Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• marcelmg2
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:29
Topaflevering hoor! Moest even pauzeren toen Jimmy de knuppel in het hoenderhok gooide.
En ik denk dat het voorstel van Kim gebaseerd is op het feit dat dit de Jimmy is waar ze verliefd op is.
Ze genoot ook van hun kleine 'onschuldige' scams waarbij ze in bars arrogante eikels oplichtten.

• dvd-linden
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19:47
avotar schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:22:
Nee, volgens mij laat het meer zien hoe ze hondstrouw is, maar tegelijkertijd wel altijd het juiste probeert te doen uiteindelijk.
Waarom zouden ze het anders dat voorstukje hebben laten zien.
Dat voorstukje hebben ze inderdaad niet voor niks laten zien. Maar uit dat voorstukje kan je ook concluderen dat ze juist niet goed van vertrouwen is toch; ze vertrouwt haar bloedeigen moeder uiteindelijk ook niet. En is het niet zo dat ze eigenlijk altijd wel heeft geweten dat Jimmy niet te vertrouwen is. En toch is ze er altijd mee doorgegaan, dus ik zou er niet raar van opkijken als ze er nu ook weer mee doorgaat. En hoogstwaarschijnlijk tot het bittere einde inderdaad (wat naar ik verwacht niet goed af zal lopen voor haar).

Ik loop nu trouwens ook weer helemaal bij, heb de laatste week een aflevering of 4 gezien. Moet zeggen dat het nog redelijk rustig is hier in dit topic, terwijl dit in mijn ogen toch wel de beste serie is die momenteel uitgezonden wordt (nou kijk ik ook weer niet zoveel series, maar toch).

Tot nu toe is het in ieder geval genieten dit seizoen; heb echt al regelmatig hard moeten lachen. En wat vond ik die scène met Kevin in het kantoor bij Schweikart and Cokely genieten zeg. Jimmy is zo'n gluiperd en hoe hij op dat moment Kim voor het blok zet. En die filmpjes ook haha. Echt een geweldige aflevering die laatste aflevering.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 03-06 14:27
dvd-linden schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:00:
[...]

En toch is ze er altijd mee doorgegaan, dus ik zou er niet raar van opkijken als ze er nu ook weer mee doorgaat. En hoogstwaarschijnlijk tot het bittere einde inderdaad (wat naar ik verwacht niet goed af zal lopen voor haar).
Herinner je je Breaking Bad nog?
spoiler:
Daarin zegt Saul tegen Walter op een gegeven moment dat hij z'n tweede ex-vrouw in bed betrapte met z'n stiefvader. Aannemende dat die uitspraak niet gelogen is, betekent dat dat hij dan al van Kim gescheiden is.

We are shaping the future

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:00
Alex) schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:19:
[...]

spoiler:
Daarin zegt Saul tegen Walter op een gegeven moment dat hij z'n tweede ex-vrouw in bed betrapte met z'n stiefvader. Aannemende dat die uitspraak niet gelogen is, betekent dat dat hij dan al van Kim gescheiden is.
Weet je toevallig welke aflevering dat is?

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 03-06 14:27
Herax10NL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:50:
[...]

Weet je toevallig welke aflevering dat is?
Volgens het internet, seizoen 3 afl. 4. :)

We are shaping the future

• Nietdatikweet
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 00:30
Kez schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:21:
Reden kan zijn dat man en vrouw niet tegen elkaar hoeven te getuigen in de rechtbank.
You where wright

Vond het weer een goede episode. Lydia en de CEO van Madrigal gezien. En Lalo wat een badass.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Alex) schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:19:
[...]

spoiler:
Bij het trouwen net moest hij de papieren van zijn 2 vorige scheidingen inleveren, Kim is dus zijn derde vrouw.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:23
Was weer een leuke aflevering... weer een oude bekende in Lydia in het verhaal. Einde was hilarisch...

Maar, kan iemand mij uitleggen hoe Gus met een bevroren kip zo'n grote explosie heeft kunnen veroorzaken? Dit is eigenlijk voor het eerst in BCS en BrBa dat er zoiets gebeurd waarvan ik denk... okay... alright....hmmm?!

[Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 01-04-2020 01:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
MicGlou schreef op woensdag 1 april 2020 @ 01:43:
Was weer een leuke aflevering... weer een oude bekende in Lydia in het verhaal.

Maar, kan iemand mij uitleggen hoe Gus met een bevroren kip zo'n grote explosie heeft kunnen veroorzaken? Dit is eigenlijk voor het eerst in BCS en BrBa dat er zoiets gebeurd waarvan ik denk... okay... alright....hmmm, sure?!
Hij zet eerst het gas aan, wat dus al een flink tijdje de ruimte aan het vullen is. Daarna legt 'ie een bevroren kip op die bak, wat door het ontdooien langzaam naar beneden schuift en in het kokend vet terechtkomt.

Water (van de ontdooiende kip) + kokend vet = hete spetters. Hete spetters + gas = ontploffing.

Dat is mijn theorie in ieder geval, maar correct me if I'm wrong :)

The devil is in the details.

• MicGlou
Hahn schreef op woensdag 1 april 2020 @ 01:46:
[...]

Hij zet eerst het gas aan, wat dus al een flink tijdje de ruimte aan het vullen is. Daarna legt 'ie een bevroren kip op die bak, wat door het ontdooien langzaam naar beneden schuift en in het kokend vet terechtkomt.

Water (van de ontdooiende kip) + kokend vet = hete spetters. Hete spetters + gas = ontploffing.

Dat is mijn theorie in ieder geval, maar correct me if I'm wrong :)
Dat snap ik, water en heet vet/olie gaat niet samen... maar hete spetters zorgt er niet voor dat gas ontbrand, dat vet wordt ook niet eens veel heter door die bevroren kip, dus dan had de temperatuur van die frituur de boel al laten ontploffen zonder gespetter. En gezien hoe groot het restaurant is, dan had die gaskraan véééél langer open moeten staan.

Echt voor het eerst dat ik een gebeurtenis erg ongeloofwaardig vind.

• Hahn
  • Laatst online: 21:12
Toch denk ik dat ze een vlam in de pan-effect voor ogen gehad zullen hebben, maar ik hoor graag als je een betere theorie hebt ;)

The devil is in the details.

• MicGlou
Hahn schreef op woensdag 1 april 2020 @ 02:01:
Toch denk ik dat ze een vlam in de pan-effect voor ogen gehad zullen hebben, maar ik hoor graag als je een betere theorie hebt ;)
Maar er is geen vlam... de olie zal dan toch eerst van een bepaalde temperatuur moeten zijn om vlam te vatten en dan was het gespetter van die bevroren kip ook niet meer nodig geweest als het gebouw al vol gas zat.

Het is niet dat ik van die situatie zeg dat het niet klopt, het is duidelijk dat het de intentie is... alleen zoals ze het laten zien telt het niet helemaal op zal ik maar zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eMCee®
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02:26
Er kunnen allerlei zaken gebeuren die gas kunnen laten ontvlammen.
Een hele bevroren kip in een bloedhete frituur geeft echt een vloedgolf aan kokend vet, in dit geval kan het goed zijn dat de frituur kortsluiting maakt door al het kokende vet, en zo staan er nog wel meer elektrische apparaten

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Water (bevroren kip) in hete olie kan zeker wel een ontsteking veroorzaken hoor :). Of er genoeg gas in de ruimte was is uiteraard sterk twijfelachtig.

(tip kijk zonder geluid :P)

[Voor 18% gewijzigd door JvS op 01-04-2020 10:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Just Make Money
Lalo
:D

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:51
miicker schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:14:
[...]

Bij het trouwen net moest hij de papieren van zijn 2 vorige scheidingen inleveren, Kim is dus zijn derde vrouw.
dus in BB is hij nog getrouwd of in ieder geval niet van Kim gescheiden en aangezien we Kim niet tegenkomen in BB: gaat ze dood?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:50
JvS schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:58:
Water (bevroren kip) in hete olie kan zeker wel een ontsteking veroorzaken hoor :). Of er genoeg gas in de ruimte was is uiteraard sterk twijfelachtig.

[YouTube: Russian guy throws water on hot oil.....]

(tip kijk zonder geluid :P)
Onder dat pannetje staat die gaspit nog aan, dus daar heb je je ontstekingsbron...

Heerlijk, tweakers zou tweakers niet zijn als we na een aflevering van BCS dit niet zo zouden analyseren :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Grindtegel schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:40:
[...]

dus in BB is hij nog getrouwd of in ieder geval niet van Kim gescheiden en aangezien we Kim niet tegenkomen in BB: gaat ze dood?
Dat hoeft niet, hij kan natuurlijk prima gescheiden zijn, er is niks dat dat tegenspreekt. Het enige wat bevestigd is dat hij minstens 2 maal gescheiden is, en dat wordt nu in better-call saul bevestigd ( waarschijnlijk expliciet vermeld om consistent te blijven met BB te blijven ).

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
dreamscape schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:45:
[...]

Onder dat pannetje staat die gaspit nog aan, dus daar heb je je ontstekingsbron...
Er zijn genoeg gas friteuses, dus ook dat kan hier het geval zijn :)

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-06 22:28
Woy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:05:
[...]

Er zijn genoeg gas friteuses, dus ook dat kan hier het geval zijn :)
Maar als je de gaskraan opendraait in een ruimte waar ook al een brander van een friteuse brandt krijg je ook vuurwerk volgens mij....

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:34:
[...]

Maar als je de gaskraan opendraait in een ruimte waar ook al een brander van een friteuse brandt krijg je ook vuurwerk volgens mij....
Daar heb je natuurlijk wel een punt :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:43
Vooral mooi om te zien dat Gus die frituur controleerd of die schoon is en dan zijn zaak opblaast.

• handoff
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 01:28
Ook Schuler van Madrigal proeft weer producten van Los Pollos Hermanos!

• Nietdatikweet
ykc1994 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:35:
Ook Schuler van Madrigal proeft weer producten van Los Pollos Hermanos!
One taste and you know...

YouTube: los pollos hermanos commercial HD

Beste intro van BrBa

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 03-06 15:41
Wauw het wordt toch wel elke aflevering spannender _/-\o_
Nog 3 afleveringen te gaan gelukkig!

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Timminator
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 02-06 21:35
Woy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:52:
[...]

Daar heb je natuurlijk wel een punt :+
Bestaat Mythbusters van Discovery Channel nog? Nu ben ik ook wel heel benieuwd of het echt kan wat Gus deed.

• DarkSEDA
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:16
s0kkie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:16:
Wauw het wordt toch wel elke aflevering spannender _/-\o_
Nog 3 afleveringen te gaan gelukkig!
Nog maar 3 afleveringen helaas. Als ze de spanning konden houden, mochten ze van mij ook wel "normale" serie seizoenen maken van 23 afleveringen.

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:55
Over de ontploffing: Gus heeft gewoon de thermostaat van de frituur gesloopt :+

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:24

SomerenV

It's something!

Alles kan spontaan ontbranden, als de temperatuur maar hoog genoeg is. In het geval van butaan is dat 480 graden celcius. Propaan ontbrandt bij 495 graden. Frituurvet heeft doorgaans een temperatuur van tussen de 180 en 240 graden volgens mij. Bij een explosie schieten de temperatuur en druk omhoog. Geen idee of dat de 500 graden kan bereiken maar het zou me niet verbazen. Dan heb je ook nog de kans op kortsluiting of andere zaken die bij een lagere temperatuur al ontbranden.

Vervolgens heb je een kleine afgesloten ruimte vol met gas dat opeens zéér rap uitzet en vlam vat. Raampjes klappen, zuurstof komt er snel bij en opeens heb je een nóg grotere explosie. Dat gaat trouwens best snel :+ Hetzelfde zie je ook bij grote branden. Vaak zie je dat er van die dikke witte rook uit een gebouw komt. Als de temperatuur van die rook een bepaalde temperatuur overstijgt en er voldoende zuurstof aanwezig is dan vliegt heel die pluim in de hens. In BCS is ook een secundaire explosie te zien, wat (volgens mij) overeenkomt met wat er in het echt zou gebeuren.

Pin me er overigens niet op vast want ik ben geen expert op dit gebied. Heb een paar keer meegelopen bij brandweeroefeningen en een goede maat van me zit bij de brandweer, dus ik krijg zo nu en dan wel 's wat mee :+

Ontopic: seizoen 5 is érg lekker tot nu toe _/-\o_ Ben wel benieuwd waar BCS gaat eindigen en hoe strak het aansluit op BB. Ook erg benieuwd naar wat er gaat gebeuren met Kim aangezien ze niet voor komt in BB. Haar naam is in die serie nooit genoemd.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• handoff
Geweldige aflevering.
spoiler:
Betekenisvolle scene tussen Lalo en Kim. Kim Wexler gaat dood.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Moineau
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 03-06 09:59
Wat een geweldige aflevering. Deed me denken aan de BB-aflevering met Walt en Jesse en de RV in de woestijn. Mooie beelden ook.

• Apache4u
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik vond dit de beste aflevering van dit seizoen.. “yo soy avocado, yo soy avocado”. 😂
Ik vrees nu wel dat Kim door het kartel gaat worden omgelegd en dus zo aan haar einde komt.

Dat betekent, stam + t .

• handoff
Moineau schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:17:
Wat een geweldige aflevering. Deed me denken aan de BB-aflevering met Walt en Jesse en de RV in de woestijn. Mooie beelden ook.
Ik had inderdaad weer een Breaking Bad-gevoel.
Apache4u schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:33:
Ik vond dit de beste aflevering van dit seizoen.. “yo soy avocado, yo soy avocado”. 😂
Ik vrees nu wel dat Kim door het kartel gaat worden omgelegd en dus zo aan haar einde komt.
Daarnaast kwam ik dit tegen op Twitter:

• Nietdatikweet
Dat Wexler dood zou gaan zou ik net zo erg vinden als de dood van Gale in BrBa. Weet niet waarom maar denk dat Ignacio ook zijn einde nadert.

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Eigenlijk lijkt het me logischer als Kim wegloopt/rent aangezien ze het zelf nu 100% door heeft wat voor shit ze in is beland.

Ze is niet dom en Saul komt in Breaking Bad positief (niet depressief) over en heeft het nooit over haar wat vreemd zou overkomen aangezien ze samen zoveel hebben meegemaakt dus denk ik dat Vince die continuiteit wil behouden, maw daardoor zou ik denken dat ze zelf de keuze gaat maken welke dat dan ook is.

How do you save a random generator ?

• DarkSEDA
enchion schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:48:
Eigenlijk lijkt het me logischer als Kim wegloopt/rent aangezien ze het zelf nu 100% door heeft wat voor shit ze in is beland.
Zou ze, net als Saul aan het eind van BB, via de stofzuigerman een nieuw leven beginnen?

• Jovatov
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:49
enchion schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:48:

Ze is niet dom en Saul komt in Breaking Bad positief (niet depressief) over en heeft het nooit over haar wat vreemd zou overkomen aangezien ze samen zoveel hebben meegemaakt dus denk ik dat Vince die continuiteit wil behouden, maw daardoor zou ik denken dat ze zelf de keuze gaat maken welke dat dan ook is.
Ik neig daar ook naar te denken. Het doet me vermoeden dat als Kim wel het loodje legt, het nu snel zal gebeuren.
In dat geval hebben we namelijk nog een seizoen waarin Saul nog verder kan landen tot hij zijn Breaking-Bad-zelf is.

Stofzuigerman/wegrennen lijkt me ook een mooie optie. In dat geval zouden ze elkaar in de Gene-tijdlijn ook nog kunnen tegenkomen. Dat zou dan weer mooi het cirkeltje Better Call Saul/Breaking Bad volmaken :).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Iemand enig idee waar al die auto's met bad guys vandaan kwamen? Niet kartel, niet Gus, wtf is dat? Stiekum toch kartel? Lijkt me gek...

• Jovatov
JvS schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:58:
Iemand enig idee waar al die auto's met bad guys vandaan kwamen? Niet kartel, niet Gus, wtf is dat? Stiekum toch kartel? Lijkt me gek...
Het zal de club zijn die door de snitch uit de eerste scène werd ingelicht over dat er geld was opgehaald.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad: geen idee wie maar ze zijn dus gebeld in die eerste scene (en daarna zullen de broertjes zijn gevolgd op gepaste afstand. Al vraag ik me af hoe dat in een dergelijke omgeving kan: je bent of onzichtbaar en te traag, of snel genoeg maar duidelijk zichtbaar. Drones daargelaten, die waren er toen nog niet zo...).

Stiekem toch kartel: er zijn meer kartels toch?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 00:25
spoiler:
Hoe zijn mensen al zo zeker dat Kim dood moet gaan? Ik herinner me juist een scene uit BrBa waarin Saul zegt tegen Walter dat zijn vrouw niet raar op zal kijken als hij zegt dat hij een tas geld bij het spoor heeft gevonden. Ik zat juist uit te kijken naar hoe Kim in persoonlijkheid moet veranderen om zo te worden.

• vooghel
  • Laatst online: 23:11

vooghel

Cunning linguist

Flamesz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:43:
spoiler:
Hoe zijn mensen al zo zeker dat Kim dood moet gaan? Ik herinner me juist een scene uit BrBa waarin Saul zegt tegen Walter dat zijn vrouw niet raar op zal kijken als hij zegt dat hij een tas geld bij het spoor heeft gevonden. Ik zat juist uit te kijken naar hoe Kim in persoonlijkheid moet veranderen om zo te worden.
Weet je zeker dat je je die scene goed herinnert? En kan die 'zij' niet op Skyler slaan?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 00:25
vooghel schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:56:
[...]

Weet je zeker dat je je die scene goed herinnert? En kan die 'zij' niet op Skyler slaan?
Zou inderdaad kunnen. Ik probeer ook te googlen, maar ik lijk de scène niet te kunnen vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik weet h`m Kim zit in Belize. :D

Misschien ook nog een mogelijkheid dat Lalo wordt omgelegd voordat het borggeld is betaald en het dus bij Saul komt te liggen wat er mee moet gebeuren.
Kim ziet die tassen thuis liggen en neemt haar conclusies, en stuurt vervolgens een kaartje uit Belize.

[Voor 134% gewijzigd door enchion op 08-04-2020 16:36]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee in Breaking Bad is Saul juist doodsbang dat Walt en Jesse door Lalo gestuurd zijn als ze hem ontvoeren in de eerste scene waarin ze met hem in contact komen.

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

JvS schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:49:
Nee in Breaking Bad is Saul juist doodsbang dat Walt en Jesse door Lalo gestuurd zijn als ze hem ontvoeren in de eerste scene waarin ze met hem in contact komen.
Affirmative:

• enchion
  • Niet online
Dus jullie stellen dat ik Breaking Bad nog een keer moet kijken.

Ik zat nl met de veronderstelling dat Lalo helemaal niet voorkwam in BB.

Anyway, toch heb ik niet het idee dat dat geld zomaar bij de rechtbank aan de rechter/loket waar je borg betaalt wordt overgedragen.

Ik vind het zowiezo een vreemde situatie dat de Salamanca`s het op deze manier regelen, aangezien ze zichzelf 100% weggeven door zoveel geld zo snel beschikbaar te hebben. :X
Niet eens heeft Lalo bij Saul geprobeerd het bedrag omlaag te krijgen, met als argument dat hij en z`n nep familie dat nooit kunnen betalen.

[Voor 62% gewijzigd door enchion op 09-04-2020 12:01]

• analogworm
  • Laatst online: 03-06 11:31
enchion schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:55:

Anyway, toch heb ik niet het idee dat dat geld zomaar bij de rechtbank aan de rechter/loket waar je borg betaalt wordt overgedragen.

Ik vind het zowiezo een vreemde situatie dat de Salamanca`s het op deze manier regelen, aangezien ze zichzelf 100% weggeven door zoveel geld zo snel beschikbaar te hebben. :X
Niet eens heeft Lalo bij Saul geprobeerd het bedrag omlaag te krijgen, met als argument dat hij en z`n nep familie dat nooit kunnen betalen.
Het objectief was toch überhaupt zorgen dat borg mogelijk was? Zoals ik het begrijp wordt Lalo hoe dan ook veroordeeld, tenzij hij na het betalen van de borg 'm peert. Verder maakt het dan toch niet zo veel uit als de rechterlijke macht vraagtekens zet bij het ineens beschikbaar hebben van de (absurd hoge) borg? Jammer dan, moeten 'm laten gaan.. Er kan niet gezegd worden.. omdat je je borg hebt betaald arresteren we je. althans lijkt me :P

En besides kan je in Amerika, tegen ongunstige tarieven, geld lenen voor je borg bij loan sharks e.d. Dus op zich is het niet eens ongeloofwaardig dat de borg beschikbaar wordt. Wel bijzonder vond ik de nadruk die de rechter legde op Cash only.

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

[...]
Hij komt ook helemaal niet voor, hij wordt precies 1x genoemd door Saul. Idem voor Nacho.

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:55
Over de serie kapot analyseren zoals bij de ontploffing vorige week: hoezo gaan al die lui (Saul, Mike en alle bad guys) de woestijn in zonder extra water mee te nemen? Je weet dat er geen bereik is, autopech kan altijd gebeuren en je zit op minstens 2 dagen lopen van de bewoonde wereld.
Zelf ook paar weken in een droog en warm gebied (overdag 40 graden, brandende zon, geen schaduw) gezeten voor veldwerk, en ondanks dat we eigenlijk altijd max 10 km van de bewoonde wereld waren hadden we alsnog iets van 10 liter water per persoon mee in de auto...

• DarkSEDA
spoiler:
Volgens mij wel, met US VPN kun je de preview bij AMC bekijken YouTube: 'Bad Choice Road' Next On Ep. 509 | Better Call Saul , daar wordt bij 0:13 flink geld geteld.
FoxLenny schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:50:
Over de serie kapot analyseren zoals bij de ontploffing vorige week: hoezo gaan al die lui (Saul, Mike en alle bad guys) de woestijn in zonder extra water mee te nemen?
Saul hat er geen benul van en gebruikte zelfs water om zijn schoen schoon te maken..

De overegebleven bad guy had wel een gallon water bij zich, maar die barrel-roll van de auto niet overleeft.

Mike heeft gewoon slecht gepland? Maar hij wist toevallig wel op een stuk van rond 30 mijl precies het punt waar Saul werd overvallen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:59
Leuke aflevering weer. Had op het einde alleen wel verwacht dat Mike die bestuurder zou doodschieten en ze de auto konden nemen. Vond het ook raar dat die gast volle snelheid op Jimmy inreedt, dat was nergens voor nodig. Sterker nog, dan had 'ie goede kans dat de tassen en het geld beschadigd zouden raken. Ik had het logischer gevonden als Jimmy van de weg af zou lopen, waarna de auto moet stoppen. Chauffeur stapt uit om Jimmy te doden en op dat moment schiet Mike 'm neer. Vervolgens stappen ze in de auto en rijden zo terug naar huis.

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
DarkSEDA schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:33:
[...]

Saul hat er geen benul van en gebruikte zelfs water om zijn schoen schoon te maken..
Hij dacht natuurlijk dat hij gewoon even heen en weer kon rijden. Zijn gevaar zat 'm enkel in de overdracht, niet wat er daarna kon gebeuren.
Mike heeft gewoon slecht gepland? Maar hij wist toevallig wel op een stuk van rond 30 mijl precies het punt waar Saul werd overvallen...
Hij wist het punt van de overval natuurlijk niet, maar hij was er om er zeker van te zijn dat Lalo weer vrij komt. En waarom denk je dat hij de benzinedop mee heeft genomen?
segil schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:03:
Leuke aflevering weer. Had op het einde alleen wel verwacht dat Mike die bestuurder zou doodschieten en ze de auto konden nemen. Vond het ook raar dat die gast volle snelheid op Jimmy inreedt, dat was nergens voor nodig. Sterker nog, dan had 'ie goede kans dat de tassen en het geld beschadigd zouden raken. Ik had het logischer gevonden als Jimmy van de weg af zou lopen, waarna de auto moet stoppen. Chauffeur stapt uit om Jimmy te doden en op dat moment schiet Mike 'm neer. Vervolgens stappen ze in de auto en rijden zo terug naar huis.
Deze vent had echter wel een machinegeweer, dus je wil niet het risico nemen dat hij stopt, Jimmy/Saul neerschiet en in een vuurgevecht met Mike komt.

En natuurlijk was dit een stuk sterker voor het dramatische effect!

[Voor 39% gewijzigd door Tk55 op 10-04-2020 14:25]

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:59
Tk55 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:19:
Hij wist het punt van de overval natuurlijk niet, maar hij was er om er zeker van te zijn dat Lalo weer vrij komt. En waarom denk je dat hij de benzinedop mee heeft genomen?
Ja, waarom eigenlijk? Dat snap ik niet zo goed, van die benzinedop.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• psy
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

psy

Kennis is macht

Daar zat een tracker in natuurlijk....dat hebben we Mike eerder zien doen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-06 22:28
psy schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:39:
Daar zat een tracker in natuurlijk....dat hebben we Mike eerder zien doen
Ah, makes sense.. Ik vroeg het me ook al af. In eerste instantie dacht ik nog dat ie er iets in wilde gooien om de auto af te laten branden maar toen ze direct bij de auto weg liepen viel die optie af.. :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-05 18:18
Tk55 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:19:
Hij wist het punt van de overval natuurlijk niet, maar hij was er om er zeker van te zijn dat Lalo weer vrij komt.
Waarom ook weer? Ik dacht net dat Lalo in het gevang zat door Gus.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• psy
  • Niet online

psy

Kennis is macht

Inderdaad.

Ik begrijp Mike's rol nu dus ook niet meer zo goed. Eerst willen ze Lalo in de gevangenis zien te krijgen, en nu zit Mike Saul te helpen om die 7 miljoen veilig te stellen zodat die borg betaald kan worden. Zodat hij weer eruit kan. Oke....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:43
Omdat Lalo nog steeds invloed heeft vanuit de gevangenis (Gus zijn zaak afbranden). Ze kunnen hem niet omleggen omdat het anders oorlog is. Ik denk dat ze hopen dat Lalo op de vlucht slaat als hij zijn borg betaald heeft. Wie er dan weer terugkomt van de Salamanca's is natuurlijk een ander verhaal (Tuco?).

• psy
  • Niet online

psy

Kennis is macht

Oh ja zoiets werd in de hotelkamer besproken toch.

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23:09
Als Lalo op Amerikaanse bodem vermoord wordt, is het voor de Salamanca's duidelijk dat Gus hier achter zit. Ze willen hem dus weer op Mexicaanse bodem zien te krijgen en hem daar uitschakelen. Dat zou Gus minder verdacht maken.

• handoff
Zeer spannend einde van de negende aflevering.

• Shutdown
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 19:53
ykc1994 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:34:
Zeer spannend einde van de negende aflevering.
Best wel ja, erg intens! Puzzeltjes vallen een beetje in elkaar nu. Mooi ook dat Tuco weer in beeld lijkt te gaan komen. Over 11 maanden komt hij uit de gevangenis en dan kan hij met zijn zaakje gaan beginnen zoals Lalo wenst!

Wat ik mij wel afvroeg is wat Kim uiteindelijk uit haar ladekast pakte in haar kantoor? Wat moest dat precies voorstellen? Er werd zo op gefocust dat het wel iets moet betekenen. Misschien dat ik wat vergeten ben hier 8)7

[Voor 22% gewijzigd door Shutdown op 14-04-2020 14:10]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Herax10NL
  • Laatst online: 00:00
Ik moet wel zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het acteerwerk van Tony Dalton (Lalo), je zit met je ogen aan de buis gekluisterd in die laatste scene.

Ik ben benieuwd welke kant we op gaan, gaan we nu langzaam richting het BB verhaal of zit daar nog weer een aantal jaar tussen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Was weer een gave episode. @Shutdown dat was die dop van die dure fles drank die zij en Jimmy een keer besteld hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jovatov
Man man, ik had niet gezien hoe lang de aflevering duurde en was al blij dat er nog wat kwam nadat Lalo in de woestijn omdraaide.

Wat een geweldig spannende scène _O_

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 03-06 15:41
Jeeeez op het puntje van mijn stoel gezeten, wat een spanning _/-\o_
Twee kleine dingetjes, hoe wist Lalo waar Jimmy woont en hoe wist Mike dat hij er aan kwam :p
Nacho was constant met Lalo dus beetje lastig om hem te verraden lijkt mij.

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

s0kkie schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:55:
Twee kleine dingetjes, hoe wist Lalo waar Jimmy woont en hoe wist Mike dat hij er aan kwam :p
Volgens mij toen lalo uitgestapt was, heeft-ie mike gebeld.

Of de tankdop he :P.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik denk ook dat Nacho belde toen Lalo uitstapte, vandaar dat hij niet ver voordat Lalo aanbelde gebeld werd. Je hoorde ook dat Mike heel hard aan het rijden was.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Aan de andere kant werd-ie ook 3keer daarvoor al gebeld.

Anyway, zeer vette episode.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:22
s0kkie schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:55:
Die handlanger van fring volgde hem, was een hele duidelijke scene dat die zo'n ontvanger vast had.

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:51
Shutdown schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:04:
[...]

Best wel ja, erg intens! Puzzeltjes vallen een beetje in elkaar nu. Mooi ook dat Tuco weer in beeld lijkt te gaan komen. Over 11 maanden komt hij uit de gevangenis en dan kan hij met zijn zaakje gaan beginnen zoals Lalo wenst!

Wat ik mij wel afvroeg is wat Kim uiteindelijk uit haar ladekast pakte in haar kantoor? Wat moest dat precies voorstellen? Er werd zo op gefocust dat het wel iets moet betekenen. Misschien dat ik wat vergeten ben hier 8)7
Volgens mij die drankkurk uit een luxe restaurant waar Kim en Jimmy een rijke zakenman nepten en die zakenman die enorm dure drank aanschafte

[Voor 3% gewijzigd door PeaceNlove op 14-04-2020 22:08]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:42

Spooksel

Spooksel!

Aka... Zafira Anejo. De tequila waarmee Gus Fring in BB Don Eladio en diens mannen vergiftigd.

Also, die 'rijke zakenman' is Ken the Broker... Dezelfde douchebag die later in BB Walt boosmaakt waarna hij z'n BMW sloopt door een natte ruitentrekker op de polen van z'n accu te leggen leggen, hehe.

Anyway, Kim Wexler... Eindbaas :D Omg.

[Voor 61% gewijzigd door Spooksel op 14-04-2020 22:22]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 19:57
Beste aflevering tot nu toe. Sodeju zeg

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• DarkSEDA
Inderdaad goede aflevering. Hoewel ik dacht dat Mike Lalo zou omleggen als hij goed in zicht was geweest.

Helaas volgende week al de laatste aflevering en dan weer 1 jaar wachten.

• miicker
  • Niet online
DarkSEDA schreef op woensdag 15 april 2020 @ 00:00:
Inderdaad goede aflevering. Hoewel ik dacht dat Mike Lalo zou omleggen als hij goed in zicht was geweest.

Helaas volgende week al de laatste aflevering en dan weer 1 jaar wachten.
Ik denk eerder dat Mike Lalo zou omleggen op het moment dat hij Saul zou gaan vermoorden, maar misschien zelfs dat niet. Mike hoorde alles wat er gezegd werd. Misschien was Mike's plan om pas te schieten als Saul had verteld wat er echt was gebeurt.

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:32

Polycom

Poes van goud

Ik vind Beter Call Saul inmiddels misschien wel beter dan BB. Rogue One syndroom.

• mr.JamesBond
Waar ik echt benieuwd naar ben is wat er met Kim zal gebeuren. Dat Saul en Mike het overleven, dat weten we allemaal. En dat Lalo dood gaat, staat ook vast. Maar wat gebeurt er met Kim?

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 03-06 12:46

avotar

P0werd by Black Coffee

mr.JamesBond schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:04:
Waar ik echt benieuwd naar ben is wat er met Kim zal gebeuren. Dat Saul en Mike het overleven, dat weten we allemaal. En dat Lalo dood gaat, staat ook vast. Maar wat gebeurt er met Kim?
Nee, Lalo gaat niet dood.
Als Walter en Jesse Jimmy voor het eerst ontmoeten, is hij bang dat zij door Lalo gestuurd zijn.

Wellicht dat Kim wel naar Mexico trekt als vriendin van het kartel?

[Voor 7% gewijzigd door avotar op 15-04-2020 09:08]

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Jovatov
avotar schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:07:
[...]

Nee, Lalo gaat niet dood.
Als Walter en Jesse Jimmy voor het eerst ontmoeten, is hij bang dat zij door Lalo gestuurd zijn.
Dan kan Lalo alsnog wel dood zijn natuurlijk, alleen weet Saul dat niet.

Het lot van Lalo staat in elk geval niet vast, al lijkt het logisch dat hij geen grote rol meer speelt.

[Voor 14% gewijzigd door Jovatov op 15-04-2020 09:10]

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Dat is nog een optie inderdaad, ze zetten hem nu tenslotte wel zo neer als een persoon die de gebeurtenissen rondom de Salamanca familie in BB (Tuco dood, de Twins dood, etc) zeker niet zomaar ongemoeid zou laten. Het is tenslotte een figuur met een relatief kort lontje en omdat hij in BB niet voorkomt lijkt het, voor mij althans, aannemelijker dat hij dood is.

Nacho ook denk ik dan, Kim is voor mij nog een open eind.

• mr.JamesBond
Lalo is wel dood. Vergeet niet dat in BB Gus Hector provoceert nadat zijn enige levende mannelijke familielid dood is gegaan. 'When you die, the Salamanca name dies with you.'

YouTube: Breaking Bad: Gus Torments Hector & DaPhantom xx Deze scene bedoel ik

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Maar als Saul in S2 van BB zegt: "It wasn't me, it was Ignacio! He's the one!" en: "Lalo didn't send you? No Lalo?", dan denk ik dat beiden nog leven. Hij zegt zelfs nog een keer in het Spaans dat hij een 'vriend van het kartel' is, de uitdrukking van Lalo.

• Nietdatikweet
Man man man deze aflevering was weer nog beter dan de vorige. Denk idd dat lalo en ignacio het niet redden of dat ignacio onderduikt met zijn vader. En laten we niet vergeten dat gus die colombiaanse meneertje eevan beschuldigt dat hij erachter zat. En volgens mij zijn hij en lalo ook niet echt dikke vrienden. Tenminste lalo heeft hem volgens mij niet hoog zitten. Dat het kan een interne conflict zijn. Maar who knows volgende week weten we meer. En stiekem hoop ik eigenlijk dat ze lalo ook nog kunnen gebruiken in het laatste seizoen (6)

• MicGlou
Dat Lalo niet meer leeft in de periode dat BrBa zich afspeelt moge wel duidelijk zijn, daarvoor zijn er genoeg hints... zie de verwijzing van @mr.JamesBond Nacho durf ik niet te zeggen, het zou best wel eens kunnen dat hij een "hoover max extract pressure pro model 60" gaat bestellen.

Mijn grote vraag bij deze aflevering is vooral wat Kim heeft doen bewegen om ontslag te nemen bij S&C... ik kan mij niet voorstellen dat het de verleiding van het grote geld is na het zien van het geld wat Saul heeft gekregen voor het ophalen van die 7 miljoen... daar is ze het type niet voor denk ik.

Het is wel duidelijk dat ze ontzettend veel om Jimmy/Saul geeft, ze geeft denk ik meer om hem dan hij om haar. Misschien denkt ze wel dat hij in een situatie zit waar hij niet meer van los kan komen en steun nodig heeft op de manier zoals ze hem die gaf toen Lalo voor de deur stond.

Sowieso weer een top aflevering... ik hoop overigens wel dat Lalo zo lang mogelijk blijft, vind hem een mooi charismatisch karakter en brengt een goed gevoel van dreiging met zich mee vanuit het Kartel... en als Tuco ook weer in beeld komt is zal het helemaal waanzinnig worden.

[Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 15-04-2020 11:37]

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Het zou natuurlijk ook best kunnen dat Lalo overleefd gedurende het tijdperk van Better Call Saul en off-screen sterft tijdens de tijdlijn van BB.

Dat is natuurlijk het lastige van zo'n karakter wat nu puur bestaat vanwege een line-drop in BB. Misschien dat we later nog tijdens een flash forward naar het Gene tijdperk te horen krijgen wat er met hem gebeurt is (waar in de tijdlijn dan ook).

Maar persoonijk blijft mijn gok dat we hem nog wel on-screen gaan zien sterven.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MicGlou schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:32:
Mijn grote vraag bij deze aflevering is vooral wat Kim heeft doen bewegen om ontslag te nemen bij S&C... ik kan mij niet voorstellen dat het de verleiding van het grote geld is na het zien van het geld wat Saul heeft gekregen voor het ophalen van die 7 miljoen... daar is ze het type niet voor denk ik.
Mijn verwachting is dat ze juist geen zin meer heeft in het advocaat-zijn voor grote kantoren/klanten. En ze besefte tijdens dicteren van die brieven besefte geen zin te hebben in dat soort werk. Zie ook hoe ze optrad rond het stuk land.

Al is ze nu wel bekend bij zowel Mike c.s. als Lalo Salamanca c.s. Dus of de kartels als 'grote klant' wegblijven is afwachten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MicGlou
F_J_K schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:14:
[...]

Mijn verwachting is dat ze juist geen zin meer heeft in het advocaat-zijn voor grote kantoren/klanten. En ze besefte tijdens dicteren van die brieven besefte geen zin te hebben in dat soort werk. Zie ook hoe ze optrad rond het stuk land.

Al is ze nu wel bekend bij zowel Mike c.s. als Lalo Salamanca c.s. Dus of de kartels als 'grote klant' wegblijven is afwachten.
Kan, maar ik vermoed heel sterk dat het veel minder met haar eigen keuzes te maken heeft en meer met de omstandigheden rondom Jimmy... dat ze ook expliciet aan die dop van die fles dacht doet mij dit ook sterk vermoeden, dat is waar ze aan dacht op dat moment en het pakken van die dop is alsof ze daarmee die richting met zich meeneemt.

[Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 15-04-2020 12:30]

• Nietdatikweet
Vond het trouwens mooi in beeld gebracht hoe Lalo keek naar zijn oom Hector tien de verjaardag gevierd werd van ene Louis. Je zag toch een beetje de pijn in Lalos gezicht. Hij en Tuco zitten denk ik een beetje opdezelfde lijn qua relatie met Hector.

• MicGlou
Nietdatikweet schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:04:
Vond het trouwens mooi in beeld gebracht hoe Lalo keek naar zijn oom Hector tien de verjaardag gevierd werd van ene Louis. Je zag toch een beetje de pijn in Lalos gezicht. Hij en Tuco zitten denk ik een beetje opdezelfde lijn qua relatie met Hector.
Inderdaad... dat was even een stukje menselijkheid wat ze daar lieten doorschijnen. En die zuster die dan ook nog zei dat Hector er zo van geniet... dat was een soort van pijnlijke LOLZ zeg maar, ze weten duidelijk totaal niet wie hij is en hebben ook totaal niet door dat hij nog volledig bewust is. Maar dat was in BrBa ook al zo... staat mij nog zo goed bij hoe die zusters toen tegen hem praatte... "you need to go poopie?".

[Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 15-04-2020 13:33]

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Nietdatikweet schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:24:
Man man man deze aflevering was weer nog beter dan de vorige. Denk idd dat lalo en ignacio het niet redden of dat ignacio onderduikt met zijn vader. En laten we niet vergeten dat gus die colombiaanse meneertje eevan beschuldigt dat hij erachter zat.
Dat was Juan Bolsa, die doorhad dat de Salamanca's Gus Fring aan het dwarsbomen waren. Omdat Gus veel geld binnenbrengt voor Don Eladio dacht Bolsa Gus te helpen door Lalo's borg en dus zijn borgtocht te voorkomen. Hij kon ook niet weten dat Gus juist belang had bij het vrijkomen van Lalo.

• Karel V
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:19

Karel V

Een simpele ziel

MicGlou schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:23:
[...]

Kan, maar ik vermoed heel sterk dat het veel minder met haar eigen keuzes te maken heeft en meer met de omstandigheden rondom Jimmy... dat ze ook expliciet aan die dop van die fles dacht doet mij dit ook sterk vermoeden, dat is waar ze aan dacht op dat moment en het pakken van die dop is alsof ze daarmee die richting met zich meeneemt.
Jimmy volgt zijn hart in een breaking bad stijl en dat doet Kim nu ook met pro-deo zaken. Misschien is het ook juist dat deel dat haar zo in hem aantrekt. Ze vond het in het vorige seizoen al niet meer leuk toen die ene zaak na de andere uit de grond werd gestampt voor het kantoor. Je zag ze heel afwezig rond die sculpturen lopen.

Wat mij opviel tijdens de confrontatie met Lalo is hoe Kim Jimmy uit de penarie helpt. Ze heeft heel duidelijk het kogelgat gezien door die drinkkan die ze hem voor zijn verjaardag heeft gegeven. Ze weet dat Jimmy liegt en Lalo weet dat ook (hij gaat niet meer naar dezelfde grensovergang). Eerst geeft ze Jimmy het alibi voor de kogelgaten en daarna brengt ze het steekhoudend argument in dat Lalo zijn mannen niet kan vertrouwen. Iets wat Lalo sterk aan het denken gaat zetten. Lalo en Kim houden elkaar hier precies in evenwicht. Volgens mij heeft Lalo een sinistere interesse in Kim >:)
Ook hoe hij Kim, in de gevangenis, bij zijn vertrek met uitgestrekte armen overschaduwd geeft een hint in die richting. Hij complimenteert Jimmy ook dat hij zo omhoog heeft weten te trouwen.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:25
Wilde net S5 E10 kijken maar toen realiseerde ik mij zojuist dat het pas maandag is :9

• DarkSEDA
Het is wel bijzonder dat, ondanks dat de serie steeds beter wordt, er steeds minder kijkers zijn bij AMC.

Wikipedia: List of Better Call Saul episodes

Van ruim 3 miljoen in seizoen 1 naar onder de 1,5 miljoen in de afgelopen 2 seizoenen.

Jammer dat Netflix geen statistieken vrijgeeft om het te kunnen vergelijken.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is dat niet omdat het steeds meer online / on demand gekeken wordt?

• Jovatov
JvS schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:50:
Is dat niet omdat het steeds meer online / on demand gekeken wordt?
Dat zal deels meespelen.

Daarnaast was het eerste/tweede seizoen best taai en traag. Zeker vergeleken met het laatste seizoen van Breaking Bad, waar de grote meute aan kijkers van begin BCS uiteraard vandaan kwam.

Inmiddels is dat allemaal bijgedraaid en de afgelopen afleveringen waren echt zo traag niet meer. Maar ik kan me op zich wel voorstellen dat er mensen zijn afgevallen onderweg.

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
MicGlou schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:23:
[...]

Ik krijg toch echt sterk het idee dat ze dat werk gewoon niet meer leuk vind en er klaar mee is om voor dat soort bedrijven te werken. Volgens mij heeft Kim gewoon veel last gehad van handelen naar wat haar hart zegt of handelen volgens "de regels". Ik bedoel, ze heeft Jimmy al vaker geholpen terwijl ze er eigenlijk best wel stiekem van genoot, dat gaat al terug naar de eerste seizoenen waar ze in het restaurant aan het kloten waren met andere klanten. :)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• psy
  • Niet online

psy

Kennis is macht

Net 9 ook gezien. Wat is die Lalo toch goed gespeeld, ik werd bijna bang van hem in die laatste scene als hij op die bank gaat zitten. Zo goed gemaakt, ik wilde bijna doorspoelen 😂

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Nietdatikweet
Shit seizoen 6 wordt de bomb. Lalo is pissed of. Ignacio is fucked. En Howards carriere gaat naar de klote. Wat een spannend sloteinde van seizoen 5

• miicker
  • Niet online
Het was echt een top seizoen. Moet zeggen dat de laatste aflevering mij een beetje tegenviel. Zeker als ik het vergelijk met de voorgaande afleveringen. Maar goed, ik heb zin in komend seizoen! Zal wel weer ruim een jaar duren helaas.

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True