Thalrathar schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:36:
Kan alvast vermelden dat Windows 10 nog niet optimaal draait. Problemen die ik zo snel tegenkwam:
- driver voor geintregeerde graphics nog niet ondersteund; komt laggy over tijdens het navigeren in windows
- Fan slaat wel erg vaak aan; firmwareupdate ter ondersteuning windows 10..?
on topic: Bij de 5600 dient Intel Vpro iig vermeld te staan op je order, anders kun je het schudden. Drie keer opnieuw de order aangevraagd en de derde keer stond het erbij.
Ik heb inmiddels Windows 10 erop staan. Via een ander forum heb ik uitgevonden hoe je de intel driver kan installeren. Ik kan melden dat alles vloeiend draait, geen onnodige fan en geen lag.
"I was able to manually install the Intel HD Graphics drivers by:
- Deleting the reference to Threshold in the configuration file that prevented installation with Windows Technical Preview
- Modifying the first line in the Windows 8.1 setup section header to [IntelGfx.NTamd64.6.4]
- Restarting in Windows Troubleshoot mode to allow installation of drivers not digitally signed"
De wijzigingen moet je in het bestandje igdlh64.inf doen in de graphics folder. De driver download je gewoon van de intel site voor de 5th generation i7 5500 graphics, 64 bit, windows 8.1, zip versie en dan uitpakken.
Voor het gemak heb ik ook het aangepaste inf bestandje bijgevoegd, dan hoef je die alleen maar te vervangen. Laat me weten als iemand nog moeite heeft.
http://pastebin.com/uWBiqQkE
EDIT: Helaas moet ik hier aan toevoegen dat bij mij een driver ontbreekt voor "PCI Data Acquisition and Signal Processing Controller". Ik krijg deze driver maar niet geinstalleerd. Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik kan in Windows 10 geen enkele grafische dingen doen (Geen youtube video's afspelen, geen spelletjes, geen windows media player of media player classic). Vandaar dat ik toch terug ga naar Windows 8.1...
[
Voor 12% gewijzigd door
SeBsZ op 14-02-2015 22:58
]