Ah oke. In een thread op het forum van DELL zelf waren een aantal mensen aan het klagen over het lawaai van de fan, maar hier hoef ik mij dus geen zorgen over te maken?Breezers schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:43:
[...]
mwah, standaard staat energiebeheer op balanced en dan blijft de fan redelijk snel en lang blazen.
Als je energiebeheer op silent zet, dan blijven de temps prima en gaat je fan niet meer zo snel aan.
Dus: standaard veel en snel blazen, met een andere setting geen geluid meer, alleen bij stress
Door het geklungel van Dell, maar gekozen voor iets anders.
Een HP Elitebook 850 G2.
Een HP Elitebook 850 G2.
Okjonasross schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:52:
Een HP Elitebook 850 G2.
Hoi!
Verwijderd
Iemand ook last van dat bij gebruik van headphones het geluid onwijs hard staat bij een lage volume niveau?
Ik heb de nieuwe XPS 13 QHD i7 nu bijna een week en er is eigenlijk maar 1 ding wat me echt ongelofelijk stoort. Wanneer ik het touchpad aanraak en een minimale beweging maak; reageert de muis pas nadat ik 20 pixels een bepaalde kant op ga. Het is geen timing issue, ik kan kleine rondjes draaien zonder dat de muis reageert todat ik een bepaalde treshold over ga en daarna is de tracking geweldig.
In bijvoorbeeld de BIOS doet de touchpad exact wat ik zou willen; de muis beweegt vanaf het moment wanneer ik een op de touchpad gelegde vinger beweeg.
Al uren heb ik gezocht naar alternatieve drivers of registry settings om die initiële vertraging naar 0 te zetten. Als Linux distros het straks doen zonder de eventuele audio issues, moet ik dat maar eens gaan proberen...
Iemand dezelfde ervaring, of heb ik je nu op iets gewezen wat je vanaf nu ook gaat storen
In bijvoorbeeld de BIOS doet de touchpad exact wat ik zou willen; de muis beweegt vanaf het moment wanneer ik een op de touchpad gelegde vinger beweeg.
Al uren heb ik gezocht naar alternatieve drivers of registry settings om die initiële vertraging naar 0 te zetten. Als Linux distros het straks doen zonder de eventuele audio issues, moet ik dat maar eens gaan proberen...
Iemand dezelfde ervaring, of heb ik je nu op iets gewezen wat je vanaf nu ook gaat storen

Probeer de touchpad eens met een vochtig doekje te reinigen (gelezen dat dat kan helpen bij de XPS 13).
[ Voor 36% gewijzigd door Mad Maniak op 06-03-2015 02:21 ]
En wat moeten wij met deze informatie?jonasross schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:52:
Een HP Elitebook 850 G2.
knip maar don't feed the troll.
On topic, ik volg het onderwerp al een tijdje maar de eerste scheurtjes in het success van de XS 13 zijn dus al een feit. Vooral het constant blazen van een fan lijkt me behoorlijk irritant. De FHD i5 met 8GB geheugen lijkt zo'n goede deal maar nu toch maar ff wachten. Na ja de codes zijn iig binnen.
[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 07-03-2015 12:20 ]
Iemand doodmaken met een blije mus.....
Ik heb echt 0 last van de fan sinds de laatste BIOS update, hoor hem echt nooit.
gebruik hier de volgende keer het mooie handje bovenaan het topic voor.darthdrinker schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:43:
[...]
Ja die gast verschrikkelijk irritante reactie, die laptop is ook nog eens volstrekt niet vergelijkbaar met de XPS13, maar don't feed the troll.
On topic, ik volg het onderwerp al een tijdje maar de eerste scheurtjes in het success van de XS 13 zijn dus al een feit. Vooral het constant blazen van een fan lijkt me behoorlijk irritant. De FHD i5 met 8GB geheugen lijkt zo'n goede deal maar nu toch maar ff wachten. Na ja de codes zijn iig binnen.
Die is trouwens vergelijkbaar met de XPS 15. Dit is een topic over beide types.
(Intel® Core™ i7-5500U - 1,8kg - mat scherm - AMD Radeon™ R7 M260X - 4G).
Ben alvast benieuwd, tijd voor een review volgende week.
Wat moet je met deze informatie? Wel, hopelijk keizen méér mensen voor andere opties dan Dell.
Ze hebben daar hun zaakjes niet op orde, antwoorden niet op mails, prijzen gaan alle kanten op, véél klachten, weinig informatie, slechte werkende website,...
Ik had enorm véél interesse in de xps 15 maar deze is volledig verdwijnen.
[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 07-03-2015 12:21 ]
Ik draai ook A01 en hoor de fan nooit. Misschien dat andere mensen continue PI aan het berekenen zijn, maar bij normaal gebruik heb ik er echt geen last van (fan).Infinion schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:19:
Ik heb echt 0 last van de fan sinds de laatste BIOS update, hoor hem echt nooit.
Same. Soms switch ik via Dell command nog wel eens naar ultraperformance, maar anders ook geen last.Post-Human schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 01:55:
[...]
Ik draai ook A01 en hoor de fan nooit. Misschien dat andere mensen continue PI aan het berekenen zijn, maar bij normaal gebruik heb ik er echt geen last van (fan).
Ik hoopte aanvankelijk ook op een fhd versie, maar zie nu wel echt de waarde van een qhd scherm. Als ik hem naast de Vaio pro 13 van mijn vriendin leg merk je dat duidelijk.
Inderdaad nog wel wat bugs met scholing, maar verwacht dat dit nog wel iets bijstelt. En anders: even opnieuw opstarten als je switcht naar multimonitor set-up. Op mijn bureau heb ik een U2415 staan, mooie combi van kleine bezels!
Voor alsnog ben ik erg tevreden en kan hij mijn oude desktop goed vervangen.
Het zal wel psychisch zijn oid, maar na de Bios update naar A01 lijkt het alsof de laptop erg traag is geworden ? opstarten duurt langer en applicaties geven nu een draaiend wacht icoontje (wat ik eerder volgens mij niet had)
Is er een manier om je bios te downgraden ?
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Ik zag een optie in de BIOS om downgraden toe te staan en volgens mij stond die ook aan al. Dus ik vermoed dat het kan!Breezers schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 11:26:
Het zal wel psychisch zijn oid, maar na de Bios update naar A01 lijkt het alsof de laptop erg traag is geworden ? opstarten duurt langer en applicaties geven nu een draaiend wacht icoontje (wat ik eerder volgens mij niet had)
Thanks, de optie in de bios is kennelijk om aan te geven dat downgraden mag en deze staat standaard al aan.Post-Human schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 11:40:
[...]
Ik zag een optie in de BIOS om downgraden toe te staan en volgens mij stond die ook aan al. Dus ik vermoed dat het kan!
Ik heb zojuist via de Dell website (bios, Other versions available) de oude versie kunnen flashen.
Nog niet echt het idee dat dit heeft geholpen, al heb ik nog steeds het idee dat alles een stuk trager is dan een paar dagen terug. Ik zie niets vreemds onder taakbeheer, maar ik ga de komende tijd wel puzzelen waar dit in kan zitten.
Edit: Opgelost ! , om nog onduidelijke redenen staat bij mij onder energiebeheer profiel Dell aangegeven bij Intel Dynamic Platform etc, dat de max TDP op netsnoer en accu maar 0,6 GHZ mag zijn

Na deze op 2,6 GHZ te hebben gezet gaat alles weer vlot
zie :http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/19620456
Na de bios update verschenen er ook onderstaande meldingen in het logboek:
Intel(R) Dynamic Platform and Thermal Framework : ESIF(8.0.10100.71) TYPE: ERROR
DPTF Build Version: 8.0.10100.71
DPTF Build Date: Sep 18 2014 11:16:17
Source File: ..\..\..\..\Sources\Policies\PassivePolicy\PassivePolicy.cpp @ line 289
Executing Function: PassivePolicy::onDomainPerformanceControlCapabilityChanged
Message: Retrieved upper P-state index limit is out of control set bounds. (P-States)
Policy: Passive Policy [3]
[ Voor 41% gewijzigd door Breezers op 07-03-2015 12:35 ]
Hier gisteren de standaard Windows 8.1 geüpgrade naar Windows 8.1. Pro. Had nog een key liggen. Verbaasde me overigens dat Dell die optie niet bood. Dat deden ze op de Latitude 10 tablet wel.
Microsoft telt zich voor zo'n upgrade overigens 150 euro (als je de upgrade doet en aangeeft dat je nog een key wilt kopen).
Maar goed, ik kan nu vrolijk Hyper-Ven. Ging ook nog best goed met een iSCSI LUN op mijn Synology.
Verbaast mij overigens dat Microsoft, BitLocker (2 go) alleen aanbiedt met Windows 8 Pro en Enterprise.
De C-schijf was bij mij al "versleuteld" maar nergens werd BitLocker genoemd. Pas toen ik de upgrade had gedaan gaf hij aan dat het met Bitlocker is encrypted.
Microsoft telt zich voor zo'n upgrade overigens 150 euro (als je de upgrade doet en aangeeft dat je nog een key wilt kopen).
Maar goed, ik kan nu vrolijk Hyper-Ven. Ging ook nog best goed met een iSCSI LUN op mijn Synology.
Verbaast mij overigens dat Microsoft, BitLocker (2 go) alleen aanbiedt met Windows 8 Pro en Enterprise.
De C-schijf was bij mij al "versleuteld" maar nergens werd BitLocker genoemd. Pas toen ik de upgrade had gedaan gaf hij aan dat het met Bitlocker is encrypted.
Daar moet je mee uitkijken. Een upgrade naar pro kan je recovery partities verwijderen. Ik had dat ooit met een samsung series 9 gedaan en alle mogelijkheden voor recovery was weg...Alpha89 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:08:
Hier gisteren de standaard Windows 8.1 geüpgrade naar Windows 8.1. Pro. Had nog een key liggen. Verbaasde me overigens dat Dell die optie niet bood. Dat deden ze op de Latitude 10 tablet wel.
Daar hebben we onze Dell Back-up stick voorblue13x schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:22:
[...]
Daar moet je mee uitkijken. Een upgrade naar pro kan je recovery partities verwijderen. Ik had dat ooit met een samsung series 9 gedaan en alle mogelijkheden voor recovery was weg...
En anders een clean install is ook niet verkeerd.
Zojuist even lol gehad met een Medisana thermometer. Kon het natuurlijk niet laten om idle en busy te gaan meten. Het resultaat is te vinden in mijn review. Zo'n Medisana kan natuurlijk nooit tippen aan een infraroodscanner... Maar goed, als je zoiets niet hebt moet je maar inventief bezig zijn
...
Je merkt toch wel dat de letters ERTYDFG de hotspot zijn als hij het warm krijgt.

Je merkt toch wel dat de letters ERTYDFG de hotspot zijn als hij het warm krijgt.
Hoe maak ik eigenlijk een recovery disk? Ik wil met de dell backup/recovery een backup maken maar ik moet hiervoor betalen? of doe ik iets verkeerd?
Update: al gevonden
[ Voor 7% gewijzigd door blue13x op 09-03-2015 15:13 ]
Verwijderd
Misschien is het handig om je oplossing te delen? Dat is wel een functie voor dit forumblue13x schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:47:
Hoe maak ik eigenlijk een recovery disk? Ik wil met de dell backup/recovery een backup maken maar ik moet hiervoor betalen? of doe ik iets verkeerd?
Welke SSD hebben jullie in de XPS 13? Sommige hebben een Liteon en andere weer een Samsung.
Twee belangrijke tips:
Backup maken van je systeem image:
1.Dell backup and recovery > Bootable backup >Factory backup. (Heb mn systeem in het engels)
Battery saver functie, waardoor je batterij eigenlijk langer meegaat.
1.Naar BIOS gaan via F2
2.Power Management>Primary battery charge config>Kies Custom> "Start at 50 & stop at 90"
Hierdoor kan je XPS de hele dag aan de lader hangen, zonder dat het "overcharged" met 100%.
1.Dell backup and recovery > Bootable backup >Factory backup. (Heb mn systeem in het engels)
1.Naar BIOS gaan via F2
2.Power Management>Primary battery charge config>Kies Custom> "Start at 50 & stop at 90"
Hierdoor kan je XPS de hele dag aan de lader hangen, zonder dat het "overcharged" met 100%.
[ Voor 20% gewijzigd door blue13x op 09-03-2015 19:12 ]
Verwijderd
Ik meen mij te herinneren dat het met nieuwe accu's in principe niet uitmaakt vanaf welk niveau t/m welk niveau je hem oplaadt.blue13x schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:51:
Twee belangrijke tips:
1.Naar BIOS gaan via F2
Maar weet dit niet zeker, mogelijk weet iemand anders hier mee van?
Ik twijfel ook een beetje...maar de optie is er.Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:12:
[...]
Ik meen mij te herinneren dat het met nieuwe accu's in principe niet uitmaakt vanaf welk niveau t/m welk niveau je hem oplaadt.
Dat maakt zeker wel uit. Ik neem aan dat Dell li-ion batterijen gebruikt en dit soort type batterijen houden er niet van om langdurig een 100% of 0% charge te hebben. Als je de laptop dus de hele dag aan de lader hebt dan sterft de laptop batterij dus langzaam af.Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:12:
[...]
Ik meen mij te herinneren dat het met nieuwe accu's in principe niet uitmaakt vanaf welk niveau t/m welk niveau je hem oplaadt.
Het wordt over het algemeen aangeraden om de accu rond de 50-70% te houden als je de laptop langdurig niet gebruikt.
Meer info en zie bijvoorbeeld table 4 voor het verschil in maximaal aantal cycli: http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries
Gaat dat niet automatisch goed tegenwoordig, dat je laptop stopt met laden tot hij weer onder de 97% is gezakt ofzo? In die veronderstelling verkeer ik wel namelijkRprp schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:44:
[...]
Dat maakt zeker wel uit. Ik neem aan dat Dell li-ion batterijen gebruikt en dit soort type batterijen houden er niet van om langdurig een 100% of 0% charge te hebben. Als je de laptop dus de hele dag aan de lader hebt dan sterft de laptop batterij dus langzaam af.
Het wordt over het algemeen aangeraden om de accu rond de 50-70% te houden als je de laptop langdurig niet gebruikt.
Meer info en zie bijvoorbeeld table 4 voor het verschil in maximaal aantal cycli: http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries
Zaterdag heb ik het FullHD i5 model besteld. Verwachtte verzenddatum is 20 maart, verwachte leverdatum 7 april. Wachten duurt lang

Ik heb inmiddels mjjn laptop ingesteld voor 50min en 80 max. Gaan anderen dit doen of gaan meesten gebruikers op tweakers 100% aanhouden?
[ Voor 7% gewijzigd door blue13x op 10-03-2015 09:59 ]
Heeft iemand enig idee hoe je bij Dell de XPS 13 kan kopen waarbij je je BTW nummer kan opgeven? En dan niet kopen als zakelijk want dan is het weer honderd euro duurder!

Ik heb een Samsung. Jij?Daan87423 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:42:
Welke SSD hebben jullie in de XPS 13? Sommige hebben een Liteon en andere weer een Samsung.
(Welke is beter?)
Gefeliciteerd met je gebruikersreview van de maand Alpha89!
Ik heb je ook een eindje op weg geholpen met mijn stem. Helaas kan ik niet meedoen, want mijn ervaring met de XPS 13 was maar 1 dag lang
Ik heb je ook een eindje op weg geholpen met mijn stem. Helaas kan ik niet meedoen, want mijn ervaring met de XPS 13 was maar 1 dag lang

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-03-2015 19:54 ]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Verwijderd
Wat voor problemen had je dan?SpeedingWilly schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:24:
Gefeliciteerd met je gebruikersreview van de maand Alpha89!![]()
Een ratelende fan. Dat is al uitgebreid besproken.
Thanks!SpeedingWilly schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:24:
Gefeliciteerd met je gebruikersreview van de maand Alpha89!![]()
Heb je inmiddels al wat anders?
Nee, ik wacht nog op mijn geld. Ik zit wel te denken aan een FullHD XPS 13, maar ik heb geen codes meer, en aanvragen kan op het moment niet.
Verwijderd
Je kunt een mailtje sturen naar de klantenservice met je verhaal, mogelijk zijn ze wel zo coulant om de VIP korting te geven.SpeedingWilly schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:23:
[...]
Nee, ik wacht nog op mijn geld. Ik zit wel te denken aan een FullHD XPS 13, maar ik heb geen codes meer, en aanvragen kan op het moment niet.
Anders heb ik nog wel een code van t/m 5 mei voor je.SpeedingWilly schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:23:
[...]
Heb ik gedaan, en ik krijg het niet voor elkaar om een code te krijgen. Wel willen ze het achteraf verrekenen, maar dat 'vertrouw' ik niet. Heb al genoeg gedonder gehad.Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:06:
[...]
Je kunt een mailtje sturen naar de klantenservice met je verhaal, mogelijk zijn ze wel zo coulant om de VIP korting te geven.
Bedankt Daan, maar ik hoef de code (nu) niet. Ik wacht eerst tot mijn geld weer terug is. Ik heb voorlopig even genoeg Dell perikelen gehad. Ergens richting April/Mei ga ik wel weer eens kijken wat ik doe.Daan87423 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:22:
[...]
Anders heb ik nog wel een code van t/m 5 mei voor je.
Ondertussen volg ik deze thread nog steeds met veel interesse, want de Dell XPS 13 (Full HD) blijft een serieuze kandidaat.
Is het bekend of de FDH versie ook last heeft van het geratel/constant aanslaan van koeling of overhitting?
Is het alleen de I7?
Is het alleen de I7?
Ik heb de i7 QHD, ik ervaar sowieso geen geratel.. Dat is volgens mij alleen bij een gebruiker hier op het forum voorgekomen.patie16 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:47:
Is het bekend of de FDH versie ook last heeft van het geratel/constant aanslaan van koeling of overhitting?
Is het alleen de I7?
Het aanslaan van de fan, ervaar ik niet als vaak, storend of luidruchtig.. De fan gaat aan onder load en soms zachtjes tijdens het opladen. Echter dit is subjectief.
Als je een geheel stille laptop wil, zou ik niet voor de XPS13 gaan, niet voor de FHD of voor de QHD; deze zijn beiden actief gekoeld. Ik verwacht geen groot verschil tussen deze versies aangezien ze beiden met redelijke processoren geleverd worden waarbij soms een fan noodzakelijk is.
Als je zeker wil zijn dat je geen "storende" fan hebt; koop een laptop met een M-5Y10...
Komt rechtstreeks uit het "Meld hier uw kortingscodes/coupons" topic. Aangezien niemand daar weet hoe VIP werkt, repost ik hem hier maar even. Stuur [Verwijderde gebruiker] maar een bedankje als je hem hebt gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:05:
Dell VIP codeMembers only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Er zijn nu blijkbaar problemen met het aanvragen van een code, dus misschien kan ik hier iemand mee blij maken
Mijn laptop is geleverd
(xps 13, FHD)
Ben alleen niet thuis
Zal vanavond mijn ervaringen posten
Ben alleen niet thuis
Zal vanavond mijn ervaringen posten
[ Voor 7% gewijzigd door StrongArmLance op 13-03-2015 11:45 ]
Dank voor de tip! Deze code werkte in combinatie met een nieuwe code die ik recent had ontvangen. 8 GB / 256 GB / i5 / FHD besteld.Daan87423 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:01:
[...]
Komt rechtstreeks uit het "Meld hier uw kortingscodes/coupons" topic. Aangezien niemand daar weet hoe VIP werkt, repost ik hem hier maar even. Stuur [Verwijderde gebruiker] maar een bedankje als je hem hebt gebruikt.

Netjes, ik heb precies dezelfde configuratie met prijs besteld. Komt dinsdag aan, tijd kan niet snel genoeg gaan

Tip: Deze Dell muis past qua formaat/kleuren perfect bij de XPS 13 (vooral de FHD). Ligt volgens reviews lekker in de hand, reageert goed en werkt uitstekend in combinatie met Windows 8(.1). Werkt via Bluetooth dus je hebt geen last van die onhandige Unifying USB sticks die je bij Logitech erbij krijgt.
[ Voor 10% gewijzigd door tweegroenethee op 13-03-2015 12:24 ]
A.s. september heb ik een laptop nodig en een Dell XPS 13 i5 FHD lijkt mij een goede keuze.
Aangezien ik twee VIP codes kan combineren en BTW kan terugkrijgen door een kennis de laptop te laten bestellen, komt dit op een mooi bedrag.
Ik twijfel alleen of deze ook als desktop te gaan gebruiken (geen gedoe met programma's dubbel installeren, synchroniseren e.d.). pricewatch: Dell USB 3.0 Ultra HD Triple Video Docking D3100 lijkt mij een goede oplossing zodat ik de laptop kan aansluiten en dicht kan laten liggen. Ik werk met twee schermen, die zou ik dan via HDMI/DVI en VGA aansluiten.
Ik kan mij echter voorstellen dat het niet goed is voor de levensduur van de batterij en de airflow om de laptop veel te docken. Iemand hier een tip voor?
Aangezien ik twee VIP codes kan combineren en BTW kan terugkrijgen door een kennis de laptop te laten bestellen, komt dit op een mooi bedrag.
Ik twijfel alleen of deze ook als desktop te gaan gebruiken (geen gedoe met programma's dubbel installeren, synchroniseren e.d.). pricewatch: Dell USB 3.0 Ultra HD Triple Video Docking D3100 lijkt mij een goede oplossing zodat ik de laptop kan aansluiten en dicht kan laten liggen. Ik werk met twee schermen, die zou ik dan via HDMI/DVI en VGA aansluiten.
Ik kan mij echter voorstellen dat het niet goed is voor de levensduur van de batterij en de airflow om de laptop veel te docken. Iemand hier een tip voor?
Goed om te weten, mijn VX nano ontvanger heeft zijn beste tijd gehad.
Zijn er misschien ook goede (en wellicht goedkopere) alternatieven voor deze dongle?

Verwijderd
Dell (of Microsoft? Not sure) heeft hiervoor een energiemodus toegevoegd waarmee je accu niet wordt gebruikt op netstroom (en dus ook niet opgeladen).remcoboy1479 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:29:
A.s. september heb ik een laptop nodig en een Dell XPS 13 i5 FHD lijkt mij een goede keuze.
Verder slijt je laptop natuurlijk wel sneller als je hem meer gebruikt, maar of je dat erg vindt is een persoonlijke overweging.
Verder wat betreft het fan geluid van de XPS, dit is na de BIOS update beduidend minder geworden en naar mijn idee niet storend.
Hij is voor 20,- minder bij Conrad te vinden.Heerst schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:32:
Zijn er misschien ook goede (en wellicht goedkopere) alternatieven voor deze dongle?
Andere waarschuwing, de video outputs van dat ding werken niet onder Linux. DisplayLink..
Geen idee waarvoor je de dongle wilt gebruiken, maar deze (eerder gelinked) is een goedkoper alternatief (28,- shipped) als je met name ethernet en extra USB-poorten wil.
Overigens zijn er nog wat alternatieven (vanaf 18,-) op Amazon, maar die zijn spuuglelijk
Het gebrek aan video outputs kun je ondervangen met een passief miniDP-naar-HDMI/DVI kabeltje van eBay. Heb je echter (net als ik) een 2560x1440 monitor met enkel dual-link DVI, dan kan ik de XT625 van eBay aanraden
[ Voor 18% gewijzigd door Thralas op 13-03-2015 14:48 ]
Ik kon met de zoekfunctie niets vinden. Heeft iemand enig idee of Dell ergens heeft aangegeven of ze het concept van de Infinity Display ook naar andere modellen gaan brengen? In de toekomst hoop ik dat bezels echt tot het verleden gaan horen.
Voor als iemand er op zit te wachten; ik kom vanavond toch niet thuis, dus geen dell xps 13 verhalen van mij, hopelijk morgen
Zonder twijfel, denk ergens eind dit jaar kp de XPS 15.Richard P schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:54:
Ik kon met de zoekfunctie niets vinden. Heeft iemand enig idee of Dell ergens heeft aangegeven of ze het concept van de Infinity Display ook naar andere modellen gaan brengen? In de toekomst hoop ik dat bezels echt tot het verleden gaan horen.
[ Voor 5% gewijzigd door tweegroenethee op 14-03-2015 00:58 ]
Eventjes mee gespeeld, leuk apparaat, alleen mijn spatiebalk reageert niet fijn en heeft bijna geen travel. Geen idee wat ik daarmee aan moet... 
Voor de rest: Heel mooi, ook blij mee. Mooi scherm, voor de rest goed toetsenbord. Bevalt me goed. (XPS 13 2015 FHD
Batterij duur valt me dan weer tegen... eerlijk gezegd. Ik denk dat er met gemiddeld gebruik net 6 uur uit ga halen als ik zie hoe de procenten wegvallen.

Voor de rest: Heel mooi, ook blij mee. Mooi scherm, voor de rest goed toetsenbord. Bevalt me goed. (XPS 13 2015 FHD
Batterij duur valt me dan weer tegen... eerlijk gezegd. Ik denk dat er met gemiddeld gebruik net 6 uur uit ga halen als ik zie hoe de procenten wegvallen.
[ Voor 50% gewijzigd door StrongArmLance op 14-03-2015 12:30 ]
Verwijderd
Ik heb ergens een keer gelezen dat als je windows indexing uitschakelt, dat echt flink kan schelen in je battery life. Misschien het proberen waard?StrongArmLance schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:25:
Verwijderd
Misschien is de batterij duur de eerste keer lager? Heb je de laptop al opgeladen?StrongArmLance schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:25:
Eventjes mee gespeeld, leuk apparaat, alleen mijn spatiebalk reageert niet fijn en heeft bijna geen travel. Geen idee wat ik daarmee aan moet...
laptop was volledig opgeladen toen ik hem kreeg. Zit nu of 40 procent na 3,5 uur.Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 14:35:
[...]
Misschien is de batterij duur de eerste keer lager? Heb je de laptop al opgeladen?
De spatiebalk voel al iets beter aan, en ik hoop dat ik het straks helemaal niet meer merk.
De touchpad is heerlijk. Bijna even goed, zo niet even goed als die van een macbook. Als je met twee vingers tapt of klikt activeert de rechtermuisknop; heerlijk. Voelt goed en glad aan, geen problem mee.
Erg stil apparaat bij normaal internet gebruik, als de fan al aanspringt absoluut niet storend!
Je moet even kijken of het formaat wat voor jou is, maar absoluut een mooi ding!
Verwijderd
Mooi, heb ook de i5 FHD versie met 8gb ram besteld. 30 Maart is de geschatte verzenddatum. Ik denk wel dat de batterij langer mee gaat na de eerste keer opladen.StrongArmLance schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 14:58:
[...]
laptop was volledig opgeladen toen ik hem kreeg. Zit nu of 40 procent na 3,5 uur.
De spatiebalk voel al iets beter aan, en ik hoop dat ik het straks helemaal niet meer merk.
De touchpad is heerlijk. Bijna even goed, zo niet even goed als die van een macbook. Als je met twee vingers tapt of klikt activeert de rechtermuisknop; heerlijk. Voelt goed en glad aan, geen problem mee.
Erg stil apparaat bij normaal internet gebruik, als de fan al aanspringt absoluut niet storend!
Je moet even kijken of het formaat wat voor jou is, maar absoluut een mooi ding!
Ik gok dat hij er iets eerder zal zijn dan 30 maart (zoals ik al zei, mijne kwam 12 dagen eerder oid)Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:01:
[...]
Mooi, heb ook de i5 FHD versie met 8gb ram besteld. 30 Maart is de geschatte verzenddatum. Ik denk wel dat de batterij langer mee gaat na de eerste keer opladen.
en ik hoop het, al is 6 uur lang niet slecht, maar ik verwacht meer.
Verwijderd
Ja, denk dat die eerder gaat komen, want staat al sinds gisteren in productie. Batterij duur kan ook bepaald worden door sommige programma's die in de achtergrond veel van de laptop vragen.StrongArmLance schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 15:03:
[...]
Ik gok dat hij er iets eerder zal zijn dan 30 maart (zoals ik al zei, mijne kwam 12 dagen eerder oid)
en ik hoop het, al is 6 uur lang niet slecht, maar ik verwacht meer.
Dit is een lijst van to-do dingen die ik uit het Notebookreview forum heb kunnen halen:
McAfee verwijderen
Office trial verwijderen
Windows Defender automatische scans uitzetten
http://touchpad-blocker.com/ installeren
Go into Charms/PC Settings/Devices/Touchpad, at the bottom check "Short Delay".
Bios updaten
Windows indexeren uitzetten
Internet explorer gebruiken (chrome zuipt batterij)
in Dell Power Manager => go to "thermal options" and select "quiet"
Alle Dell software verwijderen (behalve misschien dan de Power Manager, is nog discussie over)
Hibernate aanzetten http://www.intowindows.co...e-hibernate-in-windows-8/
Sommige processors ondersteunen Connected Sleep, dit zuipt batterij als de laptop in stilstand staat. Zie Connected sleep uitzetten in Intel Smart Connect Technology (eventueel downloaden op Dell Website)
McAfee verwijderen
Office trial verwijderen
Windows Defender automatische scans uitzetten
Bios updaten
Windows indexeren uitzetten
Internet explorer gebruiken (chrome zuipt batterij)
in Dell Power Manager => go to "thermal options" and select "quiet"
Alle Dell software verwijderen (behalve misschien dan de Power Manager, is nog discussie over)
Hibernate aanzetten http://www.intowindows.co...e-hibernate-in-windows-8/
Sommige processors ondersteunen Connected Sleep, dit zuipt batterij als de laptop in stilstand staat. Zie Connected sleep uitzetten in Intel Smart Connect Technology (eventueel downloaden op Dell Website)
[ Voor 35% gewijzigd door tweegroenethee op 14-03-2015 19:16 ]
Heeft iemand enig idee waarom mijn helderheid zich automatisch blijft aanpassen ondanks dat ik dat heb uit gezet in geavanceerd energieschema? Ontzettend irritant en lijkt te werken op de kleur die het scherm van de laptop heeft.
Ik probeer het nu via intel graphic settings, hopen dat dat werkt.
[ Voor 13% gewijzigd door StrongArmLance op 14-03-2015 19:28 ]
Ja, dat is niet uit te zetten. Tweakers meldde dit ook al bij hun review. Dell komt als het goed is met een patch binnenkort.StrongArmLance schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:21:
Heeft iemand enig idee waarom mijn helderheid zich automatisch blijft aanpassen ondanks dat ik dat heb uit gezet in geavanceerd energieschema? Ontzettend irritant en lijkt te werken op de kleur die het scherm van de laptop heeft.
Ah oke, ik hoop het!Daan87423 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:28:
[...]
Ja, dat is niet uit te zetten. Tweakers meldde dit ook al bij hun review. Dell komt als het goed is met een patch binnenkort.
Bij m'n Inspirion 15r SE kan ik het hier aanpassen:StrongArmLance schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:21:

Verder ga ik wachten tot de nieuwe XPS15 er is. Eerst wou ik wachten op de nieuwe MBP15 maar apple heeft er €230 bij gekletst zonder nieuwe specs

Verwijderd
Komt er dan een XPS15 aan? Ik bedoel met die slimme bezels? Wanneer wordt die verwacht dan want ik heb daar niets over gehoord hoor...
Hahah, ik zit in het zelfde schuitje als jij. Ik zit namelijk ook te wachten op of een nieuwe MBP 15 inch of een nieuwe XPS15. Helaas is er over beide nog weinig nieuws.Li1quid schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:08:
[...]
Bij m'n Inspirion 15r SE kan ik het hier aanpassen:
[afbeelding]
Verder ga ik wachten tot de nieuwe XPS15 er is. Eerst wou ik wachten op de nieuwe MBP15 maar apple heeft er €230 bij gekletst zonder nieuwe specs![]()
Dell gaat wachten op nieuwe Skylake CPUs van Intel om nieuwe topmodellen zoals de XPS15 te lanceren. Het zelfde geld voor de MBPro bij appleVerwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:34:
Komt er dan een XPS15 aan? Ik bedoel met die slimme bezels? Wanneer wordt die verwacht dan want ik heb daar niets over gehoord hoor...
[ Voor 6% gewijzigd door Li1quid op 15-03-2015 12:13 ]
Als hier iemand een idee van heeft, want dit wil ik namelijk ook doen..MiliaanR schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:19:
Heeft iemand enig idee hoe je bij Dell de XPS 13 kan kopen waarbij je je BTW nummer kan opgeven? En dan niet kopen als zakelijk want dan is het weer honderd euro duurder!
Ik heb alleen nog maar gezien dat je de BTW kan terugtrekken door de duurdere zakelijke versie van de laptop te kopen... Weet jij hoe je de particuliere versie kan kopen en toch de BTW terugtrekken?remcoboy1479 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:29:
Ik heb alleen fan noise tijdens het spelen van spellen en zelfs dan niet altijd. Anders is het erg incidenteel en niet storend. Licht eraan wat je gewend bent misschien,Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:51:
Eigenlijk zou er een poll moeten komen over fan noise. Heb je er last van? Ja of nee?
[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 15-03-2015 14:49 ]
Dat is wel heeeel persoonlijk vind je niet?Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:51:
Eigenlijk zou er een poll moeten komen over fan noise. Heb je er last van? Ja of nee?
Hij blaast af en toe? Soms luider, soms harder.
Maar 98% van de tijd blaast hij niet.
Heb ik er last van? Nee
Waarom touchpad blocker installeren? Kennelijk weet je al dat het een ingebouwde feature is, omdat je het ook zet op short-delay..Daan87423 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:11:
Dit is een lijst van to-do dingen die ik uit het Notebookreview forum heb kunnen halen:
Verwijderd
vraagje over de ac adapter
ik heb de XPS13 in de US gekocht
Bijgeleverd werd een slim power adapter
Bij deze adapter zat een stroom kabel en een opzetstukje met een uitklapbare stekker
Word deze ook meegeleverd met de Nederlandse modellen?
Is deze apart te bestellen?
ik heb de XPS13 in de US gekocht
Bijgeleverd werd een slim power adapter
Bij deze adapter zat een stroom kabel en een opzetstukje met een uitklapbare stekker
Word deze ook meegeleverd met de Nederlandse modellen?
Is deze apart te bestellen?
De kogel is door de kerk, ik ga voor de XPS 13, mede dankzij dat de Macbook 12'' zo erg tegenvalt. Zijn de kleuren en kijkhoeken dan echt zoveel beter op de QHD variant dan de FHD versie? Laptop wordt voornamelijk thuis gebruikt.
Kijkhoeken op de FHD variant zijn ontzettend goed hoor. Heb wel wat foto's op mijn telefoon dus als je je email adres dm't kan ik ze opsturen.Silversin schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:33:
De kogel is door de kerk, ik ga voor de XPS 13, mede dankzij dat de Macbook 12'' zo erg tegenvalt. Zijn de kleuren en kijkhoeken dan echt zoveel beter op de QHD variant dan de FHD versie? Laptop wordt voornamelijk thuis gebruikt.
Ik ben erg tevreden over het FHD scherm, lekker mat, goede kleuren (die zijn wel ietsje beter op de qhd) en prima brightness.
Ik denk dat het meest storende aan de fan de willekeurigheid is.
[ Voor 26% gewijzigd door StrongArmLance op 15-03-2015 19:26 ]
Is het CPU gebruik bij jullie ook enorm hoog als er meerdere gebruikers tegelijkertijd zijn ingelogd? Bij mij gebruikt Waves Maxxaudio en de GPU driver dan samen ongeveer 60%-80%. (i7-5500u).
Mijn XPS 13 (FHD) is ook binnen. Het is toch wel even schrikken hoe bizar klein dit ding is..
Schrikken als in prettig schrikken of té klein?Daan87423 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:50:
Mijn XPS 13 (FHD) is ook binnen. Het is toch wel even schrikken hoe bizar klein dit ding is..
Even wennen maar wel prettig nu. Als je hem uit de doos haalt heb je niet het gevoel dat je met een 13,3" laptop te maken hebt.KetchupFTW schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:55:
[...]
Schrikken als in prettig schrikken of té klein?
Eerste ervaringen
Ik heb nog geen enkele keer de fan horen blazen. Heb net Windows updates gedraaid en zelfs toen niet aangegaan.
Scherm is in één woord prachtig, ondanks het matte scherm.
Performance is prima, alles loopt vlotjes.
Batterij is op 70% helderheid met internet explorer ongeveer 12-13 uur.
Touchpad werkt inderdaad nog niet goed. Two finger scrollen werkt niet vloeiend in IE.
Aangezien ik van een touchscreen laptop af kom (en dat veel gebruikte), ga ik een touchscreen wel missen denk ik. Tijdens de installatie van de XPS 13 had ik vaker onbewust de neiging om even het scherm aan te raken. Ik heb bewust gekozen voor de FHD versie wegens het matte scherm en accuduur.
[ Voor 62% gewijzigd door tweegroenethee op 16-03-2015 17:51 ]
Dit is wat ik gelijk heb uitgevoerd na installatie:
Zet na installatie gelijk vliegtuigmodus aan. Dit om te voorkomen dat de Dell software updates binnen haalt. De Dell Update Software blijkt automatisch een programma met bugs te installeren die zorgt dat de fan onnodig gaat draaien (niet bevestigd door Dell).
McAfee verwijderen
Office trial verwijderen
Windows Defender aanzetten
Windows indexeren uitzetten (How to)
Alle Dell software verwijderen
Dell Command | Power Manager installeren (download)
Sluimerstand aanzetten (How to), bij het sluiten van de klep in Sluimerstand
Connected sleep uitzetten in het Intel® Smart Connect Technology programma
Tip: gebruik internet explorer om batterijduur te verlengen
Zet na installatie gelijk vliegtuigmodus aan. Dit om te voorkomen dat de Dell software updates binnen haalt. De Dell Update Software blijkt automatisch een programma met bugs te installeren die zorgt dat de fan onnodig gaat draaien (niet bevestigd door Dell).
McAfee verwijderen
Office trial verwijderen
[ Voor 10% gewijzigd door tweegroenethee op 16-03-2015 18:38 ]
Verwijderd
Loop je dan niet belangrijke updates mis wanneer je alles van Dell verwijdert? Heb bijvoorbeeld iets gehoord over niet volledig aanpasbare back-light mogelijkheden omdat de laptop zich automatisch aan omgevingslicht aanpast. Gaat dit soort software via Dell of Windows? Zou mooi zijn dat wanneer je alles verwijdert, ook meteen dat back-light probleem opgelost is.Daan87423 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:01:
McAfee verwijderen
Office trial verwijderen
En is het niet zo dat de software die buggy is m.b.t. de fan juist andere bugs weer wel plet, waardoor je daarom alsnog beter af bent gewoon de updates van Dell te installeren?
Verder dank voor de tips. Zal dezelfde stappen ondernemen wanneer mijn laptop binnen komt.
Nee, de Dell software kijkt voor driver en software updates. Deze zijn ook gewoon op de Dell website te vinden. BIOS updates enzovoort download ik gewoon via de website, net als een eventuele patch die gaat komen voor de niet aanpasbare helderheid problemen (ik heb er trouwens nog niets van gemerkt).Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:47:
[...]
Loop je dan niet belangrijke updates mis wanneer je alles van Dell verwijdert? Heb bijvoorbeeld iets gehoord over niet volledig aanpasbare back-light mogelijkheden omdat de laptop zich automatisch aan omgevingslicht aanpast. Gaat dit soort software via Dell of Windows? Zou mooi zijn dat wanneer je alles verwijdert, ook meteen dat back-light probleem opgelost is.
En is het niet zo dat de software die buggy is m.b.t. de fan juist andere bugs weer wel plet, waardoor je daarom alsnog beter af bent gewoon de updates van Dell te installeren?
Verder dank voor de tips. Zal dezelfde stappen ondernemen wanneer mijn laptop binnen komt.
Nee, want er worden in Amerika via de Microsoft Store XPS 13s geleverd zonder Dell software. Deze functioneren ook gewoon naar behoren. Driver en software updates zijn gewoon manueel te downloaden op de website. Je mist dus niets als je niet gebruik maakt van de Dell software.
heb deze laptop inmiddels meer als 2 weken in gebruik. Fantastisch mooi ding, scherm is prachtig en voor de rest is alles in orde. Alleen dat het touchpad maar 2 vingers ondersteunt is een mankement? (denk ik)
Alle reviews vonden deze touchpad fantastisch, maar ik mis toch echt de multi gestures. Mis ik iets? Of is dit gewoon jammer? of is er een of andere driver/tool/hack die ik niet kan vinden?
Alle reviews vonden deze touchpad fantastisch, maar ik mis toch echt de multi gestures. Mis ik iets? Of is dit gewoon jammer? of is er een of andere driver/tool/hack die ik niet kan vinden?
Is de Dell Command | Power Manager niet hetzelfde als de ingebouwde Windows powerplans? (Gebalanceerd, hoge prestatie , etc etc)?Daan87423 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:01:
McAfee verwijderen
Office trial verwijderen
Ja, Dell heeft zijn eigen powerplan gemaakt. Ik zou niet durven zeggen of er veel verschil zit tussen die van Dell en de algemene van Windows. Maar aangezien Dell de laptop heeft ontwikkeld ga ik er ook vanuit dat hun powerplan meer geschikt is dan de standaard van Windows. Ik heb alleen de TDP van 0,6Ghz veranderd naar 2,2Ghz en de PCI Express veranderd naar Normale Energiebesparing (ipv maximale).blue13x schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:12:
[...]
Is de Dell Command | Power Manager niet hetzelfde als de ingebouwde Windows powerplans? (Gebalanceerd, hoge prestatie , etc etc)?
Tevens kan je in de power manager de Health (levensduur) van je accu zien en nog veel meer.
Ik gebruik deze sleeve, had hem nog liggen van mijn vorige 11,6" laptop. Past perfect.
http://www.wehkamp.nl/Win...7E-4737-AD68-00BAB4CA805A
Hij is ook in het zwart te koop bij Paradigit voor €14,99
[ Voor 39% gewijzigd door tweegroenethee op 17-03-2015 09:22 ]
Thanks! Wilde net zo'n belachelijk dure sleeve van Dell bestellen.
Zojuist xps 13 met 10% korting gekocht. Zonder coupons, maar met vriendelijke vraag via mail.
En een bluetooth mouse is ook wel ergens anders te verkrijgen. Die van Dell is foeilelijk.
Dell software verwijderen. Ik snap de logica niet. Dell zal die er juist opgezet hebben om de performance te verbeteren.
Was dat maar zo. Dell levert een Update utility, allerlei registratie programma's en nog andere zooi. Het enige nuttige is de Update ulitily en het Power management programma. Aangezien de Update utility blijkbaar automatisch bugged software installeert heb ik die meteen verwijderd. Updates download ik gewoon via de website.degoof schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:41:
Dell software verwijderen. Ik snap de logica niet. Dell zal die er juist opgezet hebben om de performance te verbeteren.
Beetje rare vraag misschien, maar is er iemand in de buurt van Den Bosch die een XPS 13 heeft? Ik zou de laptop namelijk heel graag een keer in het echt willen bekijken voordat ik er duizend euro aan spendeer. Ik ben vooral nieuwsgierig of de laptop niet al te klein is...
--
1. Nee, sorry.-TNT- schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:56:
Beetje rare vraag misschien, maar is er iemand in de buurt van Den Bosch die een XPS 13 heeft? Ik zou de laptop namelijk heel graag een keer in het echt willen bekijken voordat ik er duizend euro aan spendeer. Ik ben vooral nieuwsgierig of de laptop niet al te klein is...
2. Misschien een beetje, maar het formaat went (is echt niet zo klein als een tablet, gewoon, mooie grootte), ontzettend fijn ding.
3. Als je hem niet mooi vindt komt dell hem ophalen
Het scherm van mijn XPS 13 is zojuist overleden. Hij werd opeens zwart en komt niet meer aan. Externe monitor werkt de boel nog wel prima dus ik vermoed backlight.
Weet iemand of ik problemen kan krijgen als ik 'm openschroef en even alle connectors aandruk? anders moet ik gaan wachten op collect & return. Hoe lang duurt dat?
Weet iemand of ik problemen kan krijgen als ik 'm openschroef en even alle connectors aandruk? anders moet ik gaan wachten op collect & return. Hoe lang duurt dat?
Verwijderd
En de hotkeys utility (of zoiets), die heb ik per ongeluk verwijderd en nu ik hem vanaf Dell support website probeer te installeren krijg ik de melding dat hij niet geschikt Is voor mijn systeemDaan87423 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:54:
[...]
Was dat maar zo. Dell levert een Update utility, allerlei registratie programma's en nog andere zooi. Het enige nuttige is de Update ulitily en het Power management programma. Aangezien de Update utility blijkbaar automatisch bugged software installeert heb ik die meteen verwijderd. Updates download ik gewoon via de website.
Ik heb dit ook een keer meegemaakt, ik heb uiteindelijk de laptop een paar keer achter elkaar aan/uit gezet en toen kreeg ik opeens weer beeld.TimDJ schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 03:46:
Het scherm van mijn XPS 13 is zojuist overleden. Hij werd opeens zwart en komt niet meer aan. Externe monitor werkt de boel nog wel prima dus ik vermoed backlight.
Waarom het beeldscherm zwart werd weet ik niet zeker, maar voordat het gebeurde kreeg ik heel even een melding op het touchscreen dat ik het beeldscherm omhoog/omlaag kon slepen om aan/uitbreiding zetten.
Gebruikt iemand een slot op zijn XPS 13? Er zit een Noble Lock ingang op maar ik kan nergens een passende vinden voor de 9343. Alleen voor het oude model XPS13.
Kensington past niet, die is te groot
Kensington past niet, die is te groot
DELETED
[ Voor 100% gewijzigd door stinus0 op 18-03-2015 14:43 ]
Dat werkt hier helaas nietBreezers schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:50:
[...]
Ik heb dit ook een keer meegemaakt, ik heb uiteindelijk de laptop een paar keer achter elkaar aan/uit gezet en toen kreeg ik opeens weer beeld.
Waarom het beeldscherm zwart werd weet ik niet zeker, maar voordat het gebeurde kreeg ik heel even een melding op het touchscreen dat ik het beeldscherm omhoog/omlaag kon slepen om aan/uitbreiding zetten.
Zelf mis ik in voor het Dell-schema in Energiebeheer de optie om het scherm te dimmen na een aantal minuten. Iemand een manier om dat aan te krijgen?
Zucht, geen enkele YouTube video speelt af. Niet in Chrome, niet in IE.
En dat ligt dan gelijk aan Dell?StrongArmLance schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:26:
Zucht, geen enkele YouTube video speelt af. Niet in Chrome, niet in IE.
Let op:
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.