Sleeve: http://www.wehkamp.nl/Win...7E-4737-AD68-00BAB4CA805AErrieseeka schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:32:
Ik heb een paar dagen geleden ook n XPS 13 besteld en ben nu op zoek naar een sleeve/laptoptas en een mini displayport naar hdmi/vga adapter. En ik dacht, is het niet eens tijd voor een accessoires-thread van deze laptop?
Er komen goeie suggesties langs in deze thread maar het is een beetje behelpen met het vinden van deze suggesties.
Bijzonder aardig om de de link te posten. Maar wellicht fijner als je er ook iets meer over kan vertellen. Of het bevalt, pasvorm e.d.
Btw, op aanraden van een paar posts hierboven heb ik de thule besteld, morgen in huis, zal dan vertellen wat ik er van vind.
Kijk! Dat heb ik nodig! ;-)Alpha89 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:29:
[...]
Ja, ik. Werkt prima. Alhoewel ik wel de resolutie terug geschroeft hebt naar 1080p.
Voor de rest werkt alles vlekkeloos. Heb wel van alles de laatste updates geïnstalleerd die via Dell.com te downloaden zijn. Dell updater geeft je namelijk niet direct de laatste versies.
Merk je accuduur verbetering op bij terugschroeven resolutie? Lijkt me niet, op het eerste gezicht. Zijn nog altijd even veel pixels die belicht moeten worden.
Ik had hem nog liggen van mijn vorige 11,6" ASUS laptop. Tot mijn verbazing past hij perfect om de Dell XPS 13 heen. Heeft ook een goeie bescherming als je dat zoekt.artharpe schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:25:
[...]
Bijzonder aardig om de de link te posten. Maar wellicht fijner als je er ook iets meer over kan vertellen. Of het bevalt, pasvorm e.d.
Btw, op aanraden van een paar posts hierboven heb ik de thule besteld, morgen in huis, zal dan vertellen wat ik er van vind.
[ Voor 4% gewijzigd door tweegroenethee op 26-03-2015 15:34 ]
Accuduur zou er in theorie niet op vooruit kunnen gaan.degoof schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:30:
[...]
Kijk! Dat heb ik nodig! ;-)
Merk je accuduur verbetering op bij terugschroeven resolutie? Lijkt me niet, op het eerste gezicht. Zijn nog altijd even veel pixels die belicht moeten worden.
Ik ben wel nog steeds tevreden met mijn XPS 13 QHD! Merk dat met de Bios update de fan een stuk rustiger is geworden, heb nog geen extreme temperaturen gemeten maar ik heb hem ook nog niet echt aan de tand gevoeld. Ik schakel af en toe terug naar 1080p, heel irritant dat een aantal programma's (of windows) nog niet met hoge resoluties om kan gaan. Maar dat is voor mij het enige ongemak, en ik verwacht dat dat met windows 10 is opgelost. Batterijduur vind ik prima, prestaties ook. En de touchfunctie vind ik erg fijn, bijvoorbeeld bij scrollen of PDF's lezen.
[ Voor 4% gewijzigd door JasperA1 op 26-03-2015 15:45 ]
Als je denkt dat het aan slaat is en nodig is, kan je er altijd een maken.Errieseeka schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:32:
Ik heb een paar dagen geleden ook n XPS 13 besteld en ben nu op zoek naar een sleeve/laptoptas en een mini displayport naar hdmi/vga adapter. En ik dacht, is het niet eens tijd voor een accessoires-thread van deze laptop?
Er komen goeie suggesties langs in deze thread maar het is een beetje behelpen met het vinden van deze suggesties.
Ik kan eventueel in de topic start een Accessoire kopje maken, als julllie daar behoefte aan hebben.
Is er ondertussen al een oplossing voor die vertraging van het touchpad bij de XPS 13? Als je hem na een tijdje aanraakt moet je eerst ongeveer 2-3 mm bewegen met je vinger eer die begint met registreren, lijkt niets, maar als je een kleine beweging met je cursor wil maken is het erg irritant. Ik heb de update van deze link http://www.dell.com/suppo...ode=DU,EN&categoryId=FWn= geïnstalleerd wat het wel verbeterde, maar nog steeds voldoet het niet helemaal.
Ik heb ook de sleeve LAPS-111 van CaseLogic, het is wel een tight fit, zeker de eerste paar keer, maar dat zal wel goed komen.
Ik heb ook de sleeve LAPS-111 van CaseLogic, het is wel een tight fit, zeker de eerste paar keer, maar dat zal wel goed komen.
Nee, dat levert geen verschil opdegoof schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:30:
[...]
Kijk! Dat heb ik nodig! ;-)
Persoonlijk zou ik dit wel fijn vindenDaan87423 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:27:
Ik kan eventueel in de topic start een Accessoire kopje maken, als julllie daar behoefte aan hebben.
Een apart topic is ook handig hoor! Zou wel leuk zijn om in te browsen en kan iedereen lekker neer plempen wat hij of zij vindt
Verwijderd
Ik heb nog een ongebruikte originele Dell XPS 13 sleeve liggen.Errieseeka schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:32:
Stuur me een pm als je interesse hebt.
deze misschien: http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AITErrieseeka schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:32:
Ik heb een paar dagen geleden ook n XPS 13 besteld en ben nu op zoek naar een sleeve/laptoptas en een mini displayport naar hdmi/vga adapter.
of
http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
[ Voor 12% gewijzigd door pandit op 26-03-2015 19:23 ]
HDMI: http://www.miniinthebox.c...hdmi-adapter_p303459.html (al is ebay wel goedkoper, miniinthebox heeft verbazingwekkend goede service)
VGA: 1. http://www.miniinthebox.c...kabel-150cm_p2075694.html
2. http://www.miniinthebox.c...sorti-kleur_p2397942.html
Sleeve: 1. http://www.miniinthebox.c...amsung-acer_p2039702.html
2....
[ Voor 38% gewijzigd door StrongArmLance op 26-03-2015 19:32 ]
Draai nu de laatste build van Windows 10 en het loopt tot nu toe vrij goed.
Enige probleem is dat de microfoon niet werkt(dus geen cortana).
Als ik naar recording devices ga reageert het schermpje niet meer. Even wachten op nieuwe drivers.
Als ik naar recording devices ga reageert het schermpje niet meer. Even wachten op nieuwe drivers.
Kan iemand voor mij controlleren of de Intel Smart Comnect na de A02 bios update nog werkt? Na de update werkt deze bij mij niet meer en ik zie een gele uitroep teken.
Volgens mij zet de BIOS update de functie per ongeluk uit.
Het incoontje is verscholen in de taskbar naast de klok. Kan iemand die de A02 BIOS heeft geinstalleerd dit controlleren?
Het incoontje is verscholen in de taskbar naast de klok. Kan iemand die de A02 BIOS heeft geinstalleerd dit controlleren?
Kan je iets vertellen over de scalings problematiek (mits je geen FHD) hebtDikkie schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:37:
Draai nu de laatste build van Windows 10 en het loopt tot nu toe vrij goed.
Op Win10 of Win8?degoof schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:12:
[...]
Kan je iets vertellen over de scalings problematiek (mits je geen FHD) hebt
Hoi!
Accutestje:
Football manager de hele tijd aan.
Afwisselend Windows Media Player/'Muziek' en Chome aan (af en toe allebei uit)
rond 20% brightness, meer dan genoeg overigens.
19:00 uur begonnen, op dit moment 22:36 nog 18% over. Energieprogramma op Dell, koeling passief, 2,2ghz.
Ik denk dat ik er dus 4 uur FM tijd uit kan persen. Kan meer als ik hem op 0,6ghz zet, dan runt FM ook goed, maar duurt simuleren erg lang. Best tevreden over eigenlijk.
Op zuinigste energie schema en alleen video kijken haal ik denk ik 8-10 uur. Ik vind het wel aardig, ben sowieso eigenlijk erg tevreden over de laptop, afgezien van de backlight bleeding, maar daar kom ik wel overheen, is geen super groot probleem. Ook niet super storend gelukkig.
Football manager de hele tijd aan.
Afwisselend Windows Media Player/'Muziek' en Chome aan (af en toe allebei uit)
rond 20% brightness, meer dan genoeg overigens.
19:00 uur begonnen, op dit moment 22:36 nog 18% over. Energieprogramma op Dell, koeling passief, 2,2ghz.
Ik denk dat ik er dus 4 uur FM tijd uit kan persen. Kan meer als ik hem op 0,6ghz zet, dan runt FM ook goed, maar duurt simuleren erg lang. Best tevreden over eigenlijk.
Op zuinigste energie schema en alleen video kijken haal ik denk ik 8-10 uur. Ik vind het wel aardig, ben sowieso eigenlijk erg tevreden over de laptop, afgezien van de backlight bleeding, maar daar kom ik wel overheen, is geen super groot probleem. Ook niet super storend gelukkig.
[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 26-03-2015 22:49 ]
Heb het gechecked. Bij mij geen geel uitroepteken (Win8.1 plus A02 Bios update). btw, volledige naam bij mij is Intel Smart Connect Technology.blue13x schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:01:
Kan iemand voor mij controlleren of de Intel Smart Comnect na de A02 bios update nog werkt? Na de update werkt deze bij mij niet meer en ik zie een gele uitroep teken.
Welk model heb je dan? De FHD of QHD?
[ Voor 12% gewijzigd door artharpe op 27-03-2015 08:15 ]
[quote]artharpe schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:12:
[...]
Heb het gechecked. Bij mij geen geel uitroepteken (Win8.1 plus A02 Bios update). btw, volledige naam bij mij is Intel Smart Connect Technology.
[...]
Thanks.
Kan je voor me controlleren of dit een optie is in de BIOS? Ik kan nergens de optie vinden in de bios.
[...]
Heb het gechecked. Bij mij geen geel uitroepteken (Win8.1 plus A02 Bios update). btw, volledige naam bij mij is Intel Smart Connect Technology.
[...]
Thanks.
Kan je voor me controlleren of dit een optie is in de BIOS? Ik kan nergens de optie vinden in de bios.
*weg* zie modbreak en topicwaarschuwing.
[ Voor 110% gewijzigd door br00ky op 27-03-2015 15:52 ]
[ Voor 90% gewijzigd door br00ky op 27-03-2015 15:52 ]
[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 27-03-2015 15:52 ]
[ Voor 88% gewijzigd door br00ky op 27-03-2015 15:52 ]
BELANGRIJKE MELDING
Je kan nu contact opnemen met Dell klantenservice 020 674 4200. Zeg dat je je XPS 13 al binnen hebt maar graag gebruik wilt maken van de €100,- actie. Ze boden mij aan de helft van het bedrag (€50) terug te boeken. Je kan uiteraard ervoor kiezen om je XPS 13 terug te sturen en opnieuw te bestellen, maar dan kan je weer wachten op je bestelling vanuit China.
Je kan nu contact opnemen met Dell klantenservice 020 674 4200. Zeg dat je je XPS 13 al binnen hebt maar graag gebruik wilt maken van de €100,- actie. Ze boden mij aan de helft van het bedrag (€50) terug te boeken. Je kan uiteraard ervoor kiezen om je XPS 13 terug te sturen en opnieuw te bestellen, maar dan kan je weer wachten op je bestelling vanuit China.
[ Voor 90% gewijzigd door br00ky op 27-03-2015 15:52 ]
[ Voor 88% gewijzigd door br00ky op 27-03-2015 15:53 ]
Mij werd verteld dat ik geen gebruik kan maken van de actie omdat de order al is geleverd. Misschien later nog een keer proberen.Daan87423 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:08:
BELANGRIJKE MELDING
Jammer, ik vroeg eerst of het mogelijk was om het terug te sturen en opnieuw te bestellen. Vervolgens zei ik dat het in Amerika mogelijk is om een bepaald bedrag van de actie terug te krijgen. Dit kon volgens haar ook en dat is maximaal de helft van het actiebedrag. Ik koos voor de optie 'vragen nadat bestelling geleverd is', volgens mij 5.Heerst schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:03:
[...]
Mij werd verteld dat ik geen gebruik kan maken van de actie omdat de order al is geleverd. Misschien later nog een keer proberen.
Heb ook via optie 5 gebeld met de klantenservice. Ik heb gezegd dat 'een vriend van mij' (Daan87423 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:17:
[...]
Jammer, ik vroeg eerst of het mogelijk was om het terug te sturen en opnieuw te bestellen. Vervolgens zei ik dat het in Amerika mogelijk is om een bepaald bedrag van de actie terug te krijgen. Dit kon volgens haar ook en dat is maximaal de helft van het actiebedrag. Ik koos voor de optie 'vragen nadat bestelling geleverd is', volgens mij 5.
Edit: Uiteindelijk € 50 teruggekregen bij een tweede belpoging met andere medewerker.
[ Voor 5% gewijzigd door Heerst op 27-03-2015 17:22 ]
Ook €50,- eraf kunnen krijgen door de klantenservice te bellen. Top service van Dell!
[ Voor 91% gewijzigd door br00ky op 27-03-2015 15:53 ]
Ik heb 24-03 mijn XPS13 besteld en heb zojuist de klantenservice gebeld of het nog mogelijk is om mijn order te annuleren en vervolgens een nieuwe te plaatsen (en dus 100 euro goedkoper). Hij wist niet zeker of dit kon en moest eerst een annuleringsverzoek indienden en hier krijg ik vandaag nog de status van terug.
Gewoon 100 euro teruggeven was geen optie voor Dell, dan maar proberen het via de moeilijke weg te doen
Gewoon 100 euro teruggeven was geen optie voor Dell, dan maar proberen het via de moeilijke weg te doen

[ Voor 88% gewijzigd door br00ky op 27-03-2015 15:53 ]
[ Voor 86% gewijzigd door br00ky op 27-03-2015 15:54 ]
[ Voor 151% gewijzigd door br00ky op 27-03-2015 15:54 ]
reeds geprobeerd. mijn codes die geldg zijn tot augustus pakt die gewoon niet meer.Mad Maniak schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:42:
[...]
Probeer de volgorde van invoegen eens te veranderen.
[ Voor 90% gewijzigd door br00ky op 27-03-2015 15:54 ]
[ Voor 20% gewijzigd door br00ky op 27-03-2015 15:56 ]
[ Voor 91% gewijzigd door br00ky op 27-03-2015 15:54 ]
Je kan hoe dan ook je laptop zonder opgaaf van reden retourneren binnen 2 weken na ontvangst.evilsnider schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:26:
Ik heb 24-03 mijn XPS13 besteld en heb zojuist de klantenservice gebeld of het nog mogelijk is om mijn order te annuleren en vervolgens een nieuwe te plaatsen (en dus 100 euro goedkoper). Hij wist niet zeker of dit kon en moest eerst een annuleringsverzoek indienden en hier krijg ik vandaag nog de status van terug.
In andere woorden: ik zou gewoon die tweede XPS 13 voor 100 euro minder bestellen. In het ergste geval gaat je annuleringsverzoek niet door, en dan ben je een maand je geld kwijt (dat je vervolgens weer terug krijg).
Ik kijk al een tijdje naar deze mooie ultrabook. Zijn er mensen die veel photoshop gebruiken en het full hd mat scherm model hebben? Hoe zijn de kleuren ect.
Daarnaast vraag ik me af of er veel verschil zit tussen de batterij duur van het hd model en het qhd+ model?
Daarnaast vraag ik me af of er veel verschil zit tussen de batterij duur van het hd model en het qhd+ model?
Photoshop werkt, maar houdt er rekening mee dat er geen dedicated GPU in zit, en dat de processor niet enorm snel is.bloodlynx schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:17:
Ik kijk al een tijdje naar deze mooie ultrabook. Zijn er mensen die veel photoshop gebruiken en het full hd mat scherm model hebben? Hoe zijn de kleuren ect.
Het scherm is prachtig (ook al is 13.3" is wel wat klein). Ik heb twee XPS 13's gehad. De ene had een veel warmer (roder) scherm dan de andere, maar met kalibratie is alles te verhelpen (ten koste van helderheid). De helderheid van het scherm is ook prachtig (~400 nits).
Het scherm kent verder 98% sRGB (http://www.mobiletechrevi...ooks/Dell-XPS-13-2015.htm).
Kijk verder in reviews (google 'XPS 13 2015 review').
Ja, gemiddeld 4 uur verschil in het voordeel van de fhd.bloodlynx schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:17:
[ Voor 5% gewijzigd door tweegroenethee op 27-03-2015 16:55 ]
Ik zie dit model helemaal niet online?eijsenga schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:52:
FHD/i7 5600/256GB/8GB
Wat ik ook vreemd vind, de CNX9321 heeft een FHD touch screen maar bij de 5e generatie processors is touch pas beschikbaar bij QHD schermen?
Waarschijnlijk bedoelt hij de i5 5200..Wolly schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:20:
[...]
Ik zie dit model helemaal niet online?
Wat ik ook vreemd vind, de CNX9321 heeft een FHD touch screen maar bij de 5e generatie processors is touch pas beschikbaar bij QHD schermen?
Is helemaal niet zo raar; er is gewoon gekozen voor twee typen schermen:
1 QHD glans touch
1 FHD matte nontouch
Een optie van touch toevoegen aan een FHD, betekenen dat er 3 verschillende schermen ingebouwd zouden kunnen worden. Je kan immers niet een touch laagje over je matte scherm leggen, zodat het een touchscreen wordt..
Op aanraden ook de Thule gekocht als Sleeve. Inderdaad perfecte fit en ruimte voor extra's zoals de muis en lader.eijsenga schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:33:
[...]
Link naar site van Thule: http://www.thule.com/nl-n...hoes-_-tl_tsse-2111-black
Ik heb deze sleeve aangeschaft na een tip van SeBsZ. Past precies, zou het geen tight fit noemen. Aan de zijkant een vakje, waar je precies de adapter in kwijt kan. Kwalitatief goede sleeve, aardig wat padding/stevigheid. Waterbestendig is het ding ook nog. Ik vind het de prijs waard.
Pricewatch: pricewatch: THULE Subterra 11" Sleeve
Heeft iemand nog adviezen over bluetooth muizen? Ik gebruik momenteel een Logitech met zo'n Unifier, maar wil misschien overstappen naar een bluetooth muis zonder USB poort in beslag te nemen.
Keus genoeg http://www.ebay.com/sch/i...=bluetooth+mouse&_sacat=0Omniferious schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 10:04:
Heeft iemand nog adviezen over bluetooth muizen? Ik gebruik momenteel een Logitech met zo'n Unifier, maar wil misschien overstappen naar een bluetooth muis zonder USB poort in beslag te nemen.
Volgens mij vraagt hij niet waar ie er een op de kop kan tikken..
Ik heb een "oude" microsoft bluetooth 5000 muis. Werkt prima, connect nagenoeg direct bij het opstarten/ontwaken. En je hebt idd niks "onnodigs" in je USB zitten.
Ik probeer ook zo veel mogelijk draadloos en dus "clean" te houden. Mijn audio gaat bij mij ook via bluetooth:
pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter
Dit heeft misschien meer te maken met Windows 8.1, maar misschien heeft iemand hier een idee.
Mijn XPS13 wil maar niet automatisch in slaapstand komen, ik heb in energiebeheer ingesteld dat die automatisch na 15 minuten in slaapstand moet gaan. Ik heb heel Google al afgezocht en daar wordt steeds naar de commandprompt gewezen om via powercfg te zoeken naar apparaten die hem verhinderen slaapstand in te gaan, maar deze geeft geen apparaten aan....
Iemand anders die hier ook last van/een oplossing heeft?
Mijn XPS13 wil maar niet automatisch in slaapstand komen, ik heb in energiebeheer ingesteld dat die automatisch na 15 minuten in slaapstand moet gaan. Ik heb heel Google al afgezocht en daar wordt steeds naar de commandprompt gewezen om via powercfg te zoeken naar apparaten die hem verhinderen slaapstand in te gaan, maar deze geeft geen apparaten aan....
Iemand anders die hier ook last van/een oplossing heeft?
Ik heb de XPS 13 FHD nu sinds een paar dagen en heb sinds het begin ook de trackpad-lag waar anderen het ook over hebben. Onlangs de drivers vanaf de Dell site geupdate maar ook dat helpt niet.
Heeft iemand hier ook last hiervan en een oplossing gevonden?
http://commweb-ps3.us.del...59?pi239031352=2#20747161
Het formaat, toetsenbord, scherm, snelheid e.d. is prima.
De accuduur valt me wel tegen moet ik zeggen. Na 6 uur is hij wel leeg zonder veel CPU werk.
Het is wel een verdubbeling t.o.v. mijn Zenbook.
Gelukkig had ik de VIP korting en zakelijk gekocht.
Ik twijfel eigenlijk nog of ik 'm zou aanraden momenteel.
De accuduur valt me wel tegen moet ik zeggen. Na 6 uur is hij wel leeg zonder veel CPU werk.
[ Voor 4% gewijzigd door daftpunk op 30-03-2015 13:47 ]
Ik heb er twee besteld met de VIP codes (een voor een klant, een voor mijzelf). Word niet blij als ik de trackpad issues lees. Wordt meer gemeld, zie hier: http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Ik zal mijn ervaring delen als ik de laptops binnen heb. Zo te lezen, is er momenteel nog geen oplossing.
Ik zal mijn ervaring delen als ik de laptops binnen heb. Zo te lezen, is er momenteel nog geen oplossing.
[ Voor 4% gewijzigd door viggo op 30-03-2015 14:44 ]
Bizar, in mijn ervaring het fijnste touchpad dat ik ooit gebruikt heb..viggo schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:42:
Ik heb er twee besteld met de VIP codes (een voor een klant, een voor mijzelf). Word niet blij als ik de trackpad issues lees. Wordt meer gemeld, zie hier: http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Hier is hij ook binnen sinds vrijdag.
Initieel viel de batterijduur me ook nogal tegen, tot ik de windows search indexer afzette: dat gaf voor mij een verschil van enkele uren.
Van de touchpad lag heb ik geen last, maar ik was dan ook een 7 jaar oud sony touchpad gewoon.
Nu hopen dat de linux ondersteuning snel wat beter wordt, dan kan die windows installatie naar /dev/null
Initieel viel de batterijduur me ook nogal tegen, tot ik de windows search indexer afzette: dat gaf voor mij een verschil van enkele uren.
Van de touchpad lag heb ik geen last, maar ik was dan ook een 7 jaar oud sony touchpad gewoon.
Nu hopen dat de linux ondersteuning snel wat beter wordt, dan kan die windows installatie naar /dev/null
A03 Bios beschikbaar, maar gezien de changelog en mijn installatie problemen met de A02 laat ik deze even links liggen.
Changelog:
1. Fix I3-5010 CPU performance issue.
http://www.dell.com/suppo...eCode=DU,EN&categoryId=BI
Changelog:
1. Fix I3-5010 CPU performance issue.
http://www.dell.com/suppo...eCode=DU,EN&categoryId=BI
6uur is wel opmerkelijk laag hoor, dat is meer gebruikelijk voor de qhd versie. Reviewers melden ook meer een tijd van 9-11u ongeveer. Ik zou eens goed naar alle instellingen kijken en even zoeken naar ervaringen van andere mensen met dit 'probleem', mogelijk zijn er oplossingen voor want 6u is denk ik écht te weinig. Anders even contact opnemen met Dell?daftpunk schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:29:
Ik heb de XPS 13 FHD nu sinds een paar dagen en heb sinds het begin ook de trackpad-lag waar anderen het ook over hebben. Onlangs de drivers vanaf de Dell site geupdate maar ook dat helpt niet.
Zelf verwacht ik de FHD i5 versie deze week en ik heb dan wel de power companion erbij genomen maar ik mag toch hopen dat ie wat langer dan 6u meegaat bij normaal gebruik.
Gisteren mijn QHD versie ontvangen (I7), helaas heb ik wegens een verbouwing er maar even mee kunnen spelen.
eerste indrukken
Mooi apparaat, degelijk, compact
Gruwelijk scherp scherm, helaas een kleine beetje backlight bleeding.
Wilde Hyper_v instaleren. zit er Windows 8.1 op i.p.v Windows 8.1 pro, dat op een apparaat van bijna €1400,- dus geen Hyper-V nu.
slechte scaling, dat is een veel gehoorde klacht. Ik hoop dat Windows10 dat straks beter doet.
Vanavond verder spelen
eerste indrukken
Wilde Hyper_v instaleren. zit er Windows 8.1 op i.p.v Windows 8.1 pro, dat op een apparaat van bijna €1400,- dus geen Hyper-V nu.
slechte scaling, dat is een veel gehoorde klacht. Ik hoop dat Windows10 dat straks beter doet.
Vanavond verder spelen
Mocht je upgraden naar Pro dan ben ik benieuwd naar je verloop...pandit schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 07:53:
Gisteren mijn QHD versie ontvangen (I7), helaas heb ik wegens een verbouwing er maar even mee kunnen spelen.
eerste indrukken
Vanavond verder spelen
Bij mij werkte dit niet helemaal goed... Zit nu weer op standard.
Dank voor je reactie, Waar ging het mis bij jou? Ik heb geen zin in een hoop gevogel, dan wacht ik liever op Windows10 en zet er VMWare WS opAlpha89 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:25:
[...]
Mocht je upgraden naar Pro dan ben ik benieuwd naar je verloop...
Bij mij werkte dit niet helemaal goed... Zit nu weer op standard.
Hmmmm, ik had die logic sleeve bij Mediamarkt besteld. http://www.mediamarkt.nl/...48,238667.html?langId=-11Daan87423 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:35:
[...]
Ja, Dell heeft zijn eigen powerplan gemaakt. Ik zou niet durven zeggen of er veel verschil zit tussen die van Dell en de algemene van Windows. Maar aangezien Dell de laptop heeft ontwikkeld ga ik er ook vanuit dat hun powerplan meer geschikt is dan de standaard van Windows. Ik heb alleen de TDP van 0,6Ghz veranderd naar 2,2Ghz en de PCI Express veranderd naar Normale Energiebesparing (ipv maximale).
Tevens kan je in de power manager de Health (levensduur) van je accu zien en nog veel meer.
Ik gebruik deze sleeve, had hem nog liggen van mijn vorige 11,6" laptop. Past perfect.
http://www.wehkamp.nl/Win...7E-4737-AD68-00BAB4CA805A
Hij is ook in het zwart te koop bij Paradigit voor €14,99
Past NIET!
Mijn update naar pro ging vlekkeloos.pandit schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:30:
[...]
Dank voor je reactie, Waar ging het mis bij jou? Ik heb geen zin in een hoop gevogel, dan wacht ik liever op Windows10 en zet er VMWare WS op
In sommige applicaties doet het scrollen met het touchpad iets vreemds. Dit is mijn eerste Windows 8.1 computer, dus ik weet niet precies of het door het touchpad komt (ik kan geen geavanceerde instellingen vinden) of door Windows 8.
Maar ik heb de volgende dingen wanneer ik twee vingers over mijn touchpad beweeg:
- SumatraPDF scrollt niet, de scrollbalk beweegt wel.
- Foobar2000 scrollt half, UI gaat er heel gek uit zien, de scrollbalk beweegt wel
- Een niet-gemaximaliseerd Office 2013 scherm kan een klein beetje naar links en rechts bewegen
Ik vind het heeel vreemd en heb echt geen idee hoe ik dit aan Google uitleg, of hoe ik er van af kom. Het lijkt een of andere speciale gestures-instelling te zijn ofzo, aangezien het met het scrollwiel op de muis wel gewoon goed gaat. Iemand?
Maar ik heb de volgende dingen wanneer ik twee vingers over mijn touchpad beweeg:
- SumatraPDF scrollt niet, de scrollbalk beweegt wel.
- Foobar2000 scrollt half, UI gaat er heel gek uit zien, de scrollbalk beweegt wel
- Een niet-gemaximaliseerd Office 2013 scherm kan een klein beetje naar links en rechts bewegen
Ik vind het heeel vreemd en heb echt geen idee hoe ik dit aan Google uitleg, of hoe ik er van af kom. Het lijkt een of andere speciale gestures-instelling te zijn ofzo, aangezien het met het scrollwiel op de muis wel gewoon goed gaat. Iemand?
-delete-
[ Voor 92% gewijzigd door exstence op 01-04-2015 09:18 . Reden: dubbele vraag gesteld, deze verwijdert ]
http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9343-laptopWolly schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:20:
[...]
Ik zie dit model helemaal niet online?
Idem dito.
Gelijk mijn Pro key ingevoerd. Geen problemen ondervonden. (Behalve in Hyper-V Manager, als je per se Virtualbox moet gebruiken van school. Ik kwam erachter dat je dan geen 64-bit OS'en kan installeren in Virtualbox. Hyper-V moet dan worden verwijderd om het dan wel aan de praat te krijgen.)
Gisteravond ook succesvol geupgrade naar 8.1 enterprise. gewoon DVD mouten en de setup runnen :-)Tjesus schreef op woensdag 01 april 2015 @ 01:03:
[...]
Idem dito.
Gelijk mijn Pro key ingevoerd. Geen problemen ondervonden. (Behalve in Hyper-V Manager, als je per se Virtualbox moet gebruiken van school. Ik kwam erachter dat je dan geen 64-bit OS'en kan installeren in Virtualbox. Hyper-V moet dan worden verwijderd om het dan wel aan de praat te krijgen.)
Nou, zolang de PC niet is gaan slapen ging het prima.pandit schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:30:
[...]
Dank voor je reactie, Waar ging het mis bij jou? Ik heb geen zin in een hoop gevogel, dan wacht ik liever op Windows10 en zet er VMWare WS op
Ging hij 1x slapen dan:
1. Ging het beeldscherm niet meer uit bij het dichtklappen, bleef gewoon branden;
2. Werkten de functietoetsen niet meer. Dus volume knoppen waren opeens F1, F2, F3 etc. (Ja, ik heb met FN ESC gewerkt).
En dit na de upgrade. Toen ik de PC opnieuw gerefreshed heb naar Win 8.1 "standard" werkte alles weer.
Ik kijk bij beide schema's om te kijken of ik de klok snelheid naar beneden kan krijgen. Ik kan alleen 2,4GHz selecteren.SpeedingWilly schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:03:
[...]
Bij power settings. Rechtermuis knop op je batterij. Pas vervolgens het balanced en het Dell schema aan. Bij jij stonden ze verkeerd. Ik snap sowieso die instelling niet. Ook op 2.6GHz klokt de CPU zich terug bij inactiviteit.
Op Google krijg ik het niet gevonden.
Ik heb de QHD versie, en wil de accuduur verlengen.
Iemand een idee hoe ik de kloksnelheid naar beneden krijg? Ik krijg het niet gevonden bij energiebeheer.
Gevonden: Bij energiebeheer staat ook een regel: energiebeheer voor processor. Daarin kan je een percentage aangeven voor de batterij. Stel ik in op 30%, zakt de processor snelheid tot 0,77 GHz.
[ Voor 20% gewijzigd door exstence op 01-04-2015 12:45 ]
Dat is raar, ik heb namelijk wel compensatie gekregen (€50,-). Heb je aangegeven dat dit in Amerika wel gedaan wordt? Ik trouwens Dell gewoon gebeld.BrBa schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:54:
aaw jammer, 10 dagen geleden xps 13 besteld , wel met twee vip codes. mailtje gestuurd naar dell of ik compensatie kon krijgen maar kreeg te horen dat ik al twee kortingscodes had gebruikt waardoor ik niks kon krijgen.
Verwijderd
Weet iemand nog een oplossing om via het trackpad een midden muisklik uit te voeren? Ik vind het bizar dat zo'n optie niet beschikbaar is bij de precision touchpads (zover ik kan zien).
Sinds vandaag heb ik iets geks..
de functietoetsen werken alsof ik de FN key heb ingedrukt, wil ik de functietoetsen normaal gebruiken dan moet ik de FN key ingedrukt houden. Iemand een idee?
gevonden.... ESC FN
de functietoetsen werken alsof ik de FN key heb ingedrukt, wil ik de functietoetsen normaal gebruiken dan moet ik de FN key ingedrukt houden. Iemand een idee?
gevonden.... ESC FN
[ Voor 5% gewijzigd door pandit op 01-04-2015 23:42 ]
Is er een shop waarbij de dell xps 13 te bekijken is?
Da's niet iets geks, dat is een basis feature en vind ik reuze handigpandit schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:27:
Sinds vandaag heb ik iets geks..
gevonden.... ESC FN
Zover ik weet niet, je zou even je locatie kunnen doorgeven. Wellicht woont er een Tweaker bij je in de buurtpitchdown schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:33:
Is er een shop waarbij de dell xps 13 te bekijken is?
Omgeving Culemborg!Daan87423 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:42:
[...]
Zover ik weet niet, je zou even je locatie kunnen doorgeven. Wellicht woont er een Tweaker bij je in de buurt.
Qua kleur en functionaliteit precies wat ik zoek, is inmiddels besteld. Zag dat je max. 1 apparaat aan kan sturen.Heerst schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:49:
Voor wie wel eens een presentatie moet geven maar de officiële Dell adapter te duur vindt is dit wellicht een mooi alternatief voor < €20. Van Mini Displayport naar VGA/HDMI//DVI.
[afbeelding]
(Klikken voor eBay)
Verwijderd
hij is hier ook binnen, en heel mooi ding. Keyboard verrassend okay, alleen het scherm is qua kleuren (Full HD) versie een beetje aan de fletse kant. Fans hoor je heel af en toe maar dan zeer zacht en niet storend, prima koop gedaan voor €890 - €50, dus tevreden mee. De 11 inch case logic: past inderdaad NIET. Dus de Tweaker die die aanraadde mag op de irritante gasten lijst... Kortom: een aanrader deze XPS13, maar dan wel met FullHD scherm en de 8GB...
Zelf ben ik in het bezit van een FHD 8gb model en vroeg mij af of er nog wat kalibratie aan de kleuren gedaan moet worden. Zo ja hoe zou ik dit het beste kunnen doen? Zelf zit ik daar niet zo in en weet er dus ook niet zoveel van af.
Overigens ben ik al deels over de kleine teleurstelling heen van de vertraging van de trackpad. Er is goed mee te leven. Ben nog steeds heel erg blij met deze aankoop.
Overigens ben ik al deels over de kleine teleurstelling heen van de vertraging van de trackpad. Er is goed mee te leven. Ben nog steeds heel erg blij met deze aankoop.
PSN: MV_Tato
Ik heb hem aangeraden en hij past echt perfect om mijn XPS 13 heen. Ik heb de Case Logic echter al 2 jaar, misschien dat ze een nieuw model hebben uitgebracht onder dezelfde naam. Hoewel hij op de plaatjes precies hetzelfde lijkt.. Ik zal vanavond even foto's maken.Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:00:
De 11 inch case logic: past inderdaad NIET. Dus de Tweaker die die aanraadde mag op de irritante gasten lijst...
[ Voor 3% gewijzigd door tweegroenethee op 03-04-2015 14:27 ]
Ik heb hem ook gekocht op jouw aanraden en de XPS13 past er goed in, In het begin een beetje wurmen omdat hij nog een beetje stijf was. Is de fullHD misschien iets groter\dikker dan de QHD? lijkt me sterk. je moet beginnen met het dunste gedeelte dan glijd hij zo in de case logic.Daan87423 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:27:
[...]
Ik heb hem aangeraden en hij past echt perfect om mijn XPS 13 heen. Ik heb de Case Logic echter al 2 jaar, misschien dat ze een nieuw model hebben uitgebracht onder dezelfde naam. Hoewel hij op de plaatjes precies hetzelfde lijkt.. Ik zal vanavond even foto's maken.
Deze lijkt mij aan de randen weinig bescherming te bieden, ook omdat het zo'n thight fit is waardoor de randen alleen door de ritssluiting beschermd worden. Ik ga hem vervoeren in een slappe rugzak dus zoek een hoes die juist lekker dik is aan de randen.Daan87423 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:27:
[...]
Ik heb hem aangeraden en hij past echt perfect om mijn XPS 13 heen. Ik heb de Case Logic echter al 2 jaar, misschien dat ze een nieuw model hebben uitgebracht onder dezelfde naam. Hoewel hij op de plaatjes precies hetzelfde lijkt.. Ik zal vanavond even foto's maken.
Ik heb ooit een DataColor Spyder 4 Pro gekocht. Ik ga een dezer dagen de XPS13 goed calibreren en zal het resultaat hier melden.TatoJW schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:41:
Zelf ben ik in het bezit van een FHD 8gb model en vroeg mij af of er nog wat kalibratie aan de kleuren gedaan moet worden. Zo ja hoe zou ik dit het beste kunnen doen? Zelf zit ik daar niet zo in en weet er dus ook niet zoveel van af.
Dat niet, verschilt niks in afmeting. Alleen het gewicht van de QHD is iets meer.pandit schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:35:
[...]
Is de fullHD misschien iets groter\dikker dan de QHD?
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:00:
De 11 inch case logic: past inderdaad NIET. Dus de Tweaker die die aanraadde mag op de irritante gasten lijst...
offtopic:
Wat een belachelijke opmerking. Als het aan mij ligt mag jij op die lijst en niet hij.
Wat een belachelijke opmerking. Als het aan mij ligt mag jij op die lijst en niet hij.
Zijn er hier Trackmania fans die het spel hebben getest op full settings, QHD dan wel FHD? Ik ben erg benieuwd!
Dat klinkt goed, ik ben benieuwd naar je bevindingen.pandit schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:41:
[...]
Ik heb ooit een DataColor Spyder 4 Pro gekocht. Ik ga een dezer dagen de XPS13 goed calibreren en zal het resultaat hier melden.
PSN: MV_Tato
Ik zal eens kijken of ik het kan downloaden en testen.Majesty schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:42:
[...]
offtopic:
Zijn er hier Trackmania fans die het spel hebben getest op full settings, QHD dan wel FHD? Ik ben erg benieuwd!
Ik download trackmania 2 stadium?
Die werkt namelijk op Full HD, op 'mooier'. Erg soepel ook. QHD weet ik dus niet. Maar hij had er geen enkele moeite mee (i5). De Demo even gespeeld op solo. Ik kan meer testen als je wil.
[ Voor 23% gewijzigd door StrongArmLance op 03-04-2015 19:49 ]
Foto's van de donkergrijze vilten hoes die ik heb gekocht:

Ik dacht dat hij een voering zou hebben, maar dat is niet zo.
Ik ben er heel erg blij mee. Er is een zeer dik vilt gebruikt dat er goed uitziet en erg stevig is. Iemand die ik ken dacht dat hij zo'n 40 euro had gekocht bij de Bijenkorf - het is echt 1000x beter dan die polyester rommel die hier 25 euro kost. In het begin is hij wel nogal strak, maar als je hem een paar dagen gebruikt (en zelf een beetje oprekt) past hij als een handschoen (dat wil zeggen: niet te los, precies goed)!
Bij interesse, hij kost ~€5.20
http://www.ebay.com/itm/331414342260
Dan de instructies volgen. Schuif met de balkjes tot de kleuren je bevallen.
Als je het scherm zo 'correct' mogelijk krijgen, dan zal je een Spyder moeten kopen (de metingen op een andere XPS 13 zijn compleet nutteloos voor jou omdat jouw scherm anders is dan die van de ander).

Ik ben er heel erg blij mee. Er is een zeer dik vilt gebruikt dat er goed uitziet en erg stevig is. Iemand die ik ken dacht dat hij zo'n 40 euro had gekocht bij de Bijenkorf - het is echt 1000x beter dan die polyester rommel die hier 25 euro kost. In het begin is hij wel nogal strak, maar als je hem een paar dagen gebruikt (en zelf een beetje oprekt) past hij als een handschoen (dat wil zeggen: niet te los, precies goed)!
Configuratiescherm -> rechts bovenin het zoekvakje 'scherm kalibreren' intoetsen -> "Beeldschermkleur kalibreren" aanklikkenTatoJW schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:41:
Als je het scherm zo 'correct' mogelijk krijgen, dan zal je een Spyder moeten kopen (de metingen op een andere XPS 13 zijn compleet nutteloos voor jou omdat jouw scherm anders is dan die van de ander).
[ Voor 27% gewijzigd door Mad Maniak op 04-04-2015 00:05 ]
Krast die hoes niet opzettend op de buitenkant van de laptop? of lijkt dat zo door de foto's?Mad Maniak schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:18:
Daar was ik in het begin ook een klein beetje bang voor, maar ik gebruik hem nu gewoon en ik kan nul krassen vinden. Mijn logica was dat alumunium harder is dan vilt, maarja. Hij voelt wel een beetje ruw aan (het is vilt) maar het valt wel mee...Themodder schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 00:15:
[...]
Krast die hoes niet opzettend op de buitenkant van de laptop? of lijkt dat zo door de foto's?
Goed, ik kan je dus geen garanties geven. Ik houd het in de goed in de gaten en stop met gebruiken als ik krassen begin te zien, maar tot nu toe zijn er geen krassen en bevalt hij prima.
Edit: als je bedoelt dat er op de foto krassen te zien zijn: dat komt door de verlichting. Heet aluminium glimt, zeker als je de flits gebruikt (omdat het een beetje geborsteld is krijg je dan witte puntjes te zien).
[ Voor 14% gewijzigd door Mad Maniak op 04-04-2015 00:22 ]
Ik heb deze gekocht: http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o00_s00
Ze hebben veel verschillende patroontjes, maar ik vond de meeste andere erg vrouwelijk
Heb die voor de Surface 3 Pro gekocht omdat dat prima zou moeten passen, wat je dan geleverd krijgt is gewoon een sleeve waar een label 12" aan hangt. Is iets dikker dan de laptop zelf, maar doordat de hoekpunten precies goed uit komen zit 'ie er wel goed in. De binnenkant is erg zacht en er is een goed opstaand randje om tegen de rits te beschermen.
edit: ik zie dat mijn model er niet meer is. alleen de 'vrouwelijke' modellen blijven dan over voor jullie
Ze hebben veel verschillende patroontjes, maar ik vond de meeste andere erg vrouwelijk
edit: ik zie dat mijn model er niet meer is. alleen de 'vrouwelijke' modellen blijven dan over voor jullie
[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 04-04-2015 12:59 ]
Ik heb de qhd. Past bij lange na niet.pandit schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:35:
[...]
Ik heb hem ook gekocht op jouw aanraden en de XPS13 past er goed in, In het begin een beetje wurmen omdat hij nog een beetje stijf was. Is de fullHD misschien iets groter\dikker dan de QHD? lijkt me sterk. je moet beginnen met het dunste gedeelte dan glijd hij zo in de case logic.
Misschien dat er toch sumiere verschillen zijn. Dus wees voorzichtig met de aanschaf
Ik heb hem vandaag binnen gekregen, lichtgrijs. Van mini/lightinthebox. Superdingetje, al meteen 'mooi hoesje' etc.Mad Maniak schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Configuratiescherm -> rechts bovenin het zoekvakje 'scherm kalibreren' intoetsen -> "Beeldschermkleur kalibreren" aanklikken
Ik heb hem ook, de LAPS-111, een week geleden bij Wehkamp gekocht voor nog geen 12 euro. In eerste instantie is het inderdaad flink door duwen, maar na een paar keer glijdt die er makkelijker in, maar het blijft een sleeve die er precies omheen past, een paar mm kleiner en het had niet gekund. Het zorgt er wel voor dat die niet in de sleeve schuift oid, ik vind hem perfect, zeker voor dat geld biedt die goede bescherming. Ik heb overigens de full HD versie en het lijkt me dat als er een versie dunner is het de full HD zonder glas is.Daan87423 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:27:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Durazno op 04-04-2015 17:38 ]
Let op:
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.