TNW schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:16:
[...]
Ligatus "voldeed" niet. Klinkt nogal eufemistisch, was het niet gewoon zo dat dit gewoon geen frisse partij is met misleidende clickbait ads? Toegegeven, het is correct dat Tweakers geen zaken meer doet met deze partij.
Waarom is 'voldeed' eufemistisch? De redenen die jij aandraagt, zijn ook de redenen die hebben bijgedragen aan het besluit om het van de site te mikken. Ze kregen het bij Tweakers simpelweg niet goed. Op andere sites zie ik Ligatus ook geregeld voorbij komen en tonen we advertenties van opleidingen etc. Dat kregen ze bij Tweakers niet goed, dus gaat het eraf. Daarbij voldeed het niet aan de voorwaarden.
Dat de zorg mist baseer ik op het feit dat take-overs blijkbaar normaal zijn. Misschien brengt het geld op, maar het is ook een bron van ergernis zoals in dit topic te lezen is.
Als ik dan de site zonder adblocker bekijk en gewoon helemaal niks zie (vandaag een aantal keren met IE zonder iets van adblockers geinstalleerd gekeken) dan lijkt het of er juist op de take-overs wordt gemikt en gewone banners geen optie meer lijken te zijn.
Ik heb ter vergelijking even op bijv. Slashdot, Ars Technica, The Register e.d. gekeken en ik zie boven, rechts en onderaan ads opduiken. Allemaal vrij beschaafd en niet storend. Waarom kunnen deze grote sites het wel en Tweakers.net het niet?
Dan stel ik voor dat je iets meer onderzoek verricht voordat je weer iets hierover zegt... op Tweakers worden gewoon standaard IAB formaten geserveerd. Dat houdt in dat onder andere billboards,
medium rectangles, leaderboards, half page ads etc geserveerd kunnen worden. Dat is voor zover ik weet niet anders dan dat de collega's uit de Verenigde Staten doen.
Als je even vlug hebt gekeken, dan zegt dat natuurlijk niets. Het kan zijn dat er momenteel gewoon niets verkocht is, geen campagne loopt of dat zelfs een campagne is geweigerd omdat het niet aan bepaalde voorwaarden voldeed
Edit: toevallig zie ik net nadat ik dit gepost had, een rectangle op de frontpage. Ter illustratie toegevoegd
[Voor 10% gewijzigd door Misha op 11-02-2015 18:31]