Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn_cl
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-04-2022
Op de US store kun je dus een XPS met FHD (matte scherm) kiezen met zwaardere configuraties (16GB & 512 SSD):

http://www.dell.com/us/p/...iew=pdetails&isredir=true

(klik op "next" op deze pagina)

Helaas voor België (en Nederland) niet :-(. Zouden deze hier ook nog beschikbaar komen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
woekele schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:31:
Heb wel een mail retour gehad van VIP. Vragen ze om het winkelmandje. Maar wat dan? Een nummer? Een account? Een URL? Uiteindelijk heb ik de winkelmand naar mezelf gemaild via de mail-winkelmand-functie. In die URL zit wel een ID. Willen ze die dan? Njah, ik heb ze eerst de naam van mijn account gestuurd (het e-mailadres) waarin ik de winkelmand heb opgeslagen. Hopelijk is het voldoende.

De E-value code had ik al gestuurd. Dat bedoelden ze dus niet.
Ik heb dit gedaan door het winkelmandje naar mezelf te mailen (hier is een optie voor). De link die je dan krijgt kun je hiervoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

dat heb ik gisteren ook gedaan inderdaad. Afwachten maar of er reactie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
stijn_cl schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:55:
Op de US store kun je dus een XPS met FHD (matte scherm) kiezen met zwaardere configuraties (16GB & 512 SSD):

http://www.dell.com/us/p/...iew=pdetails&isredir=true

(klik op "next" op deze pagina)

Helaas voor België (en Nederland) niet :-(. Zouden deze hier ook nog beschikbaar komen denken jullie?
Ik hoop dat via de BIOS het mogelijk is om de cache ssd instellen als normale ssd, en dan mijn eigen ssd inzetten. Dan heb je 1TB HDD + xGB SSD, en ben nog goedkoper uit 8) Maar dan zit je nog met maar 8gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
jerkitout schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:38:
[...]

Ik hoop dat via de BIOS het mogelijk is om de cache ssd instellen als normale ssd, en dan mijn eigen ssd inzetten. Dan heb je 1TB HDD + xGB SSD, en ben nog goedkoper uit 8) Maar dan zit je nog met maar 8gb ram
Is het niet zo dat de 1TB HDD gewoon een SSHD is? Kan me niet voorstellen dat er ruimte is voor een HDD en een SSD samen zelfs niet met de kleinere accu. In de service manual ziet het er in ieder geval niet naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
Majesty schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:58:
[...]

Is het niet zo dat de 1TB HDD gewoon een SSHD is? Kan me niet voorstellen dat er ruimte is voor een HDD en een SSD samen zelfs niet met de kleinere accu. In de service manual ziet het er in ieder geval niet naar uit.
De SSD is M2 format, Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0QhaxHB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dan is het geheugen waarschijnlijk ook vervangbaar! ;)

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
Klopt, alleen ik zie nergens waar ik DDR4 Internal Ram kan kopen. Zal wel nog komen..

850 Evo M.2 250GB = €105

Ik neem aan dat DDR4 geheugen ~€160 voor 16GB

Dus i5 wordt dan €1479 + €105 + €160 = €1744 :X

Terwijl in America deze configuratie is verkrijgbaar: http://www.dell.com/us/bu...15-9550-laptop&l=en&s=bsd

i7, 16GB RAM, 512SSD voor $1,699.99 (omgerekende met btw is ook €1744)

Ik zou liever i7 + 512SSD en 84 WHr accu hebben dan een zelfbouw van i5 1TB + 250GB en 56Whr accu. Beide hebben 1080p matte scherm.

[ Voor 104% gewijzigd door jerkitout op 14-10-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn_cl
jerkitout schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:30:
Klopt, alleen ik zie nergens waar ik DDR4 Internal Ram kan kopen. Zal wel nog komen..

850 Evo M.2 250GB = €105

Ik neem aan dat DDR4 geheugen ~€160 voor 16GB

Dus i5 wordt dan €1479 + €105 + €160 = €1744 :X

Terwijl in America deze configuratie is verkrijgbaar: http://www.dell.com/us/bu...15-9550-laptop&l=en&s=bsd

i7, 16GB RAM, 512SSD voor $1,699.99 (omgerekende met btw is ook €1744)

Ik zou liever i7 + 512SSD en 84 WHr accu hebben dan een zelfbouw van i5 1TB + 250GB en 56Whr accu. Beide hebben 1080p matte scherm.
Ik hoop echt dat die non touch configuraties van de US ook bij ons er op komen te staan :)
Ik zit vaak op de trein en zou toch liefst een matte scherm hebben om reflecties tegen te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door stijn_cl op 14-10-2015 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
15.6" 4K Ultra HD (3840 x 2160) InfinityEdge touch
Intel® Core™ i7-6700HQ Quad Core
Windows 10 Home
16 GB geheugen
512 GB Solid State-harde schijf

Aanbieding gekregen voor €1871 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
Heb de i5 besteld :) Ik had hem al besteld maar zag toen pas de link naar VIP-korting in dit topic.. heb toen mijn bestelling kosteloos geannulleerd en nu opnieuw besteld voor 1330 euro :) Enige nadeel is dat ik er drie weken langer op moet wachten maar da's geen probleem.

Toch een goeie deal; voor 1330 een laptop met skylake processor, ssd, 960M die er ook nog eens top uitziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:51:
Zojuist van dell update een melding gekregen voor een update van de dell wireless adapter. Nadat ik deze update heb laten uitvoeren begint mn wifi ineens niet meer te werken. Hij verbindt met het netwerk alleen verbreekt er weer meteen mee. Dit probleem lijkt dus te komen door de update. Heeft iemand van jullie hier ook last van of heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt,
Ik heb hier de laatste tijd ook last van, zou goed door die update kunnen komen. Dit probleem lijkt zich vooral voort te doen wanneer er slecht bereik is en bij 5Ghz netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hbeez schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:47:
Toch een goeie deal; voor 1330 een laptop met skylake processor, ssd, 960M die er ook nog eens top uitziet!
32GB SSD bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:54
Denk het ja, want de standaard 15 inch heeft 32sd + normale hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
Ja klopt :) 1tb HD + 32gb ssd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wallum
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:12
TheZeroorez schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 05:33:
[...]

Ik heb hier de laatste tijd ook last van, zou goed door die update kunnen komen. Dit probleem lijkt zich vooral voort te doen wanneer er slecht bereik is en bij 5Ghz netwerken.
Mijn XPS13 FHD had na de update naar windows 10 veel slechter Wifi-bereik dan onder Win8. Andere driver heeft het probleem grotendeels verholpen:
http://forum.notebookrevi...fi-problems.770860/page-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:05
Ik heb in de Dell companion Update manager iets van 11 drivers staan, waarvan 2 aanbevolen. Installeer ik die gaat er 1 fout en de ander is succesvol, maar na reboot staan ze er allemaal nog steeds -_-

Ik draai grotendeels op Win10 drivers, zeker omdat er bijv 2 wifi drivers staan en ik niet weet welke ik moet hebben. Overigens werkte die prima, alleen na hibernate connect ie nu niet altijd lekker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

Wat voor verschillen merk je concreet van een SSD + HD tegenover SSD?
Op de mogelijke verschillen in schijfruimte na dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Ik heb de XPS 15, 4K non-touch, Core i7, 512GB, 16GB
besteld van de amerikaanse Microsoft website voor €1811($2057).. Wordt afgeleverd in Brooklyn.
10% studenten korting bracht de prijs naar beneden..

Order status is "Order in Process".. Hopelijk duurt het niet te lang:)

[ Voor 8% gewijzigd door pim op 19-10-2015 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:20
Zie al mooie configs voorbij komen. Ik moet helaas wachten met bestellen totdat de laptop verkrijgbaar is via het distributiekanaal van mijn werkgever. (AcesDirect\BuyItdirect, dat soort toko's)

Weet iemand heeeel toevallig of daar al een richt-datum voor is?

[ Voor 3% gewijzigd door CarJunkyXL op 19-10-2015 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:28
@m.lammers

Copaco en Scholten Awater (waarschijnlijk koopt AcesDirect/BuyITDirect bij een van deze twee distri's in) hebben ze nog niet opgenomen in hun assortiment. Dus het zou nog wel even kunnen duren ben ik bang.

Weet iemand eigenlijk al of de Samsung 950 PRO in de nieuwe XPS 15 gaat werken? Met andere woorden; ondersteunt de nieuwe XPS 15 alleen AHCI of ook NVMe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buit94
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-07 18:25
Ik heb vorige week een mail verstuurd naar dell_EMEA_VIP@dell.com met een verzoek tot een bestelling inclusief studentenkorting, helaas nog geen reactie gehad. Is hier iemand waarbij het wel gelukt is toevallig? Hoe lang duurde het tot je reactie had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
buit94 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:50:
Ik heb vorige week een mail verstuurd naar dell_EMEA_VIP@dell.com met een verzoek tot een bestelling inclusief studentenkorting, helaas nog geen reactie gehad. Is hier iemand waarbij het wel gelukt is toevallig? Hoe lang duurde het tot je reactie had?
Ja hier is het gelukt! Binnen 1 uur reactie met 15% korting. Heb wel het email adres gebruikt van mijn universiteit.

Heb de xps 15 besteld voor 1286 euro (i5 versie)

[ Voor 5% gewijzigd door Xiled op 19-10-2015 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
Xiled schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:44:
[...]

Ja hier is het gelukt! Binnen 1 uur reactie met 15% korting. Heb wel het email adres gebruikt van mijn universiteit.

Heb de xps 15 besteld voor 1286 euro (i5 versie)
Zit er ook aan te denken om hier voor te gaan, maar blijf het een heleboel geld vinden. M'n huidige XPS L502X kostte me 3,5 jaar geleden ongeveer 750 euro (i5 model met 1080p ips scherm). Bleek een erg goede koop te zijn geweest, al is het imo nu wel tijd om te vernieuwen. Maar goed, deze is bijna 2 keer zo duur! Feit dat ie iets kleiner is spreekt me wel aan. Wacht nog even af wat de andere merken qua nieuwe skylake modellen uitbrengen, maar volgens mij valt dat behoorlijk tegen...

Microsoft offered a full schedule for when and where these third-party announcements will take place, which will include partners like Dell, HP, Lenovo and more.

October 7, we'll take the stage with HP in Barcelona
October 8, we'll be in New York City with Dell
October 9, we'll be in San Francisco, with ASUS
October 12, we'll be in Taipei with Acer
October 13, we'll be in Tokyo with Toshiba
October 19 we'll be back in San Francisco with Lenovo

Heb die onthullingen gevolgd en er zat niks bij waar ik echt warm van werd. Veel 13 inch convertibles, wat heel leuk is, maar voor 1000+ euro koop ik liever één 15'' lappie waar ik letterlijk alles mee doe.

Feit is gewoon, nu ik een lange tijd met een degelijk 1080p ips scherm heb gewerkt wil ik niet meer terug naar lagere kwaliteit. Als ik dan vervolgens het huidige laptop aanbod bekijk met een goed ips scherm zit je al gauw aan 1000 pieken en dan kan ik het net zo goed gelijk goed doen en de Dell halen. Al vind ik de configuratie met de i5 en de kleinere batterij en de kleine SSD best wel karig... Rambling >:) Hoe zien jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
^
Ja ik snap het van de batterij, daar ben ik ook een beetje bang voor dat die wel gaat tegen vallen. Maar ik hoop en verwacht dat je de ssd en geheugen gewoon later nog kan upgraden. Dat trok mij ook aan samen met het kleine formaat . ik kom van een ultra book met alles vast gesoldeerd en minder power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Xiled schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:58:
^
Ja ik snap het van de batterij, daar ben ik ook een beetje bang voor dat die wel gaat tegen vallen. Maar ik hoop en verwacht dat je de ssd en geheugen gewoon later nog kan upgraden. Dat trok mij ook aan samen met het kleine formaat . ik kom van een ultra book met alles vast gesoldeerd en minder power.
ja goede vraag kan die 32gb SSD wel vervangen worden?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Slasher schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:47:
[...]

ja goede vraag kan die 32gb SSD wel vervangen worden?
Volgens de service manual die hier eerder werd gepost wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Nano2009 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:58:
[...]

Volgens de service manual die hier eerder werd gepost wel in ieder geval.
Maar is dat de manual van de nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Slasher schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:04:
[...]

Maar is dat de manual van de nieuwe versie?
Jep. Je ziet duidelijk dat de SSD een M2 slot heeft en de hard disk verder naar voren ligt. Hierdoor lijkt het mij dat je bij de versies met een kleinere accu een SSD en HDD kunt plaatsen en bij de versies met een grotere accu alleen een SSD (omdat dan de ruimte van de HDD gebruikt wordt door de accu)

Hieronder de afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/ib9h7m.png

[ Voor 5% gewijzigd door Nano2009 op 20-10-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nano2009 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:49:
[...]

Jep. Je ziet duidelijk dat de SSD een M2 slot heeft en de hard disk verder naar voren ligt. Hierdoor lijkt het mij dat je bij de versies met een kleinere accu een SSD en HDD kunt plaatsen en bij de versies met een grotere accu alleen een SSD (omdat dan de ruimte van de HDD gebruikt wordt door de accu)

Hieronder de afbeelding:
[afbeelding]
Dan vraag ik mij heel erg af of je een HDD krijgt en een 32GB m2 SSD ipv een SSHD. Hoop eigenlijk het eerste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Laatst online: 05-10-2024
verkeerde topic, excuus...

[ Voor 90% gewijzigd door Peter Vinke op 20-10-2015 19:03 ]

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Reb87 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:38:
[...]

Dan vraag ik mij heel erg af of je een HDD krijgt en een 32GB m2 SSD ipv een SSHD. Hoop eigenlijk het eerste. :)
Jammer dat er nog geen tweakers zijn die hem al hebben en kunnen bevestigen dat het instapmodel 15" een M2 SSD heeft. 32GB lijkt me erg weinig voor een OS en wil als het een m2 is graag upgraden.

Die servicemanual is voor alle modellen XPS 15, dus 100% uitsluitsel heb je helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Sowieso: heeft iemand überhaupt al een skylake-model? Die van mij komt pas de 29e. Inmiddels al wat gewerkt met windows 10 op een andere machine, dat zit wel snor gelukkig, vond het prima te pruimen. Ben vooral benieuwd hoe de full-hd op 13" gaat bevallen. Werk nu met 1366x768 op 11,6", dus alles gaat wel kleiner worden, wellicht scaling toepassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Is er behoefte aan een nieuw Skylake topic? Behalve de processor is er volgens mij weinig veranderd (correct me if I'm wrong). Ik kan de TS hier wel op aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 08:52
Daan87423 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:20:
Is er behoefte aan een nieuw Skylake topic? Behalve de processor is er volgens mij weinig veranderd (correct me if I'm wrong). Ik kan de TS hier wel op aanpassen.
lijkt mij wel handig. klopt dat er op de CPU na weinig veranderd lijkt te zijn, maar voor het zelfde geldt dat de nieuwe versies dan andere "fan" problemen of iets dergelijks hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

usb-c is ook een verschilletje geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
teddy270us schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:16:
[...]

lijkt mij wel handig. klopt dat er op de CPU na weinig veranderd lijkt te zijn, maar voor het zelfde geldt dat de nieuwe versies dan andere "fan" problemen of iets dergelijks hebben...
De XPS 15 is helemaal nieuw (behuizing, specs etc). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 08:52
Reb87 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:07:
[...]

De XPS 15 is helemaal nieuw (behuizing, specs etc). ;)
Wat je zegt klop wel, maar deze thread is voor zowel de XPS 13 als 15 die op broadwell werken ;) (daar buiten gelaten dat er weinig mensen waren die de broadwell xps 15 kochten en dus weinig posts erover waren hier). En het is handiger om een nieuwe topic te hebben voor de nieuwe 13 zodat men niet door hoeft te spitten wat nou voor broadwell is en wat voor skylake, en als je dan toch dat gedaan hebt, is het een beetje onhandig om de xps 15 skylake dan nog hier te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:13
teddy270us schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:26:
[...]

Wat je zegt klop wel, maar deze thread is voor zowel de XPS 13 als 15 die op broadwell werken ;) (daar buiten gelaten dat er weinig mensen waren die de broadwell xps 15 kochten en dus weinig posts erover waren hier). En het is handiger om een nieuwe topic te hebben voor de nieuwe 13 zodat men niet door hoeft te spitten wat nou voor broadwell is en wat voor skylake, en als je dan toch dat gedaan hebt, is het een beetje onhandig om de xps 15 skylake dan nog hier te laten.
Ik zou dan ook eerder voor een nieuw topic gaan voor de XPS skylake versie. Mochten er inderdaad andere problemen voordoen, wordt dat ieder geval niet verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
teddy270us schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:26:
[...]

Eens, nieuw topic maken wat mij betreft. Dan blijft alles overzichtelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 16:13
Een vraagje wat betreft de weergave van mijn fHD Broadwell XPS13 I5 256GB 8GB.
Als ik in Edge aan het browsen ben is een deel van de tekst gewoon scherp zoals het hoort, maar een ander deel van de tekst weer niet, dit heb ik bij bijna elke website. Wanneer ik de tekst selecteer dan wordt die tekst wel scherp. Ik ben al gaan Googlen en heb mijn drivers allemaal up to date (behalve die ene voor de WiFi die brak is van Dell).
Weten jullie een oplossing of zie ik iets volledig over het hoofd?
Afbeeldingslocatie: http://i961.photobucket.com/albums/ae92/sjoerd21/screenshot_zpsw8hupcgg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Is dat niet vanwege non-native resolutie, of scaling oid? Dat de pixels niet meer mooi samenvallen met de pixels op je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
woekele schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:47:
Is dat niet vanwege non-native resolutie, of scaling oid? Dat de pixels niet meer mooi samenvallen met de pixels op je scherm?
Dan zouden jij en ik het niet zien op een screenshot ;)

Check even je ClearType instellingen en de lettertypes, misschien heeft Edge ook nog wat smoothing opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Durazno schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:31:
Een vraagje wat betreft de weergave van mijn fHD Broadwell XPS13 I5 256GB 8GB.
Als ik in Edge aan het browsen ben is een deel van de tekst gewoon scherp zoals het hoort, maar een ander deel van de tekst weer niet, dit heb ik bij bijna elke website. Wanneer ik de tekst selecteer dan wordt die tekst wel scherp. Ik ben al gaan Googlen en heb mijn drivers allemaal up to date (behalve die ene voor de WiFi die brak is van Dell).
Weten jullie een oplossing of zie ik iets volledig over het hoofd?
[afbeelding]
Kijk hier even .. http://forums.mydigitalli...PI-Win8DpiScaling-problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb contact gehad met Dell support via Twitter en de 32GB schijf is niet te vervangen zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Slasher schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:33:
Ik heb contact gehad met Dell support via Twitter en de 32GB schijf is niet te vervangen zeggen ze.
hm oke, dan zou de laptop dus wel een SSHD kunnen hebben. Dan vraag ik me wel af of de XPS 15 naast een SATA/HDD slot ook een M2 slot heeft voor opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Nano2009 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:05:
[...]

hm oke, dan zou de laptop dus wel een SSHD kunnen hebben. Dan vraag ik me wel af of de XPS 15 naast een SATA/HDD slot ook een M2 slot heeft voor opslag.
Ja daar ben ik benieuwd naar.
Maar stel: een 32gb SSHD + de 1TB 5400rpm schijf is dat een goede combinatie voor wat geen potientiele bottleneck is voor de performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Slasher schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:40:
[...]

Ja daar ben ik benieuwd naar.
Maar stel: een 32gb SSHD + de 1TB 5400rpm schijf is dat een goede combinatie voor wat geen potientiele bottleneck is voor de performance?
Net maar even gebruik gemaakt van onze partner status bij Dell en de Dell medewerker van het XPS team wist mij met 99% zekerheid te vertellen dat de combinatie SATA HDD en M2 SSD zou werken.

Edit:

Hieronder nog een afbeelding van de XPS 15 9550 met de kleinere accu variant (deze afbeelding was ook niet terug te vinden in de service manual) waarop ook de SSD en HDD combinatie te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/urRSfVS.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Nano2009 op 22-10-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Verder contact leerde mij dat de 32gb schijf een mSATA schijf is maar die moet toch wel te vervangen zijn ook volgens jouw plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Slasher schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:11:
Verder contact leerde mij dat de 32gb schijf een mSATA schijf is maar die moet toch wel te vervangen zijn ook volgens jouw plaatje?
Ik denk persoonlijk niet dat het een mSATA is maar een M.2 SSD. (zie hier de uiterlijke verschillen). Naast het feit dat M.2 wordt gezien als de opvolger van SATA in laptops, wordt deze standaard ook vanaf de Skylake generatie breed geadopteerd door de hardware vendors. Tevens komt de pin layout van een M.2 SSD perfect overeen met die op de afbeeldingen van de service manual.

Ik weet het, ik heb er iets teveel tijd in gestoken }:O

[ Voor 6% gewijzigd door Nano2009 op 22-10-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Nano2009 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:32:
[...]

Ik denk persoonlijk niet dat het een mSATA is maar een M.2 SSD. (zie hier de uiterlijke verschillen). Naast het feit dat M.2 wordt gezien als de opvolger van SATA in laptops, wordt deze standaard ook vanaf de Skylake generatie breed geadopteerd door de hardware vendors. Tevens komt de pin layout van een M.2 SSD perfect overeen met die op de afbeeldingen van de service manual.

Ik weet het, ik heb er iets teveel tijd in gestoken }:O
Geen probleem hoor, ik ben blij met je vooronderzoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
wallum schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:08:
[...]

Mijn XPS13 FHD had na de update naar windows 10 veel slechter Wifi-bereik dan onder Win8. Andere driver heeft het probleem grotendeels verholpen:
http://forum.notebookrevi...fi-problems.770860/page-2
Deze driver werkt inderdaad stukken beter, maar ik merk dat mijn computer denkt dat deze driver van 2-6-2013 stamt. Als gevolg daarvan word ik steeds voorzien van de laatste Dell driver, die juist niet goed werkt.

Ik heb voor nu maar alle driver updates door windows uitgeschakeld, maar dit is ook niet optimaal. Is er een betere manier om er voor te zorgen dat je de HP/Broadcom driver blijft gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Laatst online: 05-10-2024
Voor wie het nog niet gezien had, Daan87423 heeft een nieuw topic gestart over de nieuwste XPS 13 en XPS 15 Skylake modellen.
Dell XPS 13 / XPS 15 (Skylake): Ervaringen en discussie
Great Daan87423!

[ Voor 11% gewijzigd door Peter Vinke op 24-10-2015 07:57 ]

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dat uitschakelen van driver-updates in Windows10... dat wordt bij mij gewoon genegeerd lijkt het. Via system, advanced, hardware, driver-updates toch?

Ik had op internet gevonden dat de enige werkende manier is om een tooltje van MS te downloaden waarmee je specifieke updates kunt blokkeren.

[ Voor 32% gewijzigd door woekele op 24-10-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
woekele schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:03:
Dat uitschakelen van driver-updates in Windows10... dat wordt bij mij gewoon genegeerd lijkt het. Via system, advanced, hardware, driver-updates toch?

Ik had op internet gevonden dat de enige werkende manier is om een tooltje van MS te downloaden waarmee je specifieke updates kunt blokkeren.
Bij mij lijkt het op die manier wel te werken, ik draai build 10565.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er dus een manier om een andere wifi driver te downloaden die ook werkt voor de dell xps 13? Want de laatste update voor de Dell Wireless 1560 802.11ac heeft hem een stuk minder fijn gemaakt.
Maar ik heb eigenlijk nooit zelf mijn drivers aangepast dus zou iemand misschien willen uitleggen hoe dat werkt.

Of weet iemand van jullie of Dell snel weer een nieuwe update uitgeeft als ze merken dat mensen zo veel problemen hebben nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Je doet eerst dit en daarna dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke hartstikke bedankt,

Zou je misschien nog de naam van de tool willen geven want ik kan hem zelf niet vinden.
En als tweede als ik die broadcom driver download van de hp site moet ik dan gewoon naar mijn drivers gaan en de oude verwijderen, of de nieuwe installeren en verdwijnt daardoor de oude dan vanzelf?

Verder, zorgt de tool van MS ervoor dat alle driver updates stoppen of alleen die van de wifi driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Iemand tips voor het haperen van 1080p video's op mijn XPS 13? 720p video's gaan wel gewoon vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik zou zeggen dat de CPU dat makkelijk aan moet kunnen en dat je dus niet hoeft te gaan klooien met hardware-acceleratie. Al meerdere media players geprobeerd? En staat hij niet op een extra zuinig profiel die je cpu maxt oid?

[ Voor 3% gewijzigd door woekele op 30-10-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de XPS13 gekocht met Windows 8.1 en de batterijduur was zeer redelijk met een FHD scherm. Inmiddels heb ik er Windows 10 op gezet en ik moet zeggen dat het lijkt alsof de batterijduur er behoorlijk op achteruit is gegaan. Iemand tips of ideeen om dit ook onder Windows 10 beter te laten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heb ik ook hapering bij 1080P filmpjes, bijv. via Youtube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 08:47
Snippertje schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:31:
[...]

Ja dat met die wireless adapter heb ik ook een paar keer gehad. Even vliegtuigmodus aanzetten werkt meestal om het weer werkend te krijgen.
Ik heb last van hetzelfde probleem, af en toe op te lossen via vliegtuigmodus, vaak moet ik echter de adapter uit- en inschakelen.

Volgens Dell Update zijn er geen updates mogelijk. Is dit op te lossen zonder de adapter te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 20:00
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:49:
Overigens heb ik ook hapering bij 1080P filmpjes, bijv. via Youtube...
Ik weet niet wat je met hapering bedoelt maar ik heb wel met enige regelmaat enkele seconden last van blokvorming voornamelijk boven in het beeld. Deze blokvorming is altijd gifgroen van kleur.Voor zover ik kan nagaan alleen bij 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb af en toe last van een Blue screen dat zo uit het niets opkomt waarbij de error zegt ''page_fault_in_nonpaged_area''. Ik heb geen idee wat dit precies inhoud of wat ik moet doen om er vanaf te komen. Las dat het kan komen door een update maar het is lang geleden een keer gebeurt en daarna niet meer dus heb ik niks gedaan maar nu lijkt het weer terug zijn gekomen. Dus hierom denk ik niet dat het door een update komt.

Kan iemand van jullie misschien helpen hoe ik dit kan oplossen?

Mvg,
Perry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:18
Beste mensen. Zijn er onder jullie die in het bezit zijn van een qhd Dell xps 13 die af komen van een MacBook pro retina? Ben nu in het bezit van allebei en eentje moet er wijken. Hoe is de overgang bevallen? Goed? Niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:05
Meer mensen last van dat het (linker) scharnier geluid maakt als je hem open of dicht doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Laatst online: 30-08 21:08
Sinds terugkomst van een 4 weken internetloze vakantie met mijn xps13 (qhd /I7) heb ik deze thuis weer up2patch gebracht (Windows 10) en nu krijg ik geen enkele wifi SSID meer te zien, of dit aan een patch ligt weet ik niet, maar wel frappant, Ergens een oude Wifi USB stick gevonden en na deze erin geprikt te hebben meteen weer wifi, nu is bekend dat de XPS13 worden geleverd met een brakke broadcom card, maar die mij altijd goed heeft gewerkt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:18:
Sinds terugkomst van een 4 weken internetloze vakantie met mijn xps13 (qhd /I7) heb ik deze thuis weer up2patch gebracht (Windows 10) en nu krijg ik geen enkele wifi SSID meer te zien, of dit aan een patch ligt weet ik niet, maar wel frappant, Ergens een oude Wifi USB stick gevonden en na deze erin geprikt te hebben meteen weer wifi, nu is bekend dat de XPS13 worden geleverd met een brakke broadcom card, maar die mij altijd goed heeft gewerkt. Iemand een idee?
Nu krijg ik spontaan wel alle sids te zien en werkt wifi weer goed met de broadcom card, Windows 10 is ondoorgrondelijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:18
Crim schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:20:
Ik heb een topic geopend op het Dell forum over het probleem met Waves MaxxAudio. Helaas nog geen oplossing... http://en.community.dell..../3517/p/19637126/20781467
Heeft er nog niemand hier een oplossing hiervoor?
Maxxaudio blijft hangen op 30% CPU usage als er meerdere gebruikers tegelijk ingelogd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn_cl
Voor diegenen die een FHD (geen UHD) scherm willen maar met een zwaardere configuratie. De nieuwe Precision workstations staan nu ook op de website.

Alleen heb je met een zware configuratie (16GB Ram, 512 SSD, 81w/u) een hallucinante prijs van € 3.280,66 excl. BTW. Like WTF? Voor een bijna identieke configuratie als een XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
stijn_cl schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:31:
Voor diegenen die een FHD (geen UHD) scherm willen maar met een zwaardere configuratie. De nieuwe Precision workstations staan nu ook op de website.

Alleen heb je met een zware configuratie (16GB Ram, 512 SSD, 81w/u) een hallucinante prijs van € 3.280,66 excl. BTW. Like WTF? Voor een bijna identieke configuratie als een XPS.
De Precision lijn is dan ook de zakelijke lijn van Dell. Zakelijke gebruikers zijn veel meer geïnteresseerd in support en continuïteit en geven minder om "bang for buck". Die extra service zit dus verwerkt in de meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn_cl
Tjoekie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:26:
[...]

De Precision lijn is dan ook de zakelijke lijn van Dell. Zakelijke gebruikers zijn veel meer geïnteresseerd in support en continuïteit en geven minder om "bang for buck". Die extra service zit dus verwerkt in de meerprijs.
Serieus prijskaartje voor die extra service >:) ben zelf ook een zakelijke gebruiker (heb mijn eigen 1p bvba'tje) maar zal dat er toch niet voor neerleggen. Nu, zal wel voor grote bedrijven te doen zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoran
  • Laatst online: 25-06 09:17
pandit schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:18:
ik heb in de driver instellingen setting voor accesspoint performance naar compatibility gezet, voila

• TheZeroorez
  • Niet online
Sinds gisteren zijn er nieuwe WiFi drivers voor beide modellen (Intel/Broadcom) beschikbaar! Specifiek voor Windows 10
http://www.dell.com/suppo...3-laptop/drivers/advanced

Ik heb de Broadcom versie nu geïnstalleerd, ben benieuwd hoe deze werkt.

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Mijn snelheid is met deze drivers 400% beter dan voorheen... wat een verschil. morgen op meerdere locaties in huis testen, maar ik ben erg blij . thnx voor de tip.
TheZeroorez schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:36:
Sinds gisteren zijn er nieuwe WiFi drivers voor beide modellen (Intel/Broadcom) beschikbaar! Specifiek voor Windows 10

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
jin schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:30:
Mijn snelheid is met deze drivers 400% beter dan voorheen... wat een verschil. morgen op meerdere locaties in huis testen, maar ik ben erg blij . thnx voor de tip.

[...]
Yes bij mij werkt 'ie ook prima! Kan het iedereen met Windows 10 aanraden, nu ook geen gedoe meer met het voorkomen van een update van de oude HP drivers die sommigen gebruikten als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TheZeroorez schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:36:

Ik heb nu de Dell Wireless 1560 WiFi Driver geinstalleerd, kan ik die vervangen door de Intel/Broadcom of is die Dell hetzelfde als de Broadcom?

[ Voor 4% gewijzigd door Exocet op 24-11-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Exocet schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:19:
[...]

Ik heb nu de Dell Wireless 1560 WiFi Driver geinstalleerd, kan ik die vervangen door de Intel/Broadcom of is die Dell hetzelfde als de Broadcom?
Volgens mij is de Dell Wireless 1560 WiFi Driver voor de Broadcom chip, die Intel versie voor laptops met een Intel chip. Als je problemen had met ontvangst heb je waarschijnlijk de Broadcom chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-08 08:08
(jarig!)
Zijn er mensen die het 4k scherm hebben? Is het een meerwaarde op zo'n kleine laptop? Ben ook benieuwd of iemand 4k films heeft afgespeeld op de lap en hoe dat is gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
BIOS versie A07 is uit, met de volgende changelog:
1.Improve Double Key issue
2.Add Support for Ubuntu PTT feature
Versie A06 hebben ze schijnbaar geskipped....

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Het is hier wel erg stil geworden.... Ik heb wat last van niet goed opbouwende vensters binnen Windows 10, Ik moet dat met een ander venster overheen vegen om de tekst te zien, Bekend probleem? Lijkt me op een videodriver issue.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:37
Weet iemand of de SM951 NVMe wordt ondersteund door deze laptop (9343). Vanaf bios A03 zou in ieder geval de AHCI versie moeten werken maar ik lees dat mensen ook de Samsung 950 Pro 512GB aan de praat hebben gekregen. Die is NVME als ik de specs zo zie.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pandit schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:37:
Het is hier wel erg stil geworden.... Ik heb wat last van niet goed opbouwende vensters binnen Windows 10, Ik moet dat met een ander venster overheen vegen om de tekst te zien, Bekend probleem? Lijkt me op een videodriver issue.
Dat heb ik ook, maar dan alleen voor Firefox. Meen me te herinneren dat het na de laatste keer dat ik een driver update deed niet verholpen was. Dat is al wel een tijdje geleden, vanavond even kijken of er nieuwe updates zijn. Hoe dan ook een raar probleem. Wat ik meestal doe is van windowed naar full-screen gaan, dan ziet alles er weer normaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:44:
[...]

Dat heb ik ook, maar dan alleen voor Firefox. Meen me te herinneren dat het na de laatste keer dat ik een driver update deed niet verholpen was. Dat is al wel een tijdje geleden, vanavond even kijken of er nieuwe updates zijn. Hoe dan ook een raar probleem. Wat ik meestal doe is van windowed naar full-screen gaan, dan ziet alles er weer normaal uit.
Ik heb hier ook last van, meen me te herinneren dat dit specifiek een Firefox 64-bits probleem is. Ik zal thuis eens kijken of een driver update het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:18
DRAFTER86 schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:52:
[...]

Heeft er nog niemand hier een oplossing hiervoor?
Maxxaudio blijft hangen op 30% CPU usage als er meerdere gebruikers tegelijk ingelogd zijn...
Iemand hier ooit nog een oplossing voor gevonden? Behoorlijk irritant...
Ook Firefox gebruikt hier structureel >10% CPU, wat m.i. toch raar is, Internet Explorer heeft nergens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 16:13
Nog een tip voor de mensen met de brakke Broadcom. Ik heb de klantenservice gebeld en geklaagd dat verbinding wegviel etc en dat dat bij de Intel niet het geval is. Paar dagen later stond de monteur op de stoep met het Intel WiFi kaartje. Wel opletten dat degene van de klantenservice de juiste Intel kaart stuurt, bij mij was het de verkeerde, die niet eens paste, maar de monteur had nog een nieuwe bij zich en die erin geprikt.

Wat een verademing; betere ontvangst, snelheid, minder last van wegvallende verbinding, met name vanuit de slaapstand. Ik ben weer helemaal tevreden, nadat ze toetsenbord hadden vervangen, vanwege die dubbele spatie registratie soms.

Echt een warme douche voor de support van Dell, al vraag ik me wel af hoe ze zijn nu mijn jaar first class support is afgelopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Durazno op 28-03-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:37
TimDJ schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:49:
Weet iemand of de SM951 NVMe wordt ondersteund door deze laptop (9343). Vanaf bios A03 zou in ieder geval de AHCI versie moeten werken maar ik lees dat mensen ook de Samsung 950 Pro 512GB aan de praat hebben gekregen. Die is NVME als ik de specs zo zie.
Conclusie. Nee!! Hij doet het prima en kan er linux op installeren echter het bios kan er niet van booten. Werkelijk alles geprobeerd. In EFI en Legacy mode hij ziet gewoon geen SDD.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:59
Hoi,

Wie heeft er nog meer problemen met scrollen met het trackpad? Sinds een paar weken werkt het niet meer naar behoren. Wanneer ik gewoon wil scrollen met 2 vingers dan doet hij dit de eerste keer goed om vervolgens niks meer te doen of met een enorme vertraging of haperend?

Dit probleem doet zich alleen voor in Chrome heb ik het idee.

Heel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 08:47
Errieseeka schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:26:
Hoi,

Wie heeft er nog meer problemen met scrollen met het trackpad? Sinds een paar weken werkt het niet meer naar behoren. Wanneer ik gewoon wil scrollen met 2 vingers dan doet hij dit de eerste keer goed om vervolgens niks meer te doen of met een enorme vertraging of haperend?

Dit probleem doet zich alleen voor in Chrome heb ik het idee.

Heel irritant
Ook wel eens last van. Even in stand-by zetten, dan doet ie het bij mij meestal weer..

Naast Chrome ook in Word last van.

[ Voor 3% gewijzigd door remcoboy1479 op 19-05-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Jongens,

Ik wil graag deze laptop kopen. Ik zou graag de QHD versie willen hebben. WIe heeft hier ervaring mee en waarom zou ik juist de FHD versie moeten nemen t.o.v. de QHD versie.

Graag wil ik een i7 en minimaal 8GB ram, liefst 16 maar dat wordt mij te duur.

Mijn vraag dus, waarom de FHD of waarom de QHD versie.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:31

Wirehub

Blaat

ShittyNL schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:31:
Jongens,

Ik wil graag deze laptop kopen. Ik zou graag de QHD versie willen hebben. WIe heeft hier ervaring mee en waarom zou ik juist de FHD versie moeten nemen t.o.v. de QHD versie.

Graag wil ik een i7 en minimaal 8GB ram, liefst 16 maar dat wordt mij te duur.

Mijn vraag dus, waarom de FHD of waarom de QHD versie.
dit is de broadwell versie (oude) , de "nieuwe" Dell XPS 13 / XPS 15 (Skylake): Ervaringen en discussie

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
Dammit dacht dat het gecombineerd was. Foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 11:21
Durazno schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:27:
Nog een tip voor de mensen met de brakke Broadcom. Ik heb de klantenservice gebeld en geklaagd dat verbinding wegviel etc en dat dat bij de Intel niet het geval is. Paar dagen later stond de monteur op de stoep met het Intel WiFi kaartje. Wel opletten dat degene van de klantenservice de juiste Intel kaart stuurt, bij mij was het de verkeerde, die niet eens paste, maar de monteur had nog een nieuwe bij zich en die erin geprikt.

Wat een verademing; betere ontvangst, snelheid, minder last van wegvallende verbinding, met name vanuit de slaapstand. Ik ben weer helemaal tevreden, nadat ze toetsenbord hadden vervangen, vanwege die dubbele spatie registratie soms.

Echt een warme douche voor de support van Dell, al vraag ik me wel af hoe ze zijn nu mijn jaar first class support is afgelopen.
Zelf had ik juist heel veel problemen met de Intel wifi AC-7265 op mijn XPS 13 (9343). Nadat de laptop uit slaapstand kwam haalde ik nog maar 20 mbit/s. De oplossing was uiteindelijk heel simpel: bij de adapter de wake-on-lan opties op disabled zetten (Wake On Pattern Match en Wake On Magic Packet). Ook het uitzetten van de Throughput Booster zorgde voor veel meer stabiliteit. Wie weet zijn er meer bij problemen, dit kan een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:31
Ik heb de volgende laptop https://tweakers.net/pric...-9343-8451/specificaties/

Ik wil mijn laptop opschonen en zit nu te twijfelen om een schone installatie te doen of via Dell Backup and Recovery, wat is jullie advies.
Als ik zou kiezen voor een schone installatie is het dan slim om alle partities te verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
mbenjamins schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:21:
Ik heb de volgende laptop https://tweakers.net/pric...-9343-8451/specificaties/

Ik wil mijn laptop opschonen en zit nu te twijfelen om een schone installatie te doen of via Dell Backup and Recovery, wat is jullie advies.
Als ik zou kiezen voor een schone installatie is het dan slim om alle partities te verwijderen?
Ik zou een schone installatie doen m.b.v. de Microsoft Tool;
Als je niet zeker bent van je zaak kan je de recovery partities gewoon in stand houden, dan kan je altijd terug (behalve als je SSD/HDD kapot gaat) naar de installatie die Dell geleverd heeft (met de bloatware).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Goedenavond,

Hier staat een dell XPS13 9343 (i7 en QHD touch) en volgens de specs en topicstart zou deze i7 5500u op turbosnelheid 3,0GHz moeten halen. Hij gaat alleen niet verder dan 2,85GHz. Heb dit topic al doogezocht (zoekwoord: ghz), maar nog niet gevonden wat ik zoek. In powersaving staat alles op maximale prestaties, in de BIOS C-state uitgeschakeld enzo, maar nog steeds is die 0,15GHz zoek. Iemand een idee hoe ik hem toch op 3,0GHz krijg? En zijn er eigenaren die hem wel op 3,0GHz hebben lopen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
De 2 toets liep zwaar en ik heb deze eruit gewipt om te kijken wat er aan de hand was, hierbij bleek de nylon constructie beschadigd te zijn en kreeg de toets er niet meer in, balen..

Ik heb deze besteld en met de instructies hier hoop ik mijn keyboard weer goed te krijgen,

relatief een stuk goedkoper is een nieuw keyboard, Ik zag die staan over 15 dollar bij Aliexpress, maar afgezien van het werk om het toetsenbord van een XPS13 te vervangen, vraag ik me af of de kwaliteit vergelijkbaar is met het huidige board, een nieuwe toets zou je in 30 seconden erin kunnen zetten volgend het hierboven gelinkte youtube filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Nu online
Ik heb opeens iets raar. Gisteren laptop gewoon normaal gebruikt. Zonet opladen en ineens zie ik de oplaadlamp oranje knipperen i.p.v. wit. Ik aanzetten. Geeft Power Control dat de accu vervangen moet worden en nu als ik de stroom eraf haal doet de accu het helemaal niet en springt die uit. De laptop is van begin augustus 2016 en dit vind ik echt niet kunnen dat die gewoon kapot is en het helemaal niet doet.
Ik ga maandag dell maar eens bellen want dit kan gewoon niet.

Xps13

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.