[Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Bastien schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:43:
Justitie in de VS heeft gelekt...
Lekken is een vrij groot woord ;) Op 25 november 2013 is Blazer gehoord in de rechtbank. Dat is gebeurd achter gesloten deuren en de transcriptie van dat verhoor is verzegeld ("sealed") om te voorkomen dat het lopende onderzoek bekend zou worden. Nu het niet langer nodig was om de transcriptie verzegeld te houden, is het "unsealed" en vandaag officieel opgenomen in de court records en daarmee openbaar geworden.

Ter illustratie, dit is het document zoals dat op 25 november 2013 in de court records was opgenomen: http://static1.squarespac...11-25+Minutes+of+Plea.pdf

Toen had men het nog over John Doe.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Bastien schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:43:
Justitie in de VS heeft gelekt... voor wie niet slapen kan/wil de nodige pagina's leesvoer van verhoren etc. van Blazer.

Tweet met onderstaande links: https://twitter.com/xtophercook/status/606186235594313728

https://t.co/kWtDzimJ3r
http://t.co/ka2qNG1ScN

Grote boef...
Oh heerlijk dit, de rechter noemt de FIFA een RICO enterprise :z .

Wikipedia: Racketeer Influenced and Corrupt Organizations Act

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 19:50

polthemol

Moderator General Chat
Deadsy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:23:
[...]

Denk dat er niet veel mensen zijn die Ali een slechte keus zouen vinden. Maar een Nederlander zou ook leuk zijn.

De Duitsers schuiven v. Praag naar voren wat wel leuk is.
Denk dat de leiding daar een beetje uitgekeken is op Beckenbauer na wat hij voor en na de verkiezing gedaan heeft.

Mja dat iemand geld zat heeft is natuurlijk geen garantie dat de persoon niet corrupt is.
Ik denk dat Blatter 10 jaar geleden al meer geld op de bank had dan hij ooit kan opmaken.

Ik denk dat als Blatter tot december aan de macht blijft dat je er dan vanuit kunt gaan dat een van zijn vriendjes de verkiezing zal winnen (daar zal hij in de tussentijd wel voor zorgen).

Heb liever dat Ali interim word.
wat ik veel liever zou zien is dat er een niet-democratisch verkozen interim man wordt aangesteld voor een jaar, die van buiten de voetbalwereld komt en die sepp zijn teringzooi opruimt. Eruit gooien wat eruit moet en nieuwe, capabele mensen in de organisatie zetten. Nu zie ik een groot risico dat er uiteindelijk geen klop gaat veranderen omdat blatter 2.0 wel de verkiezing gaat winnen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Warner: FIFA wilde verkiezingen in mijn land beïnvloeden
Warner begint nu ook de vuile was buiten te zetten. Die anderen zullen uiteindelijk ook wel gaan praten. En dan zou Blatter toch een keer van zijn bed gelicht moeten worden, zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:19
Heel mooi filmpje met achtergrondinfo:

YouTube: JOHNNY QUID LIVE: Jur van Wessem over FIFA/Blatter

De FIFA staat nu echt in de fik _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-06-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Deadsy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:23:
De Duitsers schuiven v. Praag naar voren wat wel leuk is.
Het is alleen wel jammer dat de voorzitter gewoon met een meerderheidsstem verkozen wordt. Dat is toch een beetje de Jip en Janneke-variant van de democratie. Dan moet je goed gaan nadenken wie je precies wel en niet verkiesbaar stelt omdat je anders een meerderheidsstem kan verliezen van een kandidaat die na bijvoorbeeld van Praag de voorkeur heeft.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10

Dido

heforshe

bwerg schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:08:
[...]

Het is alleen wel jammer dat de voorzitter gewoon met een meerderheidsstem verkozen wordt. Dat is toch een beetje de Jip en Janneke-variant van de democratie. Dan moet je goed gaan nadenken wie je precies wel en niet verkiesbaar stelt omdat je anders een meerderheidsstem kan verliezen van een kandidaat die na bijvoorbeeld van Praag de voorkeur heeft.
Als ik de afgelopen verkiezing een beetje gevolgd heb moet een van de kandidaten 2/3 van de stemmen krijgen. Als geen enkele kandidaat die krijgt volgt er een niwue ronde (en ik neem aan dat ze bij meer dan twee kandidaten er dan steeds 1 of meer laten vallen voor de volgende ronde).

Als dat de Jip-enJannkevariant is, wat zie jij dan als een volwassen versie? Democratie zonder meerderheid? Ik geef toe dat dat een veelgebruikte versie is, maar of dat nou beter is?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:11
RoD schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:10:
Warner begint nu ook de vuile was buiten te zetten. Die anderen zullen uiteindelijk ook wel gaan praten. En dan zou Blatter toch een keer van zijn bed gelicht moeten worden, zou je zeggen.
Die Warner is wel een beetje een gek hoor. Althans zo komt ie over. Ik vertrouw die gast voor geen meter, in die zin dat ie nu vooral probeert een rookgordijn om zichzelf te creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57

JB

Cédric roelt!

RoD schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:10:
Bij Blatter draait de papierversnipperaar overuren. In de tussentijd heeft ie van Poetin al een e-ticket ontvangen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
polthemol schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:25:
[...]

wat ik veel liever zou zien is dat er een niet-democratisch verkozen interim man wordt aangesteld voor een jaar, die van buiten de voetbalwereld komt en die sepp zijn teringzooi opruimt. Eruit gooien wat eruit moet en nieuwe, capabele mensen in de organisatie zetten. Nu zie ik een groot risico dat er uiteindelijk geen klop gaat veranderen omdat blatter 2.0 wel de verkiezing gaat winnen.
Zou inderdaad handig zijn. Iemand die de puinzooi opruimt en die geen carriere in de voetbal wereld heeft.
Het probleem is dat deze persoon door de huidige leiding uigezocht zou worden en dat willen we niet.

Probleem wat je gaat krijgen is dat zich nu veel figuren zoals Ginola en Figo zullen aanmelden voor de verkiezing.

@JB
Als nou alles digital was bij de FIFA dan was hij vlugger klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 04-06-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:50

Player1S

Probably out in the dark

pelt schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:14:
[...]

Die Warner is wel een beetje een gek hoor. Althans zo komt ie over. Ik vertrouw die gast voor geen meter, in die zin dat ie nu vooral probeert een rookgordijn om zichzelf te creeeren.
Niet zozeer rookgordijn maar juist door nu alles te willen vertellen hoopt ie op strafvermindering.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Deadsy schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:54:
[...]

@JB
Als nou alles digital was bij de FIFA dan was hij vlugger klaar.
Zou wel grappig zijn als dat juist wel met de tijd mee gaat bij de FIFA :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dido schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:37:
[...]

Als ik de afgelopen verkiezing een beetje gevolgd heb moet een van de kandidaten 2/3 van de stemmen krijgen. Als geen enkele kandidaat die krijgt volgt er een niwue ronde (en ik neem aan dat ze bij meer dan twee kandidaten er dan steeds 1 of meer laten vallen voor de volgende ronde).

Als dat de Jip-enJannkevariant is, wat zie jij dan als een volwassen versie? Democratie zonder meerderheid? Ik geef toe dat dat een veelgebruikte versie is, maar of dat nou beter is?
"The winner takes it all" is een Jip en Janneke-variant, zeker als er zoveel cultuurverschil tussen het electoraat zit. Een voorzitter die veel macht heeft moet niet zomaar zonder enige controle kunnen doen waar 1/3 van zijn electoraat met goede onderbouwing compleet op tegen is. Dan krijg je het principe "4 van de 5 deelnemers was voorstander van de groepsverkrachting, dus het is verantwoord". 2 van de 3 voetbalbonden blijken ook een voorstander te zijn van corruptie.

En dan daarnaast nog het feit dat de Polynesië, Mirconesië en Melanesië net zoveel kiesmacht hebben als Brazilië, Duitsland en Spanje. Heel leuk hoor, "ieder één stem", maar het is niet echt een afspiegeling van de voetbalwereld in de praktijk.

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 04-06-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ja, en al die losse voetbalbonden krijgen jaarlijks veel geld om te investeren. Op een klein eilandje hadden ze geen voetbalveld, kregen ze 250.000 dollar. Hebben ze 2 doelen mee neergezet en de rest achterover gedrukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10

Dido

heforshe

bwerg schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:12:
"The winner takes it all" is een Jip en Janneke-variant, zeker als er zoveel cultuurverschil tussen het electoraat zit. Een voorzitter die veel macht heeft moet niet zomaar zonder enige controle kunnen doen waar 1/3 van zijn electoraat met goede onderbouwing compleet op tegen is. Dan krijg je het principe "4 van de 5 deelnemers was voorstander van de groepsverkrachting, dus het is verantwoord". 2 van de 3 voetbalbonden blijken ook een voorstander te zijn van corruptie.
Ah, je hebt het dus niet over de verkiezingen, maar simpelweg over een te uitgebreid mandaat voor de gekozen voorzitter. Dat is een enorm verschil.

Je kunt een fanastisch kiesstelsel hebben, maar als de uiteindelijke winaar de rechten van een dictator krijgt moet je naar het mandaat kijken, niet naar de verkiezingen.
En dan daarnaast nog het feit dat de Polynesië, Mirconesië en Melanesië net zoveel kiesmacht hebben als Brazilië, Duitsland en Spanje. Heel leuk hoor, "ieder één stem", maar het is niet echt een afspiegeling van de voetbalwereld in de praktijk.
Dat gaat wel over de verkiezingen zelf, maar heeft ook weer weinig met de benodigde meerderheid te maken.
Het zou inderdaad geen slecht idee zijn om landen een verschillend aantal stemmen te geven afhankelijk van hun status, aantal voetballers, inwoners(??), etc, zoals ook heel normaal is bij bijvoorbeeld BV's.

Daarnaast wordt er ter voorkoming van je verkrachtinsgscenario vaak gewerkt met een vetorecht (in het geval van die verkrachting zou je dat vetorecht dus geven aan het slachtoffer). Het risico met grote internationale organisaties en vetorecht is echter dat er uiteindelijk helemaal niets meer besloten kan worden. Kijk bijvoorbeeld naar de papieren tijger die de VN veiligheidsraad tegenwoordig is.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vlassie1980 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:24:
Ja, en al die losse voetbalbonden krijgen jaarlijks veel geld om te investeren. Op een klein eilandje hadden ze geen voetbalveld, kregen ze 250.000 dollar. Hebben ze 2 doelen mee neergezet en de rest achterover gedrukt :+
Anguila ja. De baas en vice baas daar zijn man en vrouw. Docu die ik zag was dan wel 4 jaar oud dus misschien is het daar nu anders. Maar wat ik zag was gewoon lachwekkend.
We kunnen zeggen wat we willen over bv Andorra maar daar hebben ze wel een echt stadion voor de nationale ploeg.

Als je als FIFA 1.3mlrd op de bank hebt dan mag daar toch wel wat vanaf om mensen in dienst te nemen die controleren of er ook goed met dat geld om gegaan word. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vele kleine eilandjes hebben 500-1000k gekregen voor trainingsvelden. Nergens is echt iets gebouwd.

Gewoon gekochte stemmen. Maarja, wat zou jij doen voor 850.000 dollar op je rekening, zonder verdere controle. 1* in het jaar even 1st class naar Zwitserland en af en toe voor Blatter stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PWM schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:20:
Vele kleine eilandjes hebben 500-1000k gekregen voor trainingsvelden. Nergens is echt iets gebouwd.

Gewoon gekochte stemmen. Maarja, wat zou jij doen voor 850.000 dollar op je rekening, zonder verdere controle. 1* in het jaar even 1st class naar Zwitserland en af en toe voor Blatter stemmen.
Als je ook nog in commitees zit dan moet je vaker dan 1x per jaar. Maar dan krijg je wel meer betaald.
En uiteraard 1e klas vluchten en top hotels. Wel exclusief dames, die moet je zelf betalen.

En dan zijn het meestal ook nog landen waar je met dat soort bedragen gewoon leeft als een koning omdat het gemiddelde salaris zeer laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Deadsy schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:49:
Als je als FIFA 1.3mlrd op de bank hebt dan mag daar toch wel wat vanaf om mensen in dienst te nemen die controleren of er ook goed met dat geld om gegaan word. Of niet?
Dat vraag ik mij dus ook af als accountant in spé... De FIFA stelt net als elke andere organisatie een jaarrekening op. Ik mag toch aannemen dat de accountant alle uitgaande geldstromen controleert en dan niet simpelweg genoegen neemt met "250k naar Anguila -> Oh ok, is goed, daar hebben ze voetbalveldje van gemaakt".

Daarnaast verwacht ik dat de FIFA ook een interne auditcommissie heeft die dit soort zaken controleert. Ik ben benieuwd hoe dit dan mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
DaviddeVogel schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:49:
[...]

Dat vraag ik mij dus ook af als accountant in spé... De FIFA stelt net als elke andere organisatie een jaarrekening op. Ik mag toch aannemen dat de accountant alle uitgaande geldstromen controleert en dan niet simpelweg genoegen neemt met "250k naar Anguila -> Oh ok, is goed, daar hebben ze voetbalveldje van gemaakt".

Daarnaast verwacht ik dat de FIFA ook een interne auditcommissie heeft die dit soort zaken controleert. Ik ben benieuwd hoe dit dan mogelijk is.
Die 250.000 is een bedrag dat elk fifa lid gewoon krijgt, dus zo zal het ook te boek staan. Er zijn geloof ik geen regels wat het land ermee moet doen, wat ermee gedaan word mag de bond geloof ik zelf bepalen.

Dus als een land het wil verdelen over de clubs of gebruikt voor een nieuwe dienstwagen is aan hun.

Maar omdat er landen zijn waar de voorzitter het gewoon aan zichzelf geeft zou ik het niet meer dan normaal vinden dat er een controle is dat het geld goed besteed word.
Mja dat zou logisch zijn en zou corruptie tegen werken.

Maar een dergelijke controle zou een van de eerste dingen zijn die ik al voorzitter zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Ja, en ik snap het niet. 5 miljoen was dus volgens de Ierse bond geen omkoping blabla...

Teams die meedoen in de groepsfase, krijgen al 5,5 Miljoen van de FIFA.

http://sport.infonu.nl/vo...et-nederlands-elftal.html

Goed, gaan ook wel kosten vanaf om op het WK aanwezig te zijn. Maar waar is de eer?

Aan de andere kant zie ik niet in hoe Ierland via een eventuele rechtszaak ooit nog wel op het WK had kunnen belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat gaat ook een beetje samen met de antieke arbitrage in het voetbal. Bij veel sporten heb je videoscheidsrechters (waar o.a. de KNVB mee zou willen beginnen) maar dat wordt van hogerop afgekeurd. Dan kun je zeggen dat het bij het spel hoort, maar je kan er wel gewoon miljoenen en deelname aan / winst op grote toernooien mee mislopen. Dat heeft gewoon gevolgen.

Bij hockey zul je een dergelijke discussie nooit krijgen omdat klagen over de arbitrage gewoon niet hoeft - als je denkt dat ze ernaast zitten analyseren ze ter plekke de video's en als daaruit niet volgt dat je gelijk hebt, dan kun je oprecht zeggen dat je maar pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Waarom is dat omkoping? FIFA heeft 'gewoon' een schikking getroffen met Ierland om een proces te voorkomen waarvan de uitkomst mogelijk verstrekkende (en ongewenste) gevolgen voor de FIFA kon hebben. Dat doen bedrijven en overheden zo vaak. Is dat dan ook omkoping? Sorry, maar dat is wel erg gezocht.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Deadsy schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:54:
[...]Probleem wat je gaat krijgen is dat zich nu veel figuren zoals Ginola en Figo zullen aanmelden voor de verkiezing.
Wat is daar het probleem van?
Het is echt niet zo dat de UEFA kliek veel beter is dan de FIFA kliek hoor, al zal daar wellicht niet/minder aan omkoping gedaan zijn.

Bij Figo en Ginola weet je in ieder geval dat het (nog) niet van die Platini figuren zijn die zelf al tijden lang met boter op hun hoofd rondgelopen hebben in zake Blatter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Bastien schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:04:
Waarom is dat omkoping? FIFA heeft 'gewoon' een schikking getroffen met Ierland om een proces te voorkomen waarvan de uitkomst mogelijk verstrekkende (en ongewenste) gevolgen voor de FIFA kon hebben. Dat doen bedrijven en overheden zo vaak. Is dat dan ook omkoping? Sorry, maar dat is wel erg gezocht.
ongewenste en verstrekkende gevolgen ? Dat een rechter je verteld dat je de pot op kunt met je scheidsrechters en dat je videobeelden (die er toch al zijn) moet gebruiken ?

Het is gewoon het afkopen van eigen falen en proberen te voorkomen dat het publiekelijk wordt. Als sportbond is je hele doel dat je voor het maximale in de sport gaat. In het geval van Ierland: die rechtzaak had je net moeten toejuichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

polthemol schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:11:
[...]

ongewenste en verstrekkende gevolgen ? Dat een rechter je verteld dat je de pot op kunt met je scheidsrechters en dat je videobeelden (die er toch al zijn) moet gebruiken ?

Het is gewoon het afkopen van eigen falen en proberen te voorkomen dat het publiekelijk wordt. Als sportbond is je hele doel dat je voor het maximale in de sport gaat. In het geval van Ierland: die rechtzaak had je net moeten toejuichen.
Het zou een precedent zijn volgens mij dat weken na afloop van een wedstrijd er ineens een andere uitslag zou worden bepaald. Iets wat je in de sport absoluut niet wilt hebben.

De rechter zal ook nooit een organisatie dwingen om bepaalde hulpmiddelen te gebruiken als dat niet is vastgelegd door de leden van de organisatie. Waarom denk je dat de FIFA het niet op papier wil hebben en in stemming wil brengen, het gebruik van hulpmiddelen? Nee, ik zou het niet toejuichen dat een derde (rechter) regels kan opleggen (behalve naleven van de wet). Er zijn genoeg democratische manieren om het binnen de FIFA te doen en blijkbaar wil de meerderheid van de leden van de FIFA het niet.

Maar je noemt het zelf ook afkopen... en het is ook niet meer dan dat en dus in de context van het geneuzel over omkoping van de laatste dagen een non issue en niet relevant. Afkopen is niet strafbaar tenzij je strafbare feiten probeert te verhullen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Bastien schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:19:
[...]
Het zou een precedent zijn volgens mij dat weken na afloop van een wedstrijd er ineens een andere uitslag zou worden bepaald. Iets wat je in de sport absoluut niet wilt hebben.

De rechter zal ook nooit een organisatie dwingen om bepaalde hulpmiddelen te gebruiken als dat niet is vastgelegd door de leden van de organisatie. Waarom denk je dat de FIFA het niet op papier wil hebben en in stemming wil brengen, het gebruik van hulpmiddelen? Nee, ik zou het niet toejuichen dat een derde (rechter) regels kan opleggen (behalve naleven van de wet). Er zijn genoeg democratische manieren om het binnen de FIFA te doen en blijkbaar wil de meerderheid van de leden van de FIFA het niet.

Maar je noemt het zelf ook afkopen... en het is ook niet meer dan dat en dus in de context van het geneuzel over omkoping van de laatste dagen een non issue en niet relevant. Afkopen is niet strafbaar tenzij je strafbare feiten probeert te verhullen.
disagree. Er is geen werkend democratisch proces, de organisatie neemt besluiten die niet in het belang zijn van de sport enz. Ik zou het zonder meer toejuichen dat een rechtbank daar meningen over gaat hebben. Zie het als hacken, als je beveiliging (in dit geval de regels) in orde is: dan heb je bitter weinig te vrezen.

En de term afkopen is nog vrij netjes uitgedrukt, mijn eigen mening is dat je een klojo bent als je het zo doet als bond en dat het verkapt omkopen is en dat je als Ierse voetbalbond ook een stelletje laffe hazen bent die de positie niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:07:
[...]

Wat is daar het probleem van?
Het is echt niet zo dat de UEFA kliek veel beter is dan de FIFA kliek hoor, al zal daar wellicht niet/minder aan omkoping gedaan zijn.

Bij Figo en Ginola weet je in ieder geval dat het (nog) niet van die Platini figuren zijn die zelf al tijden lang met boter op hun hoofd rondgelopen hebben in zake Blatter.
Het probleem is hun gebrek aan ervaring. Beide goede voetballers maar geen bestuurlijke achtergrond, iets wat handig kan zijn wanneer je met de bezem door de FIFA wil. Ik geloof dat Figo wat heeft gewerkt als analist en Ginola acteur werd na zijn voetbal carriere.

Bij de laatste verkiezingen hebben deze 2 zich terug getrokken zodat men 1 persoon tegenover Blatter neer kon zetten.
En dat moet men nu weer doen, want je mag er vanuit gaan dat Blatter een vriendje naar voren zal schuiven. Dan is het beter als je er 1 persoon tegenover zet inplaats van een half leger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
depends ook welke personen je er tegenover zet natuurlijk. Stel je kunt een aziaat vinden met enig draagvlak binnen zijn regio, een zuid-amerikaan met enig draagvlak enz., dan kun je de puppet die mogelijk vanuit kliek blatter naar voren wordt geschoven dwars zitten doordat je stemmen "jat" van die regio's.

Maar veel oud-voetballers die zich kandidaat stellen / menen te stellen: agree. Er zijn er weinig vind ik die echt indruk maken qua bestuurlijke talenten of gewoon op gebied van intellect (niet dat ze dom zijn, maar voor een dergelijke functie zul je meer moeten zijn dan slim. En fair is fair: blatter was dat wel degelijk :P ). Misschien dat een Eric Cantona nog de beste zou zijn. Erg intelligente man, met een duidelijke mening en durft dingen te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:02
http://m.telegraaf.nl/art...5/wk-wordt-qatar-ontnomen

Het is dan wel de Telegraaf maar ik zou het fantastisch vinden. Ik zou een intercontinentaal festijn ook wel tof vinden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Quad schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:22:
http://m.telegraaf.nl/art...5/wk-wordt-qatar-ontnomen

Het is dan wel de Telegraaf maar ik zou het fantastisch vinden. Ik zou een intercontinentaal festijn ook wel tof vinden.
Dit is de mening van iemand (goed, wel een getuige) in een interview met schreeuwkrant The Daily Mail. Niet de beste bron. Ik denk dat het meer een verwachting is dan een voldongen feit.

De FIFA zegt overigens nu dit: Nieuwe stemronde voor WK 2018 en WK 2022 niet uitgesloten
Domenico Scala, het hoofd van de hervormingscommissie van de FIFA, sluit niet uit dat er een nieuwe stemronde komt over de organisatoren van het WK 2018 (Rusland) en 2022 (Qatar).

"Als er bewijs wordt geleverd dat Rusland en Qatar het WK kregen toegekend door stemmen te kopen, dan kan het toewijzingsproces nietig zijn", zegt Scala in de Zwitserse krant Sonntagszeitung. "Dergelijk bewijs is er nog niet."
Stel dat er hard bewijs geleverd wordt, en Qatar wordt het WK ontnomen, dan moet hetzelfde gelden voor Rusland. Daarbij ga ik er even vanuit dat Rusland net zo goed de FIFA heeft omgekocht als Qatar, wat me eigenlijk wel aannemelijk lijkt.

Dat bewijs zal er toch wel komen, lijkt me. De beerput van de FIFA lijkt nu helemaal open te gaan en al die officials proberen zichzelf te redden. Of het WK echter wordt ontnomen blijft echter een politieke beslissing. Het kan natuurlijk prima, Engeland heeft al gezegd klaar te staan, maar het is de vraag of men er ook echt aan wil.

Ik hoop overigens echt dat het WK Rusland en Qatar wordt ontnomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Stemronde opnieuw openen. Met zelfde kandidaten zeker waarna iedereen alsnogop beide landen stemmen. Of ze moeten uitgesloten worden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

Is het uberhaubt nog mogelijk voor landen die de infrastructuur nog niet helemaal klaar hebben om het WK van 2018 over te nemen? Als er een stemronde komt, dan laat dat sowieso nog een paar maand op zich wachten en daarna heb je nog 2.5 jaar om je land WK-ready te krijgen.

Dan zijn eigenlijk alleen landen die recent een WK hebben georganiseerd geschikt, of wellicht landen als de VS die sowieso al een gigantische sport infrastructuur hebben (een American football stadion ombouwen tot een voetbalstadion is voornamelijk een kwestie van het veld opnieuw verfen en doelen plaatsen).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het WK gaat hopelijk weg uit Qatar. Het lijkt er inderdaad wel naar toe te gaan als je de geruchten geloven mag. Het ljikt me vanuit een eerlijke verkiezing gezien ook onmogelijk dat het naar Qatar zou gaan. Het is puur een geldland van olie, maar meer niet. Gezien het ook nog eens de competities enorm in de weg ligt, zouden er wel heel goede argumenten moeten zijn om het daar plaats te laten vinden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Rannasha schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:41:
Is het uberhaubt nog mogelijk voor landen die de infrastructuur nog niet helemaal klaar hebben om het WK van 2018 over te nemen? Als er een stemronde komt, dan laat dat sowieso nog een paar maand op zich wachten en daarna heb je nog 2.5 jaar om je land WK-ready te krijgen.
Engeland heeft dus al gezegd dat het klaarstaat om het WK over te nemen. Er zijn natuurlijk ook wel andere landen die de faciliteiten ook hebben. De vraag is dan ook niet of het praktisch gezien kan, de vraag is of er politieke wil is om het WK weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

De VS zal ook wel willen. Indien nodig drukken die paar weken van te voren nog andere mat in een paar american football stadions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
RoD schreef op zondag 07 juni 2015 @ 18:20:
[...]
De vraag is dan ook niet of het praktisch gezien kan, de vraag is of er politieke wil is om het WK weg te halen.
Tja, wmb is het meer de vraag of er de wil is om de corruptie aan te pakken en te veranderen of niet.

Talk is cheap zegmaar, als het in Qatar blijft dan toont dat mooi aan dat corruptie werkt en dat er op de middellange termijn geen veranderingen in het verschiet liggen qua beleid van FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ach, zelfs Blatter heeft gezegd dat Qatar een fout was.

Ik maak me wel een beetje zorgen over de al huidige politiek onrust met Rusland en dan ook nog het WK daar weg halen. Dat zal Putin niet zo leuk vinden, ze zijn al heel erg aan het bouwen.

- Luzhniki wordt verbouwd
- Gloednieuw stadion in Sint Petersburg wat freaking veel geld kost
- Nog heel veel andere stadions die al gebouwd zijn of waar de palen al voor in de grond zijn geslagen

Qatar heeft nog geen nieuwe stadions maar is volgens mij wel begonnen met de bouw van 1 of 2 stadions. Daar kan je het nu nog wel weghalen, maar de claim van Qatar zal gigantisch zijn. Ik zou het niet erg vinden als Qatar sowieso niet zo achterlijk veel invloed zou hebben in het hedendaagse voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vlassie1980 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:17:
Ik maak me wel een beetje zorgen over de al huidige politiek onrust met Rusland en dan ook nog het WK daar weg halen. Dat zal Putin niet zo leuk vinden, ze zijn al heel erg aan het bouwen.

- Nog heel veel andere stadions die al gebouwd zijn of waar de palen al voor in de grond zijn geslagen
Tja boo fucking hoo zeg ik dan :), als (en ik zeg áls) je de boel eerst omkoopt en vervolgens komt dat uit en wordt de boel teruggedraaid, dan is het gewoon je eigen schuld. Dan kan je daarna niet zielig gaan lopen doen dat je al zoveel geïnvesteerd hebt. Nee, je hebt je billen gebrand en nu moet je op de blaren zitten.
Daar kan je het nu nog wel weghalen, maar de claim van Qatar zal gigantisch zijn
Zie boven. Die claim is dan simpelweg ongegrond. Maar je zou kunnen stellen dat het WK weghalen uit Qatar erger is, want dan zijn die Nepaleze arbeiders voor niets gestorven. Had in eerste instantie al niet moeten gebeuren natuurlijk, maar toch.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 08-06-2015 11:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Die WK's worden daar niet weggehaald. Daar hebben ze de ballen niet voor.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

JB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:08:
Die WK's worden daar niet weggehaald. Daar hebben ze de ballen niet voor.
Ik zie het eerder gebeuren dat het hun ook figuurlijk te heet onder de voeten word en ze het WK terug geven.

Rusland kan dan nog de sancties van de VS en EU aandragen als slap excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vlassie1980 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:17:
Ach, zelfs Blatter heeft gezegd dat Qatar een fout was.

Qatar heeft nog geen nieuwe stadions maar is volgens mij wel begonnen met de bouw van 1 of 2 stadions. Daar kan je het nu nog wel weghalen, maar de claim van Qatar zal gigantisch zijn. Ik zou het niet erg vinden als Qatar sowieso niet zo achterlijk veel invloed zou hebben in het hedendaagse voetbal.
Als er bewijs is dat de organisatie van Qatar/Rusland stemmen heeft gekocht om het WK te krijgen dan kunnen ze eventuele claims vergeten. Dat ze dan al veel geld uitgegeven hebben voor de organisatie van het toernooi is hun pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

L1nt schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:24:
[...]

Ik zie het eerder gebeuren dat het hun ook figuurlijk te heet onder de voeten word en ze het WK terug geven.

Rusland kan dan nog de sancties van de VS en EU aandragen als slap excuus.
In welk opzicht zou het hun dan te heet onder de voeten worden? Er gaan dagelijks mensen dood bij het bouwen van de stadions en ook dat laten we gebeuren...

Rusland is voor niemand bang.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij haal je Qatar en Rusland nu een beetje door elkaar ;)
.edit: of ik lees je post verkeerd 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 08-06-2015 15:06 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

.oisyn schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:05:
Volgens mij haal je Qatar en Rusland nu een beetje door elkaar ;)
.edit: of ik lees je post verkeerd 8)7
Het betreft een antwoord op Qatar en Rusland :) Het zand in Rusland wordt niet zo heet :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Rusland spint een eventuele afpakactie gewoon. Dan heeft het westen/amerika het weer gedaan om ze te pesten. En wij weten wellicht dan wel hoe het echt zit, de rest van de wereld -toch al niet zo happig op ons- heeft dan ook weer reden om anti-EU/VS te stemmen. Laat staan de gevolgen op politiek niveau met alle onrust in Rusland die er al is. Zal niet voor het eerst zijn dat ogenschijnlijk niet gerelateerde zaken tot all-out war eindigen. Zoiets groots als een WK zou zo maar een catalysator kunnen zijn. Qatar daarentegen... klein prutslandje dat alleen maar geld heeft om invloed te kopen. Als de olie daar op is (en dat is het al bijna), dan is het zo gedaan met ze. Niet voor niets dat ze nu zo inzetten op toerisme en wereld-invloed.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

JB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:29:
[...]

In welk opzicht zou het hun dan te heet onder de voeten worden? Er gaan dagelijks mensen dood bij het bouwen van de stadions en ook dat laten we gebeuren...

Rusland is voor niemand bang.
Gisteren had ik het er nog over met de oom van mijn vrouw. Hij vond dat het gezichtsverlies van het niet doorgaan te groot zou zijn voor Putin en hij dat dus nooit zou laten gebeuren.

Echter nu de beerput geopend is is het niet volledig ondenkbaar dat de FIFA daadwerkelijk de toewijzingen gaat afnemen als de bewijzen te groot zijn.
De vraag is dus wat is groter gezichtsverlies? Dat het afgepakt word omdat je de boel beduvelt hebt of terug geven met een reden waar het lokale volk simpel in trapt?
Wij zullen het nooit geloven maar de Russen zullen het voor zoete koek slikken als het word terug gegeven door sancties van het grote boze westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
FunkyTrip schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:31:
Rusland spint een eventuele afpakactie gewoon. Dan heeft het westen/amerika het weer gedaan om ze te pesten. En wij weten wellicht dan wel hoe het echt zit, de rest van de wereld -toch al niet zo happig op ons- heeft dan ook weer reden om anti-EU/VS te stemmen. Laat staan de gevolgen op politiek niveau met alle onrust in Rusland die er al is. Zal niet voor het eerst zijn dat ogenschijnlijk niet gerelateerde zaken tot all-out war eindigen. Zoiets groots als een WK zou zo maar een catalysator kunnen zijn. Qatar daarentegen... klein prutslandje dat alleen maar geld heeft om invloed te kopen. Als de olie daar op is (en dat is het al bijna), dan is het zo gedaan met ze. Niet voor niets dat ze nu zo inzetten op toerisme en wereld-invloed.
Voordat je het WK van hun afpakt moet je hun volledig zwart maken. Hoe en wie ze omgekocht hebben moet je volledig publiekelijk bekend maken.
Als dat gedaan is pak je het WK af, de enige mensen bij wie Putin er dan een goede draai aan kan geven is zijn eigen volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FIFA: No grounds to strip Russia or Qatar of World Cup
"Russia and Qatar were awarded the 2018 and 2022 FIFA World Cups by democratic vote of the Executive Committee. Based on expert opinions and available facts, FIFA has no legal grounds to take away the hosting of the FIFA World Cup from Russia and Qatar."
Als reactie wat Domenico Scala eerder zei over de mogelijkheden om een nieuwe stemronde te houden. De FIFA roept nu weliswaar dat het niet kan, maar volgens mij gaan ze er aan voorbij dat de toewijzing helemaal niet democratisch is verlopen, maar met omkoping. Ze spelen dus nog steeds een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Deadsy schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:41:
[...]

Voordat je het WK van hun afpakt moet je hun volledig zwart maken. Hoe en wie ze omgekocht hebben moet je volledig publiekelijk bekend maken.
Als dat gedaan is pak je het WK af, de enige mensen bij wie Putin er dan een goede draai aan kan geven is zijn eigen volk.
Putin pakt het Westen op een andere manier terug als dat gebeurt en daar zijn we hier bang voor. Never gonna happen... Zelfde met de MH17, iedereen weet het, maar het zal nooit uitgesproken worden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

China noemt FIFA-onderzoek 'voorbeeld van arrogantie Washington'

Putin zei het ook al eerder, en ze hebben beide een punt imho. Waarom is de FBI hier nou zo hard mee bezig? Volgens mij is het begonnen met een onderzoek naar tax evation, maar ze zijn inmiddels toch al mijlenver van hun jurisdictie verwijderd? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 09-06-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
.oisyn schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:51:

Putin zei het ook al eerder, en ze hebben beide een punt imho. Waarom is de FBI hier nou zo hard mee bezig? Volgens mij is het begonnen met een onderzoek naar tax evation, maar ze zijn inmiddels toch al mijlenver van hun jurisdictie verwijderd? 8)7
Ik heb er geen verstand van maar ik mag er toch vanuit gaan dat als de V.S. geen jurisdictie heeft ze de verdachten ook niet heeft kunnen laten oppakken door de Zwitsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

.oisyn schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:51:

Dat staat toch gewoon in dat artikel?

De Verenigde Staten doen al vier jaar onderzoek naar de voetbalbond, omdat de vermeende misstanden in dat land zouden zijn afgesproken en voorbereid. De betalingen werden bovendien voldaan vanuit Amerikaanse banken.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Salvatron schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:42:
[...]
Dat staat toch gewoon in dat artikel?

De Verenigde Staten doen al vier jaar onderzoek naar de voetbalbond, omdat de vermeende misstanden in dat land zouden zijn afgesproken en voorbereid. De betalingen werden bovendien voldaan vanuit Amerikaanse banken.
Dat is me toch wel een erg ruime interpretatie van hun jurisdictie imho.

In wezen baseren ze zich dus op het feit dat het via Amerikaanse banken verlopen is en/of dat er op Amerikaans grondgebied iets besproken en voorbereid is.
Veel plezier met het bewijzen van dat laatste (in wezen kan iedereen zeggen dat alles besproken en voorbereid is in bijv Qatar (die gaat toch niets ondernemen) en daarmee vervalt dat gedeelte van de claim al)
Maar ook het via Amerikaanse banken verlopen is vrij twijfelachtig. Het zou net zoiets zijn als dat wij een Amerikaanse topman gaan oppakken in Amerika, want er is 10 jaar geleden ooit wat geld door de ABN-Amro heengelopen.

Als ze dat van die banken echt zouden menen dan vermoed ik dat de hele bankensector van Amerika wel kan opdoeken, want in wezen ben je dan altijd vogelvrij als bedrijf als er iets via een Amerikaanse bank loopt.

Oftewel het is imho wel het oprekken van hun mandaat naar politieman van de hele wereld, de keerzijde van het verhaal is echter dat anders een wereldwijde organisatie als de Fifa bijna niet aan te pakken is. Want de meeste losse vergrijpen zijn te klein, en een verzameling losse vergrijpen is enkel wereldwijd te detecteren en niet in 1 land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ze werken dan ook samen met de Zwitsers. Als die niet mee willen doen dan kunnen ze daar ook weinig beginnen. Dan waren die arrestaties er niet geweest. Ik kan alleen maar blij zijn met het initiatief van de Amerikanen. In Europa gebeurde er niets, terwijl het overduidelijk is dat de FIFA bol staat van de corruptie. Als we hier in Europa wat meer ruggegraat hadden (en dat is niet alleen bij de FIFA-casus het probleem), dan hoefden we ook niet op de VS te vertrouwen om politieagentje te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RoD schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:28:
Ze werken dan ook samen met de Zwitsers. Als die niet mee willen doen dan kunnen ze daar ook weinig beginnen. Dan waren die arrestaties er niet geweest. Ik kan alleen maar blij zijn met het initiatief van de Amerikanen. In Europa gebeurde er niets, terwijl het overduidelijk is dat de FIFA bol staat van de corruptie. Als we hier in Europa wat meer ruggegraat hadden (en dat is niet alleen bij de FIFA-casus het probleem), dan hoefden we ook niet op de VS te vertrouwen om politieagentje te spelen.
Het probleem is dat je niet alle landen dezelfde kant op krijgt met die prachtige EU. Zag je ook weer terug met de stemming bij de FIFA na het overleg van de UEFA. Daar heeft de USA geen last van.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben blij dat dit onderzoek nou eindelijk eens wordt gedaan. Dat neemt niet weg dat ik het wel enigszins frappant vindt dat de USA meent dit zomaar te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

.oisyn schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:50:
Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben blij dat dit onderzoek nou eindelijk eens wordt gedaan. Dat neemt niet weg dat ik het wel enigszins frappant vindt dat de USA meent dit zomaar te kunnen doen.
Rancune is - naast corruptiebestrijding en evt. rechtsgevoel herstellen - ook een drijfveer? De VS hadden ook een WK gewild. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

En weer iemand het veld geruimd... dit keer de spreekbuis van Sepp B. En hoe _O-
Perschef Walter de Gregorio van de wereldbond FIFA heeft donderdag met onmiddellijke ingang zijn functie neergelegd. Hij bekleedde de afgelopen vier jaar deze hoge post.

De mondiale bond geeft geen reden op voor het vertrek van de woordvoerder, maar volgens de BBC heeft een grap die hij maakte op de Zwitserse televisie zijn ontslag ingeleid.

De Gregorio vertelde in een talkshow de volgende mop: ''De voorzitter van de FIFA, de secretaris-generaal en het hoofd communicatie zitten met zijn drieën in een auto. Wie rijdt? De politie.''
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:43
Bastien schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 20:12:
En weer iemand het veld geruimd... dit keer de spreekbuis van Sepp B. En hoe _O-

[...]
Het gaat nu toch redelijk hard ineens, blijft zo niet heel erg veel over..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:50:
Dat snap ik niet. Ze onderzoeken problemen door de FIFA in hun eigen land, en komen daar misstanden tegen op het internationale podium. Wat moeten ze doen dan, denk je?
  1. Helemaal niks, wat de FIFA in de rest van de wereld doet is onbelangrijk voor de FBI. Zelfs als de FIFA door internationale corruptie zichzelf alleen maar machtiger maakt en de schuldige personen zich internationaal kunnen verbergen voor de FBI. Dweilen met de kraan open is een goed idee;
  2. De FBI laat zijn internationale partners weten welke misstanden aan het licht zijn gekomen, en vraagt als wederdienst dat deze landen meewerken aan uitlevering van FIFA-medewerkers die daadwerkelijk door de FBI kunnen worden aangeklaagd. Pak het probleem aan bij de kern en ontzie niemand.
Ik vind het goed én ik vind het absoluut niet frappant. Het zou totaal geen volledig werk zijn als de FBI dit alleen binnen de grenzen van de USA had gehouden.

Het enige wat ik frappant vind is dat schijnbaar onze eigen Europese politiediensten (en ook Europol enzo) schijnbaar niet in staat zijn om dit soort misstanden te constateren en met elkaar te bespreken. De corruptie lijkt dus ook daar een rol te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Blue-eagle schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:51:
[...]

Dat snap ik niet. Ze onderzoeken problemen door de FIFA in hun eigen land, en komen daar misstanden tegen op het internationale podium. Wat moeten ze doen dan, denk je?
De zaak overhevelen aan het internationale gerechtshof in Den Haag. Het punt is alleen dat de VS dat niet echt erkent.
Helemaal niks, wat de FIFA in de rest van de wereld doet is onbelangrijk voor de FBI. Zelfs als de FIFA door internationale corruptie zichzelf alleen maar machtiger maakt en de schuldige personen zich internationaal kunnen verbergen voor de FBI. Dweilen met de kraan open is een goed idee
Dat doet niets af aan het feit dat men moeilijk vervolgbaar kan zijn in de VS voor iets dat niet in de VS is gebeurd, door mensen die niet uit de VS afkomstig zijn.
De FBI laat zijn internationale partners weten welke misstanden aan het licht zijn gekomen, en vraagt als wederdienst dat deze landen meewerken aan uitlevering van FIFA-medewerkers die daadwerkelijk door de FBI kunnen worden aangeklaagd. Pak het probleem aan bij de kern en ontzie niemand.
Zie boven.
Ik vind het goed én ik vind het absoluut niet frappant. Het zou totaal geen volledig werk zijn als de FBI dit alleen binnen de grenzen van de USA had gehouden.
Ik vind ook niet dat het onderzoek binnen de grenzen van de VS wordt gehouden, maar ik vind wel dat de FBI meer moet samenwerken. Het is niet hun taak om individuën aan te klagen als het vergrijp en de slachtoffers niets met de VS te maken hebben. De FBI is geen wereldpolitie, en zou dat ook niet moeten worden!
Het enige wat ik frappant vind is dat schijnbaar onze eigen Europese politiediensten (en ook Europol enzo) schijnbaar niet in staat zijn om dit soort misstanden te constateren en met elkaar te bespreken. De corruptie lijkt dus ook daar een rol te spelen.
Op dat soort kortzichtige insinuaties ga ik niet eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:00:
[...]

De zaak overhevelen aan het internationale gerechtshof in Den Haag. Het punt is alleen dat de VS dat niet echt erkent.
Zoek de jurisdictie van het ICC eens op. Dan kom je daar op terug.
[...]

Dat doet niets af aan het feit dat men moeilijk vervolgbaar kan zijn in de VS voor iets dat niet in de VS is gebeurd, door mensen die niet uit de VS afkomstig zijn.
Wat een kortzichtige aanname. Fraude die binnen de grenzen van de VS gebeurt kunnen ze niet alleen aanpakken, dat moeten ze ook aanpakken, want dat is hun werk. En een uitlevering betekent niet dat de uitgeleverde personen niet eerst een straf gaan uitzitten in een ander land.
[...]

Ik vind ook niet dat het onderzoek binnen de grenzen van de VS wordt gehouden, maar ik vind wel dat de FBI meer moet samenwerken. Het is niet hun taak om individuën aan te klagen als het vergrijp en de slachtoffers niets met de VS te maken hebben.
Hoe kom je erbij dat het vergrijp en de slachtoffers niks met de VS te maken hebben? Aanbiedingen om het WK van 2022 te houden kwamen van Australie, Japan, Quatar, Zuid Korea en de United States. Ik zie daar daadwerkelijk belangen voor de VS die beschadigd kunnen zijn door corruptie.
De FBI is geen wereldpolitie, en zou dat ook niet moeten worden!
Dat claimen ze ook helemaal niet te zijn, ze komen voor zover ik het zie alleen maar op voor federale wetten in eigen land. En ze delen de gevonden informatie waar nodig om de verdachten te kunnen berechten.
Niet? Want FIFA en Blatter die al decennia lang corrupt zijn (en iedereen weet dat) mochten al die tijd hun gang gaan, en dat is een kortzichtige insinuatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Blue-eagle schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:58:
Wat een kortzichtige aanname. Fraude die binnen de grenzen van de VS gebeurt
Dan interpreteer je wat ik zeg verkeerd, want dan is het dus wél in de VS gebeurt. Maar, lang niet alle fraude die ze onderzoeken hebben op die manier binding met de VS.
Hoe kom je erbij dat het vergrijp en de slachtoffers niks met de VS te maken hebben? Aanbiedingen om het WK van 2022 te houden kwamen van Australie, Japan, Quatar, Zuid Korea en de United States. Ik zie daar daadwerkelijk belangen voor de VS die beschadigd kunnen zijn door corruptie
Nogmaals, dan is er dus wel binding met de VS. Ik wist niet dat de VS ook een bid had gedaan.
Niet? Want FIFA en Blatter die al decennia lang corrupt zijn (en iedereen weet dat) mochten al die tijd hun gang gaan, en dat is een kortzichtige insinuatie?
Het is kortzichtig omdat jij andere mogelijkheden uitsluit door te zeggen: "het lijkt erop dat X". Het is daarnaast kortzichtig omdat je lijkt te suggereren dat de EU meer ownership over het geheel heeft dan andere landen. Ik weet niet of je het door hebt, maar iedereen stond uit hun neus te vreten. Dit onderzoek is ook maar aan het licht gekomen door onderzoek naar belastingontduiking door de FBI. Maar op het moment dat 1 iemand actie onderneemt is de rest ineens corrupt? Kom nou.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 12-06-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

.oisyn schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:00:
Kortzichtige insinuatie? De FIFA gaf geld aan interpol, ik kan me voorstellen dat daarom de neiging ontstaat bij sommige figuren bij interpol om de FIFA een beetje te ontzien ;)

http://nos.nl/artikel/204...vriest-deal-met-fifa.html

De FIFA gaf Interpol 20 miljoen euro voor een tienjarige deal. Interpol zou zich in ruil daarvoor inzetten voor de bestrijding van het manipuleren van wedstrijden en illegaal gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Blatter overweegt nu toch weer aan te blijven :)
Sepp Blatter sluit niet uit dat hij aanblijft als baas van de wereldvoetbalbond FIFA. Dat meldde de Zwitserse krant Schweiz am Sonntag op basis van anonieme bronnen dichtbij Blatter. Het is de bedoeling dat op een congres in december een opvolger voor de 79-jarige Zwitser wordt gekozen.

Het is de bedoeling dat ergens tussen december en februari een opvolger voor Blatter wordt gekozen. Het dagelijks bestuur van de FIFA moet de exacte datum voor dat nieuwe verkiezingscongres nog vaststellen. De bond is verwikkeld in een omvangrijk omkoopschandaal, waarbij strafrechtelijke onderzoeken lopen van justitie in de Verenigde Staten en Zwitserland.

Bonden uit Afrika en Azië proberen te voorkomen dat Blatter terugtreedt als president van de FIFA, schrijft de krant. Zij zouden de topman hebben aangeschreven zijn beslissing te heroverwegen. Ingewijden bij de mondiale bond lieten tegenover de krant weten dat er geen andere kandidaat is voor het presidentschap die een meerderheid van de stemmen kan halen.

De FIFA wilde niet inhoudelijk reageren op het krantenbericht en verwees naar de speech van Blatter op 2 juni, waarin hij aankondigde zijn functie alsnog neer te leggen. Voorzitter Domenico Scala van de ethische commissie van de FIFA zei dat het noodzakelijk is de hervormingen door te zetten en dat Blatter zich aan zijn belofte moet houden.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...-toch-baas-fifa-1.5000068

Snap er allemaal niet zoveel meer van. Eerst wilde hij aanblijven, na de verkiezing wilde hij aftreden, en nu zou hij toch aan willen blijven... make up your mind? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lijkt me toch echt onmogelijk dat hij blijft, toch? Het onderzoek van de FBI richt zich steeds nadrukkelijker op hem en de UEFA was al niet blij bij zijn herverkiezing. Als hij nu ook nog eens op zijn aftreden terugkomt dan lijkt mij een breuk met de UEFA helemaal niet meer te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Logisch toch? De Afrikaanse en Aziatische mafioso-bobo's zijn bang voor het terugdraaien van allerlei bevoordelende maatregelen en verlies van betalingen. Met Blatter zijn ze veiliger.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
gambieter schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:20:
Logisch toch? De Afrikaanse en Aziatische mafioso-bobo's zijn bang voor het terugdraaien van allerlei bevoordelende maatregelen en verlies van betalingen. Met Blatter zijn ze veiliger.
Dat is het ook.
Blatter zit al jaren Westerse mensen uit commitees te werken en te vervangen met mensen uit 3e wereld landen. Toen hij de laatste verkiezingen won zei hij ook direct dat er meer Afrikanen in het uitvoerend commitee komen. Lid zijn van deze commitees is geen onbetaald werk, ze vangen gewoon een leuk bedrag waar menig Westerling nog jaloers op zal zijn.

Bij een nieuwe eerlijke baas is de kans groot dat deze alle commitees zal opdoeken en opnieuw zal beginnen.

En bij de uitspraken van China kan ik er alleen aan denken dat deze waarschijnlijk al een aanbetaling gedaan hebben voor een toekomstig WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:36
Tja, het schijnt dat Blatter ook in meer of of mindere mate een WK aan de VS had beloofd/toegezegd, maar dat dit tegen zijn wens in naar Qatar is gegaan en dat dit 1 van de redenen van de VS/FBI is om onderzoek te doen.

Ik denk ook dat 't niet groepsgewijze corruptie is, maar dat een redelijk groot aantal dat afzonderlijk is en 't onderling gedoogd wordt van elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

http://www.nu.nl/voetbal/...-miljoenenclaim-fifa.html

De Belgen overwegen een schadeclaim in te dienen bij de FIFA mocht blijken dat corruptie een rol heeft gespeeld bij de toekenning van het WK van 2018. Ik kan ze geen ongelijk geven, want er zitten flink wat kosten aan het opzetten van een legitiem bid en als je dan door valsspelerij eigenlijk geen kans maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
Ik hoop dat het opentrekken van de beerput genoeg landen tot denken aanzet. Als het niet genoeg is op de FIFA te veranderen, dan maar om een nieuwe liga op te zetten. Een hoop Europese en Zuid-Amerikaanse landen zullen daar wel voor te vinden zijn, en zeg nou zelf, dat is toch ook eigenlijk het enige dat ertoe doet in het voetbal ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Niet meer dan terecht dat ze dit doen natuurlijk, Nederland en Belgie hebben campagne gevoerd voor iets dat al lang van te voren was afgesproken.

En Blatter gaat een topadvocaat zoeken: http://www.vi.nl/nieuws/b...ering-tot-topadvocaat.htm

Dit is mooi trouwens:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rkdvawW6Vzw]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=alwba8V1csY]

[ Voor 21% gewijzigd door Vlassie1980 op 18-06-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niet zoeken, die heeft ie al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:43
Maradona wil Blatter opvolgen

Diego Maradona gaat zich officieel kandidaat stellen voor de functie van FIFA-voorzitter. De Argentijn wil Sepp Blatter opvolgen als preses van de wereldvoetbalbond.

Dat heeft de Argentijnse oud-topvoetballer een Uruguayaanse journalist laten bekendmaken.

"Hij heeft mij verteld dat hij een gooi naar het FIFA-presidentschap wil doen", aldus Victor Hugo Morales. "Hij autoriseerde mij om dit fficieel naar buiten te brengen. 'Ik ben een kandidaat', dat waren de woorden die Maradona gebruikte toen ik hem interviewde."

Maradona, 54 jaar oud, uitte de afgelopen maanden meerde malen kritiek op Blatter. De Venezolaanse president Nicolas Maduro gaf Pluisje eerder deze maand een duwtje in de rug toen hij liet doorschemeren dat Maradona hem een goede voorzitter lijkt.

Andere kandidaten voor het FIFA-voorzitterschap zijn op dit moment de oud-voetballers Zico en David Ginola en Musa Bility, de preses van de Liberiaanse voetbalbond.
Lijkt me niet echt de ideale opvolger, maar qua naam zal hij misschien toch wel wat stemmen binnen krijgen. (mocht hij zo ver komen).

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Blatter zorgt wel voor een opvolger :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:57
Gynnad schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:41:
[...]

Lijkt me niet echt de ideale opvolger, maar qua naam zal hij misschien toch wel wat stemmen binnen krijgen. (mocht hij zo ver komen).
Precies wat de FIFA nodig heeft, een Argentijn met losse handjes als voorzitter :') Gaat na Zico en Maradona iedere oudvoetballer zich weer even de schijnwerpers in lullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
JanW schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:14:
[...]

Precies wat de FIFA nodig heeft, een Argentijn met losse handjes als voorzitter :') Gaat na Zico en Maradona iedere oudvoetballer zich weer even de schijnwerpers in lullen?
Dan kunnen we aftellen totdat JC vanaf de berg in Barcelona zijn licht over de FIFA laat schijnen.

ontopic: ik heb nog kandidaat gezien waarvan ik onder indruk ben

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Maradona kan dan lekker alle journalisten beschieten met een luchtbuks :')

Ik zei altijd dat het niet erger kon dan Blatter maar dit... Doe toch maar niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Blatter zegt dat hij niet is teruggetreden:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=248951
FIFA-baas Blatter zaait verwarring: 'Ik ben niet teruggetreden'
Vrijdag, 26 juni 2015 om 08:25
Joseph Blatter heeft zijn aftreden aangekondigd bij de wereldvoetbalbond FIFA, maar tot er een nieuwe voorzitter is verkozen is de Zwitser nog de eindverantwoordelijke binnen de door corruptie geplaagde bond. Er doen geruchten de ronde dat Blatter zich binnenkort tóch weer beschikbaar wil stellen. Zijn meest recente uitspraken voorspellen in ieder geval weinig goeds.
/
“Alleen degene die het verleden kent, kan het heden begrijpen en de toekomst doen ontstaan”, zo filosofeerde Blatter volgens Blick. “Of met andere woorden: de bal is rond, en degene die de diepte heeft gezien kent de werkelijke dimensies van de sport. Waar of niet, Günter Netzer?”, zei Blatter in een toespraak voor een nieuw te openen FIFA-museum.
Wat Blatter met die vreemde woorden bedoelde bleef onduidelijk, maar in gesprek met de Zwitserse krant klonk hij daarna wat logischer. “Ik ben niet teruggetreden, maar stel mijn mandaat ter beschikking tijdens een buitengewoon congres”, aldus Blatter, die genoot van alle aandacht rond zijn toespraak.
Wat een soap is dit, GTST maar dan over voetbal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vlassie1980 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:50:
Blatter zegt dat hij niet is teruggetreden:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=248951

[...]

Wat een soap is dit, GTST maar dan over voetbal :+
Echt, als je denkt dat het niet gekker kan 8)7

De UEFA dreigde al met stappen als Blatter zou blijven, maar als hij nu ook nog eens terugkomt op zijn aftreden, dan krijgen we helemaal de poppen aan het dansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het lijkt wel Duits voetbal, dat de wedstrijd pas over is als je met je team weer de grens over bent of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Daar was een tijdje geleden al een artikel over op CNN:

http://edition.cnn.com/20...blatter-future/index.html

Salvatron in "[Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter"

Het is een beste kerel die Blatter, kun je veel van leren als je zelf de politiek in wil. :)

Blatter is a wily old fox

[ Voor 5% gewijzigd door Salvatron op 26-06-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
Blatter: iedereen die aan mijn integriteit twijfelt moet de gevangenis in.
http://www.bbc.com/sport/0/football/33361709

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Brent schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:26:
Blatter: iedereen die aan mijn integriteit twijfelt moet de gevangenis in.
http://www.bbc.com/sport/0/football/33361709
Kan me goed voorstellen dat dit zijn mening is. Zou het voor hem veel eenvoudiger maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
Held, recht in zijn gezicht. Beter kan het niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Het goede nieuws, al is het nog even wachten...
De verkiezing voor het voorzitterschap van de FIFA is vastgesteld op vrijdag 26 februari 2016. De 209 leden van de wereldvoetbalbond kiezen dan op een buitengewoon congres wie de opvolger wordt van Sepp Blatter.
[...]
Op een persconferentie na de vergadering benadrukte Blatter dat hij niet herkiesbaar zal zijn in februari. De afgelopen maanden was daar nog lichte twijfel over.
Het slechte nieuws...
Maandag meldde de BBC dat diverse internationale bonden willen dat ook UEFA-preses Michel Platini zich kandidaat stelt.

De 60-jarige Fransman zou zeker zijn van de steun van de bonden van Europa (UEFA), Noord-Amerika (CONCACAF), Zuid-Amerika (CONMEBOL) en Azië (AFC).
bron
Zo vervang je dus de ene beunhaas voor de andere. Platini is imo ook niet zuiver op de graat en laat binnen de UEFA ook niets aan hervormingen zien. Dus zo schiet je er als FIFA nog niets mee op. Hopelijk komen er nog andere en betere kandidaten die geen problemen hebben om dwars door scheenbeschermers heen te schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://www.nu.nl/voetbal/...beslist-hervormingen.html

Dat gaat de goede kant op. Als andere sponsoren zich nou ook laten horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

En ook nog:
http://www.nu.nl/voetbal/...-met-vinden-sponsors.html

De realiteit begint FIFA nu toch een beetje in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Rannasha schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:06:
En ook nog:
http://www.nu.nl/voetbal/...-met-vinden-sponsors.html

De realiteit begint FIFA nu toch een beetje in te halen.
Zullen wel wat bedrijven aankomen waar Putin een dikke vinger in de pap heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
Deadsy schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:18:
[...]

Zullen wel wat bedrijven aankomen waar Putin een dikke vinger in de pap heeft.
Neuh, die sponsoren de Uefa al ( gazprom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 01:36:
[...]

Neuh, die sponsoren de Uefa al ( gazprom)
Maakt niets uit. Diverse bedrijven hebben sponsor deals met de FIFA en UEFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Helaas heeft Platini zich dus toch gemeld als mogelijke opvolger van Blatter. Hopelijk gaat hij het niet worden, krijg je nog geen vernieuwing van het machtsimperium in het voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
Inderdaad ja. Zie ook dit artikel: http://www.vi.nl/nieuws/platini-van-de-regen-in-de-drup.htm

Persoonlijk vind ik het artikel vrij matig overigens, maar het punt wordt gemaakt in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
http://nos.nl/artikel/205...ni-en-blatter-dreigt.html
De grond onder de voeten van Sepp Blatter en Michel Platini wordt steeds heter. De ethische commissie van de FIFA spreekt zich mogelijk op korte termijn uit over een onderzoek van de Zwitserse justitie naar een betaling van 1,8 miljoen euro van FIFA-voorzitter Blatter aan UEFA-voorzitter Platini. Is het oordeel van de commissie dat er sprake is van steekpenningen, dan hangt Blatter en Platini een directe schorsing boven het hoofd.

Bronnen rond de FIFA laten de NOS weten dat de ethische commissie van de wereldvoetbalbond beschikking heeft over alle documenten en verhoorverslagen van de Zwitserse justitie uit de zaak tegen Blatter, die wordt verdacht van fraude en bestuurlijke misstanden. Daarbij gaat het onder meer om een "ongeoorloofde betaling" van 1,8 miljoen euro aan Platini in 2011, voor diensten die de Fransman tussen 1999 en 2002 zou hebben geleverd.

Kost affaire Platini FIFA-voorzitterschap?

Als de commissie oordeelt dat er "bewijs van corruptie" is, kan worden besloten zowel voorzitter Blatter als bestuurslid Platini per direct te schorsen. Dat besluit wordt mogelijk dit weekend al genomen.

Dat Platini volgens de Zwitserse justitie steekpenningen heeft ontvangen van Blatter schaadt niet alleen zijn imago. Het kan er ook voor zorgen dat de UEFA-president wordt uitgesloten van de strijd om het FIFA-presidentschap. Als hij geschorst wordt, kan Platini sowieso niet meedoen aan de verkiezingen. Als hij niet geschorst wordt, kan het onderzoek betekenen dat hij de integriteitstoets voor kandidaten niet doorstaat.

Michel Platini peinst tijdens de loting voor de kwalificatie van het WK 2018. De Fransman hangt een schorsing boven het hoofd. EPA
Onbesproken gedrag

Om deel te nemen aan de verkiezing moet een kandidaat niet alleen de schriftelijke steun van voetbalbonden uit vijf landen hebben, maar ook van onbesproken gedrag zijn. Het simpele feit dat de ethische commissie alle openbare informatie meeneemt in de integriteitstoets voor alle kandidaten, maakt de situatie voor Platini al penibel. "Het gaat om integriteit, niet of je strafrechtelijk wordt vervolgd", aldus een insider. "Je gedrag moet integer zijn."

Die integriteitstoets geldt alleen voor de voorzitter van de FIFA. De andere bestuursleden worden door de continentale bonden gekozen. "Zij hoeven slechts een A4-tje in te vullen, en worden niet getoetst", aldus een ingewijde.
Ambitieuze jonge Zwitser

Twee elementen maken het voor Platini en Blatter nog dreigender. Ten eerste is er simpelweg meer informatie beschikbaar, door de onderzoeken van de FBI, de Zwitserse justitie en de ethische commissie van de FIFA. Ten tweede is er de nieuwe voorzitter van de onderzoekstak van de ethische commissie; de jonge Zwitser Cornel Borboly (36).

Borboly was eerder hoofd van een taskforce economische criminele activiteiten en aanklager bij een militair tribunaal. Bij de FIFA weet je het nooit, maar sinds zijn aantreden heeft Borboly zijn onafhankelijkheid van het FIFA-bestuur benadrukt. Ook is hij ambitieus en doet hij volgens ingewijden alles binnen zijn mandaat om bij te dragen aan het opschonen van de wereldvoetbalbond.

Zo was een agendapunt op de FIFA-bestuursvergadering van vrijdag in Zürich een verzoek aan de ethische commissie voor meer openheid over lopende zaken. Niet verrassend, want enkele bestuursleden zullen zich zorgen maken over de justitiële onderzoeken. Het verzoek werd afgewezen.

Juist dit soort hervormingsgezinde elementen binnen FIFA worden toegejuicht door de Amerikaanse justitie. Deze Borboly kan per direct overgaan tot schorsing van zowel Blatter als Platini, als hij meent daarvoor voldoende aanleiding voor te hebben.
Het FIFA huis staat op het punt van instorten. Slechts een kwestie van tijd...
Die Platini is trouwens ook echt een onbetrouwbare gast. Heeft toegegeven op Qatar gestemd te hebben, nou dan weet je het wel.

Hoop echt dat Qatar het WK ontnomen wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Blatter per direct geschorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Goed nieuws. Nu zorgen dat er rustig wordt gewerkt naar nieuwe verkiezingen en geen overhaaste dingen. Voor je 't weet zitten we met mini-BlatterPlatini opgescheept :X

offtopic:
Hoort dat niet hier? [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Schijnbaar heeft de ethische comissie van de FIFA zojuist Blatter voor 90 dagen geschorst. Zou het dan eindelijk?
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste