Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

jerkitout schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:54:
Xiaomi komt met een Android TV, maar het draait MIUI TV, dus niet Googles Android TV. (Dus geen native Chromecast en Android TV App ondersteuning zover ik weet)

https://translate.google....%2Fwww.mi.com%2Fmitv48%2F

Ben benieuwd of het beter is dan de Sony Android TV's

Maar ik denk niet dat ik durf om iets zo groot een duur vanuit China te kopen :/

En of ik de taal kan veranderen en Chinese apps er af gooi, maar ben toch benieuwd.
Ze maken al een tijdje (bijna een jaar ofzo) die TV's. Enige nieuwe is dat de Mi TV 2S nu 4K heeft.
Apps zijn niet te verwijderen, ding is puur gemaakt voor China.

Gezien de grootte van de doos en het gewicht is het ook niet interessant deze uit China te halen. Reken op zo'n paar honderd euro verzendkosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
exelletor schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:46:
[...]

Geen idee eigenlijk, bij Fedex heb ik gewoon een mailtje moeten sturen met de vraag om een herberekening. Een paar weken later kreeg ik als antwoord terug dat er inderdaad met $100 aan verzendkosten was gerekend, terwijl de daadwerkelijke kosten van Fedex maar $19 waren.

Bij de factuur van PostNL staat wel een postadres waar je bezwaarschriften naar toe kan sturen, wij gaan die eens proberen. :)

Maar goed, Fedex in combinatie met een soort van fatsoenlijke website(al merk ik echt het mentaliteitsverschil tussen Nederlanders en Chinesen) is fijn, maarja, laatst was ik weer 110$ aan verzendkosten kwijt om een paar oordoppen vanuit China in Nederland te krijgen. Door het prijsverschil tussen Allbuy en andere toko's is het voor mij alsnog de moeite waard om bij Allbuy te blijven bestellen.
Wat bedoel je met mentaliteitsverschil?
En 110$ verzendkosten? Bestel je in bulk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Medione1210 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 07:16:
[...]

Wat bedoel je met mentaliteitsverschil?
En 110$ verzendkosten? Bestel je in bulk?
Hij besteld waarschijnlijk een ander soort "Powerbank" zoals deze: http://www.aliexpress.com...ipment-set/810723196.html _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:31

Dima_2005

T.net-verslaafde

Standaardtarief van Fedex China->Europa is inderdaad zo'n 100€. Dus als het niet op factuur vermeld staat, zullen ze het erbij rekenen.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nubia heeft nu ook een power bank uitgebracht (8000mAh) in 4 kleuren maar is met 129 RMB ($21) wel flink aan de prijs.
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2015/07/143683872783-300x160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
Chocoball schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:30:
Nubia heeft nu ook een power bank uitgebracht (8000mAh) in 4 kleuren maar is met 129 RMB ($21) wel flink aan de prijs.
[afbeelding]
Vind de afmetingen ook nog wel vrij fors, ondanks dat ie dun is. Ziet er wel strak uit. Denk dat veel merken nu zien hoeveel Xiaomi verkoopt en daar ook graag in mee willen doen :)

Merk in de praktijk dat ik mijn 5000mAh Xiaomi vaak gebruik. Met een zacht hoesje er omheen is die echt ideaal om mee te nemen. Laatst een aantal vrienden ook van de 16000-versie kunnen overtuigen. Nadat een vriend z'n telefoon had opgeladen (Moto G) van 8% naar 100% in een mum van tijd brandden er nog steeds 4 van de 4 lampjes. Ideaal hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 11:29
ksborg schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:21:
[...]

Vind de afmetingen ook nog wel vrij fors, ondanks dat ie dun is. Ziet er wel strak uit. Denk dat veel merken nu zien hoeveel Xiaomi verkoopt en daar ook graag in mee willen doen :)

Merk in de praktijk dat ik mijn 5000mAh Xiaomi vaak gebruik. Met een zacht hoesje er omheen is die echt ideaal om mee te nemen. Laatst een aantal vrienden ook van de 16000-versie kunnen overtuigen. Nadat een vriend z'n telefoon had opgeladen (Moto G) van 8% naar 100% in een mum van tijd brandden er nog steeds 4 van de 4 lampjes. Ideaal hoor :).
Ik heb die laatste versie van de xiaomi 10000 en die is toch groter en vooral zwaarder dan ik had verwacht. Wel nog mee te nemen in de broek, maar ook maar net.
Hoe waterdicht zijn die Flashlights eigenlijk.
Anders wordt het een goedkoop fietsenlicht haha.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdebunt
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-07-2022
Hoi allemaal,

Ik wou even snel mijn AllBuy ervaring delen met jullie :)

Xiaomi Powerbank 5000 mAh besteld op 14-06-2015 , verzonden op 16-06-2015.

Zoals zovelen onder ons, een tracking code ontvangen die voor geen meter werkt, maar wel zogezegd via "TNT" ging.

Enkele dagen geleden checkte ik de Allbuy order & werd ie geupdate naar "PostNL", met zelfde tracking nummer.

Ik had al via via vernomen dat er een staking was bij PostNL, dus geduldig afgewacht.

En vandaag, pakje in de bus, mijn Xiaomi powerbank van AllBuy :) al bij al een maand geduurd, maar ze leveren dus wel degelijk....Is ook langs douane geweest, maar aangeduide waarde is US$1, geen aankoopfactuur o..d in de envelop te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
jdebunt schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:00:
Enkele dagen geleden checkte ik de Allbuy order & werd ie geupdate naar "PostNL", met zelfde tracking nummer.
Kijk, dat is goed nieuws. Status is bij mijn order (ook 5000mAh PB) inderdaad ook gewijzigd. Zal vandaag of morgen wel aankomen dan (zelfde besteldatum).

Aangezien ik toch op Allbuy mijn order aan het inkijken was, gelijk deze maar besteld voor €1,35. Voor dat bedrag wel een geinig hebbedingetje om eens mee te spelen, misschien kan ik er nog nuttige functies voor verzinnen.
Afbeeldingslocatie: http://img1.allbuy.com/allbuy-image/20150529/productdetail/dea/a09c4ef4-1e97-45ac-bb8e-9509a9c68960_s.jpg

Xiaomi heeft tegenwoordig trouwens ook een portemonnee in het assortiment. Misschien al langer, maar ik had het nog niet eerder gezien.
Afbeeldingslocatie: http://img9.allbuy.com/allbuy-image/productdetail/de8/61b43666-3d9b-b174-8f11-eb7ce85ca574_s.jpg Afbeeldingslocatie: http://img8.allbuy.com/allbuy-image/productdetail/de8/79b91062-d2a0-6159-333b-766f1e20ca8b_s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

ralph075 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:39:
[...]

Aangezien ik toch op Allbuy mijn order aan het inkijken was, gelijk deze maar besteld voor €1,35. Voor dat bedrag wel een geinig hebbedingetje om eens mee te spelen, misschien kan ik er nog nuttige functies voor verzinnen.
[afbeelding]
Via Aliexpress voor $0,46 http://www.aliexpress.com...sung-for/32325931374.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Nog goedkoper, maar geen originele XIAOMI MiKey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik heb er ook een paar liggen. Er zijn verschillende in omloop. Ze werken niet met dezelfde app. Eentje werkte voor geen meter. Uiteindelijk liggen ze allemaal ongebruikt in de la.
Even op de verpakking gekeken. Apps waren op helloclick.com en ishunny.com te vinden maar volgens mij zijn beide sites deaud!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

ralph075 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:49:
[...]

Nog goedkoper, maar geen originele XIAOMI MiKey ;)
Nee, inderdaad. En dat hulpstukje om hem in op te bergen zit er ook niet bij.

Overigens doet hij het prima. En er staan verschillende gratis apps in de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdebunt
ralph075 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:39:
Kijk, dat is goed nieuws. Status is bij mijn order (ook 5000mAh PB) inderdaad ook gewijzigd. Zal vandaag of morgen wel aankomen dan (zelfde besteldatum).
Het viel me op dat het veranderde van TNT naar PostNL. Blijbkaar ben ik dus niet de enige waar dit gebeurd, hetgeen mij wel wat meer vertrouwen geeft om andere dingen via Allbuy te gaan bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 23:53
Bij mij is t nog steeds een onbekende tracking code, had 3 aparte bestellingen waaronder een powerbank 5000. Achja er is net een maandje voorbij, wacht wel nog anderhalve week voor ik paypal inschakel. Beetje verwend met die snelle levertijden laatste tijd :9

[ Voor 12% gewijzigd door Musta op 17-07-2015 12:30 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Weet iemand ook welk stopcontact compatibel is met onze Nederlandse wandcontactdozen?
Bij Gearbest hebben ze een leuke aanbieding, leverbaar in 4 verschillende uitvoeringen ( qua stekker ): Chinese stekker, Australische stekker, Engelse stekker en Amerikaanse stekker maar jammer genoeg geen EU-stekker |:(

Het gaat om deze aanbieding: http://www.gearbest.com/smart-home/pp_197862.html

Stel zo'n Chinese plug past ook gewoon hier dan is het natuurlijk simpel ( Euhh. Kenzi weet het misschien? )
Wie o wie heeft het verlossende ( of niet ) antwoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
lowo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:26:
Weet iemand ook welk stopcontact compatibel is met onze Nederlandse wandcontactdozen?
Bij Gearbest hebben ze een leuke aanbieding, leverbaar in 4 verschillende uitvoeringen ( qua stekker ): Chinese stekker, Australische stekker, Engelse stekker en Amerikaanse stekker maar jammer genoeg geen EU-stekker |:(

Stel zo'n Chinese plug past ook gewoon hier dan is het natuurlijk simpel ( Euhh. Kenzi weet het misschien? )
Gaat volgens mij niet passen. Zou je met een verloopje moeten werken maar dat staat vast niet mooi.
Google heeft vast het verlossende antwoord. http://www.worldstandards.eu/electricity/plugs-and-sockets/

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 17-07-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
lowo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:26:

Gaat niet werken:
http://www.worldstandards...iciteit/soorten-stekkers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Wat is de snelste shop op dit moment? 29 juli stap ik op het vliegtuig en wil nog een Xiaomi Yi bestellen. Nou ga ik richting azie dus zou opzich ook nog daar zoon ding kunnen scoren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Crazyanz schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:41:
Wat is de snelste shop op dit moment? 29 juli stap ik op het vliegtuig en wil nog een Xiaomi Yi bestellen. Nou ga ik richting azie dus zou opzich ook nog daar zoon ding kunnen scoren :+
11 dagen, daar zou ik bij geen enkele China-shop op rekenen. Bij een aantal sites is de kans redelijk aanwezig dat het lukt, maar het is zeker geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Zit wat in, mijn laatste bestelling bij Banggood was er in een week maar beetje hit en miss wat dat betreft.

Toch maar daar wat kopen dan, toch vaak een soort openlucht chinashop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik heb nu al meerdere pakketjes van Banggood mogen ontvangen zonder enkele informatie erop. Niet de bekende sticker met 'gift' en waar een waarde op staat vermeld.

Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat. Ik bestel bijna altijd onder 22 euro, maar dit nodigt wel uit om een kijkje te nemen door de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Afhankelijk van waar je naartoe gaat, kun je dat ding misschien bestellen via de lokale Xiaomi-webshop en laten leveren in je hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat is de snelste shop op dit moment? 29 juli stap ik op het vliegtuig en wil nog een Xiaomi Yi bestellen.
Op de banggood website staat dat ze 'm via UK warehouse kunnen leveren. Dan heb je 'm (zonder staking van postnl bezorgers) binnen een week in huis. :Y

Heb zelf ook wel eens wat via banggood UK warehouse besteld en dat was er al na 3 dagen!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
FunFair schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:52:
Ik heb nu al meerdere pakketjes van Banggood mogen ontvangen zonder enkele informatie erop. Niet de bekende sticker met 'gift' en waar een waarde op staat vermeld.

Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat. Ik bestel bijna altijd onder 22 euro, maar dit nodigt wel uit om een kijkje te nemen door de douane.
Ja en? Dan kijkt de douane (nou ja, eigenlijk de post beambte) en die maakt een schatting van de waarde. Aangezien die mensen ook niet geheel wereldvreemd zijn en het ook niet het eerste pakketje uit China is, kunnen ze redelijk goed schatten. En als nu blijkt dat ze heel verkeerd schatten dan kan je altijd het pakketje weigeren aan de deur of een herberekening aanvragen. Het is niet alsof je iets illegaals aan het doen bent en dat je zwaar de sjaak bent als ze je bestelling openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
FunFair schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:52:
Het is volgens mij dan ook niet verplicht om dat te doen. Toen ik een waardevol object internationaal (aangetekend) opstuurde, kreeg ik geen zo'n CN22-formulier. Toen ik erom vroeg, keek ze (de postmedewerker) wat vreemd en zei dat ze niet inziet waarom ik dat nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Medione1210 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:29:
[...]

Gaat volgens mij niet passen. Zou je met een verloopje moeten werken maar dat staat vast niet mooi.
Google heeft vast het verlossende antwoord. http://www.worldstandards.eu/electricity/plugs-and-sockets/
Tuurlijk.. Google is your best friend... hoe kon ik dat vergeten |:(

Ik zie overigens in de lijst dat in China 3 soorten stekkers gebruikt worden waaronder ook een type dat hier toegepast wordt ( type C, hier ook wel de Eurostekker genoemd )
In China worden dus de stekkers A / C / I gebruikt.( http://www.worldstandards.../plug-voltage-by-country/ )

Ik kan echter bij de 4 in 1 Original Xiaomi Launch Sensors Suite for Smart Home Security niet zien welke stekker er op de gateway zit welke in het stopcontact moet.
Iemand al zo'n setje in huis? En zo ja welke stekker ( A C of I ) zit er op de gateway?
Is het de C stekker dan is er geen vuiltje aan de lucht en past het geheel prima in een Nederlands/Belgisch stopcontact :)

Edit: ik had de vraag ook bij Gearbest gedropped en kreeg het volgende antwoord:

Question:
I would like to know if the Multifunctional Gateway comes with a plug that is suitable for European wallsockets.
Reply:
This item can fit in EU standard socket. Thanks for your inquiry.

[ Voor 11% gewijzigd door lowo op 17-07-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Good news everyone!
(Of toch diegenen die zitten te wachten op 'n AllBuy order)

Allbuy 'AttemptFail' ordertje binnen!
Besteld op 17/06, shipped op 04/07
Had zo 'n rare trackingcode in L0000000000000000-vorm.
En net nu ik gisteren gemaild had waar 't bleef :)
Ze beginnen dus langzaamaan binnen te druppelen.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdebunt
dodge_911 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:48:
Good news everyone!

Ik vermoed dat de staking - of hoe je het ook wilt noemen - bij PostNL wat roet in het eten gegooid heeft de afgelopen week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:31:
[...]

Tuurlijk.. Google is your best friend... hoe kon ik dat vergeten |:(

Ik zie overigens in de lijst dat in China 3 soorten stekkers gebruikt worden waaronder ook een type dat hier toegepast wordt ( type C, hier ook wel de Eurostekker genoemd )
In China worden dus de stekkers A / C / I gebruikt.( http://www.worldstandards.../plug-voltage-by-country/ )

Ik kan echter bij de 4 in 1 Original Xiaomi Launch Sensors Suite for Smart Home Security niet zien welke stekker er op de gateway zit welke in het stopcontact moet.
Iemand al zo'n setje in huis? En zo ja welke stekker ( A C of I ) zit er op de gateway?
Is het de C stekker dan is er geen vuiltje aan de lucht en past het geheel prima in een Nederlands/Belgisch stopcontact :)

Edit: ik had de vraag ook bij Gearbest gedropped en kreeg het volgende antwoord:

Question:
I would like to know if the Multifunctional Gateway comes with a plug that is suitable for European wallsockets.
Reply:
This item can fit in EU standard socket. Thanks for your inquiry.
Ik zou het toch met een korreltje zout nemen, ze zijn daar niet echt duidelijk of het al dan niet past. Lees even de customer questions en dan zie je dat ze de ene keer zeggen dat het geen probleem opleverd en de andere keer zeggen ze dat het niet geschikt is voor EU en dat je maar een converter moet gebruiken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Ik zou het toch met een korreltje zout nemen, ze zijn daar niet echt duidelijk of het al dan niet past. Lees even de customer questions en dan zie je dat ze de ene keer zeggen dat het geen probleem opleverd en de andere keer zeggen ze dat het niet geschikt is voor EU.
Ik had hen die vraag ook gesteld via een ticket voor de Xiaomi Mini Router. De eerste keer zeiden ze dat geen EU plug is inbegrepen en ik een ander product moet kopen. Dan vroeg ik welke ze aanraden (niet dat ik het echt ging kopen). Raad eens wat ze dan antwoorden:
Dear x,
Thank you for contacting GearBest.I would be happy to answer your question.
I am so excited that we will match a EU adapter for you,please take it easy and palce an order ,we will ship it out as soon as possible.
If you have any further issue, please contact us again.

Ik ben al benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
jdebunt schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:51:
[...]

Ik vermoed dat de staking - of hoe je het ook wilt noemen - bij PostNL wat roet in het eten gegooid heeft de afgelopen week :)
Dat zou best wel eens kunnen.
Deze order werd ook met PostNL verstuurd, hoewel Allbuy op m'n order detail-pagina Singapore Post aangeeft.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XYIhrV8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdebunt
dodge_911 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:08:
Dat zou best wel eens kunnen.
Deze order werd ook met PostNL verstuurd, hoewel Allbuy op m'n order detail-pagina Singapore Post aangeeft.
Vind het wel leuk hoe ze, naast het tracking nummer, op de envlop effectief vermelden om alles te tracken via Track17 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Ik zou het toch met een korreltje zout nemen, ze zijn daar niet echt duidelijk of het al dan niet past. Lees even de customer questions en dan zie je dat ze de ene keer zeggen dat het geen probleem opleverd en de andere keer zeggen ze dat het niet geschikt is voor EU en dat je maar een converter moet gebruiken. 8)7
Klopt maar ik waag het erop :)
Zojuist besteld en als hij binnen is deel ik wel of ik hem in het stopcontact kan hameren 8)7
Ik verwacht zelf een aansluiting zonder randaarde ( is immers een plastic kastje ) en dan zou het moeten passen.
Past het toch niet dan bestel ik alsnog een Chinees stopcontact en monteer die op de plek waar de gateway moet komen te hangen.
Een adapter is geen optie want dan hangt dat ding te ver buiten het stopcontact te bungelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:31
dodge_911 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:48:
Good news everyone!

Kwam ie met de pakketpost of met de gewone briefpost?

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

lowo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:20:
[...]

Klopt maar ik waag het erop :)
Zojuist besteld en als hij binnen is deel ik wel of ik hem in het stopcontact kan hameren 8)7
Ik verwacht zelf een aansluiting zonder randaarde ( is immers een plastic kastje ) en dan zou het moeten passen.
Past het toch niet dan bestel ik alsnog een Chinees stopcontact en monteer die op de plek waar de gateway moet komen te hangen.
Een adapter is geen optie want dan hangt dat ding te ver buiten het stopcontact te bungelen.
Gaat niet passen.
Vrijwel alle apparaten hier in China komen met Type 1 (3 platte pinnen) of NEMA (2 platte pinnen).
De sockets accepteren wel EURO maar de devices hier komen daar dus niet mee.

Afbeeldingslocatie: http://i1.mifile.cn/a2/T1VNWvB_KT1RXrhCrK.jpg?width=590&height=590

[ Voor 5% gewijzigd door Kenzi op 17-07-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
birdie25 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:29:
Kwam ie met de pakketpost of met de gewone briefpost?
Briefpost waarschijnlijk, lag deze namiddag in m'n brievenbus op me te wachten.
Maar ik krijg hier ook wel op de meest uiteenlopende tijdstippen m'n post, kan 11uur in de voormiddag zijn, maar evengoed ook 15u in de namiddag, hangt er 'n beetje van af wie net mijn ronde 'doet'.
Pakketpost is meestal ontieglijk (voor mij) vroeg 's morgens :)
jdebunt schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:10:
Vind het wel leuk hoe ze, naast het tracking nummer, op de envlop effectief vermelden om alles te tracken via Track17 :)
Ja, d'r hing een sticker op de achterkant met Track17 :D

[ Voor 19% gewijzigd door dodge_911 op 17-07-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
dodge_911 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:33:
[...]

Briefpost, waarschijnlijk, lag deze namiddag in m'n brievenbus op me te wachten.

[...]

Ja, d'r hing een sticker op de achterkant met Track17 :D
Dus Allbuy heeft hetzelfde retouradres in Schiedam als DX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
Medione1210 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:36:
[...]

Ik denk dat het retouradres van het PostNL "luchtbrugcentrum" is.

[ Voor 49% gewijzigd door birdie25 op 17-07-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Medione1210 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:36:
[...]

If you say so, ik bestel nooit wat bij DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
Filmpje over PostNL International verzendingen, blijkt al 10 maanden oud te zijn..

YouTube: PostNL International Parcels - Gateway to Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
birdie25 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:54:
Filmpje over PostNL International verzendingen, blijkt al 10 maanden oud te zijn..

YouTube: PostNL International Parcels - Gateway to Europe
China naar Europa voor een prijs die lager ligt dan het versturen van een brief binnen NL _/-\o_
Ik ga nog even iets van 0,40$ bestellen..gewoon omdat het kan :P

[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 17-07-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
Medione1210 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:58:
[...]

China naar Europa voor een prijs die lager ligt dan het versturen van een brief binnen NL _/-\o_
Ik ga nog even iets van 0,40$ bestellen..gewoon omdat het kan :P
Op zich wel een revolutionaire verandering als "ons" PostNL dit dus ook met de snelheid van DHL/FedEx/EMS gaat aanbieden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
birdie25 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:02:
[...]

Op zich wel een revolutionaire verandering als "ons" PostNL dit dus ook met de snelheid van DHL/FedEx/EMS gaat aanbieden :P
Ik zag in die video 4-7 days...dat is toch langzamer hoor.
Maar aangezien ik hier lees dat die Allbuy bestellingen nu pas na een maand beginnen binnen te druppelen neem ik dat maar met een korreltje zout...

[ Voor 24% gewijzigd door Medione1210 op 17-07-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
birdie25 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:02:
[...]

DHL en FedEx zijn toch nog wel wat sneller hoor. :9 (EMS dan weer niet)
Maar voor ons Belgen is PostNL toch wel een van de snelste verzendmethodes uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Kenzi schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:32:
[...]

Gaat niet passen.
Vrijwel alle apparaten hier in China komen met Type 1 (3 platte pinnen) of NEMA (2 platte pinnen).

[afbeelding]
Hee Kenzi,
Dus jij hebt hem al? Is het een leuk ding of toch weggegooid geld?
Ik neem tenminste aan dat de foto de achterkant van de gateway toont :?

Jammer, dan moet ik nog snel even er een Chinees stopcontact bijbestellen ;(

[ Voor 13% gewijzigd door lowo op 17-07-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
knip

[ Voor 98% gewijzigd door lowo op 17-07-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
lowo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:37:
[...]

Hee Kenzi,
Dus jij hebt hem al? Is het een leuk ding of toch weggegooid geld?
Ik neem tenminste aan dat de foto de achterkant van de gateway toont :?

Jammer, dan moet ik nog snel even er een Chinees stopcontact bijbestellen ;(
Misschien is dit soort adapter nog een optie, dan komt de Mi niet heel ver van de wand
af.

http://www.ebay.nl/itm/Un...&var=&hash=item418c1fb3dd

Lijkt me handiger dan een heel nieuw stopcontact monteren...

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 17-07-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Of een wereldstekker?
Zit je sowieso goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medione1210 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:01:
[...]

Misschien is dit soort adapter nog een optie, dan komt de Mi niet heel ver van de wand
af.

Kenzi schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:32:
[...]

Gaat niet passen.

[afbeelding]
Past toch niet?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Laatst online: 21-09 11:31
dodge_911 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:37:
[...]

If you say so, ik bestel nooit wat bij DX.
Dat is inderdaad zo'n bulk-retouradres. Alle pakketjes die retour afzender moeten zullen daar worden opgespaard en worden teruggestuurd. Er zijn verschillende postbusnummers in Schiedam die een zelfde functie hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Medione1210 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:01:
[...]

af.

Dankje maar hiervan staan de pinnen niet helemaal goed.
Ik kon dit stopcontact vinden ( http://nl.aliexpress.com/...rd-China/32373150455.html )
Je ziet dat twee pinnen schuin staan en een rechtop . Zo staan ze ook op de foto van Kenzi.

Ik zit er zelfs over te denken gewoon die gateway open te schroeven als hij binnen is en dan een andere stekker monteren ( met een beetje geknutsel moet dat ook wel kunnen, er bestaan immers verschillende uitvoeringen )
Mocht dit toch niet zo gemakkelijk blijken dan rest niets anders dan een nieuw Chinees stopcontact monteren.
Is een fluitje van een Yuan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door lowo op 17-07-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
lowo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:44:
[...]

Dankje maar hiervan staan de pinnen niet helemaal goed.
Ik kon dit stopcontact vinden ( http://nl.aliexpress.com/...rd-China/32373150455.html )
Je ziet dat twee pinnen schuin staan en een rechtop . Zo staan ze ook op de foto van Kenzi.

Ik zit er zelfs over te denken gewoon die gateway open te schroeven als hij binnen is en dan een andere stekker monteren ( met een beetje geknutsel moet dat ook wel kunnen, er bestaan immers verschillende uitvoeringen )
Mocht dit toch niet zo gemakkelijk blijken dan rest niets anders dan een nieuw Chinees stopcontact monteren.
Is een fluitje van een Yuan ;)
Het was even een voorbeeld. Je hebt deze ook voor us, au etc. Er bestaan ook universele stopcontacten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allbuy reageerde gisteren al en vandaag zelfs 2 keer, schijnbaar hebben ze eindelijk gelezen dat mijn PayPal dispuut op 19 juli afloopt. Ze konden geen terugbetaling doen omdat ik een dispuut heb geopend is het excuus en of ik eerst even het dispuut wil sluiten voordat ze gaan terugbetalen.

Goh nieuwe shop, oude bekende streken. Heb maar even aan Serena aangegeven dat ik het dispuut niet ga sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Chocoball schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:02:
Allbuy reageerde gisteren al en vandaag zelfs 2 keer, schijnbaar hebben ze eindelijk gelezen dat mijn PayPal dispuut op 19 juli afloopt. Ze konden geen terugbetaling doen omdat ik een dispuut heb geopend is het excuus en of ik eerst even het dispuut wil sluiten voordat ze gaan terugbetalen.

Goh nieuwe shop, oude bekende streken. Heb maar even aan Serena aangegeven dat ik het dispuut niet ga sluiten.
En als ze je terugbetalen ipv terugboeken moet jij nog transactiekosten betalen ook...de floepers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Medione1210 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:07:
[...]

En als ze je terugbetalen ipv terugboeken moet jij nog transactiekosten betalen ook...de floepers...
Dat had ik dinsdag al, kreeg toen een betaling van ze ter hoogte van een gedeeltelijke terugbetaling waarover ik transactiekosten mocht gaan betalen. Heb dat maar weer lekker naar Allbuy teruggeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Van Allbuy krijg ik van elke bestelling 2 verzendbevestigingen, gaat nog steeds niet allemaal even goed daar blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Medione1210 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:47:
[...]

Het was even een voorbeeld. Je hebt deze ook voor us, au etc. Er bestaan ook universele stopcontacten...
Ik bestel bij Gearbest altijd deze stekker mee. Zit je altijd goed.

http://www.gearbest.com/cables-connectors/pp_68125.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
luckyjan schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:40:
[...]

Ik meestal deze http://www.ebay.nl/itm/Ho...in_77&hash=item567043e9f8
Maar omdat het wel een heel grote connector wordt haal ik tegenwoordig ook gewoon een stekker bij de bouwmarkt en zet die erop..

Edit: 2 posts hieronder nog goedkoper

[ Voor 16% gewijzigd door Medione1210 op 17-07-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 17:45
xileS schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:27:
Van Allbuy krijg ik van elke bestelling 2 verzendbevestigingen, gaat nog steeds niet allemaal even goed daar blijkbaar.
Precies hetzelfde hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

luckyjan schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:40:
[...]

$0.84 hier http://www.aliexpress.com...250V-10A/32287871343.html

Deed er 3 weken over om hier te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door rud op 17-07-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Xiaomi PB zojuist met een flinke smak op de grond gevallen (wel met hoesje omheen), hopen dat ie nog functioneert, anders gaan we toch maar de 16000 variant in huis halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gearbest heeft nog wat promoties. Ze hebben aanbiedingen vanwege hun nieuwe UK warehouse. Nog enkele flashdeals met beperkte voorraad voor de Lenovo K3 Note, Pipo W3f en SJCAM 4000.

Misschien wel de leukste deze RGB LED bedlampje voor kinderen voor $0.99.

Afbeeldingslocatie: http://gloimg.gearbest.com/gb/2015/201507/goods-img/1437009339947-P-2842167.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Voor dat geld kan ik er wel een paar extra bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:50:
Gearbest heeft nog wat promoties. Ze hebben aanbiedingen vanwege hun nieuwe UK warehouse. Nog enkele flashdeals met beperkte voorraad voor de Lenovo K3 Note, Pipo W3f en SJCAM 4000.

[afbeelding]
Heb een paar van die muisjes besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdebunt
Blijbkaar gaan er zelfs bij Banggood af en toe dingen de mist in :)

Drie dagen geleden een order geplaatst via credit card, bedrag is ook netjes afgeschreven.

Bij Banggood nu de status "Payment declined". Ik contacteer support, krijg ik deze uitleg:
Dear customer,

Thanks for your email,we check the transaction was failed so that we don't receive the payment from you.

If your credit card show the payment was successful, we estimate the payment was held by the bank.It will be realised by the bank in 3-5 days.Or you can also consult the bank to check it.

Sorry for all of inconvenience and your highly understanding will be the most appreciated.
Vreemde uitleg van hun maar we zullen zien I guess.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Chocoball schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:50:

[afbeelding]
Hmm, wil wel een iets grotere tel halen voor mn ouders, de Lenovo ziet er leuk uit. Er staat vanaf de EUR warehouse $160. Ze verstruen wel echt vanuit UK dan toch? Niet dat ik met extra kosten opgescheept zit straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:31

Dima_2005

T.net-verslaafde

Die UK warehouse ziet er leuk uit. Met redelijk OK prijzen. Spijtig genoeg versturen ze niet naar BE vanuit UK :(

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Musta schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 08:41:
[...]

Hmm, wil wel een iets grotere tel halen voor mn ouders, de Lenovo ziet er leuk uit. Er staat vanaf de EUR warehouse $160. Ze verstruen wel echt vanuit UK dan toch? Niet dat ik met extra kosten opgescheept zit straks
Er staat groot 'zero duties' op die site

Nog wat anders.
De witte MI usb fan is nu 2,92. http://www.gearbest.com/i...s-adapters/pp_185399.html

[ Voor 13% gewijzigd door Medione1210 op 18-07-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Musta schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 08:41:
[...]

Ze adverteren met:
Er staat alleen niet bij wanneer het wel tot kosten zou komen wat ze dan doen.

Zelf heb ik de Xiaomi Mi4i gekocht en moest ik naast de iets hogere UK prijs ($235 i.p.v. $223 HK prijs) $3 nog iets aan verzendkosten erbij betalen.

[ Voor 0% gewijzigd door Chocoball op 18-07-2015 10:08 . Reden: Verkeerde HK prijs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Chocoball schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:46:
[...]

Ze adverteren met:

[...]

Er staat alleen niet bij wanneer het wel tot kosten zou komen wat ze dan doen.
Als ze echt vanuit UK verzenden komt er zowiezo niks bij...
en volgens mij is $235 juist heel veel goedkoper dan 323$ HK....

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 18-07-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Medione1210 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:54:
[...]

Als ze echt vanuit UK verzenden komt er zowiezo niks bij...
en volgens mij is $235 juist heel veel goedkoper dan 323$ HK....
Daar ga ik ook vanuit dat er geen kosten bijkomen omdat het waardebedrag binnen de EU onbeperkt is.

Sorry typo moest $223 zijn. Zal het even aanpassen in de vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 01:39
Ik krijg toch weer zin om een sjcam te bestellen om tijdens de vakantie te gebruiken als we met ons zoontje in zee spelen aangezien de filmpjes vanaf het strand niet zo leuk zijn, in zee filmen dan zie je het plezier op zijn gezicht een stuk beter.
Maar helaas, door al mijn twijfelen over het bestellen is de vakantie nu ineens al heel dichtbij en gaat die camera dus nooit hier zijn voor de 29e.
Dan maar op zoek gaan naar een NL shop die de sj4000 redelijk goedkoop en snel kan leveren.

Dus een advies voor de twijfelaars onder ons, bestel gewoon in China als je ergens aan denkt want voor je het weet heb je te lang getwijfeld en is het te laat. 8)7

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
puntje013 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:22:
Ik krijg toch weer zin om een sjcam te bestellen om tijdens de vakantie te gebruiken als we met ons zoontje in zee spelen aangezien de filmpjes vanaf het strand niet zo leuk zijn, in zee filmen dan zie je het plezier op zijn gezicht een stuk beter.
Maar helaas, door al mijn twijfelen over het bestellen is de vakantie nu ineens al heel dichtbij en gaat die camera dus nooit hier zijn voor de 29e.
Dan maar op zoek gaan naar een NL shop die de sj4000 redelijk goedkoop en snel kan leveren.

Dus een advies voor de twijfelaars onder ons, bestel gewoon in China als je ergens aan denkt want voor je het weet heb je te lang getwijfeld en is het te laat. 8)7
Probeer een Uk warehouse of bestel gewoon een gopro.
plezier van je kinderen filmen...priceless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 01:39
Medione1210 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:30:
[...]

Probeer een Uk warehouse of bestel gewoon een gopro.
plezier van je kinderen filmen...priceless....
Als ik de prijzen van de uk/eu warehwarehouse bekijk dan kan ik net zo goed in nl bestellen.
Bij Banggood is de sj4000 wifi €92 euro.
Dan toch liever een tientje erbij vanuit Nederland want :
- sneller binnen
- makkelijker met garantie

En idd. Priceless

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Even puin geruimd.

Hier klagen dat een poging tot fraude is mislukt is niet de bedoeling.

En laat het aanspreken daarover inderdaad a.u.b. aan de crew over. Dat geld overigens dus ook voor het aanspreken van anderen dat ze beter een TR kunnen plaatsen ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 08:03
9 juli een canvas print besteld via aliexpress, vandaag ontvangen.
Zolang je ze hier ergens kunt laten spannen zeker een leuke manier om wat aankleding voor in huis te kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
De kcx-017 van Banggood is binnen. 10 juli verstuurd, 18 juli binnen.

Ik zou nog even terugkomen op de Tronsmart kabels.

Mijn enige device die nog niet volledig opgeladen was is de Galaxy Note 10.1 2014 (85% vol), dus deze maar gebruikt voor de test...

Getest met originele Samsung lader:

Samsung 1m kabel: 1,70A
Tronsmart 1m kabel: 1,69A
Tronsmart 1,8m kabel: 1,69A
BB Playbook 1,2m kabel: 1,19A (verrassing voor mij, want eerder gaf een meet app een hogere waarde door bij een test met een S4)

Ik zal het later nog eens met een S5 testen en de resultaten aanvullen als de waardes anders zijn...

[ Voor 24% gewijzigd door Medione1210 op 18-07-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Heb een bestellingvan allbuy bbinnen _/-\o_ de pink earson 151,dus ze komen nog wel. Het is weer vanouds china shoppen :) nu nog de mi band en powerbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.vatar001
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-04-2023
Gelet op slechte berichten, ook bestelling Earson 151 van Allbuy binnen, verzonden 16-6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Hier ook de Earson 151, Xiaomi PB 10000, fan, ledlight en Mi band binnen van Allbuy. 20 juni besteld, dus 4 weken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Tot minimaal dinsdag zit ik nog te wachten op de 5000PB, maar gezien de berichten en de veranderde bestelstatus waar vrijdag over werd bericht, heb ik inmiddels het volste vertrouwen dat het wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
1975Mark30 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 18:04:
Hier ook de Earson 151, Xiaomi PB 10000, fan, ledlight en Mi band binnen van Allbuy. 20 juni besteld, dus 4 weken. ;)
Ben blij dat het toch nog goed komt met de bestellingen. Nu de klantenservice nog op orde. ..
[Vraag me alleen af waarom verzenden 2x zo lang duurt als bij andere populaire webwinkels...]

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 18-07-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 10:55
Hier nog niks binnen tot die pannelappen stoppen met staken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
mathy_ schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:15:
Hier nog niks binnen tot die pannelappen stoppen met staken :(
Die pannenlappen zorgen ervoor dat ik al 100+ pakketjes goed ontvangen heb. Het is hun goed recht!

Mijn pakketbezorger kwam zelfs nog om half 10 s avonds langs om alles in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
FunFair schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 21:44:
[...]

Die pannenlappen zorgen ervoor dat ik al 100+ pakketjes goed ontvangen heb. Het is hun goed recht!

Mijn pakketbezorger kwam zelfs nog om half 10 s avonds langs om alles in te halen.
Mijn pannelap is ook mijn vriend. Hij staakt niet, maar van mij zou hij mogen, wetende hoe 'goed' hun voorwaarden zijn en hoe goed hij altijd voor de pakjes in deze wijk zorgt. Wereldgozer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benieuwd wat dit artikel http://www.wsj.com/articl...hium-batteries-1437256427 weer de komende tijd gaat inhouden voor transport van Lithium batterijen vanuit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Chocoball schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:06:
Benieuwd wat dit artikel http://www.wsj.com/articl...hium-batteries-1437256427 weer de komende tijd gaat inhouden voor transport van Lithium batterijen vanuit China.
Hier een link naar een zelfde artikel dat niet achter een betaalmuur zit:

http://www.nasdaq.com/art...es--update-20150718-00011

Kern van het verhaal is dat een grote concentratie van lithium accu's een kettingreactie kan veroorzaken als een van de accu's oververhit raakt. Een simpele oplossing die aangedragen wordt is om de accu's maar deels opgeladen te vervoeren.

De vraag is natuurlijk of pakketpost valt onder "een grote concentratie van lithium accu's" of dat dit pas een issue wordt als je het hebt over een pallet of container vol met lithium accu's.

Een van de opties is dat een luchtvaartmaatschappij het zekere voor het onzekere neemt en alle accu's in de ban gooit. Aan de andere kant is pakketpost een vaste bron van inkomsten die ze niet zomaar even kwijt willen raken.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 19:26
heeft iemand ervaring met kabeltesters van utp kabel? Ik zoek een tester die de kabel ook kan testen op snelheid die me niet een klein fortuin kost (Een fluke doet snel 1500 euro). De meeste Chinese apparaten komen niet verder dan het testen van alle lijnen en de afstand. (de sc8108 en Noyafa die je overal tegenkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 11:15

NSG

Je weet niks!

f.v.b schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:23:
[...]

Hier een link naar een zelfde artikel dat niet achter een betaalmuur zit:

http://www.nasdaq.com/art...es--update-20150718-00011

Kern van het verhaal is dat een grote concentratie van lithium accu's een kettingreactie kan veroorzaken als een van de accu's oververhit raakt. Een simpele oplossing die aangedragen wordt is om de accu's maar deels opgeladen te vervoeren.

De vraag is natuurlijk of pakketpost valt onder "een grote concentratie van lithium accu's" of dat dit pas een issue wordt als je het hebt over een pallet of container vol met lithium accu's.

Een van de opties is dat een luchtvaartmaatschappij het zekere voor het onzekere neemt en alle accu's in de ban gooit. Aan de andere kant is pakketpost een vaste bron van inkomsten die ze niet zomaar even kwijt willen raken.
Tja, weinig nieuws in dat artikel, is allemaal al lang bekend en er zijn al regels voor.
Een tijdje geleden heb ik het nog uitgezocht:
NSG in "[Ervaringen] Online shoppen in China"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
NSG schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:01:
[...]

Tja, weinig nieuws in dat artikel, is allemaal al lang bekend en er zijn al regels voor.
Een tijdje geleden heb ik het nog uitgezocht:
NSG in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
Inderdaad. Echt relevant is het misschien niet, maar toen ik vorig jaar van Tokyo naar Brussel via Moskou vloog, werd wel erg duidelijk gemeld dat batterijen in bagage verboden zijn. Blijkbaar wordt daar in passagiersluchtvaart ook rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik had vandaag de google translate app op m'n Nexus geïnstalleerd, en als test heb ik 't label van de verpakking van de Xiaomi 16000mAh powerbank gebruikt.
Was eigenlijk een beetje verrast om te zien dat er of LG of Matsushita cellen inzitten, terwijl ze LG en Samsung cellen adverteren.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O8sGkin.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R6otNRe.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37
We hebben het al tijden over usb kabels en de snelheden daar van en ook de anker laders zijn al vaak langsgekomen maar zijn er nog goedkope opties om een 1 poorts usb-lader (ala samsung etc) ergens te kopen? Ik heb wel al die 3 poorts van ikea gezien maar zoek eigenlijk iets kleiners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 21:58
dodge_911 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 19:22:
Ik had vandaag de google translate app op m'n Nexus geïnstalleerd, en als test heb ik 't label van de verpakking van de Xiaomi 16000mAh powerbank gebruikt.
Was eigenlijk een beetje verrast om te zien dat er of LG of Matsushita cellen inzitten, terwijl ze LG en Samsung cellen adverteren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Matsushita is volgens Google Panasonic geworden ;) en zolang het goed werkt en origineel Xiaomi is, dan maakt de fabrikant van de cellen toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 19:26
gajus26 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:37:
9 juli een canvas print besteld via aliexpress, vandaag ontvangen.
Zolang je ze hier ergens kunt laten spannen zeker een leuke manier om wat aankleding voor in huis te kopen :).
Heb er ook weleens over zitten denken om een canvas uit china te bestellen. Voornamelijk vanwege de grote keuze. Zoals je zegt moet je het dan wel laten spannen of zelf doen. Ik vraag mij af of spannen een beetje te doen is als je handig bent?

Wat is trouwens de kwaliteit van de canvas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ronald8 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:16:
[...]

Matsushita is volgens Google Panasonic geworden ;) en zolang het goed werkt en origineel Xiaomi is, dan maakt de fabrikant van de cellen toch niet uit?
Volgens mij zijn ze o.a. eigenaar van Panasonic en Sanyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psycoxl schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:11:
We hebben het al tijden over usb kabels en de snelheden daar van en ook de anker laders zijn al vaak langsgekomen maar zijn er nog goedkope opties om een 1 poorts usb-lader (ala samsung etc) ergens te kopen? Ik heb wel al die 3 poorts van ikea gezien maar zoek eigenlijk iets kleiners.
Ja, ik ben ook op zoek naar een simpele, goede 1 poorts 2,1A lader en dito kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:41
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:53:
[...]

Ja, ik ben ook op zoek naar een simpele, goede 1 poorts 2,1A lader en dito kabel.
Deze, Nillkin 2A usb charger, wordt hier veel gekocht / aangeraden.

http://www.banggood.com/N...obile-Phone-p-926190.html

review:
http://lygte-info.dk/revi...CAdapter%202.0A%20UK.html

De kabel, de micro usb versie in ieder geval, van Nillkin gaat vrij snel kapot bij velen.

[ Voor 10% gewijzigd door PCSO op 19-07-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 08:03
Unicron schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:07:
[...]

Heb er ook weleens over zitten denken om een canvas uit china te bestellen. Voornamelijk vanwege de grote keuze. Zoals je zegt moet je het dan wel laten spannen of zelf doen. Ik vraag mij af of spannen een beetje te doen is als je handig bent?

Wat is trouwens de kwaliteit van de canvas?
Over de kwaliteit van de canvas ben ik zeer tevreden. Het spannen op een frame is toch zeer specifiek werk, dus ik wil even gaan informeren wat dit kost om te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Laatst online: 21-09 20:07
gajus26 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:44:
[...]

Over de kwaliteit van de canvas ben ik zeer tevreden. Het spannen op een frame is toch zeer specifiek werk, dus ik wil even gaan informeren wat dit kost om te laten doen.
Daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar.
Heb waarschijnlijk zelf ook interesse om wat canvas te bestellen.
Pagina: 1 ... 58 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic