Custom pc nodig!

Pagina: 1
Acties:

• Xypod13
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-03 22:51
hallo allemaal, dit zijn de vragen:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i] vooral gamen, wat op internet, enz.

Wat mag het systeem gaan kosten?
[i] max. €700

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i] ik heb nog niks, nee....

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i] in iedere geval genoeg om op high settings op ~30 fps.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i] ja, het liefst de: "antec isk 110" case

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i] het liefst samengesteld op knip, zie opmerking hieronder

Ga je overklokken?
[i] als het voor max. €700 kan, dan wel

Nog iets extra's, ik wil graag deze games spelen: minecraft, far cry 4, watch_dogs, dead rising 3, tf2, enz.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 07-02-2015 18:08 ]

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:41

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Heb je zelf al nagedacht wat je wilt? Want nu komt het een beetje over als: "Stel hier mijn pc samen"...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Kijk, dit begint er al op te lijken. We gebruiken hier alleen geen pcpartpicker, linkjes naar andere sites zijn dan ook ongewenst.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guide van september, november en januari.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Waarom wil je trouwens die ISK case? Die is eigenlijk totaal ongeschikt voor een gamepc...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kijk ook even rond op GoT, er zijn echt voldoende adviestopics rond jouw budget:

Samenstellen Game PC - 900 Euro
gamepc voor 600 euro
\[Game-PC] 650-850 euro
1080p gaming ~900 euro
Midrange game PC: rond de €800
Werk / Multimedia PC rond de €800
School/Game desktop ~€900
Game/hobby PC 800/1000

De budgetten zijn soms hoger of zelfs lager, maar ik denk wel, dat je wel redelijk kan extraheren wat voor jou dan ook nuttig kan zijn.

• Xypod13
Ik wil de isk case omdat ik een hééééle compacte pc wil, omdat ik em vaak mee wil nemen naar zoals: mijn oma, op vakantie, lan-party's, enz.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan ga je echter wel inleveren op gameprestaties. Er zijn ook compacte kastjes waar wel een fatsoenlijke GPU in kan zoals de pricewatch: Cooler Master Elite 110 met een mITX GPU of een pricewatch: Cooler Master Elite 130 waar zelfs een normale GPU in kan.

Ik denk dat je wensen niet stroken met wat er mogelijk is. Die antec ISK is leuk voor een office pc, maar meer niet.

Als die CM 130 je bevalt, stel daar eens wat mee samen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je wilt zo te zien een game als Far Cry 4 op high kunnen spelen met minimaal 30 fps. Op welke resolutie is dat dan? Want een deftige GPU gaat niet in die case passen. Die Antec case is leuk voor thinclients.

• Xypod13
Dus voor iedereen die iets heeft, het moet een hééééle compacte pc zijn, zoals dus de antec isk 110, en max. grote ong de alienware x51

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Lars, "voor iedereen die iets heeft" is niet de juiste instelling. Je moet zelf aan de slag, anders eindigt dit topic ook weer met een slotje. Ik neem aan dat 2001 je geboortejaar is, dan moet je echt wel iets in elkaar kunnen breien. Het is geen rocket science.

[ Voor 28% gewijzigd door br00ky op 07-02-2015 18:30 ]

• Xypod13
Sorry?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat er ook een eigen inzet wordt verwacht van je.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren

• Xypod13
Ok, dat snap ik, ik ben nog maar 14 ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
Als 14-jarige kan je vast zelf ook wel wat onderdelen bij elkaar zoeken :)

We gaan hier niet een systeem voor je samenstellen. Je kan hier een lijst aanbieden en dan kunnen we meekijken of het goed is en wat er eventueel beter zou kunnen.

The devil is in the details.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Precies, dus ga eens lekker lezen in bijv. de topics die CptChaos linkt en de Best Buy Guides uit mijn post en zet wat in elkaar met de Handleiding Pricewatch.

Succes!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En anders is de Alienware X51 er nog. Het is even wat langer sparen, hij is namelijk maar 99 euro boven budget (voor eentje waar je enigszins op kan gamen): http://www.dell.com/nl/p/alienware-x51-r2/pd.aspx

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:38

Tribits

Onkruid vergaat niet

De pricewatch: Silverstone RAVEN RVZ01 wordt ook nog wel eens gekozen voor systemen die makkelijk mee te nemen moeten zijn. Je kan met behulp van de riser card een videokaart van normale hoogte in zetten (wel even letten op de lengte). Nadeel is dat het nou niet de makkelijkste kast is om mee te beginnen als bouwer. Dat laatste is natuurlijk geen probleem als je dat laat doen. Let verder op dat je een SFX voeding nodig hebt, maar ook daar kan een PC bouwer je wel verder mee helpen.
CptChaos schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:40:
En anders is de Alienware X51 er nog. Het is even wat langer sparen, hij is namelijk maar 99 euro boven budget (voor eentje waar je enigszins op kan gamen): http://www.dell.com/nl/p/alienware-x51-r2/pd.aspx
Ik heb wel eens eerder naar die dingen gekeken. Op het eerste gezicht een leuke console concurent met die compacte behuizing. Helaas zijn de betaalbare modellen met een matige videokaart (GTX 745) uitgerust en zijn de modellen met een wat betere videokaart ruim boven de duizend euro en daarmee dus wel aardig overprijsd, hoewel de Raven RVZ01 zich nou ook niet echt leent voor low budget builds:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1ASRock B85M-ITX€ 74,95€ 74,95
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 187,95€ 187,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 53,50€ 53,50
1Silverstone RAVEN RVZ01€ 80,95€ 80,95
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 30,95€ 30,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Silverstone SFX 450W Bronze€ 76,30€ 76,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 749,60

[ Voor 91% gewijzigd door Tribits op 07-02-2015 18:58 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Xypod13
Ja, ik denk dat ik het bij deze hou: http://www.newegg.com/Pro...51-_-83-156-625-_-Product

Die is toch ook goed?

Verwijderd

Zoals al eerder gezegd is, Nee.
Je kan voor dat geld een veel beter systeem samenstellen.
Het zal wel werken, daar niet van.
Maar dit is al eerder verteld, luisteren lijk je toch niet te doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 20:06 ]

• Xypod13
Maar ik kan er toch wel redelijk op gamen? En anders upgrade ik em...

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je koopt geen pc om hem meteen te gaan upgraden toch? Die 745 die erin zit is echt een lachertje.

Moet dan ding trouwens in Amerika gekocht worden, anders zie ik het nut van newegg/ppp niet.

Verwijderd

Lees je vorige topics nou gewoon eens na. Staan gewoon antwoorden op al je vragen.
De videokaart is gewoon slecht. Upgraden is geen goede optie bij de meeste kant en klare pc's.
Bovendien had je dan beter gewoon vanaf het begin een betere pc kunnen kopen.
Bij je andere topics staan een aantal lijstjes, die veel beter zijn als dat alienware ding.
En hier boven ook. Dat is een veel beter systeem dan de alienware, en op ongeveer hetzelfde formaat.
Als de pc bouwen het probleem is, bijna elke winkel, bied ook een bouwservice aan. Dan zetten ze gewoon de pc van jou keuze in elkaar, met garantie. Kost meestal rond de 50 euro.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 20:24 ]

• Xypod13
Een lachertje :)

Verwijderd

Wat?

• Hahn
br00ky zei:
Die 745 die erin zit is echt een lachertje.
en dat vindt Lars blijkbaar een leuk woord ofzo :? Verder volg ik ook niet echt waar 'ie nou eigenlijk mee bezig is. Zag net dat dit al z'n 5e topic is over een nieuwe computer kopen 8)7

• Xypod13
Srr, ben nog jong dus.... :)

Maar is er een goedkope gpu die ik dan kan vervangen in plaats van de gtx 745?

• Hahn
Dat je 14 bent is geen reden, dat kan je niet blijven noemen als excuus :) En nogmaals: je kan zelf prima lezen, dus zoek eens wat reviews op en ga zelf aan de slag.

• Xypod13
Maar is er nog een goedkope gpu i.p.v. De gtx 745?

[ Voor 24% gewijzigd door Xypod13 op 07-02-2015 20:57 ]

Verwijderd

Ja zag ik ook al, en de eisen veranderen elke keer, eerst moet er een 6 core am3 processor in zijn laptop komen, dan een barebone van zotac, dan weer een barebone, en dan weer 2x een pc ofzo.
Dat je jong bent is geen excuus..

• Hahn
Larsd2001m schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:57:
Maar is er nog een goedkope gpu i.p.v. De gtx 745?
Vast wel. We blijven niet bezig.

• Xypod13
Ok, ik weet genoeg ;)

Verwijderd

Hahah zat. ;)

• Xypod13
Is er nog iets waar ik op moet letten als ik een gpu koop?

Verwijderd

Dat hij in de antec 110 past :+
Google helpt bij veel vragen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 21:01 ]

Pagina: 1