• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Heeft Sony Bravia KDL-43W809C IPS? Zoek een tv met een groot kijkhoek, va heeft te weinig kijkhoek.

[ Voor 48% gewijzigd door brommer1 op 25-01-2016 21:58 ]

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 20:31
brommer1 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:43:
Heeft Sony Bravia KDL-43W809C IPS? Zoek een tv met een groot kijkhoek, va heeft te weinig kijkhoek.
Deze TV heeft va.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vraag: heeft de Sony Bravia KDL-43W809C betere kijkhoek dan Samsung va UE40JU7000L?

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:30
brommer1 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:18:
Vraag: heeft de Sony Bravia KDL-43W809C betere kijkhoek dan Samsung va UE40JU7000L?
Zoek en vergelijk even op rtings.com , die hebben die info wel in de reviews

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 22:07
brommer1 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:43:
Ik heb nu de 50w809c een paar dagen in huis en de kijkhoek vind ik erg goed.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-11 13:46

SeatRider

Hips don't lie

Weet iemand of de X85 serie een spiegelend, of een mat scherm heeft? Overweeg namelijk de 55X8505B of 55X8505C.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10 15:50
SeatRider schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:18:
Weet iemand of de X85 serie een spiegelend, of een mat scherm heeft? Overweeg namelijk de 55X8505B of 55X8505C.
Lijkt bij mij thuis wel een soort van half spiegelend (x8508C). Als we 's avonds tv kijken, dan zie ik de lampen die achter onze bank staan weerspiegelen op het scherm. Niet echt heel storend, maar mooi is anders. Had daar bij m'n vorige tv wel een stuk minder last van.

stp - PSN ID: stp_4

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Ik heb een mooie KD65X8505 gekocht en wil films gaan kijken. Ik was benieuwd of iemand inmiddels een oplossing heeft voor onderstaande:

1. 5.1 krijg ik niet aan de praat in de VLC player. (Netflix en tv werkt uitstekend!)
2. Kodi werkt maar geluid is later dan beeld (lipsync issue).
3. Plex geeft helemaal geen geluid via PlexApp. (wel beeld)
4. Plex Chromecast wil geen directplay doen.

De TV is aangesloten via HDMI op een Sony versterker (STR-DN1060). Films worden vanaf mijn Synology dmv DNLA en Plex aangeboden.

Ik zag eerder posts waarin bovenstaande problemen zijn aangekaart maar was benieuwd of iemand inmiddels een oplossing of workarround heeft.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:43
Chaoss schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:58:
[...]

OK het staat er wat onhandig en een beetje ongelukkige keuze qua typenrs. Laat ik het anders formuleren:

Wat is het verschil tussen de 55X8505 en de nieuwe 55XD8505?
Het D model is van 2016. Verschil is in design voornamelijk, want deze is superdun.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:25
Agima! schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:20:
Ik heb een mooie KD65X8505 gekocht en wil films gaan kijken. Ik was benieuwd of iemand inmiddels een oplossing heeft voor onderstaande:

1. 5.1 krijg ik niet aan de praat in de VLC player. (Netflix en tv werkt uitstekend!)
2. Kodi werkt maar geluid is later dan beeld (lipsync issue).
3. Plex geeft helemaal geen geluid via PlexApp. (wel beeld)
4. Plex Chromecast wil geen directplay doen.

De TV is aangesloten via HDMI op een Sony versterker (STR-DN1060). Films worden vanaf mijn Synology dmv DNLA en Plex aangeboden.

Ik zag eerder posts waarin bovenstaande problemen zijn aangekaart maar was benieuwd of iemand inmiddels een oplossing of workarround heeft.
BIj settings van je TV (Instelling) onder Audio (Sound) even Digital Audio Out naar AUTO 2 zetten.
Daarna in Plex bij Settings Onderin, passthrough naar AUTO gooien ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
SeatRider schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:18:
De B is het 2014 model met IPS scherm en IPS = tegenwoordig spiegel. De C is idd semi; echt mat bestaat niet meer ...

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Wat denken jullie?
De 49x8005 4K, of de 50w755 fhd.?
Hier twijfel ik nog tussen nu ik de puk6400 niet meer aandurf.
Zal t opgeschaalde beeld van de 4K en mooier uitzien dan de fhd?

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:45
eddie02 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:33:
Wat denken jullie?
De 49x8005 4K, of de 50w755 fhd.?
Hier twijfel ik nog tussen nu ik de puk6400 niet meer aandurf.
Zal t opgeschaalde beeld van de 4K en mooier uitzien dan de fhd?
Je vergelijkt nu een 50hz IPS paneel met een 100hz VA paneel, die laatste zal hoe dan ook een mooier, vloeiender en contrastrijker beeld produceren, nadelen zijn de lagere resolutie en mindere kijkhoek.

De keuze zal je zelf moeten maken. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door P.K. op 26-01-2016 12:43 ]

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:36
Na lang zoeken ben ik op de SONY KDL-43W756C pricewatch: Sony Bravia KDL-43W756C Zilver terecht gekomen, alles ziet er kwa specs perfect uit en als ik ook nog is gebruik kan maken van de BTW actie van MM vind ik het al helemaal mooi meegenomen.
Alleen vraag ik me af hoe het zit met de input lag, ik ben geen prof gamer maar mijn PS4 staat vaker aan dan mijn UPC kastje dus ik zou wel willen dat ik er normaal op kan gamen.
Ik vraag me af of het veel zal verschillen met mijn huidige TV;
Samsung UE32D5000 http://tweakers.net/price...-ue32d5000/specificaties/.
Helaas is de Sony TV nergens in voorraad dus ik kan ook nergens langs om het zelf te bekijken.
Wat denken jullie?

• Kashika
PakoeDIEP schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:24:
Na lang zoeken ben ik op de SONY KDL-43W756C pricewatch: Sony Bravia KDL-43W756C Zilver terecht gekomen, alles ziet er kwa specs perfect uit en als ik ook nog is gebruik kan maken van de BTW actie van MM vind ik het al helemaal mooi meegenomen.
Alleen vraag ik me af hoe het zit met de input lag, ik ben geen prof gamer maar mijn PS4 staat vaker aan dan mijn UPC kastje dus ik zou wel willen dat ik er normaal op kan gamen.
Ik vraag me af of het veel zal verschillen met mijn huidige TV;
Samsung UE32D5000 http://tweakers.net/price...-ue32d5000/specificaties/.
Helaas is de Sony TV nergens in voorraad dus ik kan ook nergens langs om het zelf te bekijken.
Wat denken jullie?
Ook al vaker besproken. Lag is laag genoeg om normaal te kunnen gamen. Rond de 30MS en dat is prima voor een TV.

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:36
Kashika schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:04:
[...]

Ook al vaker besproken. Lag is laag genoeg om normaal te kunnen gamen. Rond de 30MS en dat is prima voor een TV.
Goed om te horen, bedankt!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Soullancer schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:45:
Nog mensen die tegen mensen aangelopen tegen problemen met een niet 4k model en bijv muur steun zoals de thin345 met de lan/optical poort of Is er een oplossing voor (met foto?)
http://www.aliexpress.com...=2114.40010508.4.1.xqyhw8

Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1WAlxLpXXXXbiXpXXq6xXFXXXZ/50CM-Down-font-b-Angled-b-font-90-Degree-8P8C-FTP-STP-UTP-Cat-5e-Male.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Tranzy op 26-01-2016 17:48 ]

Ik heb ook een leuke computer..

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
Bij allekabels heb je dat ook maar dan sneller en ongeveer even duur

• Tranzy
lowfi schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:49:
Bij allekabels heb je dat ook maar dan sneller en ongeveer even duur
Het ging meer even om de oplossing. Een leverancier zoeken lukt vast zelf ;)

• e-jam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06 14:49
Weet iemand de werkelijke refresh rate van de 55x8005? De review van de Amerikaans versie (x810 zou hetzelfde zijn als hier de x8005) is erg goed:

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x810c

Maar die is 120Hz terwijl de versie hier slechts 50Hz is volgens de specs op tweakers?

• Tranzy
Vond nog een aardige site om de je scherm te calibreren.

Stap voor stap alle "Expert" settings.

In mijn geval de 850C
http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850c/settings

[ Voor 6% gewijzigd door Tranzy op 26-01-2016 18:34 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
e-jam schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:27:
Weet iemand de werkelijke refresh rate van de 55x8005? De review van de Amerikaans versie (x810 zou hetzelfde zijn als hier de x8005) is erg goed:

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x810c

Maar die is 120Hz terwijl de versie hier slechts 50Hz is volgens de specs op tweakers?
Als het dezelfde was zou die hier wel X8105C geheten hebben. In eerste instantie leek het er wel op dat het dezelfde was maar de motionflow rating van de 810 is veel hoger dan die van de X8005C (800 vs 200). Los daarvan leken ze er verder wel tevreden over op AV Forums geloof ik.

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 26-01-2016 19:09 ]

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:41
Tranzy schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:34:

In mijn geval de 850C
Heeft ook iemand zo'n site voor de W755?
Daar zou ik erg mee geholpen zijn.

• Agima!
tcviper schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:24:
[...]

BIj settings van je TV (Instelling) onder Audio (Sound) even Digital Audio Out naar AUTO 2 zetten.
Bedankt voor de tips! Had ik al gedaan zonder succes... Nog andere ideeën?

Verwijderd

Tranzy schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:34:

In mijn geval de 850C
Heb voor de W805c ook de settings van rtings overgenomen maar ik vind het natuurgetrouwe beeld vrij lelijk. Amoled Samsung vind ik helemaal niks, maar dit is toch wel heel flets.

Denk dat je uiteindelijk ook op je eigen smaak af moet gaan.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vandaag de 55x8505 opgehaald, prachtig beeld echter wel flink wat last van clouding met name in de hoeken. Zal eens gaan wrijven met een zachte doek, maar ik durf niet echt te gaan duwen. Kan ik het beste een rond draaiende beweging maken?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:11

OmeJoyo

This is me

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:17:
[...]

Heb voor de W805c ook de settings van rtings overgenomen maar ik vind het natuurgetrouwe beeld vrij lelijk. Amoled Samsung vind ik helemaal niks, maar dit is toch wel heel flets.

Denk dat je uiteindelijk ook op je eigen smaak af moet gaan.
Dat kan aan meerdere dingen liggen eigenlijk:
  • Niet elke televisie is gelijk, dus hun settings hoeven niet persé een goed beeld te geven
  • Als hun een andere bron hebben gebruikt kan dit ook net een ander kleurbeeld geven
  • Omgevingslicht en de omgeving zelf zijn van invloed op hoe je kleuren waarneemt
  • Iedereen neemt kleuren anders waar, daarnaast is de definitie van een bepaalde kleur iets wat je leert in je jonge jaren en dus subjectief
  • Gewenning, soms moet je gewoon een paar dagen naar iets kijken en dan toch besluiten dat het beter is dan voorheen
  • Last but not least, smaak. Ik heb kennissen die het blijkbaar mooi vinden dat iedereen eruit ziet alsof ze uren te lang onder de zonnenbank hebben gelegen en het beeld zo fel is dat ik mijn zonnenbril ga pakken. Tja ieder zijn ding
Laat je dus niet gek maken door bepaalde instellingen die worden aangeraden, als je meerdere reviews leest zal je ook zien dat er verschillende settings zijn gebruikt. Je kan het gebruiken als leidraad, voor perfectie moet je kalibreren, maar de vraag is natuurlijk of je dat beeld dan ook mooi vind.

Ik ben zelf sinds 2 dagen lekker aan het stoeien met mijn 50w807c, heerlijke TV trouwens met voor de prijs prachtig beeld.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-11 14:40
keverjeroen schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:36:
[...]

Ik heb nu de 50w809c een paar dagen in huis en de kijkhoek vind ik erg goed.
Ik heb hetzelfde model, maar ik vind de kijkhoek erg tegenvallen. De kleuren gaan wel, maar de zwartwaarde niet. Een kleine verschuiving horizontaal of verticaal resulteert meteen in een grijze waas (zwart wordt grijs). Voor mij niet zo'n probleem omdat ik er altijd recht voor zit. Maar ik kan me voorstellen dat dit voor anderen wel een groot probleem kan zijn.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:07

W84

Klopt, wij hebben 2 banken staan en vanaf de bank aan de zijkant heb je meteen een waas. Zelfs al ik aan het gamen op de bank er rechtvoor en ik leun wat tegen de zijkant aan shift het beeld al! :+

• Kashika
Chaoss schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:56:
Vandaag de 55x8505 opgehaald, prachtig beeld echter wel flink wat last van clouding met name in de hoeken. Zal eens gaan wrijven met een zachte doek, maar ik durf niet echt te gaan duwen. Kan ik het beste een rond draaiende beweging maken?
Ja, lichtjes masseren. De schroeven aan de achterkant van het scherm iets losser maken, wil ook helpen.

• Xyanta
  • Laatst online: 20:10
OmeJoyo schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 07:20:
[...]
• Gewenning, soms moet je gewoon een paar dagen naar iets kijken en dan toch besluiten dat het beter is dan voorheen
Dit was bij mij ook het geval.
Mijn vorige samsung tv en mijn samsung telefoon hebben allebei een scherm met verzadigde kleuren.
Toch besloten om op mijn 55W809C, de instellingen van rtings.com aan te houden.
Nu na een tijdje ben ik er aan gewend en vind ik het er allemaal prachtig en natuurlijk uit zien.

Alleen voor mijn ps4 heb ik de instellingen iets gewijzigd en de kleurverzadiging wat omhoog gegooid, omdat dit bij games wel mag vind ik.

Verder heb ik ook geen problemen met de kijkhoek. Zit op ca. 4 meter afstand van de tv, en een verplaatsing op de bank laat geen verandering in beeld zien. Dat zwart,grijs wordt merk ik alleen als ik op de andere bank ga zitten (deze staat 90 graden gedraaid tov de andere bank en dus in een hoek van ongeveer 45 graden tov de tv).
Maar dat kijkt sowieso niet fijn om onder die hoek tv te kijken, dus daar zit ik toch nooit met tv kijken.

• keverjeroen
Trzema schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:36:
[...]

Ik heb hetzelfde model, maar ik vind de kijkhoek erg tegenvallen. De kleuren gaan wel, maar de zwartwaarde niet. Een kleine verschuiving horizontaal of verticaal resulteert meteen in een grijze waas (zwart wordt grijs). Voor mij niet zo'n probleem omdat ik er altijd recht voor zit. Maar ik kan me voorstellen dat dit voor anderen wel een groot probleem kan zijn.
Ok, is me niet opgevallen. Wel viel me op dat de kleuren inderdaad goed bleven.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heeft iemand de Synology DS video app werkend gekregen? Ik heb hem via sideloading geinstalleerd, maar ik kom niet door het aanmeld scherm, ik kan alle gegevens invullen maar krijg vervolgens geen focus op de aanmeld knop, best frustrerend...

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
Chaoss schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:18:
Heeft iemand de Synology DS video app werkend gekregen? Ik heb hem via sideloading geinstalleerd, maar ik kom niet door het aanmeld scherm, ik kan alle gegevens invullen maar krijg vervolgens geen focus op de aanmeld knop, best frustrerend...
Ik deel mijn video mappen op mijn Synology NAS via NFS en laad deze in Kodi in en speel daar alles af, werkt prima :)
Zo lang die DS apps niet ondersteund worden zal dat wel niet goed werken denk ik..

[ Voor 8% gewijzigd door Bapawe op 27-01-2016 16:22 ]

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:50
Chaoss schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:56:
Wat kost die eigenlijk nu, met de btw dagen?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Kashika
Chaoss schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:18:
Denk dat je de Synology app zelf niet erop wilt gebruiken daarvoor. Kodi doet dat veel beter...

Kan je je mappenstructuur niet in Kodi laden?

• tiguan
  • Laatst online: 23:20
sdk1985 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:22:
[...]

Wat kost die eigenlijk nu, met de btw dagen?
€1499,- volgens mij

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heb de 55x8505c bij expert gekocht voor 1199,- die hadden afgelopen weekend 20% kortingsactie dus goedkoper dan de MM.

Zal kodi eens proberen, gister al snel even geprobeerd, vond hem toen wat haperig. Ik zal de TV nog even via een Lan kabel aansluiten dat is wel zo optimaal voor streaming.

Overigens gebruikte ik op de oude TV een chromecast en dat werkte prima met de DS video app, maar ik gebruik jubliever geen chromecast meer natuurlijk :P

• sdk1985
Volg wel even mijn Kodi guide anders loop je tegen de standaard problemen aan :p.

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:13
sdk1985 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:54:
Volg wel even mijn Kodi guide anders loop je tegen de standaard problemen aan :p.
Geïnteresseerd. Waar vind ik die :)

• sdk1985

• younxta
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Heb vorige week ook een 43W756C gehaald. Mooi beeld en goede kleurweergave, vond alleen dat het paneel nogal wat clouding vertoonde. Gisteren teruggebracht en omgeruild voor een 50W756C, dit toestel lijkt nog echter meer backlight bleeding en clouding te hebben. Hebben jullie hier ook last van?

Ik heb hem een beetje 'opgepoetst' door met een vezeldoekje wat druk uit te oefenen op het scherm en naar de randen toe te vegen. Het lijkt wat beter nu, maar toch blijf ik de vlekken zien in donkere menu's zoals in de Netflix app. Ik zit er aan te denken om het toestel om te ruilen, maar ben bang dat het volgende paneel hier ook last van heeft. Wat denken jullie, is dit acceptabel?

Clouding voor
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vHvYyhpl.jpg

Clouding na
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3hEerLDl.jpg

Bleeding rechtsboven in de hoek
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RaXWa2Hl.jpg

• eddie02
sorry hoor, maar ik ken niemand die de hele avond naar
een zwart scherm zit te staren......
Het krap kijken lijkt hier te zegevieren.

Ik zal dit accepteren.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Thanx ben hier even mee aan de slag gegaan, kodi 16 installeren is gelukt. Maar ik kan de juiste map voor de XML niet vinden:
home/sdcard/Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/

Daarbij kom ik tot de submap files maar die is leeg .kodi/userdata/ heb ik dus niet.

Heb kodi wel opgestart gehad etc, nieuw test profiel gemaakt. Die mappen worden echter niet aangemaakt.

Edit: noob actie ik had hadden files niet aan staan. Gelukt.

Krijg in kodi nog wel de melding dat de cache vol zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 27-01-2016 23:52 ]

• younxta
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
eddie02 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:13:
sorry hoor, maar ik ken niemand die de hele avond naar
een zwart scherm zit te staren......
Het krap kijken lijkt hier te zegevieren.

Ik zal dit accepteren.
Dat is waar, maar de variatie in licht begint mij wel vaker op te vallen bij donkere beelden. Het moet ook niet zo zijn dat je meer naar het scherm zelf gaat kijken dan wat er op getoond wordt...

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:07
Ik heb de w805. Clouding eerste week was stuk meer dan nu de tweede week. Of het valt me niet meer op, of het is echt minder geworden. Vooral in de hoek is het voor mijn gevoel weg.

Heb je de schroefjes al losser gezet?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• sdk1985
Chaoss schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:21:
[...]

Thanx ben hier even mee aan de slag gegaan, kodi 16 installeren is gelukt. Maar ik kan de juiste map voor de XML niet vinden:
home/sdcard/Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/

Daarbij kom ik tot de submap files maar die is leeg .kodi/userdata/ heb ik dus niet.

Heb kodi wel opgestart gehad etc, nieuw test profiel gemaakt. Die mappen worden echter niet aangemaakt.

Edit: noob actie ik had hadden files niet aan staan. Gelukt.

Krijg in kodi nog wel de melding dat de cache vol zit.
Mappen met een . ervoor zijn verborgen in Linux :).

Die cach full melding heb ik al jaren ik stoor me er niet meer aan :P. Laatste tijd eigenlijk niet gezien nu je het zegt. Geen idee wanneer die ontstaat.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 28-01-2016 02:11 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:57
Ok, vanavond is mijn tv weer aangegaan (43W805c). Te zien doordat het lampje midden onder brandde... beeld was uit (staat op 4 uur en dan automatisch uitschakelen). Kreeg m niet aan met afstandsbediening.

Na stekker eruit startte hij half op (precies hetzelfde als de vorige keer dat hij aan was gegaan midden in de nacht), via lang power ingedrukt op de ab nog een keer opnieuw opgestart en nu werkt het weer.

Wel vreemd, en irritant. Eens zien of er iets van een logger te vinden is die hier wat mee kan... (Of dat dit aangepakt wordt met een volgende update, maar het is zo sporadisch en random dat ik er weinig van verwacht).

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 11:11
Gisteren een KDL43W755C besteld, is deze ook geschikt om Kodi op de te installeren volgens de guide in dit topic?

En welke kantelbare (enkel voorover) muurbeugel past hierbij. Via de site van Vogels kom ik op vrij dure uit, maar misschien kennen jullie alternatieven?

[ Voor 3% gewijzigd door Gait op 28-01-2016 09:28 ]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:40

Nicap

Tsssk....

Gait schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:34:
Gisteren een KDL43W755C besteld, is deze ook geschikt om Kodi op de te installeren volgens de guide in dit topic?

En welke kantelbare muurbeugel past hierbij. Via de site van Vogels kom ik op vrij dure uit, maar misschien kennen jullie alternatieven?
De Thin 245 is toch geschikt? Heb zelf de Thin 345(50") en ben er zeer te spreken over. Je betaald wel meer, maar het is kwalitatief gewoon superieur t.o.v.andere merken. Ook te maken gehad met aftersales en dat kon in mijn geval ook niet beter.
Er was een plastic kapje kapot gegaan wat over het muurframe moest(door eigen toedoen). Ik meldde dat via het kaartje wat erbij zat voor productbeoordeling. Een kwartier later had ik een mail terug en een dag later was het vervangende onderdeel al geleverd. _/-\o_

• Gait
Voor mijn huidige TV heb ik een Vogels 1115. Deze heeft een VESA 200x200 en kosten volgens mij 3 tientjes.
Hij hoeft niet draaibaar te zijn enkel voorover gekanteld.

Kan ik niet gewoon een adapter op de Vogels 1115 zetten?

[ Voor 15% gewijzigd door Gait op 28-01-2016 10:14 ]

• Agima!
sdk1985 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 02:11:
[...]

Mappen met een . ervoor zijn verborgen in Linux :).

Die cach full melding heb ik al jaren ik stoor me er niet meer aan :P. Laatste tijd eigenlijk niet gezien nu je het zegt. Geen idee wanneer die ontstaat.
Lost deze XML ook het lipsync probleem op wat ik heb met Kodi? Zelfs de systeemgeluiden die je hoort als je door de Kodi menus gaat komen iets vertraagd aan bij mijn TV speakers en/of receiver.

Of kan ik dat ergens anders instellen?

• DaLuca
  • Laatst online: 17-09 15:47
Hoe kan ik mijn 50w807c tv ophangen als ik gebruik wil maken van de voet... Kan het uberhaupt?
Linkje naar een "handleiding" zou makkelijk zijn

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18
DaLuca schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:24:
Hoe kan ik mijn 50w807c tv ophangen als ik gebruik wil maken van de voet... Kan het uberhaupt?
Linkje naar een "handleiding" zou makkelijk zijn
Wat heb je zelf al gevonden?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• DaLuca
Jumpman schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:30:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden?
Dat is het probleem... niets wat correspondeert met mijn onderdelen en type tv... volgens mij moet het lukken.

• Jumpman
DaLuca schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:32:
[...]

Dat is het probleem... niets wat correspondeert met mijn onderdelen en type tv... volgens mij moet het lukken.
Volgens mij kan je die niet aan de voetstandaard ophangen. Dit was bijvoorbeeld bij de KDL-50W685A wel zo. Je zal dus een mount moeten kopen om hem op te hangen.

• Gait
DaLuca schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:32:
[...]

Google: 50w807c handleidingen

Geeft:
https://www.sony.nl/suppo.../cnt-man/KDL-50W807C/list

• DaLuca
hmm.. jammer, maar dan vraag ik mij wel af wat de 2 zwarte onderdeeltjes zijn (van staal) die ik erbij heb gekregen. The search continues ;-)

• DaLuca
GOUD!

Vraag me af waarom ik dit niet heb kunnen vinden ;-(

Zal er vanavond eens mee aan de slag gaan!

• b0123405
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
DaLuca schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:37:
hmm.. jammer, maar dan vraag ik mij wel af wat de 2 zwarte onderdeeltjes zijn (van staal) die ik erbij heb gekregen. The search continues ;-)
Die twee zwarte onderdelen moet je nog aan de voet bevestigen en daarna schuif je de tv als het ware over die twee onderdelen. Dit is gewoon om de tv aan de voet te bevestigen.

Om de tv op te hangen heb je twee afstandbusjes (bij de 55W807C althans) voor de twee bovenste VESA punten, omdat de onderkant van de tv wat dikker is. Verder zitten alle schroeven e.d. als het goed is bij je VESA beugel.

kleine toevoeging: het is inderdaad niet mogelijk om de voet van de tv als muurbeugel te gebruiken bij deze tv.

[ Voor 8% gewijzigd door b0123405 op 28-01-2016 11:56 ]

• eddie02
Zo t zoeken is voorbij.
Net even de 50w755 bekeken en besteld!
Leek mij toch de beste keus tussen een budget 4k en deze sony.
Stond toevallig tennis op, en dat zag er mooi vloeiend uit.
Iemand nog een goede beugeltip voor vlak tegen de muur?

• tiguan
Waar heb je hem vandaan? Niet bij de Mediamarkt zeker? Ik wil 'm ook gaan kopen.

• Grijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 15:09
Ben ook zeer benieuwd naar je ervaringen eddie02!

• sdk1985
Agima! schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:32:
[...]

Lost deze XML ook het lipsync probleem op wat ik heb met Kodi? Zelfs de systeemgeluiden die je hoort als je door de Kodi menus gaat komen iets vertraagd aan bij mijn TV speakers en/of receiver.

Of kan ik dat ergens anders instellen?
Nee maar in dit topic heb ik wel diverse keren een workaround voor dat probleem voorbij zien komen. Zelf gebruk ik gewoon de speakers van de tv zelf. Geen zin in al die "rommel". De 5.1 set bij mijn pc heb ik een aantal jaar geleden ook al vervangen voor een 2.1 setje (wel THX :P).

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 28-01-2016 16:54 ]

• eddie02
tiguan schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:16:
Waar heb je hem vandaan? Niet bij de Mediamarkt zeker? Ik wil 'm ook gaan kopen.
Nee niet bij de MM.
Gewoon relaxed bij een dorps-expert.
Daar stond ie ook in de zaak zelf (heeft ook bijna niemand).
Hij is nu in de aanbieding daar.

• tiguan
Ok dat was dus ook mijn backup plan, de Expert :) Eerst naar de MM vanavond, als ze 'm niet hebben ga ik naar de Expert.

• eddie02
tiguan schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:53:
Ok dat was dus ook mijn backup plan, de Expert :) Eerst naar de MM vanavond, als ze 'm niet hebben ga ik naar de Expert.
Wel ietsje duurder dan die btw prijs, maar hij stond bij de MM als niet meer leverbaar op de site.
Bovendien had ik ook gewoon geen zin meer om weer naar een MM te gaan voor eventueel wat anders, terwijl ik van deze al wist dat t een goeie koop moet zijn.

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-10 20:54
Vanmiddag is de 55w755c bezorgd, ik ben tot nu toe erg tevreden wat een mooi beeld.

Ik kom van een Philips Cineos 47PFL9703D, dus ik was wat bezorgd over de reflecties, clouding e.d. Maar het valt mij enorm mee. Clouding zie ik alleen als ik dicht bij ga staan en van de zijkant kijk. Dit lijkt mij vrij normaal.

Ik heb hier al gezien dat ik een Kodi guide moet lezen, zijn er nog meer tips voor een Sony TV newbie die ik gelezen moet hebben?

• tiguan
Heb 'm ook bij de Expert gekocht. Ze hadden alleen een showroom model staan, dus de mijne is nog in bestelling.

Bij de MM Cruquis hadden ze nog wel de 50W805 in overvloed, maar ik hoef gewoon echt geen 3D tv.

Ben benieuwd of de Smit module die ik nu in m'n 40W5500 heb zitten, gaat werken in de nieuwe tv.

[ Voor 49% gewijzigd door tiguan op 28-01-2016 19:35 ]

• maarten30
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-04 17:58
ben in het bezit van een 50W755C
streamen(casten) vanaf de Youtube app gaat prima, ik krijg het niet voor elkaar om spotify te streamen naar de TV. de tv komt niet bij beschikbare apparaten te staan :(

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Kan iemand mij vertellen of Sony KDL-55W807C ondersteund full 3D resolutie?

Ik weet wel dat KDL-55W805C dat niet kan en KDL-55W809C juist wel!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@hierboven. Volgens mij hebben alle W8 modellen dezelfde 3D resolutie, die subversies hebben alleen een andere softwarematige refreshrate. De 805, 807, 809 hebben hetzelfde paneel.

Wat is nu een handige manier om een foto van clouding/backlightbleed te maken? Als ik de TV op een hdmi kanaal zonder input zet gaat de backlight uit want het scherm is dan prima zwart. Bij TV kijken en gamen heb ik bij zwarte tussen beelden volgens mij aardig wat backlight bleeding langs de zijkanten, maar ik weet niet hoe ik dit reproducer?

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:56

HaTe

haat niet

Sluitertijd van je camera wat langer zetten, dan vangt hij meer licht en is de bleeding beter zichtbaar. Diafragma ook wat groter kan ook

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gaat me er vooral on wat ik Al's input op de TV most gebruiken on een langdurig zwart beeld te genereren. Aanzetten op.HDMI zonder input heeft been nut want dan schakeld de backlight uit.

• eddie02
Als t goed is komt dit weekend m'n 50w755 binnen en ik wil m plat tegen de muur.
Heeft iemand nog een goeie tip voor een beugel, en kan ik ook zo'n goedkopere nemen?

[ Voor 6% gewijzigd door eddie02 op 29-01-2016 07:01 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

tcviper schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:24:
[...]

Is er ook een workaround voor Kodi? Ik stoor mij nogal aan het feit dat het geluid en beeld niet in sync zijn. :X

• Xyanta
Ik heb de 55W809C, en er begint me nu een beetje iets te storen.
In het home menu waar alle apps staan is de helft van de tijd niets zichtbaar bovenaan onder aanbevelingen. Er staat dan: aanbevelingen zijn momenteel niet beschikbaar.
Nu is dit nog niet zo erg aangezien ik niet perse al die aanbevelingen hoef, maar daarbij is ook het sony select menu weg, waar dus onder andere de "kijk app" in te vinden is.
Mijn vriendin kijkt graag programma's terug via kijk, maar de helft van de tijd is dit dus gewoon niet te vinden in het home menu.
Nu kun je deze wel handmatig zoeken via: home, instellingen, apps en dan zoeken naar de sony select app waar kijk weer in te vinden is, maar het is wat omslachtig.
Hebben jullie dit ook?

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 23:59
Eergisteren de 48w705c gekocht bij de MM voor 511 euro. Wat een giller! Top TV, goeie specs, goed beeld, geen poepas. Eindelijk een goede opvolger gevonden voor de oude 32P3000 :)

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• jmetselaars
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09-2023
Kan iemand me vertellen of de panels van de w755 nog verschillen van de w8 behalve 2D/3D?

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-10 19:23
Ik heb een probleempje met Netflix. Elke keer als als er in een donkere scene ondertiteling verschijnt wordt de gehele helderheid van de tv aangepast. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 23% gewijzigd door MRDude22 op 29-01-2016 09:37 ]

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25
eddie02 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:00:
Als t goed is komt dit weekend m'n 50w755 binnen en ik wil m plat tegen de muur.
Heeft iemand nog een goeie tip voor een beugel, en kan ik ook zo'n goedkopere nemen?
Ik heb deze pricewatch: Vogel's WALL 2305 – Vaste TV-Muurbeugel gisteren besteld voor mijn Sony Bravia KDL-55W809C.

Ik ontvang deze volgende week en ga het meteen ophangen, zal er een foto van maken :)

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
MRDude22 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:36:
Ik heb een probleempje met Netflix. Elke keer als als er in een donkere scene ondertiteling verschijnt wordt de gehele helderheid van de tv aangepast. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Auto brightness uitzetten

• Xyanta
Ik heb zelf de DQ anna fixed 400 muurbeugel icm de 55W809C, en deze voldoet voor mij prima.
Ik heb deze al jaren en er hebben inmiddels al 3 tv's aan gehangen.
Dit is gewoon een goekope muurbeugel van ongeveer 30 euro.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:11

OmeJoyo

This is me

Heeft iemand al ervaring met het gebruik van een usb gamepad, heb er 2 geprobeerd, worden zonder problemen herkend, maar de A-knop activeert het Action-menu, select geloof ik netflix. KAn ze helaas ook niet toewijzen in bijvoorbeeld J-Nes. De emulator zelf loopt perfect, maar het speelt neit lekker op de afstandsbediening :D

Heb al een paar uur zitten zoeken op Google, maar alle tips/trucks zijn voor normale android devices, waar je dit probleem niet schijnt te hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door OmeJoyo op 29-01-2016 10:24 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-10 19:23
Hmm volgens mij had ik die al uitgezet, en was het bij normale zenders opgelost, alleen bij Netflix dus niet. Maar zal voor de zekerheid vanavond nog even nakijken.

• tiguan
MRDude22 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:24:
[...]

Hmm volgens mij had ik die al uitgezet, en was het bij normale zenders opgelost, alleen bij Netflix dus niet. Maar zal voor de zekerheid vanavond nog even nakijken.
Misschien moet je dit per input aan/uit zetten.

• Xyanta
Beeldinstellingen kunnen inderdaad verschillen per input.
Dit is afhankelijk van de gekozen beeldmodus.
Wanneer je dit 1 keer hebt ingesteld voor een bepaalde input, wordt het wel onthouden.

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:23
Faris schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 00:09:
Kan iemand mij vertellen of Sony KDL-55W807C ondersteund full 3D resolutie?

Ik weet wel dat KDL-55W805C dat niet kan en KDL-55W809C juist wel!
Geen enkele w800c televisie ondersteund full hd 3d resolutie ben ik achter gekomen, lijkt gewoon een besparingskeuze van Sony, in de plaats van een bug. Schijnen ook meer fabrikanten te doen. Vond 3d al allesbehalve noodzakelijk, maar je kan het maar als optie hebben, nu ga ik denk ik sowieso kijken naar de 755/756c. Helaas te laat voor de mediamarkt actie.
Kan iemand me vertellen of de panels van de w755 nog verschillen van de w8 behalve 2D/3D?
Spiegelende zilveren voet (w805) in de plaats van zwarte matte voet (w705). Voor de rest mogelijk minimale verschillen qua beeldkwaliteit, maar over het algemeen grotendeels vergelijkbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Matedeor op 29-01-2016 12:09 ]

• Xyanta
Matedeor schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:02:
[...]
Geen enkele w800c televisie ondersteund full hd 3d resolutie ben ik achter gekomen, lijkt gewoon een besparingskeuze van Sony, in de plaats van een bug. Schijnen ook meer fabrikanten te doen. Vond 3d al allesbehalve noodzakelijk, maar je kan het maar als optie hebben, nu ga ik denk ik sowieso kijken naar de 755/756c. Helaas te laat voor de mediamarkt actie.
Hoe ben je hier dan achter gekomen?
Heb het hier al vaker voorbij zien komen dat de sony TV's geen volledige full hd 3d resolutie ondersteunen en vraag me af of dit ook wel echt zo is?
Ben in het bezit van een 55W809C, en ik vind 3d er echt goed uit zien. Het beeld ziet er net zo scherp uit als een gewone full hd film.
Ik kan geen verschil in beeldkwaliteit ontdekken.... (buiten dat het 3d beeld iets donkerder is door het gebruik van active 3d).
Uiteraard heb ik geen apparatuur om dit alles na te meten, maar in mijn beleving is het gewoon goed.
Nu is dus de vraag of dit wel op alle modellen zo is, of dat er toch verschil in de onderlinge modellen zit (bijv 805C vs 809C) zoals Faris al zegt?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

tiguan schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:26:
[...]

Misschien moet je dit per input aan/uit zetten.
Je moet het inderdaad per bron instellen.

• keverjeroen
Weet niet of dit de juiste plek is, maar was benieuwd of iemand een site/forum/video heeft gevonden om de beeld en/of geluidsinstellingen van een 50W809C optimaal in te stellen? Verder ben ik benieuwd of iemand tips heeft voor (betaalbare) 3D brillen voor deze tv?

Eigenlijk hoefde ik geen 3D, maar aangezien de 809C maar 27,- duurder was dan de 755C, toch overstag gegaan. :)

• Xyanta
keverjeroen schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:53:
Weet niet of dit de juiste plek is, maar was benieuwd of iemand een site/forum/video heeft gevonden om de beeld en/of geluidsinstellingen van een 50W809C optimaal in te stellen? Verder ben ik benieuwd of iemand tips heeft voor (betaalbare) 3D brillen voor deze tv?

Eigenlijk hoefde ik geen 3D, maar aangezien de 809C maar 27,- duurder was dan de 755C, toch overstag gegaan. :)
Is al vaker voorbij gekomen in dit topic ;)

Fijne goedkope 3D brillen : https://www.conrad.nl/nl/...0538_pla-408184&WT.srch=1

Goede site voor beeldinstellingen: http://www.rtings.com/tv/.../w800c/settings?uxtv=234a

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:23
NG00 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:25:
[...]

Hoe ben je hier dan achter gekomen?
Heb het hier al vaker voorbij zien komen dat de sony TV's geen volledige full hd 3d resolutie ondersteunen en vraag me af of dit ook wel echt zo is?
Ben in het bezit van een 55W809C, en ik vind 3d er echt goed uit zien. Het beeld ziet er net zo scherp uit als een gewone full hd film.
Ik kan geen verschil in beeldkwaliteit ontdekken.... (buiten dat het 3d beeld iets donkerder is door het gebruik van active 3d).
Uiteraard heb ik geen apparatuur om dit alles na te meten, maar in mijn beleving is het gewoon goed.
Nu is dus de vraag of dit wel op alle modellen zo is, of dat er toch verschil in de onderlinge modellen zit (bijv 805C vs 809C) zoals Faris al zegt?
Verschillende reviews en forums bekeken. Tweakers maakte er daarnaast in de review van vorig jaar (800b) ook al melding van. Er wordt gepraat over een mogelijke bug, maar ik denk dat je ondertussen wel kan stellen dat het gewoon een kostenbesparende keuze van Sony is, die definitief is. Er zit voor de rest geen verschil tussen bijvoorbeeld de 805c en 809c. Misschien dat als je op voldoende afstand zit dat je het inderdaad niet echt merkt. En als je het er nu goed uit vind zien, dan is er sowieso niks aan de hand toch. ;)

Hdtvtest
A increasingly common trend along with non-inclusion of 3D glasses, the Sony KDL-55W805C is yet another active-shutter 3D TV that doesn’t deliver full HD 3D resolution, following in the footsteps of its KDL-50W829B predecessor. Assessed using our custom-authored 3D resolution test pattern, the alternating black and white single-pixel horizontal lines simply merged into one solid grey block, indicating a loss of vertical resolution in the third dimension. Like what’s experienced on passive 3D HDTVs, this translated into jagged edges, line twitter and generic softness in extra-dimensional material.
Digitalversus
In an upgrade on the W755C models, the 55W805C is 3D compatible, but this feature is disappointing. It's pretty pointless actually as, strangely enough, the resolution is halved in active 3D, making it equivalent to a passive system, which is far less restrictive (cheaper, lighter glasses, for example).

To make matters worse, the system hasn't really been optimized. The 3D picture is regularly affected by a very bothersome lack of crosstalk. All in all, the addition of 3D to this model is not a resounding success, especially as no glasses have been supplied. The TV is SimulView-compatible, however, so you can have two people gaming in full screen mode on the same display, each player seeing his own game.
Rtings
We noticed the same issue with 3D content, which is that there is vertical resolution loss, so the 3D should be the same for both TVs. That's not something we consider with our 3D score, though, so it didn't affect our rating. We may change that for next year's scoring, as vertical resolution loss is indeed a downside.
Tweakers 50w805b
De actieve brillen van Sony zouden dit voordeel ook moeten hebben, maar door een bug in de software wordt de verticale resolutie alsnog gehalveerd. We hebben deze bug al eerder dit jaar opgemerkt en bij Sony gemeld, maar hoewel er sindsdien verschillende software-updates voor de W8 zijn geweest, zit de bug er nog altijd in. Wat 3d-weergave betreft is de Sony dus de slechtste uit onze test, omdat deze tv de nadelen van de passieve en actieve techniek combineert.

[ Voor 15% gewijzigd door Matedeor op 29-01-2016 13:08 ]

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
trustedreviews

Sony KDL-55W805C – 3D Picture Quality

The 55W805C gets frustratingly close to being as stellar with 3D as it is with 2D. It’s exceptionally good at delivering the Full HD resolution associated with the active 3D approach, creating 3D worlds that feel tangible and realistic enough to reach out and touch. This model is also exceptional at avoiding the judder commonly associated with 3D on LCD TVs, tackling it without leaving the picture looking unnatural or over-processed.

Colours and contrast with 3D content are both superb, helping the screen create a wonderfully assured, large-scale and believable sense of depth and space from good-quality 3D transfers.

Read more at http://www.trustedreviews...age-3#I4XWXJUiYve0I8Uh.99

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 13:15
TrustedReviews zijn ongeveer de grootste zeveraars die er zijn. Bravia's leveren al heel lang slechts halve verticale resolutie in 3D. Ik heb de 43W805C, je kan het zien als je dichtbij zit. Aan de andere kant kan 3D me echt gestolen worden dus maakt het me ook totaal niet uit.

• Xyanta
Matedeor schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:59:
[...]
Verschillende reviews en forums bekeken. Tweakers maakte er daarnaast in de review van vorig jaar (800b) ook al melding van. Er zit voor de rest geen verschil tussen bijvoorbeeld de 805c en 809c. Misschien dat als je op voldoende afstand zit dat je het inderdaad niet echt merkt. En als je het er nu goed uit vind zien, dan is er sowieso niks aan de hand toch. ;)
De review van vorig jaar betreft een ouder model de 800B zoals je zelf al aangeeft, dus dat kan in een nieuw model al verholpen zijn ;)
En zijn er ook reviews te vinden zoals Faris laat zien dat de tv wel gewoon over full hd 3d beschikt.
Verder hebben ze het in de reviews die je post over de W805C en niet de W809C.
Nu weet ik dat het grote verschil de geoptimaliseerd refreshrate is van 1000Hz vs de 800Hz van de W805C.
Maar dat verklaart wat mij betreft niet het prijsverschil tussen deze 2 modellen.
Dus wie weet is er op de achtergrond nog meer verschil tussen de modellen waar Sony niet heel duidelijk over is.

Er is ook niets aan de hand verder als het er goed uit ziet, ziet het er goed uit :)
Maar dat is dus juist het punt, er wordt geklaagd over de matige 3D kwaliteit, maar ik zie het niet...
Bij mij ziet het er gewoon erg goed uit. Dus daarom dat ik me afvraag of het ook wel echt zo is?
Normaal gesproken had ik het allang gemerkt als de kwaliteit slecht was, aangezien ik redelijk kritisch kijk naar dat soort dingen.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:41
Deze van de action. Platter en goedkoper kan volgens mij niet:

Afbeeldingslocatie: https://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&origin=pf&source=%2Fpromofolder_nl%2Farticles%2F2014%2F08%2F13%2F11669%2Fn_acton069n020000039.jpg&storage=2014

• eddie02
Sunri5e schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:03:
[...]

Deze van de action. Platter en goedkoper kan volgens mij niet:

[afbeelding]
Heb jij deze in gebruik? De tv hangt dan zeg maar als een schilderij aan een kabel of zo?

Enne action... Ik denk dan altijd dat op een ochtend je tv op de grond ligt, of valt dat mee?

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:56

HaTe

haat niet

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Jumpman
keverjeroen schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:53:

Hier twee Samsun SSG-P5100 brillen voor € 22,80 inclusief verzenden besteld bij Amazon.de (zie ook mijn review).

Naar mijn idee doet mijn KDL-55W809C wel Full 3D, laatst Jurassic World 3D Blu-ray geckeckt. Ik heb wel wat ervaring met 3D en dit was echt 1920 x 1080 pixels per oog. Volgens mij zijn alle passieve TV's maximaal 1280 x 720 pixels per oog.

[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 29-01-2016 17:46 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297