Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallum
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 12:12
eijsenga schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:33:
[...]

Link naar site van Thule: http://www.thule.com/nl-n...hoes-_-tl_tsse-2111-black

Ik heb deze sleeve aangeschaft na een tip van SeBsZ. Past precies, zou het geen tight fit noemen. Aan de zijkant een vakje, waar je precies de adapter in kwijt kan. Kwalitatief goede sleeve, aardig wat padding/stevigheid. Waterbestendig is het ding ook nog. Ik vind het de prijs waard.

Pricewatch: pricewatch: THULE Subterra 11" Sleeve
artharpe schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 09:01:
[...]

Op aanraden ook de Thule gekocht als Sleeve. Inderdaad perfecte fit en ruimte voor extra's zoals de muis en lader.
Heb de Thule vanmiddag getest bij de Mycom, maar vind hem toch wel krap, kreeg de rits met moeite over de hoekjes die daardoor nauwelijks beschermd zijn. Ik twijfel nog want het is zo ongeveer de enige sleeve die ook ruimte heeft voor oplader en eventueel muis.

Het formaat van de XPS is ook redelijk nieuw. Lijkt op de Mac Air 11", maar die is wel 4 mm smaller en 8 mm minder diep (en 2 mm dikker :+ ). Voor de Air zijn trouwens wel mooie luxe sleeves te krijgen, zoals deze
http://www.appelhoes.nl/W...BookBook-Air-11-inch.html
Alleen heeft die ook geen ruimte voor de oplader (en kost E 80).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Ik had nog een ca 15 jaar oude kensington kabel liggen waar ik mijn oude T61 mee aan het bureau ketende. Nu blijkt hij niet te passen aan de XPS13. Bestaan er soms meerdere maten kensington sloten. Het sleufje op de xps13 is te smal voor deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34
Ik heb een Accessoires topic aangemaakt voor de dell xps 13 om dit topic wat overzichtelijker te maken.
mocht iemand mede auteur willen worden om de startpost bij te houden of een stuk beter te maken stuur mij dan effe een pm.

RenaldoN in "[Dell XPS 13/15 (2015)] Accessoires Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerst
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:58
pandit schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:49:
Ik had nog een ca 15 jaar oude kensington kabel liggen waar ik mijn oude T61 mee aan het bureau ketende. Nu blijkt hij niet te passen aan de XPS13. Bestaan er soms meerdere maten kensington sloten. Het sleufje op de xps13 is te smal voor deze...
Het is geen slot voor een Kensington lock maar voor een Noble lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 23:45

StrongArmLance

Endless flow

<3 de batterij duur, wordt steeds langer lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11-2020
StrongArmLance schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:54:
<3 de batterij duur, wordt steeds langer lijkt het wel.
Vertel, hoe doe jij dat?
(Behalve de standaatd zaken die in dit forum staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

degoof schreef op zondag 05 april 2015 @ 08:46:
[...]

Vertel, hoe doe jij dat?
Ik had hem net op energie programma 'Dell' staan, waarbij hij bij mij normaal binnen 2 uur op is, omdat ik dan Football Manager 2015 speel en de GHz opgeschroefd is tot 2,2ghz, wonder boven wonder gingen de procenten er gewoon niet af, 27% over, er stond 30 minuten, kwartier later, 20% (of iets). Nog steeds snel, maar als ik een spelletje speel snap ik dat iets beter natuurlijk.

Ik zal even kijken wat er nou aan en uit stond.

Sinds ik na een tip van een tweaker Windows indexing heb uitgezet is de laptop een heel stuk zuiniger geworden.

Ik heb hem nog niet gebruikt met alleen accu op slechts alledaagse taken dus dat kan ik niet beoordelen.

[ Voor 22% gewijzigd door StrongArmLance op 05-04-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
degoof schreef op zondag 05 april 2015 @ 08:46:
[...]

Vertel, hoe doe jij dat?
Dit allemaal gedaan?

After the Windows Setup immediately turn off WiFi and delete all Dell software, except for the Dell Command | Power Manager. You should do this because the Dell Update Utility automatically installs bugged software which causes the fan to spin (not confirmed by Dell). Here you can manually download new driver/software updates.

Delete McAfee (don't forget to enable Windows Defender)
Delete the Office trial
Disable Windows Indexing (how to)
Turn off Connected Standby in the Intel® Smart Connect Technology software.
Disable Connected Standby in regedit: HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\CsEnabled (1->0)
Activate hibernate when closing the lid (how to)
Install all Windows updates
Install new Touchpad driver (download)

Windows Power Plan (Dell Plan)
Adjust the TDP from 0,6Ghz to 2,2Ghz
Adjust PCIe Link State Power Management to Moderate power savings
Adjust Internet Explorer - JavaScript Timer Frequency to Maximum Power savings

I'm also using Internet Explorer to extend the battery life (IE vs Chrome vs Firefox). While browsing at 60% brightness the battery life is about 13 hours and the fan rarely spins (FHD, i5, 8GB, 256GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Daan87423 schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:36:
[...]

Dit allemaal gedaan?

After the Windows Setup immediately turn off WiFi and delete all Dell software, except for the Dell Command | Power Manager. You should do this because the Dell Update Utility automatically installs bugged software which causes the fan to spin (not confirmed by Dell). Here you can manually download new driver/software updates.

Delete the Office trial
Disable Connected Standby in regedit: HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\CsEnabled (1->0)

I'm also using Internet Explorer to extend the battery life (IE vs Chrome vs Firefox). While browsing at 60% brightness the battery life is about 13 hours and the fan rarely spins (FHD, i5, 8GB, 256GB).
Geweldig. Heb je ook een link naar dit artikel waar de links werken? (Voor de downloads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallum
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 12:12
Exocet schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:43:
[...]

Geweldig. Heb je ook een link naar dit artikel waar de links werken? (Voor de downloads)
Gevonden :+
http://forum.notebookrevi...5-getting-started.773121/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
[...]

Dit allemaal gedaan?

Delete the Office trial

Ik snap niet (nog steeds niet) hoe ik TDP van 0,6 naar 2,2 (of andersom, logischer?) kan zetten
en "Adjust PCIe Link State Power Management to Moderate power savings
Adjust Internet Explorer - JavaScript Timer Frequency to Maximum Power savings"
Kan/wil iemand dat toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
degoof schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:08:
[...]

Ik snap niet (nog steeds niet) hoe ik TDP van 0,6 naar 2,2 (of andersom, logischer?) kan zetten
en "Adjust PCIe Link State Power Management to Moderate power savings
Adjust Internet Explorer - JavaScript Timer Frequency to Maximum Power savings"
Kan/wil iemand dat toelichten?
In je Energie schema-instellingen. Als het goed is staat die op Dell.
Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Energiebeheer\Instellingen voor beheerschema bewerken

En dan geavanceerde. 0,6 naar 2,2 zet je om perfomance te verbeteren. Qua batterij maakt hij nauwelijks iets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
Daan87423 schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:10:
[...]

In je Energie schema-instellingen. Als het goed is staat die op Dell.
Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Energiebeheer\Instellingen voor beheerschema bewerken

En dan geavanceerde. 0,6 naar 2,2 zet je om perfomance te verbeteren. Qua batterij maakt hij nauwelijks iets uit.
Okay, PCI Express. Stond bij mij bij batterij op maximale energie besparend. Is toch beter dan 'moderate'??
Maar ik krijg die kloksnelheden niet gevonden. Anders dan dat ik alleen voor 2,4 GHz kan kiezen bij TDP. Heeft dat te maken dat ik een i7 heb?
Laatste vraag (hoop ik): die instellingen voor javascript. Waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
degoof schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:55:
[...]

Okay, PCI Express. Stond bij mij bij batterij op maximale energie besparend. Is toch beter dan 'moderate'??
Maar ik krijg die kloksnelheden niet gevonden. Anders dan dat ik alleen voor 2,4 GHz kan kiezen bij TDP. Heeft dat te maken dat ik een i7 heb?
Laatste vraag (hoop ik): die instellingen voor javascript. Waar vind ik die?
Het zijn niet de exacte instellingen, maar in de screenshots kan je zien waar je de TDP (voor 2.2Ghz) in kan stellen. Voor Javascript zou je volgens mij bij Internet Explorer moeten zitten in dezelfde schema.
Crim schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:42:
Bij gebruik op de accu hoor ik de fan vrijwel nooit. Als ik de laptop aan netstroom gebruik is de fan wel vaak hoorbaar. Heeft waarschijnlijk ook met de energiebeheer instellingen te maken, hierin zijn ook een aantal settings voor de fan te vinden.
[afbeelding]
[afbeelding]

[ Voor 10% gewijzigd door Tjesus op 05-04-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
Tjesus schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:00:
[...]

Het zijn niet de exacte instellingen, maar in de screenshots kan je zien waar je de TDP (voor 2.2Ghz) in kan stellen. Voor Javascript zou je volgens mij bij Internet Explorer moeten zitten in dezelfde schema.

[...]
Thanks, Alles klopte!
Ik gebruik zelf Office 2013. Dan heeft het toch geen meerwaarde om eerst de trial te verwijderen om dan vervolgens Office te installeren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
degoof schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:12:
[...]

Thanks, Alles klopte!
Ik gebruik zelf Office 2013. Dan heeft het toch geen meerwaarde om eerst de trial te verwijderen om dan vervolgens Office te installeren? 8)7
Je kan het proberen. In principe zou de 2013 key ook gewoon moeten werken op de trialversie die op de XPS staat.

Zelf verwijder ik altijd alle trialsoftware op de automatische piloot. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-07 18:38
[...]

Het meeste heb ik gedaan maar ik haal de 13 uur niet. Wellicht laadt hij op tot 100% maar als ik tot 85% oplaadt kom ik rond de 10,5/11 uur. Waarbij ik soms de wifi uitzet om batterij te besparen.

PSN: MV_Tato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
StrongArmLance schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:17:
[...]

Ik zal eens kijken of ik het kan downloaden en testen.
Ik download trackmania 2 stadium?

Die werkt namelijk op Full HD, op 'mooier'. Erg soepel ook. QHD weet ik dus niet. Maar hij had er geen enkele moeite mee (i5). De Demo even gespeeld op solo. Ik kan meer testen als je wil.
Thanks! :) Op mijn oude XPS 15 L501x draait het namelijk niet zo soepel. Fijn om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05:28
Hier heb ik zo'n hekel aan he. Koop je een nieuwe laptop en dan moet je van alles doen omdat de fabrikant het zo nodig vind om er allerlei bloatware op te installeren wat ook nog eens bugged is. Je wilt toch de beste performance uit je machine halen als fabrikant zijnde. Voor jezelf en voor je klanten.

Wie heeft allemaal dit lijstje uitgevoerd en merkt daadwerkelijk verschil? Ben ik wel benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-07 18:38
Errieseeka schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:38:
[...]

Hier heb ik zo'n hekel aan he. Koop je een nieuwe laptop en dan moet je van alles doen omdat de fabrikant het zo nodig vind om er allerlei bloatware op te installeren wat ook nog eens bugged is. Je wilt toch de beste performance uit je machine halen als fabrikant zijnde. Voor jezelf en voor je klanten.

Wie heeft allemaal dit lijstje uitgevoerd en merkt daadwerkelijk verschil? Ben ik wel benieuwd naar
Helaas heb ik het gelijk gedaan waardoor ik niet goed kan vergelijken. Er is mij al wel duidelijk dat de windows indexering veel batterij kost. Dus wellicht is dat het waard om uit te zetten. Verder helpt internet explorer je een eind op weg.

PSN: MV_Tato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Majesty schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:08:
[...]

Thanks! :) Op mijn oude XPS 15 L501x draait het namelijk niet zo soepel. Fijn om te horen.
Geen probleem, mocht er nog iets anders zijn, zeg het maar :)

Voor referentie:

Borderlands 2 op Low settings en lage resolutie ongeveer 30-40fps
League of Legends op redelijke/matige settings 60 fps.
Trackmania dus op 'mooier' en antiasing aan etc liep soepel.

Tuurlijk is zo'n geintegreerde graka niet alles, maar hij presteert veel beter dan ik had verwacht en ook de processor is erg goed.
Errieseeka schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:38:
[...]

Ik, sinds het indexen uit te zetten merk ik pas écht verschil.Of het daar ook aan lag weet ik niet, maar het hielp, dus ik ben blij :)

Ik geloof dat mijn fan zachtjes aan het ratelen geslagen is... :(

[ Voor 31% gewijzigd door StrongArmLance op 07-04-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:53
Heb de XPS 13 (FHD/i5) nu een aatal dagen in gebruik waardoor ik een korte impressie kan geven voor de mensen die evt. nog twijfelen (voor zover dit topic nog niet genoeg ervaringen bied):

Het eerste wat me opviel toen ik de XPS 13 uit de doos haalde was de kwaliteit en degelijkheid van de laptop. Het voelt als een premium product en straalt dit ook uit. De dunne bezel is hierbij de kers op de taart.
Het matte scherm heeft me verder positief verrast; hier had ik namelijk nog wat twijfels over omdat ik niet van grainy matte schermen houd. De kwaliteit is echter zeer goed uit en zelf na de simpele windows kalibratie zien de kleuren er al prima uit.
Het contrast is ook goed en qua backlightbleeding is slechts bij een bijna volledig zwart scherm een minieme hoeveelheid licht zichtbaar in de uiterste hoeken links- en rechtsonder.
Het toetsenbord tikt aardig weg, ondanks de relatief geringe travel, en ook het touchpad is prima; smooth met een fijne klik.
Verder is de laptop lekker snel en werkt alles vloeiend. De fan is ook vrijwel nooit te horen, zelfs onder enige load slaat deze zelden aan. Wanneer hij dan toch aanslaat zal het slechts een licht suizen zijn wat met enig omgevingsgeluid niet hoorbaar is. Slechts bij full load kun je hem doorgaans horen, maar dan nog is het aantal decibels indrukwekkend laag. (Dit is ná het updaten van de bios; voor de update sloeg de fan zoals meerdere mensen aan hebben gegeven veel te snel aan)
En last but not least de batterijduur! Die maakt het mobiel werken met deze laptop _/-\o_ . Met licht gebruik zoals office en een beetje internetten etc. met een helderheid van 50-60% haal ik de 12-13 uur vrij gemakkelijk. Heb de power companion erbij gekocht maar ik twijfel nu nog om hem terug te sturen aangezien ik deze waarschijnlijk niet vaak nodig ga hebben.

Er zijn echter ook een aantal (kleine) dingen die me enigszins negatief opvallen. Het toetsenbord, de palmrest en het touchpad zijn erg gevoelig voor vlekken, dit had ik graag anders gezien.
Het touchpad heeft daarnaast ook in mijn geval de beruchte vertraging wanneer ik mijn vinger slechts een klein stukje beweeg. Bij een langere 'swipe' over het touchpad is dit niet aan de orde. Ik hoop dat dit in de toekomst gefixed gaat worden met een update.
Daarnaast ligt de linker shift toets wat dieper verzonken dan de overige toetsen waardoor hij ook ietsje minder travel heeft, maar dat is gelukkig niet van dien aard dat ik 'm terug wil sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die Cad software zoals Autocad/Solidworks op de XPS 13 hebben draaien? Ik zou graag weten hoe dat bevalt. Ik gebruik deze programma's sporadisch, maar zou graag willen weten of de laptop die aankan. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 11:25
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:14:
Zijn er mensen die Cad software zoals Autocad/Solidworks op de XPS 13 hebben draaien? Ik zou graag weten hoe dat bevalt. Ik gebruik deze programma's sporadisch, maar zou graag willen weten of de laptop die aankan. Alvast bedankt.
AutoCAD/Solidworks is niet zo intensief, dit kan de XPS zeker aan.
AutoCAD draait zelfs maar op één core.

Ik weet verder niet hoe die programma's gescaled zijn ivm de QHD resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickown
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 14:51
Hoe hebben jullie de keuze gemaakt voor het juiste model (Dell XPS 13)? Want ik zit nu te twijfelen tussen deze twee modedelen:
  • 1.098,99 (Full HD scherm)
  • 1.399,00 (QHD scherm)
De laptop ga ik gebruiken voor school. Office / VMware / Photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06

Snippertje

Light up your life

Rickown schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:21:
Hoe hebben jullie de keuze gemaakt voor het juiste model (Dell XPS 13)? Want ik zit nu te twijfelen tussen deze twee modedelen:
  • 1.098,99 (Full HD scherm)
  • 1.399,00 (QHD scherm)
De laptop ga ik gebruiken voor school. Office / VMware / Photoshop
Ik heb bepaald wat ik ermee wil gaan doen. Dat is voornamelijk mobiliteit (student, werk veel onderweg, in de bieb), dus lange accuduur was voor mij belangrijk. Daarnaast wil ik nog weleens buiten werken en heb ik een hekel aan schitteringen en voegt touch niets voor me toe. Daarom dat ik tot de conclusie kwam de Full HD te nemen. Deze heeft een mat scherm en langere accuduur en daarnaast bespaar ik nog flink op de prijs ook.

Echter kan ik me voorstellen dat je met een applicatie als Photoshop wel wat aan de hogere resolutie en het mooiere scherm kan hebben, dit moet je echter voor jezelf afwegen tegenover de nadelen van een kortere accuduur en glimmend scherm.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickown
Bedankt voor je reactie! Ik ga het meenemen in de overweging.

Hopelijk zijn er nog een aantal mensen die hun mening willen laten weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Rickown schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:35:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik ga het meenemen in de overweging.

Hopelijk zijn er nog een aantal mensen die hun mening willen laten weten :D
Ik denk niet dat iemand daar veel aan kan toevoegen. Het voordeel aan de QHD is het touchscreen en iets betere kleuren/resolutie. Het nadeel van een touchscreen is het glanzend scherm, wat in een kantoorruimte lastig kan worden i.v.m. TL-verlichting. Daarom heb ook ik gekozen voor de FHD matte versie, met een bijkomend voordeel dat hij goedkoper is en een langere accu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickown
Bedankt voor je reactie. De laptop nog niet gelijk nodig dus ik ga er nog goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Daan87423 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:53:
[...]

Ik denk niet dat iemand daar veel aan kan toevoegen. Het voordeel aan de QHD is het touchscreen en iets betere kleuren/resolutie. Het nadeel van een touchscreen is het glanzend scherm, wat in een kantoorruimte lastig kan worden i.v.m. TL-verlichting. Daarom heb ook ik gekozen voor de FHD matte versie, met een bijkomend voordeel dat hij goedkoper is en een langere accu heeft.
Ik heb voor de QHD gekozen (nog niet ontvangen) vooral ook vanwege het touchscreen en de hogere resolutie.
Over spiegeling, zou een screen protector kunnen helpen? Geen idee of dat vervolgens niet je mooie scherm teniet doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Exocet schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:24:
[...]

Ik heb voor de QHD gekozen (nog niet ontvangen) vooral ook vanwege het touchscreen en de hogere resolutie.
Over spiegeling, zou een screen protector kunnen helpen? Geen idee of dat vervolgens niet je mooie scherm teniet doet :)
Ik heb ook voor de QHD gekozen, het beeld is zo scherp dat het wel drukwerk lijkt en de touch functionaliteit is erg handig. Ik heb geen spijt van de aanschaf. Nadeel kan zijn dat oudere windows programmas (bijv winamp) niet scalen en heel klein op het scherm staan. Dit probleem lost zich vanzelf af. Verder beginnen "normale"schermen te irriteren wegens de slechte resolutie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka

Dat stukje kan ik maar niet vinden. Zodra ik in regedit zit kan ik alleen maar kiezen uit HKEY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Errieseeka schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:12:

Dat stukje kan ik maar niet vinden. Zodra ik in regedit zit kan ik alleen maar kiezen uit HKEY
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Power\CsEnabled (1->0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
Daan87423 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:36:
[...]

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Power\CsEnabled (1->0)
Thanks, done. Hele rijtje gehad maar ik ga toch gewoon Chrome gebruiken ipv IE want dat vind ik gewoon fijner werken.

Ik heb alleen geen updates van Windows nog gezien. En heb nog geen enkele update van Dell geïnstalleerd op de mousepad na.

Accu geeft nu 2 uur en 54 minuten (78%) resterend aan en de fan hoor ik regelmatig hard werken. Kijk het nog even aan maar neem aan dat dit niet hoort? Moet ik misschien handmatig andere updates installeren en de bios wellicht ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Errieseeka schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:05:
[...]

Thanks, done. Hele rijtje gehad maar ik ga toch gewoon Chrome gebruiken ipv IE want dat vind ik gewoon fijner werken.

Ik heb alleen geen updates van Windows nog gezien. En heb nog geen enkele update van Dell geïnstalleerd op de mousepad na.

Accu geeft nu 2 uur en 54 minuten (78%) resterend aan en de fan hoor ik regelmatig hard werken. Kijk het nog even aan maar neem aan dat dit niet hoort? Moet ik misschien handmatig andere updates installeren en de bios wellicht ook?
Volgens mij zit er in A02 een fan optimalisatie in, dus ik zou hem wel updaten. Je kan hem ook handmatig naar Windows Updates laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
Windows Update heeft zn werk gedaan. Automatisch.

Ja ik zal de BIOS updaten. Even uitzoeken hoe dat moet.

Wat me opvalt is dat ik vrij vaak het ene gedeelte van n venster scherp heb en het andere gedeelte niet. Is lang niet bij alle vensters maar wel storend. Meer mensen last van?
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/vqii6s.jpg

EDIT: Zie dat er een rev A03 is van de BIOS

[ Voor 7% gewijzigd door Errieseeka op 08-04-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat is helaas hoe scaling in Windows 8.1 werkt, als het goed is is het deze zomer met Windows 10 weer iets beter. Wanneer ik mijn X13 los gebruik (de FHD versie) gebruik ik geen scaling omdat dat groot genoeg is voor mij, en het is mooier. Met 23" 1080p scherm er naast moet je alleen wel, en dan krijg je inderdaad dit.

Wat ik irritanter vind is het scroll probleem met het touchpad waar ik laatst over postte. Ik heb nog wat verder gezocht op Google, en blijkbaar kan de Windows 8.1 two finger scroll API niet zo goed overweg met bepaalde programma's op bepaalde touchpads. Waaronder dus Office 2013 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijsenga
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-04-2020
Bios update van A02 naar A03. Sindsdien vrijwel constant de fan aan. Downgrade naar A02 verhelpt het niet. Iemand hetzelfde? Ik had voorheen absoluut geen probleem met de fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Ubuntu versie van XPS 13 is nu ook te koop:
http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9343-laptop
http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9343-laptop

[ Voor 25% gewijzigd door tweegroenethee op 09-04-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Laatst online: 14-09 11:09
Zit al een tijdje naar deze mooie laptop te kijken, aangezien ik voor volgend jaar een laptop nodig heb voor school. Het zal vooral programmeerwerk en photoshop worden. 13 inch of de 15 inch? Wat ik ook raar vind is dat hij nergens hier in Nederland te verkrijgen is. Wil hem graag in keer in het echie zien voordat ik 'm aanschaf.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:59
Scheelt dus 70 euro met de windows versie en (nog) geen 16GB versie beschikbaar.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52
eijsenga schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:26:
Bios update van A02 naar A03. Sindsdien vrijwel constant de fan aan. Downgrade naar A02 verhelpt het niet. Iemand hetzelfde? Ik had voorheen absoluut geen probleem met de fan.
De update is in ieder geval niet relevant; enige wijziging in A02->A03 is een fix voor een issue die met A01 geintroduceerd was; iets met de ACPI APIC NMI-configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Zou graag de i5 met Full-HD willen aanschaffen. Voor ik de bestelling ga plaatsen ben ik benieuwd of de Ultrabook de mogelijk hevat om twee pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart aan te sturen door gebruik te maken van Daisy Chaining. Volgens de gegevens die ik op de intel pagina heb gevonden zou het moeten kunnen maar voor de zekerheid navragen voor het geval ik de gegevens verkeerd lees.

De volgende specificaties gevonden op de Intel website:
Maximum Display Resolution
DisplayPort* 1.2 / eDP*
U-Processors: 3840 x 2160 @ 60 Hz
Is de maximale display resolutie per scherm of het totaal over alle schermen?

De Ultrasharp U2515H beschikt over een resolutie van 2560x1440. Als het per scherm is zou dit geen probleem opleveren. Echter als het voor het totaal van de schermen telt dat speelt dit wel een rol.
Independent Digital Displays
Yes (at most, 3 displays may be supported at one time)
Hiermee lijkt het mogelijk om twee Ultrasharp U2515H gebruiken en dan ook nog het scherm van de Dell XPS 13. Mocht een derde externe monitor worden toegevoegd dat zal het scherm van de Dell XPS 13 niet kunnen worden gebruikt. Is dat juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeBsZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-08 15:44
Ik stuur met mijn Dell XPS13 i7 qhd DRIE Dell U2414 Full HD schermen aan via Displaylink Daisy Chaining. 3 schermen houdt wel in dat het ingebouwde QHD scherm uitmoet (max 3 schermen).

De eerste keer is het wat lastig in Windows, ook Windows 10, in te stellen. Daarna schakelt alles automatisch goed over als ik de Displaylink kabel aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben enige tijd in bezit van de XPS 13 en buiten het wennen aan de resolutie en de scaling ben ik erg tevreden
Ik heb de FHD en kan 8 uur lang uit de batterij halen. Gisteren heb ik de Bluetooth uitgezet dus misschien levert dit wat op

Het enige wat ik vervelend vind is de (vet) vlekken op het toetstenbord en de palmrest van vingers en hand
Hiervoor had ik een Toshiba van een ander material maar dat had ik niet het problem

Is er iemand die een goede tip heft hoe ik de XPS een beetje schoon/vertoonbaar kan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

[b]obionenairobi schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:30:[/b

Is er iemand die een goede tip heft hoe ik de XPS een beetje schoon/vertoonbaar kan houden?
Niet aanraken :)
Nee, ik ben het eens met de vlekken, maar veel kan je er niet aan doen, ik heb gelukkig van die scherm schoonmaak doekjes die ik er effectief over heen kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Heb mn XPS 13 FHD i5 8GB binnen.

Eerste indrukken erg positief, voor de prijst van 810 EUR is het een hele mooie laptop.
Wat met name opvalt is dat de kwaliteit erg degelijk is.

Enig minpunt die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is de touchpad. Deze doet toch soms erg raar, of reageert traag. Hopelijk wordt dit met een software update verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Bhai schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:39:
Heb mn XPS 13 FHD i5 8GB binnen.

Eerste indrukken erg positief, voor de prijst van 810 EUR is het een hele mooie laptop.
Wat met name opvalt is dat de kwaliteit erg degelijk is.
Wow, wat een prijs. Ik was 900 euro kwijt voor deze config (met 256GB SSD).

Moet nog even geduld hebben: eind April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om enigszins richting dat soort prijzen te gaan blijkt nog best lastig. Ik kan tot nu toe niet echt positief zijn over de support via chat en email (om meerdere redenenen overigens). Overigens, ervan uitgaande dat ik nog een (legale, aangeschaft voor een nu kapotte laptop) key voor Windows 8.1 heb, zit er nog een nadeel aan het aanschaffen van de nu te bestellen Ubuntu-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
SpeedingWilly schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:47:
[...]

Ik heb mijn bestelling geplaatst toen er standaard 100 EUR korting op de laptops was. Ik had nog een oude VIP-code liggen, vandaar dat er nog 19% korting bovenop kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 17:04
Inmiddels de XPS 15 binnen. Een 9530 maar hoe weet ik nu wat er achter de 9530 staat (ivm met het schrijven van een review). Ik kan dit nergens vinden.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Om na ingebruikname van de XPS13 de machine te ontdoen van crapware en buggy Dell software is deze link een goed startpunt (http://forum.notebookrevi...5-getting-started.773121/). Ikzelf heb daags na aanschaf de "home edition" van windows 8 vervangen door de enterprise versie waar in ieder geval Hyper-V zit en zelf van Dell de drivers gedownload en geinstalleerd. Nu vraag ik me af of er ergens een tutorial beschikbaar is met de do en don'ts na een fresh install om tot een zuinige en snelle XPS13 te komen?

Gr. Pandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
SpeedingWilly schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:47:
[...]

Ik heb 'm uiteindelijk voor €680,- binnen gekregen :+
pandit schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:48:
Om na ingebruikname van de XPS13 de machine te ontdoen van crapware en buggy Dell software is deze link een goed startpunt (http://forum.notebookrevi...5-getting-started.773121/).
Dat is aardig, is mijn topic namelijk :P.

[ Voor 37% gewijzigd door tweegroenethee op 12-04-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Dat is aardig, is mijn topic namelijk :P.
:P :9 Dan heb jij ongetwijfeld ook tips voor een verse installatie van windows 8.1 !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Zou iemand de Primary Tests van 3DMark willen runnen en de link van de resultaten posten? Ik weet dat de benchmark resultaten op anandtech al staan, maar ik wil graag een 3DMark linkje ervan voor makkelijk vergelijken.

Voor 1080 non-touch graag :)

Ben geïnteresseerd in de Cloud Gate en Ice Storm resultaten, maar als ik op 3DMark zoek voor 5200U + 5500GPU krijg ik alleen Fire Strike resultaten.

[ Voor 30% gewijzigd door jerkitout op 13-04-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 00:57
vandaag op school erachter gekomen dat er op dit toetsenbord geen break of pause knop zit. of iemand moet een toetsencombinatie weten die ik niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Daan87423 schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:13:
[...]
Ik heb 'm uiteindelijk voor €680,- binnen gekregen :+
[...]
Hoe kan dat nou? Is dat ex. BTW? De prijs zonder korting is 1100 euro! Ik heb het over het FHD model, Core i5 5200 met 8GB intern en 256GB SSD.

[ Voor 12% gewijzigd door SpeedingWilly op 13-04-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
SpeedingWilly schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:07:
[...]

Hoe kan dat nou? Is dat ex. BTW? De prijs zonder korting is 1100 euro! Ik heb het over het FHD model, Core i5 5200 met 8GB intern en 256GB SSD.
Exclusief btw inderdaad. Ik heb dat model ja.

[ Voor 3% gewijzigd door tweegroenethee op 13-04-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Broadcom Wireless- DW1560 Driver (WiFi/Bluetooth)

- Fixed both country lock problem and wall penetration problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 08:52
Beste allen,

met groot interesse lees ik deze thread, ik ben inmiddels tot pagina 30 gekomen en heb dankzij jullie posts heb ik toch behoorlijk veel info kunnen vinden om een beslissing te kunnen nemen bij het kopen van mijn volgende laptop... echter heb ik een paar vragen waarvan ik het antwoord niet gezien heb (of ik heb het over het hoofd gezien, en in dat geval mijn oprechte excuses dat ik het wederom stel -- tevens wil ik mijn excuses aanbieden als ik dit post ergens waar het niet thuis hoort...):

1. (bij de FHD versie) Rechtvaardigt de performance boost van de i7-5600U tov een i5-5200U het prijsverschil van 230 euro? (want een andere verschil heb ik tussen de 2 versies niet kunnen zien)

2. ik wil deze laptop kopen puur voor kantoor werk, dus voornamelijk MS office 2013 (outlook, word en Excel op achtergrond altijd aan) 5-6 web pagina's open, en eventueel LastFM/Spotify achtige programma's... is de XPS13 met de i7-5600U of een i5-5200U en maar 8 gig aan RAM goed genoeg om mij te kunnen voorzien van snelheid de komende 3-4 jaar.

Reden waarom ik deze vraag stel is dat ik nu momenteel een bijna 5,5 jaar oude Studio XPS heb die die nog altijd toch behoorlijk snel is ondanks de 4 gig RAM en een 7200 RPM HDD... (iets meer RAM en een SSD erin en dan kan hij zeker nog 2 jaar zonder snelheid issue's mee) maar ik heb genoeg mensen om mij heen die rond de zelfde periode een laptop gekocht hadden met mindere CPU's en die hebben na 2-3 jaar toch echt iets anders moeten kopen omdat het simpelweg te traag werd.

ik begrijp dat men natuurlijk niet met zekerheid dingen kan voorspellen, maar wellicht dat jullie iets meer kennis hebben en dus een weloverwogen mening hebben :)

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
teddy270us schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:01:
1. (bij de FHD versie) Rechtvaardigt de performance boost van de i7-5600U tov een i5-5200U het prijsverschil van 230 euro? (want een andere verschil heb ik tussen de 2 versies niet kunnen zien)

2. ik wil deze laptop kopen puur voor kantoor werk, dus voornamelijk MS office 2013 (outlook, word en Excel op achtergrond altijd aan) 5-6 web pagina's open, en eventueel LastFM/Spotify achtige programma's... is de XPS13 met de i7-5600U of een i5-5200U en maar 8 gig aan RAM goed genoeg om mij te kunnen voorzien van snelheid de komende 3-4 jaar.

maar ik heb genoeg mensen om mij heen die rond de zelfde periode een laptop gekocht hadden met mindere CPU's en die hebben na 2-3 jaar toch echt iets anders moeten kopen omdat het simpelweg te traag werd.
1. Nee, voor 230 euro meer is dit het absoluut niet waard.

2. Ja, zolang het daarbij blijft moet dat geen probleem opleveren. Laat het in ieder geval duidelijk zijn dat deze laptop niet is bedoeld om zware programma's op te draaien, vandaar dat er 'maar' maximaal 8GB RAM in kan.

Ik denk persoonlijk dat de CPU niet de bottleneck was bij die mensen, tenzij we over Celeron of low-end AMD processors praten. Maar dan vraag je er ook wel om. In de meeste gevallen is het de HDD die voor traagheid zorgt.

[ Voor 3% gewijzigd door tweegroenethee op 14-04-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
teddy270us schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:01:
Beste allen,

met groot interesse lees ik deze thread, ik ben inmiddels tot pagina 30 gekomen en heb dankzij jullie posts heb ik toch behoorlijk veel info kunnen vinden om een beslissing te kunnen nemen bij het kopen van mijn volgende laptop... echter heb ik een paar vragen waarvan ik het antwoord niet gezien heb (of ik heb het over het hoofd gezien, en in dat geval mijn oprechte excuses dat ik het wederom stel -- tevens wil ik mijn excuses aanbieden als ik dit post ergens waar het niet thuis hoort...):

De i7 variant heeft ook een touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Exocet schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:13:
[...]

Onjuist. Zie http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9343-laptop
De €1399,- versie heeft inderdaad een touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 17:56
De I7 variant heeft een intel wifi en BT module, de andere modellen een van broadcom. Op zich geen groot issue, belangrijkste verschil is de ondersteuning in linux, die is bij intel wat beter. Als je bij windows blijft maakt dat dus weinig tot niets uit.

Persoonlijk zou ik ook niet zoveel extra betalen voor dat kleine prestatieverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:09
https://smartsource.dell....Forms/RegisterSystem.aspx
Ik denk dat deze moet worden doorlopen met de Dell hulpprogramma's er nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narbux
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-02-2022
Beste allen,

Ik heb mijn XPS 13 intussen bijna 2 weken in huis (i7, QHD). Erg mooi ding natuurlijk, maar ik heb er toch wat gemengde gevoelens bij.

Ten eerste het trackpad issue, dat hier al veelvuldig bediscussieerd is. Ik browse graag met firefox, maar scrollen vind ik daarin behoorlijk dramatisch, geen vergelijk met Mac. Het schijnt dus beter te worden met de upgrade naar Win10, maar eigenlijk is het natuurlijk te zot voor woorden dat je een touchpad dat alle mogelijke gestures moet kunnen herkennen niet naar behoren kan gebruiken vanwege een crappy OS. Ik heb geprobeerd de Synaptics drivers alsnog zelf te installeren, onder andere met aanwijzingen uit deze links,
http://dellwindowsreinstallationguide.com/driver-sets/dell-touchpad-drivers/
http://superuser.com/questions/690671/synaptics-windows-8-1-updating-synaptics-failed

maar tot nu toe zonder succes. Installeren lukt uiteindelijk wel, maar bij openen van de mouse properties volgt dan toch altijd een foutmelding. Heeft iemand hier al meer succes mee gehad?

Ten tweede het scherm. Ik heb de QHD, dat in principe supermooi en haarscherp is (behalve de bekende scaling issues, wederom Win8.1). Wat me laatst echter opviel is dat het niet helemaal homogeen is: er lijken horizontale, iets donkerdere 'banden' te lopen van ongeveer 1-2cm breed, alsof de backlight niet overal even helder is. Dit merk ik vooral opbij webpages met veel wit in de achergrond (bv Google), of Word-documenten bijvoorbeeld. Is iemand anders dit ook opgevallen? Structurele 'feature' van dit scherm of een minder exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddy270us
Daan87423 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:54:
[...]

1. Nee, voor 230 euro meer is dit het absoluut niet waard.

2. Ja, zolang het daarbij blijft moet dat geen probleem opleveren. Laat het in ieder geval duidelijk zijn dat deze laptop niet is bedoeld om zware programma's op te draaien, vandaar dat er 'maar' maximaal 8GB RAM in kan.

Ik denk persoonlijk dat de CPU niet de bottleneck was bij die mensen, tenzij we over Celeron of low-end AMD processors praten. Maar dan vraag je er ook wel om. In de meeste gevallen is het de HDD die voor traagheid zorgt.
wederom dank je voor je reactie :)

ik ga idd geen zware dingen mee doen zoals ik dat met mijn huidige laptop deed. Toen de ze Studio XPS uitkwam, waren de specs dusdanig goed dat je het gerust een "zakelijk er uit ziende gaming laptop" kon noemen. ik heb ook dik 2-3 behoorlijk zware games op gespeeld op max settings naast het voor mn werk te gebruiken. Ik begrijp uiteraard dat dat niet met deze xps kan, daar is het niet voor, het meest zware wat ik eventueel ermee zal gebruiken zal misschien photoshop zijn, maar meer dan dat zal het niet worden. Ik wil nu overstappen naar het "een kleine laptop + desktop" solution... maar ik wil niet om de 2 jaar een laptop kopen, ik betaal graag iets meer als het betekent dat ik dan 1 of 2 jaar langer er gebruik van kan maken. (ik had destijds bijv voor de studio xps 1700 euro betaald -- elk cent waard geweest wat mij betreft).

Maar ik wilde dus weten of die proformance boost voor dat extra 1-2 jaar kon zorgen of maakte het niet uit en je was zo vriendelijk om te laten weten dat dat niet het geval is. mijn dank ervoor, kan ik die 230 euro elders gebruiken als het eenmaal zover is :)

en over je laatste stuk: idd, ze hadden mindere CPU's, en daar ging het dus mij idd om. ze hadden goedkopere laptops (vergelijken met de 1700 wat ik betaald had) maar ze hadden dus ook minder goede CPU's of meer langzame. Ik had zo een SSD en iets meer RAM in mijn huidige laptop gegooid om nog een jaar of 2 door te kunnen ware het niet voor het feit dat de module die de accuu van de laptop oplaad doorgebrand is en het de accuu niet meer laadt.

Maar goed, ik dwaal af :P Daan Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddy270us
Exocet schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:13:
[...]

ja dat klopt, het is mijn fout dat ik niet duidelijk was in mijn vraagstelling: ik had erbij moeten zetten dat ik voor de FHD versie wilde gaan en dan of de i7-5600U of een i5-5200U versie. Mijn vraag had dus betrekking tot alleen de FHD versie.

hoewel een touch screen wel een plus punt is, de scaling gaat mij irriteren en van de resolutie zal ik weinig merken op zo een kleine scherm (mits je er een 4k scherm ernaast zet), en dan is er ook nog eens de kwestie met de accu die dus minder lang mee gaat. vandaar mijn intresse in de FHD versie. (alhoewel een FHD versie met touch ook leuk was geweest en ik die waarschijnlijk wel genomen had :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
teddy270us schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:57:
maar ik wil niet om de 2 jaar een laptop kopen, ik betaal graag iets meer als het betekent dat ik dan 1 of 2 jaar langer er gebruik van kan maken. (ik had destijds bijv voor de studio xps 1700 euro betaald -- elk cent waard geweest wat mij betreft).
Ik denk dat daar op dit moment ook nog weinig over bekend is. Ultrabooks zijn vrij nieuw op de markt, volgens mij 3 jaar geleden dat de eerste Ultrabooks met low power CPU's zijn uitgekomen. Een kennis van mij heeft de ASUS UX31A nu bijna 3 jaar in bezit en heeft niks te klagen over de performance. Het enige minpunt is de batterij, die niet meer zo goed is als het begin. Maar die is bij de XPS 13 gelukkig te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Net mijn XPS ontvangen. In het begin veel lawaai; maar kwam volgens mij door de virusscanner en andere programma's die even gas geven. Nu prima.

Ik wil alleen niet aan Windows 8 wennen. Ik probeer later Windows 10 wel.

Er zit geen documentatie bij de laptop. Iemand die me aan kan geven hoe ik vanaf SD kan opstarten om een schone Windows 7 installatie erop te zetten?

Edit: Windows 7 installatie lijkt niet erg vlekkeloos: http://forum.notebookrevi...windows-7-support.770004/

[ Voor 15% gewijzigd door Triple-D op 16-04-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Triple-D schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:45:
Net mijn XPS ontvangen. In het begin veel lawaai; maar kwam volgens mij door de virusscanner en andere programma's die even gas geven. Nu prima.

Ik wil alleen niet aan Windows 8 wennen. Ik probeer later Windows 10 wel.

Er zit geen documentatie bij de laptop. Iemand die me aan kan geven hoe ik vanaf SD kan opstarten om een schone Windows 7 installatie erop te zetten?
Gewoon in de bios neem ik aan, as usual?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Hallo,

Als ik voor de Dell XPS 13 met Ubuntu zou gaan, dan zou ik toch gewoon een clean install met Windows 8.1 erop kunnen zetten? Ik heb al een officiele licentie namelijk. Scheelt toch weer 70 euro...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hibernate? Moet je nou de SLAAPSTAND of de SLUIMERSTAND gebruiken voor een zo lang mogelijke accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52
Possible schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:06:
Als ik voor de Dell XPS 13 met Ubuntu zou gaan, dan zou ik toch gewoon een clean install met Windows 8.1 erop kunnen zetten? Ik heb al een officiele licentie namelijk. Scheelt toch weer 70 euro...
Natuurlijk kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:44:
Hibernate? Moet je nou de SLAAPSTAND of de SLUIMERSTAND gebruiken voor een zo lang mogelijke accuduur?
Sluimerstand. Slaapstand laat je sessie volgens mij in het geheugen staan, wat meer accu tot zich neemt. Bij sluimerstand wordt de sessie op je SSD gezet en gaat je laptop volledig uit.

[ Voor 27% gewijzigd door tweegroenethee op 16-04-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha okay dan, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 19:09
Narbux schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:45:
Beste allen,

Ik heb mijn XPS 13 intussen bijna 2 weken in huis (i7, QHD). Erg mooi ding natuurlijk, maar ik heb er toch wat gemengde gevoelens bij.

Ten eerste het trackpad issue, dat hier al veelvuldig bediscussieerd is. Ik browse graag met firefox, maar scrollen vind ik daarin behoorlijk dramatisch, geen vergelijk met Mac. Het schijnt dus beter te worden met de upgrade naar Win10, maar eigenlijk is het natuurlijk te zot voor woorden dat je een touchpad dat alle mogelijke gestures moet kunnen herkennen niet naar behoren kan gebruiken vanwege een crappy OS. Ik heb geprobeerd de Synaptics drivers alsnog zelf te installeren, onder andere met aanwijzingen uit deze links,
http://dellwindowsreinstallationguide.com/driver-sets/dell-touchpad-drivers/
http://superuser.com/questions/690671/synaptics-windows-8-1-updating-synaptics-failed

maar tot nu toe zonder succes. Installeren lukt uiteindelijk wel, maar bij openen van de mouse properties volgt dan toch altijd een foutmelding. Heeft iemand hier al meer succes mee gehad?

Ten tweede het scherm. Ik heb de QHD, dat in principe supermooi en haarscherp is (behalve de bekende scaling issues, wederom Win8.1). Wat me laatst echter opviel is dat het niet helemaal homogeen is: er lijken horizontale, iets donkerdere 'banden' te lopen van ongeveer 1-2cm breed, alsof de backlight niet overal even helder is. Dit merk ik vooral opbij webpages met veel wit in de achergrond (bv Google), of Word-documenten bijvoorbeeld. Is iemand anders dit ook opgevallen? Structurele 'feature' van dit scherm of een minder exemplaar?
Ik ben intussen ook nog niet verder. Ik heb het verhaal met support van Dell doorgenomen en ze gaan me vrijdag iemand sturen die het gaat fixen. Maar ik stoor me na weken nog steeds aan de trackpad 'lag'. Intussen ben ik er ook achter hoe ik de USB poorten aan kan laten terwijl de laptop uit staat om mijn mobiel en koptelefoon op te laden. Dit moet je in de BIOS aan zetten. Het staat standaard uit.
Maar nu blijkt dat alleen de rechter USB poort zo werkt en niet beiden.
Intussen heb ik er een nieuw probleem bij. Ik krijg elke zin een paar keer automatisch een dubbele aanslag van het toetsenbord.

De Macbook en Asus hiervoor hadden ook wel weer wat, maar je hoopt dat dat in 2015 toch een keer allemaal goed werkt.
Al met al een projectje laptop voor mij, maar ik geef het nog niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmmeeehhh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 11:56
Ik ben een beetje in dubio.
Ik twijfel heel erg wat ik moet kopen: de xps 13 of 15.

Ik ben recent voor mezelf begonnen als freelance motion-graphics en vfx artist en ik heb een laptop nodig om mee te nemen naar klanten.

Ik zal de meerderheid van mijn werk gewoon op mn desktop doen, maar ik wil ook zo nu en dan wat lichter werk op een laptop kunnen doen, onderweg of als ik aan het renderen ben op mijn desktop bijvoorbeeld.

Zou de xps 13 goed genoeg zijn voor af en toe wat editing, photoshop en after effects werk? (De i7 variant dan natuurlijk)
De xps 15 heeft een snellere processor maar ik ben ook bang dat de batterij daar ook veel minder lang van mee gaat en ik vind battery life ook erg belangrijk (aangezien laptop mee moet naar klantgesprekken en dergelijke) Bovendien is de xps 15 een heel stuk duurder...de 2014 xps 15 scheen namelijk niet echt denderend lang mee te gaan.

Heb ook nog een beetje over de macbook13.3 zitten nadenken maar de xps en macbook specs zijn nagenoeg hetzelfde en de macbook is 200 euro duurder.

Ook heb ik mn bedenkingen bij dynamisch contrast, ik heb gelezen dat je dit niet uit kan schakelen. Is dit erg storend? Want ben bang dat het voor colorgrading wat problemen kan gaan opleveren.

Dus wat denken jullie. Is de XPS 13 goed genoeg voor wat ik er mee wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmmeeehhh schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:10:
Ik ben een beetje in dubio.
Ik twijfel heel erg wat ik moet kopen: de xps 13 of 15.

Ik ben recent voor mezelf begonnen als freelance motion-graphics en vfx artist en ik heb een laptop nodig om mee te nemen naar klanten.

Ik zal de meerderheid van mijn werk gewoon op mn desktop doen, maar ik wil ook zo nu en dan wat lichter werk op een laptop kunnen doen, onderweg of als ik aan het renderen ben op mijn desktop bijvoorbeeld.

Zou de xps 13 goed genoeg zijn voor af en toe wat editing, photoshop en after effects werk? (De i7 variant dan natuurlijk)
De xps 15 heeft een snellere processor maar ik ben ook bang dat de batterij daar ook veel minder lang van mee gaat en ik vind battery life ook erg belangrijk (aangezien laptop mee moet naar klantgesprekken en dergelijke) Bovendien is de xps 15 een heel stuk duurder...de 2014 xps 15 scheen namelijk niet echt denderend lang mee te gaan.

Heb ook nog een beetje over de macbook13.3 zitten nadenken maar de xps en macbook specs zijn nagenoeg hetzelfde en de macbook is 200 euro duurder.

Ook heb ik mn bedenkingen bij dynamisch contrast, ik heb gelezen dat je dit niet uit kan schakelen. Is dit erg storend? Want ben bang dat het voor colorgrading wat problemen kan gaan opleveren.

Dus wat denken jullie. Is de XPS 13 goed genoeg voor wat ik er mee wil?
De XPS 13 is zeker geschikt voor jouw use case.

Ik zit hier nu met een XPS 13 met met 8 beeps bij opstarten, wat aangeeft dat er problemen zijn met de LCD. Wordt dus maandag maar Dell bellen en kijken hoe dit gefixt kan worden, de 13 is net 18 dagen in gebruik. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou zelf van de scaling issues af met mijn externe monitor (die was Full HD), bij het switchen van laptop scherm naar externe monitor was het resolutie verschil het grootste probleem.
De monitor die ik heb gekocht is QHD, maar wat bleek: de XPS is dus QHD+ (en dus bijna Ultra HD) met een resolutie van 3200 x 1800.
De monitor die ik had gekocht was 'normaal' QHD (2560x1440). Dit kan belangrijk zijn om rekening mee te houden.
Verder ben ik erg blij dat Dell voor het QHD model de hoge resolutie heeft gekozen van 3200 x 1800, blijft een prachtig 13" scherm :9~

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 09:38
Voor iedereen die wel linux wil draaien maar geen developer edition XPS 13 heeft besteld: ik heb mijn guide over zelf ubuntu 14.04 installeren op de XPS 13 bijgewerkt (kernel 4.0 ipv de release candidate).
Hij is hier te vinden: http://forthescience.org/...n_the_new_dell_xps_13_v2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
mijn schrijfsnelheid van de ssd is ineens zwaar gezakt! krijg nu nog maar 121mb/s iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0eX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik heb iets wat onverwacht vandaag dan toch de XPS 13 FHD I5 5200 8GB 256GB ontvangen. Ik had deze op 28/3 besteld en meerdere keren te horen gekregen dat de verwachte leverdatum werd uitgesteld, 14/4, 22/4, 5/5. Achteraf bleek dat de laptop op 19/3 al was verzonden vanuit China en dus maar 3 dagen onderweg is geweest, vond dit zelf zeer snel.

Mijn eerste indruk is prima. De laptop ziet er top uit en is aan alle kanten strak afgewerkt. Nadat ik hem voor het eerst heb opgestart heb ik gelijk alle troep i.e. bijgeleverde Dell software e.d. verwijderd en windows search indexer uitgeschakeld. Tot dusver kan ik melden dat ik de fan nog helemaal niet heb opgemerkt, ook heb ik met betrekking tot het touchpad nog geen lag ondervonden. Al met al is mijn eerste indruk dus zeer positief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
Hoi,

Is er een mogelijkheid om te checken welke poorten in gebruik/aangesloten zijn in Windows 8.1?

Heb een goedkope displayport naar hdmi adapter gekocht maar er gebeurt geen drol zodra ik hem aansluit. Heb uiteraard geprobeerd het beeldscherm te dupliceren, uit te breiden etc etc.

Gr.

Haha grapje. HDMI kabel zat niet goed in de tv. Super doei

[ Voor 10% gewijzigd door Errieseeka op 22-04-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:53
superstephan1 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:51:
mijn schrijfsnelheid van de ssd is ineens zwaar gezakt! krijg nu nog maar 121mb/s iemand enig idee?
Ik geloof dat er een OEM versie van de Samsung 840 Evo in de XPS 13 zit. Mogelijk heeft deze soortgelijke performance issues als de retail versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
Antifon schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:55:
[...]

Ik geloof dat er een OEM versie van de Samsung 840 Evo in de XPS 13 zit. Mogelijk heeft deze soortgelijke performance issues als de retail versie?
hmm daar lijkt het wel op idd. ik ben wel van plan hem binnenkort clean te installeren dus dan kan ik zien of de write snelheden weer normaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:00:
[...]

Ik zit hier nu met een XPS 13 met met 8 beeps bij opstarten, wat aangeeft dat er problemen zijn met de LCD. Wordt dus maandag maar Dell bellen en kijken hoe dit gefixt kan worden, de 13 is net 18 dagen in gebruik. :?
Engineer langsgehad, moederbord en LCD vervangen in 20 minuten en alles werkt weer naar behoren.

Top service van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopwol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-01 17:38
rig0r schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:15:
Gebruikt iemand een slot op zijn XPS 13? Er zit een Noble Lock ingang op maar ik kan nergens een passende vinden voor de 9343. Alleen voor het oude model XPS13.

Kensington past niet, die is te groot :-(
In sommige reviews staat per abuis vermeld dat er een Kensington lock op de XPS 13 (9343) zit, dit is niet het geval kwam ik achter... een standaard Kensington lock past niet. De opening aan de rechterkant is wel geschikt voor een Noble Wedge Lock.

Via Dell heb ik het onderstaande slot gekocht en deze past perfect. Dit ondanks dat de XPS 13 niet in de lijst met ondersteunde producten staat en de (beperkt nuttige) Dell helpdesk dit niet kon bevestigen.

http://accessories.euro.d...hs&cs=iedhs1&sku=a7112559

Ik vermoed dat je dit slot ook buiten de Dell store kan kopen, met name de verzendkosten zijn erg hoog, maar ik heb hem in Nederland iig niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:20

rg-mohwa

Phoe Hé

Iemand enig idee of GTA V enigsinds te draaien is op de XPS15 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 16:00
Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een XPS 13. Na bijna alle berichten hier gelezen te hebben, maakte ik me over twee dingen zorgen, namelijk vingervlekken op het kunststof en het trackpad. Het eerste blijkt reuze mee te vallen, het tweede heb ik alleen last van in Firefox. Als ik een tijdje gebruik maak van Firefox, dan werkt het trackpad steeds slechter. In IE heb ik nergens last van, daar werkt het trackpad subliem en zonder enige vertraging. Wellicht een tip voor anderen.

Verder moet ik nog wat wennen aan het toetsenbord, vermoedelijk omdat de toetsjes wat vlak zijn. Ik mis nu regelmatig een toets. Verder een hele fijne laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
superstephan1 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:51:
Heb je dit probleem nog opgelost Stefan? Kun je eventueel de firmware upgraden met de Samsung Magican tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
SpeedingWilly schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:31:
[...]

Heb je dit probleem nog opgelost Stefan? Kun je eventueel de firmware upgraden met de Samsung Magican tool?
naja ik heb het opgelost door windows 8.1 pro te installeren. volgens mij herkende de samsung magician tool de ssd niet maar heb het zelf niet geprobeert! zal ik vandaag nog even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Deze keer ben ik wel tevreden over mijn XPS 13: Prima Full HD scherm zonder schalingsissues, geen defect pixels, geen noemenswaardige backlight bleed, een stille fan en als die blaast zonder ratel. Wel heel soms wat coil whine, maar dat mag geen naam hebben.

Me happy! Als ik wat meer ervaringen heb zal ik een review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 13:27
Sinds vorige week in bezit van de XP 13 i7-5500U versie (incl. infinite display dus), de eerste dagen merkte ik al op dat het browsen in Chrome en Mozilla vergeleken met IE heel traag ging (stotterend beeld, filmpjes spelen bijna niet af etc.)

Sinds afgelopen maandag pas echt in gebruik kunnen nemen en ik begin nu bijna spijt van mijn aankoop te krijgen, heeft iemand hier nog meer last van? (accu gaat bij browsen ongeveer 5-6 uur mee) Ik heb zelfs Intel speedstep uitgezet zonder resultaat, nou ja zonder resultaat de accu ging nog sneller leeg.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 16:00
Zelf heb ik de i5 versie, maar ik ervaar niet het stotteren en slecht afspelen van filmpjes in Firefox. Ik moet wel zeggen dat ik inmiddels ben overgestapt op IE i.v.m. het slechte scrollen in FF en Opera.

Batterijduur heb ik nog niet goed getest, maar aangezien ik de HD versie heb is die niet goed vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawtain
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 21:12
Binolirao schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:34:
Sinds vorige week in bezit van de XP 13 i7-5500U versie (incl. infinite display dus), de eerste dagen merkte ik al op dat het browsen in Chrome en Mozilla vergeleken met IE heel traag ging (stotterend beeld, filmpjes spelen bijna niet af etc.)

Sinds afgelopen maandag pas echt in gebruik kunnen nemen en ik begin nu bijna spijt van mijn aankoop te krijgen, heeft iemand hier nog meer last van? (accu gaat bij browsen ongeveer 5-6 uur mee) Ik heb zelfs Intel speedstep uitgezet zonder resultaat, nou ja zonder resultaat de accu ging nog sneller leeg.. 8)7
Draait je CPU op z'n maximale clocksnelheid (wanneer nodig)? Er lijkt een bug te zijn waarbij sommige CPUs slechts op 0.6 GHz draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
Mawtain schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:20:
[...]

Draait je CPU op z'n maximale clocksnelheid (wanneer nodig)? Er lijkt een bug te zijn waarbij sommige CPUs slechts op 0.6 GHz draaien.
Daarom heb ik die speedstep uitgezet, deze zorgt er namelijk voor dat hij altijd op z'n maximale clocksnelheid draait dus dan zou naar mijn mening het probleem weg moeten zijn.. dit was dus niet het geval. :( Zie ook: http://www.jdhodges.com/b...i3-cpu-performance-fixed/

[ Voor 7% gewijzigd door Binolirao op 30-04-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawtain
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 21:12
Binolirao schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:35:
[...]

Daarom heb ik die speedstep uitgezet, deze zorgt er namelijk voor dat hij altijd op z'n maximale clocksnelheid draait dus dan zou naar mijn mening het probleem weg moeten zijn.. dit was dus niet het geval. :( Zie ook: http://www.jdhodges.com/b...i3-cpu-performance-fixed/
En ik neem aan dat je gecontroleerd hebt dat je CPU nu wel omhoog schiet wanneer het nodig is (just checking)?

Zie bijv. ook deze post: "Om nog onduidelijke redenen staat bij mij onder energiebeheer profiel Dell aangegeven bij Intel Dynamic Platform etc, dat de max TDP op netsnoer en accu maar 0,6 GHZ mag zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
Mawtain schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:21:
[...]

En ik neem aan dat je gecontroleerd hebt dat je CPU nu wel omhoog schiet wanneer het nodig is (just checking)?

Zie bijv. ook deze post: "Om nog onduidelijke redenen staat bij mij onder energiebeheer profiel Dell aangegeven bij Intel Dynamic Platform etc, dat de max TDP op netsnoer en accu maar 0,6 GHZ mag zijn."
Onder Intel Dynamic Platform staat bij mij dat de max TDP 2,4 Ghz is op accu en netsnoer dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb zojuist wel een bios update geinstalleerd en nogmaals de speedstep uitgezet, het gaat nu wel wat beter (hapert niet echt meer bij browsen, maar wel bij afspelen video (in browser)), echter de accu gaat nu max 3,5 uur mee en ik hoor de ventilator nu constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:46:
[...]

Dell (of Microsoft? Not sure) heeft hiervoor een energiemodus toegevoegd waarmee je accu niet wordt gebruikt op netstroom (en dus ook niet opgeladen).
Waar kan ik deze modus vinden? Staat niet bij de standaard energiebeheerschema's.
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Let op:
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.