Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Ik ben benieuwd of straks de prijzen van de 970 onder de 300 gaan zakken. Als ik kijk naar de 770 destijds dan herinner ik me dat hij ook op 349 ofzo begon en op een gegeven moment voor 269 nieuw te koop lag.
Tot die tijd doe ik het met mijn 960.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als AMD met Fiji komt dan zal het idd allemaal wat opschuiven.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:23
Anoniem: 668222 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:02:
[...]

Nee ook1920x1080 en af en toe 4k op de TV. Ook op 1920x1080 komt de 2e gtx980 goed van pas omdat ik niet graag settings terug zet. Benchmarks zijn er zat te vinden van de wat zwaardere games ;)
Wat? 8)7 Een GTX980 is al overkill voor 1920x1080. Mijn GTX970 draait gewoon alles op 1440p behalve als je bepaalde settings aan gaat zetten (MSAA x8 ofzo), maar een extra 550 euro ertegen gooien om je MSAA 4x naar 8x te zetten merk je nergens behalve in je portomonee. Ieder zijn of haar ding natuurlijk, maar haal dan een 1440p of 4K scherm erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-06 09:32
Valt mij eigenlijk best op dat SLI niet is wat ik er van verwacht had, tenminste, qua compatibility. Ik heb 2 gtx 980's in sli en ik kom geregeld problemen tegen in games zoals ARMA 3 en CS:GO en misschien wel meer. Problemen zoals een flikkerend scherm of een game die meteen crasht bij het starten. Dan zoek ik een oplossing op internet en dan is het enige wat je kunt doen: SLI uitzetten, Lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668222

Santee schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:13:
[...]

Wat? 8)7 Een GTX980 is al overkill voor 1920x1080. Mijn GTX970 draait gewoon alles op 1440p behalve als je bepaalde settings aan gaat zetten (MSAA x8 ofzo), maar een extra 550 euro ertegen gooien om je MSAA 4x naar 8x te zetten merk je nergens behalve in je portomonee. Ieder zijn of haar ding natuurlijk, maar haal dan een 1440p of 4K scherm erbij ;)
Dying light
Crysis 3
Metro's
GTA 5
Watch dogs

Om maar een paar op te noemen die mijn enkele GTX980 nekt met 4xMSAA want dipjes naar de 40 fps toe is niet acceptabel. 4K TV heb ik ook aan mijn pc hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:27
BSOD baby schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:24:
Valt mij eigenlijk best op dat SLI niet is wat ik er van verwacht had, tenminste, qua compatibility. Ik heb 2 gtx 980's in sli en ik kom geregeld problemen tegen in games zoals ARMA 3 en CS:GO en misschien wel meer. Problemen zoals een flikkerend scherm of een game die meteen crasht bij het starten. Dan zoek ik een oplossing op internet en dan is het enige wat je kunt doen: SLI uitzetten, Lekker.
wtf das mooi kut dan inderdaad, betaal je daar meer dan 1.000 euro voor (alleen al aan de kaarten).. Ik heb nu denk ik leiver een Gsync scherm dan een 2de 980 maar die Gsynsc schermen hebben colour bleeding en dat soort ellende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:35
Ik heb nu 2 460's in SLI, lekkere kaarten maar wil binnenkort iets nieuws.

Denk aan een MSI Gaming GTX 970.

Als ik die erin zet dien ik dan eerst de drivers eraf te halen of zijn die hetzelfde voor beide kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:58

XanderDrake

Build the future!

CMSTRR schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:51:
Ik ben benieuwd of straks de prijzen van de 970 onder de 300 gaan zakken.
De euro is ongeveer 5% waardevoller geworden dus dat kan je binnen afzienbare tijd van de prijs afhalen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 17:23
Outlandos schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:28:

Als ik die erin zet dien ik dan eerst de drivers eraf te halen of zijn die hetzelfde voor beide kaarten?
Ik zou wel even drivers updaten als ik jou was. En voor price drop kan je beter nog even wachten tot de 3xx serie uit is. De GTX970 is er al sinds september, en eigenlijk alleen maar omhoog geklommen van ~€345 naar zo'n €375. Als AMD met iets leukst komt zakken ze misschien onder de €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Santee schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:34:
[...]

Ik zou wel even drivers updaten als ik jou was. En voor price drop kan je beter nog even wachten tot de 3xx serie uit is. De GTX970 is er al sinds september, en eigenlijk alleen maar omhoog geklommen van ~€345 naar zo'n €375. Als AMD met iets leukst komt zakken ze misschien onder de €300.
Bedankt voor het advies, wanneer wordt de 3xx serie verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Officieel is dat totaal niet bekend, maar we verwachten met de hoeveelheid geruchten en leaks dat het nog voor de zomervakantie is. Aan de andere kant, hoopt de AMD aanhang dit al sinds januari toen iemand van AMD over "HBM" dropte samen met "390X".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
Outlandos schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:28:

Wil je zeker geen problemen haal je ze er eerst rustig af maar aangezien het beide Nvidia drivers omvat zou het geen problemen moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:19
Phuncz schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:48:
Officieel is dat totaal niet bekend
Dat is niet helemaal juist, van AMD's eigen Financial Analyst Day (6 mei):

Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/files/news/2015-05-06/63566517812.png

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ah leuk, die slide had ik nog niet gezien !
Dus binnen de 2 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
In principe wel, maar het is natuurlijk even afwachten of dat zo is :P

Aankondiging zou tijdens "upcoming industry events" zijn. Daar zijn er wel een aantal van dus we zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
BSOD baby schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:20:
[...]

Wil je zeker geen problemen haal je ze er eerst rustig af maar aangezien het beide Nvidia drivers omvat zou het geen problemen moeten opleveren.
Het probleem is dat als ik mijn video driver eraf haal Windows 7 op de een of andere manier direct weer een driver installeert na het rebooten.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
Outlandos schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:56:
[...]

Het probleem is dat als ik mijn video driver eraf haal Windows 7 op de een of andere manier direct weer een driver installeert na het rebooten.. 8)7
Ja dat zijn gewoon de standaard video drivers maar de Nvidia drivers zul je altijd zelf moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
2de generatie HBM en 16nm/14nm FinFet bevestigd voor Pascal

Nvidia neemt wel een heel groot risico met Pascal. Een nieuwe architectuur, een nieuwe geheugen interface en dat allemaal op een gloed nieuw procédé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:55
ColinZ schreef op zondag 10 mei 2015 @ 14:19:
2de generatie HBM en 16nm/14nm FinFet bevestigd voor Pascal

Nvidia neemt wel een heel groot risico met Pascal. Een nieuwe architectuur, een nieuwe geheugen interface en dat allemaal op een gloed nieuw procédé.
Doet AMD niet hetzelfde?
quote: zelfde artikel
Hiernaast zal de Pascal GPU gebruik gaan maken van tweede generatie HBM, wat een term is die op het geheugen van de GPU's slaat en waarbij het geheugen gestapeld wordt op de chip van de GPU. AMD gaat voor zijn toekomstige GPU's voor 2016 ook ditzelfde HBM2 gebruiken en de GPU's naar het 14nm-FinFET-procedé brengen

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 00:40

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

sdk1985 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:42:
[...]

Doet AMD niet hetzelfde?

[...]
AMD doet misschien hetzelfde, maar op een of andere manier gaat het daar wel altijd goed. Bij Nvidia is het niet altijd lekker gegaan (GTX480, zoals eerder in vermeld in het topic de highend van de 6xx generatie die nooit gekomen is) als ze van node wisselden met nieuwe architectuur etc.
Maar wellicht dat ze van hun fouten hebben geleerd :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 16:45:
[...]

AMD doet misschien hetzelfde, maar op een of andere manier gaat het daar wel altijd goed. Bij Nvidia is het niet altijd lekker gegaan (GTX480, zoals eerder in vermeld in het topic de highend van de 6xx generatie die nooit gekomen is) als ze van node wisselden met nieuwe architectuur etc.
Maar wellicht dat ze van hun fouten hebben geleerd :p.
Och de 6xx was een beetje de kip met gouden eieren voor Nvidia, denk niet dat ze daar klagen :P. Ik dacht dat de consensus hier was dat NVidia de medium end chips kon slijten als high end en pas later met de GK 110 kwam in de vorm van Titan.

Ben zelf meer benieuwd naar wat er dit jaar nog komt. Waar blijft nou die GTX 960 Ti :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
[...]

Doet AMD niet hetzelfde?

[...]
AMD is al bekend met HBM en AMD is al bekend met het gebruik van een interposer. Verder weten we niet zo heel erg veel. Behalve dan dat AMD voor 14nm FF waarschijnlijk bij GF/Samsung klant zal zijn.

Van nVidia is nog onzeker of ze bij GF/Samsung voor 14nm gaan of voor 16nm bij TSMC.

AMD doet zeker dus niet hetzelfde. Die hebben in 2011 al een prototype laten zien. nVidia deed dat pas in 2014, maar goed dan denk ik meteen terug aan het prototype van die Fermi kaart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
[...]

Doet AMD niet hetzelfde?

[...]
Nou nee, AMD's aankomende HBM kaarten worden nog steeds op het 28nm procédé gebakken. Zodra AMD overspringt op 16 of 14nm (artic island geloof ik) zullen ze al de nodige ervaring hebben opgedaan met HBM.

Voor Nvidia zal het pas de eerste keer zijn dat ze met HBM werken, tel daar een gloed nieuw procédé en een nieuwe architectuur bij op, en je zult snappen dat er in potentie veel fout kan gaan.

Natuurlijk is dit allemaal koffiedik kijken, en kan Nvidia de komende generatie een gigantische sprong maken tov. Maxwell. Tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668879

Ik ben voor een GTX 970 gegaan. I.c.m. twee AAA games vind ik dit een leuke deal. Op een architectuur wat al aardig rond is. Behalve de memorygate.

Maar goed als je uit rekent wat die twee games al kost, plus wat korting van de webshop dan mag je hopen dat de prijzen van Nvidia daar in de buurt komen vanwege AMD's haar nieuwe 3xx serie.

Het punt is dat Nvidia nu leuke deals heeft lopen. Zou mij niks verbazen als sommige mensen daar ook voor gegaan zijn en niet willen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:12
AMD gaat wel 1 hele chip maken met hbm, niet een complete line-up. Om moe van te worden hoe een aantal mensen nVidia al de grond in boren, terwijl er buiten speculaties nog niks te melden is over mogelijke problemen of vertraging. Iets met in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Ook AMD de stap gaan maken naar een nieuw procede en ook AMD zal echt niet alleen hun huidige chip verkleinen en een hogere clock toepassen, maar ook de nodige aanpassingen gaan maken aan hun ontwerp. Hell laten we eerst maar afwachten of de 390(x) wel de moeite waard is en ze zonder hickups kunnen lanceren en leveren. Een nieuw procede is voor beide partijen een pure gok of ze 1 of 6 respins nodig hebbrn om een goede chip te maken. Beide zitten al zo lang te wachten om van 28 nm af te gaan dat ze beide royaal de tijd hebben gehad om onderzoek te doen.

[ Voor 33% gewijzigd door sjekneck op 11-05-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HMB 2 gaat Nvidia gebruiken voor Pascal op 14nm-FinFET
http://www.kitguru.net/co...products-in-the-pipeline/

Edit
calsonic schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:21:
[...]

Is al een tijdje bekend toch ;)
Juist overheen gelezen :O

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 668222 op 11-05-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Is al een tijdje bekend toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

sjekneck schreef op maandag 11 mei 2015 @ 19:12:
AMD gaat wel 1 hele chip maken met hbm, niet een complete line-up. Om moe van te worden hoe een aantal mensen nVidia al de grond in boren, terwijl er buiten speculaties nog niks te melden is over mogelijke problemen of vertraging. Iets met in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Sorry ik had mijn groene bril niet op :p (edit smile, sarcasme enzo...). Volgende keer als ik speculeer over een kaart van Nvidia zal ik alleen maar "realistische" dingen zeggen.
Kan me niet voorstellen dat je moe wordt van het speculeren over een kaart die een nieuwe architectuur heeft, nieuwe geheugen architectuur en een nieuw procede. Mocht het in een keer goed gaan dan is het petje af voor Nvidia, helaas hebben ze voorheen zo'n grote stap niet altijd goed aangepakt. Daarom lijkt het me best realistisch dat niet iedereen denkt dat het zonder problemen gaat.

We boren Nvidia echt niet (ongegrond :P) de grond in, dit is overigens niks vergeleken met de ongefundeerde troep die soms in het AMD topic wordt gepost :+.
Edit: fyi ik doel niet op jouw post in het AMD topic indien die er zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 12-05-2015 01:29 . Reden: Verduidelijkt..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:12
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:48:
[...]

Sorry ik had mijn groene bril niet op. Volgende keer als ik speculeer over een kaart van Nvidia zal ik alleen maar "realistische" dingen zeggen.
Kan me niet voorstellen dat je moe wordt van het speculeren over een kaart die een nieuwe architectuur heeft, nieuwe geheugen architectuur en een nieuw procede. Mocht het in een keer goed gaan dan is het petje af voor Nvidia, helaas hebben ze voorheen zo'n grote stap niet altijd goed aangepakt. Daarom lijkt het me best realistisch dat niet iedereen denkt dat het zonder problemen gaat.

We boren Nvidia echt niet (ongegrond :P) de grond in, dit is overigens niks vergeleken met de ongefundeerde troep die soms in het AMD topic wordt gepost :+.
Groene bril en ongefundeerde troep in het AMD topic.....Moet echt gelijk de fanboyism kaart getrokken om de toon te zetten :X .

Waar ik op doel is dat het een dooddoener is dat in plaats van leuke updates te lezen en volgen over de veranderingen van komende nvidia producten er in een veels te vroeg stadium richting bijvoorbeeld Pascal al veel posts voorbij komen over de "waarschijnlijkheid" van productieproblemen terwijl de final specs en tapeout nog niet eens in zicht zijn.....

edit:
Volgens mij heb je het idee dat ik je persoonlijk aanval op je oorspronkelijk reactie, maar dat is niet het geval. Zal mijn toon ook aanpassen voor je, want dit gaat de verkeerde kant op

[ Voor 8% gewijzigd door sjekneck op 12-05-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

sjekneck schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 01:07:
[...]

Groene bril en ongefundeerde troep in het AMD topic.....Moet echt gelijk de fanboyism kaart getrokken om de toon te zetten :X .

Waar ik op doel is dat het triest is dat in plaats van leuke updates te lezen en volgen over de
veranderingen van komende nvidia producten er in een veels te vroeg stadium richting bijvoorbeeld Pascal al veel posts voorbij komen over de "waarschijnlijkheid" van productieproblemen terwijl de final specs en tapeout nog niet eens in zicht zijn. Dat is waar ik me aan erger....
Denk dat jij die kaart net hebt getrokken, ik maakte een grap om de toon wat minder serieus te maken. Je kan mijn posts nagaan maar ik probeer ze in ieder geval constructief te houden en fabrikant neutraal op te stellen (zal vast niet altijd lukken). Natuurlijk zal iedereen een voorkeur hebben voor een merk...
Wat ik zeg over het AMD topic is gewoon waar, ook daar kan je de topics nagaan. In het Nvidia topic gaat het er gewoon over het algemeen heel erg netjes aan toe dus ik vind het een beetje rare reactie.

Sinds wanneer mag je hier niet over dingen speculeren ook al is er weinig bekend over enige vertragingen, als je die posts beu bent dan lees je er maar over heen.
Er zullen hier altijd vergelijkingen zijn tussen Nvidia en AMD, het zijn ook de enige fabrikanten (Intel speelt niet echt mee). Dus als de stelling wordt gemaakt dat het wel eens kan zijn dan Nvidia vertraging op kan lopen omdat ze vroeger ook wel eens moeite hadden met een nieuwe procede + architectuur; en AMD minder snel kans heeft op vertraging omdat ze vaker het beter voorbereiden dan moet je niet zo uit je slof schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nvidia is behoorlijk zeker en ik vermoed dat hun wel van het verleden hebben geleerd, dan er nog bij hebben ze al een poos testmodellen zonder hout schroeven :P . Let maar op achteraf werkt HMB 2 op de 14nm FinVET gewoon goed bij Nvidia, net zoals HMB ook gewoon goed zal werken bij AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Groene of rode bril speculatie daargelaten, waar het bijna altijd op neer komt is: Performance per €/$ en Performance per Watt, leverbaarheid van modellen, dáárna pas de specs. Al deze factoren vertalen zich naar goede GPU sales, markt aandeel en betere kwartaal cijfers.
En met al deze dingen zit nVidia nu prima: ondanks alle lollige 3,5+0,5gb animated GIFs, ondanks dat de stokoude HD 7970/280X/370 beter presteert dan de GTX 960, etc etc.
En zo zal het ook gaan met HBM en andere experimenten dan wel niet. Ik zeg, we zien wel.

[ Voor 9% gewijzigd door XanderDrake op 12-05-2015 12:03 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
sjekneck schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 01:07:
[...]

Waar ik op doel is dat het een dooddoener is dat in plaats van leuke updates te lezen en volgen over de veranderingen van komende nvidia producten er in een veels te vroeg stadium richting bijvoorbeeld Pascal al veel posts voorbij komen over de "waarschijnlijkheid" van productieproblemen terwijl de final specs en tapeout nog niet eens in zicht zijn.....

edit:
Volgens mij heb je het idee dat ik je persoonlijk aanval op je oorspronkelijk reactie, maar dat is niet het geval. Zal mijn toon ook aanpassen voor je, want dit gaat de verkeerde kant op
Een Nvidia discussie zou geen Nvidia discussie zijn zonder dat er minstens 1 person met overtuiging begint over zijn of haar inzichten bij de productie van deze producten. Favoriet zijn daarbij de yields. Dat de laatste keer bij soortgelijke inzichten onzin waren om dat achteraf bleek het ene bedrijf factor 10 meer heeft verdient dan het andere gaat het ene oor in en er direct weer uit. Ik denk dat je dat maar moet accepteren. Hoe succesvol een kaart was weten we pas na de financiële cijfers en dat duurt nog net even langer dan het überhaupt uitkomen van de kaart. Immers financieel succes leidt tot een hoger R&D budget wat de kans op toekomstig goede producten vergroot. Voor het HBM verhaal wordt dat dus eind 2016 voor we het echt weten :P . AMD kunnen we als het goed is eerder beoordelen.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 12-05-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

There, I fixed it for you.

Serieus, voor $ 300 koop je veel leukere dingen. Ook, anno 2015 HDD storage = :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik denk dat die HDD storage voor video opname en voor het downloaden\afspelen van 4k content. Ik durf te wedden dat Android gewoon draait vanuit een eMMC chippie.

Zou ik geintereseerd zijn? Nee, ik denk nog steeds niet dat die markt heel groot is. Niet voor niets dat Ouya bijna falliet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
XanderDrake schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:44:
Ik denk dat die HDD storage voor video opname en voor het downloaden\afspelen van 4k content. Ik durf te wedden dat Android gewoon draait vanuit een eMMC chippie.

Zou ik geintereseerd zijn? Nee, ik denk nog steeds niet dat die markt heel groot is. Niet voor niets dat Ouya bijna falliet is.
Ouya werkte niet omdat er op Android nauwelijks goede games zijn te vinden. Het gros is zijn free to grind games.

Met shield kun je pc games spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

NVIDIA GeForce GTX 980 Ti Core Configuration Revealed

It looks like NVIDIA's GTX 980 Ti launch, which is imminent, won't be a repeat of the GTX 780 Ti, in that it won't be faster than the TITAN product at the time of launch. According to Korean tech publication HWBattle, the GTX 980 Ti will feature fewer CUDA cores than the GeForce GTX TITAN-X, at 2,816. NVIDIA gets that count by disabling 2 of the 24 SMM (streaming multiprocessor Maxwell) units on the GM200 silicon. The texture memory unit (TMU) count will be proportionately lower, at 176 (compared to 192 on the GTX TITAN-X). The ASIC bears the model number GM200-310, according to older reports.

We can't take a call on the ROP count and L3 cache amount. Normally we would deduce that it has a full complement of 96 ROPs, but given that Maxwell allows SKU designers to disable components in a way they previously couldn't, it's possible that the GTX 980 Ti could have a different ROP count than the GTX TITAN-X, just as the GTX 970 has a lower "effective" ROP count at 56, compared to the GTX 980, despite the same memory bus width. We know from other reports, that the GTX 980 Ti will feature 6 GB of memory. The TDP is a very arbitrary number, and 250W shouldn't surprise us. What also wouldn't surprise us is NVIDIA reusing the PCB and NVTTM (NVIDIA Time-to-Market) cooler design from the GTX TITAN-X (and several older SKUs). NVIDIA could allow its AIC (add-in- card) partners to come up with custom board designs from day-one.
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/15-05-22/90c.jpg
Just a quick recap.
SKU name: GeForce GTX 980 Ti
ASIC: GM200-310, 28 nm
2,816 CUDA cores
176 TMUs
Unknown ROP count
384-bit GDDR5 memory interface
6 GB standard memory amount
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/15-05-22/90b.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

nVidia Shield Android TV console is bekend gemaakt. Behoorlijk dikke specs voor $199 maar dan heb je geen touchscreen ;)

http://www.fudzilla.com/n...ched-as-shield-android-tv

Ik weet nog steeds niet echt wat je met de 500GB opslag moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
Geruchten gaan dat de GTX980ti een advies prijs krijgt van 649 dollar + The Witcher 3 en Batman Arkham Knight als gratis bundel.

Verder is hier een interessante review van de Shield Console/Shield TV te vinden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

280562

ColinZ schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:18:
Geruchten gaan dat de GTX980ti een advies prijs krijgt van 649 dollar
Als die prijs van 650 dollar waar is, dan zal hij hier in Nederland wel ~750 euro gaan kosten.
($649 = 595 euro. + 21% BTW = 720 euro. En dan zijn we bijna bij de 750 euro).

Hier kun je een aantal verschillende uitvoeringen van verschillende fabrikanten zien.
http://videocardz.com/556...eforce-gtx-980-ti-roundup

(Zelf wil ik een watergekoelde versie, ik heb een stille PC, en wil dat zo houden. Die 750 euro zal dan wel 850 euro worden. Afijn, m'n huidige kaart (gtx680) is dan 39 maanden oud. Dus dan mag het wel weer).

[ Voor 7% gewijzigd door 280562 op 30-05-2015 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
280562 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 02:02:
[...]

Als die prijs van 650 dollar waar is, dan zal hij hier in Nederland wel ~750 euro gaan kosten.

Hier kun je een aantal verschillende uitvoeringen van verschillende fabrikanten zien.
http://videocardz.com/556...eforce-gtx-980-ti-roundup

(Zelf wil ik een watergekoelde versie, ik heb een stille PC, en wil dat zo houden. Die 750 euro zal dan wel 850 euro worden. Afijn, m'n huidige kaart (gtx680) is dan 39 maanden oud. Dus dan mag het wel weer).
De 980Ti wordt waarschijnlijk iets duurder als de 980 nu is en de 980 krijgt gewoon een prijsverlaging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
Eerste benchmarks GTX980 Ti gelekt. Prestaties zijn vrijwel gelijk aan de veel duurdere Titan X. Kaart krijgt een advies prijs van 649USD, terwijl de GTX980 een prijsverlaging naar 500USD krijgt.

Nvidia probeert duidelijk om AMD, nog voor de Fiji lauch, wind uit de zeilen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Als dat klopt, heeft Nvidia zijn eigen klanten in de voet geschoten. Moet leuk zijn, $1100 neerplempen voor een Titan X om een paar maanden later een kaart van bijna de helft die ruwweg even snel presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
Phuncz schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:04:
Als dat klopt, heeft Nvidia zijn eigen klanten in de voet geschoten. Moet leuk zijn, $1100 neerplempen voor een Titan X om een paar maanden later een kaart van bijna de helft die ruwweg even snel presteert.
Precies de zelfde situatie met de originele Titan gevolgd door de 780Ti. Als je nu boos bent als Titan X bezitter had je maar beter je huiswerk moeten doen voor je zo'n bedrag neerlegt voor een GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 02:33

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Nvidia GTX980 Ti Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

280562

280562 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 02:02:
[...]

Goh, had ik het toch helemaal 100% goed gegokt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Phuncz schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:04:
Voor mensen die $1100 neerleggen gaat het al lang niet meer over prijs/performance verhaaltjes. Die willen gewoon het snelste op dat moment. Punt.

Plus: wie is er verrast over deze ontwikkeling? Niemand hier hoor, dus als die klanten er echt mee zitten, dan hebben ze lopen slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
De nieuwe 980Ti met Asus Direct CU3 koeler
http://videocardz.com/559...d-new-directcu-iii-cooler

De MSI 980Ti in 3 uitvoeringen
http://videocardz.com/559...gtx-980-ti-graphics-cards

[ Voor 33% gewijzigd door calsonic op 01-06-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdk1985 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:12:
[...]

Ouya werkte niet omdat er op Android nauwelijks goede games zijn te vinden. Het gros is zijn free to grind games.

Met shield kun je pc games spelen :).
Alleen vraag ik mij af of ik hier mee mijn pc games kan streamen naar de tv met de gewenste settings zoals 1080p Ultra +60fps? Als dit mogelijk is wil ik mijn ps4 weg doen want doe er niets meer mee omdat de meeste spellen ook op de pc uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 668222 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:44:
[...]

Alleen vraag ik mij af of ik hier mee mijn pc games kan streamen naar de tv met de gewenste settings zoals 1080p Ultra +60fps? Als dit mogelijk is wil ik mijn ps4 weg doen want doe er niets meer mee omdat de meeste spellen ook op de pc uitkomen.
Met Steam kan je ook al een tijdje prima streamen binnenshuis. Alleen heb je dan nog een HTPC of dergelijke nodig om aan je TV te hangen. Windows8.1 op Atom stick van €100 kan dat ook gewoon trouwens, killer app :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Anoniem: 668222 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:44:
[...]

Ik heb GRID/Shield zelf niet getest maar dit lijkt me wel de bedoeling.

Zelf gebruik ik Steam InHome streaming om games vanaf mijn gamepc naar mijn slaapkamer tv te streamen. Daar plug je dan een (wireless) controller in en je hebt een soort console. Werkt verder prima. Bij racegames merk je echter wel dat je tijden achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus voor inhome streaming moet ik ook een lichte pc er naast hebben en een aparte controller als ik het goed begrijp? Ik vraag me dan alleen nog of welke van de 2 de minste lag heeft door het streamen?
Ik ga maar eens opzoek naar reviews en vergelijkingen tussen de 2 als die er überhaupt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 14:01
Europese prijzen voor GTX 980 Ti zijn bekend. Althans, bij Alternate.de in Duitsland.
739 euro inclusief 19%BTW, dat zal in Nederland dus 751 euro inclusief 21% BTW zijn.

https://www.alternate.de/...orce+GTX+980+Ti&filter_1=

Edit: Nu ook al in Nederland bij Alternate, toch wat duurder dan berekend :/

https://www.alternate.nl/...NVIDIA/GeForce-GTX-Gaming

[ Voor 20% gewijzigd door Gehaktbal op 01-06-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

280562

Heeft iemand een idee wanneer de kaarten hier in Nederland in de (web)winkels liggen ? Misschien iemand die voor een webwinkel werkt, en er iets meer zicht op heeft ?

Ik denk dat ik deze keer een kaart met waterkoeling ga kopen. (Ik heb zelf een waterblock op mijn huidige gtx680 gezet). Da's makkelijker. En je houdt je garantie. Voor zover ik kan zien is er een videokaart met een waterblock gepland: de pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hydro Copper.

Weet iemand nog van andere merken die ook zo'n watergekoelde kaart gaan verkopen ?
(FYI. Ik ben niet geinteresseerd in een kaart met eigen pomp en eigen radiator. Ik wil alleen een block).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
280562 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:51:
Heeft iemand een idee wanneer de kaarten hier in Nederland in de (web)winkels liggen ? Misschien iemand die voor een webwinkel werkt, en er iets meer zicht op heeft ?

Ik denk dat ik deze keer een kaart met waterkoeling ga kopen. (Ik heb zelf een waterblock op mijn huidige gtx680 gezet). Da's makkelijker. En je houdt je garantie. Voor zover ik kan zien is er een videokaart met een waterblock gepland: de pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hydro Copper.

Weet iemand nog van andere merken die ook zo'n watergekoelde kaart gaan verkopen ?
(FYI. Ik ben niet geinteresseerd in een kaart met eigen pomp en eigen radiator. Ik wil alleen een block).
Zie mijn post boven de jouwe :)

Levertijd: 9 dagen, prijzen vanaf 799 voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

280562

Gehaktbal schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:53:
Levertijd: 9 dagen, prijzen vanaf 799 voorlopig.
Dat is 1 voorbeeld van 1 type kaart van 1 leverancier bij 1 webwinkel.
En ik vermoed dat ze die 9 dagen ruim geschat hebben, om geklaag te voorkomen. En dat ze de precieze datum dan ook niet weten. Wedden dat ze eerder te verkrijgen zijn ? Ik vraag me alleen af waar.
In de US zijn ze vandaag al te koop. En leverbaar, als ik het goed begrijp.

En de prijs hangt ook af van de uitvoering. Er zijn kaarten met speciale koelers. Kaarten die van te voren al zijn overgeklokt (en getest daarop). En kaarten met waterkoeling. Die zullen allemaal wel iets duurder zijn dan het gewone basismodel van 649 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door 280562 op 01-06-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
280562 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:00:
[...]

Dat is 1 voorbeeld van 1 type kaart van 1 leverancier bij 1 webwinkel.
En ik vermoed dat ze die 9 dagen ruim geschat hebben, om geklaag te voorkomen. En dat ze de precieze datum dan ook niet weten. Wedden dat ze eerder te verkrijgen zijn ? Ik vraag me alleen af waar.
In de US zijn ze vandaag al te koop. En leverbaar, als ik het goed begrijp.

En de prijs hangt ook af van de uitvoering. Er zijn kaarten met speciale koelers. Kaarten die van te voren al zijn overgeklokt (en getest daarop). En kaarten met waterkoeling. Die zullen allemaal wel iets duurder zijn dan het gewone basismodel van 649 euro.
Er staan een stuk meer kaarten tussen, maar inderdaad is het maar bij 1 leverancier. Vooralsnog de enige die ik kon vinden en je krijgt er een aardige prijsindicatie van. Just trying to help ;)

Het basismodel is misschien 649 Dollar, maar dat is dan zonder BTW, importheffingen en dergelijke. Ik ga er van uit dat de prijs van 739 die Alternate in Duitsland rekent en de 799 die het in Nederland rekent voorlopig een redelijke prijsindicatie is. De duurdere modellen die jij zoekt, zullen daar inderdaad ver boven liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:46
Op de EU-site van EVGA zelf zie je lagere prijzen dan bij Alternate. Ik vermoed dat Alternate nog een early adopter-opslag heeft, of inderdaad nog een slag om de arm houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Trenchdog schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:45:
Op de EU-site van EVGA zelf zie je lagere prijzen dan bij Alternate. Ik vermoed dat Alternate nog een early adopter-opslag heeft, of inderdaad nog een slag om de arm houdt.
Lagere prijzen dan Alternate in Nederland, maar vergelijkbaar met Alternate in Duitsland. EVGA Europa hoofdkantoor zit in München (Duitsland) en hanteert dus dezelfde 19%BTW.
Maar goed, het loont volgens mij altijd om goed over de Oost-grens te kijken met dergelijke aankopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ColinZ schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:57:
[...]

Precies de zelfde situatie met de originele Titan gevolgd door de 780Ti. Als je nu boos bent als Titan X bezitter had je maar beter je huiswerk moeten doen voor je zo'n bedrag neerlegt voor een GPU.
Daar ben ik het niet mee eens, tussen de 780Ti en de Titan zat 9 maanden, tussen de 980Ti en Titan X zit 2,5 maand.
XanderDrake schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:50:
Voor mensen die $1100 neerleggen gaat het al lang niet meer over prijs/performance verhaaltjes. Die willen gewoon het snelste op dat moment. Punt.
Heus niet iedereen die top-end gear koopt is ongeinteresseerd in prijs/prestatie, de originele Titan was nog niet eens zo'n slechte investering met 9 maanden de snelste consumer single-GPU. De 980Ti is slechts enkele procenten trager wat je met een lichte overclock al bijbeent. Met wat geluk fiets je een overgeklokte Titan X voorbij.
Plus: wie is er verrast over deze ontwikkeling? Niemand hier hoor, dus als die klanten er echt mee zitten, dan hebben ze lopen slapen.
Ik ben verrast, waarom is het een 980Ti als het veel meer is dan een snellere versie van de GTX 980 ? Deze hadden ze gerust ook een GTX Titan naam mogen geven. Als ie maar 5% sneller was dan een GTX 980 had ie ook goed verkocht, ze zullen dus wel genoeg Titan X chippies in de bin hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
Phuncz schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:42:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, tussen de 780Ti en de Titan zat 9 maanden, tussen de 980Ti en Titan X zit 2,5 maand.
Ok, daar heb je gelijk in, maar alleen al het feit dat Nvidia dit al eerder heeft gedaan zou al genoeg moeten zijn. Tel daar bij op dat je met een beetje logisch redeneren ook wel kan bedenken dat de afgekeurde Titan X dies ook ergens naar toe moeten.
Ik kan dan ook geen medelijden hebben met boze Titan X bezitters. Als je zoveel geld aan een GPU spendeert, mag je ook wel verwachten dat je je huiswerk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:21
Phuncz schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:42:
Maar tussen de titan en de 780 zat 3 maanden.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Voor de liefhebbers zal ik even mijn muur over de verwarrende DirectX 12 Feature Levels crossposten.

TL;DR: maakt niet zo bijzonder veel uit of je nu Fermi/Kepler/Maxwell 1, GCN of Maxwell 2 hebt, zit allemaal heel dicht bij elkaar. GCN is iets efficiënter, Maxwell 2 heeft een extra stukje hardware waardoor ze voldoen aan FL 12_1.

Werelds in "CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 129"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ook dit plaatje van The Mask is wel handig.

Afbeeldingslocatie: http://framebuffer.com.br/wp-content/uploads/2015/03/656x341xo4wOYxm.png.pagespeed.ic.6BBul3Zp0A.png

Klein vraagje, welke GPU is Kepler v1 en welke v2? Is de GTX 700 serie v2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Dat is GK104 vs GK110.

Ik zie nu overigens dat er een grove fout in de tabel zit. GK110 en GM107 ondersteunen helemaal geen async compute. Async compute wil zeggen dat je tegelijker tijd compute en render taken uit kunt voeren, dat kan op die chips allemaal niet, althans niet in de zin waarin het bedoeld wordt in async compute.

Zie hier een mooi artikel over wat async compute is: http://www.anandtech.com/...p-on-asynchronous-shading

[ Voor 9% gewijzigd door Werelds op 05-06-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Werelds schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:45:

[uitgebreid verhaal]

Gaat dit in de praktijk grote impact hebben? Soms wel, maar in het algemeen niet. GCN zal iets meer kunnen hebben en we hebben in de vroege benchmarks ook al gezien dat AMD inderdaad beter draait in die extreme situaties die ze bouwen voor die benchmarks. Dat zijn echter ook echt extreme voorbeelden. Tussen Maxwell 2 en GCN zal maar weinig verschil zitten. Fermi, Kepler en Maxwell 1 zullen in verhouding wel minder profijt van DX12 hebben. Er zal nog steeds veel meer mogelijk zijn dan onder DX11, maar de mate waarin is minder dan bijvoorbeeld met Tahiti.

En hoe zit het dan met feature level 12_1? Daar zitten twee features in die alleen Maxwell 2 momenteel heeft. Conservative Rasterization en Rasterizer Ordered Views. CR is niet zo boeiend voor games, dat is een vrij zware techniek waar games geen gebruik van zullen maken; dat is vooral bedoeld voor precisie werkt. ROVs wel, die zorgen er voor dat die UAVs hierboven weer een stukje efficiënter afgehandeld kunnen worden. Betekent dit dat GCN dan ineens veel achter gaat lopen? Nee. Juist GCN niet, omdat AMD hier al op voorbereid was. Ik heb het al eerder gezegd, maar veel van dit spul komt gewoon van hen vandaan, dus het is niet verwonderlijk dat zij ook het meest flexibel zijn.

Ik hoop dat je de weg niet bent kwijt geraakt tijdens mijn lange muur ;)

TL;DR:
  • Fermi t/m Maxwell 1 (750 Ti) voldoen maar nét aan DX12
  • GCN voldoet aan álles t/m 12_0 - alleen de meest recente features in 12_1 niet, omdat GCN daar te "oud" voor is.
  • Maxwell 2 (900 serie) voldoet wel aan 12_1, maar mist 11_2 waardoor ze technisch gezien beperkt zijn met enkele features
  • Maxwell 2 en GCN zullen vrijwel even veel voordeel hebben, ondanks dat geen van beide "compleet" is
  • Een GPU die aan 11_0, 11_1, 11_2, 12_0 en 12_1 voldoet en dus volledig DirectX 12 compliant is, bestaat niet :+
toon volledige bericht
Nog bedankt voor je geweldige post, had niet genoeg tijd om hem te lezen eerst, daarom reageer ik wat later.

Dus als ik het goed begrijp, dan zullen Kepler kaarten die tot nu toe nog wel redelijk mee konden, in de nabije toekomst onevenredig sneller achter lopen met nieuwe high-end PC games tegenover GCN en Maxwell v2. Dat is wel een goed upgrade advies; sowieso wachten op fully-complient DirectX 12 met level 12_1 ingebakken en dan snel overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Mwah, 12_1 zou ik niet per se op wachten. Het gaat bij Nvidia sowieso nog een tijd duren voor ze volledig compliant zijn, dat zal echt pas met Pascal komen (die resource tiers vereisen wat wijzigingen in hun ontwerp); en bij AMD is het afwachten of Fiji het doet. Zo niet wordt het ook voor hen volgend jaar.

Belangrijker is om te beseffen dat Fermi toch echt niet zo krachtig is als velen denken en dat bij GK104 de compute tekortkomingen erg pijnlijk duidelijk zullen worden als men daar een beetje gebruik van gaat maken. Wat dat betreft staat GCN 1.0 een stuk sterker in de schoenen, maar dat was 3 jaar geleden ook al duidelijk. GK104 was leuk, maar vergeleken met Tahiti valt het toch vies tegen.

GK110 is een raar verhaal. Dat ding zit in principe goed genoeg in elkaar om genoeg uit DX12 te halen; async compute dan weer niet, maar voor de rest wel. Het probleem is echter dat door Nvidia's luiheid er behoorlijk wat features missen waardoor het ding alsnog gewoon in de laagste regionen moet spelen.

Het upgrade advies luidt dus eerder:
- Moet je echt nu upgraden? Wacht dan even af wat Fury doet en kies dan tussen een GCN 1.1+ chip of GM20x.
- Wil je je voorbereiden op DX12 (wat waarschijnlijk sneller in gebruik zal zijn dan DX11): zie #1.
- Kun je nog een klein jaartje wachten? Doe dat dan lekker, dan komt er sowieso veel leuker speelgoed :P

Voor #1 en #2 zou ik persoonlijk echter ook gewoon wachten tot er daadwerkelijk DX12 games op de markt zijn zodat we een beter idee hebben van welke chips er het meeste profijt van hebben. Als we af moeten gaan op de extreme benchmarks zou Tonga (R9 285) namelijk wel heel erg snel worden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Werelds op 05-06-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oftopic
Jammer dat er geen +1 optie is want dan kreeg Werelds een +1 voor al die moeite en interessant leesvoer. Ik blijf mooi afwachten en ga me in eens helemaal geen zorgen meer maken over dx12 want het is allemaal nog niet zo ver. Ik kom er nu ook achter dat ik er ben ingetrapt door in het groot dx12 op de doos te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:24
Zijn er mensen die weten of er een grijze kraslag op die vouchers moet zitten?
Heb er een van de Witcher zonder laag, en die is al geclaimed.

Hoe zien die dingen eruit, mijne is glanzend zonder kraslaag.
De batman is mat papier ook zoner kraslaag (nog niet gekeken of deze werkt).

Iemand? Heb ik verkeerde\gebruikte coupons van de leverancier gekregen?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Werelds schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:29:
Het upgrade advies luidt dus eerder:
- Moet je echt nu upgraden? Wacht dan even af wat Fury doet en kies dan tussen een GCN 1.1+ chip of GM20x.
- Wil je je voorbereiden op DX12 (wat waarschijnlijk sneller in gebruik zal zijn dan DX11): zie #1.
- Kun je nog een klein jaartje wachten? Doe dat dan lekker, dan komt er sowieso veel leuker speelgoed :P

Voor #1 en #2 zou ik persoonlijk echter ook gewoon wachten tot er daadwerkelijk DX12 games op de markt zijn zodat we een beter idee hebben van welke chips er het meeste profijt van hebben. Als we af moeten gaan op de extreme benchmarks zou Tonga (R9 285) namelijk wel heel erg snel worden ;)
Juist. Tenzij je nu echt niet toe kan komen met je GPU, is het dus beter om nog even tot 2016 te wachten. Fury/Fiji staat eerder tegenover de GTX 980 en 980Ti dus daar hoeven we qua prestaties niet super veel nieuws te verwachten.
Anoniem: 668222 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:58:
Oftopic
Jammer dat er geen +1 optie is want dan kreeg Werelds een +1 voor al die moeite en interessant leesvoer. Ik blijf mooi afwachten en ga me in eens helemaal geen zorgen meer maken over dx12 want het is allemaal nog niet zo ver. Ik kom er nu ook achter dat ik er ben ingetrapt door in het groot dx12 op de doos te zetten 8)7
Sinds de toevoeging van Karma-levels wordt je inzet als tweaker wel beloont trouwens! Werelds is nu al Karmakoning in het nVidia topic bijvoorbeeld. Waarom hij dat niet is in het CJ AMD topic snap ik niets van :?

[ Voor 25% gewijzigd door XanderDrake op 05-06-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

XanderDrake schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:21:
[...]
Sinds de toevoeging van Karma-levels wordt je inzet als tweaker wel beloont trouwens! Werelds is nu al Karmakoning in het nVidia topic bijvoorbeeld. Waarom hij dat niet is in het CJ AMD topic snap ik niets van :?
Het AMD topic is actiever en daar komen ook meer vaste meubels terug, dus de strijd voor de karmakoning is daar hevig :)

Het AMD topic heeft 830 reacties in 5 maanden tijd.
Het Nvidia topic heeft 370 reacties in 6 maanden tijd.

Dit is trouwens géén AMD/Nvidia flamewar uitlok-reactie }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
XanderDrake schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:21:
Even los van wat Phuncz zegt, ben ik lang zo actief niet meer, een Astennu houd ik van z'n leven niet bij ;)

Daarnaast is voor zover ik begrijp dat hele Karma systeem nu "site-wide", dus ook AMD / Nvidia nieuwsberichten, reviews en dergelijke tellen mee. Daar geef ik maar zelden commentaar op, toevallig deze week weer eens bij het nieuwsbericht over VRR over HDMI van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:21
Bad Brains schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:05:
Zijn er mensen die weten of er een grijze kraslag op die vouchers moet zitten?
Heb er een van de Witcher zonder laag, en die is al geclaimed.

Hoe zien die dingen eruit, mijne is glanzend zonder kraslaag.
De batman is mat papier ook zoner kraslaag (nog niet gekeken of deze werkt).

Iemand? Heb ik verkeerde\gebruikte coupons van de leverancier gekregen?
Waarschijnlijk een gpu die al eens door iemand teruggestuurd is. Denk dat ze bij de winkel de coupon niet goed genoeg gechecked hebben.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Werelds schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:28:
[...]

Even los van wat Phuncz zegt, ben ik lang zo actief niet meer, een Astennu houd ik van z'n leven niet bij ;)

Daarnaast is voor zover ik begrijp dat hele Karma systeem nu "site-wide", dus ook AMD / Nvidia nieuwsberichten, reviews en dergelijke tellen mee. Daar geef ik maar zelden commentaar op, toevallig deze week weer eens bij het nieuwsbericht over VRR over HDMI van AMD.
Klopt.

Alles staat en valt ook bij het algorithme achter karma en badges.

Ik ben er verder geen fan van en heb het gelukkig uit kunnen zetten. Vind al die badges ook visueel storend.
(Maar ik had wel een no. 4 ATI badge :+ :P )

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Ik heb geen flauw benul waar ik het uit zou moeten zetten :P

Het boeit me eerlijk gezegd geen drol (zolang CJ maar in de lijst blijft staan <3) en ik vind het verder toch niet echt storend dus laat maar lekker staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:24
haarbal schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:54:
[...]

Waarschijnlijk een gpu die al eens door iemand teruggestuurd is. Denk dat ze bij de winkel de coupon niet goed genoeg gechecked hebben.
Hij is me opgestuurd door dat ze geen codes meer hadden ten tijde levering.
Gemaild vandaag, maar geen gehoor.
Misschien weer eens een shop review schrijven morgen. Alhoewel ze wel alles heel netjes hebben gecommuniceerd tijdens de aankoop.
'tis meer aftersales dan.. hmm.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Werelds schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:34:
Ik heb geen flauw benul waar ik het uit zou moeten zetten :P

Het boeit me eerlijk gezegd geen drol (zolang CJ maar in de lijst blijft staan <3) en ik vind het verder toch niet echt storend dus laat maar lekker staan :P
Voor het geval iemand het toch wel uit wil zetten moet je in je tweakers instellingen CSS aanzetten (heb je als abo of met karma in karmashop aanschaffen) en dit er in:
.karmaCards { display: none; }

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopelijk gaat de big Pascal GP100 16nm hmb 2.0 door in Q1 2016 +, de tape out is er al volgens geruchten op B3D. Als dit klopt blijven ze maar voorlopen de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

NVIDIA Tapes Out "Pascal" Based GP100 Silicon

Sources tell 3DCenter.org that NVIDIA has successfully taped out its next big silicon based on its upcoming "Pascal" GPU architecture, codenamed GP100. A successor to GM200, this chip will be the precursor to several others based on this architecture. A tape-out means that the company has successfully made a tiny quantity of working prototypes for internal testing and further development. It's usually seen as a major milestone in a product development cycle.

With "Pascal," NVIDIA will pole-vault HBM1, which is making its debut with AMD's "Fiji" silicon; and jump straight to HBM2, which will allow SKU designers to cram up to 32 GB of video memory. 3DCenter.org speculates that GP100 could feature anywhere between 4,500 to 6,000 CUDA cores. The chip will be built on TSMC's upcoming 16 nanometer silicon fab process, which will finally hit the road by 2016. The GP100, and its companion performance-segment silicon, the GP104 (successor to GM204), are expected to launch between Q2 and Q3, 2016.
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/15-06-08/99a.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Laatst online: 16-04-2020
Wat grappig, ik dacht dat HBM bezit was van AMD, blijkbaar niet dus. Weer wat geleerd :)

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Direct van de wiki gejat :+
High Bandwidth Memory (HBM) is a high-performance RAM interface for through-silicon vias (TSV)-based stacked DRAM memory from AMD and Hynix competing with the incompatible rival interface Hybrid Memory Cube from Micron (2011).[1]

High Bandwidth Memory combines through-silicon vias (TSV) and microbumps to connect multiple (currently 4 to 8) dies of memory cell arrays on top of each other. The memory controller is contained on a separate die at the very bottom of the stack.

High Bandwidth Memory was proposed as an industry standard by AMD and Hynix, started in 2010 and adopted by JEDEC as JESD235 in October 2013.[2] HBM is targeted for high-performance graphics accelerators (like Nvidia's Pascal-based GPUs[3] and AMD's Fiji) and network devices.[4]
Het is inderdaad door AMD en Hynix ontwikkelt maar doordat het een JEDEC standaard is is Nvidia vrij om dit gebruiken (ze zullen zich dus nu wel weer in de handen wrijven, dat ze daar de R&D kosten niet voor hebben hoeven betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Die foto is al ouder. Wat ik interessant vind, is dat het geheugen naast de GPU Die zit. Bij mijn weten is dat de 2.5D HBM configuratie.

Dit kan volgensmij dus niet de foto van de beoogde retail Pascal configuratie zijn want die zou 3D HBM krijgen waarbij het memory bovenop de GPU komt.

Zie bijvoorbeeld: http://wccftech.com/fiji-xt-limited-4gb-memory/

Dus waarschijnlijk heeft nVidia ook een 2.5D pascal tapeout gedaan (om te oefenen?)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Die foto staat erbij voor 'de leuk'. :p

Dat is idd een foto van een jaar geleden.

[ Voor 40% gewijzigd door -The_Mask- op 08-06-2015 14:50 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Fijn dat het nu meer concreet is. Maar mijn hemel, als het klopt wordt dit een lange zit: Q2 2016 :/
Rond die periode is de GTX 980/970 stokoud. Ik had meer iets verwacht rond het einde van het jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Eind van het jaar is veel te vroeg voor 16nm TSMC voor grote GPU's. Halverwege 2016 lijkt mij een mooi streven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

-The_Mask- schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:54:
Eind van het jaar is veel te vroeg voor 16nm TSMC voor grote GPU's. Halverwege 2016 lijkt mij een mooi streven.
Verwacht je nog andere stopgap GPU's van nVidia tot dat moment? Ik vind nu nog een jaar wachten, terwijl we al vorig jaar september de de huidige generatie kregen aangeboden, behoorlijk lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
XanderDrake schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:08:
[...]

Verwacht je nog andere stopgap GPU's van nVidia tot dat moment? Ik vind nu nog een jaar wachten, terwijl we al vorig jaar september de de huidige generatie kregen aangeboden, behoorlijk lang...
Misschien nog een dual GPU aka GTX 990 ofzo, maar dat zal dan ook alles zijn. Nvidia gaat Pascal echt niet op 28nm uitbrengen, dus dat gaat gewoon wachten worden.

En als AMD kopers zo lang op een nieuwe GPU serie kunnen wachten, zal dat Nvidia kopers ook wel lukken denk ik zo.

Zag dit trouwens nog voorbij komen op nu.nl. Nvidia gaat zich meer mengen in de "VR-hype"?

[ Voor 13% gewijzigd door ColinZ op 08-06-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

In ander nieuws:
Verkopen van GTX 970 daalde met 30% in februari dankzij 3.5gb-gate.
http://www.fudzilla.com/n...stroyed-sales-in-february

Nou, ik hoop dat nVidia hier zijn lesje uit geleerd heeft: wees gewoon open want er genoeg slimme mensen die kijken naar de resultaten van je GPUs. FUD of niet, dit debacle kostte hun behoorlijk wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
XanderDrake schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:40:
In ander nieuws:
Verkopen van GTX 970 daalde met 30% in februari dankzij 3.5gb-gate.
http://www.fudzilla.com/n...stroyed-sales-in-february

Nou, ik hoop dat nVidia hier zijn lesje uit geleerd heeft: wees gewoon open want er genoeg slimme mensen die kijken naar de resultaten van je GPUs. FUD of niet, dit debacle kostte hun behoorlijk wat geld.
Hier op tweakers zijn aardig wat berichten te vinden van consumenten die 3.5gb gate hebben aangegrepen om een refund te vragen en vervolgens een GTX 980 te kopen. Raar maar waar :+ .

Overigens lijkt de GTX 970 nog aardig hard te gaan, zie de vierde plek in de Steam hardware survey:
feb 1.78%
maart 2.02% (+0,24)
april 2.30% (+0,28)
mei 2.50% (+0,20)

Alhoewel we het allemaal graag willen lijkt me dit nu niet het schoolvoorbeeld van je lesje leren...

[ Voor 1% gewijzigd door sdk1985 op 08-06-2015 16:18 . Reden: percentages erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dat de GTX 970 nadat alles helder werd nog steeds goed verkocht, lijkt me logisch. Het is gewoon een goede GPU, ondanks de bandbreedte van de laatste 512mb.
Maar in februari klonk het heel anders, want het was niet duidelijk wat er aan de hand was. Toen zijn er zat mensen alsnog overgestapt op de R9 290(X) en volgens mij niet te veel naar de GTX 980.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nvidia666 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:41:
Volgens hardwarinfo zou 16nm Finfet 60-80 % sneller zijn dan een Titan X dus er staat ons een leuke toekomst te wachten :)
4K 60 FPS ultra ;)
Dus met Pascal Q1 of Q2 2016. Ben ik even blij dat ik niet overstap op de nieuwe series van dit jaar want tot dan ben is sneller af met de gtx980 sli vs iedere andere single gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
Anoniem: 668222 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:54:
[...]

Dus met Pascal Q1 of Q2 2016. Ben ik even blij dat ik niet overstap op de nieuwe series van dit jaar want tot dan ben is sneller af met de gtx980 sli vs iedere andere single gpu.
Als je op 980 SLI zit hoef je idd niet te vernieuwen 8)7 :)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
XanderDrake schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:08:
Dat de GTX 970 nadat alles helder werd nog steeds goed verkocht, lijkt me logisch. Het is gewoon een goede GPU, ondanks de bandbreedte van de laatste 512mb.
Maar in februari klonk het heel anders, want het was niet duidelijk wat er aan de hand was. Toen zijn er zat mensen alsnog overgestapt op de R9 290(X) en volgens mij niet te veel naar de GTX 980.
Heb de verschillen nog even in mijn post geedit :)..

Het is jammer dat de R9 290 als R200 series op steam staat. Dit zijn dus cijfers van +- 8 kaarten bij elkaar voor feb,maart,april, mei:
0.72%
0.79%
0.79%
0.82%

Inderdaad een flinke stijging in februari (relatief gezien dan, immers +0.07 is natuurlijk nog veeeel minder dan de +0.24 van de GTX 970), en vervolgens ingestort in maart.

Eigenlijk schrik ik wel een beetje van deze cijfers. Wist niet dat het zo slecht ging met de 200 serie dat alleen al de GTX 970 een 300% groter marktaandeel heeft. De hele steam markt is nu 51% nvidia, 28% amd en 19% Intel. AMD had in 2012 nog 35%.

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 11-06-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

sdk1985 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:54:
[...]
Heb de verschillen nog even in mijn post geedit :)..

Het is jammer dat de R9 290 als R200 series op steam staat. Dit zijn dus cijfers van +- 8 kaarten bij elkaar voor feb,maart,april, mei:
0.72%
0.79%
0.79%
0.82%

Inderdaad een flinke stijging in februari (relatief gezien dan, immers +0.07 is natuurlijk nog veeeel minder dan de +0.24 van de GTX 970), en vervolgens ingestort in maart.

Eigenlijk schrik ik wel een beetje van deze cijfers. Wist niet dat het zo slecht ging met de 200 serie dat alleen al de GTX 970 een 300% groter marktaandeel heeft. De hele steam markt is nu 51% nvidia, 28% amd en 19% Intel. AMD had in 2012 nog 35%.
Dit is niet perse nieuw. In de Steam Hardware survey wint nVidia eigenlijk altijd, en Intel staat ook heel hoog. Je zou kunnen beweren dat AMDers Steam minder gebruiken, maar tegenwoordig kan je dat niet meer hard maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
XanderDrake schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:08:
[...]

Dit is niet perse nieuw. In de Steam Hardware survey wint nVidia eigenlijk altijd, en Intel staat ook heel hoog. Je zou kunnen beweren dat AMDers Steam minder gebruiken, maar tegenwoordig kan je dat niet meer hard maken.
Steam heeft 125 miljoen users dus dat lijkt me inderdaad een kansloos argument :+ . Marktaandeel van steam wordt geschat op 75% van de online verkopen.

edit: Je zou nog kunnen beweren dat Steam niet eerlijk is met het kiezen van de survey kandidaten. De pc van mijn vriendin heeft hem dit jaar al 2x gehad... Ik één keer in 3 jaar :P .

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 11-06-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

sdk1985 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:12:
[...]

Steam heeft 125 miljoen users dus dat lijkt me inderdaad een kansloos argument :+ . Marktaandeel van steam wordt geschat op 75% van de online verkopen.
Dat zouden zomaar alle non-casual PC gamers bij elkaar kunnen zijn ja. Ben benieuwd wat andere platformen zoals Battle.net ofzo nog zouden toevoegen aan deze groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Diablo 3 is meer dan 20 miljoen keer verkocht dus Battle.net kunnen er nog aardig wat zijn want er is natuurlijk ook nog Starcraft en World of Warcraft (en heartstone maar dat is eerder een kaartspel). De vraag is alleen welk percentage van de Battle.net gebruikers geen steam gebruikt. Ze bestaan in ieder geval wel.

De eerst volgende game groep na steam lijkt mij die van League of Legends met 27 miljoen per dag waarvan 7.5M tegelijk. Steam zit rond de 9M.

Ik herinner me overigens wel dat tijdens de GTX 260 vs 4870 het marktaandeel nek aan nek lag. Ongeveer 2 jaar later begonnen de 4870's ineens significant harder in marktaandeel te dalen. Ik heb dat eigenlijk altijd toegeschreven aan het defect gaan van die kaarten. Mocht een Nvidia kaart inderdaad langer mee gaan dan is het niet vreemd dat het marktaandeel scheef trekt. Maar goed, bij een nieuwe serie zoals de R9 200 is dat natuurlijk het komende jaar geen factor.

[ Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 11-06-2015 15:30 . Reden: edit: League of Legends ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

sdk1985 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:24:
Diablo 3 is meer dan 20 miljoen keer verkocht dus Battle.net kunnen er nog aardig wat zijn want er is natuurlijk ook nog Starcraft en World of Warcraft (en heartstone maar dat is eerder een kaartspel). De vraag is alleen welk percentage van de Battle.net gebruikers geen steam gebruikt. Ze bestaan in ieder geval wel.

De eerst volgende game groep na steam lijkt mij die van League of Legends met 27 miljoen per dag waarvan 7.5M tegelijk. Steam zit rond de 9M.

Ik herinner me overigens wel dat tijdens de GTX 260 vs 4870 het marktaandeel nek aan nek lag. Ongeveer 2 jaar later begonnen de 4870's ineens significant harder in marktaandeel te dalen. Ik heb dat eigenlijk altijd toegeschreven aan het defect gaan van die kaarten. Mocht een Nvidia kaart inderdaad langer mee gaan dan is het niet vreemd dat het marktaandeel scheef trekt. Maar goed, bij een nieuwe serie zoals de R9 200 is dat natuurlijk het komende jaar geen factor.
Waarom zou je voor blizzard spellen steam gebruiken, ze hebben niet voor niks een apparte client. Zelf heb ik steam maar Diablo 3 draait ik alleen via battle.net.

Vast omdat mensen met een AMD kaarten vaker een upgrade doen? of doordat er zoveel 8xxx/9xxx serie kaarten kapot zijn gegaan hebben ze een tweedehands GTX 260 gekocht. :p
Pagina: 1 ... 4 ... 135 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.