Dat is de grootste kolder die er is. Dat doen ze namelijk AMD volgt al ,gezien de schade want nVdoet dit al heel lang.
Ander voorbeeld.
INtel heeft havok over gekocht om gpgpu havok FX module te killen.
Gamers en AMD en nV genaait.
NV neemt ageia PHysX SDK over. Maar Ondersteund gpgpu alleen hun eigen spul.
Wat wij gamers en game studio nodig hebben zijn onafhankelijke middleware firmas die merk onafhankelijke what ever PU ondersteun. Had intel die streek niet gedaan hadden games vaker Havok FX toegepast en konden AMD en nV gamers genieten van sloot gpgpu effect physics.
Een goed voorbeeld is speedtree.
TressFX vs hairworks is weer de volgende ramp.
Wat jij will is dat AMD derde grote PhysIcs SDK overneemt.
Ze werken met Bullit physcs alleen is de derde niet zo groot.
Dan kun je open sourced tech maken en vrijgeven, maar de bedrijven willen er schijnbaar de moeite niet voor nemen in sommige gevallen om het te supporten.
Er zijn altijd van dev sletten die voor die vamp tactieken vallen. De gross mijd sterk merk gerelateerde zooi of gebruikt het beperkt voor algemeen. Want de grotere studio zijn daar minder gevoelig voor. De meerdereheid ondersteund Cuda GPGPU physics niet. Beperken zich tot CPU want zij richten op de grote mainstream target. En beleid is daar ook een zo gelijk game experience over de crossplatformen.
En ja er zijn altijd uitzonderingen. Maar gross trapt daar niet in.
En reviewers die selectief maar paar games benchen waar groot deel onder nV twimtbp of gameworks kamp vallen krijg je verkeert beeld.
Door deze wan praktijken moet je review op zoeken van je favo game.
Een toekomstige must have game kan allergisch zijn voor je nV gpu omdat die iets unieks van AMD gebruikt. Maar ja als voor nV gekozen heb.
Als AMD het actief gaan promoten door te investeren dan zullen ze dit niet gratis kunnen doen voor nVidia, want dat pikken hun investeerders niet. Dit is het grote verschil tussen deze twee bedrijven momenteel in hoe ze werken. AMD maakt een gratis stuk tech wat de ontwikkelaar zelf moet toepassen en zelf in moet investeren om het goed te krijgen.
NV begon met het agressief gelobby. Deze vertegen woordiggers en techies kosten veel geld dus deze agressieve aanpak is duur. Dus als bedrijf moet je kapitaal krachtig zijn.
Nvidia is dat. ATI was dat AMD sukkelt decades voort.
ATI AMD is noodgedwongen nvidia te volgen in hun streken maar kunnen het niet zo groots aanpakken. Zo is er de " get in the game " programma en op volgers. AMD moet wel voor open standaarden gaan.
Dat wil de ontwikkelaar niet altijd, want dat kost nog meer geld. nVidia doet het andersom, die geeft ondersteuning om tech toe te passen en wat voor de ontwikkelaar geen investering kost, maar doet het enkel voor hun hardware.
Je kan nV praktijken geen pure ondersteuning meer noemen. Je kan het zien als voor eigen kosten co productie wat ze leveren.
Je hebt developer support zoals vroeger ging en nu dat extreem gelobby met eigen middleware wat je de game voor je eigen merk GPU car spant.
In principe kost game paar of 10 tallen miljoenen. Bemoei nV zich met paar man mee gaat dat ook in de paar miljoen. Want zoon cuda guru of 3D render guru hebben uiteraard ook vet salaris. En nV doet dit als service maar nV maakt dus kosten als dev team external team members. En kleine studio valt daar al sneller voor.
Nogmaals, ik zeg niet dat het netjes is wat nVidia doet begrijp me goed. Echter kun je niet zomaar klakkeloos roepen dat gamework alleen maar bestaat om AMD onderuit te schoppen. Dat slaat nergens op en daar zal een ontwikkelaar/uitgever echt niet aan meewerken in de praktijk. Ik ga niet meedoen aan welke technieken beter zijn, dat weet ik niet goed. Ik mag aannemen dat de bedrijven die A of B toepassen zelf onderzoek doen naar wat beter is voor ze iets toepassen.
Dit zijn aanzienlijke kosten, dat is geen support meer maar investeren in promoten dmv games gericht op eigen merk gpu.
Nee deze wan praktijken anti gamer lijd tot dit.
Linker PC intel met nV
Rechter AMD cpu met AMD gpu.
Wat je krijgt is game a tm p lopen ze gelijk op kwa relatie performance spects.
Games U V loopt AMD aanzienlijk beter en
W x y z lopen beter op nV.
Daar zit ik niet op te wachten maar maakt PC gamen stuk minder open.
Maar vendor gericht.
Dit is verre in de orde van game exclusives wat consoles doen.
Maar sommige games zijn er wel waar dit al redelijk extreem is.
MS console Gewoon keihard studio op kopen en exclusief maken.
Je raad het al ik heb ook zooi consoles staan. Zodra er must have game uit is komt de platform er wel
Tja gezien nV evil effort grootschaliger dan AMD is moet je een nV bak hebben.
Voor andere games AMD.
Nou had AMD niet ATI overgenomen. Dan gpu omzet en winst voor hun en daar konden ze meer mee doen. En ook harder mee lopen.
ATI zou dan net als nV hun eigen ding hard kunnen pushen.
Daar zit ik niet op te wachten. De meeste devs beperken zich tot meest gemene deler en grote mainstream target.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K