• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 00:29

Turfschipper

Hup NAC

donpablo80 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 23:22:
[...]

Ik heb de mijne aan een vogels thin 205 hangen. Hangt mooi en erg makkelijke installatie. Bij afuture.nl kost deze 66,90 inclusief verzendkosten als goedkoopste volgens pricewatch. Ik heb de mijne bij Amazon.de gekocht waar deze nu 52,99 kost inclusief verzenden.
Aha! Daar ben ik blij mee zeg, want die prijzen.... Oei....

En je hebt onderhand ook meer keuze aan beugels dan aan Tvs haha, ;-).

Ik zal eens kijken wat ie allemaal kan. Thanks voor de tip.

[ Voor 6% gewijzigd door Turfschipper op 19-01-2016 17:06 ]

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:04
Kuhr89 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:58:
[...]

Let even op dat dit Amerikaanse maten zijn. Ze meten met inch. De onderste getallen zijn centimeters. Het is dus rond de 5 cm als dunste. Maten staan ook op de Sony site zover ik weet.
Ze meten gewoon in cm hoor ;)
Bijna alle rolmaten hebben zowel cm als inch er op staan.
En het is niet 5 cm op zijn dunst maar op zijn dikst.
Wat wienesroa zegt klopt dus gewoon, de tv is 1,3 cm op zijn dunst. Heb de zelf de 55w809c en kan het bevestigen.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:00
lowfi schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:50:
Welke app is handig om iets van een SMB share af te spelen?

Ik ben bekend met kodi maar ik zoek iets als VLC. Dus een player zonder library. Kodi kan dit ook natuurlijk maar vind ik omslachtig om even snel iets af te spelen.

VLC en Mx player kunnen zviw niets van een smb share afspelen.
Es File Explorer kan dat prima. Overigens kun je bij Kodi natuurlijk direct naar Video>files en daar een bepaalde share toevoegen. Dat zal met een andere app niet echt sneller gaan.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 23:09
NG00 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:21:
[...]

Ze meten gewoon in cm hoor ;)
Bijna alle rolmaten hebben zowel cm als inch er op staan.
En het is niet 5 cm op zijn dunst maar op zijn dikst.
Wat wienesroa zegt klopt dus gewoon, de tv is 1,3 cm op zijn dunst. Heb de zelf de 55w809c en kan het bevestigen.
Oei haha. Helemaal verkeerd gekeken in de vluchtigheid. Je hebt helemaal gelijk! 🙃

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Als de 55x8505 hetzelfde paneel heeft als de W805, en dezelfde of iets betere beeld kwaliteit heeft dan twijfel ik toch of het niet beter is om voor de X85 te gaan die is toch meer future proof.

Enige wat ik niet terug kan vinden in de response time? Nu is de W805c helaas niet meer zo rap als zijn voorganger maar 35ms is nog prima om te gamen. Maar hoe snel is de X8505?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 16:38
Kuhr89 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:05:
[...]

Oei haha. Helemaal verkeerd gekeken in de vluchtigheid. Je hebt helemaal gelijk! 🙃
Haha... En toch had ik na je reactie nog eens gekeken voor de zekerheid :)

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:32
Krijgen jullie eigenlijk de Plex app met Dolby Digital werkend?

https://forums.plex.tv/di...tv-dolby-ac3-pass-through

Netflix, Kodi, PlexBMC plugin, Emby en ES File explorer werken allemaal met Dolby Digital Passthrough.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 10:18
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:41:

Netflix, Kodi, PlexBMC plugin, Emby en ES File explorer werken allemaal met Dolby Digital Passthrough.
Nope, zodra ik pass through aanzet, dan blijft het beeld stil staan.

• MikeNL90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-11-2025
Chaoss schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:44:
Als de 55x8505 hetzelfde paneel heeft als de W805, en dezelfde of iets betere beeld kwaliteit heeft dan twijfel ik toch of het niet beter is om voor de X85 te gaan die is toch meer future proof.

Enige wat ik niet terug kan vinden in de response time? Nu is de W805c helaas niet meer zo rap als zijn voorganger maar 35ms is nog prima om te gamen. Maar hoe snel is de X8505?
Naja zelfde paneel, de x8505 of 07 gebruikt de trilominus display van sony wat hdr ondersteund en betere kleurweergave heeft.

De x85c serie heeft 37 ms input lag.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dat is wel interresant de 805C zit schijnbaar ook rond de 35ms inputlag. dat is dus geen reden om voor FHD ipv UHD te gaan.

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-01 19:11
Nou, kogel is door de kerk. Zat te twijfelen tussen KD-55X8505 en de KDL-55W805C. Het is toch de KD-55X8505 geworden. Door de prijzenoorlog tussen MM en Expert heb ik hem bij Expert voor 1200,- gekocht (300,- korting). Hij stond in de winkel eigenlijk voor 1599,- (met korting 1279,-) maar toen ik zie dat deze op hun webshop voor 1499,- stond, heeft de verkoper deze prijs aangehouden. Wordt voor dat geld zelfs gebracht en oude tv nemen ze mee. Toch nog stukje goedkoper dan bij MM. Morgen wordt hij gebracht. Ben benieuwd :)

stp - PSN ID: stp_4

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:29:
dat is wel interresant de 805C zit schijnbaar ook rond de 35ms inputlag. dat is dus geen reden om voor FHD ipv UHD te gaan.
Alle Android modellen van Sony zitten zo rond de 35-37ms ...

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56
stp_4 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:10:
Nou, kogel is door de kerk. Zat te twijfelen tussen KD-55X8505 en de KDL-55W805C. Het is toch de KD-55X8505 geworden. Door de prijzenoorlog tussen MM en Expert heb ik hem bij Expert voor 1200,- gekocht (300,- korting). Hij stond in de winkel eigenlijk voor 1599,- (met korting 1279,-) maar toen ik zie dat deze op hun webshop voor 1499,- stond, heeft de verkoper deze prijs aangehouden. Wordt voor dat geld zelfs gebracht en oude tv nemen ze mee. Toch nog stukje goedkoper dan bij MM. Morgen wordt hij gebracht. Ben benieuwd :)
De oude TV nemen ze mee? Ik mag hopen dat dat echt een oudje is dan. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-01 19:51
Jumpman schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:02:
[...]

De oude TV nemen ze mee? Ik mag hopen dat dat echt een oudje is dan. ;)
Of naar de kloten...

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:24
Vince22 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:59:
Is iemand al bezig geweest met RetroArch of een andere retro-gaming app?
Heb de laatste nightly geinstalleerd maar de gekoppelde DualShock 4 wordt niet gevonden...
Zou mooi zijn om rechstreeks vanuit deze app NES en SNES spellen te kunnen spelen met de DS4.
Vince22 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:50:
Waar ik wel last van heb is wanneer ik een tabblad van Chrome op mn Macbook naar de tv cast, dat de tv hapert/knippert wanneer ik scroll in dat tabblad. Meer mensen hier last van en is hier een fix voor?
Ik stel mn vragen maar even opnieuw, beetje ondergesneeuwd door alle aankoopadviezen-/aankoopmeldposts. :P

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• stp_4
Klopt. Paneel is kapot. Allerlei vierkante roze blokken en witte horizontale strepen door het beeld. Is wel een aardige domper omdat deze KDL-46x4500 net rond de 6 jaar oud is. Was toen een aardige investering. Omdat het vervangen van het paneel erg duur is, toch maar met pijn in m'n hart besloten om deze tv te vervangen. Van full-led naar edge-led :'(

Of er is hier een hobbyist aanwezig die nog wat met dit paneel kan?

[ Voor 6% gewijzigd door stp_4 op 20-01-2016 17:46 ]

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:00
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:41:

Ja hier werkt het zonder probleem. Begreep wel dat het enkel via arc werkt en niet via de optische uitgang.
Je moet in de Plex client op de tv wel passthrough audio op Auto zetten

• Jumpman
stp_4 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:40:
[...]

Klopt. Paneel is kapot. Allerlei vierkante roze blokken en witte horizontale strepen door het beeld. Is wel een aardige domper omdat deze KDL-46x4500 net rond de 6 jaar oud is. Was toen een aardige investering. Omdat het vervangen van het paneel erg duur is, toch maar met pijn in m'n hart besloten om deze tv te vervangen. Van full-led naar edge-led :'(

Of er is hier een hobbyist aanwezig die nog wat met dit paneel kan?
Is het 'PCB' niet alleen kapot?

• Fonta
Motion2 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:06:
[...]

Ja hier werkt het zonder probleem. Begreep wel dat het enkel via arc werkt en niet via de optische uitgang.
Je moet in de Plex client op de tv wel passthrough audio op Auto zetten
Als ik dat zo op die manier instel, dan blijft bij mij het beeld stilstaan.

• stp_4
Jumpman schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:11:
[...]

Is het 'PCB' niet alleen kapot?
Daar heb ik helaas geen verstand van. Wordt met de week erger in ieder geval. Heb een aantal zaken benaderd maar daar kwamen allerlei onderzoekskosten bij kijken inclusief nieuwe onderdelen. Kosten zouden ergens tussen de 500,- en 1000,- euro komen te liggen, mits onderdelen nog beschikbaar waren etc. Snap wel dat ze liever hebben dat je een nieuwe koopt, maar toch maar besloten om te vervangen voor een nieuwe.

• Jumpman
stp_4 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:19:
[...]

Daar heb ik helaas geen verstand van. Wordt met de week erger in ieder geval. Heb een aantal zaken benaderd maar daar kwamen allerlei onderzoekskosten bij kijken inclusief nieuwe onderdelen. Kosten zouden ergens tussen de 500,- en 1000,- euro komen te liggen, mits onderdelen nog beschikbaar waren etc. Snap wel dat ze liever hebben dat je een nieuwe koopt, maar toch maar besloten om te vervangen voor een nieuwe.
Een Main Board voor een Sony KDL-46X4500 kost £46,99;
Een Control Board voor een Sony KDL-46X4500 kost £29,99;
Een Power Supply voor een Sony KDL-46X4500 kost £33,59.

Maar dan moet je dus eerst zeker weten dat het panel goed is. Als je dan zaken uit kan sluiten weet je uiteindelijk wat je nodig hebt. Dan komen er nog verzendkosten, importkosten en BTW bij. Plus een uur vrij maken om hem erin te zetten.

Het is dus wel betaalbaar op te lossen (mits het panel niet kapot is), maar dat kost tijd en zin.

Is er op Internet niet iemand te vinden dezelfde probleembeschrijving heeft?

• stp_4
Jumpman schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:11:
[...]

Een Main Board voor een Sony KDL-46X4500 kost £46,99;
Een Control Board voor een Sony KDL-46X4500 kost £29,99;
Een Power Supply voor een Sony KDL-46X4500 kost £33,59.

Maar dan moet je dus eerst zeker weten dat het panel goed is. Als je dan zaken uit kan sluiten weet je uiteindelijk wat je nodig hebt. Dan komen er nog verzendkosten, importkosten en BTW bij. Plus een uur vrij maken om hem erin te zetten.

Het is dus wel betaalbaar op te lossen (mits het panel niet kapot is), maar dat kost tijd en zin.

Is er op Internet niet iemand te vinden dezelfde probleembeschrijving heeft?
Thanks voor je advies. Heb al tijdje zitten zoeken op internet. Is helaas geen eenduidige oorzaak te vinden. Een aantal gevallen die ik tegenkwam lijken sterk op mijn probleem. Daar wordt vaak over een t-con en lcd panel als oorzaak genoemd. Maar net wat je zegt; dan moet je echt zaken uitsluiten. Omdat de kosten daarvan niet helder zijn en gezien de leeftijd toch maar besloten voor een vervanging.

• Jumpman
stp_4 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:36:
[...]

Thanks voor je advies. Heb al tijdje zitten zoeken op internet. Is helaas geen eenduidige oorzaak te vinden. Een aantal gevallen die ik tegenkwam lijken sterk op mijn probleem. Daar wordt vaak over een t-con en lcd panel als oorzaak genoemd. Maar net wat je zegt; dan moet je echt zaken uitsluiten. Omdat de kosten daarvan niet helder zijn en gezien de leeftijd toch maar besloten voor een vervanging.
Als LCD Panel als oorzaak wordt genoemd is het toch al een 'no go', want te duur. Goed besluit dus. :)

• Fonta
Een defect inverter board is ook niet grappig trouwens.

• Motion2
Fonta schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:17:
[...]

Als ik dat zo op die manier instel, dan blijft bij mij het beeld stilstaan.
Is de bron wel AC3? Zitten er subs ingebakken in de mkv?
Ik heb dat probleem enkel als Plex moet transcoden. Terwijl er in mijn server een zware xeon zit...

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:05
Valt me wel dat bij expert online alleen de 55 inch x8508c beschikbaar is, dus de zilveren.. En voor de overige maten de x8505c, dus zwart |:(

Ik wil zwart en 55

• Fonta
Motion2 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:05:
[...]

Is de bron wel AC3? Zitten er subs ingebakken in de mkv?
Ik heb dat probleem enkel als Plex moet transcoden. Terwijl er in mijn server een zware xeon zit...
Maakt niet uit wat voor geluidsspoor het is. Subs zitten samengevoegd in de mkv.
Geen idee hoe of wat het is. Het forum op plex lezende zijn er meer die dezelfde problemen hebben.

• Motion2
Fonta schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:33:
[...]

Maakt niet uit wat voor geluidsspoor het is. Subs zitten samengevoegd in de mkv.
Geen idee hoe of wat het is. Het forum op plex lezende zijn er meer die dezelfde problemen hebben.
Kan je de sub er eens uithalen? Ingebouwde subs worden getranscodeerd..
Losse srt files worden wel ondersteund

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
Soullancer schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:57:
Valt me wel dat bij expert online alleen de 55 inch x8508c beschikbaar is, dus de zilveren.. En voor de overige maten de x8505c, dus zwart |:(

Ik wil zwart en 55
De X8507c is de zilveren versie. De X8508c is een zwarte met een softwarematige hogere verversingsfrequentie dan de "gewone" X8505c. Ik dacht zelfs dat de zilveren (even) een mediamarkt exclusive model was, maar dat weet ik niet zeker.
Over die typenummers is genoeg te lezen en ben zelf in het bezit van de zilveren. Een 55X8507c dus.

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 20:36
KillerB schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:00:
Tv: KDL-50W809C Android tv

Hebben meer mensen er last van dat de verbinding met het audio systeem via hdmi arc soms verbroken wordt en de tv terugschakelt naar de tv speaker? Als ik dan handmatig weer terug ga naar het audio systeem heb ik geen geluid. Op te lossen door de tv aan en uit te zetten.
Hij is aangesloten op een Teufel set via de hdmi/arc poort en dit gedrag komt voor als de tv de audio bron is. Als er een andere audio bron is dis rechtstreeks op de teufel zit dan komt er ook af en toe wel de melding voorbij dat de tv speaker actief is alleen blijft het bij een melding en blijft het audio systeem gewoon werken. Op zich logisch want de audio bron komt dan van een ander apparaat en gaat niet via de tv.
Zelf heb ik de X8505C, maar heb hier sinds de laatste update ook last van. Met de afstandbediening kan je hem wel weer op extern zetten, maar is toch 3x klikken. Probleem lijkt me in de software te zitten als het bij verschillende modellen voorkomt.

• Richardvs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-07-2025
lilboogs schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:12:
[...]

Zelf heb ik de X8505C, maar heb hier sinds de laatste update ook last van. Met de afstandbediening kan je hem wel weer op extern zetten, maar is toch 3x klikken. Probleem lijkt me in de software te zitten als het bij verschillende modellen voorkomt.
Ik kan je vertellen, dat na de laatste software update ik hetzelfde probleem ervaar met mijn X8505C i.c.m. Harman Kardon Receiver. Bij mij werkt het terug naar extern zetten niet altijd, dan is er helemaal geen geluid. Herstart van TV helpt soms, andere keer moet volledig de stroom eraf. Gebeurt mij soms 2x per dag en wordt er nu wel een beetje gestoord van :P

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 14:32
Motion2 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 07:46:
[...]

Kan je de sub er eens uithalen? Ingebouwde subs worden getranscodeerd..
Losse srt files worden wel ondersteund
In de praktijk werkt dit toch niet? al mijn mkv's hebben ingebakken subs.

Raar dat alleen Plex dit issue heeft, op het Plex forum schrijven ze overigens wel dat ze er nog aan werken met Sony.

• berghefr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-01 10:00
Richardvs schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:28:
[...]

Ik kan je vertellen, dat na de laatste software update ik hetzelfde probleem ervaar met mijn X8505C i.c.m. Harman Kardon Receiver. Bij mij werkt het terug naar extern zetten niet altijd, dan is er helemaal geen geluid. Herstart van TV helpt soms, andere keer moet volledig de stroom eraf. Gebeurt mij soms 2x per dag en wordt er nu wel een beetje gestoord van :P
Ik heb hetzelfde in combinatie met een Onkyo 616 receiver. Ik heb dit opgelost middels de Logitech afstandsbediening.

Ik heb ingesteld dat de TV als eerste wordt uitgeschakeld (TV schakelt bij mij automatisch naar TV speakers als de receiver uitstaat) en dat de TV ook als laatste wordt aangeschakeld inclusief wat vertraging (zodat de receiver ook echt aanstaat als de TV ook aangaat )

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-01 13:37
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:07:
Heb vrijdag de 55x8509C opgehaald in Belgie bij Frans de Smet, gisteren voor het eerst de TV kunnen testen.

Eerste conclusie: Prachtig beeld, kleuren spatten echt van het scherm af in vergelijking met mijn vorige Bravia. Android werkt in de basis prima, maar af en toe wat haperingen in de interface. Verder ook de video app getest, via Wifi 1080p (Bluray rips 11GB) beelden afspelen werkt snel, ook hier wat haperingen door buffering denk ik. Misschien nog een keertje proberen via draadje.

Bij het afspelen van de video via de video App is mijn beeld uitgerekt, dus geen zwarte balken. Iemand enig idee hoe ik de stretching uit kan zetten? Via de normale beeldopties lukt mij dit niet direct.

Kodi staat ook gewoon in de store, dus makkelijk te downloaden en installeren. Alleen nog niet getest, aangezien de setup wat lang duurt (invoeren ip/credentials NAS)

Ook nog even the Witcher 3 via PS4 gespeeld, geen merkbare inputlag o.i.d. terwijl ik dit eerder wel merkte bij o.a. Samsung TV's

Tot nu toe helemaal tevreden. Terwijl ik me best snel irriteer aan haperende interfaces/laadtijden etc. Ik heb nog even getwijfeld om het kopen van deze TV uit te stellen. Uiteindelijk zeker geen spijt van.
Iemand nog een oplossing gevonden voor het stretching probleem? Ik heb hier ook last van met de videoplayer dat is de enige reden voor mij om er nog een mediaplayer naast te hebben maar zou die liever ook weghalen en films gewoon op de tv bekijken zonder extra mediaplayer.

• Motion2
DaYwaLkUr schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:52:
[...]

In de praktijk werkt dit toch niet? al mijn mkv's hebben ingebakken subs.

Raar dat alleen Plex dit issue heeft, op het Plex forum schrijven ze overigens wel dat ze er nog aan werken met Sony.
Hmm blijkbaar hebben ze de problemen met interne subs opgelost. Word niet meer getranscodeerd.
Krijg trouwens wel zwart scherm met DTS geluidssporen...

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 07:35
janus_freggel schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:59:
[...]

Iemand nog een oplossing gevonden voor het stretching probleem? Ik heb hier ook last van met de videoplayer dat is de enige reden voor mij om er nog een mediaplayer naast te hebben maar zou die liever ook weghalen en films gewoon op de tv bekijken zonder extra mediaplayer.
heeft dat niet gewoon met screen format te maken?

• stp_4
Sinds gisteren staat de KD-55X8508C in onze huiskamer. Hiervoor hadden we de KDL-46x4500. Qua ruimte neemt de nieuwe tv niet extra in (omdat de 46x4500 nog een glasrand en smalle speakers aan de zijkant had zitten). Het is nog wat stoeien met de beeldinstellingen, vind het nog wat flets op dit moment. Verder prima beeld en dat hele Android lijkt op dit moment een zeer handige toevoeging. Qua geluid ben ik een stuk minder tevreden. De speaker zit aan de achterkant en wijst naar beneden, en geeft naar mijn idee een nogal zacht blikkerig tv geluid (en naar mijn idee weinig bass). Heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat uit de 46x4500 een stuk beter geluid kwam. Aangesloten op de versterker geeft een stuk beter geluid natuurlijk, maar onze versterker werkt niet heel praktisch. Misschien ga ik eens kijken voor een speaker bar, maar dat komt later.

P.s. bij Expert werd verteld dat er een lip sync optie o.i.d. op de tv zit, maar heb deze tot nu toe nog niet kunnen vinden. Bestaat dat wel?

[ Voor 7% gewijzigd door stp_4 op 22-01-2016 09:39 ]

• Xyanta
stp_4 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:37:
Qua geluid ben ik een stuk minder tevreden. De speaker zit aan de achterkant en wijst naar beneden, en geeft naar mijn idee een nogal zacht blikkerig tv geluid (en naar mijn idee weinig bass). Heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat uit de 46x4500 een stuk beter geluid kwam. Aangesloten op de versterker geeft een stuk beter geluid natuurlijk, maar onze versterker werkt niet heel praktisch. Misschien ga ik eens kijken voor een speaker bar, maar dat komt later.
Ik snap het nog steeds niet dat mensen klagen over het geluid uit een tv.... en vooral niet over tv's in deze prijsklasse.
Wanneer je een tv kunt betalen van 1500 euro, kan er ook wel een degelijk geluidssetje vanaf naar mij mening ;)
Een tv is nu eenmaal primair bedoeld om fatsoenlijk beeld te leveren. Je kunt niet verwachten dat uit een tv hetzelfde geluid komt dan een dedicated home cinema set. En iedereen wilt tegenwoordig de tv zo dun mogelijk en strak hebben, dus er is nu eenmaal weinig ruimte om fatsoenlijke speakers in te bouwen.
Wat mij betreft kunnen ze die hele speakers er uit laten bij de high end tv's, aangezien 99% deze toch niet gebruikt.

• audiojunk
  • Laatst online: 25-01 17:35
Ik vind dat het geluid van een tv juist wel goed moet wezen, ik heb geen zin om altijd maar een externe geluidsbron aan te zetten. Het hoeft niet te knallen maar zeker ook niet blikkerig klinken.
Wat ik mis bij tv's is bluetooth wat een mooie oplossing zou wezen of bv een aansluiting voor externe speakers( die de versterker in de tv gebruiken).

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 22:17
Als je een soundbar aansluit dan gaat deze automatisch aan als je de tv gebruikt. Ik zelf heb een Philips HTL-5160 gekocht bij mijn Sony w756c. En zou echt nooit meer zonder willen.

De tv speakers zijn echt slecht, komende van een plasma tv met een grote speaker onder het scherm en een dikkere kast.

Maar elke keer aanzetten is er voor mij echt niet bij.

• Xyanta
Je hoeft ook niet elke keer de externe geluidsbron handmatig aan te zetten, als je het op de juiste manier hebt aangesloten.
Ik heb mijn 55w809c aangesloten op een onkyo tx-nr509 versterker. Via HDMI CEC gaat de versterker automatisch aan als ik de tv aanzet en kan met de afstandsbediening van de tv gewoon het volume van de versterker bedienen. En wanneer ik de tv weer uitzet gaat de versterker automatisch mee uit.
Dus in feite hoef je niets extra's aan te zetten voor het gebruik van externe speakers, en zelfs geen andere afstandsbediening te gebruiken.
Dus wat is het voor moeite om een externe geluidsbron te gebruiken, terwijl dit wel zoveel beter klinkt dan tv speakers?

• stp_4
NG00 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:36:
[...]

Ik snap het nog steeds niet dat mensen klagen over het geluid uit een tv.... en vooral niet over tv's in deze prijsklasse.
Wanneer je een tv kunt betalen van 1500 euro, kan er ook wel een degelijk geluidssetje vanaf naar mij mening ;)
Een tv is nu eenmaal primair bedoeld om fatsoenlijk beeld te leveren. Je kunt niet verwachten dat uit een tv hetzelfde geluid komt dan een dedicated home cinema set. En iedereen wilt tegenwoordig de tv zo dun mogelijk en strak hebben, dus er is nu eenmaal weinig ruimte om fatsoenlijke speakers in te bouwen.
Wat mij betreft kunnen ze die hele speakers er uit laten bij de high end tv's, aangezien 99% deze toch niet gebruikt.
Ben het daar niet mee eens. Ik zeg ook niet dat het dezelfde kwaliteit moet leveren als een cinema set en dat verwacht ik ook niet. Vind het uitgangspunt dat je maar een cinema system moet aanschaffen en/of op aansluiten wat kort door de bocht. Mijn vorige tv leverde prima geluid en ik had daar ook helemaal geen cinema set voor nodig (voor gewoon tv kijken). Ik geef aan dat ik het geluid bij dit model vind tegenvallen (voor wat ik gewend ben). Ik hoef geen tv die zo dun en strak mogelijk is, dat maakt de markt ervan.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Mijn 65X85805C is vandaag omgeruild door Sony.
Holy crap wat een verschil!
Had last van de nodige banding in lichte scenes, en een balk rechts die niet mooi rood wilde worden.
Ook lichtte mijn scherm flets op in donkere scenes zodra er ondertitels in beeld kwamen. Echt superirritant...
Dacht eerst dat dat de prijs was van een LED televisie (fervent plasma-kijker), maar dit paneel presteert echt veel beter dan die ze hebben meegenomen zojuist :o

[ Voor 38% gewijzigd door paQ op 22-01-2016 12:05 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• remanus
Je kan het ook zo zien, tv's prijzen zijn best laag tegenover wat jaren geleden. voor een kleine meer prijs koop je een soundbar, en ben je nog goedkoper uit als laat zeggen een jaar of 10 geleden.

• Xyanta
stp_4 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:54:
[...]
Ben het daar niet mee eens. Ik zeg ook niet dat het dezelfde kwaliteit moet leveren als een cinema set en dat verwacht ik ook niet. Vind het uitgangspunt dat je maar een cinema system moet aanschaffen en/of op aansluiten wat kort door de bocht. Mijn vorige tv leverde prima geluid en ik had daar ook helemaal geen cinema set voor nodig (voor gewoon tv kijken). Ik geef aan dat ik het geluid bij dit model vind tegenvallen (voor wat ik gewend ben). Ik hoef geen tv die zo dun en strak mogelijk is, dat maakt de markt ervan.
Het is inderdaad de markt die tv's zo dun mogelijk maakt. Dit is nu eenmaal de trend tegenwoordig. Steeds meer mensen hangen de tv aan de muur op, en dan is het nu eenmaal netter als de tv zo dun mogelijk is. En een fabrikant gaat nu eenmaal niet van elk model 2 versies uitbrengen: 1 dikke met goede speakers en 1 dunne met mindere speakers.
Ik denk dat je er gewoon niet onder uit komt dat de speakers tegenwoordig van slechtere kwaliteit zijn in tv's. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. (zoals de sony X9005 met speakers aan de zijkanten van het scherm, wat je tv weer onnodig groot maakt).
Er zijn ook fabrikanten die de speakers in de voet verwerken, maar hier heb je ook weer niets aan als je de tv ophangt.

Maar ik kan me voorstellen dat je het geluid niet van voldoende niveau vindt. Alleen ben ik bang dat je er niet aan ontkomt om dan toch een soundbar/home cinema set of iets dergelijks te gaan gebruiken.

Het is inderdaad misschien wat kort door de bocht om te zeggen dat iedereen nu maar een home cinema set moet aanschaffen ;) Maar blijf wel van mening dat als je echt fatsoenlijk geluid wilt hebben je beter een dedicated geluidsset kunt aanschaffen. Vooral in deze prijsklasse. Bij een dikke tv hoort nu eenmaal ook dik geluid :)

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09-2025
Ik ben dankzij deze topic erachter gekomen dat het verschil tussen de w805c en de w809c enkel de kleur van de voet is en een softwarematige refresh rate waar je toch niets van merkt.

Heb ik het goed dat het enige verschil tussen een w755c en de w805c/w809c enkel de 3d ondersteuning is? Dus de w755c zonder 3d en de w805c/w809c wel met 3d?

Nu de btw vrije dagen er bij media markt aankomen kan je de w755c voor 593 euro meenemen als ik het goed heb. De w805c is er pas vanaf 739 euro.

Als 3d het enige verschil is, lijkt het mij overduidelijk dat je het beste voor de w755c kan gaan, right? Of toch niet?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

Nicap

Tsssk....

Het verschil/geen verschil is al zo vaak voorbij gekomen in dit topic dat ik niet meer precies weet wat het nou ook al weer was. Wellicht kun je even terugzoeken in het topic.

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:59
crobo schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:35:
Ik ben dankzij deze topic erachter gekomen dat het verschil tussen de w805c en de w809c enkel de kleur van de voet is en een softwarematige refresh rate waar je toch niets van merkt.

Heb ik het goed dat het enige verschil tussen een w755c en de w805c/w809c enkel de 3d ondersteuning is? Dus de w755c zonder 3d en de w805c/w809c wel met 3d?

Nu de btw vrije dagen er bij media markt aankomen kan je de w755c voor 593 euro meenemen als ik het goed heb. De w805c is er pas vanaf 739 euro.

Als 3d het enige verschil is, lijkt het mij overduidelijk dat je het beste voor de w755c kan gaan, right? Of toch niet?
Dit klopt inderdaad wel, mogelijk dat er hele kleine verschillen zijn (al kan niemand dat met zekerheid zeggen), maar die zijn er soms ook tussen verschillende tv's van dezelfde serie. Of je het beste voor de 755c kan gaan, hangt er inderdaad voornamelijk vanaf, of je 3d interessant vindt. En of er een prijsverschil is, want er zijn momenten geweest dat ze even duur waren.

[ Voor 9% gewijzigd door Matedeor op 22-01-2016 13:20 ]

• wienesroa
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805C Zwart

Hebben ze deze straks ook in de aanbieding van MM?

• Reverb_
  • Laatst online: 27-05-2025
paQ schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:04:
Mijn 65X85805C is vandaag omgeruild door Sony.
Holy crap wat een verschil!
Had last van de nodige banding in lichte scenes, en een balk rechts die niet mooi rood wilde worden.
Ook lichtte mijn scherm flets op in donkere scenes zodra er ondertitels in beeld kwamen. Echt superirritant...
Dacht eerst dat dat de prijs was van een LED televisie (fervent plasma-kijker), maar dit paneel presteert echt veel beter dan die ze hebben meegenomen zojuist :o
Het oplichten als ondertitels in beeld komen zal je local dimming vrij hoog hebben gestaan, dan krijg je dat. Nu je een nieuwe hebt, hebt je die instelling vast niet aan, dus ook niet dat probleem.

• paQ
  • Nu online

paQ

ik had en heb de licht sensor uit staan, verder niets te zien in de instellingen van local dimming :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• crobo
Voor zover ik weet heeft Media Markt die niet. Zij hebben een "media markt edition" de 807c volgens mij.

Correct me if i'm wrong.

• wienesroa
crobo schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:19:
[...]

Voor zover ik weet heeft Media Markt die niet. Zij hebben een "media markt edition" de 807c volgens mij.

Correct me if i'm wrong.
Ik kan zo 1,2,3 geen verschillen vinden tussen de specificaties...

819 * 0.79 = 647 euro

http://www.techzine.nl/pr...v-wi-fi-zilver-specs.html

Nu is het verschil niet super groot, maar 80 euro is ook niet niks EN je hebt de service van MM tov webshop...

Ik begin te twijfelen. Nog iemand advies?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iemand ervaring met een goede soundbar die onder de TV (voor de voet) past? Ik heb de 55W756C en wil eigenlijk een Yamaha YSP-2500 soundbar, maar dat gaat niet passen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Weet iemand zo wat het grootste verschil is tussen de KD55X8508C en de nog uit te komen 55XD8505 ?

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:59

HaTe

haat niet

wienesroa schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:35:
[...]

Ik kan zo 1,2,3 geen verschillen vinden tussen de specificaties...

819 * 0.79 = 647 euro

Nu is het verschil niet super groot, maar 80 euro is ook niet niks EN je hebt de service van MM tov webshop...

Ik begin te twijfelen. Nog iemand advies?
Je berekend het nieuwe bedrag verkeerd. De BTW gaat er zogenaamd af, dus je moet delen door 1,21, waarmee je uit komt op 677 euro.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10
Chaoss schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:03:
Weet iemand zo wat het grootste verschil is tussen de KD55X8508C en de nog uit te komen 55XD8505 ?
Haha kom op Mod, dit komt elke pagina voorbij. Als je het woord verschil intikt in de zoekbalk komt het antwoord naar boven.

Softwarematig kan hij iets meer hz aan. Ik dacht 800 voor het 05 model en 1000 voor het 08 model.
Allebei hebben ze een 100 hz panel, dus ja.

• apis29
  • Niet online
Kashika schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:08:
[...]

Haha kom op Mod, dit komt elke pagina voorbij. Als je het woord verschil intikt in de zoekbalk komt het antwoord naar boven.

Softwarematig kan hij iets meer hz aan. Ik dacht 800 voor het 05 model en 1000 voor het 08 model.
;) nog een keer lezen.
crobo schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:19:
[...]

Correct me if i'm wrong.
Ze hebben hem wel gehad vlgns mij, naast de 807. Maar staat er iig niet (meer) tussen in de pricewatch ...
http://www.mediamarkt.nl/...-kdl-50w805c-1374100.html

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 22-01-2016 16:38 ]

• crobo
apis29 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:32:
[...]

;) nog een keer lezen.

[...]

Ze hebben hem wel gehad vlgns mij, naast de 807. Maar staat er iig niet (meer) tussen in de pricewatch ...
http://www.mediamarkt.nl/...-kdl-50w805c-1374100.html
Klopt, ze hebben de w805c gehad, maar momenteel alleen maar de 807c. Nogmaals, correct me if i'm wrong.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kashika schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:08:
[...]

OK het staat er wat onhandig en een beetje ongelukkige keuze qua typenrs. Laat ik het anders formuleren:

Wat is het verschil tussen de 55X8505 en de nieuwe 55XD8505?

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-01 11:58
Chaoss schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:58:
[...]

OK het staat er wat onhandig en een beetje ongelukkige keuze qua typenrs. Laat ik het anders formuleren:

Wat is het verschil tussen de 55X8505 en de nieuwe 55XD8505?
In ieder geval zo'n 3cm dikte! Ik wilde voor de 85C gaan maar 7.8cm plus een beugel vind ik best nog ver van de muur komen. De 85D is 4.4cm, heeft een mooier kabelmanagement systeem en voor de rest moeten we de reviews maar even afwachten...

• apis29
  • Niet online
Zo op het eerste oog was er niet veel verschil geloof ik. Met een beetje geluk zit er een betere processor in voor Android TV maar dat was geloof ik ook nog niet eens het geval ...
Misschien werkt de Triluminos wat beter en halen ze een groter kleurbereik of misschien een hogere helderheid maar dat is allemaal afwachten, een grote sprong voorwaarts lijkt er iig niet in te zitten.

[ Voor 40% gewijzigd door apis29 op 22-01-2016 19:27 ]

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-12-2025
iRenik schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:15:
[...]

In ieder geval zo'n 3cm dikte! Ik wilde voor de 85C gaan maar 7.8cm plus een beugel vind ik best nog ver van de muur komen. De 85D is 4.4cm, heeft een mooier kabelmanagement systeem en voor de rest moeten we de reviews maar even afwachten...
Waar vind je die 7,8 cm precies? Op basis van de specs op tweakers en Sony website zou ik zeggen 6,0 cm. Is er iemand die het zeker weet?

• remanus
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:56:
Iemand ervaring met een goede soundbar die onder de TV (voor de voet) past? Ik heb de 55W756C en wil eigenlijk een Yamaha YSP-2500 soundbar, maar dat gaat niet passen.
Ik heb de Philips HTL-5160 gekocht omdat hij niet zo groot is, en om eerlijk te zijn vind ik hem goed klinken. Strakke bas, en helder in de spraak. Goed detail ook voor een soundbar dan.

Staat ook best netjes onder de zilveren Sony, ik heb wel de 50 inch

• iRenik
Lau_P schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:27:
[...]

Waar vind je die 7,8 cm precies? Op basis van de specs op tweakers en Sony website zou ik zeggen 6,0 cm. Is er iemand die het zeker weet?
Had er even bij moeten vermelden dat ik voor een 65" wil gaan. Deze is 7.8cm op de Sony website.
Als je h'm in het echt ziet vind ik het ook echt een bakbeest. De 55'' is idd 6cm.

De XD 55'' en 65" zijn 4.4cm en de 75" is 4.9cm.

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-12-2025
iRenik schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:32:
[...]

Had er even bij moeten vermelden dat ik voor een 65" wil gaan. Deze is 7.8cm op de Sony website.
Als je h'm in het echt ziet vind ik het ook echt een bakbeest. De 55'' is idd 6cm.

De XD 55'' en 65" zijn 4.4cm en de 75" is 4.9cm.
Ah, OK, dat verklaart een hoop, had ik niet op gelet! :)

Die bijna 2 centimeter maakt het inderdaad nog wel een stukje dikker, dat komt al bijna in de buurt van mijn huidige 32ex500. Die overigens net als mijn vorige sony TV (ruim 15 jaar gehad, daarna nog iemand van een retro-gameswinkel blij mee kunnen maken) uitstekend bevalt. Daarom overweeg ik nu toch weer Sony, en wel de 55X8508c die nu in de Expert-actie staat (schrok dus nog even van de 7,8cm).

Twijfel nu alleen nog over de wisselende reviews qua software van de x85 serie...

• iRenik
Ja ik zou haast voor 55" gaan vanwege de dikte :)

Software blijft voor mij ook een dingetje... al eerder gezegd heb een redelijk gewone full-hd LG van 4 jaar oud en speelt alles af via Plex, nog nooit 1 dag gezeur of trage tv gehad.

Tja wat is wijsheid ;)

De Expert actie is wel netjes! Had 2 maanden geleden nog lagere prijzen voor beide maten maar dat was wel na de cashback van Sony die niet meer geldt...

[ Voor 23% gewijzigd door iRenik op 22-01-2016 23:07 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die 20% korting is inderdaad wel nice, dan heb je een 55X8508 voor 1199 wat een prima deal is. Ik ga morgen iig even bij de expert kijken.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
1200 euro is wel netjes, zelfs iets scherper dan de actie bij MediaMarkt volgende week.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Net bij de Expert geweest, de online voorraad indicatie kunt je blijkbaar met een korreltje zout nemen. want de 55x8508C was niet op voorraad.

Ik heb hem dus in de winkel besteld, komt daar dinsdag binnen. Waarschijnlijk kan ik hem Woensdag pas halen. Wel balen had gehoopt dat ik de tv vandaag al in huis zou hebben om lekker het hele weekend op de 55"te gamen :P

Altijd irritant als voorraad indicaties niet kloppen, khad nog andere Expert winkels in de buurt kunnen bellen maar ach...

• iRenik
Chaoss schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:29:
Die 20% korting is inderdaad wel nice, dan heb je een 55X8508 voor 1199 wat een prima deal is. Ik ga morgen iig even bij de expert kijken.
Kun je misschien beter naar BCC en kijken hoever ze gaan met de laagste prijsgarantie ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

iRenik schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:28:
[...]

Kun je misschien beter naar BCC en kijken hoever ze gaan met de laagste prijsgarantie ;)
We hebben geen BCC in de buurt, en waarom zou dat beter zijn? als de prijs hetzelfde is dan is het mij om het even waar dat ding vandaan komt :P

maar goed heb dus een 55x8508C bij de Expert besteld, volgende week ophalen :)

• Soullancer
Chaoss schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:29:
[...]

We hebben geen BCC in de buurt, en waarom zou dat beter zijn? als de prijs hetzelfde is dan is het mij om het even waar dat ding vandaan komt :P

maar goed heb dus een 55x8508C bij de Expert besteld, volgende week ophalen :)
Via Winkel of de webshop besteld?

Ik wil m via de winkel bestellen maar begreep dat je dan zelf kan aangeven wanneer je ophaalt of laat leveren.. Dat lukt me nog niet echt want ik krijg alleen bij afleveren 1 werk dag te zien

• Mo046
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:45
Net bij BCC de KD49X8309C voor dezelfde prijs als bij Expert gekocht (959 €). Verkoper kende de Expert-actie niet, maar nadat hij op internet de actie had bekeken paste hij zonder discussie de prijs aan. Toestel was helaas niet op voorraad in het filiaal, maar wordt maandag al geleverd.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 17:23
Chaoss schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:29:
En vergeet de 100,- cashback via Sony niet.

Al is die pagina op sony.nl om de een of andere reden nu niet bereikbaar...

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

KillerB

______

Richardvs schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:28:
[...]

Same here, handmatig terugzetten geeft bij mij meestal geen geluid meer, de receiver krijgt dan niks meer binnen. Inderdaad na een reset van het hele spulletje werkt het weer een tijdje. Irritant bugje :|
Ik heb hem nu optisch aangesloten op de versterker en dan geen last meer, wel jammer van dat extra kabeltje maar dit lijkt vooralsnog wel stabiel te werken...
berghefr schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:57:
[...]

Ik heb hetzelfde in combinatie met een Onkyo 616 receiver. Ik heb dit opgelost middels de Logitech afstandsbediening.

Ik heb ingesteld dat de TV als eerste wordt uitgeschakeld (TV schakelt bij mij automatisch naar TV speakers als de receiver uitstaat) en dat de TV ook als laatste wordt aangeschakeld inclusief wat vertraging (zodat de receiver ook echt aanstaat als de TV ook aangaat )
Bij het inschakelen werkt het meestal wel, hij springt bij mij na verloop van tijd over van het audio-systeem naar de tv-speaker, dus niet zozeer een inschakelvolgorde probleem.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

P.K. schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:54:
[...]

Die cashback op tv's is volgens mij afgelopen, Sony heeft nu een cashback op soundbars.

[ Voor 63% gewijzigd door Chaoss op 23-01-2016 18:49 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Soullancer schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:49:
[...]

Via Winkel of de webshop besteld?

Ik wil m via de winkel bestellen maar begreep dat je dan zelf kan aangeven wanneer je ophaalt of laat leveren.. Dat lukt me nog niet echt want ik krijg alleen bij afleveren 1 werk dag te zien
Ik heb hem in de winkel besteld/gereserveerd. Ze bellen als hij binnen is en dan mag ik hem halen wanneer het mij uitkomt.

Zou hem het liefst asap ophalen maar mijn vrouw heeft dinsdag een grote auto en no-way dat ik die TV in mijn cabrio krijg.

• lowfi
Met de speciale android kodi jarvis build werkt DTS prima naar een B&W panorama 2 soundbar...

Voor zover ik zie geen vertragingen ook...

• Soullancer
Chaoss schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:44:
[...]

Die cashback op tv's is volgens mij afgelopen, Sony heeft nu een cashback op soundbars.
Zal zo de achterbak van de bora hier opmeten of de tv past, en dan de soundset ht-rt5 ook maar meteen bestellen van sony.. dat bezorgen via internet blijft te vaag

[ Voor 6% gewijzigd door Soullancer op 23-01-2016 20:54 ]

• iRenik
P.K. schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:54:
[...]

Cashback actie was toch tot 7 of half januari ergens?

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:29
Hmmm, ik heb nu 2 keer gehad dat mijn afstandsbediening niet meer reageerde. Moet dan echt de stroom eruit trekken om het weer te fixen (toetsenbord via usb werkte nog wel, zo kon ik een restart doen maar afstandsbediening leek daarmee nog niet te werken). Ook de knoppen op de achterkant van de tv leken trouwens niet meer te reageren.

De eerste keer na een herstart kreeg ik ook geen home screen, alleen vervaagde/gestreepte achtergrond (maar je kon wel door menus gaan, dat zag je doordat de achtergrond verkleurde bij het naar boven en naar beneden drukken op de ab).

Nog een keer opstarten (via knoppen op de achterkant van de tv) heeft dat opgelost.

Daarnaast stond de tv vanochtend aan in slaapstand (led onder de tv was aan, normaal uit als we hem in standby hebben). Ook daar heb ik meer van gelezen.

Zijn er andere mensen die dit ook herkennen en eventueel weten of dit ergens aan gekoppeld is? (Energiebeheer, slaapstanden, etc)?

Sony 43W805c trouwens, nieuwste SW.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 20:01
m0ridin schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:05:
Hmmm, ik heb nu 2 keer gehad dat mijn afstandsbediening niet meer reageerde. Moet dan echt de stroom eruit trekken om het weer te fixen (toetsenbord via usb werkte nog wel, zo kon ik een restart doen maar afstandsbediening leek daarmee nog niet te werken). Ook de knoppen op de achterkant van de tv leken trouwens niet meer te reageren.

De eerste keer na een herstart kreeg ik ook geen home screen, alleen vervaagde/gestreepte achtergrond (maar je kon wel door menus gaan, dat zag je doordat de achtergrond verkleurde bij het naar boven en naar beneden drukken op de ab).

Nog een keer opstarten (via knoppen op de achterkant van de tv) heeft dat opgelost.

Daarnaast stond de tv vanochtend aan in slaapstand (led onder de tv was aan, normaal uit als we hem in standby hebben). Ook daar heb ik meer van gelezen.

Zijn er andere mensen die dit ook herkennen en eventueel weten of dit ergens aan gekoppeld is? (Energiebeheer, slaapstanden, etc)?

Sony 43W805c trouwens, nieuwste SW.
Dat is Android ellende welke bij Philips ook speelt.
Ik ga mijn TV daarom terugsturen voor een Samsung.

• Matedeor
Wordt 3d nou goed weergegeven op de w800c serie of niet? Ikzelf zal waarschijnlijk heel weinig gebruik maken van 3d, maar als optie is het wel leuk om af en toe erbij te hebben. Maar dan moet het natuurlijk wel goed worden weergegeven, anders kan je net zo goed voor de w755c gaan. Als ik de recensies/reacties op internet lees dan lijkt de ene positief en de andere weer negatief.

• Jumpman
Matedeor schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:42:
Wordt 3d nou goed weergegeven op de w800c serie of niet? Ikzelf zal waarschijnlijk heel weinig gebruik maken van 3d, maar als optie is het wel leuk om af en toe erbij te hebben. Maar dan moet het natuurlijk wel goed worden weergegeven, anders kan je net zo goed voor de w755c gaan. Als ik de recensies/reacties op internet lees dan lijkt de ene positief en de andere weer negatief.
Dit heb ik twee weken geleden getest: productreview: Sony Bravia 55" review door Jumpman.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 17:23
iRenik schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:11:
[...]

Cashback actie was toch tot 7 of half januari ergens?
Oh echt?
Was in de veronderstelling dat de looptijd gelijk was aan de overige acties (in dat geval tot 31 januari), maar deze liep dus eerder af.
My bad :P

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:29
pitchdown schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:10:
[...]

Dat is Android ellende welke bij Philips ook speelt.
Ik ga mijn TV daarom terugsturen voor een Samsung.
Hmmm...

Maar heb zelf samsung ook overwogen maar na daar ook veel over te horen mbt samsung die bepaalde dingen gewoon weghaalt qua functionaliteit en dat soort zaken leek me dat ook niet zo'n top plan.

Ach, ik hoop dat met volgende updates t eea gefixed gaat worden (hopelijk als android tv 6 ooit komt voor de sony?). Verder vind ik het namelijk eigenlijk best wel prima werken en heeft het toch verdomd veel mogelijkheden.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:56

W84

Weet iemand trouwens een manier om in het servicemenu te komen bij de W75? Bij m'n Samsung wist ik wel en kon ik de zapsnelheid aanpassen, wat ik bij de Sony ook zou willen proberen.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:59

HaTe

haat niet

Zijn er mensen met ervaring met Kodi én TV kijken via Kodi (bijvoorbeeld via tvheadend) op de Sony TV's? Het liefst heb ik namelijk alles gewoon in Kodi en dan kan ik ook fatsoenlijk opnemen op een netwerk schijf. (want dat is niet mogelijk normaal toch?) Kan je uberhaupt wel opnemen met Ziggo en CI+ in de TV?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Matedeor
Oke, dus 3d is wel prima volgens jou. Las her en der dat het niet op volle resolutie werd weergegeven. Volgende week maar is kijken dan, als de 755 op dat moment net wel voorradig is of een stuk goedkoper, dan is 3d nou ook weer niet doorslaggevend.

[ Voor 15% gewijzigd door Matedeor op 24-01-2016 17:28 ]

• Motion2
Zijn er meer mensen die last hebben van het probleem dat na de laatste OTA update de tv soms niet uit wilt?
Soms als ik hem uit zet knippert de led 2x en gaat de tv weer aan..
Had laatst ook al dat de tv 's nachts uit zichzelf aan ging..

Verwijderd

Ja heb het ook nu na de laatste update.
Is telkens wat met de software... google is met hun android waardeloos.voor dat geld mag je toch wat meer kwaliteit verwachten.
Liefst ging die de deur uit

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:45:
Ja heb het ook nu na de laatste update.
Is telkens wat met de software... google is met hun android waardeloos.voor dat geld mag je toch wat meer kwaliteit verwachten.
Liefst ging die de deur uit
Google? Ik denk dat Sony het hier niet lukt om een goede Rom te bouwen.

• wienesroa
Ik heb deze al een tijdje in de pricewatch staan.

Altijd van mening dat MM hem niet had, maar nu blijkt hij toch in de webshop te staan. Is er ergens te achterhalen of hij woensdag meedoet? En zo ja, mag je deze ook online bestellen?

• HoefMeistert
  • Laatst online: 18-09-2025
wienesroa schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:09:
Ik heb deze al een tijdje in de pricewatch staan.

Altijd van mening dat MM hem niet had, maar nu blijkt hij toch in de webshop te staan. Is er ergens te achterhalen of hij woensdag meedoet? En zo ja, mag je deze ook online bestellen?
Even naar de mediamarkt site doet wonderen :+ http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/btw.html#actievoorwaarden
Als die meedoet kun je hem online bestellen, vanaf woensdag 18:00 zal ook de BTW wegermee prijs worden weergegeven (althans de vorige keren)

PSNID : HoefMeistert

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-01 13:37
lowfi schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:04:
[...]
heeft dat niet gewoon met screen format te maken?
Nee was het maar zo.... de videoplayer van android trekt de verhoudingen uit elkaar.
terwijl andere players er gewoon zwarte balken onder en boven zetten...

Is ook verder niet in te stellen, want beeldverhoudingen zijn niet beschikbaar in die app.

Inmiddels Kodi geinstalleerd en die doet het wel goed, dus hou het daar maar op :)

[ Voor 9% gewijzigd door janus_freggel op 25-01-2016 09:21 ]

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08-2025
Afgelopen zaterdag bij de MM 65X850 gekocht, ik wou hem direct meenemen maar wel voor de actie prijs van de btw actie (die a.s. woendag begint) in 1e instantie kon dat niet want of ik moest hem nu kopen voor de BTW actie prijs en woensdag ophalen of nu meenemen en woensdag geld terug krijgen.

Aangegeven dat ik dat beide geen optie vond (moet 45 min rijden naar de MM), dat ik dan maar even verder ging shoppen, toen was het blijkbaar wel mogelijk met wat extra administratieve handelingen.

Kortom thuis aangekomen, tv uitgepakt neergezet, maar er zat een kromming in het scherm, even naar de doos gekeken en de factuur maar heb een curved model meegekregen ipv een recht model.

Terug bregen vond ik geen optie (ga niet 1,5 uur op en neer rijden voor een fout die ik niet maak, want kreeg de doos via het magazijn uitgeleverd), dus MM gebeld en ze komen hem netjes vandaag zelf omruilen met de goeie.

Moet eerlijk zeggen dat ik het curved model niet heel fijn vond kijken (kan ook komen vanwege het licht van de ramen die achter me zitten op de bank reflecteert). Maar dat het beeld enorm mooi was, dat is een ding wat zeker is, ik had hiervoor een 40 inch HD ready maar in mijn nieuwe huis zitten we op bijna 4 meter afstand dus is 40 inch wel aan de kleine kant.

Ik ging eigelijk voor een 55 inch maar mijn vrouw had liever de 65 inch omdat ze nogal slechte ogen heeft dus toch maar de 65 inch genomen, ik vond dat helemaal niet erg :)

Vanavond echt maar eens de opties bekijken, netflix viel gisteravond wel door de mand, zaterdag en zondagochtend prima werkend maar s'avonds viel netflix elke keer weg na het inloggen en kiezen van het gebruikers profiel. De update had ik nog niet geinstalleerd maar is dat een bekend probleem?

• Soullancer
Nog mensen die tegen mensen aangelopen tegen problemen met een niet 4k model en bijv muur steun zoals de thin345 met de lan/optical poort of Is er een oplossing voor (met foto?)

• Xyanta
Soullancer schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:45:
Nog mensen die tegen mensen aangelopen tegen problemen met een niet 4k model en bijv muur steun zoals de thin345 met de lan/optical poort of Is er een oplossing voor (met foto?)
De ingebouwd WIFI gebruiken, en audio over de HDMI gebruiken. Dan heb je die 2 poorten niet nodig ;)
Of zoals ik bij mijn oude tv gedaan had: houten blokjes tussen de muurbeugel en muur geplaatst waardoor de afstand tot de muur iets groter werd en ik net genoeg speling had voor de lan poort..

• lowfi
Utp kabels heb je ook met een hoek connector.

Optische hoekadapters dus ook:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1EUIosvPgXx90gjLJIRqX9Ejt8su-3i97ZQcaJqn57m-EV6PV-V81niE

[ Voor 64% gewijzigd door lowfi op 25-01-2016 15:56 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297