Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ja ik heb deze in gebruik. De tv hang dan als een schilderij aan de muur. Maar dan niet met 1 ophangpunt maar met 2. Nee, hij ligt niet op een ochtend op de grond want alles is gewoon van staal. Platter dan dit kan niet. De achterkant van mijn tv hangt strak tegen de muur.eddie02 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:03:
[...]
Heb jij deze in gebruik? De tv hangt dan zeg maar als een schilderij aan een kabel of zo?
Enne action... Ik denk dan altijd dat op een ochtend je tv op de grond ligt, of valt dat mee?
Ok danSunri5e schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:11:
[...]
Ja ik heb deze in gebruik. De tv hang dan als een schilderij aan de muur. Maar dan niet met 1 ophangpunt maar met 2. Nee, hij ligt niet op een ochtend op de grond want alles is gewoon van staal. Platter dan dit kan niet. De achterkant van mijn tv hangt strak tegen de muur.
Ik ga er eens naar kijken. Ik zag dit soort systemen ook al online.
HIer ben ik eigelijk ook naar opzoek. Iemand die weet of dit kan?maarten30 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:47:
ben in het bezit van een 50W755C
streamen(casten) vanaf de Youtube app gaat prima, ik krijg het niet voor elkaar om spotify te streamen naar de TV. de tv komt niet bij beschikbare apparaten te staan
Nee er is nog geen spotify ondersteuning voor Android TV. Gewoon de app side loaden, dan zie je hem wel als apparaat in spotify.berghefr schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 08:16:
[...]
HIer ben ik eigelijk ook naar opzoek. Iemand die weet of dit kan?
Ik heb zo'n set jaren gebruikt voor mijn Samsung 46 inch LED TV. Perfect!! Hangt altijd recht... inderdaad net als een schilderij.Sunri5e schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:03:
[...]
Deze van de action. Platter en goedkoper kan volgens mij niet:
[afbeelding]
Zie hier een installatie filmpje
YouTube: Samsung LED TV slim wallmount
Bedankt voor de "link".. Ik zocht al zoiets voor mijn 55".
De Action is/was een actie.. niet meer aanwezig.
Had zelf deze
[ Voor 21% gewijzigd door Tranzy op 30-01-2016 09:30 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Vile mij gelijk op dat de X8 echt matig geluid heeft zelfs ten opzichte vna mijn 8 jaar oude 40" Samsung, maar goed die heeft nog net iets meer klankkast. de Sony Tv's zijn gewoon te plat voor een beetje fatsoenlijk geluid.
Voor in de toekomst nog maar eens een soundbar kopen, de Sony HT-RT5 is een mooi ding, maar goed heb nu alweer zoveel geld uit gegeven
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Misschien als je ARC gebruikt en het geluid over je versterker wil horenChaoss schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:31:
Maar ja Het geluid van de Sony TV's is zo matig dat ik me afvraag waarom je spotify zou willen afspelen op je TV
Vile mij gelijk op dat de X8 echt matig geluid heeft zelfs ten opzichte vna mijn 8 jaar oude 40" Samsung, maar goed die heeft nog net iets meer klankkast. de Sony Tv's zijn gewoon te plat voor een beetje fatsoenlijk geluid.
Voor in de toekomst nog maar eens een soundbar kopen, de Sony HT-RT5 is een mooi ding, maar goed heb nu alweer zoveel geld uit gegeven
Mijn versterker kan het zelf en ik kan vanaf een mobile device via airplay ook Spotify gebruiken.Chaoss schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:35:
Daar zijn toch wel betere oplossingen voor? gebruik dan iets waarbij je naar je versterker kunt streamen zonder dat je Tv aan hoeft te staan.
Gaat meer om de fun tijden een gezellig avondje of feestje dat je lekker makkelijk (visueel gezien) op de (grote) tv je muziek kan selecteren.
Gewoon omdat het "kan". Showoff functie
[ Voor 4% gewijzigd door Tranzy op 30-01-2016 09:40 ]
http://androidtv.news/201...nnect-on-your-android-tv/
Heb het gelijk eventjes getest:
Sideloaden via ES Explorer.
Beeld is na openen op zijn kant. Daarna is het goed.
Je weet niet niet zo goed waar je bent met het selecteren van items (vond ik ook al in ES explorer) maar heb een usb keyboard/muis ding...dus dan gaat het wel.
Paar foto's

[ Voor 70% gewijzigd door Tranzy op 30-01-2016 10:07 ]
Teamviewer support op je Android TV
http://www.androidpolice....lp-with-his-new-nexus-tv/
Ik krijg alleen een melding dat de firmware remote control beperkt helaas. Maar zie wel een muis gaan (Of blauwe hand)

Inclusief filetransfer
g
[ Voor 39% gewijzigd door Tranzy op 30-01-2016 10:19 ]
Ik ben eigenlijk op zoek naar een steun waarbij de TV zo dicht mogelijk op de muur hangt, maar die wel mogelijkheid biedt om hem naar voren te trekken. De tv komt verzonken in de wand, maar ik voorzie problemen als ik ooit een kabel moet aansluiten. Hoe makkelijk haal je tv er op deze manier weer af? Moet je veel naar boven of onder? Ik heb weinig speling...Tranzy schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:24:
[...]
Ik heb zo'n set jaren gebruikt voor mijn Samsung 46 inch LED TV. Perfect!! Hangt altijd recht... inderdaad net als een schilderij.
Zie hier een installatie filmpje
YouTube: Samsung LED TV slim wallmount
Bedankt voor de "link".. Ik zocht al zoiets voor mijn 55".
De Action is/was een actie.. niet meer aanwezig.
Had zelf deze
[afbeelding]
Zit account support er nu in? Toen ik het in December proberen moest het ouderwets op basis van het ID nummer en wachtwoord. Dat vond ik te omslachtig. (Gebruik daarom ES file explorer remote manager om bestanden over te zetten).Tranzy schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:09:
Ben een beetje aan het spammen maar dit is wel erg leuk
Teamviewer support op je Android TV![]()
![]()
http://www.androidpolice....lp-with-his-new-nexus-tv/
Ik krijg alleen een melding dat de firmware remote control beperkt helaas. Maar zie wel een muis gaan (Of blauwe hand)
[afbeelding]
Inclusief filetransfer
[afbeelding]g
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
De 50w755 staat voor even om te testen.
Daarna hang ik m op.
Wat een beeld en wat mij meevalt is t geluid!
Deze jongen heeft de zaterdag van z'n leven!
Ik ga rustigaan alles ff ontdekken. Out off the box beeld is al heel mooi!
https://forums.geforce.co...nvert-apk-to-android-tv-/
Maakt van een standaard APK een AndroidTV APK, waardoor deze in je standaard applijst komt en niet via een sideload launcher hoeft te starten... Werkt prima (met 2 logcat apks geprobeerd). Enige wat ik moest doen is alle tempfiles handmatig verwijderen na een apk te hebben omgezet (temp-folder verwijderen en alles in de input en output map zo uit mn hoofd), anders crasht hij
Heb nu ook onedrive gesideload, scheelt weer gedoe met dingen kopieren
Moet zeggen, dit maakt androidtv toch wel verdomd handig zeg.
[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 30-01-2016 15:30 ]
Nodig is het niet, maar ik heb een ononderdrukbare drang naar een nieuwe gadget.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Als je de remote manager van ES File explorer aan zet dan kun je in windows ftp://ip:3731 invoeren in de file browser en dan heb je gewoon drag en drop support op je hele tvm0ridin schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:30:
Wat ik gisteren toevallig zag:
https://forums.geforce.co...nvert-apk-to-android-tv-/
Maakt van een standaard APK een AndroidTV APK, waardoor deze in je standaard applijst komt en niet via een sideload launcher hoeft te starten... Werkt prima (met 2 logcat apks geprobeerd). Enige wat ik moest doen is alle tempfiles handmatig verwijderen na een apk te hebben omgezet (temp-folder verwijderen en alles in de input en output map zo uit mn hoofd), anders crasht hij
Heb nu ook onedrive gesideload, scheelt weer gedoe met dingen kopieren
Moet zeggen, dit maakt androidtv toch wel verdomd handig zeg.
Los daarvan, goede vonst!
Is het trouwens mogelijk om apps uit de Opera TV Store op je startscherm te krijgen? Ik zie af en toe 'aanbovelen' apps eruit en wil de dancetrippin.tv app eigenlijk wel direct beschikbaar hebben
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Oh, das ook wel hendiesdk1985 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:01:
[...]
Als je de remote manager van ES File explorer aan zet dan kun je in windows ftp://ip:3731 invoeren in de file browser en dan heb je gewoon drag en drop support op je hele tv.
Landscapes, is dat die ene waar je een nunmer hoort spelen terwijl je naar natuur kijkt? Leek t hier goed te doen.Kuhr89 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:03:
Die opera tv werkte bij mij niet eens echt. Als ik die landscapes opende, deed niks het. Iemand een idee?
Hier crasht Vevo weer... maar alleen als ik een genre aanklik, losse clips gaan wel goed.
Heh, ook dat is android denk ik dan maar
Mede daarom heb ik voor die dorps expert gekozen, lopen mee naar je auto enzo...Ethirty schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:39:
Een 50" is zeker niet makkelijk om in je eentje op te halen en in de auto te krijgen? Want dat is ongeveer het enige waarom ik nog niet in de auto zit.
Maar tis te doen in je eentje hoor. Ligt eraan hoe en of je m af kan halen.
Ik zie mezelft ook niet door een stad lopen met zo'n doos. Maar overall valt t mee en je kunt t! Gogogo!
Gewicht is niet het punt nee, maar het uberhaupt kunnen pakken (en dan nog handig in je auto zien te krijgen). Kan me voorstelllen dat dat met 50" nog niet helemala makkelijk is (en helemaal als mannetje van 1.74m lang kan ik me dat goed voorstellentiguan schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:35:
Tv's wegen geen drol meer tegenwoordig. Alleen de doos is misschien wat onhandig groot. Maar volgens mij kan je dat doorgaans prima in je eentje tillen.

Is dit acceptabel? Ben al wat aan het wrijven geweest. Schroefjes aan de zijkant losser maar dat heeft beide niet geholpen.
Staat ondertussen in de woonkamer.eddie02 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:22:
[...]
Mede daarom heb ik voor die dorps expert gekozen, lopen mee naar je auto enzo...
Maar tis te doen in je eentje hoor. Ligt eraan hoe en of je m af kan halen.
Ik zie mezelft ook niet door een stad lopen met zo'n doos. Maar overall valt t mee en je kunt t! Gogogo!
Zojuist voet gemonteerd en nu even kijken hoe ik dat ding veilig in mijn eentje uit de doos en op de voet krijg zonder iets fijn te knijpen.
Mijn oude logge flatscreen had gewoon 2 handvatten aan de achterkant, maar deze weegt in verhouding bijna niks.
#team_UTC+1
Dat was mij nog onbekend. Erg handig.sdk1985 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:01:
[...]
Als je de remote manager van ES File explorer aan zet dan kun je in windows ftp://ip:3731 invoeren in de file browser en dan heb je gewoon drag en drop support op je hele tv.
Je hebt behoorlijk wat speling ..trok hem ook vaak een stuk onder naar voren om bij de kabels te komen. Er zit op een van de doppen onder een soort beugeltje om hem op afstand van de muur te houden om juist die handelingen te kunnen uitvoeren.wienesroa schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:55:
[...]
Ik ben eigenlijk op zoek naar een steun waarbij de TV zo dicht mogelijk op de muur hangt, maar die wel mogelijkheid biedt om hem naar voren te trekken. De tv komt verzonken in de wand, maar ik voorzie problemen als ik ooit een kabel moet aansluiten. Hoe makkelijk haal je tv er op deze manier weer af? Moet je veel naar boven of onder? Ik heb weinig speling...
Nee niet gezien. Ook moet echt de applicatie gestart zijn op de TV om, inderdaad, de code af te lezen.sdk1985 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:22:
[...]
Zit account support er nu in? Toen ik het in December proberen moest het ouderwets op basis van het ID nummer en wachtwoord. Dat vond ik te omslachtig. (Gebruik daarom ES file explorer remote manager om bestanden over te zetten).
Op zn kop op de bank. Scherm tegen de rugleuning, kun je mooi de steun monteren.Ethirty schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:20:
[...]
Staat ondertussen in de woonkamer.
Zojuist voet gemonteerd en nu even kijken hoe ik dat ding veilig in mijn eentje uit de doos en op de voet krijg zonder iets fijn te knijpen.
Mijn oude logge flatscreen had gewoon 2 handvatten aan de achterkant, maar deze weegt in verhouding bijna niks.
Ik heb m wel samen uit de doos gehaald echter.
Voor effectief €450 (VVV-bonnen) lijkt het me dat ik hier geen buil aan kan vallen. Al hoop ik wel dat ik straks na kalibratie een wat donkerder beeld over hou. Dit download scherm van de update lijkt vooral op heel veel backlight bleed.
#team_UTC+1
Installeren duurde even de android updates duren laaaaaaaang om binnen te halen en te draaien
Maar goed naar een dik half uur had ik beeld...
Ik kom van een 42 inch Pana Plasma dus ik was verwend qua beeld en zeker de kijkhoeken en zwart waarden.
Ik moet eerlijk bekennen dat het me niet tegenvalt (had uiteraard uitvoerig onderzoek gedaan en flink veel gekeken overal).
Wel wat getweakt her en der maar niet echt veel nog.
Tot nu toe
Scherpte +
Zwart waarde + (minder dan de plasma maar was te verwachten en zeker binnen "mijn" normen)
Gebruikersgemak +- ik maak niet veel gebruik van de geïnstalleerde app's daarvoor heb ik een htpc (nucje).
SD beeld wordt tot mijn geluk nog best goed weergegeven, in ieder geval om aan te gluren :-)
HD prachtig
UHD (demo's via Youtube) .. me bek pleurt open :-)
1 ding krijg ik nog niet voor elkaar... Alles loopt nu tot nu via mijn receiver (nuc en Horizon) en dan via 1 hdmi kabel naar de tv.
Echter als ik bijvoorbeeld op de tc naar de netflix ap ga (die ik heel misschien ga nemen in 4K) heb ik dus geen geluid. Op zich te verklaren omdat mijn receiver geen ARC ondersteund.
Iemand een idee wat ik moet doen, ik wil ook graag geluid vanaf de tv naar de receiver toe.
Ik heb nog wel een paar HDMI poorten op mijn receiver vrij maar werkt dat dan alleen maar als "ontvangende" kant. ? Of wordt het via de optische kabel...?
MuziekLiefhebbert
Hier dezelfde ervaringen met de 55x8505, hoe is jouw lighbleed als je het vergelijkt met mijn foto die hier 10 posts boven staat?oldsmelly schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:35:
Vandaag de 55X8505C binnen gekregen.
Installeren duurde even de android updates duren laaaaaaaang om binnen te halen en te draaien
Maar goed naar een dik half uur had ik beeld...
Ik kom van een 42 inch Pana Plasma dus ik was verwend qua beeld en zeker de kijkhoeken en zwart waarden.
Ik moet eerlijk bekennen dat het me niet tegenvalt (had uiteraard uitvoerig onderzoek gedaan en flink veel gekeken overal).
Wel wat getweakt her en der maar niet echt veel nog.
Tot nu toe
Scherpte +
Zwart waarde + (minder dan de plasma maar was te verwachten en zeker binnen "mijn" normen)
Gebruikersgemak +- ik maak niet veel gebruik van de geïnstalleerde app's daarvoor heb ik een htpc (nucje).
SD beeld wordt tot mijn geluk nog best goed weergegeven, in ieder geval om aan te gluren :-)
HD prachtig
UHD (demo's via Youtube) .. me bek pleurt open :-)
Beeld niet zoveel last van, zeker niet bij films, heel soms zie ik wel een vlekje onderin het beeld maar niet storend
MuziekLiefhebbert
Opstelling:
43w805 en ct380
tv HDMI 4 (arc) naar HDMI (arc) van de soundbar.
Tv ontvanger zit op HDMI 3 van de soundbar.
Het geluid van de tv wordt prima afgespeeld op de soundbar, en deze schakelt ook aan/uit wanneer de tv aan/uit gaat. Wanneer ik de tv+ontvanger aan zet met de ab van de ontvanger, staat op de soundbar standaard HDMI tv (de arc) ingesteld in plaats van hdmi3.
Pas wanneer ik op de Sony ab van de tv op "tv" klik verandert de soundbar naar hdmi3. Kan ik dit veranderen?
For Android™ TVsoldsmelly schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:14:
Kan dat irritante ledje ook uit middel onder de tv?
NOTE: This will also turn off the animated graphics displayed on the TV screen.
Using the supplied remote control, press the HOME button.
Select Settings.
Under the TV category, select Illumination LED.
Select Off.
Als het er zo uitziet in een verlichte kamer (wat dit lijkt te zijn) dan is het redelijk ernstig, maar het hoort wel een beetje bij de techniek. Als het je stoort zou ik hen omruilen, als het nog kan.Chaoss schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:09:
Hier een foto van de lighbleed die mijn 55x8505 vooral aan de zijkant heeft. Het is een crappy phonepic dus het ziet er iets erger uit dan in het echt. Maar het is zichbaar in donkere scènes of zoals hier als er zwarte balken zijn:
[afbeelding]
Is dit acceptabel? Ben al wat aan het wrijven geweest. Schroefjes aan de zijkant losser maar dat heeft beide niet geholpen.
Offtopic: mooie versterker
Gebruik de TV icm telfort (dus geen van module) en dan krijg je de TV tuner er bij. Arcadyan HMB2260.
Deze tuner ondersteund hdmi cec (wat bravia sync is dacht ik).
Moet ik ook op mijn TV zenders zoeken voor deze functie? Ik kan geen zenders vinden als is Aard gebruik en kabel heb ik niet.
[ Voor 32% gewijzigd door Maulwurfje op 30-01-2016 19:50 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
#team_UTC+1
De HMB2260 (of andere KPN STBs) ondersteund geen HDMI CEC.Maulwurfje schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:45:
Iemand hier die weet of bravia sync ook bruikbaar is als het niet officieel wordt ondersteund?
Gebruik de TV icm telfort (dus geen van module) en dan krijg je de TV tuner er bij. Arcadyan HMB2260.
Deze tuner ondersteund hdmi cec (wat bravia sync is dacht ik).
Moet ik ook op mijn TV zenders zoeken voor deze functie? Ik kan geen zenders vinden als is Aard gebruik en kabel heb ik niet.
Om eerlijk te zijn valt het mij niet op tijdens het TV kijken. Ik stoor mij er dan ook niet aan.VincentG schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:54:
Vanmiddag even bij de MM geweest en ook de Sony's bekeken. Afhankelijk van de content (en instellingen) zag het er wel of niet goed uit. Wat ik echter bij flink wat tv's merkte, is een mooie dunne bezel, maar daarmee ook een klein zwart randje langs de bezel (bezel gaat niet tot actief beeld). Bij zwarte bezels valt dit effect weg, maar bij 'zilveren' bezels valt deze zwarte rand behoorlijk op. Hoe ervaren mensen dit thuis (dus bij een zilveren bezel versie)? Bij de Panasonic CX700 was dit ook te zien en het stoorde me eigenlijk best wel.
[ Voor 27% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-01-2016 20:09 ]
Wil deze tv namelijk graag gaan kopen bij MM. Toevallig is de tv op de website van MM al uitverkocht, zal ook wel wat betekenen!
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Daar is zeer zeker wel over gepostwillieboy90 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:27:
Mensen die hier ervaring hebben met de Sony KD-55x8005c? Zojuist snel de laatste 20 pagina's doorgenomen, maar niemand die er iets over post. De amarikaans versie (x810c) wordt namelijk op rtings.com (http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x810c?uxtv=265f) erg goed beoordeeld.
Wil deze tv namelijk graag gaan kopen bij MM. Toevallig is de tv op de website van MM al uitverkocht, zal ook wel wat betekenen!
Positief
Edit, bar weinig kunnen vinden over deze tv met de zoekfunctie...
De 55 inch heeft als enige in die serie een VA panel, de reden waarom ik erin interesse in heb. Daarnaast is ook op de site rtings de bezel glanzend, de foto van het materiaal is de zijkant (foto van de dikte).HaTe schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:42:
Volgens mij is het wel een iets andere TV, ik had er eerst ook interesse in, maar de bezel is goedkoop glimmend zwart. Die bij rtings lijkt "mat". Ook heeft de 8005c volgens mij een IPS paneel
[ Voor 4% gewijzigd door DMC90 op 31-01-2016 00:57 ]
Als ik een ongeveer 75cm verplaats naar recht of links van het centrum van het beeld zie ik al duidelijk verschil in contrast en kleur. Heel erg irritant moet ik zeggen omdat dit bv de afstand is van de bank naar de salontafel.
Is dit iets voor deze TV of is dit iets wat alle led tv hebben. Ik kom natuurlijk van een plasma dus ben heel verwend in dit opzicht.
Ik lees net dat deze tv een "Limited viewing angle" hebben van 30 graden dus dat komt denk ik wel aardig overeen
[ Voor 11% gewijzigd door oldsmelly op 31-01-2016 09:36 ]
MuziekLiefhebbert
Yup, kijkhoeken zullen minder zijn dan bij plasma. Ikzelf heb nu de 50w755.oldsmelly schreef op zondag 31 januari 2016 @ 09:31:
Gisteren nog laaiend enthousiast..... (zat de hele avond recht voor de tv) nu toch een stuk minder.
Als ik een ongeveer 75cm verplaats naar recht of links van het centrum van het beeld zie ik al duidelijke verschil in contrast en kleur. Heel erg irritant moet ik zeggen omdat dit bv de afstand is van de bank naar de salontafel.
Is dit iets voor deze TV of is dit iets wat alle led tv hebben. Ik kom natuurlijk van een plasma dus ben heel verwend in dit opzicht.
Mijn oude hd ready pfknogwat van philips had er b.v. ook helemaal geen last van, uit alle hoeken top beeld.
Met deze nieuwe valt t ook op dat de kijkhoek minder is, maar vanuit zit het zitgedeelte is t gewoon goed op 3,5 m afstand.
MuziekLiefhebbert
Gamma shift en beperkte kijkhoek is karakteristiek voor VA panelen. IPS heeft dat niet maar wel matige zwartwaarde. OLED heeft goede kijkhoeken en excellente zwartwaarde maar is nog behoorlijk duur en heeft bij LG i.i.g. nog last van kinderziektes.oldsmelly schreef op zondag 31 januari 2016 @ 09:31:
Gisteren nog laaiend enthousiast..... (zat de hele avond recht voor de tv) nu toch een stuk minder.
Als ik een ongeveer 75cm verplaats naar recht of links van het centrum van het beeld zie ik al duidelijk verschil in contrast en kleur. Heel erg irritant moet ik zeggen omdat dit bv de afstand is van de bank naar de salontafel.
Ik lees net dat deze tv een "Limited viewing angle" hebben van 30 graden dus dat komt denk ik wel aardig overeen
Een paar pagina's terug is dat ding toch echt ter sprake gekomen...willieboy90 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:17:
[...]
Positief? Zal dit thread nog wel even doorzoeken!
Edit, bar weinig kunnen vinden over deze tv met de zoekfunctie...
Anyway, de x80c van hier is niet te vergelijken met de x810c uit Noord Amerika.
Het is een 50hz IPS scherm, geen VA.
Verwijderd
Ik wil via Kodi in de 809C films kunnen afspelen die ik beschikbaar heb op mijn HTPC. Sinds ik Windows 10 heb geïnstalleerd op deze HTPC krijg ik geen (goede) toegang meer tot mijn shared folders.
Als ik in Kodi browse via SMB dan vind ik wel de HTPC en de mappen, maar zodra ik een map wil openen krijg ik de melding 'invalid argument'. Na een reboot van de HTPC kom ik soms wel in de gewenste map maar dan zie ik geen bestanden. Als ik dan 'back' doe is de share daarna ook weg. Soms komt er een prompt voor user+password maar in Win 10 staat uitgeschakeld dat er een login hoeft worden gegeven.
Op de Windows 10 PC zie ik geen vreemde dingen die het sharen zouden moeten beïnvloeden, dit heeft ook altijd prima gewerkt op Windows 7 met dezelfde instellingen. Desondanks heb ik wel eea geprobeerd:
- homegroup uitzetten
- shares verwijderen en opnieuw delen
- shares beschikbaar maken voor 'everyone'
- nieuwe user account aanmaken op de HTPC en login+wachtwoord invoeren in kodi
- in kodi de share met een static ip toegevoegd
- nieuwe map geshared
- eenvoudige map aangemaakt SMB://HTPC/A/ naar aanleiding van deze beschrijving:
Microsoft changed the way the HomeGroup works for Windows 10.
It adds multiple hidden characters to the name of the homegroup.
Not a problem with other windows PC's but with Linux based systems,
(Andriod included) it cause a problem because of Linux limitation on deep file names.
I fixed mine by first resigning off the homegroup.
Second changing the computer name and share name to something short.
So my share is now \\A\1\Movies.
This fixed my issue. Also Firestick has low memory so it took a while for it to
scan my library and show all.
Tot heden alles zonder resultaat. Als ik een nieuwe map share in W10 zie ik die wel direct in kodi verschijnen dus er is zeker connectie. Maar ik kom dus niet in de folder. Als ik op hetkodi forumm lees dan ben ik blijkbaar niet de enige. Maar ik zie helaas geen oplossingen staan. Iemand een idee?
Hebben mensen hier het wel werkend om vanaf een Win 10 PC gesharede folders in kodi af te kunnen spelen? Het lukt me overigens ook niet via een Galaxy S6 of Windows 10 laptop om de HTPC files te kunnen afspelen.
Vrij zeker dat de 55" een VA panel is. Op een ander forum (kan helaas de link niet vinden), waar iemand in een mediamarkt close up fotos had gemaakt van de 49" en 55" versie. Ik ben geen expert op dit gebied dus excuses dat ik de juiste termen niet weer, maar uit de closeup foto's bleek dat 1 panel recht opstaande kegeltjes had en de ander een soort pijl kegeltjes.P.K. schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:56:
[...]
Een paar pagina's terug is dat ding toch echt ter sprake gekomen...
Anyway, de x80c van hier is niet te vergelijken met de x810c uit Noord Amerika.
Het is een 50hz IPS scherm, geen VA.
Over alle andere specs kan ik niet zeggen of de x810c hetzelfde is als de x8005c. Ik ga straks naar de MM en als de tv er nog is zal ik zelf wel even controleren of de 55" VA of IPS is.
Verwijderd
Ook gedaan maar wil daarnaast graag weten of de combi Win10 + kodi op Android werkt qua smb shares.lowfi schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:05:
Je kan dit beter in het kodi topic vragen.
Ik kan in kodi op een Win10 laptop namelijk wel de htpc shares benaderen en files zien. Lijkt dus iets met Android te zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 11:38 ]
Ik moet dit doen omdat mijn versterker geen ARC heeft
Edit:
Yep geeft in ieder geval DD 5.1 door vanuit Netflix naar mijn receiver...
[ Voor 23% gewijzigd door oldsmelly op 31-01-2016 12:55 ]
MuziekLiefhebbert
Hmm, heb het net idd gevonden op AVF.willieboy90 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:20:
[...]
Vrij zeker dat de 55" een VA panel is. Op een ander forum (kan helaas de link niet vinden), waar iemand in een mediamarkt close up fotos had gemaakt van de 49" en 55" versie. Ik ben geen expert op dit gebied dus excuses dat ik de juiste termen niet weer, maar uit de closeup foto's bleek dat 1 panel recht opstaande kegeltjes had en de ander een soort pijl kegeltjes.
Over alle andere specs kan ik niet zeggen of de x810c hetzelfde is als de x8005c. Ik ga straks naar de MM en als de tv er nog is zal ik zelf wel even controleren of de 55" VA of IPS is.
Toch staat ie in Nederland gespecificeerd als "IPS", maar wellicht dat dat fout is. Als het een VA is zit je iig qua contrast goed, het enige dingetje is dan dat het een 50hz paneel is.
Echter, de X810c heeft sowieso een ander paneel (wél 100hz), dus zou niet blind varen op de review daarvan.
Kom toevallig net terug van de mediamarkt, en het is inderdaad VA, maar helaas 50hz, dus niet exact dezelfde versie als de US. Ik dacht altijd dat het 100hz verhaal een beetje een gimmick was, maar ik zag in de winkel overduidelijk verschil tussen 50 en 100hz.P.K. schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:06:
[...]
Hmm, heb het net idd gevonden op AVF.
Toch staat ie in Nederland gespecificeerd als "IPS", maar wellicht dat dat fout is. Als het een VA is zit je iig qua contrast goed, het enige dingetje is dan dat het een 50hz paneel is.
Echter, de X810c heeft sowieso een ander paneel (wél 100hz), dus zou niet blind varen op de review daarvan.
De 49X8305c was ik erg tevreden over in de mediamarkt en was daar grappig genoeg niet eens goedkoper dan op de tweakers pricewatch.
Daarnaast ben ik tegen tegen al mijn verwachtingen in de mediamarkt echt goed geholpen door een medewerker (het bestaat nog...). Hij vertelde mij dat de Sony X serie TV's allemaal erg lage input lag hadden iets wat voor mij van belang is, omdat ik de tv voornamelijk voor mijn PS4 wil aanschaffen. Is dit ook het geval voor de 49X8305c?
Dat was ikwillieboy90 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:20:
[...]
Vrij zeker dat de 55" een VA panel is. Op een ander forum (kan helaas de link niet vinden), waar iemand in een mediamarkt close up fotos had gemaakt van de 49" en 55" versie. Ik ben geen expert op dit gebied dus excuses dat ik de juiste termen niet weer, maar uit de closeup foto's bleek dat 1 panel recht opstaande kegeltjes had en de ander een soort pijl kegeltjes.
Een paar dagen geleden kwam de vraag overigens ook al voorbij vandaar dat je op de zoekfunctie werd gewezen zeker ...
Blijft wel een rare beslissing om van nagenoeg hetzelfde toestel met ook hier alleen de 55"als VA (in Amerika is de 65" een IPS en bestaat geen 49") een 50 en een 100Hz variant te maken. Maar het zal hier wel als concurrent van de JU6*** serie zijn ontworpen.
Wel benieuwd waar ie in Nederland als IPS staat gespecificeerd, op de Sony site staat zoiets iig nooit.
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 31-01-2016 23:17 ]
Hahaha, thanks voor de moeite! Ik begrijp ook echt niet waarom alleen de US versie 100hz is. Is 50hz ten opzichte van 100hz nou echt zo'n dealbreaker? De 8005c heeft namelijk wel nog steeds direct LED, wat volgens sommigen qua kleur en zwartwaarde een stuk beter is dan Edge LED.apis29 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:02:
[...]
Dat was iken staat hier ook in het topic (maar idd ook buitenlandse fora gepost).
Een paar dagen geleden kwam de vraag overigens ook al voorbij vandaar dat je op de zoekfunctie werd gewezen zeker ...
Blijft wel een rare beslissing om van nagenoeg hetzelfde toestel met ook hier alleen de 55"als VA (on Amerika is de 65" een IPS en bestaat geen 49") een 50 en een 100Hz variant te maken. Maar het zal hier wel als concurrent van de JU6*** serie zijn ontworpen.
Wel benieuwd waar ie in Nederland als IPS staat gespecificeerd, op de Sony site staat zoiets iig nooit.
Ja want dan krijg je problemen met digitale media op 24 Hz. Dat zijn min of meer alle downloads en diensten als Netflix: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-test-results/24p.willieboy90 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:29:
[...]
Hahaha, thanks voor de moeite! Ik begrijp ook echt niet waarom alleen de US versie 100hz is. Is 50hz ten opzichte van 100hz nou echt zo'n dealbreaker? De 8005c heeft namelijk wel nog steeds direct LED, wat volgens sommigen qua kleur en zwartwaarde een stuk beter is dan Edge LED.
De pricewatch hier en een aantal webshops...apis29 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:02:
[...]
Dat was iken staat hier ook in het topic (maar idd ook buitenlandse fora gepost).
Blijft wel een rare beslissing om van nagenoeg hetzelfde toestel met ook hier alleen de 55"als VA (on Amerika is de 65" een IPS en bestaat geen 49") een 50 en een 100Hz variant te maken. Maar het zal hier wel als concurrent van de JU6*** serie zijn ontworpen.
He?sdk1985 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:53:
[...]
Ja want dan krijg je problemen met digitale media op 24 Hz. Dat zijn min of meer alle downloads en diensten als Netflix: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-test-results/24p.
Hoezo heeft judder iets met 50/60hz versus 100/120hz te maken?
[ Voor 19% gewijzigd door P.K. op 31-01-2016 16:05 ]
Venn diagram:P.K. schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:58:
He?
Hoezo heeft judder iets met 50/60hz versus 100/120hz te maken?
Alle TV's die totaal geen last hebben van judder zijn 100/120 Hz
Vrijwel alle 50 Hz TV's hebben judder op 24P
Je kan ook op Youtube zoeken naar korte films op 4K, 5K en zelfs 8K, niet zozeer vanwege de resolutie maar vanwege de kwaliteit van de producties. Zelfs op FHD ziet dat er al adembenemend uit.Chaoss schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:58:
Vandaag aan de slag gegaan met Netflix, werkt prima op de X85. Maar de UHD content ziet er echt briljant uit
#team_UTC+1
NetFlix werkt verder perfect,prima kwaliteit en bufferen gaat snel, ik heb de TV via LAN kabel direct op horizon router aangesloten.
Ik heb wel een Seagate Archive HDD 8 TB Review aan moeten schaffen om alles in hogere bitrate te kunnen opslaan
Top toestel, maar wil iemand zijn beeld instellingen eens posten? Heb hem nog niet getweakt en op standaard staan.
Wat vinden jullie de beste instellingen?
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Daar is de eerste kolom al genoeg voor: 'judder-free 24p'. Sony 50(60)Hz modellen hebben daar geen moeite mee (alleen bij Rtings is in 2015 enkel de R serie getest wat geen echte Sony's zijn).sdk1985 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:53:
[...]
Ja want dan krijg je problemen met digitale media op 24 Hz. Dat zijn min of meer alle downloads en diensten als Netflix: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-test-results/24p.
Alhoewel de tweede en derde kolom ook wel eens van toepassing zijn. Netflix via de Chromecast bijv. is vlgns mij een 24p via 60i/p situatie ... (en voor de Europese series 25p via tot sindskort 60hz; inmiddels instelbaar op 50Hz)
Info verbeterd op de pricewatch voor de 55X8005C. Staat er ook nog dat het een buitenlands model is met link naar de UK site, terwijl de modelnaam niet eens die van de UK is
[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 31-01-2016 23:25 ]
Zie mijn review, daar staat een link in.groxgrox schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:41:
Sinds vandaag, via mediamarkt voor 701 euro een Sony KDL-50W807C op de kop getikt.
Top toestel, maar wil iemand zijn beeld instellingen eens posten? Heb hem nog niet getweakt en op standaard staan.
Wat vinden jullie de beste instellingen?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
En dan zit ik redelijk in de buurt van de AVS HD 709 tests (BluRay spec). Voor meer calibratie heb ik hulpmiddelen nodig die ik niet heb.
http://www.avsforum.com/f...-ray-mp4-calibration.html
Van die standaard modus uit de doos kreeg ik binnen 5 minuten al last van mijn ogen, zo onnatuurlijk.
Dit is overigens wel in een beperkt verlichte ruimte voor het bios gevoel. In een normale verlichte woonkamer zijn deze instellingen wellicht wat donker.
Van de week eens kijken of ik wat aan die 2 irritante backlight plekken kan doen, zitten precies in de onderste zwarte balk van een speelfilm en ik zie ze dus continue. Denk dat ik de schroeven-methode ga proberen. Wrijven over dit mooie scherm klinkt me niet als een goed idee.
#team_UTC+1
Dolby Digital en PCM werkt wel maarja ik heb die dure versterker om te decoderen en die TV moet er vanaf blijven. Geen DTS licentie op mijn TV? Heb ik geen boodschap aan! Doorzetten over HDMI die handel! :-)
Iemand die dit wel voor elkaar heeft?
Dat heeft te maken met wat je gebruikt. Plex bijvoorbeeld kan op dit moment puur t/m AC3 (Dolby 5.1) doorsturen naar je receiver, maar in de Android 6 update voor de TV (Die hopelijk snel komt) komt ook DTS ondersteuning erbij. Tot die tijd kun je gewoon met Dolby werken (dat is wat mij betreft net zo goed) of bijv Kodi installeren die wel met hun eigen engine DTS passthrough ondersteunt op deze tv's.Agima! schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:36:
Ik vind het toch wel onvoorstelbaar dat ik een Android TV van Sony (KD-65X8505C) met ARC op mijn Sony versterker (STR-DN1060) heb aangesloten en het niet voor elkaar kan krijgen om DTS door te zetten naar mijn receiver.
Dolby Digital en PCM werkt wel maarja ik heb die dure versterker om te decoderen en die TV moet er vanaf blijven. Geen DTS licentie op mijn TV? Heb ik geen boodschap aan! Doorzetten over HDMI die handel! :-)
Iemand die dit wel voor elkaar heeft?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Dat heeft meer met de fabrikant te maken...sdk1985 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:02:
[...]
Venn diagram:
Alle TV's die totaal geen last hebben van judder zijn 100/120 Hz
Vrijwel alle 50 Hz TV's hebben judder op 24P
24 past namelijk precies evenslecht in 50 als in 100.
Ik weet van Sony's met een 50hz scherm dat ze prima 24p content kunnen afspelen
Jawel, werkt hier prima.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:20:
Niemand die kodi met Win10 shares gebruikt?
Instructies staan gewoon op hun WiKi:
http://kodi.wiki/view/SMB/Windows#Windows_10
[ Voor 21% gewijzigd door Jay-v op 01-02-2016 10:42 ]
Het draait allemaal prima alleen gisteren wou ik een 3D film kijken en werden de 2 beelden langs elkaar gezet, ik kreeg het niet voor elkaar om de tv 3D weer te geven. Wel via de youtube app krijg ik via het action menu de optie om 3D aan te zetten en aan te geven welke kant de beelden zitten (langs elkaar of boven elkaar). In Kodi krijg ik die optie niet, iemand hier al ervaring mee?
Via de movies app kreeg ik wel de film geladen maar werden de beelden van een betreffende film niet goed over elkaar gelegd ook iets vreemd maar ik weet niet of er specifiek materiaal (qua extensie) is om goed weer te geven op deze tv's.
edit:
Volgens mij het antwoord al gegeven voor mezelf:
http://kodi.wiki/view/3D#...2C_iOS.2C_Raspberry_Pi.29
Kort gezegd niet ondersteund vanuit Kodi zelf
[ Voor 10% gewijzigd door dominion99 op 01-02-2016 10:59 ]
Het heeft meer met het paneel en de gebruikte Timing Controller te maken. 24p-content op 100Hz weergeven wordt dan ook niet gedaan, dit wordt op 120Hz weergegeven. Alhoewel wij spreken over 50Hz en 100Hz LCD-televisies, zijn het in werkelijkheid 60Hz en 120Hz LCD-televisies. Hier spreken wij echter niet over omdat wij hier in Nederland/Europa 50Hz signalen hebben, die wel op 50Hz en 100Hz getoond worden.P.K. schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:31:
[...]
Dat heeft meer met de fabrikant te maken...
24p-content kun je heel goed op 120Hz weergeven omdat 24Hz precies 5x in 120Hz past, waardoor je 5:5 pulldown krijgt. 24p-content op 60Hz geeft altijd problemen door de 2:3 pulldown.
Er zijn televisies met variabele frequenties die gebruik maken van 48Hz voor het weergeven van 24p-content. Sony en LG hebben gebruik gemaakt van dergelijke frequenties waardoor deze 50Hz LCD-televisies toch goed 24p-content konden weergeven. Momenteel lijkt alleen LG dit nog toe te passen in 50Hz LCD-televisies.
De update rolt automatisch uit de komende paar uren. https://forums.plex.tv/di...5/plex-for-android#latest
Ik heb de X850B (2014) in de winkel flinke judder zien vertonen vanaf een externe input (blueray denk ik), dus ook dat is geen garantie.P.K. schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:31:
[...]
Dat heeft meer met de fabrikant te maken...
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 01-02-2016 14:46 ]
Dat ligt er aan. Wat dat betreft heb je twee soorten judder:sdk1985 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:45:
[...]
Ik heb de X850B (2014) in de winkel flinke judder zien vertonen vanaf een externe input (blueray denk ik), dus ook dat is geen garantie.
1. Judder door het verkeerd weergeven van een 24p signaal vanwege onjuiste pulldown of verkeerde verversingsfrequentie van het paneel van je TV.
2. Motion judder welke je vooral ziet op een Blu-Ray wanneer er een pan-shot in beeld komt. Dit komt omdat de 24 frames per seconde die een Blu-Ray gebruikt niet voldoende is om een dergelijk shot er vloeiend uit te laten zien, daarvoor heb je HFR (48 FPS) bronmateriaal nodig.
Het eerste kun je nog fixen met de juiste TV of instelling. Het tweede is puur een "mankement" van het bronmateriaal.
HD4Life @ Full-HD
Was in de showroom van Fotoklein Barendrecht (nu failliet?).
Ik zie hem er zo concreet niet bijstaan maar blijf positief en hoopvol. Voor de mensen die meer willen weten hieronder de changelog van deze versie:(4.20.0.522) voor Android TV app waarbij DTS > Dolby 5.1 gefixt is. Waar voorheen met passthrough enabled in de app DTS tracks in een MKV niet afspeelden,
Plex for Android v4.20.0.522
Note: We are performing a staged rollout, which means that the update may take several hours until it's available
NEW:
- Show "Now playing" action only when there is room in the toolbar.
FIXES:
- Improve detection (and playback) of DTS-HD content.
- Prevent duplicate AirPlay targets being displayed.
- Fix issue where SD card wasn't detected for some Lollipop devices.
- Fix various issues when remotely flinging music to AirPlay targets.
- Fix lyrics icon not being shown on mobile landscape or tablets.
- Fix issue when audio track wasn't correctly enabled when transcoding.
- Don't show Friends option for managed home users.
- Fix lyrics icon not displayed when casting to another device.
- Fix search crashing when search in channels was disabled.
- Fix crash when navigating some broken channels.
- Improve error message when server is too old to support Hubs.
- [Android TV] Fix misalignment when fast-scrolling on a grid.
- [Android TV] Display correct actions when browsing video playlist.
- [Android TV] Update watched status of recommended / watch later content after playback.
- [Android TV] Resolve issue where focus was reset when marking item as (un)watched.
- [Android TV] Fix layout of TV shows when one or more don't have known years.
- [Sony Android TV] Apply a maximum supported AC3 bitrate of 448k to workaround passthrough issues.
-Occasional TV reboot during channel changing or powering on the TV
-Occasional black screen while powering on the TV
-Overall responsiveness of the TV
HD USB recording staat nog steeds in de planning voor (een update) eind februari.
Dat heeft hiermee te maken:Agima! schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:48:
[...]
Ik zie hem er zo concreet niet bijstaan maar blijf positief en hoopvol. Voor de mensen die meer willen weten hieronder de changelog van deze versie:
Plex for Android v4.20.0.522
Note: We are performing a staged rollout, which means that the update may take several hours until it's available
NEW:
- Show "Now playing" action only when there is room in the toolbar.
FIXES:
- Improve detection (and playback) of DTS-HD content.
- Prevent duplicate AirPlay targets being displayed.
- Fix issue where SD card wasn't detected for some Lollipop devices.
- Fix various issues when remotely flinging music to AirPlay targets.
- Fix lyrics icon not being shown on mobile landscape or tablets.
- Fix issue when audio track wasn't correctly enabled when transcoding.
- Don't show Friends option for managed home users.
- Fix lyrics icon not displayed when casting to another device.
- Fix search crashing when search in channels was disabled.
- Fix crash when navigating some broken channels.
- Improve error message when server is too old to support Hubs.
- [Android TV] Fix misalignment when fast-scrolling on a grid.
- [Android TV] Display correct actions when browsing video playlist.
- [Android TV] Update watched status of recommended / watch later content after playback.
- [Android TV] Resolve issue where focus was reset when marking item as (un)watched.
- [Android TV] Fix layout of TV shows when one or more don't have known years.
- [Sony Android TV] Apply a maximum supported AC3 bitrate of 448k to workaround passthrough issues.
Die kan ik inderdaad aanpassen echter als ik op OK klik gaat deze altijd terug naar hoog.
Kan het dus niet aanpassen, iemand een idee waarom ?
MuziekLiefhebbert
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297