Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik vond de afleveringen ook weer traditioneel traag. Het had voor mij wel iets sneller gemogen allemaal, maar vond het verder een interessant verhaal. Voor mij is de helft van de lol eigenlijk ook het langzame en die prachtige, prachtige shots elke keer.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49

s0kkie

Cowabunga

Lalo Salamanca steelt voor mij gelijk weer de show, hetzelfde vond ik ook over seizoen 5.
Het verhaal van Saul/Kim is inderdaad een beetje traag, maar ze zijn natuurlijk een plan aan het voorbereiden voor Howard, daarna zal het wel in een treinvaart komen zodra de aansluiting met BB zal komen tegen het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:26
Ik vind juist het Lalo/Mike/Gus/Nacho deel traag (kwam tweede aflevering wel spanning in). Maar dat deel boeit me ook minder dan Kim/Saul, dus dat verklaart wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 07:36
Ondanks dat ik nog een samenvatting had gekeken vooraf is het met de twee jaar break toch pittig om alles goed te plaatsen.
En zo'n terugkeer naar de Kettleman's is leuk, maar wat minder als er wordt aangenomen dat je nog precies weet hoe dat zat jaaren geleden in seizoen 1.

Een 'previously on' clip voor elke aflevering met de voor de aflevering relevante reminders zou niet misstaan op Netflix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

Spooksel

Spooksel!

Het viel me ook wel tegen dat Netflix niet gewoon even een seizoen 5 recap bij de extra's had staan, dat hebben ze van eerdere seizoenen namelijk wel. Zeker na 2 jaar afwezigheid zou het erg handig geweest zijn, gelukkig was er op YT een goeie te vinden van zo'n 15min.

Hoe dan ook, geinig hoe Howard zijn imago stukje bij beetje afgebroken wordt. Eerst die hoertjes in S5, nu dat zakje coke en de Kettlemans. Je ziet Main zijn twijfel gewoon voor je ogen toenemen.

Dat Nacho onder de bus gegooid zou worden kon je natuurlijk ook wel aan zien komen, het siert gelukkig Mike dan wel weer dat hij zijn nek uitsteekt voor hem en met grote tegenzin dit doet. Mooi ook hoe hij aangaf niet te accepteren dat Gus de pa van Nacho als drukmiddel wilde inzetten.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:48
BigF25 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:47:
[...]

Ja, seizoen wordt opgesplitst in 2, nu tot eind mei, vervolgens half juli tot half aug
Volgens mij doen ze dat zodat ze bij de Emmys 2022 en 2023 kans op prijzen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:00
Gaaf, hoe Kim ff die 2 accountants op hun nummer zet. Prachtig geacteerd. Ik geniet wel van beiden, zowel Jimmy als Kim. Ben ook benieuwd hoe het gaat aflopen met Kim. Ze komt niet voor in breaking bad, dus er zal iets met haar moeten gebeuren. Of ze overlijdt, in de gevangenis, of ze verhuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Spooksel schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:36:
Het viel me ook wel tegen dat Netflix niet gewoon even een seizoen 5 recap bij de extra's had staan, dat hebben ze van eerdere seizoenen namelijk wel. Zeker na 2 jaar afwezigheid zou het erg handig geweest zijn, gelukkig was er op YT een goeie te vinden van zo'n 15min.

Hoe dan ook, geinig hoe Howard zijn imago stukje bij beetje afgebroken wordt. Eerst die hoertjes in S5, nu dat zakje coke en de Kettlemans. Je ziet Main zijn twijfel gewoon voor je ogen toenemen.

Dat Nacho onder de bus gegooid zou worden kon je natuurlijk ook wel aan zien komen, het siert gelukkig Mike dan wel weer dat hij zijn nek uitsteekt voor hem en met grote tegenzin dit doet. Mooi ook hoe hij aangaf niet te accepteren dat Gus de pa van Nacho als drukmiddel wilde inzetten.
Door dat bankafschrift in de kluis van Nacho te leggen zette Mike de Salamancas op het spoor van Nacho. Of tenminste dat is de indruk die ik heb.

Waarom heeft Mike dat gedaan? Of begrijp ik het verkeerd?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
JackBol schreef op zondag 24 april 2022 @ 01:05:
[...]

Door dat bankafschrift in de kluis van Nacho te leggen zette Mike de Salamancas op het spoor van Nacho. Of tenminste dat is de indruk die ik heb.

Mike heeft dat gedaan omdat hij loyaal is en weet dat als hij het niet doet dat hij omgelegd zal worden door Gus. Mike heeft al eerder gezegd dat Nacho door zijn eigen toedoen in deze situatie is beland. Mike vind het echter onterecht dat de vader van Nacho erin betrokken wordt. Hij legt het ID van de vader van Nacho dan ook niet in de kluis, alleen het ID van Nacho.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

miicker schreef op zondag 24 april 2022 @ 01:41:
[...]

Mike heeft dat gedaan omdat hij loyaal is en weet dat als hij het niet doet dat hij omgelegd zal worden door Gus. Mike heeft al eerder gezegd dat Nacho door zijn eigen toedoen in deze situatie is beland. Mike vind het echter onterecht dat de vader van Nacho erin betrokken wordt. Hij left het ID van de vader van Nacho dan ook niet in de kluis, alleen het ID van Nacho.
Het gaat er me meer om waarom hij die brief erin legt. Zonder die brief hadden de salamancas Nacho niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

JackBol schreef op zondag 24 april 2022 @ 07:43:
[...]

Het gaat er me meer om waarom hij die brief erin legt. Zonder die brief hadden de salamancas Nacho niet gevonden.
Dat zal in opdracht geweest zijn.

Ik moet na afronding wel even alle seizoenen weer een keer opnieuw kijken want ben het verhaal van die treurige accountants echt helemaal kwijt. Ook die man welke de rondleiding in de golfclub blokkeerde herkende ik nog maar ook daar even het hele verhaal kwijt :D

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ebayzo schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:25:
[...]
Dat zal in opdracht geweest zijn.

Ik moet na afronding wel even alle seizoenen weer een keer opnieuw kijken want ben het verhaal van die treurige accountants echt helemaal kwijt. Ook die man welke de rondleiding in de golfclub blokkeerde herkende ik nog maar ook daar even het hele verhaal kwijt :D
Die accountant is uit Seizoen 1. Die kwamen bij Jimmy omdat de miljoenen hadden gestolen. Dat is natuurlijk helemaal mis gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
JackBol schreef op zondag 24 april 2022 @ 01:05:
[...]

Dat was mij in eerste instantie ook niet helemaal duidelijk, maar toen ben ik even gaan googelen:

https://screenrant.com/be...ho-safe-change-explained/

Wellicht dat je iets aan deze uitleg hebt.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik begrijp het dan nog steeds niet. Mike wil duideliijk Nacho redden. HIj is daar duidelijk over naar Gus en spreekt hem zelfs dusdanig tegen, dat Tyrus z'n pistool op hem richt, klaar om hem dood te schieten op commando van Gus.

Waarom zou hij dan daarvoor z;n doodvonnis helpen uitvoeren door die brief in die kluis te leggen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
JvS schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:44:
Ik begrijp het dan nog steeds niet. Mike wil duideliijk Nacho redden. HIj is daar duidelijk over naar Gus en spreekt hem zelfs dusdanig tegen, dat Tyrus z'n pistool op hem richt, klaar om hem dood te schieten op commando van Gus.

Waarom zou hij dan daarvoor z;n doodvonnis helpen uitvoeren door die brief in die kluis te leggen?
Is dat niet zo omdat zijn vader op dat moment in het spel wordt betrokken? Dat Nacho de consequenties moet dragen voor de keuzes die hij heeft gemaakt in het leven is iets wat Mike niet zal tegenspreken (omdat hij dan Gustavo ook volledig tegen zich in het harnas zal jagen en Mike zijn personage ook wel zo is dat hij op die manier denkt), maar de vader van Nacho staat daar natuurlijk buiten. En dat is denk ik het punt waar Mike het te ver vindt gaan en toch besluit om tegen Gus in te gaan.

Ik las ook dat hij alleen de ID van Nacho teruglegde in de kluis en die van zijn vader niet (is mij even ontgaan tijdens het kijken). Dus ik denk dat dat het punt is waar Mike de lijn trekt. En ondanks dat hij volgens mij ook wel een zwak heeft voor Nacho denk ik niet dat hij Gus (volledig) tegen zich in het harnas zal jagen om Nacho maar te redden.

[ Voor 15% gewijzigd door dvd-linden op 24-04-2022 11:00 ]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:22
JvS schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:44:
Ik begrijp het dan nog steeds niet. Mike wil duideliijk Nacho redden. [...]
Nee. Hij wil Nacho niet redden, hij wil voorkomen dat de onschuldige vader van Nacho hierin betrokken raakt. Dat geldt voor zowel de scène met de kluis als de scène met Gus. Hij voert in beide gevallen (met enige tegenzin) zijn opdracht uit, tot het moment dat de vader van Nacho dreigt betrokken te raken. Dan weigert hij. Eerst voorkomt hij dat de Salamancas op het spoor van vader komen door de Canadese ID van vader niet terug te leggen in de kluis, daarna weigert hij vader te gaan halen wanneer Gus hem dat opdraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Aaah yes thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lwd-kevin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:21
Opeens is deze scène in seizoen 2 van BB heel veel duidelijker. Check ook de opblaasbare statue of liberty. Geniaal schrijfwerk. YouTube: Breaking Bad - “It wasn’t me it was Ignacio, did Lalo send you?”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

Spooksel

Spooksel!

Poor guy :'(

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:51

vooghel

Cunning linguist

Zo, dat einde had ik even niet zien aankomen. :|
Weten we meteen waarom Nacho in BB geen rol speelde in het kartel.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Dit was echt een heerlijke aflevering. Ik zag het einde juist al heel lang aankomen. Ik vond het wel erg gaaf dat Nacho toch nog er uit is kunnen stappen "on his own terms". Aan de ene kant jammer, want het was altijd een leuk personage, aan de andere kant ook wel mooi dat dit verhaal nu een beetje wordt afgesloten.

Nu nog erg benieuwd wat er met Lalo gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Toch verwacht ik dat er nog minimaal 1 personage gaat zijn wie gebruik gaat maken van de diensten van de stofzuiger verkoper. Diegene die Jesse en Walt (en ook Saul) hielp met het krijgen van een nieuw paspoort en een nieuw leven. Alleen jammer dat deze acteur (Robert Forster) niet meer leeft.

Ben benieuwd of dat Lalo of Kim gaat zijn. Ik verwacht de laatste, aangezien Saul er mee kwam in Breaking Bad.

[ Voor 16% gewijzigd door Sydney08 op 27-04-2022 08:50 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:35
Wow... wat een aflevering was dit weer. Zag het niet aankomen, hij had het niet verdiend... maar hij deed het uit liefde voor zijn vader, dus hij is wel als "held" gegaan en helemaal zelf in de hand. Hij is wat dat betreft een beetje de "Hank" van BCS geworden... een geliefd karakter in het harnas gestorven.

Wie gaat de volgende zijn? Ik ben bang dat het Kim gaat zijn... alhoewel er ook veel speculaties zijn dat Kim ten tijde van BrBa nog zou hebben geleefd. Maar met deze schrijvers weet je het nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
Wat deze aflevering me vooral (weer) liet realiseren is hoe sterk acteurs zijn in Breaking Bad en Better Call Saul, en hoeveel goede acteurs erin zitten. Er zijn maar weinig series waarbij ik de hoofdacteur eigenlijk totaal niet mis in scenes waar ze niet in zitten. BCS is daar één van, en dat zegt niks over Saul, en alles over de andere acteurs :)

Spin-off series van Nacho, Mike en Gus Fring zou ik zo allemaal willen en gaan kijken :P

[ Voor 30% gewijzigd door Hahn op 27-04-2022 12:20 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hahn schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:12:
Wat deze aflevering me vooral (weer) liet realiseren is hoe sterk acteurs zijn in Breaking Bad en Better Call Saul, en hoeveel goede acteurs erin zitten. Er zijn maar weinig series waarbij ik de hoofdacteur eigenlijk totaal niet mis in scenes waar ze niet in zitten. BCS is daar één van, en dat zegt niks over Saul, en alles over de andere acteurs :)

Spin-off series van Nacho, Mike en Gus Fring zou ik zo allemaal willen en gaan kijken :P
Ja, alle verweven verhaallijnen zijn sterk op zichzelf. Net als Breaking Bad moet je er wel van houden en kan het wat taai zijn voor mensen :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik las dat Vince een paar geleden heeft gezegd in een interview dat mocht er ooit een spinoff komen, die over Kim zou gaan. Zij heeft ook een flinke verandering doorgemaakt en ik vind haar 1 vd beste id show. Alhoewel er eigenlijk geen slechte personages zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door segil op 27-04-2022 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

spoiler:
Had ook al paar seizoenen geleden verwacht dat Nacho er uiteindelijk niet meer is, maar zo vroeg in het seizoen al en ook nog eens zelfmoord, dat was best shocking :'(

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 30-04-2022 13:39 . Reden: Dat verklapt net iets teveel. Spoiler toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 21:27
Ebayzo schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:24:
[...]
Ja, alle verweven verhaallijnen zijn sterk op zichzelf. Net als Breaking Bad moet je er wel van houden en kan het wat taai zijn voor mensen :)
Wij zijn Breaking Bad opnieuw aan het kijken omdat vrouwlief fan werd van Better Call Saul en zich een aantal zaken niet meer kon herinneren van Breaking Bad, en ook nu weer moet je er gewoon even inkomen. Echter als je er eenmaal in zit dan laat het je ook niet los. Dat geldt voor beide series. Kan niet wachten op de volgende aflevering, maar vanavond gelukkig nieuwe afleveringen van Ozark.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:06
JP_Frost schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:58:
[...]
maar vanavond gelukkig nieuwe afleveringen van Ozark.
Cool, dat had ik even gemist _/-\o_

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Episode 4 is wat minder dan de vorige IMO, maar het was wel weer spannend op een paar momenten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sydney08
Ik vond deze aflevering echt ontzettend sterk juist. Gebeurde weinig, maar alles zit weer zo goed in elkaar en we zien nu hoe Saul aan zijn kantoor is gekomen. Ook leuk om te weten is dat Kim (Rhea in het echt) deze aflevering regisseerde.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:47
Het valt mij op dat de bitrate deze aflevering maar 3,72 Mbit/s is en niet hoger wordt. Het is wel 2160p, maar normaal zou de bitrate wel een stuk hoger moeten zijn?
Ik kijk Netflix via de Tizen app op m'n Samsung TV.

Net nog even getest met Narco's. Daar haal ik 15,25 Mbit/s, de max van Netflix volgens mij. Het ligt dus niet aan mijn netwerk. Blijkbaar zendt Netflix BCS gewoon met lage bitrate uit. Wel jammer. Het beeld ziet er goed uit, maar het had dus misschien nog beter kunnen zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door cordonbleu op 03-05-2022 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bownbreaker
  • Registratie: September 2014
Sydney08 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:33:
Ik vond deze aflevering echt ontzettend sterk juist. Gebeurde weinig, maar alles zit weer zo goed in elkaar en we zien nu hoe Saul aan zijn kantoor is gekomen. Ook leuk om te weten is dat Kim (Rhea in het echt) deze aflevering regisseerde.
Ik vond het ook een hele goede, misschien wel m’n favoriete van dit seizoen tot nu toe. Weer geen Lalo, ben heel benieuwd naar wat er gaat gebeuren wanneer we hem weer zien. De ontmoeting tussen Mike en Kim die nog nooit eerder heeft plaatsgevonden vond ik ook echt heel goed.

Heb het idee dat er heel veel stukjes zijn klaargezet die naar een climax toewerken in een van de komende afleveringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Don't hold your breath; de tweede helft van S6 begint pas in juli dus die climax zal nog wel een tijdje op zich laten wachten.
Wat de toekomst van Kim na BCS betreft zijn er maar een paar opties:
  • Dood. Lijkt mij niet waarschijnlijk; Saul/Jimmy heeft nergens in BB iets genoemd van zijn weduwnaarschap - iets wat juist hij zou uitbuiten.
  • Vertrokken, min of meer vrijwillig of als onderdeel van een getuigenbeschermingsprogramma. Lijkt mij best mogelijk; de persoonlijkheid van Saul/Jimmy in BB duidde eerder op een bitter dan een tragisch afgelopen huwelijk. Dat getuigebeschermingsprogramma zou ook een goede reden zijn voor Saul om haar nooit meer te noemen in BB, vanwege haar eigen veiligheid.
  • Gevangenis. Lijkt me niet geheel onmogelijk; als hun acties jegens Howard (of iets anders waar haar rechtvaardigheidsgevoel haar toe aanzet) de wet overtreden. Maar dan zou het om een reden moeten zijn die Saul ertoe aanzet om haar naam, haar bestaan zelfs, volledig uit zijn leven te verbannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
vooghel schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:04:
Don't hold your breath; de tweede helft van S6 begint pas in juli dus die climax zal nog wel een tijdje op zich laten wachten.
Wat de toekomst van Kim na BCS betreft zijn er maar een paar opties:
  • Dood. Lijkt mij niet waarschijnlijk; Saul/Jimmy heeft nergens in BB iets genoemd van zijn weduwnaarschap - iets wat juist hij zou uitbuiten.
  • Vertrokken, min of meer vrijwillig of als onderdeel van een getuigenbeschermingsprogramma. Lijkt mij best mogelijk; de persoonlijkheid van Saul/Jimmy in BB duidde eerder op een bitter dan een tragisch afgelopen huwelijk. Dat getuigebeschermingsprogramma zou ook een goede reden zijn voor Saul om haar nooit meer te noemen in BB, vanwege haar eigen veiligheid.
  • Gevangenis. Lijkt me niet geheel onmogelijk; als hun acties jegens Howard (of iets anders waar haar rechtvaardigheidsgevoel haar toe aanzet) de wet overtreden. Maar dan zou het om een reden moeten zijn die Saul ertoe aanzet om haar naam, haar bestaan zelfs, volledig uit zijn leven te verbannen.
Ik verwacht toch wel iets van een climax voor episode 7, de midseason-finale.
Wat nou als Kim tijdens Breaking Bad achter de schermen aan de touwtjes trekt? Precies wat Mike ook al tegen Kim zei in afgelopen aflevering: "You're made of sterner stuff". Kan me op dit moment moeilijk voorstellen dat Jimmy uiteindelijk die brutale advocaat wordt die hij in BB is. Kim daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:14
bownbreaker schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:08:
[...]

Ik verwacht toch wel iets van een climax voor episode 7, de midseason-finale.
Wat nou als Kim tijdens Breaking Bad achter de schermen aan de touwtjes trekt? Precies wat Mike ook al tegen Kim zei in afgelopen aflevering: "You're made of sterner stuff". Kan me op dit moment moeilijk voorstellen dat Jimmy uiteindelijk die brutale advocaat wordt die hij in BB is. Kim daarentegen...
Dat zou heel gaaf zijn. En dan de 3e spinoff uit het oogpunt van Kim die zowel tijdens BCS en BB afspeelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Alles wijst er nu op dat ze een Nacho-behandeling gaat krijgen, maar dat zou nu (na Nacho) te makkelijk zijn. Dus waarschijnlijk valt de eerste optie (dood) daardoor ook af :P

En ben ik de enige die nu iedere keer als er in een andere serie iets voorbijkomt met een hoofdpersoon die wil vluchten en daar iemand voor belt, nu denkt: "kerel, dit gaat niet werken, je vergeet te vragen om een stofzuiger"? :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Een getuigenbeschermingsprogramma/stofzuigerman lijkt me het mooist als oplossing voor Kim, temeer omdat er dan ook een optie is dat Gene en Kim na BB elkaar nog tegenkomen en er dus zelfs een happy ending mogelijk zou kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Jovatov schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:27:
Een getuigenbeschermingsprogramma/stofzuigerman lijkt me het mooist als oplossing voor Kim, temeer omdat er dan ook een optie is dat Gene en Kim na BB elkaar nog tegenkomen en er dus zelfs een happy ending mogelijk zou kunnen zijn
Dus dat zij toevallig in Omaha is en een lekkere cinnabon gaat kopen, en de manager met zijn vieze snor herkent? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
vooghel schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:46:
[...]

Dus dat zij toevallig in Omaha is en een lekkere cinnabon gaat kopen, en de manager met zijn vieze snor herkent? :D
En ze leefden nog lang en gelukkig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat zou inderdaad grappig zijn. Die Cinnabon-intro's hebben verder nog geen invloed gehad op de rest van de serie(s), toch?

Of heb ik iets gemist?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

In de teaser van E01S05 werd 'Gene' ineens herkend door een taxichauffeur die in ABQ gewoond had. Daar is verder niets meer uitgekomen maar het kan een opmaat zijn naar een gebeurtenis die we nog gaan zien. E01S06 is trouwens de eerste seizoensopener die niet begint met Gene.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Timminator schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:40:
[...]

En dan de 3e spinoff uit het oogpunt van Kim die zowel tijdens BCS en BB afspeelt.
owja, laten we het meest oninteressante karakter uit de BCS-universe een spin-off geven. Ze krijgt nu al teveel screenplay, mag heus minder.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 06-05-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Het zou mij niet verbazen als Howard en die andere gast die ze proberen te laten denken dat Howard een hoerenloper is (weet zijn naam even niet meer) door hebben waar ze mee bezig zijn en wachten om ze ergens op heterdaad mee te betrappen of zo, wellicht dat Kim daar ooit in de val trapt of de schuld op zich neemt en daardoor in de gevangenis beland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
Farabi schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:16:
[...]

owja, laten we het meest oninteressante karakter uit de BCS-universe een spin-off geven. Ze krijgt nu al teveel screenplay, mag heus minder.
Jij meent dit serieus? Ze is één van de beste characters. De schrijvers hebben in een eerder interview gezegd dat een eventuele spinoff met haar zou zijn.

https://screenrant.com/better-call-saul-kim-wexler-spinoff/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
segil schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:01:
[...]

Jij meent dit serieus? Ze is één van de beste characters. De schrijvers hebben in een eerder interview gezegd dat een eventuele spinoff met haar zou zijn.

https://screenrant.com/better-call-saul-kim-wexler-spinoff/
meen jij dit serieus? gelukkig komt dit artikel uit 2017. dus dat idee is ook van de plank hoop ik. er zijn zoveel andere interessante karakters voor een eventuele spin-off. nacho, lalo, salamanca's, gus, mike.

Zelfs de spin-off van saul goodman valt me eigenlijk tegen. het is voor mij teveel drama gericht, had meer gehoopt op de echte bombastische karakter uit BB. Het totale plaatje van BCS valt eigenlijk door de mand in mijn ogen. het enige wat de serie nog interessant maakt zijn de namen die ik boven heb genoemd. dus het kartel-gedoe eromheen. ik ben mijn interesse in het karakter van saul goodman allang kwijtgeraakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 07-05-2022 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
Farabi schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:13:
[...]

meen jij dit serieus? gelukkig komt dit artikel uit 2017. dus dat idee is ook van de plank hoop ik. er zijn zoveel andere interessante karakters voor een eventuele spin-off. nacho, lalo, salamanca's, gus, mike.

Zelfs de spin-off van saul goodman valt me eigenlijk tegen. het is voor mij teveel drama gericht, had meer gehoopt op de echte bombastische karakter uit BB. Het totale plaatje van BCS valt eigenlijk door de mand in mijn ogen. het enige wat de serie nog interessant maakt zijn de namen die ik boven heb genoemd. dus het kartel-gedoe eromheen. ik ben mijn interesse in het karakter van saul goodman allang kwijtgeraakt.
Vanuit dat oogpunt snap ik de redenatie wel dat je niet op een spinoff van Kim zit te wachten, dat gaat logischerwijs alleen maar nog meer een dramaserie zijn.

Zelf verwachtte ik in eerste instantie ook veel meer een feelgoodcomedy case of the week van Saul Goodman toen ze deze prequel aankondigde. Het eerste seizoen en de traagheid van alles was even slikken. Maar inmiddels ben ik heel blij met deze richting die het opgegaan is. Juist de 'trage' karakterontwikkelingen vind ik fantastisch om te zien, met Kim daarin wat mij betreft op één.

Een serie alleen over het kartel/nacho/lalo etc zou ik juist weer niet zo boeiend vinden. Ieder zo z'n voorkeuren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Jovatov schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:53:
[...]

Vanuit dat oogpunt snap ik de redenatie wel dat je niet op een spinoff van Kim zit te wachten, dat gaat logischerwijs alleen maar nog meer een dramaserie zijn.

Zelf verwachtte ik in eerste instantie ook veel meer een feelgoodcomedy case of the week van Saul Goodman toen ze deze prequel aankondigde. Het eerste seizoen en de traagheid van alles was even slikken. Maar inmiddels ben ik heel blij met deze richting die het opgegaan is. Juist de 'trage' karakterontwikkelingen vind ik fantastisch om te zien, met Kim daarin wat mij betreft op één.

Een serie alleen over het kartel/nacho/lalo etc zou ik juist weer niet zo boeiend vinden. Ieder zo z'n voorkeuren :)
het is niet zo dat ik een hersenloze kartelserie wil a la narcos. Het drama gedeelte was in BB ook sterk aanwezig, maar dat was een stuk beter in elkaar gezet dan wat er in BCS gebeurt. Ik snap de hype rondom kim niet echt. maar zoals je zegt. ieder z'n voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik vind BCS een geweldige serie. Op veel vlakken doet het niet onder voor BB. Als er nog een of meerdere spinoffs komen dan hoop ik alleen ook niet dat die over Kim gaat. Alhoewel Kim best een interessant personage is, heb ik zelf niet de behoefte om meer over haar te weten gekomen. Haar achtergrond lijkt me gewoon niet zo boeiend. Ze begon ook in BCS als een normaal personage, niet iemand met een hele bijzondere achtergrond.

Ik zou eerder een spinoff willen zien van Gustavo Fring, Mike, of meer over de Salamanca's (Lalo, Tuco, Hector). Dat zijn in mijn ogen toch nog wat meer personages waarvan je veel minder een beeld hebt hoe ze terecht zijn gekomen waar ze nu zijn, van sommige (zoals Gus en Mike) weet je het een beetje, maar daar zit nog veel meer achter natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

miicker schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:51:
Ik vind BCS een geweldige serie. Op veel vlakken doet het niet onder voor BB.
Ik persoonlijk vind BCS superieur aan BB.

Ik heb onlangs heel BB terug gekeken, en wat je merkt is dat in BB de dialoog nog veel explicieter is. Wat bij BCS alleen maar geïmpliceerd wordt door stiltes of gezichtsuitdrukkingen, wordt in BB nog letterlijk gezegd door een karakter.

Bij BCS zijn het de karakters en hun identiteit die het verhaal vormen, waar bij BB het de dialoog is die het verhaal leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bownbreaker
JackBol schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:07:
[...]

Ik persoonlijk vind BCS superieur aan BB.

Ik heb onlangs heel BB terug gekeken, en wat je merkt is dat in BB de dialoog nog veel explicieter is. Wat bij BCS alleen maar geïmpliceerd wordt door stiltes of gezichtsuitdrukkingen, wordt in BB nog letterlijk gezegd door een karakter.

Bij BCS zijn het de karakters en hun identiteit die het verhaal vormen, waar bij BB het de dialoog is die het verhaal leidt.
Mooi omschreven! Helemaal mee eens. Vind het zelf altijd lastig uit te leggen waarom ik BCS vetter vind dan BB, maar dit vat het mooi samen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:14
miicker schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:51:
Ik vind BCS een geweldige serie. Op veel vlakken doet het niet onder voor BB. Als er nog een of meerdere spinoffs komen dan hoop ik alleen ook niet dat die over Kim gaat. Alhoewel Kim best een interessant personage is, heb ik zelf niet de behoefte om meer over haar te weten gekomen. Haar achtergrond lijkt me gewoon niet zo boeiend. Ze begon ook in BCS als een normaal personage, niet iemand met een hele bijzondere achtergrond.

Ik zou eerder een spinoff willen zien van Gustavo Fring, Mike, of meer over de Salamanca's (Lalo, Tuco, Hector). Dat zijn in mijn ogen toch nog wat meer personages waarvan je veel minder een beeld hebt hoe ze terecht zijn gekomen waar ze nu zijn, van sommige (zoals Gus en Mike) weet je het een beetje, maar daar zit nog veel meer achter natuurlijk.
Mike is toch best veel over bekend? Zou er een spinoff over Mike moeten komen dan zou dat over zijn tijd als agent moeten zijn en hoe dat mis ging, iets met zijn zoon die ook agent was toch? Dan zou Mike door een ander acteur gespeeld moeten worden. Hij is namelijk nu al op het randje van te oud voor BCS in vergelijk met BB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Een deep-dive in de achtergrond van Gustavo 'De Chileen' Fring zou wel interessant zijn; er zijn nog best veel raadsels rondom zijn achtergrond. Al zie ik ook nog wel gebeuren dat daar in de komende afleveringen meer duidelijk over wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
Ik zou heel graag een spinoff van Kim willen zien. Ik zal even uitleggen waarom.

Ik verwacht dat Kim na BCS nog leeft en Jimmy heeft gebruikt om aan miljoenen dollars te komen. Waarom denk ik dit? Er zitten momenten in deze serie waarin het duidelijk wordt dat Kim Jimmy gebruikt. Denk aan het verhaal waarin Kim het heeft over het rijke en arme kind en waarin het arme kind wordt gebruikt door het rijke kind. Mijn inziens is dit een hint waarin zij juist hem gebruikt.

Als bovenstaande klopt, dan zou ik graag haar leven na BCS willen zien en de problemen waar ze dan tegenaan loopt. Voor mij is BCS misschien ook wel beter dan BB. Mede dankzij al die hints die er gegeven worden is het een enorm mooie puzzel geworden.

En wat betreft de achtergrond van Gus Fring, daar is inderdaad nog veel ruimte voor een verhaal. Alleen valt Gus Fring in BCS wat tegen en vind ik zijn karakter niet heel interessant voor een eigen spinoff.

[ Voor 12% gewijzigd door Sydney08 op 08-05-2022 09:40 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bownbreaker
Sydney08 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:38:

En wat betreft de achtergrond van Gus Fring, daar is inderdaad nog veel ruimte voor een verhaal. Alleen valt Gus Fring in BCS wat tegen en vind ik zijn karakter niet heel interessant voor een eigen spinoff.
Ben het met je eens wat betreft Gus. Van alle kartel personages vind ik Lalo met afstand de meest interessante. Elke keer weer genieten als hij op het scherm verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
We hebben Lalo weer gezien en hij bewandeld dus de roete via Duitland.
Heb mij trouwens kapot zitten lachen om de scène met Saul's nieuwe kantoor en de blik in de ogen van Fransesca. Verder een wat rustige aflevering.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik vond het een vermakelijke aflevering. Ik ben wel erg benieuwd hoe Lalo de vrouw van Werner heeft gevonden en hoe hij daar überhaupt iets vanaf wist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kwam niet meer bij met die garagedeur. :D

Zoveel vage cameraperspectieven deze aflevering, maar dat was toch echt geweldig.

Ben alleen ultra benieuwd waar Lalo de informatie over haar locatie vandaan heeft.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Via die bank waar hij die dude heeft vermoord en die hij in de fik heeft gezet?

Vrij bizarre aflevering wel. Die bokswedstrijd, lalo die de weduwe van werner verleidt, die geniale salespitch van howard en de mooie setup van Gus die een pistool verstopt dat-ie blind terug kan vinden ofzo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Sydney08 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:14:
de route via Duitland een set in de US.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VvygVIXn0o7RoY6WoXnHWpmi5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WKn8vaKuwpfd5ohhHl9Pi72.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bownbreaker
Ik vond dat shot van die woonwijk heel erg raar. Je kon duidelijk zien dat het CGI was. Kan me heel erg storen aan zulke dingen… vind het ook niet echt bij de show passen eerlijk gezegd. Maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
bownbreaker schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:35:
Ik vond dat shot van die woonwijk heel erg raar. Je kon duidelijk zien dat het CGI was. Kan me heel erg storen aan zulke dingen… vind het ook niet echt bij de show passen eerlijk gezegd. Maar goed.
Was dit wel CGI? Je kon duidelijk zien dat het geen echte woonwijk was, maar het leek wel heel erg op een studio. Alsof het binnen gefilmd was op een snel gebouwde set. Ik ben zelf in Universal Studio's in LA geweest en dit deed mij daar heel erg aan denken. Echter vond ik de manier waarop Lalo liep wel alsof het uit de computer kwam.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Sydney08 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Was dit wel CGI? Je kon duidelijk zien dat het geen echte woonwijk was, maar het leek wel heel erg op een studio. Alsof het binnen gefilmd was op een snel gebouwde set. Ik ben zelf in Universal Studio's in LA geweest en dit deed mij daar heel erg aan denken. Echter vond ik de manier waarop Lalo liep wel alsof het uit de computer kwam.
Misschien wilden ze het op een Europese locatie filmen, maar dat ging niet door vanwege Covid restricties.
Dus hebben ze CGI gebruikt. (zag er nog best netjes uit imho maar het was wel te zien idd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

enchion schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Misschien wilden ze het op een Europese locatie filmen, maar dat ging niet door vanwege Covid restricties.
Dus hebben ze CGI gebruikt. (zag er nog best netjes uit imho maar het was wel te zien idd.)
En wat denk je dat het kost om een second unit + Tony en de support actress naar Duitsland te sturen voor 2 shots?

Niet iedereen is zo’n zeurkous als wij ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 11-05-2022 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:55
bownbreaker schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:35:
Tot Lalo over het hek klom dacht ik dat ze een miniatuurversie aan het filmen waren. Maar goed erg logisch dat ze hier voor niet speciaal een team naar Duitsland sturen.

Vraag mij wel af hoe Lalo uiteindelijk van Werner af wist en wat hij uiteindelijk met de informatie wil doen. Als hij al weet dat Gus een ondergronds lab heeft laten maken dan lijkt mij de locatie heel makkelijk te vinden en was het niet nodig om daar speciaal voor naar Duitsland te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 20:43
Sydney08 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Dit was overduidelijk CGI :) Niets buiten bewoog ook, geen bomen of niks. Het was bijna een still.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Justevo schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Dit was overduidelijk CGI :) Niets buiten bewoog ook, geen bomen of niks. Het was bijna een still.
Maar binnen in een studio waait het ook niet ;)
Het leek voor mij echt een nieuw gebouwde set wat zich in een studio afspeelt en moet lijken dat het buiten was. Maar goed, het is duidelijk dat het niet helemaal klopte.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Op de 'Better Call Saul Insider podcast' vertelde de regisseur dat het huis echt is, en dat het ook echt Tony Dalton is die je ziet lopen, maar dat de hele omgeving rond het huis plus de tram CGI zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 01:24

Tourniquet

Hiya, fellas!

enchion schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:40:
Kwam niet meer bij met die garagedeur. :D

Zoveel vage cameraperspectieven deze aflevering, maar dat was toch echt geweldig.

Ben alleen ultra benieuwd waar Lalo de informatie over haar locatie vandaan heeft.
miicker schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:03:
Ik vond het een vermakelijke aflevering. Ik ben wel erg benieuwd hoe Lalo de vrouw van Werner heeft gevonden en hoe hij daar überhaupt iets vanaf wist.
Ik had daar (bijna 4 jaar na dato) zelf ook even hulp bij nodig, maar hij weet van de vrouw van Werner door deze gebeurtenis in de laatste aflevering van Season 4, wanneer Mike achter Werner aanzit en Lalo weer achter Mike aanzit:
In 2004, Mike tracks Werner to a money wire agency and convinces the clerk to let him view security camera footage. Mike guesses Werner is going to meet his wife at a hot spring resort and begins calling hotels. He notices Lalo's car following him and evades it.

Lalo goes back to the money wire agency, kills the clerk, and reviews security footage showing Mike looking at tourist pamphlets for hot springs. Lalo calls hotels until he locates Werner, pretends to work for Gus, and extracts some details of Werner's work before Mike arrives at the hotel to end the call.

Gus realizes Lalo can connect Werner's work to Gus and decides Werner must die. Mike tells Gus not to send men because he will kill Werner himself. Werner calls his wife at the Denver airport and convinces her to return to Germany. Mike promises to make Werner's death look accidental for his wife's sake, then shoots him. Mike later reports to Gus as Gus and Gale inspect the meth lab, which was created according to Gale's design.
Op het formulier in het geldwisselkantoor waar Werner geld had ontvangen van zijn vrouw voor zijn vlucht, staat haar naam (en wellicht zelfs het adres):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJhYHTF264LAjFJD9-5HMMWRt5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nI5XMNuMmUOpATPGocv0MYFe.jpg?f=fotoalbum_large

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:47
Bij Lalo blijf ik toch steeds aan deze scene denken. Jammer dat Nacho er niet meer is, maar Lalo heeft charisma voor tien.

Geen idee hoe ik kan embedden vanaf mobiel? Is hier niet gewoon een optie voor?
Dank Stukfruit!

[ Voor 66% gewijzigd door cordonbleu op 14-05-2022 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@cordonbleu:

Op de "UBB-codes" link boven het invoerveld voor een reactie klikken of [video=600]url van de video[/] gebruiken gaat het snelst (op mobiel en desktop) :Y

[ Voor 12% gewijzigd door Stukfruit op 14-05-2022 13:30 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vette "docu"

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 17-05-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Net de aflevering van vandaag gekeken. Vond hem eerlijk gezegd wat tegenvallen. Het moment met Lalo waar zijn ware aard weer even naar bovenkwam was wel genieten, verder met name opbouw tot "D-Day". Ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren, maar goed, we gaan het zien.

Was dit de laatste aflevering voor de zomerstop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
miicker schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:55:
Net de aflevering van vandaag gekeken. Vond hem eerlijk gezegd wat tegenvallen. Het moment met Lalo waar zijn ware aard weer even naar bovenkwam was wel genieten, verder met name opbouw tot "D-Day". Ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren, maar goed, we gaan het zien.

Wat dit de laatste aflevering voor de zomerstop?
Nee, nog 1 aflevering volgende week.
Sydney08 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:47:
Toch verwacht ik dat er nog minimaal 1 personage gaat zijn wie gebruik gaat maken van de diensten van de stofzuiger verkoper. Diegene die Jesse en Walt (en ook Saul) hielp met het krijgen van een nieuw paspoort en een nieuw leven. Alleen jammer dat deze acteur (Robert Forster) niet meer leeft.

Ben benieuwd of dat Lalo of Kim gaat zijn. Ik verwacht de laatste, aangezien Saul er mee kwam in Breaking Bad.
Nou, we zagen vandaag dus het kaartje van de stofzuiger verkoper. Kim keek er naar, dus denk dat zij er misschien wel gebruik van gaat maken. Ik hoop het, want zou graag een spin off zien van haar karakter.

[ Voor 44% gewijzigd door Sydney08 op 17-05-2022 20:04 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:55:
Net de aflevering van vandaag gekeken. Vond hem eerlijk gezegd wat tegenvallen.
Niet hardop zeggen hoor. Deze aflevering werd geregisseerd door Giancarlo 'Gus' Esposito ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Stukfruit schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 05:55:
[...]

Niet hardop zeggen hoor. Deze aflevering werd geregisseerd door Giancarlo 'Gus' Esposito ;)
It was ..... acceptable

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Sydney08 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:56:
[...]
Kim keek er naar, dus denk dat zij er misschien wel gebruik van gaat maken. Ik hoop het, want zou graag een spin off zien van haar karakter.
Ik vind Kim ook een geweldig karakter, maar ze wil in de serie de extreem nette/integere kant op, ik zie niet echt een serie daaruit ontspringen eerlijk gezegd.

Dat wordt dan een soort Matlock/Columbo, ik weet niet of de huidige tijd daarop zit te wachten.

Of ze moet een kant op om creatief bedrijven/instanties terug te naaien via het gerecht of daar buiten.

Maar als ze de kaart van de stofzuigers op gaat kan ze eigenlijk geen carriere meer instappen zeker niet als advocaat, en dus moet ze crimineel worden, of net zoals Saul, shady worden en dat zie ik niet.

Daarom eigenlijk misschien ook onlogisch dat ze die escape gaat gebruiken, en dus meer logisch dat het anders gaat lopen. (een beetje in haar 1tje op het strand zitten past niet bij haar motivaties van mensen helpen die onterecht benadeeld worden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:21

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Integere kant op...?? Heb jij de laatste twee afleveringen wel bekeken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Kim weet nog niet echt wat ze wil. Vanaf jongs af aan zit het al in haar bloed om mensen te bespelen. Ik denk dat je dit er niet uit krijgt bij haar. Aan de andere kant wil ze wel weer werken bij een HHM.

Zou het wel mooi vinden dat ze de goede kant op lijkt te gaan, maar dat er dan wat gebeurt wat haar compleet de andere kant op laat gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Sydney08 op 18-05-2022 21:14 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik hoop dat de serie snel aan zijn einde komt. het begint namelijk dood te bloeden. We gaan weer terug naar het verhaal van seizoen 1 (HHM!, Sandpiper!). is deze zaak nog steeds niet gesloten? ongelofelijk. het begint steeds pijnlijker te worden om de afleveringen uit te zitten.

[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 18-05-2022 23:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Farabi schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 23:38:
ik hoop dat de serie snel aan zijn einde komt. het begint namelijk dood te bloeden. We gaan weer terug naar het verhaal (HHM!) van seizoen 1. is deze zaak nog steeds niet gesloten? ongelofelijk. het begint steeds pijnlijker te worden om de afleveringen uit te zitten.
Ik deel je mening absoluut niet, het is heerlijk om te zien hoe alle eindjes aan elkaar geknoopt worden en je op de valreep nog de achtergronden van de karakters ziet. Ja het is wat traag, maar een oh zo heerlijke serie.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25

avotar

P0werd by Black Coffee

ik hoop dat de serie snel aan zijn einde komt. het begint namelijk dood te bloeden. We gaan weer terug naar het verhaal van seizoen 1 (HHM!, Sandpiper!). is deze zaak nog steeds niet gesloten? ongelofelijk. het begint steeds pijnlijker te worden om de afleveringen uit te zitten.
Het is een draad uit S1 die de hele serie door gelopen heeft, het ene seizoen wat prominenter dan het andere seizoen.

Waar zit je nu op te wachten dan? Tot je WW ziet?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Vind ik wel heel overdreven. Dat een rechtszaak langt duurt, is toch niet raar? Ik vind het juist tof dat we steeds meer elementen uit BB terug gaan zien (stofzuigerverkoper), allemaal kleine hints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:21

-tom-562

Oliesjeik

Mss heb ik niet goed opgelet, maar waarom was die dude met die gewaxte snor nou zo belangrijk :P Ze hadden een acteur ingezet om hem na te spelen, maar ik volg de link niet helemaal waarom die nou zo belangrijk was om Howard te pakken.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

-tom-562 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:21:
Mss heb ik niet goed opgelet, maar waarom was die dude met die gewaxte snor nou zo belangrijk :P Ze hadden een acteur ingezet om hem na te spelen, maar ik volg de link niet helemaal waarom die nou zo belangrijk was om Howard te pakken.
Dat komt de volgende aflevering waarschijnlijk meer aan bod, BCS heeft er een handje van om je in het ongewis te laten waarbij de draadjes net iets later aan elkaar geknoopt worden (vandaar ook o.a. het sentiment dat het een trage serie is). Maar Saul had foto's in de hand waar die man iets uitwisselde met Saul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 23:25
-tom-562 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:21:
Volgens de breaking bad wiki is hij de mediator in de Sandpiper zaak.

Wat Kim betreft, ik denk dat het mogelijk is dat het spel wat ze met Howard aan het spelen zijn ontploft in hun gezicht en dat Saul Kim voor de leeuwen gooit en zichzelf redt daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:21

-tom-562

Oliesjeik

True schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Dat komt de volgende aflevering waarschijnlijk meer aan bod, BCS heeft er een handje van om je in het ongewis te laten waarbij de draadjes net iets later aan elkaar geknoopt worden (vandaar ook o.a. het sentiment dat het een trage serie is). Maar Saul had foto's in de hand waar die man iets uitwisselde met Saul.
Ja klopt. Toen dat stukje met die acteur in beeld kwam, was net het moment dat ik ff afgeleid was (mijn vriendin vroeg iets :P), dus ik had het maar half gevolgd. Aan het eind van de aflevering (toen Jimmy 'de echte' zag, had ik dus het idee dat ik iets heel belangrijks gemist had :P
Remcoder schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:16:
[...]

Wat Kim betreft, ik denk dat het mogelijk is dat het spel wat ze met Howard aan het spelen zijn ontploft in hun gezicht en dat Saul Kim voor de leeuwen gooit en zichzelf redt daardoor.
Wiki had ik ook gevonden zojuist, nu maakt het iets duidelijker. Ben benieuwd naar de volgende aflevering :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik zet er op in dat Kim gebruik gaat maken van de diensten van de stofzuigerman, en dat ze op die manier verdwijnt uit beeld bij BB.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Michael_OsGroot schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:41:
Ik zet er op in dat Kim gebruik gaat maken van de diensten van de stofzuigerman, en dat ze op die manier verdwijnt uit beeld bij BB.
De chronologische volgorde Better Call Saul voor BB dus we krijgen hierna meerdere seizoenen BB waarin KW gewoon rondloopt en niet meer getrouwd is met Saul. Dus ze zal de stofzuigerman niet gebruikt hebben gezien ze ook als KW rondloopt in BB.

edit: Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

True schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:45:
[...]

De chronologische volgorde Better Call Saul voor BB dus we krijgen hierna meerdere seizoenen BB waarin KW gewoon rondloopt en niet meer getrouwd is met Saul. Dus ze zal de stofzuigerman niet gebruikt hebben gezien ze ook als KW rondloopt in BB.
Oh, dat had ik gemist dan. Waar in BB komt ze voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Michael_OsGroot schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:47:
[...]

Oh, dat had ik gemist dan. Waar in BB komt ze voor?
Helemaal nergens 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

BCS duurt inmiddels zo lang dat ik dingen door elkaar haal 8)7

Ik meen mij wel te herinneren dat Saul ooit in BB zei dat hij al eens of meermaals getrouwd was geweest, ik dacht zelfs dat hij zei dat het met KW was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Remcoder schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:16:
[...]

[...]
klopt, dat had ze de vorige aflevering ontfutseld aan haar oud-collega met wie ze koffie was gaan drinken.
True schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:52:
[...]

Ik meen mij wel te herinneren dat Saul ooit in BB zei dat hij al eens of meermaals getrouwd was geweest, ik dacht zelfs dat hij zei dat het met KW was.
Als ik me goed herinner heeft Saul het er in BB inderdaad wel eens over gehad dat hij (twee keer?) getrouwd was geweest. De naam van Kim is daarbij niet gevallen.

Overigens weten we nu hoe Saul in BB aan de stofzuigerverkoper kwam, terwijl Mike die niet eens kende. En hij heeft het zwarte boekje in handen gekregen, dat zie je in de opening van S06E01: YouTube: Better Call Saul 6x01 Opening Scene Season 6 Episode 1 HD "Wine and ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

vooghel schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:46:
[...]

klopt, dat had ze de vorige aflevering ontfutseld aan haar oud-collega met wie ze koffie was gaan drinken.

[...]

Als ik me goed herinner heeft Saul het er in BB inderdaad wel eens over gehad dat hij (twee keer?) getrouwd was geweest. De naam van Kim is daarbij niet gevallen.

Overigens weten we nu hoe Saul in BB aan de stofzuigerverkoper kwam, terwijl Mike die niet eens kende. En hij heeft het zwarte boekje in handen gekregen, dat zie je in de opening van S06E01: YouTube: Better Call Saul 6x01 Opening Scene Season 6 Episode 1 HD "Wine and ...
Kim is inderdaad zijn 3e vrouw, maar het klopt inderdaad dat hij geen verdere details geeft over namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

vooghel schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:46:
Goeie catch zeg! Overigens blijft Mike nog wel mijn meest favoriete personage in de gehele BB/BCS series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Misschien verhuist Kim wel écht naar Belize, en komt daar die uitdrukking in BB vandaan :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:55
Michael_OsGroot schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:41:
Dat verwacht ik ook. Gezien ze uit Nebraska (kentekenplaat van haar moeders auto) en Saul ook naar Nebraska gaat als hij gebruik maakt van de stofzuigerman verwacht ik dat ze zo uiteindelijk na de gebeurtenissen van BB weer bij elkaar komen. Aan de andere kant moet er dan nog wel redelijk wat met Kim gebeuren want op het moment is de situatie van haar natuurlijk nog niet zo erg dat ze gebruik moet maken van de stofzuigerman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Tim01 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:55:
[...]

Dat verwacht ik ook. Gezien ze uit Nebraska (kentekenplaat van haar moeders auto) en Saul ook naar Nebraska gaat als hij gebruik maakt van de stofzuigerman verwacht ik dat ze zo uiteindelijk na de gebeurtenissen van BB weer bij elkaar komen. Aan de andere kant moet er dan nog wel redelijk wat met Kim gebeuren want op het moment is de situatie van haar natuurlijk nog niet zo erg dat ze gebruik moet maken van de stofzuigerman
Goeie! Die Nebraska-connectie was me nog niet eens opgevallen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

pfffft......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:21

GurbY{nl}

GurbY{nl}

zeg dat wel... was een sterke aflevering zeg!
Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste