Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:45
Heeft er iemand trouwens problemen met de WiFi?
Het begint steeds vervelender te worden wanneer ik een (rook)pauze neem dat de verbinding ineens op "Limited" i.p.v. "Connected". Als het niet aan de WiFi kaart ligt, dan zal het vast het eduroam netwerk zijn.

De WiFi kaart die ik heb is de Intel AC7265.

[ Voor 15% gewijzigd door Tjesus op 18-03-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Daan87423 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:36:
[...]

En dat ligt dan gelijk aan Dell?
Ja, gebeurt namelijk vaker op deze laptop, ik moet hem dan telkens opnieuw opstarten. Is oprecht nog nooit voorgekomen bij mij. Het is ook een gekke versie van niet afspelen; de thumbnail laadt maar de video begint, wat je ook doet, niet met spelen.

Waarom meteen zo aangebrand? Dat ik iets vervelend vind aan de laptop is niet meteen een persoonlijke aanval op jou hoor 8)7

Mag zeker ook niet zeggen dat ik last van backlight bleeding heb :P

[ Voor 6% gewijzigd door StrongArmLance op 18-03-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:01
Tjesus schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:36:
Het begint steeds vervelender te worden wanneer ik een (rook)pauze neem dat de verbinding ineens op "Limited" i.p.v. "Connected". Als het niet aan de WiFi kaart ligt, dan zal het vast het eduroam netwerk zijn.

Ik denk dat ik hetzelfde ervaar. Vooral laptop dichtklappen en daarna weer open maken wil wel eens troubles veroorzaken. Soms zelfs zo vergaand dat ik plane mode aan en uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
StrongArmLance schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:44:
[...]

Ja, gebeurt namelijk vaker op deze laptop, ik moet hem dan telkens opnieuw opstarten. Is oprecht nog nooit voorgekomen bij mij. Het is ook een gekke versie van niet afspelen; de thumbnail laadt maar de video begint, wat je ook doet, niet met spelen.

Waarom meteen zo aangebrand? Dat ik iets vervelend vind aan de laptop is niet meteen een persoonlijke aanval op jou hoor 8)7

Mag zeker ook niet zeggen dat ik last van backlight bleeding heb :P
Je laat het overkomen alsof het specifiek aan de hardware van Dell ligt en dat Dell hier dan ook de oorzaak van is. Wellicht een Windows probleem? Al eens verschillende power plans geprobeerd? Misschien je adblock die vast hangt?

[ Voor 8% gewijzigd door tweegroenethee op 18-03-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Tjesus schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:36:

Dit probleem had ik ook op mijn vorige ASUS laptop. Dit was opgelost door onder apparaatbeheer de eigenschappen van de netwerkadapter (in dit geval Intel AC7265) aan te passen. Onder het tabblad 'energiebeheer' stond dat de computer dit apparaat mag uitschakelen om energie te besparen > uitvinken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Daan87423 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:48:
[...]

Je laat het overkomen alsof het specifiek aan de hardware van Dell ligt en dat Dell hier dan ook de oorzaak van is. Wellicht een Windows probleem? Al eens verschillende power plans geprobeerd? Misschien je adblock die vast hangt?
Ik gebruik geen adblock en ik wissel van PP dus dat kan het niet zijn. Doet het altijd weer na een reboot gelukkig, maar wel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
StrongArmLance schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:04:
[...]

Ik gebruik geen adblock en ik wissel van PP dus dat kan het niet zijn. Doet het altijd weer na een reboot gelukkig, maar wel gek.
Al geprobeerd de grafische driver van Intel opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Hebben jullie op de xps15 met 4k scherm (ik heb deze sinds februari) ook last dat bijvoorbeeld Chrome enorm loopt te renderen bij het scrollen (elke keer van die legen blokken) en na een aantal uur ook enorm traag wordt?

Ik kan het niet uitstaan dat mn macbook air met een 'trage' i5 en onboard gpu de fps uit z'n mouw schudt en Windows (Chrome is niet de enige die echt traag aanvoelt op 4k) hier enorm achter aan het lopen is.

Heeft iemand magische settings voor Windows? Ik zou hier ook wel voor willen terugschalen (1080p, 2k?), maar dan zijn de fonts wat blurry, is daar iets aan te doen?

[ Voor 190% gewijzigd door corné op 18-03-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperA1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb deze sleeve van mini in the box: http://www.miniinthebox.c...d5.html?litb_from=sysmail

Toen voor 5,95 besteld, nu staat ie voor een kleine 7 euro. Voor 4 euro meer zou ik zeker voor de eerder genoemde case logic sleeve gaan, maar voor de echte koopjesjagers: hij past nèt aan, lekker strak, het stofje is niet helemaal mijn ding, maar hij doet zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 11:25
corné schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:43:
Hebben jullie op de xps15 met 4k scherm (ik heb deze sinds februari) ook last dat bijvoorbeeld Chrome enorm loopt te renderen bij het scrollen (elke keer van die legen blokken) en na een aantal uur ook enorm traag wordt?

Ik kan het niet uitstaan dat mn macbook air met een 'trage' i5 en onboard gpu de fps uit z'n mouw schudt en Windows (Chrome is niet de enige die echt traag aanvoelt op 4k) hier enorm achter aan het lopen is.

Heeft iemand magische settings voor Windows? Ik zou hier ook wel voor willen terugschalen (1080p, 2k?), maar dan zijn de fonts wat blurry, is daar iets aan te doen?
Ik heb hier ook last van op mijn XPS13 QHD, mijn oplossing; IE gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door TwistedVision op 19-03-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corné schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:43:
Volgens mij staan sommige laptops ingesteld op een energiezuinige modus waardoor de processor maximaal zo rond de 0.6-0.7ghz clockt. Dit veroorzaakt o.a. het langzaam laden van webpages. Al gekeken of dit misschien het geval is?

De laptop zou absoluut in staat moeten zijn vlot te kunnen scrollen (in andere reviews is dit probleem niet voorbij gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
Daan87423 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:57:
[...]

Dit probleem had ik ook op mijn vorige ASUS laptop. Dit was opgelost door onder apparaatbeheer de eigenschappen van de netwerkadapter (in dit geval Intel AC7265) aan te passen. Onder het tabblad 'energiebeheer' stond dat de computer dit apparaat mag uitschakelen om energie te besparen > uitvinken dus.
Energiebeheer is helaas niet beschikbaar. Ik denk dat ik maar naar de laatste driver van Intel update.
Alleen nog uitzoeken of Dell dit niet tegen houdt.

Mocht dat wel zo zijn dan zal ik eerst de driver van Dell verwijderen en de driver van Intel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:24
Ik heb mijn xps 13 nu al een kleine maand, en direct de eerste dag had ik al een keer iets gemeld over een gek fenomeen over het scherm dat zwart bleef, maar ik wel m'n cursor nog kon bewegen maar verder niets. Ik had toen al m'n drivers geupdate, en ook de beeldscherm drivers.

Daarna was dit niet meer voorgevallen, maar vanochtend had ik hier opeens weer last van. het enige dat hielp was de batterij compleet laten leeglopen waarna ik hem nu net eindelijk opnieuw op kon starten. Weet iemand wat dit kan zijn? En kan ik na een maand nog makkelijk mijn model omruilen onder de garantie?

[ Voor 6% gewijzigd door reneover op 19-03-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:53
reneover schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:34:
Ik heb mijn xps 13 nu al een kleine maand, en direct de eerste dag had ik al een keer iets gemeld over een gek fenomeen over het scherm dat zwart bleef, maar ik wel m'n cursor nog kon bewegen maar verder niets. Ik had toen al m'n drivers geupdate, en ook de beeldscherm drivers.

Daarna was dit niet meer voorgevallen, maar vanochtend had ik hier opeens weer last van. het enige dat hielp was de batterij compleet laten leeglopen waarna ik hem nu net eindelijk opnieuw op kon starten. Weet iemand wat dit kan zijn? En kan ik na een maand nog makkelijk mijn model omruilen onder de garantie?
5 seconden powerknop inhouden werkt ook niet?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:24
TimDJ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:39:
[...]

5 seconden powerknop inhouden werkt ook niet?
De laptop ging er door uit, maar alsnog sprong die na aandoen direct weer terug op het zwarte scherm met alleen de cursor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Omdat er geen kortingen meer in de lucht hangen en ik bij Dell geen aanvullende kwantum korting heb kunnen bedingen (mijn collega wil er ook 1) heb ik na 1,5 maand wachten toch maar de xps13 touch I7 met 10% korting besteld. Ik verwacht nl wegens de kelderende euro een prijsverhoging. dan wordt het lange wachten afgestraft :? . Helaas wel 3 weken wachten, Wel alvast hier een sleeve besteld (in meerdere kleuren beschikbaar). Ik zie achteraf dat er een nederlandstalig Windows 8 wordt meegeleverd :( . Ik hoop dat deze eenvoudig is te vervangen door een engelstalige versie, Iemand ervaring hier mee?
Verder wil ik deze USB3 hub + GB nic bestellen. Is dit wat? De prijs is in ieder geval wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
pandit schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 07:43:
Wel alvast hier een sleeve besteld (in meerdere kleuren beschikbaar).
Die had ik al in het zwart liggen van mijn vorige laptop en past perfect.
Ik zie achteraf dat er een nederlandstalig Windows 8 wordt meegeleverd :( . Ik hoop dat deze eenvoudig is te vervangen door een engelstalige versie, Iemand ervaring hier mee?
Je kan in Windows 8(.1) heel makkelijk van taal switchen. Zit zelfs al ergens in het configuratiescherm ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Daan87423 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:16:
[...]Die had ik al in het zwart liggen van mijn vorige laptop en past perfect.

Je kan in Windows 8(.1) heel makkelijk van taal switchen. Zit zelfs al ergens in het configuratiescherm ingebakken.
Fijn te horen dat je van taal kan switchen, dat was me niet bekend, Ik dacht dat dat ging met MUI packs. en dat de sleeve goed past. Ik las deze tip ook in deze topic, maar bij deze webwinkel is het een stuk goedkoper. De kwaliteit schijnt gezien de lange garantie erg goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21
Verder wil ik deze USB3 hub + GB nic bestellen. Is dit wat? De prijs is in ieder geval wel goed :)
Het maakt qua functionaliteit volgens mij niet uit welke je koopt, al die gigabit ethernet + USB hub units lijken gebaseerd op dezelfde Realtek RTL8153 chip.

Ik heb de Anker-versie, werkt prima, maar valt me eerlijk gezegd tegen qua afwerking (goedkoop plastic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision

Dit is een gebrek dat volgens mij meer aan windows 8(.1) ligt. Mijn vriendin heeft een Asus laptop, welke hier ook enkele malen last van heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-07 18:38
Als een kind zo blij dat de nieuwe laptop binnen is.

Helaas een hele lichte kater aangezien mijn trackpad een paar millimeter vertraging heeft voordat hij reageert. Hebben jullie hier ook last van? Of valt het later niet meer op?

PSN: MV_Tato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heee probeer in Duitsland de nieuwe XPS13 te bestellen, ik wil graag een Duits toetsenbord, maar ik krijg daar geen Duitse VIP code ingevoerd... nu MOET ik m dus in NL betsellen als ik die korting wil. En die wil ik natuurlijk.... Iemand een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Er lijkt een firmware update beschikbaar te zijn voor de touchpad.

Geen idee wat ie doet. Ga hem zo eens installeren.

SynReflash van 1740245 naar 1832324. Is dus blijkbaar toch een Synaptics touchpad :P .

[ Voor 13% gewijzigd door Alpha89 op 20-03-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 09:38
Voor iedereen die linux wil draaien op zn nieuwe XPS: ik heb een guide geschreven met alle stappen die nodig zijn om ubuntu 14.04 aan de praat te krijgen. Je kan het hele verhaal hier vinden:
http://forthescience.org/...4_on_the_new_dell_xps_13/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

TatoJW schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:55:
Als een kind zo blij dat de nieuwe laptop binnen is.

Helaas een hele lichte kater aangezien mijn trackpad een paar millimeter vertraging heeft voordat hij reageert. Hebben jullie hier ook last van? Of valt het later niet meer op?
Geen last van. Update drivers? Pas instellingen aan naar short delay in Windows 8 settings van trackpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Alpha89 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:46:

SynReflash van 1740245 naar 1832324. Is dus blijkbaar toch een Synaptics touchpad :P .
Eindelijk! De touchpad werkt nu echt super fijn. Goed bezig daar bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Alpha89 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:46:

en resultaat ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBvB
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-04 19:27

ik heb dit probleem ook gehad. het was bij mij een backlight issue. Als ik met een zaklamp op het beeldscherm scheen zag ik dat mijn Windows nog gewoon draaide.
Ook had ik last van uitvals verschijnselen / sporadisch weer aangaan als ik in de achterkant van de rechter onderhoek van het scherm drukte. Ik kon zelf alleen maar een hardware issue concluderen en heb deze terug gestuurd naar dell.
Als ik jou was zou ik de laptop terug sturen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
StrongArmLance schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:18:
[...]

Geen last van. Update drivers? Pas instellingen aan naar short delay in Windows 8 settings van trackpad?
Allebei gaven niet het gewenste effect, Echter stoor ik mij er soms aan. Dus vraag mij nu een beetje af of ik een zeikerd ben of dat anderen dit niet hebben. Het is namelijk zo dat op internet wel veel mensen zijn te vinden met dit zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

TatoJW schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:07:
[...]

Allebei gaven niet het gewenste effect, Echter stoor ik mij er soms aan. Dus vraag mij nu een beetje af of ik een zeikerd ben of dat anderen dit niet hebben. Het is namelijk zo dat op internet wel veel mensen zijn te vinden met dit zelfde probleem.
Hmm vervelend, ik heb last van backlight bleeding, maar ik weet niet of ik het nou een dermate groot probleem vind dat ik het terug wil sturen.. :/ Dan ben ik de laptop weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
StrongArmLance schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:31:
[...]

Hmm vervelend, ik heb last van backlight bleeding, maar ik weet niet of ik het nou een dermate groot probleem vind dat ik het terug wil sturen.. :/ Dan ben ik de laptop weer kwijt.
Haha dilemma's toch, het is dat Dell zoveel goed heeft gedaan met deze xps dat je het graag op de koop toe neemt. Hier overigens geen last van backlight bleeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

TatoJW schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:34:
[...]

Haha dilemma's toch, het is dat Dell zoveel goed heeft gedaan met deze xps dat je het graag op de koop toe neemt. Hier overigens geen last van backlight bleeding
Inderdaad. Maar stel ik lever hem niet binnen de 14 dagen in, kan ik hem daarna niet meer ruilen ivm backlight bleeding? Of blijft garantie ook daarvoor intact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Voor mijn gevoel geen verschil. Maar ik had sowieso al geen issues met het trackpad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21
rlKoekie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:58:
Voor iedereen die linux wil draaien op zn nieuwe XPS: ik heb een guide geschreven met alle stappen die nodig zijn om ubuntu 14.04 aan de praat te krijgen. Je kan het hele verhaal hier vinden:
http://forthescience.org/...4_on_the_new_dell_xps_13/
Checking in - alleen geen Ubuntu.

v4.0rc4 met een patch voor ACPI _REV en rt286 (zoals hier) levert een werkende touchpad en audio (i2c) op.

Tenzij je een intel-kaartje hebt moet je ook de Broadcom STA driver ritselen, ook weer incl. patch voor v4.0.

Dat alles icm. GNOME 3 draait hier als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
StrongArmLance schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:30:
[...]

Inderdaad. Maar stel ik lever hem niet binnen de 14 dagen in, kan ik hem daarna niet meer ruilen ivm backlight bleeding? Of blijft garantie ook daarvoor intact?
De garantie en het recht van retour zijn twee verschillende dingen. Die 14 dagen is de periode dat je zonder opgaaf van reden een product retour kan zenden. Na deze periode zul je met dell (en die slechte klantenservice) om de tafel moeten om ze ervan te overtuigen dat backlight bleeding jou dermate belemmerd om je geld terug te krijgen. Dus als je er iets aan wilt doen zou ik dat in deze periode doen aangezien je nu veel sterker staat. Dit is hoe het geregeld is in Nederland volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Nieuwe BIOS versie uit! En dit keer wordt "Fan" wel heel duidelijk genoemd!
Dell XPS 13 9343 System BIOS
XPS 13 9343 A02 BIOS
Probleemoplossingen en verbeteringen
1. Update Fan management
2. Update Intel CPU microcode
Downloaden kan hier.

Update zojuist uitgevoerd. Ging prima.

Afbeeldingslocatie: http://files.idigi.nl/Tnet/XPS13/Media/Random/A02.png

[ Voor 14% gewijzigd door Alpha89 op 22-03-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Fan is nu regelmatiger, ik ben nu een spel aan het spelen, met 2 chrome tabs, utorrent en windows media player open en hij blaast zachtjes, normaal ging hij op max fan tijdens het simuleren van een wedstrijd van FM2015 (zonder andere progs open), wat hij nu aan het doen is ook.

Lijkt ietsje beter te zijn iig, op eerste indruk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:53
Wel typisch Ethernet gigabit wordt genoemd terwijl er geen ethernet opzit.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11-2020
StrongArmLance schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:28:
Fan is nu regelmatiger, ik ben nu een spel aan het spelen, met 2 chrome tabs, utorrent en windows media player open en hij blaast zachtjes, normaal ging hij op max fan tijdens het simuleren van een wedstrijd van FM2015 (zonder andere progs open), wat hij nu aan het doen is ook.

Lijkt ietsje beter te zijn iig, op eerste indruk,
Dus maximaal belasten met een fan die het zachtjes aan doet. Lijkt me iets meer dan 'ietsje beter', toch?
En is dat aan een oplader? Wat als alleen op batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

degoof schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:33:
[...]

Dus maximaal belasten met een fan die het zachtjes aan doet. Lijkt me iets meer dan 'ietsje beter', toch?
En is dat aan een oplader? Wat als alleen op batterij?
Ja is aardig beter, maar ik wil niet te enthousiast doen voor als het straks een beetje tegenvalt.

Fan is hetzelfde op accu als netstroom: settings op 2,2ghz en dus niet op 0,6 en allebei de koelingsyst op passief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 23:34
A02 bios geinstalleerd. Daarna netjes afgesloten, en nu start de laptop niet meer op.
Een aantal luide beeps uit de speakers(verschillende tonen) en dan begint ledjes aan de voorkant wit en oranje te knipperen. Lekker dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

JasperA1 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:29:
Ik heb deze sleeve van mini in the box: http://www.miniinthebox.c...d5.html?litb_from=sysmail

Toen voor 5,95 besteld, nu staat ie voor een kleine 7 euro. Voor 4 euro meer zou ik zeker voor de eerder genoemde case logic sleeve gaan, maar voor de echte koopjesjagers: hij past nèt aan, lekker strak, het stofje is niet helemaal mijn ding, maar hij doet zijn werk.
Die zit goed? En dan de 11,6" versie kiezen neem ik aan? Heb je groen of grijs, en een foto? :) Sorry voor het vragen vuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:41
Ik ben inmiddels zeker dat ik de XPS 13 FHD wil gaan bestellen en gaan docken ipv mijn huidige desktop.

Eisen aan een USB3 dock: 2 schermen mogelijk.
Ik kom uit op pricewatch: Targus ACP70EU (€111 bij http://www.amazon.de/Targ...kingStation/dp/B006E0W6FW) en pricewatch: Dell USB 3.0 Ultra HD Triple Video Docking D3100 (€145 met VIP en zonder btw). Iemand die ervaring heeft met een van deze twee?

Kan ik zakelijk bestellen via de VIP-kant van de website? Dell vraagt namelijk wel naar "Bedrijf waarvoor u werkt", maar geen verdere bedrijfsgegevens als KvK en BTW-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
StrongArmLance schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:18:
[...]

Die zit goed? En dan de 11,6" versie kiezen neem ik aan? Heb je groen of grijs, en een foto? :) Sorry voor het vragen vuur ;)
Ik heb deze gekocht: http://www.ebay.com/itm/W...&var=&hash=item4d29d58a74

= ~5 euro

De donkergrijze. Nog niet binnen.

[ Voor 84% gewijzigd door Mad Maniak op 23-03-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Mad Maniak schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:09:
[...]

Ik heb deze gekocht: http://www.ebay.com/itm/W...&var=&hash=item4d29d58a74

= ~5 euro

De donkergrijze. Nog niet binnen.
Ah coo! Ik kwam er erachter dat ik nog een 4,95 coupon had voor miniinthebox dus voor 3,98 incl verzekerd verzenden maar die lichtgrijze besteld. Niet de mooiste kleur, functioneel hoop ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
StrongArmLance schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:30:
[...]

Ah coo! Ik kwam er erachter dat ik nog een 4,95 coupon had voor miniinthebox dus voor 3,98 incl verzekerd verzenden maar die lichtgrijze besteld. Niet de mooiste kleur, functioneel hoop ik wel.
Post even een foto als hij binnen is. Zal ik ook doen.
(Ik heb ook een hele sloot goedkope adaptertjes van eBay gehaald: USB->ethernet, mini display->HDMI, mini display->VGA, etc.)

Een paar algemene opmerkingen over de XPS 13:
Ik heb twee XPS 13 in huis (er gaat er één terug). Bij het vergelijken vielen me de volgende dingen op:

1. Het beeldscherm van de ene is veel warmer dan die van de andere (met calibratie gelijk te trekken, maar toch opvallend)
2. De touchpad van de ene vind ik véééél fijner dan die van de andere. Gladder, gevoeliger.
3. Het aluminium van het deksel is van de ene iets donkerder / ruwer dan die van de andere.
4. De fan van de ene maakt wel een ratel-geluid als hij op max load draait en ik kantel de laptop, maar de fan van de andere totaal niet.
5. Het knopje voor de accu-indicatie is op de een buitengewoon moeilijk in te drukken. Bij de ander gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Mad Maniak schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:33:
[...]

Post even een foto als hij binnen is. Zal ik ook doen.
(Ik heb ook een hele sloot goedkope adaptertjes van eBay gehaald: USB->ethernet, mini display->HDMI, mini display->VGA, etc.)

Ik heb twee XPS 13 in huis (er gaat er één terug). Bij het vergelijken vielen me de volgende dingen op:

1. Het beeldscherm van de ene is veel warmer dan die van de andere (met calibratie gelijk te trekken, maar toch opvallend)
2. De touchpad van de ene vind ik véééél fijner dan die van de andere. Gladder, gevoeliger.
3. Het aluminium van het deksel is van de ene iets donkerder / ruwer dan die van de andere.
4. De fan van de ene maakt wel een ratel-geluid als hij op max load draait en ik kantel de laptop, maar de fan van de andere totaal niet.
5. Het knopje voor de accu-indicatie is op de een buitengewoon moeilijk in te drukken. Bij de ander gaat het prima.
Kijk eens waar ze gemaakt zijn? In een ander land toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zijn het allebei dezelfde uitvoeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:07:
[...]

Zijn het allebei dezelfde uitvoeringen?
Ik spreek even voor Mad Maniak, het zijn allebei de FHD i5 versies. Alleen de ene is met meer korting besteld :)

en @Mad Maniak, ik zal foto's maken zodra die binnenkomt. Ik hoop deze week nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperA1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11-2024
StrongArmLance schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:18:
[...]

Om al je vragen met een foto te beantwoorden: Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2rz428y.jpgAfbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/24b9pwx.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door JasperA1 op 23-03-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
Dikkie schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:02:
A02 bios geinstalleerd. Daarna netjes afgesloten, en nu start de laptop niet meer op.
Een aantal luide beeps uit de speakers(verschillende tonen) en dan begint ledjes aan de voorkant wit en oranje te knipperen. Lekker dan :(
Heb je al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ik heb de Dell XPS 13 afgelopen weekend ook besteld, prachtig ding! Leverdatum staat op 14 April maar daar kan ik wel mee leven.

Als ik de ervaringen zo hier en daar lees is de auto-brightness niet uit te zetten, is dit inmiddels opgelost met de laatste bios update (A02)? Aangezien ik dat niet in de changelog kan terugvinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Rprp schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:55:
Als ik de ervaringen zo hier en daar lees is de auto-brightness niet uit te zetten, is dit inmiddels opgelost met de laatste bios update (A02)? Aangezien ik dat niet in de changelog kan terugvinden..
Nee, maar ik heb er zelf nog niks van gemerkt. Ik zou het verschil in ieder geval niet merken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

JasperA1 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:48:
[...]

Om al je vragen met een foto te beantwoorden: [afbeelding][afbeelding]
Ziet er netjes uit, dankje. Lichtgrijs is mooier dan ik dacht :)
Rprp schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:55:
Ik heb de Dell XPS 13 afgelopen weekend ook besteld, prachtig ding! Leverdatum staat op 14 April maar daar kan ik wel mee leven.

Nog niet opgelost.

Ik speel nu Borderlands 2 GOTY edition, gaat prima vooralsnog. Niet op native natuurlijk, maar toch.

Edit: had borderlands per ongeluk 2x runnen, zelfs dat lukt

[ Voor 47% gewijzigd door StrongArmLance op 23-03-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
degoof schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:53:
[...]

Heb je al een oplossing?
Ja, sorry voor het late melden, maar ik heb om 1:30 in de nacht de stoute schoenen aangetrokken en toch de schroevendraaier gepakt. Accu kabel los priegelen en de CMOS batterij loshalen. Even de power button indrukken voor 5 seconden en dan alles weer aansluiten.
BIOS gecleared en alles werkt weer.(wel even tijd opnieuw instellen etc).

Lijkt er dus op dat de BIOS settings corrupt waren.
So far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:07
[...]

En concentreert al deze inferieuriteit zich in één van de laptops of is het verdeeld over de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinus0
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-02-2023
Hi folks,

ik heb inmiddels biosversie A02 geinstalleerd maar er is een stemmetje in mijn achterhoofd opgedoken dat een beetje bang wordt van de processor temps, heb net evensnel de 80 aangetikt, (gemeten met HWMonitor) dat is wel een beetje beangstigend hoog naar mijn smaak. het raarste is nog dat de fan volgens mij niet is aangeslagen, tenzij er ineens noctua's inzitten maar guess not...
iemand anders dit al gemerkt?

toedels,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
majic schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:41:
[...]

Kijk eens waar ze gemaakt zijn? In een ander land toevallig?
Ze zijn beiden vanuit China verstuurd. Ik weet niet waar ik meer informatie kan vinden dan dat.

Volgens mij zijn de mogelijkheden:
1) Normale productie-afwijking (geen scherm is gelijk)
2) Andere productielijn (ander land / andere fabriek / ander apparaat)
3) Andere componenten (misschien gebruiken ze 2 touchpads, en is de ene gewoon wat beter dan de andere... eventueel om tekorten op te vullen door de grote vraag naar de XPS 13)

Beide laptops hebben nadelen en voordelen. Er is er niet één absoluut superieur.

Ik heb ze nog allebei tot woensdag, dus bij vragen moet je snel zijn...
(Ik kan bijv. hardware ID's en dergelijke opzoeken.)

Zoals StrongArmLance al zei: beiden de FHD/256GB/8GB versie.

Edit: de bios update werkt super trouwens - mijn fan maakt amper geluid!

Edit 2: qua games is het een redelijk apparaat... Valt niks tegen, maar toch. Civ 5 gaat goed, Beyond Earth gaat redelijk, Cities - Skylines moeizaam. Het is echt behelpen (ik ga denk ik een losse desktop erbij nemen).

[ Voor 18% gewijzigd door Mad Maniak op 23-03-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Omdat er geen kortingen meer in de lucht hangen en ik bij Dell geen aanvullende kwantum korting heb kunnen bedingen (mijn collega wil er ook 1) heb ik na 1,5 maand wachten toch maar de xps13 touch I7 met 10% korting besteld......
Vandaag stond de status op verzonden, dat klinkt in vergelijking met andere ervaringen erg snel. Wanneer kan ik hem hier verwachten? Hij wordt verzonden vanuit China, hoe zit het eigenlijk met de invoerrechten? Worden die door UPC betaald of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
pandit schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:09:
[...]

Vandaag stond de status op verzonden, dat klinkt in vergelijking met andere ervaringen erg snel. Wanneer kan ik hem hier verwachten? Hij wordt verzonden vanuit China, hoe zit het eigenlijk met de invoerrechten? Worden die door UPC betaald of zo?
Na verzending duurt het ongeveer een week. Invoerrechten zijn al voldaan door Dell.
Veel plezier met je nieuwe laptop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
Dikkie schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:45:
[...]

Ja, sorry voor het late melden, maar ik heb om 1:30 in de nacht de stoute schoenen aangetrokken en toch de schroevendraaier gepakt. Accu kabel los priegelen en de CMOS batterij loshalen. Even de power button indrukken voor 5 seconden en dan alles weer aansluiten.
BIOS gecleared en alles werkt weer.(wel even tijd opnieuw instellen etc).

Lijkt er dus op dat de BIOS settings corrupt waren.
So far so good.
Eeeekssss, en weg is de garantie!?
Jeetje, ik hoop de mijn gauw binnen te hebben, maar door jouw verhaal wordt de nieuwe bios updaten wel een 'spannend' verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
degoof schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:29:
[...]

Jeetje, ik hoop de mijn gauw binnen te hebben, maar door jouw verhaal wordt de nieuwe bios updaten wel een 'spannend' verhaal.
Mijn bios updaten ging prima. Net zoals bij velen anderen neem ik aan dus het hoeft niet zo te zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
[...]

Garantie verloopt niet door hem open te maken. Dell heeft zelfs zelf de onderhoudshandleiding online gezet (daar staat in hoe je hem open maakt).
Aangenomen dat je niks stuk maakt, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
[...]

Nee hoor. zitten geen warranty stickers op en je mag de case gewoon openmaken .Echt soepel gaat het niet maar is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
Stel, over 2 á 3 jaar, accuduur wordt minder. Valt de accu eigenlijk te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
degoof schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 06:51:
Stel, over 2 á 3 jaar, accuduur wordt minder. Valt de accu eigenlijk te vervangen?
In de Dell Power Manager zit zelfs een knop om een vervangende accu te bestellen, dus dan lijkt het me dat ie wel te vervangen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
stinus0 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:38:
Hi folks,

ik heb inmiddels biosversie A02 geinstalleerd maar er is een stemmetje in mijn achterhoofd opgedoken dat een beetje bang wordt van de processor temps, heb net evensnel de 80 aangetikt, (gemeten met HWMonitor) dat is wel een beetje beangstigend hoog naar mijn smaak. het raarste is nog dat de fan volgens mij niet is aangeslagen, tenzij er ineens noctua's inzitten maar guess not...
iemand anders dit al gemerkt?

toedels,
Volgens Intel mag de i7 maximaal 105 graden worden. Daar zit je nog wel een stukje vanaf, zeker als de koeling niet maximaal aan het blazen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Dikkie schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:50:
[...]

Nee hoor. zitten geen warranty stickers op en je mag de case gewoon openmaken .Echt soepel gaat het niet maar is goed te doen.
Dat vind ik een groot voordeel van Dell. Ze weten dat 9/10 Dell kopers in de IT wereld zitten. Als ze ze nou bij de Media Markt zouden verkopen zaten er wel Warrenty stickers op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tjoekie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:24:
[...]

Volgens Intel mag de i7 maximaal 105 graden worden. Daar zit je nog wel een stukje vanaf, zeker als de koeling niet maximaal aan het blazen was.
Idem voor de i5, ook maximaal 105 graden. Volgens mij heb ik gister een keer 81% aangetikt.

Over de touchpad, ik was altijd een vervent muisgebruiker. Maar gezien dit een mobiel systeem is ben ik de touchpad wat intensiever aan het gebruiken. Wat een verschil met de touchpads van een paar jaar geleden, begin ook al te wennen aan de multigesture optie zoals scrollen en zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
artharpe schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:49:
[...]

Idem voor de i5, ook maximaal 105 graden. Volgens mij heb ik gister een keer 81% aangetikt.

Over de touchpad, ik was altijd een vervent muisgebruiker. Maar gezien dit een mobiel systeem is ben ik de touchpad wat intensiever aan het gebruiken. Wat een verschil met de touchpads van een paar jaar geleden, begin ook al te wennen aan de multigesture optie zoals scrollen en zoomen.
Eigenlijk is het meer voor het Windows 10 topic, maar er komen nog meer gestures aan.

http://www.windowscentral...tures-precision-touchpads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
Ik heb zonet een XPS13 FHD - 8GB besteld bij Dell. Het lijkt me een zeer net toestel!
Deze zal gaan dienen als vervanging voor mijn Macbook Air.

Verzending op 07/04 volgens de website, afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Oplader was kapot gegaan (zat een gat in..., deed het nog wel), ik contacteer Dell, krijg gelukkig meteen een nieuwe, handelen erg snel :) Tevreden dus, met de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Ik wil graag even wat melden. Ik heb eerst de QHD versie gehad. Vanaf het moment dat ik de laptop voor het eerst had opgestart kwamen de eerste irritaties al naar boven. Een zeer vervelende fan geluid. Ik had verder mijn laptop ingesteld (installeren etc) en kwam tot de conlcusie dat:

Fannoise :(
Batterijduur slecht
Scaling in sommige applicaties verschrikkelijk (meer windows/software probleem)
Touchscreen is werkt gewoon niet fijn (wel echt geprobeerd)
Glanzend scherm is niet mijn ding (reflecties)

Ik heb die dus teruggestuurd en heb nu een FHD versie.

Geen last van de fan :)
Batterijduur zeer goed
Geen last meer van scaling
Mat scherm --> Blije Omniferious :)

Al met al ben ik zeer blij met mijn XPS13 (mat) en het heeft ook slechts ~800 euro gekost terwijl de QHD mij 1400 euro gekost had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Omniferious schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:47:
Ik wil graag even wat melden. Ik heb eerst de QHD versie gehad. Vanaf het moment dat ik de laptop voor het eerst had opgestart kwamen de eerste irritaties al naar boven. Een zeer vervelende fan geluid. Ik had verder mijn laptop ingesteld (installeren etc) en kwam tot de conlcusie dat:

Batterijduur slecht

Batterijduur zeer goed

Al met al ben ik zeer blij met mijn XPS13 (mat) en het heeft ook slechts ~800 euro gekost terwijl de QHD mij 1400 euro gekost had!
Dat waren voor mij ook de zaken die de doorslag gaven (m.u.v. de fan noise). Batterijduur is bij mij goed zelfs met Chrome, zal eens een test doen hoe lang dit daaddwerkelijk is. De iPad was altijd behoorlijk aan het kannabaliseren op mijn laptop verbruik maar met de XPS13 is dat weer nihil geworden. Matte scherm in de zon doet het aardig, fikse verbetering t.o.v. glanzend scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Hoe vinden jullie het verschil in kleurweergave? Is er een verchil te zien tussen de 2? Of zul je ze dan echt naast elkaar moeten zetten om groot verschil te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-04-2020
FHD/i7 5600/256GB/8GB

Even schrikken van de grootte, maar went snel en erg blij met stuk kleiner footprint. Fan slaat af en toe een paar seconden aan tijdens installatie, tijdens Netflix nog niet gehoord.

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/jmitf2f5z/DSC_0006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/fegb62bdh/DSC_0005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
Omniferious schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:47:

Batterijduur slecht

Batterijduur zeer goed

Was dat retourneren een dure grap? Qhd is naar me onderweg, in geval dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
degoof schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:00:
[...]

Binnen 2 weken is retourneren gratis (de UPS haalt hem gratis op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ik ga nu even muggenziften/mierenneuken/wat voor ander insect je er dan ook voor wil gebruiken; maar als ik mijn oor dicht bij het systeem/toetsenbord hou dan hoor ik een zacht mechanisch geluid, wat nog harder is wanneer de oplader erin zit. Is dit gewoon het systeem wat werkt, of is er mogelijk iets mis?

Je hoort het in principe niet, dus geen probleem, maar als het niet hoort is dat fijn om iig te weten.

[ Voor 14% gewijzigd door StrongArmLance op 25-03-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
StrongArmLance schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:15:
Ik ga nu even muggenziften/mierenneuken/wat voor ander insect je er dan ook voor wil gebruiken; maar als ik mijn oor dicht bij het systeem/toetsenbord hou dan hoor ik een zacht mechanisch geluid, wat nog harder is wanneer de oplader erin zit. Is dit gewoon het systeem wat werkt, of is er mogelijk iets mis?

Je hoort het in principe niet, dus geen probleem, maar als het niet hoort is dat fijn om iig te weten.
Dit is normaal. Mijn beide XPS 13's hebben het.
Het is een zeer minimale vorm van 'coil whine' - electronisch gezoem. Ik merk dat het harder wordt als: de SSD hard werkt (kopieer iets van een USB naar de SSD toe) of als het scherm uit valt (na lang niks doen... heel apart).

Zoals gezegd normaal. Bij mij is het zo zacht dat ik het alleen hoor in een absoluut stille kamer met mijn oor dichtbij de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Mad Maniak schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:11:
[...]

Dit is normaal. Mijn beide XPS 13's hebben het.
Het is een zeer minimale vorm van 'coil whine' - electronisch gezoem. Ik merk dat het harder wordt als: de SSD hard werkt (kopieer iets van een USB naar de SSD toe) of als het scherm uit valt (na lang niks doen... heel apart).

Zoals gezegd normaal. Bij mij is het zo zacht dat ik het alleen hoor in een absoluut stille kamer met mijn oor dichtbij de laptop.
Dankje :)
Misschien moet je ze allebei houden om dit soort testjes te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
Daan87423 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:47:
[...]

[...]

Hoe vinden jullie het verschil in kleurweergave? Is er een verchil te zien tussen de 2? Of zul je ze dan echt naast elkaar moeten zetten om groot verschil te zien?
De QHD ziet er veel mooier uit, maar dat komt ook omdat het een glanzend scherm is. Je ziet duidelijk een verschil! Ik ben alleen geen fan van een glanzend scherm op een laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
degoof schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:00:
[...]

Je hebt 2 weken te tijd om het te retourneren (je mag er dus twee weken mee spelen). Gelukkig is de retourservice zeer goed, aangezien dit in Nederland zit. Nadat er een afspraak was gemaakt met UPS kwamen ze dit ophalen en vervolgens heeft Dell geld overgemaakt en aan mij gevraagd of deze aangekomen was. Zeer goed.

Daarentegen support voor het aankoopproces is schandalig, dan wordt je verbonden met totaal onvriendelijke "indiërs" die niet eens naar je luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Omniferious schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:14:
[...]

Je hebt 2 weken te tijd om het te retourneren (je mag er dus twee weken mee spelen). Gelukkig is de retourservice zeer goed, aangezien dit in Nederland zit. Nadat er een afspraak was gemaakt met UPS kwamen ze dit ophalen en vervolgens heeft Dell geld overgemaakt en aan mij gevraagd of deze aangekomen was. Zeer goed.

Daarentegen support voor het aankoopproces is schandalig, dan wordt je verbonden met totaal onvriendelijke "indiërs" die niet eens naar je luisteren.
Ook mijn ervaring. De hardware support is top, snelle antwoorden en gewillig je te helpen.

Maar de Dell Chat, daar heb je die gozer Mohammed, wat een... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

StrongArmLance schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:16:
[...]
Maar de Dell Chat, daar heb je die gozer Mohammed, wat een... 8)7 |:(
Haha! Dit heb ik dus ook! _/-\o_
Het probleem is, via elke manier dat je contact opneemt met Dell heb je die Mohammed weer, het lijkt wel alsof hij de enige is die er werkt. Ik heb nog nooit zo'n gedemotiveerde klantenservice gezien! 8)7

De Dell XPS 13 is toch ook al een tijd te koop in Amerika, zijn daar ook veel van deze problemen mbt de fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
MiliaanR schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:20:
[...]

Haha! Dit heb ik dus ook! _/-\o_
Het probleem is, via elke manier dat je contact opneemt met Dell heb je die Mohammed weer, het lijkt wel alsof hij de enige is die er werkt. Ik heb nog nooit zo'n gedemotiveerde klantenservice gezien! 8)7

De Dell XPS 13 is toch ook al een tijd te koop in Amerika, zijn daar ook veel van deze problemen mbt de fan?
De problemen met de fan zijn inmiddels opgelost (bios update). Tenminste, als je bedoelt dat hij zo vaak aan ging.
De ratel is er helaas nog bij sommigen... dat is een hardware probleem.

Die Mohammed is trouwens echt een kneus eerste klas. Ik had een hele dikke klachtenmail geschreven, raden wie daar de reactie op gaf. Mohammed.
Hij zei dat hij hem aan een leidinggevende had gegeven maar ik steek mijn hand er voor in het vuur dat dat onzin is. Ik zal de brief hieronder bijvoegen - hopelijk leest Dell hem dan ook.

(De tweede XPS is inmiddels opgehaald door de UPS trouwens... :'( )

Brief aan Dell:
Geachte lezer,

Ik wil graag een officiële klacht indienen tegen één van uw medewerkers. Graag zou ik hier ook een officiële reactie van de desbetreffende leidinggevende over ontvangen.

Meerdere keren heb ik geprobeerd via de online chat antwoorden op mijn vragen te krijgen. Ik ben, zonder uitzondering, niet één keer correct geholpen. Vooral één medewerker genaamd Mohammed Haddad gedraagt zich ronduit afschrikwekkend.

Wanneer de heer Haddad een vraag gesteld wordt geeft hij óf geen antwoord, en wordt de verbinding direct verbroken, óf hij geeft een standaardantwoord en verbreekt de verbinding direct nadien. Er is dus geen mogelijkheid tot reactie. Wanneer er opnieuw met de chat verbonden wordt verbreekt de heer Haddad vervolgens wederom direct de verbinding - hij is klaarblijkelijk niet bereid Dell haar klanten te woord te staan.

Dit digitale equivalent van de hoorn er op gooien heb ik, werkelijk waar, nog nooit op deze manier meegemaakt, en het is geen uitzondering bij Dell - dit gebeurt constant bij jullie online chat. (Ik raad een leidinggevende aan zelf eens te verbinden met de chat om het zelf mee te maken.)

Ik hoop ten zeerste dat jullie de medewerkers van jullie chatdienst, en de kwaliteitscontrole ervan, eens grondig onder de loep zullen nemen - het zou de klantvriendelijkheid ten goede komen. Dit kan echt niet.

Met vriendelijke groet,
Heb je hulp nodig? Doe jezelf een plezier en bel 020-674 4200. Daar wordt je uiterst vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan (alleen een irritant keuzemenuutje doorworstelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edd997
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-07 02:10
Hier ook, die Mohammed Haddad mogen ze van mij direct ontslaan, wat een onbeschoft persoon is dat zeg! Je verwacht zoiets totaal niet. De gehele service wordt hier direct teniet gedaan, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeBsZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-08 15:44
Ik heb Mohammed Haddad ook twee keer gehad op de chat, en beide keren werd na mijn vraag de verbinding verbroken. Als dat zou gebeuren zei hij van te voren, dan zou ik een email krijgen. Die heb ik ook nooit gezien.

Mijn vermoeden is dat hij betaald krijgt per "ticket". Hoe sneller hij ons afwerkt, hoe meer tickets hij op een dag heeft afgewerkt en hoe minder hij hoeft te doen op een dag. Ze zouden een rating system moeten toevoegen die bepaald of hij de ticket heeft afgewerkt of niet.

Werkelijkwaar schandalig. Hoeveel meer laptops ze zouden verkopen als ze hem ontslagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Een tijdje terug was ik hier aan het klagen over hoeveel mijn xps13 z'n fan aanzette. Ik heb hem toen teruggestuurd en een nieuwe gekocht.
Ik ben blij om te zeggen dat deze dat probleem niet heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
eijsenga schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:52:
FHD/i7 5600/256GB/8GB

Even schrikken van de grootte, maar went snel en erg blij met stuk kleiner footprint. Fan slaat af en toe een paar seconden aan tijdens installatie, tijdens Netflix nog niet gehoord.

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke sleeve is dat (merk Thule, maar welk type en size) en hoe bevalt deze? Moet zeggen dat het uitzoeken van een sleeve best lastig is. Op de Dell site kan ik de sleeve niet meer vinden. Het liefst heb ik een hardcase achtig iets met nog ruimte voor de lader en muis en wat displayport kabels. Als iemand nog tips heeft hoor ik dat graag, wel met enige motivatie waarom die sleeve dan goed is, bijvoorbeeld tight fit, ruimte voor accesoires, stevig etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Laatst online: 12-09 23:04
Ik heb een klacht getweet naar @Dell en @Dellcares, dit is de Amerikaanse tak over hun chatmedewerkers in Nederland. Binnen de korste keren kreeg ik meteen een tweet terug van Dell Nederland met excuses.

Gewoon hogerop zoeken. Desnoods een paar tweets richting @aongusatdell, dit is de EMEA CEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Je moet in principe de chat overslaan en direct hardware support mailen, of bellen naar mad maniaks nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
edd997 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 00:16:
Hier ook, die Mohammed Haddad mogen ze van mij direct ontslaan, wat een onbeschoft persoon is dat zeg! Je verwacht zoiets totaal niet. De gehele service wordt hier direct teniet gedaan, erg jammer.
Heb ook wel eens een aanvaring gehad met deze medewerker. Hij zegde mij een prijs toe via de chat en uiteindelijk bleek de factuur een stuk hoger te zijn. Toen ik daarover klaagde was meneer Haddad ineens niet meer te bereiken.

Zonde van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
Jeetje,
Zijn er ook nog Tweakers die gewoon blij zijn met hun XPS 13 QHD? Dus waarbij de laptop probleemloos doet wat ie moet doen?
(is natuurlijk altijd gevaarlijk om fora te bezoeken, er wordt immers gemakkelijker geklaagd)

Even een tegen geluid over die Mohamed,

Ik had een mail gestuurd waarin ik vertelde dat ik een code had die op één of andere manier niet verzilverd werd. Kreeg ik van hem een offerte met daarin 10% korting.
Dus die Mohamed kan bij mij niet stuk

Even een mee geluid over die chat... inderdaad, die worden soms zeer bruut afgekapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
Omniferious schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:14:
[...]

"twee weken mee spelen" --> BIOS updaten valt daar ook onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
degoof schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:52:
[...]

"twee weken mee spelen" --> BIOS updaten valt daar ook onder?
Geen idee, ik ben geen Dell medewerker, misschien kan Mohammed je helpen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-04-2020
artharpe schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:14:
[...]

Welke sleeve is dat (merk Thule, maar welk type en size) en hoe bevalt deze? Moet zeggen dat het uitzoeken van een sleeve best lastig is. Op de Dell site kan ik de sleeve niet meer vinden. Het liefst heb ik een hardcase achtig iets met nog ruimte voor de lader en muis en wat displayport kabels. Als iemand nog tips heeft hoor ik dat graag, wel met enige motivatie waarom die sleeve dan goed is, bijvoorbeeld tight fit, ruimte voor accesoires, stevig etc.
Link naar site van Thule: http://www.thule.com/nl-n...hoes-_-tl_tsse-2111-black

Ik heb deze sleeve aangeschaft na een tip van SeBsZ. Past precies, zou het geen tight fit noemen. Aan de zijkant een vakje, waar je precies de adapter in kwijt kan. Kwalitatief goede sleeve, aardig wat padding/stevigheid. Waterbestendig is het ding ook nog. Ik vind het de prijs waard.

Pricewatch: pricewatch: THULE Subterra 11" Sleeve

[ Voor 0% gewijzigd door eijsenga op 26-03-2015 10:37 . Reden: Past perfect veranderd in past precies. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeBsZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-08 15:44
Ben blij dat je blij bent met de sleeve naar aanleiding van mijn tip. Ik gebruik hem ook met plezier. Hij zit lekker perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
degoof schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:47:
Jeetje,
Zijn er ook nog Tweakers die gewoon blij zijn met hun XPS 13 QHD? Dus waarbij de laptop probleemloos doet wat ie moet doen?
(is natuurlijk altijd gevaarlijk om fora te bezoeken, er wordt immers gemakkelijker geklaagd)

Even een tegen geluid over die Mohamed,

Ik had een mail gestuurd waarin ik vertelde dat ik een code had die op één of andere manier niet verzilverd werd. Kreeg ik van hem een offerte met daarin 10% korting.
Dus die Mohamed kan bij mij niet stuk

Even een mee geluid over die chat... inderdaad, die worden soms zeer bruut afgekapt.
Ja, ik. Werkt prima. Alhoewel ik wel de resolutie terug geschroeft hebt naar 1080p.

Voor de rest werkt alles vlekkeloos. Heb wel van alles de laatste updates geïnstalleerd die via Dell.com te downloaden zijn. Dell updater geeft je namelijk niet direct de laatste versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 12:53
Ik heb een paar dagen geleden ook n XPS 13 besteld en ben nu op zoek naar een sleeve/laptoptas en een mini displayport naar hdmi/vga adapter. En ik dacht, is het niet eens tijd voor een accessoires-thread van deze laptop?

Er komen goeie suggesties langs in deze thread maar het is een beetje behelpen met het vinden van deze suggesties.
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Let op:
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.