Zoek de jurisdictie van het ICC eens op. Dan kom je daar op terug.
[...]
Dat doet niets af aan het feit dat men moeilijk vervolgbaar kan zijn in de VS voor iets dat niet in de VS is gebeurd, door mensen die niet uit de VS afkomstig zijn.
Wat een kortzichtige aanname. Fraude die binnen de grenzen van de VS gebeurt kunnen ze niet alleen aanpakken, dat moeten ze ook aanpakken, want dat is hun werk. En een uitlevering betekent niet dat de uitgeleverde personen niet eerst een straf gaan uitzitten in een ander land.
[...]
Ik vind ook niet dat het onderzoek binnen de grenzen van de VS wordt gehouden, maar ik vind wel dat de FBI meer moet samenwerken. Het is niet hun taak om individuën aan te klagen als het vergrijp en de slachtoffers niets met de VS te maken hebben.
Hoe kom je erbij dat het vergrijp en de slachtoffers niks met de VS te maken hebben? Aanbiedingen om het WK van 2022 te houden kwamen van Australie, Japan, Quatar, Zuid Korea
en de United States. Ik zie daar daadwerkelijk belangen voor de VS die beschadigd kunnen zijn door corruptie.
De FBI is geen wereldpolitie, en zou dat ook niet moeten worden!
Dat claimen ze ook helemaal niet te zijn, ze komen voor zover ik het zie alleen maar op voor federale wetten in eigen land. En ze delen de gevonden informatie waar nodig om de verdachten te kunnen berechten.
Op dat soort kortzichtige insinuaties ga ik niet eens in.
Niet? Want FIFA en Blatter die al decennia lang corrupt zijn (en iedereen weet dat) mochten al die tijd hun gang gaan, en dat is een kortzichtige insinuatie?