[BBG] Instap- en basissysteem maart 2015 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nee daarmee zal de WiFi ontvangst niet echt geweldig zijn, verder dan enkele decimeters zal je niet komen. :p

Maar naast dat wordt het totaalplaatje dan ook sowieso vrij duur dan, 'mijn systeem' had al WiFi en Bluetooth ingebouwd. Ook kleiner, makkelijker in elkaar te zetten en meestal gewoon sneller.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte BRIX GB-BXCE-2955€ 137,95€ 137,95
1Crucial CT51264BF160BJ€ 27,95€ 27,95
1Plextor PX-128M5M 128GB€ 56,49€ 56,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 222,39

Dit is met de versie waar geen 2,5 inch HDD of SSD in kan die is wat duurder, dat is onderstaande. pricewatch: Gigabyte BRIX GB-BXCEH-2955

Of ook te nemen met 256GB opslag, mocht 128GB niet genoeg zijn: pricewatch: Crucial M550 mSATA 256GB

En die Antec behuizing in het basis systeem is geen optie, veel te weinig voorraad.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 95,95€ 95,95
1MSI A78M-E45€ 48,95€ 48,95
1Sharkoon MA-I1000€ 24,99€ 24,99
1G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL€ 67,95€ 67,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Crucial BX100 250GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 358,74

[ Voor 47% gewijzigd door -The_Mask- op 26-02-2015 19:44 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:53

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik sluit me er inderdaad toch maar bij aan, die Antec gaat bij veel winkels al snel naar €26, dus voor €1 extra USB 3 in de front is geen slechte deal natuurlijk. Wel is het zo dat die Sharkoon toch echt geen €25 is maar op zijn minst €30 en eerder een gemiddelde prijs van €35 heeft. Ik denk dat bovenstaand systeem op geen enkel punt goedkoper kan, tenzij je genoegen neemt met 128 GB SSD maar je bespaart dan maar weinig en levert meteen de helft van je ruimte in. Kortom, dit moet hem gewoon zijn. Misschien zakt die BX binnenkort nog wat omdat hij toch nog maar kort op de markt is, en dan zit je toch rond de gewenste €350. Wel jammer dat het net niet lukt de zaak eronder te krijgen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-02-2015 00:29 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 22:54
Prima basissysteem alleen die kast maar bij één winkel goedkoop
De prijs (excl verzenden) van de pricewatch: Sharkoon MA-I1000 is bij de op één- en op twee-na-goedkoopste winkels €32 en bij de overige winkels minimaal €36.

Deze Antec pricewatch: Antec ESK3000B-U3 is bij 5 winkels goedkoper dan €32 en alle winkels goedkoper dan €36.

Dus voor €31 kan je bij 5 winkels die antec halen en bij 1 die sharkoon
en voor €36 kan je bij 10 winkels die antec krijgen en bij 4 die sharkoon

En mocht die antec niet te leveren zijn dan is deze kast pricewatch: Cooler Master Elite 344 USB 3.0 Zilver ook bij 5 winkels voor minder dan €32 te krijgen en bij 15 winkels voor minder dan €36.

edit>extra uitleg toegevoegd

[ Voor 38% gewijzigd door Rrob op 27-02-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Rrob schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:40:
Prima basissysteem alleen die kast is niet ok. De prijs bij winkels 2 en 3 is al €32 en daarna minimaal €36.
Deze Antec pricewatch: Antec ESK3000B-U3 is bij 5 winkels goedkoper dan de nr 2 van die sharkoon en bij álle 10 (8 groen) goedkoper dan bij winkel 4!
7(8)7 7(8)7 7(8)7

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
winkels X en Y... ja ehh hier kan ik (en The Mask denk ik ook niet) geen touw aanvast knopen.
want naar gelang ik de boel sorteer verandert ook de volgorde van de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Serieus? Was toch wel duidelijk dat de Antec niet kan.... :X
-The_Mask- schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:38:
Maar van de Antec behuizing zijn er maar twee leverbaar bij alle webshops samen met uitzondering van MaxICT die het de behuizing uit Duitsland haalt en Alternate waarvan ik het niet weet, maar dat is dus geen optie.
-The_Mask- schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:07:
Van de Sharkoon is meer voorraad bij de leveranciers.
-The_Mask- schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:26:
En die Antec behuizing in het basis systeem is geen optie, veel te weinig voorraad.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Die Cooler Master ziet er anders niet slecht uit.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:47:
Serieus? Was toch wel duidelijk dat de Antec niet kan.... :X

[...]

[...]

[...]
Waarop baseer je dat? Volgens de pricewatch kunnen 8 winkels die antec leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 6 jaar oud basissysteem, (AMD4850E, 2gb ram, 320g hdd) dat zit nu wel aan zijn grens. Waar ik tegenaan loop is voornamelijk het geheugen: gedeeld ram voor video en programma's die steeds zwaarder worden. Destijds was het de vraag of het 2 of 4gb ram moest zijn, maar met de zwaardere videodingen gaat het heel hard met dat gedeelde geheugen: ik had liever 4gb gehad. Daarom denk ik dat een basispc met 8gb ram en een 256g ssd in een uatx kast het beste is.

+1 stem voor de pc van NitroX:
NitroX infinity schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:03:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI A78M-E45€ 48,95€ 48,95
1Sharkoon MA-I1000€ 24,99€ 24,99
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 59,50€ 59,50
1Antec VP350P€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 350,29
PS: Ik vind de mitx builds wel heel charmant, uatx is erg groot met erg veel lucht. Maar om er tussen nu en 5-6 jaar nog iets bij te kunnen doen (video, hdd), denk ik dat uatx beter is voor een basispc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Rrob schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:40:
[...]

Waarop baseer je dat? Volgens de pricewatch kunnen 8 winkels die antec leveren.
Door gewoon te lezen.
Trage geheugen is geen goede optie, dat geeft veel performanceverlies bij grafische toepassingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
dan heb ik waarschijnlijk een leesbril nodig... Maar goed dan doen we die antec niet.
Ik neem overigens wel aan dat je het met me eens bent dat een onderdeel dat slechts bij 1 winkel voor een lage prijs te koop is en bij alle andere winkels minstens 28% duurder is niet ideaal is voor een BBG.
Daarom wil stelde ik naast de antec ook de pricewatch: Cooler Master Elite 344 USB 3.0 Zilver voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Die heeft helaas geen native 2.5'' bay. Natuurlijk helemaal niet erg, maar ik geef je de kost voor alle "waar moet ik mijn SSD plaatsen" topics ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:24
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:58:
[...]

Door gewoon te lezen.

[...]

Trage geheugen is geen goede optie, dat geeft veel performanceverlies bij grafische toepassingen.
Geheugen mag dan wel 'traag' zijn maar in combinatie met de A8-7600 zal het je betere prestaties leveren dan een A8-6600K met DDR3-1866 of DDR3-2133.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar er hoeft niet perse gekozen te worden, dan in plaats van "of of", kan er ook gewoon "en" worden gedaan. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:24
Maar dan moet je een HDD of SSHD nemen in plaats van een SSD want ik neem aan dat een kleinere SSD ongewenst is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik kom nu toch wel heel dicht in de buurt van de 350 door het moederbord nog even te switchen. De kast lijkt mij de Cooler Master toch de stabielste keus, bij veel SSD's wordt een bracket meegeleverd en eerlijk gezegd zou het me niet verbazen dat Cooler Master dat ook zelf doet. In ieder geval, wat denken jullie hiervan:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI A68HM-P33€ 41,95€ 41,95
1Cooler Master Elite 344 USB 3.0 Zilver€ 28,-€ 28,-
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 66,95€ 66,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 353,75

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 18:00
Deze configuratie ziet er goed uit.
De Cooler Master kast is inderdaad de stabielere keuze,
Het moederbord is minder uitgebreid en voelt jammer, maar als we de prijs nog een beetje richting de €350 willen houden moeten er ergens concessies worden gedaan. Slechts 2 geheugenreepjes is jammer en ook de HDMI connector mis ik, maar heeft wel DVI en geheugenuitbreiding zal ook maar voor weinig gebruikers ooit gaan spelen. Voor mij een acceptabel board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de vele input en goede discussie! Ik heb de systemen zoals ze nu in de TS staan in de BBG gezet.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dus je verplicht nu mensen de behuizing bij MaxICT te halen (of misschien Alternate) omdat die anders nergens verkrijgbaar zal zijn...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Hij is echt wel elders leverbaar. De beschikbaarheid is minimaal even goed als van de Sharkoon kast die je zelf blijft aandragen, alleen die is duurder en bijv. niet bij Azerty leverbaar, toch een van de populaire webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja er zijn twee op voorraad bij alle webshops samen zoals ik al tig keer heb gezegd, twee is gewoon nooit genoeg voor in de BBG, van de Sharkoon zijn veel meer op voorraad.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 18:00
Zucht, wat een eindeloze discussie over die stomme kasten.

Even op een rijtje:
- De pricewatch: Antec ESK3000B-U3 heeft een laagste prijs van €27,95 en wordt door 9 webwinkels aangeboden, maar de meeste webwinkels hebben deze niet zelf op voorraad en moeten hem bij hun leverancier bestellen. Deze leverancier centrale leverancier heeft slechts 2 stuks op voorraad. Alleen Max ICT heeft er zelf 97 op voorraad, en mogelijk heeft Alternate er zelf ook een paar. Conclusie: slechts 1 of 2 leveranciers kunnen echt leveren.
- De pricewatch: Sharkoon MA-I1000 wordt door 1 webshop goedkoop geleverd (€24,99) maar is bij de 8 overige webshops een heel stuk duurder. Leuk als je alles bij die ene webshop kunt en wilt kopen maar anders ben je het haasje.

Beide kasten voldoen niet aan de eisen die we hier altijd aan de componenten stellen, namelijk: goed leverbaar en niet een aanbieding.

De pricewatch: Cooler Master Elite 344 USB 3.0 Zilver hebben we eerder aangeboden in BBG's, te koop vanaf €28 en niet extreem duurder bij de overige shops, door 32 shops aangeboden, bij meeste webshops op voorraad en 422 stuks bij de leverancier.

Ik snap dus echt niet dat Stefan na alle commentaar toch voor de Antec kast is gegaan i.p.v. de Cooler Master, Die €0,05 goedkoper bij de goedkoopste leverancier zal het niet geweest zijn. Ik hoop dat hij dit nog wat nader wil toelichten want dit is duidelijk niet een keuze die hier op het forum wordt gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Volgens mij hebben Afuture en Megekko dezelfde leverancier. De "bij leverancier" voorraad is elke keer exact hetzelfde. Kan toeval zijn, hoor, maar het viel me op.

Overigens heb ik een Antec kast bij Megekko besteld en die was binnen 2 dagen leverbaar. Prima dus! Nu staat ie toevallig op "Uit voorraad leverbaar: 0 stuks Levertijd: meer dan 7 dagen" en hebben ze hem uit de pricewatch gehaald, maar het was dan ook een ander model (de ASK3000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:05:
Hij is echt wel elders leverbaar. De beschikbaarheid is minimaal even goed als van de Sharkoon kast die je zelf blijft aandragen, alleen die is duurder en bijv. niet bij Azerty leverbaar, toch een van de populaire webshops.
Zou de pricewatch: Antec ESK3000B-U3 is op dit moment alleen nog maar te krijgen bij MaxICT, voor de rest is die uitverkocht (sommige site's moeten de voorraad nog aanpassen).

Dus geloof je mij nu wel? Nu maar veranderen naar een andere dus!

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:05:
Eh, hallo?

De pricewatch is nu ook redelijk up-to-date en de voorraad van de webshops is nu ook kloppend. Alleen MaxICT is dus nog maar over omdat die de behuizing in Duitsland haalt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

-The_Mask- schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:00:
[...]

Eh, hallo?

De pricewatch is nu ook redelijk up-to-date en de voorraad van de webshops is nu ook kloppend. Alleen MaxICT is dus nog maar over omdat die de behuizing in Duitsland haalt.
Je kan het ook overdrijven, hij staat bij veel webwinkels op 2-3 dagen omdat ze hem bij de leverancier moeten bestellen waar hij wel massaal op voorraad is. Dat doen ze wel vaker met producten die niet zo hard lopen; zodra ze een klant ervoor krijgen hem zelf bij de leverancier bestellen. Maar kortom binnen 3 dagen is hij er dus meestal wel en bovendien is de kans groot dat als ze door deze BBG de vraag naar die kasten zien stijgen ze ook eerder zelf weer een voorraadje in huis halen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat heb ik nu al meer dan vijf keer gezegd? Dat de leverancier maar twee behuizingen op voorraad had en dat alleen MaxICT er wel meer dan twee kon leveren omdat die als enige de behuizing in Duitsland koopt.

Er waren dus voordat de BBG online kwam maar twee totaal te koop als je MaxICT niet mee rekent. Twee behuizingen op voorraad bij één leverancier is natuurlijk veel te weinig. Er was ook geen enkele webshop met eigen voorraad, alleen die twee dus.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Nou je zegt het nu pas zo duidelijk, maar hoe weet jij dat al die webwinkels allemaal dezelfde leverancier hebben? Dat lijkt mij persoonlijk al sterk, maar ik weet iig wél dat veel winkels sowieso meerdere leveranciers hebben en niet van 1 groothandel afhankelijk (willen) zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
-The_Mask- schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:48:
[...]

Zou de pricewatch: Antec ESK3000B-U3 is op dit moment alleen nog maar te krijgen bij MaxICT, voor de rest is die uitverkocht (sommige site's moeten de voorraad nog aanpassen).

Dus geloof je mij nu wel? Nu maar veranderen naar een andere dus!
Het punt is dat de andere optie die aangedragen is, de pricewatch: Sharkoon MA-I1000 ook gewoon even slecht leverbaar was toen we de BBG hebben opgesteld als we het aantal shops bekeken ten opzichte van de Antec kast. Hij is nu inderdaad zeer slecht leverbaar maar de kans dat het bij de Sharkoon ook was gebeurd is even groot, ook al is de begin voorraad wat groter. Daarnaast speelt het feit nog mee dat die gemiddeld simpelweg te duur is voor in deze BBG. Verwijten maken is makkelijk, maar ik verwacht dan wel goede alternatieven en er is keer op keer gebleken dat de Sharkoon kast dat niet is. Meerdere mensen hebben aangegeven dat deze kast te snel op loopt in prijs waardoor de gemiddelde prijs behoorlijk fors is, daarnaast was de beschikbaarheid vergelijkbaar met die van de Antec.

Ik heb de BBG inmiddels geupdate dat de pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0 een betere keuze is. Deze heeft ook direct een 2.5" slot waardoor je hier geen rekening hoeft te houden + het rechtvaardigd de iets hogere prijs ten opzichte van de Antec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is 100% onzin wat je zegt, er is namelijk niks veranderd aan de voorraad van de Sharkoon, daar waren tussen de 40 en 50 op voorraad bij de leverancier, bij dezelfde webshops als nu en van de Antec maar twee en dat heb ik echt meermaals duidelijk gemaakt.

Daarnaast hoefde je van mij ook niet perse de Sharkoon te nemen, het was alleen maar één van de goede opties. De Antec was gewoon nooit een goede optie, vandaar dat ik dat meermaals toch vrij duidelijk heb gemaakt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik zou voor het instap systeem eerder voor een ASUS AM1I-A gaan pricewatch: Asus AM1I-A

Dit omdat hij gemiddeld nog een paar euro goedkoper is dan de MSI en hij heeft meer USB poorten. Naar mijn idee reden genoeg voor een instap systeem.

Wat betreft het basis systeem is de keus voor Ripjaws mij een compleet raadsel, voor aanzienlijk minder geld heb je 8GB value ram, meer dan voldoende voor een basis systeem. Het verschil ga je niet merken.

Wat betreft het moederbord van het basis systeem, ik zou eerder gaan voor de uitgebreidere ASUS A88XM-Plus, reden: betere stroomvoorziening van de componenten, uitgebreidere chipset, meer SATA aansluitingen.

pricewatch: Asus A88XM-PLUS

Mocht de 8 euro hogere prijs een te groot verschil maken dan zou ik voor de A68HM-Plus gaan.
Dit bord is een jaar nieuwer, heeft ook een betere stroomvoorziening en heeft betere audio.
Mogelijk dat het bord ook nog iets zuiniger is, maar dat is slechts een gok.

pricewatch: Asus A68HM-Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:32

Thomg

Aww yiss

HKS-Skyline schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:57:
Ik zou voor het instap systeem eerder voor een ASUS AM1I-A gaan pricewatch: Asus AM1I-A

Dit omdat hij gemiddeld nog een paar euro goedkoper is dan de MSI en hij heeft meer USB poorten. Naar mijn idee reden genoeg voor een instap systeem.

Wat betreft het basis systeem is de keus voor Ripjaws mij een compleet raadsel, voor aanzienlijk minder geld heb je 8GB value ram, meer dan voldoende voor een basis systeem. Het verschil ga je niet merken.

Wat betreft het moederbord van het basis systeem, ik zou eerder gaan voor de uitgebreidere ASUS A88XM-Plus, reden: betere stroomvoorziening van de componenten, uitgebreidere chipset, meer SATA aansluitingen.

pricewatch: Asus A88XM-PLUS

Mocht de 8 euro hogere prijs een te groot verschil maken dan zou ik voor de A68HM-Plus gaan.
Dit bord is een jaar nieuwer, heeft ook een betere stroomvoorziening en heeft betere audio.
Mogelijk dat het bord ook nog iets zuiniger is, maar dat is slechts een gok.

pricewatch: Asus A68HM-Plus
Gekeken naar de datum, laatste reactie en dat de bbg zelf al live is?
Kom over een maandje weer voor de BBG van mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Thomg schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:59:
[...]

Gekeken naar de datum, laatste reactie en dat de bbg zelf al live is?
Kom over een maandje weer voor de BBG van mei.
Dan vraag ik mij af waarom hij nog pinned staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wargain
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-07 16:07
Ik ben zeer geïnteresseerd in het basissysteem en heb her en der wat ingelezen.
Mijn vraag is of een moederbord obv een amd88x een verbetering is? Bijvoorbeeld het A88XM bord.

Edit:😱 beetje onnozele opmerking gezien laatste post😄

[ Voor 17% gewijzigd door Wargain op 30-03-2015 18:16 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste