yep, ben benieuwd naar die invalshoekMakkelijk schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:33:
Gelukkig is de Speld de enige die tot nu toe zinnige berichtvoering geeft hierover
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Hmm okee. Nu jij het zei ging ik er eens meer op letten, maar die beste man in de Studio kan het ook goed..Famous schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:34:
[...]
Beetje " uh" zeggen snap ik best, zeker in een geval als dat maar mevrouw zij het zo vaak dat ik er gewoon de kriebels van kreeg.
Mijn god.. Idd, knap ergelijk.
(bedankt...)
Ja, eeuh, uh, graageuh, gedaan!KillStream schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:35:
[...]
Hmm okee. Nu jij het zei ging ik er eens meer op letten, maar die beste man in de Studio kan het ook goed..
(bedankt...)
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Volgens mij heeft iedereen die moet improviseren dat wel.KillStream schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:35:
[...]
Hmm okee. Nu jij het zei ging ik er eens meer op letten, maar die beste man in de Studio kan het ook goed..
(bedankt...)
Daarom is dat bij voetballers zo erg, die staan vaak vol met adrenaline en moetne nog opletten dat ze niets verkeerds zeggen want dan hebben ze ruzie met zaakwaarnemers en VI.
[ Voor 20% gewijzigd door Afvalzak op 29-01-2015 22:38 ]
[ Voor 23% gewijzigd door ShitHappens op 29-01-2015 22:40 ]
Jouw woordenboek*Makkelijk schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:34:
[...]
Volgens jou woordenboek niet, volgens de mijne wel. Kennelijk.
Nu weten we in elk geval dat jouw woordenboek niet goed is
En kijken of er geen radicale script-schrijvers informatica geven op scholen, of werken bij computerwinkels.DaniëlWW2 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:34:
[...]
Ruiten ingooien en dan alle kabels lostrekken en anders vastmaken. Dat zal ze leren.
Hopelijk gaat de PVV direct nog kamervragen stellen.
People as things, that’s where it starts.
Lijkt niet live. Op NPO wel: http://www.npo.nl/live/npo-1
Dat zal idd best. Maar nu het mij zo verteld werd ging ik er eens op letten, en nu hoor ik alleen maar uh.Afvalzak schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:36:
[...]
Volgens mij heeft iedereen die moet improviseren dat wel.
En volgens mij heb ik dat zelf nooit zo erg, als ik onverwacht iets vertellen moet waar ik niet helemaal zeker van ben...
Mja, beetje offtopic zo..
Op t live knopje drukkenHollowGamer schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:39:
[...]
Lijkt niet live. Op NPO wel: http://www.npo.nl/live/npo-1
En Hilversum was niet helemaal voorbereid, want het kon.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
[ Voor 26% gewijzigd door Sumerechny op 29-01-2015 22:42 ]
Net zoals de daders van de aanslagen op Charlie Hebdo, die zich uren verschuild hielden.
Misschien heeft dat een beeld gecreëerd dat hij lang de tijd zou hebben om zijn boodschap te broadcasten.
Want de mensen die gegijzeld zijn behoren niet tot de bevolking?.oisyn schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:26:
[...]
Hij drijgt ermee tegenover de gegijzelden om iets voor elkaar te krijgen, als hefboom. Hij dreigt het volk er niet mee. Dat is nogal een belangrijke nuance.
En hij dreigt dat er 8 bommen verspreid zijn met radioactief materiaal, dat dit niet klopt dat weten de mensen die hij op dat moment gijzeld niet.
Daarnaast eist hij zendtijd.
Dus op dat moment is het gewoon terrorisme. Want hij eist iets en zet deze eis kracht bij door te beweren dat er 8 bommen zijn welke ontploffen als hij niet krijgt wat hij wil.
Ja achteraf zijn die bommen er niet en misschien is het pistool ook nep of geeneens geladen. Maar op dat specifieke moment weten de mensen welke hij bedreigt dit niet.
Dan ga je ervan uit dat alle tweakers hackers zijnVasZaitsev schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:29:
De vraag is natuurlijk, gezien dit een "hacker" was...
Heeft Tweakers hier al publiekelijk afstand van genomen?
The ramblings of an idiot
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Dat laatste lijkt mij een gegeven, de rest zie ik eigenlijk ook nog wel gebeuren bij de PVV.VasZaitsev schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:38:
[...]
En kijken of er geen radicale script-schrijvers informatica geven op scholen, of werken bij computerwinkels.
Hopelijk gaat de PVV direct nog kamervragen stellen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zegt hij niet dat hij z'n verhaal wil doen en dan gedaan is met zijn taak oid?RedHat schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:41:
Zou de dader niet hebben gedacht dat een inval uren zou duren?
Net zoals de daders van de aanslagen op Charlie Hebdo, die zich uren verschuild hielden.
Misschien heeft dat een beeld gecreëerd dat hij lang de tijd zou hebben om zijn boodschap te broadcasten.
Het kan altijd. Als ik morgen 10 mensen wil vermoorden dan kan dat.teacup schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:40:
En Hilversum was niet helemaal voorbereid, want het kon.
Dat "we waren al dan niet voorbereid" slaat nergens op. Als je het dusdanig veilig wil maken dat dit soort acties niet meer of nauwelijks voorkomen kom je vrij snel in een politiestaat terecht.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Zag ik net op Facebook. Dit heeft er weinig mee te maken volgens mij.Sumerechny schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:41:
Een filmpje uit 2012 van Anonymous..wtfLijkt bijna wel het 'verhaal' dat hij misschien zou willen vertellen...
Behalve dat het vol zit met alu-hoedje dingen.
Verwijderd
Moet je zien welke troep mensen uithalen in politiestaten. De conclusie is dat je dit soort dingen simpelweg niet voorkomt, met welke draconische maatregel dan ook.Xa!pt schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:42:
Dat "we waren al dan niet voorbereid" slaat nergens op. Als je het dusdanig veilig wil maken dat dit soort acties niet meer of nauwelijks voorkomen kom je vrij snel in een politiestaat terecht.
Jawel, maar daarmee is het nog een aanslag of terrorisme. Iemand die morgen een bank berooft en mensen gijzelt is ook geen terrorist.Deadsy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:41:
[...]
Want de mensen die gegijzeld zijn behoren niet tot de bevolking?
Met overmacht ja, maar deze man, en deze actie?Xa!pt schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:42:
De politiestaat is inderdaad wel de olifant in de kamer
Beter had ik het niet kunnen verzinnen
Het feit dat hij zei dat er nog anderen in het gebouw waren is er inderdaad sprake van een overmacht, die vermelding van de bommen help ook niet hierbij.teacup schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:44:
[...]
Met overmacht ja, maar deze man, en deze actie?
De politiestaat is inderdaad wel de olifant in de kamer
Wat is er zo bijzonder aan dan? Je kunt vanuit de trein zo het Mediapark oplopen. Het alternatief is veel erger wat mij betreft.teacup schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:44:
[...]
Met overmacht ja, maar deze man, en deze actie?
Over irritant gesproken
Ik betwijfel of Anonymous er iets mee te maken heeft, maar het zit zo vol waanideeën (alu-hoedjes dingenAfvalzak schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:43:
[...]
Zag ik net op Facebook. Dit heeft er weinig mee te maken volgens mij.
Behalve dat het vol zit met alu-hoedje dingen.
(ik kreeg het filmpje via via binnen)
Die bewaker heeft inderdaad een wereldrol gespeeldAfvalzak schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:45:
Volgens mij is er prima gereageerd, persoon naar een andere locatie leiden waar niemand is en ondertussen iedereen naar buiten sturen.
Inderdaad, en er is nog een opname gestart door de technicus zodat we deze beelden hebben.Afvalzak schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:45:
Volgens mij is er prima gereageerd, persoon naar een andere locatie leiden waar niemand is en ondertussen iedereen naar buiten sturen.
Beter had ik het niet kunnen verzinnen
Ook goed te lezen bij de NOS zelf:
NOS: 'Toen dachten we: weg hier!'
NOS-presentator Herman van der Zandt stond klaar om het Achtuurjournaal te presenteren, toen een gewapende man de redactievloer opkwam. Hij eiste zendtijd. "We hadden net gerepeteerd", zegt Van der Zandt. "We konden via een scherm meekijken wat er gebeurde."
Iemand van de studioploeg zegt dat de man een briefje gaf aan een aanwezige technicus. "Toen die las wat erop stond, zei hij meteen: hoofdredactie bellen." Ook werd de politie meteen ingeschakeld.
De technicus had niet gelijk door dat de man gewapend was. "Maar ik zag aan de portier dat het ernstig was. Na dertig seconden zag ik het wapen. Toen dachten we: we moeten hier zo snel mogelijk weg."
Ondertussen werd de indringer naar een lege studio geleid. De technicus had nog de helderheid van geest om een opname te starten, zodat werd vastgelegd wat binnen gebeurde. "Dat hebben we allemaal kunnen zien."
De ontruiming van de redactievloer verliep rustig, meldt Van der Zandt. Hij heeft bij niemand paniek gezien.
Verslaggever Martijn Bink zegt dat iedereen binnen enkele minuten buiten stond en in veiligheid was. De tientallen NOS-medewerkers zijn opgevangen in het gebouw van RTL Nederland en bij een café op het Mediapark.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Dat ze ertoe behoren impliceert niet dat het dreigement aan de bevolking is gericht. Als jij op straat wordt overvallen, is het dan ook terrorisme? Jij bent toch ook onderdeel van de bevolking? Quatsch.Deadsy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:41:
[...]
Want de mensen die gegijzeld zijn behoren niet tot de bevolking?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 29-01-2015 22:57 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Nou laten we maar even blij zijn dat het dit figuur was en niet een schietgrage leipo met een AK die meer gelooft in daden dan woorden.
Hangt er vanaf of de persoon die mij overvalt zit te dreigen dat er 8 bommen verspreid zijn in Nederland welke ontploffen wanneer ik niet doe wat hij wil (alhoewel dat in die situatie nogal overkill zou zijn en zeer ongeloofwaardig)..oisyn schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:48:
[...]
Dat ze ertoe behoren impliceert niet dat het dreigement aan de bevolking is gericht. Als jij op straat wordt overvallen, is het dan ook terrorisme? Jij bent toch ook onderdeel van de bevolking? Quatsch.
En juist dat laatste is wat het terrorisme maakt.
Dat die bommen er niet zijn is bijzaak.
Je moet niet kijken naar wat hij gedaan heeft maar naar waarmee hij heeft zitten dreigen.
Dat de bommen niet bestaan beketend niet dat het er niet toe doet dat hij ermee heeft zitten dreigen.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Met kalashnikov was de link wel snel gelegd.maratropa schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:52:
maha zie dit net pas..
Nou laten we maar even blij zijn dat het dit figuur was en niet een schietgrage leipo met een AK die meer gelooft in daden dan woorden.
Ben benieuwd of we nog wat horen over de 98 hackers en explosieven die in grote steden lagen.
Het is geen Iraanse naamTrishul schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:44:
[...]
Uiteraard, de kerel heeft immers een Arabisch/Perzische achternaam, dus joepie, de PVV kan z'n lol op![]()
Een hefboom bedoeld voor jou persoonlijk, meer niet. Ookal zijn de bommen er wel. Er is namelijk geen publieke angst. Tot ze daadwerkelijk afgaan, pas dan is het terrorisme.Deadsy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:52:
[...]
Hangt er vanaf of de persoon die mij overvalt zit te dreigen dat er 8 bommen verspreid zijn in Nederland welke ontploffen wanneer ik niet doe wat hij wil (alhoewel dat in die situatie nogal overkill zou zijn en zeer ongeloofwaardig).
En juist dat laatste is wat het terrorisme maakt.
Dat die bommen er niet zijn is bijzaak.
Je moet niet kijken naar wat hij gedaan heeft maar naar waarmee hij heeft zitten dreigen.
Dat de bommen niet bestaan beketend niet dat het er niet toe doet dat hij ermee heeft zitten dreigen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
...doet me aan een aantal films denken ...maf filmpjespartacusNLD schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:52:
*knip*
filmpje van de verdachte. icebucket challenge

Edit: Inception

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 29-01-2015 23:03 ]
Dat impliceert dat een mislukte bomaanslag geen terroristische oogmerk kan hebben..oisyn schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:54:
[...]
Een hefboom bedoeld voor jou persoonlijk, meer niet. Ookal zijn de bommen er wel. Er is namelijk geen publieke angst. Tot ze daadwerkelijk afgaan, pas dan is het terrorisme.
Verwijderd
Dat maakt jij ervan. Volgens de wet kan men dit gewoon zien als terrorisme..oisyn schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:54:
[...]
Een hefboom bedoeld voor jou persoonlijk, meer niet. Ookal zijn de bommen er wel. Er is namelijk geen publieke angst. Tot ze daadwerkelijk afgaan, pas dan is het terrorisme.
Als jij iemand bedreigt met een nep pistool dan is dat gewoon een misdrijf. Dat het geen echt pistool is is voor de wet bijzaak.
@Camacha
Een poging tot kan men voor de wet ook al zien als terorisme.
Dat het je niet lukt om paniek onder een grote massa te veroorzaken is dan bijzaak.
[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 29-01-2015 22:59 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Die jongen zat ook helemaal in zak en as, kon geen kant op. Heeft uiteindelijk gekozen voor 'de straat'. Hosselen etc, maar was voordat hij het huis uit moest gewoon een doodnormale jongen die gewoon op school zat.
Om maar aan te geven dat het leven raar kan lopen en dat niet iedereen er hetzelfde op reageert. Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden, maar de drijfveer achter daden hoeven niet altijd ondenkbaar te zijn.
Dat is wat ons menselijk maakt... Niet direct brommen dat het een mafkees is en allang hulp had moeten halen.RedHat schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:58:
Om maar aan te geven dat het leven raar kan lopen en dat niet iedereen er hetzelfde op reageert. Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden, maar de drijfveer achter daden hoeven niet altijd ondenkbaar te zijn.
Als alle info klopt is het niet alleen een kwalijke zaak dat hij dit gedaan heeft...maar ook erg dat dit hem is overkomen. We zullen de informatie t.z.t. wel krijgen.
[ Voor 31% gewijzigd door Sumerechny op 29-01-2015 23:01 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.
Verwijderd
Hij volgt een universitaire studie, veel van zijn vrienden op Facebook volgen een universitaire studie en hij kan omdat hij studeert dikke lening krijgen bij de IB Groep aangezien zijn ouders geen inkomen hebben. Zijn vrienden kunnen hem toch ook wel helpen zou je zeggen? Het betreft hier zo te zien geen loner, arnachist of anderszins extremist.RedHat schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:58:
Misschien nog even een kanttekening, ervaring uit een schrijnend geval bij mij in de buurt (wel een aantal jaar geleden). Het gaat hier om een jongen van 19 jaar die vermoedelijk zijn ouders verloren is. Bij mij in de buurt woonde ook een vader en zoon, waarvan vader een hartaanval kreeg en overleed. De jongen moest het huurhuis verlaten.
Die jongen zat ook helemaal in zak en as, kon geen kant op. Heeft uiteindelijk gekozen voor 'de straat'. Hosselen etc, maar was voordat hij het huis uit moest gewoon een doodnormale jongen die gewoon op school zat.
Die vergelijking raakt kant noch wal. Er zullen waaschijnlijk wel hackers op tweakers, maar niet allemaal, er zijn nog zoveel andere takken van sport in de I(C)T. Het is tweakers staat tot alle geloven en hackers staat tot een individueel geloof, dus eigenlijk zouden alle hackers hun excuses aan moeten biedenVasZaitsev schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:55:
[...]
En waarom de PVV erbij gesleept wordt: door mijn reacties, Tweakers die afstand zou moeten doen, PVV die kamervragen stelt, ramen van computerboeren ingooien want normaal moeten allerhande moslims afstand doen als een moslim iets flikt, loopt de PVV dan direct te kankeren op moslims en sneuvelen er ramen van moskees.
Ex mensen?Famous schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:02:
Op NPO2 heeft Jinek nu ook een bank volzitten met ex-mensen, benieuwd wat ze daar gaan zeggen. Wel blijf ik mij verbazen hoe ze zo even " snel" al die mensen kunnen optrommelen.
"oud" dan, mensen die vroeger bij de NOS en politie zaten.
Wat een verschrikkelijke k*t krant is dat toch ook, dat er mensen zijn die die shit lezenMigrator schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:01:
De Telegraaf heeft zijn zegje al klaar: https://twitter.com/SParadijs/status/560913015864688640

Smiling as the shit comes down...
Dat betwijfel ik. Zeker als het iemand blijkt te zijn met psychiatrische aandoening(en).Deadsy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:57:
[...]
Dat maakt jij ervan. Volgens de wet kan men dit gewoon zien als terrorisme.
Lieve show?
Een zware psychische situatie zoals het overlijden van beide ouders kunnen deze dingen(waanbeelden) veroorzaken, als het niet komt door de psychose zelf, dan wel door de medicatie.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:01:
[...]
Hij volgt een universitaire studie, veel van zijn vrienden op Facebook volgen een universitaire studie en hij kan omdat hij studeert dikke lening krijgen bij de IB Groep aangezien zijn ouders geen inkomen hebben. Zijn vrienden kunnen hem toch ook wel helpen zou je zeggen? Het betreft hier zo te zien geen loner, arnachist of anderszins extremist.
Echt de Fox News van Nederland. Ik zou 's nachts echt niet goed kunnen slapen als ik bij de Telegraaf zou werken. Aan fact checking doen ze daar niet.Migrator schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:01:
De Telegraaf heeft zijn zegje al klaar: https://twitter.com/SParadijs/status/560913015864688640
Maar het is voor die NOS-mensen gewoon creepy: die gast had ook kunnen flippen en in het wilde weg kunnen gaan schieten. Bepaald geen relaxt sfeertje voor die mensen. Fijn dat er niemand gewond is geraakt en het met een sisser is afgelopen.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
ah op zo'n fiets ik zat richting vrienden van de dader te denken.Famous schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:03:
[...]
"oud" dan, mensen die vroeger bij de NOS en politie zaten.
Maar alles is nu toch speculaties en herhaling etc.
K*tkrant niet, 'opgeblazen' krant wel.ScrooLoose schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:03:
[...]
Wat een verschrikkelijke k*t krant is dat toch ook, dat er mensen zijn die die shit lezen
Het is gewoon hun manier van journalistiek. Heb ooit eens de redactie daar gezien, en de drukkerij, en ze zijn best wel open verder en chill daar....
Wees anders gewoon blij dat je die krant niet verplicht hoeft te lezen. net als de Story die elk glamournieuwtje opblaast.
[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 29-01-2015 23:06 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Toch ietwat angstig dat een relevant deel van Nederland daar zijn berichtgeving vandaan haalt.Fleximex schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:04:
Echt de Fox News van Nederland. Ik zou 's nachts echt niet goed kunnen slapen als ik bij de Telegraaf zou werken. Aan fact checking doen ze daar niet.
Helemaal waar. Als je ziet wat er nu over deze jongen bekend is en youtube filmpje dan vraag je je af wat er is gebeurd dat hij ineens zo de weg is verloren. Maar afgezien van externe factoren is 19 een veel voorkomende leeftijd waarop een bipolaire stoornis zich openbaart dus het kan ook enigzins toevallig zijn.RedHat schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:58:
Misschien nog even een kanttekening, ervaring uit een schrijnend geval bij mij in de buurt (wel een aantal jaar geleden). Het gaat hier om een jongen van 19 jaar die vermoedelijk zijn ouders verloren is. Bij mij in de buurt woonde ook een vader en zoon, waarvan vader een hartaanval kreeg en overleed. De jongen moest het huurhuis verlaten.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
En dat is precies waar ik naar bedoel. Waarom moeten random moslims "sorry" zeggen voor Parijs, maar hoeven Tweakers zich niet te verontschuldigen voor deze daad?McBoom schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:02:
[...]
Die vergelijking raakt kant noch wal. Er zullen waaschijnlijk wel hackers op tweakers, maar niet allemaal, er zijn nog zoveel andere takken van sport in de I(C)T. Het is tweakers staat tot alle geloven en hackers staat tot een individueel geloof, dus eigenlijk zouden alle hackers hun excuses aan moeten bieden
Daarom reageerde Daniel ook met":
Grootste krant van Nederland.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:04:
[...]
Toch ietwat angstig dat een relevant deel van Nederland daar zijn berichtgeving vandaan haalt.

Iedereen heeft natuurlijk nog die lood sprayende fransen in het achterhoofd..2Dutch schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:04:
Ben erg benieuwd naar de beweegredenen van deze jongeman: dit moest wel een verwarde geest zijn. Iemand met belangrijk nieuws regelt een interview of stuurt een brief in, en gaat niet dit soort bullshit uithalen. Die brief neemt niemand echt meer serieus, aangezien ze niks in het pand hebben aangetroffen.
Maar het is voor die mensen gewoon creepy: die gast had ook kunnen flippen en in het wilde weg kunnen gaan schieten. Bepaald geen relaxt sfeertje voor die mensen. Fijn dat er niemand gewond is geraakt en het met een sisser is afgelopen.
valt me wel een beetje tegen dat de vele wapen'experts' hier op tweakers nog niet hebben kunnen vaststellen of het een speelgoed of echt wapen was2Dutch schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:04:
Ben erg benieuwd naar de beweegredenen van deze jongeman: dit moest wel een verwarde geest zijn. Iemand met belangrijk nieuws regelt een interview of stuurt een brief in, en gaat niet dit soort bullshit uithalen. Die brief neemt niemand echt meer serieus, aangezien ze niks in het pand hebben aangetroffen.
Maar het is voor die mensen gewoon creepy: die gast had ook kunnen flippen en in het wilde weg kunnen gaan schieten. Bepaald geen relaxt sfeertje voor die mensen. Fijn dat er niemand gewond is geraakt en het met een sisser is afgelopen.
Lees mijn stuk nog maar eens aandachtig, want dat is totaal niet wat ik wil zeggen.VasZaitsev schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:05:
[...]
En dat is precies waar ik naar bedoel. Waarom moeten random moslims "sorry" zeggen voor Parijs, maar hoeven Tweakers zich niet te verontschuldigen voor deze daad?
Inderdaad...Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:04:
[...]
Toch ietwat angstig dat een relevant deel van Nederland daar zijn berichtgeving vandaan haalt.
Bij zulk nieuws is het HIER altijd....hop naar tweakers
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Daarom. Dit was zeker geen 'domme jongen'. Maar iedereen gaat er ook vanuit dat zijn boodschap bullshit is, aluhoedje dit, blabla dat. Maar dat zijn meningen, het feit is dat we niet weten wat hij wou gaan vertellen. Er is ook een kans (niet heel groot misschien) dat wat hij wou vertellen wel een verrijking zou zijn voor de samenleving (maar nu drijf ik wat door).Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:01:
[...]
Hij volgt een universitaire studie, veel van zijn vrienden op Facebook volgen een universitaire studie en hij kan omdat hij studeert dikke lening krijgen bij de IB Groep aangezien zijn ouders geen inkomen hebben. Zijn vrienden kunnen hem toch ook wel helpen zou je zeggen? Het betreft hier zo te zien geen loner, arnachist of anderszins extremist.
Maar om alleen maar aan te geven dat alle mensen die gelijk zeggen 'drollenvanger, domme idioot, wat een mongool' maar niet weten hoe snel ze een filmpje moeten liken waarin iemand iemand anders dood slaat maar met een reden. Tja, het is maar net hoe de media iets 'formuleert'. Hoe wordt iemand neergezet, de reacties zijn vaak daar afhankelijk van.
Die Sjuul Paradijs vind ik echt een zelfingenomen arrogante man. Echt waar, hoe kun je daar nou trots op wezen
[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 29-01-2015 23:08 ]
Mwah. De manier waarop ze het nieuws soms gijzelen is erg, heel erg laag. Ik kan me herinneren dat ze de zaak van Shepherd ook ineens aan de man brachten door een zogenaamde 'geheime bijeenkomst'. Terwijl die bijeenkomst in werkelijkheid zich al meer dan een half jaar had voorgedaan.
Verwijderd
Ietwat ongelukkig woordkeuzemaratropa schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:05:
Iedereen heeft natuurlijk nog die lood sprayende fransen in het achterhoofd..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 00:22 ]
Nouja, speelgoed zou ik het sowieso niet noemen, de enige discussie is nu betreffende airsoft of echt. Dit is vaak pas te zien als je heel dichtbij bent, of als je het binnenwerk bekijkt. Vanaf de videobeelden is dit nagenoeg onmogelijk.CynicRelief schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:06:
[...]
valt me wel een beetje tegen dat de vele wapen'experts' hier op tweakers nog niet hebben kunnen vaststellen of het een speelgoed of echt wapen was
Als je door psychiatrie wanen hebt of een psychose ben je in princiepe niet meer verantwoordelijk voor je daden..RedHat schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:58:
Dat ligt echt aan de omstandigheden die per geval bekeken worden.maratropa schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:09:
[...]
Als je door psychiatrie wanen hebt of een psychose ben je in princiepe niet meer verantwoordelijk voor je daden..
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Ik kan er weinig wijs uit worden, ik maakte iig een wat prikkend grapje [zou een leuke voor De Speld zijn geweest] en om dat nou helemaal uit te gaan liggen of over definities te zeiken, vind ik het niet waard. Mijn doel is bereikt, ik ben happy.McBoom schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:07:
[...]
Lees mijn stuk nog maar eens aandachtig, want dat is totaal niet wat ik wil zeggen.
Verwijderd
Wacht, huh? Hoe is het onterecht om iemand die onder bedrijging van een vuurwapen op TV wil een drollenvanger te noemen?RedHat schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:07:
[...]
Maar om alleen maar aan te geven dat alle mensen die gelijk zeggen 'drollenvanger, domme idioot, wat een mongool' maar niet weten hoe snel ze een filmpje moeten liken waarin iemand iemand anders dood slaat maar met een reden. Tja, het is maar net hoe de media iets 'formuleert'. Hoe wordt iemand neergezet, de reacties zijn vaak daar afhankelijk van.
Inderdaad, als hij volledig psychotisch blijkt te zijn kan hij niet worden vervolgd. Als blijkt dat het eenmalig was, bijvoorbeeld door een reactie op medicijnen, dan kan hij zelfs weer razendsnel vrij rondlopen. Ik vrees echter dat het recht onder het mom van terrorisme scheef gaat lopen. Net als bij de damschreeuwer wordt deze jongen dan een jaar in voorarrest gehouden ofzo.maratropa schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:09:
[...]
Als je door psychiatrie wanen hebt of een psychose ben je in princiepe niet meer verantwoordelijk voor je daden..
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dan interpreteer je mij verkeerd. Ik bedoel alleen te zeggen dat wanneer er iemand doodgeslagen wordt in een filmpje op facebook door een slachtoffer van pesten (Waaruit niemand kan herleiden in welke mate dat was) het filmpje gelijk viraal gaat, iedereen vind het lekker voor de pester etc, ik vind het zomaar roepen van drollenvanger blabla kortzichtig. Je weet niet wat zijn motieven zijn, zijn boodschap, etc. Je mag best zijn actie veroordelen, alleen het verhaal achter deze man die aan de universiteit studeert, ogenschijnlijk gewoon een normale jongeman is, is niet helemaal bekend.Patriot schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:12:
[...]
Wacht, huh? Hoe is het onterecht om iemand die onder bedrijging van een vuurwapen op TV wil een drollenvanger te noemen?
Ik vind mensen altijd zo kortzichtig.
Als dingen anders geformuleerd worden (Zie voorpagina Telegraaf) naar bijvoorbeeld (wat ook de realiteit kan zijn) "Jongen verliest beide ouders in één week, wordt door de verhuurder op straat gezet en weet het niet meer" mensen het verhaal al veel beter begrijpen, begrip ervoor tonen is een 2e, maar tussen iets begrijpen en begrip ervoor tonen kan een wereld van verschil tussen zitten. Dat is mijn punt.
[ Voor 18% gewijzigd door RedHat op 29-01-2015 23:17 ]
Mja, mensen hebben hun conclusie allang getrokken. That said, je kunt imo altijd zeggen dat iemand die zoiets doet een drollenvanger is.RedHat schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:16:
[...]
Dan interpreteer je mij verkeerd. Ik bedoel alleen te zeggen dat wanneer er iemand doodgeslagen wordt in een filmpje op facebook door een slachtoffer van pesten (Waaruit niemand kan herleiden in welke mate dat was) het filmpje gelijk viraal gaat, iedereen vind het lekker voor de pester etc, ik vind het zomaar roepen van drollenvanger blabla kortzichtig. Je weet niet wat zijn motieven zijn, zijn boodschap, etc. Je mag best zijn actie veroordelen, alleen het verhaal achter deze man die aan de universiteit studeert, ogenschijnlijk gewoon een normale jongeman is, is niet helemaal bekend.
Al is het om de wereld van de ondergang te redden, als je zoiets doet ben je een drollenvanger, een idioot, een uilskuien of welk pejoratief je er ook bij wilt verzinnen.
Ja, heuh, welcome to the real world.Ik vind mensen altijd zo kortzichtig.
Wat dan?maratropa schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:18:
Lekker bezig Robin Tulp die zat te wachten op Wie Is de Mol
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Verwijderd
Ja? Wat gaat die beveiliging doen dan? Vuurgevechtje? Tanks opstellen? 4 meter hoge hekwerken eromheen?Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:23:
Beveiliging Mediapark is zo lek als een mandje als je ziet dat een amateur gewoon binnen kan komen. Wat denk je als dat soort extremisten als in Frankrijk langskomen?
Ben je er wel eens geweest?
Krijg je dat cliché weer. Ik verwacht het juist wel bij zulke mensen, want je hoort nooit wat anders

Of misschien, Robin, moet je zeggen dat je de jongen te weinig kende om te kunnen beoordelen of hij wel of niet zoiets zou doen.
Verwijderd
Dat je daar sowieso niets tegen doet.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:23:
Beveiliging Mediapark is zo lek als een mandje als je ziet dat een amateur gewoon binnen kan komen. Wat denk je als dat soort extremisten als in Frankrijk langskomen?
Denk het ook: studie niet goed gegaan, ouders verloren, etc. Tevens kan eenzaamheid tot veel leiden.DaniëlWW2 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:22:
Ik denk dat het onderhand wel duidelijk is dat dit iemand is die een ander geluid wou geven. Eigenlijk wel jammer dat we nu niks gehoord hebben, het was geen idioot maar iemand die er kennelijk over nagedacht heeft. Ik denk dat dat wapen ook gewoon nep is.
Daarmee wil ik niet zeggen dat iedereen daar last van heeft. Ook hoeft niet iedereen een 'storing'/iets te hebben.
Verder is aan een wapen komen natuurlijk ook vreemd. Kan ook een hobby zijn met bijvoorbeeld die luchtpistolen, etc.
Probeer het ontopic te houden, dit is niet de HK!
Berichten met persoonsgegevens worden direct verwijderd.