[Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:40
.oisyn schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:19:
Rare reacties hier. Iedereen hoopt op terugtrekking van FA en KNVB, maar op het moment dat Ali de handdoek in de ring gooit dan is het ineens ":(" :?. Ik interpreteer dit alleen maar als precies dat: fuck it, we doen het zelf wel :)
We vinden het gewoon kut zeg maar. Iedereen snapt wel dat het verschil groot was.

Trouwens mijn medelijden alvast uit naar de gezinnen in derde wereld landen die wat mensen kapot laten gaan voor het maken van de stadions. In Qatar zullen er ook nog wat van de aardbodem geveegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:11

Player1S

Probably out in the dark

Quad schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:21:
Terugtrekken heeft geen zin, FIFA gaat ook wel door zonder hen.
Wat voor een wk hou je over zonder de grote Europese landen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
Deze man :') Fifa is a boat, we bring it to the beach, for beach soccer, thank you, for your trust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:21
L1nt schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:22:
[...]

Wat voor een wk hou je over zonder de grote Europese landen?
Een WK zonder Europese landen. ;) Blatter boeit het echt niet, die denkt alleen aan zichzelf.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 09:46

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

probleem is dat geen enkele bond of landenteam daadwerkelijk de ballen heeft om tot een boycot over te gaan :/

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Quad schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:21:
Terugtrekken heeft geen zin, FIFA gaat ook wel door zonder hen.
Neh, als genoeg grote landen zich terug trekken dan zullen de sponsors volgen. En dan zal de FIFA niet gewoon zo kunnen doorgaan, doen ze dat wel dan zullen ze verdwijnen naar de achtergrond als een nietszeggende bond.

Of denk je dat er veel sponsors en toeschouwers interesse hebben in een WK waar een kwart finale Zimbabwe - Noord Korea mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidanexo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:36
Ben benieuwd wat de sponsors in de toekomst gaan doen, zeker als het onderzoek van de FBI verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Deadsy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:23:
[...]

Neh, als genoeg grote landen zich terug trekken dan zullen de sponsors volgen. En dan zal de FIFA niet gewoon zo kunnen doorgaan, doen ze dat wel dan zullen ze verdwijnen naar de achtergrond als een nietszeggende bond.

Of denk je dat er veel sponsors en toeschouwers interesse hebben in een WK waar een kwart finale Zimbabwe - Noord Korea mogelijk is.
Zolang er geld gemoeid is? Geen probleem.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

P.O. Box schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:20:
[...]

hoe bedoel je? Ik wilde dat Ali wint.. nu hij niet wint, hoop ik (tegen beter weten in) op maatregelen van diverse bonden....
Dat wilde ik ook en dat hoop ik ook. Maar ik heb het over de reacties die het stom lijken te vinden dat hij de handdoek in de ring gooit. Het is pointless om door te gaan. Als je dan toch al met z'n allen op gaat stappen, laat dan ook die 2e stemming voor wat het is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 06:40
Dit is een probleem. Iemand moet de stap nemen en als de FA dat doet, dan zet je 2 stappen vooruit i.p.v.1.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5g3cT8g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:16

iChaos

It's Lupus.

HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:23:
probleem is dat geen enkele bond of landenteam daadwerkelijk de ballen heeft om tot een boycot over te gaan :/
Ik denk dat het zou moeten beginnen met de landen die weinig te verliezen hebben, maar wel belangrijk genoeg is om het balletje te laten rollen. Ik denk dan aan landen als Turkije, Noorwegen, Slovenie, Roemenie, Oostenrijk: landen die je niet zomaar kunt wegstrepen, maar die nou ook niet bepaald een serieuze kans maken om iets te bereiken op het wereldpodium en dus wel potentie zien in een revolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Laatst online: 14-09 19:16
HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:23:
Een land alleen heft geen zin inderdaad zou mooi zijn als de Uefa en de Concacaf de boel zouden de gaan boycotten en de sponsoren hun contract opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Quad schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:24:
[...]

Zolang er geld gemoeid is? Geen probleem.
Maar het grote geld zal verdwijnen wanneer de sponsors weg gaan.
Wanneer VISA en Coca Cola weg gaan zullen echt niet opeens andere bedrijven aankomen die evenveel betalen.
Want de top bedragen die VISA en Coca Cola neerleggen zal niemand neerleggen voor een WK zonder top landen.

Als de FIFA dan toch doorgaat met Blatter zal het zoals ik al zei een niets zeggende kleine bond worden welke elke 4 jaar een toernooi houd met alles B landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 21:57
Platini kwam toch een handje schudden en ff knuffelen.. Als je er dan zo op tegen ben, boycot hem daaar meteen al! Gaat niets gebeuren, dat merk je zo al..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Zwak hoor van prins Ali om er mee op te houden, kan niet tegen z'n verlies, z'n ouders hadden hem wat dat betreft beter moeten opvoeden. Dat Blatter een grote kans had en Ali weinig kans was iets wat een rationeel denkend mens van te voren al had zien aankomen. Dan had Ali er beter helemaal niet aan moeten beginnen. Zwak gedoe.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Salvatron schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:28:
Zwak hoor van prins Ali om er mee op te houden, kan niet tegen z'n verlies, z'n ouders hadden hem wat dat betreft beter moeten opvoeden. Dat Blatter een grote kans had en Ali weinig kans was iets wat een rationeel denkend mens van te voren al had zien aankomen. Dan had Ali er beter helemaal niet aan moeten beginnen. Zwak gedoe.
Hij had na de uitslag van de 1e ronde al verloren. Of denk je echt dat er ook maar een enkele kans was voor hem om ronde 2 te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Lachen als de FBI nu langs komt om Blatter mee te nemen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

tenenkrommend deze vent

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Deadsy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:29:
[...]

Hij had na de uitslag van de 1e ronde al verloren. Of denk je echt dat er ook maar een enkele kans was voor hem om ronde 2 te winnen.
ja, maar de kans dat ie de 1e ronde zou verliezen was al enorm, dat wist je van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Salvatron schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:30:
[...]

ja, maar de kans dat ie de 1e ronde zou verliezen was al enorm, dat wist je van tevoren.
Enorm ja, maar niet 100%. Ik vind dat hij zelfs vrij veel stemmen gekregen heeft.
Maar na een dusdanig verschil kun je er gewoon vanuit gaan dat de kans bij een 2e ronde gewoon 0% is.

Dan doorgaan (en weer een halve eeuw wachten tot die prutsers 209 stemmen geteld hebben) is gewoon idioot.

Die eerste ronde was nodig om te laten zien hoe corrupt en idioot de zooi is. Doorgaan met een 2e ronde is dan gewoon dubbel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
waar heeft die kerel het nu over man? ouwe seniele gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:33:
[...]

Enorm ja, maar niet 100%. Ik vind dat hij zelfs vrij veel stemmen gekregen heeft.
Maar na een dusdanig verschil kun je er gewoon vanuit gaan dat de kans bij een 2e ronde gewoon 0% is.

Dan doorgaan (en weer een halve eeuw wachten tot die prutsers 209 stemmen geteld hebben) is gewoon idioot.

Die eerste ronde was nodig om te laten zien hoe corrupt en idioot de zooi is. Doorgaan met een 2e ronde is dan gewoon dubbel op.
Alleen heeft Blatter nu niet gewonnen door een meerderheid aan stemmen, maar doordat hij de enige gegadigde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Blatter zelf geeft steun aan onder andere een heel hoop Afrikaanse landen, geeft ze leuke cadeautjes, zoals trapveldjes, etc. Dat zijn dezelfde landen die vervolgens over zijn voorzitterschap moeten kiezen.

Hoezo is dat anders dan geld aannemen van landen om steun uit te spreken voor die landen? Is volgens mijn hetzelfde alleen andersom?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfPi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-04 12:43
Dit is een prima uitslag.

Blatter heeft voldoende tegenstemmen gekregen en heeft de komende tijd zijn handen vol met de corruptiezaken. Aangeschoten wild dus.

Indien Ali bin Al-Hussein had gewonnen had hij geen potten kunnen breken tegenover een corrupte FIFA top.

Komende maand kan de UEFA druk zetten door te dreigen met opstappen, en Blatter alsnog dwingen af te treden. De UEFA staat dan sterk om echte hervormingen door te voeren bij de FIFA.

Het alternatief is dat de UEFA er uit stapt, waardoor het WK ineens geen waarde meer heeft, en FIFA de grote sponsoren verliest. Ik denk niet dat Blatter het risico neemt dat zijn nalatenschap de opheffing van de FIFA wordt. Ik schat dat hij over enkele maanden het podium wegens gezondheidsredenen o.i.d. verlaat.

Nadat de shredder nog wat belastende documenten heeft versnipperd. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
naitsoezn schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:10:
[...]

Die stemmen zijn toch anoniem? Of hebben ze dit zelf naar buiten gebracht?
Hebben ze zelf gelekt naar een aantal journalisten volgens mij. Een deel van de stemmen kun je nu inmiddels wel vinden via journalisten op Twitter.

De logica is meer: mocht de FIFA gedwongen worden tot opnieuw toewijzen en de betrokkenen veroordeeld worden voor steekpenningen aannemen, waarbij Blatter blijft zitten, zal er opnieuw een bid gemaakt moeten worden door geinteresseerde landen. Als Spanje dat doet hebben ze iets om op terug te vallen tov vele andere Europese landen: zij hebben Blatter ALTIJD gesteund. Villar en Blatter zijn ook goede vriendjes, tevens is hij enorm fan en erelid van Real Madrid. Alle kleine beetjes helpen, denken ze waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:29
Ik zeg een alternatief WK in 2018 met de (West) Europese + de Amerikaanse landen. Heel West Europa is die kerel beu. In de VS + Canada zijn ze er klaar mee. En in Zuid Amerika was er ook een "swing" waarbij ze ineens voor Ali gingen stemmen. Alle landen die mee willen doen, mogen meedoen. Geen kwalificaties, gewoon rechtstreeks in poules indelen en gaan met die banaan. Je hebt nog drie jaar om je voor te bereiden dus dat moet wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Robkazoe schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:16:
Ik zeg een alternatief WK in 2018 met de (West) Europese + de Amerikaanse landen. Heel West Europa is die kerel beu. In de VS + Canada zijn ze er klaar mee. En in Zuid Amerika was er ook een "swing" waarbij ze ineens voor Ali gingen stemmen. Alle landen die mee willen doen, mogen meedoen. Geen kwalificaties, gewoon rechtstreeks in poules indelen en gaan met die banaan. Je hebt nog drie jaar om je voor te bereiden dus dat moet wel lukken.
Je vergeet Australië nog, van Zuid-Amerika zou ik niet zo heel erg zeker zijn. Die waren toch zeker wel Blatter minded..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:53:
[...]

Je vergeet Australië nog, van Zuid-Amerika zou ik niet zo heel erg zeker zijn. Die waren toch zeker wel Blatter minded..
Vlgns mij zei Vermeulen dat nog dat Zuid-Amerika collectief geswitched was naar de oppositie ... maar dat zijn ook maar 10 stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Juist niet meer, de volledige Conmebol had toegezegd op prins Ali te stemmen. Nu weet je niet wat daar van waar is, maar ook die landen lijken volledig klaar te zijn met de huidige gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Lobby eerst even bij de grote sponsors. Die kunnen meer druk zetten dan al dat stemvee dat bij twijfel omgekocht wordt. Zonder sponsors heeft die geniale zwitserse gek ook niets meer om macht te kopen.

(ja, toch vind ik die Blatter wel geniaal. Zo wereldvreemd als hij is, hij heeft wel de touwtjes in handen en doet precies wat hij wil)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik zeg: alle voetbalploegen afschaffen en vervangen door een europees voetbalteam, die dan niet mee doet met het WK.
Ankona schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:10:
(ja, toch vind ik die Blatter wel geniaal. Zo wereldvreemd als hij is, hij heeft wel de touwtjes in handen en doet precies wat hij wil)
Wijsheid komt met de jaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dit is hét moment dat de gehele Nederlandse bevolking achter een vertrek van de KNVB uit de FIFA zal staan. Sterker nog, een overgrote meerderheid zal het de KNVB zelfs verwijten als ze nu op de oude voet verder zouden gaan. (allebei aannames van mij, maar denk/hoop dat ik er niet ver naast zit)... Mij lijkt het dus dat meneer Van Oostveen vanavond nog kan gaan beginnen te schrijven aan zijn "we kappen ermee"-speech...
hoe het er in andere landen aan toe is weet ik natuurlijk niet, maar ik gok dat de duitse, engelse en scandinavische bevolking ook achter eenzelfde besluit van hun bond zouden staan. Als deze landen nu uit de FIFA stappen is een WK natuurlijk nog steeds mogelijk, maar ik vermoed dat het een domino effect zal hebben waardoor nog vele andere (wellicht Zuid-Amerikaanse) landen zullen volgen.
Joseph Stalin Blatter zal zich dan genoodzaakt zien terug te treden als voorzitter van de FIFA. Wellicht wat andere "executive committee"-lui ook. En zodra dat gebeurt is kunnen alle landen zeggen: "geintje natuurlijk... we blijven toch bij de FIFA..."...
(alhoewel ik zelf liever heb dat er een nieuwe schone bond wordt opgericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Nou, shots fired: http://www.vi.nl/nieuws/v...ichten-serieuze-optie.htm
Hopen dat dit serieus vervolg krijgt, maar ik reken er niet op. Die prehistorische Zwitserse corrupte dwerg mag hier toch niet mee wegkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Het zal niet gebeuren met de steun van de UEFA, deze foto zegt heel erg veel!

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/528pxliw1/Untitled.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Ik zag het al op de livestream. Platini was wel erg vriendelijk. Dit komt niet meer goed, tenzij de FBI hem volgende week gewoon oppakt.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 16:59

ST10©DE

Dus.............

Hoe is de KNVB eigenlijk geregeld? Ik neem aan dat er een of twee ALV's per jaar zijn? Wie mogen daar stemmen? Misschien moet er van onder af begonnen worden met een verandering?

Daarbij, ben je als UEFA lid automatisch lid van de FIFA? Of is het mogelijk om lid te zijn van de UEFA maar niet van de FIFA?

[ Voor 26% gewijzigd door ST10©DE op 29-05-2015 22:57 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Volgende week komen de bonden van de UEFA bij elkaar.
Als de grote landen daarvan op 1 lijn zitten dan kan Platini niet anders dan buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Van mij mogen er harde acties ondernomen worden om die corrupte mensen van de FIFA eruit te werken. Ik denk trouwens niet dat Platini zo betrouwbaar is of wel?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gynnad schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:38:
Het zal niet gebeuren met de steun van de UEFA, deze foto zegt heel erg veel!

[afbeelding]
Nee, die foto zegt helemaal niet veel. Platini is er heel duidelijk over dat hij Blatter een ramp vindt voor de FIFA.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
bwerg schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 01:04:
[...]

Nee, die foto zegt helemaal niet veel. Platini is er heel duidelijk over dat hij Blatter een ramp vindt voor de FIFA.
Nou, hij kijk daar toch aardig lief naar Blatter, zo van "Hehe, ons plannetje is gelukt, hahaha".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Platini speelt zijn rol, als Blatter morgen wordt gearresteerd moet er een nieuwe FIFA baas komen en zou het slecht staan als hij hier Blatter de rug zou hebben toegekeerd.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:21
Blatter haalt na herverkiezing hard uit naar UEFA http://nu.nl/voetbal/4058...verkiezing-hard-uefa.html (via @NUnl)
Herkozen Blatter wil direct wijziging in dagelijks bestuur FIFA http://nu.nl/voetbal/4058...gelijks-bestuur-fifa.html (via @NUnl)

Die man is echt de weg kwijt. Trouwe mannetjes krijgen een zetel extra een critici zijn en stelletje verraders :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:43
jip_86 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:53:

Die man is echt de weg kwijt. Trouwe mannetjes krijgen een zetel extra een critici zijn en stelletje verraders :')
Niet alleen Blatter is de weg kwijt, Frankrijk stemde op Blatter want tja "We hebben de organisatie van het WK voor vrouwen in 2019 gekregen...".
Dus blijkbaar werkt het gewoon zo, ook nog na al het commentaar en de schandalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
jip_86 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:53:
Blatter haalt na herverkiezing hard uit naar UEFA http://nu.nl/voetbal/4058...verkiezing-hard-uefa.html (via @NUnl)
Herkozen Blatter wil direct wijziging in dagelijks bestuur FIFA http://nu.nl/voetbal/4058...gelijks-bestuur-fifa.html (via @NUnl)

Hij is niet de weg kwijt... hij doet gewoon een ultieme Shaggy (It wasn't me https://www.youtube.com/watch?v=2g5Hz17C4is) i.c.m. een onvervalste Poetin....
blijven ontkennen ook al wordt je betrapt... en daarnaast nog zelf de "tegenstander" beschuldigen van dat waar je zelf van beschuldigd wordt...
zo simpel, maar zo moeilijk te bestrijden blijkbaar...

m.b.t. de argumenten van een aantal landen. Dat snap ik echt niet. Kalusha (Zimbabwe) zegt: "Blatter is altijd goed geweest voor het Afrikaanse voetbal."... Sorry hoor, ben je dan zo simpel? Prins Ali's plannen waren ook goed voor het Afrikaanse voetbal, dus wellicht een idee om beide kandidaten op andere punten te vergelijken? Bijna alle bonden die op Blatter stemden hadden gelijkaardige argumenten. Maar tenzij Prins Ali in zijn campagne had staan: "ik geef geen flikker om Azie en Afrika, ik ga iedere cent lekker in Europe en Zuid-Amerika uitgeven", is dat toch geen argument?

Ik ben bang dat het weer op niets uitdraait... Dat de FA en KNVB straks een grote mond op zetten, maar als puntje bij paaltje komt niet uit de FIFA durven te stappen omdat "het geen zin heeft als je het niet met meerdere landen tegelijk doet"... Binnen de UEFA zullen een aantal landen een "uit de FIFA stappen"-actie zeker niet ondersteunen. Dan is het niet unaniem, en wedden dat de FA en KNVB dan ook heel zwak eieren voor hun geld kiezen. Ik word er bij voorbaat al verdrietig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Laatst online: 08-08 09:46
Niet iedereen in de UEFA hoeft het te ondersteunen, denk ik. Als je de grote landen mee hebt, dus Duitsland, Spanje, Italië, Engeland, Nederland (ik laat Frankrijk hier even bewust uit) en je krijgt daarnaast de VS (sponsoring) en Australië mee, dan denk ik dat het wel genoeg is.

Helemaal geweldig zou zijn, als Brazilië en Argentinië zich er ook achter scharen: zonder deze landen is het WK geen WK meer en kun je een prima alternatief WK organiseren. Met deze landen heb je precies wat de gemiddelde voetbalsupporter wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Persoonlijk vind ik dat Nederland deze beslissing niet van anderen af moet laten hangen... sterker nog.. ik denk dat als NL eruit stapt, andere landen vanzelf zullen volgen. Daar hoef je niet van tevoren afspraken over te maken... maar ik verwacht gewoon een teleurstellend boos vingertje en that's it....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 18:26

Dido

heforshe

don_jorg schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:18:
Niet iedereen in de UEFA hoeft het te ondersteunen, denk ik. Als je de grote landen mee hebt, dus Duitsland, Spanje, Italië, Engeland, Nederland (ik laat Frankrijk hier even bewust uit) en je krijgt daarnaast de VS (sponsoring) en Australië mee, dan denk ik dat het wel genoeg is.
Ik dacht dat Spanje ook voor Blatter gestemd had?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 16:57
Dido schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:44:
[...]

Ik dacht dat Spanje ook voor Blatter gestemd had?
Klopt, werd naar buiten gebracht door de BBC die vernomen had dat 7/8 UEFA landen voor Blatter zouden stemmen.
Spanje, eigenlijk Villar, is goede vriend van Blatter en Blatter zou hem graag naar voren schuiven over 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Klopt, Villar zou wmb ook een ramp zijn. Achterkamertjespolitiek, vriendendiensten en voortrekkerij zijn bij hem niet ongewoon.

We hebben nu Frankrijk en Spanje die al voor Blatter hebben gestemd, ben benieuwd welke Europese landen nog meer. Wat duidelijk is, is dat we absoluut niet naïef moeten rekenen op harde actie vanuit de UEFA. Te weinig steun daar voor, met al enkele grote landen die gewoon weer voor zijne koninklijke hoogheid stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:35

JB

Cédric roelt!

Catorce schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:21:
Klopt, Villar zou wmb ook een ramp zijn. Achterkamertjespolitiek, vriendendiensten en voortrekkerij zijn bij hem niet ongewoon.

We hebben nu Frankrijk en Spanje die al voor Blatter hebben gestemd, ben benieuwd welke Europese landen nog meer. Wat duidelijk is, is dat we absoluut niet naïef moeten rekenen op harde actie vanuit de UEFA. Te weinig steun daar voor, met al enkele grote landen die gewoon weer voor zijne koninklijke hoogheid stemmen.
Gaat inderdaad niet gebeuren. Blaffende honden bijten niet. Allemaal een grote bek na de arrestaties, maar vervolgens wordt Blatter gewoon herkozen. :r

Er gaat niks veranderen, totdat die fossiel omvalt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Zelden heb ik gehoopt dat iemand op sportgebied omvalt, maar voor Blatter maak ik graag een uitzondering. Geloof niet meer in de uefa gezien het gedrag van Frankrijk en Spanje. Diep en diep triest. En maar duimen dat het nl elftal zich niet plaatst voor het wk van 2018 en vooral die van het wk van 2022. Als ik zie dat vooral het wk 2022 letterlijk over lijken gaat, dan moet je daar niet heen willen. Aan de andere kant was het regiem in 1978 ook niet al te best en gingen ze er vrolijk heen. Dus kan alleen maar hopen dat de tegenstanders winnen van het nl elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Jérôme Valcke, de secretaris-generaal van de FIFA, zou transacties van tien miljoen dollar (meer dan negen miljoen euro) aan smeergeld hebben gedaan.

Dat vermoedt de FBI, zo melden anonieme bronnen aan The New York Times.

Valcke is de rechterhand van FIFA-voorzitter Sepp Blatter. Volgens onderzoekers is de Fransman de nog ongeïdentificeerde 'hoge FIFA-medewerker' waar eerder over werd gesproken in het onderzoek naar het corruptieschandaal bij de wereldvoetbalbond.

De secretaris-generaal zou in 2008 tien miljoen dollar van de FIFA op een rekening hebben gestort die wordt beheerd door Jack Warner, een andere medewerker bij de FIFA.

Warner is een van de voornaamste verdachten in het schandaal. In de aanklacht staat overigens niet dat de hoge FIFA-medewerker ook wist dat het geld werd gebruikt als smeergeld.

Volgens Danny Jordaan, de directeur van het WK in Zuid-Afrika en de president van de Zuid-Afrikaanse voetbalbond, was geen sprake van omkoping, maar was het een legitieme betaling voor een voetbalontwikkelingsfonds in het Caribisch gebied.
Ontkenning

Valcke ontkent in een schriftelijke reactie aan de NY Times dat hij de betaling heeft goedgekeurd en zegt dat hij daar ook de macht niet voor had. Hij is tot nu toe nog niet officieel aangeklaagd.

Volgens de FIFA maakte Julio Grondona het geld over. Deze Argentijnse FIFA-bestuurder overleed vorig jaar.

Door alle onrust bij de FIFA en rond zijn eigen persoon heeft Valcke besloten om af te zien van zijn bezoek aan de openingswedstrijd van het WK voetbal voor vrouwen zaterdag in Canada. Volgens de FIFA is het belangrijk dat hij nu in Zürich blijft om op het hoofdkantoor de zaken af te handelen.

Afgelopen week werden veertien FIFA-medewerkers opgepakt door de FBI omdat ze iets te maken zouden hebben met het corruptieschandaal.

Het nieuws rondom Valcke roept vragen op over wat voorzitter Blatter, die vrijdag werd herkozen, wist van de frauduleuze praktijken. De Zwitser wilde zaterdag niet ingaan op beschuldigingen dat hij persoonlijk Warner de tien miljoen dollar had toebedeeld.
We gaan gewoon lekker door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 12-09 10:41
Valcke zou naar het WK voor vrouwen in Canada gaan, meer heeft nu opeens "andere prioriteiten" en blijft lekker safe in Zurich.

Anders zou hij even snel in de kraag worden gevat daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Vlassie1980 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:59:
Valcke zou naar het WK voor vrouwen in Canada gaan, meer heeft nu opeens "andere prioriteiten" en blijft lekker safe in Zurich.

Anders zou hij even snel in de kraag worden gevat daar :)
Dat was ook mijn allereerste gedachte. :Y

Laffe hond, dat het er is. :+

Ach, of de RCMP, FBI of Interpol hem in de kraag vat, is een beetje om het even.

De mate waarin de vuile handen in de directe omgeving van Blatter verkeren, is toch wel indicatief.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Je gaat als FIFA toch niet iemand naar een WK sturen die met omkoping in verband wordt gebracht (of uit jezelf nog willen gaan tot het uit de lucht is) Zurich/Zwitserland is anders zo veilig niet toch (zie vorige week ;) )?

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 02-06-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Ramzzz schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:21:
De mate waarin de vuile handen in de directe omgeving van Blatter verkeren, is toch wel indicatief.
En als het niet indicatief is in de zin dat Blatter er zelf bij betrokken is, dan is het in ieder geval indicatief dat hij de boel niet onder controle heeft. Beide geven genoeg aanleiding om hem niet nog een termijn te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 12-09 10:41

8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:39
Haha, prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De FIFA geeft zo een persconferentie: http://www.fifa.com/gover...home-of-fifa-2617701.html

Blatter zou er bij zijn. Geen idee waar het over zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
RoD schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:10:
De FIFA geeft zo een persconferentie: http://www.fifa.com/gover...home-of-fifa-2617701.html

Blatter zou er bij zijn. Geen idee waar het over zal gaan.
Waarschijnlijk zal het wel niet zo boeiend zijn en er vooral overgaan dat Valcke niet schuldig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Gynnad schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:28:
[...]

Waarschijnlijk zal het wel niet zo boeiend zijn en er vooral overgaan dat Valcke niet schuldig is..
Zou op zich wel slim zijn:
Niet Jérôme Valcke, maar Julio Grondona heeft in 2008 het bedrag van 10 miljoen dollar goedgekeurd en overgemaakt aan de Concacaf, de voetbalbond van Noord- en Midden-Amerika en de Caraïben. De FIFA heeft dit in een statement bekendgemaakt.

De Argentijn Grondona, die vorig jaar op 72-jarige leeftijd overleed, is voormalig voorzitter van de financiële commissie bij de FIFA. De FIFA reageert met het statement op het bericht dat maandag in The New York Times verscheen.
Grondona is toch al overleden, makkelijk de schuld op schuiven zou je zeggen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Laten we het even spannend maken, blijkbaar is het naambordje van Blatter ineens weggehaald..

http://www.voetbalprimeur...n-blatter-weggehaald.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
we gaan er even goed voor zitten (begint nu)

http://cdn.swisscomstream.ch/fifa/01/player_hls.html

yessssssssssssssssssssssssssssssssssss... hij zout op !!!!!!!!!!!!!!!!!! (althans, daar gaat hij naartoe !)

[ Voor 73% gewijzigd door P.O. Box op 02-06-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Hoor ik dat goed? Blatter gaat toch niet verder?!?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:52
Dat lijk i kook te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Blatter stopt idd!!
Hij blijft aan tot er een nieuwe president gekozen is!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
yess yess yessssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wow.

Dat is toch wel een verrassing, aangezien hij van geen wijken wilde weten.

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Op korte termijn zullen er nieuwe verkiezingen komen dus.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 12:00
Adios blatter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
WTF wie had dat gedacht, hij zal toch de hete adem in zijn nek voelen! Van Praag zal zich nu toch wel verkiesbaar gaan stellen?

Maar laten we niet te vroeg juichen, want wanneer er een aanhanger van hem wordt gekozen dan zullen we er nog niet heel erg veel mee opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Maar het is een week te laat.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
en weg issie.... baai baai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gynnad schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:50:
WTF wie had dat gedacht, hij zal toch de hete adem in zijn nek voelen! Van Praag zal zich nu toch wel verkiesbaar gaan stellen?
Ik denk het niet. Van Praag heeft telkens gezegd dat hij niet stond te trappelen, maar dat er niemand opstond om het tegen Blatter op te nemen. Tenzij dat gelogen was natuurlijk :P

We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Laatst online: 14-09 19:16
Gynnad schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:50:
Maar laten we niet te vroeg juichen, want wanneer er een aanhanger van hem wordt gekozen dan zullen we er nog niet heel erg veel mee opschieten.
Inderdaad dat zit er dik in natuurlijk, zal mij niks verbazen als Platini opeens gaat opstaan als kandidaat voorzitter van de FIFA. Die is net zo erg als Blatter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Quad schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:50:
Maar het is een week te laat.
Of niet, anders zaten we nu met prins Ali, en die vond ik nou ook niet sterk overkomen.

[ Voor 44% gewijzigd door JanW op 02-06-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Iemand heeft gepraat tegen de onderzoekers, ik durf te wedden dat er nog meer FIFA bobo's aftreden en verhuizen naar een land zonder uitleveringsverdragen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:16

Pierre

Van nature lui!

Zo de Koning is opgestapt, opzouten met die gast

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
Doei Blatter! Next: WK 2022!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:43
Er is toch niet zo veel veranderd sinds de verkiezingen dat hij nu opeens wel zou moeten opstappen? Ik heb het idee dat hij het al eerder van plan was, maar nog een keer de verkiezingen wilde winnen. Out with a bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Anyway, Blatter blijft nog minimaal 4 maanden aan (volgens de statuten) en de volgende verkiezingen zullen waarschijnlijk in maart volgend jaar zijn.

Edit: Mei 2016 in Mexico dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 02-06-2015 18:55 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
hm... pas in Mexico Mei 2016 wordt er een nieuwe president gekozen... grrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Wie is die vent die nu aan het lullen is ? ik heb het begin gemist.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

WK 2018 mag eerst
croxz schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:54:
Er is toch niet zo veel veranderd sinds de verkiezingen dat hij nu opeens wel zou moeten opstappen? Ik heb het idee dat hij het al eerder van plan was, maar nog een keer de verkiezingen wilde winnen. Out with a bang!
Valcke word nu genoemd in een groot schandaal. Denk dat het vuur hem nu TE heet aan de schenen word.
Nu nog oppakken die gast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
ScrooLoose schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:56:
Wie is die vent die nu aan het lullen is ? ik heb het begin gemist.
President communicatie geloof ik.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
croxz schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:54:
Nou dat Valcke ook wordt verdacht, begint het allemaal wel heel erg dichtbij te komen ineens. En waarschijnlijk heeft hij ook wel het een en ander op zijn kerfstok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Jezus, dan vreet je als Michael van Praag/Prins Ali zijnde toch ook een bezem zeg. Wat een aanfluiting en wat een nare, nare man. :N

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
2018 maakt mij niet zoveel uit. Aan alle WK-bids behalve die van Nederland en België scheen een luchtje te zitten, w.m.b. blijft Rusland gewoon op de agenda. 2022 is belangrijker om die zo snel mogelijk te verplaatsen naar een ander land of andere locatie.

[ Voor 22% gewijzigd door JanW op 02-06-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Het is gewoon 1 corrupte bende die Fifa al jaren

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
JanW schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:58:
2018 maakt mij niet zoveel uit. Aan alle WK-bids behalve die van Nederland scheen een luchtje te zitten, w.m.b. blijft Rusland gewoon op de agenda. 2022 is belangrijker om die zo snel mogelijk te verplaatsen naar een ander land of andere locatie.
*Nederland en België ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
P.O. Box schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:54:
hm... pas in Mexico Mei 2016 wordt er een nieuwe president gekozen... grrr...
Dat is ook vreemd, terwijl Blatter zelf net aan geeft dat dat te laat zou zijn en dat het eerder zou plaats vinden. Spreekt elkaar ook een beetje tegen, heb die 16 mei gemist dat dat als datum werd gezegd voor de verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

JanW schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:58:
Aan alle WK-bids behalve die van Nederland scheen een luchtje te zitten.
Ik heb het hele gebeuren rond om de WK-bids niet gevolgd maar waarom zouden wij de enigste hebben die niet stonk ? en hoe weet je dat ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ze hoeven dat WK wat mij betreft niet in Nederland te organiseren hoor, kost een gruwelijke bom Euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:59:
[...]

Dat is ook vreemd, terwijl Blatter zelf net aan geeft dat dat te laat zou zijn en dat het eerder zou plaats vinden. Spreekt elkaar ook een beetje tegen, heb die 16 mei gemist dat dat als datum werd gezegd voor de verkiezingen.
hm, misschien heb ik die laatste meneer niet goed begrepen.. maar meende toch echt dat hij dat zei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Mooi in Duitsland organiseren. d:)b

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik heb het gevoel dat met de komende dagen de beerput door de Amerikanen open getrokken gaat worden. Kan bijna niet anders dat daarom Blatter opstapt, ze hebben iets gevonden wat veel pijn doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Blatter heeft even zijn geld geteld de afgelopen dagen en kwam tot de conclusie dat hij niet genoeg had om alle stemmen te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Quad schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:01:
Mooi in Duitsland organiseren. d:)b
En dan ff in de laatste minuut een goal haha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
ScrooLoose schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:00:
[...]

Ik heb het hele gebeuren rond om de WK-bids niet gevolgd maar waarom zouden wij de enigste hebben die niet stonk ? en hoe weet je dat ?
Staat hier een heel stuk over, je mag ook nog het rapport lezen van 42 pagina's, maar dit vat 't beter samen ;) http://www.vi.nl/nieuws/f...land-nederland-schoon.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Gynnad schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:28:
[...]

:+

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste