Toon posts:

Netflix takeover Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Anoniem: 42901

Topicstarter
Heb ik sinds enige tijd netjes m'n ad-blocker uitgezet en Ghostery wat versoepeld, krijg ik een een full front-page take-over advertentie te zien (Netflix) met wel 2(!) filmpjes waarvan er eentje zelfs automatisch begint te spelen. Absoluut smakeloos :N :/

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:52
Anoniem: 42901 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:55:
Heb ik sinds enige tijd netjes m'n ad-blocker uitgezet en Ghostery wat versoepeld, krijg ik een een full front-page take-over advertentie te zien (Netflix) met wel 2(!) filmpjes waarvan er eentje zelfs automatisch begint te spelen. Absoluut smakeloos :N :/
Zojuist ghostery weer ingeschakeld op tweakers! exact om deze rede.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Shadeblast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-03 08:17
Zelfde, direct adblock weer aan.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:01

Fiber

Beaches are for storming.

Of je neemt een abo...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:09
Zelfde hier, dat geel is vreselijk pijnlijk voor mijn ogen :-( ;(

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:05
Ik snap dat take-overs veel geld opleveren, maar kunnen jullie het niet zo programmeren dat de filmpjes maar 1 keer automatisch beginnen? Elke keer als ik terug ga naar de frontpage beginnen ze weer automatisch af te spelen, dus het ritueel frontpage --> artikel --> terug naar frontpage --> volgend artikel --> enz. wordt een stuk minder aangenaam op deze manier.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:10
Ondanks dat ik erg blij ben met de serie moet ik mij aansluiten bij bovenstaande personen... it's a bit too much. Het knippert/flashed, filmpje (2x) wat automatisch begint te spelen en het schaalt ook nog eens voor geen ene meter.

Ik snap dat Tweakers inkomsten wil generen, maar dit doet echt afbreuk aan de site... als ik nieuw zou zijn op een site en ik wordt geconfronteerd met zulke schreeuwerige reclame dan zoek in snel verder naar wat anders. Echt tweakers onwaardig deze manier... dat kan toch wel wat genuanceerder?

Anoniem: 42901

Topicstarter
Ik heb geen probleem met normale advertenties.
Echter, wanneer een advertentie zo hard schreeuwt dat het meer aandacht en bandbreedte vraagt dan de content waarvoor ik hier ben, dan doet dat afbreuk aan het beeld wat ik bij Tweakers.net heb.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:15
Het is typisch een stuiterend "retteketet naar beter bed!" mannetje dat voor de inrit van het parkeerterrein staat en eerst een rotschop moet geven voordat je erlangs kunt.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Deze is in mijn ogen ook over de top. Kom vandaag maar niet meer op de FP, twee (!) zelfspelende knipperende filmpjes (waarbij na op het kruisje drukken de beweging niet ophoudt :-() en ook nog eens alles geel is echt te veel.

* Evest binnenkort toch maar abo kopen doet (Had al langer het idee maar heb het uitgesteld omdat ik ads niet zo vervelend vond en ze Tweakers toch meer opleveren dan een abo.)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• C.A.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-03 13:34
Dat de reclames van Netflix geel, knipperend, bewegend etc. zijn doet mij niet zoveel, want ik ben reeds afgestompt genoeg om daar geen last van te hebben. Zolang ik niet betaal vind ik dat ik daarover niet moet zeuren.

Maar wat me wel ergert is dat deze reclames een bug veroorzaken in de breedte van de pagina, dat lijkt me niet de bedoeling van zowel Tweakers.net als de adverteerder. Het gaat om een witte balk rechts op de (responsive) FP, waardoor de pagina breder wordt dan de vensterbreedte. Alleen in de mobiele weergave (een heel smal venster) is deze bug er niet.

EDIT: Als je de tracker wegklikt treedt de bug niet op.

[Voor 4% gewijzigd door C.A. op 10-02-2015 12:40]

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
evest schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:34:
Deze is in mijn ogen ook over de top. Kom vandaag maar niet meer op de FP, twee (!) zelfspelende knipperende filmpjes (waarbij na op het kruisje drukken de beweging niet ophoudt :-() en ook nog eens alles geel is echt te veel.

* Evest binnenkort toch maar abo kopen doet (Had al langer het idee maar heb het uitgesteld omdat ik ads niet zo vervelend vond en ze Tweakers toch meer opleveren dan een abo.)
Hier op werk (Mac OSX 10.7.5 met Chrome) loopt de frontpage zelfs helemaal vast, kan niets anders doen dan tabblad sluiten. 8)7

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ABP weer aangezet voor tweakers.net door die vreselijke netflix advertentie. :+

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 10:04
hjs schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:30:
Dito hier.

Edit: Ik zet hem over een paar dagen wel weer uit :+

[Voor 12% gewijzigd door jandirks op 10-02-2015 13:34]

• sanderrs
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-03 08:23
De front page blijft inderdaad hangen als deze geladen is.
Dit gebeurt met Chrome / IE11 (Windows 8.1)
ABP aangezet in Chrome en de FP wordt normaal geladen.

Girls come and go, epics are soulbound!!!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-03 19:01

Adblock staat hier maar weer even aan...
Advertentie begint ook direct af te spelen.

[Voor 9% gewijzigd door Sp3dy op 10-02-2015 15:02]

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03 10:15
@Sp3dy, hier precies hetzelfde. Adblock staat uit voor Tweakers want ik gun ze van harte het verdienmodel, maar wat NetFlix hier flikt maakt van Tweakers een kermis. Over een paar dagen probeer ik het nog wel een keer.

To terminate or not to terminate, that's the question...

• Bikerepairman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-01 22:27
Kreeg ook die IRRITANTE netflix reclame te zien vandaag. Ik zie ook dat er meer mensen zijn die dit irritant vinden. De adblocker staat in ieder geval voor de komende week weer aan op t.net! Volgende week kijk ik wel een keer of deze irritante reclame nog zichtbaar is en zo niet komt t.net weer op de whitelist (als enige) omdat ik hun de inkomsten gun, maar niet met zo'n schreeuwerige reclame!

Veni Vidi Foetsie
Hit 'em up, Moooh 'em out.

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Bij mijn weten duren dit soort takeovers nooit meer dan een dag. Oftewel je kunt morgen gewoon weer je adblocker uitzetten op Tweakers mocht je besluiten die aan te zetten naar aanleiding van deze staat van de FP.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waarom zet niemand Flash standaard op disabled? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:57

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Raven schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:47:
hey niet generaliseren :P om flash aan te zetten moet ik een extra handeling doen (per pagina/website)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• MicGlou
Thuis wel... maar ik zit niet altijd thuis :) Zoals vandaag... ik moet aanwezig zijn op een locatie maar er is eigenlijk geen ruk te doen: Tweakers time!

• SWINX
  • Laatst online: 01-01 20:57
Gelukkig staat het geluid van mijn webbrowser standaard gemute, maar dat geel is niet erg aangenaam nee...

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Tjolk
evest schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:42:
Bij mijn weten duren dit soort takeovers nooit meer dan een dag. Oftewel je kunt morgen gewoon weer je adblocker uitzetten op Tweakers mocht je besluiten die aan te zetten naar aanleiding van deze staat van de FP.
Handig ja. We gooien hooguit 1 dag lang een bak stront over u heen. Morgen kunt u weer douchen en de gok wagen dat we niet met een nieuwe bak stront klaarstaan. ;(
Niemand? Ten minste 1 Ger doet dat wel hoor. ;)

Zonder gezever: ik vind dit soort reclames echt zwaar irritant. Het is ook vragen om Adblockers.

• Bikerepairman
evest schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:42:
Dat zou ik kunnen doen, maar toch maar niet. Als iedereen dat doet, krijg je naar verwachting vaker van dit soort ongein. Als diegene die nu, net zoals ik, de zaak voor een paar dagen of een week blokkeert, geef je een duidelijker signaal af is mijn idee. Diegene die over de ads gaat kan deze van tevoren ook beoordelen op irritantheid, vooral bij een takeover.

Ik heb op zich niets tegen reclame maar dat schreeuwerige geel doet gewoon pijn aan de ogen. Ook dat zelfstartende filmpje...
Waarom zet niemand Flash standaard op disabled?
Is hier geen optie. Gebruik het te vaak...

Veni Vidi Foetsie

• SinergyX
  • Laatst online: 16:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn een aantal sites die blijkbaar disable van Flash direct zien als 'banner ontduiking' en je kan heel die site niet meer op.

Ik wordt beetje moe van het punt dat gros van de websites met banners zo erg zijn, dat het laden van een site in krap 10de van seconde wordt gedaan, maar de overige tijd van het laden het puur reclames inladen is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• scsirob
  • Laatst online: 26-03 10:15
Als diegene die nu, net zoals ik, de zaak voor een paar dagen of een week blokkeert, geef je een duidelijker signaal af is mijn idee. Diegene die over de ads gaat kan deze van tevoren ook beoordelen op irritantheid, vooral bij een takeover.
Je zou verwachten dat alleen al het aantal reacties hier een flink signaal afgeeft. Het is in ieder geval voor mij voor het eerst geweest dat ik op zoek ging naar een manier om te laten blijken dat dit soort schreeuw-reclames te gek is.

To terminate or not to terminate, that's the question...

• Bikerepairman
Daar heb je op zich wel gelijk in, maar dat zegt nog niet dat ze er ook wat aan doen. Als je ze treft waar het meer pijn doet (reclame inkomsten dus) geeft dat een duidelijker signaal af. Een combi van beiden komt dan nog duidelijker over.

nuancering:
Dat zeg ik niet om de zaak op te jutten maar is mijn persoonlijke visie.

[Voor 15% gewijzigd door Bikerepairman op 10-02-2015 17:09]

Veni Vidi Foetsie

• Kevinp
Bikerepairman schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:06:
Daar heb je op zich wel gelijk in, maar dat zegt nog niet dat ze er ook wat aan doen. Als je ze treft waar het meer pijn doet (reclame inkomsten dus) geeft dat een duidelijker signaal af. Een combi van beiden komt dan nog duidelijker over.

nuancering:
Dat zeg ik niet om de zaak op te jutten maar is mijn persoonlijke visie.
Laat ik het dan nog botter zeggen.

Wanneer er zoveel reacties komen van wel willende tweakers die hun adblocker hier uitschakelen dan ben je gewoon slecht bezig als bedrijf. Anders kan je het toch niet stellen.

net als vroeger bij Micro$oft is het nu gewoon Tweaker$.

• MicGlou
Kevinp schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:26:
[...]

Laat ik het dan nog botter zeggen.

Wanneer er zoveel reacties komen van wel willende tweakers die hun adblocker hier uitschakelen dan ben je gewoon slecht bezig als bedrijf. Anders kan je het toch niet stellen.

Zo bot zal ik het nou juist niet willen brengen, ik vind het vooral jammer dat men simpelweg afbreuk doet aan de kwaliteit van de site met dergelijke reclame, ik vind het raar dat ze dat zelf niet zien of geen problemen mee hebben.Ze hebben al eerder van die take-overs gebruikt en toen kregen ze exact dezelfde reacties... het is gewoon te schreeuwerig.

Gewoon een mooie grote banner is al meer dan opvallend genoeg, al die borders die nooit goed schalen zien er knullig uit en van die flitsende animaties vind niemand prettig. Ik heb het dan nog niet eens over de opvallende kleur of zelfs dat de reclame 0,0 met Tweakers te maken... just tone it down a little en dan mag Tweakers van mij zelfs permanent een banner tonen.

[Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 10-02-2015 18:33]

• _David_
  • Laatst online: 26-03 14:15

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die takeover draait 1 dag, en daar verdient tweakers een stuk meer mee dan andere "grote" advertentie formaten, ik zou liever 1 dag een takeover hebben dan veel meer individuele advertensies.

Het enige probleem lijkt mij het automatisch afspelen van die video's, en dat is ook tegen het advertentie beleid van tweakers AFAIK

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-03 13:11

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

_David_ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:36:
Die takeover draait 1 dag, en daar verdient tweakers een stuk meer mee dan andere "grote" advertentie formaten, ik zou liever 1 dag een takeover hebben dan veel meer individuele advertensies.

Het enige probleem lijkt mij het automatisch afspelen van die video's, en dat is ook tegen het advertentie beleid van tweakers AFAIK
Kan allemaal wel waar zijn, maar bij mij gaat bij dit soort reclames de whitelist er weer af, tot ik weer een keer bedenk dat ik Tweakers moet gaan whitelisten, en dan ben je zo een paar weken verder.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 15:56

Seraphyn

Jabberwocky!

Zoals denk ik het gros van de bezoekers, heb ik geen problemen met reclame en de takeover dingen.
Autoplay filmpjes vind ik echter wel storend.

Ik hoop dat dit een eenmalige actie is (het autoplay) en dat ik niet adblock weer aan hoef te gooien.

Howdy!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Seraphyn schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:10:
Zoals denk ik het gros van de bezoekers, heb ik geen problemen met reclame en de takeover dingen.
Autoplay filmpjes vind ik echter wel storend.

Ik hoop dat dit een eenmalige actie is (het autoplay) en dat ik niet adblock weer aan hoef te gooien.
Ik moet nu een tijdje tetheren via de mobiele telefoon, dan word ik er niet blij van. Helemaal als ze gewoon door spelen als je op het kruisje drukt.
Dáág whitelist uitzondering :w

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Grmbl, niet te filmen dit. Dat hele Netflix boeit me ook nog eens geen ene zier, dus in dit geval des te ongewenster.
Ik heb hier de boel alweer een tijdje op de whitelist (sorry, heb geen cent te makken, ook zonder een abo al niet) omdat ik ergens wel gevoelig ben voor de smeekbedes qua advertentie-inkomsten. Van "niet gunnen" was dan ook geen sprake, maar met dit soort kermisbanners gaat de goodwill weer rap naar de achtergrond.
Hopelijk is het het waard geweest voor Tweakers en kunnen de blockers snel weer uit.

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Ben inmiddels (mede dankzij de mooie topicwaarschuwing (dank zeef?)) overgegaan tot aankoop van een abonnement. Benieuwd of advertentievrij me zo bevalt dat het het geld waard is ;). Let wel, ik ga van het kijken van ads naar een abo.
Hoop trouwens nog wel op een reactie vanuit Tweakers op deze uiting. Waren de uit zichzelf spelende videos de bedoeling?

[Voor 8% gewijzigd door Evest op 10-02-2015 20:50]

• O88088
De reacties zijn inmiddels afgesplitst, maar ik wil eigenlijk wel weten of die video's bedoeld waren?

En ik neem geen abonnement want dat levert Tweakers minder op dan advertenties ;). Al moet ik toegeven dat ik de frontpage vandaag heb gemeden.

• SinergyX
  • Laatst online: 16:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kevinp schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:26:
Tw€€kers, zijn per saldo nederlands :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Fiber

Fiber

Ronald8 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:45:
[...]

En ik neem geen abonnement want dat levert Tweakers minder op dan advertenties ;). Al moet ik toegeven dat ik de frontpage vandaag heb gemeden.
Je kan ook een abo nemen en de advertenties weer aanzetten... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• SWINX
  • Laatst online: 01-01 20:57
Ronald8 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:45:
Al moet ik toegeven dat ik de frontpage vandaag heb gemeden.
Een "grote tablet" is ook niet zo geel...

http://tweakers.net/devicedetect/ :X

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• O88088
Fiber schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:56:
Je kan ook een abo nemen en de advertenties weer aanzetten... ;)
Dat heet dan een donatie :+.

• Kevinp
Ach het erste is dat er geen admin hier eventjes wil reageren, en je hier ook nog zo'n rod blok krijgt

"Reclame zat?" Wel echte Tweaker?.

Kom je hier gvd al zo ongeveer vanaf het begin word je als een kind/crimineel behandeld.

Laten we eerlijk zijn een "echte" tweaker zou mogelijk iets schrijven om de reclame onzichtbaar weer te geven. Geen melding, geen reclame geen probleem.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
Kevinp schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:10:
Ach het erste is dat er geen admin hier eventjes wil reageren, en je hier ook nog zo'n rod blok krijgt

"Reclame zat?" Wel echte Tweaker?.

Kom je hier gvd al zo ongeveer vanaf het begin word je als een kind/crimineel behandeld.

Laten we eerlijk zijn een "echte" tweaker zou mogelijk iets schrijven om de reclame onzichtbaar weer te geven. Geen melding, geen reclame geen probleem.
Geen reclame, geen Tweakers, geen probleem?

[Voor 5% gewijzigd door zeef op 10-02-2015 21:29]

• Kevinp
zeef schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:28:
[...]

wanneer ik ze niet zie, de ad denkt dat hij is getoond is iedereen toch blij :P.

• zeef
Kevinp schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:29:
[...]

wanneer ik ze niet zie, de ad denkt dat hij is getoond is iedereen toch blij :P.
Lees deze blog over advertenties nog eens door.

[Voor 20% gewijzigd door zeef op 10-02-2015 21:32. Reden: verkeerde link]

• Bikerepairman
Getuige de 'let op:' boven het quickreply: Zulke takeovers zoals vandaag zullen dus vaker gaan gebeuren in de toekomst....
Irritante reclame, geen tweakers meer die berichten lezen, ook geen probleem?
men kan het ook omkeren...
EENS!

Veni Vidi Foetsie

• Kevinp
gedaan, en ik heb 100% gelijk. Twaekers verdiend aan views (niet clicks) een view is een view. Wanneer je een ad blocker kan maken die ervoor zorgt dat een advertentie getoond wordt, maar de buitenkant deze niet ziet heb je eigenlijk wat iederene wil (tijdelijk natuurlijk want zodra zoiets er door komt zijn advertenties niet meer relevant en is het in de lucht houden van sites (bijna) onmogelijk.

Overigens moeten we misschien ook gewoon klagen bij netflix Nederland immers zorgen die voor deze verschrikkelijk irritante reclame.

• zeef
Kevinp schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:32:
[...]

gedaan, en ik heb 100% gelijk. Twaekers verdiend aan views (niet clicks) een view is een view. Wanneer je een ad blocker kan maken die ervoor zorgt dat een advertentie getoond wordt, maar de buitenkant deze niet ziet heb je eigenlijk wat iederene wil (tijdelijk natuurlijk want zodra zoiets er door komt zijn advertenties niet meer relevant en is het in de lucht houden van sites (bijna) onmogelijk.
Excuses, ik zette de verkeerde link neer. Bedoelde deze.
Overigens moeten we misschien ook gewoon klagen bij netflix Nederland immers zorgen die voor deze verschrikkelijk irritante reclame.
Tsja, we hebben reclame nu eenmaal nodig om te blijven bestaan. Mooier kan ik het niet maken. Dus vanuit Tweakers ben ik blij met adverteerders die ons steunen. Daarmee kunnen we Tweakers blijven maken.

De autoplay klacht is helder en staat genoteerd.

[Voor 8% gewijzigd door zeef op 10-02-2015 21:35]

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Bikerepairman schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:32:
Getuige de 'let op:' boven het quickreply: Zulke takeovers zoals vandaag zullen dus vaker gaan gebeuren in de toekomst...
FYI, die 'let op' staat altijd bij een topicwaarschuwing.

• Bikerepairman
Tsja, we hebben reclame nu eenmaal nodig om te blijven bestaan. Mooier kan ik het niet maken. Dus vanuit Tweakers ben ik blij met adverteerders die ons steunen. Daarmee kunnen we Tweakers blijven maken.
Ik ben het met je/t.net eens. geen inkomsten, geen site. Maar als het op deze afzichtelijke manier moet gaan, liever geen site. (alsof de rants hierboven niet duidelijk genoeg zijn)

(edit:)
@evest:
de let op over het abo dat je kunt nemen ipv blokken

[Voor 8% gewijzigd door Bikerepairman op 10-02-2015 21:40]

Veni Vidi Foetsie

• O88088
zeef schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:34:

Mooi zo. Daar ging het om. De wel/geen advertentie discussie is ondertussen oud.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34
Niet 100% reclame vrij.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• zeef
Waar heb je nog reclame?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

zeef schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:08:
[...]

Waar heb je nog reclame?
Op deze pagina:
Waarschuwing

Reclame zat? Wel een echte Tweaker? Neem een abonnement!

Voor 1,25€ per maand Tweakers 100% reclamevrij!

Meer info in de abostore

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• KroontjesPen
Boven sommige topics. Het is subtiel, niet storend, maar toch zo niet 100% reclame vrij.
Afbeelding, prijs vermelding.

Voorbeeld:
KlikAan-KlikUit ICS1000 Ervaringen en discussies
Het grote IPv6 topic
Waarom staat bij die laatste maar één bepaald merk modem/router.

Verder eerder aangekaart op FP naast de artikelen als dat over een product gaat.
Dat wil ik dan nog bij dat artikel zien te horen. Weer niet als daar ook vorige uitvoeringen bij staan.

De meningen zullen hierover wel verdeeld blijven. ;)

Stem blanco!

• zeef

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

KroontjesPen schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:37:
Boven sommige topics. Het is subtiel, niet storend, maar toch zo niet 100% reclame vrij.
Afbeelding, prijs vermelding.

Voorbeeld:
KlikAan-KlikUit ICS1000 Ervaringen en discussies
Het grote IPv6 topic
Waarom staat bij die laatste maar één bepaald merk modem/router.

Verder eerder aangekaart op FP naast de artikelen als dat over een product gaat.
Dat wil ik dan nog bij dat artikel zien te horen. Weer niet als daar ook vorige uitvoeringen bij staan.

De meningen zullen hierover wel verdeeld blijven. ;)
Dat is geen reclame, die producten worden gekoppeld door gebruikers, als jij vindt dat er nog meer producten bij horen dan kan je die zelf aandragen via "koppel onderwerp"

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
tja dat gele had ik wel gezien de rest zoals de filmpjes was me nog nieteens opgevallen :P
heb wel een aangepaste tweakers met nog menu ad linkerkant en wat minder wit.
blijkbaar ben ik een aardige reclame ontwijker :)

Nukezone FTW

• KroontjesPen
_David_ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:57:
[...]

Dat is geen reclame, die producten worden gekoppeld door gebruikers, als jij vindt dat er nog meer producten bij horen dan kan je die zelf aandragen via "koppel onderwerp"
Dat had ik niet als zodanig meegekregen.

Loop je nu wel tegen het feit aan dat er nu zo reclame wordt gemaakt waar Tweakers niets voor vangt en gebruikers met abonnement er tegenaan moeten kijken. Dat is dubbel niet leuk.

Stem blanco!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:12
zeef schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:34:
[...]

Uiteraard helemaal waar, echter heb ik op Tweakers ook meerdere malen statements gezien van personeel / admins dat Tweakers schreewerige (intrusive) adds en audio en video adds (vooral de auto play varianten) actief zou weren, dit lijkt helaas toch steeds minder het geval te zijn, gebruik ik zelf geen adblocker, maar zo nu en dan kan ik mensen die dit wel doen toch helaas niet volledig ongelijk geven.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• zeef
KroontjesPen schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:12:
[...]
Dat had ik niet als zodanig meegekregen.

Loop je nu wel tegen het feit aan dat er nu zo reclame wordt gemaakt waar Tweakers niets voor vangt en gebruikers met abonnement er tegenaan moeten kijken. Dat is dubbel niet leuk.
Die productkoppelingen hebben we sinds 2009. ;) Waar je wel gelijk in hebt zijn gesponsorde topics. Dat zijn er niet heel erg veel, maar die hebben als waarschuwing [ADV] in de titel. Die konden we verbergen voor abo's, maar die feature is kapot gegaan bij TWK 7 en lastig te fixen. Dus het kan zijn dat je sporadisch zo'n topic ziet.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

En als je echt problemen hebt met die productkoppelingen dan kan je dit toevoegen aan je Custom CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
/* Hide products on Forum */
#tweakbase_relations {
    display:none;
}

/* Hide products on FP */
.relationboxBlock {
}

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-03 11:29

Geckoo

Good news, everyone!

het heeft wel een beetje de henk kleur....

[Voor 18% gewijzigd door Geckoo op 11-02-2015 08:11]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Prima reclame, lekker opvallend. Ga de serie ook zeker kijken :)

Word een beetje moe van het feit dat er bij iedere take-over weer een hele storm aan kritiek komt. "nee advertenties zijn prima, als ze maar niet opvallen". Zo werkt het dus niet.
Natuurlijk zou tweakers deze gebruikers op hun blote knieën moeten bedanken aan hun bijdrage aan de community. /s

Kijk eens zonder adblock rond op het internet en besef eens hoe goed je het hier hebt zou ik zeggen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Tjolk
Maverick schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:16:
Word een beetje moe van het feit dat er bij iedere take-over weer een hele storm aan kritiek komt. "nee advertenties zijn prima, als ze maar niet opvallen". Zo werkt het dus niet.
Ik heb dat zo niet gelezen, en ikzelf bedoel het iig niet zo dat reclames niet mogen opvallen. Ik vergelijk dit altijd met bushokjes. Iedereen accepteert dat je daar 2 manshoge reclames hebt hangen. Die vallen ook echt wel op, maar ze zitten de primaire functie van het bushokje niet in de weg. Ze storen niet.

Takeovers met autoplay zijn m.i. te vergelijken met dat je een gigantische poster voor de open kant van het bushokje hebt hangen die je aan de kant moet werken om in het bushokje te komen en te schuilen voor de regen of relaxed op het bankje te gaan zitten, en vervolgens moet je dan nog iedere keer moeilijk doen als je wil kijken of de bus eraan komt. Om hem dan met het weglopen ook weer aan de kant te moeten duwen. Dát stoort, en het stoort gedurende de hele tijd dat je in het bushokje zit.

• KroontjesPen
_David_ schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:49:
En als je echt problemen hebt met die productkoppelingen dan kan je dit toevoegen aan je Custom CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
//Hide products on Forum
#tweakbase_relations {
}

//Hide products on FP
.relationboxBlock {
}
Bedankt, heb het voor het forum erbij gezet. d:)b
Moest wel de eerste (commentaar)regel aanpassing in:
/* Hide products on Forum */
Zal dus ook voor FP zo moeten.

Stem blanco!

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
Voor mij is de auto-play vd netflix layover ook een absolute no-go. Betekend dat ik Tweakers voorlopig moet mijden helaas. Ik kan dit echt niet hebben op mijn werk, veel te storend voor collega's.

Het meest irritante is nog wel dat ik allang netflix heb.

• Han
  • Niet online
Kevinp schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:10:
het enige kinderlijke in deze is jouw reactie. Echt, waar slaat dit op? Omdat je de reclame ziet betekent dat dat je niet betaald voor de diensten waar je gebruik van maakt. Op zich niks mis mee, in tegendeel zelfs. Maar zo hoog van de toren blazen als 'gratis' bezoeker raakt kant nog wal. Als je zo regelmatig deze site bezoekt, waarom geen abonnement? Dan heb je nergens last van. Roepen dat je als kind of crimineel wordt behandeld vanwege een paar advertenties die niet langer dan een dag duren... ik bedoel, de wereld vergaat niet. Zo lang je niks betaald heb je ook nergens recht op. En als het je niet bevalt dan kom je toch gewoon niet meer op tweakers? En wegblijven doe je toch niet, daarvoor is tweakers te waardevol als bron. Sterker nog, wegblijven omdat er een keer een irritante reclame door het beeld zweeft, waar hebben we het over? Van alle websites die ik ken is tweakers nog de meest beschaafde van allemaal wanneer het om reclame gaat. Dat terwijl je er gratis van gebruik kunt maken en er ook nog eens tegen een zeer billijk bedrag een oplossing wordt geboden.
Laten we eerlijk zijn, een echte tweaker neemt of die paar keer op de koop toe of neemt een abonnement om de site te ondersteunen en is ook van de reclames af. Typisch Nederlands dit. Menen dat je rechten hebt op iemand anders zijn service en er niks voor betalen. Persoonlijk zou ik dergelijke gebruikers liever kwijt dan rijk zijn, blijf maar weg. Je hebt geen rechten op basis dat je hier al lang komt, het geeft eerder aan hoe goed tweakers is. En om goed te blijven hebben ze inkomsten nodig. Direct via abonnementen of indirect via advertenties. Dit blokken is gewoon belachelijk. Start eens je eigen site en probeer eens de zelfde kwaliteit te bieden zonder enige vorm van inkomsten, succes.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik blijft hem ook houden; gister voor het eerst maar ik zie hem nog steeds. Zou hij niet automatisch moeten verdwijenen?

(geen enkele vorm van ad-blocking ofzo geinstalleerd).

• zeef
Campagnes lopen normaal van 0:00 tot 23:59. Deze is wat later gestart, dus de takeover verdwijnt om 10:30.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33
Bizar inderdaad dat ie meteen begint met spelen, dat kan echt niet. Ik had vroeger ook altijd adblock aan en sinds de melding deze weer uitgezet maar nu weer aan maar toch maar even een abo genomen.

Freelance Drupal developer

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-03 20:34
Garma schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:50:
Voor mij is de auto-play vd netflix layover ook een absolute no-go. Betekend dat ik Tweakers voorlopig moet mijden helaas. Ik kan dit echt niet hebben op mijn werk, veel te storend voor collega's.

Het meest irritante is nog wel dat ik allang netflix heb.
Ok doei.
Maverick schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:16:
Prima reclame, lekker opvallend. Ga de serie ook zeker kijken :)

Natuurlijk zou tweakers deze gebruikers op hun blote knieën moeten bedanken aan hun bijdrage aan de community. /s

Kijk eens zonder adblock rond op het internet en besef eens hoe goed je het hier hebt zou ik zeggen.
Juist! ;) Niks mis met wat reclames, om me daar nu druk te gaan lopen maken :?

[Voor 47% gewijzigd door 0xrubennft op 11-02-2015 09:51]

• MSalters
  • Laatst online: 20-03 18:41
Deze takeover laat Opera 12 crashen. :(

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-03 22:46
hjs schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:30:
Ik denk dat ik dat ook maar weer ga doen... Hij is echt super irritant.

• MicGlou
Jammer hoor die topic waarschuwing... het gaat niet om het reclame maken beste Tweakers crew, het gaat om de manier waarop. Ik vind het echt zeer teleurstellend dat er niet wordt erkend dat het een zeer schreeuwerig uiting is en dat het enorme afbreuk doet aan de (optische) kwaliteit van de website. Ergens onterecht zal je zeggen want de website functioneert nog hetzelfde, maar het gaat om de indruk... ik blijf instinctief weg bij websites die zulke schreeuwerige in your face reclame tentoonstellen... daar doet Tweakers nu aan mee.

Gewoon een mooie grote banner was al heel duidelijk geweest, het vullen van zo'n beetje ieder stukje lege ruimte ziet er gewoon knullig uit en het ziet er ook alleen maar goed uit op een bepaalde resolutie en beeldverhouding... bij velen zal het er echt heel rommelig uitzien. Dan ook nog eens dubbelop... of is dit een slinkse manier om mensen proberen te forceren een abbo te nemen?

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-03 22:46
Geckoo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:06:
[afbeelding]
Dat fel gele (of groen? :? ) doet pijn }:| ....

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MicGlou schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:21:
[...]
of is dit een slinkse manier om mensen proberen te forceren een abbo te nemen?
Volgens wat mij is verteld, leveren die abo's minder op dan de gemiste reclameinkomsten, dus dat lijkt me sterk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2021

JHS

Splitting the thaum.

De topicwarning in dit topic vind ik niet de allerbeste zet :) . In topics over reclame roept er met regelmaat wel eens iemand dat 't.net dit alleen maar doet om abonnementen te verkopen'. Totaal niet waar natuurlijk, maar zo'n topicwarning lijkt dat wel te bevestigen.

Daarnaast geeft het een beetje het gevoel alsof klagen onterecht is, en je dan maar geld uit moet geven. Dat terwijl t.net juist altijd enorm open staat voor feedback én al een redelijk stringent advertentiebeleid heeft. Voor de duidelijkheid, ik maak geen bezwaar tegen reclames an sich of bijvoorbeeld het verzoek blockers uit te zetten. Maar deze topicwarning (of in ieder geval de formulering ervan) leidt denk ik af van dat waar t.net juist zo extreem sterk in is: een open dialoog voeren, ook over bijvoorbeeld reclame :) .

DM!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Daar lees ik:
In tegenstelling tot kranten kennen we bijvoorbeeld geen abonnementsgeld
En ook onder verdienmodellen staan abonnementen het niet genoemd.
Alleen de in de laatste 2 regels (zijn die later toegevoegd ?) wordt er wel melding gedaan van de mogelijkheid tot afsluiten van een abo :?

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:17

LankHoar

Langharig tuig

Ik vind het jammer om zo'n schreeuwerige, in-your-face take over te zien op T.net. Ik snap de mensen die zeggen 'dan neem je toch een abbonementje' niet zo goed. Tuurlijk zou ik dat kunnen doen, die 1,25 per maand is echt peanuts. Maar juist omdat ik weet dat T.net meer verdient aan het tonen van de banners, wil ik dat niet (en is het de enige site waar mijn adblocker uit staat).

Dat is ook gelijk reden dat ik de topic warning niet zo goed snap, abbo's verkopen is niet wat jullie willen, want dat levert jullie minder op...?

Jammer, ik ga nu niet direct mijn adblock weer aangooien of een abbo nemen, maar als dit soort schreeuwerige take overs te vaak gebeuren, ben ik bang dat ik dat wel ga doen..

EDIT: overigens laat het feit dat er een afgesplitst topic voor 1 take over nodig is wel zien dat dit de gemoederen hoog doet oplopen. Iets om misschien over na te denken ;)

[Voor 11% gewijzigd door LankHoar op 11-02-2015 10:39]

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• zeef
u_nix_we_all schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:36:
[...]

Daar lees ik:

[...]

En ook onder verdienmodellen staan abonnementen het niet genoemd.
Alleen de in de laatste 2 regels (zijn die later toegevoegd ?) wordt er wel melding gedaan van de mogelijkheid tot afsluiten van een abo :?
Je kan Tweakers gratis gebruiken. Maar dan met reclame. We hebben een Tweakers reclamevrij abonnement in het leven geroepen voor mensen die Tweakers graag zonder reclame willen beleven. :)
LankHoar schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:37:
Ik vind het jammer om zo'n schreeuwerige, in-your-face take over te zien op T.net. Ik snap de mensen die zeggen 'dan neem je toch een abbonementje' niet zo goed. Tuurlijk zou ik dat kunnen doen, die 1,25 per maand is echt peanuts. Maar juist omdat ik weet dat T.net meer verdient aan het tonen van de banners, wil ik dat niet (en is het de enige site waar mijn adblocker uit staat).

Dat is ook gelijk reden dat ik de topic warning niet zo goed snap, abbo's verkopen is niet wat jullie willen, want dat levert jullie minder op...?

Jammer, ik ga nu niet direct mijn adblock weer aangooien of een abbo nemen, maar als dit soort schreeuwerige take overs te vaak gebeuren, ben ik bang dat ik dat wel ga doen..
Dat is deels waar. De takeover is fixed fee en niet CPM. Maar een actieve Tweaker die reclame kijkt levert idd meer op dan een abonnement. Aan de andere kant levert een abonnement weer meer op dan een Tweaker met ABP. ;)
EDIT: overigens laat het feit dat er een afgesplitst topic voor 1 take over nodig is wel zien dat dit de gemoederen hoog doet oplopen. Iets om misschien over na te denken ;)
Er is irritatie, dat ga ik niet ontkennen. Maar het aantal views zit met 3,2 miljoen redelijk op 't gemiddelde voor een dinsdag.

[Voor 55% gewijzigd door zeef op 11-02-2015 10:55]

• MicGlou
Freee!! schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:25:
[...]

Volgens wat mij is verteld, leveren die abo's minder op dan de gemiste reclameinkomsten, dus dat lijkt me sterk.
Dat was uiteraard ook maar een uitgesproken onderbuik gevoel... het gaat vooral om wat ik daarvoor zeg: het ziet er niet uit, het doet heel erg afbreuk aan de kwaliteit van de frontpage. Plus dat men de topic warning plaatst om het lijkt de discussie uit de weg te gaan, anders gezegd: zo denken we erover. Maar of het abbo ook minder oplevert... dat staat dan toch wel een beetje haaks op het 'pushen' van abonnementen via dergelijke topic warnings, dan heeft Tweakers toch liever dat men die reclame ziet?

Ik heb juist altijd begrepen dat Tweakers die waarde altijd voorop zou stellen en reclame nooit zo pontificaal ten toon gesteld zou worden... erger dan nu kan niet want daarvoor is simpelweg geen ruimte op de frontpage. Reclame moest er komen omdat er nou eenmaal inkomsten gegenereerd moeten worden en helemaal gelijk... maar dergelijke takeovers zijn echt een doorn in het oog.

Anders moeten ze gewoon open en eerlijk zeggen dat het gewoon zo is om de inkomsten op peil te houden en dat ze dus ook niet van plan zijn daar concessies aan te doen ook al is het hun publiek wat er teleurgesteld over is...

[Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 11-02-2015 12:42]

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 13:04
Ik heb niet echt iets zinnigs toe te voegen aan dit topic, maar toch wil ik ook een duit in het zakje doen.
Naar aanleiding van de gele-balken campagne had ik ABP op Tweakers uitgeschakeld en de advertenties (inclusief schreeuwerige bewegende ellende) voor lief genomen.

Maar deze takeover was té screeuwerig, té bewegend en té irritant. Ik heb ABP dus weer aangezet. Tegen de tijd dat die takeover voorbij is zet ik hem wel weer uit.

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-03 11:41

matroosoft

Lone Christian

Bjornski schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:33:
Ik heb niet echt iets zinnigs toe te voegen aan dit topic, maar toch wil ik ook een duit in het zakje doen.
Naar aanleiding van de gele-balken campagne had ik ABP op Tweakers uitgeschakeld en de advertenties (inclusief schreeuwerige bewegende ellende) voor lief genomen.

Maar deze takeover was té screeuwerig, té bewegend en té irritant. Ik heb ABP dus weer aangezet. Tegen de tijd dat die takeover voorbij is zet ik hem wel weer uit.
Dan ben je net te laat, jongen. De take-over is namelijk al voorbij. :)

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 13:04
matroosoft schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:35:
[...]

Dan ben je net te laat, jongen. De take-over is namelijk al voorbij. :)
Ik heb ABP uiteraard gisteren al aangezet...
Ik zag vanochtend het topic pas.

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-03 11:41

matroosoft

Lone Christian

Geckoo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:06:
[afbeelding]
Sterker nog, het ís Henk

http://i62.tinypic.com/2rnhawn.png

• Bikerepairman
Er is irritatie, dat ga ik niet ontkennen. Maar het aantal views zit met 3,2 miljoen redelijk op 't gemiddelde voor een dinsdag.
En hoeveel views met adblokker(s) aan?

Op mijn telefoon had ik er geen last van, dus dat wat ik wilde bekijken heb ik gisteren via mijn telefoon gedaan. Ik heb en nu net weer de adblocker uitgezet voor t.net op de laptop, dit in tegenstelling tot wat ik gisteren tikte, omdat ik hun die paar cent aan reclame inkomsten van mij wel gun. Nu wachten op de volgende takeover in de hoop dat deze minder irritant zal zijn.

Veni Vidi Foetsie

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:47

Secsytime

Automagisch

Heb ABP ook weer aangezet, zodra deze onzin voorbij is zal ik hem weer uit zetten. Vind het gewoon irritant dat die automatisch begint af te spelen. Als dit niet gebeurde zou ik er geen problemen mee hebben en bleef ABP uit staan voor t.net

Aangezien ze hier een fixed-fee voor krijgen zal het geen probleem zijn.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-03 11:29

Geckoo

Good news, everyone!

Bij mij is het trouwens al voorbij, zag hem niet meer voorbij komen.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Fiber

Fiber

Wat ik me dus altijd afvraag is of deze ongein nou ook echt werkt. Hoeveel nieuwe abonnee's gaat Netflix door dit geintje krijgen? Zouden er echt bezoekers zijn die hierdoor denken: 'He leuk, Netflix, interessant, laat ik dat ook eens proberen...'

• wimdaking
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-01 21:24
Ik bezoek tweakers altijd op me mobiel nooit ergens last van hahahahah.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-03 08:40
Fiber schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:27:
Wat ik me dus altijd afvraag is of deze ongein nou ook echt werkt. Hoeveel nieuwe abonnee's gaat Netflix door dit geintje krijgen? Zouden er echt bezoekers zijn die hierdoor denken: 'He leuk, Netflix, interessant, laat ik dat ook eens proberen...'
Een take-over doe je voor indirecte acquisitie. Je wil dat mensen je merk zien en ervoor zorgen dat je geassocieerd wordt met een zogenaamde geheugenknoop. Hiermee hopen ze dat, als je denkt aan deze serie, je ook aan Netflix denkt. En dat als je deze serie wil zien, de kans bestaat dat je Netflix in je overweging meeneemt. Natuurlijk werkt dit niet direct, en moet je iemand vaker achter elkaar confronteren met dergelijke boodschappen. Het is een strategie voor de lange termijn, niet de korte. Anders hadden ze wel een actiemailing gedaan met een 50% kortingsactie (dat is weer korte termijn)

De psychologie/sociologie achter marketing is serieus leuke materie en het verdiepen waard. Dan merk je ook ineens veel meer truukjes op ;)

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 10:22
Misha schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:34:
[...]

Een take-over doe je voor indirecte acquisitie. Je wil dat mensen je merk zien en ervoor zorgen dat je geassocieerd wordt met een zogenaamde geheugenknoop. Hiermee hopen ze dat, als je denkt aan deze serie, je ook aan Netflix denkt. En dat als je deze serie wil zien, de kans bestaat dat je Netflix in je overweging meeneemt. Natuurlijk werkt dit niet direct, en moet je iemand vaker achter elkaar confronteren met dergelijke boodschappen. Het is een strategie voor de lange termijn, niet de korte. Anders hadden ze wel een actiemailing gedaan met een 50% kortingsactie (dat is weer korte termijn)

De psychologie/sociologie achter marketing is serieus leuke materie en het verdiepen waard. Dan merk je ook ineens veel meer truukjes op ;)
En wat denk je wat de lange termijn effecten zijn voor Tweakers met zulke ads?

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:16

garriej

Ik las ondertieten.

Tweakers is de enige website waar Adblock uitstaat. Een banner hier en een banner daar. Niks mis mee, alles binnen de perken. Maar dit is echt debiel. Ten eerste, de start van de serie staat al 2 maanden in de agenda, ten 2e heb ik al netflix en ten 3e waarom kan ik het niet gewoon "voor altijd" weg klikken, dat werkt met de banner "heuhh je gbruikt adblock" wel..

Een takeover vind ik niet eens zo erg en zowel netflix als deze serie gun ik beide succes, maar beide "producten" heb ik al. Het liefst zie ik gewoon een optie "ik heb het al gezien, geef mij maar weer 1 banner"

• Misha
maniak schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:52:
[...]

En wat denk je wat de lange termijn effecten zijn voor Tweakers met zulke ads?
Het lange termijn effect is dat jij hier kan blijven posten over dit soort zaken. Want dit levert behoorlijk veel geld op voor Tweakers, waardoor ze blijven bestaan en kunnen groeien zonder de complete site hoeven vol te pompen met andere soort advertenties, zoals de smerige meuk van Outbrain of Ligatus. Het is kiezen tussen twee kwaden.

Doe mij dan maar dit

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:16

garriej

Ik las ondertieten.

Misha schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:09:
[...]

Het lange termijn effect is dat jij hier kan blijven posten over dit soort zaken. Want dit levert behoorlijk veel geld op voor Tweakers, waardoor ze blijven bestaan en kunnen groeien zonder de complete site hoeven vol te pompen met andere soort advertenties, zoals de smerige meuk van Outbrain of Ligatus. Het is kiezen tussen twee kwaden.

Doe mij dan maar dit
Of op de lange termijn denken we "That's it, de adblock gaat weer aan" of "we gaan wel naar een andere website"

Nu vind ik wel, dat mensen zich er TE druk over maken, zelf zie ik graag een optie om het uit te kunnen zetten na één keer gezien te hebben. Of missen jullie dan mijn views op dag 2 en 3?

• Misha
garriej schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:12:
[...]

Of op de lange termijn denken we "That's it, de adblock gaat weer aan" of "we gaan wel naar een andere website"

Nu vind ik wel, dat mensen zich er TE druk over maken, zelf zie ik graag een optie om het uit te kunnen zetten na één keer gezien te hebben. Of missen jullie dan mijn views op dag 2 en 3?
Als er iedere week een take-over staat, dan ben ik dat geheel met je eens. Dat is op Tweakers echter niet het geval. Natuurlijk, soms zijn er in een periode ff wat meer take-overs omdat bijvoorbeeld de feestdagen er aan komen. Daar staat echter tegenover dat er een periode daarna is met amper tot geen take-overs, omdat alle budgetten bij de media bureau's op zijn ;)

• NightFox89
  • Laatst online: 17:19
Ik heb gewoon geen flash meer geinstalleerd staan. Voor die enkele keer in de maand dat ik er niet omheen kan start ik Chrome wel even op.

In de praktijk heb je amper nog flash nodig, en het scheelt direct alle irritante reclame. De normale reclame waar je automatisch overheen kijkt blijft nog wel staan.

Scheelt weer adblockers etc. Tweakers krijg nog steeds inkomsten, en ik heb geen irritatie meer.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 10:22
[...]

Doe mij dan maar dit
Ik bedoel het niet verkeerd hoor. Was een serieuze vraag. Wat verwacht je dat het lange termijn beeld van een site als Tweakers zal zijn als zulke ads vaker voorkomen? Persoonlijk vind ik het vreemd dat een bedrijf als Netflix kan werken aan de lange termijn terwijl een site als Tweakers op de lange termijn er slechter van wordt.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-03 10:20
[...]
zonder de complete site hoeven vol te pompen met andere soort advertenties, zoals de smerige meuk van Outbrain of Ligatus. Het is kiezen tussen twee kwaden.
Waarschijnlijk weet je het wel, maar er is op dit forum een redelijk lang topic over misleidende advertenties waar ook voldoende "smerige meuk" in staat. Gevalletje pot verwijt de ketel dus.

Ik mis bij Tweakers.net een beetje de zorg om het gewoon beschaafd te houden. Dus geen take-overs, geen misleidende troep, gewoon wat banners hier en daar.

Vreemd genoeg zie ik op dit moment helemaal geen ads. Ik heb dit in zowel IE als FF (Adblock/Ghostery uitgeschakeld) gecontroleerd. Ik kijk niet zo vaak op de frontpage, maar als het beleid is om dan helemaal geen ads en dan dikke take-overs te doen dit extra irritatie opwekt vanwege de onvoorspelbaarheid.

Weblog | Straling!

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Reclame zat? Wel een echte Tweaker? Neem een abonnement!

Voor 1,25€ per maand Tweakers 100% reclamevrij!

Meer info in de abostore

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee