Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05-2024
voor degene die hem ook al binnen hebben. welke scaling stand gebruiken jullie? ik twijfel tussen 150% en 200% 150 is klein maar bruikbaar. 200% is bruikbaar maar ik mis de realestate

[ Voor 25% gewijzigd door superstephan1 op 07-02-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
200% hier. Geen problemen mee. (DELL XPS 15 Haswell QHD)

[ Voor 30% gewijzigd door MelvinB op 07-02-2015 15:04 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-06 14:14
ik zit ook op 200%. Ik vind 150% net te klein. Zeker als ik lekker op de bank zit en het touchscreen gebruik

na een eerste dag word ik alleen maar enthousiaster van de laptop. Windows 8 begrijp ik inmiddels. Kan nog steeds geen grote minpunten noemen. Ik kom niet verder dan dat ik het jammer vind dat de End knop via de Functie knop moet. En dat het knopje om de accu-status te zien wel erg klein is.

Dus nog steeds zeer tevreden

[ Voor 60% gewijzigd door Ranja3000 op 07-02-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:43
Linux schijnt nog niet geheel vlekkeloos te draaien.

Daar vond ik een interessante post van Barton George:
Howdy, Im the Sputnik project lead at Dell. Before we release the next gen XPS 13 developer edition we need to solve for the bugs pointed out in this post.
I posted this yesterday http://bartongeorge.net/2...er-edition-sputnik-gen-4/ As I call out in the post "A word of caution, if you purchase the Windows version of the new XPS 13 and try to load Ubuntu on it you will run into a few issues that we are currently addressing."
Hope to have good news soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buit94
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Hoe vinden jullie het touchpad? Hoor zo weinig klachten daarover dat ik bijna denk dat er met de mijne iets mis is. Enige punt voor mij waarop hij echt minder is dan een macbook..

edit: Ik merk dat het scrollen via het touchpad in internet explorer wel een stuk soepeler gaat dan in chrome, iemand hier een verklaring voor?

[ Voor 29% gewijzigd door buit94 op 07-02-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 19:50

Captor

Serenity now, insanity later !

Hierbij mijn eerste ervaringen, ook de 1e met een Dell. Heb er nog niet mee gewerkt maar ben meteen begonnen met een complete herinstallatie van Windows 8.1
Wat mij hierbij als 1e opviel was de slechte Dell support site. Als je naar dit typenummer gaat: 9343, staan er niet alle benodigde drivers! Ik heb via een generieke drivers site de ontbrekende drivers moeten zoeken:
- DW1560 bluetooth
- SM Bus controller
- Intel Dynamic platform and thermal framework ding
- Intel collaborative Processor Performance Control

Het vreemde is dat die generieke site linkt naar downloads rechtstreeks bij Dell, maar die niet op de Dell site te vinden zijn... is dit normaal bij Dell??? Heb nl. normaal HP en daar is dat nooit zo....

Verder moet ik ook nog wennen aan de trackpad, lijkt niet altijd goed te reageren... zelfs hangt hij weleens....

Wat me verder opvalt is dat de ventilator al vrij snel aan gaat (toch vrij veel geluid produceert) bij normale CPU load....

Verder een topindruk van dit product!

[ Voor 8% gewijzigd door Captor op 07-02-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 653967

Afkloppen maar het touchpad doet het goed, geen last persoonlijk van de auto-dim-functie van het scherm, geen fan noise problemen zoals boven omschreven, scrolling IE top....ik houd het in de gaten.....misschien dat het ook een persoonlijk iets is hoe je het ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wraeymae
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-05-2023
Voor diegenen die nog hopen op de release van de 1080p versie, hier de eerste goede side by side vergelijking met de qhd:
YouTube: Dell XPS 13 2015 FHD 1080p vs. QHD+ Comparison Smackdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captor

Captor

even een aanvulling op mijn fan noise, het trad op bij het installeren en downloaden van windows updates, gemiddelde CPU load rond de 30%, ondertussen was ook de batterij aan het opladen... In de kamer is het 23, graden. Nu bij 1% CPU load is de fan minder hard gaan draaien, wellicht blijft hij actief ivm het opladen van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captor

Captor

Weet er iemand welke multi gestures mogelijk zijn op de touchpad? Ik heb na de herinstallatie enkel scrollen met 2 vingers, lijkt me dat er ook 3 of 4 vingers gestures mogelijk moeten zijn,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:21
Heeft de EU versie van de XPS 13 well windows 8.1 pro?
In de VS hebben die optie, maar tijdens het bestellen had ik die optie niet kunnen selecteren.
Can somebody confirm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
blue13x schreef op maandag 09 februari 2015 @ 01:36:
Heeft de EU versie van de XPS 13 well windows 8.1 pro?
In de VS hebben die optie, maar tijdens het bestellen had ik die optie niet kunnen selecteren.
Can somebody confirm?
geen pro hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja3000
Volgens mij is de pro alleen te kiezen via de zakelijke webpagina van Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captor

Captor

Ik heb een zakelijke variant en die is idd voorzien van 8.1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-06 23:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
Ik zou graag een andere sleeve kopen (niet van dell). Waarop moet ik dan zoeken? 13inch lijkt me te groot voor dit model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja3000
Ik heb de gok genomen en een goedkope Macbook airbook 11 sleeve gekocht via dealextreme (Oushine Protective Felt Envelope Pouch Bag for MACBOOK AIR 11.6" - Black). Nog niet helemaal naar mijn smaak, maar voor in eerste intantie prima, zeker voor die 8 dollar.

De XPS13 is maar iets groter dan de macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 577583

5500u 256GB

-Fan maakt idd veel herrie
-touchpad geen enkel probleem mee.

Maar het allerergste... mijn 5ghz doet het nog steeds niet. Driver opnieuw geinstalleerd en windows herinstalleerd, maar niks, nada, niente..... grrr.
Hij ziet dus 2.4ghz zonder issues, maar de 2x 5Ghz netwerken die ik heb ziet hij gewoon helemaal niet.
Ga straks samen met Dell troubleshooten.

Ervan uitgaande dat die 5Ghz ontvangst gemaakt gaat worden vind ik het toch nog steeds een prachtig ding. Als we het vanmiddag niet gefixed krijgen (waar ik eigenlijk op reken) en ze gaan voorstellen hem voor reparatie op te sturen naar China (???) dan hebben we wel een probleem. Dat gaat Bassie dus niet doen mbt doorlooptijd. Dan geef ik hem terug en zal ik van de refund een nwe bestellen... Al krijg ik al kriebels bij de gedachten weer weken te moeten wachten... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wraeymae
Neem dan de 5600u, die heeft een intel wireless card ;)

[ Voor 16% gewijzigd door wraeymae op 09-02-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
Anoniem: 577583 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:46:
5500u 256GB

-Fan maakt idd veel herrie
-touchpad geen enkel probleem mee.

Maar het allerergste... mijn 5ghz doet het nog steeds niet. Driver opnieuw geinstalleerd en windows herinstalleerd, maar niks, nada, niente..... grrr.
Hij ziet dus 2.4ghz zonder issues, maar de 2x 5Ghz netwerken die ik heb ziet hij gewoon helemaal niet.
Ga straks samen met Dell troubleshooten.

Ervan uitgaande dat die 5Ghz ontvangst gemaakt gaat worden vind ik het toch nog steeds een prachtig ding. Als we het vanmiddag niet gefixed krijgen (waar ik eigenlijk op reken) en ze gaan voorstellen hem voor reparatie op te sturen naar China (???) dan hebben we wel een probleem. Dat gaat Bassie dus niet doen mbt doorlooptijd. Dan geef ik hem terug en zal ik van de refund een nwe bestellen... Al krijg ik al kriebels bij de gedachten weer weken te moeten wachten... :-(
geen probleem hier met de 5ghz! heb je meer 5ghz compatible apparaten waar je mee kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 21:04

FZ6

Afgelopen donderdag mijn XPS13 5500u ontvangen.

Een fijne laptop; snel, mooi afgewerkt en stil.

Maar... 2 nadelen voor mij:

- De touchpad is een verbetering ten opzichte van veel Windows laptops, maar is totaal niet te vergelijken met een Macbook;
De touchpad is niet consequent hetzelfde voor mijn gevoel; ene moment doet ie t wel aardig, maar het andere moment weer stroperig. Ook multitouch valt me tegen.

- Formaat; ik gebruik de laptop 80% op schoot op de bank en ik vind 'm persoonlijk net iets te klein (ja...kleiner is niet voor iedereen beter ;) )

Vooral door de eerste reden ga ik mijn XPS retour sturen..en toch maar weer voor 'n Macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 577583

Hmmm... zo postte ik nog dat mn 5Ghz het niet deed...

Ik kom net thuis en zet m aan en wat denk je... 5Ghz doet t nu wel opeens.. (na 4 dagen niks dus opeens spontaan gaan doen)

Aan de ene kant heel blij omdat ik uit de reparatiehoek weg kan blijven aan de andere kant niet extreem blij omdat er toch iets niet helemaal ideaal zit hardware technisch. Wellicht een slechte verbinding van de antennekabel op de NIC of iets soortgelijks..
Als ik er misschien weer mee ga slepen doet t euvel zich wellicht later opnieuw voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 20:27
Ik heb mijn XPS 13 (5500U; 512GB) donderdag in ontvangst mogen nemen, eerste indruk is positief.
Zeer mooie en compacte laptop met een prachtig design. Een minpuntje is de kleine tekst op het scherm, heb al gekeken naar de schaling maar die staat (volgens mij) op zijn maximum, dus dat is een kwestie van wennen. Daarnaast voelt scrollen soms een beetje raar, stroperig zoals eerder beschreven, denk dat ik nog even naar de instellingen moet kijken daar.

Ik heb wel een vraagje, ik heb zojuist een bootable back-up van de fabrieksinstellingen gemaakt op een USB stick. De Dell Back-up and Recovery Manager geeft echter ook aan dat het verstandig is om een back up van de applicaties en drivers te maken. Ik vraag me af of dat kan op de USB-stick die ik gebruikt heb om de recovery back up te maken, zonder dat de boot-"ability" van deze recovery back up wordt aangetast. Iemand een idee?
Edit: laat maar, kan niet. Als drivers en applicaties geback upped moeten worden, wordt de USB schijf geformateerd. Vraag me af of die applicaties en drivers niet gewoon in de back up naar fabrieksinstellingen zitten die gemaakt zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door Hayo op 09-02-2015 20:30 . Reden: Antwoord gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 13:36
Ik zit erg te twijfelen om de XPS 13 te halen, het is een prachtige laptop met een ideaal formaat voor mijn studie.

Ik hoor alleen erg veel verschillende verhalen over de fan die bij sommigen erg luid is, en bij anderen nauwelijks hoorbaar. En wat is ongeveer de totale levensduur van de batterij bij webbrowsen en office tasks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
voor de geintresseerden. ik heb een kleine montage video gemaakt van de xps 13 over de looks in detail en hoe je workflow kan zijn op de xps 13. https://www.youtube.com/watch?v=yT6-WUKAJ7k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy07
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-02 17:12
reneover schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:00:
Ik zit erg te twijfelen om de XPS 13 te halen, het is een prachtige laptop met een ideaal formaat voor mijn studie.

Ik hoor alleen erg veel verschillende verhalen over de fan die bij sommigen erg luid is, en bij anderen nauwelijks hoorbaar. En wat is ongeveer de totale levensduur van de batterij bij webbrowsen en office tasks?
Ik zit met dezelfde vraag wat betreft de fan. Ik heb mijn Inspiron 7548 (de nieuwste) teruggestuurd vanwege de luide fan die ineens vol gaat blazen terwijl ik toch echt alleen met Word bezig ben. Hoe ervaren jullie de fan bij de XPS 13 en hoe verhoudt zich dit tot de Macbook Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Laatst online: 11-06 21:04

FZ6

Weet niet of dit mag (anders merk ik 't wel :-) )...

Die van mij gaat donderdag retour naar Dell, maar ik heb deze aangeschaft met 2x 10% VIP.

Daarom in pricewatch geplaatst tegen kostprijs, misschien kan ik iemand er blij mee maken anders gaat ie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 606848

Ook ik heb na het lezen van verschillende reviews toch een paar vragen voor de gelukkige bezitters van de XPS 13:

1. Hoe is het toetsenbord? Dit is voor mij echt het belangrijkste punt, ik typ namelijk redelijk wat op mijn laptop. Kun je er voor langere tijd lekker op typen en, nog belangrijker, is er voldoende toetsfeedback?
2. Hoe is de batterijduur? Komt deze in de buurt van het door Dell genoemde aantal uren?
3. Ik lees dat mensen de fan luidruchtig vinden; klopt dit en zo ja, komt dit ook voor bij lichtere werktaken? En wat is precies luidruchtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:11
Weet niet of ie al gepost is.

Hier een vergelijking van de Full HD v.s. QHD+:
http://youtu.be/tP10A4tVfVM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja3000
Anoniem: 606848 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:13:
Ook ik heb na het lezen van verschillende reviews toch een paar vragen voor de gelukkige bezitters van de XPS 13:

1. Hoe is het toetsenbord? Dit is voor mij echt het belangrijkste punt, ik typ namelijk redelijk wat op mijn laptop. Kun je er voor langere tijd lekker op typen en, nog belangrijker, is er voldoende toetsfeedback?
2. Hoe is de batterijduur? Komt deze in de buurt van het door Dell genoemde aantal uren?
3. Ik lees dat mensen de fan luidruchtig vinden; klopt dit en zo ja, komt dit ook voor bij lichtere werktaken? En wat is precies luidruchtig?
1. vind ik lastig te antwoorden. Ik vind het een prettig toetsenbord, maar ik heb er nog geen uren achter elkaar op getypt. Hij is beter dan mijn vorige laptop (XPS studio 16), maar misschien ligt mijn standaard gewoon laag.
2. Nee. Ik dacht dat ze iets claimen van 15 uur, dat is niet realistisch.
3. Ik heb nergens last van. Bij de herinstallatie en het installeren van de updates ging de fan aan. Hoorbaar maar naar mijn mening niet storend. Vervolgens heb ik hem niet meer gehoord. Maar ik doe dan ook geen heftige dingen. Beetje internet, word, excel en af en toe een filmpje met vlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Welke mogelijkheden zijn er voor herstel naar fabrieksinstellingen? Is dat een recovery partition of wordt dat op een disc geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
blue13x schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:30:
Welke mogelijkheden zijn er voor herstel naar fabrieksinstellingen? Is dat een recovery partition of wordt dat op een disc geplaatst?
je kan met een usb stick een herstel schijf maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-03 08:36
Ranja3000 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 07:20:
[...]

2. Nee. Ik dacht dat ze iets claimen van 15 uur, dat is niet realistisch.
Dat claimen ze voor de 1080p versie. Voor de QHD versie claimen ze geloof ik iets van 10 uur; uit testen komt vaak iets van 7 of 8 uur..
bijvoorbeeld: http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/dell-xps-13-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
superstephan1 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:46:
[...]

je kan met een usb stick een herstel schijf maken
Heb je ook de Applicaties & Drivers geback-upped? Zo ja, waar en hoe?
Kan namelijk niet op dezelfde USB stick als de recovery image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
Hayo schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:00:
[...]

Heb je ook de Applicaties & Drivers geback-upped? Zo ja, waar en hoe?
Kan namelijk niet op dezelfde USB stick als de recovery image.
ik heb via de dell software een fabrieksinstallatie herstel disk gemaakt. hij maakt dan gewoon een image van je hele systeem volgens mij. ik heb het niet geprobeerd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
superstephan1 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:17:
[...]

ik heb via de dell software een fabrieksinstallatie herstel disk gemaakt. hij maakt dan gewoon een image van je hele systeem volgens mij. ik heb het niet geprobeerd hoor.
Ik heb het net even aan de Tech Support gevraagd via de chat, zij gaven aan dat de drivers bij de back-up van de fabrieksinstellingen zijn inbegrepen maar dat applicaties (dus alles wat je installeert na het eerste gebruik) dat niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Er zit nog verschil tussen herstel disc/recovery disc etc. Het kan ook zijn dat het om een disk gaat die je gebruikt om in de herstelomgeving te komen (om vanuit daar een image terug te draaien die je op een USB disk hebt staan bijvoorbeeld).
Sinds Windows 8 is dit allemaal wat veranderd.

Ik heb even snel gekeken. Als je een complete image wilt maken (dus alles back-uppen, inclusief systeempartities etc.) ga dan naar Configuratiescherm -> Herstel -> Bestandsgeschiedenis (linksonderin) -> Back-up van systeemkopie (linksonderin). Vanuit dat menu kun je een USB device selecteren waar die op moet komen.

Advies voor mensen die een clean install willen uitvoeren en erna een image willen maken met behulp van de in Windows 8 ingebouwde image tool (hierboven beschreven): pas op met het verwijderen van partities!
Als je alle partities die er vanuit de fabriek op stonden verwijdert en op die manier een nieuwe installatie erop zet, kun je geen image meer maken met de windows image tool (well met 3rd party tools zoals Macrium Reflect bijvoorbeeld).

Het is een bekend en heel vervelend probleem.
Voor meer informatie, zie hier: http://www.eightforums.co...-image-functionality.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Majesty schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:32:
Er zit nog verschil tussen herstel disc/recovery disc etc. Het kan ook zijn dat het om een disk gaat die je gebruikt om in de herstelomgeving te komen (om vanuit daar een image terug te draaien die je op een USB disk hebt staan bijvoorbeeld).
Sinds Windows 8 is dit allemaal wat veranderd.

Ik heb even snel gekeken. Als je een complete image wilt maken (dus alles back-uppen, inclusief systeempartities etc.) ga dan naar Configuratiescherm -> Herstel -> Bestandsgeschiedenis (linksonderin) -> Back-up van systeemkopie (linksonderin). Vanuit dat menu kun je een USB device selecteren waar die op moet komen.

Advies voor mensen die een clean install willen uitvoeren en erna een image willen maken met behulp van de in Windows 8 ingebouwde image tool (hierboven beschreven): pas op met het verwijderen van partities!
Als je alle partities die er vanuit de fabriek op stonden verwijdert en op die manier een nieuwe installatie erop zet, kun je geen image meer maken met de windows image tool (well met 3rd party tools zoals Macrium Reflect bijvoorbeeld).

Het is een bekend en heel vervelend probleem.
Voor meer informatie, zie hier: http://www.eightforums.co...-image-functionality.html
Volgena mij moet je altijd een systeem backup via de officiele Dell apps en niet via windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
blue13x schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:01:
[...]

Volgena mij moet je altijd een systeem backup via de officiele Dell apps en niet via windows zelf.
Ik heb de back up inderdaad ook via de Dell Back Up & Recovery Manager gemaakt. Volgens mij is dat gewoon een recovery USB, zoals dat vroeger ging met die CDtjes die je moest branden zodat je je hele pc terug kunt zetten naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
blue13x schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:01:
[...]

Dat maakt in wezen niet uit.

Naar fabrieksinstellingen terug zetten kan altijd, omdat er een recovery partitie aanwezig is. Je bent dan wel al je gegevens kwijt. Met de image tool van Windows behoud je je bestanden.
Ik zie dus geen reden waarom er een recovery disk gemaakt moet worden aangezien die partitie al aanwezig is.
Ik weet overigens niet hoe het via de officiële Dell back-up software werkt, of die al je bestanden ook veilig stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
ik wil binnenkort gaan beginnen aan het schrijven van een review. maar nu wil ik dus aan jullie vragen. wat zouden jullie graag willen zien terugkomen in de review? laat maar horen waar jullie in geintresseerd zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
superstephan1 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:37:
ik wil binnenkort gaan beginnen aan het schrijven van een review. maar nu wil ik dus aan jullie vragen. wat zouden jullie graag willen zien terugkomen in de review? laat maar horen waar jullie in geintresseerd zijn!
Neem hier een voorbeeld aan:
productreview: Asus N551JK-CN157H review door OneTimer

Aangezien het een ultrabook is, is het niet erg interessant om games te gaan testen op framerate. Daar heb ik persoonlijk niks aan.

Behandel lees/schrijf snelheid, opstarttijd, accuduur, trackpad, toetsenbord (keytravel, backlit), gewicht, grootte, scherm (helderheid, kijkhoeken, kleuren), bouwkwaliteit, inhoud doos, geluidskwaliteit, draadloos bereik (inclusief snelheden) enzovoort.

Dat zijn voornamelijk persoonlijke ervaringen, wat ik graag terug zie in een gebruikersreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oljoner
  • Laatst online: 09-05 10:35
Daan87423 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:54:
[...]
Behandel lees/schrijf snelheid, opstarttijd, accuduur, trackpad, toetsenbord (keytravel, backlit), gewicht, grootte, scherm (helderheid, kijkhoeken, kleuren), bouwkwaliteit, inhoud doos, geluidskwaliteit, draadloos bereik (inclusief snelheden) enzovoort.
+ als je het echt top wilt uitwerken: boot linux eens van een usbstickje en kijk of geluid, trackpad, batterijindicator & wifi werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:15
Oljoner schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:08:
[...]

+ als je het echt top wilt uitwerken: boot linux eens van een usbstickje en kijk of geluid, trackpad, batterijindicator & wifi werken.
Het is al bekend dat er een bug is met de touchpad onder linux welke al bijna is op gelost. Net zoals geluidskaart. Zie: https://major.io/2015/02/...l-xps-13-9343-2015-model/

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Majesty schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:05:
[...]

Dat maakt in wezen niet uit.

Naar fabrieksinstellingen terug zetten kan altijd, omdat er een recovery partitie aanwezig is. Je bent dan wel al je gegevens kwijt. Met de image tool van Windows behoud je je bestanden.
Ik zie dus geen reden waarom er een recovery disk gemaakt moet worden aangezien die partitie al aanwezig is.
Ik weet overigens niet hoe het via de officiële Dell back-up software werkt, of die al je bestanden ook veilig stelt.
Omdat soms de partitie per ongeluk gewist kan worden. Virussen of een crash...ik heb verschillende horror verhalen online gelezen. Daarom altijd beter safe than sorry.

Ik had ook hiervoor een Samsung Ativ book 9. Als je niet de samsung backup programma gebruikt werd de partitie niet goed gekopieerd. Daarom altijd via de officiele manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Trouwens, Lisa Gade, bekend van al die laptop vergelijking videos vertelde aan mij dat de 5500u versie die e broadcomm wifi kaart heeft, ook Widi/miracast heeft.

Dacht dat alleen de 5600u met de intel 7650 wifi kaart dat zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-06 02:22
Ik heb sinds vorige week ook de XPS 13 (5500U, 512GB). Deze heeft inderdaad ook Miracast.
Bevalt goed, accu duur is alleen nog aan de korte kant. En het scrollen in Chrome + filmpjes kijken op Facebook gaat niet helemaal lekker. 4K afspelen op Youtube werkt ook niet lekker. Denk dat het iets met de drivers is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
Crim schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:08:
Ik heb sinds vorige week ook de XPS 13 (5500U, 512GB). Deze heeft inderdaad ook Miracast.
Bevalt goed, accu duur is alleen nog aan de korte kant. En het scrollen in Chrome + filmpjes kijken op Facebook gaat niet helemaal lekker. 4K afspelen op Youtube werkt ook niet lekker. Denk dat het iets met de drivers is...
4k probleem ligt aan chrome zelf. op mn pc met gtx 970 speelt hij hetzelfde als mn xps 13. en is het waar dat de 512gb versie ook echt snellere lees en schrijfsnelheden heeft als mijn 256gb?

[ Voor 8% gewijzigd door superstephan1 op 10-02-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 13:36
Crim schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:08:
Hoeveel uur haal je met gemiddeld gebruik uit de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Ongelooflijk....ik pak net mijn xps 13 uit en de O en L toetsen werken helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Houd het inhoudelijk.

[ Voor 91% gewijzigd door Bolletje op 10-02-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Dit is waarscjijnlijk hardware he? en moet terug? Zou het aan iets anders kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeBsZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 16:29
Hoe kun je dan O en L typen, als die het niet doen?

Maar even serieus, shit zeg, dat is echt balen. Ik heb met je te doen, weet hoe zoiets voelt...

Dat moet hardware zijn. Hard indrukken werkt ook niet? En werkt je 9 en . wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:05
SeBsZ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:15:
Hoe kun je dan O en L typen, als die het niet doen?

Maar even serieus, shit zeg, dat is echt balen. Ik heb met je te doen, weet hoe zoiets voelt...

Dat moet hardware zijn. Hard indrukken werkt ook niet? En werkt je 9 en . wel goed?
offtopic:
Posten op een telefoon, tablet, andere computer. Kopieren uit het topic, zoeken op Google..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Misschien omdat mensen in 2015 ook smartphones en tablets hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeBsZ
Hebben jullie allemaal mijn "Maar even serieus" gemist? Jeetje, het was een grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
SeBsZ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:35:
Hebben jullie allemaal mijn "Maar even serieus" gemist? Jeetje, het was een grapje.
offtopic: Sarcasme zit er nog niet goed in blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
reneover schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:15:
[...]

Hoeveel uur haal je met gemiddeld gebruik uit de batterij?
Laatste keer ongeveer 5 uur, laptop was wel nog druk bezig met oa Windows Updates.

Nu trouwens valentijns actie bij Dell, 100 euro extra korting op XPS :) Dus toch nog iets te vroeg gekocht...
http://www.dell.com/nl/p/...ave1&lid=Site_Wide_Banner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBvB
  • Laatst online: 13-04 19:27
ook ik heb vandaag mijn prachtige XPS 13 in ontvangst mogen nemen. Wat een schitterend apparaat!
Mijn enige zorg is de fan, ik zie hier ook meerdere mensen met klachten/problemen. Uiteraard snap ik dat tijdens het windows updaten en programma's installeren de fan aan gaat. maar als bij het opstarten van de PC de fan vol gaat blazen en dit ook enige tijd blijft doen, klinkt mij dat niet als muziek in de oren.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? en hebben jullie misschien iets in de settings aangepast? Accoustic limit/power limit en actief of passief koelen? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Bij gebruik op de accu hoor ik de fan vrijwel nooit. Als ik de laptop aan netstroom gebruik is de fan wel vaak hoorbaar. Heeft waarschijnlijk ook met de energiebeheer instellingen te maken, hierin zijn ook een aantal settings voor de fan te vinden.
Afbeeldingslocatie: http://img540.imageshack.us/img540/5128/093OF0.png
Afbeeldingslocatie: http://img540.imageshack.us/img540/7112/rDOyu2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:37
Het is wel duidelijk dat bovenstaande schermcaptures een hoge resolutie hebben ;)

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
iemand enig idee wat low power mode setting uitmaakt? het staat bij mij op disabled maar heb geen idee wat het inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBvB
ik heb de scherm resolutie al omlaag gehaald naar 1920x1080. Dit lijkt wel iets te helpen.
zijn er meerdere mensen met de XPS 13 - i7 5500U (256GB SSD)
die problemen hebben met de fan? en zo ja, wat hebben jullie hier aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wraeymae
Iemand overigens al fan-ervaringen met de 5600u? De iets hogere base-frequency laat hem misschien net iets minder aanvliegen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Bij mij gebruikte het igfxEM proces constant zo'n 25% CPU. Blijkt een bug te zijn in de graphics driver. (https://communities.intel.com/thread/57299) Na het installeren van de laatste driver van de site van Dell gelukkig opgelost. Hopelijk gaat de accu nu wat langer mee dan 5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
superstephan1 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:07:
iemand enig idee wat low power mode setting uitmaakt? het staat bij mij op disabled maar heb geen idee wat het inhoud.
Dan gaat hij zoveel mogelijk energie besparen op de processor. Hij zet bijvoorbeeld zoveel mogelijk threads op zo min mogelijk cores, om de overige cores uit te schakelen. Aangezien je maar 2 cores hebt zal dit niet veel uitmaken. Maar het is het proberen waard, doe eens een test van een uur als hij aan en uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Crim schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:49:
Bij mij gebruikte het igfxEM proces constant zo'n 25% CPU. Blijkt een bug te zijn in de graphics driver. (https://communities.intel.com/thread/57299) Na het installeren van de laatste driver van de site van Dell gelukkig opgelost. Hopelijk gaat de accu nu wat langer mee dan 5 uur.
Op de site van Intel is een nog nieuwere versie te vinden volgens mij.

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Is er een sim-kaart slot op dit toestel? Zie dit niet terug in de specificaties of reviews maar vraag het toch maar even omdat ik na ontvangst van de XPS 15 l502x vaststelde dat dit erop zat incl. GPS zonder dat dit ergens vermeld was op de site van Dell.

Sommigen hebben blijkbaar last van de fan, misschien in Power Plan Settings van Windows 'Processor power maagement' > 'System cooling policiy' switchen van Active naar Passive?

Zijn jullie tevreden over de speakers?

Het FHD scherm zonder touch zou ook mijn voorkeur hebben. Heb liever geen touch omwille van de breekbare glasplaat. Is de versie met touch even kwetsbaar als een tablet?

• Crim
SpeedingWilly schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:46:
[...]
Op de site van Intel is een nog nieuwere versie te vinden volgens mij.
Heb ik geprobeerd maar deze geeft een melding dat ik de drivers van Dell moet downloaden.
GuNNiX schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:15:
Zijn jullie tevreden over de speakers?
Ze kunnen wel hard zonder te vervormen maar lage tonen zijn uiteraard afwezig.

• TwistedVision
GuNNiX schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:15:
Het FHD scherm zonder touch zou ook mijn voorkeur hebben. Heb liever geen touch omwille van de breekbare glasplaat. Is de versie met touch even kwetsbaar als een tablet?
Ik vind dit een rare beredenering; ben je zo onzorgvuldig dat je je laptop laat vallen? m.i. het verschil of het een touchscreen is met gorillaglas, of een mat scherm zonder "breekbare" glasplaat moet je hem waarschijnlijk in beide gevallen in opengeklapte positie laten vallen wil je schade aan je scherm hebben.. Maar ja, iedereen zo zijn persoonlijke gedachten erachter.

Ik vind de QHD eerder een overkill : FHD was voor mij ook voldoende geweest (ook m.b.t. energieverbruik),
Daarnaast heb ik een voorkeur voor een matte afwerking i.p.v. een glanzende -> weerspiegeling etc.
Touch is echter een leuke extra/gadget, helaas dat je dan wel weer vingerafdrukken ziet..

• SeBsZ
Ik heb zojuist mijn i7 5500u / 256gb XPS 13 binnen. Helaas denk ik dat ik een problem heb, maar heb natuurlijk geen zin om hem terug te sturen.

Het heeft iets te maken met verbindingen in de scharnier van het toetsenbord naar het scherm. Als ik nu zit te typen is er niks aan de hand, maar bij sommige standen van de scharnier of als ik het scherm naar me toe trek om hem dichter te zetten gaat het scherm uit. Het vreemde is dat het scherm niet direct uitvalt, maar een soort van fade doet (dimt). Het lijkt er eigenlijk op alsof het "deksel dicht" signaal/sensor wordt getriggered. Zal ik hier een filmpje van maken?

Weet iemand waar deze sensor zich bevindt, en heeft iemand anders dit probleem? Hopelijk kan ik het zelf oplossen... want man wat is dit verder een mooie laptop.

• SpeedingWilly
Op Hardware.Info een nieuwtje dat de meeste van ons al weten: de nieuwe Dell XPS 13 is relatief gemakkelijk te repareren:
http://nl.hardware.info/n...-bezels-goed-te-repareren

En hier de link naar iFixit die niet genoemd wordt op Hardware.Info:
https://www.ifixit.com/Teardown/Dell+XPS+13+Teardown/36157

[ Voor 22% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-02-2015 15:03 ]

• Nerve
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 13:42
Erg leuk allemaal maar ik zou wel graag weten of ie het out of the box helemaal goed doet... Ben benieuwd of dat fan-noise verhaal een algemeen probleem is, en ook dat monitor sleep mode ding van hierboven. Wil dringend een nieuwe laptop maar zie als enige concurrent voor deze de Yoga 2 Pro, die helaas uitverkocht is (versie met azerty klavier).

• superstephan1
ik vind het fan probleem zoals mensen het noemen sterk overdreven. ik heb hem nu al een week en heb er echt geen last van. zorg gewoon dat de de lucht inlaat niet geblokkeerd word en het gaat prima. ik kom van een 4 jaar oude hp en vind de xps een factor 10 zachter klinken.

• SpeedingWilly
@superstephan1

Heb je al meer gebruikerservaringen? Of ben je al bezig met een review? :) :P

• superstephan1
SpeedingWilly schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:58:
@superstephan1

Heb je al meer gebruikerservaringen? Of ben je al bezig met een review? :) :P
ben druk bezig met het verzamelen van al mn informatie voor een review!

• TwistedVision
Het verbaast me eigenlijk dat tweakers nog geen review van deze ultrabook heeft gemaakt.

• SpeedingWilly
Omdat de eerste Tweakers pas net hun XPS 13 hebben mogen ontvangen na alle bestelperikelen... :X

@Blue13x

Was er nu iets mis met je toetsenbord (O en L toets)? Ik hoor je er niet meer over?

[ Voor 33% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-02-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
TwistedVision schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:44:
[...]

Ik vind dit een rare beredenering; ben je zo onzorgvuldig dat je je laptop laat vallen? m.i. het verschil of het een touchscreen is met gorillaglas, of een mat scherm zonder "breekbare" glasplaat moet je hem waarschijnlijk in beide gevallen in opengeklapte positie laten vallen wil je schade aan je scherm hebben.. Maar ja, iedereen zo zijn persoonlijke gedachten erachter.
Ben er zeker van dat de glasplaat geen probleem geeft voor de meeste mensen. Een ultrabook koop ik echter ook voor fietsreizen en dergelijke waar het wel tegen een stootje moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
TwistedVision schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:23:
Het verbaast me eigenlijk dat tweakers nog geen review van deze ultrabook heeft gemaakt.
Dat hebben ze van de compleet vernieuwde XPS15 of M3800 destijds ook niet gedaan, heel vreemd. Het was een enorme verandering in een high end laptop reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buit94
Ben op het moment in stilte aan het studeren, nu valt me een licht piepend geluid op afkomstig van m'n laptop, las dat dit bij de vorige xps een behoorlijk probleem was. Iemand anders het zelfde probleem? Het is waarschijnlijk niet te horen in een omgeving met geluid maar ik vind het toch behoorlijk storend in een stille omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
buit94 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:47:
Ben op het moment in stilte aan het studeren, nu valt me een licht piepend geluid op afkomstig van m'n laptop, las dat dit bij de vorige xps een behoorlijk probleem was. Iemand anders het zelfde probleem? Het is waarschijnlijk niet te horen in een omgeving met geluid maar ik vind het toch behoorlijk storend in een stille omgeving.
nu je het zegt. als ik mn oor tegen het de opening op de onderkant hou dan hoor ik het wel. echter is het zo zacht dat ik het na 10cm van het apparaat niet meer hoor. ik zou het dus zeker in de gaten houden als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBvB
Desondanks dat ik het een schitterende laptop vind, ondervind ik toch wat problemen.
- als ik de laptop aanzet, dus niet vanuit sleep haal, nadat ik deze een tijdje niet heb gebruikt, gaat bij het aanmelden mijn scherm knipperen. van het aanmeldscherm naar zwart, gewoon uit. en weer naar het aanmeld scherm. Soms duurt dit slechts enkele seconden, vanmiddag duurde dit echter anderhalve minuut.
Ik vrees dus een fabrieksfout. Hebben jullie hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buit94
superstephan1 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:59:
[...]

nu je het zegt. als ik mn oor tegen het de opening op de onderkant hou dan hoor ik het wel. echter is het zo zacht dat ik het na 10cm van het apparaat niet meer hoor. ik zou het dus zeker in de gaten houden als ik jou was.
Ja het is geen hard geluid, maar zit nu achter m'n bureau met m'n laptop een halve meter voor me en als ik er op let kan ik het duidelijk horen. Heeft de ene xps 13 hier meer last van dan de ander of is dit waarschijnlijk gelijk voor elke xps 13?
Mag je de laptop zomaar terugsturen trouwens op het moment dat je niet tevreden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBvB
buit94 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:06:
[...]

Ja het is geen hard geluid, maar zit nu achter m'n bureau met m'n laptop een halve meter voor me en als ik er op let kan ik het duidelijk horen. Heeft de ene xps 13 hier meer last van dan de ander of is dit waarschijnlijk gelijk voor elke xps 13?
Mag je de laptop zomaar terugsturen trouwens op het moment dat je niet tevreden bent?
Mits je dit binnen 14 dagen na ontvangst van product aangeeft bij Dell, sta jij gewoon in het retourneren recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-06 22:18
Iemand al ervaring met de XPS15 icm 4k scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
buit94 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:47:
Google es op Dell XPS coil whine.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
heb zojuist de eerste review online gezet guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Het blijft aardig stil in deze thread, terwijl er toch (veel) meer tweakers buiten superstefan1 en buit94 inmiddels ervaringen hebben.

Ik moet helaas nog een weekje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeBsZ
Ik heb hem nu 3 dagen binnen, 5500u 256gb i7.

Ik ben ontzettend tevreden, op een vreemd probleem in het begin na. De eerste keer dat ik de laptop opstartte ging het scherm steeds uit en dan weer aan, en bij bepaalde scherm-standen (dus de fysieke stand van het scherm) verdween het probleem weer. Het scherm ging ook uit in de BIOS en tijdens het opstarten, dus ik dacht echt aan een hardware probleem.

Echter is het 100% weg nu... ik ben al twee dagen volop met de laptop bezig en ik zet het scherm in allerlei standen en het scherm is geen 1 keer meer uit gevallen. Snap er niks van, maar ben er wel blij mee. Ergens natuurlijk wel bang dat het probleem weer terugkomt.

Verder is de laptop geweldig, hij voelt lekker mooi materiaal, degelijk. Snel. Hij maakt wel iets meer geluid dan mijn Surface Pro 3, maar heb daar totaal geen last van. Touchpad doet soms lastig met scrollen met twee vingers, hopelijk wordt dat nog iets verbeterd met een update.

Had er ook even windows 10 opgezet, maar snel weer terug omdat ik grafisch problemen kreeg. Heb de driver van Intel wel kunnen installeren, maar vervolgens werken video's en games dan niet meer. Dus terug naar Windows 8.1, je kan heel makkelijk terugkeren.

Ik raad iedereen deze laptop aan, alleen zou ik willen dat Dell een betere service had. Als iemand vragen heeft over iets dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie trouwens Mcafee erop laten staan? Ik lees dat sommige deze eraf halen en bijvoorbeeld freeware gebruiken zoals bijv. Avast etc. Omdat Mcafee te veel resources gebruikt en technisch niet beter scoort dan sommige freeware. Zelf microsoft security essentials zou voldoende zijn?

De review van Superstephan1 komt overeen met mijn xps13. Ik merk alleen dat de fan vaker aanslaat als de xps op netstroom staat aangesloten, maar heb ik zowieso geen last van want ik laad op als ie niet aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliaz
  • Laatst online: 18:06
Bevalt het toetsenbord van de XPS 13? Zijn er overzichten van de layout? Hoorde dat home, end, pgup, pgdwn niet direct aan te slaan zijn?!

Is het RAM vast gesoldeerd of kan je de 4GB versie ook zelf opvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeBsZ
1. RAM is vast gesoldeerd, kun je nooit meer verhogen.
2. Toetsenbord typt heerlijk, ook backlit. Maar, ik als programmeur vindt het wel onhandig dat er geen home,end,pgup,pgdwn knoppen zijn die direct aan te slaan zijn. Die zitten op de pijltjestoetsen, en je moet dus fn indrukken om deze functies te gebruiken.
3. McAfee moet er gelijk af. Dit is echt complete troep, net als Norton. Als je verstand hebt van veiligheid op internet (en dus niet alles download en installeerd zonder hier logisch over na te denken) dan is het gratis Windows Defender (Op Windows 7 heet dit geloof ik Security Essentials) een perfecte anti-virus die ook lichtgewicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SeBsZ schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:44:
3. McAfee moet er gelijk af. Dit is echt complete troep, net als Norton. Als je verstand hebt van veiligheid op internet (en dus niet alles download en installeerd zonder hier logisch over na te denken) dan is het gratis Windows Defender (Op Windows 7 heet dit geloof ik Security Essentials) een perfecte anti-virus die ook lichtgewicht is.
Bedankt voor je advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Windows Defender zit tevens al standaard ingebakken in Windows 8(.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeBsZ
Jup, maar die moet je wel even aanzetten nadat je McAfee hebt verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Weet iemand of er ook een ingebouwde microfoon in de nieuwe XPS 13 zit? Wel handig als je Skype wilt gebruiken icm de webcam. Op de Dell site is hier niets over te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door SpeedingWilly op 16-02-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeBsZ
Tuurlijk zit er een microfoon in, zelfs twee. Stereomicrofoon, zou beter moeten zijn voor de geluidskwaliteit. Ik heb al een paar keer geskyped en de kwaliteit is perfect volgens de andere persoon. De twee microfoongaatjes ziten ter hoogte van de touchpad aan de voorkant, bij het oplaad-lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Mooi. Dat had ik wel verwacht maar wordt nergens vermeld. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 16:51
Is er veel overbodige software meegeleverd? (zoals mcafee, ..)
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Let op:
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.