• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Zojuist plex op mijn synology geupdate naar 0.9.15.2.1663 en Plex op de Sony TV via de Google Appstore geupdate. Helaas geeft de TV nog steeds geen audio door naar mijn receiver bij het afspelen van films met DTS. Als ik het converteer naar Dolby Digital (AC3) werkt het wel goed.

Iemand anders wel succes met deze update en nog tips?

• Agima!
m0ridin schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:02:
Op het android tv ondersteuning sony forum wordt gezegd dat er morgen weer een nieuwe update uit zou komen (niet specifiek een toestel genoemd), met de volgende fixes:

-Occasional TV reboot during channel changing or powering on the TV
-Occasional black screen while powering on the TV
-Overall responsiveness of the TV

HD USB recording staat nog steeds in de planning voor (een update) eind februari.
Morgen? Goed nieuws! Heb je een link naar dit artikel?

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:10
Agima! schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:15:
Zojuist plex op mijn synology geupdate naar 0.9.15.2.1663 en Plex op de Sony TV via de Google Appstore geupdate. Helaas geeft de TV nog steeds geen audio door naar mijn receiver bij het afspelen van films met DTS. Als ik het converteer naar Dolby Digital (AC3) werkt het wel goed.

Iemand anders wel succes met deze update en nog tips?
Ik kijk gewoon via de video app in het home menu.
Heb ook de films op mijn synology nas staan en werkt prima.
Ondertiteling en DTS worden ook gewoon ondersteund.
En ik had het probleem met plex dat wanneer er ondertiteling in het spel was mijn nas in een keer niet krachtig genoeg meer was, omdat er dan getranscode moest worden. Synology DS215j btw.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:01

GreyGhost

Het is een spook

Agima! schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:32:
[...]

Morgen? Goed nieuws! Heb je een link naar dit artikel?
Van een community team member:
https://community.sony.nl...teuning/m-p/2110167#M7920

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Jay-v schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:39:
[...]

Jawel, werkt hier prima.

Instructies staan gewoon op hun WiKi:
http://kodi.wiki/view/SMB/Windows#Windows_10
Die had ik al gezien maar ik kreeg de melding dat ipv6 was uitgeschakeld op mijn PC terwijl deze gewoon aangevinkt staat. Na een dag klooien met registeraanpassingen etc. heb ik een nas gekocht.

• eddie02
  • Laatst online: 03-09 17:16
NG00 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:38:
[...]

Ik kijk gewoon via de video app in het home menu.
Heb ook de films op mijn synology nas staan en werkt prima.
Ondertiteling en DTS worden ook gewoon ondersteund.
En ik had het probleem met plex dat wanneer er ondertiteling in het spel was mijn nas in een keer niet krachtig genoeg meer was, omdat er dan getranscode moest worden. Synology DS215j btw.
Ik ook, die video app doet alles waar ik naar op zoek was, en slikt alles.
Ideaal tot nu toe. Horizonbox is leuk, maar streamen en verschillende formats ho maar.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:49
Ik heb die video App nog nooit gebruikt. Eerste wat ik heb gedaan is Kodi installeren :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
Ik gebruik kodi. Plex probeert alles dwangmatig te transcoden.... nergens voor nodig.

• Agima!
lowfi schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:10:
Ik gebruik kodi. Plex probeert alles dwangmatig te transcoden.... nergens voor nodig.
Kwestie van DirectPlay inschakelen. Dan werkt het goed.... Behalve als er Sony op je tv staat, Dan hoor je niets als er een DTS track in de video zit. :-)

• Agima!
eddie02 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:50:
[...]

Ik ook, die video app doet alles waar ik naar op zoek was, en slikt alles.
Ideaal tot nu toe. Horizonbox is leuk, maar streamen en verschillende formats ho maar.
Ik zie geen home video app op mijn sony KD-65X8505C. Hij start wel een soort Video app als ik cast vanuit windows of via die sideload app van sony op mijn Iphone een film vanaf mijn netwerk start. Maar dan rekt ie het beeld van mijn MKVtjes weer vertikaal uit en zit je naar die lange hoofden te kijken. Audio gaat dan overigens wel onbewerkt en direct door als multichannel over HDMI naar de receiver.

• Xyanta
  • Laatst online: 20:10
sdk1985 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:10:
Ik heb die video App nog nooit gebruikt. Eerste wat ik heb gedaan is Kodi installeren :).
Nadeel van kodi vond ik dat 3D niet fatsoenlijk ondersteunt wordt. Je kunt de tv niet in 3D stand zetten wanneer je in kodi zit.
En wanneer je een SBS film wilt afspelen in kodi en dan SBS selecteert in kodi doet hij ipv de beelden over elkaar leggen er dubbel SBS van maken :p dus dan krijg je 4 beelden naast elkaar.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb zojuist m'n nieuwe 50W755c geinstalleerd. Na een tijdje tv kijken en PS4 er op gebruiken heb ik 't idee dat de zenders niet in HD worden doorgegeven via de CI+ module. Er staat achter geen enkele zender HD en bij info staat er 576i. Ik heb gewoon de standaard instellingen van Ziggo gebruikt die op m'n vorige tv ook gewoon werken. Heeft iemand enig idee wat hier fout gaat?

Overigens kan deze tv 576i beeld echt mooi maken, want ik zat echt te twijfelen of 't nou HD was.

Oh never mind. Ik moest niet UPC kiezen, maar Provider tijdens de set up. Ik weet ook niet waarom ik UPC koos, maar Ziggo stond er niet bij en aangezien ze samen zijn gegaan vond ik dat een logische keuze 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door tiguan op 01-02-2016 23:14 ]

• sdk1985
tiguan schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:01:
Ik heb zojuist m'n nieuwe 50W755c geinstalleerd. Na een tijdje tv kijken en PS4 er op gebruiken heb ik 't idee dat de zenders niet in HD worden doorgegeven via de CI+ module. Er staat achter geen enkele zender HD en bij info staat er 576i. Ik heb gewoon de standaard instellingen van Ziggo gebruikt die op m'n vorige tv ook gewoon werken. Heeft iemand enig idee wat hier fout gaat?

Overigens kan deze tv 576i beeld echt mooi maken, want ik zat echt te twijfelen of 't nou HD was.

Oh never mind. Ik moest niet UPC kiezen, maar Provider tijdens de set up. Ik weet ook niet waarom ik UPC koos, maar Ziggo stond er niet bij en aangezien ze samen zijn gegaan vond ik dat een logische keuze 8)7
Zeker ook Ziggo? Je HD zenders staan dan achteraan. Op 800+. Je kunt dan omwisselen door gebruik te maken van het alternatieve netnummer. Ziggo On-Demand werkt dan echter niet meer.

[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 01-02-2016 23:17 ]

• tiguan
  • Nu online
Nee daar lag het niet aan. De HD zenders waren gewoon nergens te vinden. Maar als ik "provider" kies tijdens de setup gaat het wel goed.

• sdk1985
Maar ik heb het destijds ook met "UPC" geprobeerd. Zonder daar verder over na te denken. Nederland 1,2,3 horen altijd in HD te zijn. Ik denk dat ik het ook eens ga proberen op het normale net nummer met iets anders dan UPC :).

• tiguan
  • Nu online
Nou zelfs Nederland 123 waren niet in HD. Klopt opzich, want dat was de oude zender indeling van UPC als ik het goed heb onthouden. Waarom er dan geen Ziggo als keuze bij staat snap ik dan weer niet. Maar "provider" is zo te zien dus de juiste keuze.

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Met SDK1985's xml bestand draait Kodi als een tierelier op de 65x8505c.
Plex zal vast geweldig werken maar zie absoluut geen reden om het te gebruiken over Kodi.

[ Voor 4% gewijzigd door Ipenburg op 01-02-2016 23:49 ]

• Chaoss
  • Laatst online: 19:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

W84 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:19:
Luitjes, draai alsjeblieft die schroeven van de voet losser... weg clouding en bleeds. Tjonge, handig ontwerp van Sony. Met die schroeven druk je het hele paneel uit z'n fatsoen! :+
Bedoel je de 4 schroeven die je er zelf in moest zetten? Zal ik dan nog eens proberen want die heb ik met het plaatsen van de voet wel stevig vast gezet.

De schroeven langs de zijkanten heb ik al losser gedraaid, viel me op dat die eigenlijk amper vast zaten.

Maar ik betwijfel of het mijn clouding oplost, heb vooral last van clouding langs de zijkanten, vooral links heb ik het idee dat er een lichte baan zit. Ik heb de 55x8509 nu een week staan en ben eigenlijk geneigd om te bellen met Sony dat ze maar een monteur moeten langs sturen om het te beoordelen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:43
Chaoss schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:53:
[...]

Bedoel je de 4 schroeven die je er zelf in moest zetten? Zal ik dan nog eens proberen want die heb ik met het plaatsen van de voet wel stevig vast gezet.

De schroeven langs de zijkanten heb ik al losser gedraaid, viel me op dat die eigenlijk amper vast zaten.

Maar ik betwijfel of het mijn clouding oplost, heb vooral last van clouding langs de zijkanten, vooral links heb ik het idee dat er een lichte baan zit. Ik heb de 55x8509 nu een week staan en ben eigenlijk geneigd om te bellen met Sony dat ze maar een monteur moeten langs sturen om het te beoordelen.
Dat is het vervelende van grote beeldmaten met edge led. Het is erg lastig om daar geen clouding op te krijgen. Ook mede een reden dat ze wat prijziger zijn vaak.

Mocht je een vervangend model krijgen, verwacht geen wonderen.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:28

Ethirty

Who...me?

[...]

In de montage instructie staat een waarschuwing dat dit maar met 1,5Nm mag, dat is volgens mij niet veel meer dan handvast.

Ik heb zelf veel last van clouding in de linkeronderhoek. Zal die schroef ook eens een slagje losser zetten. Toch bijzonder dat de constructie in de fabriek zo matig is dat je dit zelf moet checken. Het is niet alsof dit niet zichtbaar gemaakt kan worden in het productieproces.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als ik het vergelijk met deze afbeeldingen:
younxta schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:36:
Clouding voor
[afbeelding]

Clouding na
[afbeelding]

Bleeding rechtsboven in de hoek
[afbeelding]
Dan is mijn bleeding op de X8 toch wel erger dan deze W7, zal nog eens een foto met mijn digicam proberen te maken ipv telefoon.

@younxta, met wat voor input heb je deze foto gemaakt? als ik mijn TV op een hdmi zonder input zet dan heb ik het idee dat de backlight automatisch uitschakelt?
Ethirty schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:03:
[...]

In de montage instructie staat een waarschuwing dat dit maar met 1,5Nm mag, dat is volgens mij niet veel meer dan handvast.

Ik heb zelf veel last van clouding in de linkeronderhoek. Zal die schroef ook eens een slagje losser zetten. Toch bijzonder dat de constructie in de fabriek zo matig is dat je dit zelf moet checken. Het is niet alsof dit niet zichtbaar gemaakt kan worden in het productieproces.
Tjah dat zegt me weinig, ik heb ook geen kleine moment sleutel ofzo. zal ze vanavond iig losser zetten.

Het zal een nadeel zijn van de ultra dunne behuizing, mijn schoonouders hebben net een nieuwe 40" Phillips gekocht. dat ding is gewoon 6x zo dik :P

[ Voor 36% gewijzigd door Chaoss op 02-02-2016 10:10 ]

• Kashika
Ethirty schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:03:
[...]

Heeft niet echt iets met het constructieproces te maken. Puur met het type verlichting wat erin zit.
Je koopt edge led en LCD op grote beeldmaat. Die techniek is gewoon niet geschikt voor grotere beeldmaten, zonder dat je dit soort taferelen krijgt.

Helaas is het alternatief van FALD gewoon enorm prijzig.

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11 15:54
Mijn 43W809C heeft redelijk duidelijke onregelmatigheden in zijn scherm. Helaas zie ik ze ook als ik normaal tv kijk. Heeft iemand iemand een idee of dit normaal is voor de 43W809C?
Ik zit sterk te twijfelen of de tv terug gaat. Android TV werkt best fijn, maar mijn 40W605B heeft een veel egaler beeld.

Afbeeldingslocatie: https://i1152.photobucket.com/albums/p495/j0bb13/IMG_20160201_223604591%201_zpsvfjufcqn.jpg?t=1454319189
Foto vanaf de voorkant

Afbeeldingslocatie: https://i1152.photobucket.com/albums/p495/j0bb13/IMG_20160201_223611797_zpsjue0kgcy.jpg?t=1454319159
Foto onder een lichte hoek

• tiguan
  • Nu online
Wow als ik die foto's zo zie heb ik geloof ik echt onwijs mazzel. Ik heb helemaal geen last van bleeding op m'n 50-incher. En ik heb de schroeven van de voet ook best wel flink aangedraaid.

Verwijderd

[...]

Ik zou het doen, na twee verschrikkelijke 50w755's heb ik nu een 55w755 die perfect is. Het is een hoop gedoe, maar voor mij was dat het wel waard. Deze heeft geen zichtbare clouding bij normaal gebruik en de kijkhoeken zijn echt veel beter. De twee 50's hadden totaal verschillende problemen. De kwaliteit lijkt niet erg constant.

Mijn tv zat onder de vingerafdrukken toen hij uit de doos kwam, dat lijkt me niet gebruikelijk? Weet iemand hoe je kan controleren of de TV nieuw is? Als hij teruggebracht en gerepareerd is met een paar branduren is dat voor mij geen probleem omdat ik nu eindelijk een goede heb, maar een showmodel wat lang aan heeft gestaan zou vervelend zijn.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heb je ze omgeruild via de winkel of Sony? heb weinig zin om mijn tv terug te brengen naar de winkel.

• tiguan
  • Nu online
Volgens mij kan je in het service menu de brand uren zien, al heb ik geen idee hoe je daar komt.

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:52:
Heb je ze omgeruild via de winkel of Sony? heb weinig zin om mijn tv terug te brengen naar de winkel.
Twee keer teruggereden. Begrijp hoe je je voelt, ik had er ook echt geen zin in.
tiguan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:52:
Volgens mij kan je in het service menu de brand uren zien, al heb ik geen idee hoe je daar komt.
De oude toetsencombinatie werkt helaas niet.. Voor de c-modellen niets kunnen vinden.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:11

OmeJoyo

This is me

Wow, de 43W807C van mijn vader heeft dit ook vrij hefitg inderdaad, maar daar is het met normaal kijken goed afgesteld vrijwel niet zichtbaar, mijn 50W807C heeft enkel de "bekende" vlekken aan de onderkant. Ik zou dit echt way to much vinden. Ik ben dan ook super blij met mijn TV, hoop dat je een exemplaar kan krijgen die wel goed is.
job_h schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:40:
Mijn 43W809C heeft redelijk duidelijke onregelmatigheden in zijn scherm. Helaas zie ik ze ook als ik normaal tv kijk. Heeft iemand iemand een idee of dit normaal is voor de 43W809C?
Ik zit sterk te twijfelen of de tv terug gaat. Android TV werkt best fijn, maar mijn 40W605B heeft een veel egaler beeld.

[afbeelding]
Foto vanaf de voorkant

[afbeelding]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-11 14:40
Iemand de nieuwe firmware al uitgeprobeerd (v3.179)?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:31
Trzema schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:19:
Zie nog geen updates hoor. niet via OTA, niet op de site (x85c).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-11 14:40
tcviper schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:23:
[...]

Zie nog geen updates hoor. niet via OTA, niet op de site (x85c).
Via OTA geeft mijn tv ook nooit aan dat er updates zijn. Echter op http://www.sony.nl/suppor...-v3179-eua-EU/KDL-50W809C staat wel een update. Wellicht alleen voor de W85C/W80C/W75C serie.

Vanavond maar eens proberen.

• sdk1985
De voordelen en verbeteringen die bij v3179 worden vermeld voor de W serie heb ik bij de X serie al een keer voorbij zien komen.
Voordelen en verbeteringen: ◾Verbetert de stabiliteit van je tv:
◾Responsiviteit van de IR-afstandsbediening
◾Occasioneel zwart scherm tijdens het inschakelen van de TV
◾De TV herstart tijdens het omschakelen van kanalen
◾Verhelpt problemen met het geluid: Een piepend geluid treedt op wanneer men het televisietoestel inschakelt als dat is aangesloten via HDMI op een apparaat met LPCM 5.1ch audio output.

[ Voor 64% gewijzigd door sdk1985 op 02-02-2016 12:35 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[afbeelding]
Foto vanaf de voorkant

[afbeelding]
Zo erg heb ik het gelukkig niet. Dit zou voor mij echt onacceptabel zijn. :/

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• tcviper
Btw voor de geinteresseerden, deze settings op de X85C heb ik nu staan bij Plex (of Kodi) app op de TV en werkt ook goed op AppleTV via HDMI. Live colour laat ik iets aan staan omdat ik de kleuren gewoon mooier vind dan. Vind Color Temp op Expert1 niet mooi persoonlijk, vandaar dus Neutral.

Film/Plex/Kodi etc

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Brightness 30
Contrast Max (of 90)
Gamma 0
Black Level 50
Black Adjust Medium
Adv contrast enhanced Off
Colour 60
Hue 0
Colour Temp Neutral
Colour Space Auto
Live Colour Medium
Sharpness 60
Reality Creation Off
Random Noise reduction Off
Digital Noise reduction Off
Motionflow Custom, 2, 1
Film Mode Medium of Off

Voor Game setting (PS4 etc):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Brightness 40
Colour 60
Contrast 82
Gamma 2
Black level 51
Black adjust off
Adv contrast enhancer off
Live colour off
Clarity sharpness 50
Reality Auto
Reality Creation Off
Random Noise reduction Off
Digital Noise reduction Off
Motionflow Off
Film Mode Off

[ Voor 27% gewijzigd door tcviper op 02-02-2016 12:46 ]

• sdk1985
tiguan schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:24:
Nou zelfs Nederland 123 waren niet in HD. Klopt opzich, want dat was de oude zender indeling van UPC als ik het goed heb onthouden. Waarom er dan geen Ziggo als keuze bij staat snap ik dan weer niet. Maar "provider" is zo te zien dus de juiste keuze.
Ik heb tijd gehad om het te testen en de hypothese was correct.

Als je niet UPC maar Operator kiest tijdens het zoeken dan is de zender volgorde gewoon goed. Het alternatieve netwerk ID is dan niet nodig (!). Mooie vondst.
Ipenburg schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:48:
Met SDK1985's xml bestand draait Kodi als een tierelier op de 65x8505c.
Plex zal vast geweldig werken maar zie absoluut geen reden om het te gebruiken over Kodi.
Mooi om te horen :).

• tcviper
Blijkbaar is die update puur voor 2k modellen (W serie etc), en dus ook via internet:
http://www.sony.nl/suppor...features-update-02-FEB-2K

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 22:44

SalimRMAF

SpaceX - 4K

tcviper schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:49:
Blijkbaar is die update puur voor 2k modellen (W serie etc), en dus ook via internet:
http://www.sony.nl/suppor...features-update-02-FEB-2K
Ben hem OTA aan het installeren. Wat voegt deze update eigenlijk toe, behalve "stabiliteit"? Wanneer komt PVR naar deze generatie?

Gulfstream G650

• tcviper
SalimRMAF schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:54:
[...]

Ben hem OTA aan het installeren. Wat voegt deze update eigenlijk toe, behalve "stabiliteit"? Wanneer komt PVR naar deze generatie?
Zoals al heel vaak vermeld in dit topic en bij de sony forums eind februari.

• tiguan
  • Nu online
Als het goed is de volgende zaken;

Deze firmware update verbetert de algemene stabiliteit en prestaties van de TV en lost de volgende mogelijke problemen op:

- De TV herstart tijdens het wisselen van kanalen of als de aan/uit-knop op de afstandsbediening ingedrukt wordt
- Sporadisch zwart scherm bij het opstarten van de TV tijdens het indrukken van de aan/uit-knop op de afstandsbediening
- Gehele responsiviteit van de afstandsbediening

Ik vond trouwens de standaard beeld instellingen voor een console echt slecht. Amper kleur en vrij dof beeld. Heb de kleuren flink omhoog geschroefd. Ga vanavond nog eens verder tunen.

PVR komt volgens de Sony site op 29 februari , maar die datum kan natuurlijk altijd veranderen :P

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 02-02-2016 13:03 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

[afbeelding]
Foto vanaf de voorkant

[afbeelding]
Deze zou ik omruilen, dit is wel heel erg.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Agima!
tcviper schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:56:
[...]

Zoals al heel vaak vermeld in dit topic en bij de sony forums eind februari.
Bron: hier

USB HDD Rec Deze functie zal beschikbaar worden gemaakt voor 29 Februari 2016. Echter, door de technische complexiteit rondom deze functie zal de finale beschikbaarheids datum op onze website aan veranderingen onderhevig zijn.

Picture in Picture/Picture and Picture Deze functie zal beschikbaar worden gemaakt voor 29 Februari 2016. Echter, door de technische complexiteit rondom deze functie zal de finale beschikbaarheids datum op onze website aan veranderingen onderhevig zijn. PIP/PAP zal beschikbaar zijn voor HDMI/Tuner combinaties via de laatste firmare update.

• sdk1985
Chaoss schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:52:
Ik leef wel een beetje mee. Heb je na een jaar dubben eindelijk een TV gekocht en dan ben je niet te tevreden :P .

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

sdk1985 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:38:
[...]

Ik leef wel een beetje mee. Heb je na een jaar dubben eindelijk een TV gekocht en dan ben je niet te tevreden :P .
Ach vindt he vooral lastig in te schatten hoe erg het is, zie hier foto's voorbij komen waarbij het vele malen erger is, maar ik zie ook schermen voorbij komen die veel zwarter lijken.

Ga vanavond eerst de schroefjes van de pootjes losser zetten. en dan nog eens proberen een zwart scherm met backlight op de tv te krijgen.

Denk ook niet dat ik terug ga naar de Expert, die hebben de tv toch niet op voorraad.

Dan lijkt het me verstandiger om rechtstreeks met Sony contact op te nemen.

• eddie02
Chaoss schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:32:
[...]

Ach vindt he vooral lastig in te schatten hoe erg het is, zie hier foto's voorbij komen waarbij het vele malen erger is, maar ik zie ook schermen voorbij komen die veel zwarter lijken.

Ga vanavond eerst de schroefjes van de pootjes losser zetten. en dan nog eens proberen een zwart scherm met backlight op de tv te krijgen.

Denk ook niet dat ik terug ga naar de Expert, die hebben de tv toch niet op voorraad.

Dan lijkt het me verstandiger om rechtstreeks met Sony contact op te nemen.
Expert heeft wel een vaak locale naam hoog te houden. Ik zeg thuis uitnodigen en laten zien.
Een andere tv hebben ze vaak binnen 1 a 2 werkdagen binnen.

• tiguan
  • Nu online
Ik heb nog weinig veranderd aan de beeld instellingen van m'n tv voor gewone uitzendingen. Maar het valt me op dat gezichten van mensen overdreven bruin zijn, net alsof iedereen constant onder de zonnebank ligt. Is dat een feature ozfzo?

• eddie02
tiguan schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:22:
Ik heb nog weinig veranderd aan de beeld instellingen van m'n tv voor gewone uitzendingen. Maar het valt me op dat gezichten van mensen overdreven bruin zijn, net alsof iedereen constant onder de zonnebank ligt. Is dat een feature ozfzo?
Valt mij ook wel eens op ja.
De ene keer meer dan de andere. Met een andere beeldmodus kan je t veranderen.
Ik houd m voorloopig op standaard staan, deze vind ik ook een iets betere kijkhoek hebben.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat is een "feature" bij de meeste tv's. De cinema presets maken het al een stuk realistischer. Ik krijg bijna hoofdpijn van de standaardinstelling door de helderheid en alle post-processing.

[ Voor 33% gewijzigd door Ethirty op 02-02-2016 20:10 ]

#team_UTC+1

• tiguan
  • Nu online
Gelukkig ben ik dus niet gek :) Toch maar eens met die instellinge spelen.

• lowfi
Viel me ook al op bij een vriend van me. Samsung lcd van €2300... oranje gezichten everywhere....

Ja prachtig beeld! :P

• Agima!
Zojuist gedaaan. Huidige versie op mijn 65x8505c was 3.155 dus de update naar v3.179 zou nodig zijn.

Volgens instructie een USB gepakt (Lacie USB stick 8 GB FAT32 geformatteerd) de zip gedownload, grote van het gedownloade bestand gechecked. APK uit het zipbestand in de root van de usb stick gezet. TV opstarten en......

"Update systeemsoftware Updaten van systeemsoftware niet mogelijk met dit USB apparaat. Verwijder het USB apparaat en selecteer ''ok" om af te sluiten"

Het zelfde nogmaals gedaan met een 8 GB kingston maar met hetzelfde resultaat. Helaas...

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 15:04
Ik heb hem OTA gehad en geïnstalleerd, ik heb het idee dat het zappen sneller gaat. Tot nog toe is de EPG balk niet meer blijven staan.

Merk verder nog weinig verschil.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• sdk1985
Onder het motto confirmation bias...

Ik was in de veronderstelling dat de HDMI 1.4 uit de pricewatch voor de X830 klopte. Ik heb dit getest met mijn Surface Pro 2 (DP>HDMI) en GTX 660 Ti. Ik voelde mijn test bevestigd door de handleiding die specifiek vermeld dat 4K alleen op 24 Hz werkt of met 8bit.

Nu verzeilde ik in deze discussie:
apis29 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:17:
[...]

"All four HDMI ports are HDMI 2.0/HDCP 2.2 compatible (we tested them with an NVIDIA SHIELD Android TV) and run down on a side connecting panel, along with the headphone jack, the satellite and aerial inputs and three USB ports – one is version 3. At the back are the legacy video connections, a Toslink digital audio out and the LAN port; the X8305C also features built-in, dual-band WiFi."
https://www.avforums.com/...x8305c-4k-tv-review.12081
Ok, compatible staat er dus misschien beperkt tot 4K @ 60Hz @ 8bit idd.

De 2014 modellen hadden ook al HDMI 2.0 maar niet op alle poorten. Die dropped frames ging wel over de X810 dus dat zou dan wel nog kunnen verschillen ja.
Ik ben toen gaan twijfelen aan mijn eigen tests. Na controle merkte ik in de eerste plaats dat mijn GTX 660 Ti alleen 4K 60 Hz via display port kan. Dus die heeft helemaal geen HDMI 2.0(!). Daarnaast bleek de handleiding gedeeld te zijn met de X850. Daarvan weten we "zeker" dat de poorten HDMI 2.0 zijn.

Ik heb vervolgens zojuist mijn Venz K1 Plus android box aangesloten. Bij de resolutie instellingen kon ik daar voor diverse resoluties kiezen, waaronder 4K 60. Dit werd probleemloos weergegeven. Ook de bekende bunny video (bbb_sunflower_2160p_60fps_normal) werd door Kodi moeiteloos op 60 FPS afgespeeld.

Blijkbaar heeft de X830 dus inderdaad HDMI 2.0 poorten. Ik heb de wijziging al bij de pricewatch doorgegeven.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tiwazz schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:18:
[...]

Ik heb hem OTA gehad en geïnstalleerd, ik heb het idee dat het zappen sneller gaat. Tot nog toe is de EPG balk niet meer blijven staan.

Hier ook via OTA geinstalleerd, kan er nog weinig over zeggen.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:57
Pfff, nu krijg ik opeens geen geluid meer over mn audio systeem (Denon receiver, via hdmi verbonden op ARC aansluiting). Via speakers vd tv geen probleem...

Reboot, power eraf, 1-2-3 config, van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar het terug te krijgen. Zal t morgen ook nog eens via optisch proberen anders. (Oh, laatste update trouwens... maar volgens mij was t of daarvoor al het geval, of heeft t daarna even gewerkt nog. Geloof niet dat t daaraan gekoppeld was).

Laatste oplossing zou een factory reset kunnen zijn, maar als ik ergens niet op zit te wachten...

Wel vaker dat hij naar tv-speaker switchte, meestal was terugzetten op audio system genoeg. Soms kreeg ik dan ook geen geluid, dan was n restart genoeg. Nu dus niet meer :/

Bah.

[ Voor 12% gewijzigd door m0ridin op 02-02-2016 23:17 ]

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

m0ridin schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:16:
Pfff, nu krijg ik opeens geen geluid meer over mn audio systeem (Denon receiver, via hdmi verbonden op ARC aansluiting). Via speakers vd tv geen probleem...

Reboot, power eraf, 1-2-3 config, van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar het terug te krijgen. Zal t morgen ook nog eens via optisch proberen anders. (Oh, laatste update trouwens... maar volgens mij was t of daarvoor al het geval, of heeft t daarna even gewerkt nog. Geloof niet dat t daaraan gekoppeld was).

Laatste oplossing zou een factory reset kunnen zijn, maar als ik ergens niet op zit te wachten...

Wel vaker dat hij naar tv-speaker switchte, meestal was terugzetten op audio system genoeg. Soms kreeg ik dan ook geen geluid, dan was n restart genoeg. Nu dus niet meer :/

Bah.
Heb ik ook een paar keer gehad op mijn Denon. Voornamelijk nadat ik airplay heb gebruikt op mijn Denon. Stroom eraf (van beide) alles weer aan, versterker op TV en dan ARC opnieuw aanzetten op de TV en het werkt weer.

Verwijderd

Hallo, allemaal

Ik heb een vraag betreft opslag/ geheugen.
Ik heb nu sinds de zomer de kd-55x8507 we kijken Kodi/ vevo / you tube etc,
Waar moet ik cache of geheugen wissen of heeft de tv dat niet nodig?
Alvast bedankt

• m0ridin
Jay-v schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:44:
[...]

Heb ik ook een paar keer gehad op mijn Denon. Voornamelijk nadat ik airplay heb gebruikt op mijn Denon. Stroom eraf (van beide) alles weer aan, versterker op TV en dan ARC opnieuw aanzetten op de TV en het werkt weer.
Thanks voor de tip, vanochtend leek het ineens weer te werken... Schakelde de tv aan met kijken via humax en zag opeens 'audio system detected' oid. Daarna geswitched naar puur tv en hij deed het weer.

Rare dingen dit soort ongein, kan me voorstellen dat dit soort dingen (omdat zo lastig te fixen en doorgronden) voor velen toch een goede reden kunnen zijn om een android tv/sony android tv links te laten liggen.

• tiguan
  • Nu online
Ik heb nu het probleem dat als ik op m'n receiver bijvoorbeeld CATV kies (de settopbox van Ziggo) dat m'n tv niet automatisch over gaat naar HDMI4, dat deed m'n vorige tv wel. Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar zou dit een instelling zijn in de TV, of in m'n receiver?

De tv weet het wel als ik m'n receiver aan zet, dat staat duidelijk in beeld.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:09

W84

Ik deed laatst een ronde door de MM en wat zijn die huidige chromen voeten toch lelijk zeg. Die van vorig jaar (W815B) gingen nog wel door het ontwerp, maar die ronde in chroom... afgrijselijk! Die van de 756C (mat) is toch wel de mooiste.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

W84 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:43:
Ik deed laatst een ronde door de MM en wat zijn die huidige chromen voeten toch lelijk zeg. Die van vorig jaar (W815B) gingen nog wel door het ontwerp, maar die ronde in chroom... afgrijselijk! Die van de 756C (mat) is toch wel de mooiste.
Ik vind het persoonlijk wel meevallen, heb er in ieder geval geen last van. Maar dat ligt er ook aan dat mijn vorige een witte plastic voet had van 40x30cm. :P

#team_UTC+1

• sdk1985
Voor het eerst problemen met Kodi hier. De nieuwste aflevering van van The 100 heeft een bitrate van +- 32 Mbit. Bestand zit iets boven de 6 GB. Vervolgens loopt mijn buffer steeds leeg en gaat hij pauzeren.

Ik heb eerst geexperimenteerd met een grotere buffer (100MB ipv 50MB), dat haalde niets uit. Zelfs op pauze kon ik dan tientallen seconde wachten en liep het daarna net zo hard terug. Überhaupt buffert Kodi maximaal 15 seconde dus bij +- 40 MB stopte hij met bufferen.

Vervolgens Wifi signaal getest. Vreemd genoeg haalde ik in plaats van de eerder gemeten 100 Mbps ineens maar 40 Mbps, ook op de laptop. Geen idee wat hier is gebeurd. Op kanaal 64 ging het beter; 70 Mbps. Zou ruim voldoende moeten zijn.

Ook dat bleek niet genoeg en het bufferen wilde gewoon niet sneller. De beschikbare snelheid werd niet gebruikt. Met de powerline (ook 70 Mbps) geen verschil. Het lijkt wel met 1 Mbit te gaan...

Tot slot via Es File explorer de Sony video app de opdracht gegeven het bestand af te spelen vanaf het netwerk en dat ging wel perfect. Er zit dus waarschijnlijk iets raars in Kodi 16 RC1.

Update: Het bleek een foute kabel te zijn ergens in het netwerk, zie hieronder.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 03-02-2016 17:45 ]

• Kashika
sdk1985 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:08:
Voor het eerst problemen met Kodi hier. De nieuwste aflevering van van The 100 heeft een bitrate van +- 32 Mbit. Bestand zit iets boven de 6 GB. Vervolgens loopt mijn buffer steeds leeg en gaat hij pauzeren.

Ik heb eerst geexperimenteerd met een grotere buffer (100MB ipv 50MB), dat haalde niets uit. Zelfs op pauze kon ik dan tientallen seconde wachten en liep het daarna net zo hard terug. Überhaupt buffert Kodi maximaal 15 seconde dus bij +- 40 MB stopte hij met bufferen.

Vervolgens Wifi signaal getest. Vreemd genoeg haalde ik in plaats van de eerder gemeten 100 Mbps ineens maar 40 Mbps, ook op de laptop. Geen idee wat hier is gebeurd. Op kanaal 64 ging het beter; 70 Mbps. Zou ruim voldoende moeten zijn.

Ook dat bleek niet genoeg en het bufferen wilde gewoon niet sneller. De beschikbare snelheid werd niet gebruikt. Met de powerline (ook 70 Mbps) geen verschil. Het lijkt wel met 1 Mbit te gaan...

Tot slot via Es File explorer de Sony video app de opdracht gegeven het bestand af te spelen vanaf het netwerk en dat ging wel perfect. Er zit dus waarschijnlijk iets raars in Kodi 16 RC1.
Heb je wel verbinding met 5Ghz Wifi? Anders ligt die fluctuatie waarschijnlijk aan de netwerken om je heen.

Beste is kabel natuurlijk.

• sdk1985
Ja 5 GHz en dat is meteen het enige 5 GHz netwerk dat ik rondom de tv kan detecteren.

Ik zal de 20 meter kabel vanavond eens opzoeken, maar ik vermoed sterk dat het niet gaat helpen.
Kodi wilde gewoon niet harder. Mijn readahead factor staat op 10 en met een bitrate van 30mbit zou hij dan 300mbit moeten proberen te halen. De 8mbit werd nog niet eens gehaald.

Update: Boosdoener gevonden. De aanvoerkabel naar de switch waarop mijn NightHawk wifirouter is aangesloten maakte geen goed contact en had een oranje lampje. Toen ik dat oploste steeg de 5 GHz snelheid naar 119 Mbps op mijn laptop. Afspelen van de 6 GB aflevering gaat nu wel goed. Verklaart ook waarom de powerline ook niet werkte, die loopt via dezelfde hub.

[ Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 03-02-2016 17:27 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gister avond de schroefjes van de poten los gedraaid en dat heeft wel geholpen qua backlight bleed. Verder nog wat gespeeld met de overige instellingen en zwart is nu redelijk zwart. Blijft mij verbazen dat dit gewoon invleod op clouding aan de zijkant van het scherm.

Ik zal nog eens gaan wrijven met een doen om te kijken of het nog iets beter wordt maar ik denk dat het nu al acceptabel is.
W84 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:43:
Smaken verschillen maar ik vindt de huidige mooier Tenmisnte die van mijn X85

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Popcorn ook weer beschikbaar. Zou dat te installeren zijn op de TV?

• maikbike
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
tiguan schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:33:
Ik heb nu het probleem dat als ik op m'n receiver bijvoorbeeld CATV kies (de settopbox van Ziggo) dat m'n tv niet automatisch over gaat naar HDMI4, dat deed m'n vorige tv wel. Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar zou dit een instelling zijn in de TV, of in m'n receiver?

De tv weet het wel als ik m'n receiver aan zet, dat staat duidelijk in beeld.
Hier hetzelfde met horizon.
Zodra de ps4 inschakelt komt het juiste kanaal tevoorschijn, maar met de horizon niet.( onkyo rc660)

[ Voor 6% gewijzigd door maikbike op 03-02-2016 18:39 ]

• tiguan
  • Nu online
Met de PS4 doet ie 't ook niet, en die loopt ook via de receiver. Al ga ik het zo nog eens ff testen. Misschien moet ik HDMI-CEC opnieuw koppelen.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-11 17:58
Tiwazz schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:18:
[...]

Ik merk ook totaal nog geen verschil met de nieuwe update. Is er geen change log?

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-11 21:19
DaYwaLkUr schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:11:
[...]

Ik merk ook totaal nog geen verschil met de nieuwe update. Is er geen change log?
Jawel, gewoon op de site:
http://www.sony.nl/suppor...-v3179-eua-EU/KDL-43W808C

Verbetert de stabiliteit van je tv:
- Responsiviteit van de IR-afstandsbediening
- Occasioneel zwart scherm tijdens het inschakelen van de TV
- De TV herstart tijdens het omschakelen van kanalen

• ndonkersloot
  • Laatst online: 05-11 15:04
Ik heb sinds kort regelmatig dat zenders vanaf 4 niet meer bekeken kunnen worden door een gecodeerd signaal. Na opnieuw instellen van de zenders werkt het dan weer even...

Meer mensen die dit hebben?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Soullancer
  • Laatst online: 19:43
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/twlGhA2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nrh52K7.jpg

Nou daar gaan we,
Tv Check, Soundbar Check..... Thin 345.. Check...
Hirschmann EDC1000, check... en de Smit Cam.. check!

[ Voor 145% gewijzigd door Soullancer op 03-02-2016 20:57 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Benieuwd wat je van die soundbar vindt die staat ook op mijn verlanglijstje.

Hoe hoog is die soundbar eigenlijk? De poot van mijn 55x85 is zo plat (zal bij andere Sony's niet anders zijn) of ik me niet afvraag of de soundbar niet voor het beeld komt te staan.

• Soullancer
Chaoss schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:04:

Hoe hoog is die soundbar eigenlijk? De poot van mijn 55x85 is zo plat (zal bij andere Sony's niet anders zijn) of ik me niet afvraag of de soundbar niet voor het beeld komt te staan.
Ik zal even kijken voor je, ik hang de tv toch pas van het weekend aan de muur, dus voor die tijd zal ik ze even op het tv meubel zetten en foto maken + meten.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ok thanx, ben benieuwd hoe dat staat.

• eddie02
Soullancer schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:05:
[...]

Ik zal even kijken voor je, ik hang de tv toch pas van het weekend aan de muur, dus voor die tijd zal ik ze even op het tv meubel zetten en foto maken + meten.
Mijn beugel is ook onderweg!
Echt zo n zaterdagklus idd hahaha

• Soullancer
eddie02 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:21:
[...]

Mijn beugel is ook onderweg!
Echt zo n zaterdagklus idd hahaha
Ja even rustig voor zitten, OSB platen met gips met kleine tussenruimte (3cm) voor de kabels en daarna massieve muur.
Moet goed te ankeren zijn, tv zal zo 40-50 kg aan kracht zijn als de arm uitgerekt is. Maar even op zaterdag rustig kijken voor de pluggen enz voordat hij eraf klappert :'(

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11 14:37
Chaoss schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:04:

Ik heb de 380 soundbar, volgens mij is die even hoog als de 780 soundbar die bij de rt5 set zit(?). 5,2 cm hoog iig. Ik heb een w805 en daarbij komt hij net onder de rand. Helaas wel voor de ir sensor dus moet een beetje over de soundbar heen richten. Verder geen klachten :)

• Jumpman
  • Nu online
Soullancer schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:54:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nou daar gaan we,
Tv Check, Soundbar Check..... Thin 345.. Check...
Hirschmann EDC1000, check... en de Smit Cam.. check!
De KD-55X8505C zou ook mijn keuze geweest zijn voor dit jaar, echter kon ik eind vorig jaar de KDL-55W809C voor € 677,00 niet laten staan.

Veel plezier ervan, mooie aankoop!

• sdk1985
Behalve de ontbrekende bas vindt ik het geluid echt prima. Voice +3 helpt mij goed de stemmen te verstaan. De twee LG's die ik hiervoor had waren echt bagger vergeleken met dit :P.

Veel van die soundsbars zijn tegenwoordig wireless via Bluetooth. Ik heb daar altijd een beetje mijn vraagtekens bij. Immers als ik vanaf mijn telefoon via Bluetooth audio naar mijn autostream klinkt dat altijd veel minder dan als mp3 (of zelfs via aux klinkt beter). Toeval?

• Soullancer
Jumpman schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:48:
[...]

De KD-55X8505C zou ook mijn keuze geweest zijn voor dit jaar, echter kon ik eind vorig jaar de KDL-55W809C voor € 677,00 niet laten staan.

Veel plezier ervan, mooie aankoop!
Ik ook niet.. heb in een hoekje op de bank gezeten jammeren toen die aan me neus voorbij ging :'(
sdk1985 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:50:
Behalve de ontbrekende bas vindt ik het geluid echt prima. Voice +3 helpt mij goed de stemmen te verstaan. De twee LG's die ik hiervoor had waren echt bagger vergeleken met dit :P.

Veel van die soundsbars zijn tegenwoordig wireless via Bluetooth. Ik heb daar altijd een beetje mijn vraagtekens bij. Immers als ik vanaf mijn telefoon via Bluetooth audio naar mijn autostream klinkt dat altijd veel minder dan als mp3 (of zelfs via aux klinkt beter). Toeval?
Ja dat heeft met de stream te maken van bluetooth inderdaad, heb het ergens gelezen dat de kwaliteit minder is tenzij je bluetooth X.X nog wat nieuwe versie streamt... gelukkig zit er google cast op de soundbar.

[ Voor 49% gewijzigd door Soullancer op 03-02-2016 21:53 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

hatsjoe123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:34:
[...]

Ik heb de 380 soundbar, volgens mij is die even hoog als de 780 soundbar die bij de rt5 set zit(?). 5,2 cm hoog iig. Ik heb een w805 en daarbij komt hij net onder de rand. Helaas wel voor de ir sensor dus moet een beetje over de soundbar heen richten. Verder geen klachten :)
Zelfde hier met de KDL55W756C en de HT-CT381. De soundbar is 5,1 cm en komt dus niet voor het beeld (daarom heb ik 'm o.a. gekocht), alleen helaas wel voor de IR-led. Zodoende ga ik de TV toch maar ophangen middels een Vogel Thin 205. (Ik zie de voet nu (helaas) toch niet, aangezien de sounbar er voor staat)

• wocko
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 08:39
Dj-sannieboy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:03:
[...]

Zelfde hier met de KDL55W756C en de HT-CT381. De soundbar is 5,1 cm en komt dus niet voor het beeld (daarom heb ik 'm o.a. gekocht), alleen helaas wel voor de IR-led. Zodoende ga ik de TV toch maar ophangen middels een Vogel Thin 205. (Ik zie de voet nu (helaas) toch niet, aangezien de sounbar er voor staat)
Ik heb de KDL50W809C icm de ht-rt5 surround set. De soundbar komt niet voor het beeld, maar wel voor IR-led en de verlichtings led. De soundbar heeft gelukkig een ir-repeater die dit oplost, ook als de surround set uit (standby) staat.

Ik blijf het echter vreemd vinden dat Sony dit niet op elkaar heeft afgestemd, wss 2 aparte ontwerp afdelingen die niet verder kijken dan hun eigen eilandje. Sowieso vrij weinig overeen-/afstemming (ontwerp afstandsbediening, interface, hdmi cec etc).

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

wocko schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:21:
[...]

Ik heb de KDL50W809C icm de ht-rt5 surround set. De soundbar komt niet voor het beeld, maar wel voor IR-led en de verlichtings led. De soundbar heeft gelukkig een ir-repeater die dit oplost, ook als de surround set uit (standby) staat.

Ik blijf het echter vreemd vinden dat Sony dit niet op elkaar heeft afgestemd, wss 2 aparte ontwerp afdelingen die niet verder kijken dan hun eigen eilandje. Sowieso vrij weinig overeen-/afstemming (ontwerp afstandsbediening, interface, hdmi cec etc).
HDMI CEC werkt opzich prima. Ik heb helaas geen IR-repeater kunnen ontdekken bij de HT-CT 381. Ik heb dit model juist gekozen omdat deze vrij laag is (maar helaas net niet laag genoeg). Verder past het wit/zilveren design goed bij de chroom zilveren kleur van de W756C. Ik zat nog te kijken voor de Sony One-Flick afstandsbediening, omdat deze niet via IR werkt. Alleen kan ik daar m'n KPN STB niet mee bedienen, dus daar schiet ik weinig mee op. Het wordt dus de TV ophangen of de afstandsbediening over de soundbar 'mikken'.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

HT-RT5 is een duurder model, daarom heeft die wel een IR repeater en de goedkopere modellen niet? Overigens toch wel een beetje een design fail als al die Sony soundbars even hoog zijn dat de goedkopere modellen dan geen IR repeater hebben. Alsof mensen die een goedkoper modle nemen dat wel acceptabel vinden 8)7

Maar goed dat ik dit weet dan moet ik dus niet voor een ander model dan de HT-RT5 gaan, want ik ben niet van plan mijn tv op te gaan hangen :P

• wienesroa
  • Nu online
Dj-sannieboy schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:46:
[...]

HDMI CEC werkt opzich prima. Ik heb helaas geen IR-repeater kunnen ontdekken bij de HT-CT 381. Ik heb dit model juist gekozen omdat deze vrij laag is (maar helaas net niet laag genoeg). Verder past het wit/zilveren design goed bij de chroom zilveren kleur van de W756C. Ik zat nog te kijken voor de Sony One-Flick afstandsbediening, omdat deze niet via IR werkt. Alleen kan ik daar m'n KPN STB niet mee bedienen, dus daar schiet ik weinig mee op. Het wordt dus de TV ophangen of de afstandsbediening over de soundbar 'mikken'.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet heb geprobeerd, maar misschien is zoiets een optie? Je kan hem dan ergens willeukeurig plaatsen?

EDIT: pfff nog vroeg he..... --> http://www.dx.com/nl/p/hi...black-376876#.VrL1xf5gWUk

[ Voor 8% gewijzigd door wienesroa op 04-02-2016 07:56 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

wienesroa schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:55:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet heb geprobeerd, maar misschien is zoiets een optie? Je kan hem dan ergens willeukeurig plaatsen?

EDIT: pfff nog vroeg he..... --> http://www.dx.com/nl/p/hi...black-376876#.VrL1xf5gWUk
Ik heb inderdaad al even gekeken naar een IR-blaster/extender, maar ik vind dit geen mooie oplossing. De IR-ontvanger zal toch 'in het zicht' geplaatst moeten worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-02-2016 08:04 ]

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:26
euhm, ja en nee. Dat hang af van waar je hem plaatst natuurlijk. Idealiter tussen de soundbar en de tv dus je hebt er niet echt last van.
Ik heb zelf ook net de HT-RT5. Deze blokkeert de onderste rand van de tv (gelukkig niet het tv beeld zelf) en ik heb de ir blaster daarom tussen de tv en de soundbar geplaatst. Wat ik wel jammer vind is dat er ruimte over blijft tussen de tv en de soundbar omdat de tv op een standaard staat. Dit resulteert in het feit dat de kabels die naar de soundbar lopen te zien. (denk bijv. aan de hdmi kabel naar de arc ingang van de tv) Dus een kleine ir blaster erbij is voor mij geen probleem.
Jammer dat Sony daar zelf niet beter over nagedacht heeft.

De kwaliteit van de HTRT5 vind ik een grote vooruitgang vergeleken met de tv speakers. Nu genieten we echt van het filmgeluid. Daarnaast vind ik de football modus echt geniaal. Daarmee kun je het geluid van het publiek verhogen en het geluid van het commentaar helemaal wegfilteren zodat je meer het gevoel krijgt dat je in een stadium zit. Spotify cast is daarnaast ook een functie die ik veel gebruik. Ik ben er zelf dus heel erg blij mee.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar klopt het dat je bij een W807C niks hebt aan de (voice) search van Android, omdat je de benodigde remote helemaal niet krijgt? Je kan daar dus alleen maar gebruik van maken als je een toetsenbord aansluit of een extra remote koopt?

#team_UTC+1

• m0ridin
Ethirty schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:12:
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar klopt het dat je bij een 807C niks hebt aan de (voice) search van Android, omdat je de benodigde remote helemaal niet krijgt? Je kan daar dus alleen maar gebruik van maken als je een toetsenbord aansluit of een extra remote koopt?
Is (of lijkt) met de w805c iig wel het geval ja... Vrij irritant want volgens mij kun je hem ook niet uitschakelen verder.

Wie weet is er een microfoontje in te pluggen oid, volgens deze pagina:

https://community.sony.nl...v-microphone/td-p/1992208

werkt onderstaande (maar alleen voor voice search).

http://www.amazon.co.uk/g...oh_aui_detailpage_o00_s00

Misschien toch maar eens bestellen voor de gein :)

*edit* en besteld...

[ Voor 21% gewijzigd door m0ridin op 04-02-2016 11:23 ]

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:52
Sinds een klein weekje trotse eigenaar van een KD-55X8509C. Ben best wel verbaasd van hoe goed Android TV erop werkt. Echter had gisteren een kleine issue. Netflix werkte niet, als ik Netflix wilde opstarten kreeg ik een melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden met Netflix, en een error -115. (vervolgens sloot netflix)
Ik dacht eerst dat de TV helemaal geen verbinding had met mijn netwerk en/of internet, maar de rest van de apps (bijv youtube) werkten gewoon goed.
Uiteindelijk kunnen oplossen door de stekker eruit en weer in te steken. Iemand anders dit probleem gehad, en tips hoe ik het anders zou kunnen aanpakken? Geen zin om volgende keer achter mijn kast het stopcontact op te zoeken.

Apple Certified Worden

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 13:15
Standbyknop op je afstandsbediening een tiental seconden blijven indrukken, en dan herstart je TV gewoon op een cleane manier!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Owentje schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:28:
Sinds een klein weekje trotse eigenaar van een KD-55X8509C. Ben best wel verbaasd van hoe goed Android TV erop werkt. Echter had gisteren een kleine issue. Netflix werkte niet, als ik Netflix wilde opstarten kreeg ik een melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden met Netflix, en een error -115. (vervolgens sloot netflix)
Ik dacht eerst dat de TV helemaal geen verbinding had met mijn netwerk en/of internet, maar de rest van de apps (bijv youtube) werkten gewoon goed.
Uiteindelijk kunnen oplossen door de stekker eruit en weer in te steken. Iemand anders dit probleem gehad, en tips hoe ik het anders zou kunnen aanpakken? Geen zin om volgende keer achter mijn kast het stopcontact op te zoeken.
Gisteren exact hetzelfde probleem gehad, rond een uur of half zeven denk ik. Opgelost na een herstart van de tv (via het menu, niet stekker eruit). Apart.

Nomen nescio

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:43
Ik meende ergens gelezen te hebben dat er gisteren een storing is geweest bij Ziggo abbonnees mbt netflix. Zou dus wel eens los kunnen staan van de tv.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Jumpman
  • Nu online
wienesroa schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:55:
[...]

Ik zou hem wel met een Europese stekker pakken.

Zoiets ben ik ook nog naar opzoek heb een Telfort STB die achter mijn center speaker staat, de bediening gaat nu dus onhandig.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 04-02-2016 14:39 ]

• lowfi
Ethirty schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:12:
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar klopt het dat je bij een W807C niks hebt aan de (voice) search van Android, omdat je de benodigde remote helemaal niet krijgt? Je kan daar dus alleen maar gebruik van maken als je een toetsenbord aansluit of een extra remote koopt?
Klopt jje moet een tocuhpad remote daarvoor kopen. Ik heb ipv daarvan een logitech BT keyboard gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.globalpc.co.nz/prodimages/extra-image/KB03151.JPG

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-11 14:32
lowfi schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:41:
[...]

Klopt jje moet een tocuhpad remote daarvoor kopen. Ik heb ipv daarvan een logitech BT keyboard gekocht:

[afbeelding]
De TV Sideview app kan ook als microfoon fungeren...
http://info.tvsideview.sony.net/nl/

• m0ridin
lowfi schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:41:
[...]

[afbeelding]
Euh, dan kun je toch alsnog geen voice zut gebruiken? Of zit hier een microfoonachtig iets in verwerkt...

Ach, ik wil gewoon zonder extra accessoires evt die voice kunnen gebruiken... Ook mijn telefoon erbij pakken vind ik weer een extra handeling waar ik niet op zit te wachten. Ja, ik ben lui ;)

Maar even wachten op die mic, hopelijk komt ie morgen al binnen. Mocht dat werken is het wel weer een aardig extraatje.

• sdk1985
Owentje schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:28:
Netflix afsluiten vanuit het menu binnen netflix. De stekker uit een apparaat trekken wil je eigenlijk nooit doen.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 04-02-2016 15:41 ]

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-11 16:01
(Advies)Prijzen voor de 2016 line-up zijn bekend gemaakt:

European prices:
32” Sony WD60 – 460 Euro
32” Sony WD75 – 630 Euro

40” Sony WD65 – 630 Euro

43” Sony WD75 – 780 Euro

48” Sony WD65 – 760 Euro
49” Sony WD75 – 940 Euro

55” Sony XD85 – 2000 Euro
55” Sony SD85 – 2200 Euro
55” Sony XD93 – 2700 Euro

65” Sony XD85 – 3200 Euro
65” Sony SD85 – 3400 Euro
65” Sony XD93 – 3900 Euro

75” Sony XD85 – 5200 Euro
75” Sony XD94 – 7300 Euro

85” Sony XD85 – 10500 Euro

Afbeeldingslocatie: http://www.flatpanelshd.com/pictures/sony2016event-3.jpg

En nog wat info over de 2016 line-up:

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1454582813

[ Voor 12% gewijzigd door minimaLL op 04-02-2016 16:53 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297