psycoxl schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:51:
[...]
Thanks heb hem na het lezen van verschillende reviews gekocht. Iemand nog tips voor reserve onderdelen (welke zijn het handigst om nu al te kopen etc.) Ook zou ik graag een externe batterijlader kopen ik heb er al eens een voorbij zien komen maar zijn die universeel?
Extra lipo accu's in ieder geval. Anders is de pret zo snel voorbij.
De X6 is geweldig leuk, maar er zitten goedkope, brushed, motoren op. Het is dus aan te raden om daar een paar reserve van te nemen. Officieel heb je CW en CCW versies, maar als je de draadjes in de stekker omwisselt, dan is het opgelost.
Verder raad ik je aan een setje extra tandwielen te bestellen. Die van de motor is van metaal, maar de grote tandwielen zijn van kunststof. Die tandjes kunnen slijten.
De body kan beschadigen, maar die zit met zoveel schroeven in elkaar dat je de meeste breuken met tape oid kunt repareren.
Een tip zou zijn om een Low Voltage Alarm toe te voegen. Kost maar een paar euro, maar geeft een waarschuwing voordat de batterij leeg is door hard te piepen. De leds gaan ook knipperen, maar dat is overdag soms best lastig te zien.
Zeker met dit soort lipo's doe je er goed aan een balancer/charger te gebruiken. Die zorgt ervoor dat de cellen gelijk blijven lopen qua spanning, maar het belangrijkste is dat lipo's kunnen worden voorbereid voor opslag. Als je ze een tijdje niet gebruikt wil je namelijk geen te lage of hoge spanning. Daarmee verkort de levensduur aanzienlijk.