Voor het eerst problemen met Kodi hier. De nieuwste aflevering van van The 100 heeft een bitrate van +- 32 Mbit. Bestand zit iets boven de 6 GB. Vervolgens loopt mijn buffer steeds leeg en gaat hij pauzeren.
Ik heb eerst geexperimenteerd met een grotere buffer (100MB ipv 50MB), dat haalde niets uit. Zelfs op pauze kon ik dan tientallen seconde wachten en liep het daarna net zo hard terug. Überhaupt buffert Kodi maximaal 15 seconde dus bij +- 40 MB stopte hij met bufferen.
Vervolgens Wifi signaal getest. Vreemd genoeg haalde ik in plaats van de eerder gemeten 100 Mbps ineens maar 40 Mbps, ook op de laptop. Geen idee wat hier is gebeurd. Op kanaal 64 ging het beter; 70 Mbps. Zou ruim voldoende moeten zijn.
Ook dat bleek niet genoeg en het bufferen wilde gewoon niet sneller. De beschikbare snelheid werd niet gebruikt. Met de powerline (ook 70 Mbps) geen verschil. Het lijkt wel met 1 Mbit te gaan...
Tot slot via Es File explorer de Sony video app de opdracht gegeven het bestand af te spelen vanaf het netwerk en dat ging wel perfect. Er zit dus waarschijnlijk iets raars in Kodi 16 RC1.
Update: Het bleek een foute kabel te zijn ergens in het netwerk, zie hieronder.
[
Voor 5% gewijzigd door
sdk1985 op 03-02-2016 17:45
]