valt mee. op wat dell recovery software en macafee na.coase schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:08:
Is er veel overbodige software meegeleverd? (zoals mcafee, ..)
Heb je een source voor de XPS 15?Daan87423 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:42:
[...]
Klopt, en ook nog een i5 met 4GB geheugen. Het probleem is dat je het apparaat naar wens kan configureren op de website. Er zijn dus eigenlijk geen 'vaste modellen'.
[...]
De XPS 15 krijgt helaas geen Infinity Display. Hij krijgt een 4k scherm en een Broadwell upgrade. Voor de rest werd er weinig veranderd volgens mij.
Ik vind het heel jammer als het niet Infinity Display is, het zou toch een logisch stap zijn? En waarom wacht Dell met het release van het 1080p XPS. Krijgt Amerika prioriteit op voorraad?
Mijn laptop is net stuk, dus ik had gehoopt om meteen de nieuwe XPS te kopen..
De XPS 15 die op CES was aangekondigd kreeg alleen een scherm upgrade naar 4k. De processor bedraagt nog steeds de Haswell generatie. Ik denk dat Dell wacht op de Broadwell/Skylake processors voor high end laptops (niet de ultra low power processors die in de nieuwe XPS 13 zitten).jerkitout schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:35:
[...]
Heb je een source voor de XPS 15?
Ik vind het heel jammer als het niet Infinity Display is, het zou toch een logisch stap zijn? En waarom wacht Dell met het release van het 1080p XPS. Krijgt Amerika prioriteit op voorraad?![]()
Mijn laptop is net stuk, dus ik had gehoopt om meteen de nieuwe XPS te kopen..
Nog een vraag, ondersteunt het touchpad "tap to click?'. Zodat ik niet fysiek de touchpad hoef te duwen om te clicken? Een vinger voor links, twee voor rechts.
[ Voor 14% gewijzigd door jerkitout op 17-02-2015 16:34 ]
Maar natuurlijk. Volgens mij ondersteunt bijna elke laptop met windows 7 en daarboven.jerkitout schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:34:
Nog een vraag, ondersteunt het touchpad "tap to click?'. Zodat ik niet fysiek de touchpad hoef te duwen om te clicken? Een vinger voor links, twee voor rechts.
Ik heb de XPS13 net binnen. Echt een prachtig apparaat!
Verwijderd
Zou iemand mij foto's/screenshots van alle standaard door Dell ingestelde BIOS instellingen willen sturen? Ik heb namelijk per ongeluk iets veranderd, alles naar standaard gezet, waardoor Intel Smart Connect niet meer werkt. Het betreft een XPS 13 I7-5500 met 8gb en 512gb. Hartelijk dank voor de moeite alvast.
En dan nog even iets anders: Heeft iemand van jullie er ook last van dat wanneer er een 2e gebruiker tegelijk inlogt in Windows er simultane processen gaan lopen die nogal wat processor vermogen vragen. Met name de volgende: Waves MaxxAudio Service Application, ca. 32%. Dit zorgt ervoor dat de fan nogal snel aanslaat. Is dit normaal?
En dan nog even iets anders: Heeft iemand van jullie er ook last van dat wanneer er een 2e gebruiker tegelijk inlogt in Windows er simultane processen gaan lopen die nogal wat processor vermogen vragen. Met name de volgende: Waves MaxxAudio Service Application, ca. 32%. Dit zorgt ervoor dat de fan nogal snel aanslaat. Is dit normaal?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 22:18 ]
Dat zie je toch al met bestellen?
Hoi!
Ik heb 'm gister ontvangen en gelijk windows eraf gehaald en Linux Mint geinstalleerd. Er zijn nog wat issues met het geluid en touchpad ( touchpad heeft een patch nodig. Zie https://major.io/2015/02/...l-xps-13-9343-2015-model/ ). Geluid wordt aan gewerkt en zou spoedig opgelost moeten zijn. Er komt ook een bios update aan A01. De intel wifi van 5600u versie werkt out of the box.
Ook heb ik wat last van artefacten met de fonts. Ik ben nu een nieuwe kernel aan het compileren om te kijken of dat wat verbeterd.
Sowieso zal ter zijner tijd de Linux ondersteuning prima moeten zijn aangezien er ook een Linux versie uitkomt als deze bugs zijn opgelost.
Ook heb ik wat last van artefacten met de fonts. Ik ben nu een nieuwe kernel aan het compileren om te kijken of dat wat verbeterd.
Sowieso zal ter zijner tijd de Linux ondersteuning prima moeten zijn aangezien er ook een Linux versie uitkomt als deze bugs zijn opgelost.
Ik heb inmiddels drie verschillende sleeves uitgeprobeerd, van Case Logic tot vanalles, en niks zat goed. Sommige waren te klein en sommige veel te groot.
Uiteindelijk heb ik vandaag deze van Thule binnengekregen, deze past echt PERFECT om de Dell XPS 13 2015 met nog een extra vakje voor je oplader. Hij kost 49,99, wel prijzig maar goedkoper dan de officiele Dell Sleeve.
Om iedereen een lange zoektocht te besparen, dit is hem: http://www.laptoptasshop....erra-sleeve-11-grijs.html. Negeer de afmetingen en vertrouw op mij dat hij heel mooi past. Het mooie aan deze sleeve is de zachte binnenvoering en de bescherming bij de ritssluiting zodat je XPS13 niet krast.
Uiteindelijk heb ik vandaag deze van Thule binnengekregen, deze past echt PERFECT om de Dell XPS 13 2015 met nog een extra vakje voor je oplader. Hij kost 49,99, wel prijzig maar goedkoper dan de officiele Dell Sleeve.
Om iedereen een lange zoektocht te besparen, dit is hem: http://www.laptoptasshop....erra-sleeve-11-grijs.html. Negeer de afmetingen en vertrouw op mij dat hij heel mooi past. Het mooie aan deze sleeve is de zachte binnenvoering en de bescherming bij de ritssluiting zodat je XPS13 niet krast.
Dat, en nog legio andere multitouch gestures om specifieke acties te starten.jerkitout schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:34:
Waarom zit er een Indiase Roepia toets op het toetsenbord?
[ Voor 9% gewijzigd door TimDJ op 18-02-2015 16:17 ]
Ga de xps 13 steeds meer waarderen naar mate ik er meer mee werk, vind het voor als nog een top apparaat. In het begin ging de fan regelmatig uit het niets aan, wat ik toch als een minpuntje zag. Inmiddels gaat de fan zelden aan en is de laptop prima stil. Misschien dat de flinke hoeveelheid updates er in het begin zorgden voor zorgden dat hij vaak aan schoot. Ik heb overigens wel in het energiebeheer aangegeven dat hij ook met voeding de processor moet remmen ipv koeling gelijk aan te gooien. Merk hier niks van in de prestaties en lijkt dus wel te werken. Thanks voor deze tip @Crim !
Heb wel een klein probleempje in internet explorer. Soms na (veelvuldig) scrollen in internet explorer worden mijn internet pagina's blanco en moet ik internet explorer opnieuw opstarten om de normale pagina's weer te zien te krijgen. Weet iemand hier de oorzaak/oplossing van/voor?
Heb wel een klein probleempje in internet explorer. Soms na (veelvuldig) scrollen in internet explorer worden mijn internet pagina's blanco en moet ik internet explorer opnieuw opstarten om de normale pagina's weer te zien te krijgen. Weet iemand hier de oorzaak/oplossing van/voor?
Chrome gebruiken.buit94 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:47:
Weet iemand hier de oorzaak/oplossing van/voor?
Scrollen in chrome werkt niet optimaal met de touchpad..
Vandaag de xps13 (i5) binnen gekregen, heel mooi apparaat maar de fan gaat echt bij het minste aan. Gewoon facebook scrollen en de fan gaat aan, filmpje streamen, etc... En de fan is dan ook niet echt stil, lijkt maar 2 standen te hebben, uit of 100%...buit94 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:47:
In het begin ging de fan regelmatig uit het niets aan, wat ik toch als een minpuntje zag. Inmiddels gaat de fan zelden aan en is de laptop prima stil. Misschien dat de flinke hoeveelheid updates er in het begin zorgden voor zorgden dat hij vaak aan schoot.
Hopelijk vermindert dit nog, want ik denk niet dat hij nog bezig is met updates hoor.
Is bij mij in ieder geval wel verminderd.. Ook zo veel last van op het moment dat je hem niet aan de oplader hebt hangen?mngm schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:39:
[...]
Vandaag de xps13 (i5) binnen gekregen, heel mooi apparaat maar de fan gaat echt bij het minste aan. Gewoon facebook scrollen en de fan gaat aan, filmpje streamen, etc... En de fan is dan ook niet echt stil, lijkt maar 2 standen te hebben, uit of 100%...
Hopelijk vermindert dit nog, want ik denk niet dat hij nog bezig is met updates hoor.
Ja, ook als hij niet aan de lader hangt. Die instelling bij energiebeheer staat wel op passief koelen...buit94 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:09:
[...]
Is bij mij in ieder geval wel verminderd.. Ook zo veel last van op het moment dat je hem niet aan de oplader hebt hangen?
Wellicht geheel ten overvloede. Maar mijn ervaringen heb ik hier uitgetypt:
productreview: Dell XPS 13 13 (2015) 9343-8451 review door Alpha89
Ik ga deze review de komende dagen en weken nog uitbreiden.
Mochten jullie nog items hebben die jullie graag in de review terug willen zien dan hoor ik dit graag.
Mochten jullie nog items hebben die jullie graag in de review terug willen zien dan hoor ik dit graag.
Firefox gebruikenbuit94 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:50:
[...]
Scrollen in chrome werkt niet optimaal met de touchpad..
Eerst fn+esc indrukken. Die toetsen staan blijkbaar standaard uit. Dit moet wel ergens standaard aan te zetten zijn geloof ik.mngm schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:03:
Nog iets, de FN toetsen werken bij mij niet, is er een specifieke driver nodig ofzo?
In het bios (opstarten met f2 toets dacht ik) kun je kiezen of je de icoontjes onder de f-toetsen standaard wilt hebben of de f1-f4 functies als standaard. Je kan inderdaad wisselen met fn+esc, maar dit reset bij een reboot.
Over de fan, tijdens het opladen (lampje voorop aan) draait mijn fan continu maar rustig. Zodra de accu vol is wordt de fan weer stil of gaat helemaal niet aan. Let er ook op dat verschillende reviews hebben aangegeven dat Chrome soms UREN van de accutijd afhaald. Ik gebruik persoonlijk Firefox.
De fan heeft echt meer standen dan alleen uit of 100%.
Over de fan, tijdens het opladen (lampje voorop aan) draait mijn fan continu maar rustig. Zodra de accu vol is wordt de fan weer stil of gaat helemaal niet aan. Let er ook op dat verschillende reviews hebben aangegeven dat Chrome soms UREN van de accutijd afhaald. Ik gebruik persoonlijk Firefox.
De fan heeft echt meer standen dan alleen uit of 100%.
hmm, is chrome dan zo'n slokop geworden? Vroeger stond die bekend om lightweight te zijn... eens firefox proberen
Thx voor je fijne review. Ik heb net zoals jij een MBP 2010 en ben me nu ook aan het orienteren op een goed alternatief zonder teveel te moeten inleveren. Door je review staat de XPS nu met stip op 1Alpha89 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:13:
Wellicht geheel ten overvloede. Maar mijn ervaringen heb ik hier uitgetypt:
Heeft er iemand problemen met de WiFi? Het kan ook aan mijn WiFi-netwerk thuis liggen; hierbij moet ik geregeld opnieuw connecten.
Laatste driver ook geïnstalleerd, maar geen verbetering.
Wat een review zeg..
*Zet hem snel in de TS*
waarschijnlijk je router thuis. ik had met mijn oude sitecom router problemen. heb nu een tp link wifi ac router gekocht en die doet het perfect.TwistedVision schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:53:
Heeft er iemand problemen met de WiFi? Het kan ook aan mijn WiFi-netwerk thuis liggen; hierbij moet ik geregeld opnieuw connecten.
Nieuwe review:
http://www.hardwareluxx.c...ps-13-with-broadwell.html
http://www.hardwareluxx.c...ps-13-with-broadwell.html
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Na Anandtech zijn review zal er niet veel beters meer komen denk ik
Dat denk ik ook niet. En de kwaliteit van de (geschreven) reviews hier op Tweakers van Alpha89 zal ook niet snel overtroffen worden denk ikDaan87423 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:37:
[...]
Na Anandtech zijn review zal er niet veel beters meer komen denk ik
@Alpha89: Staat er (ergens op de Tweakers site) een beschrijving hoe je van die mooie kopjes maakt, zoals jij gedaan hebt? Of zijn dat gewoon jpegs waar je naar linkt in de review?
Ik vind zelf video reviews wel fijn om te kijken. MobileTechReview heeft al een paar goede reviews en vergelijkingen gemaakt, zie ook mijn vorige post met video reviews (SpeedingWilly in "Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Ervaringen en discussie")
Als er iemand nog goede video reviews gevonden heeft houd ik me aanbevolen
Verschil in kleuren tussen de matte FHD en spiegelende QHD+ lijkt in deze video mee te vallen gelukkig. Ik zie namelijk vaak dat matte afwerkingen zorgen voor minder felle kleuren, dat is altijd weer jammer. Hopelijk kan ik ze eens ergens in het echt vergelijken.SpeedingWilly schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:44:
[...]
Ik vind zelf video reviews wel fijn om te kijken. MobileTechReview heeft al een paar goede reviews en vergelijkingen gemaakt, zie ook mijn vorige post met video reviews (SpeedingWilly in "Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Ervaringen en discussie")
Misschien moet ik geen slapende honden wakker maken, maar de Duitse notebookcheck is er achter gekomen dat de Duitse i7 modellen geleverd worden met een significant slechter 3200x1800 scherm:
En hoe bevalt dat scherm? (Vooral qua helderheid.)
Mijn vraag aan de XPS 13 bezitters in dit topic: wat voor scherm hebben jullie? SHP1421 of LQ133Z1? Als het goed is kan je dit zien als je naar je apparaatbeheer gaat, dan rechtermuisknop op het beeldscherm -> eigenschappen -> details -> hardware ID.Origineel Duits:
Ergänzung vom 20.02.2015: Wir haben das deutsche Modell XPS 13 (2015) mit Core i7 getestet und eine deutliche Verschlechterung der Messwerte am IPS-Panel festgestellt. Siehe Test. Im vorliegenden Test (i5 Modell) handelt es sich um ein US-Seriengerät (Panel: SHP1421), im zweiten Test um ein deutsches Seriengerät (Sharp LQ133Z1). Das LQ133Z1 erreicht z. B. eine deutlich geringere Luminanz. Wir haben Dell um Klärung der Sachlage gebeten.
Google Translate:
Update as of 20.02.2015: We have the XPS 13 (2015) German model tested with Core i7 and found a significant deterioration of the readings on the IPS panel. See test . In this test (i5 model) is a US-series device (Panel: SHP1421), in the second Test at a German serial device (Sharp LQ133Z1). The LQ133Z1 reached such. As a significantly lower luminance. We have asked Dell to clarify the situation.
Bron: http://www.notebookcheck....5-Ultrabook.136065.0.html
ik heb de shp1421 hier. i7 5500u 256gb
Dat is heel erg goed nieuws. (Het verbaast me wel - ik dacht dat de hele Europese markt dezelfde modellen zou hebben.)superstephan1 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:13:
ik heb de shp1421 hier. i7 5500u 256gb
Heb je de i5 of de i7 versie? En als de i7 versie, de 5500U of de 5600U? (Gekocht in Nederland neem ik aan?)
Edit: nevermind, ik herken je naam en heb je review gelezen. Bedankt daarvoor trouwens!
[ Voor 11% gewijzigd door Mad Maniak op 20-02-2015 23:19 ]
i7 5500u en gewoon gekocht in nederland. wel gelijk op release in nederland gekocht. Dus misschien is er verschil in batches ofzo?Mad Maniak schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:17:
[...]
Dat is heel erg goed nieuws. (Het verbaast me wel - ik dacht dat de hele Europese markt dezelfde modellen zou hebben.)
Heb je de i5 of de i7 versie? En als de i7 versie, de 5500U of de 5600U? (Gekocht in Nederland neem ik aan?)
Ik ook SHP1421
Besteld via dell website
i7 5500u
Besteld via dell website
i7 5500u
Als ik dit allemaal lees, heb ik toch niet veel zin om een Dell aan te schaffen.Mad Maniak schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:52:
Misschien moet ik geen slapende honden wakker maken, maar de Duitse notebookcheck is er achter gekomen dat de Duitse i7 modellen geleverd worden met een significant slechter 3200x1800 scherm:
[...]
Mijn vraag aan de XPS 13 bezitters in dit topic: wat voor scherm hebben jullie? SHP1421 of LQ133Z1? Als het goed is kan je dit zien als je naar je apparaatbeheer gaat, dan rechtermuisknop op het beeldscherm -> eigenschappen -> details -> hardware ID.
Ze knoeien niet enkel met hun website, maar dus ook met hun producten.
Hier ook op de 5600U een SHP1421.
Overigens even een update. McAfee is zojuist gestorven. Die heb ik eraf gemikt. Ik gebruik nu Windows Defender zelf. Wel grappig om te zien dat na het verwijderen van McAfee eerst een 135MB grote file via Windows Update naar binnen wordt gehengeld alvorens Defender actief wordt. Dus als je McAfee eraf mikt doe dan na de reboot z.s.m. een Windows Update!
Daarnaast heb ik de standaard geïnstalleerde office ook eraf gemikt. Die was 32-bits. Ik geef de voorkeur aan de 64-bits versie. Dit doe ik meer omdat ik Visio in 64-bits wil installeren.
Eraf mikken en eweer erop zetten was zo gebeurd.
Overigens even een update. McAfee is zojuist gestorven. Die heb ik eraf gemikt. Ik gebruik nu Windows Defender zelf. Wel grappig om te zien dat na het verwijderen van McAfee eerst een 135MB grote file via Windows Update naar binnen wordt gehengeld alvorens Defender actief wordt. Dus als je McAfee eraf mikt doe dan na de reboot z.s.m. een Windows Update!
Daarnaast heb ik de standaard geïnstalleerde office ook eraf gemikt. Die was 32-bits. Ik geef de voorkeur aan de 64-bits versie. Dit doe ik meer omdat ik Visio in 64-bits wil installeren.
mijn zoon wil binnenkort ook een xps 13 / 15 gaan kopen , na het zien van deze laptop overstag gegaan wou eerst een mac pro gaan kopen maar wordt dus deze !
Paar vraagjes, cq opmerkingen :
Wat is de vormgeving van de dell website om platweg te zeggen kut... zoek je op xps enzo kom je op de 4e generatie uit ipv de broadwell versie...
Ik zeg big fail als je als bedrijf wil verkopen ! maak een overzichtelijk geheel...
Verder .. hebben wij geen creditcard ofzo.. dus dat wordt nog een probleem ...
Accu duur is met een qhd scherm en touchscreen rond de 10 uur , op zich prima ! SSD gelukkig vrij gemakkelijk zelf te vervangen !
Iemand ervaringen met de wifi chip en KPN ? (die hebben een eigen router ...)
Iemand ervaringen met windows 10 beta op deze ultrabook ?
Kortingscode met vip account werkt bij mij niet ,geen korting gehad dus als iemand over heeft..graag
Kortom we kunnen hier niet wachten tot hij kan bestellen (nog eventjes sparen... ) ben benieuwd naar de ervaringen van de rest, des te meer meningen des te beter
Paar vraagjes, cq opmerkingen :
Wat is de vormgeving van de dell website om platweg te zeggen kut... zoek je op xps enzo kom je op de 4e generatie uit ipv de broadwell versie...
Ik zeg big fail als je als bedrijf wil verkopen ! maak een overzichtelijk geheel...
Verder .. hebben wij geen creditcard ofzo.. dus dat wordt nog een probleem ...
Accu duur is met een qhd scherm en touchscreen rond de 10 uur , op zich prima ! SSD gelukkig vrij gemakkelijk zelf te vervangen !
Iemand ervaringen met de wifi chip en KPN ? (die hebben een eigen router ...)
Iemand ervaringen met windows 10 beta op deze ultrabook ?
Kortingscode met vip account werkt bij mij niet ,geen korting gehad dus als iemand over heeft..graag
Kortom we kunnen hier niet wachten tot hij kan bestellen (nog eventjes sparen... ) ben benieuwd naar de ervaringen van de rest, des te meer meningen des te beter
Ik heb ook geen creditcard maar je kan ook met PayPal betalen. Je kan PayPal tegenwoordig linken aan jouw betaalrekening dus je hoeft er niet eerst krediet op te zetten.
Ervaringen met windows 10 beta staan ergens in dit topic. Volgens mij zijn er nog problemen met de grafische drivers maar zoek en gij zult vinden.
Bestellen met vip korting kan alleen via de vip site. Even aanmelden en je krijgt twee codes in de mail. Vul een van die codes in bij het afrekenen om de korting te krijgen. Zoek op het forum naar "Dell vip" dan vind je nog betere uitleg
Ervaringen met windows 10 beta staan ergens in dit topic. Volgens mij zijn er nog problemen met de grafische drivers maar zoek en gij zult vinden.
Bestellen met vip korting kan alleen via de vip site. Even aanmelden en je krijgt twee codes in de mail. Vul een van die codes in bij het afrekenen om de korting te krijgen. Zoek op het forum naar "Dell vip" dan vind je nog betere uitleg
Microsoft raadt zelf aan dmv best practises de 32-bit versie te installeren, tenzij echt benodigd.Alpha89 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:16:
I know, maar ik loop met grote files altijd tegen de meest rare issues aan op de 32-bits versie.Infinion schreef op zondag 22 februari 2015 @ 20:07:
[...]
Microsoft raadt zelf aan dmv best practises de 32-bit versie te installeren, tenzij echt benodigd.
Die heb ik in de 64-bits versie niet
Update 2: Dell XPS 13 laptop, developer edition – Sputnik Gen 4
The main issues that are delaying launch involves the touchpad and a repeating keystroke issue.
Bedankt, hoop dat ze hem snel uitbrengen! Wel fijn dat ze men een beetje op de hoogte houdt. Hopelijk komen ze ook snel met de full HD versie.
Info over de partities uit de review van Alpha89:
Partitie 1: EFI systeempartitie: 500MB
Partitie 2: OEM-partitie: 40MB -> Bitlocker partitie?
Partitie 3: Herstelpartitie: 750MB -> Herstelsoftware?
Partitie 4: Herstelpartitie: 7,35GB -> Herstelimage?
Partitie 5: Partitie OS - Windows 8.1: 230GB
Weet iemand of het veilig is om de 2 herstel partities (partitie 3&4) te verwijderen en de vrijgekomen ruimte toe te wijzen aan de Windows partitie (de laatste)? Dit kan gemakkelijk met elk geavanceerd partitie bewerk programma in Windows (reboot noodzakelijk om aanpassingen door te voeren).
Uiteraard kun je dan niet meer via de Dell tool recoveren. Maar boot windows dan nog gewoon? Er komt dan een dikke 8GB vrij, te gebruiken voor andere doeleinden. Backups maak ik wel met Acronis op b.v. een externe harddisk zodat het geen ruimte op de SSD inneemt.
Weet iemand of het veilig is om de 2 herstel partities (partitie 3&4) te verwijderen en de vrijgekomen ruimte toe te wijzen aan de Windows partitie (de laatste)? Dit kan gemakkelijk met elk geavanceerd partitie bewerk programma in Windows (reboot noodzakelijk om aanpassingen door te voeren).
Uiteraard kun je dan niet meer via de Dell tool recoveren. Maar boot windows dan nog gewoon? Er komt dan een dikke 8GB vrij, te gebruiken voor andere doeleinden. Backups maak ik wel met Acronis op b.v. een externe harddisk zodat het geen ruimte op de SSD inneemt.
Gewoon proberen. Lijkt me dat je die gewoon kwijt kunt. En boot windows niet meer, dan die je toch gewoon een schone installatie?
Hoi!
Better safe than sorryEWK schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:57:
Gewoon proberen. Lijkt me dat je die gewoon kwijt kunt. En boot windows niet meer, dan die je toch gewoon een schone installatie?
Ik neem aan dat ik wel van de EFI partitie af moet blijven toch?
If if aint broken, tweak it. Het is hier Tweakers heSpeedingWilly schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:01:
[...]
Better safe than sorry.
Ik neem aan dat ik wel van de EFI partitie af moet blijven toch?
Hoi!
Zo, da's een mooi ding.. die XPS 13!
Een nieuwe (uitgebreide) review + video van TechSpot:
http://www.techspot.com/review/963-dell-xps-13/
Dikke aanrader wat hun betreft. Maar dat wist ik al
.
Dikke aanrader wat hun betreft. Maar dat wist ik al
[ Voor 31% gewijzigd door SpeedingWilly op 23-02-2015 22:26 ]
"The matte coating does have a downside in that colors don't appear as vibrant as they do on glossy panels. However the color quality of the XPS 13's display is still very good, perhaps not as good as the Yoga 3 Pro, but with a healthy dose of saturation and generally good contrast ratio."SpeedingWilly schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:13:
Een nieuwe (uitgebreide) review van TechSpot:
Hier baal ik weer van, hopen dat het mee valt.
Dat geldt voor het 1080p model met mat scherm dat hier niet te bestellen is. Dit geldt niet voor het glanzend QHD scherm (dat scherm heeft andere nadelen t.o.v. het goedkopere 1080p mat scherm).Daan87423 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:24:
[...]
"The matte coating does have a downside in that colors don't appear as vibrant as they do on glossy panels. However the color quality of the XPS 13's display is still very good, perhaps not as good as the Yoga 3 Pro, but with a healthy dose of saturation and generally good contrast ratio."
Hier baal ik weer van, hopen dat het mee valt.
[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 23-02-2015 22:29 ]
Hier uiteraard met je tengels vanaf blijven
Mag weg, maar zou het gewoon erop laten. Deze partitie encrypt je data op de OS partitie.
Zou het erop laten, niet de moeite waard met 250gb.
Op een usb stick/ externe HDD zetten en formatteren die partitie.
De overgebleven ruimte kan je gewoon toevoegen aan de vijfde partitie ja.
PS: met wat handige trucjes kan je nu 200gb gratis Onedrive opslag krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door tweegroenethee op 23-02-2015 22:41 ]
Bedankt voor je info Daan.
Dus zoals ik al dacht kun je partitie 3 en 4 gewoon wissen en de vrijgekomen ruimte aan je install toevoegen. Dat ga ik denk ik doen
.
Dus zoals ik al dacht kun je partitie 3 en 4 gewoon wissen en de vrijgekomen ruimte aan je install toevoegen. Dat ga ik denk ik doen
Zie mijn edit. Partitie 3 zou ik erop laten staan.SpeedingWilly schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:41:
Bedankt voor je info Daan.
Dus zoals ik al dacht kun je partitie 3 en 4 gewoon wissen en de vrijgekomen ruimte aan je install toevoegen. Dat ga ik denk ik doen.
Het is weliswaar 750MB blijkbaar, en niet 250 MB zoals je schrijft, maar dan nog is het de vraag of het de moeite is deze te verwijderen, tenzij je besluit de Dell image helemaal niet meer te gebruiken en je voortaan voor een kale Windows installatie gaat vanaf een OEM schijf (moet je wel eerst je Windows activatiesleutel voor je laptop even achterhalen want die staat niet meer met een sticker op de onderkant van je laptop zoals vroeger).Daan87423 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:42:
[...]
Zie mijn edit. Partitie 3 zou ik erop laten staan.
Dan heb je partitie 3 ook niet meer nodig.
[ Voor 15% gewijzigd door Weemism op 24-02-2015 11:36 ]
Zit die ook niet onder het klepje op de bodem?Weemism schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:51:
[...]
Het is weliswaar 750GB blijkbaar, en niet 250 GB zoals je schrijft, maar dan nog is het de vraag of het de moeite is deze te verwijderen, tenzij je besluit de Dell image helemaal niet meer te gebruiken en je voortaan voor een kale Windows installatie gaat vanaf een OEM schijf (moet je wel eerst je Windows activatiesleutel voor je laptop even achterhalen want die staat niet meer met een sticker op de onderkant van je laptop zoals vroeger).
Dan heb je partitie 3 ook niet meer nodig.
Hoi!
Nope, daar zit alleen nog maar de Express Service Code, de Servicetag, en een CE label. Geen MS sticker meer.
De Windows activatie sleutel zit tegenwoordig overigens wel in de bios ingebakken, als je toevallig een originele Dell USB stick met 'kale' Windows hebt (wordt bijvoorbeeld gegeven als je Dell na een reparatie aan huis opnieuw wordt geïnstalleerd door een monteur) hoef je de key niet eens in te voeren bij installatie. Voor een 'normale' Windows OEM install moet dat voor zover ik weet wel.
Key is dus via een omweg uit je al geactiveerde Windows installatie te achterhalen met een apart extractorprogramma (of vast ook ergens handmatig uit het register), maar is dus niet hetzelfde als het 'Product-id' dat onder 'Systeem' is terug te vinden zoals soms nog wel eens wordt gedacht. Met die code kan je Windows dus ook niet activeren na een re-install van een niet-Dell recovery- of installatiemedium.
Maar als je al dat geneuzel niet wil, gewoon partitie 3 laten staan inderdaad, maar vooraf wel vanuit Windows een recovery USB stick maken via het Dell Backup and Recovery programma, om vervolgens na booten en F8 met de programmatuur die op partitie 3 staat via de stick (in plaats van zoals normaal via de eventueel gewiste partitie 4) weer te kunnen her-installeren.
De Windows activatie sleutel zit tegenwoordig overigens wel in de bios ingebakken, als je toevallig een originele Dell USB stick met 'kale' Windows hebt (wordt bijvoorbeeld gegeven als je Dell na een reparatie aan huis opnieuw wordt geïnstalleerd door een monteur) hoef je de key niet eens in te voeren bij installatie. Voor een 'normale' Windows OEM install moet dat voor zover ik weet wel.
Key is dus via een omweg uit je al geactiveerde Windows installatie te achterhalen met een apart extractorprogramma (of vast ook ergens handmatig uit het register), maar is dus niet hetzelfde als het 'Product-id' dat onder 'Systeem' is terug te vinden zoals soms nog wel eens wordt gedacht. Met die code kan je Windows dus ook niet activeren na een re-install van een niet-Dell recovery- of installatiemedium.
Maar als je al dat geneuzel niet wil, gewoon partitie 3 laten staan inderdaad, maar vooraf wel vanuit Windows een recovery USB stick maken via het Dell Backup and Recovery programma, om vervolgens na booten en F8 met de programmatuur die op partitie 3 staat via de stick (in plaats van zoals normaal via de eventueel gewiste partitie 4) weer te kunnen her-installeren.
[ Voor 25% gewijzigd door Weemism op 24-02-2015 09:34 ]
Dank je voor de info (Weemism en Daan87523)!
Zojuist is mijn 5600u bezorgd door de UPS. Het eerste wat me opvalt is dat ik een vreemde valuta op de 4 heb, zie foto. Hebben anderen dit ook? Zie het niet op de standaard afbeeldingen op de site van Dell bijv.

[ Voor 15% gewijzigd door diederikd op 24-02-2015 11:26 ]
??Weemism schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:51:
Het is weliswaar 750GB blijkbaar, en niet 250 GB zoals je schrijft
750GB herstelsoftware op een 256GB SSD?
Nee, zit ingebakken in UEFI. Windows activeert automatisch bij installatie van Windows 8. Maakt niet uit of je een normale, kale of bloated versie installeert.Weemism schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:51:
(moet je wel eerst je Windows activatiesleutel voor je laptop even achterhalen want die staat niet meer met een sticker op de onderkant van je laptop zoals vroeger).
diederikd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:25:
Zojuist is mijn 5600u bezorgd door de UPS. Het eerste wat me opvalt is dat ik een vreemde valuta op de 4 heb, zie foto. Hebben anderen dit ook? Zie het niet op de standaard afbeeldingen op de site van Dell bijv.
[afbeelding]
Denk het wel.TimDJ schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:17:
Waarom zit er een Indiase Roepia toets op het toetsenbord?
Zie review Alpha89:diederikd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:25:
[afbeelding]
Hij heeft het ook.
Ik neem aan dat alle XPS 13's die uit China komen dit hebben.
MB dus, aangepast, je dubbele vraagtekentjes ten spijt denk ik dat het toch wel duidelijk was wat ik bedoelde.
Ik lees hier verschillende dingen over, je zal gelijk hebben in dit geval, maar ik zou het risico toch niet nemen en dus ook de key fysiek achterhalen en ergens noteren gezien de kleine moeite die het kost.Daan87423 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:25:
Nee, zit ingebakken in UEFI. Windows activeert automatisch bij installatie van Windows 8. Maakt niet uit of je een normale, kale of bloated versie installeert.
Ik bedoel dat het niet de moeite waard is om een partitie van 750MB te verwijderen als je een 256GB SSD hebt. Eén 1080p film en je zit al op 5x 750MB.Weemism schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:47:
[...]
MB dus, aangepast, je dubbele vraagtekentjes ten spijt denk ik dat het toch wel duidelijk was wat ik bedoelde.
Bijna alle dell toetsenborden hebben dat teken erop staan.SpeedingWilly schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:34:
[...]
Zie review Alpha89:
Hij heeft het ook.
Ik neem aan dat alle XPS 13's die uit China komen dit hebben.
Indiase roepie.. waarschijnlijk een grote afzetmarkt
Ik heb de XPS nu een paar uur binnen, en ik moet toch bekennen dat die een stuk trager is dan ik had verwacht. Firefox openen duurt bijna 10 seconden, en lekker tussen tabbladen heen en weer gaan gaat ook behoorlijk traag. Heeft iemand enige tips om dit, en de overall performance te verhelpen?
[ Voor 4% gewijzigd door reneover op 24-02-2015 15:37 ]
Verwijderd
Is het mogelijk om op de displayport van de XPS 13 een MST hub aan te sluiten?
Zodat ik 2 beeldschermen kan aansluiten, ik zal zelf te denken aan deze:
pricewatch: Club 3D SenseVision MST Hub DisplayPort 1-3
Op Google lees ik dat de chipset het als het goed is displayport 1.2 ondersteund, wat vereist is om een MST hub te gebruiken.
Maar wil het toch graag even dubbel checken voor ik een MST Hub van 99 euro aanschaf.
Edit: geprobeerd via Dell support te vragen maar leverde alleen een onderbroken chatsessie op, goede service.. reactie gekregen van Dell:
Geachte,
De XPS 13 beschikt over een 1.2 Mini-displayport.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Zodat ik 2 beeldschermen kan aansluiten, ik zal zelf te denken aan deze:
pricewatch: Club 3D SenseVision MST Hub DisplayPort 1-3
Op Google lees ik dat de chipset het als het goed is displayport 1.2 ondersteund, wat vereist is om een MST hub te gebruiken.
Maar wil het toch graag even dubbel checken voor ik een MST Hub van 99 euro aanschaf.
Edit: geprobeerd via Dell support te vragen maar leverde alleen een onderbroken chatsessie op, goede service.. reactie gekregen van Dell:
Geachte,
De XPS 13 beschikt over een 1.2 Mini-displayport.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2015 10:09 ]
Mijn XPS 13 is binnen, maar ben NIET happy.
Die fan is bagger! Hij ratelt en als ik de laptop oppak en beweeg hoor je de fan ook meer of minder ratelen.

Hoe kan ik dat ding zo snel mogelijk terugsturen
Die fan is bagger! Hij ratelt en als ik de laptop oppak en beweeg hoor je de fan ook meer of minder ratelen.
Hoe kan ik dat ding zo snel mogelijk terugsturen

[ Voor 15% gewijzigd door SpeedingWilly op 24-02-2015 18:53 ]
Beste Tweakers,
Ik heb sinds vandaag de nieuwe XPS van Dell in huis. Na het opstarten klik ik op Windows verkenner en zie direct dat de randen die wit horen te zijn van grijs naar wit overlopen.
Ik verwacht van een laptop van 1500,- dat wit ook echt wit is. Heeft iemand een idee of dit schermtype hier bekend om staat?
Het is alsof het een wat goedkoper scherm is, in het midden is het mooi wit, maar naar de randen toe wordt het grijs
Hierbij de specs:
pricewatch: Dell XPS 13 13 (2015) 9343-8451
Info:
- Ik krijg dit met beeldkalibratie niet verholpen
- Hiervoor had ik een macbook Pro. Hier is Wit ook echt Wit
- Is dit een fout van de laptop? Of is dit gewoon de "Led: Edge-lit" techniek?
Groeten,
Lars
Ik heb sinds vandaag de nieuwe XPS van Dell in huis. Na het opstarten klik ik op Windows verkenner en zie direct dat de randen die wit horen te zijn van grijs naar wit overlopen.
Ik verwacht van een laptop van 1500,- dat wit ook echt wit is. Heeft iemand een idee of dit schermtype hier bekend om staat?
Het is alsof het een wat goedkoper scherm is, in het midden is het mooi wit, maar naar de randen toe wordt het grijs
Hierbij de specs:
pricewatch: Dell XPS 13 13 (2015) 9343-8451
Info:
- Ik krijg dit met beeldkalibratie niet verholpen
- Hiervoor had ik een macbook Pro. Hier is Wit ook echt Wit
- Is dit een fout van de laptop? Of is dit gewoon de "Led: Edge-lit" techniek?
Groeten,
Lars
ai dat is balen man ! benieuwd hoe de service het er af brengt ! Misschien een tip om probleempjes apart in een topic te gooien ?
Of je maakt hem zelf eerst even open en kijkt wat er aan de hand is? Zo moeilijk is het nou ook weer niet..SpeedingWilly schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:13:
Hoe kan ik dat ding zo snel mogelijk terugsturen![]()
[ Voor 4% gewijzigd door tweegroenethee op 24-02-2015 21:52 ]
ik heb het alleen als hij blaast en ik beweeg hem hard op en neer. dan hoor je dat de fan omhoog en omlaag gaat. ik zou het geen echte reden vinden om hem terug te sturen.SpeedingWilly schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:13:
Ja ja, hagelnieuw en dan zelf even open maken. Natuurlijk kan je m daarna natuurlijk zonder problemen terug sturenDaan87423 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:52:
[...]
Of je maakt hem zelf eerst even open en kijkt wat er aan de hand is? Zo moeilijk is het nou ook weer niet..

Het is echt een ratelend bijgeluid dat soms optreedt en door de laptop rustig te bewegen kun je het al opwekken. Net of de lager van de fan niet goed is of dat de fan zelf los zit. Mijn dochter van 3 kwam thuis en ze keek naar de laptop en zei: "dat is niet goed papa"!superstephan1 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:27:
[...]
ik heb het alleen als hij blaast en ik beweeg hem hard op en neer. dan hoor je dat de fan omhoog en omlaag gaat. ik zou het geen echte reden vinden om hem terug te sturen.

Iemand ervaring met 'DOA' bij Dell? Ik ga iig niet akkoord met een refurbished exemplaar. Of er komt een Dell mannetje die er een nieuwe fan inschroeft of heel de zooi gaat terug.
Ik zou hem gewoon terugsturen onder de wet 'kopen op afstand' (binnen 2 weken geld terug zonder opgaaf van reden), en dan een nieuwe kopen.
Als je het retour-traject in gaat zit je aan de koop vast, en ben je dus overgeleverd aan de klantenservice van Dell.
Als je het retour-traject in gaat zit je aan de koop vast, en ben je dus overgeleverd aan de klantenservice van Dell.
Damn, that sucks!SpeedingWilly schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:13:
Kun je het eens filmen? Zodat we het geluid kunnen horen?
De fan hoor je wel eens als hij het warm heeft. Maar dat is een echt blaas geluid geen ratelend geluid.
Jammer man...
Kwaliteit van filmpjes is bagger (en zacht), maar voor een 1e impressie:
YouTube: Rattle noise fan Dell XPS 13 (2015)
In het echt is het veel irritanter. Dat geratel treedt ook vaak op als de laptop gewoon op tafel staat. Maar het is eenvoudig 'op te wekken' door de laptop zachtjes op en neer te bewegen.
Ik heb het niet over het geblaas. Je kunt erover discussiëren of dat hard is, maar het gaat mij om het bijgeluid (geratel).
Edit: 2e filmpje toegevoegd.
In het echt is het veel irritanter. Dat geratel treedt ook vaak op als de laptop gewoon op tafel staat. Maar het is eenvoudig 'op te wekken' door de laptop zachtjes op en neer te bewegen.
Ik heb het niet over het geblaas. Je kunt erover discussiëren of dat hard is, maar het gaat mij om het bijgeluid (geratel).
Edit: 2e filmpje toegevoegd.
[ Voor 19% gewijzigd door SpeedingWilly op 25-02-2015 09:23 ]
Misschien even een foto'tje?lthonissen schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:20:
Na contact met Dell kies ik voor retourneren en geld terug. Dit moet nog wel in gang gezet worden. Mijn ervaringen zijn dusdanig slecht dat een monteur laten komen en hopen dat het opgelost wordt het niet wordtMad Maniak schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 01:35:
Ik zou hem gewoon terugsturen onder de wet 'kopen op afstand' (binnen 2 weken geld terug zonder opgaaf van reden), en dan een nieuwe kopen.

Het 'nadeel' is dat ik naar mijn 10% + Valentijnskorting kan fluiten
Maar goed, ben er even helemaal klaar mee. In September heb ik pas een laptop nodig.
Ik zal over een paar dagen een korte gebruikersreview plaatsen met alle voors- en tegens van deze laptop.
[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 25-02-2015 10:16 ]
Check je power settings eens. Bij mij stonden zowel de Dell als de balanced settings bij TDP op 15W 0.6GHz ipv 15W 2.6GHz.reneover schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:35:
Ik heb de XPS nu een paar uur binnen, en ik moet toch bekennen dat die een stuk trager is dan ik had verwacht. Firefox openen duurt bijna 10 seconden, en lekker tussen tabbladen heen en weer gaan gaat ook behoorlijk traag. Heeft iemand enige tips om dit, en de overall performance te verhelpen?
Dan gaat je CPU nooit naar max en is de performance zeer matig.
Ik heb nu al twee keer gehad dat het scherm voor meer dan een uur zwart blijft, en je alleen de cursor op het zwarte scherm ziet. Dit is echt onacceptabel voor de prijs die je voor zo'n laptop betaald. Ook het feit dat Firefox bijna onbruikbaar is met maar 3 add-ons en 11 seconden nodig heeft om op te starten, terwijl mijn 5 jaar oude computer het in nog geen seconde doet. Ook als Firefox eenmaal is opgestart is het allemaal veel te traag naar mijn mening. Ik weet niet of dit aan mijn laptop ligt, of dat dit normaal is hij ultra books, maar voor deze prijs vind Ik het niet kunnen
Check mijn bovenstaande post eens over de performance!
Thanks als mn laptop weer bruikbaar is zal ik het even nakijken. Op dit moment zie ik weer een zwart scherm met alleen de cursor, nadat ik hem geprobeerd heb op te starten.SpeedingWilly schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:32:
Check mijn bovenstaande post eens over de performance!

Was wel een mooi ding, maar voelde een beetje als een BMW met Trabant onderdeel
Dat lijkt me eerder een softwarematig probleem dat zwart scherm met de cursor...reneover schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:34:
[...]
Thanks als mn laptop weer bruikbaar is zal ik het even nakijken. Op dit moment zie ik weer een zwart scherm met alleen de cursor, nadat ik hem geprobeerd heb op te starten.
Ofwel heb je HD problemen.
Doe eens een HD-test?
Bale! Maar ik geef je aan de hand van het filmpje groot gelijk. Ik heb het zelfde gezoem als je de laptop optilt als de fan draait maar daar blijft het ook bij. Helemaal geen geratel.SpeedingWilly schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:42:
Ik heb definitief afgesproken dat ze alles (XPS 13 en power companion) weer mogen ophalen. Volgende week woensdag komt UPS langs! Helaas pindakaas.
Was wel een mooi ding, maar voelde een beetje als een BMW met Trabant onderdeel
Als je een Windows installatie ISO hebt kun je gewoon alle partities verwijderen, Windows opnieuw installeren, drivers bij Dell downloaden en je hebt een clean installSpeedingWilly schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:42:
Info over de partities uit de review van Alpha89:
Partitie 2: OEM-partitie: 40MB -> Bitlocker partitie?![]()
Partitie 3: Herstelpartitie: 750MB -> Herstelsoftware?![]()
Partitie 4: Herstelpartitie: 7,35GB -> Herstelimage?![]()
Ik kreeg net na een youtube filmpje kort een zwart scherm, en toen deze melding beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld.jonasross schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:44:
[...]
Dat lijkt me eerder een softwarematig probleem dat zwart scherm met de cursor...
Ofwel heb je HD problemen.
Doe eens een HD-test?
Het gekke is ook dat als ik tijdens het opstarten dat scherm krijg zoals ik al zei, wel de cursor kan zien, en ook als ik het geluid harder zet, dat balkje kan zien, terwijl de rest van het scherm zwart blijft.
Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?
[ Voor 3% gewijzigd door reneover op 25-02-2015 12:10 ]
Driver update al geprobeerd?reneover schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:09:
[...]
Ik kreeg net na een youtube filmpje kort een zwart scherm, en toen deze melding beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld.
Het gekke is ook dat als ik tijdens het opstarten dat scherm krijg zoals ik al zei, wel de cursor kan zien, en ook als ik het geluid harder zet, dat balkje kan zien, terwijl de rest van het scherm zwart blijft.
Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?
Ik zat op de site al te kijken, maar wist niet precies welke ik nodig had, en waar ik het kon vinden. Kunnen jullie me hierin helpen?
[ Voor 4% gewijzigd door reneover op 25-02-2015 12:26 ]
http://downloads.dell.com..._WN_10.18.10.4013_A01.EXEreneover schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:21:
[...]
Ik zat op de site al te kijken, maar wist niet precies welke ik nodig had, en waar ik het kon vinden. Kunnen jullie me hierin helpen?
Ik heb inmiddels de ervaring dat die Dell recovery ook voor geen ruk werkt. Ik wilde terug naar factory settings (voordat de XPS weer in de doos gaat) maar dat proces crasht in het begin.
Volgens mij is het beeldscherm probleem nu opgelost,en na TDP op 15W 0.6GHz ipv 15W 2.6GHz gezet te hebben is er inderdaad een enorme performance boost geweest, alleen slaat mn fan nu wel wat vaker aan.
Nog één vraagje, als ik youtube op internet explorer open, en als ik dan naar een video ga, dan zijn de seconden en, de HD settings in het filmpje enzo prima te zien. Maar als ik bij firefox hetzelfde doe, dan is het echt onzichtbaar klein. Simpelweg de zoomniveau verhogen werkt niet, want alles is gewoon goed te zien, alleen al die opties onder de video waar je de seconden, en de HD settings enzo ziet is echt minimaal klein.
Heeft iemand hier een fix voor?
Nog één vraagje, als ik youtube op internet explorer open, en als ik dan naar een video ga, dan zijn de seconden en, de HD settings in het filmpje enzo prima te zien. Maar als ik bij firefox hetzelfde doe, dan is het echt onzichtbaar klein. Simpelweg de zoomniveau verhogen werkt niet, want alles is gewoon goed te zien, alleen al die opties onder de video waar je de seconden, en de HD settings enzo ziet is echt minimaal klein.
Bij je power settings. Rechtermuisknop op je batterij rechts onderin. Er zijn 2 schema's, balanced en Dell. Beide wijzigen. Bij mij stonden ze niet goed iig.reneover schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:20:
Volgens mij is het beeldscherm probleem nu opgelost,en na TDP op 15W 0.6GHz ipv 15W 2.6GHz gezet te hebben is er inderdaad een enorme performance boost geweest, alleen slaat mn fan nu wel wat vaker aan.
Je bedoelt waarschijnlijk het omgekeerde. De 2e setting geeft de hoogste performance 2.6GHz ipv 0.6GHz.
Ik heb nog een tip voor mensen die een mooie sleeve zoeken. Voordat ik de XPS 13 op het oog had wilde ik een Surface Pro 3, en had daar al de volgende sleeve voor gekocht.
http://www.thesnugg.com/t...tressed-brown-sleeve.aspx
Deze sleeve is ook via Amazon.de voor 30 euro te koop. Ik heb de zwarte.
In deze review is te zien dat de Surface Pro 3 maar net iets kleiner en dunner is.
YouTube: Dell XPS 13 (2015) vs. Microsoft Surface Pro 3 Comparison Smackdown
Ik heb de sleeve gepast met de XPS 13 en het is wel een tight fit, maar het past. De laptop zit er stevig in en het gaat wat stroef om m eruit te halen. Dat zal wel beter gaan in de toekomst na gebruik (nu nog een nieuwe XPS 13

Indien je in de omgeving woont van Eindhoven (Valkenswaard) en je het met eigen ogen wilt zien, ben je welkom (stuur maar DM). Overnemen mag ook.
[ Voor 11% gewijzigd door SpeedingWilly op 26-02-2015 23:00 ]
lange leve hoge resoluties.reneover schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:20:
Een halve fix hiervoor is de HTML5 player gebruiken in youtube, hier te activeren: https://www.youtube.com/html5
Niet alle videos zijn te bekijken met html5, maar toch de meeste...
Let op:
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.