Toon posts:

Netflix takeover Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

TNW schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:40:
[...]

Waarschijnlijk weet je het wel, maar er is op dit forum een redelijk lang topic over misleidende advertenties waar ook voldoende "smerige meuk" in staat. Gevalletje pot verwijt de ketel dus.
Het rare en twijfelachtige reclames topic? Een aantal paginas daar gaat bijvoorbeeld over genoemde Ligatus, die ads zijn inderdaad meuk en zijn na feedback aldaar relatief gauw van Tweakers verwijderd nadat bleek dat ze geen fatsoenlijke ads konden serveren.
Ben het overigens niet met je eens dat bij Tweakers de zorg om het beschaafd te houden weg is. Sterker nog, browse eens zonder adblock door wat nieuwssites heen en vertel dan eens minder ads/betere ads hebben dan Tweakers (na meerdere views). Tweakers is echt zo slecht niet. En ze bieden hier ad-vrij tegen betaling. Dat is ook echt een groot pluspunt ;).

[Voor 3% gewijzigd door Evest op 11-02-2015 14:49]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 10:22
Ik ben wel eens nieuwsgierig wat een gemiddelde bezoeker oplevert aan reclame-inkomsten bij Tweakers. Heb al een paar jaar de bannervrij abbo maar las ergens bij Tweakers dat het eigenlijk te weinig kost.

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

maniak schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:52:
Ik ben wel eens nieuwsgierig wat een gemiddelde bezoeker oplevert aan reclame-inkomsten bij Tweakers. Heb al een paar jaar de bannervrij abbo maar las ergens bij Tweakers dat het eigenlijk te weinig kost.
Zie bijvoorbeeld NMe in "Je blokkeert onze banners" en de rest van het topic. Argument van NMe zit wat in. Maar ik denk niet dat ze precieze cijfers gaan geven hier, er zijn immers partijen die die info heel veel interessanter vinden dan jij ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-03 08:40
maniak schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:37:
[...]

Ik bedoel het niet verkeerd hoor. Was een serieuze vraag. Wat verwacht je dat het lange termijn beeld van een site als Tweakers zal zijn als zulke ads vaker voorkomen? Persoonlijk vind ik het vreemd dat een bedrijf als Netflix kan werken aan de lange termijn terwijl een site als Tweakers op de lange termijn er slechter van wordt.
Ik denk dat dat allemaal wel zal meevallen. Het beeld van Tweakers wordt vooral bepaald door de content erop die door de community en de redactie wordt geschreven.
TNW schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:40:
[...]

Waarschijnlijk weet je het wel, maar er is op dit forum een redelijk lang topic over misleidende advertenties waar ook voldoende "smerige meuk" in staat. Gevalletje pot verwijt de ketel dus.
Ja, dat weet ik. Ik heb vaak genoeg smerige meuk weg laten halen van de site die via automated trading binnen komt varen. Ik ben ook fel tegen Ligatus geweest waar we even mee geëxperimenteerd hebben. Dat is nu weer van de site verdwenen omdat het niet voldeed. Natuurlijk glipt er af en toe nog wat tussen, en dan kan het gemeld worden in een topic. Best strakke service, als je het mij vraagt. Ik ken in ieder geval geen andere website die op dezelfde schaal als Tweakers opereert en dit doet.
Ik mis bij Tweakers.net een beetje de zorg om het gewoon beschaafd te houden. Dus geen take-overs, geen misleidende troep, gewoon wat banners hier en daar.
Met gewoon wat banners hier en daar verdien je niet genoeg geld. Dat zullen dan heel veel banners hier en daar worden. En dat wil Tweakers niet. Een take-over waar je dan grof geld aan verdient is dan wat mij betreft een erg mooie oplossing.
Vreemd genoeg zie ik op dit moment helemaal geen ads. Ik heb dit in zowel IE als FF (Adblock/Ghostery uitgeschakeld) gecontroleerd. Ik kijk niet zo vaak op de frontpage, maar als het beleid is om dan helemaal geen ads en dan dikke take-overs te doen dit extra irritatie opwekt vanwege de onvoorspelbaarheid.
Dat vind ik dan weer opvallend: je mist bij Tweakers een beetje de zorg om het beschaafd te houden, maar zegt nu dat je niet zo vaak op de frontpage kijkt. Hoe kun je zo'n conclusie trekken als je er amper tot nooit komt? Ik ben bang dat je dan alleen maar de slechte dingen meekrijgt (en dat zijn ook vaak de zaken die we onthouden).

Begrijp me niet verkeerd trouwens. Ik werk niet meer bij Tweakers, ik heb geen zeggenschap of whatever. Ik wil alleen het e.e.a. uitleggen en verduidelijken omdat er al gauw misverstanden als waarheden worden geaccepteerd.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-03 10:20
Misha schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:01:

Ja, dat weet ik. Ik heb vaak genoeg smerige meuk weg laten halen van de site die via automated trading binnen komt varen. Ik ben ook fel tegen Ligatus geweest waar we even mee geëxperimenteerd hebben. Dat is nu weer van de site verdwenen omdat het niet voldeed. Natuurlijk glipt er af en toe nog wat tussen, en dan kan het gemeld worden in een topic. Best strakke service, als je het mij vraagt. Ik ken in ieder geval geen andere website die op dezelfde schaal als Tweakers opereert en dit doet.
Ligatus "voldeed" niet. Klinkt nogal eufemistisch, was het niet gewoon zo dat dit gewoon geen frisse partij is met misleidende clickbait ads? Toegegeven, het is correct dat Tweakers geen zaken meer doet met deze partij.
Dat vind ik dan weer opvallend: je mist bij Tweakers een beetje de zorg om het beschaafd te houden, maar zegt nu dat je niet zo vaak op de frontpage kijkt. Hoe kun je zo'n conclusie trekken als je er amper tot nooit komt? Ik ben bang dat je dan alleen maar de slechte dingen meekrijgt (en dat zijn ook vaak de zaken die we onthouden).
Dat de zorg mist baseer ik op het feit dat take-overs blijkbaar normaal zijn. Misschien brengt het geld op, maar het is ook een bron van ergernis zoals in dit topic te lezen is.
Als ik dan de site zonder adblocker bekijk en gewoon helemaal niks zie (vandaag een aantal keren met IE zonder iets van adblockers geinstalleerd gekeken) dan lijkt het of er juist op de take-overs wordt gemikt en gewone banners geen optie meer lijken te zijn.
Ik heb ter vergelijking even op bijv. Slashdot, Ars Technica, The Register e.d. gekeken en ik zie boven, rechts en onderaan ads opduiken. Allemaal vrij beschaafd en niet storend. Waarom kunnen deze grote sites het wel en Tweakers.net het niet?

Weblog | Straling!

• Misha
TNW schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:16:
[...]

Ligatus "voldeed" niet. Klinkt nogal eufemistisch, was het niet gewoon zo dat dit gewoon geen frisse partij is met misleidende clickbait ads? Toegegeven, het is correct dat Tweakers geen zaken meer doet met deze partij.
Waarom is 'voldeed' eufemistisch? De redenen die jij aandraagt, zijn ook de redenen die hebben bijgedragen aan het besluit om het van de site te mikken. Ze kregen het bij Tweakers simpelweg niet goed. Op andere sites zie ik Ligatus ook geregeld voorbij komen en tonen we advertenties van opleidingen etc. Dat kregen ze bij Tweakers niet goed, dus gaat het eraf. Daarbij voldeed het niet aan de voorwaarden.
Dat de zorg mist baseer ik op het feit dat take-overs blijkbaar normaal zijn. Misschien brengt het geld op, maar het is ook een bron van ergernis zoals in dit topic te lezen is.
Als ik dan de site zonder adblocker bekijk en gewoon helemaal niks zie (vandaag een aantal keren met IE zonder iets van adblockers geinstalleerd gekeken) dan lijkt het of er juist op de take-overs wordt gemikt en gewone banners geen optie meer lijken te zijn.
Ik heb ter vergelijking even op bijv. Slashdot, Ars Technica, The Register e.d. gekeken en ik zie boven, rechts en onderaan ads opduiken. Allemaal vrij beschaafd en niet storend. Waarom kunnen deze grote sites het wel en Tweakers.net het niet?
Dan stel ik voor dat je iets meer onderzoek verricht voordat je weer iets hierover zegt... op Tweakers worden gewoon standaard IAB formaten geserveerd. Dat houdt in dat onder andere billboards, medium rectangles, leaderboards, half page ads etc geserveerd kunnen worden. Dat is voor zover ik weet niet anders dan dat de collega's uit de Verenigde Staten doen.

Als je even vlug hebt gekeken, dan zegt dat natuurlijk niets. Het kan zijn dat er momenteel gewoon niets verkocht is, geen campagne loopt of dat zelfs een campagne is geweigerd omdat het niet aan bepaalde voorwaarden voldeed

Edit: toevallig zie ik net nadat ik dit gepost had, een rectangle op de frontpage. Ter illustratie toegevoegd

[Voor 10% gewijzigd door Misha op 11-02-2015 18:31]

• TNW
Misha schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:25:
Als je even vlug hebt gekeken, dan zegt dat natuurlijk niets. Het kan zijn dat er momenteel gewoon niets verkocht is, geen campagne loopt of dat zelfs een campagne is geweigerd omdat het niet aan bepaalde voorwaarden voldeed

Edit: toevallig zie ik net nadat ik dit gepost had, een rectangle op de frontpage. Ter illustratie toegevoegd
Ik probeer nu al een tijdje ads uit de frontpage te krijgen maar op de een of andere manier is dat heel moeilijk. FF met alles uit = niks, IE = niks, web-capture.net = niks.
Ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is momenteel geen ads te serveren. Kan iemand dit uitleggen? 8)7

Weblog | Straling!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:20
TNW schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:16:

De mobiele site van Ars Technica was is ook een tijdje miserabel geweest met een irritante popup melding... wanneer je op een artikel klikte. Wat blijkbaar nog steeds is...

[Voor 6% gewijzigd door Exor op 11-02-2015 21:34]

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:26

rob_erwt

What does this button do?

TNW schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:50:
[...]

Ik probeer nu al een tijdje ads uit de frontpage te krijgen maar op de een of andere manier is dat heel moeilijk. FF met alles uit = niks, IE = niks, web-capture.net = niks.
Ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is momenteel geen ads te serveren. Kan iemand dit uitleggen? 8)7
Het kan heel goed dat er nu even geen ad draait. Zoals al regelmatig geprobeerd wordt uit te leggen, valt het met de ads reuze mee op Tweakers. Ja, af en toe een grote takeover, maar over het algemeen zijn wij een stuk rustiger dan bijvoorbeeld nu.nl of om het even welke Amerikaanse website.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-03 11:33
Wil je tweakers.net nu echt met nu.nl vergelijken? Maar ik ben het met je eens, tweakers gaat achteruit.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jullie mogen blij zijn dat er geen take-over was met Fifty Shades of Grey, inclusief 2 filmpjes. :')

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

T-Forever schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 01:48:
Wil je tweakers.net nu echt met nu.nl vergelijken? Maar ik ben het met je eens, tweakers gaat achteruit.
Reageer je met die dooddoener op de post boven je? Misschien wel je die post dan nog eens goed doorlezen want je hebt de essentie dan totaal gemist...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• T-Forever
'laten we allemaal in een ravijn springen, maar hey, deze is niet zo diep als de grand canyon, dus dan kan t wel.'

U noemt het een dooddoener, ik noem het realiteit, er word in mijn ogen namelijk nogal lakoniek op gereageerd, mensen blijven klagen over de full take overs, and men weet dat automatisch afspelend geluid bij zoiets ergernis oproept, en toch blijft tweakers het maar doen.

Natuurlijk een handige manier om jullie abbo's te pushen, met full take-overs moet men gewoon kappen. Mensen hebben geen probleem met een simpele banner of degelijke reclame.

[Voor 3% gewijzigd door T-Forever op 12-02-2015 09:37]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-03 14:15

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Als iedereen nu even kapt met die ad blockers, dan zijn die take overs ook niet nodig.

Is dat duidelijk voor u?

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:26

rob_erwt

What does this button do?

T-Forever schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:36:
U noemt het een dooddoener, ik noem het realiteit, er word in mijn ogen namelijk nogal lakoniek op gereageerd, mensen blijven klagen over de full take overs, and men weet dat automatisch afspelend geluid bij zoiets ergernis oproept, en toch blijft tweakers het maar doen.
Banners die automatisch geluid afspelen mogen niet op Tweakers (zoals ook al vaker is aangegeven). Als je ze tegen komt: meld het en ze zullen zo snel mogelijk aangepast/verwijderd worden. Dus nee, Tweakers blijft dat helemaal niet doen want we deden het al niet. Maar we kunnen ook niet uitsluiten dat het (zeer, zeer) sporadisch een keer misgaat.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

T-Forever schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:36:
Vertel eens, wanneer was de laatste keer dat je een ad met geluid zag op Tweakers, deze keer even niet meegeteld?
Natuurlijk een handige manier om jullie abbo's te pushen, met full take-overs moet men gewoon kappen.
Als je dit topic, of andere topics over het onderwerp, gelezen had dan had je gezien dat abo's in hun huidige vorm niet winstgevend zijn. ;) Dat is namelijk niet hun doel.

• T-Forever
Iemand met een abbo levert nog steeds meer op dan iemand met een add blocker, en ook al zijn er weinig advertenties met geluid, er zijn genoeg irrittante full take-overs geweest.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

T-Forever schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:44:
Iemand met een abbo levert nog steeds meer op dan iemand met een add blocker, en ook al zijn er weinig advertenties met geluid, er zijn genoeg irrittante full take-overs geweest.
....en het alternatief is dat er véél meer gewone banners op de site moeten komen om te coveren voor die ene takeover die er één dagje staat. Wat heb je liever: een dagje per maand een takeover en verder zelfs mensen die verbaasd opmerken dat ze geen banners zien, óf continu kleine banners die met de 4-5 (of misschien zelfs meer) tegelijk op élke pagina staan?

• TNW
Ik heb liever een berg banners dan een lompe take-over met allerlei animaties. Het lijkt de visie van Tweakers.net te zijn dat af en toe een take-over en weinig banners tussendoor een goede oplossing is. De bezoekers van de site lijken daar anders over te denken.

Weblog | Straling!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TNW schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:56:
Ik heb liever een berg banners dan een lompe take-over met allerlei animaties. Het lijkt de visie van Tweakers.net te zijn dat af en toe een take-over en weinig banners tussendoor een goede oplossing is. De bezoekers van de site lijken daar anders over te denken.
De bezoekers van de site zouden daar niet anders over denken als ze zouden zien wat het verschil in de praktijk zou zijn. ;)

• O88088
  • Laatst online: 22:05
Ronald8 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:20:
Ik snap dat take-overs veel geld opleveren, maar kunnen jullie het niet zo programmeren dat de filmpjes maar 1 keer automatisch beginnen? Elke keer als ik terug ga naar de frontpage beginnen ze weer automatisch af te spelen, dus het ritueel frontpage --> artikel --> terug naar frontpage --> volgend artikel --> enz. wordt een stuk minder aangenaam op deze manier.
Ik quote mezelf even. Een take-over op z'n tijd is niet zo heel erg, maar elke keer weer die automatisch afspelende filmpjes waren erg irritant. Kan daar voor de volgende keer iets aan gedaan worden?

• _David_
  • Laatst online: 26-03 14:15

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Daar heeft zeef al op gereageerd:
zeef schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:34:

De autoplay klacht is helder en staat genoteerd.
Autoplay filmpjes zijn niet de bedoeling. ;)

[Voor 7% gewijzigd door _David_ op 12-02-2015 12:11]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Misha
TNW schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:56:
En dit concludeer je nu weer uit een paar topics op het forum met een groepje users, terwijl er dagelijks hele stadions vol users op Tweakers komen?

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik denk wel dat er ook bezoekers zullen zijn die Tweakers (of andere websites) vanwege dit soort take-over acties zullen adblocken. Deze bezoekers zullen niet allemaal op de fora reageren.

• Misha
Dat trek ik ook niet aan twijfel. Ik vind alleen dergelijke conclusies weer enorm kort door de bocht en ongenuanceerd

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Misha schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:05:
Dat trek ik ook niet aan twijfel. Ik vind alleen dergelijke conclusies weer enorm kort door de bocht en ongenuanceerd
Genuanceerd :? Op een internetforum :? Ongeveer net zo waarschijnlijk als een tijger in Afrika :+

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:01

Fiber

Beaches are for storming.

LOL, Voor wie wil na genieten...: Nu.nl heeft hem nu (soms) ook... :z

[Voor 52% gewijzigd door Fiber op 16-02-2015 12:25]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Reclame zat? Wel een echte Tweaker? Neem een abonnement!

Voor 1,25€ per maand Tweakers 100% reclamevrij!

Meer info in de abostore

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee