code deelt....
Nickname does not reflect reality
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren
Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic