Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:29
Weet iemand of de TDR hotfix in de laatste driver is opgenomen van Nvidia die ze hebben uitgebracht voor Windows 10?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:28
batumulia schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:53:
Weet iemand of de TDR hotfix in de laatste driver is opgenomen van Nvidia die ze hebben uitgebracht voor Windows 10?
Dat is een goede vraag. Ik kan het wel testen met Far Cry 4, maar dan wel pas vanavond.
Dus mocht iemand eerder de mogelijkheid zien te kunnen testen... :)

De TDR met bijvoorbeeld Chrome was al gefixed in hotfix 353.38 dus ik denk dat dat wel opgenomen is in update 353.62.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

batumulia schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:53:
Hier is de nVidia newspost omtrent de release van Driverset 353.62:
http://www.geforce.com/wh...force-gtx-driver-released

Het is voornamelijk bedoelt om de Kepler en Maxwell GPUs ready te maken voor Windows 10, bijv. Fermi GPU's zijn nog niet ondersteunt. Ik zie niets over de TDR hotfix, is dat een feature of een spel ofzo?

Met betrekking tot nVidia drivers en performance onder Windows 10 heeft Fudzilla nog een leuk artikel gemaakt waar ze de Titan X vergelijken onder Win 8 en 10 op hoge graphics settings:
http://www.fudzilla.com/r...-x-tested-with-windows-10

Het blijkt dat de Titan X bijna altijd consistent 1%+ beter presteert onder Win 10 :Y)
En dat is zonder de in-game voordelen van DX12.

[ Voor 7% gewijzigd door XanderDrake op 31-07-2015 10:21 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
XanderDrake schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:03:
[...]

Hier is de nVidia newspost omtrent de release van Driverset 353.62:
http://www.geforce.com/wh...force-gtx-driver-released

Het is voornamelijk bedoelt om de Kepler en Maxwell GPUs ready te maken voor Windows 10, bijv. Fermi GPU's zijn nog niet ondersteunt. Ik zie niets over de TDR hotfix, is dat een feature of een spel ofzo?
TDR is Timeout Detection & Recovery. Af en toe crasht de driver en de tdr zorgt er dan voor dat je zonder al te veel problemen gewoon met je programma verder kan gaan terwijl de driver zicht hersteld echter met de laatste drivers van Nvidia hebben ze het stukgemaakt waardoor een hoop programma's crashte omdat ze ondanks de TDR geen verbinding konden maken met de driver. Begin juli heeft Nvidia een hotfix uitgebracht die je apart moest installeren om er voor te zorgen dat de TDR weer werkte zoals het zou moeten. Helaas vind ik dus nergens terug of ze de TDR fix dus met de laatste driver mee hebben geleverd of dat deze nog steeds apart geinstalleerd moet worden.
JvdHoudt schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:02:
[...]

Dat is een goede vraag. Ik kan het wel testen met Far Cry 4, maar dan wel pas vanavond.
Dus mocht iemand eerder de mogelijkheid zien te kunnen testen... :)

De TDR met bijvoorbeeld Chrome was al gefixed in hotfix 353.38 dus ik denk dat dat wel opgenomen is in update 353.62.
Ik hoor het graag van je :) Wil wel weer op een normale manier gamen inplaats van een TDR crash ieder uur te krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door batumulia op 31-07-2015 10:08 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:03:
[...]

Het blijkt dat de Titan X bijna altijd consistent 1%+ beter presteert onder Win 10 :Y)
En dat is zonder de in-game voordelen van DX12.
Eerder half om half en het plaatje waar je naar linkt is die duidelijk trager. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

batumulia schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:07:
TDR is Timeout Detection & Recovery. Af en toe crasht de driver en de tdr zorgt er dan voor dat je zonder al te veel problemen gewoon met je programma verder kan gaan terwijl de driver zicht hersteld echter met de laatste drivers van Nvidia hebben ze het stukgemaakt waardoor een hoop programma's crashte omdat ze ondanks de TDR geen verbinding konden maken met de driver. Begin juli heeft Nvidia een hotfix uitgebracht die je apart moest installeren om er voor te zorgen dat de TDR weer werkte zoals het zou moeten. Helaas vind ik dus nergens terug of ze de TDR fix dus met de laatste driver mee hebben geleverd of dat deze nog steeds apart geinstalleerd moet worden.
Ja die feature herken ik nu. Maar Heb je daar vaak last van, driver crashes? Ik amper.
-The_Mask- schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:12:
Eerder half om half en het plaatje waar je naar linkt is die duidelijk trager. :p
Ik heb even nog es gekeken naar de plaatjes... Inderdaad meer half om half: Fudzilla vond het te moeilijk om de sortering van de balken in de graphs consistent te houden (snelst bovenaan of zelfde windows versie volgorde) :F Dus op eerste gezicht zag het er beter uit, nu is het gewoon een mixed bag.... :X

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
XanderDrake schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:21:
[...]

Ja die feature herken ik nu. Maar Heb je daar vaak last van, driver crashes? Ik amper.
Naja, vooral bij The Witcher 3 en GTA V wil die nog wel is lastig doen. Beetje jammer als je midden in je game zit en er dan uitgegooid wordt omdat de driver niet op orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

batumulia schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:24:
[...]

Naja, vooral bij The Witcher 3 en GTA V wil die nog wel is lastig doen. Beetje jammer als je midden in je game zit en er dan uitgegooid wordt omdat de driver niet op orde is.
Bij GTA V draait alles aan de driverkant compleet stabiel merk ik bij mij. Soms klapt ie eruit als er iets met het beschikbare RAM aan de hand is (12GB is soms niet genoeg blijkbaar als ik nog wat anders open heb staan |:( ).

Denk je dat GTA V stabiel blijft met TDR? Ik merk dat een simpele alt-tab soms al de nekslag kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Vanochtend 358.62 installed en die is superstabiel hoef niet eens terug te klokken loopt gewoon continu max overklok ingame :) (2 uurtjes GTAV)

[ Voor 9% gewijzigd door calsonic op 31-07-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
XanderDrake schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:32:
[...]

Bij GTA V draait alles aan de driverkant compleet stabiel merk ik bij mij. Soms klapt ie eruit als er iets met het beschikbare RAM aan de hand is (12GB is soms niet genoeg blijkbaar als ik nog wat anders open heb staan |:( ).

Denk je dat GTA V stabiel blijft met TDR? Ik merk dat een simpele alt-tab soms al de nekslag kan zijn.
Ik kan soms uren spelen en soms na 5 minuten krijg ik dan al een ERR_GFX_D3D_INIT Crash error. Echt super geregeld :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

batumulia schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Ik kan soms uren spelen en soms na 5 minuten krijg ik dan al een ERR_GFX_D3D_INIT Crash error. Echt super geregeld :F
Jup. 2 jaar extra ontwikkeltijd voor de PC versie en nog steeds dit soort dingen. Het zal wel onvermijdelijk zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is maar wat je gewend bent schijnbaar, maar ik zou niet echt blij worden van continue crashes.
die is superstabiel hoef niet eens terug te klokken
Niet eens?

Ik heb GTA V al uitgespeeld zonder maar één crash te zien grootste deel onder Windows 8.1 en het laatste onder Windows 10, beide keren gewoon helemaal stabiel zonder dingen te hoeven veranderen.

Ik had denk ik mijn kaart al lang terug gestuurd als ik jullie zo hoor. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

XanderDrake schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:52:
[...]

Jup. 2 jaar extra ontwikkeltijd voor de PC versie en nog steeds dit soort dingen. Het zal wel onvermijdelijk zijn ofzo.
haha, ligt dit aan rockstar of aan de nvidia drivers? in het geval van AMD weet ik zeker dat dit (door sommige mensen) aan AMD geweten zou worden waar er hier naar rockstar gewezen word :P

zijn er btw mensen die weten of nvidia ook aan zoiets als frtc werkt? het lijkt mij een hele mooie feature waar ik eigenlijk al jaren op wacht en nu dus door AMD ook gerealiseerd is. Brengt nvidia daar nog een soort van concurrerend iets voor uit?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:57:
Is maar wat je gewend bent schijnbaar, maar ik zou niet echt blij worden van continue crashes.

[...]

Niet eens?

Ik heb GTA V al uitgespeeld zonder maar één crash te zien grootste deel onder Windows 8.1 en het laatste onder Windows 10, beide keren gewoon helemaal stabiel zonder dingen te hoeven veranderen.

Ja terugklokken met 10MHz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

-The_Mask- schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:57:

[...]

Niet eens?

Hoeveel RAM heb jij :P ?

Ik denk dat het spel inherent stabiel is. En dat AMD én nVidia én Intel én Microsoft met continue halve updates aan die stabiliteit afbraak doen. Maten van mij hebben 7970's en bij een bepaalde AMD driver zorgt het aanzetten van MSAA standaard voor artifacts in GTA V 8)7 En geen kleine ook! Wat een aanfluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
superwashandje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:58:
[...]

zijn er btw mensen die weten of nvidia ook aan zoiets als frtc werkt? het lijkt mij een hele mooie feature waar ik eigenlijk al jaren op wacht en nu dus door AMD ook gerealiseerd is. Brengt nvidia daar nog een soort van concurrerend iets voor uit?
nVidia had al eerder Adaptive vsync. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

oh echt? haha ik ben sinds kort pas weer terug aan de groene kant dus had dat nog niet meegekregen. ik ga er eens naar zoeken. thx!

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
8GB en een HD 7950 met 3GB videogeheugen.
Ik denk dat het spel inherent stabiel is. En dat AMD én nVidia én Intel én Microsoft met continue halve updates aan die stabiliteit afbraak doen. Maten van mij hebben 7970's en bij een bepaalde AMD driver zorgt het aanzetten van MSAA standaard voor artifacts in GTA V 8)7
Ik heb in CCC niks aangepast en gebruik in game FXAA met MSAA erbij wordt het allemaal te zwaar op 2560x1440 met het meeste op Ultra. Heb dus nog nooit MSAA gebruikt, dus dat kan ik je niet vertellen. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

-The_Mask- schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:08:
[...]
8GB en een HD 7950 met 3GB videogeheugen.
8GB is bij mij dus kantje boord. Dan mag ik geen andere programmas open hebben staan. Waarom bij jou niet? Geen flauw idee.
Ik heb in CCC niks aangepast en gebruik in game FXAA met MSAA erbij wordt het allemaal te zwaar op 2560x1440 met het meeste op Ultra. Heb dus nog nooit MSAA gebruikt, dus dat kan ik je niet vertellen. :p
Mijn maten gebruiken dus ook geen MSAA. Ik zou het wel missen, verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:14:
[...]
8GB is bij mij dus kantje boord. Dan mag ik geen andere programmas open hebben staan. Waarom bij jou niet? Geen flauw idee.
Ik heb ook van alles open altijd en Alt-tab ook vaak genoeg, geheugengebruik is nu 3,7GB van de 8GB in gebruik al dus taakbeheer. Heb je misschien dingen veranderd aan het wisselbestand?
Mijn maten gebruiken dus ook geen MSAA. Ik zou het wel missen, verder.
Scherm met laag dpi?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

-The_Mask- schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:18:
Ik heb ook van alles open altijd en Alt-tab ook vaak genoeg, geheugengebruik is nu 3,7GB van de 8GB in gebruik al dus taakbeheer. Heb je misschien dingen veranderd aan het wisselbestand?
Het hoogste wat ik voorbij heb zien komen is 8-10gb RAM gebruikt in de Performance venster, terwijl GTA V dan iets van 3,5GB zelf gebruikt (wat de overige 6GB is? geen idee. Gereserveerd?)

Wisselbestand staat al sinds 2011 uit vanwege kleinere SSD. Tot nu toe nooit probleem geweest met die 12gb RAM.
Scherm met laag dpi?
Gewoon 24" + 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:22:
[...]
Wisselbestand staat al sinds 2011 uit vanwege kleinere SSD. Tot nu toe nooit probleem geweest met die 12gb RAM.
Wisselbestand uitzetten is vragen om problemen. ;)
Gewoon 24" + 1080p.
Dat is natuurlijk ook een stukje minder scherp als 2560x1440 op 27 inch.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

-The_Mask- schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:25:
[...]

Wisselbestand uitzetten is vragen om problemen. ;)
Oh niet erbij gezet: staat ondertussen ook weer aan. Crashes tijdens GTA Online zijn extra zuur vanwege de wacht tijd voordat je een leuke Heist hebt georganiseerd. Heb ook voor online de graphics settings lager gezet. Gameplay > Eye-candy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
rockstar staat gewoon om matige pc optimalisatie dus ik zou bij hun eerder de verantwoordlijkheid zoeken dan de hardware makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

tomcatha schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:36:
rockstar staat gewoon om matige pc optimalisatie dus ik zou bij hun eerder de verantwoordlijkheid zoeken dan de hardware makers.
Lastig. Ze hebben echt hun tijd genomen, de game draait echt soepel (mijn GTX 670 uit 2012 en lichte overclock kan hem soepel draaien op 1080p op bijna alles Ultra/V. High), en ziet er echt goed uit. Behalve dat RAM/wisselbestand gebeuren werkt ie wél goed bij mij.
GTA IV daarentegen was zeer buggy en inefficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

tomcatha schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:36:
Als je het over GTA IV hebt, gerne, helemaal gelijk. GTA V is echter een van de schoolvoorbeelden wat optimalisatie betreft.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:28
batumulia schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:07:
[...]

[...]

Ik hoor het graag van je :) Wil wel weer op een normale manier gamen inplaats van een TDR crash ieder uur te krijgen.
Helaas bij FarCry 4 nog steeds TDR na +-15 minuten spelen. Het is dus nog niet helemaal opgelost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Financieel nieuws van nVidia: ze presteren beter dan verwacht.
http://www.fudzilla.com/n...2-thanks-to-geforce-sales

Ondanks dat de Shield tablet recall, het afschrijven van hun 4G modem debacle en een langslepende rechtzaak met Qualcomm heeft nVidia omzet groei kunnen waarmaken. Dat heeft voornamelijk te maken met goede verkopen in de Geforce en automotive chipsets, die inkomsten konden ook mindere cijfers in de HPC en Quadro sales compenseren.

nVidia blijft het goed doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

nVidia komt met nieuwe High-end Mobile GPU: GTX 990M
http://www.fudzilla.com/n...tx-990m-gpu-for-notebooks

Gebaseerd op de GM204 is het een verbetering op de al bestaande GTX 980M. Fudzilla verwacht dat ie een TDP van ten hoogste 185w mee gaat krijgen en zo goed als de desktop GTX 980 gaat presteren of zelfs beter. Ik geloof dat laatste niet echt. Maar je kan wel een killer game laptop/workstation bouwen met deze GPU erin. Niet MXM gebaseerd trouwens, gesoldeerd op het moederbord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 21:18
XanderDrake schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:01:
Financieel nieuws van nVidia: ze presteren beter dan verwacht.
http://www.fudzilla.com/n...2-thanks-to-geforce-sales

Ondanks dat de Shield tablet recall, het afschrijven van hun 4G modem debacle en een langslepende rechtzaak met Qualcomm heeft nVidia omzet groei kunnen waarmaken. Dat heeft voornamelijk te maken met goede verkopen in de Geforce en automotive chipsets, die inkomsten konden ook mindere cijfers in de HPC en Quadro sales compenseren.

nVidia blijft het goed doen!
Je weet dat de recall onder Q3 valt (en dus niet Q2). Dus dat staat nog niet in deze resulaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

LongBowNL schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:03:
[...]

Je weet dat de recall onder Q3 valt (en dus niet Q2). Dus dat staat nog niet in deze resulaten. :)
OK, inderdaad, maar volgens mij was deze kostenpost niet groot genoeg om zware invloed te hebben op het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
Niet alle tablets dienen vervangen te worden, enkel diegene met de "verkeerde" accu variant erin.
Daarbij waarom zou NVidia niet op zijn beurt dan weer de accu leverancier hiervoor niet kunnen aansprakelijk maken ? Die wellicht op hun beurt mogelijks verzekerd kunnen zijn tegen zo'n zaken ..

Het zal wellicht wel een groot verlies opleveren (al is het maar qua merknaam) maar of het een serieus inpakt zal hebben op de totaal resultaten .. ik denk eerder van niet.

Blijkbaar kost het wel minder om een geheel nieuwe tablet te maken dan simpelweg de slechte accu's te vervangen met betere |:( ...
Zo zie je maar dat het niet enkel de klant is die gefopt kan worden met niet vervangbare onderdelen (accu's/memory .. )
In dat opzicht zou ik wel willen dat we veel meer tablet/phone/ultrabook recalls zouden krijgen waardoor de fabrikanten plots beginnen te beseffen dat vervangbare onderdelen mss toch nog niet het einde van de wereld is.
Spijtig genoeg zal het "lichtend voorbeeld" in deze branche hierzelf minder problemen hebben omdat ze ipv grootschalige recalls gewoon een berichtje sturen dat hun klanten effen langs mogen komen (na een afspraak natuurlijk) voor een fix in de dichtsbijzijnde apple store ofzoiets wat ze blijkbaar nog populairder maakt :X

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

lightdestroyer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:21:
Niet alle tablets dienen vervangen te worden, enkel diegene met de "verkeerde" accu variant erin.
Daarbij waarom zou NVidia niet op zijn beurt dan weer de accu leverancier hiervoor niet kunnen aansprakelijk maken ? Die wellicht op hun beurt mogelijks verzekerd kunnen zijn tegen zo'n zaken ..
Je weet niet of het komt door de accu of door de regulatie van de energie omtrent de accu. Ik kan me voorstellen dat die kans groter is. Volgens consumentenrecht is trouwens nVidia de producent en dus hoofdaansprakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 22:59
XanderDrake schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Je weet niet of het komt door de accu of door de regulatie van de energie omtrent de accu. Ik kan me voorstellen dat die kans groter is. Volgens consumentenrecht is trouwens nVidia de producent en dus hoofdaansprakelijk.
Dat recht heeft betrekking op ons ;)
Dat is voor nVidia niet boeiend, als die een leverancier aansprakelijk kunnen stellen dan doen ze dat natuurlijk. Maar ook ik ga er vanuit dat ze zelf op zullen draaien voor de problemen. Uiteindelijk zijn er nog geen miljoenen shields in de winkel dus de schade is nog te overzien.
Mochten alle Gpu's uit de 900 serie een probleem hebben van hetzelfde kaliber had het wat meer pijn gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
XanderDrake schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Door het feit dat meer serie van accu's de problemen geven kan ik me dus goed voorstellen dat de kans stukken groter is dat deze accu's mogelijk een probleem hebben en daardoor dus allen dienen omgeruild te worden.
Indien het echter sloeg op alle tabletten had je wel een punt ja.
Nu lijkt het er gewoon op dat batch niet voldoet aan de opgegeven specificaties ofwel dat nVidia de regulatie niet goed genoeg doet .. maar in dat geval verwacht je minstens een software patch + vervanging van alle accu's.
Daarbij zelf met de meest slechte manier van handelen (binnen de voorziene specificaties) zou een accu nooit spontaan mogen ontploffen of in brand schieten. Ik wil nog het eerste specificatie blad zien waarop staat "oh wacht als je dit en dit niet goed doet, ook al ben je binnen de voorziene specs, dan schiet de accu in brand maar dat is uw probleem" :P

Nu bon het meest waarschijnlijke probleem dat ik me kan inbeelden is dat de ene accu batch beter/slechter tegen de warmte kan dan de andere en de shield toch warmer opliep dan oorspronkelijk gedacht/engineered en hierdoor buiten de specs van een accu levering viel maar waarbij de andere accu reeksen toch geen probleem mee hebben.
We weten tenslotte allemaal dat die tegra chips perfect werken als extra verwarmingselementen in de winter >:)
Een geluk dat die tegra chips in de auto's niet direct naast de 12v batterijen geplaatst worden maar eerder dicht bij de airco cooling voor de gebruikers :+
In dat geval is het probleem 100% te wijten aan nVidia. Maar persoonlijk zou ik het toch riskant vinden om verschillende soorten accu's te gebruiken in 1 product met allen een andere maximum temperatuur waarin ze mogen operationeel zijn.
------------------------------------------------------------
... Kortom uit mijn ervaring zeg ik gewoon "veel kans op een batch met een fout in" zoals al zoveel keer is gebeurd met zoveel componenten bij zoveel producten.
Warmte + hardwarecomponenten == slechte combo, waardoor eventuele tekortkomingen van mindere componenten sneller te voorschijn durven te komen.

En ja nVidia zal sowieso het eerste het geld ophoesten (geen keuze al is het maar om de verkoop van de volgende shiels niet helemaal te laten in elkaar stuiken) maar zolang ze in proces liggen met hun leverancier zal je deze kosten mogelijkerwijze geneutraliseerd zien met hetzelfde bedrag aan mogelijke innningen aan de andere kant van de balans --> zichtbaarheid in de kwartaal afrekening is dan 0,0.

En in dat geval kunnen beide bedragen gerust een paar jaartjes meegaan tot ze eindelijk in een kwartaalrekening zichtbaar komen.

PS: geen miljoen verkocht .. ik denk moest nVidia dicht bij 500k shield tablets geraakt zijn je wel wat anders had gehoord van hun PR afdeling.
Tot nu toe zijn de shield verkopen verre van een denderend succes en worden ze nu in veel lagere toelages gemaakt waardoor ze nu maar regio per regio worden verkocht ..

Hun nieuwste console, eindelijk ter beschikking in europa !! yay back on topic :*) , is nu ook weer veel te duur voor wat het is. (Namelijk een Kodi mediaplayer met een goede afstandsbediening waarop je ook wat android games kunt spelen ...)
Eigenlijk is het niet meer dan een apple tv concurrent .. maar dan wel stukken duurder.
Duurder dan apple .. je moet het maar proberen :o .

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
OMG, die in een steammachine van 1 a 1,2 k. Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

eL_Jay schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:46:
[...]

Inderdaad, dat zou killer zijn ja!

offtopic: die handheld SteamBoy vind ik eigenlijk toch nog vetter 8) Alleen de gebruikte chipset is niet bijster snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 18:09
eL_Jay schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:46:
[...]

Aangezien de meeste laptops met een 980m eigenlijk pas beginnen bij 2000 euro. En ze hinten in het artikel naar een prijs van tot het dubbele van een 980m. Zou ik niet verwachten dat je een steammachine kan kopen voor 1000-1200 met een 990m erin.

Maar hopen kan altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Zeara schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:20:
[...]

Aangezien de meeste laptops met een 980m eigenlijk pas beginnen bij 2000 euro. En ze hinten in het artikel naar een prijs van tot het dubbele van een 980m. Zou ik niet verwachten dat je een steammachine kan kopen voor 1000-1200 met een 990m erin.

Maar hopen kan altijd ;)
DUBBELE PRIJS? holy shit, ik ging in mijn hoop uit van 550 a 600 voor die gpu, 1200 voor die GPU gaat nergens over. (de bom van een steammachine kan stukken lager zijn dan van een vergelijkbare laptop) Van de andere kant dit is wat gebrek aan concurrentie doet en een dergelijke performance in mobile is van bijna mythische proporties.
Dan misschien toch maar 12 maanden wachten op een Pascal x70/x80 utivoering, zijn er ook gelijk een hoop kinderziektes uit de steammachines.
offtopic:
Ben nog eens in de 980m gedoken en ik denk dat die eigelijk wel voldoende power heeft voor mij (1080p, 4 jaar ultra=>very-high=>optimized high)al zoek ik eigelijk GTX970 power maar dan mobiel. Aangezien het nog wel even duurt voor hier een 4k Oled TV komt of een een snelle UHD/WQXGA monitor

offtopic:
Overigens zat ik met netto-prijzen in mijn hoofd, wordt waarschijnlijk (deels) dev-bak (MBPr 13 is geen powerhouse) Ik zie mezelf al zitten met 16GB, 1TB SSD, full voltage i5 en een zuinig Nvidia monster in 2 liter formaat 8) Nu maar hopen dat ik dadelijk ook daadwerkelijk te kiezen/configureren/customizen valt

[ Voor 27% gewijzigd door eL_Jay op 11-08-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe GeForce-driver voegt ondersteuning voor GameWorks VR toe
http://www.geforce.com/wh...5-60-whql-driver-released

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
XanderDrake schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:44:
[...]

Lastig. Ze hebben echt hun tijd genomen, de game draait echt soepel (mijn GTX 670 uit 2012 en lichte overclock kan hem soepel draaien op 1080p op bijna alles Ultra/V. High), en ziet er echt goed uit. Behalve dat RAM/wisselbestand gebeuren werkt ie wél goed bij mij.
GTA IV daarentegen was zeer buggy en inefficient.
Onderhand een urban myth die GTA IV port ;). Hij was van launch prima te draaien als je toen een beetje een normaal systeem had. Zelf had ik een weinig exotische e6750 op 3.4-3.8 Ghz met een GTX 260. Enige probleem was de ?traffic? en/of draw distance setting die standaard veel te hoog stond, hoger dan op de consoles. Ik geloof dat hij van 21 naar 17 moest. Zaken als detail distance kon vrolijk naar 100. Volgens mij haalde ik 60 fps op 1280x1024 :+ .
lightdestroyer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:42:
Daarbij zelf met de meest slechte manier van handelen (binnen de voorziene specificaties) zou een accu nooit spontaan mogen ontploffen of in brand schieten. Ik wil nog het eerste specificatie blad zien waarop staat "oh wacht als je dit en dit niet goed doet, ook al ben je binnen de voorziene specs, dan schiet de accu in brand maar dat is uw probleem" :P
Dat is toch wel een beetje "normaal" bij een Li-ion accu... Een jaar of 10 geleden hoorde je al over telefoons die spontaan in de brand vlogen in je broekzak ;). Ze mogen niet voor niets niet meer met het vliegtuig worden vervoerd...
According to the Associated Press, a test conducted by the FAA has highlighted some of the concerns involving the batteries. If the lithium ion batteries were to overheat or short-circuit in flight, they will emit explosive gases. Large amounts of these batteries together can obliterate an aircraft, especially in small, crowded spaces. Tests conducted indicated that temperatures can reach 1,100° F, as reported by the Associated Press.

[ Voor 42% gewijzigd door sdk1985 op 16-08-2015 16:46 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
sdk1985 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:41:
[...]

Onderhand een urban myth die GTA IV port ;).
Echt?

Daarom dat het met een 2500k en 6950 indertijd "even vlot" draaide als op men oude Athlon64 x2 met 8800gt ?? Ja op gelijk settings, enkel een klein tandje hoger in resolutie, van 1280x1024 naar 1920x1080. In beide gevallen 25-30 fps. Meteen terug gestopt met spelen en herbegonnen een jaar of 2 later, toen ging het ineens als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Onderhand een urban myth die GTA IV port ;). Hij was van launch prima te draaien als je toen een beetje een normaal systeem had.
Que? Speelde jij een ander spel ofzo?
De launch versie was sowieso niet bepaald stabiel. Er waren meerdere topics op GoT over mensen met problemen, waar het spel amper draaide. Rockstar zelfs kwam met een refund programma voor PC gamers!
Wat een groter probleem was later, het vram gebruik. Ik had een 8800gts g92 sli opstelling, toen geen jaar oud, een daar kon niet verder dan medium settings, wel op 90 fps 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
Onderhand een urban myth die GTA IV port ;). Hij was van launch prima te draaien als je toen een beetje een normaal systeem had. Zelf had ik een weinig exotische e6750 op 3.4-3.8 Ghz met een GTX 260. Enige probleem was de ?traffic? en/of draw distance setting die standaard veel te hoog stond, hoger dan op de consoles. Ik geloof dat hij van 21 naar 17 moest. Zaken als detail distance kon vrolijk naar 100. Volgens mij haalde ik 60 fps op 1280x1024 :+ .
Ik weet wel heel zeker van niet, aangezien zelfs een QX6850 + GTX 280 de 40 niet haalde.

Ik had een E8400 (4.0) + 9800 GTX+ en ik kwam gemiddeld maar net aan de 30. In 2009 een 5870 aangeschaft, maakte geen donder uit in dat spel. Volgende stap was upgrade naar i5-760 (met tijdelijk een GTX 460; stap terug van 5870 dus) en toen kwam ik iets hoger, maar nog steeds geen 60.

Er niets mythisch aan hoe slecht GTA 4 in elkaar steekt. Het is volledig CPU bound op alle resoluties; zelfs nu nog.

[ Voor 5% gewijzigd door Werelds op 16-08-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
XanderDrake schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:27:
[...]

Que? Speelde jij een ander spel ofzo?
De launch versie was sowieso niet bepaald stabiel. Er waren meerdere topics op GoT over mensen met problemen, waar het spel amper draaide. Rockstar zelfs kwam met een refund programma voor PC gamers!
Wat een groter probleem was later, het vram gebruik. Ik had een 8800gts g92 sli opstelling, toen geen jaar oud, een daar kon niet verder dan medium settings, wel op 90 fps 8)7
Nee hoor ik had zelfs de wat minder legale dus ongepatched :+ . Had je misschien de 320mb variant? Ik had eerst een 8800 GTS 640MB en later de GTX 260 896MB. Met 512 MB kon je inderdaad niet op high spelen. Veel gebruikers met de HD 4870 hadden daar last van. Net als je nu in GTA V ook niet op high kunt spelen met "slechts" 2 GB vram.

Ik heb mijn resultaten volgens mij toen der tijd wel gedeeld op het computer totaal forum maar dat is helaas ter zielen :o . Op 1680x1050 was mijn framerate overigens ook te laag (30-40 ofzo). Het bleef natuurlijk een zware game. Maar primaire punt was toen dat de standaard settings stonden gewoon erg zwaar stonden afgesteld (en dan doel ik dus niet op textures, shadows, en details, enz maar op die vehicle density slider en draw distance). Waarschijnlijk draait hij anno 2015 nog gaar als je die setting op 100 zet :P .

Dat andere verhaal dat hij ook op een i5 2500K 30 fps zou halen vindt ik helemaal vreemd, tenzij je dus die setting op 100 gaat zetten (4x meer dan de consoles ooit gedraaid hebben). Heb nog even gekeken maar heb helaas de "originele" iso's niet meer in mijn bezit aangezien ik hem tegenwoordig via Steam heb.

[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 16-08-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Juist op consoles was het destijds mogelijk om een hogere draw distance te hebben zolang het maar in het geheugen paste. Consoles konden vele malen meer drawcalls maken dan pc's, dit is met DX11 (en Mantle) iets verandert en dit zal met DX12 en Vulkan gigantisch verbeteren.

Het draaide hier ook voor geen meter op een Q6600 + HD5870, het spel was helaas cpu bound door wat jij al zegt een te hoge draw distance :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

sdk1985 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:54:
Nee hoor ik had zelfs de wat minder legale dus ongepatched :+ .
Een maat had de illegale versie. Dat was al helemaal een feest! Hij moest de draw distance zo laag zetten dat snel rijden of racen niet ging: de tegenliggers en andere voertuigen plopte uit het niets voor zijn auto en hij botste continue tegen onzichtbare dingen op!
Had je misschien de 320mb variant? Ik had eerst een 8800 GTS 640MB en later de GTX 260 896MB. Met 512 MB kon je inderdaad niet op high spelen. Veel gebruikers met de HD 4870 hadden daar last van.
Nope, 512mb, de G92 variant. Wel gortig als een High end kaart van 12 maanden oud al niet meer op high (laat staan very high of de blingbling mods) kan spelen, vind je niet? Zeker als het spel wel op consoles met 25% de rekencapaciteit en geheugen kan draaien.
Net als je nu in GTA V ook niet op high kunt spelen met "slechts" 2 GB vram.
Wel dus :) ik kan GTA V op mijn GTX 670 OC spelen op 1080p@Very High/Ultra+MSAA 4x+FXAA met 40+ FPS (geen vetpot maar wel bijna altijd vloeiend). High is al helemaal goed te doen.
Groot verschil met GTA IV is dat je over het geheugen-maximum kan gaan als je de protectie uitzet. Opzich wordt het niet aangeraden, maar ik had er niet veel last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Crysis 1 ook een zeer slechte port, als je kijkt wat ik haalde met 2 8800 gt's zit 1 gtx 980 ti daar niet ver van af. Crysis Warhead deed het iets beter maar nog steeds verre van optimaal.

Ik zou verwachten met Crysis 1 dat ik met de Ti wel boven de 200 fps bleef op 1920x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ook Crysis 1 was cpu bound, verschil tussen mijn 3500+ en Q6600 was al enorm. Met een I5-4670k draait het pas helemaal soepel. Dus inderdaad een slechte poort als het aankomt op cpu gebruik. (Heligschennis begaan O-)).

Op hoogste settings kan je met name van een GTX980 Ti echt niet verwachten dat hij boven de 200fps gaat halen in Crysis (Warhead). Crysis ziet er hedendage nog steeds goed uit en liep zijn tijd echt vooruit op het moment dat het uitkwam.

Crysis 2 (op release) was een stuk minder zwaar en had ook lagere resolutie textures en vaak kleinere omgevingen dan Crysis 1 en Warhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 18:09
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:30:
Ik vind Crysis 1 ook een zeer slechte port, als je kijkt wat ik haalde met 2 8800 gt's zit 1 gtx 980 ti daar niet ver van af. Crysis Warhead deed het iets beter maar nog steeds verre van optimaal.

Ik zou verwachten met Crysis 1 dat ik met de Ti wel boven de 200 fps bleef op 1920x1080
Crysis is geen port he ;) Puur ontwikkeld voor de PC! Slecht geoptimaliseerd in het begin, al viel dat na een aantal patches wel mee dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 11-09 21:18
Kijkend naar de wikipedia pagina, is Crysis geport naar de consoles en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Zeara schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:53:
[...]

Crysis is geen port he ;) Puur ontwikkeld voor de PC! Slecht geoptimaliseerd in het begin, al viel dat na een aantal patches wel mee dacht ik.
Inderdaad, Crysis een port!!! Heiligschennis!!!
Crysis was niet slecht geoptimaliseerd. Crysis was ontwikkeld voor een PC die nooit is uitgekomen :P

Ik mis wel een beetje die tijd. Waarbij je een PC samen moest stellen om één game goed te spelen. Sinds die tijd heb ik ook niet meer mijn CPU moeten upgraden, niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

XanderDrake schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

Inderdaad, Crysis een port!!! Heiligschennis!!!
Crysis was niet slecht geoptimaliseerd. Crysis was ontwikkeld voor een PC die nooit is uitgekomen :P

Ik mis wel een beetje die tijd. Waarbij je een PC samen moest stellen om één game goed te spelen. Sinds die tijd heb ik ook niet meer mijn CPU moeten upgraden, niet nodig.
Op wat voor pc zit je nu dan? :+
Crysis was eerder (minimaal) 5 jaar voor zijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben ook wel gelijk, het is geen console port maar wel slecht geoptimaliseerd voor de hardware die toen niet beschikbaar was. Ik zat toen met 2 8800 gt's op gemiddeld 50fps met oc wat nu zo'n 100fps is en maar 30 fps op 4k.De bottlenek zit hem in de engine omdat die maar draait op 2 cpu cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
XanderDrake schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:49:
[...]
Een maat had de illegale versie. Dat was al helemaal een feest! Hij moest de draw distance zo laag zetten dat snel rijden of racen niet ging: de tegenliggers en andere voertuigen plopte uit het niets voor zijn auto en hij botste continue tegen onzichtbare dingen op!

[...]
Nope, 512mb, de G92 variant. Wel gortig als een High end kaart van 12 maanden oud al niet meer op high (laat staan very high of de blingbling mods) kan spelen, vind je niet? Zeker als het spel wel op consoles met 25% de rekencapaciteit en geheugen kan draaien.

[...]
Wel dus :) ik kan GTA V op mijn GTX 670 OC spelen op 1080p@Very High/Ultra+MSAA 4x+FXAA met 40+ FPS (geen vetpot maar wel bijna altijd vloeiend). High is al helemaal goed te doen.
Groot verschil met GTA IV is dat je over het geheugen-maximum kan gaan als je de protectie uitzet. Opzich wordt het niet aangeraden, maar ik had er niet veel last van!
Nou ja gortig... Vroeger kwam het best wel vaak voor dat je 12 maanden later je "genaaid" voelde. De 8800 GT was "slechts" 200 euro. Hoe denk je dat ik mij voelde met die 8800 GTS 640MB a 450 euro die onderhand identiek presteerde werd vervangen voor de 8800 GT(had hem gelukkig voor 350 maar toch!). Wat dat betreft was het niet meer dan terecht dat jij gta niet mocht spelen op high textures :9 .

Overigens kon je later die restrictie uitzetten met -nomemrestrict daar zullen ze wel van hebben "geleerd" door het meteen in GTA V te stoppen. Toch vind ik persoonlijk een dergelijke restrictie eerder een teken dat er wel moeite is gedaan voor de "port" dan niet. Immers als je van te voren weet dat met X vram de game gaat swappen dan krijg je belachelijke frame drops. Het zou meer games sieren om daar rekening mee te houden.

Ik vond GTA 4 overigens alles behalve een geweldige game (3, vice city en san andreas heb ik veel meer gespeeld) maar het is voor mij niet HET voorbeeld van een waardeloze engine... Als ik er één moet nomen dan ben ik het met met hierboven eens en noem ik Crysis... Zag er eigenlijk slechter uit dan Far Cry en draaide voor geen meter. Een jaar of 4 later liep het nog steeds bagger. Heb er nog speciaal een Vista dual boot voor gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Grapje :P
sdk1985 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:56:
Nou ja gortig... Vroeger kwam het best wel vaak voor dat je 12 maanden later je "genaaid" voelde. De 8800 GT was "slechts" 200 euro. Hoe denk je dat ik mij voelde met die 8800 GTS 640MB a 450 euro die onderhand identiek presteerde werd vervangen voor de 8800 GT(had hem gelukkig voor 350 maar toch!). Wat dat betreft was het niet meer dan terecht dat jij gta niet mocht spelen op high textures :9 .
De 8800 GT was ook echt een eindbaas-kaart. Mensen vielen zowat over elkaar heen om hem te bestellen, toen ik destijds nog in een computerwinkel werkte.
Overigens kon je later die restrictie uitzetten met -nomemrestrict daar zullen ze wel van hebben "geleerd" door het meteen in GTA V te stoppen. Toch vind ik persoonlijk een dergelijke restrictie eerder een teken dat er wel moeite is gedaan voor de "port" dan niet. Immers als je van te voren weet dat met X vram de game gaat swappen dan krijg je belachelijke frame drops. Het zou meer games sieren om daar rekening mee te houden.
Ik zeg ook niet dat Rockstar geen poging heeft gedaan om er een degelijke port van te maken. Maar het feit dat we bij GTA V wél echt twee jaar PC dev tijd hadden, is duidelijk dat ze die tijd wel nodig hadden. En inderdaad, het spel draait nu wel prima, ook op sub-top PCs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Dacht ik even in het nVidia nieuwsdiscussietopic te zitten..........

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Racing_Reporter schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:10:
Dacht ik even in het nVidia nieuwsdiscussietopic te zitten..........
Inderdaad, meer nieuws:

GPU Unit Shipments 11% naar beneden: http://www.fudzilla.com/n...shipments-down-11-percent

Door algemene dalingen in de verkopen van PCs gaan ook GPU verkopen naar beneden: AMD 25%, nVidia 16% en Intel 7%. De IGP en APU markt kannibaliseert de entry GPU markt. Wat ook gebeurt is dat er meer High end GPUs worden verkocht, waardoor er meer marge en winst is op toch lagere verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit verwacht dat er daadwerkelijk 300 man aan Nvidia's eigen software werkt, dat is niet nix en na mijn idee veel meer dan wat aan een game zelf werkt?
https://developer.nvidia.com/content/what-gameworks

Edit

Nvidia blijkt ook nog minder driver overhead te hebben in dx12.
http://www.pcper.com/revi...y-Benchmark/Results-Heavy

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
MSI GeForce GTX 980 Ti Lightning teased once again
http://videocardz.com/573...ghtning-teased-once-again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ondanks dat AMD zijn Fury serie heeft gelanceerd, blijft nVidia de dGPU markt domineren in het afgelopen kwartaal: http://www.fudzilla.com/n...nues-to-lose-market-share

Het is niet zozeer dat de Fury serie slecht verkoopt, maar de yield van de productie is gewoon laag. In heel 2015 zijn er maar 30.000 Fury X GPUs geproduceerd, terwijl nVidia genoeg GM200 heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
XanderDrake schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:11:
Ondanks dat AMD zijn Fury serie heeft gelanceerd, blijft nVidia de dGPU markt domineren in het afgelopen kwartaal: http://www.fudzilla.com/n...nues-to-lose-market-share

Het is niet zozeer dat de Fury serie slecht verkoopt, maar de yield van de productie is gewoon laag. In heel 2015 zijn er maar 30.000 Fury X GPUs geproduceerd, terwijl nVidia genoeg GM200 heeft liggen.
Had het juist zeer opvallend gevonden als AMD met een rebrand, en lage beschikbaarheid van de technisch wel interessante chips wel een groter marktaandeel had weten te veroveren op de technisch (imo) veel interessantere Nvidia's. Blijkbaar zijn er toch veel mensen die verder kijken dan alleen bang/buck.
Ik vraag me serieus of er over 5 jaar nog een AMD is zoals we kennen

[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 19-08-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

eL_Jay schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

Had het juist zeer opvallend gevonden als AMD met een rebrand, en lage beschikbaarheid van de technisch wel interessante chips wel een groter marktaandeel had weten te veroveren op de technisch (imo) veel interessantere Nvidia's. Blijkbaar zijn er toch veel mensen die verder kijken dan alleen bang/buck.
Ik vraag me serieus of er over 5 jaar nog een AMD is zoals we kennen
Ik had verwacht dat AMD wat marktaandeel terug zou winnen omdat ze tot het vorige kwartaal helemaal geen (nieuw) antwoord hadden op de GTX 900 serie. Nu ze dat wel hebben zouden de verkopen wat gebalanceerder uitvallen dacht ik, onterecht; het verkoop/marktaandeel zijn nog meer richting nVidia gegaan in het laatste kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 22:59
8)7 82% nu en dit zal nog verder stijgen want de beschikbaarheid van de Fury lijn is gewoon diep triest en de 980ti is gewoon een beter product allround. Alleen de 390 heeft best potentie voor de relatief lage prijs, maar verder is het gewoon vulling en weinig nieuws. Leuk dat de 390X soms sneller is dan een 980, maar die is al bijna een jaar op de markt.
Het komende jaar heeft nvidia het gewoon heel makkelijk en ik vrees dat AMD (wat het al moeilijk heeft) een onmogelijke opgave heeft om serieus marktaandeel terug te gaan winnen. Geen developer zal rekening meer houden met AMD als ze maar 10% of minder van de markt bedienen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
XanderDrake schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:14:
[...]

Ik had verwacht dat AMD wat marktaandeel terug zou winnen omdat ze tot het vorige kwartaal helemaal geen (nieuw) antwoord hadden op de GTX 900 serie. Nu ze dat wel hebben zouden de verkopen wat gebalanceerder uitvallen dacht ik, onterecht; het verkoop/marktaandeel zijn nog meer richting nVidia gegaan in het laatste kwartaal.
De fury is slecht beschikbaar.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

haarbal schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:33:
[...]

De fury is slecht beschikbaar.
Weet ik:
XanderDrake schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:11:

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
Het mag voor mij snel gaan hoor :)
M'n geld staat al te popelen om uitgegeven te worden :)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

nVidia introduceert GTX 950 en GameStream Co-op aan:
nieuws: Nvidia introduceert GeForce GTX 950 en GameStream Co-Op

De GTX 950 zagen we van mijlen ver aankomen. Maar die Co-Op modus van GameStream is wel een stevige additie aan de GeForce experience. Er zijn een paar ongelukkige limitaties (minimum upload van 7mbit, 720p 30FPS, 1 uur max) maar om thuis je game te renderen en extern te spelen, bij maten bijvoorbeeld, of op LAN parties zonder je systeem mee te nemen is echt een vette nieuwe feature!

Verwijderd

En de eerste review (hwi) ik weet het maar toch.
http://nl.hardware.info/r...l-en-betaalbaar-conclusie

Guru3d 950 SLI
http://www.guru3d.com/art...g-2-way-sli-review,1.html

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 16:48 ]

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ze zijn al wat langer uit hoor:

MSI GeForce GTX 950 Gaming SLI Review @ Guru3D
EVGA GeForce GTX 950 FTW Review @ HiTechLegion
NVIDIA GeForce GTX 950 Review @ PCperspective
EVGA GeForce GTX 950 FTW Review @ HardwareCanucks
ASUS/EVGA/MSI GeForce GTX 950 Review @ Computerbase
ASUS GeForce GTX 950 STRIX Review @ Guru3D
Palit GeForce GTX 950 Storm Review @ Guru3D
ZOTAC GeForce GTX 950 AMP! Review @ Techpowerup
Gigabyte GeForce GTX 950 OC Review @ Techpowerup
EVGA GeForce GTX 950 SSC Review @ Techpowerup

• lightdestroyer
Phuncz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:48:
Ze zijn al wat langer uit hoor:

MSI GeForce GTX 950 Gaming SLI Review @ Guru3D
EVGA GeForce GTX 950 FTW Review @ HiTechLegion
NVIDIA GeForce GTX 950 Review @ PCperspective
EVGA GeForce GTX 950 FTW Review @ HardwareCanucks
ASUS/EVGA/MSI GeForce GTX 950 Review @ Computerbase
ASUS GeForce GTX 950 STRIX Review @ Guru3D
Palit GeForce GTX 950 Storm Review @ Guru3D
ZOTAC GeForce GTX 950 AMP! Review @ Techpowerup
Gigabyte GeForce GTX 950 OC Review @ Techpowerup
EVGA GeForce GTX 950 SSC Review @ Techpowerup
Werk aan de winkel voor de topic starter .. ow wait XD

Anyway voor de gtx760 eigenaren (zoals ik :+ ) geen enkele reden om up te graden naar die gtx 950. Hoewel eerlijk is eerlijk je toch een mooie afname van het verbruik ziet vs een beetje meer frames :)

Nu ga ik hier ook nog eens m'n ongelijk moeten weergeven: Met een stuk minder shaders + maar 50% de bandbreedte slaagt de GTX950 er toch in om consistent beter te presteren ..
Maw die 128bit-data bus is breed genoeg (toch op deze zwakke kaartjes).
Tijd om m'n gtx 760 kaartje over te klokken naar gtx 950 speeds ... kwestie van het verbruik nog wat op te trekken :9
De europese prijs is nogal hoog vind ik, maar als ik naar de amerikaanse reviews kijk .. 159dollar als adviesprijs dus wellicht na een maand of 2 120-130 dollar is het geen slechte prijs voor wat je krijgt. M'n 760gtx kan perfect mee bij alle moderne games zolang je de eisen niet al te hoog stelt.

Lichtelijke offtopic: Tvalt me tegenwoordig meer en meer op dat anandtech "achterloopt" met hun reviews.
Wellicht de enige site die dat zich kan permiteren. Eerlijk is eerlijk kvind hun reviews nog steeds van de beste die je kan vinden.
kwaliteit vraagt tijd i guess ....
De review van techpowerup vond ik dan wel weer goed ondertussen, lekker veel games + resoluties :)
Jaja tweakers.net ook mensen met een GTX950/760 durven schermen met hogerde resoluties te gebruiken!! :o

Specs

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:29:
Jullie hebben ook wel gelijk, het is geen console port maar wel slecht geoptimaliseerd voor de hardware die toen niet beschikbaar was. Ik zat toen met 2 8800 gt's op gemiddeld 50fps met oc wat nu zo'n 100fps is en maar 30 fps op 4k.De bottlenek zit hem in de engine omdat die maar draait op 2 cpu cores.
Zo ging dat vroeger .... er kwam een spel uit die alleen fatsoenlijk liep op een killer pc maar wel graphics om je vingers bij af te likken. Tijd om te upgraden dan maar :+

Wing commander 1/2/3 ,Strike commander ... goeie ouwe pc tijd ;( :9

Nu lopen ze te oooehhh en te AAhhaa''en bij een matige console port. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door MaXeRs op 20-08-2015 19:39 ]

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Die oeeehhh en aaahhh is tegenwoordig vooral bij de game-expo filmpjes die pre-rendered zijn op een engine die niet gebruikt wordt in de echte game. En maar massaal pre-orderen zodat de uitgever geen reden meer heeft om een kwaliteitsproduct te releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Indeed.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
http://nl.hardware.info/n...aandeel-videokaarten-ooit

Das een aardig percentage voor Nvidia :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik vind inderdaad de prijzen van nVidia's huidige mid-end kaarten (GTX 950, 960) eigenlijk te hoog. Hoewel ze mooi beschikken over HDMI 2.0 en lekker zuinig zijn, zijn de prestaties niet echt te matchen met AMDs aanbod, die trouwens bijna oververtegenwoordigd is in dit segment.

Waarom doet nVidia dit? Overmoed? Banking on a brand name? Of omdat de marges te laag liggen en hun focus eigenlijk steeds higher-end komt te liggen dankzij Intels domination tot low-mid-end GPUs? Tweakers noemt de GTX 950 een MOBA kaart, maar volgens mij kan je alle MOBA games tegenwoordig prima op medium spelen op de Intel HD 4000, 5000, 6000 en alle GPUs daartussen.
Heb ik twee dagen geleden ook al gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
XanderDrake schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:22:
Ik vind inderdaad de prijzen van nVidia's huidige mid-end kaarten (GTX 950, 960) eigenlijk te hoog. Hoewel ze mooi beschikken over HDMI 2.0 en lekker zuinig zijn, zijn de prestaties niet echt te matchen met AMDs aanbod, die trouwens bijna oververtegenwoordigd is in dit segment.

Waarom doet nVidia dit? Overmoed? Banking on a brand name? Of omdat de marges te laag liggen en hun focus eigenlijk steeds higher-end komt te liggen dankzij Intels domination tot low-mid-end GPUs? Tweakers noemt de GTX 950 een MOBA kaart, maar volgens mij kan je alle MOBA games tegenwoordig prima op medium spelen op de Intel HD 4000, 5000, 6000 en alle GPUs daartussen.

[...]
Heb ik twee dagen geleden ook al gemeld.
excuses niet gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
XanderDrake schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:22:

Als ik bij techpowerup in de performance summary kijk is de 285 een paar procent sneller dan de 960 op 1920x1080 (de 380 staat er niet tussen, misschien omdat er geen reference design is?). 960/285/380 kosten allemaal 200 euro, ik zou niet zeggen dat amd het daar veel beter doet. De 960 was een tijdje terug wel een goeie deal omdat je de witcher 3 er bij kreeg.

En dat "moba kaart" is idd gewoon marketing, het is een grote doelgroep, dus niet heel vreemd dat nvidia dit doet, maar een 950 is gewoon een snelle kaart, zeker de aftermarket modellen, die de uitgeschakelde shaders grotendeels weer goed maken met hogere powerlimit (dus hogere clocks). De memory is nagenoeg identiek aan de 960, alleen ~6% lager geklokt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

haarbal schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:56:
Als ik bij techpowerup in de performance summary kijk is de 285 een paar procent sneller dan de 960 op 1920x1080 (de 380 staat er niet tussen, misschien omdat er geen reference design is?). 960/285/380 kosten allemaal 200 euro, ik zou niet zeggen dat amd het daar veel beter doet. De 960 was een tijdje terug wel een goeie deal omdat je de witcher 3 er bij kreeg.
Als de 285/380 een paar procent sneller is en een paar procent goedkoper dan de GTX 960, dan zou ik de 960 niet overwegen ;) . Ik denk trouwens dat de 380 iets toekomstvaster is, nVidia's GTX *60 kaarten laten het sneller afweten in toekomstige games dankzij lagere bandbreedtes, API support e.d.
En dat "moba kaart" is idd gewoon marketing, het is een grote doelgroep, dus niet heel vreemd dat nvidia dit doet, maar een 950 is gewoon een snelle kaart, zeker de aftermarket modellen, die de uitgeschakelde shaders grotendeels weer goed maken met hogere powerlimit (dus hogere clocks). De memory is nagenoeg identiek aan de 960, alleen ~6% lager geklokt.
De GTX 950 is ook niet veel goedkoper dan de GTX 960 dus dat klopt dan wel.
Ik mis de Ti versies van de GTX 950 en 960, ik mis de LE varianten van higher-end GPU's. Er is minder waarde te halen bij nVidia's line-up van 2014/2015 vind ik, zeker sinds dat de GTX 970 duurder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 950 is gewoon een hele goeie kaart voor zijn prijs tot 1080p. Leuk voor de wat lichtere games die je niet wil spelen op intel graphics met medium settings 30fps. En ja voor een paar tientjes meer en minder heb je een snellere en een zwakkere aart, nog een paar tientjes meer en dan heb je nog weer een snellere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:31:
De 950 is gewoon een hele goeie kaart voor zijn prijs tot 1080p. Leuk voor de wat lichtere games die je niet wil spelen op intel graphics met medium settings 30fps. En ja voor een paar tientjes meer en minder heb je een snellere en een zwakkere aart, nog een paar tientjes meer en dan heb je nog weer een snellere kaart.
Ik denk dat je onderschat hoe goed je kan gamen op Intel iGPU's die zitten in Haswell, Broadwell en Sky Lake. Ik speel al veel mainstream games op 1080p@medium-low met 40-50FPS op mijn Surface Pro 2. De hoeveelheid mensen die wekelijks LoL, DOTA 2, Heartstone maar ook WoT, WoW en TF2 spelen is echt 10-20x groter dan de groep die "high end" games speelt.

Geen videokaart scheelt je dus zo 200€, een stuk lagere energie kosten en een compactere behuizing voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De GameStream Coop mode beta komt in september. Weet iemand of de ontvanger van de stream ook een nVidia kaart moet bezitten, of dat je zelfs met een oude Intel iGPU aan de slag kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dit is trouwens de reden waarom nVidia geen GPU's meer onder de GTX 950 zal gaan uitbrengen geloof ik:

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/5/Q/516014/original/gtav.png

Intel is de toekomst hiero. De marge ligt voor nVidia toekomst alleen in high end ondertussen. AMD focust op bang-for-buck, maar een snelle intel CPU met gratis GPU erbij is altijd nog meer bang-for-buck....

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 25-08-2015 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22
Nooit gedacht dat de toekomst 1280x720 op minimum details zou zijn.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:49

Fanta

FordPerformance™️

Dat is een leuke prijsdaling, aangezien het een van de snelste is in het 980ti aanbod.

pricewatch: Palit GTX 980 Ti Super JetStream 6 GB

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik zou SiComputers compleet negeren, ze staan regelmatig met een fors lagere prijs in de pricewatch zonder vlot te kunnen leveren en met een dubieuze service. De shopreviews spreken voor zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Noel schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:20:
Nooit gedacht dat de toekomst 1280x720 op minimum details zou zijn.
  1. De toekomst van low en low-mid end GPUs is net als altijd 720p en low tot medium details bij recente, zware games.
  2. Als Intel Broadwell (i7 5775C) met gemak 120+ FPS gemiddeld haalt, dan kan je hem wel een quality standje hoger zetten ja.
  3. Dit is wat ze noemen een vergelijking. Je ziet hoe Broadwell bijna naast de GTX 750 staat, welke tot voor kort een mid-end GPU was. Als je de details wat hoger zou zetten, zou dat waarschijnlijk niet anders zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

maar een snelle intel CPU met gratis GPU erbij is altijd nog meer bang-for-buck....
Is dat zo? voor de prijs van die snelle CPU (i7) kan je ook een iets minder snelle i5 kopen en een losse videokaart kan je ongeveer even duur uit zijn, maar is je GPU veel sneller

i7 6700K = 360 euro
i5 4460 = 177 euro
GTX 960 = 190 euro

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Sinester schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:10:
[...]

Is dat zo? voor de prijs van die snelle CPU (i7) kan je ook een iets minder snelle i5 kopen en een losse videokaart kan je ongeveer even duur uit zijn, maar is je GPU veel sneller

i7 6700K = 360 euro
i5 4460 = 177 euro
GTX 960 = 190 euro
Volgende maand komen de mainstream Broadwells en Skylakes uit. Dan zit je zo rond die i5 4460.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoh
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
Ik moet een keuze maken om een 980gtx ti aan te schaffen. Ik zou de kaart graag koelen met een EK waterblock. Nu heb ik de keuze uit een reference kaart en een EK Titan X versie te nemen voor de reference kaart. Ik zie ook dat een aantal dagen geleden de versie is uitgekomen voor de Strix van Asus. Aangezien het prijsverschil tussen de Asus reference kaart en een Strix kaart slechts een 10tje is twijfel ik.

De waterblock voor de Strix versie is 20 € duurder dan de reference versie. Nu heb ik geen enkel idee of daar voordeel bij ga hebben moest ik de kaart willen overclocken. De Strix versie is standaard overlclocked, maar ik vermoed niet dat er veel verschil zal zitten bij het overclocken op water. Wat zouden jullie doen, zijn er mensen die ervaring hebben met beide kaarten ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
MSI 980Ti Lightning _/-\o_
http://videocardz.com/574...980-ti-lightning-detailed

[ Voor 7% gewijzigd door calsonic op 27-08-2015 09:56 ]

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nv gpu's do not support Asynchronous Compute
https://www.reddit.com/r/...y_nv_gpus_do_not_support/

Ze bedoelen natuurlijk niet volledig dx12 net zoals AMD op dit moment.

Even aangepast.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee er staat dit:
Get your popcorn ready: NV GPUs do not support DX12 Asynchronous Compute
En dat klopt gewoon en AMD ondersteund dat wel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nou, ik hoop dat Asynchronous Compute de killer-app wordt voor AMD die ze hadden verwacht. Want gezien het tanende aandeel van dGPUs en de rode cijfers kunnen ze het wel gebruiken. Ook wordt nVidia weer eens wakker geschud.

Maar ik verwacht er niet te veel van. Het is één benchmark waar de winst bij wordt behaalt tot nu toe. Daarnaast kan je verwachten dat de lading echte DX12 games vanaf volgend jaar uit zullen komen, ten tijden van de release van nVidia's opvolger voor de GTX 900 serie, welke waarschijnlijk wel full-DX12 zal ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aangepast. Nu vraag ik me wel af in welke mate dit invloed zal hebben voor nvidia en AMD met dx12 games zoals binnenkort misschien The witcher 3 en batman en deze week ARK en later Fable. Het blijft spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
Het 'probleem' met DX12 blijft dat er weinig optimalisatie te halen is uit nieuwe drivers, het zal grotendeels liggen aan de competentie van de developers.

En dan hebben we het nog niet eens over nvidia/amd sponsored games, die nog veel grotere verschillen kunnen laten zien in de toekomst.

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt dat Nvidia ook Asynchronous kan gebruiken als ik dit lees?
https://www.reddit.com/r/...s_it_true_nvidia_cant_do/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Je zou je groene bril eens af kunnen doen, en een neutrale kunnen opzetten, in datzelfde topic kun je het volgende lezen:

"People who read this should go to the SOURCE at beyond3D and read through to the rest for a PROPER interpretation because OP's interpretation is very wrong.
Async compute functionality would result in NO difference in time taken to complete the combined tasks of graphics + compute, because its running in parallel. What the programmers on b3d found, was Maxwell in fact cannot perform Async Compute, if you try to get it to, it reverts back to serial operation, graphics then compute, with the total time to completion the sum of those two tasks individually"

Ze kunnen het wel, maar dan krijg je prestaties zoals met de laatste 500mb van de GTX970..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1 ... 6 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.