EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Scrooge NL
suc6
Weet je daar toevallig meer over?apis29 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:06:
maar waarschijnlijk wordt je vrolijker van een 55" OLED voor net iets meer bij de aankomende acties ...
39
Dat kwam uit het prijzen topic: van D in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies"
Bedankt!apis29 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:59:
[...]
Dat kwam uit het prijzen topic: van D in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies"
39
Wat denken jullie over 55W809c? Staat voor 750 euro op televisiewinkel. Ik heb nu 48W705C maar die is te klein voor mij. Ik heb hem nodig voor PS4.
In principe een goede tv ja, zie wel dat het een retourtje is maar je kan hem zelf ook beoordelen. Alleen geen HDR ondersteuning vlgns mij .... [ook ff nakijken of er een update naar Android 6 voor is]WinterX schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 01:05:
Hoi,
Wat denken jullie over 55W809c? Staat voor 750 euro op televisiewinkel. Ik heb nu 48W705C maar die is te klein voor mij. Ik heb hem nodig voor PS4.
[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 30-03-2017 23:43 ]
nope werkt ook niet helaas. toevallig zag ik 2 pagina's terug dat het een bug in deze firmware iskevinmastah2005 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:30:
[...]
Ik heb hier de oplossing voor.
Wel een hele gare oplossing, maar het werkt.
Hoop dat je een smartphone hebt.
Ikzelf heb een Iphone en de Sony Video & TV SideView app geinstalleerd op mijn iphone.
(Afstandsbediening op je telefoon).
Dan ga je idd op de tv naar instellingen>datum & tijd>
Dan open je de app op je telefoon en kies je voor afstandsbediening functie in de phone en dan Muismodus. Nu kan je met je telefoon met de muis de tijd aanpassen. Gek maar waar.
Ook ff de app geprobeerd maar krijg zodra ik een film of series wil afspelen wordt het beeld groenTheo27 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:10:
Nee heb de APK gedownload en via USB eropgezet maar de AB werkt niet met de app.
ook bij de oude Horizon app die eerst wel werkte.
Heeft iemand de Ziggo go welk goed werken?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Nouja, goed. Alles op zijn kant behalve de video's afspelen, dat gaat wel in goed landscape.audiojunk schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:42:
[...]
Ook ff de app geprobeerd maar krijg zodra ik een film of series wil afspelen wordt het beeld groen![]()
ook bij de oude Horizon app die eerst wel werkte.
Heeft iemand de Ziggo go welk goed werken?
Heb al een app gebrobeerd die ziggo go in landscape forceerd. Dat werkt, maar zodra je video's gaat afspelen zijn ze niet fullscreen.
Iemand daar al een oplossing voor gevonden?
Hier heb ik een KDL55-W809C (december 2015 gekocht) het is mijn beste TV aankoop tot op heden! Het beeld is erg goed! Het enige nadeel is, is dat het geen 2160p HDR TV is. Maar voor een woonkamer TV is hij erg goed (Er is nog te weinig content met 2160p HDR) en het design is echt schitterend. Zie productreview: Sony Bravia KDL-55W809C Zwart review door Jumpman"]hier mijn review.WinterX schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 01:05:
Hoi,
Echter voor mijn Playstation 4 Pro heb ik even een tussenoplossing gekocht, totdat HDMI 2.1 (want veel meer bandbreedte en 2160p60 HDR Chroma 4:4:4) beschikbaar komt in de vorm van een Samsung UE43KU6000 (was € 405,00), deze heeft een wel 2160p HDR (al moet je hem niet voor HDR kopen) en een goed VA paneel met een lage latency.
Afgelopen vrijdag was de Sony KDL55-X8505C voor € 849,95 bij iBood, ik hoop dat je die niet gemist hebt, dit was eigenlijk de beste oplossing voor jou (lage prijs en meteen 2160p met HDR10).
[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 03-04-2017 12:37 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Ik heb hem besteld. Heeft onwijs veel reacties gekregen op IBOOD, velen mensen balen dat ze hem niet gescoord hebben. Hij was in de middag al uitverkocht. Ik hoop dat ie goed zal bevallen. Alleen jammer dat ie zwart is en niet zilver/grijs.Jumpman schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:27:
[...]
Hier heb ik een KDL55-W809C (december 2015 gekocht) het is mijn beste TV aankoop tot op heden! Het beeld is erg goed! Het enige nadeel is, is dat het geen 2160p HDR TV is. Maar voor een woonkamer TV is hij erg goed (Er is nog te weinig content met 2160p HDR) en het design is echt schitterend. Zie productreview: Sony Bravia KDL-55W809C Zwart review door Jumpman"]hier mijn review.
Echter voor mijn Playstation 4 Pro heb ik even een tussenoplossing gekocht, totdat HDMI 2.1 (want veel meer bandbreedte en 2160p60 HDR Chroma 4:4:4) beschikbaar komt in de vorm van een Samsung UE43KU6000 (was € 405,00), deze heeft een wel 2160p HDR (al moet je hem niet voor HDR kopen) en een goed VA paneel met een lage latency.
Afgelopen vrijdag was de Sony KDdL55-X8505C voor € 849,95 bij iBood, ik hoop dat je die niet gemist hebt, dit was eigenlijk de beste oplossing voor jou (lage prijs en meteen 2160p met HDR10).
Hier ook nog even getwijfeld afgelopen vrijdag. Maar gezien ik het nog wel een jaar uithoud met de KDL-55W809C (eigenlijk dezelfde TV alleen geen UHD en HDR10), toch besloten te wachten op een betaalbare UHD OLED met HDMI 2.1 ergens volgend jaar.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:48:
[...]
Ik heb hem besteld. Heeft onwijs veel reacties gekregen op IBOOD, velen mensen balen dat ze hem niet gescoord hebben. Hij was in de middag al uitverkocht. Ik hoop dat ie goed zal bevallen. Alleen jammer dat ie zwart is en niet zilver/grijs.
Ik heb hem ook ruim een jaar nu. En het is een prima TV. Echter mist de software wel enige zaken die ik graag zou willen, zoals bv een goede pip functie en bluetooth audio ondersteuning.WinterX schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 01:05:
Hoi,
Misschien komt dat nog, maar ga er maar niet van uit. Kan het wat dat betreft niet tegen vallen.
[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 04-04-2017 00:11 ]
Er staat een bericht op de TV, dat Sony tijdelijk gestopt is met de OTA update, omdat er problemen ondervonden zijn met de update. Je kan hem wel handmatig updaten naar Android TV 6.0.tiguan schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 00:10:
Ondertussen is 't april. Is er al wat bekend over de update naar Android 6, of die nog een keer (weer) gaat komen?
Zelf heb ik niets dat het niet doet, of dat ik nog zou wensen.
Als ik jou was zou ik mooi bij 5.1 blijven. Ik heb de 6.0 draaien maar het zit vol bugs:tiguan schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 00:10:
Ondertussen is 't april. Is er al wat bekend over de update naar Android 6, of die nog een keer (weer) gaat komen?
- Spontane reboots, bijvoorbeeld bij het wisselen van HDMI input
- Regelmatig reboot nodig om bepaalde zaken zoals Chromecast of Apps weer te laten werken
- Soms meldingen in beeld dat Youtube is gestopt terwijl deze niet open staat
- App volgorde op Home Screen word niet onthouden
- 3x op powerbutton moeten klikken om de TV uit te krijgen ( gaat dan 2x weer direct aan )
Had zelfs afgelopen weekend dat ik een 1080p beeld maar voor een kwart zag over het hele beeld.
Moest 2x rebooten voordat het weg was.
Ik maak verder GEEN gebruik van een CI+ module, dus alleen Apps + HDMI inputs.
Sony heeft erg echt een potje van gemaakt met deze update en ik hoop dat ze snel wat zaken gaan fixen.
Ik zie alleen een update knop op het homescreen die naar een website verwijst. Verder staat er niks over dat ie gestopt is?Jumpman schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 00:16:
[...]
Er staat een bericht op de TV, dat Sony tijdelijk gestopt is met de OTA update, omdat er problemen ondervonden zijn met de update. Je kan hem wel handmatig updaten naar Android TV 6.0.
Zelf heb ik niets dat het niet doet, of dat ik nog zou wensen.
Wat lees je op die website?tiguan schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:19:
[...]
Ik zie alleen een update knop op het homescreen die naar een website verwijst. Verder staat er niks over dat ie gestopt is?
Hier een 43W809C en ik herken geen van bovenstaande zaken. Ik heb 1 keer gehad dat de tv spontaan weer aanging nadat ik hem uitgezet had. Verder is de guide behoorlijk geoptimaliseerd en werkt de TV wat vlotter.Motion2 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:59:
[...]
Als ik jou was zou ik mooi bij 5.1 blijven. Ik heb de 6.0 draaien maar het zit vol bugs:
- Regelmatig reboot nodig om bepaalde zaken zoals Chromecast of Apps weer te laten werken
- 3x op powerbutton moeten klikken om de TV uit te krijgen ( gaat dan 2x weer direct aan )
Had zelfs afgelopen weekend dat ik een 1080p beeld maar voor een kwart zag over het hele beeld.
Sony heeft erg echt een potje van gemaakt met deze update en ik hoop dat ze snel wat zaken gaan fixen.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Hmm vreemd. Ik heb een 55X8509C.. Op de Sony forums staat het vol met berichten met dezelfde issueswoutur schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:42:
[...]
Hier een 43W809C en ik herken geen van bovenstaande zaken. Ik heb 1 keer gehad dat de tv spontaan weer aanging nadat ik hem uitgezet had. Verder is de guide behoorlijk geoptimaliseerd en werkt de TV wat vlotter.
Hier lijkt wat anders aan de hand, als ik jou was zou ik de TV een harde reset geven.Motion2 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:59:
[...]
Als ik jou was zou ik mooi bij 5.1 blijven. Ik heb de 6.0 draaien maar het zit vol bugs:
Hoevaak heb je dit gedonder? Als hte dagelijk is, zou ik ook een reset proberen. Ajs he et zoals ik 1x per 2 weken hebt, niet.Motion2 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:01:
[...]
Hmm vreemd. Ik heb een 55X8509C.. Op de Sony forums staat het vol met berichten met dezelfde issues
Het verschilt, soms bijna elke dag en soms een tijd niet.Sjah schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:38:
[...]
Hoevaak heb je dit gedonder? Als hte dagelijk is, zou ik ook een reset proberen. Ajs he et zoals ik 1x per 2 weken hebt, niet.
Maar spontane reboots is een veelgezien issue. Misschien komt het ook omdat ik een 4K ontvanger van KPN heb, met 1080p inputs komt het weinig voor.
Ik geloof ook zeker dat die problemen er zijn en dat deze over de producten heen allemaal hetzelfde zijn. In de W serie gaat het naar mijn mening best OK. Ik merkte dat ik heel veel problemen ondervond doordat ik een USB HD had aangesloten die teveel stroom trok. Die heb ik verwisseld voor een USB stick en nu werkt het zaakje best stabiel.Motion2 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:01:
[...]
Hmm vreemd. Ik heb een 55X8509C.. Op de Sony forums staat het vol met berichten met dezelfde issues
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Wat ik gedaan heb:
- Na de update een factory reset uitgevoerd.
- TV via netwerkkabel aangesloten & Wifi functie geheel uitgeschakeld
- Gids bijwerken in stand-by -> Uit
- Automatisch software download -> Uit
- Extern apparaat/Renderer -> Uit
Ik gebruik een Quantis CI+ module en deze lijkt vrij goed samen te werken met m'n TV. Ik heb ook een tijdje een SMIT module geprobeerd maar deze zorgde voor merkbaar meer verstoringen/blokjes, en was ook wat minder betrouwbaar doordat ik vaker last had van vastlopers of dat deze de module als geheel opeens niet meer herkende.
Ja nu zie ik 't; een melding dat de update ingetrokken is
[ Voor 25% gewijzigd door tiguan op 04-04-2017 22:51 ]
https://www.sony.nl/elect...00c-series/specifications
Kijk ik er over heen?
[ Voor 17% gewijzigd door outlandos op 05-04-2017 11:38 ]
Ik had hier ook een weekje last van gehad. Mijn tv is met een netwerkkabel aangesloten en heeft altijd goed gewerkt. Sinds een weekje last van geen netwerkverbinding dus kon geen netflix of youtube kijken. Een herstart verhielp het probleem maar dat was voor mij geen oplossing. Blijkt dus dat de TV een aparte ip-adres kreeg toegewezen begon volgens mij met een 63.xxx.xxx.xxx terwijl het natuurlijk een 192.168.xxx.xxx ip adres moet krijgen. Dit heb ik opgelost door op de TV static IP in te stellen ipv DHCP.tiguan schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:46:
Ik wil Netflix kijken op m'n tv, Zegt de app dat er geen netwerkverbinding is (error -100). TV heeft gewoon verbinding met het netwerk. Netflix werkt ook gewoon op andere apparaten. Ik heb de app gedwongen gestopt, de cache geleegd en nog wat gegevens gewist. Daarna krijg je gewoon precies dezelfde melding. De app probeert niet eens te laden lijkt het wel. Wat is dat voor onzin. Het lijkt wel alsof die tv telkens meer kuren krijgt.
[...]
Ja nu zie ik 't; een melding dat de update ingetrokken is
Al met al ben ik wel blij met mijn Sony Android TV maar hij heeft idd af en toe wel last van rare en ook vervelende kuren.
Precies de reden dat ik eigenlijk altijd al geen fan ben geweest van Android 6 voor deze apparaten. Laten ze eerst eens alle bugs uit de originele firmware halen. Nieuwe versie betekent altijd nieuwe bugs.
[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 05-04-2017 18:46 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Concrete vraag hierbij is hoe ik het best de tv naar de laatste firmware breng. Doe ik onmiddellijk een factory reset(als dat al nodig is..) en daarna de updates of doe ik direct de update? Wegens verbouwingen zit hij nog ff in de doos, maar ik vraag het nog even om de juiste stappen te nemen.
Update, dan factory reset. Je wil vermijden dat je TV settings en data moet overnemen van een oudere versie naar een nieuwe, en dat los je op met een factory reset na een update. Niet dat het heel veel verschil zou maken moest je het omgekeerd doen hoor.Witte8 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:17:
Concrete vraag hierbij is hoe ik het best de tv naar de laatste firmware breng. Doe ik onmiddellijk een factory reset(als dat al nodig is..) en daarna de updates of doe ik direct de update? Wegens verbouwingen zit hij nog ff in de doos, maar ik vraag het nog even om de juiste stappen te nemen.
[ Voor 20% gewijzigd door AmbroosV op 06-04-2017 01:08 ]
UPDATE: Herziene planning Android Marshmallow - 5 april 2017
Sinds de Marshmallow OS-update tijdelijk is uitgesteld, hebben onze tv-technici ijverig gewerkt om de problemen op te lossen die onverwachts zijn gevonden op de markt.
We willen u graag meedelen dat we goede vooruitgang maken en verwachten in april een bijgewerkt releaseschema aan te kondigen.
Als u op de hoogte wilt blijven en eenvoudige toegang tot deze aankondiging wilt hebben, is het aan te raden deze pagina als favoriet toe te voegen aan uw browser.
Hartelijk bedankt voor uw begrip en onze oprechte excuses voor het ongemak.
Bron:
https://www.sony.nl/suppo...droid-Marshmallow-on-hold
[ Voor 10% gewijzigd door Agima! op 06-04-2017 11:30 ]
Nou, dat schept verwachtingen zeg... Oftewel wie weet dat ze nog in april aankondigen wanneer ze de echte update denken te gaan uitbrengen.
Verwijderd
is dat alleen voor de mensen die hem nog niet hebben geupdate of ook voor de mensen die hem wel hebben geupdate maar dus nog wel problemen hebben met DTS en tijdzone?m0ridin schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:43:
"Verwachten in april een bijgewerkt releaseschema aan te kondigen".
Nou, dat schept verwachtingen zeg... Oftewel wie weet dat ze nog in april aankondigen wanneer ze de echte update denken te gaan uitbrengen.
Ben wel nieuwsgierig..
De Google Home ziet de TV basically als een Cast device, en je kunt zo'n beetje alles casten
[ Voor 23% gewijzigd door tcviper op 10-04-2017 10:39 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Kan je je TV er ook mee aanzetten? Vervangt het bijvoorbeeld voor een groot deel je afstandsbediening (als het geluid niet zo hard staat)?tcviper schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:36:
Ik heb een Google Home en een Bravia X85 TV inderdaad, je kunt de Home dingen laten doen, dat ie bijv youtube videos of muziek afspeelt (spotify, google music etc) op de TV. Er is 'nog' geen integratie verder mbt microfoon van home gebruiken voor sturing van de TV.
De Google Home ziet de TV basically als een Cast device, en je kunt zo'n beetje alles casten
Ik heb nu een aantal weken de nieuwe software op Marsmallow staan en ik vind het echt een verademing. De TV is zoveel sneller geworden met deze software, echt heerlijk.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Nee, dat kan niet (althans niet op dit moment).woutur schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:48:
[...]
Kan je je TV er ook mee aanzetten? Vervangt het bijvoorbeeld voor een groot deel je afstandsbediening (als het geluid niet zo hard staat)?
Je kunt wel via bijv IFTTT dingen regelen wat je Google Home (Assistant) dient te schakelen met bijv http requests.
Ik heb een Sony Bravia KD-65X8505B
en sinds gisteren avond kwam ik er achter dat de apps niet meer willen starten
Netflix Youtube bv..ik zie de apps nog wel staan bij mijn favort maar ze werken niet meer.
ook als ik ga zoeken naar nieuwe apps komt die met niks en naar een XX sec komt hij met de melding om
Internetinhoud te vernieuwen als die dat gedaan heeft is er nog steeds niks veranderd?
ik heb al een keer de stekker +10min er uit gehaald las dat ergens op internet maar helpt ook niet.
Eenigste wat ik nog moet proberen is een Factory reset maar ben ik dan ook mijn Screen settings kwijt ?
ik heb de kleuren instellingen/brightnes en dergelijke een beetje aangepast.
Zijn er meerderen die dit probleem hebben?
Ik heb zover ik kon zien de laatste Firmware PKG3.004EUA
PSN: FreakGIB
https://github.com/ksya/kodi.screensaver.sonyscreenoff
Werkt zowel op externe spelers en op de TV. Laat het me weten als je wat tegen komt wat mis gaat of wat beter kan.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Controleer of je internet verbinding wel wekt, ook met andere apps,FreakGIB schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:06:
Beste mensen
Ik heb een Sony Bravia KD-65X8505B
en sinds gisteren avond kwam ik er achter dat de apps niet meer willen starten
Netflix Youtube bv..ik zie de apps nog wel staan bij mijn favort maar ze werken niet meer.
ook als ik ga zoeken naar nieuwe apps komt die met niks en naar een XX sec komt hij met de melding om
Internetinhoud te vernieuwen als die dat gedaan heeft is er nog steeds niks veranderd?
ik heb al een keer de stekker +10min er uit gehaald las dat ergens op internet maar helpt ook niet.
Eenigste wat ik nog moet proberen is een Factory reset maar ben ik dan ook mijn Screen settings kwijt ?
ik heb de kleuren instellingen/brightnes en dergelijke een beetje aangepast.
Zijn er meerderen die dit probleem hebben?
Ik heb zover ik kon zien de laatste Firmware PKG3.004EUA
start de app überhaupt op, of niet ?
Anders even een screenshot maken van je instellingen als je toch kiest voor een reset.
Kon hem nog redelijk kwijt. Als je op een gegeven moment ergens aan stoort (stoppende apps en reboots) dan ben ik er snel klaar mee. Heb nu een OLED B6V van LG, Dus ik zal hier niet veel meer reageren.
Wel krijg ik nog van Sony een usb stick opgestuurd met nieuwste android 6 firmware (staat nog niet online).
Die is bedoeld voor de Sony 55X8505C (mocht iemand die willen)
Ik had dus wel de android 6.0 geinstalleerd toen het kon op de site van Sony.
Dit is weer een nieuwere firmware
[ Voor 14% gewijzigd door ApC_IcE op 11-04-2017 10:15 ]
Internet verbinding was goed ik heb uiteindelijk een Reset gedaan en Netflix en Youtube geinstalleerd en het werkte weer.absrnd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:38:
[...]
Controleer of je internet verbinding wel wekt, ook met andere apps,
start de app überhaupt op, of niet ?
Anders even een screenshot maken van je instellingen als je toch kiest voor een reset.
Maar een paar uur later wilde ik weer Netflix kijken en waren de Apps weg.
En bij Install apps was ook alles leeg behalve de Preinstalled apps van Sony
toen kwam die weer met updateinternet en toen waren ze er weer ?
Zal het vandaag nog eens testen als ik klaar ben met werk om te kijken of de TV nu wel de Apps laat zien.
PSN: FreakGIB
Gefeliciteerd met je OLED aankoop, blijft toch het beste beeld momenteel. Ik heb ook al een aantal keer getwijfeld, maar ik probeer het nog even vol te houden (Ik wil gewoon HDMI 2.1 aan boord hebben en dat is nu nog niet mogelijk).ApC_IcE schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:06:
Ik heb het besluit genomen mijn tv te verkopen.
Kon hem nog redelijk kwijt. Als je op een gegeven moment ergens aan stoort (stoppende apps en reboots) dan ben ik er snel klaar mee. Heb nu een OLED B6V van LG, Dus ik zal hier niet veel meer reageren.
Wel krijg ik nog van Sony een usb stick opgestuurd met nieuwste android 6 firmware (staat nog niet online).
Die wil ik wel proberen! Kun je hem ergens neerzetten?ApC_IcE schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:06:
Stuur mij even een PM en dan wanneer ik hem binnen heb stuur ik hem naar je.Agima! schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:34:
[...]
Die wil ik wel proberen! Kun je hem ergens neerzetten?
Het gaat om de Sony X8509c.
Firmware v3.843 (laatste) ingetrokken versie.
Maar bij de vorige FW versies ook al last van.
Verders geen rare vastlopers of tv die niet aan wil.
Geen spontane reboots of tv die niet wil uitgaan.
Geen happerende afstandsbediening.
Geen trage interface.
Nee niets van dit alles. Misschien dat andere ook deze ervaring delen?
Heb eigenlijk op moment maar 1 raar probleem.
Ja echt maar 1.
Komt tie ;-)
Na een aantal dagen tv gekeken te hebben en beetje gegamed te hebben op de Ps4. Wil het wel is gebeuren na een aantal dagen dat ik de tv aanzet en het beeld echt heel FLETS en GRAUW is.
Tv opnieuw opstarte verhelpt dit.
Meer mensen met dit probleem??
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Voor de mensen die het aandurven:Agima! schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:34:
[...]
Die wil ik wel proberen! Kun je hem ergens neerzetten?
Ik heb dus de android versie 6.0 op mijn tv staan.
Na wat problemen kreeg ik van sony een usb stick om te proberen.
Dit is voor de 55x8505C.
Alles op eigen risico:
https://we.tl/1Wgd6Xxz5r
Dit is het bestand wat op de usb stick stond in de root.
De file bevat niet de allerlaatste versie, PKG 3.865.0136EUBApC_IcE schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:20:
[...]
Voor de mensen die het aandurven:
Dit is voor de 55x8505C.
Alles op eigen risico:
Hoe weet je dit ?pa3eia schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:47:
[...]
De file bevat niet de allerlaatste versie, PKG 3.865.0136EUB
Ik heb de tv zelf niet meer dus kan ook niets meer testen
[ Voor 13% gewijzigd door ApC_IcE op 12-04-2017 20:28 ]
Ben net begonnen met de serie Designated Survivor (aanrader!), maar nu schokt het beeld om de paar seconden. Lees dat het iets te maken heeft met 24p/60hz? Laatst een Full HD filmpje gekeken, en daar geen schokkerig beeld.
Heb al geprobeerd om instellingen te veranderen in Kodi, maar tevergeefs.
Iemand idee hoe dit op te lossen is?
Deze file/firmware is de versie uit Februari met Android 6. Is dus niks in aangepastApC_IcE schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:20:
[...]
Dit is voor de 55x8505C.
Alles op eigen risico:
Gewoon even wachten op de 6.01 update
Dit kan dan ook aan de bron liggen vergeet dat niet.iWisco schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:36:
Even vraagje over Kodi.
Ben net begonnen met de serie Designated Survivor (aanrader!), maar nu schokt het beeld om de paar seconden. Lees dat het iets te maken heeft met 24p/60hz? Laatst een Full HD filmpje gekeken, en daar geen schokkerig beeld.
Sommige uploaders of rippers gebruiken geen goede settings waardoor je 'judder' krijgt.
Dus het ligt niet altijd aan jou (of 'onze') instellingen.
Verwijderd
klinkt alsof het een of andere service is om ons te bestoken met reclame las al iets over dat philips meer reclame wil brengen op smart TVs slechte ontwikkeling als je het mij vraagtW84 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:23:
Ik kreeg laatst de melding: BLE Advertise Service is gestopt. Iemand een idee wat dit is of van welke app dit komt?
Baseer je dit vooral op de naam van de service.en je onderbuik of heb je een bron die dat onderschrijft?Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:26:
[...]
klinkt alsof het een of andere service is om ons te bestoken met reclame las al iets over dat philips meer reclame wil brengen op smart TVs slechte ontwikkeling als je het mij vraagt
Heb je iets van een file explorer op je toestel geïnstalleerd? Ik kreeg namelijk elke keer pop-ups - ondanks het uitschakelen van notificaties - en die waren afkomstig van een file explorer, weet echter niet meer zo snel welke.W84 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:23:
Ik kreeg laatst de melding: BLE Advertise Service is gestopt. Iemand een idee wat dit is of van welke app dit komt?
Verwijderd
zoals ik al aangaf KLINKT het alsof het reclame brengt nergens claim ik meer dan hoe de naam op me overkomt.Hann1BaL schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:27:
[...]
Baseer je dit vooral op de naam van de service.en je onderbuik of heb je een bron die dat onderschrijft?
Ok prima, dat klinkt mij vrij nutteloos in de oren.Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:40:
[...]
zoals ik al aangaf KLINKT het alsof het reclame brengt nergens claim ik meer dan hoe de naam op me overkomt.
Laten we dan maar informatie toevoegen:
Wikipedia: Bluetooth advertising
en
http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1278927
Ik denk dat het te maken heeft met het zichtbaar zijn de TV voor Bluetoothverbindingen.
Hierboven wordt gesproken dat dat de laatste is, hoe komen die mensen daar nu al aan, (zijn dat) testers?
Klinkt eerder als een buffering probleem. Speel hem eens vanaf USB stick af.iWisco schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:36:
Even vraagje over Kodi.
Raar. Het staat ook op de Nederlandse website nu.. Maar 3.865 was ook het versienummer van de vorige versie.Sjah schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:46:
Volgens de co.uk site, die weer de Duitse site citeert, zal de Fw3.865 beschikbaar komen op de 19e a.s. woensdag.
Hierboven wordt gesproken dat dat de laatste is, hoe komen die mensen daar nu al aan, (zijn dat) testers?
Dit bestand is ook net iets anders dan de 3.865 versie die eerder van Sony te downloaden was, maar heb niet geprobeerd om hem te installeren.ApC_IcE schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:20:
[...]
Dit is voor de 55x8505C.
Alles op eigen risico:
Bestandsnaam van deze: -----------------sony_dtv0FA50A09A0A9_00014100_0f030087.pkg
En van die iedereen kon downloaden: sony_dtv0FA50A09A0A9_00004100_0f050087.pkg
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Wat ik weet was de versie voor Uhd 3.843, en de versie voor Fhd 3.845....HaTe schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:27:
[...]
Raar. Het staat ook op de Nederlandse website nu.. Maar 3.865 was ook het versienummer van de vorige versie.
[...]
De Android 6.0 die ik op 22 feb gedownload had was sony_tvupdate_2015_3845_eua_auth.zip, dus v3.845. De nieuwe versie die a.s. woensdag vrijgegeven wordt is v3.865.HaTe schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:27:
[...]
Raar. Het staat ook op de Nederlandse website nu.. Maar 3.865 was ook het versienummer van de vorige versie.
[...]
Dit bestand is ook net iets anders dan de 3.865 versie die eerder van Sony te downloaden was, maar heb niet geprobeerd om hem te installeren.
Bestandsnaam van deze: -----------------sony_dtv0FA50A09A0A9_00014100_0f030087.pkg
En van die iedereen kon downloaden: sony_dtv0FA50A09A0A9_00004100_0f050087.pkg
Welke versie er op weTransfer staat weet ik niet, ga deze ook niet installeren.
Wacht wel ff tot a.s. woensdag
Nogal een omslag van ApC_IcE in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up" . Ga je weer terug naar de HTPC?ApC_IcE schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:06:
Ik heb het besluit genomen mijn tv te verkopen.
Dit zat er gezien de bugs die bij heel wat (pre)releases optraden eigenlijk wel in. Sony test die firmware niet (goed genoeg).
Ja inderdaad. Sterker nog ik had nooit moeten upgraden naar 6.0 dan had ik hem waarschijnlijk nog gehad.sdk1985 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 00:20:
[...]
Nogal een omslag van ApC_IcE in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up" . Ga je weer terug naar de HTPC?
Dit zat er gezien de bugs die bij heel wat (pre)releases optraden eigenlijk wel in. Sony test die firmware niet (goed genoeg).
Voor mij nooit meer Sony tv (zeg nooit nooit)
Het is de bedoeling dat v3865 19 april online komt, nog een paar dagen geduld hopelijk voor degene die problemen hebben met laatste firmware.Sjah schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:46:
Volgens de co.uk site, die weer de Duitse site citeert, zal de Fw3.865 beschikbaar komen op de 19e a.s. woensdag.
http://sony-eur-eu-nl-web...nswers/detail/a_id/138466
[ Voor 10% gewijzigd door pa3eia op 15-04-2017 12:19 ]
Afspelen van dezelfde film met mijn aangesloten Intel Nuc mediaspeler gaat wel goed.
Is hier verder iets aan te doen? Misschien codecs installeren? Al zou ik niet weten hoe...
[ Voor 9% gewijzigd door razoon op 16-04-2017 13:49 ]
Ik hoop dat ze eindelijk dat multichannel passtrough probleem hebben opgelost. DTS passtrough heeft buiten die beperkte sony player nooit gewerkt. En sinds de upgrade naar Android TV 6 werkt AC3 en DTS passtrough ook niet meer in kodi bij mij.pa3eia schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 10:01:
[...]
Het is de bedoeling dat v3865 19 april online komt,
Ik zal eens kijken of ik ergens kan achterhalen welke problemen sony oplost met deze patch. Ik ben bang dat het weer zo’n mysterieuze patch zonder releasenotes betreft.
Ben inmiddels al gewend proefkonijn te zijn voor Sony…
Dat passthrough niet werkt ligt dacht ik aan Kodi. In SPMC en Video app werkt DTS namelijk wel.Agima! schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:04:
[...]
Ik hoop dat ze eindelijk dat multichannel passtrough probleem hebben opgelost. DTS passtrough heeft buiten die beperkte sony player nooit gewerkt. En sinds de upgrade naar Android TV 6 werkt AC3 en DTS passtrough ook niet meer in kodi bij mij.
Ik zal eens kijken of ik ergens kan achterhalen welke problemen sony oplost met deze patch. Ik ben bang dat het weer zo’n mysterieuze patch zonder releasenotes betreft.
Ben inmiddels al gewend proefkonijn te zijn voor Sony…
Nee ligt aan de tv. SPMC heeft een dts hack ( net als kodi voor v17 ).razoon schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:51:
[...]
Dat passthrough niet werkt ligt dacht ik aan Kodi. In SPMC en Video app werkt DTS namelijk wel.
Sony moet een andere chipset driver gebruiken zodat dts werkt. Hardware en Android ondersteunen het gewoon
Je kunt ook een shield box aanschaffen. Stuk voordeliger dan een nieuwe tvApC_IcE schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 01:52:
[...]
Ja inderdaad. Sterker nog ik had nooit moeten upgraden naar 6.0 dan had ik hem waarschijnlijk nog gehad.
Voor mij nooit meer Sony tv (zeg nooit nooit)
SONY KD-65XD7505
Mensen hier ervaring mee? Kan bijna geen reviews vinden. Maar hij heeft 4k, HDR en 100hz paneel voor redelijke prijs!
[ Voor 71% gewijzigd door apis29 op 17-04-2017 01:32 ]
Wil graag groter (oude was 46") en deze sony past binnen budget. Is het een aanrader of toch een samsung?
[ Voor 52% gewijzigd door Jedi Geub op 17-04-2017 02:41 ]
Niet onder 6 wel 5. Werkt redelijk goed. De app via usb en ES File Explorer geïnstalleerd. De app start ik vervolgens op via HALauncher.nl.mark schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:54:
Is er al iemand die de Ziggo Go app werkend heeft gekregen onder Android 6?
Het home-scherm is alleen een kwartslag gedraaid... Bediening doe je via de muis (via sideview). Zodra een tv-programma afgespeeld wordt draait het scherm automatisch naar landscape.
De beeld kwaliteit is niet super strak. De kleuren zijn ietswat flets en de algehele kwaliteit wat minder.
Ziggo GO (nog) niet, de Horizon GO 2.3.9 werkt in Android 6 naar vol tevredenheid.nl.mark schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:54:
Is er al iemand die de Ziggo Go app werkend heeft gekregen onder Android 6?
Dan kun je dus beter de app streamen via Apple TV of het beeld via Chrome Cast?robb. schreef op maandag 17 april 2017 @ 07:13:
[...]
Niet onder 6 wel 5. Werkt redelijk goed. De app via usb en ES File Explorer geïnstalleerd. De app start ik vervolgens op via HALauncher.
Het home-scherm is alleen een kwartslag gedraaid... Bediening doe je via de muis (via sideview). Zodra een tv-programma afgespeeld wordt draait het scherm automatisch naar landscape.
De beeld kwaliteit is niet super strak. De kleuren zijn ietswat flets en de algehele kwaliteit wat minder.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297