Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• freakk
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10-11 02:08
Ik ben redelijk nieuw met de esp8266, nu heb ik er een aantal aangeschaft om deze doormiddel van hapnode-js te gaan gebruiken voor allerlei projecten waarmee ze aan te sturen zijn via homekit.

Ik heb op dit moment een esp01 met een relay module als test setup.
Ik heb het zover werkend dat de lamp aan gaat doormiddel van de relay en dat een hardware switch (gewone lichtschakelaar) als failsafe dient. Nu wil ik echter nog zorgen dat homekit ook geupdate wordt wanneer de hardware switch gebruikt wordt, zodat de status van de lamp altijd juist is in homekit.

Ik had een filmpje gevonden van iemand die het voor elkaar lijkt te hebben gekregen, codebase hier.

Ik lijk het echter zelf niet voor elkaar te krijgen. Ik hoop dat er iemand hier is die me kan vertellen hoe dit gedaan kan worden.

• koelkast
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Zarathustra schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:02:
[...]

Wat is de weerstand van de kabel? Kabel even kortsluiten aan één kant en meten aan de andere. En welke spanning meet je aan het einde?

Als dat te laag is (0,75 x 3,3 = 2,5 volt is de drempel voor een ingang van de ESP) kun je 5v proberen. Aan de ingang gebruik je dan een level shifter als het voltage nog te hoog is (> 4v?)
Hmm. Dankje voor je antwoord. Mijn NodeMCU bleek gewoon niet helemaal lekker, vervangen door een andere, en het draait prima met 5 meter kabel :)

• koelkast
  • Niet online