1080p gaming ~900 euro

Pagina: 1
Acties:

• reaper01
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-10-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 900€, maar niet veel meer dan dat.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
New build (aan de hand van het basisgamesysteem van de BBG);
Zie hieronder:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Asus B85M-G (C2)€ 62,95€ 62,95
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 259,-€ 259,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 53,50€ 53,50
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 32,95€ 32,95
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 26,95€ 26,95
1Scythe Slip Stream 1200rpm, 120mm€ 5,95€ 5,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,-€ 62,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,22€ 13,22
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 55,90€ 55,90
1Crucial MX100 256GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 907,36

Heb je nog bepaalde vragen?

Is er misschien een betere case die ik kan nemen, bijvoorbeeld een die beschikt over 2 case fans (achter en voor)?

Is de Asus R9 290 een goede GPU voor die prijs?

Is het een goed idee om te wachten op de nieuwe GPU danwel CPU serie van AMD die in Q2 uitkomt? In beginsel zou wachten geen beletsel vormen, omdat mijn huidige PC wel wat gebrekken begint te vertonen, maar er nog geen ernstige mankementen zijn.

Is het ook een goed idee om te wachten met kopen totdat de euro wat meer in prijs gestegen is?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goed gekoelde pc, kwalitatief goede onderdelen (uiteraard)

Ga je overklokken?
Nee, niet van plan

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Mooie build al! Hier wat tips en de antwoorden op je vragen:

Deze kast is toch net wat handiger: pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) hij heeft wel twee fans en hier past de cpu koeler er zeker in. (Bij die bitfenix is het kantje-boord.)

De Asus kaart is een goede kaart, hoewel de meningen een beetje verdeeld zijn. Hij koelt niet even goed als bijvoorbeeld de sapphire tri-x variant, die wel €30,- hoger gepijst ligt, maar het is al een hele vooruitgang op de reference kaart van AMD zelf. Hij is overigens snel, zeker voor die prijs en ik denk dat je er geen spijt van gaat krijgen.

Wachten, tja, als jij niet per sé nu een computer nodig hebt, kan het leuk zijn om te wachten, vooral omdat de prijzen dan weer allemaal overhoop raken of omdat er misschien iets interessants bijzit dat nieuw is, maar aan de andere kant wordt hardware steeds een beetje duurder. De 3xx generatie amd kaarten zien er tot nu toe wel veelbelovend uit.

Heb je echt een dvd-brander nodig? :P

Hoe ziet je systeem er nu eigenlijk uit? Misschien kun je hem wel updaten?

• reaper01
Dankje voor je tips :).

Die kast ziet er inderdaad goed uit, ik vraag me alleen een beetje af of hij wel goed stof afweerbaar is.

DVD-brander, tsja waarschijnlijk heb ik hem niett echt nodig, maar ik vind het toch fijn om er een te hebben ;p.

Nu heb ik een oude pricewatch: Dell Inspiron 580 uit 2010 ofzo. Bij het opstarten hoor ik nu een raar zoemend geluid dat gelukkig na enkele minuten wel verdwijnt.
Upgraden is niet echt mogelijk, ik heb wel een paar jaar geleden de HD4550 GPU (ofzo) vervangen door een pricewatch: Asus ENGTX550 TI DC/DI/1GD5.

[ Voor 8% gewijzigd door reaper01 op 06-02-2015 17:09 ]

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Hij heeft wel stoffilters, maar die zijn niet uitneembaar. Je zal af en toe wat stof moeten verwijderen, maar ik zou me er geen zorgen om maken. De neos heeft dit wel, maar dan moet je weer een extra fan kopen, dat is wel aan te raden. De keuze is aan jou. Beide zijn een goede keuze.

• Maveryth
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07-2025
Een tweedehands videokaart kan veel geld besparen:
tweakers.net/aanbod/766479/club3d-radeon-r9-290x-4gb.html

Verwijderd

Of als je toch nog even de tijd hebt, doorsparen voor een mooie kast en voeding, die in ieder geval jaren mee gaan!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:38

Tribits

Onkruid vergaat niet

reaper01 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:37:
Is het ook een goed idee om te wachten met kopen totdat de euro wat meer in prijs gestegen is?
Ik geloof dat economen er van uit gaan dat 1,20 een vrij normale wisselkoers is voor de dollar. We zitten daar nu iets onder maar ik schat de kans niet zo groot dat we nog terug gaan naar de 1,40 waar we een klein jaartje geleden nog op zaten. Dat werd over het algemeen toch als een uitwas gezien. Kortom, reken er maar niet op.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• reaper01
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:33:
Of als je toch nog even de tijd hebt, doorsparen voor een mooie kast en voeding, die in ieder geval jaren mee gaan!
Wat is er mis met de voeding dan denk je?

Ik ben nu aan het kijken naar deze kast: pricewatch: Corsair Graphite 230T

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:38

Tribits

Onkruid vergaat niet

Met die voeding is op zich niets mis maar een pricewatch: Seasonic S12G 450W heeft een 80 Plus Gold (ipv bronze) certificering en is kwalitatief wat beter. Een relatief goedkope kast voor een dure build kan wat vreemd overkomen maar het is een beetje een persoonlijke voorkeur, over het algemeen zal het wel werken. Problemen die je tegen kan komen is dat de koeling minder goed is, de kast minder stil is en vooral van goedkopere materialen is gemaakt. Verder vooral reviews lezen zou ik zeggen om de verschillen te achterhalen en bepalen wat voor jezelf belangrijk is (stilte, koeling, uiterlijk, netheid etc.).

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
NEEE!!!! Foei!! We zitten hier bij Desktop Aankoop Advies, geen Stofzuiger Aankoop Advies ;)

Serieus niet zo'n ding nemen, een vriend van me heeft die in crossfire, wat een takke herrie! Een headset is aangeraden aangezien ze zoveel herrie maken tijdens het gamen. En dan nog gerust 95 graden worden die dingen. Hij heeft er 3 (non X) in een FD R5, dus niet doen a.u.b. (mits je een gehoor apparaat hebt, dan kun je hem nog uitzetten en hoor je het niet meer).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Maveryth
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07-2025
@pwillemske Aah hier was ik mij niet van bewust. Goed dat je het zegt. Ik heb het even opgezocht en dat is gewoon niet normaal...

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:27
Zou die asus ook niet doen. Helaas heeft die geen geheugen koeler. Dus gaat regelmatig terug omdat het geheugen is gaan koken. Vrijwel elk andere non reffrence r9 290 is goed.
Pagina: 1