Man met pistool eist zendtijd NOS journaal

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:08
Rubman schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:44:
Inmiddels heeft de verdachte aangegeven dat hij alleen handelde en alle bedreigingen met betrekkingen tot Hackers en Bommen niet echt waren.
http://www.ad.nl/ad/nl/33823/Gewapende-man-bij-NOS/article/detail/3840960/2015/01/30/Tarik-Z-bekent-Ik-handelde-alleen-geen-hackers-of-cyberaanval.dhtml

Lijkt er toch steeds meer op dat hier iets psychisch speelt, je krijgt bijna een beetje medelijden met de jongen.
Zal wel wat TBS krijgen, en over een jaartje op "vrije" voeten.
Rest van zijn leven wel AIVD op zijn nek of welke instanties dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:55

Daniel36

vernieuwde formule

Gelukkig zijn er geen doden bij gevallen. Zo slecht hebben die agenten het niet aangepakt imho.

Ik heb medelijden met de portier en ook een beetje met de dader.
Ga ik er vanuit dat hij inderdaad psychotisch of anderszins in de war was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:37
Joostje123 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:54:
[...]

Zal wel wat TBS krijgen, en over een jaartje op "vrije" voeten.
Kan een stuk sneller hoor, als het een eenmalige psychose is (bijvoorbeeld door medicijnen, slaaptekort of statistisch toeval). En bij volledige ontoerekeningsvatbaarheid hoeft het niet eens via TBS maar kan het ook via een reguliere gesloten behandeling. Psychiaters zijn niet geneigd om mensen met een acute, eenmalige psychose lang in gesloten behandeling te houden omdat een inrichting niet bepaald bevorderlijk is voor de gesteldheid van iemand die op dat moment niet meer zelf de weg kwijt is.

Snap dat geklaag op de agenten en het gebrek aan een AT ook niet echt. Ze hebben de situatie gewoon goed ingeschat als net iets minder dreigend dan terroristen met AK's. Ze wisten sowieso dat ze een ruimte binnenvielen waar ze direct de overmacht over de dader hadden en waar ze de gegijzelde onmiddelijk veilig konden stellen.

[ Voor 40% gewijzigd door Makkelijk op 30-01-2015 13:13 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
MrWilliams schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:49:
Wat me wel opviel is het geluid aan het einde van het filmpje dat npo1 zelf uitzond. Na het omslaan van de boeien (2x een kort 'rrrrrt') hoor je nog een kort, ritmisch tk-tk-tk-tk-tk-tk-tk-tk... en dan stopt de opname. Dat lijkt op het ontladen van een tazer. Zouden ze hem voor de zekerheid gezapt hebben? of is dat geluid iets compleet anders?
Handboeien / tie wraps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:28:
[...]

Dit heeft niet zozeer te maken over de kritiek op de politie te maken maar wel de kritiek op de Nederlandse taal.
Helemaal niet, het ging mij om specifiek dit filmpje. Je moet goed lezen. Ik schreeuw ook weleens in het Nederlands, maar dat klinkt toch echt wel enger dan dit. Hoe die agenten binnenkwamen, kwam bij een beetje lachwekkend en geacteerd over. En ik zou inderdaad sneller bang worden van een Amerikaanse agent, dan van een Nederlandse. Die gasten zijn tien keer harder en enger, want daar gebeuren ook veel gekkere dingen. En nee, ik kijk geen Jack Bauer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:58
^
Nu zijn die ook wel wat meer gewend.
Daar is zowat standaard protocol om met getrokken wapens mensen staande te houden.

Kijk die serie wat op tv is (Cops?)...
Ik schrik daar zelf af en toe van inderdaad, dat optreden (4-5 man schreeuwen en getrokken pistolen) voor iets simpels... Door rood rijden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

AvK schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:24:
[...]

Nooit van Gladio gehoord zeker......
Nooit van gehoord inderdaad maar even zoeken op internet leert mij dat dit jaren 50 was.

Mijn geval was eind '90, begin '00. En zoals gemeld. Deze jongen had geen afgetraind lichaam. Kwam dicht in de buurt van Peter Griffin om het zo maar even te zeggen. En we waren beide tussen de 19 en 21. Maar hij had al wel jarenlange ervaring. En hij was ook gevraagd he vanwege beveiligingswerk wat hij deed bij de lokale disco (waar hij overigens glazen haalde, bardienst draaide of de jassen ophing).
Mijn vader heeft nog nagevraagd bij iemand (hij was zelf secretaris van de BNMO-Overijssel) en die zei ook wel dat het hoogstonwaarschijnlijk was.

Dit was echt in de tijd dat Nederland alleen actief was bij de overstromingen van de rivieren in het zuiden.

Als ik de beelden van gister bekijk zie ik wel wat overeenkomsten eigenlijk.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

timowouters schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:56:
[...]

Het was inferentie van de al die zendapparatuur en microfoons samen met die walkietalkies. Zo klonkt het iig. Het leek eerder ook taser geluid. Maar volgens mij draagt de politie die nog niet eens. En als iemand op de grond ligt wordt je nooit alsnog getaserd. Degene die bovenop je ligt krijg dan ook schokken.
Maar nu zijn er al weer 1000 aluhoedjes druk aan het posten hoe deze 'politie' tasers had en dus wel Amerikaanse huurlingen moeten zijn geweest die deze klokkeluider moesten uitschakelen voordat hij De Waarheid kon verkondigen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Voor een actie als deze moet je geen schizofreen zijn hoor. Klinische achtervolgingswaanzin gecombineerd met wat lef is voldoende. Men moet dus niet helemaal het noorden zijn om zoiets te doen. De alu-hoedjes van deze wereld hebben allemaal het paranoïde deel, vele anderen het branie deel (bv. pubers die van huis weglopen). Zet de twee samen en je krijgt dit soort Don Quichot figuren. Dat kan ongevaarlijk zijn zoals hier met Tarik Z. *knip of gevaarlijk zoals Volkert van der Graaff.

[ Voor 2% gewijzigd door Señor Sjon op 30-01-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
IJzerlijm schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:53:
[...]

Maar nu zijn er al weer 1000 aluhoedjes druk aan het posten hoe deze 'politie' tasers had en dus wel Amerikaanse huurlingen moeten zijn geweest die deze klokkeluider moesten uitschakelen voordat hij De Waarheid kon verkondigen.
Die man verkondigde het vooral zelf, dat is niet iets wat wij ervan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28

AvK

Ready Set Go

L1nt schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:26:
[...]

Nooit van gehoord inderdaad maar even zoeken op internet leert mij dat dit jaren 50 was.

Mijn geval was eind '90, begin '00. En zoals gemeld. Deze jongen had geen afgetraind lichaam. Kwam dicht in de buurt van Peter Griffin om het zo maar even te zeggen. En we waren beide tussen de 19 en 21. Maar hij had al wel jarenlange ervaring. En hij was ook gevraagd he vanwege beveiligingswerk wat hij deed bij de lokale disco (waar hij overigens glazen haalde, bardienst draaide of de jassen ophing).
Mijn vader heeft nog nagevraagd bij iemand (hij was zelf secretaris van de BNMO-Overijssel) en die zei ook wel dat het hoogstonwaarschijnlijk was.

Dit was echt in de tijd dat Nederland alleen actief was bij de overstromingen van de rivieren in het zuiden.

Als ik de beelden van gister bekijk zie ik wel wat overeenkomsten eigenlijk.
Mijn reactie slaat meer op je laatdunkendheid over het Nederlandse leger.
Dacht je dat wij geen speciaal getrainde eenheden / individuen hebben die dingen doen die het algemene publiek niet weten? Die missies doen die niet in de 'normale' boeken voorkomen? Sterker nog, alleen de commissie stiekem zou het kunnen weten. Zou. Denk aan dingen als een speciaal geprepareerde F16 waaruit GI-Joe geparachuteerd wordt ergens in den vreemde. Zijn ding doet en met een duikboot weer wordt opgehaald. Dat gebeurt. Niet alleen de grote mogendheden doen dat, ook Nederland.
Bron: Tja, die is er niet...... :+

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
AvK schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:56:
[...]

Mijn reactie slaat meer op je laatdunkendheid over het Nederlandse leger.
Dacht je dat wij geen speciaal getrainde eenheden / individuen hebben die dingen doen die het algemene publiek niet weten? Die missies doen die niet in de 'normale' boeken voorkomen? Sterker nog, alleen de commissie stiekem zou het kunnen weten. Zou. Denk aan dingen als een speciaal geprepareerde F16 waaruit GI-Joe geparachuteerd wordt ergens in den vreemde. Zijn ding doet en met een duikboot weer wordt opgehaald. Dat gebeurt. Niet alleen de grote mogendheden doen dat, ook Nederland.
Bron: Tja, die is er niet...... :+
Troepen brengen door de schietstoel van een F16 te gebruiken en dan verwachten dat ze nog een bloedstollende missie kunnen uitvoeren kan alleen volgens Hollywood, in Nederland gebruiken we gewoon Chinooks en andere normale transport voer-/vlieg-/vaartuigen hiervoor ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:19
oke ff me complot tevoorschijn halen:

1. stel... "hackerscollectief" ja dat kan in mijn ogen wel.
waarom?: omdat een Reaguurder gebrainwached kan worden door een hackersgroep als hij zijn huis niet meer uitkomt ;) tv en alles zit op internet tegenwoordig.

2. stel... het is wel echt, en doordat hij zijn woord niet kon doen hebben zijn vrienden het afgeblazen en doet hij zich nu voor als eenling.

3. Eenzaam en wil beroemd worden (meest plausibele in mijn ogen, gezien zijn films op juptjup)

En dan nog nu nog een voetnoot over de persconferentie die de NOS nu net gaf: pff je bent dori een 'nieuwszender' en je laat het niet zien of neemt zijn woord niet op, en je laat hem niet praten ?? wtf ??? je pakt hem daarna toch wel aan...
Als elk nieuws station zo dacht als de NOS dan kwam er geen nieuws meer binnen, wat is dit voor land, NOS aub ga aardappels schillen en geef mij die bak met geld ik zal laten zien hoe je dit doet.
stel amateurs... nieuws breng je met gevaar voor eigen leven en anders ben je die job niets waard. en het publieke geld al helemaal niet. Afz. Kuifje

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:44
Vraag: Is er bij de aanhouding van de verdachte gebruik gemaakt van een taser?
Antwoord: Nee, agenten die de aanhouding deden hebben niet de beschikking over een taser.

Bron: http://www.politie.nl/gez...nendringen-mediapand.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
oeii nos ;w beeld freez??? wat zal er zijn gebeurd ???

ze zitten nu in een loop, aii ik zal maar eens naar buiten gaan want straks denk ik nog dat de wereld vergaat> ja het blijft bij denken, we zullen het nooit echt weten via tv en nieuws, gezien het amateur journalisten zijn :) want nieuws is zo nep tegenwoordig dus ik denk dat er censuur is en veel ook :) :) :)

[ Voor 87% gewijzigd door Mel33 op 30-01-2015 14:46 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 18:02
Is er nog geen vingertje gewezen naar de games industrie? Blijkbaar zijn die eindelijk ingehaald door terrorisme...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
MrWilliams schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:49:
Wat me wel opviel is het geluid aan het einde van het filmpje dat npo1 zelf uitzond. Na het omslaan van de boeien (2x een kort 'rrrrrt') hoor je nog een kort, ritmisch tk-tk-tk-tk-tk-tk-tk-tk... en dan stopt de opname. Dat lijkt op het ontladen van een tazer. Zouden ze hem voor de zekerheid gezapt hebben? of is dat geluid iets compleet anders?
Als gebruiker van C2000 kan ik met zekerheid zeggen dat dat geluid gewoon C2000 is wat stoort door het gebruik van de portofoon door de politieagente. Hetzelfde effect als mobiele telefoons wel eens hebben op boxjes. Dit is ook de reden waarom de C2000 portofoons een "TXI" (Transmit Inhibit) mode hebben: daarmee voorkom je het uitzenden van dit soort signalen. Die modus gebruik je als je bijv. een ziekenhuis in loopt en apparatuur niet wilt verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij dit soort gevallen vind ik het altijd wel enorm opvallend om te zien hoe ontzettend makkelijk het zou kunnen zijn om vele slachtoffers te maken én de nodige aandacht te krijgen.

Dat geeft voor mij ook aan dat "terrorisme" vooral niet relevant is voor ons. Het is gewoon de opvolger van communisme, de nieuwe gezamenlijke "isme" die de burgers bang moet maken.

Hoe makkelijk zou het zijn om met een écht wapen en 1 of 2 andere handlangers bij een NPO1 binnen te komen? Je schiet een paar mensen overhoop waardoor niemand durft niet mee te werken, en je hebt opeens een landelijke zender tot je beschikking...

Schijnbaar is het zo makkelijk.

offtopic:
Als als praktijken zoals in Parijs vaker voorkomen ga je vast vaker zo'n grote mars krijgen met miljoenen mensen op de been. Als terrorist zou je dat ook kunnen inplannen natuurlijk. Men neme: Een gehuurde Hummer, je rijdt hard in op een menigte, ????, prophet.

Blij toe dat een schadeloze jongen van 19 dit duidelijk weet te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 16-09 20:08

superwashandje

grofheid alom

offtopic:
prophet hehehe goeie motivatie om zoiets te doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door superwashandje op 30-01-2015 15:11 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Xyphoid schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:45:
Is er nog geen vingertje gewezen naar de games industrie? Blijkbaar zijn die eindelijk ingehaald door terrorisme...
Hij had wel GTA V geliked op facebook.
Als dit in de VS was gebeurd stond een Jack(ass) Thompson al wel weer klaar om te blaten.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mell33 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:30:
En dan nog nu nog een voetnoot over de persconferentie die de NOS nu net gaf: pff je bent dori een 'nieuwszender' en je laat het niet zien of neemt zijn woord niet op, en je laat hem niet praten ?? wtf ??? je pakt hem daarna toch wel aan...
Als elk nieuws station zo dacht als de NOS dan kwam er geen nieuws meer binnen, wat is dit voor land, NOS aub ga aardappels schillen en geef mij die bak met geld ik zal laten zien hoe je dit doet.
stel amateurs... nieuws breng je met gevaar voor eigen leven en anders ben je die job niets waard. en het publieke geld al helemaal niet. Afz. Kuifje
Dus als iemand een pistool tegen je hoofd zet rustig meewerken en vooral NIET de politie bellen?
Vreemde gedachtes heb jij.

Begin mij een beetje af te vragen of je nu aan het trollen bent of niet.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:45:
[...]

Dus als iemand een pistool tegen je hoofd zet rustig meewerken en vooral NIET de politie bellen?
Vreemde gedachtes heb jij.

Begin mij een beetje af te vragen of je nu aan het trollen bent of niet.... :?
Nee je zet het in scene, en dan heb ik het over dit geval specifiek. hij was kalm en rustig
maar zo als jij het schetst door NIET te bellen, dat bedoel ik ook niet.

Ik had me moment gepakt en zijn verhaal laten doen op camera nep! (risico ja maar dat bedoel ik ook te zeggen.) als het wel een groep was dan had de politie het totaal verkeerd aangepakt en waren er nu bommen.
Nu bleek het nep te zijn, maar in beide gevallen neem je dit toch op! als journalist, of snap ik het niet.(hebben ze ook gedaan gedeeltelijk, daarvoor kudos) maar het had meer info op kunnen leveren.
nu is hij niet meer met zijn doel bezig maar meer bezig zijn hachje te redden (denk ik)
En zullen wij nooit 'zijn' waarheid weten.

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 30-01-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mell33 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:59:
[...]

Nee je zet het in scene, en dan heb ik het over dit geval specifiek. hij was kalm en rustig

Ik had me moment gepakt en zijn verhaal laten doen op camera nep! (risico ja maar dat bedoel ik ook te zeggen.) als het wel een groep was dan had de politie het totaal verkeerd aangepakt en waren er nu bommen.
Nu bleek het nep te zijn, maar in beide gevallen neem je dit toch op! als journalist, of snap ik het niet.(hebben ze ook gedaan gedeeltelijk, daarvoor kudos) maar het had meer info op kunnen leveren.
nu is hij niet meer met zijn doel bezig maar meer bezig zijn hachje te redden (denk ik)
Ik denk dat ik je begrijp :)

Maar ik denk dat er weinig mensen zijn die werkelijk hun leven op het spel willen zetten voor hun baan. Uiteindelijk wil je, zoals de beveiliger het zeer goed zegt, gewoon naar huis.

Stel, en ik zeg stel, dat het een terrorist was. Met misschien wel iets meer dan alleen een pistool. Dan zou je denk ik niet goed in je hoofd zijn om dan "mee te werken" aan zijn doel/informatie te verzamelen. Kijk naar Parijs, dan wil je meteen in veiligheid zijn omdat je anders een kogel in je kop hebt.

Ik heb ook al enorm veel respect voor de journalisten die in oorlogsgebieden zijn. Want die leven ook met de angst dat ze vermoord kunnen worden door bijv. IS.

Zou hetzelfde zijn dat je nu een journalist naar IS stuurt om een interview af te houden omdat je meer wilt weten van de motieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja klopt maar deze man had een verhaal, die anderen wilden dood en verderf zaaien, dat moet je als speurneus journalist ook zien. dat bedoel ik met Amateurs bij NOS (zie een post van mij eerder)

Echte journaliste zoals hier op T. ;) die waarheid vinding doen heb je bij een grote als NOS niet meer< das meer een plakken en kopieën bedrijf geworden net als andere groten.
(is natuurlijk ook niet helemaal waar, maar vaak zijn het de kleinen die wel goed onderzoek doen)

[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 30-01-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Politie wist waarschijnlijk al wel meer dan ons.
Deadline was al verstreken maar nog niks gebeurd. Hij zou een zender dragen zodat de rest hem kon horen. Hebben ze waarschijnlijk wel op gescand en niet gevonden.
mell33 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:26:
Ja klopt maar deze man had een verhaal, die anderen wilden dood en verderf zaaien, dat moet je als speurneus journalist ook zien. dat bedoel ik met Amateurs bij NOS

Echte journaliste zoals hier op T. ;) die waarheid vinding doen heb je bij een grote als NOS niet meer< das meer een plakken en kopieën bedrijf geworden net als andere groten.
(is natuurlijk ook niet helemaal waar, maar vaak zijn het de kleinen die wel goed onderzoek doen)
een verhaal ja....net als dat op de slaapkamer van mijn dochter ook voldoende boekjes staan met een verhaal. Maar om dat nu uit te zenden.....

[ Voor 39% gewijzigd door Player1S op 30-01-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
L1nt schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:27:
[...]

Politie wist waarschijnlijk al wel meer dan ons.
Deadline was al verstreken maar nog niks gebeurd. Hij zou een zender dragen zodat de rest hem kon horen. Hebben ze waarschijnlijk wel op gescand en niet gevonden.
Daarnaast heeft een journalist idd enig risico, maar ik kan mij voorstellen dat voor bv een sportjournalist of nieuwslezer een ander risico heeft als bv een correspondent die in oorlogsgebied rondloopt..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:25

Nibbz

Postmaster General

[...]

Niemand wist of er nog meerdere daders waren.. als je dan de journalist probeert uit te hangen.. en dan mislukt.. zouden mensen dood kunnen gaan omdat er iemand 'als journalist' aan het spelen was..

Dat wil je als journalist toch ook niet op je geweten hebben..

Nee, de NOS heeft dit goed gedaan imo.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
L1nt schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:27:
[...]
een verhaal ja....net als dat op de slaapkamer van mijn dochter ook voldoende boekjes staan met een verhaal. Maar om dat nu uit te zenden.....
Alleen deze is echt en live (tenminste 'het zou Echt kunnen zijn' ;) ik was er zelf namelijk niet bij, ik weet eigenlijk niks. ik neem het 'aan' van het nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:39
maar de actie van Tarik zette mensen aan het denken, want een diender die "HEB JE DAT BEGREPEEE??!!!!" schreeuwt is altijd nog een stukje humaner dan een diender die wat lood door je nerveuze lijf jaagt. Thanks guys!
aldus - http://www.vice.com/nl/re...over-de-nos-gijzeling-181

En dat is natuurlijk ook weer zo. Dat er geschreeuwd word is geen punt, dat ze misschien niet heel tactisch aan komen lopen is ook geen punt. Ze schieten hem niet vol met lood want dat het net zo goed het punt kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ze maken een fout over de redactie van Trouw. Het stond zelfs op de voorpagina alleen niet zo absurd uitgemeten als bij de andere kranten.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Je bent nieuwsgierig naar zijn psychose en vind dat ze dat uit hadden moeten zenden? Het verhaal staat al in zijn brief, die kun je ook wel vinden op internet.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 30-01-2015 18:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:32
Ik moest vandaag toch meerdere keren denken aan die situatie van gisteren, hoe Tarik zo heel droog zei: 'Daar is de politie al, ze gaan me..' en 'Wat gaat u doen?' Potver, vooral om die laatste moet ik steeds weer lachen LOL.

Hoop wel dat deze jongen niet zo lang achter de tralies beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxoss schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 07:40:
Nu moet je juist laten zien dat dit soort idioterie niet word toegestaan en hard gestraft moet worden, zeker in deze rare tijden.
Want hard straffen lost alles op! Als we kijken naar landen die zaken keihard aanpakken zien we dat die... allemaal... meer last hebben van zware en lichte criminaliteit.

Eh, wacht even.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Elvhenk schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:27:
Ik dacht ook gelijk aan een psychose toen ik het zag, van die vage teksten met "ze zeggen dat". Als je een keer iemand met een psychose van dichtbij hebt meegemaakt, dan ziet het er best bekend uit. De symptomen van een psychose zijn vrij typerend en uniform.
De meesten leven het niet gelijk uit op tv, dan valt het helemaal niet zo op in de maatschappij. Meestal houdt de samenzwering verband met dat "ze bespioneren me" en dan een kleedje over de magnetron en de tv doen want dan kan de overheid je niet in de gaten houden. Dat soort werk. Diegenen staan vnl. op ontvangen en deze jongen stond op uitzenden (letterlijk). Dat zal wel met zijn persoonlijkheid te maken hebben, net hoe het valt.
Psychose kan, maar er is een andere optie die mensen over het hoofd zien: Hij kan er keihard ingeluist zijn door een (of 2) scriptkiddies met een vreselijk ziek gevoel voor humor. Via internet contact zoeken, doen alsof je een groot hackerscollectief bent, en dan kijken hoe ver je iemand kunt meekrijgen. "Jij bent uitgekozen om deze belangrijke taak te doen". Er zijn types die daar als een blok voor vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:20

GS88

π raat

Pooh schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:59:
[...]

Psychose kan, maar er is een andere optie die mensen over het hoofd zien: Hij kan er keihard ingeluist zijn door een (of 2) scriptkiddies met een vreselijk ziek gevoel voor humor. Via internet contact zoeken, doen alsof je een groot hackerscollectief bent, en dan kijken hoe ver je iemand kunt meekrijgen. "Jij bent uitgekozen om deze belangrijke taak te doen". Er zijn types die daar als een blok voor vallen.
Dat zijn... meestal..

de types die niet helemaal 100 zijn. Niet om T. af te doen als dom, hij studeer(de?) aan de universiteit, maar het zou best kunnen dat hij gewoon niet écht helder na kon denken.. of idd. gewoon super naïef is/was. Waar we iig. enigszins wel vanuit kunnen gaan is dat ie ze niet allemaal op 'n rijtje heeft. In die zin is het best triest voor hem dat hij dit gedaan heeft.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrSleeves schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 07:20:
Ik dacht dat het onherkenbaar in beeld brengen van verdachten een "gentlemen agreement" was van journalisten. Geenstijl laat ook praktisch altijd verdachten vol in beeld zien en zijn dat nooit strafrechtelijk voor vervolgd.

Dus als het zo is, dan zou ik graag weten welk wetsartikel.
Dit is een interessant stukje over hoe en wat. Er zitten dus wel degelijk grenzen aan het afbeelden van verdachten en het lijkt erop dat Geenstijl die grenzen dan ook met voeten treedt. Kanttekening is nog wel dat je met het begrip as is voorzichtig moet omspringen, gezien er vrijwel in alle gevallen sprake is van een vorm van selectie.

Je moet het ook niet willen als samenleving. Het nodigt alleen maar uit tot eigenrichting en met het ondermijnen van enige productieve toekomst van de verdachte/dader maak je de kans dat zo iemand de samenleving nog meer geld kost en last oplevert alleen maar groter. Je zult moeten kiezen of je een veiliger samenleving wilt of wraak, want die twee blijken in de praktijk nauwelijks verenigbaar. Het laatste hebben we in de middeleeuwen geprobeerd en bleek niet zo fantastisch te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Pooh schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:59:
[...]

Ja dat was ook 1 van mijn gedachten in een eerdere post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RGAT schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:17:
Troepen brengen door de schietstoel van een F16 te gebruiken en dan verwachten dat ze nog een bloedstollende missie kunnen uitvoeren kan alleen volgens Hollywood, in Nederland gebruiken we gewoon Chinooks en andere normale transport voer-/vlieg-/vaartuigen hiervoor ;)
Met een Chinook weet wel daadwerkelijk iedereen in de wijde omgeving dat je er bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De indringer wil zendtijd en gijzelt portier, Dan wordt het serieus als ie ook nog op de verdieping van Journaal aankomt.

De Portier bleef kalm en je zag 'm nog wegrennen op beelden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51
WANNEER ER GEEN JOURNAAL IS IN ONS LAND
DAN IS ER BLIJKBAAR ECHT IETS AAN DE HAND

Ik dacht, toen ik hem zag: ach arme jongen,
onhandig en beleefd, verdwaalde ziel,
wat zocht je, toen je zomaar binnenviel,
welk spook was in je dromen doorgedrongen

dat jij om zendtijd en om aandacht vroeg? Omdat de wereld eindelijk moest weten
hoe eenzaam je kunt zijn en hoe vergeten,
hoe zwaar de pijn van dreiging die je droeg?

Intussen gaat het al niet meer om jou,
maar om de pasjes en de veiligheid
en niemand weet nog wat je zeggen wou.

Wat doe je met je angst en zelfverwijt? Wie heb je als je straks gevangen zit? Je moeder thuis, die stiekem voor je bidt?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ja, dat was op radio 1.

Hij zal nu wel tijd genoeg hebben om een mooi boek te schrijven over wat hij nou wou zeggen.
Ik ben erg nieuwsgierig wat voor een straf hij krijgt, levenslang voor terrorisme (lijkt me niet) of toch een paar maandjes vanwege ontoerekeningsvatbaarheid, waardoor hij na de uitspraak meteen vrij komt ivm voorarrest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 22:38
@Soldaatje:
Tarik lijkt me de perfecte kandidaat voor een (relatief korte) gevangenisstraf + TBS met bevel tot verpleging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

PKHS schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:55:
@Soldaatje:
Tarik lijkt me de perfecte kandidaat voor een (relatief korte) gevangenisstraf + TBS met bevel tot verpleging.
We weten nog steeds niet wat hij nu precies wou. We weten nog steeds niet officieel of hij alleen handelde. We moeten nog een heleboel weten voordat we kunnen straffen. Maar goed dat jij geen rechter bent maar gelukkig hou je een slag om de arm door het gebruik van het woord 'lijkt'.
En het lijkt mij dat je het TBS systeem niet helemaal begrijpt, voor welke doelgroep dit systeem bedacht is en wat een verdachte voor rechten heeft.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 22:38
@AVK:
Ik heb het optreden van Tarik op TV gezien en heb zijn brief gelezen.

Het lijkt me geen onvriendelijke jongen maar wanneer je mensen bedreigt met een vuurwapen of met een daarop gelijkend voorwerp, dreigt met radioactieve explosieven en 10-tallen medestanders van een hackerscollectief en volgens eigen zeggen wordt gestuurd door de inlichtingendiensten, dan vermoed ik sterk dat betrokkene last had van een psychiatrische ziekte of stoornis ten tijde van het incident.

Je conclusie op basis van mijn voorgaande post als zou ik niet op de hoogte zijn van de rechten van een verdachte begrijp ik niet en is wellicht wat kort door de bocht.
Wens hem een goede advocaat toe.
Voor wie denk jij dat de TBS maatregel is bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

PKHS schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:20:
Voor wie denk jij dat de TBS maatregel is bedoeld?
Voor mensen die een gevaar blijven voor de maatschappij, ook nadat hun gewone detentie is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft goed werk van de bewaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:18

matroosoft

Lone Christian

Tarik Z. in een mail aan Pauw, paar dagen voor dat hij bij de NOS op bezoek kwam:
"De televisie is een dominerend medium voor informatie, of beter desinformatie. Door de digitale samensmelting van woord, toon en beeld heeft ze grote invloed. Men dient zich ervan bewust te zijn dat met een volledige controle van de sociale communicatiemiddelen de massa geconditioneerd kan worden, omdat men zo haar denken en wensen naar behoefte kan manipuleren. Wie de media beheerst, kan bepalen hoe de massa denkt, en kan deze controleren en sturen."
Zoiets zal hij dus wel willen hebben zeggen, die avond. Ik vraag me dan echt af of zo iemand achter één of ander geheim is gekomen of dat 'ie gewoon teveel samenzweringstheorieën gelezen heeft. :)

Nos-artikel

[ Voor 5% gewijzigd door matroosoft op 13-05-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

matroosoft schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:47:
Tarik Z. in een mail aan Pauw, paar dagen voor dat hij bij de NOS op bezoek kwam:

[...]

Zoiets zal hij dus wel willen hebben zeggen, die avond. Ik vraag me dan echt af of zo iemand achter één of ander geheim is gekomen of dat 'ie gewoon teveel samenzweringstheorieën gelezen heeft. :)

Nos-artikel
"Wie de media beheerst, kan bepalen hoe de massa denkt, en kan deze controleren en sturen."

Wel een beetje ironisch dat hij dan zal dat verfoeilijke medium wil gebruiken, om zijn boodschap aan de massa te willen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hoe is dat ironisch? Hij erkent de macht van het medium in zijn mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

apNia schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:12:
Hoe is dat ironisch? Hij erkent de macht van het medium in zijn mail.
Zeker, maar meldt ook dat hij gebruikt word voor desinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
Even een schop.

Het is akelig stil op het nieuws omringt de rechtzaak. Wanneer is nou die rechtzaak waarbij Tarik Z. alles uit de doeken doet over wat hij wilde zeggen? Want hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:28
De inhoudelijke behandeling van zijn strafzaak is op 19 juni.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://twitter.com/hashtag/nosdreiger

aardig gestructureerd media circus, verklaring en motivatie werd door rechter onderbroken

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:31:
[...]

Voor mensen die een gevaar blijven voor de maatschappij, ook nadat hun gewone detentie is afgelopen.
Oh, laat ik nu denken dat dit is om de persoon de mogelijkheid te geven ooit weer in de maatschappij terug te kunnen keren. Waarom anders een therapie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

himlims_ schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:22:
[...]

is het een gijzeling wanneer het slachtoffer mag gaan/weglopen?
Mocht hij weglopen dan? Volgens mij niet, dat staat er ook 'want dan zou het arrestatieteam binnen komen', Wat is 'niet fysiek vasthouden' als iemand een pistool bij heeft? Dat hij niet aan zijn jas getrokken heeft?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Marzman schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:01:
[...]

Mocht hij weglopen dan? Volgens mij niet, dat staat er ook 'want dan zou het arrestatieteam binnen komen', Wat is 'niet fysiek vasthouden' als iemand een pistool bij heeft? Dat hij niet aan zijn jas getrokken heeft?
nope; mocht gewoon weg lopen, bevestigd door tarik + beveiliger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Als iemand die zo labiel overkomt (zoals Tarik Z. overkwam) en met een (nep)pistool loopt te zwaaien, dan is het iets te makkelijk gezegd dat je 'weg kunt lopen'. Als je jezelf een beetje verplaatst in de situatie dan kun je je afvragen of je daadwerkelijk vrij was om weg te lopen. Van iemand die zo verward overkomt verwacht je absoluut niet van dat hij zich aan zijn woord houdt. Natuurlijk beweert Tarik Z. nu dat er niemand gegijzeld werd, dat is gewoon iets wat ter verdediging gezegd dient te worden.

Dat de beveiliger dit nu ook zegt, weet hij eigenlijk helemaal niet zeker. In een dergelijke situatie zou ik ook proberen rustig op de gek in te praten, in plaats van hem de rug toekeren terwijl hij een pistool in zijn handen lijkt te hebben.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

beveiliger is een jankert imho beetje toe aan andere job; dit valt toch gewoon onder beroepsrisico, net zo iets als uitsmijter bij club.

als je dat niet kunt handlen moet je maar in platsoen gaan schoffelen ofzo

[ Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 19-06-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

himlims_ schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:14:
beveiliger is een jankert imho beetje toe aan andere job; dit valt toch gewoon onder beroepsrisico, net zo iets als uitsmijter bij club.
Sinds wanneer doen we bedreiging met een vuurwapen af als een "beroepsrisico"? What's next? Overval op een juwelier valt ook onder beroepsrisico? Mishandeling van een agent is beroepsrisico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

als beveiliger wordt je getraint voor dat soort situaties

heb dat zelf 2x mogen ervaring, leuk is anders ... maar 'hoort er bij' jah, anders is het ook geen onderdeel van de training?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:27:
[...]

Sinds wanneer doen we bedreiging met een vuurwapen af als een "beroepsrisico"? What's next? Overval op een juwelier valt ook onder beroepsrisico? Mishandeling van een agent is beroepsrisico?
Net zoals het beroepsrisico van een machinist is dat iemand zijn trein kopt, een militair beschoten wordt, een agent mogelijk aangevallen wordt, een beveiliger bedreigd wordt/risico loopt.

Het zijn geen risicovrije kantoorbanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

downtime schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:27:
[...]

Eerste voorbeeld ben ik het stiekem wel mee eens. Besluit je iets of iemand te overvallen moet je niet janken als diegene zich gaat verdedigen.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 18:58
Standaard beveiligers worden niet getraind op gijzelneming, bedreiging vuurwapen... Heck, zelfs niet eens op fysiek geweld.

Beveiliger is theorie.
Al het mogelijk andere zijn cursussen. En ligt aan jezelf of je werkgever of je die neemt/krijgt.

Verwar een normale beveiliger niet met die gasten die je in films ziet of bij Wilders ziet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

"OvJ klinkt alsof ze twijfelt aan oordeel deskundigen. "
"Wat Tarik Z. trof Nederland in het hart, zegt OvJ. "Het gebeurde voor het oog van de natie."

.. bijzonder, OvJ krijgt niet te horen wat deze hoopt (bevooroordeeld) ...

OvJ eist gevangenisstraf van 4 jaar tegen #NOSdreiger Tarik Z. (20), waarvan 1 jaar voorwaardelijk, en verplicht toezicht van Reclassering.

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 19-06-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 23:03
himlims_ schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:40:
"OvJ klinkt alsof ze twijfelt aan oordeel deskundigen. "
"Wat Tarik Z. trof Nederland in het hart, zegt OvJ. "Het gebeurde voor het oog van de natie."
Eigenlijk ook niet echt waar, de NOS ging meteen op 'zwart', pas daarna werden de beelden uitgezonden en dat was de keus van de NOS zelf.

Natuurlijk wil ik het niet goed praten en mogen ze hem van mij echt wel een paar jaar opsluiten. Maar dat het voor het oog van de natie gebeurde is natuurlijk onzin.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:18:
[...]

Oh, laat ik nu denken dat dit is om de persoon de mogelijkheid te geven ooit weer in de maatschappij terug te kunnen keren. Waarom anders een therapie geven?
Met dit als doel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

freaking 4jaar, een dronken pool rijdt baby dood, krijg voorwaardelijke straf.

hier niemand gewond; 4jr!! :N :F hypocriet systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:50:

goede onderbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
himlims_ schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:50:

Neem aan dat je dit bedoelt?
De rechtbank acht bewezen dat de Pool zijn auto niet onder controle had, ging slingeren en uiteindelijk op een fietspad terecht kwam en de slachtoffers doodreed. Niet bewezen vindt de rechtbank dat hij veel te hard heeft gereden.
Ook had hij niet gedronken of drugs gebruikt, aldus het onderzoek.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

een willekeurig voorbeeldje, er zijn moodzaken die een lagere eis te horen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En eis en uitspraak moeten ook niet verward worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

uitspraak is 3 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wat mij betreft een paar maandjes max. omdat het zo'n high profile actie is geweest. En vervolgens verplicht psychiatrische hulp om hem te doen inzien dat zijn aluhoedjestheorieen wel erg vergezocht zijn.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Napo schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:33:
Net zoals het beroepsrisico van een machinist is dat iemand zijn trein kopt, een militair beschoten wordt, een agent mogelijk aangevallen wordt, een beveiliger bedreigd wordt/risico loopt.
Tuurlijk. Die machinist die langs de baan lichaamsdelen bij elkaar sprokkelt moet niet zeuren. Dat hoort erbij. Bedoel je dat?
Een beveiliger in Nederland is een minimumloner in een net pak. Niet iemand die geleerd heeft om met vuurwapengevaarlijke idioten om te gaan.
L1nt schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:35:
Eerste voorbeeld ben ik het stiekem wel mee eens. Besluit je iets of iemand te overvallen moet je niet janken als diegene zich gaat verdedigen.... :X
Ik had het over de juwelier. Niet over de overvaller. De mentaliteit is langzamerhand om de juwelier ook maar een zeur te vinden als ie niet meer kan slapen omdat ie voor de derde keer een pistool onder z'n neus krijgt. Is immers beroepsrisico voor de juwelier. In Nederland is alles immers de schuld van het slachtoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Puc van S. schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:04:
[...]

Neem aan dat je dit bedoelt?

[...]

[...]
Misschien bedoelt hij dit bericht.
http://www.autoblog.nl/ni...strafeis-doodrijder-60518

Die zijn wel woedend :
http://www.hartvannederla...tij-in-haagse-rechtszaal/

Quote : "Ik maak je zelf wel dood!" En terecht!
Wat een kansloze rechtsstaat is dit toch ook, voor het doodrijden van een kind krijg je een schouderklopje. Voor zwaaien met een waterpistool, moet je voor het bijltje gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Lip op 19-06-2015 17:39 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:29:
[...]

Tuurlijk. Die machinist die langs de baan lichaamsdelen bij elkaar sprokkelt moet niet zeuren. Dat hoort erbij. Bedoel je dat?
Hoe graag ik ook zou willen zeggen dat het niet zo is, is het helaas wel zo. We kunnen natuurlijk wel doen alsof het niet zo is maar dat is jezelf dom houden. Jaarlijks zo'n 200 man is geen incident meer.
Een beveiliger in Nederland is een minimumloner in een net pak. Niet iemand die geleerd heeft om met vuurwapengevaarlijke idioten om te gaan.
Kan wel zo zijn maar afhankelijk van wat je moet beveiligingen zitten daar mogelijke gevolgen aan. Bij een juwelier een grotere kans op een overval, een mediabedrijf heeft eenzelfde risico, wat kleiner maar wel aanwezig.

Het inkomen is hierin part noch deel.aan.
Lip schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:33:
Wat een kansloze rechtsstaat is dit toch ook, voor het doodrijden van een kind krijg je een schouderklopje.
Voor mogelijke gebeurtenissen zouden we inderdaad mensen moeten opsluiten! Schuldig tot het tegendeel bewezen is!

[ Voor 15% gewijzigd door Napo op 19-06-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

himlims_ schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:14:
beveiliger is een jankert imho beetje toe aan andere job;
Wait, what? Waaruit blijkt dat? Die beveiliger loopt toch helemaal niet te janken? Hij zegt zelfs dat hij niet eens gegijzeld werd. En laten we niet vergeten dat het de beveiliger was die zo pienter was die jongen naar een lege studio te leiden. Ik snap echt niet waar je opmerking nou vandaan komt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
Weet iemand wat hij nou precies wilde vertellen (of een linkje naar zijn verhaal)? Want dit kan ik nergens vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

brick5492 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:15:
Weet iemand wat hij nou precies wilde vertellen (of een linkje naar zijn verhaal)? Want dit kan ik nergens vinden :/
Ik hoorde op de radio dat de man "ontdekt" had dat de NOS zijn kijkers kon afluisteren en daarvoor wilde hij iedereen waarschuwen.

Op deze site kun je een twitterverslag van de zitting lezen.

De reden waarom je het denk ik nergens leest en hoort, is dat niemand hem alsnog een podium wil bieden voor zijn verhaal en ook in de rechtbank mocht hij om die reden van de rechter niet teveel uitwijden over zijn ideeën. Dat zou, denk ik, voelen alsof hij alsnog "gewonnen" heeft door de hele wereld in te lichten over zijn ideeën.

[ Voor 24% gewijzigd door Ardana op 20-06-2015 15:33 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ardana schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:30:
De reden waarom je het denk ik nergens leest en hoort, is dat niemand hem alsnog een podium wil bieden voor zijn verhaal en ook in de rechtbank mocht hij om die reden van de rechter niet teveel uitwijden over zijn ideeën. Dat zou, denk ik, voelen alsof hij alsnog "gewonnen" heeft door de hele wereld in te lichten over zijn ideeën.
De media willen iedereen een podium geven zolang er maar een publiek is wat het wil horen. Legio voorbeelden te bedenken. Holleeder in College Tour schiet me zo te binnen.

En wat de rechter betreft: Ik denk dat de rechter niet in alle ins and outs van het verhaal van een verwarde man geïnteresseerd is. Het is nauwelijks relevant en er zijn wel meer zaken die op zijn tijd wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

downtime schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:06:
En wat de rechter betreft: Ik denk dat de rechter niet in alle ins and outs van het verhaal van een verwarde man geïnteresseerd is. Het is nauwelijks relevant en er zijn wel meer zaken die op zijn tijd wachten.
Heb je het verslag gelezen? Daarin staat dat de rechter letterlijk heeft gezegd dat hij hem geen podium wil geven zijn ideeën te etaleren... Dus dat zijn niet mijn woorden, maar de woorden van de rechter. Tevens wordt duidelijk dat hij niet echt ernstig verward is/was: hij was in ieder geval volledig toerekeningsvatbaar.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:52

SomerenV

It's something!

Ardana schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 23:44:
[...]

Heb je het verslag gelezen? Daarin staat dat de rechter letterlijk heeft gezegd dat hij hem geen podium wil geven zijn ideeën te etaleren... Dus dat zijn niet mijn woorden, maar de woorden van de rechter. Tevens wordt duidelijk dat hij niet echt ernstig verward is/was: hij was in ieder geval volledig toerekeningsvatbaar.
Maar stel nou he, dat Tarik gelijk had over de NOS. Dat er inderdaad op grote schaal duistere praktijken plaats vonden. Persoonlijk denk ik sowieso dat je afhankelijk van waar je woont in de wereld het nieuws op een andere manier te horen/zien krijgt en dat de waarheid hoe dan ook altijd ietwat verdraaid is.

"Z. eiste de zendtijd, omdat hij vond dat de NOS het nieuws manipuleerde, en daarmee de publieke opinie. Tijdens de zitting twee weken geleden noemde hij de omroep ,de spreekstoel waar veel leugens worden verkondigd''. Daarom ging hij met een gasalarmpistool naar Hilversum."

We weten dankzij de Koude Oorlog en de Tweede Wereldoorlog dat propaganda uiterst effectief werkt. Als je het goed genoeg uitvoert doet het publiek precies wat je wilt dat ze doen. Nu krijgen we dankzij het internet meer input en kun je wat makkelijker de onzin eruit filteren. Probleem is alleen dat mensen die er een radicaal andere visie op nahouden dan wat de mainstream media meldt afgedaan worden als aluhoedjes. Dus uiteindelijk nemen veel mensen alsnog de MSM voor waar aan en is al het andere onzin waardoor propaganda alsnog prima zijn werk kan doen.

Het kan zijn dat Tarik bepaalde informatie had verkregen waarop hij besloot te doen wat hij deed. Een soort wanhoopsdaad om duistere praktijken aan het licht te brengen. Ik zeg niet dat ik hem geloof en het goedpraat wat hij deed, maar wat nou als hij gelijk heeft en de NOS inderdaad op grote schaal leugens verkoopt om de opinie te manipuleren? Er zijn wel eens gekkere dingen gebeuren en er gebeuren ook vandaag de dag nog altijd gekkere dingen, dus zó ver gezocht is het niet eens.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Het is een enorme schop van dit topic maar hij is weer terug, zie dit filmpje

https://www.instagram.com...hd_/?igshid=1chddg4b7l9j6

Die jongen is niet helemaal lekker volgens mij.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Pierre schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:53:

Ik begreep dat men nog niet wist of hij het wel echt is.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

FunkyTrip schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:56:
[...]

Ik begreep dat men nog niet wist of hij het wel echt is.
Ik hoor net op Radio1 dat het hij het inderdaad is 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

best profi geknipt/geschoten :+ (of is dat verkeerde woordkeuze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45

Of we het nu willen of niet, dit soort mensen krijgen steeds meer aandacht. Dat laatste valt onszelf aardig aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:57
Zou mij overigens niet veel verbazen als hij nu aan de 'dark side' zit en deel van een campagne is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:51
Mij lijkt het meer op een 'escape room promotie' filmpje, of reclame voor iets anders (een boek?). Kan me niet voorstellen dat zo'n iemand nog steeds in die onzin gelooft, maar eerder nu op een of andere manier geld eraan wilt verdienen. Waarbij dit filmpje gebruikt wordt om aandacht te trekken, en later een nieuw filmpje de 'reveal' is dat het domweg reclame was.

spoiler:
aan de andere kant, er lopen echt idiote mensen rond op deze aarde... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Het lijkt wel of die nog steeds de spanning op wil bouwen voor zijn verhaal. Lijkt me dat dit een misvatting was... Citaat uit het arrest van het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden uit 2015:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aL7Pz-FSBO4_4yWqAVpoiU_o0dY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lF0rDj8Hqm5hO4HfsCudcyGi.png?f=fotoalbum_large

Overigens is de Instagram pagina niet meer bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:57
N1ckk schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:44:
Het lijkt wel of die nog steeds de spanning op wil bouwen voor zijn verhaal. Lijkt me dat dit een misvatting was... Citaat uit het arrest van het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden uit 2015:

[Afbeelding]

Overigens is de Instagram pagina niet meer bereikbaar.
"Maatschappijkritisch bedoelde actie"

haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Via Tim Hofman's tweet is het nog te zien: https://twitter.com/debro...tatus/1364273640368463881

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat lijkt mij niet echt iets wat hij zelf heeft gemaakt, of hij heeft zijn tijd in de gevangenis gebruikt om filmmaker te gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 23:03
Sissors schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:50:
[...]

Dat lijkt mij niet echt iets wat hij zelf heeft gemaakt, of hij heeft zijn tijd in de gevangenis gebruikt om filmmaker te gaan worden.
Ik ben ook benieuwd wat daar nu achter zit, het filmpje zelf zit wel strak in elkaar. Je hebt bijna het idee dat het een trailer is van een Netflix serie of een programma op tv.

Alleen zou ik het nogal een vreemde manier van reclame maken vinden omdat het best wel voor wat opschudding kan zorgen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Sissors schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:50:
[...]

Hij was in 2015 al bezig met videootjes maken/editen. Dus niet zo'n gekke aanname.

edit: zie hier:

[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 24-02-2021 14:10 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Probeer het ontopic te houden, dit is niet de HK!

Berichten met persoonsgegevens worden direct verwijderd.