Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 16:13
Ik begin wel steeds ongeduldiger te worden met het afwachten op dat Full HD scherm. Zeker na al die lovende reviews en jullie ervaringen. Ik blijf het vreemd vinden dat ze er zolang mee wachten, aan Full HD displays geen gebrek als ik die aanbiedingen met dat scherm op de Amerikaanse sites en dergelijken zie. Het is dat ik geen glossy scherm en die lang accuduur wil hebben, anders.....Op Twitter konden ze me alleen maar vertellen dat ze het nog niet weten, maar wel dat er komende weken nieuwe opties uit worden gerold..... Hetzelfde als wat ze ruim een maand geleden ook wisten te melden....

Al bied dit linkje dan ook wel weer goede hoop dat die er toch aankomt. http://www.dell.com/learn...lay-3d-consumer#hmcTabs-2

Vraagje; is het scherm nog steeds goed afleesbaar in het ochtendzonnetje met helderheid op 100%?

[ Voor 30% gewijzigd door Durazno op 25-02-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:22
Zo te zien is de eerste BIOS update uit:
Dell XPS 13 9343 System BIOS

XPS 13 9343 A01 BIOS
Probleemoplossingen en verbeteringen
1. Update CPU Microcode 0x306D4 to Rev 0x18.
2. Update ePSA to4236.24.
Versie
Versie A01, A01
Releasedatum
25 feb 2015
Laatst bijgewerkt op
25 feb 2015
Te downloaden via dell.nl support. Heb hem nog niet geinstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Alpha89 op 25-02-2015 22:35 ]

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59
Ik wacht op het Full HD model, het liefst met een Core i7 (waarschijnlijk niet mogelijk) en een 256GB SSD of 512GB SSD (waarschijnlijk niet mogelijk).

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Infinion
  • Nu online
Alpha89 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:34:
Zo te zien is de eerste BIOS update uit:

[...]

Te downloaden via dell.nl support. Heb hem nog niet geinstalleerd.
Zojuist maar even de upgrade gedaan. Hij doet het nog.. ;-)
Het lijkt erop (pas 10 minuten getest) dat de fan minder snel aanslaat.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
SpeedingWilly schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:12:
Kwaliteit van filmpjes is bagger (en zacht), maar voor een 1e impressie:
YouTube: Rattle noise fan Dell XPS 13 (2015)
YouTube: Rattle noise fan Dell XPS 13 (2015)

In het echt is het veel irritanter. Dat geratel treedt ook vaak op als de laptop gewoon op tafel staat. Maar het is eenvoudig 'op te wekken' door de laptop zachtjes op en neer te bewegen.

Ik heb het niet over het geblaas. Je kunt erover discussiëren of dat hard is, maar het gaat mij om het bijgeluid (geratel).

Edit: 2e filmpje toegevoegd.
Omg, wat een geluid is dat zeg :X , dit si echt niet goed, de fan loop gewoon keihard aan

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Alpha89
Infinion schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:20:
[...]

Zojuist maar even de upgrade gedaan. Hij doet het nog.. ;-)
Het lijkt erop (pas 10 minuten getest) dat de fan minder snel aanslaat.
Goed om te weten. En ik had het inderdaad al verwacht...

Bijna standaard bij Dell dat ze de fan nog finetunen met BIOS updates.

Valt mij overigens op dat de XPS vooral begint te blazen als Windows 8.1 zijn onderhoud uitvoerd. Dat doet hij overigens best vaak. Soms zelfs meerdere keren per dag (vlaggetje heeft dan een klokje) onderin naast de tijd.

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
SpeedingWilly schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:17:
Ik wacht op het Full HD model, het liefst met een Core i7 (waarschijnlijk niet mogelijk) en een 256GB SSD of 512GB SSD (waarschijnlijk niet mogelijk).
Zeker dat die binnen niet lange tijd komt ?

• SpeedingWilly
abusimbal schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:27:
[...]
Zeker dat die binnen niet lange tijd komt ?
Niets is zeker op dat vlak en ik vrees het ergste...

EDIT: Blijkbaar komen er Full-HD varianten eind volgende week naar Nederland!

[ Voor 15% gewijzigd door SpeedingWilly op 26-02-2015 13:43 ]

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Goed nieuws
Update, donderdag 26-2, 13.13: Dell Nederland laat weten dat de goedkopere versies met full-hd-scherm, lagere configuratie en non-touch-paneel eind volgende week in Nederland en België verschijnen.
Van de Tweakers review! :-D

[ Voor 6% gewijzigd door Mad Maniak op 26-02-2015 13:25 ]

• lthonissen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06 13:45
Mooi!!
Hopelijk staat er niet alleen een i3 versie met full HD scherm tussen. Maar ook een i5 of i7.

De i7 versie met Infinity Display heb ik net teruggestuurd omdat ik gek wordt de screen "screen bleed".
Ik snap niet dat reviews hier niet meer op in gaan.

Hopelijk meer geluk met de Full HD versie.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
Mad Maniak schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:25:
Goed nieuws

[...]

Vet, dat wordt misschien toch wel halen dan.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Goed nieuws

[...]

*O* oOo

• tweegroenethee
lthonissen schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:51:
De i7 versie met Infinity Display heb ik net teruggestuurd omdat ik gek wordt de screen "screen bleed".
Dat is wel raar, sommige reviews maken hier wel melding van maar het zou niet ernstig zijn. Hopen dat het een slecht exemplaar was.

• lthonissen
Daan87423 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:02:
[...]

Dat is wel raar, sommige reviews maken hier wel melding van maar het zou niet ernstig zijn. Hopen dat het een slecht exemplaar was.
Ja of mensen nemen het voor lief. Maar ik me niet voorstellen dat je met een latop van 1400,- hier genoegen mee neemt.

• Mad Maniak
Ik heb wel meer reacties gelezen over de screen bleed... ook niet zo vreemd met zulke dunne randen. Maar het moet inderdaad niet te gek worden voor een laptop > 1000 euro.

Ben benieuwd welke configs er van de Full HD versie uitkomen (i5/i7, 8GB, 256GB hopelijk) en voor welke prijzen.
Dell, please don't fuck up!

• Breezers
Hier absoluut geen last van bleeding, als ik er echt voor zit, zie ik het echt niet.
Pas als ik schuin in de linker en rechter onderhoek van het scherm kijk, dan kan ik een klein beetje zien maar zover ik weet is dit normaal bij LCD schermen.

Apart dat ik nergens last van heb

• SpeedingWilly
lthonissen schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:51:
Mooi!!
Hopelijk staat er niet alleen een i3 versie met full HD scherm tussen. Maar ook een i5 of i7.

Hopelijk meer geluk met de Full HD versie.
Wat bedoel je met net teruggestuurd? Ik heb gisteren ook afgesproken met Dell dat ze mijn XPS 13 mogen ophalen, maar dat kan pas volgende week woensdag!

Bedoel je met screen bleed backlight bleeding? Mijn XPS 13 had daar niet zo veel last van, iig veel minder dan zichtbaar is in de review van Alpha89.

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Vanavond eens die bios update proberen, momenteel vind ik dat hij echt veel te veel fan lawaai maakt. Enkel als ik hem via energiebeheer op de laagste settings zet is hij stil, maar dan is hij natuurlijk ook erg traag.

Als de bios het probleem niet oplost zal ik hem wss terug opsturen (kan binnen de 14 dagen). Hoe werkt dit dan? Komen ze hem oppikken? Is dit kosteloos?

• lthonissen
SpeedingWilly schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:32:
[...]

Wat bedoel je met net teruggestuurd? Ik heb gisteren ook afgesproken met Dell dat ze mijn XPS 13 mogen ophalen, maar dat kan pas volgende week woensdag!

Bedoel je met screen bleed backlight bleeding? Mijn XPS 13 had daar niet zo veel last van, iig veel minder dan zichtbaar is in de review van Alpha89.
Met terug sturen bedoel ik idd dat hij binnen 4 dagen wordt opgehaald. ;)
Mag ik vragen waarom jij hebt besloten hem terug te sturen?

En wat ik bedoel is in het plaatje te zien. Vooral met windows verkenner. Wanneer er veel wit weergegeven wordt zie ik de zijkant van grijs naar wit gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.visited.nl/images/dell.jpg

Zie jij bij een wit scherm geen overgang van grijs naar wit ook niet minimaal? Anders overweeg ik om een nieuwe te laten bezorgen. Wellicht dat ze het probleem niet heeft.

• lthonissen
mngm schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:16:
Vanavond eens die bios update proberen, momenteel vind ik dat hij echt veel te veel fan lawaai maakt. Enkel als ik hem via energiebeheer op de laagste settings zet is hij stil, maar dan is hij natuurlijk ook erg traag.

Als de bios het probleem niet oplost zal ik hem wss terug opsturen (kan binnen de 14 dagen). Hoe werkt dit dan? Komen ze hem oppikken? Is dit kosteloos?
Ze plannen een afspraak in, minimaal 4 werkdagen nadat je contact zoekt. En dit is kosteloos.

• lthonissen
Breezers schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:30:
Hier absoluut geen last van bleeding, als ik er echt voor zit, zie ik het echt niet.
Pas als ik schuin in de linker en rechter onderhoek van het scherm kijk, dan kan ik een klein beetje zien maar zover ik weet is dit normaal bij LCD schermen.

Apart dat ik nergens last van heb
Dus als je windows verkenner op vol scherm open zet. Is dan aan de rechterkant alles perfect wit? Er is absoluut geen lichtgrijs naar witte overloop?

• Daniel.
  • Laatst online: 01:18
Dat is wel erg extreem. Ik neem aan dat dat dan een exotisch exemplaar moet zijn. Kan het me niet voorstellen dat veel modellen daar last van zouden hebben.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• SpeedingWilly
mngm schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:16:

Dit is (gelukkig) kosteloos. Als je Dell benaderd zullen ze UPS langsturen om de laptop weer op te pikken. Bij Dell hadden ze het over een 'afkoelingsperiode' van 1 week (recht bij koop op afstand). Dus ga even uit van 1 week ipv 14 dagen.

• SpeedingWilly
lthonissen schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:22:
[...]
Mijn XPS 13 had een (exemplarisch) probleem met de fan. Die ratelde. Dit is gisteren door mij gepost incl. 2 youtube filmpjes.

• Breezers
lthonissen schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:22:
[...]

Met terug sturen bedoel ik idd dat hij binnen 4 dagen wordt opgehaald. ;)

En wat ik bedoel is in het plaatje te zien. Vooral met windows verkenner. Wanneer er veel wit weergegeven wordt zie ik de zijkant van grijs naar wit gaan.

[afbeelding]

Zie jij bij een wit scherm geen overgang van grijs naar wit ook niet minimaal? Anders overweeg ik om een nieuwe te laten bezorgen. Wellicht dat ze het probleem niet heeft.
Plaatje werkt niet ?

Maar ik zie echt geen verloop van grijs/wit of andersom in Windows Verkenner (ook niet in andere grote witvelden)

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:50
BIOS zojuist geupdate. Denk niet dat we er veel van moeten verwachten gezien de changelog. (iets met de F12 Diagnostics tool en een microcode update voor de cpu)

• mngm
Bios update haalt idd niet veel uit...

Vanaf dat mijn cpu boven de 20% belasting gaat springen de fans op, is dat bij jullie ook zo?
Vanaf 25 a 30% gaat de fan op 100%.

Als ik constant scroll op facebook, dan haal ik de 35% en staat de fan dus volle bak te blazen, bij jullie ook?

Ik vind het raar dat dit afhangt van cpu load, en niet van temperatuur. Of zo lijkt het toch...

[ Voor 5% gewijzigd door mngm op 26-02-2015 19:25 ]

• TwistedVision
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 11:25
SpeedingWilly schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:31:
[...]

Check je power settings eens. Bij mij stonden zowel de Dell als de balanced settings bij TDP op 15W 0.6GHz ipv 15W 2.6GHz.

Dan gaat je CPU nooit naar max en is de performance zeer matig.
Waar kan je dit wijzigen?

Verwijderd

Tja, ik was in eerste instantie super enthousiast over de XPS 13, vooral vanwege dat zeer strakke scherm natuurlijk. Maar als ik dan zo eens lees over de fans, die luidruchtig schijnen te zijn, dan is de ASUS UX305 ook wel heel aantrekkelijk. Misschien iets minder strak design, maar wel lekker fanless en dus stil.... Misschien ietsje minder snel, maar ik doe toch alleen maar Skype, Firefox, filmpje kijken, etc.... Wat is wijsheid he?! Hoe denken jullie hierover?

• TwistedVision
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:05:
Tja, ik was in eerste instantie super enthousiast over de XPS 13, vooral vanwege dat zeer strakke scherm natuurlijk. Maar als ik dan zo eens lees over de fans, die luidruchtig schijnen te zijn, dan is de ASUS UX305 ook wel heel aantrekkelijk. Misschien iets minder strak design, maar wel lekker fanless en dus stil.... Misschien ietsje minder snel, maar ik doe toch alleen maar Skype, Firefox, filmpje kijken, etc.... Wat is wijsheid he?! Hoe denken jullie hierover?
Ik heb persoonlijk eigenlijk geen last van een luidruchtige fan. Ik hoor hem niet of nauwelijks.
De UX305, lijkt me een prima keuze voor die taken; een stuk goedkoper ook.

• tweegroenethee
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:05:
Binnen een maand komt er een update uit en probleem opgelost. Niet een te groot probleem maken van problemen die met een software update verholpen kunnen worden.

• SpeedingWilly
Bij power settings. Rechtermuis knop op je batterij. Pas vervolgens het balanced en het Dell schema aan. Bij jij stonden ze verkeerd. Ik snap sowieso die instelling niet. Ook op 2.6GHz klokt de CPU zich terug bij inactiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:45
Goed nieuws

[...]

Jammer, afgelopen zondag eentje met infinity display besteld.
Mocht het tegenvallen dan zal ik overwegen om voor de FHD model te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
SpeedingWilly schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:03:
[...]

Bij power settings. Rechtermuis knop op je batterij. Pas vervolgens het balanced en het Dell schema aan. Bij jij stonden ze verkeerd. Ik snap sowieso die instelling niet. Ook op 2.6GHz klopt de CPU zich terug bij inactiviteit.
Volgens mijn doen die opties onder dat puntje helemaal niets, ik heb al alle mogelijke combinaties geprobeerd en ik merk geen verschil in prestaties of fan noise. Maar misschien is dat net de reden van mijn probleem, misschien is er iets mis met die Intel chip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
mngm schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 07:21:
[...]

Volgens mijn doen die opties onder dat puntje helemaal niets, ik heb al alle mogelijke combinaties geprobeerd en ik merk geen verschil in prestaties of fan noise. Maar misschien is dat net de reden van mijn probleem, misschien is er iets mis met die Intel chip...
Dat geloof ik niet. Zet de setting op 15W 2.6GHz en check met systeembeheer op hoeveel GHz je proc loopt bij een zware taak (b.v. een testprogramma om je CPU te testen).

Gebruik b.v. Cinebench (dat heb ik ook gedaan) en vergelijk de score met de score die Alpha89 in zijn review heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:24
SpeedingWilly schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:32:
[...]

Mijn XPS 13 had een (exemplarisch) probleem met de fan. Die ratelde. Dit is gisteren door mij gepost incl. 2 youtube filmpjes.
Misschien een stomme vraag, maar als ik mijn oor dicht bij m'n laptop houd hoor ik ook zacht geratel. Is dit normaal. of hoor je dit helemaal niet te horen, en is dit het begin van wat jij had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
reneover schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:27:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar als ik mijn oor dicht bij m'n laptop houd hoor ik ook zacht geratel. Is dit normaal. of hoor je dit helemaal niet te horen, en is dit het begin van wat jij had?
Ik heb het over het geratel (aanlopen) van de fan. Dat is zeer duidelijk hoorbaar vanaf een paar meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
SpeedingWilly schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:03:
[...]

Bij power settings. Rechtermuis knop op je batterij. Pas vervolgens het balanced en het Dell schema aan. Bij jij stonden ze verkeerd. Ik snap sowieso die instelling niet. Ook op 2.6GHz klopt de CPU zich terug bij inactiviteit.
Hierbij kan ik bij de geavanceerde instellingen geen Ghz aanpassen, enkel het percentage van de processor. Of zit ik dan verkeerd te kijken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Heb mijn XPS 13 ook binnen :)

Moet wel eerlijk bekennen dat toen ik hem aandeed en dus de eerste installatie deed, dat ik de fan hoorde en ik wel even schrok, maar dat was alleen de installatie, en ik gebruik de laptop verder niet onder load, dus hij is over het algemeen lekker stil.

Hiervan kan je de schuld niet neerleggen bij Dell, maar Mozilla Firefox draait voor geen ene meter... Gelukkig daarentegen draait Chrome wel perfect.

Ben verder niet echt fan van een glanzend scherm...

Jammer dat er niet een apart knop is voor Home/End, dit mis ik wel om eerlijk te zijn.

En tja, schalen, ligt niet aan de Dell, maar er zijn genoeg applicaties waarbij er niet geschaald wordt, wat erg vervelend is.

Ik probeer verder de touchscreen zo vaak mogelijk te gebruiken, maar ehm, zie er tot nu toe weinig voordeel mee... Iemand misschien tips?

Het lijkt nu alsof ik enorm negatief ben, maar dat is niet zo, ben zeer tevreden over de laptop, ik denk echter wel dat als ik de FHD versie kon halen, dat ik deze ook gehaald had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Dell een beetje makkelijk met retouren? Ik wil ook wel graag de XPS13 kopen, alleen mocht ik hem dan toch niet fijn vinden werken, kan je hem dan "gewoon" terugsturen zonder gedoe? Ik bedoel ik heb hem dan wel al uitgepakt natuurlijk. Weet iemand hoe Dell daarmee om gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Omniferious schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:39:
Ben verder niet echt fan van een glanzend scherm...

En tja, schalen, ligt niet aan de Dell, maar er zijn genoeg applicaties waarbij er niet geschaald wordt, wat erg vervelend is.

Ik probeer verder de touchscreen zo vaak mogelijk te gebruiken, maar ehm, zie er tot nu toe weinig voordeel mee... Iemand misschien tips?

Het lijkt nu alsof ik enorm negatief ben, maar dat is niet zo, ben zeer tevreden over de laptop, ik denk echter wel dat als ik de FHD versie kon halen, dat ik deze ook gehaald had.
Terugsturen en volgende week de FHD halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonasross
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-08 12:53
Daan87423 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:23:
[...]

Terugsturen en volgende week de FHD halen.
Volgende week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, eind volgende week komen de goedkopere opties naar Nederland en België. Staat ook in de Tweakers review van de XPS 13. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Zo te zien werken de display instellingen niet als je een RDP verbinding opzet, wat resulteert in een 3200 x 1800 verhouding op een server (niet werkbaar) Op een of andere manier worden de instellingen dus niet meegenomen in de sessie.

Gelukkig kan je Remote Desktop Connection Manager gratis downloaden via http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=44989 en hier de display instellingen wel aanpassen voor je RDP sessie.
(ik heb wel via rechtermuisklik op de applicatie moeten aangeven dat beeldscherm aanpassen uitschakelen bij hoge DPI instellingen niet van toepassing is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Nee hè, dit menen ze niet.
Alles klaar voor de FHD XPS 13 die komende week uit komt; twee VIP-codes in de aanslag ... kom ik er net achter dat mijn oude VIP-code verlopen is.

Balen dit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lthonissen
Mad Maniak schreef op zondag 01 maart 2015 @ 00:50:
Nee hè, dit menen ze niet.
Alles klaar voor de FHD XPS 13 die komende week uit komt; twee VIP-codes in de aanslag ... kom ik er net achter dat mijn oude VIP-code verlopen is.

Balen dit. :'(
Even een nieuwe account aanmaken onder een nieuw emailadres?..

Ps. kun je de 2 codes die je krijgt als je je registreerd direct op 1 product gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
lthonissen schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:21:
[...]

Even een nieuwe account aanmaken onder een nieuw emailadres?..

Ps. kun je de 2 codes die je krijgt als je je registreerd direct op 1 product gebruiken?
Hij heeft het over een oude VIP code, die waren namelijk eerst anders. Je kunt niet 2 nieuwe VIP codes op één product gebruiken, dat zou mooi zijn :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Ik kreeg net van de Dell Updater melding dat er een nieuwe update beschikbaar was. Ging zich om een Realtek IS2 Audio Driver. Echter als ik kijk naar het add remove program menu dan zie ik ook dat Intel Wake on Voice ook een update heeft gehad.

Ik moet echt eens gaan kijken naar dat Wake on Voice. Heb er nog helemaal niks mee gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:50
Alpha89 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:03:
Ik kreeg net van de Dell Updater melding dat er een nieuwe update beschikbaar was. Ging zich om een Realtek IS2 Audio Driver. Echter als ik kijk naar het add remove program menu dan zie ik ook dat Intel Wake on Voice ook een update heeft gehad.

Ik moet echt eens gaan kijken naar dat Wake on Voice. Heb er nog helemaal niks mee gedaan!
Ik krijg het niet aan de praat. Kan nergens een optie vinden om dit in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
De XPS 13" met FullHD scherm is al te vinden op Dell.nl. Je komt er niet altijd, soms staat hij wel in de overzichten en soms niet:
Dell XPS 13 9343
E-Value code: cnx4309

Kost standaard 1099,-. Wordt geleverd op 6 maart 2015.
Hij is (nog) niet te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Speed24 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:43:
De XPS 13" met FullHD scherm is al te vinden op Dell.nl. Je komt er niet altijd, soms staat hij wel in de overzichten en soms niet:
Dell XPS 13 9343

Idd. Dus voor 300 euro meer krijg je het Infinity scherm MET touch ipv een Full HD scherm zonder Touch en een Core i7 ipv Core i5.

Of anders gezegd: voor 300 euro minder heb je een Full HD scherm zonder touch ipv een Infinity display met touch en een Core i5 ipv een Core i7.

[ Voor 12% gewijzigd door SpeedingWilly op 01-03-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Speed24 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:43:
Dell XPS 13 9343

voor mij persoonlijk nog een te hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:24
Ik zit nog erg te twijfelen of ik de XPS 13 ga houden na bijna een week gebruik. er komt een zeer licht gezoem / geratel uit de ultrabook, waardoor die nooit helemaal stil is. Ook slaat de fan gelijk aan als ik een video kijk. Bijvoorbeeld een dumpert video lijkt hij echt niet te kunnen hendelen. Ook slaat de fan zeer regelmatig aan wanneer ik facebook opstart, of een andere wat zwaardere site opstart.

Hebben jullie ook last van dit zeer zachte gezoem, of is die van jullie echt muisstil? En hoe gaat het bij jullie met de fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
RenaldoN schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:02:
[...]
voor mij persoonlijk nog een te hoge prijs.
Vergeet niet dat je met VIP korting op €899,- kan uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Nu online
Daan87423 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:40:
[...]

Vergeet niet dat je met VIP korting op €899,- kan uitkomen.
Mits je nog in het bezit ben van een oude vip code wat ik niet ben. Tijdje terug een mede tweaker gekukkig gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Laatst online: 12-09 21:06
reneover schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:45:
Ik zit nog erg te twijfelen of ik de XPS 13 ga houden na bijna een week gebruik. er komt een zeer licht gezoem / geratel uit de ultrabook, waardoor die nooit helemaal stil is. Ook slaat de fan gelijk aan als ik een video kijk. Bijvoorbeeld een dumpert video lijkt hij echt niet te kunnen hendelen. Ook slaat de fan zeer regelmatig aan wanneer ik facebook opstart, of een andere wat zwaardere site opstart.

Hebben jullie ook last van dit zeer zachte gezoem, of is die van jullie echt muisstil? En hoe gaat het bij jullie met de fan?
Als je iets nieuw koopt focus je veel te veel op de kleine dingen. Wanneer je ergens leest 'mijn fan blaast hard' ga je er zelf ook meer op letten. Ik zou het nog tijd geven, wij mensen filteren geluidjes weg na een tijd. Allé, zo is het bij mezelf toch :p

Dat je een i5 of i7 hebt kan ook verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89

Heb je de BIOS al geupdatet?

Lijkt bij mij minder te zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederikd
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Voor hen die de laatste Dell updates/software willen installeren, maar vastlopen omdat ze een Nederlandse Windows versie hebben en een 1609 error krijgen - ik heb de oplossing gevonden.
Ook al kun je eigenlijk alleen groepbeheer doen in W8.1 Pro/Enterprise, vanaf command prompt kan er toch een hoop.

Over de fout: de installer probeert de usergroup Users in te stellen. Die is bij een niet-engelse versie niet actief. Oplossing: die groep aanmaken, en je gebruiker toevoegen. Dit kan alsvolgt, in command prompt.
net localgroup Users /add
en dan
net localgroup Users {{jouw gegebruikersnaam}} /add
Je kunt met
net localgroup Users
dan controleren of je account inderdaad is toegevoegd.

Meer info:
http://windows.microsoft....user-groups#1TC=windows-7 -- dit werkt dus niet (wel op pro/ep)
https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc731215.aspx
https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc725622.aspx

[ Voor 15% gewijzigd door diederikd op 02-03-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14

Als de fan niet aan staat hoor ik helemaal niets (op werk afstand dan, ik heb er nog niet met mijn oor op gelegen).

Het is mij opgevallen dat Dumpert video's en ook andere grafisch zware sites in Chrome eerder de fan doen aanspringen dan dezelfde sites in Internet Explorer.

Zou Chrome iets van hardware acceleratie kunnen missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
Sharkey1802 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:17:
[...]

Als de fan niet aan staat hoor ik helemaal niets (op werk afstand dan, ik heb er nog niet met mijn oor op gelegen).

Het is mij opgevallen dat Dumpert video's en ook andere grafisch zware sites in Chrome eerder de fan doen aanspringen dan dezelfde sites in Internet Explorer.

Zou Chrome iets van hardware acceleratie kunnen missen?
Dat is mij ook opgevallen. Dumpert is zelfs helemaal niet bruikbaar in chrome; hier heb ik last van hakkelende/stotterende filmpjes. Terwijl in mozilla en IE hij de filmpjes wel vloeiend afspeeld. Iemand die weet waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Een mogelijk interessant alternatief voor de XPS 13: nieuws: HP brengt Spectre x360-convertible uit
Voordelen: tablet modus, zeer mooi ding.
Nadelen: geen dunne randen, komt pas begin April uit, prijzen nog onbekend (net als reviews).

(Ik heb inmiddels de FHD XPS 13 besteld - maar je hebt altijd retourrecht...)

[ Voor 20% gewijzigd door Mad Maniak op 02-03-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Er staan nu 4 QHD versies en 2 FHD versies op de Dell site. De prijsstelling is mij echter totaal onduidelijk. Om het te illustreren heb ik de FHD versie qua prijs vergeleken met de QHD tegenhanger zowel voor de Core i5 als de Core i7 processor.

1099 euro: Core i5 5200U + FHD scherm non touch
1329 euro: Core i5 5200U + QHD Infinity scherm met touch

230 euro verschil!

1329 euro: Core i7 5600U + FHD scherm non touch
1499 euro: Core i7 5600U QHD Infinity scherm met touch

170 euro verschil!

Wie snapt het nog :X :? 8)7 |:(

Als je voor de Full HD versie wilt gaan is dus vooralsnog de Core i5 voor 1099 euro de beste deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
SpeedingWilly schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:24:
Als je voor de Full HD versie wilt gaan is dus vooralsnog de Core i5 voor 1099 euro de beste deal.
Ik zag het al inderdaad. Het meest bizarre vind ik nog dat je 230 euro neer moet liggen naar de i7 upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Daan87423 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:45:
[...]

Ik zag het al inderdaad. Het meest bizarre vind ik nog dat je 230 euro neer moet liggen naar de i7 upgrade.
QHD i5 -> QHD i7 = 70 euro meer
FHD i5 -> FHD i7 = 230 euro meer

... dat is willekeur. De Dell mannen en vrouwen hebben een dartbord gepakt en er wat pijltjes in gemikt, lijkt het. Gelukkig is het prestatieverschil tussen de i5 en i7 zo klein dat het totaal irrelevant is... gewoon de i5 kopen dus.

Het meest evenwichtige model - 256GB / 8GB / i5 - is tenminste beschikbaar voor een m.i. redelijke prijs. Dat model hebben ze niet eens in de USA... dus, met VIP korting meegerekend, durf ik te beweren dat we (of in elk geval; ik) er beter af komen dan in Amerika. Daar hebben ze namelijk geen VIP-korting, dus voor 1000 euro heb ik een model dat in Amerika 1000$ kost... maar dan met een SSD die twee keer zo groot is. Goede deal!
Thanks, Dell!

[ Voor 13% gewijzigd door Mad Maniak op 02-03-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
In Amerika kun je ook gewoon korting krijgen, als student/ werknemer gaat het om maar 20$ oid, maar als je iemand kent die in het leger zit/zat krijg je 10% korting daar.

Volgens mij heeft Dell zijn zaakjes alleen nog niet op orde; 1098,99 is een beetje een vreemde prijs, maak er dan 1099 van. Er staat nog steeds dat de XPS 13 vanaf 1329 te koop is en in België is de goedkoopste XPS 13 1099,01. Vaag allemaal. Desondanks een prima prijs.
Had ik nou nog maar zo'n ''oude'' VIP code, dan had ik hem direct besteld.......

Waar is die Premier Sleeve te vinden? Ik wilde de prijs weten en of van die prijs de VIP korting nog afgaat, maar als ik de XPS13 aan mijn mandje heb toegevoegd kan ik bij de aangeboden accessoires op de volgende pagina de sleeve niet vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Durazno op 02-03-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Ik heb inmiddeld flink rondgevraagd maar heb geen oude VIP codes meer kunnen vinden. Als je hem echt voor minder wilt is je beste kans te wachten op een Dell actie (bijv. 100$ korting op een XPS systeem of 7% korting zoals bij valentijn). Nadeel is dat je nooit zeker weet of er acties aan komen, en de gratis verzending die er nu is (t.w.v. 30 euro) duurt ook maar tot eind maart.

Ik heb hem gewoon gekocht... als er een actie komt annuleer of retour ik hem en koop ik hem opnieuw.

Nog even ter attentie: de nieuw HP Spectre 360, die dezelfde markt bedient als de XPS 13 en er wat mij betreft mooi uit lijkt te zien, is ook een interessant alternatief.

Van hardware.info:
Het 15,9 mm dikke apparaat heeft een 13,3"-scherm met naar keuze een 1080p- of 1440p-resolutie en wordt draaiende gehouden door een Intel Core i7-processor uit de Broadwell-generatie, gecombineerd met 8 GB RAM en een 512GB-SSD.
[...]
HP geeft zijn Spectre x360 een adviesprijs van 1.049 euro mee.
Bron: http://nl.hardware.info/n...laptop-eind-maart-te-koop

Het lijkt er op dat HP de XPS 13 op heeft gemerkt, en zijn prijzen er naar aanpast... Zeker als het de 512GB versie betreft voor 1050 euro, wat ik me haast niet voor kan stellen, is het een fantatisch alternatief... Maar eerst even de reviews afwachten.
(Ik heb inmiddels de XPS 13 FHD besteld. Twee weken levertijd, dan twee weken retourrecht - kan ik net de HP spectre ook bekijken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Mad Maniak schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:26:
(Ik heb inmiddels de XPS 13 FHD besteld. Twee weken levertijd, dan twee weken retourrecht - kan ik net de HP spectre ook bekijken!)
Van wat ik mij kan herinneren zijn de HP laptops nooit fantastisch geweest. Specificaties waren altijd goed, maar de praktijktest vielen altijd vies tegen. Denk aan warmteproductie, fan die vaak aan slaat, slechte accuduur etc. Als de accuduur echt zo goed was liepen ze daar wel mee te pronken zoals Dell tijdens CES deed.

Er is een nieuw FHD model bijgekomen voor €999,- Het betreft een i5 5200U met 4GB geheugen en 128GB SSD, een combinatie die in Amerika $899,- kost. Niet aan te raden aangezien je voor €100,- meer een versie met 8GB geheugen en 256GB SSD kan krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door tweegroenethee op 02-03-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Voor mensen die hem willen bestellen met VIP korting:

1) Zorg dat je uitgelogd bent
2) http://www.dell.com/nl/p/...-13-9343-laptop&cs=nlepp1
3) Voeg toe aan winkelmand, voeg VIP-code toe, betaal

Edit: dit werkt omdat er '&cs=nlepp1' in de url staat - dat geeft aan dat het om een VIP-klant gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Mad Maniak op 03-03-2015 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Mad Maniak schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 00:49:
Voor mensen die hem willen bestellen met VIP korting:

1) Zorg dat je uitgelogd bent
2) http://www.dell.com/nl/p/...-13-9343-laptop&cs=nlepp1
3) Voeg toe aan winkelmand, voeg VIP-code toe, betaal

Edit: dit werkt omdat er '&cs=nlepp1' in de url staat - dat geeft aan dat het om een VIP-klant gaat.
Dank, ik zat weer eens lang te kloten.

Had net Dell support gebeld, mijn QHD versie wordt a.s. vrijdag opgehaald en heb net gelijk de FHD versie besteld. Staat op 10-3, maar Dell kennende zal het waarschijnlijk een week later worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Omniferious op 03-03-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Nu online
Daan87423 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:33:
[...]

Van wat ik mij kan herinneren zijn de HP laptops nooit fantastisch geweest. Specificaties waren altijd goed, maar de praktijktest vielen altijd vies tegen. Denk aan warmteproductie, fan die vaak aan slaat, slechte accuduur etc. Als de accuduur echt zo goed was liepen ze daar wel mee te pronken zoals Dell tijdens CES deed.

Er is een nieuw FHD model bijgekomen voor €999,- Het betreft een i5 5200U met 4GB geheugen en 128GB SSD, een combinatie die in Amerika $899,- kost. Niet aan te raden aangezien je voor €100,- meer een versie met 8GB geheugen en 256GB SSD kan krijgen.
als ze voor die prijs nu 8gb geheugen zouden toevoegen was die voor mij perfect geweest. ssd kan je later nog wel een keertje zelf vervangen maar om nu nog een laptop te kopen waar maar 4gb geheugen inzit is ook niet echt verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Zojuist een oude VIP code gekregen van een Tweaker *O*

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/pgfgxs8bn/image.png

Besteld op de naam van mijn werkgever. Voor €735,- een mooi laptopje denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer nu de XPS 13 te bestellen met mijn VIP code die ik vorige week heb ontvangen maar bij stap 5 gaat het mis.

Op de site http://dell.nl/vip staat nu dat er geen nieuwe VIP leden worden geaccepteerd, maar de groene 'koop nu' knop is ook weg.
En via de &cs=nlepp1 toevoeging, krijg ik nadat ik de VIP code heb ingevuld en op 'waardebon toepassen' klik geen korting en ook geen foutmelding :'(

edit: Ik zie bij Stap 5 toch echt geen groene 'koop nu' knop

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:22:
Ik probeer nu de XPS 13 te bestellen met mijn VIP code die ik vorige week heb ontvangen maar bij eerste stap gaat het al mis.

Op de site http://dell.nl/vip staat nu dat er geen nieuwe VIP leden worden geaccepteerd, maar de groene 'koop nu' knop is ook weg.
En via de &cs=nlepp1 toevoeging, krijg ik nadat ik de VIP code heb ingevuld en op 'waardebon toepassen' klik geen korting en ook geen foutmelding :'(
Lees de topicstart, daar staat precies hoe het moet. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Nu online
als je op dit moment via de mail dell een nieuwe code laat opsturen is deze te combineren met de codes van afgelopen maanden. dus weer 10 + 10 procent korting

[ Voor 11% gewijzigd door RenaldoN op 03-03-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
@RenaldoN

Hoe dan? Inschrijven voor VIP code lukt niet, en op de mail die op die pagina staat krijg ik geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Nu online
Tk55 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:38:
@RenaldoN

Hoe dan? Inschrijven voor VIP code lukt niet, en op de mail die op die pagina staat krijg ik geen reactie.
ik heb hier een mailtje gestuurd naar het volgende adres
Dell_EMEA_VIP@Dell.com

binnen 2 uur kreeg ik een mailtje met 2 vipcodes. deze waren te combineren met de codes die ik vorige maand heb aangevraagd. oude codes vervallen 5 mei. de nieuwe die ik kreeg augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
RenaldoN schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:40:
[...]

Dell_EMEA_VIP@Dell.com

binnen 2 uur kreeg ik een mailtje met 2 vipcodes. deze waren te combineren met de codes die ik vorige maand heb aangevraagd. oude codes vervallen 5 mei. de nieuwe die ik kreeg augustus.
Is dat een Nederlands of een Engels e-mail adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Nu online
is een nederlands adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Maniak
Nou, dat ga ik ook maar eens proberen. Dan bestel ik hem lekker nog een keer voor 100 euro minder!
Bedankt RenaldoN :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mad Maniak op 03-03-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
RenaldoN schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:40:
[...]

Dell_EMEA_VIP@Dell.com

Gisteren gemaild, maar nog geen reactie. Even afwachten dan. Ik ben trouwens benieuwd of de Developer Edition snel komt. Die koop ik dan liever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Voor de XPS 13 eigenaren: hoe weet ik of ik de meest recente drivers heb? Is er standaard Dell software geïnstalleerd die controleert op driver updates? Ik kan namelijk op de Support pagina niet zien of het om een nieuwe versie van de driver gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
Ik snap er helemaal niets meer van...... Ik ga naar de XPS 13 via de URL met epp1 erin, voeg hem toe aan mijn mandje, ik zorg dat ik niet ingelogd ben. Vervolgens voeg ik een code toe die tot 5-5-15 geldig is en die doet het niet, vraagt die om meer details of iets dergelijks..... Voeg ik echter een code toe die ik vandaag via dat Dell VIP e-mailadres heb gekregen, werken die wel, maar mijn ''oude'' niet. Heeft iemand een oplossing of vergeet ik nu iets? Bij voorbaat dank.

EDIT: Het werkt! Blijkbaar was het nodig mijn cookies te verwijderen.... :+

[ Voor 7% gewijzigd door Durazno op 03-03-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:11
Zijn hier al Belgen die hem binnen hebben en een foto van het toetsenbord willen posten?

Ik ben een linux gebruiker en nogal cli en shotcut liefhebber, dus ik zou toch graag even de layout bekijken. Dan waarschijnlijk een van de weken eens bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-04-2020
Alle reviews en vergelijkingen bekeken, maar ik twijfel tussen i5 of i7 en FHD of QHD. Geld speelt niet echt een rol. Dus dan maar i7 (toch?)... maar welk scherm? Aan 256 GB SSD heb ik genoeg.

Office, Netflix, surfen. Soms wat foto's video's (minimaal) bewerken.

Beetje input nodig om de knoop door te hakken.

[ Voor 13% gewijzigd door eijsenga op 04-03-2015 18:44 . Reden: zin toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mella7
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-03 13:17
eijsenga schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:43:
Alle reviews en vergelijkingen bekeken, maar ik twijfel tussen i5 of i7 en FHD of QHD. Geld speelt niet echt een rol. Dus dan maar i7 (toch?)... maar welk scherm? Aan 256 GB SSD heb ik genoeg.

Heb meermaals gehoord dat het verschil tussen de i5 en de i7 veel te minimaal is, indien je de ssd ruimte ook niet nodig heb zou ik voor de i5 variant gaan.
Is batterij je belangrijkste doel uit de laptop zou ik voor de full hd versie gaan aangezien de batterij daarmee langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Avond,
Ik heb een raar probleem met deze laptop.

De bluetooth is bij opstarten uitgeschakeld als ik hem boot via accu
De bluetooth is bij opstarten ingeschakeld als ik hem boot als de stekker in het stopcontact (en de laptop :9) zit.

Ik ben de Bios 4x door geweest, maar ik kan daar niets vinden.
Googelen leerde mij dat er een functie is bij apparaatbeheer, dan eigenschappen op de BT en dan het vinkje uitzetten bij 'de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'. Dat vinkje stond aan.

Maar ook dat helpt niet. Laatste drivers geinstalleerd. Iemand enig idee?
Ik wil dus graag dat de bt aan is bij opstarten.

[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 04-03-2015 19:13 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buit94
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-07 18:25
Ik heb een extra beeldscherm aangesloten op m'n xps 13, maar dit werkt niet geheel zonder problemen door de scaling (2e beeldscherm heeft een andere resolutie). Normale windows schermen schaalt hij prima terug, maar schermen van bijvoorbeeld internet explorer of adobe worden enorm groot weergegeven. Heeft iemand een oplossing waarmee alle schermen goed geschaald worden op een 2e beeldscherm in plaats van alleen de standaard windows schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

eijsenga schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:43:

Deze twijfels heb ik ook met onder andere dezelfde wensen.
Ik geloof niet dat ik ooit dat beetje extra wat de I7 gaat bieden nodig ga hebben dus dat valt mij al af.

Dus een I5...en wil ik dan 4 of 8gb ram. zonder twijfel 8gb. Dus valt er weer een model af.
Dan rest mij de I5 met QHD of FHD scherm. tja.... voor surfen en mailen is een 4k scherm niet nodig.
Om youtube en content in 4k te kijken gebruik ik de tv wel. Toevallig ook een 4k scherm.
Voor Autocad lijkt het me wel wat evenals videobewerking maar, ik betwijfel zeer sterk of de gpu Überhaupt lekker vlot die 4k resolutie gaat trekken. Het zal allemaal best aardig werken maar,het houdt niet over zegt mijn gevoel. Zeker niet als ik dan ook nog veel rekenkracht van de cpu ga vragen. Dus wederom een no go voor mij. Dan vind ik mobiliteit het meest belangrijk en dan is duidelijk dat de FHD versie het toch een klap langer uit weet te houden. Dus ik ga voor de FHD versie toch maar.

Als ik dan ook nog hoor hoe windows omgaat met schalen dan zet dat mijn keuze alleen maar kracht bij.
Daarbij weet ik uit ervaring ook nog hoe dun het 4k media aanbod is dus, daarvoor hoef ik het ook niet te doen.

Blijft mijn keuze beperkt tot een FHD I5 met een 256GB of 512GB ssd.
Dat is een makkie. overal waar ik kom is wifi of heb ik mijn eigen 4g hotspot bij me.
Ik heb de gewoonte alles over een vpn te benaderen...en mijn thuisnetwerk heeft een pachtige nas.
Alles wat ik wil bereiken kan ik gewoon zo bij. Voor mij is de 256GB versie ruim voldoende.
Ik werk al jaren met een 80GB intel ssd in mijn huidige notebook en ik heb hem nauwelijks half vol staan. Gewoon omdat ik dat nooit nodig vond of er behoefte aan heb gehad.

En wat me opvalt terwijl ik dit typ is dat ik compleet de touchscreen feature vergeet te vermelden van het QHD scherm. Kennelijk heb ik zo weinig belangstelling daarvoor dat ik het vergeet.

Mijn keuze is de FHD I5 met 256GB ssd.
Ik had overigens wel graag een 16GB versie van de I5 gezien maar die keuze is er simpelweg niet.

ik heb trouwens nog even gekeken naar wat die u5500/u5600 meer kunnen dan de u5200 maar, alleen de u5600 heeft een optie extra wat betrekking heeft op wireless display o.i.d. Dat is een optie die me meer dan €250 euro gaat kosten dan en ik waarschijnlijk niet ga gebruiken.

even een edit.... Ik weet niet of je nu een FHD scherm gebruikt en in welke maat maar, FHD op een 15 inch notebook is al fantastisch scherp. Dezelfde resolutie op een 13.3 inch scherm is alleen nog maar beter. Het is niet zo dat de FHD versie onder doet voor al het andere in de markt. De FHD is een prachtig scherm dat al beter is dan 90% van hetgeen momenteel te koop is.(bij de MeidMarkt worden nog schaamteloos 1366x768 notebook verkocht voor 600+ euro) Het QHD scherm is echt een gevalletje appart.
EWK schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:10:
Avond,
Ik heb een raar probleem met deze laptop.

De bluetooth is bij opstarten uitgeschakeld als ik hem boot via accu
De bluetooth is bij opstarten ingeschakeld als ik hem boot als de stekker in het stopcontact (en de laptop :9) zit.

Ik ben de Bios 4x door geweest, maar ik kan daar niets vinden.
Googelen leerde mij dat er een functie is bij apparaatbeheer, dan eigenschappen op de BT en dan het vinkje uitzetten bij 'de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'. Dat vinkje stond aan.

Maar ook dat helpt niet. Laatste drivers geinstalleerd. Iemand enig idee?
Ik wil dus graag dat de bt aan is bij opstarten.
Waarschijnlijk heb je dit al bekeken maar, onder energiebeheer kun je BT ook aan of uit schakelen op accu...een optie die zeer waarschijnlijk wel staat ingeschakeld op netspanning.

[ Voor 20% gewijzigd door Turbo-Puppy op 04-03-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:24
misschien handig om dit soort tips / truucjes zoals hierboven over vragen etc bij de openingspost te doen in een subkopje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Turbo-Puppy schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:53:

Waarschijnlijk heb je dit al bekeken maar, onder energiebeheer kun je BT ook aan of uit schakelen op accu...een optie die zeer waarschijnlijk wel staat ingeschakeld op netspanning.
Bedankt voor je tip, maar bij energiebeheer zie ik geen bt staan.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.s.G.
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-08 21:32
EWK schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:39:
[...]

Bedankt voor je tip, maar bij energiebeheer zie ik geen bt staan.
Heb je ook bij de geavanceerde instellingen gekeken voor je energie schema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

R.s.G. schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:18:
[...]

Heb je ook bij de geavanceerde instellingen gekeken voor je energie schema?
Jep, ook die uitgebreid doorgenomen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.s.G.
Dan weet ik het ook niet meer zeker.

Ik heb zelf mijn xps 13 teruggestuurd vanwege een defect touchpad. het gaat hier om het i7 5500 model. Ik was zowieso teleurgesteld, scaling is echt slecht. Ook werkt scrollen in sublime-text 3 niet bij een hogere dpi-scaling. Verder sloeg de fan constant hard aan op batterij. Als hij op netstroom zat, stond de fan zelfs "always on", beetje beschamend in een kantoorsetting. Ander vreemd probleem; de laptop had moeite met het openen van Brackets (+- 15 seconden) en sommige andere applicaties. Na een herstart startte hij hem binnen 4 sec op? Er zat verder geen verschil in het aantal applicaties dat ernaast aanstond.
Ik zit nu te twijfelen tussen een t450s of een xps 13 met FHD. Zit iemand met hetzelfde dilemma?

[ Voor 0% gewijzigd door R.s.G. op 04-03-2015 21:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Ik zou dan de xps 13 kiezen, die krijg ik hopelijk ook 'snel' (2 weken..) binnen.

Zat nog te twijfelen of ik moest wachten op de hp spectre x360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
R.s.G. schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:39:
Ik zit nu te twijfelen tussen een t450s of een xps 13 met FHD. Zit iemand met hetzelfde dilemma?
Zit ook al een tijdje naar beide te kijken. Als de de t450s niet zo verschrikkelijk prijzig zou zijn had ik de keuze al lang gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.s.G.
epias schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:41:
[...]
Zit ook al een tijdje naar beide te kijken. Als de de t450s niet zo verschrikkelijk prijzig zou zijn had ik de keuze al lang gemaakt.
Ik heb zelf sinds kort een usb keyboard met een trackpoint, ik ga daarmee kijken of ik daarmee efficiënter kan werken. Dat kan doorslaggevend zijn, aangezien de knoppen terugzijn.
Verder lijkt het bij de t450s mogelijk om zowel een 2.5 inch hdd/ssd als een m.2 (of msata) ssd te installeren. Als dit het geval is, ben ik nog wel bereid om een premium te betalen omdat de batterij ook nog eens verwisselbaar is.

Je kunt trouwens bij de thinkpad voor de goedkopere versie gaan, daar kiezen voor een 1080p non touch scherm en je eigen ram te kopen. Dan valt het nog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn nu de algemene ervaringen van de mensen die de XPS 13 nu al een tijdje hebben? Ik ga deze waarschijnlijk binnenkort ook bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.s.G.
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:08:
Wat zijn nu de algemene ervaringen van de mensen die de XPS 13 nu al een tijdje hebben? Ik ga deze waarschijnlijk binnenkort ook bestellen.
Ik heb er zelf een week mee gewerkt, een normale werkdag, 9-5.
Pro's:
- Scherm is ontzettend mooi (qhd versie) en maakt letters ontzettend scherp. Uitermate geschikt voor office gebruik
- Mobiliteit is perfect, samen met de 4 in 1 adapter mis je eigenlijk ook geen poorten meer.
- Muisstil op batterij
- Keyboard typt heel fijn
- Touchpad zeer precies met double tap (klikken was bij mij defect)

Con's:
- Performance was inconsistent. Ene keer was hij heel snel, andere keer niet (kan een software fix hopelijk oplossen)
- Batterij gaat rond 5 uur mee met normaal office gebruik met een browser open.
- Als de fan aangaat op batterij is hij luidruchtig, gebeurd niet heel vaak.
- Als je de netstroom aansluit staat de fan constant aan. (bij mij het geval) Ik heb zelfs het hele energieschema overhoop gegooid om die fan stil te krijgen (netstroom stond op actieve koeling, naar passief heeft niets uitgehaald)
- Scaling (oh god the scaling)
Nog te doen bij de meeste programma's, maar zelfs de dell utilities werken soms niet.
- (scrollen bij sublime text)

Al met al was de laptop hetzelfde als mijn n53sv, alleen veel kleiner met een mooier scherm. En luidruchtiger.

[ Voor 3% gewijzigd door R.s.G. op 05-03-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R.s.G. schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:20:
[...]

Ik heb er zelf een week mee gewerkt, een normale werkdag, 9-5.
Pro's:
- Scherm is ontzettend mooi (qhd versie) en maakt letters ontzettend scherp. Uitermate geschikt voor office gebruik
- Mobiliteit is perfect, samen met de 4 in 1 adapter mis je eigenlijk ook geen poorten meer.
- Muisstil op batterij
- Keyboard typt heel fijn
- Touchpad zeer precies met double tap (klikken was bij mij defect)

Con's:
- Performance was inconsistent. Ene keer was hij heel snel, andere keer niet (kan een software fix hopelijk oplossen)
- Batterij gaat rond 5 uur mee met normaal office gebruik met een browser open.
- Als de fan aangaat op batterij is hij luidruchtig, gebeurd niet heel vaak.
- Als je de netstroom aansluit staat de fan constant aan. (bij mij het geval) Ik heb zelfs het hele energieschema overhoop gegooid om die fan stil te krijgen (netstroom stond op actieve koeling, naar passief heeft niets uitgehaald)
- Scaling (oh god the scaling)
Nog te doen bij de meeste programma's, maar zelfs de dell utilities werken soms niet.
- (scrollen bij sublime text)

Al met al was de laptop hetzelfde als mijn n53sv, alleen veel kleiner met een mooier scherm. En luidruchtiger.
Over de luidruchtigheid heb ik nog wat gelezen. Maakt de fan dan zoveel lawaai als deze aanslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:22:
[...]

Over de luidruchtigheid heb ik nog wat gelezen. Maakt de fan dan zoveel lawaai als deze aanslaat?
mwah, standaard staat energiebeheer op balanced en dan blijft de fan redelijk snel en lang blazen.
Als je energiebeheer op silent zet, dan blijven de temps prima en gaat je fan niet meer zo snel aan.
Dus: standaard veel en snel blazen, met een andere setting geen geluid meer, alleen bij stress

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Let op:
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.