"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Lijkt me goed mogelijk, maar waarom blijft hij dan nog wel zitten tot de verkiezingen over paar maanden.Miki schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:01:
Ik heb het gevoel dat met de komende dagen de beerput door de Amerikanen open getrokken gaat worden. Kan bijna niet anders dat daarom Blatter opstapt, ze hebben iets gevonden wat veel pijn doet.
Als de beerput écht opengaat, dan kan hij die paar maanden ook niet meer uitzingen en moet hij volgens mij alsnog direct aftreden...
9 van de 10 keer...

Volgens mij zeiden ze juist dat volgens de statuten nieuwe kandidaten uiterlijk binnen 4 maanden kenbaar moeten zijn.Gynnad schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:03:
Volgens nos.nl
[...]
Dus binnen 4 maanden nieuwe verkiezingen
Edit: iig, de uitkomst is dat Blatter opstapt en er nieuwe verkiezingen gaan komen op een nog nader te bepalen datum.
[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 02-06-2015 19:06 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Gynnad schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:03:
Volgens nos.nl
[...]
Dus binnen 4 maanden nieuwe verkiezingen
"Hoewel de leden van de FIFA me herverkozen hebben, lijkt mijn mandaat niet breed genoeg gedragen door iedereen in de voetbalwereld, supporters, clubs, spelers en dies meer. Daarom stel ik mijn mandaat ter beschikking en zal een nieuwe voorzittersverkiezing georganiseerd worden (wellicht ergens tussen december 2015 en maart 2016, red). Tot dan zal ik mijn functie nog uitoefenen."
Of hij heeft, als menig andere top crimineel, een dealtje gesloten. Ik stap op en jullie vervolgen mij niet.Miki schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:01:
Ik heb het gevoel dat met de komende dagen de beerput door de Amerikanen open getrokken gaat worden. Kan bijna niet anders dat daarom Blatter opstapt, ze hebben iets gevonden wat veel pijn doet.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het staat nog niet overal even duidelijk inderdaad. Wel apart dat er nu dan ineens een hele tijd over moet gaan terwijl er afgelopen vrijdag nog verkiezingen waren. Ach hij stapt in elk geval op
4 maanden tijd om je op te geven als kandidaat, zal in de statuten staan en dan een voorbereidingstijd.Gynnad schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:59:
[...]
Dat is ook vreemd, terwijl Blatter zelf net aan geeft dat dat te laat zou zijn en dat het eerder zou plaats vinden. Spreekt elkaar ook een beetje tegen, heb die 16 mei gemist dat dat als datum werd gezegd voor de verkiezingen.
Zo kom je dan uit op december - maart had de spreker het over en ja dan zit je heel dicht bij mei wbt mogelijke verkiezingen.
Ik zie niet in waarom je dat volgende maand al zou willen, denk dat het wel slim is om iig even af te wachten wat uit de onderzoeken komt.
Lijkt me niet echt verstandig om je nu verkiesbaar te stellen terwijl je niet weet wat er allemaal nog naar boven komt.
Only fools are enslaved by time and space.
Kon die man echt geen week van te voren voorspellen dat het heel kaartenhuis in elkaar ging storten.
Bron: https://twitter.com/KNVB/status/605780487454355456Blatter stapt op! Hier hebben we hard voor gestreden. Ons statement volgt spoedig. #FIFA
Vreemde gang van zaken, net als hij is herkozen. Waarschijnlijk heeft de FBI nu toch materiaal dat direct valt te linken met Blatter zelf. Anders zou hij echt niet opstappen na het winnen van de verkiezingen.Gynnad schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:11:
Tweet van de KNVB
[...]
Bron: https://twitter.com/KNVB/status/605780487454355456
Hoi.
-Gezondheid
-Hij heeft god gevonden
-Hij is bang dat een van zijn vriendjes heeft zitten praten bij de FBI
-HIj is erachter gekomen dat wat journalisten bewijs gevonden hebben
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De kans dat die in de afgelopen paar dagen significant is veranderd is klein.Deadsy schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:19:
-Gezondheid
Hij denkt dat hij zelf god is, dus dat is 'em ook niet.-Hij heeft god gevonden
Een van deze twee-Hij is bang dat een van zijn vriendjes heeft zitten praten bij de FBI
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Precies. Ik snap het gejuich ook niet. Blatter eruit, andere bobo erin.Pierre schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:59:
Het is gewoon 1 corrupte bende die Fifa al jaren
We dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.
Het is gewoon inherent aan zulke organisaties, IOC zelfde verhaal.
Power corrupts and absolute power corrupts absolutely.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hij zal wel Platini of die gast met dat hoofd doek naar voren schuiven.BM schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:20:
Slim om te wachten tot na de verkiezingen (waarvan hij toch wel wist dat ie die ging winnen). Nu kan 'kamp Blatter' rustig een soortgelijke opvolger kiezen en naar voren schuiven. Geloof er he-le-maal niks van dat Prins Ali of Van Praag nu ineens wel kans hebben namelijk
Al die corrupte bonden zullen nu wel glimlachen. Ze hebben net geld gevangen voor de verkiezingen en mogen nu weer geld vangen voor nieuwe verkiezingen.
Eerst heel dat enorm rare gedoe met die verkiezingen, is ie herkozen: gaat ie weer weg.
Die ziet de bui al hangen waarschijnlijk...
Enfin, zeer goed nieuws dat we er vanaf zijn!
... Afhankelijk van z'n opvolger, natuurlijk.
Ik hoop dat dit het voetbal ten goede komt.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Stan Wawrinka's QF win over Roger Federer was the biggest thing to happen in Swiss sport for about 10 mins. #thanksSepp

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Natuurlijk afwachten wie de opvolger word.WhatsappHack schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:22:
Haha, dit is toch prachtig... Wat een poppenkast.
Eerst heel dat enorm rare gedoe met die verkiezingen, is ie herkozen: gaat ie weer weg.
Die ziet de bui al hangen waarschijnlijk...
Enfin, zeer goed nieuws dat we er vanaf zijn!
... Afhankelijk van z'n opvolger, natuurlijk.
Ik hoop dat dit het voetbal ten goede komt.
Mocht deze net zo corrupt zijn is het natuurlijk de vraag of deze het net zo goed geheim kan houden als Blatter.
Misschien laat een corrupte opvolger regelmatig een steekje vallen zodat deze wel snel gepakt word.
Hopelijk zetten de bonden druk om snel nieuwe verkiezingen te houden.
Volgens mij heeft Jacques Rogge het toch best aardig en netjes gedaan allemaal hoor...anandus schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:22:
[...]
precies mijn idee. Geeft je voldoende tijd om te puinruimen waar nodig en kan en een opvolger te preppen. Het zou me niets verbazen als er zelfs geen klop zou veranderen. De revolutionairen zijn opgestaan, hebben verloren en over 4 maand staat blatter 2 er, terwijl de kritiek verstomd is.BM schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:20:
Slim om te wachten tot na de verkiezingen (waarvan hij toch wel wist dat ie die ging winnen). Nu kan 'kamp Blatter' rustig een soortgelijke opvolger kiezen en naar voren schuiven. Geloof er he-le-maal niks van dat Prins Ali of Van Praag nu ineens wel kans hebben namelijk
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Michael van Praag heeft verheugd gereageerd op het aftreden van Sepp Blatter als voorzitter van de FIFA: "Dit is heel mooi nieuws."
Van Praag wist nog niet of hij zich verkiesbaar gaat stellen. "Aankomend weekeinde ga ik eerst naar de exco in Berlijn. Daar zal ik praten met andere betrokkenen. Dan ga ik me beraden over mijn plannen."
Van Praag stelde zich eerder kandidaat voor het voorzitterschap, maar trok zich nog voor de verkiezingen terug om zich achter Prins Ali te scharen. Die bleek kansloos tegen Blatter.
We'll be fighting in the streets with our children at our feetanandus schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:22:
Precies. Ik snap het gejuich ook niet. Blatter eruit, andere bobo erin.
And the morals that they worship will be gone
And the men who spurred us on sit in judgment of all wrong
They decide and the shotgun sings the song
I'll tip my hat to the new constitution
Take a bow for the new revolution
Smile and grin at the change all around
Pick up my guitar and play, just like yesterday
Then I'll get on my knees and pray
We don't get fooled again
The change, it had to come, we knew it all along
We were liberated from the fold, that's all
And the world looks just the same and history ain't changed
'Cause the banners, they are flown in the last war
We don't get fooled again, no no
I'll move myself and my family aside
If we happen to be left half alive
I'll get all my papers and smile at the sky
Though I know that the hypnotized never lie
Do ya?
There's nothing in the streets, looks any different to me
And the slogans are replaced, by-the-bye
And the parting on the left is now parting on the right
And the beards have all grown longer overnight
We don't get fooled again
Don't get fooled again, no no
Yeah
Meet the new boss
Same as the old boss
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
En die lui hebben ook boter op het hoofdGynnad schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:11:
Tweet van de KNVB
[...]
Bron: https://twitter.com/KNVB/status/605780487454355456

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ze durven wel blij te zijn dat hij weg is.
Hoeveel bonden zullen wel niet zeggen dat ze hem niet graag zien vertrekken. Of komen met onzin zoals: Hij heeft zoveel voor het voetbal gedaan.
'Omdat de FIFA mij zo nauw aan het hart gaat, heb ik deze beslissing genomen', sloot Blatter zijn statement af. 'Ik wil iedereen bedanken die mij als FIFA-president altijd op een constructieve en loyale manier heeft gesteund en die zich hebben ingezet voor het spel waarvan we allemaal zo houden. Maar wat voor mij belangrijker is dan wat dan ook is dat, wanneer dit allemaal voorbij is, het voetbal de winnaar is.'
[ ... http://nos.nl/teletekst#808 ]Michael van Praag noemde het vertrek
van Blatter heel mooi nieuws.De preses
van de KNVB weet nog niet of hij zich
verkiesbaar stelt."Komend weekeinde ga
ik naar de bestuursvergadering van de
UEFA.Dan ga ik me beraden over mijn
plannen",zei hij tegen De Telegraaf.
denk niet dat van praag het gaat worden uiiteindelijk
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Klopt, maar de KNVB heeft in ieder geval nog iets gedaan om Blatter dit keer van winst af te houden. Het is allemaal niet fraai, maar in die hoop hypocrisie die de FIFA in de afgelopen jaren was, heeft de KNVB in ieder geval het roer omgegooid door Van Praag naar voren te schuiven.
Er zijn organisaties die meer boter op hun hoofd hebben. Ik wil de verklaringen van Frankrijk en Spanje wel eens horen
Maar ik ben bang dat Platini nu toch het stokje over gaat nemen en die is net zo erg of misschien wel erger als Blatter. Het FIFA huis zelf is ook van binnen zo corrupt en rot als de pest. We zijn er nog lang niet.
En dat WK van 2022 MOET naar een ander land toe. De FIFA heeft geld zat om de claim van Qatar te betalen.
Sepp Blatter was indeed being investigated by the FBI & US prosecutors, sources told @abcnews' @JoshMargolin
— Darren Rovell (@darrenrovell) June 2, 2015
Tweet van een sportjournalist van ABC News. Nog niet bevestigd dus, maar dit kon best wel eens waar zijn. Hij zal de bui hebben zien hangen en zal zich nu wel gaan verschuilen.
Zijn de Aliens geland ?
Zijn er 100 illegale wetten door de senaat geduwd ?
Is de wereld failliet ?
Is de ijstijd aangebroken ?
Gedachten die ik heb met dit nieuws aangezien dit het ideale coverschandaal is om alle echte supervillains eventjes uit het zicht te onttrekken.
How do you save a random generator ?
Denk dat dit het meest waarschijnlijke is.RoD schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:59:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p lang="en" dir="ltr">Sepp Blatter was indeed being investigated by the FBI & US prosecutors, sources told <a href="https://twitter.com/abcnews">@abcnews</a>' <a href="https://twitter.com/JoshMargolin">@JoshMargolin</a></p>— Darren Rovell (@darrenrovell) <a href="https://twitter.com/darrenrovell/status/605793205938847746">June 2, 2015</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]Tweet van een sportjournalist van ABC News. Nog niet bevestigd dus, maar dit kon best wel eens waar zijn. Hij zal de bui hebben zien hangen en zal zich nu wel gaan verschuilen.
Hij zal nu wel naar een of ander land verdwijnen welke hem niet zal uitleveren.
Inderdaad, want Blatter is geen fan van nieuwe technieken dus dan neem ik aan dat 'ie dat bij zijn gezondheid ook niet toelaat.Rannasha schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:21:
[...]
De kans dat die in de afgelopen paar dagen significant is veranderd is klein.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
PSN: Finally_Chris
Blatter zei altijd dat hij er niets mee te maken heeft. Hoewel hij technisch gezien gelijk kan hebben (hij is misschien niet corrupt of heeft zich nooit laten omkopen), kan ieder onafhankelijk persoon zien dat hij de corruptie heeft laten gebeuren en rustig de andere kant op keek (doet me een beetje denken aan die Iraakse Generaal die zei dat heel Irak onder controle was terwijl de Amerikaanse tanks op de achtergrond reden).
Het probleem is groter dan Blatter zelf. Symbolisch is hij de grote vis die je wil vangen en op het eerste gezicht is het vervangen van de leider het begin van een nieuwe (hopelijk transparantere) periode. Blatter liet de corruptie gebeuren dus je moet een nieuwe leider hebben die de corruptie kan beëindigen in de huidige groep of als huidige leider de gehele groep corrupte mensen vervangen, wil je dit probleem daadwerkelijk oplossen.
In het ideale geval worden zowel punt 1 als punt 2 uitgevoerd en krijg je een nieuwe leider die de groep dan vervangt. Het was mijn hoop dat van Praag dit zou proberen (als je echter heel afhankelijk bent van de agenda van diegenen om je heen, kun je nog niets). Je kunt er niet vanuit gaan dat Platini dit gaat doen. Bij hem krijg ik het idee dat hij naar buiten heel voortvarend wil doen maar intussen gewoon gaat aanmodderen. Je ziet het ook bij zijn gedrag t.o.v. Blatter. Op het ene moment lijkt hij de vloer met hem te gaan aanvegen (of dat wil hij dan), vervolgens is hij weer Blatter's beste vriend. Platini zal het roer dan ook niet gaan omgooien (het zal me niet verbazen als hij onder het mom van "de charme van het voetbal" alle technische hulpmiddelen gaat uitbannen, voor ze echt worden ingevoerd).
Het opstappen van Blatter is dan een mooi begin maar het is de vraag hoe ver het gaat.
En tja, wat ga je nu nog doen met die WK's? Misschien...

Het is ook te belachelijk voor woorden dat "we" niet in staat zijn om de grote voetballanden te verenigen en te zeggen, dat in Qatar gaan we niet doen, geen WK op basis van slavenarbeid

- Corruptie de kop indrukken
- De aankomende 2 wk's staan onder enorme druk vanwege politieke redenen.
Ik kon nog wel leven met een wk in Rusland, omdat er toen back in 2010 nog geen oorlog met Oekraïne was. Maar nu denk ik dat je ook niet meer om Rusland heen kunt, 3 jaar voor tijd kun je geen WK ergens anders meer laten spelen.
Maar tot 2022 is er nog voldoende tijd om het WK weg te halen uit dat racistische land waar arbeidsimmigranten als slaven worden gebruikt. Google maar eens op Qatar Slaves en je weet genoeg.
[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 02-06-2015 21:51 ]
Nederland ook, alleen zijn de stadions mogelijk wat klein.Benotti schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:11:
Volgens mij kan een land als Engeland prima in 2018 nog een WK organiseren.
Met het aantal Eufa landen op het WK is het organiseren door bv de Eufa geen probleem. Een WK in Brazilie of Rusland hebben dezelfde reistijden.
Waar je (afhankelijk van de deelname).
Nederland ( A'dam ) Munchen, London, Antwerpen, Parijs. Binnen een uur vliegen of een paar uur rijden al flink wat stadions hebt. ( A'dam 1, R'dam 1 ( mits deze versneld wordt verbouwd ). Munchen, Dortmunt, London/rondom al een paar.
Al met al is de stadion dichtheid in NO Europa behoorlijk.
Met Spanje (barca/madrid) en Italie ( Rome ) erbij is er ruim voldoende keus.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Zou ik geen enkel probleem mee hebben.kevin33 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:17:
WK in Duitsland zoals in 2006 zou natuurlijk helemaal tof zijn!
- Centraal gelegen
- Stadions staan er al, er hoeven dus geen stadions gebouwd te worden die vervolgens nooit meer worden gebruikt
- Goede infrastructuur
Idem dito voor Engeland en Spanje eigenlijk. Italië heeft veel bouwvallige stadions dus dat is geen optie.
-John Oliver had het (vóór Blatter's aftreden) erover dat het terugtrekken van steun van een of meerdere van de grote FIFA sponsoren er voor zouden kunnen zorgen dat hij zou aftreden. Dat is ook een heel reëel scenario.
-Nieuwe verkiezingen "op korte termijn" en "tussen december 2015 en maart2016" in één zin does not compute bij mij.
-Wat tovert Blatter hier nog uit de hoge hoed om er toch zelf goed uit te komen? Gaat ie Ecclestone opvolgen als F1 dictator
-Een organisatie als FIFA is in feite arbitrair; het kan alleen bestaan door de steun van bonden en partnerschappen (afaik), dus gezien de huidige afbrokkeling van steun: Waarom niet de hele flikkerse boel opdoeken en een nieuw orgaan opbouwen volgens nieuwe principes, regels en (grotendeels) mensen. Zal wel naïef gedacht zijn hoor.
Even over opvolger Seppie, hoorde 10 jaar terug de naam van Beckenbauer wel vallen, is dat idee helemaal weg? Vind dat wel een Herr/Heer/Gentleman, die het mooi kan verwoorden, en met charisma. Platini, tja ik begreep dat die bevlekt is, al heb ik dat niet gevolgd. Maar heeft v Praag niet ooit ook Sepp gesteund dan?
Beckenbauer is een goede vriend van Blatter.Sjah schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:59:
Duitsland alweer de Wk? Nee joh, denk dat ze dat niet willen ook, kost best geld. Doe maar gewoon Engeland, wij zijn er niet klaar voor zonder een nieuwe (70k) Kuip.
Even over opvolger Seppie, hoorde 10 jaar terug de naam van Beckenbauer wel vallen, is dat idee helemaal weg? Vind dat wel een Herr/Heer/Gentleman, die het mooi kan verwoorden, en met charisma. Platini, tja ik begreep dat die bevlekt is, al heb ik dat niet gevolgd. Maar heeft v Praag niet ooit ook Sepp gesteund dan?
Hij heeft vlak voor de verkiezing nog geprobeerd de voorzitter van de DFB ervan te overtuigen om op Blatter te stemmen.
Na de verkiezingen zou hij nog ruzie gehad hebben met een van de hoge bazen van de DFB omdat ze op Ali gestemd hebben. En heeft hij wat kritiek gespuwd richting de Anti-Blatter groep.
Daar komt nog bij dat er wat geruchten zijn dat hij Beckenbauer zelf geen schone handjes heeft.
Een FIFA comissie deed onderzoek naar hem maar dat liep met een sisser af.
Daarnaast is hij veel te close met Bayern. Iets wat vaker idioot uitzag bij zijn werk voor de DFB.
denk zelf dat het Platini zal worden.
Platini en Blatter zijn maatjes en Platini heeft absoluut geen schone handjes.
Blatter heeft de laatste paar dagen kritiek gehad op Blatter en dat zou onderdeel van een plan kunnen zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 03-06-2015 00:10 ]
Welkom in de wereld waarin we leven.Sjah schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 00:55:
Net even herh. van Jinek gezien, het valt me op hoe snel "men" Prins Ali-bin wegschopt. Ok, zijn speech was niet alles, maar hij had wel de ballen, is zover ik weet redelijk onbesproken van gedrag, komt integer en bescheiden over, heeft zo te lezen geen lullige opleiding. Nee, onverdiend, dit.
Dat je goed voor de dag kunt komen en jezelf goed kunt verkopen is het belangrijkste.
Blatter kan zich wel goed verkopen en we weten allemaal wat dat voor een corrupte vent is.
Zoals je al zegt heeft Ali alles wat je nodig hebt om de leiding aan de FIFA te geven.
Daarnaast omring hij zich ook met de juiste mensen en is het geen persoon die alles wil bepalen zoals Blatter wel is.
Ben zelf bang dat naast veel slechte mensen zoals Platini ook elke sjaak met een beetje naam zich zal mensen voor de nieuwe verkiezingen.
Ginola heeft zich geloof ik ook al gemeld
Toch vermoed ik persoonlijk eerder dat Blatter vorige week al zijn bedenkingen had na het oppakken van zijn vriendjes.RoD schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:59:
...
Tweet van een sportjournalist van ABC News. Nog niet bevestigd dus, maar dit kon best wel eens waar zijn. Hij zal de bui hebben zien hangen en zal zich nu wel gaan verschuilen.
Alleen dat hij er goed over nagedacht heeft en uiteindelijk besloten dat als hij uit de verkiezingen stapte hij zonder iets naar huis zou gaan, terwijl hij als voorzitter een mooi dealtje met het bestuur kon sluiten in de trant van : Geef mij bonus x en ik stap op als voorzitter en besmeur jullie naam niet verder, geef mij geen bonus x en de hele FIFA wordt meegetrokken als de voorzitter opgepakt wordt.
Een voorzitter die opstapt (ook al zit hij pas 4 dagen) gaat bijna nooit zonder bonus weg (of hij moet weggestuurd worden door het bestuur maar dan heb je een extra schandaal erbij).
Hij weet exact (als corrupte voorzitter) wat hij wel kan krijgen en wat niet en wat de FIFA wel kan verbergen in de boeken en wat niet. En de FIFA staat met hun rug tegen de muur qua zijn eisen, want zij dreigen :
- Sponsoren te verliezen
- Europa wordt twijfelachtig
- Riskeren een toekomstig groot schandaal
En dit alles kan redelijk pijnloos verdwijnen als je als bestuur maar 1 bonus aan dhr Blatter geeft.
Ik kan niet anders zeggen dan : Well played sepp.
En wmb past dit ook perfect in het plaatje van een boze platini die lachend blatter de hand schudt na overwinning (die weet toch al dat hij weg wil)
Ik verwacht ook weinig reden tot juichen, het is denk ik zelfs zo dat het niet alleen inherent is aan zulke organisaties, maar dat inherent aan het grootste deel van deze aardkloot.anandus schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:22:
[...]
Precies. Ik snap het gejuich ook niet. Blatter eruit, andere bobo erin.
Ik ben er wel redelijk van overtuigd dat corruptie in Noordwest-Europa op een redelijk laag pitje staat, maar in het overgrootte deel van de rest van de wereld is het een redelijk gebruikelijke manier van 'zaken' doen. Daar gaan andere kopstukken bij een mondiale voetbalbond weinig aan veranderen, ben ik bang.
Vanuit ons oogpunt is de gang van zaken doen van de FIFA - ook naar mijn mening - verwerpelijk, maar dat geldt voor een overgroot deel van de wereld niet. En ook ik vind het terecht dat daar kritiek op is, maar ik denk niet dat je dat zo maar ga veranderen. En de manier van zaken doen valt niet goed te praten, de resultaten zijn niet altijd even slecht. De FIFA heeft de afgelopen jaren heel veel verbeterd voor de voetbal(infra)structuur. En het doel hoort zeker niet altijd de middelen te heiligen, maar ik denk dat je zonder corruptie in sommige landen heel weinig bereikt. Dat is een pijnlijke constatering, maar ik denk niet dat je daar omheen kunt.
Ik denk ook dat het terugtrekken van Westerse bedrijven als sponsor van de FIFA daar weinig aan gaat veranderen, ik denk dat er wel voldoende bedrijven uit landen met een wat andere ethos zijn die zo in dat gat willen stappen en ik denk dat met name in Rusland en China daar ook wel voldoende kapitaalkrachtige bedrijven voor zijn.
Er wordt hier nogal 'eurocentrisch' gereageerd, wat wellicht begrijpelijk is, omdat dat je perspectief is, maar voor het overgrootte deel van de wereld geldt dat natuurlijk niet. Bijvoorbeeld het argument dat hier langskwam voor Duitsland als WK organisator, omdat dat centraal ligt, is natuurlijk een drogreden.
Dat er voor een WK - een wereldkampioenschap tenslotte - eens verder wordt gekeken dan Europa of Zuid-of Midden-Amerika kan ik alleen maar toejuichen (en nee, de uitvoering niet). Waarom zou een land als Qatar sec gezien een WK minder verdienen dan bijvoorbeeld Nederland? De besluitvorming is verkeerd, maar ook buiten de besluitvorming wordt in Nederland/Noordwest-Europa ook vaak geredeneerd dat in zo'n land geen WK gehouden zo mogen worden.
Het klimaar is verre van optimaal, maar dat was het bijvoorbeeld in delen van de VS of Brazilië ook niet. Een kapitaalkrachtig land als Qatar heeft de mogelijkheden om daar een technische oplossing voor te zoeken. Dat een WK een keer in een ander seizoen gehouden zou moeten worden, vind ik ook niet onoverkomelijk. Het is voor de meeste Europese competities wellicht wat lastig, maar het is ook niet zo dat het WK onverwacht komt, daar kan je op anticiperen. In andere werelddelen komt een WK in onze winter een stuk beter uit. En dat het land nauwelijks een voetbalcultuur heeft, is misschien jammer, maar ook geen argument. DE VS hebben twintig jaar na het WK nog geen noemenswaardige voetbalcultuur, maar mochten in 1994 ook een WK organiseren.
Waar ik in heel de keuze voor, en dan met name de uitvoering door, Qatar het meeste bezwaar tegen heb, is dat ze hun handen afhouden van de gehele gang van zaken rond de bouw van de stadions en infrastructuur. Dat is naar mijn mening niet acceptabel, met name omdat de FIFA voor zichzelf wel heel absurde eisen stelt van een gastland, fatsoenlijke arbeidsomstandigheden zijn dan ook wel het minste die je kan eisen.
Nu wil ik zeker niet pleiten voor corruptie en dat allemaal maar blind accepteren, maar het lijkt me niet verkeerd om eens die Eurocentrische bril af te zetten en vanuit een ander perspectief naar de mondiale voetbalpolitiek te kijken. Voetbal is een mondiale sport en wanneer je dat echt wil uitdragen, kan je dat echt niet laten domineren door een kleine, Westerse minderheid. Blatter kan nog zo corrupt geweest zijn, maar wanneer hij geen oog had voor de voetbalwereld buiten de gevestigde orde, had hij nooit zo lang op zijn positie gezeten.
Verder stond ik te juichen bijna toen Qatar het kreeg, omdat het ook best eens in de Golfregio mag, sta alleen nu te huilen hoe ze met die arbeiders omgaan, niet alleen doden, maar ook gewoon nog geen kwart betalen aan de Nepalezen tov wat ze beloofd was.
Maar zullen deze nieuwe sponsoren hetzelfde geld neerleggen?
En bij nieuwe sponsoren moet je ook op passen dat er geen overlap is met bestaande sponsoren.
Je bent als nieuwe sponsor wel gek als je hetzelfde geld neerlegt als de oude, de oude is weg dus dat bedrag is weg en ze mogen het met jouw nieuwe bedrag doen of met niets.Deadsy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 01:46:
Natuurlijk zullen andere bedrijven instappen mochten de westerse sponsors weg gaan bij de FIFA.
Maar zullen deze nieuwe sponsoren hetzelfde geld neerleggen?
En bij nieuwe sponsoren moet je ook op passen dat er geen overlap is met bestaande sponsoren.
Het is niet alsof er miljoenen bedrijven staan te concurreren voor die topsponsor positie's
Waarom denk je dat?Gomez12 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 01:58:
[...]
Het is niet alsof er miljoenen bedrijven staan te concurreren voor die topsponsor positie's
Denk dat met een cleane Fifa, ze in de rij staan. Het stoffige wat er nu overheen hangt, nee dan niet.
Ik had het over de topsponsoren, je hebt wereldwijd gewoon niet zoveel bedrijven die zoveel geld "even" kunnen vrijmaken voor een sponsoring van een wk.Sjah schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 02:00:
[...]
Waarom denk je dat?
Denk dat met een cleane Fifa, ze in de rij staan. Het stoffige wat er nu overheen hangt, nee dan niet.
Het gaat bij de topsponsoren al lang niet meer om enkele tientallen of honderden miljoenen. Dat gaat daar ruim overheen.
En de huidige topsponsoren die zijn ook niet direct op dit bedrag uitgekomen, dat is proces van jaren geweest waar ze klein begonnen en ze steeds meer geld opzij konden zetten vanwege de extra opbrengsten.
Een nieuwe sponsor heeft die ervaring niet dus die moet in 1x het grote bedrag ophoesten voor een gok of hij het andersom verkocht krijgt...
Zoals ik al zeg, er zijn niet veel bedrijven wereldwijd die dat soort grappen kunnen opzetten als een coca-cola nu op zou zeggen. En de bedrijven die het kunnen die gaan eerst in onderhandeling met een FIFA
Als dat waar is... Maar beter komt die Ali. Ik wil gewoon doellijntechonologie etc zien. Waarom hebben ze bij hockey wel een videoref en bij voetbal niet? Blatter, Platini etc zijn allemaal te oud en er moet gewoon vernieuwing komen.Gynnad schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:11:
Volgens Wilfred Genee zou Sheikh Ahmad Al Fahad Al Sabah het stokje over moeten gaan nemen als handlanger van Blatter..
Engeland is ook prima, of Frankrijk als het maar een land is dat iets met voetbal heeft, en niet 1 of andere zandbak.Sjah schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:59:
Duitsland alweer de Wk? Nee joh, denk dat ze dat niet willen ook, kost best geld. Doe maar gewoon Engeland, wij zijn er niet klaar voor zonder een nieuwe (70k) Kuip.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
John Oliver is altijd zo tegen Big Business en nu juicht hij als een een democratisch gekozen bestuurder door diezelfde Big Business is afgezet.handige_harrie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 23:56:
Aantal brainfarts:
-John Oliver had het (vóór Blatter's aftreden) erover dat het terugtrekken van steun van een of meerdere van de grote FIFA sponsoren er voor zouden kunnen zorgen dat hij zou aftreden. Dat is ook een heel reëel scenario.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Wat mij een doorn in het oog is, is dat Qatar een bid had gedaan voor in de zomermaanden. Het is daar dan inderdaad loeiend heet maar dat zouden ze allemaal oplossen met airco. Maar je kunt niet overal airco's ophangen en toeschouwers zouden levend smelten buiten de stadions.lateef schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 01:23:
[...]
Dat er voor een WK - een wereldkampioenschap tenslotte - eens verder wordt gekeken dan Europa of Zuid-of Midden-Amerika kan ik alleen maar toejuichen (en nee, de uitvoering niet). Waarom zou een land als Qatar sec gezien een WK minder verdienen dan bijvoorbeeld Nederland? De besluitvorming is verkeerd, maar ook buiten de besluitvorming wordt in Nederland/Noordwest-Europa ook vaak geredeneerd dat in zo'n land geen WK gehouden zo mogen worden.
Het klimaar is verre van optimaal, maar dat was het bijvoorbeeld in delen van de VS of Brazilië ook niet. Een kapitaalkrachtig land als Qatar heeft de mogelijkheden om daar een technische oplossing voor te zoeken. Dat een WK een keer in een ander seizoen gehouden zou moeten worden, vind ik ook niet onoverkomelijk. Het is voor de meeste Europese competities wellicht wat lastig, maar het is ook niet zo dat het WK onverwacht komt, daar kan je op anticiperen. In andere werelddelen komt een WK in onze winter een stuk beter uit. En dat het land nauwelijks een voetbalcultuur heeft, is misschien jammer, maar ook geen argument. DE VS hebben twintig jaar na het WK nog geen noemenswaardige voetbalcultuur, maar mochten in 1994 ook een WK organiseren.
Waar ik in heel de keuze voor, en dan met name de uitvoering door, Qatar het meeste bezwaar tegen heb, is dat ze hun handen afhouden van de gehele gang van zaken rond de bouw van de stadions en infrastructuur. Dat is naar mijn mening niet acceptabel, met name omdat de FIFA voor zichzelf wel heel absurde eisen stelt van een gastland, fatsoenlijke arbeidsomstandigheden zijn dan ook wel het minste die je kan eisen.
Nu wil ik zeker niet pleiten voor corruptie en dat allemaal maar blind accepteren, maar het lijkt me niet verkeerd om eens die Eurocentrische bril af te zetten en vanuit een ander perspectief naar de mondiale voetbalpolitiek te kijken. Voetbal is een mondiale sport en wanneer je dat echt wil uitdragen, kan je dat echt niet laten domineren door een kleine, Westerse minderheid. Blatter kan nog zo corrupt geweest zijn, maar wanneer hij geen oog had voor de voetbalwereld buiten de gevestigde orde, had hij nooit zo lang op zijn positie gezeten.
Dan is een land gewoon niet geschikt om in de zomermaanden te spelen, prima. Maar doe dan gelijk een voorstel om het in de wintermaanden te doen. Nu heeft de FIFA zelf besloten om in de winter te spelen met alle gevolgen voor de clubs. De voetbalkalender moet nu volledig op zijn kop omdat er per se in Qatar gespeeld moet worden. Ik volg de discussies over dit WK al 5 jaar en er is gewoon ontzettend veel weerstand tegen. Daarnaast heb je natuurlijk nog die omstandigheden voor arbeidsimmigranten, ze worden zeer slecht behandeld. En mensen van Aziatische afkomst mogen de dure shopping malls niet eens in! Er zijn genoeg reportages op internet te vinden die dat bewijzen. Het is een ranzig land met mensen die aan grootheidswaanzin lijden en andere mensen voor hun karretje spannen. Zo'n land gun ik een WK dus niet.
Een WK in een Arabisch land prima, maar doe dat dan lekker in Marokko of Turkije. Vooral Turkije is zeer hard aan de weg aan het timmeren met stadions. Het EK van 2016 is Turkije ook al door de neus geboord want ze hadden al een prachtig bid maar Platinin heeft daar de vinger in de pap en dus is het Frankrijk geworden. Mooi land om een WK te houden maar ik gun het Turkije nog meer. Marokko heeft maar nipt het WK van 2010 verloren van Zuid-Afrika.
Ik zie het liefst dat het WK van 2022 alsnog naar de USA of Australië gaat.

Mijn boefje is liev!
Arbeidsimmigranten die worden uitgebuit:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OjqQLVRZyyw]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LdrAd-44LW0]
Racisme in shopping malls
De nieuwe FIFA voorzitter moet ballen tonen en hier een stokje voor steken, zal wel nooit gebeuren natuurlijk...
[ Voor 8% gewijzigd door Vlassie1980 op 03-06-2015 10:43 ]
Ik denk dat een Burger King absoluut geen moeite zou hebben om het bod van McDonalds te matchen, als McDonalds opstapt. Hetzelfde voor Pepsi als Coca Cola eruit stapt.... En nog zo een paar grote bedrijven.Gomez12 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 02:08:
[...]
Ik had het over de topsponsoren, je hebt wereldwijd gewoon niet zoveel bedrijven die zoveel geld "even" kunnen vrijmaken voor een sponsoring van een wk.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dat ligt er aan. Als ze duidelijk aangeven dat ze opstappen vanwege de corruptie is het maar de vraag of een BK of Pepsi daar wel mee geassocieert wil worden.naitsoezn schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:48:
[...]
Ik denk dat een Burger King absoluut geen moeite zou hebben om het bod van McDonalds te matchen, als McDonalds opstapt. Hetzelfde voor Pepsi als Coca Cola eruit stapt.... En nog zo een paar grote bedrijven.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Doellijntechnologie is leuk, maar het feit dat we ons de wedstrijden kunnen herinneren waarbij dat nuttig was geweest (Engeland-Duitsland) geeft al aan dat dit nauwelijks iets toevoegt (behalve discussie)...Michielodc schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:21:
[...]
Als dat waar is... Maar beter komt die Ali. Ik wil gewoon doellijntechonologie etc zien. Waarom hebben ze bij hockey wel een videoref en bij voetbal niet? Blatter, Platini etc zijn allemaal te oud en er moet gewoon vernieuwing komen.
Daarentegen...
Videoref (precieze implementatie even daargelaten, nog niet zo simpel om misbruik te voorkomen - er moet een soort straf op onterecht 'callen' staan -- ik hoop dat je er recht op houdt zolang je terecht een beslissing aanvecht via video) is veel interessanter gezien het aantal smerige overtredingen en schwalbes en foutieve inschattingen...
You're either part of the solution or you're part of the problem
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Of: Hij heeft gewoon ontzettend veel haatmail ontvangenDeadsy schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:19:
Zullen we een poll maken met de reden?
-Gezondheid
-Hij heeft god gevonden
-Hij is bang dat een van zijn vriendjes heeft zitten praten bij de FBI
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik vind het ook erg makkelijk om te doen alsof verder iedereen voor al die technologie in het voetbal is en er geen redelijke argumenten tegen de invoering zijn. Ik vind ook dat technologie maar beperkt nut heeft en beperkt moet worden ingevoerd. Vele beslissingen blijven arbitrair ook al heb je 100 camera's en het heeft ook zijn charme dat de CL finale in principe met dezelfde middelen wordt gespeeld als bij het 7e van FC Bal op t Dak. Natuurlijk is voortuitgang niet iets wat je altijd maar moet tegenhouden, maar klakkeloos het hockey volgen is ook kansloos.naitsoezn schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:17:
Ik denk eerlijk gezegd dat het iets teveel eer voor Blatter / Platini zou zijn als we denken dat ze er persoonlijk voor verantwoordelijk zijn dat de invoering van moderne technologie achterblijft....
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Eens, maar smerige overtredingen aanpakken middels deze beelden vind ik wel een must (dus niet achteraf). Als je dan toch FC Bal Kwijt vergelijkt met de Eredivisie bijvoorbeeld, dan staan de schorsingen vaak echt compleet scheef. Een bekende heeft een keer 3 maanden schorsing gehad omdat een bloedneus door een (onbewust geplaatste) elleboog als letsel werd beoordeeld... Die schorsingen heb ik nog nooit voorbij zien komen op het hoogste niveau...ph4ge schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:40:
[...]
Ik vind het ook erg makkelijk om te doen alsof verder iedereen voor al die technologie in het voetbal is en er geen redelijke argumenten tegen de invoering zijn. Ik vind ook dat technologie maar beperkt nut heeft en beperkt moet worden ingevoerd. Vele beslissingen blijven arbitrair ook al heb je 100 camera's en het heeft ook zijn charme dat de CL finale in principe met dezelfde middelen wordt gespeeld als bij het 7e van FC Bal op t Dak. Natuurlijk is voortuitgang niet iets wat je altijd maar moet tegenhouden, maar klakkeloos het hockey volgen is ook kansloos.
Mijn boefje is liev!
Over 10 jaar wordt er een mooie thriller over gemaakt

Dit dus.
Die film is er al: IMDB: United Passions (2014)FunkyTrip schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:53:
Volgens mij voerde de FBI een race tegen de klok om genoeg belastend materiaal tegen Sepp&kliek te verzamelen voor de verkiezingen en hebben ze die race verloren. Inmiddels is er wel genoeg materiaal en heeft Sepp te horen gekregen dat het binnenkort helemaal los gaat en er nog veel meer mensen opgepakt gaan worden. Misschien zelfs Sepp zelf.

De belangen in de CL liggen echter vele malen hoger dan bij het 7e van FC Bal op t Dak.ph4ge schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:40:
[...]
Ik vind het ook erg makkelijk om te doen alsof verder iedereen voor al die technologie in het voetbal is en er geen redelijke argumenten tegen de invoering zijn. Ik vind ook dat technologie maar beperkt nut heeft en beperkt moet worden ingevoerd. Vele beslissingen blijven arbitrair ook al heb je 100 camera's en het heeft ook zijn charme dat de CL finale in principe met dezelfde middelen wordt gespeeld als bij het 7e van FC Bal op t Dak. Natuurlijk is voortuitgang niet iets wat je altijd maar moet tegenhouden, maar klakkeloos het hockey volgen is ook kansloos.
Het kost je miljoenen als je door een fout de CL niet wint. Het 7e zal er echter geen biertje minder om drinken in de 3e helft.
Gezien de reputatie van Blatter en Co. is er maar 1 reden waarom ze geen gebruik maken van de electronische hulpmiddelen die er zijn en dat is dat ze nog invloed hebben op het resultaat.
Of er is een Wikileak met allerlei saillante onthullingen op het donkere deel van de interwebben onthuld, met een cc aan Sepp..oisyn schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:34:
[...]
Of: Hij heeft gewoon ontzettend veel haatmail ontvangen
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Heldere, open en eerlijke kijk op voetbalzaken en een liefhebber.
Echt iemand VOOR het voetbal die zegt wat hij vindt en het is iemand met wereldwijd aanzien natuurlijk.
Marco van Basten kon AZ niet eens aan laat staan dit soort functies....albino71 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:06:
Marco van Basten zou wat mij betreft de perfecte kandidaat zijn voor een hoge functie in het voetbal.
Heldere, open en eerlijke kijk op voetbalzaken en een liefhebber.
Echt iemand VOOR het voetbal die zegt wat hij vindt en het is iemand met wereldwijd aanzien natuurlijk.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Akkoord. Kennis van voetbal is niet eens zozeer vereist. Net als bij elk ander bedrijf moet je echt iemand hebben die een goede manager is. Een goede voetballer is niet automatisch ook een goede manager.Falastine schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:13:
[...]
Marco van Basten kon AZ niet eens aan laat staan dit soort functies....
Dat heb je mis. Overmars heeft bij Go Ahead Eagles de club financieel stabiel gekregen en bizar goede zaken gedaan voor de club. En Van der Sar is ook een erg slimme kerel die super goed werk doet bij Ajax, hij heeft een diploma International Master of Sportmanagement wat ook wat zegt over zijn intelligentie, en als directeur marketing is hij volgens mij enorm goed gekozen. Hij heeft wereldwijd de nodige aanzien om in die functie te kunnen presteren.Falastine schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:28:
Hij was bij az naar de achtergrond getreden doordat hij de hectiek enz niet aankon het zou slecht zijn voor zijn hart. Ik denk dat de hecktiek in een functie hele hoge functie binnen een voetbal organisatie toch teveel van het goede is. En wij moeten er idd mee ophouden voetballers maar directeuren te maken enz. Van der Sar en Overmars als voorbeeld. Ik denk dat zij weinig te zeggen hebben uiteindelijk maar er puur zitten voor de buhne...
Van Basten vind ik een bizar saai individu. Grijze muis sinds hij geen voetballer meer is. Tactisch heeft hij nooit laten zien goed te zijn als manager, en ik vermoed dat hij zich nooit zou kunnen meten met de huidige garde topmanagers zoals Mourinho en van Gaal, om er maar twee te noemen.
Met alle respect maar je snapt toch wel dat ik een ''International Master of Sportmanagement'' niet serieus kan nemen aan de Johan Cruyff acedemy. Klinkt leuk en professioneel maar iemand met een master opleiding en jaren werkervaring in grote organisaties zal toch wel de leiding hebben over het geheel. Die 10 maanden opleiding bij cruyff is totaal niet te vergelijken met een gedegen universitaire opleiding.Blue-eagle schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:52:
[...]
Dat heb je mis. Overmars heeft bij Go Ahead Eagles de club financieel stabiel gekregen en bizar goede zaken gedaan voor de club. En Van der Sar is ook een erg slimme kerel die super goed werk doet bij Ajax, hij heeft een diploma International Master of Sportmanagement wat ook wat zegt over zijn intelligentie, en als directeur marketing is hij volgens mij enorm goed gekozen. Hij heeft wereldwijd de nodige aanzien om in die functie te kunnen presteren.
Van Basten vind ik een bizar saai individu. Grijze muis sinds hij geen voetballer meer is. Tactisch heeft hij nooit laten zien goed te zijn als manager, en ik vermoed dat hij zich nooit zou kunnen meten met de huidige garde topmanagers zoals Mourinho en van Gaal, om er maar twee te noemen.
Of Sepp wist dat allang, maar was het voor de verkiezingen te kort dag om een vervanger naar voren te schuiven. Nu hij herkozen is en aftreedt, is er een lange periode waarin de volgende bobo zich verkiesbaar kan stellen die de stemmen wint van alle Aziatische en Afrikaanse landen.FunkyTrip schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:53:
Volgens mij voerde de FBI een race tegen de klok om genoeg belastend materiaal tegen Sepp&kliek te verzamelen voor de verkiezingen en hebben ze die race verloren. Inmiddels is er wel genoeg materiaal en heeft Sepp te horen gekregen dat het binnenkort helemaal los gaat en er nog veel meer mensen opgepakt gaan worden. Misschien zelfs Sepp zelf.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat is misschien wel waar, maar lijkt mij van der Sar uiteindelijk wel een optie. Van Basten lijkt mij niks.Falastine schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:05:
[...]
Met alle respect maar je snapt toch wel dat ik een ''International Master of Sportmanagement'' niet serieus kan nemen aan de Johan Cruyff acedemy. Klinkt leuk en professioneel maar iemand met een master opleiding en jaren werkervaring in grote organisaties zal toch wel de leiding hebben over het geheel. Die 10 maanden opleiding bij cruyff is totaal niet te vergelijken met een gedegen universitaire opleiding.
Daarnaast hoop ik dat Platini het niet wordt. Die man heeft op Qatar gestemd en daardoor heeft zijn zoon waarschijnlijk een baan gekregen bij een bedrijf in Qatar. Die gast is ook super corrupt. http://www.mirror.co.uk/s...hel-platini-might-5783843
Hij heeft bij Ajax echt wel wat te zeggen en doet zijn werk daar gewoon goed.
Mensen kraken hem wel af maar hij doet waarvoor hij betaald word.
Hij is daarnaast geloof ik ook nog succesvol geweest in het bedrijfsleven.
En ik heb niet het gevoel dat het een media geil figuur is zoals Blatter.
Maar wat je nu nodig hebt bij de FIFA is iemand die bereid is een grote schoonmaak te houden (alle vriendjes van Blatter eruit). De regels flink aan te passen en niet bang is om vijanden te maken.
Gister avond was op TV een doc (4 jaar oud ofzo) over corruptie bij de FIFA.
Daar hadden ze het over de voetbal bond van Anguilla (geloof ik).
De baas van de bond en de secretaris zijn man en vrouw, de 250.000 dollar die de bond jaarlijks krijgt van de FIFA duwen die 2 in hun eigen zak.
Het nationale stadion is een veldje met een hek eromheen zonder tribunes.
Dus een nieuwe baas zou iets moeten doen tegen het bovenstaande.
Waarom niet iemand die een master in bedrijfskunde, jarenlange bestuurlijke ervaring, affiniteit met voetbal en een smetteloze reputatie heeft? Zo iemand moet er toch wel te vinden zijn binnen de 209 aangesloten landen?
Houdoe
Er zitten echt wel gasten daarbij die geen vieze handen hebben. Maar ze zullen niet allemaal zin hebben in de functie.Witte schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:54:
Overmars, Van Basten, Van der Sar? De FIFA is een bedrijf met 1,5 miljard op de bank
Waarom niet iemand die een master in bedrijfskunde, jarenlange bestuurlijke ervaring, affiniteit met voetbal en een smetteloze reputatie heeft? Zo iemand moet er toch wel te vinden zijn binnen de 209 aangesloten landen?
Ali is nu bezig om te onderzoeken of hij niet Interim baas kan worden bij de FIFA.
Ik vind het geen slecht idee. Want de verkiezingen zijn op zijn vroegst in december en dat betekend dus dat er in de tussen tijd niets word gedaan. En zo heeft Blatter alle tijd om een vriendje van hem klaar te stomen.
En mocht je nog iets willen doen tegen het WK in Rusland dan zal men in 2016 zeggen: ja daar is het nu te laat voor.
Dit is ook mijn gedachte,ook hebben nu anderen weer de kans om zich verkiesbaar te stellen. Als hij vorige week dit had gedaan dan was Ali de enig overgebleven kandidaat..oisyn schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:12:
[...]
Of Sepp wist dat allang, maar was het voor de verkiezingen te kort dag om een vervanger naar voren te schuiven. Nu hij herkozen is en aftreedt, is er een lange periode waarin de volgende bobo zich verkiesbaar kan stellen die de stemmen wint van alle Aziatische en Afrikaanse landen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ook volgens mij verder redelijk onbelangrijk. Probleem is meer dat meeste stemgerechtigden in de FIFA corrupt zijn, en dus voor een corrupte voorzitter stemmen.Deadsy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:51:
[...]
Er zitten echt wel gasten daarbij die geen vieze handen hebben. Maar ze zullen niet allemaal zin hebben in de functie.
Die zijn ze dus kwijt.RoD schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:13:
Na de Zwitserse justitie is nu ook duidelijk geworden dat de FBI onderzoek doet naar het toewijzen van de WK's van 2018 en 2022: http://www.breakingnews.c...fbi-probe-of-fifa-includ/
Nou, dat moet ik nog zien. Rusland en Qatar zullen zich vel verdedigen en daarnaast komt er natuurlijk bij dat bij Rusland toch wel op korte termijn een alternatief verzonnen moet worden. Anders is het te laat.
Zelfs als de FBI bewijzen presenteert mbt corruptie vraag ik me af of er wat verandert. Uiteindelijk is de keuze aan de FIFA denk ik zo. Andere landen die een bid hebben ingediend zullen waarschijnlijk een schadevergoeding kunnen claimen, maar dat zou niet direct iets aan de toewijzing van de WK's veranderen.
Hoe dan ook zit er nog wel een kans in dat het WK in Qatar niet doorgaat, aangezien dat echt gewoon te bizar voor woorden is. Maar Rusland zie ik (helaas) wel doorgaan.
Duitsland, Engeland en Spanje hebben alle 3 de stadions die nodig zijn voor een WK.RoD schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:54:
[...]
Nou, dat moet ik nog zien. Rusland en Qatar zullen zich vel verdedigen en daarnaast komt er natuurlijk bij dat bij Rusland toch wel op korte termijn een alternatief verzonnen moet worden. Anders is het te laat.
Zelfs als de FBI bewijzen presenteert mbt corruptie vraag ik me af of er wat verandert. Uiteindelijk is de keuze aan de FIFA denk ik zo. Andere landen die een bid hebben ingediend zullen waarschijnlijk een schadevergoeding kunnen claimen, maar dat zou niet direct iets aan de toewijzing van de WK's veranderen.
Hoe dan ook zit er nog wel een kans in dat het WK in Qatar niet doorgaat, aangezien dat echt gewoon te bizar voor woorden is. Maar Rusland zie ik (helaas) wel doorgaan.
Maar daarmee ben je er nog niet. De organisatie kost een hoop tijd. Hoe dan ook, hoe minder tijd er over is, hoe minder bereidwilligheid er zal zijn om het alsnog helemaal om te gooien.Deadsy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:03:
[...]
Duitsland, Engeland en Spanje hebben alle 3 de stadions die nodig zijn voor een WK.
Ik hoop er overigens wel op
http://edition.cnn.com/20...blatter-future/index.html
Significantly, despite every news organization stating that he had resigned, he did not use the word in his brief press conference.
The key passage in Blatter's announcement stated: "I have decided to lay down my mandate at an extraordinary elective Congress. I will continue to exercise my functions as FIFA President until that election."
Until we hear differently -- and this is a fluid situation -- he is still at FIFA. More importantly, he is setting the agenda.
In other words, we may have just witnessed a piece of skill and mastery to remind us of Argentina hero Leo Messi. While his opponents are busy fighting over who will succeed him, it appears he will be setting the agenda for when they finally replace him, and the seeds were in his announcement.
The master tactician may have outmaneuvered everyone.
Blatter is a wily old fox. One does not remain atop the FIFA pyramid for so long without knowing how to play politics. Even when the world thinks he has stepped down, it may just be that he has done anything but.
[ Voor 16% gewijzigd door Salvatron op 03-06-2015 20:01 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Er zijn er dit seizoen een aantal geweest in de Eredivisie. Een paar verkeerde calls en een paar calls die te moeilijk zijn om te oordelen (zoals van de week in de playoffs). Ook heeft de eerste wedstrijd seizoen in de Kuip met doellijn technologie direct 2 situaties gehad waar hij hartstikke nodig was en de scheids de hulp gebruikte.poehee schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:12:
[...]
Doellijntechnologie is leuk, maar het feit dat we ons de wedstrijden kunnen herinneren waarbij dat nuttig was geweest (Engeland-Duitsland) geeft al aan dat dit nauwelijks iets toevoegt (behalve discussie)...
En dan hebben we het nog over 1 seizoen met alleen Eredivisie
Ai..
Voor diegene die interesse heeft: https://s3.amazonaws.com/...uments/2093153/blazer.pdf
I agreed with other persons in or around
1992 to faci]itate the acceptance of a bribe in conj unction
with the selection of the host nation for the 1998 World Cup.
[ Voor 50% gewijzigd door Quad op 03-06-2015 22:43 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Tweet met onderstaande links: https://twitter.com/xtophercook/status/606186235594313728
https://t.co/kWtDzimJ3r
http://t.co/ka2qNG1ScN
Grote boef...
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ik denk dat de Engelsen zelfs 1 jaar voordat het WK is nog bereid zouden zijn om het te doen.RoD schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:21:
[...]
Maar daarmee ben je er nog niet. De organisatie kost een hoop tijd. Hoe dan ook, hoe minder tijd er over is, hoe minder bereidwilligheid er zal zijn om het alsnog helemaal om te gooien.
Ik hoop er overigens wel op
Puur om bepaalde mensen te pesten.
Trouwens, werkt die Blazer als kerstman ofzo?
Hij lijkt op de man en hij brengt cadeaus
Prins Ali dus Yale gestudeerd voor et geld hoef hij jet niet te doen en is jaren succesvol zakenman.Witte schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:54:
Overmars, Van Basten, Van der Sar? De FIFA is een bedrijf met 1,5 miljard op de bank
Denk dat er niet veel mensen zijn die Ali een slechte keus zouen vinden. Maar een Nederlander zou ook leuk zijn.Falastine schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:17:
[...]
Prins Ali dus Yale gestudeerd voor et geld hoef hij jet niet te doen en is jaren succesvol zakenman.
De Duitsers schuiven v. Praag naar voren wat wel leuk is.
Denk dat de leiding daar een beetje uitgekeken is op Beckenbauer na wat hij voor en na de verkiezing gedaan heeft.
Mja dat iemand geld zat heeft is natuurlijk geen garantie dat de persoon niet corrupt is.
Ik denk dat Blatter 10 jaar geleden al meer geld op de bank had dan hij ooit kan opmaken.
Ik denk dat als Blatter tot december aan de macht blijft dat je er dan vanuit kunt gaan dat een van zijn vriendjes de verkiezing zal winnen (daar zal hij in de tussentijd wel voor zorgen).
Heb liever dat Ali interim word.