Hallo mede-tweakers.
Voor een vriendin van me gaan we een nieuwe pc te bouwen. Nu ben ik altijd aardig thuis geweest in het samenstellen van pc's, maar ben de laatste tijd niet gek aktief meer. Heb een aardig lijstje in elkaar gezet, maar vraag me af of hier nog ruimte is voor verbetering.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Word voornamelijk gebruikt voor games, films/series & office gebruik
Kwa games valt het eigenlijk ook wel mee, vooral Blizzard games en strategie. Ze speelt geen shooters
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles is voor de rest aanwezig, incl een 22 inch monitor 1680X1050
Ook is er nog een schijf van 1TB aanwezig voor data
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nette CPU, GPU en SSD. Het hoeft niet top of the line te zijn, maar wel zo leuk mogelijk binnen dit buget.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel wat betreft processor, Nvidia wat betreft GPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje geluids arm is altijd fijn
Ga je overklokken?
In de toekomst eventueel wel, vandaar de "K" processor in het lijstje
Waar ik naar blijf kijken is:
- Eventueel M2 SSD'tje. Maar deze zijn echter nog stuk duurder dan een normale sata variant, waar ik met dit buget beter op een sata versie kan blijven geloof ik.
- Heb "maar" 8GB ram geplaatst. Al is dit voor de meeste hedendaagse games volgens mij wel voldoende?
- Geheugen. heb ik hier geheugen met goede clocksnelheden, en gaat eventueel overclocken een beetje incl met dit geheugen?
Mijn gemaakte lijstje:
Graag jullie advies
Voor een vriendin van me gaan we een nieuwe pc te bouwen. Nu ben ik altijd aardig thuis geweest in het samenstellen van pc's, maar ben de laatste tijd niet gek aktief meer. Heb een aardig lijstje in elkaar gezet, maar vraag me af of hier nog ruimte is voor verbetering.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Word voornamelijk gebruikt voor games, films/series & office gebruik
Kwa games valt het eigenlijk ook wel mee, vooral Blizzard games en strategie. Ze speelt geen shooters
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles is voor de rest aanwezig, incl een 22 inch monitor 1680X1050
Ook is er nog een schijf van 1TB aanwezig voor data
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nette CPU, GPU en SSD. Het hoeft niet top of the line te zijn, maar wel zo leuk mogelijk binnen dit buget.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel wat betreft processor, Nvidia wat betreft GPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje geluids arm is altijd fijn
Ga je overklokken?
In de toekomst eventueel wel, vandaar de "K" processor in het lijstje
Waar ik naar blijf kijken is:
- Eventueel M2 SSD'tje. Maar deze zijn echter nog stuk duurder dan een normale sata variant, waar ik met dit buget beter op een sata versie kan blijven geloof ik.
- Heb "maar" 8GB ram geplaatst. Al is dit voor de meeste hedendaagse games volgens mij wel voldoende?
- Geheugen. heb ik hier geheugen met goede clocksnelheden, en gaat eventueel overclocken een beetje incl met dit geheugen?
Mijn gemaakte lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 239,45 | € 239,45 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | € 107,97 | € 107,97 |
| 1 | Gigabyte GV-N960WF2OC-2GD | € 220,95 | € 220,95 |
| 1 | BitFenix Shadow | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 71,72 | € 71,72 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 115,95 | € 115,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 919,39 | |
Graag jullie advies