Dank voor de link. Zoals ik het lees moet je altijd BTW betalen voor bestellingen buiten de EU. Het is volgens die link niet duidelijk aan te geven wanneer je invoerrechten betaald. Maar als je die wel moet betalen, dan moet je die berekenen over de kale prijs + verzendkosten + verzekeringskosten. De BTW betaal je daar nog eens overheen, dus ook over die invoerrechten. Maar de BTW heb ik bij "nu betalen" al afgerekend. Mag ik dan concluderen dat invoerrechten dan of al inclusief het afgerekende bedrag zijn, of niet van toepassing?stormfly schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:51:
[...]
https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu
Ja of niet, typisch een overheid website.
BTW: zit al in het Ali tarief
Invoerrechten: staat op 0% in de tabel
Inklaringskosten: die blijven dan als enige over?
EDIT:
[Afbeelding]
Het voorbeeld daaronder bevestigd dat min of meer; daar besteld men een kabel van €4,95. Dit ligt onder de grens van €150, waardoor geen invoerrechten verschuldigd zijn (de kale prijs is €146,99). De verzendkosten in het voorbeeld zijn €3,80. De BTW wordt dan berekend over de kale prijs + verzendkosten. Bij mijn bestelling zijn de verzendkosten €0,-.
Als ik dit goed interpreteer (en ik denk dat ik dat doe), dan ontloop je invoerrechten als je de kale uitvoering bestelt zonder geheugen en opslag, omdat je daarmee onder die €150,- blijft.