ik denk dat het in elkaars verlengde ligt. als de Celeron langer meegaat dan is het de meerprijs nu zeker waard. omdat op de lange termijn je goedkoper uit bent. en dus de overweging waard.NitroX infinity schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:17:
Laat ik een andere vraag stellen; Zal het systeem langer gebruikt kunnen worden met die Athlon 5350 of met een Celeron G1840? Dat lijkt mij voor systemen met een klein budget wat belangrijker dan de vraag die jij stelt.
andersom kan overigens ook, door dat celeron een dualcore is, is het beter om de AMD te kiezen gezien zijn vier cores.
ik ben overigens niet tegen de Celeron. prima als de celeron gekozen wordt maar dan op juiste argumenten. niet omdat de celeron sneller is en daar door 'beter'. want dat kan je ook wederom omdraaien, de AMD heeft vier cores en is daarom 'beter'
aangenomen dan dat beide systemen 4 jaar meegaan. zonder enkele problemen. dat beide systemen doen wat ze moeten doen, zonder dat dit problemen oplevert.
waarom moet er dan per se voor een Celeron gekozen worden (of AMD for that matter)?
welke voordelen biedt de Celeron, anders dan extra snelheid, wat je bij AMD zal missen?
Is de meerprijs van een Celeron het dus waard, of is het 'zonde' van het geld.
Dit is waar het om draait, niet of de geheugenbus wel snelgenoeg is. niet of de CPU alle benchmarks als eerste afrondt. das in theorie allemaal heel fijn. de gebruiker waarvoor deze systemen zal waarschijnlijk niet eens antwoord kunnen geven op de vraag hoeveel ram ie heeft...
http://assets.catawiki.nl...12c-92d2-0050569439b1.jpg