Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ok gisteren kon ik me er niet toe bewegen om alles opnieuw in te stellen etc etc. vandaag was ik vrij en toch maar even gedaan. blij dat het erop zit en hoop nu echt minder problemen te hebben.

ok alles staat erweer op, echter staat de klok nu op 16:17 ipv 17:17 en kan dat niet wijzigen hij staat op auto. maar ook dat kan ik niet wijzigen :/ mis ik iets kan me niet herinneren hoe dat de eerste keer ging maar nu krijg ik hem niet meer goed :(

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:30

woutur

Klauwtjes uit!

Bundin schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:28:
Heel bizar, ik kon de tijdzone wel aanpassen met de 'muis' optie in de remote side view app. Optie was nog steeds grijs, maar pakte toch.

Nu alleen nog het issue met het geluid. De enige manier om stereo via de headphone/audio of te krijgen is door 'm op tv speaker en de uitgang op headphone te zetten. Misschien is de Audio System optie alleen voor de digitale uitgang?
^^ wat hij zegt. Kijk eens of je dat kan proberen @Verwijderd

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Issue; in combi met mijn nvidia shield switcht de tv niet meer naar de 24p framerate in bv plex en kodi, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps 2015 w809c model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh ik krijg het echt niet voor elkaar ik heb geen muis optie en geen idee hoe ik die remote sideview moet starten. als ik in de settings ga kan ik het niet wijzigen.

overigens wel belachelijk dat je de tijd opties niet kan aanpassen, wordt dit niet getest ofzo :/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:40:
ehh ik krijg het echt niet voor elkaar ik heb geen muis optie en geen idee hoe ik die remote sideview moet starten. als ik in de settings ga kan ik het niet wijzigen.

overigens wel belachelijk dat je de tijd opties niet kan aanpassen, wordt dit niet getest ofzo :/
Volgens mij kan je de muis starten via de App en dan via het afstandbediening knopje. Maar ik kan dat hier niet testen.

Andere manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Het klopt inderdaad dat na de laatste software, het niet mogelijk is de datum en tijd van de televisie te veranderen. Dit wordt bij de volgende nieuwe software opgelost.

Tot die tijd bestaat er een alternatief, namelijk de tijdzone op Belgie in te stellen. Volg hieronder de volgende stappen om uiteindelijk weer youtube te kunnen ontvangen.

Deze stappen houden in principe wel in, dat u de televisie weer helemaal opnieuw moet installeren. 

1) Druk op de home knop
2) Ga beneden naar instellingen
3) Ga naar rechts in de eerste rij naar 'auto start-up'.
4) Zet bij deze instellingen de tijdzone op belgie.

Onze excuses voor het ongemak. Daarvoor het tijdelijke alternatief.

Houdt wel in dat je je hele tv opnieuw moet instellen.. pfff.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:17
Wat is er met de tijd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:02:
[...]

Volgens mij kan je de muis starten via de App en dan via het afstandbediening knopje. Maar ik kan dat hier niet testen.

Andere manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Het klopt inderdaad dat na de laatste software, het niet mogelijk is de datum en tijd van de televisie te veranderen. Dit wordt bij de volgende nieuwe software opgelost.

Tot die tijd bestaat er een alternatief, namelijk de tijdzone op Belgie in te stellen. Volg hieronder de volgende stappen om uiteindelijk weer youtube te kunnen ontvangen.

Deze stappen houden in principe wel in, dat u de televisie weer helemaal opnieuw moet installeren. 

1) Druk op de home knop
2) Ga beneden naar instellingen
3) Ga naar rechts in de eerste rij naar 'auto start-up'.
4) Zet bij deze instellingen de tijdzone op belgie.

Onze excuses voor het ongemak. Daarvoor het tijdelijke alternatief.

Houdt wel in dat je je hele tv opnieuw moet instellen.. pfff.
die instructies werken ook niet zie nergens die auto start-uo, begrijp dat het probleem bekend is en er dus een fix gaat komen?
staat een uur achter en kan dat niet aanpassen (niet op handmatig te zetten en ook de tijdzone is niet aan te passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hmm, da's wel zuur. Heeft dit effect op timer opnames? Vast wel zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:13:
Hmm, da's wel zuur. Heeft dit effect op timer opnames? Vast wel zeker :P
gelukkig gebruik ik dat niet kijk zelden gewoon TV ben niet zo van de reclames dus de extreme hoeveelheden reclame zorgen ervoor dat ik vrijwel niks meer op TV kijk. Enige dat ik kijk is nieuws en af en toe een aflevering kassa, radar of iets in die richting.

heb ook een gigantische hekel aan the voice en alles met "stars" zoals dancing with the stars, bla bla with the stars etc etc. en dan blijft er weinig TV over soms een leuke film maar om de 20 min naar 9 min reclame kijken of door moeten spoelen neh laat maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Heb een W809C en ben er tevreden over. Alleen gedraagt het ding zich bloedirritant bij schermerige scenes. Dan switcht ie steeds uit zichzelf tussen feller en gedimder, alsof je de helderheid een stapje hoger of lager zet.

Geavanceerde contrastoptimalisatie staat uit bij mij, dus dat is het niet. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik kijk ook bijna geen tv, maar Celblok H neem ik altijd wel ff op. Net als de nieuwe episodes van The Big Bang Theory op vrijdag. Maar verder kijk ik ook amper gewone tv. Dan maar even via de Horizon :r opnemen.

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 01-03-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoemtoeter schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:18:
Heb een W809C en ben er tevreden over. Alleen gedraagt het ding zich bloedirritant bij schermerige scenes. Dan switcht ie steeds uit zichzelf tussen feller en gedimder, alsof je de helderheid een stapje hoger of lager zet.

Geavanceerde contrastoptimalisatie staat uit bij mij, dus dat is het niet. Herkent iemand dit?
ja dat herken ik zeker ik heb ook de W809C en dit is ook iets wat mij opviel en irriteerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:20

Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:20:
[...]

ja dat herken ik zeker ik heb ook de W809C en dit is ook iets wat mij opviel en irriteerde
Dit heb ik ook sinds twee á drie weken, daarvoor nooit last van gehad.

Ik dacht dat mijn lichtsensor kapot aan het gaan was en had mezelf voorgenomen het een maand aan te kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 01-03-2017 14:25 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Is dat een probleem dat sinds de update speelt, of is het niet gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Jumpman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:24:
Ik dacht dat mijn lichtsensor kapot aan het gaan was en had mezelf voorgenomen het een maand aan te kijken.
Dacht eerst ook dat het aan de lichtsensor lag, maar het uitzetten van de optie om de helderheid aan het omgevingslicht aan te passen, hielp niet.
tiguan schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:26:
Mijn TV draait nog op de oude firmware.

[ Voor 23% gewijzigd door zoemtoeter op 01-03-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
tiguan schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:26:
Mijne draait nog Android 5.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het al vanaf het begin en dacht ook dat het aan de licht sensor lag maar toen ik die uit had gezet had ik het nog steeds, het gebeurd niet mega vaak en durf zo niet te zeggen wanneer het de laatste keer was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Even simpele vraag: ik gebruik m'n Sony TV's puur als 'domme' schermen: ik ga ervan uit dat firmware updates geen nut hebben voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SqueakyClean schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:33:
Even simpele vraag: ik gebruik m'n Sony TV's puur als 'domme' schermen: ik ga ervan uit dat firmware updates geen nut hebben voor mij?
dat denk ik ook, al is dat niet gegarandeerd zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:39:
[...]

dat denk ik ook, al is dat niet gegarandeerd zo
Ok, thanks. Ik ben zeer tevreden over het beeld, dus heb ook geen behoefte aan updates.

Ik laat ze lekker met rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:24
Een stuk minder in ieder geval, je hebt een extern kastje voor tv kijken ook? Uiteindelijk draait natuurlijk die hele bende gewoon op de achtergrond, of je het gebruikt of niet dus in die zin kan het ook nuttig zijn voor jou maar idd een stuk beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Heeft één van jullie een YouTube video waar dit effect extreem optreedt? Ik herken het namelijk helemaal niet, maar ik heb dan ook alle beeldoptimalisaties uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:16
Zelfs dan kunnen updates handig zijn.
Sommige gebruikers ervaren problemen met schermen die niet aan willen gaan. Of dat geluid via de speakers niet helemaal synchroon loopt. Beide problemen schijnen met deze update verholpen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avec_style schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:00:
[...]

Sommige gebruikers ervaren problemen met schermen die niet aan willen gaan. Of dat geluid via de speakers niet helemaal synchroon loopt. Beide problemen schijnen met deze update verholpen te zijn.
de audio die niet synchroon loopt is alleen met youtube, die hij dus niet gebruikt althans niet de versie van de TV. maar ik sluit inderdaad niet uit dat het in sommige gevallen wel nuttig kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

m0ridin schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:49:
[...]

Een stuk minder in ieder geval, je hebt een extern kastje voor tv kijken ook? Uiteindelijk draait natuurlijk die hele bende gewoon op de achtergrond, of je het gebruikt of niet dus in die zin kan het ook nuttig zijn voor jou maar idd een stuk beperkter.
Yup, glasvezel TV. Geluid via versterkers. TV's zijn niet eens aangesloten op het netwerk.
[...]

Daar heb je wel een punt. M'n 755 is een paar keer vastgelopen. 1 x moest de voeding eruit om 'm weer aan de praat te krijgen. Toch bizar dat dat gebeurt, als ik de TV eigenlijk niet 'gebruik'... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:16
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:02:
[...]

de audio die niet synchroon loopt is alleen met youtube, die hij dus niet gebruikt althans niet de versie van de TV. maar ik sluit inderdaad niet uit dat het in sommige gevallen wel nuttig kan zijn
Ik heb dit probleem helaas ook gehad met de horizon box. Ik moet de update nog installeren maar ik hoop dat dit probleem ook verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:16
[...]

Klopt, en het is pas ingetreden sinds ik de nieuwe Fw heb sinds een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:11

advanced contrast enhancer even uit zetten en dan zou het opgelost moeten zijn

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Advanced Contrast Enhancer = Geavanceerde contrastoptimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
woutur schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:59:
[...]

Heeft één van jullie een YouTube video waar dit effect extreem optreedt? Ik herken het namelijk helemaal niet, maar ik heb dan ook alle beeldoptimalisaties uit staan.
Het fenomeen is extreem bij de film Arrival, enorm veel donkere naar hele lichte scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 18:59
Sjah schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:22:
[...]

Klopt, en het is pas ingetreden sinds ik de nieuwe Fw heb sinds een week.
Ik zit met mijn 805C nog op de oude FW maar bij mij wilde de TV vanochtend ook niet opstarten. Zelfs de stekker eruit deed de eerste keer niets. Wel vannacht een programma opgenomen op de BBC (usb stick) dus of dat de oorzaak was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Jumpman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:34:
[...]

Het is fenomeen is extreem bij de film Arrival, enorm veel donkere naar hele lichte scenes.
Hmm die heb ik zaterdag een week geleden gekeken en het is me niet opgevallen. Nog een keer kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
dataworm schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:56:
[...]

Ik zit met mijn 805C nog op de oude FW maar bij mij wilde de TV vanochtend ook niet opstarten. Zelfs de stekker eruit deed de eerste keer niets. Wel vannacht een programma opgenomen op de BBC (usb stick) dus of dat de oorzaak was?
Weet niet, bij mij enkel een mediabox aangesloten (waarmee ik opneem en tv kijk), en ook bij mij doet die dat (maar nog niet dat stroom er af niet hielp, zoals jij had). Wat ik dus zeg, ik heb dit pas sinds de nieuwe Fw, kortom dat de nieuwe iets oplost is bij mij niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Laatst online: 25-10 21:19
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:02:
[...]

Kodi kan er ook wat van hoor, loopt lang niet altijd synchroon helaas (809C).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataworm
AlterMann schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:19:
[...]

Kodi kan er ook wat van hoor, loopt lang niet altijd synchroon helaas (809C).
Ik heb er wel eens last van bij opgenomen programma's. Maar als ik dan even terugspoel en weer opnieuw afspeel gaat het wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zou dit wat zijn? Of is een beetje soundbar al veel beter? En zou de Sony hem aan kunnen sturen. met eigen AB? W756c...

http://hificorner.nl/spea...fers/lg/swh1-tv-subwoofer

De prijs is lachertje natuurlijk, maarja troep in huis halen, is ook niet helemaal je vanhet. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 02-03-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:00
Maar goed dat ik nog niet de nieuwe firmware heb gedownload ;-)

Ik zie net dat ze hem niet meer aanbieden en hem tijdelijk uitstellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:54

HaTe

haat niet

DaYwaLkUr schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:35:
Maar goed dat ik nog niet de nieuwe firmware heb gedownload ;-)

Ik zie net dat ze hem niet meer aanbieden en hem tijdelijk uitstellen :-)
Hoe kom je daar bij? Ik zie hem nog gewoon op de website staan om te downloaden.
Ook heb ik 0,0 problemen, dus zou ook niet snappen waarom.

edit:
Ah, het staat gewoon op de pagina die ik open had: https://www.sony.nl/suppo...allow-on-hold/KDL-50W755C
We hebben besloten om de firmware-update van Android Marshmallow tijdelijk uit te stellen, zowel de automatische update als de downloadbare update via USB. De reden hiervoor is dat er enkele technische problemen zijn ontstaan tijdens de eerste reeks updates.

Hoewel we uiteraard begrijpen dat het gaat om een langverwachte update, ligt onze prioriteit bij het zorgen voor een consistent en vloeiend upgradeproces voor al onze klanten.

Onze tv-technici werken onvermoeibaar om de technische uitdagingen met betrekking tot deze belangrijke update op te lossen voor de Europese markt, en zullen de update zo snel mogelijk weer beschikbaar stellen. Dit betekent echter dat we niet volgens onze planning alle tv's vóór 8 maart kunnen upgraden.

We zullen deze pagina zo snel mogelijk bijwerken met meer informatie. Voeg deze pagina toe aan uw favorieten om op de hoogte te blijven en aankondigingen in de gaten te houden.

Hartelijk bedankt voor uw begrip en onze oprechte excuses voor het ongemak.

OPMERKING: Als u de update al met succes hebt geïnstalleerd, is deze aankondiging niet op u van toepassing.
Dat betekend in ieder geval dat er nog een update komt.

Mocht je toch de update nog willen downloaden, de oude url werkt gewoon nog: http://tv.update.sonyvisu...te_2015_3845_eua_auth.zip

[ Voor 68% gewijzigd door HaTe op 02-03-2017 19:48 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 12:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

hmmm ik wacht dan even op de volgende release. Gebruik mijn tv i.c.m. een Horizon box en het smart gedeelte alleen voor Netflix en casten en daar heb ik eigenlijk geen tot weinig problemen mee.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Ik ben al over. Benieuwd welke technische fouten Sony bedoelt. Waarom doen ze toch zo japans autistisch? Tot nu toe één spontane nachtelijke startup gehad van mijn Televisie. Verder snort-ie als een tevreden kat ;-)

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hier schakelt de audio uit veel vaker NIET over naar mijn receiver... Ik moet dan zelfs de optie speaker op 'sound system' zetten. Voor de update ging dit nog maar heel sporadisch mis.

Verder nu 2 of 3 keer gehad dat de tv weer automatisch aanging na het uitzetten. Vast iets met hdmi-link met mijn receiver (die ik dan op radio zet oid), maar nou ook niet zo constant dat ik hier echt wat mee kan.

Meh, de update is nog geen verbetering hier helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robus schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:07:
Ik ben al over. Benieuwd welke technische fouten Sony bedoelt. Waarom doen ze toch zo japans autistisch? Tot nu toe één spontane nachtelijke startup gehad van mijn Televisie. Verder snort-ie als een tevreden kat ;-)
tijd die niet aan is te passen/tijdzone niet te kiezen en DTS support werkt niet meer. mogelijk is er meer maar dat is wat bij mij dus niet werkt zoals het hoort.

vind het overigens wel kwalijk dat er zoveel tijd overheen is gegaan, ze blijkbaar ene grote club hebben die voor ze test en er toch zulke basis dingen niet werken. Dat is gewoon triest. Ik kan best begrijpen dat bepaalde exotische dingen een foutje onopgemerkt in een update kan komen maar DTS support behoort daar echt niet bij net als een tijd die standaard fout staat en niet is aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:54

HaTe

haat niet

Wat ik er uit begrijp is dat het bij het updaten fout kan gaan vanwege "e reden hiervoor is dat er enkele technische problemen zijn ontstaan tijdens de eerste reeks updates." en dat het niet van toepassing is voor mensen die het al geïnstalleerd hebben.

Dus als je niet veel te verliezen hebt qua apps, dan zou ik gewoon updaten.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Nou, ik zou hun mededelingen met een korreltje zout nemen...

Mijn gevoel is dat ze gewoon niet goed getest hebben, de update zonder al te veel aanpassingen is uitgerold naar europa en ze een beetje een algemene 'due to technical difficulties' melding neerplempen om het te verantwoorden.

Volgens mij is android tv gewoon een beetje een ondergeschoven kindje bij Sony en willen ze zo min mogelijk moeite besteden aan dit alles... helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Voor mij is het niet goed werken van de tijd best een puntje, tenminste, als dat inhoudt dat timer opnames niet goed gaan (en ik heb geen zin om het te testen). Dus ik wacht nog wel ff ;)

[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 03-03-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 17:30
Sony gaat laatste jaren erg achterruit in kwaliteit prijsverhouding. Je betaalt meer voor een Sony tv vanwege merk etc. maar je krijgt er geen betere service voor terug als je het vergelijkt met Samsung enz. Dat ze alleen al geen update kunnen uitbrengen, ze zouden net als bij Apple continu verbeteringen moeten uitbrengen. Je betaalt voor een goedkoopste Sony tv al minimaal 1000,-, hier hoort een betere support bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Waar haal je die prijs vandaan? De goedkoopste die ik kan vinden met Android is €649,- en da's nog wel een 4K TV. Volgens mij is support bij Samsung qua updates echt niet veel beter hoor. Een vriend van me kreeg laatst gewoon reclames tijdens het Netflix menu, daar zou ik niet vrolijk van worden. Daarbij heeft Samsung een eigen simpel OS.

Updates bij Apple wordt je ook niet vrolijk van. Laatst een iPad 2 met het nieuwste iOS erop. Ding is niet vooruit te branden :P

[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 03-03-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reclame in netflix???? daar zou ik ook niet vrolijk van worden nee was dat bij specifiek merk? of heeft netflix ook een gratis abonnements vorm met reclame? want ik heb betaald abo bij netflix en als ze daar reclame opzetten zeg ik meteen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Zie dit artikel: nieuws: Smart-tv's Philips gaan reclames in menu's tonen

Was dus niet alleen Netflix en ook niet alleen Samsung zie ik nu. Maar Sony wordt niet genoemd in dit artikel.

[ Voor 24% gewijzigd door tiguan op 03-03-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dus alleen philips TVs? zo ja dan is het helder en komt er bij mij nooit een philips tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-10 21:12

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

tiguan schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:12:
Zie dit artikel: nieuws: Smart-tv's Philips gaan reclames in menu's tonen

Was dus niet alleen Netflix en ook niet alleen Samsung zie ik nu. Maar Sony wordt niet genoemd in dit artikel.
https://pi-hole.net

gisteren geinstalleerd... 0 reclame (wel even tweakers.net whitelisten) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja da's een leuke oplossing maar het zou gewoon niet nodig moeten zijn :P Bovendien kan dat niet als je een Ziggo modem als router gebruikt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@SC4RF4C3

"Je betaalt voor een goedkoopste Sony tv al minimaal 1000,-, hier hoort een betere support bij!"

Welke pricewatch gebruik jij dan?

[ Voor 18% gewijzigd door R-v-R op 03-03-2017 14:50 ]

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataworm
tiguan schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:05:
Volgens mij is support bij Samsung qua updates echt niet veel beter hoor. Een vriend van me kreeg laatst gewoon reclames tijdens het Netflix menu, daar zou ik niet vrolijk van worden. Daarbij heeft Samsung een eigen simpel OS.

Updates bij Apple wordt je ook niet vrolijk van. Laatst een iPad 2 met het nieuwste iOS erop. Ding is niet vooruit te branden :P
Ik weet dat Samsung in de VS wel reclame in de menu's heeft. Hier in Nederland heb ik er nog niet van gehoord.
Trouwens iPad 2 met iOS 10? Die zijn gestopt bij iOS 9. Kennis van me heeft er ook nog een. Over het algemeen nog goed werkbaar maar je merkt dat sommige apps te zwaar worden voor zo'n oud beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:23:
Ja da's een leuke oplossing maar het zou gewoon niet nodig moeten zijn :P Bovendien kan dat niet als je een Ziggo modem als router gebruikt denk ik.
dat is ook mijn idee een beetje... dan moet je volgens mij PC aansluiten die dedicated dat PI hole draait en op de PC een router aansluiten en die geeft alles dan weer door dat ga ik allemaal niet doen.

wel jammer want zou mooier zijn dan addblocker reclame wordt ook steeds erger en irritanter net als je denkt dit kan niet erger komen ze met wat nieuws dat nog irritanter is.

zou een waakhond moeten komen die al die reclame zooi aan banden gaat leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
dataworm schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:00:
[...]

Ik weet dat Samsung in de VS wel reclame in de menu's heeft. Hier in Nederland heb ik er nog niet van gehoord.
Trouwens iPad 2 met iOS 10? Die zijn gestopt bij iOS 9. Kennis van me heeft er ook nog een. Over het algemeen nog goed werkbaar maar je merkt dat sommige apps te zwaar worden voor zo'n oud beestje.
Oh ik weet eigenlijk niet eens welke versie van iOS er op staat, maar je merkt wel dat het een te zware versie is voor deze iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:05:
[...]

dat is ook mijn idee een beetje... dan moet je volgens mij PC aansluiten die dedicated dat PI hole draait en op de PC een router aansluiten en die geeft alles dan weer door dat ga ik allemaal niet doen.

wel jammer want zou mooier zijn dan addblocker reclame wordt ook steeds erger en irritanter net als je denkt dit kan niet erger komen ze met wat nieuws dat nog irritanter is.

zou een waakhond moeten komen die al die reclame zooi aan banden gaat leggen
Ik heb mijn ziggo modem in bridge, dan naar een Dlink en daar zitten al mijn apparaten in.
Pi-Hole draait dus bij mij op mijn Raspberry Pi.
tiguan schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:23:
Dat het niet nodig is mee eens. En op de Ziggo modem/router kan je de DNS niet wijzigen nee.
Dit is een goedkoop alternatief wat bijna geen stroom verbruikt.
Echter moet je wel een andere router aanschaffen inderdaad (en een Raspberry Pi) 8)

Ach ik heb in ieder geval geen reclame meer gezien O-)

[ Voor 24% gewijzigd door ApC_IcE op 03-03-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
R-v-R schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:48:
@SC4RF4C3

"Je betaalt voor een goedkoopste Sony tv al minimaal 1000,-, hier hoort een betere support bij!"

Welke pricewatch gebruik jij dan?
Klopt, het is idd een 600 toestel op zijn laagst dat andoid heeft bij Sony. dus kan je zeggen dat het de net wat luxere toestellen zijn (niet de 350 a 430 euro 43" Tv) die ze moeten ondersteunen, kortom die consument die Sony android heeft, mag net wat meer verwachten, dat ben ik met hem eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Robus schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:07:
m0ridin schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:20:
Nou, ik zou hun mededelingen met een korreltje zout nemen...

Mijn gevoel is dat ze gewoon niet goed getest hebben, de update zonder al te veel aanpassingen is uitgerold naar europa en ze een beetje een algemene 'due to technical difficulties' melding neerplempen om het te verantwoorden.

Volgens mij is android tv gewoon een beetje een ondergeschoven kindje bij Sony en willen ze zo min mogelijk moeite besteden aan dit alles... helaas...
Het zal ongetwijfeld hiermee te maken hebben: https://community.sony.co...-and-reboots/td-p/2297287

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
Ongetwijfeld. Ondertussen laat Sony ons gissend achter met ongeteste software. What's wrong with those people?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Ouch, dat is helemaal naar... In dat geval verlaag ik mijn geklaar naar gemopper ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Dat je voor 600,- euro al een sony tv kan kopen betekent niet dat ze slechtere service moeten bieden, ze moeten gewoon betere software op hun tv's uitbrengen laat staan dat een update altijd getest moet zijn.. sony heeft laatste jaren op dit gebied zaken niet op goede orde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10 03:12

Turfschipper

Hup NAC

Ik laat de update even voor wat het is.

Alleen die tvguide, dat het geluid blijft, dat wil ik graag. En fatsoenlijke PIP met apps, hdmi, tv etc. En daar lees ik niks over helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
m0ridin schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:10:
[...]Ouch, dat is helemaal naar... In dat geval verlaag ik mijn geklaar naar gemopper ;)
Schijnbaar is het bij aardig wat mensen gebeurt. Dat topic is maar 3 pagina's maar vlgns mij stond er nog een link in naar een Duits forum met nog meer mensen waar het bij gebeurt is. Viel me nog meet dat het bij Sjah niet gebeurt was dus ik noemde het maar niet :D (straks krijgt ie er nog 'narrow escape' hartkloppingen van :P ) ; wilde nog een waarschuwing postten hier maar hij had de update al gedaan en blijkbaar zonder problemen (van wat ik las leek het net of het bij iedere 43" W75 zou moeten gebeuren) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu ik dat zo las, ik had dat ook! ik durfde hem echter niet de stekker eruit te trekken. Dus bleef drukken op remote geen enkele respons tot hij ineens ging rebooten. lijkt erop dat als ik de stekker eruit had getrokken ik mn TV ook gebrickt had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
apis29 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:00:
[...]

Schijnbaar is het bij aardig wat mensen gebeurt. Dat topic is maar 3 pagina's maar vlgns mij stond er nog een link in naar een Duits forum met nog meer mensen waar het bij gebeurt is. Viel me nog meet dat het bij Sjah niet gebeurt was dus ik noemde het maar niet :D (straks krijgt ie er nog 'narrow escape' hartkloppingen van :P ) ; wilde nog een waarschuwing postten hier maar hij had de update al gedaan en blijkbaar zonder problemen (van wat ik las leek het net of het bij iedere 43" W75 zou moeten gebeuren) ...
Tx voor je bezorgdheid. :P

tJa wat ik lees weet men niet precies wat er aan de hand is, en lijkt het er op (althans iemand roep het) dat 2016 W755c/756c 43 inch het hebben. Heb hier een 2016/03 toestel, en blijkbaar de dans ontsprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
Spontane restart van de TV zojuist. Ook interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Lol, dat had ik ook, en ik draai nog op de oude firmware.

Nou moet ik er bij zeggen, mijn tv reboot vrijwel nooit uit zichzelf.

[ Voor 39% gewijzigd door tiguan op 04-03-2017 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:43
Hier draait de nieuwste firmware nog steeds als een zonnetje. X85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Hier na 1 week geen grote problemen met vast lopers herstarten en dat soort narigheid

ervaring tot nu toe.
Zap tijd: is gewoon traag je krijg 2 sec zwartbeeld dan het volgende kanaal.
Programma gids:. doet wat hij moet doen, leuk dat hij nu doorschijnend is. snelheid is verbeterd.
Geluid :het lijkt wel een stuk harder te klinken, dan met de oude firmware versie ?? ziet er stuk strakker uit nu de geluidssterkte Links in het beeld staat.

Jammer dat de ongebruikte app's niet verdwijnen als je de methode gebruikt die bij de oudere firmware versie wel werkte. misschien dat het nu anders moet gaan we nog eens proberen

Het smartTV gedeelte werkt verder wel zonder problemen, Youtube Netflix en Kodi zijn de meest gebruikte .

Sony 43x8305c met CI+ kaart (smarDTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:55
Nou de nieuwe firmware is hier behoorlijk brak.

Ik heb een kpn 4k ontvanger, als je de tv aanzet en hij staat nog op dit kanaal dan reboot hij vaak spontaan.
Ook als je wisselt naar deze input reboot hij soms.
Dit had ik niet met de oude firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

outlandos schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:42:
Hier draait de nieuwste firmware nog steeds als een zonnetje. X85.
Hier idem.
Heb niet een factory reset gedaan.
Alles is snel en guide werkt super

Edit.
Tijdens spelen op de ps4 pro ook spontane reboot nu 1x gehad.

Verder vlekkeloos dan maar

[ Voor 16% gewijzigd door ApC_IcE op 07-03-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:28
Sjah schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:43:
[...]

Tx voor je bezorgdheid. :P

tJa wat ik lees weet men niet precies wat er aan de hand is, en lijkt het er op (althans iemand roep het) dat 2016 W755c/756c 43 inch het hebben. Heb hier een 2016/03 toestel, en blijkbaar de dans ontsprongen.
Hier ook een 2016 43W755, geen problemen met de update, het draait allemaal zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Weet iemand of interactive tv van Ziggo zou moeten werken op een W755c met een Quantis 1.3 module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Laatst online: 26-10 22:47
tiguan schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:50:
Weet iemand of interactive tv van Ziggo zou moeten werken op een W755c met een Quantis 1.3 module?
Ja maar ligt er ook aan waar je woont( oud Ziggo of UPC gebied).
Ik woon in een oud UPC gebied en kan op sommige kanalen een programmagids en uitzendingen terugkijken, Movies en Series XL werkt niet :(

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik woon in oud Ziggo gebied. Ik krijg een itv-587 error te zien. Op de Ziggo site wordt ik er niet echt wijs van. Officieel wordt de W755c niet ondersteund door Ziggo, vandaar mijn vraag of het bij iemand wel werkt.

Ik heb de module pas sinds vanavond. Voorheen had ik een 1.2 module, die altijd prima heeft gewerkt. Voor gewoon tv doet deze 1.3 module het ook prima, maar ik had gehoopt dat ook het interactieve gedeelte zou werken.

[ Voor 64% gewijzigd door tiguan op 07-03-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
ApC_IcE schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:56:
[...]

Hier idem.
Heb niet een factory reset gedaan.
Alles is snel en guide werkt super

Edit.
Tijdens spelen op de ps4 pro ook spontane reboot nu 1x gehad.

Verder vlekkeloos dan maar
Dit had ik dit weekend ook met mijn Pro. Alleen wel met de oude firmware.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Voor de Interactieve TV: je zou even kunnen kijken of de firmware van de module up to date is. Zoek even in dit topic hoe je dat doet voor jouw situatie (je moet naar een bepaald kanaal gaan geloof ik). Dat zou wel eens kunnen helpen.

Verder: ik heb een Intenso Speedline 256GB usbstick gekocht. Ik hoop erop dat mijn vastlopers (waarvan ik vermoed dat het te maken heeft met een te slappe USB poort op de TV, 800mah, de oorzaak ik van mijn vastlopers) daarmee verholpen worden.

[ Voor 34% gewijzigd door woutur op 08-03-2017 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:02
Gisteren een factory reset uitgevoerd aangezien mijn 8509c om de haverklap spontaan reboot. Nu afwachten of het verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:14
Volgens mij hebben ze genoeg problemen met de update bij Sony. Kreeg gisteren een mail dat de marshmallow update is teruggetrokken.
Beste ,

We hebben besloten om de firmware-update van Android Marshmallow tijdelijk uit te stellen, zowel de automatische update als de downloadbare update via USB. De reden hiervoor is dat er enkele technische problemen zijn ontstaan tijdens de eerste reeks updates. Hoewel we uiteraard begrijpen dat het gaat om een langverwachte update, ligt onze prioriteit bij het zorgen voor een consistent en vloeiend upgradeproces voor al onze klanten.Onze tv-technici werken onvermoeibaar om de technische uitdagingen met betrekking tot deze belangrijke update op te lossen voor de Europese markt, en zullen de update zo snel mogelijk weer beschikbaar stellen. Dit betekent echter dat we niet volgens onze planning alle tv's vóór 8 maart kunnen upgraden.Wij zullen u zo spoedig mogelijk voorzien van meer informatie.Hartelijk bedankt voor uw begrip en onze oprechte excuses voor het ongemak.OPMERKING: Als u de update al met succes hebt geïnstalleerd, is deze aankondiging niet op u van toepassing.Met vriendelijke groet,Het EU-ondersteuningsteam van Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
tiguan schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:39:
Ik woon in oud Ziggo gebied. Ik krijg een itv-587 error te zien. Op de Ziggo site wordt ik er niet echt wijs van. Officieel wordt de W755c niet ondersteund door Ziggo, vandaar mijn vraag of het bij iemand wel werkt.
Probeer eens je postcode en de 50W805B in te vullen op de Ziggo site bij gecertificeerde tv's.
Mijn 50W807C is ook niet gecertificeerd door Ziggo maar werkt wel met een SmardTV 1.0 module

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
audiojunk schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:56:
[...]

Probeer eens je postcode en de 50W805B in te vullen op de Ziggo site bij gecertificeerde tv's.
Mijn 50W807C is ook niet gecertificeerd door Ziggo maar werkt wel met een SmardTV 1.0 module
Dan kom ik er nog niet uit met hun probleem oplosser :P De laatste stap is dat ik de software van de tv moet updaten, maar die heeft al de laatste versie (zeker nu de update is ingetrokken).

@woutur Da's het eerste wat m'n tv automatisch ging doen, dus ik ga er van uit dat de software van de CAM geupdate is.

[ Voor 25% gewijzigd door tiguan op 08-03-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
tiguan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:25:
[...]

Dan kom ik er nog niet uit met hun probleem oplosser :P De laatste stap is dat ik de software van de tv moet updaten, maar die heeft al de laatste versie (zeker nu de update is ingetrokken).

@woutur Da's het eerste wat m'n tv automatisch ging doen, dus ik ga er van uit dat de software van de CAM geupdate is.
Ik moest specifiek op kanaal 998 zitten om de smartcard updates binnen te krijgen, andere kanelen werkten niet. (Als ik al een melding kreeg dat er een update was bleeft deze op 0% hangen).

Wellicht ook een poging waard. Hier een quantas 1.3+ module en geen problemen (meer). Naast de issues na de android6 update tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
m0ridin schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:28:
[...]

Ik moest specifiek op kanaal 998 zitten om de smartcard updates binnen te krijgen, andere kanelen werkten niet. (Als ik al een melding kreeg dat er een update was bleeft deze op 0% hangen).

Wellicht ook een poging waard. Hier een quantas 1.3+ module en geen problemen (meer). Naast de issues na de android6 update tenminste.
En interactieve tv van Ziggo werkt ook gewoon bij jou?
Update ging trouwens prima, ik hoefde niet naar een specifiek kanaal te gaan, dat deed ie uit zichzelf. Zo'n info kanaal met de zender indeling zag ik op de achtergrond, waarschijnlijk is dat kanaal 998.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
tiguan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:40:
[...]

En interactieve tv van Ziggo werkt ook gewoon bij jou?
Update ging trouwens prima, ik hoefde niet naar een specifiek kanaal te gaan, dat deed ie uit zichzelf. Zo'n info kanaal met de zender indeling zag ik op de achtergrond, waarschijnlijk is dat kanaal 998.
Yup, tenminste... niet meer getest met de android 6 update (ik gebruik het echt nooit), dus ik zal het vanavond even proberen te testen als ik er aan denk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10 22:22
m0ridin schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:14:
[...]

Yup, tenminste... niet meer getest met de android 6 update (ik gebruik het echt nooit), dus ik zal het vanavond even proberen te testen als ik er aan denk ;)
Hier werkt het zowel voor als na de update prima. Althans op NPO zenders. Op de commerciële omroepen nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Heb je het niet toevallig over hbbTV? Want dat is niet hetzelfde als interactieve tv ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Nou, hier werken ze allebei niet meer :P

Ik kreeg in 5.1.1 ook zo'n 'rode knop melding' na het opstarten maar die zie ik nu ook niet meer... Rode knop drukken doet ook niets verder (ook niet op de NPO zenders).

Instellingen voor CAM module en interactive tv application lijken gewoon aan te staan en correct te zijn. Geen idee dus verder, misschien toch echt maar die factory reset eens doen van het weekend want er beginnen wel erg veel puntjes te komen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Ik zit met volgende probleem op mijn sony 55XD8599.
Wanneer ik HDR ondersteunende games speel op mijn ps4 pro in game mode lijkt het alsof de brightness op max staat terwijl de waarden niet zijn veranderd. Dit heb ik alleen met hdr spellen. Alle andere games draaien wel met goed beeld op game mode. Ik kan de picture mode natuurlijk op HDR zetten maar dan is de inputlag weer erg hoog.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 20:46
Hier nog even een kleine update van mijn ervaringen.

Ik heb na de installatie van de update gelijk een factory reset moeten doen, aangezien hij in een bootloop zat (schijnt vaker voor te komen). Enigszins irritant, maar ik dacht daarmee ook de meeste andere problemen te kunnen voorkomen.
Helaas heb ik hier ook last van random reboots, soms staat de TV ineens aan als ik thuis kom...
Daarnaast gisteravond een nieuwe ervaring. Eerst TV gekeken, toen naar het home menu en naar kodi gegaan, maar hij bleef het geluid van de TV uitzending doorgeven. Zelfs toen ik in kodi een filmpje starten hoorde ik er nog altijd het geluid van de TV uitzending dwars doorheen. TV uitzetten dan maar. En ja hoor, ook toen bleef het geluid door gaan (beeld ging wel netjes uit). Na een seconde of 10 startte de TV helemaal opnieuw op, waarmee het probleem ook weer even opgelost lijkt.

Ik kan met andere woorden niet wachten op een nieuwe update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Toch wel slecht van Sony dat ze zo'n slechte update uitgeven :(
Geef mij maar weer gewoon een TV zonder Smart, zorg ik zelf wel voor een Intel Nuc of een Raspberry Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mijn opsomming van "kleine probleempjes' met de nieuwe Fw:
1 keer een reboot toen ik op de powerknop drukte. 1 keer raar groot beeld van de horizonbox via hdmi toen ik op de powerknop drukte. 2 keer ging die helemaal niet aan. Irritanter>> al paar keer gehad dat de infobalk (bovenin) als je hem aanzet niet na seconde of 7 verdwijnt, powercycle helpt dan (maar da's nooit de bedoeling).
Posiitief>> een dik voordeel is dat de Tv snel uitgaat als je op power drukt, maakt een zoveel verzorgder indruk.
Eind-ordeel nieuwe Fw.... veel bugs geintroduceerd met de Android 6 update, maar zorgen dat er nu nog amper een update gaat komen maak ik me niet, omdat de 2016-lijn hier ook mee te schaften heeft, en die lijn zullen ze niet (omdat het hun uitkomt) nu al bij grof vuil zetten.
Blijf het jammer vinden dat er geen weg terug is, want 3.533 was vrij volwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:59
@Smobbo : De dingen die jij omschrijft heb ik ook al gehad met mijn non-Android 6.0 tv. Het ligt dus niet zozeer aan die update. Voor alle zekerheid ga ik nog niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:44

W84

Sinds kort heb ik een Logitech 400+ en dat is echt ideaal, zeker ook met Horizon Go. Maar is er een manier om het standaard zoeken in te stellen op typen i.p.v. spraak? Ik kan het nergens vinden.

Oh, en... mijn W756C kraakt sinds kort als die aanstaat of weer afkoelt. Nooit eerder gehad. Best irritant en ik weet niet precies waar 't vandaan komt. Meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Er is al even niets meer gepost over de X830C-modellen (100 Hz native paneel, 4K, IPS, ...).
M'n voorkeur neigt naar een Sony (o.a. wegens goede beeldverwerking), niet te duur en dan kom je snel bij deze reeksen uit. Jammer dat het IPS is. Wie hier op dit forum heeft dit toestel (x8305c, x8309c, ...) en is er tevreden mee? Hoe zit het met vertical banding, clouding, ghosting? Vallen de zwartwaarden echt zo hard tegen? M'n dank is groot voor jullie info.

Reviews zijn tamelijk gemiddeld over deze reeks: 7/10.

Opmerkelijk hier op Tweakers is dat de gebruikersreviews van x8309c beter zijn dan de x8305c. Kan dat ergens aan liggen?

[ Voor 10% gewijzigd door rsca777 op 09-03-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 12:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

W84 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:56:

Oh, en... mijn W756C kraakt sinds kort als die aanstaat of weer afkoelt. Nooit eerder gehad. Best irritant en ik weet niet precies waar 't vandaan komt. Meer last van?
Mijn W8 heeft dat vanaf het begin gedaan, als hij een tijdje aanstaat kraakt/knapt de behuizing een beetje, ik ervaar het niet als hinderlijk, gebeurd ook maar 1X.

Of het bij afkoelen ook gebeurd weet ik niet, ik lig dan meestal op bed :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:44

W84

Haha, de mijne doet 't een paar seconden al nadat ie uit is dus vandaar. :p Maar het is me nooit opgevallen, echt sinds een maand ongeveer. Maar goed, het valt mee in vergelijking met andere toestellen... kan erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Vanavond factory reset gedaan, ging op zich allemaal redelijk soepel en ook geen gedoe met tv kanalen instellen gelukkig. Nu maar eens zien of ik verschil ga merken (eerst Kodi maar weer ff opnieuw instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Misschien al eens eerder gevraagd maar ik heb het niet terug kunnen vinden. Sinds de update naar Android 6 worden de instellingen die ik in Kodi 17 doe niet onthouden merk ik. Het gaat om instellingen op het gebied van favorieten en hoe het Kodi 'homescreen' er uit ziet. Ik wil bijvoorbeeld Muziek en Speelfilm niet meer tonen en als ik dat in stel gaat het prima. Start ik daarna opnieuw Kodi dan staan deze instellingen weer op default en zie ik ze wederom staan. Hebben jullie dat ook en hoe kan ik dit oplossen?
Pagina: 1 ... 92 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297