Makkelijk schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:04:
[...]
Het is gewoon een knul met een psychose, poe hee, je hoeft geen psychiater te zijn om die diagnose te stellen. Ik ken nog wel wat mensen die hier makkelijk toe in staat zouden zijn maar gelukkig zijn ze ook zo ongeorganiseerd dat ze zo ver zelden komen.
Tuurlijk, het is allemaal kut dat het gebeurd, maar het gebeurd. Ik ben blij dat die jongen, met wie een beetje medelijden best mag, geen zelfmoord heeft gepleegd. Ik ben ook blij dat de politie niet schoot, want opgefokt zijn ze wel tegenwoordig. En ik denk ook dat je blij mag zijn dat hij in elk geval niet zomaar meer los loopt en niet meer de kans zal krijgen om met een suzuki swift een mensenmassa in te rijden.
[...]
Ik ben zeer zeker met je eens dat het woord terrorisme snel tevoorschijn getoverd wordt, maar wat wil je dan? zo iemand z'n gang laten gaan?
Hij staat met een pistool, en loopt te dreigen met van alles in z'n brief (waarvan ik zelf ook wel m'n twijfels heb, uiteraard).
Echter, ik kan niet voor jou spreken, maar ik ben geen psychiater, en hoewel zo iemand een bepaalde indruk maakt, lijkt het me niet handig om hem met een pistool (waarvan op dat moment niet met 100% zekerheid gezegd kan worden dat deze niet echt is) rond te laten lopen in een studio, wel dan?
Ik ben blij dat hij is opgepakt zonder schade aan te richten, of dit nou waarschijnlijk was geweest of niet, dat risico kan je simpelweg niet nemen, zeker niet in tijden dat er al meerdere dreigingen zijn, gaan mensen sneller ingrijpen, IMO volledig terecht.