Hey, Hey jij daar, dit is mijn signature :) #UnitedWeAre
De politie had HD beelden van de dader, geeft nogal wat voorkennis he ..Saturnus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:36:
Politie rent dus zo naar binnen toe zonder die man ook maar serieus te nemen. Brand maar los. Was dit juist goed of was dit toch slecht...
Ah ja, NPO1 is ook de noodzender (toch?).DDX schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:33:
[...]
Ze hebben gewoon een nood regiekamer (in een bunker volgens mij) dan moet je toch gewoon snel kunnen switchen.
Niet om het goed te praten: maar het is ook weer een goede oefening. Tevens kan er gekeken worden naar een veilig(ere) oplossing. Bijvoorbeeld: hoe kom je op het mediapark/parkeerplaats als 'gewone' persoon?
Wat is er serieus te nemen aan iemand met een pistool in een kamer? Als jij de overhand hebt ( 1 tegen 5 )?Saturnus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:36:
Politie rent dus zo naar binnen toe zonder die man ook maar serieus te nemen. Brand maar los. Was dit juist goed of was dit toch slecht...
bommen met radioactief matriaal.. als ISIS enz dat niet kan hij zeker in zijn eentje nietMB113 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:36:
Tja, ik mag toch hopen dat hij dat gebluft heeft.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Eh, iets van 5vs1 en niet zomaar, maar allemaal met hun wapen op hem gericht. Persoon had ook niemand direct onder schot en grote kans dat de politie wist dat het een nep wapen was, of wat dan ook. In elk geval heb je niet overal een tac team voor nodig.. vooral niet als je directe beelden hebtSaturnus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:36:
Wat wilde je dan? 3 stun granaten, 20 man met full body armor?..
[ Voor 21% gewijzigd door MB113 op 29-01-2015 21:38 ]
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Dat was denk ik de gegijzelde bewaker.Bananendoos schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:36:
[...]
Stond er in het filmpje van rtl niet een politieman tussen het arrestatieteam en de gijzelaar?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Misschien hadden ze al gepeild via de regie kamer.Saturnus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:36:
Ik vond het vrij kordaat handelen van de politie. Ze keken vanuit een andere ruimte waar hij zich bevond, er werd doorgegeven dat hij zijn handen achter zijn rug had en toen ging men met een aantal man naar binnen. Hij liet zijn wapen direct vallen en leek mij op dat moment absoluut niet iemand die wilde gaan schieten. Al met al netjes opgelost.Saturnus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:36:
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Geen discussie mogelijk. Ze renden naar binnen terwijl ze hem onder schot hielden, hij zelf had zijn handen en wapen op z'n rug. Als hij stom genoeg zou zijn om onverwachte bewegingen te maken dan had het filmpje NSFW geweest.Saturnus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:36:
Was dat toen al bekend bij de politie?MB113 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:38:
Nee niet met radioactief, maar stel er zou wel een deel van waar zijn. Dat er wel ergens explosieven hangen.
Ik ben vooral benieuwd naar wat hij wou vertellen? Het leek mij iemand die het idee had iets goeds te doen. Dus misschien soort klokkenluider? Dan wel op een slechte manier natuurlijk.
[ Voor 34% gewijzigd door Señor Sjon op 29-01-2015 21:43 ]
Deze stond in de studio toch? Anders is het zeker fake...,Pinobigbird schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:38:
[...]
Dat was denk ik de gegijzelde bewaker.
Zeker. Je ziet ze eerst de regiekamer in lopen. Alwaar de beste man vol in beeld staat. (Handig!)Sumerechny schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:38:
[...]
Misschien hadden ze al gepeild via de regie kamer.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het klonk inderdaad als een echt wapen. Volgens mij kan je de slede horen schuiven op het moment van impact. Het is ook een groot pistool en met demper erg zwaar. Het lijkt me dat de beste man nog nooit een pistool in zijn handen heeft gehad. Hij kon em niet eens tillen.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:32:
[...]
Grappig hoe dat verschilt - ik vond het juist een vrij overtuigende zware bons, wat een echt wapen suggereert. Al moet ik toegeven dat ik ook weinig vergelijkingsmateriaal heb
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Een of twee pagina's terug:)brick5492 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:39:
Maar waar ging die brief nu over? Die speculatie over de beveiliging van de NOS boeit me niet
Wij (de hackers) zijn ingehuurd door de inlichtingendiensten (om te hacken?) en tijdens dat werk hebben ze dingen gezien wat ze niet beviel ofzo ? (beetje net als snowden zijn verhaal)
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
InteferentieDeadsy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:39:
Taseren ze hem aan het einde?
Aldus een bekende van hem.

Ik zit het nu op TV te kijken en dan klinkt het toch weer anders, minder crappy als via de speakers van mijn telefoon. Hoe dan ook, weird shit.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:32:
[...]
Grappig hoe dat verschilt - ik vond het juist een vrij overtuigende zware bons, wat een echt wapen suggereert. Al moet ik toegeven dat ik ook weinig vergelijkingsmateriaal heb
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
De schede schuift niet als je een wapen laat vallen.AvK schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:39:
[...]
Het klonk inderdaad als een echt wapen. Volgens mij kan je de slede horen schuiven op het moment van impact. Het is ook een groot pistool en met demper erg zwaar. Het lijkt me dat de beste man nog nooit een pistool in zijn handen heeft gehad. Hij kon em niet eens tillen.
Het is een vrij compact brok materiaal.
Zo klonk het niet.
Gewoon t terrein oplopen, het is niet afgesloten oid. Ga regelmatig een rondje lopen in de buurt en soms loop ik n rondje over t mediapark.HollowGamer schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:37:
[...]
Ah ja, NPO1 is ook de noodzender (toch?).
Niet om het goed te praten: maar het is ook weer een goede oefening. Tevens kan er gekeken worden naar een veilig(ere) oplossing. Bijvoorbeeld: hoe kom je op het mediapark/parkeerplaats als 'gewone' persoon?
Nee, dat is echo/interferentie door de radio's bij het omdoen van de handboeien. Bij het vanuit het politie oogpunt filmpje op de website van RTL hoor je namelijk alleen heel kort de handboeien.Deadsy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:39:
Taseren ze hem aan het einde?
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Of dit natuurlijk echt is, is nog de vraag.
Ik Citeer
"Er zijn er nog vijf, plus 98 hackers die klaar zijn voor een cyberaanval. Bovendien zijn er in dit land acht zware explosieven geplaatst die radioactief materiaal bevatten. Als u mij niet naar studio 8 brengt om een uitzending over te nemen, dan zijn wij genoodzaakt tot actie over te gaan. Dat wilt u niet op u geweten hebben toch? Dus begeleid mij nu naar studio 8, de NOS studio."
Verwijderd
Ik zie een in mijn ogen correct politieoptreden. Hadden ze dan moeten doen? Wachten tot hij iemand geen neerschieten? Of moe was en in slaap zou vallen en dan stiekem in zijn slaap handboeiend om doen?Saturnus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:36:
Ik vond ze wel lekker direct. Bewegen = dood. Duidelijke taal.
Verwijderd
Laat ik het er op houden dat de kans dat het niet echt is een stuk groter is dan dat het wel echt zou zijn.kevinkrs schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:42:
Blijkt zelfs dat er bommen zijn geplaatst in grote steden met radioactief spul, als ze geen zendtijd krijgen zijn ze genoodzaakt om deze af te laten gaan. Waardoor o.a. Amsterdam en Rotterdam voor ruim een eeuw onbewoonbaar zal zijn.
Hij had / heeft 450 vrienden op facebook, zullen dus aankomende minuten/uren veel bekende van hem berichtjes de lucht ingooien vermoed ik.
So far so good. Het lijkt mij ook niet dat er nog bommen af zullen gaan, dat was even mijn punt. Dat hij niet ging schieten konden ze al weten.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:43:
[...]
Ik zie een in mijn ogen correct politieoptreden. Hadden ze dan moeten doen? Wachten tot hij iemand geen neerschieten? Of moe was en in slaap zou vallen en dan stiekem in zijn slaap handboeiend om doen?
Onzin, dat wordt geregistreerd...dat lukt niet zomaar. Anders was het al gebeurt..kevinkrs schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:42:
Blijkt zelfs dat er bommen zijn geplaatst in grote steden met radioactief spul, als ze geen zendtijd krijgen zijn ze genoodzaakt om deze af te laten gaan. Waardoor o.a. Amsterdam en Rotterdam voor ruim een eeuw onbewoonbaar zal zijn.
Ik Citeer
"Er zijn er nog vijf, plus 98 hackers die klaar zijn voor een cyberaanval. Bovendien zijn er in dit land acht zware explosieven geplaatst die radioactief materiaal bevatten. Als u mij niet naar studio 8 brengt om een uitzending over te nemen, dan zijn wij genoodzaakt tot actie over te gaan. Dat wilt u niet op u geweten hebben toch? Dus begeleid mij nu naar studio 8, de NOS studio."
Verwijderd
Hij was bang, nerveus, zat te lopen, had zijn wapen (wat nog niet aangetoont is als echt, misschien airsoft) achter zijn rug en zijn dreigbrief barst uit elkaar van de rare grammatica.Saturnus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:44:
[...]
So far so good. Het lijkt mij ook niet dat er nog bommen af zullen gaan, dat was even mijn punt. Dat hij niet ging schieten konden ze al weten.
Ik ben op zijn best sceptisch dat hij iets kan regelen dat lijkt op een kernwapen.
Over het wapen twijfelde mijn vriendin ook (op tv), maar ik keek vanaf de computer met headset op en dan klinkt het in mijn oren als een echt wapen.
Mediapark ia vrij toegankelijk, alleen parkeren is een bitch.. Morgen hoop ik meer te horen aangezien ik op het mediapark werk.
Dat kun je eigenlijk nooit weten.Saturnus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:44:
[...]
So far so good. Het lijkt mij ook niet dat er nog bommen af zullen gaan, dat was even mijn punt. Dat hij niet ging schieten konden ze al weten.
Er zijn genoeg dergelijke situaties geweest waar de gijzelnemer een rustige indruk wekte maar uiteindelijk toch ging schieten.
De politie kiest voor de optie om snel te rushen.
Ze hadden ook kenbaar kunnen maken dat ze er zijn en met hem de dialoog aangaan maar je weet nooit wat dit met hem gedaan had. Want er waren geloof ik toch ook medewerkers in de ruimte?
Dat weet je natuurlijk niet. Je kunt een bom redelijk goed verstoppen en af laten gaan. Plekken zat in een grote stad. Ben het wel met je eens dat dit natuurlijk fake kan zijn.Sumerechny schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:45:
[...]
Onzin, dat wordt geregistreerd...dat lukt niet zomaar. Anders was het al gebeurt..
Als je dat gaat toelaten gaat elke gek zo'n geintje uithalen.Deveon schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:46:
Storm in een glas water dus.. ben wel erg benieuwd naar wat hij wou zeggen. In een vrij land zouden we iemand die alles op het spel zet om iets te zeggen toch wel even naar kunnen luisteren? Anders kunnen we net zo goed verhuizen naar Rusland.

[ Voor 13% gewijzigd door Niekfct op 29-01-2015 21:47 ]
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Ja, goed idee, dit soort dingen moet je inderdaad belonen.Deveon schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:46:
Storm in een glas water dus.. ben wel erg benieuwd naar wat hij wou zeggen. In een vrij land zouden we iemand die alles op het spel zet om iets te zeggen toch wel even naar kunnen luisteren? Anders kunnen we net zo goed verhuizen naar Rusland.
Beter was het gewoon een verwarde blonde Fries uit Buitenpost geweest. Tjerk de Groot ofzo.
Inderdaad, als je ieder persoon die zoiets doet zijn ding laat doen dan zal zoiets veel vaker gebeuren.Niekfct schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:47:
[...]
Als je dat gaat toelaten gaat elke gek zo'n geintje uithalen.
really? Zijn brief staat overal online inmiddels.kronolith schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:47:
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat hij nu wilde vertellen. Hoop dat we dat ooit nog eens te horen krijgen
I served in a company of heroes.
Even Niburu ofzo lezen, dan weet je wel genoeg denk ik.kronolith schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:47:
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat hij nu wilde vertellen. Hoop dat we dat ooit nog eens te horen krijgen
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd.kronolith schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:47:
Dat vertelt toch helemaal niets?Vuvuzela schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:48:
[...]
really? Zijn brief staat overal online inmiddels.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Lijkt me minder gedoe dan in den lijve bij het achtuurjournaal binnen te wandelen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Daar staat toch echt niet in wat hij in de uitzending wilde zeggen.Vuvuzela schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:48:
[...]
really? Zijn brief staat overal online inmiddels.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Dat is toch vreemd? Dacht dat dit niet meer kon, na de moord P. Fortuyn.Cartman! schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:42:
[...]
Gewoon t terrein oplopen, het is niet afgesloten oid. Ga regelmatig een rondje lopen in de buurt en soms loop ik n rondje over t mediapark.
Achteraf natuurlijk makkelijk praten maar ik vond het verhaal met zijn hackers en radioactieve bommen - en ingehuurd door inlichtingendiensten - wel een beetje fanta overkomen ("ik ben een spion"). En het snelheid waarmee hij zich direct en zonder enige aarzeling overgaf ook niet echt een doorgewinterde strijder.
Natuurlijk zou hij best informant voor de AIVD kunnen zijn (geweest)
In de "lieve" uitzending.Ram0n schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:49:
[...]
Daar staat toch echt niet in wat hij in de uitzending wilde zeggen.

Belonen? Ik zeg niet dat die niet gestraft mag worden. Aangezien hij dreigt met nuclaire bommen is het gewoon terorisme..Deadsy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:48:
[...]
Inderdaad, als je ieder persoon die zoiets doet zijn ding laat doen dan zal zoiets veel vaker gebeuren.
Verwijderd
Het Mediapark is gewoon een soort industrieterrein, maar dan met wat meer glas en minder loods. Dan moet je er echt een soort van militair kamp van maken (wat overigens doorgaans ook gewoon een hek om wat loodsen heen is).HollowGamer schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:50:
Dat is toch vreemd? Dacht dat dit niet meer kon, na de moord P. Voortuin.
Eerlijk gezegd had ik wel zoiets van goh: De nieuwe WatchDogs wordt aangekondigd en dit is een mediastunt toen ik net een paar minuten keek en een (wat leek op een) gedempte Glock zag (21:10 ongeveer nav balkje bij Collateral).
Het kan waar zijn, van dat hackers collectief. Men bleef wel gewoon rustig, dat vond ik zelf netjes afgehandeld.
Politie heeft het ook goed gedaan imo.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Het mediapark is best groot met veel werknemers en publiek...hoe wilde je dat gaan beveiligen?HollowGamer schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:50:
[...]
Dat is toch vreemd? Dacht dat dit niet meer kon, na de moord P. Voortuin.
Voortuin? Really...?
Het lijkt me eerder zo'n Anonymous-figuur. Bilderberg-groep, het grootkapitaal, "we are the 99%", dat soort dingen.stefijn schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:50:
Redelijke kans dat hij, eenzame jongen met verdriet (zie twitter hierboven) en misschien waanideeen het uit een soort van wanhoopsdaad voor ISIS op ging nemen? Momenteel is dat wel een wereldissue...
Hij stelt wel teleur dat-ie geen V for Vendetta-masker ophad, trouwens.
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 29-01-2015 21:55 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Op zich ben ik wel met je eens. Maar het mag best wel actief worden bewaakt.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:51:
[...]
Het Mediapark is gewoon een soort industrieterrein, maar dan met wat meer glas en minder loods. Dan moet je er echt een soort van militair kamp van maken (wat overigens doorgaans ook gewoon een hek om wat loodsen heen is).
--
Beeld weer op zwart.. automatische zakeling?
Wat ik bedoel is dat als je idere gast die met een wapen zendtijd eist zijn zendtijd geeft dan zal zoiets nog vrij vaak gebeuren.Deveon schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:51:
[...]
Belonen? Ik zeg niet dat die niet gestraft mag worden. Aangezien hij dreigt met nuclaire bommen is het gewoon terorisme..
Dat ze dan achteraf een straf krijgen zal ze dan een worst wezen.
En ja de gast komt normaal over (behalve dat hij een wapen in zijn hand heeft) maar je weet natuurlijk nooit wat hij wilde gaan zeggen.
aka een aluhoedje. Denk het ook.anandus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:53:
[...]
Het lijkt me eerder zo'n Anonymous-figuur. Bilderberg-groep, het grootkapitaal, "we are the 99%", dat soort dingen.
This too shall pass
Ik zou het doen!
Verwijderd
Ga er eens kijken. Eén portier met een slagboom (die er volgens mij wel is overigens) gaat weinig uithalen en twee ook.HollowGamer schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:54:
Op zich ben ik wel met je eens. Maar het mag best wel actief worden bewaakt.
Nee, Anonymous zou 1) niet in NL een studio binnenvallen maar in de VS ofzo, 2) beter georganiseerd (niet af laten hangen van 1 man) en 3) het facebook.com omzetten naar wat ze wilden zeggen ipv een studio overvallen.anandus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:53:
[...]
Het lijkt me eerder zo'n Anonymous-figuur. Bilderberg-groep, het grootkapitaal, "we are the 99%", dat soort dingen.
Excuses, auto-correct here..Cartman! schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:53:
[...]
Het mediapark is best groot met veel werknemers en publiek...hoe wilde je dat gaan beveiligen?
Met camera's en een algemene ingang. Iemand kan nog steeds over het hek, etc. Maar helemaal onmogelijk lijkt me toch van niet?
Ik niet...Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:43:
Ik zie een in mijn ogen correct politieoptreden. Hadden ze dan moeten doen? Wachten tot hij iemand geen neerschieten? Of moe was en in slaap zou vallen en dan stiekem in zijn slaap handboeiend om doen?
Het betrof een gijzeling situatie en dreiging met meerdere handlangers en explosieven. Dan hoort de reguliere politie afstand te nemen en de omgeving veilig te stellen. Enkel en alleen een interventieteam van de politie (DSI) of Marechaussee (BSB) mogen ingrijpen in een dergelijke situatie. Grappig dat de reguliere politie enkele weken nog moord en brand schreeuwde dat zij niet zijn voorbereid op extreme situaties en nu lopen ze enkel met eenvoudige pistolen bij een gijzeling situatie naar binnen. Binnen 12 minuten ben je nooit in staat om een goede dreigingsinschatting te maken. Erg vreemd dit, waarbij je dankbaar mag zijn dat alles goed is afgelopen. Als de persoon kwaad had willen doen dan had hij daar alle tijd voor gehad, de interventie ging nou niet echt gepaard met een shockeffect, zoals interventieteams dat wel doen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verschil is (ik zeg het nogmaals) dat er HD beeld was van de gijzelnemer. Daarbij hij had het wapen merendeel van de tijd op z'n rug. De dreiging was niet heel hoog, er waren veel agenten op de been (waarvan je niet weet wat hun ervaring is).Han schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:56:
[...]
Ik niet...
Het betrof een gijzeling situatie en dreiging met meerdere handlangers en explosieven. Dan hoort de reguliere politie afstand te nemen en de omgeving veilig te stellen. Enkel en alleen een interventieteam van de politie (DSI) of Marechaussee (BSB) mogen ingrijpen in een dergelijke situatie. Grappig dat de reguliere politie enkele weken nog moord en brand schreeuwde dat zij niet zijn voorbereid op extreme situaties en nu lopen ze enkel met eenvoudige pistolen bij een gijzeling situatie naar binnen. Binnen 12 minuten ben je nooit in staat om een goede dreigingsinschatting te maken. Erg vreemd dit, waarbij je dankbaar mag zijn dat alles goed is afgelopen. Als de persoon kwaad had willen doen dan had hij daar alle tijd voor gehad, de interventie ging nou niet echt gepaard met een shockeffect, zoals interventieteams dat wel doen.
[ Voor 7% gewijzigd door PolarBear op 29-01-2015 21:58 ]
Absoluut. Dat wordt wel duidelijk uit de paar zinnen die hij zegt.anandus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:53:
[...]
'De dingen die gezegd gaan worden dat zijn hele grote wereldzaken. We zijn zegmaar ingehuurd door inlichtendiensten. Daar hebben we zaken vernomen die de huidige samenleving in twijfel trekken. Dat gaan we naar buiten brengen.'
Teveel Niburu gelezen... Als hij echt 'info' had, dan had hij dat wel bij Wikileaks of iets dergelijks gedropt.
Dit verhaal op zich is natuurlijk weer voer voor de aluhoedjes, want de grote boze machten hebben voorkomen dat we nu weten wat alleen zij weten... of het is een 'inside job', in scene gezet om de aluhoedjes in kwaad daglicht te stellen

Is dat zo?brick5492 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:56:
[...]
Nee, Anonymous zou2) beter georganiseerd (niet af laten hangen van 1 man)
Volgens mij staan ze redelijk bekend om hun chaotische style.
Inderdaad. Zodra een man zoals deze vriendelijk glimlacht en zwaait en gewoon doorloopt alsof het zijn werk is dan zullen er (gelukkig) verdomd weinig mensen zijn die er een probleem van maken.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:55:
[...]
Ga er eens kijken. Eén portier met een slagboom (die er volgens mij wel is overigens) gaat weinig uithalen en twee ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 29-01-2015 21:59 ]
Mwea, voldoende radioactiviteit om veel schade aan te richten heb je 1: niet zomaar verzameld zonder dat de overheid er van op de hoogte is 2: al dodelijk bij vervoer (incident met een bron in mexico vorig jaar, een overvaller zwaar gewond na het dragen van een hoog actieve bron). 3: vrijwel altijd kortlevend (enkele uren RA) dus langdurige schade zal uitblijven.kevinkrs schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:47:
[...]
Dat weet je natuurlijk niet. Je kunt een bom redelijk goed verstoppen en af laten gaan. Plekken zat in een grote stad. Ben het wel met je eens dat dit natuurlijk fake kan zijn.
Mocht het makkelijk zijn was het de 'grote organisaties' al lang gelukt.
En waarom zou de AIVD geen zendtijd kunnen krijgen? Moet toch makkelijk kunnen....
Dit hadden ze ook veel beter aan kunnen pakken, pak NOS en RTL tegelijk en je hebt succes.....
Is er al iemand met een drone voorbij gevlogen?
[ Voor 11% gewijzigd door Bananendoos op 29-01-2015 21:59 ]
Verwijderd
Aan een kant bevat je beklaag dat je vind dat hij te veel tijd had om slachtoffers te maken, en vervolgens roep je dat ze er langer over moeten gaan doen om een situatieinschatting te maken? Hoe compute dat?Han schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:56:
[...]
Ik niet...
Dit. Wellicht was het bij de politie allang bekend dat het een crackpot was.stefijn schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:58:
JIj weet toch helemaal niet welke informatie de politie had.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zou het misschien kunnen dat de politie beter op de hoogte was als dat jij nu schetst? Beetje makkelijk geredeneerd, vanachter je pc.Han schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:56:
[...]
Ik niet...
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Deur was open de man die bij hem in de ruimte stond is gewoon weggelopen toen de politie er aan kwam. Waarschijnlijk in zijn oortje gehoord dat politie binnen zou vallen.Bananendoos schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:58:
Wat ik mij afvraag, hoe kan het zijn dat hij de politie al ziet en dat je ze zo helder hoort terwijl hier nog een pikzwarte deur tussen zit en dus kan hij ze niet zien.
Dit hadden ze ook veel beter aan kunnen pakken, pak NOS en RTL tegelijk en je hebt succes.....
Is er al iemand met een drone voorbij gevlogen?
Verwijderd
Onmogelijk is niets, maar het is wel een kosten/baten-verhaal. Als mensen daar niet kunnen komen gaan ze de redactie van SBS6 in Amsterdam wel lastigvallen of verzinnen ze iets anders. Het is een groot complex daar met veel laagrisicowerk en een enorme stroom mensen. Je kunt niet alles beveiligen.HollowGamer schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:56:
Met camera's en een algemene ingang. Iemand kan nog steeds over het hek, etc. Maar helemaal onmogelijk lijkt me toch van niet?
Ja oké. Maar reden 1 en 3 zeggen denk ik wel genoeg.Saturnus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:57:
[...]
Is dat zo?
Volgens mij staan ze redelijk bekend om hun chaotische style.
Wijze woorden. Er zijn politici die ons anders willen doen denken (ik noem geen namenVerwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:00:
[...]
Onmogelijk is niets, maar het is wel een kosten/baten-verhaal. Als mensen daar niet kunnen komen gaan ze de redactie van SBS6 in Amsterdam wel lastigvallen (die zit daar toch?), of verzinnen ze iets anders. Het is een groot complex daar met veel laagrisicowerk en een enorme stroom mensen. Je kunt niet alles beveiligen.
Edit: Pff ik wilde ernstig op tijd mijn nest in duiken...maar ben nu zo gespannen
[ Voor 7% gewijzigd door Sumerechny op 29-01-2015 22:02 ]
Is totaal niet relevant... enkel behulpzaam bij een goede interventie door een professioneel team. De aanhouding liep traag, geen afleidingsmanoeuvre of wat dan ook. De gijzelnemer had zelfs nog enkele seconden om te reageren als hij kwade bedoelingen had of suicide by cop gepland had.PolarBear schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:57:
Verschil is (ik zeg het nogmaals) dat er HD beeld was van de gijzelnemer.
Omdat er een verschil is tussen de tijd waarin de gijzelnemer nog in uitvoering is van zijn uiteindelijk doel en de tijd waarin de aanhouding plaats vond. De aanhouding was, gezien de gewapende gijzeling, te traag. Maar goed, deze discussie gaat morgen nog wel gevoerd worden en zullen experts hun woordje doen. Wellicht is mijn verhaal dan wat helderder.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:58:
Aan een kant bevat je beklaag dat je vind dat hij te veel tijd had om slachtoffers te maken, en vervolgens roep je dat ze er langer over moeten gaan doen om een situatieinschatting te maken? Hoe compute dat?
[ Voor 41% gewijzigd door Han op 29-01-2015 22:05 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Waarom niet een journalist benaderen met het verhaal?
Dan had deze alles nagetrokken en dan had het in de krant gestaan of was hij ermee op de buis gekomen.
Ai ja, sorry. Foutje van mij, ik dacht dat de deur dicht zat, niet goed gezien.ADDG schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:00:
[...]
Deur was open de man die bij hem in de ruimte stond is gewoon weggelopen toen de politie er aan kwam. Waarschijnlijk in zijn oortje gehoord dat politie binnen zou vallen.
Zo extreem was de situatie toch niet bij de NOS. I.i.g. niet te vergelijken met die in Parijs.Han schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:56:
[...]
Ik niet...
Omdat ze denken dat de media wordt gecontroleerd door de wereldmachten waar zij zich tegen afzetten natuurlijk.Deadsy schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:01:
Als hij echt een goed verhaal had, waarom met een wapen bij de NOS binnen lopen?
Waarom niet een journalist benaderen met het verhaal?
Dan had deze alles nagetrokken en dan had het in de krant gestaan of was hij ermee op de buis gekomen.
Ik kom er toch regelmatig (zowel beeld&geluid kant als talpa kant) en nog nooit een portier gezien...Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:55:
[...]
Ga er eens kijken. Eén portier met een slagboom (die er volgens mij wel is overigens) gaat weinig uithalen en twee ook.
Maar nee, de politie gaat het hele gebouw overhoop halen op zoek naar een paar waanbeelden die in een warrige brief staan. En er wordt gesproken over terrorisme? WTF, hoezo terrorisme? Alles is tegenwoordig maar terrorisme.
Het is gewoon een knul met een psychose, poe hee, je hoeft geen psychiater te zijn om die diagnose te stellen. Ik ken nog wel wat mensen die hier makkelijk toe in staat zouden zijn maar gelukkig zijn ze ook zo ongeorganiseerd dat ze zo ver zelden komen.
Tuurlijk, het is allemaal kut dat het gebeurd, maar het gebeurd. Ik ben blij dat die jongen, met wie een beetje medelijden best mag, geen zelfmoord heeft gepleegd. Ik ben ook blij dat de politie niet schoot, want opgefokt zijn ze wel tegenwoordig. En ik denk ook dat je blij mag zijn dat hij in elk geval niet zomaar meer los loopt en niet meer de kans zal krijgen om met een suzuki swift een mensenmassa in te rijden.
Dat ze die beelden niet meteen vernietigen maar juist gaan uitzenden vind ik ook niet al te handig. Straalt lekker af op alle andere psychoten, schizofrenen en manische mensen.
Maar damn, gooi dat gebouw toch gewoon open en breng die gozer weg mensen...
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Verwijderd
Lang verhaal kort.Makkelijk schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:04:
Alles is tegenwoordig maar terrorisme.
Dit viel mij ook al op, normaal als je op straat wat wilt (zie Dumpert bijv.) hoor je zowat elke agent zeggen dat de persoon zijn mobiel weg moet doen..DDX schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:05:
Best vreem dat die beelden gewoon met telefoon gefilmd zijn en hij dus gewoon achter die agenten kon aanlopen.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ja maar dat gaan ze natuurlijk niet tegen de presentator van het nos journaal zeggen dat ie maar moet oprotten met zijn telefoontjeFamous schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:06:
[...]
Dit viel mij ook al op, normaal als je op straat wat wilt (zie Dumpert bijv.) hoor je zowat elke agent zeggen dat de persoon zijn mobiel weg moet doen..
Verwijderd
Politie mag je gewoon filmen op straat hoor. Bovendien lag de prioriteitenlat bij deze gozer wat hoger dan bij de gemiddelde Schilderwijkse bontkraag met een grote lip.Famous schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:06:
[...]
Dit viel mij ook al op, normaal als je op straat wat wilt (zie Dumpert bijv.) hoor je zowat elke agent zeggen dat de persoon zijn mobiel weg moet doen..
Probeer het ontopic te houden, dit is niet de HK!
Berichten met persoonsgegevens worden direct verwijderd.