Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderDogg1905
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10-2023
Tammesp schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:25:
[...]

Wat is het verschil tussen de WL charger en die ander?
abusimbal schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:21:
Meer info van die Pre-order actie met gratis wireless charger: https://www.samsung.com/nl/promoties/galaxy-preregistratie/

En voor België: https://www.samsung.com/be/promotions/#/LG98Z2XN48CFE/

EDIT: In Nederland krijg je een wl charger van 24,99 en in België 1 van 49,99

@Tammesp hieronder: goede vraag, heb zitten zoeken, maar nog niets gevonden.
De NL vrsie is de charger van de S5.
De BE versie is een nieuwe charger met de zelfde typenummer als de S6 zoals bij de note 4 pricewatch unsorted: Samsung Note 4 N910 S Charger Pad Wide White Common Item - Wireless Charing Pad
De charger van de note 4 heeft de zelfde type nummer als de note 4

[ Voor 3% gewijzigd door UnderDogg1905 op 12-03-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pray2win
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 16:21

pray2win

Hallo? staat dit ding aan?

Scherm Galaxy S6 in metingen kwart zuiniger dan dat van iPhone 6

dit gedeelte klinkt het mooist

"Het stroomverbruik van het scherm van de S6 ligt ook lager dan dat van de Galaxy S5 van vorig jaar. Als de helft van het scherm wit weergeeft, vraagt de S5 0,82W, terwijl de S6 toekan met 0,65W. Daarbij zijn de helderheid en het schermoppervlak zo goed als hetzelfde. Dat resultaat wijst erop dat Samsung stappen heeft gezet bij het terugdringen van het stroomverbruik van zijn schermen."

Dus we heben een zuinigere cpu, en een zuinigere scherm?

Ik heb het bidden opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/174764-image/VLlMqMO.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD is handig voor foto en video opslag maar 32GB lijkt me best te doen. Moet je af en toe een backup maken, dat is het nadeel.

Om even over de lag in Touchwiz terug te komen. Ik weet dat iOS en Android totaal verschillend zijn maar ik heb ook een S5 en daar merk ik gewoon meer vertraging in dan bij mn iPhone 6 en de vertraging is ook niet consistent. De ene keer start een app snel op en de andere keer duurt het een aantal seconden voordat er uberhaupt maar iets gebeurt. Vooral de camera, gallery en multitask is gewoon erg langzaam. Wat ik in filmpjes voorbij zag komen lijkt dit euvel opgelost te zijn.

Zo soepel als iOS is misschien niet haalbaar maar (hoewel daar soms ook wel een heel klein beetje lag in voorkomt) als alles gewoon opstart wanneer ik de app aanklik dan is het al een hele verbetering. Heb ook even met M8 gespeeld en die is redelijk vlot maar ik vind Sense niks en het design is ook niet mijn ding. Ook de camera vind ik niet erg goed met name het gebrek aan goede beeld stabilisatie, wat de iPhone trouwens heel goed doet in dat opzicht.

Maar ik wacht denk ik eerst de reviews af voordat ik hem pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Doe mij maar die van Black Widow :9
Of beter die van Iron Man en zet ik Black Widow wel zelf erop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfftt...daar ben ik nu zolangzamerhand echt wel te oud voor (hoe jong ik mij nog voel)... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
pray2win schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:52:
Dus we heben een zuinigere cpu, en een zuinigere scherm?
En meer pixeltjes aan te sturen (kost uiteraard sowieso cpu/gpu cycles) en een kleinere accu :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Saven schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:23:
[...]. Overigens komt dat omdat ios alles als het ware pauzeert als het de animatie uitvoert, zoiets las ik in een artikel. En android dus niet)
Bedankt voor de waarschuwing.

Een apparaat waarbij alle achtergrondtaken gepauzeerd worden omdat een animatie moet lopen komt er bij mij niet in.
Dit doet me denken aan het oude probleem van de Windows 3.5 NT server die helemaal op zijn gat ging als je de animated OpenGL Logo screen saver activeerde (de wapperende vlag) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:26:
[...]

En meer pixeltjes aan te sturen (kost uiteraard sowieso cpu/gpu cycles) en een kleinere accu :)
Ach de Note4 heeft hetzelfde QHD scherm (maar 'slechts' 515 ppi) en is geweldig zuinig. Dus dat zit echt wel goed met de S6 :)

[ Voor 47% gewijzigd door dafmay op 12-03-2015 15:35 . Reden: Quote vergeten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dafmay schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:33:
Ach de Note4 heeft hetzelfde QHD scherm (maar 'slechts' 515 ppi) en is geweldig zuinig. Dus dat zit echt wel goed met de S6 :)
Plus een kwart grotere accu, qua capaciteit. Da's best iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:38:
[...]

Plus een kwart grotere accu, qua capaciteit. Da's best iets.
Dat is ook weer een punt :) Toch denk ik dat de S6 een prima accuduur zal hebben...(zeker voor een toestel met QHD scherm...en daar hebben we het over)

[ Voor 22% gewijzigd door dafmay op 12-03-2015 15:41 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Mooie kleuren combinaties. Hoop eigenlijk dat ze de normale s6 ook zo doen. Is er nogmeer keuze oOo .

Ik ga zoiezo toch tot augustus wachten aangezien ik naar een ander provider wil. Ben nogsteeds in dubio tussen de s6 en de edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Ik ben ook nog niet overtuigd van de s6 (of edge). In juni maar eens gaan kijken voor een note4 of een s6 128gb... dan zijn er voldoende gebruikers ervaringen beschikbaar...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop zo dat deze uitkomen en naar Europa komen.
De CA en IM kleurcombinaties zijn prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik vind het echt grappig dat mensen klagen over kleinere accu's etc., maar vergeet niet dat de techniek ook vooruit gegaan is en dat deze accu's, ook kleiner, beter zijn geworden. We leven in een maatschappij waar de ontwikkeling op het gebied van techniek steeds beter wordt. Vergeet dat nou niet!!

Mijn keuze voor de s6 i.p.v. de m9 is nu echt zeker. Ik wacht alleen nog even op de eerste reviews en hopelijk een prijsdaling. Ik vind het op het moment toch net iets teveel om als student bij te betalen, dan wat ik moet betalen na hopelijk de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
De S6 Active krijgt waarschijnlijk een grotere accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
n2theb schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:21:
Ik vind het echt grappig dat mensen klagen over kleinere accu's etc., maar vergeet niet dat de techniek ook vooruit gegaan is en dat deze accu's, ook kleiner, beter zijn geworden. We leven in een maatschappij waar de ontwikkeling op het gebied van techniek steeds beter wordt. Vergeet dat nou niet!!
Ik denk, maar da's puur een assumptie, dat de meeste mensen het niet heel erg zouden vinden als de telefoon 1-2mm dikker zou zijn en daardoor een dramatisch betere accuduur zou hebben.

Helaas hebben de marketing afdelingen het meeste te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Wat een gedoe over een accu zonder dat er überhaupt representatieve testen zijn uitgevoerd. Ik kan me niet voorstellen dat samsung dit niet op orde heeft...

Ik hoef geen twee, drie of meer dagen met een accu te doen. Voor het gros geldt dat ie aan het einde van de dag aan de lader hangt. Daarnaast kan je overal wel laden mocht het nodig zijn. Ga je ergens naar toe waar dit niet kan, zoals een festival oid, dan neem je toch een powerbank mee?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
joopv schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:33:
[...]
Bedankt voor de waarschuwing.

Een apparaat waarbij alle achtergrondtaken gepauzeerd worden omdat een animatie moet lopen komt er bij mij niet in.
Dit doet me denken aan het oude probleem van de Windows 3.5 NT server die helemaal op zijn gat ging als je de animated OpenGL Logo screen saver activeerde (de wapperende vlag) ...
offtopic:
Jeetje, wat een aannames allemaal.
iOS maakt een screenshot van wat je open hebt staan en gebruikt deze screenshot als basis voor de animatie. De applicatie (en het OS al helemaal) blijft gewoon doordraaien.

Wel krijgt de app netjes het verzoek in slaapstand te gaan (pauze in een game, camera app uit en GPS/muziek doorspelen op de achtergrond). Mocht een app daar niet op tijd gehoor aan geven, is nekschot.

Android maakt gebruik van OpenGL (met terugval op trage software render) voor al zijn overgangsanimaties en de meeste ROMs maken gebruik van 100% GUI render op de GPU dmv OpenGL. Is een beetje afhankelijk van ROM, settings en welke launcher je gebruikt.

Volgens mij doet WP een beetje hetzelfde als iOS. Ieder mobile OS blijft gewoon doordraaien ongeacht wat je ermee probeert te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderDogg1905
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10-2023
Is het iemand trouwens opgevallen dat onder de bijzondere voorwaarden van de wireless charger actie staat vermeld dat, als je een review plaatst op kieskeurig je kans maakt op een tab S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Meulendijks89 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:22:
[...]

Mooi beeld van de S6/Edge, helaas versta ik er niks van 8)7
Je kunt Nederlandse ondertiteling aanzetten in Youtube. Niet geheel foutloos, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:56
G-PHREAK schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:34:
[...]

Je kunt Nederlandse ondertiteling aanzetten in Youtube. Niet geheel foutloos, maar toch :)
Heb het aangezet, maar daar wordt je niet veel wijzer van haha 8)7 gelukkig staan er nog genoeg andere op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogal lastig te volgen, maar de plaatjes zijn mooi om naar te kijken :)

Ik wordt wel een beetje eng als hij de telefoon gaat doorbuigen...aiaiai als dat maar goed gaat (natuurlijk gaat dat goed). :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:36
Galeton schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:03:
Er is nog nergens gesproken over de Active variant, die zeer waarschijnlijk ook weer voor de S6 beschikbaar gaat komen. Zelf heb ik nu de S4 Active en daar ben ik toch wel zeer tevreden over. Iemand die al meer info heeft gevonden over de specs van de S6 Active? De meeste websites hebben namelijk enkel nog geruchten en mogelijke specs afgaande op de Active varianten van de S4 en S5.
Sprak maandag een Samsung medewerkster bij een event in Zaandam, die zelf rond liep met een S6, over dat ik het jammer vond dat de S6 niet waterdicht zou worden. Daarop antwoordde zij dat dat er een Active versie zou komen. Specificaties onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Specificaties zijn gewoon bekend hoor, toestel krijgt zelfde hardware qua processor, RAM, geheugen, camera.
Of bijvoorbeeld de vingerafdrukscanner aanwezig is geen idee, toestel wordt iets groter; 146,9x73,6x8,8mm en krijgt een 3500mAh-accu. Wanneer en of we de Active hier snel gaan zien is nog onbekend, USA first. :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Als er een active versie komt, dan denk ik dat ik daarop ga wachten.
Als ik tenminste kan wachten, want ik heb nu tijdelijk een windows phone en ik mis android ontzettend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Teletekst schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:52:
Als er een active versie komt, dan denk ik dat ik daarop ga wachten.
Als ik tenminste kan wachten, want ik heb nu tijdelijk een windows phone en ik mis android ontzettend.
Die actieve heeft weer van die extra knopjes,ziet er lelijker uit vind ik.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Over het algemeen is de Active idd lelijker dan 'het origineel'
Dat waterdicht hoeft voor mij ook niet.. Een normale smartphone kan heus wel tegen een paar druppeltjes regen (geen stortbui denk ik)
Enige is grotere accu... maar goed, als dat het enige is.

Maar met die klepjes enzo is de wireless lader wel erg handig bij de Active :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Hier een duitse review van een aantal dagen oud.

http://youtu.be/xTpjLTvaaBU

Mooie camera!!

[ Voor 31% gewijzigd door DeeSung op 13-03-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octavian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 09:31
Zal er op de active dezelfde dingen zitten als draadloos opladen en deze camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik hoop in ieder geval dat de prijs snel iets gaat zakken.
Dat de batterij niet verwisselbaar is, betekent dat ik de telefoon niet ga durven rooten.
Ik ben nogal eens in een loop terecht gekomen, waarbij het enige dat hielp het verwijderen van de batterij.
Benieuwd wat de ervaringen daarmee zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kwestie van bepaalde knoppencombinatie, dat is al jaar en dag zo met toestellen met 'sealed' accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Ja, dat is idd een van de voordelen van verwisselbare accu... als de telefoon vastloopt en je echt niet aan de praat of uit krijgt, kan je de accu eruit halen...

Was ooit iemand (heel wat jaren terug) die van zn broer een sexy foto van een dame kreeg gemaild en toen hij het opende liep zijn iphone vast... moest hij uren wachten tot de batterij leeg was
Hij had wel een leuke foto om naar te kijken though :p

[ Voor 3% gewijzigd door Eek2nd op 13-03-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Eek2nd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:47:
Ja, dat is idd een van de voordelen van verwisselbare accu... als de telefoon vastloopt en je echt niet aan de praat of uit krijgt, kan je de accu eruit halen...

Was ooit iemand (heel wat jaren terug) die van zn broer een sexy foto van een dame kreeg gemaild en toen hij het opende liep zijn iphone vast... moest hij uren wachten tot de batterij leeg was
Hij had wel een leuke foto om naar te kijken though :p
Weet niet hoe het zit met een iphone, maar met een android telefoon had hij veel korter naar dat plaatje hoeven kijken. Een android kun je altijd met een bepaalde combinatie, zoals CLB al zegt, resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Nog iets interessants.

bij 0:49 wordt er uitgelegd dat je met ''Smart Manager'' je galaxy s6/s6 edge kan scannen op virussen!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:00
DeeSung schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:12:
Nog iets interessants.

[video]

bij 0:49 wordt er uitgelegd dat je met ''Smart Manager'' je galaxy s6/s6 edge kan scannen op virussen!.
Denk dat de meesten dat niet interessant vinden hoor:)
Is net rommel die je er niet van kan gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Hakki schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:25:
[...]

Denk dat de meesten dat niet interessant vinden hoor:)
Is net rommel die je er niet van kan gooien..
Een virus scanner rommel 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Fly-guy schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:50:
[...]

Weet niet hoe het zit met een iphone, maar met een android telefoon had hij veel korter naar dat plaatje hoeven kijken. Een android kun je altijd met een bepaalde combinatie, zoals CLB al zegt, resetten.
Heb ook geen idee.. maar was jaren terug, hooguit de iphone 3g.
Denk dat het nu bij iphone dat ook kan
(Of toen ook, maar wist niemand de combi)

Maar batterij eruit is lekker veel makkelijker (maar denk ook schadelijker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s6-review-1227.php

Eerste review van de s6 (al is er wel wat op te merken over die review, maar goed...)

[ Voor 26% gewijzigd door Fly-guy op 14-03-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:20

BPP

Fly-guy schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 08:38:
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s6-review-1227.php

Eerste review van de s6 (al is er wel wat op te merken over die review, maar goed...)
Aan de review of aan de telefoon?

Scherm, audio, camera allemaal prima/uitstekend. Batterijduur volgens GSMarena dus wel minder dan de S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja? Was ook het eerste dat ik hier na het rooten er af heb geknald. Hoef dat soort (meestal vertragende en sowieso resources ge/verbruikende) dingen er niet verplicht er op te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
BPP schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 08:54:
[...]

Aan de review of aan de telefoon?

Scherm, audio, camera allemaal prima/uitstekend. Batterijduur volgens GSMarena dus wel minder dan de S5.
Review. Ze melden dingen die recht tegen andere websites ingaan. Denk aan de helderheid van het display en volume van de speaker t.o.v. de s5. Betrouwbare display sites melden dat de s6 (veel) helderder is, deze review spreekt dat tegen. Een video gemaakt op de MWC laat horen dat het volume van de s6 (veel) hoger is, deze review zegt van niet.
Daarnaast bleek ten tijde van de s5 de batterij duur in de praktijk niet heel veel te verschillen van wat Samsung claimde (zie bijvoorbeeld de review van Tweakers), deze review meldt tijden die veel meer afwijken van de getallen van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

GSMArena is anders wel een website die het vaak bij het rechte eind heeft, valt me op dat ze toch behoorlijk kritisch zijn.... Met als grootste punt het stroomgebruik afgezet tegen de niet zo grote accu.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Bullet NL schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 09:40:
GSMArena is anders wel een website die het vaak bij het rechte eind heeft, valt me op dat ze toch behoorlijk kritisch zijn.... Met als grootste punt het stroomgebruik afgezet tegen de niet zo grote accu.
Ik zeg ook niet dat ze ongelijk hebben, maar vreemd is het wel. Daarnaast vraag ik me ook af waarom zij de enige zijn met een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Omdat GSMArena eens van de grootste sites is op dit gebied, Ze goede contacten binnen Samsung hebben. Overigens zijn ze altijd met alle toestellen als een van de eerste.

Vergeet niet, ze hebben met reviews in het verleden, als het nu Samsung, Sony, HTC of Apple is geweest vaak gelijk gehad.

Gezien de nadrukkelijke benoemen van GSMarena betreffende het accuverbruik ben ik toch bang dat de snelle SoC, Scherm met veel pixels in mijn geval niet opweegt tot de relatief kleine accu.

Ik verwacht eigenlijk ook dat dit een commerciële keuze is geweest, ze maken draadloos laden beschikbaar, deze mogelijkheid extra inbouwen kost geld t.o.v. een standaard USB lader. Ze geven de eerste maand bij het (pre-)orderen een gratis draadloze lader bij het toestel.

In mijn ogen hebben ze gedacht, wanneer we de accu capaciteit niet te groot maken, dan kunnen we inzetten op de verkoop van draadloze laders. Het laden vergt nu niet meer dat je toestel op een specifieke plaats neer leggen. Kortom, ze verkiezen gebruiksgemak boven accuduur.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Bullet NL schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:04:
In mijn ogen hebben ze gedacht, wanneer we de accu capaciteit niet te groot maken, dan kunnen we inzetten op de verkoop van draadloze laders. Het laden vergt nu niet meer dat je toestel op een specifieke plaats neer leggen. Kortom, ze verkiezen gebruiksgemak boven accuduur.
Zou mij niet verbazen dat het juist komt omdat ze dunner wilden zijn dan de iPhone, al is het maar 0.1mm.

Heel belangrijk vind ik het in ieder geval niet, als ik de dag door kom met mijn gebruik, is het voor mij al goed.

Maar ik blijf de genoemde punten vreemd vinden, tijd voor meer reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
Fly-guy schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 09:06:
[...]

Review. Ze melden dingen die recht tegen andere websites ingaan. Denk aan de helderheid van het display en volume van de speaker t.o.v. de s5. Betrouwbare display sites melden dat de s6 (veel) helderder is, deze review spreekt dat tegen. Een video gemaakt op de MWC laat horen dat het volume van de s6 (veel) hoger is, deze review zegt van niet.
Daarnaast bleek ten tijde van de s5 de batterij duur in de praktijk niet heel veel te verschillen van wat Samsung claimde (zie bijvoorbeeld de review van Tweakers), deze review meldt tijden die veel meer afwijken van de getallen van Samsung.
Sorry dat ik het zeg maar Samsung en marketing gaan bij mij in een hand samen. Ik acht de kans veel en veel groter dat Samsung speciaal geprepareerde toestellen en onderdelen uitlevert op een beurs zoals de MWC en zo ook de kans om net even betere scores te halen voor onderdelen die er toe doen. Het verbaasd me dan ook niets dat nu eea wat tegenvalt bij een echte review. Als je dan ook nog eens GSMarena hebt wat bekend staat om hun uitgebreide reviews dan weet je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:37:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar Samsung en marketing gaan bij mij in een hand samen. Ik acht de kans veel en veel groter dat Samsung speciaal geprepareerde toestellen en onderdelen uitlevert op een beurs zoals de MWC en zo ook de kans om net even betere scores te halen voor onderdelen die er toe doen. Het verbaasd me dan ook niets dat nu eea wat tegenvalt bij een echte review. Als je dan ook nog eens GSMarena hebt wat bekend staat om hun uitgebreide reviews dan weet je genoeg.
Ik verwacht niet dat Samsung zo'n verschil in batterij gebruik (gemeld en actueel) toe zou laten, noch dat er andere onderdelen in zouden zitten. Tot nu die waren de opgegeven tijden redelijk accuraat en een flinke afwijking, batterij of onderdelen, zou een redelijke negatieve reactie opleveren.

Genoeg weten zou ik het ook niet noemen, daarvoor wacht ik eerst de reviews af van wat meer sites. Uitgebreid staat trouwens niet gelijk aan accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op xda word deze test de grond ingeboord, de waardes van het scherm gaan ook haaks tegen de test gegevens van displaymate in. Ook al hebben deze jongens in het verleden misschien goede testen afgeleverd dat wil niet zeggen dat ze gelijk hebben. We gaan het zien als de andere testen online komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:14:
Op xda word deze test de grond ingeboord, de waardes van het scherm gaan ook haaks tegen de test gegevens van displaymate in. Ook al hebben deze jongens in het verleden misschien goede testen afgeleverd dat wil niet zeggen dat ze gelijk hebben. We gaan het zien als de andere testen online komen.
Ik blijf het bijzonder naïef vinden. Uiteraard zal de test van Displaymate kloppen alleen ik vraag me af of het geteste scherm ook daadwerkelijk in de reguliere S6 wordt gestopt. Samsung kennende acht ik nogmaals de kans heel erg groot toe dat zij een geprepareerde versie(specifiek gekozen model met beste yield)hebben gehad puur om de hype extra op te kloppen. Er zullen dus zeker toestellen tussen zitten die overeenkomstig scoren zoals die van Displaymate maar ook zoveel die door de ondergrens zaken. Alleen zul je als consument dit nooit opmerken totdat je twee toestellen naast elkaar legt waarvan er één negatief of positief afwijkt. Dit geld trouwens voor hardware in het algemeen en behoort tot de foutmarges :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Miki schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:25:
[...]
puur om de hype extra op te kloppen]
Hype? Het is een van de beste zo niet het beste scherm dat er op het moment is.
maar ook zoveel die door de ondergrens zaken.
Ondergrens? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:25:
[...]

Ik blijf het bijzonder naïef vinden.
Ik vind het (jou) erg negatief. Samsung heeft al op zijn falie gekregen toen bleek dat ze in benchmark tests vals speelden, ik denk dat een review galaxy s6 met betere onderdelen dan de reguliere toestellen niet echt positief in het nieuws komen als dat uitkomt.

Uiteraard zullen ze voor reviewsites en presentaties de beste eruit kiezen en er zal altijd een bepaalde variatie zijn, maar mij maak je niet wijs dat dat echt heel veel gaat uitmaken. Tenminste niet dat het verschil zo groot is als deze review maakt t.o.v. de andere berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Betere yields heeft niets te maken met testen beïnvloeden, zorgt ervoor dat een CPU beter te overklokken is, maar alle CPU's zijn stock hetzelfde geklokt en dit geldt ook voor de andere onderdelen.
Wat wel kan is dat ze de mooiste displays cherrie picken omdat dit zichtbaar verschil kan maken, maar voor de rest is het dus onzin. Het zou iets verschil op het batterij gebruik kunnen hebben, maar ook daar zal het verschil niet groot genoeg zijn om te vermelden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De spreiding van de displays is echt minimaal dat ga je als consument echt niet zien.
Als je je gaat verdiepen in de productie van displays ga je zien dat deze onder strenge specs gemaakt worden.

Yield zegt iets over de uitval van het aantal geproduceerde schermen, hoe lager deze is hoe beter de yield.

Verder ben ik het met Brad pitt eens,Het is een van de beste zo niet het beste scherm dat er op het moment is. Maar zelfs dit is nog niet goed genoeg blijkbaar. Zo kan je altijd wel bezig blijven. Die 14 nm soc is ook nog erg groot ik wil een 12 nm soc 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 07:04

Saven

Administrator

laten we die discussie over het beste scherm nou niet weer voeren. Ja contrast is super, kleurechtheid is ook verbeterd ten opzichte van vorige modellen, maar amoled degradeert/verslijt nou eenmaal snel waardoor je na een half jaar een ander beeld hebt dan toen je hem net uit de doos had. Dat heb je bij ips/lcd schermen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Saven schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:42:
Dat heb je bij ips/lcd schermen niet
Klopt. Die zijn vanaf het begin reeds inferieur, op vrijwel elk vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Brad Pitt schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:50:
[...]

Klopt. Die zijn vanaf het begin reeds inferieur, op vrijwel elk vlak.
Je kan het ook andersom zeggen :O beide hebben voor en nadelen. amoled heeft als voordeel betere zwartwaardes en contrast. Maar ik vind het belangrijker dat mijn scherm niet na een halfjaar een groengele tint heeft 8)7

maar goed eindeloze discussie d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Saven op 14-03-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Saven schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:55:
Je kan het ook andersom zeggen :O beide hebben voor en nadelen. amoled heeft als voordeel betere zwartwaardes en contrast.
Plus nog veel en véél meer dingen waar het beter is dan LCD. Er komt geen scherm/techniek in de buurt.
maar goed eindeloze discussie d:)b
Gewoon stoppen met het eeuwige afkraken dan. Het is gewoon op de meeste vlakken de bétere techniek.

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 14-03-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik ben groot fan van GSMArena maar ik heb het even snel doorgelezen en denk dat ze het mis hebben wat betreft de luidspreker test.

heb het geluid vanS6 gehoord op youtube in vergelijking met S5 en het klonk vele malen harder en beter.

Als ik kijk naar metingen van iphone 6 en S5 dan is mijn ervaring veel anders. Volgens GSMArena is de Voice van iphone net zo luid als S5, maar dat klopt niet. De S5 is veel harder dan iphone6.
Bij de luidspreker test us het juist dat de Iphone veel harder klinkt dan S5 terwijl GSMArena juist andersom vermeld.

Dus ik heb mn twijfels bij deze metingen. Kan zijn dat het per toestel verschillend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]maar amoled degradeert/verslijt nou eenmaal snel waardoor je na een half jaar een ander beeld hebt dan toen je hem net uit de doos had.
Is dat nog wel zo? De s4 van mijn vriendin was kapot (in bezit vanaf introductie) en ik zag geen verschil tussen de veel nieuwere s4 die ze mocht lenen en de hare.

Mijn oude galaxy nexus daarentegen zag je per dag aftakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 20:18

Tammesp

Next is now

laten we die discussie over het beste scherm nou niet weer voeren. Ja contrast is super, kleurechtheid is ook verbeterd ten opzichte van vorige modellen, maar amoled degradeert/verslijt nou eenmaal snel waardoor je na een half jaar een ander beeld hebt dan toen je hem net uit de doos had. Dat heb je bij ips/lcd schermen niet
Ik heb totaal geen last van dat mijn Amoled beeldscherm van de S5 aan het verslijten is... Maat van mij heeft vorige week de S5 gekocht en je ziet totaal geen verschil in beide schermen terwijl ik die van mij al sinds de release heb.. ;)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Het ook een s5 vanaf de release. Ik merk geen verschil, althans niet met het blote oog te zien. Wellicht als het display door de mangel wordt gehaald dat er een minimale afwijking is maar een hoop bla bla hier over amoled. Ik heb toch liever een hoog contrast met echt zwart ipv van grijs ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Mijn s5 vertoont wel slijtage. De kleuren bij de notificatie balk zijn helderder dan eronder. Maarja heb nog garantie 1 jaar dus als t erger wordt laat ik m maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Elk scherm heeft wel zijn voor en nadelen.

Ook hebben LCD/IPS schermen soms last van light bleeding (vrienden met LG G3's en iphone 5s etc hebben dat vaak aan de onder en bovenkant)

Waar ik vooral in teleurgesteld ben is de accuduur van de S6 :(

Nu maar afwachten op Youtube videos/meerdere reviews over de accuduur .

[ Voor 27% gewijzigd door Knamix op 14-03-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Fly-guy schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:33:
[...]

Ik vind het (jou) erg negatief. Samsung heeft al op zijn falie gekregen toen bleek dat ze in benchmark tests vals speelden, ik denk dat een review galaxy s6 met betere onderdelen dan de reguliere toestellen niet echt positief in het nieuws komen als dat uitkomt.

Uiteraard zullen ze voor reviewsites en presentaties de beste eruit kiezen en er zal altijd een bepaalde variatie zijn, maar mij maak je niet wijs dat dat echt heel veel gaat uitmaken. Tenminste niet dat het verschil zo groot is als deze review maakt t.o.v. de andere berichten.
Geen idee wat de review allemaal zegt, maar het klinkt nu vooral alsof jij je eigen aankoop probeert goed te praten? Omdat er wat kritiekpunten in zitten zou de review maar vervalst zijn? 8)7

Dit is de eerste review, waarom dan vergelijken met previews?

[ Voor 3% gewijzigd door BPP op 14-03-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
BPP schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:22:
[...]

Geen idee wat de review allemaal zegt, maar het klinkt nu vooral alsof jij je eigen aankoop probeert goed te praten? Omdat er wat kritiekpunten in zitten zou de review maar vervalst zijn? 8)7

Dit is de eerste review, waarom dan vergelijken met previews?
Welke aankoop?

Ik bestrijd alleen het idee dat een fabrikant met opzet een soort van super versie aan review sites zoals displaymate geeft en vervolgens een inferieure versie op de markt brengt.
Als een videoclip duidelijk laat horen dat de speaker van de s6 harder klinkt, en deze review zegt dat het niet zo is, dan is er toch iets aan de hand? En ik denk echt niet dat Samsung een beter type in Barcelona laat zien dan dat ze in de winkel leggen..

[ Voor 18% gewijzigd door Fly-guy op 14-03-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Fly-guy schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:27:
[...]
Welke aankoop?

Ik bestrijd alleen het idee dat een fabrikant met opzet een soort van super versie aan review sites zoals displaymate geeft en vervolgens een inferieure versie op de markt brengt.
Als een videoclip duidelijk laat horen dat de speaker van de s6 harder klinkt, en deze review zegt dat het niet zo is, dan is er toch iets aan de hand? En ik denk echt niet dat Samsung een beter type in Barcelona laat zien dan dat ze in de winkel leggen..
Dan zal GSMarena de review wel met opzet negatief opstellen. Een niet perfecte Samsung is inderdaad wel onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 21:10
Ik vind het goed dat het "slijtage" probleem van Amoled hier ter sprake komt! Ik was hier namelijk een beetje huiverig voor en gezien de oudere Amoled schermen van de S2 die echt slechter werden na een jaar. Dit was de hoofdreden dat ik ondertussen meer dan drie jaar geleden voor de Galaxy R koos i.p.v zijn iets duurdere broertje de S2. Een kennis heeft destijds wel de S2 gekocht die hij nog steeds heeft. Het beeld is echt vies groenig..

Als je vervolgens gaat zoeken op het net over de slijtagegevoeligheid van Amoled vind je niet zo veel info hierover.

Fijn te lezen dus dat de nieuwere generaties zoals gebruikt in de S4 en S5 hier helemaal geen last van hebben. Top dus en kan ik met een gerust hart een Amoled phone kiezen. Ik denk hierbij nog steeds aan de S5 Plus, maar kan als de prijs behoorlijk zakt zomaar eens een S6 worden.
DeeSung schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:00:
Mijn s5 vertoont wel slijtage. De kleuren bij de notificatie balk zijn helderder dan eronder. Maarja heb nog garantie 1 jaar dus als t erger wordt laat ik m maken.
Hmm, dit is dan weer een minder fijn bericht. Toch maar extra garantie bijkopen?

[ Voor 17% gewijzigd door Tranquility op 14-03-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
BPP schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:30:
[...]

Dan zal GSMarena de review wel met opzet negatief opstellen. Een niet perfecte Samsung is inderdaad wel onmogelijk.
Zucht. Ten eerste zou ik voor wat te zeggen eerst maar even de review lezen, dan weet je waar je over praat en ten tweede leg je me nu weer woorden in de mond die nergens opslaan. Je weet wel elke discussie lekker dood te lullen op deze manier.

Het enige wat ik zeg is dat deze review mij vreemd over doet komen. Dat er tussen deze review en videos en besprekingen vanuit andere bronnen flinke verschillen zitten waardoor ik deze review niet meteen aanneem als waarheid.

Daarnaast lijkt me opmerking dat samsung met opzet (veel) betere onderdelen naar allerlei reviewsites stuurt en om een of andere reden een inferieur product aan gsmarena geeft die als enige nu al een review heeft, niet kloppen. Ik zeg niet dat samsung perfecte producten maakt (in tegendeel zelfs, tot nu toe is/was samsung gewoon geen optie), noch dat gsmarena met opzet iets slecht in het daglicht plaatst (al is de review naast de inhoud ook qua opzet van mindere kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik zie het probleem niet

GSMArena is ronduit positief over de S6 op accuduur na wat bovengemiddeld is en het feit dat er geen sd kaartje in kan en waterdichtheid.

Maar tegenover deze minpunten staan heel veel positieve punten zoals:

processor
beeldscherm
camera
audiokwaliteit
bouwkwaliteit
prestaties
touchwiz wat nu wel snel is
enzovoorts......

ik ben alleen maar enthousiaster geworden

even ter aanvulling :

de accuduur van iphone 6 is volgens GSMArena slechts 61hr. Nu heb ik toevallig ook een IPhone 6 en ik vind de accuduur erg goed. Ik doe er bij normaal gebruik twee dagen mee en bij zwaar, dus gamen, een volle dag.

Dus 64hr voor de S6 is helemaal niet slecht

[ Voor 27% gewijzigd door Garret1410 op 14-03-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:50
Miki schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 10:37:
[...]

Jouw logica ontgaat mij. Als Samsung beschikt over de hardware om hun toestellen nog beter te maken waarom zouden ze het dan ook niet in het productiemodel meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Niemand die er aan denkt dat gsmarena gewoon goed getest heeft en eerlijk is, maar dat ze gewoon een minder goed exemplaar hebben ontvangen? Wie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik was van plan een groene S6 Edge aan te schaffen tot ik net deze video heb gezien. https://www.youtube.com/watch?v=1L3VsVZxE28. Ze spreekt over ''color shifting'' aan de randen. Ik denk dat ik nu voor een witte S6 ga omdat de vingerafdrukken met die kleur het minst opvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Bobo221 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:02:
[...]

Jouw logica ontgaat mij. Als Samsung beschikt over de hardware om hun toestellen nog beter te maken waarom zouden ze het dan ook niet in het productiemodel meenemen?
Omdat het om de cijfertjes gaat :?

Tegenwoordig draait het om de rauwe specs. Hoe hoger, sneller, beter de cijfertjes zijn hoe beter het product lijkt te zijn hoe meer aandacht dat ene specifieke product krijgt. Als er gefragmenteerd benchmarks naar buiten komen over hoe goed een bepaald onderdeel is dan moet je genoeg weten. Daarbij moet de BS radar detectie afgaan als er op youtube al diverse filmpjes opduiken die iets extra positiefs benadrukken.

Laat duidelijk zijn dat ik hiermee niet impliceer dat de SGS6 een slecht toestel is, verre van dat zelfs! Met een kleine voorbehoud op de nog komende Sony Z4(zelf verwacht ik daar niet zoveel van) denk ik dat dit het toestel is van 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:50
Dat bedoel ik niet. Wat ik probeer te zeggen is als Samsung inderdaad beschikt over nog betere hardware om zulke benchmark resultaten te behalen, waarom dit niet in het productiemodel meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Bobo221 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:32:
Dat bedoel ik niet. Wat ik probeer te zeggen is als Samsung inderdaad beschikt over nog betere hardware om zulke benchmark resultaten te behalen, waarom dit niet in het productiemodel meenemen?
Omdat dat gewoon teveel zou geld kosten. Je hebt in een productie proces altijd batches(yields) die net iets beter of minder zijn. Zolang de onderdelen voldoen aan de gestelde toleranties dan is er niets aan de hand. Begrijp me goed dat je als gewone consument hier niets aan merkt. Verschillen zullen op het oog niet merkbaar zijn tenzij je daadwerkelijk gaat meten.

Het komt zelfs voor dat bepaalde fabrikanten onderdelen van verschillende leveranciers betrekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 14-03-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:15

Bozznl

GT: The Bozzz88

Fenomeno24 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:06:
Ik was van plan een groene S6 Edge aan te schaffen tot ik net deze video heb gezien. https://www.youtube.com/watch?v=1L3VsVZxE28. Ze spreekt over ''color shifting'' aan de randen. Ik denk dat ik nu voor een witte S6 ga omdat de vingerafdrukken met die kleur het minst opvallen :)
Wat betreft de bleeding, ik kan er verder niks over terug vinden op het internet, behalve in dit filmpje. Zou het incidenteel zijn geweest?

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Miki schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:41:
[...]

Omdat dat gewoon teveel zou geld kosten. Je hebt in een productie proces altijd batches(yields) die net iets beter of minder zijn. Zolang de onderdelen voldoen aan de gestelde toleranties dan is er niets aan de hand. Begrijp me goed dat je als gewone consument hier niets aan merkt. Verschillen zullen op het oog niet merkbaar zijn tenzij je daadwerkelijk gaat meten.

Het komt zelfs voor dat bepaalde fabrikanten onderdelen van verschillende leveranciers betrekken.
Nogmaals, waar jij het over hebt heeft alleen betrekking tot overklokken, en dat gebeurt niet met een stock S6. Als alles hetzelfde geklokt is, kan er geen verschil in prestatie zijn. Dus een non argument.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Koldur schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:32:
[...]

Nogmaals, waar jij het over hebt heeft alleen betrekking tot overklokken, en dat gebeurt niet met een stock S6. Als alles hetzelfde geklokt is, kan er geen verschil in prestatie zijn. Dus een non argument.
Je wilt nu beweren dat bij gelijke benchmarktools dezelfde uitkomsten keer op keer hetzelfde zijn? Voor zowel de soc, camera, scherm, etc. etc?

Nee je hebt gelijk, GSMarena is een speciale campagne begonnen om als één van de eersten een afwijkende review af te leveren. Die prutsers kunnen er echt helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 09:18
Ik vond de review van GSM arena niet eens slecht eerlijk gezegd. Ze zeggen duidelijk dat de accu minder is dan die van de s5, die erg goed was. Maar nog steeds is de accuduur zelf 2.5 dag met 4 uur screentime bovengemiddeld. iemand opgevallen dat de accu van de edge iets groter is? Zou die ook langer mee gaan :P?

[ Voor 5% gewijzigd door eniux op 15-03-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Miki schreef op zondag 15 maart 2015 @ 01:15:
[...]

Je wilt nu beweren dat bij gelijke benchmarktools dezelfde uitkomsten keer op keer hetzelfde zijn? Voor zowel de soc, camera, scherm, etc. etc?

Nee je hebt gelijk, GSMarena is een speciale campagne begonnen om als één van de eersten een afwijkende review af te leveren. Die prutsers kunnen er echt helemaal niets van.
Grappig dat je me gelijk geeft over iets waar ik het met geen woord over heb gehad, maar evengoed bedankt. Ik reageer over op het feit dat chips die gecherriepicked zijn helemaal niet beter presteren op dezelfde kloksnelheden dan niet gecherriepickte chips, dit is een feit.

Waarom zijn er verschillen in die benchmark uitkomsten? Heeft puur met de software te maken en wat hoe android met geheugenmanagement omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:14
GSMArena: The loudspeaker is average in loudness and quieter than the Galaxy S5

Volgens onderstaande review:

S5: 70.5 dBA
S6: 75.9 dBA

Vanaf 3:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Volgens Koldur is bovenstaande verschil feitelijk niet te verklaren door verschillen in hardware. Hij impliceert dus dat één van beide reviewers de kluit belazerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Miki schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:49:
Volgens Koldur is bovenstaande verschil feitelijk niet te verklaren door verschillen in hardware. Hij impliceert dus dat één van beide reviewers de kluit belazerd.
Nee, bovenstaande reviewer heeft een gecherrypickte luidspreker er in zitten. Heeft Samsung speciaal gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Leuk om te lezen dat jullie zo slecht kunnen lezen, ik heb het over de chips, daar zit geen verschil in op dezelfde kloksnelheden, val wel erg in herhaling en hoop niet dat andere mensen zich storen de hele tijd hetzelfde te moeten lezen, sorry daarvoor! :+

In speakers en schermen en batterijen zal gerust wat verschil zitten, maar de verschillen waar jullie het over hebben vallen niet onder acceptabele waarden bij productie. Als je dus dergelijke meetbare verschillen zou zien heb je recht op een vervangend product.

Reviews vind ik een erg lastig ding, niet altijd betrouwbaar, dan denk je een betrouwbare reviewsite te hebben en dan blijken ze net met dat product waar je een review over leest bij hen, de boel aandikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Dit wordt hoogstwaarschijnlijk mijn nieuwe telefoon. Ik heb nog nooit een Samsung toestel gehad en ben wel eens benieuwd. Een goedwerkende vingerafdruksensor, camera, scherm etc. In mijn ogen toch iets meer bang for bucks dan bij de M9. Wel vind ik het een beetje vreemd dat de mensen HTC beschuldigen van het uitbrengen van een kopie terwijl de S6 er voor mij (vanaf de voorkant) er 100% exact hetzelfde uitziet als de S5 (scherm met een glaslaag eroverheen). De zijkanten en achterkant hebben natuurlijk wel een materiaalupgrade gekregen, maar de meesten zullen denk ik een hoes eromheen hebben. Wel zal het vasthouden van een aluminium/glazen telefoon een andere beleving bieden, maar toch, uiterlijkwise...

Beiden supermooie telefoons though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

BPP schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:04:
Dit wordt hoogstwaarschijnlijk mijn nieuwe telefoon. Ik heb nog nooit een Samsung toestel gehad en ben wel eens benieuwd. Een goedwerkende vingerafdruksensor, camera, scherm etc. In mijn ogen toch iets meer bang for bucks dan bij de M9. Wel vind ik het een beetje vreemd dat de mensen HTC beschuldigen van het uitbrengen van een kopie terwijl de S6 er voor mij (vanaf de voorkant) er 100% exact hetzelfde uitziet als de S5 (scherm met een glaslaag eroverheen). De zijkanten en achterkant hebben natuurlijk wel een materiaalupgrade gekregen, maar de meesten zullen denk ik een hoes eromheen hebben. Wel zal het vasthouden van een aluminium/glazen telefoon een andere beleving bieden, maar toch, uiterlijkwise...

Beiden supermooie telefoons though
Haha ja klopt de voorkant van samsung telefoons is al 6 jaar hetzelfde of zo :P maar wat betreft die htc, ook mooi telefoontje maar naar mijn idee toch iets te dikke randen nog. Plus het ontbreken van een vingerafdrukscanner doet mij ook voor de S6 kiezen waarschijnlijk (nog niet 100% over uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
10min opladen (wat neerkomt op zo'n 18% batterij) = volgens samsung 4u gemiddeld gebruik
Regel van 3: 100% is 22u gemiddeld gebruik. Vind ik persoonlijk nogal limiet!

Ik heb de S6 al besteld en zal die gebruiken, maar ik haat het dat Samsung onze "denkwijze" probeert te wijzigen en het OK vindt om kleinere batterij in te steken omdat het toestel snel kan opladen.

In praktijk zal ik er echter meestal geen probleem mee hebben (dock op het werk, lader in de wagen, lader thuis), Momenteel laad ik ook meestal mijn Note3 extra bij gedurende de dag, maar toch wringht het wat en is het een gemiste kans.

Wat betreft mensen die onderweg zijn zonder mogelijkheid om stopcontact te vinden: powerbank!
Of Ultra power saving modus gebruiken waar mogelijk.

edit: melding 18% in 10min laden via comments onder: YouTube: Samsung Galaxy S6 1 Minute Pitch Role Play (done in one take)

[ Voor 10% gewijzigd door Hakki op 15-03-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Google translate over de batterij:
While we saw an increase in battery capacity every year on models of the Galaxy S series, Samsung has worried the audience by announcing that the Galaxy S6 would offer only 2550mAh against 2600mAh for the Galaxy S5. Fortunately, in return promised manufacturing a processor and a much more efficient energy screen.

In fact, I have noticed a greater autonomy Galaxy S5 in most uses. I never had any problems to hold the average day use, while a more intensive use generally kept me going about 14 hours. Battery tests performed with Geekbench 3 also confirm this impression, he actually took about 8:30 to overcome the battery of the Galaxy S6 high CPU usage, while it took only 5 hours for S5 Android Lollipop turns off under the same conditions. The improvement is significant at this level

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

De batterijduur is dus langer dan de S5, blijkt uit deze review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Tammesp schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:55:
De batterijduur is dus langer dan de S5, blijkt uit deze review?
jip, voor meeste gebruik wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Hakki schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:56:
[...]

jip, voor meeste gebruik wel:)
Oeff, nice! Is deze review betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Tammesp schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:58:
[...]

Niet te zeggen, kan een s6 zijn met super componenten, speciaal door Samsung uitgekozen ;)

Gewoon de reviews afwachten van de sites die we kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Tammesp schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:58:
[...]

Geen idee.. ken de site niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Samsung eens zou moeten veranderen is het uiterlijk van de home knop. Het ziet er in mijn ogen niet uit, zo'n uitstekende ding. Dan heeft Meizu met de pro versie mooier gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de batterij het echt langer vol houd van die van de S5 heeft Samsung goed werk geleverd. Maar eerst zelf zien dan pas geloven :)
Nu maar hopen dat ik een ook een speciale Samsung beurs uitvoering krijg opgestuurd *O*
Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.