Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aghanim schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:46:
Misschien al eens eerder gevraagd maar ik heb het niet terug kunnen vinden. Sinds de update naar Android 6 worden de instellingen die ik in Kodi 17 doe niet onthouden merk ik. Het gaat om instellingen op het gebied van favorieten en hoe het Kodi 'homescreen' er uit ziet. Ik wil bijvoorbeeld Muziek en Speelfilm niet meer tonen en als ik dat in stel gaat het prima. Start ik daarna opnieuw Kodi dan staan deze instellingen weer op default en zie ik ze wederom staan. Hebben jullie dat ook en hoe kan ik dit oplossen?
Is dat niet gewoon een rechten kwestie? Dus chmod uitvoeren op het Kodi configuratie pad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vorkie schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:49:
[...]

Is dat niet gewoon een rechten kwestie? Dus chmod uitvoeren op het Kodi configuratie pad?
Geen idee, ik heb niks speciaals gedaan dus dacht dat het dan bij jullie ook zou moeten zijn. Hoe doe ik 'chmod'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:18
Xenergy>>

Had ik ook, totdat ik gewoon officieel hem afsloot, daarna onthield die het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23:18
rsca777 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:45:
Er is al even niets meer gepost over de X830C-modellen (100 Hz native paneel, 4K, IPS, ...).
M'n voorkeur neigt naar een Sony (o.a. wegens goede beeldverwerking), niet te duur en dan kom je snel bij deze reeksen uit. Jammer dat het IPS is. Wie hier op dit forum heeft dit toestel (x8305c, x8309c, ...) en is er tevreden mee? Hoe zit het met vertical banding, clouding, ghosting? Vallen de zwartwaarden echt zo hard tegen? M'n dank is groot voor jullie info.

Reviews zijn tamelijk gemiddeld over deze reeks: 7/10.

Opmerkelijk hier op Tweakers is dat de gebruikersreviews van x8309c beter zijn dan de x8305c. Kan dat ergens aan liggen?
Doe jezelf geen IPS aan. OLED is het beste, vind je dit te duur, dan zou ik kijken naar VA. Zelf heb ik een AUO AMVA3 paneel in mijn Sony, dit is wat betreft zwart waarden en contrast wel het beste wat goed betaalbaar is, naar mijn mening.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Jumpman schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:04:
[...]
Doe jezelf geen IPS aan.
Ik heb twee weken lang een 43XD8005 gehad, met een VA paneel.
Die heb ik terug gestuurd, vanwege banding maar ook vanwege de kijkhoeken.
Deze tv heeft zelfs voor een VA tv erg slechte kijkhoeken, er zijn VA panelen die het veel beter doen.
Eén plekje opschuiven op de bank bepaalde het verschil tussen een erg goed beeld en een lelijk flets beeld met veel color shifting. Bij een geheel rood beeld (bijv. opstartscherm Youtube) was een deel van het scherm fel rood terwijl het deel van het scherm wat iets verder verwijderd was, gewoon roze was geworden.
Zodra je recht voor het beeld zat was het beeld echt geweldig mooi maar zelfs onder een kleine hoek was het gewoon al bedroevend slecht.

Er staat nu sinds enkele dagen een 43XD8305 met IPS paneel en daar ben ik wel heel erg tevreden over.
Het zwart is minder diep dan bij de 43XD8005 maar de kleuren blijven bij alle zitposities prima, onder grote hoeken is er geen sprake van color shifting, het scherm wordt dan minder helder maar dat was bij het VA paneel ook het geval.
Het contrast is minder dan bij de VA tv maar absoluut goed genoeg voor dagelijks gebruik en zelfs in een donkere kamer vond ik het contrast helemaal niet slecht. Onder een grote hoek zie je dat het zwart meer op donkerblauw gaat lijken maar dat vind ik minder storend dan het fletse beeld met verlopende kleuren van het VA model.

Kortom, over de tv met VA paneel was ik niet tevreden en over het model met IPS paneel dus wel.
Afhankelijk van je kijksituatie (zit opstelling t.o.v. je tv) en je persoonlijke voorkeur zal je zelf moeten bepalen wat voor jou de beste keus is. Voor jou is dat een VA geworden, voor mij een IPS.
Maar ik zal daarom nog niet "doe jezelf geen VA aan" gaan adviseren, dat is gewoon te kort door de bocht.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier de verschillen uitgelegd: http://ca.rtings.com/tv/learn/ips-led-vs-va-lcd.

Persoonlijk vind ik een IPS laptop of computerscherm fijn, maar bij een TV kan ik niet aan het beeld wennen. Kijk dan ook vaak alleen films en series en gebruik de TV voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10 10:10
rsca777 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:45:
Er is al even niets meer gepost over de X830C-modellen (100 Hz native paneel, 4K, IPS, ...).
M'n voorkeur neigt naar een Sony (o.a. wegens goede beeldverwerking), niet te duur en dan kom je snel bij deze reeksen uit. Jammer dat het IPS is. Wie hier op dit forum heeft dit toestel (x8305c, x8309c, ...) en is er tevreden mee? Hoe zit het met vertical banding, clouding, ghosting? Vallen de zwartwaarden echt zo hard tegen? M'n dank is groot voor jullie info.

Reviews zijn tamelijk gemiddeld over deze reeks: 7/10.

Opmerkelijk hier op Tweakers is dat de gebruikersreviews van x8309c beter zijn dan de x8305c. Kan dat ergens aan liggen?
Ik heb de 49x8309c in de woonkamer en een 42w829b (uit mijn hoofd) op de slaapkamer. Dus 1 IPS paneel en 1 VA.

De zwartwaarden van de 49" zijn duidelijk minder goed dan die van de 42". Qua ghosting/banding en bleed zijn ze wat mij betreft gelijk. In scenes met een witte lucht, zie je de ghosting/banding duidelijk.

Soms irriteer ik me er aan, maar meestal niet. Tv wordt gebruikt voor Netflix, films, gewoon TV en gaming via Xbox One S (met HDR ondersteuning vreem genoeg). Heb aardig met de instellingen gespeeld en nu tevreden.

4k weergave is super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:32
Mijn moeder heeft een Sony 40W705C staan zijn. Nu zit er bij haar een of ander Sony specifiek besturingssysteem op, terwijl ik zelf gewoon op mijn 43W755C Android TV heb draaien. Is er een manier om die van haar ook bij te werken naar Android? Dan kan zij ook gewoon Spotify en Netflix draaien uit de app-store.

De firmware die er nu op staat is pkg3.001eua waarvan Sony zegt dat het de laatste versie is. Een zoektocht op internet en hier op GoT geeft geen duidelijkheid.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:47

HaTe

haat niet

CurlyMo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:11:
Mijn moeder heeft een Sony 40W705C staan zijn. Nu zit er bij haar een of ander Sony specifiek besturingssysteem op, terwijl ik zelf gewoon op mijn 43W755C Android TV heb draaien. Is er een manier om die van haar ook bij te werken naar Android? Dan kan zij ook gewoon Spotify en Netflix draaien uit de app-store.

De firmware die er nu op staat is pkg3.001eua waarvan Sony zegt dat het de laatste versie is. Een zoektocht op internet en hier op GoT geeft geen duidelijkheid.
Die TV draait niet met Android. Zie ook de Sony website en de topic start.
Je kan daar dus ook geen AndroidTV opzetten.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
HaTe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:25:
[...]

Die TV draait niet met Android. Zie ook de Sony website en de topic start.
Je kan daar dus ook geen AndroidTV opzetten.
Dat wist ik :) Ik vroeg me af of het ondertussen niet gewoon al mogelijk zou zijn.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-10 17:20
CurlyMo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:12:
[...]

Dat wist ik :) Ik vroeg me af of het ondertussen niet gewoon al mogelijk zou zijn.
Eh... nope. Nu niet, en zeg nooit nooit... maar nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
Ik krijg regelmatig de melding "Download mislukt" door het beeld :(
Heeft dat met de nieuwe update te maken die ik overigens niet hoef.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:21
Bij mij heeft de update ook niet veel goeds gedaan. (W809C)

Elke dag komt er wel de melding te staan dat de elektronische programma gids is vast gelopen. Kun je op wachten of oke drukken. Je kan op beide drukken, maar ik kan alleen weer tv kijken door de tv opnieuw op te laten starten.

Ik kijk tv via kpn decoder verbonden op hdmi2, dus die gids heb ik uberhaupt niet nodig, maar kan ik ook niet uitscbakelen?
Erg irritant!

Ook al fabrieksherstel gedaan, maar zelfde euvel komt steeds weer.
Qua android use gebruik ik kodi, spotify, youtube en de cast functie. Bedraad nerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Update draait hier sinds de release, tot nu toe geen problemen tegengekomen. Heb deze middels USB geïnstalleerd op de TV.

Plex, DS Video, Netflix, Spotify, Opera en een paar spelletjes.

Wordt vaak bestuurd middels de Sony App op de telefoon.
De Sony Bluray speler wordt ook netjes aangestuurd (wisselen van audio van TV of audio via de versterker)

TV zit direct aan de coaxkabel middels een Ci+ module (Ziggo) en is met WiFi verbonden op 5Ghz 11NA

Model: 50W807C

Ervaring is ook dat de TV een stuk sneller is geworden met opstarten, ook de verbinding is stabieler met de WiFi en Netflix (eigenlijk elke app) start na volledig opstarten vele malen sneller (met de vorige Android versie moest je echt wel even een paar minuten wachten)

Ik heb geen instellingen gewijzigd qua achtergrond zaken (zoals automatisch bijhouden etc)

[ Voor 0% gewijzigd door Vorkie op 12-03-2017 13:20 . Reden: Spotify vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kasper.....Vreemd, ik kijk ook via HDMI, weliswaar dan via Ziggo MediaBox XL, maar das zelfde principe als jij, en nog nooit is bij mij de Tvgids naar boven komen zetten... (43w756c)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:21
Sjah schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:19:
Kasper.....Vreemd, ik kijk ook via HDMI, weliswaar dan via Ziggo MediaBox XL, maar das zelfde principe als jij, en nog nooit is bij mij de Tvgids naar boven komen zetten... (43w756c)
Het is echt sinds de update iig.

Op de releasedag geinstalleerd. Sindsdien kwam het probleem. Toen dacht ik afgelopen vrijdag het te verhelpen door naar fabrieksinstellingen te gaan, maar helaas blijft het probleem zich voordoen.

Zal ik dan ergens iets hebben aan staan ofzo?

Enige wat ik gedaan heb na fabrieksinstellingen: --> de beginstappen doorlopen --> sony select & sony shelf gestopt --> kodi en spotify geinstalleerd

Van mij mag die epg ook gewoon niet eens op de achtergrond draaien als ik hem toch niet gebruik, geldt overigens voor veel apps/achtergrondservices. Jammer dat je maar weinig uit kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-10 16:23

woutur

Klauwtjes uit!

Het dagelijks vastlopen van de tv is nu verholpen. Euvel: USB HD die teveel stroom trekt (1000mah) terwijl de USB poort max 700 mah of 800 mah kan leveren. Ik heb de HD vervangen door een USB stick van 256 GB en deze werkt tot nu toe vlekkeloos. Diverse dingen die eerder misgingen (met timerrec opnemen in de nacht) gaan nu wel goed. Het zou overigens ook kunnen liggen aan het feit dat een HD in sleep mode gaat na zoveel tijd niet actief geweest te zijn en dat het systeem daarom vastloopt.

Ik ben nu een redelijke happy camper. Ik denk nog altijd dat een aantal dingen sneller kunnen maar qua stabiliteit begint het nu ergens op te lijken.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Kasper schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:04:
Bij mij heeft de update ook niet veel goeds gedaan. (W809C)

Elke dag komt er wel de melding te staan dat de elektronische programma gids is vast gelopen. Kun je op wachten of oke drukken. Je kan op beide drukken, maar ik kan alleen weer tv kijken door de tv opnieuw op te laten starten.
ik gebruik de guide wel. en ook hier soms die melding.
zeker niet elke dag maar wel irritant.
Mail gestuurd naar Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb sinds een paar dagen de 49XD8305 in huis.

Werkelijk een prachtig scherm. Ik stoor me alleen een beetje aan de heldere, witte rand bovenin het scherm, wat van de backlight lijkt te komen.
Bovenin beeld zie je een heldere, witte streep. Alleen bij sommige beeldkleuren te zien, zoals rood, blauw of groen. Zie op bijgevoegde foto van flatpanelshd.com. In een review daar zie je dit ook...

Komt dit door de backlight? Meer mensen die dit hebben met hun Sony?

Afbeeldingslocatie: https://www.flatpanelshd.com/pictures/sonyxd85_large_12.jpg

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als je je er aan stoort: terugsturen.
Doe je dit niet, dan blijf je toch steeds naar die streep kijken. Althans, zo ben ik ;-)
Ik heb een 43XD8305 en heb dit verschijnsel (backllight bleed) niet.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:11
freddyathlon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:44:
Ik heb sinds een paar dagen de 49XD8305 in huis.

Werkelijk een prachtig scherm. Ik stoor me alleen een beetje aan de heldere, witte rand bovenin het scherm, wat van de backlight lijkt te komen.
Bovenin beeld zie je een heldere, witte streep. Alleen bij sommige beeldkleuren te zien, zoals rood, blauw of groen. Zie op bijgevoegde foto van flatpanelshd.com. In een review daar zie je dit ook...

Komt dit door de backlight? Meer mensen die dit hebben met hun Sony?

[afbeelding]
Volgens mij moet je deze snel weer inpakken en ruilen, dit hoor gewoon niet,
en ik zou me er heel snel aan ergeren :X

Maar heb je het contrast ook heel hoog staan, heb je al gerommeld met de instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

absrnd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:11:
[...]

Volgens mij moet je deze snel weer inpakken en ruilen, dit hoor gewoon niet,
en ik zou me er heel snel aan ergeren :X

Maar heb je het contrast ook heel hoog staan, heb je al gerommeld met de instellingen ?
Ik heb niets gedaan met de settings. Dit is de 'standaard' beeldinstelling.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
freddyathlon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:12:
[...]

Dan snel retour ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

De foto in mijn post is van een review-site. Mijn exemplaar heeft dit ook lichtelijk en zojuist even bij BCC gekeken naar een Sony en daar kwam dit ook voor. Ik heb dan weer geen witte vlekken zoals ook vaak voorkomt.

Ik bedoel; het komt dus vaker voor en welke TV je koopt; het is dus een soort loterij.

Wat is die witte streep? Backlight toch?

[ Voor 10% gewijzigd door freddyathlon op 14-03-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
freddyathlon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:29:
[...]

De foto in mijn post is van een review-site. Mijn exemplaar heeft dit ook lichtelijk en zojuist even bij BCC gekeken naar een Sony en daar kwam dit ook voor. Ik heb dan weer geen witte vlekken zoals ook vaak voorkomt.

Ik bedoel; het komt dus vaker voor en welke TV je koopt; het is dus een soort loterij.

Wat is die witte streep? Backlight toch?
Ik heb zelf ook een Sony, en heb geen witte streep, misschien is de omkasting/frame niet goed geplaatst.

Speel eens een film met zwarte balken onder en boven, kijk of die witte streep nog steeds zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

absrnd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:45:
[...]

Ik heb zelf ook een Sony, en heb geen witte streep, misschien is de omkasting/frame niet goed geplaatst.

Speel eens een film met zwarte balken onder en boven, kijk of die witte streep nog steeds zichtbaar is.
Nee, bij zwarte balken onder en boven is er geen backlight te zien.

Ook in de Tweakers-review zie je het lichte backlight-balkje onder het kopje 'Backlight Uniformiteit' bij het eerste fotootje (lichtgrijze achtergrond op scherm - witte streep bovenin)

reviews: 49"-Sony XD83: ultra-hdtv voor een breed publiek

[ Voor 31% gewijzigd door freddyathlon op 15-03-2017 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-07 01:12
woutur schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:15:
Het dagelijks vastlopen van de tv is nu verholpen. Euvel: USB HD die teveel stroom trekt (1000mah) terwijl de USB poort max 700 mah of 800 mah kan leveren. Ik heb de HD vervangen door een USB stick van 256 GB en deze werkt tot nu toe vlekkeloos. Diverse dingen die eerder misgingen (met timerrec opnemen in de nacht) gaan nu wel goed. Het zou overigens ook kunnen liggen aan het feit dat een HD in sleep mode gaat na zoveel tijd niet actief geweest te zijn en dat het systeem daarom vastloopt.

Ik ben nu een redelijke happy camper. Ik denk nog altijd dat een aantal dingen sneller kunnen maar qua stabiliteit begint het nu ergens op te lijken.
Hoi Woutur

Ik zelf maak gebruik van een Seagate 3,5 inch HD die extern word gevoed via een adapter.
Werkt perfect zonder problemen :) .

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

alteaxl schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 00:33:
[...]

Hoi Woutur

Ik zelf maak gebruik van een Seagate 3,5 inch HD die extern word gevoed via een adapter.
Werkt perfect zonder problemen :) .

Succes
Dan kunnen we concluderen dat het echt aan de stroomvoorziening ligt. Voor kopers van USB HDs dus even opletten geblazen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
freddyathlon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:58:
[...]

Nee, bij zwarte balken onder en boven is er geen backlight te zien.

Ook in de Tweakers-review zie je het lichte backlight-balkje onder het kopje 'Backlight Uniformiteit' bij het eerste fotootje (lichtgrijze achtergrond op scherm - witte streep bovenin)

reviews: 49"-Sony XD83: ultra-hdtv voor een breed publiek
Het lijkt er op dat het een productie fout is van alle tv's, en het is aan je zelf of je deze retour doet, en dan voor een ander type gaat.
als de verkoper ook deze tv in de winkel heeft staan kan je daar op wijzen dat dit niet normaal is bij het retour brengen, of in de mail foto's toevoegen van andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
audiojunk schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:44:
Ik krijg regelmatig de melding "Download mislukt" door het beeld :(
Heeft dat met de nieuwe update te maken die ik overigens niet hoef.
Ik heb ineens geen wifi meer, als ik op scannen druk blijft die scannen maar vindt niks :(
Ik heb niks gedaan dus hoe dit ineens kan, hoop niet dat wifi stuk is.
Daarom waarschijnlijk ook de melding "download mislukt".

[ Voor 6% gewijzigd door audiojunk op 15-03-2017 09:53 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 23:35
woutur schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:22:
[...]

Dan kunnen we concluderen dat het echt aan de stroomvoorziening ligt. Voor kopers van USB HDs dus even opletten geblazen.
Ik heb een Toshiba 1TB 2,5" HD er aan hangen en die werkt tot zover eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

De Samsung S2 USB 3.0 dus niet. Wordt overigens ook niet herkend door mijn laptop. Vraagt gewoonweg te veel stroom bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 00:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

freddyathlon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:12:
[...]

On a side note, de standaard instellingen zijn wel beroerd. Veel te blauw en de helderheid staat veel te hoog.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Chaoss schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:25:
[...]

On a side note, de standaard instellingen zijn wel beroerd. Veel te blauw en de helderheid staat veel te hoog.
Ik zal daar nog eens mee aan de gang gaan inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Helderheid staat standaard op 50 dacht ik, die kun je wel onder de 30 brengen. Geloof dat ik de helderheid op 27 heb staan, 's avonds zou die zelfs op 22 kunnen maar ik vind het teveel moeite om dat steeds aan te passen :P

Lage helderheid zorgt uiteraard voor betere zwartwaardes en minder lightbleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
Welke versie van de Netflix App staat er bij jullie op? Ik heb het gevoel dat er sinds de update naar Android 6 een oude versie op staat.
Via de store gekeken voor een update maar de laatste versie is volgens de store geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Mijn 50w809C heeft last van afwisselende de helderheid tussen scenes. Ik heb de lichtsensor uitstaan, maar sinds vorige week merk ik ineens dat hij van licht naar donker gaat. Iemand oplossingen hiervoor? Heb hem ingesteld adhv rtings.com

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heb ik ook gehad, lag aan een andere instelling dan de sensor maar ik weet zo niet meer welke. Maar alle "beeldverbeteraas" kun je beter uitzetten.

Overigens is het overnemen van instellingen wat anders dan kalibreren. Om een tv echt te kalibreren heb je speciale apparatuur nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 16-03-2017 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Terrie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:55:
Mijn 50w809C heeft last van afwisselende de helderheid tussen scenes. Ik heb de lichtsensor uitstaan, maar sinds vorige week merk ik ineens dat hij van licht naar donker gaat. Iemand oplossingen hiervoor? Heb hem gekalibreerd adhv rtings.com
Dynamisch contrast uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik ga dat inderdaad is proberen, maar ik bedoel meer aan de hand van de instelling van rtings.com.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb advies nodig.

Ik merk dat de Sony 2015 line-up veel bugs heeft en nu sta ik op het punt om een SONY KD-49XD8077 te kopen, dit betreft dus een 2016 model. Ik vraag mij dan ook af of de 2016 modellen t.o.v. de 2015 modellen beter functioneren en niet zoveel bugs opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-10 13:23
Ik heb de KD-55S8505C maar nog steeds geen update naar android 6.0 beschikbaar voor me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-10 15:51
Android Marshmallow-update opgeschort voor Android TV van Sony - 1 maart 2017

We hebben besloten om de firmware-update van Android Marshmallow tijdelijk uit te stellen, zowel de automatische update als de downloadbare update via USB. De reden hiervoor is dat er enkele technische problemen zijn ontstaan tijdens de eerste reeks updates.

Hoewel we uiteraard begrijpen dat het gaat om een langverwachte update, ligt onze prioriteit bij het zorgen voor een consistent en vloeiend upgradeproces voor al onze klanten.

Onze tv-technici werken onvermoeibaar om de technische uitdagingen met betrekking tot deze belangrijke update op te lossen voor de Europese markt, en zullen de update zo snel mogelijk weer beschikbaar stellen. Dit betekent echter dat we niet volgens onze planning alle tv's vóór 8 maart kunnen upgraden.

We zullen deze pagina zo snel mogelijk bijwerken met meer informatie. Voeg deze pagina toe aan uw favorieten om op de hoogte te blijven en aankondigingen in de gaten te houden.

Hartelijk bedankt voor uw begrip en onze oprechte excuses voor het ongemak.

OPMERKING: Als u de update al met succes hebt geïnstalleerd, is deze aankondiging niet op u van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-10 23:22
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:51:

Ik merk dat de Sony 2015 line-up veel bugs heeft en nu sta ik op het punt om een SONY KD-49XD8077 te kopen, dit betreft dus een 2016 model. Ik vraag mij dan ook af of de 2016 modellen t.o.v. de 2015 modellen beter functioneren en niet zoveel bugs opleveren?
2015 en 2016 draaien exact dezelfde software, dus op dat gebied ga je niets winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 22:55

Mijn advies: wees zuinig met de bold teksten in je post. Teveel toegepast, komt dat onnodig beroerd over. Zowel op 2015 als 2016 modellen...

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman

De TV die je op het oog hebt heeft een IPS paneel, veel 2016 Sony's en volgens mij bijna alle 2015 modellen hebben een AMVA3 paneel, wat een mindere kijkhoek heeft, maar een veel beter contrast, diepere zwartwaarden en een lagere latency. Het is niet voor niets dat de 2015 modellen veel populairder zijn dan de 2016 modellen (dit zie je al aan de drukte in de topics hier op Tweakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Volgens mij ligt het eraan dat de 2016 lijn impopulair is, aan het feit dat ze de FHD de ballen hebben afgesneden in 2016....geen Android, geen 100Hz, minder mooi uiterlijk. Als dat niet zo was, maar wel ips, had het nog steeds een perfect lopende lijn geweest, die 2016 FHD lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie wel voor de reacties. Nu ben ik nog verder van huis haha. Mijn vader heeft een Sony tv uit 2015, een x83c geloof ik. Heb er niet zoveel verstand van, ik vind het alleen super handig dat er een android systeem opzit. Wat mij alleen niet bevalt aan die TV is dat ie ten opzichte van een Samsung tv bijvoorbeeld erg donker is. Beeld is voor de rest super.

Maar goed ik ga die hele 2016 line-up nu dus in de ban gooien en dan toch maar een 2015 model aanschaffen. Iemand tips voor een model uit 2015 van max. 1000 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 23:04
Momenteel staat de SONY KD-55SD8505 voor een mooie prijs op ibood.nl, zijn helaas weinig reviews over deze TV te vinden.

Iemand ervaringen met dit model? TV zal voornamelijk gebruikt worden voor films/ series (pc & netflix), ps4(pro). Beschik over een losse 5.1 audio set, dus speaker kwaliteit is niet belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:05

SebasFM

BOFH

co2301 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 07:47:
Momenteel staat de SONY KD-55SD8505 voor een mooie prijs op ibood.nl, zijn helaas weinig reviews over deze TV te vinden.
Volgens deze pagina op Tweakers is het introductiejaar van de TV 2016, dus wellicht dat je hier meer mensen tegen komt met ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

absrnd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:22:
[...]

Het lijkt er op dat het een productie fout is van alle tv's, en het is aan je zelf of je deze retour doet, en dan voor een ander type gaat.
als de verkoper ook deze tv in de winkel heeft staan kan je daar op wijzen dat dit niet normaal is bij het retour brengen, of in de mail foto's toevoegen van andere sites.
Ik heb de beslissing gemaakt; deze Sony gaat terug (49XD8305). Ook omdat het scherm wel erg reflecteert en dit bij gamen overdag in een lichte kamer niet te doen is.
Hij staat nu een dikke week thuis maar ik kan er niet blij mee worden.

Ik ben Sony-fan en mijn oog valt nu op de 55XD9305. Ook kijk ik naar de Samsung KS8000. Beiden zijn op papier vrijwel gelijk. Zo gigantisch helder als de Samsungs zijn hoeft ook niet direct. Daarom wil ik graag vragen of er mensen zijn hier die eenzelfde vergelijk hebben moeten doen en voor een bepaald model hebben gekozen.

De bouwkwaliteit van de Sony lijkt mij veel beter, maar hoe zit dit met beeld?
Haalt deze Sony echt betere resultaten dan degene die ik nu nog heb en haalt deze betere HDR prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier een Sony KDL-55W809C in de woonkamer en een Samsung EU43KU6000 in een andere ruimte voor de PlayStation 4 Pro en de PC. Het beeld van de Sony is gewoon subliem (Okay, OLED is beter:) ) het beeld van de Samsung is ook erg goed en een TV heerlijk om mee te gamen (UHD, VA en lage latency, wel slechtere kijkhoeken). De huiskamer TV ga ik pas upgraden als 2160p HDR gangbaar is en HDMI 2.1 in de televisie lijnen en randapparatuur is opgenomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 19-03-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
freddyathlon schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:02:
[...]

Ik ben Sony-fan en mijn oog valt nu op de 55XD9305. Ook kijk ik naar de Samsung KS8000. Beiden zijn op papier vrijwel gelijk.
In deze prijsklasse zou ik dan eerder voor een Oled tv gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

audiojunk schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:55:
[...]

In deze prijsklasse zou ik dan eerder voor een Oled tv gaan.
Beide TV's zijn 4K, HDR en een € 1.900,- verkoopprijs. OLED heeft zeker mijn interesse, alleen is dit kwa prijs niet vergelijkbaar, zeker niet met 4K.

Ik waardeer je reactie absoluut. Kun je mij eens vertellen welke OLED 4K in een normale prijscategorie echt topprestaties levert?

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
Waarom komen XD-kopers naar dit 2015 topic..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
freddyathlon schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:56:
[...]

Beide TV's zijn 4K, HDR en een € 1.900,- verkoopprijs. OLED heeft zeker mijn interesse, alleen is dit kwa prijs niet vergelijkbaar, zeker niet met 4K.

Ik waardeer je reactie absoluut. Kun je mij eens vertellen welke OLED 4K in een normale prijscategorie echt topprestaties levert?

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Er zijn 2 topics op Tweakers waar veel te vinden is:

\[Prijs-discussie] OLED Televisies

OLED televisies

Maar momenteel alleen LG voor onder de 2000€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
Motion2 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:31:
Welke versie van de Netflix App staat er bij jullie op? Ik heb het gevoel dat er sinds de update naar Android 6 een oude versie op staat.
Via de store gekeken voor een update maar de laatste versie is volgens de store geïnstalleerd.
Iemand die dit voor mij even wil checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersymmetry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 08:49
Motion2 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:16:
[...]

Iemand die dit voor mij even wil checken?
Klopt, ik had het een paar weken terug ook al gepost:

Op zich bevalt de 6.0 update goed, alles loopt redelijk vlot, maar vreemd genoeg heb ik geen 5.1 geluid meer bij de Netflix app? Er is bij de audio opties in de app ook geen mogelijkheid meer om stereo of 5.1 te selecteren? Al bij verschillende films en series gekeken, maar bij geen van alle is het aanwezig.

Lijkt me ook een oude versie toe. Ik heb ondertussen Netflix gebeld en die raadden me aan Sony te bellen hierover. Nog niet gedaan trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Supersymmetry op 20-03-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
Supersymmetry schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:57:
[...]

Klopt, ik had het een paar weken terug ook al gepost:

Op zich bevalt de 6.0 update goed, alles loopt redelijk vlot, maar vreemd genoeg heb ik geen 5.1 geluid meer bij de Netflix app? Er is bij de audio opties in de app ook geen mogelijkheid meer om stereo of 5.1 te selecteren? Al bij verschillende films en series gekeken, maar bij geen van alle is het aanwezig.

Lijkt me ook een oude versie toe. Ik heb ondertussen Netflix gebeld en die raadden me aan Sony te bellen hierover. Nog niet gedaan trouwens.
Welk versie nummer heb je? Ben ook benieuwd of iemand met Android 5.1 ook zijn versie nummer wilt posten zodat we het kunnen vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-10 17:20
Motion2 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:14:
[...]

Welk versie nummer heb je? Ben ook benieuwd of iemand met Android 5.1 ook zijn versie nummer wilt posten zodat we het kunnen vergelijken
Hier het volgende:

Software version: 3.3.2-1530 R 2015.1 android-23-JPLAYER2
Netflix version: nrdapp 2015.1.2 / nrdlib 2015.1.2 / mdxlib 2015.1.2 / mdxjs / nrdjs v2.21.27
UI Build: UI-release-20170303-4200_11-gibbon-sapphire-darwinql

Dit zijn volgens mij de relevante dingen.

Iemand trouwens wel eens geprobeerd de 'normale' netflix app te sideloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Is er eigenlijk al bekend wanneer de update naar Android 6 weer wordt aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tiguan schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:23:
Is er eigenlijk al bekend wanneer de update naar Android 6 weer wordt aangeboden?
Nou als het dezelfde update is als die ik erop gooide zou ik lekker 5.1 erop laten. want het valt niet mee, de irritatites rondom deze Fw groeien bij mij, en ik heb nog wel een mediabox , kortom daarmee hebje al niet zoveel met de smartTv/DVB-c kanalen te maken, toch irriteer ik me. Ik noem, reboots, ik noem niet aan gaan, ik noem in beeld blijven van het menu bovenin, ik noem geen beeld als ik naar mediabox omschakel, daarnaast oude bugs, als aan laten staan van wifi terwijl ik die uitzette, of niet goed staan van de systeem-tijd.
Als er een update van de 6.0 update komt, die beter is, dan uiteraard, willen we hem wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Android 6 draait bij mij als een zonnetje op de 65x8505c... Tja dat DTS problem is er nog steeds in Plex en Kodi maar ik gebruik sinds kort de native player (icm DS video) van sony en die doet het wel goed. Nadeel is dat ik de ondertitels handimatig in de MKV moet zetten omdat hij geen losse srt bestanden herkend.. :-) Iets wat ik misschien nog wel kan automatiseren ook...

Mij mij geen reboots andere klachten die ik hier lees. Het is voor mij wachten op Android 7 (nougat) :-) want die hebben ze ook al aangekondigd voor de 2015 modellen.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1484553703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Is het iemand al gelukt om WII games of gamecube games te laten draaien op een Sony android tv? SNES en N64 games doen het prima op mijn XD8307c

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Theo27 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:05:
Is het iemand al gelukt om WII games of gamecube games te laten draaien op een Sony android tv? SNES en N64 games doen het prima op mijn XD8307c
Daar is de TV niet snel genoeg voor. Je zou eventueel met Moonlight een emulator kunnen streamen die op je PC draait.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10 03:12

Turfschipper

Hup NAC

Ik zie dat de tijd niet een uur is verzet op mijn TV in bv the guide. Gaat dat nog gebeuren automatisch? Of moet ik dat zelf ergens doen?

809c android tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 15:48
Turfschipper schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:40:
Ik zie dat de tijd niet een uur is verzet op mijn TV in bv the guide. Gaat dat nog gebeuren automatisch? Of moet ik dat zelf ergens doen?

809c android tv...
De tijd van de TV is (zover ik zie) overal automatisch aangepast naar zomertijd. X85c hier, met Android 6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:51

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Theo27 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:05:
Ik denk dat de GPU daar niet krachtig genoeg voor is. Natuurlijk is de processor/GPU sterker dan wat in een gamecube zat, maar emuleren kost ook een hoop extra kracht. Wii lijkt me sowieso helemaal onhaalbaar.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

outlandos schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:48:
[...]

De tijd van de TV is (zover ik zie) overal automatisch aangepast naar zomertijd. X85c hier, met Android 6.0.
Hmmmm..... ook bij de tv guide? Die loopt een uur achter bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Turfschipper schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:45:
[...]

Hmmmm..... ook bij de tv guide? Die loopt een uur achter bij mij.
Ja, ook daar staat de tijd goed. Ik kijk gewoon via de coax kabel (Ziggo) TV trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ok. Ik via de C+ Ziggo kaart in mijn TV.

Nou, ok, dankjewel voor je antwoorden. Ik ga eens kijken hoe ik hem 'bij de tijd' krijg, ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Turfschipper schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:52:
Ok. Ik via de C+ Ziggo kaart in mijn TV.

Nou, ok, dankjewel voor je antwoorden. Ik ga eens kijken hoe ik hem 'bij de tijd' krijg, ;-).
Ja, ik dus ook via C+. Nou succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Helaas ook ik regelmatig problemen na de update. Heb al hersteld, maar helaas:

- TV reageert niet meer op afstandsbediening, aan en uit lukt ook niet. Stekker er uit is de enige oplossing.
- Wisselen van bron blijft vaak beeld op zwart, afstandsbediening reageert wel, dus lang op uit-knop voor reset.

Best wel irritant. Zo zie je maar dat ik liever een tvOS heb dan een Android TV OS wat veel te veel bugs bevat.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 16:45
Ik heb zelf de update niet uitgevoerd. En mijn TV vertoont heel veel van dezelfde problemen. Spontane reboots, niet reageren op de afstandsbediening, HDMI problemen, ...
Het vreemde is, dat ik deze problemen niet had voordat de uitrol naar 6.0 gebeurde.
Waarschijnlijk puur toeval, maar het is opvallend dat ik nu dagelijks problemen heb. Ervoor had ik misschien een maal om de 3-4 maanden eens een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb dit weekend m'n tv ook 2 keer moeten herstarten. Ik heb de update ook niet gedaan. Dit is toch supervaag of niet dan? Normaal gesproken hoef ik dat echt nooit te doen.

De eerste keer wilde hij gewoon niet aan gaan met de AB. Dus ik heb 't snoertje er maar ff uitgetrokken. De tweede keer deed alles 't wel behalve digitale tv, net alsof de coax kabel er niet in zat. Ik zat ondertussen ook te klooien met de Horizon box. Ik heb 't idee dat dat ding ook problemen buiten zijn eigen doosje veroorzaakt. Na vanavond zal ik de Horizon eens een weekje compleet afkoppelen, kijken of m'n problemen dan weg zijn. Heb tegenwoordig veel last van artifacts in beeld bij digitale tv.

[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 27-03-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:44

W84

Mijne loopt de laatste tijd ook te kutten. Ik heb geen update gedaan, maar het toestel zit toch echt dingen te updaten in de nacht (waarschijnlijk apps of services?). Alle auto downloads staan uit trouwens. Blijft gek.

Meest recente probleem: Bij aanzetten blijft het scherm zwart en kort daarna begint de led rood te knipperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Het tweak-gehalte van deze Tv's was ooit leuk, maar nu het terug komt, is er niet meer zoveel aan, en nu die lijn 2 jaar oud is, vraag je je af....waar ligt het einde?
Misschien een idee om een Sony-Android Fw topic af te splitsen, zo laat je de 2016 (en nu zelfs 2017) Sony Tv-eigenaars ook meedoen....alhoewel er uiteraard ook eea te volgen is op de Sony fora (Uk en Nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
W84 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:53:
Mijne loopt de laatste tijd ook te kutten. Ik heb geen update gedaan, maar het toestel zit toch echt dingen te updaten in de nacht (waarschijnlijk apps of services?). Alle auto downloads staan uit trouwens. Blijft gek.

Meest recente probleem: Bij aanzetten blijft het scherm zwart en kort daarna begint de led rood te knipperen.
Je moet voor de grap eens al jouw posts hier onder elkaar zetten. Jouw toestel moet echt een hele hoop fratsen hebben. Ik zou allang terug ermee naar de winkel zijn geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 27-03-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

outlandos schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:07:
[...]

Je moet voor de grap eens al jouw posts hier onder elkaar zetten. Jouw toestel moet echt een hele hoop fratsen hebben. Ik zou allang terug ermee naar de winkel zijn geweest.
Ja dat lijkt mij ook niet goed inderdaad. Ik heb laatst sinds de Android 6 update voor het eerst een fout ontdekte en een reboot gehad. Dat was na het plannen van een opname.. Ik vind sowieso het hele opname gedeelte van de TV slecht, dus hoop dat dat met de toekomstige Android 7 update aangepakt wordt. Het lijkt er nu namelijk op dat als hij opneemt dat het beeld ook perse zichtbaar moet zijn, terwijl dit eigenlijk op de achtergrond zou moeten gebeuren.

[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 27-03-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

De winkel waar ik 'm gekocht heb is failliet en ik heb gewoon geen zin in dat gedoe. De problemen zijn er niet altijd gelukkig en ik denk dat het ook komt omdat ik wel steeds nieuwe apps download en update, maar niet de TV. En verder haal ik ook altijd de TV van het stroom als we weekendjes weggaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

W84 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:08:
En verder haal ik ook altijd de TV van het stroom als we weekendjes weggaan...
Daar zit je probleem! Ik heb dat een tijd ook gedaan, maar kreeg er erg veel problemen mee. Apps die opeens instellingen kwijt waren, rare crashes etc..
Het is ook bijna zinloos om het te doen, de TV gebruikt in standby maar 0.8W, dat is nog geen 1,5 euro per jaar! Dit geldt alleen als je het automatisch aanzetten bij afspelen van media van andere apparaten (zoals Chromecast) uit hebt staan. Als je dat wel hebt, dan is het iets minder dan 7W, dus zo'n 12 euro per jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 27-03-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ah, dus toch... Het viel me indd op dat het altijd gaat opspelen na een weekendje weg. Maar niet meer doen dus! Meestal ook bang voor brand. :p

[ Voor 19% gewijzigd door W84 op 27-03-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Het kan wel, als je 'm netjes afsluit. Maar of de moeite opweegt tegen de stroombesparing, vraag ik me af.

[ Voor 47% gewijzigd door tiguan op 27-03-2017 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84

W84

Netjes afsluit? Hoe doe je dat? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik zat er net naar te zoeken, maar volgens mij kan dat niet eens 8)7

Herstarten kan wel, maar echt shutdown niet zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Nee, precies. Dat vasthouden van de aan-/uitknop werkt prima, maar dan is die weer aan. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 22:55
Itt 5.1 heeft de update naar 6 me alleen maar random restarts opgeleverd.Een keer per week zeker. En daarnaast weinig tot geen verbetering... De overstap naar Marshmallow zou bovendien snelle(re) fixes en updates van Google direct krijgen. Daar is tot nu toe ook geen sprake van.

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Als ik hem nu echt uit moet hebben, dan druk ik de power knop lang in tot hij gaat herstarten. Daarna wacht ik tot het beeld zwart is of tot het sony logo in beeld komt. Dan trek ik de stekker er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Robus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:20:
Itt 5.1 heeft de update naar 6 me alleen maar random restarts opgeleverd.Een keer per week zeker. En daarnaast weinig tot geen verbetering... De overstap naar Marshmallow zou bovendien snelle(re) fixes en updates van Google direct krijgen. Daar is tot nu toe ook geen sprake van.
Hier doet Android 6 het prima: nog maar een reboot gehad sinds de update. Verder ook geen rare fratsen of wat dan ook. Ik hou mijn TV te allen tijde aan de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-16
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 18:12
hallo medetweakers,

Ik heb een 809C en die kan niet helemaal goed met de nieuwe zomertijd meegaan, hebben meer mensen daar last van? Gisteren zag ik dat de guide niet mee ging qua tijd (liep een uur achter). Nu is de tijd in de guide wel goed maar zijn de vooringeprogrammeerde wekelijkse opnames de weg kwijt, deze starten nu te laat.

En is er een manier om handmatig de tijd te veranderen. Dat is bij niet mogelijk, ik kan drukken op instellingen>datum & tijd> tijd maar dan kan ik echt niets activeren. Nada, reboot niet helpen, stroom eraf ook niet. Waar is dit aan gekoppeld? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:27
HaTe schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:20:
Als ik hem nu echt uit moet hebben, dan druk ik de power knop lang in tot hij gaat herstarten. Daarna wacht ik tot het beeld zwart is of tot het sony logo in beeld komt. Dan trek ik de stekker er uit.
Stekker uit bootende computer trekken (want dat zijn het inmiddels), niet echt een goed idee. Ik trek nooit de stekker uit en heb 6.0 nu paar weken lopen, 0 crashes.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ok, maar wat is dan de beste manier om 'm uit te zetten? Stel je wil je tv verplaatsen ofzo, dan moet ie toch ook ff uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
tiguan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:38:
Ok, maar wat is dan de beste manier om 'm uit te zetten? Stel je wil je tv verplaatsen ofzo, dan moet ie toch ook ff uit.
De TV voor minimaal een uur in standby (wat veel mensen zien als uit) hebben staan, alvorens de stekker er pas uit te trekken. Dat is de minst slechte manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de update van marshmallow direct uitgevoerd toen deze beschikbaar was en niet lang daarna heb ik fabrieks instellingen terug gezet, alles opnieuw ingesteld en geinstalleerd en toen een reset gedaan (uit knop ingerukt houden tot hij opnieuw opstart) en sindsdien geen problemen meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wil toch even een tegengeluid laten horen tegen " je moet de stroom erop laten staan" . Sinds wanneer sta jij en je stroom in dienst van een apparaat, wat als je een lang weekend weg gaat, of je bent van de strekking dat een dag weg al genoeg is voor hoofdschakelaar uitgaat? En dan nog iets, ik hoor niemand erover dat de Sony Android wel ns spontaan aangaat als je van huis bent, wie heeft daar zin in? Zelf ben ik dus van bijna elke dag gaat de stroom eraf, en de storingen had ik half jaar lang nooit (zolang ik hem heb, en met 5.1 draaide), maar nu sinds 6.0 af en toe wel (niet veel, maar het was niet)......gaan we dus nu mij ook maar verwijten dat ik stroom eraf haal..? Zoja, lees dan nog 'ns dat het NIET was met 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:55
F-16 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:13:
hallo medetweakers,

Ik heb een 809C en die kan niet helemaal goed met de nieuwe zomertijd meegaan, hebben meer mensen daar last van? Gisteren zag ik dat de guide niet mee ging qua tijd (liep een uur achter). Nu is de tijd in de guide wel goed maar zijn de vooringeprogrammeerde wekelijkse opnames de weg kwijt, deze starten nu te laat.

En is er een manier om handmatig de tijd te veranderen. Dat is bij niet mogelijk, ik kan drukken op instellingen>datum & tijd> tijd maar dan kan ik echt niets activeren. Nada, reboot niet helpen, stroom eraf ook niet. Waar is dit aan gekoppeld? Iemand een idee?
Ik heb hier de oplossing voor.
Wel een hele gare oplossing, maar het werkt.
Hoop dat je een smartphone hebt.
Ikzelf heb een Iphone en de Sony Video & TV SideView app geinstalleerd op mijn iphone.
(Afstandsbediening op je telefoon).
Dan ga je idd op de tv naar instellingen>datum & tijd>
Dan open je de app op je telefoon en kies je voor afstandsbediening functie in de phone en dan Muismodus. Nu kan je met je telefoon met de muis de tijd aanpassen. Gek maar waar.

[ Voor 3% gewijzigd door kevinmastah2005 op 27-03-2017 23:32 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ibood.com/extr...1_dashboard_bq_template_0

De KD-65X9005C is nu voor 1400 euro te koop op IBOOD?

Doen?

Online wat videos gezien over softwareproblemen, maar die zijn al redelijk oud. Is dit opgelost? mensen ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-10 21:28
Ik ben hier ook erg benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:07:
http://www.ibood.com/extr...1_dashboard_bq_template_0

De KD-65X9005C is nu voor 1400 euro te koop op IBOOD?

Doen?

Online wat videos gezien over softwareproblemen, maar die zijn al redelijk oud. Is dit opgelost? mensen ervaring?
Als je hem niet aan zet is het zeker een goede koop (mooi design stuk :P ). De software problemen zullen niet het ergste eraan zijn (voor zover ze niet al opgelost zijn).
Naast dat er een IPS paneel in zit (eigen afweging van de voor- en nadelen maken) werd er ook relatief veel medling gemaakt van dit soort dingen: YouTube: Sony 4k 65 inch x90c light leakage part 1

En er is een Tweakers review van zie ik YouTube: Sony 65"-X90C - De dunste uhdtv ooit

Weet niet precies wat ie kost maar waarschijnlijk heeft de 65XD7505 een beter beeld (wel ook IPS) en sowieso de nieuwere SoC waarop Android TV wat soepeler loopt.

Blijft in je achterhoofd wel aantrekkelijk om een gokje te wagen puur vanwege het design (er is natuurlijk net zo goed de kans dat je er eentje krijgt zonder licht lekkage en ander uniformiteitsissues) maar waarschijnlijk wordt je vrolijker van een 55" OLED voor net iets meer bij de aankomende acties ...

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 28-03-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Net de Ziggo go app geinstalleerd op de tv maar hij reageert niet op de afstandsbediening. Weet iemand misschien een oplossing want ik kan nu niet inloggen.

Scrooge NL

Pagina: 1 ... 93 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297