Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 192811

Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:07:
[...]
Hm, interessant. Ik denk sowieso dat ik nog even wacht met die update: ik heb geen haast...
Het is ook mijn bedoeling dat ik eerst de kat uit de boom kijk, hoop dat ik dat vol hou ;)
Heb daarom ook "automatisch bijwerken" uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 22:56
Hier een lijst met PDA-nummers die het nu al krijgen:

http://www.sammobile.com/...-edge-galaxy-j7-and-more/

Ik zie wel dat mijne voor nu nog op 5.1.1 blijft, ik heb namelijk G920FXXU3COI9.. Best raar dat Vodafone-toestellen het al wel krijgen en een unlocked toestel nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is trouwens maar 1 FW release gegeven voor zowel de S6 als de S6 Edge. Het is 1 FW met meerdere CSC erin waaronder die van VDF (Vodafone Nederlands) bijzonder dat men op XDA denkt dat er al tig FW uitgegeven zijn terwijl het er maar 1 is met ondersteuning voor meerdere CSC. De unlocked moeten wachten op OK van alle providers geloof ik, weet dit echter niet zeker.

Ik ben nu mijn toestel aan het resetten, we zien wel wat de dag morgen brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mrjraider schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:00:
Er is trouwens maar 1 FW release gegeven voor zowel de S6 als de S6 Edge. Het is 1 FW met meerdere CSC erin waaronder die van VDF (Vodafone Nederlands) bijzonder dat men op XDA denkt dat er al tig FW uitgegeven zijn terwijl het er maar 1 is met ondersteuning voor meerdere CSC. De unlocked moeten wachten op OK van alle providers geloof ik, weet dit echter niet zeker.

Ik ben nu mijn toestel aan het resetten, we zien wel wat de dag morgen brengt :)
"De unlocked moeten wachten op OK van alle providers"?
Lijkt mij erg vreemd omdat juist die toestellen niets met een provider te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht altijd dat die 100% goed moesten werken met alle providers. Ik heb alleen geen idee waar ik dat ooit gelezen heb :+ Tis alweer even geleden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:19
Mrjraider schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:12:
Ik dacht altijd dat die 100% goed moesten werken met alle providers. Ik heb alleen geen idee waar ik dat ooit gelezen heb :+ Tis alweer even geleden :p
Zo was het (afaik) in ieder geval vroeger wel, inderdaad. Een van de hoofdredenen waarom updates zo lang duurden. Op mijn S2 draaide ik ~4 maanden voor de officiële release al Android 4.0.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb de OTA update sinds vanochtend binnen op mijn S6.
-Vingerscanner werkt sneller
-Sommige dingen zijn weer net ietsje strakker/sneller geworden. Verder weinig verschil.

ergenissen tot nu toe:

- Lockscreen klok zit niet netjes in het midden aligned maar te ver naar rechts 8)7
- Scrollen werkt minder fijn. Langzamer, stroperig. Had echt gehoopt en verwacht dat dit juist beter zou zijn. :?

Misschien toch overwegen een factory reset uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reset uitgevoerd met Odin, meestal reflash ik alles en dan nadien een factory reset. Wil het niet dat ik nadien in een bootloop kom :/ Bleek ik per ongeluk de 5.1.x weer geflashd te hebben :+ Oeps! Na een reset werkt ie weer :) ik wacht nu wel geduldig op de OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:40
Luuk schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:28:
Ik heb de OTA update sinds vanochtend binnen op mijn S6.
-Vingerscanner werkt sneller
-Sommige dingen zijn weer net ietsje strakker/sneller geworden. Verder weinig verschil.

ergenissen tot nu toe:

- Lockscreen klok zit niet netjes in het midden aligned maar te ver naar rechts 8)7
- Scrollen werkt minder fijn. Langzamer, stroperig. Had echt gehoopt en verwacht dat dit juist beter zou zijn. :?

Misschien toch overwegen een factory reset uit te voeren.
Dat is juist een van de "features" van deze nieuwe ROM....zal het stukje er even bijzoeken.

Link: http://www.sammobile.com/...oother-scrolling-in-apps/
Android has become a lot smoother in the last couple of years, but scrolling inside apps is still something that isn’t always as smooth as it should be, especially when compared to iOS. The same is the case on Samsung’s TouchWiz UX, but the Korean giant seems to have made a few changes to scrolling with the Android 6.0.1 beta for the Galaxy S6 and Galaxy S6 edge, as scrolling inside apps is now smoother and also a bit slower.

[ Voor 30% gewijzigd door Maichel op 23-02-2016 16:29 ]

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Mrjraider schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:00:

Weet je dat zeker?

Als ik bijvoorbeeld met Samfirm ga kijken voor de verschillende codes (VOD enzovoort) dan vind ik toch echt verschillende files (die bijvoorbeeld niet allemaal even groot zijn, dus niet het zelfde lijkt me).

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/kew3uv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Maichel schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:28:
[...]

Dat is juist een van de "features" van deze nieuwe ROM....zal het stukje er even bijzoeken.

Link: http://www.sammobile.com/...oother-scrolling-in-apps/

[...]
i know, toch vond ik scrollen fijner in 5.1.1. Misschien moet ik er aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maichel schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:43:
[...]

Weet je dat zeker?

Als ik bijvoorbeeld met Samfirm ga kijken voor de verschillende codes (VOD enzovoort) dan vind ik toch echt verschillende files (die bijvoorbeeld niet allemaal even groot zijn, dus niet het zelfde lijkt me).

[afbeelding]
Ja, als je de VOD zou flashen (had ik gedaan) en dan bij phone info kijkt dan staan onder CSC er meerdere..
Onder de XEU staat er waarschijnlijk maar 1, namelijk XEU. XEU is tevens kleiner in formaat want die mist al die CSC onderdelen waaronder applicaties etc.

[ Voor 44% gewijzigd door Mrjraider op 23-02-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407131

Is die update bijna twee Gb groot? Mijn hemel, dat moet je maar net vrij hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407131 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:01:
Is die update bijna twee Gb groot? Mijn hemel, dat moet je maar net vrij hebben....
Nee, 2 GB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anoniem: 407131 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:01:
de ROM is 2GB, niet de update :) Dat is wel een verschil,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-06 12:53
Inmiddels staat de XEF gewoon online btw! Snelle mirror nodig? http://samfirm.net/ dit forum werkt met downloads via drive :)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:15

Trackerfire

BTC HODLER

Tomskii5 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:33:
Inmiddels staat de XEF gewoon online btw! Snelle mirror nodig? http://samfirm.net/ dit forum werkt met downloads via drive :)
Thanks, komt hier binnen met 200mbit _/-\o_

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Mrjraider schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:45:
[...]

Ja, als je de VOD zou flashen (had ik gedaan) en dan bij phone info kijkt dan staan onder CSC er meerdere..
Onder de XEU staat er waarschijnlijk maar 1, namelijk XEU. XEU is tevens kleiner in formaat want die mist al die CSC onderdelen waaronder applicaties etc.
Ahja ok...

Had ook de Vod maar ga zo de XEU doen. Die vod is in principe ok maar had paar Vodafone appa wat natuurlijk logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Trackerfire schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:55:
[...]

Thanks, komt hier binnen met 200mbit _/-\o_
Graag gedaan hoor, wou em eerst via samfirm binnenhalen (de software tool) maar die wou em nog niet vinden. En live samsung updates die had een trage mirror (3 uur downloaden).

Inmiddels draait ie hier soepel. Wel even wennen aan het feit dat samsung wat rendering tweaks heeft gedaan waardoor sommige icoontjes wat kleiner zijn of iets anders lijken.

Over het algemeen tevreden, zeker over de snellere vingerafdruk API en het smoothere (maar iets tragere) scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is de hoeveelheid bloatware nog hetzelfde als op 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Ik heb vrijwel geen bloatware eigenlijk (op XEF versie). Microsoft office apps staan er nog op maar kan je uitschakelen als je dat wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:10
Ik zie hier allemaal alternatieve manieren om te updaten voorbij komen: Odin, Samfirm etc. Heb me er zelf nooit zo in verdiept, maar lijkt me wel interessant. Is dit hetzelfde als een andere Rom flashen, maar dan niet custom maar een originele van Samsung?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Samfirm gebruik je om de rom van de samsung servers te downloaden, ODIN dient om de rom te flashen.

Is idd hetzelfde, maar dan met een originele rom ipv met een custom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Zojuist kreeg ik de update naar Marshmallow aangeboden bijna 1327mb.
Downloaden en installatie is nu bezig...

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/co1ai89bd/MMupdate.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Even een vraagje, teneinde een brick te voorkomen, ik heb nu een custom rom op m'n S6 staan, waardoor hij ook denkt dat 'ie een S6 edge is. Als ik met Odin de Android 6.0.1 (van een paar post hierboven) flash kan er weinig fout gaan .... toch?

Edit: en er is niks fout gegaan, van custom galaxy s6 edge rom naar stock android 6.0.1 gaat dus prima :D

[ Voor 21% gewijzigd door Murzeltje op 23-02-2016 20:15 ]

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:46
Monda schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:58:
Ik zie hier allemaal alternatieve manieren om te updaten voorbij komen: Odin, Samfirm etc. Heb me er zelf nooit zo in verdiept, maar lijkt me wel interessant. Is dit hetzelfde als een andere Rom flashen, maar dan niet custom maar een originele van Samsung?
Dat klopt, en je tripped knox niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:06
Wat is nu eigenlijk het meest aangeraden, ik lees hier zaken zoals een factory reset doen voor de update? Ik heb buiten een ander thema mijn S6 tot nu toe volledig standaard gelaten, is dit dan nog steeds beter om een reset te doen? Ben nogal nieuw op Android vlak. Bedankt

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Darks schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:55:
Wat is nu eigenlijk het meest aangeraden, ik lees hier zaken zoals een factory reset doen voor de update? Ik heb buiten een ander thema mijn S6 tot nu toe volledig standaard gelaten, is dit dan nog steeds beter om een reset te doen? Ben nogal nieuw op Android vlak. Bedankt
Ik heb een aantal keer gewoon geupdate zonder factory reset. Liep echter toch tegen problemen op (haperingen en freezes etc). Nu doe ik iig na iedere grote update standaard een factory reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hopelijk is er snel root beschikbaar op MM. Heb geen zin om mijn adblocker op te geven en Arrow op 5.1.1 draait eigenlijk meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:33
Tot dusverre heb ik nog nooit problemen ondervonden na een grote OS update. Dus, het kan gewoon zonder reset. Zal individu-afhankelijk zijn welk antwoord je krijgt gok ik; gebaseerd op ervaringen uiteraard.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:45
Ik heb een reset gedaan omdat dat vereist was voor de wijze waarop ik wilde updaten (van een 5.1PHN via een 5.1XEF naar een 6.0XEF via een OTA. Maar een factory reset is niet vereist voor de 'gewone' OTA updates. Wel vind ik het zelf fijner bij zo'n grote update om schoon te starten. Via SmartSwitch zijn de apps+data vrij snel terug, al moet ik zeggen dat er niet veel instellingen worden hersteld. Al helemaal niet IN apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 22:39
Ik kreeg nog geen OTA en had geen geduld dus ook maar zelf aan het flashen met Odin :)
Downloading as we speak.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Ik doe meestal ook een factory reset ivm haperingen in het verleden als ik gewoon een upgrade uitvoerde. Data kreeg ik toen terug met allerhande appjes, tegenwoordig kan dat gewoon met smart switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Het lijkt erop dat een aantal landen random de Balkan ook de MM update gehad hebben.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajunl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 13:39
Ik heb een Vodafone uitgeleverde S6 edge met een kpn sim maar hier nog geen update binnen. Moet ik wachten op de kpn update naar MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
rajunl schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:35:
Ik heb een Vodafone uitgeleverde S6 edge met een kpn sim maar hier nog geen update binnen. Moet ik wachten op de kpn update naar MM?
hm ik heb ook een Vodafone S6 met KPN sim en had de OTA update gisterochtend wel binnen.. :?

edit; ah edge, ik heb de normale S6. Lezen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk op 24-02-2016 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik zou upgraden zonder factory reset. Als je tegen problemen aanloopt kun je die factory reset altijd nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:20
Hier een spaanse simlockvrije MediaMarkt S6 met een sim van Pepephone (netwerk Movistar Spanje) nog geen update.

PHE: Rom Oficial libre de Samsung (España/libre)

[ Voor 19% gewijzigd door aveenhuysen op 24-02-2016 11:52 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:54
rajunl schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:35:
Dat hangt van de CSC code van je toestel af. Bel naar *#1234# en kijk welke drie letter code er achter G920F staat bij CSC. Is dit PHN hebt je een unbranded telefoon en zul je moeten wachten tot de firmware uitkomt. Heb je VDF heb je een Vodafone versie en is de frimware wel al uit.

[ Voor 0% gewijzigd door _Tinus_ op 24-02-2016 10:07 . Reden: Correctie dubbele 4 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Tinus_ schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:51:
[...]
Dat hangt van de CSC code van je toestel af. Bel naar *#12344# en kijk welke drie letter code er achter G920F staat bij CSC. Is dit PHN hebt je een unbranded telefoon en zul je moeten wachten tot de firmware uitkomt. Heb je VDF heb je een Vodafone versie en is de frimware wel al uit.
Bijna goed, maak daar maar *#1234# van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Anoniem: 192811 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:55:
[...]

Bijna goed, maak daar maar *#1234# van :)
Meteen maar aangepast. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajunl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 13:39
_Tinus_ schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:51:
[...]

Dat hangt van de CSC code van je toestel af. Bel naar *#1234# en kijk welke drie letter code er achter G920F staat bij CSC. Is dit PHN hebt je een unbranded telefoon en zul je moeten wachten tot de firmware uitkomt. Heb je VDF heb je een Vodafone versie en is de frimware wel al uit.
Thnx ik heb G925FPHN... ik zal nog even moeten wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
rajunl schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:14:
[...]

Thnx ik heb G925FPHN... ik zal nog even moeten wachten :/
Jup me2. Wel apart dat de laatste tijd de provider updates sneller zijn dit was bij mijn xperia Z ook al. Vroegah was het een bijkomend voordeel dat je updates eerder had om een unbranded phone telefoon te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
OXX hier :(

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:46
Voor diegene die MM draaien, werkt bij jullie direct share? Lijkt me vooral handig om dit te gebruiken bij WhatsApp.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Zq2LnMV.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Untouchablezz20 op 24-02-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Ik neem aan dat het geen probleem is VDF te flashen als je geen Vodafone hebt? Gewoon bloatware erafhalen toch?

Of kan ik dan beter voor de XEF versie gaan?

En is het aan te raden 5.1.1 -> OTA te doen of direct 6.0.1? Ik ben wel van plan een factory reset te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:33
_Tinus_ schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:24:
[...]

Jup me2. Wel apart dat de laatste tijd de provider updates sneller zijn dit was bij mijn xperia Z ook al. Vroegah was het een bijkomend voordeel dat je updates eerder had om een unbranded phone telefoon te hebben.
Ik vind het ook maar raar. Kies zelf altijd een unbranded phone om zo provider bloatware te voorkomen en om iets sneller updates te krijgen en nu zie ik dat de Vodafone firmware al eerder uit is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:40

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

InZane schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:10:
[...]

Ik vind het ook maar raar. Kies zelf altijd een unbranded phone om zo provider bloatware te voorkomen en om iets sneller updates te krijgen en nu zie ik dat de Vodafone firmware al eerder uit is :/
Dit is voor mij ook de reden geweest dat ik een unbranded toestel heb.
Maar helaas staan we blijkbaar achter in de rij qua updates.

Als ik http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G925F mag geloven zijn er vandaag geen updates de deur uitgerold voor de Edge. Had toch stiekem de hoop gezien de hoeveelheid updates die gister de deur uit zijn gegaan, wij vandaag wel aan de beurt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
WishmasterNL schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:27:
[...]

Dit is voor mij ook de reden geweest dat ik een unbranded toestel heb.
Maar helaas staan we blijkbaar achter in de rij qua updates.

Als ik http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G925F mag geloven zijn er vandaag geen updates de deur uitgerold voor de Edge. Had toch stiekem de hoop gezien de hoeveelheid updates die gister de deur uit zijn gegaan, wij vandaag wel aan de beurt waren.
Zit wel wat vertraging op hoor. De XEF stond er gisteren ook pas op voor de G920F terwijl die al van eergisteren via OTA aan het uitrollen was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-06 13:22
Ik hoop echt dat Samsung dit nog eens aanpast, ze moeten gewoon zodra die update er is hem voor iedereen beschikbaar maken.

"critici modus"
Als hun servers net zo goed werken als die van de samsung magician snap ik best waarom het zo rete traag gaat en in volgorde...
"criti modus uit"

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:33
Tomskii5 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:23:
[...]

Zit wel wat vertraging op hoor. De XEF stond er gisteren ook pas op voor de G920F terwijl die al van eergisteren via OTA aan het uitrollen was :)
Nou ja, er is op mijn unbranded toestel iig nog geen enkele update te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Cornelisjuh schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:38:
Ik neem aan dat het geen probleem is VDF te flashen als je geen Vodafone hebt? Gewoon bloatware erafhalen toch?

Of kan ik dan beter voor de XEF versie gaan?

En is het aan te raden 5.1.1 -> OTA te doen of direct 6.0.1? Ik ben wel van plan een factory reset te doen.
DE VDF rom zal het prima doen, wat mij altijd stoorde op mijn S4 was dat bij elke update alle bloatware weer terug kwam. Ik blijf dus wel even bij de PHN versie.

Je kunt gewoon direct 6.0.1 doen. de OTA zal niets voor je doen als je ook een factory reset gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 09:25
Aghanim schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:21:
Hopelijk is er snel root beschikbaar op MM. Heb geen zin om mijn adblocker op te geven en Arrow op 5.1.1 draait eigenlijk meer dan prima.
Marshmallow rolt overal binnen nu en zo te zien is de autoroot ook bijna klaar 8) _/-\o_

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:31
Ik heb even een kort vraagje: Ik wil graag de XEF Rom gaan flashen op mijn S6, probleem is alleen als ik op mijn macbook een kopie wil maken via Smartswitch, kan smartswitch niet verbinden met mijn gsm. Ik heb een unbranded PHN versie. Steeds als ik wil connecten krijg ik de melding dat ik de telefoon moet verbinden in MPT mode (wat ik uiteraard al heb gedaan)

Ik heb al geprobeerd de smartswitch applicatie op mijn macbook te herinstalleren en verschillende kabels/USB poorten geprobeerd. Heeft een van jullie een idee hoe ik toch een volledige backup kan maken (rooten is geen optie vanwege knox counter die ik niet wil verspillen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:51
Is er al iets bekend over 6.0 voor de Edge+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapyo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08-2024
Meulendijks89 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:12:
Is er al iets bekend over 6.0 voor de Edge+?
Net begonnen in Zuid-Korea volgens mij: http://www.sammobile.com/...g-the-marshmallow-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Hann1BaL schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:15:
[...]

DE VDF rom zal het prima doen, wat mij altijd stoorde op mijn S4 was dat bij elke update alle bloatware weer terug kwam. Ik blijf dus wel even bij de PHN versie.

Je kunt gewoon direct 6.0.1 doen. de OTA zal niets voor je doen als je ook een factory reset gaat doen.
Top, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 13:10
XXU hier, update is beschikbaar! Samsung Galaxy S6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-06 22:36
Een vraagje voor een collega met een Samsung Galaxy S6: <br />
Sinds enige tijd krijgt hij bij een pop up van WhatsApp bij een nieuw bericht de mogelijkheid om quick reply te doen. Hij wil die quick reply niet en wenst enkel een simpele popup zoals voorheen. <br />
Ik heb al op Google gezocht, maar kan niets. Kent iemand een oplossing om enkel een eenvoudige popup te zien re krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:52
Ga naar instellingen -> meldingen -> meldingen -> geen pop-up. Is voor privé- en groepsberichten apart in te stellen.

[ Voor 28% gewijzigd door Uffeltje op 24-02-2016 17:28 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:42
Hij wil wel de pop-up, maar niet de mogelijkheid tot quick-reply.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-06 14:03
vraagje, na een jaar toch besloten om een factory reset te doen omdat ik al 1 jaar haperingen heb met draadloos bluetooth apparatuur. Nu een nieuwe draadloze headset gekregen, en wil eigenlijk nu wel eens een stabiele verbinding.

Ben nu bijna klaar, foto's eraf en telefoonummers op simkaart. Enige waar ik me zorgen om maak is mijn agenda die flink vol is. Maakt de back-up hier ook een back-up van ?. Of moet ik nu toch maar voor de zekerheid even al mijn afspraken in word gaan zetten voor het geval dat mijn agenda straks opeens leeg is. Mensen hier ervaring mee ?

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Uffeltje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:27:
Ga naar instellingen -> meldingen -> meldingen -> geen pop-up. Is voor privé- en groepsberichten apart in te stellen.
Die methode werkt niet bij mij gek genoeg. En toen las ik dit ineens:
http://forums.androidcent...text-notifications-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-06 22:36
Uffeltje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:27:
Zoals hierboven iemand antwoordt: hij wenst wel de popup, maar niet de mogelijk tot quick reply.
Is dit mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:42
Ik neem aan dat je agenda items weggeschreven worden naar je gmail account :?

Dat is tenminste een redelijk standaard instellingen.

Dit kun je zien in de S planner app.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:52
Drossie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:30:
[...]

Zoals hierboven iemand antwoordt: hij wenst wel de popup, maar niet de mogelijk tot quick reply.
Is dit mogelijk?
Oh zo, ik dacht dat hij alleen de banner bovenaan het beeld nog wilde zien. :P Het is volgens mij niet mogelijk om de quick reply uit te zetten bij de pop-up die jij bedoelt.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GokuSsj schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:28:
vraagje, na een jaar toch besloten om een factory reset te doen omdat ik al 1 jaar haperingen heb met draadloos bluetooth apparatuur. Nu een nieuwe draadloze headset gekregen, en wil eigenlijk nu wel eens een stabiele verbinding.

Ben nu bijna klaar, foto's eraf en telefoonummers op simkaart. Enige waar ik me zorgen om maak is mijn agenda die flink vol is. Maakt de back-up hier ook een back-up van ?. Of moet ik nu toch maar voor de zekerheid even al mijn afspraken in word gaan zetten voor het geval dat mijn agenda straks opeens leeg is. Mensen hier ervaring mee ?
Als je een account zoals Google of Microsoft (Exchange) gekoppeld heb en die agenda gebruikt dan word dit gesynct en kan je dit na een reset makkelijk terug halen door de account toe te voegen.

Smart Swicht backupt Splanner en dus de agenda NIET!.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 22:56
Vandaag weer een paar nieuwe modellen die ook de update nu krijgen:

Netherlands (Vodafone) (VDF) SM-G925F Galaxy S6 edge 6.0.1 G925FXXU3DPB8
Netherlands (Vodafone) (VDF) SM-G920F Galaxy S6 6.0.1 G920FXXU3DPB8

Hopelijk komt de update gauw voor toestellen zonder carrier hier in NL. Ik heb nu een paar jaar Nexus gehad, dus dit wachten is echt killing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Lucky0wn schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:50:
Ik heb even een kort vraagje: Ik wil graag de XEF Rom gaan flashen op mijn S6, probleem is alleen als ik op mijn macbook een kopie wil maken via Smartswitch, kan smartswitch niet verbinden met mijn gsm. Ik heb een unbranded PHN versie. Steeds als ik wil connecten krijg ik de melding dat ik de telefoon moet verbinden in MPT mode (wat ik uiteraard al heb gedaan)

Ik heb al geprobeerd de smartswitch applicatie op mijn macbook te herinstalleren en verschillende kabels/USB poorten geprobeerd. Heeft een van jullie een idee hoe ik toch een volledige backup kan maken (rooten is geen optie vanwege knox counter die ik niet wil verspillen)
Ik dacht dat je op Mac (heb zelf eentje) eerst https://www.android.com/filetransfer/ moet downloaden en uitvoeren. Eens dat gebeurd is, zou je moeten kunnen verbinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 17:50
Dat #1234# geeft bij mij een foutmelding. Bij de instellingen staat g925fxxu3coi9. Is daar uit af te leiden wat voor een Samsung Galaxy S6 edge ik heb en of hier al een update voor zou moeten zijn?

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Intussen 6.0.1 XEF geflashed, erg tevreden tot nu toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:44

DON PAPA

Tweaker-fan

Hairball schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:58:
Dat #1234# geeft bij mij een foutmelding.
het moet zijn *#1234# dus een * voor het eerste #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Gek dat de unbranded S6's de update nog niet hebben (althans ik nog niet). Ben best wel benieuwd naar de nieuwe features :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
EJSEJS schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:30:
[...]

het moet zijn *#1234# dus een * voor het eerste #
Ah, dank je. Dat werkte. CSC: G925FPHN3COJ1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-06 14:03
Mrjraider schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:31:
[...]

Als je een account zoals Google of Microsoft (Exchange) gekoppeld heb en die agenda gebruikt dan word dit gesynct en kan je dit na een reset makkelijk terug halen door de account toe te voegen.

Smart Swicht backupt Splanner en dus de agenda NIET!.
Thanks!, het is goed gegaan :)

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik kon ook niet meer wachten. Handmatig de update gedaan terwijl ik een PHN versie heb en stelde niks voor. Erg blij met de update tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 20:28
Ik heb vandaag de nederlandse vodafone 6.0.1 geflashed , maar als ik een harde reset uitvoer dan geeft ie aan : applied csc :SIM

En als ik dan in de telefoon zelf *#1234# dan zegt ie wel CSC: G920FVFG3DPB8 en ook start op in het sloveens.

Heb ik nu wel gewoon de nederlandse vodafone rom? er zit ook verder geen vodafone apps in enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SYQ schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:23:
Ik kon ook niet meer wachten. Handmatig de update gedaan terwijl ik een PHN versie heb en stelde niks voor. Erg blij met de update tot nu toe!
Welke FW heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JwJw01
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-06 19:37
Hairball schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:12:
[...]

Ah, dank je. Dat werkte. CSC: G925FPHN3COJ1
Heb dezelfde versie. Jij ook KPN? Hopelijk zijn ze een beetje snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dancis schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:24:
Ik heb vandaag de nederlandse vodafone 6.0.1 geflashed , maar als ik een harde reset uitvoer dan geeft ie aan : applied csc :SIM

En als ik dan in de telefoon zelf *#1234# dan zegt ie wel CSC: G920FVFG3DPB8 en ook start op in het sloveens.

Heb ik nu wel gewoon de nederlandse vodafone rom? er zit ook verder geen vodafone apps in enzo
Ja en nee. Ja de csc vdf zit erin, nee want de csc is niet actief.
Maakt dit wat uit: nee. In principe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

XUE of X3O ofzo uit m'n hoofd. In ieder geval de Europese versie en geen Vodafone meuk. Enige wat ik heb gedaan is de zip uitpakken en met meest recente Odin via AP mode de image installeren. Verliep perfect en zonder moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:21
Heb zelf XEU geflasht op mijn 925F PHN versie.
Tot zover draait het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:05
Ik heb net de Vodafone firmware geprobeerd te installeren via Odin en kreeg hierbij een fail. Nu dus originele software downloaden en opnieuw proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Bioflap schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:19:
Ik heb net de Vodafone firmware geprobeerd te installeren via Odin en kreeg hierbij een fail. Nu dus originele software downloaden en opnieuw proberen :P
Vodafone heeft waarschijnlijk andere partitioning. Ikzelf wacht nog wel ff en flash anders xef wel.

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 22:39
Ik heb nu XEF 1 dag draaiende en ben tot nu toe tevreden.
Ik ben geen rare dingen tegen gekomen, niks hapert en ik vind dat alles net even iets smoother aanvoelt met name bij het openen en sluiten van apps krijg ik de indruk dat dit soepeler verloopt.

Ik las hier iets over een nieuwe manier van scrollen sinds MM en het is wel merkbaar maar vind het niet een hele grote verandering. Ook hier vind ik dat het iets soepeler lijkt te lopen, minder schokken, zeker bij snel scrollen.
De niet storen optie heeft nu standaard een optie om alleen alarmen door te laten komen, eerst moest je dit handmatig doen maar aangezien ik geen reset heb gedaan stond mijn handmatige instelling nog gewoon aan.

Het grootste merkbare verschil tot nu toe vind ik de vingerafdruk scanner! Hij unlocked al zodra m'n vinger in de buurt komt lijkt het wel zo snel werkt ie nu. Zeer tevreden over!
Ook het direct kunnen bewerken van een screenshot kan wel eens handig zijn.

Ik ben in ieder geval tevreden met de update :)

Youtube

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:05
Gisteravond geprobeerd om de "originele" firmware te flashen via Odin. Nu zit hij vast in een bootloop.. Nu maar eens zien hoe ik dit fix :P

• Monda
Nou ik zie het al, begin niet aan dat flashen, hoe ongeduldig ik ook ben 😉. Zoals eerder gezegd, wel vervelend dat degene met unbranded, het langst moeten wachten... Is niet anders.

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:31
Tomskii5 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:55:
[...]

Ik dacht dat je op Mac (heb zelf eentje) eerst https://www.android.com/filetransfer/ moet downloaden en uitvoeren. Eens dat gebeurd is, zou je moeten kunnen verbinden :)
Werkt helaas niet, jammer!
Tomskii5 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:55:
[...]

Ik heb Odin enz nog nooit werkend gekregen op mijn Macbook. Daarom Win10 Bootcamp installatie gedaan en van daaruit kan ik alles gewoon regelen met Odin en ADB.

• _Tinus_
Iemand ook het issue dat *#1234# en andere codes niet meer werken na het flashen van de XEF firmware?

Ik was benieuwd naar mijn CSC :D

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 23:32
_Tinus_ schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:05:
Iemand ook het issue dat *#1234# en andere codes niet meer werken na het flashen van de XEF firmware?

Ik was benieuwd naar mijn CSC :D
Google Play: SamMobile Device Info ?

• _Tinus_
Ja dat weer ik ook maar *# codes gebruik geeft een medling ongeldige MMI code. Ik probeer dus uit te vinden of er bijvoorbeeld modem bestanden missen in de firmware downloads. Ik heb namelijk alleen ap geflashed.

Ik probeer nu eerst een factory reset. Maar mogelijk kan ik anders tegen nieuwe problemen aanlopen in de toekomst m.b.t. de modem/dialer. Daarom wil ik niet gaan voor de workaround ;)

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 21:02
Gerjannn schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:39:
Vandaag weer een paar nieuwe modellen die ook de update nu krijgen:

Netherlands (Vodafone) (VDF) SM-G925F Galaxy S6 edge 6.0.1 G925FXXU3DPB8
Netherlands (Vodafone) (VDF) SM-G920F Galaxy S6 6.0.1 G920FXXU3DPB8

Hopelijk komt de update gauw voor toestellen zonder carrier hier in NL. Ik heb nu een paar jaar Nexus gehad, dus dit wachten is echt killing..
Same for me, 3x Nexus gehad, ben nu wel klaar met het wachten. M'n nexus 5 die hier al maanden niks ligt te doen heeft de update maanden geleden al gehad :F

Vind de S6 een fijn toestel, maar dit is gewoon bagger. En al helemaal omdat unbranded toestellen (lijkt me dat die het meest eenvoudig te updaten zijn) geen voorrang krijgen op de branded toestellen. Dat is gewoon raar.

[ Voor 10% gewijzigd door partyondude op 25-02-2016 10:46 ]

• Dancis
zijn er meer mensen die problemen hebben met package disabler pro? ik krijg 'm niet werkend met de vdf firmware 6.0.1?

Ik krijg steeds "fout bij activeren" heb 'm al eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd maar ik krijg 'm niet aan de gang

partyondude schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:45:
[...]
Same for me, 3x Nexus gehad, ben nu wel klaar met het wachten. M'n nexus 5 die hier al maanden niks ligt te doen heeft de update maanden geleden al gehad :F

Vind de S6 een fijn toestel, maar dit is gewoon bagger. En al helemaal omdat unbranded toestellen (lijkt me dat die het meest eenvoudig te updaten zijn) geen voorrang krijgen op de branded toestellen. Dat is gewoon raar.
Ach, maak je niet zo druk, die update komt echt wel. Is je toestel nu niet bruikbaar of zo?
Ik begrijp je wel als ex Nexus gebruiker, maar een update/grade kan ook te snel komen 8)

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Dancis schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:02:
zijn er meer mensen die problemen hebben met package disabler pro? ik krijg 'm niet werkend met de vdf firmware 6.0.1?

Ik krijg steeds "fout bij activeren" heb 'm al eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd maar ik krijg 'm niet aan de gang
Zoek eens eerder in dit topic (18/19/20 februari). Andere mensen hadden er ook problemen mee, maar die hadden nog een lokale backup geloof ik.

• Ofthewell
JwJw01 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:38:
[...]

Heb dezelfde versie. Jij ook KPN? Hopelijk zijn ze een beetje snel zijn.
Nee, ik heb deze via Vodafone gekocht. Ik heb ook geen flauw idee of hiervoor de uitrol al begonnen is.

• Dancis
veincode schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:08:
[...]

Zoek eens eerder in dit topic (18/19/20 februari). Andere mensen hadden er ook problemen mee, maar die hadden nog een lokale backup geloof ik.
Wat ik terug heb kunnen vinden is dat hij niet meer in de playstore stond. Maar als ik 'm geïnstalleerd heb dan geeft een activering fout.

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-05 07:22
Vraagje, wil misschien een S6 kopen, maar vraag me af of het toestel nog zo snel is toen het gekocht is. En heeft Samsung het ram geheugen al opgelost?

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:48
wilke77 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:37:
Vraagje, wil misschien een S6 kopen, maar vraag me af of het toestel nog zo snel is toen het gekocht is. En heeft Samsung het ram geheugen al opgelost?
Absoluut. Wel een keer al mijn foto's moeten verplaatsen naar een externe schijf ivm ruimtegebrek. (32GGB)
Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.