• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:49
Deze week Dell XPS 13 binnen gekregen. Voordat ik deze naar Win10 ga upgraden....
...wil ik met de geïnstalleerde tool "Dell Backup & Recovery" een USB key maken met de factory installation image...
Deze tool stopt er steeds mee (blijft hangen)voordat de actie afgerond is (op verschillende momenten in het proces)...
Zijn er meer gebruikers die deze ervaring hebben?

En om terug te komen om mijn post van vorige week. Het aansluiten van een Apple Cinema Display werkt niet zonder meer...zal dit nog verder uit gaan zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
degoof schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:23:
Onder Win 8.1 was er een lijstje om je battery life te verbeteren (o.a. Index search uitzetten).
Is deze nog valide onder Win 10?
Of loont het de moeite niet meer? (uitgezonderd het niet gebruiken van Chrome)
Het valt me op dat sinds het uitkomen van Windows10 het hier zo stil is... Helaas heb ik de stap naar windows 10wel gedaan (zie een paar posts terug). Uiteindelijk heb ik 10 stabiel draaien, maar het accugebruik is wel toegenomen, Het apparaat wordt flink warm zodat de fan vaker aanslaat. Ik ben dus ook zeer geintereseerd naar energie besparende maatregelen. Ik heb wel batterysaver van Windows10 ingeschakeld en ingesteld dat deze moet werken bij 100% , maar heb niet het gevoel dat dit (goed) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een tijdje de XPS 13 in bezit, hierbij kort mijn ervaringen:

Mijn toetsenbord gaf dubbele spaties en spaties in woorden, wat op bios A00 nog binnen de perken bleef, maar met bios A01 en nieuwer echt niet te doen was. Indien je een dergelijk probleem ervaart, is de enige optie het vervangen van het moederbord en toetsenbord (Dell is zelf nauwelijks op de hoogte van het probleem, althans in Nederland, en weet überhaupt niet waar het precies is gelokaliseerd, dus vervangen ze maar meteen zowel toetsenbord als moederbord).

Soms had ik last van coil whines van de processor, deze zijn te verhelpen door c-states uit te schakelen in de BIOS. Wonderwel verdween dit probleem na een tijdje bij mij, heb er nu geen last meer van met c-states aan. In hoeverre het uitschakelen van c-states de batterijduur beïnvloedt, durf ik niet te zeggen.
pandit schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:14:
[...]

Het valt me op dat sinds het uitkomen van Windows10 het hier zo stil is... Helaas heb ik de stap naar windows 10wel gedaan (zie een paar posts terug). Uiteindelijk heb ik 10 stabiel draaien, maar het accugebruik is wel toegenomen, Het apparaat wordt flink warm zodat de fan vaker aanslaat. Ik ben dus ook zeer geintereseerd naar energie besparende maatregelen. Ik heb wel batterysaver van Windows10 ingeschakeld en ingesteld dat deze moet werken bij 100% , maar heb niet het gevoel dat dit (goed) werkt.
Merk zelf ook wel dat de batterijduur op Windows 8.1 iets beter was. Je zou wat kunnen sleutelen aan het energiebeheerschema en aan de instellingen van de power saver (http://www.windowscentral...-life-windows-10-settings).

Tot slot: iemand die toevallig build 10525 al draaiende heeft op de XPS 13? Er wordt beweerd dat deze build de lag in het scrollen op chrome verhelpt en de vertraging bij het omlaag scrollen verhelpt:

https://www.reddit.com/r/...sues_reportedly_fixed_in/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:28
Ik haal op windows 10 gewoon nog 8-10 uur voor mijn gevoel. In het begin is hij nog heel erg bezig met updates, indexing etc etc. Dat vlakt vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 17:01

Snippertje

Light up your life

Ik heb nu sinds een paar dagen Windows 10, maar de laptop blijft nu een BSOD krijgen met page fault in nonpaged area. Ook de ventilator blijft continu draaien. Dus ik dacht misschien moet ik het BIOS updaten. Alleen de support pagina van Dell wil bij mij ook niet normaal doen (bij iemand anders wel?)

Iemand nog de gouden tip om dit op te lossen of is er iets mis met mijn geheugen? Kan nu helemaal niks meer met de laptop.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 11:25
Sinds jaar en dag gebruik ik Bluetooth muizen, i.v.m. USB aansluiting besparingen. Zo ook bij de XPS13.
Dit is echter wat minder direct en wat gevoeliger voor lag, dan een USB aansluiting. Dit nam ik echter voor lief.
Echter na de update naar windows 10, lijkt mijn Microsoft Sculpt Touch muis bijzonder slecht te reageren. Enorm veel lag, van soms wel een seconde. Ik heb geprobeerd de muis opnieuw te verbinden, nieuwe drivers, batterijen vervangen, niets lijkt ook maar iets uit te halen.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of iemand die me hier mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ligt het aan mij, of wordt deze laptop alleen maar duurder? :( Wil er wel 1 (fullhd, 256GB). Maar meer dan 1300 is wat overdreven als je een spectre hebt voor 999. Twijfel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:59
woekele schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:25:
Ligt het aan mij, of wordt deze laptop alleen maar duurder? :( Wil er wel 1 (fullhd, 256GB). Maar meer dan 1300 is wat overdreven als je een spectre hebt voor 999. Twijfel....
Er is idd alweer 50 euro bovenop gezet. Mijn laptop (XPS 13 FHD 8GB/256GB SSD) kost nu 1349 euro, terwijl ik met 10% VIP en 100 euro (tijdelijke) korting 899 euro kwijt was 8)7.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Tsjah, lijkt erop dat ze hem nu even niet willen verkopen dus. Vorige week stond er zelfs nog expliciet dat de codes niet geldig waren voor XPS 13. Irritant. Wachten op nieuwe acties dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederikd
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Een vraag: ik heb sinds een paar maanden last van, wat ik vermoed, mijn grafische driver van mijn QHD 5600u. Soms wanneer ik opstart, uit standby kom of een externe monitor inplug krijg ik het volgende te zien.

Iemand anders die dit heeft meegemaakt of een idee heeft wat het kan zijn? Ik heb er zowel met Windows 8.1 en 10 last van.

Nieuwe drivers lossen het dus niet op..

Afbeeldingslocatie: http://i1087.photobucket.com/albums/j480/erikcvisser/IMG_20150824_202359_zpsx93kjx7d.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door diederikd op 24-08-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
woekele schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:16:
Tsjah, lijkt erop dat ze hem nu even niet willen verkopen dus. Vorige week stond er zelfs nog expliciet dat de codes niet geldig waren voor XPS 13. Irritant. Wachten op nieuwe acties dan maar...
Ja, met zulke prijzen wordt een rMBP een wel heel interessant alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 08:52
even een berichtje, voor de eventueel geïnteresseerden in de XPS 15: ik was zojuist op dell.com en zag dat ze de prijs van de XPS15 weg gehaald hebben en dat je voor een prijs met hen contact moet opnemen. Wel was er een link om een refurbished versie te kopen. Dit betekent dat ze waarschijnlijk binnenkort met de nieuwe XPS 15 zullen komen (en met binnenkort bedoel ik dan toch wel minstens 2 maandjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
teddy270us schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:11:
even een berichtje, voor de eventueel geïnteresseerden in de XPS 15: ik was zojuist op dell.com en zag dat ze de prijs van de XPS15 weg gehaald hebben en dat je voor een prijs met hen contact moet opnemen. Wel was er een link om een refurbished versie te kopen. Dit betekent dat ze waarschijnlijk binnenkort met de nieuwe XPS 15 zullen komen (en met binnenkort bedoel ik dan toch wel minstens 2 maandjes).
Hoogstwaarschijnlijk rond kerst.
https://twitter.com/Dell/status/626390975196364800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rev
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:18

rev

Ik hoop eigenlijk dat er een passief gekoelde XPS13 met één van deze processoren komt:

nieuws: Details van Core m-processors van Skylake-generatie komen online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08 17:45
Mijn XPS13 i5 FHD draait nu aardig met een Win10/Ubuntu 15.04 dual boot. Ik heb Ubuntu geïnstalleerd aan de hand van een aantal guides om alles goed werkend te krijgen (WIFI, touchpad, ect.). Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat in Ubuntu de fan veel sneller en vaker hoorbaar gaat draaien vergeleken bij het doen van dezelfde taken in Windows. Wordt deze ervaring gedeeld door tweakers die ook Ubuntu hebben draaien op hun XPS13?

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:04
Is er al iemand die op de XPS 15 9530 de Wireless drivers draaiende heeft? Ik zit in de installatieshell maar alleen lo is zichtbaar.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo weet iemand waar ik de dell xps 13 met Ci5-5200U kan kopen , want ik kan hem niet op dell website vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik denk dat de windows8-modellen met Ci5 op zijn en ze nu de windows10-modellen binnen moeten gaan krijgen.... Maar waarschijnlijk willen ze eerst nog de Ci7-modellen met windows8 weg hebben.

Dus nog ff wachten vermoedelijk :(

Of...

pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-4821 of pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-6775

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:18
Ik kan het niet 123 terug vinden, maar heb een xps13 qhd in bestelling staan, maar zijn er nu nog problemen met de auto brightness?

• pandit
m.lammers schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:58:
Ik kan het niet 123 terug vinden, maar heb een xps13 qhd in bestelling staan, maar zijn er nu nog problemen met de auto brightness?
Ik heb deze al een half jaar en geen enkel probleem hiermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
pandit schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:14:
[...]

Ik heb deze al een half jaar en geen enkel probleem hiermee..
Heb je het verder ooit wel eens gezien op je eigen laptop?

En dan link ik even naar dit:

http://en.community.dell..../laptop/f/3518/t/19615395

http://forum.notebookrevi...rs-thread.769261/page-209

Heb jij een eigen verse installatie, of een Dell Windows installatie?

[ Voor 7% gewijzigd door CarJunkyXL op 04-09-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onitnas
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-06 17:10
Weet iemand of er tijdens IFA wat meer wordt verteld over de xps-15 met infinity edge qua specs, release date en dergelijke? Ik heb tot nu toe alleen dit gevonden:

http://winfuture.de/video...m-IFA-Hands-On-15001.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-07 10:25

darthdrinker

HELP!

Geen idee of iemand anders dit al is opgevallen maar in september schijnt de XPS 13 met Skylake te komen:

Notebookcheck: Dell XPS 13 and Asus UX303 to get Core i7-6500U Skylake updates

En een kleine hands on video van TechVideo op de IFA van dit model: YouTube: Dell XPS 13 Late 2015 mit USB-C erster Eindruck \[4K UHD]

Nu dus maar ff geen nieuwe xps bestellen dacht ik zo. De Skylake schijnt ook een sterk verbeterderde GPU te hebben waardoor het een iets interessantere keuze wordt voor light on the go gaming. Om nog maar te zwijgen over het paradepaardje van Skylake, het veel lagere stroomverbruik. :)

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
m.lammers schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:05:
[...]

Heb je het verder ooit wel eens gezien op je eigen laptop?

En dan link ik even naar dit:

http://en.community.dell..../laptop/f/3518/t/19615395

http://forum.notebookrevi...rs-thread.769261/page-209

Heb jij een eigen verse installatie, of een Dell Windows installatie?
Een verse installatie eerst Windows 8.1 en daarna 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:33
Iemand al een filmpje of foto's gezien waarin je de nieuwe XPS 15 naast de XPS 13 ziet? Ben toch el erg benieuwd naar het formaat daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:00
diederikd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:35:
Een vraag: ik heb sinds een paar maanden last van, wat ik vermoed, mijn grafische driver van mijn QHD 5600u. Soms wanneer ik opstart, uit standby kom of een externe monitor inplug krijg ik het volgende te zien.

Iemand anders die dit heeft meegemaakt of een idee heeft wat het kan zijn? Ik heb er zowel met Windows 8.1 en 10 last van.

Nieuwe drivers lossen het dus niet op..

[afbeelding]
ik had dit ook, c-states in bios uitzetten verhielp dit, maar niet gewenst natuurlijk. Sinds kort op de dell website nieuwe video drivers beschikbaar, deze werken wel met de c-states aan. Doe er je voordeel mee ;-)
edit:
ok, probleem bestaat nog steeds, komt alleen minder voor...... hopelijk komt dell met een propere oplossing.....
update:
laatste drivers van intel lost het problem blijkbaar wel op. tot nu toe geen screen flickeringen meer tegengekomen na waking from sleep. (driver 4279)

[ Voor 13% gewijzigd door Mouki_9 op 10-09-2015 22:24 ]

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederikd
Mouki_9 schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:04:
[...]

ik had dit ook, c-states in bios uitzetten verhielp dit, maar niet gewenst natuurlijk. Sinds kort op de dell website nieuwe video drivers beschikbaar, deze werken wel met de c-states aan. Doe er je voordeel mee ;-)
edit:
ok, probleem bestaat nog steeds, komt alleen minder voor...... hopelijk komt dell met een propere oplossing.....
update:
laatste drivers van intel lost het problem blijkbaar wel op. tot nu toe geen screen flickeringen meer tegengekomen na waking from sleep. (driver 4279)
Hmm de laatste van Dell losten het voor mij ook niet op. Ga morgen bij intel speuren. Thanks

• Mouki_9
diederikd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:12:
[...]

Hmm de laatste van Dell losten het voor mij ook niet op. Ga morgen bij intel speuren. Thanks
zucht, na 3 dagen geen last meer van gehad te hebben is de issue terug!!!! nieuwste intel drivers lossen het probleem ook niet op....... weer terug de c-states uitzetten maar weer....... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:41
Weet iemand of het in te stellen is dat de Fn toets voor de bovenste reeks wordt omgedraaid?
Voor F5 moet ik nu Fn+f5 toets doen, omdat f5 toets alleen nu start/pauze is. Ik zou graag met Fn+f5 start/pauze willen hebben, zodat f5 zonder fn-toets beschikbaar is.

Misschien een beetje krom uitgelegd, maar geen idee hoe anders :)

[ Voor 11% gewijzigd door remcoboy1479 op 15-09-2015 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouki_9
remcoboy1479 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:55:
Weet iemand of het in te stellen is dat de Fn toets voor de bovenste reeks wordt omgedraaid?
Voor F5 moet ik nu Fn+f5 toets doen, omdat f5 toets alleen nu start/pauze is. Ik zou graag met Fn+f5 start/pauze willen hebben, zodat f5 zonder fn-toets beschikbaar is.

Misschien een beetje krom uitgelegd, maar geen idee hoe anders :)
Met fn+esc kan je de toggle vice versa instellen ;)

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:41
Mouki_9 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:37:
[...]

Met fn+esc kan je de toggle vice versa instellen ;)
Dat is het, tnx!

• Mouki_9
Mouki_9 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:31:
[...]

zucht, na 3 dagen geen last meer van gehad te hebben is de issue terug!!!! nieuwste intel drivers lossen het probleem ook niet op....... weer terug de c-states uitzetten maar weer....... :(
een tijdje de c-states uit gehad in de bios, maar via contact met @dellcares via twitter toch nog het een en ander geprobeerd, boot in safe mode, andere drivers, mocht allemaal niets helpen. Aan einde van rit toch maar weer de intel drivers 4279 en c-states aan. Nu 4e dag zonder screen problemen na wake van laptop! Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoe doet de microfoon het bij jullie onder Windows 10? Ik heb een probleem: er wordt bijna niets opgenomen, zelfs met 20dB boost hoor je niets totdat je computer of skype het volume zo ver opschroeft dat je allemaal gepiep hoort met op de achtergrond de geluiden die je voor de microfoon maakt.

Ik heb dit probleem eerder gehad onder Windows 8.1, toen was Skype Metro de boosdoener, maar dat heb ik nu allemaal kunnen uitsluiten. Na de upgrade naar Windows 10 heb ik de microfoon niet eerder gebruikt, vandaar de vraag... Ik heb de nieuwste drivers ge(her)installeerd.

edit: Het klinkt alsof hij statische input via de jack plug ontvangt. maar dat terwijl er niets ingeplugd is. De microfoon wordt als intel smart sound herkend, in de Intel Audio app valt niets in te stellen dat relevant is.

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 18-09-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Net voor het eerst de xps geprobeerd in een Microsoft winkel.

Het trackpad probleem viel gelijk op..
Ik kon in de winkel mijn vinger +/- 4 mm heen en weer wiebelen op de trackpad, en de muis bewoog 0,0.. Een winkelmedewerker keek toe en wist het ook niet op te lossen...

In dit topic lees ik dat mensen het probleem niet hebben.. Dan vraag ik me af, hebben jullie andere hardware? Kunnen jullie bovenstaand probleem niet reproduceren?

[ Voor 27% gewijzigd door pim op 25-09-2015 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallum
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 12:12
pim schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 06:20:
Net voor het eerst de xps geprobeerd in een Microsoft winkel.

Het trackpad probleem viel gelijk op..
Ik kon in de winkel mijn vinger +/- 4 mm heen en weer wiebelen op de trackpad, en de muis bewoog 0,0.. Een winkelmedewerker keek toe en wist het ook niet op te lossen...

In dit topic lees ik dat mensen het probleem niet hebben.. Dan vraag ik me af, hebben jullie andere hardware? Kunnen jullie bovenstaand probleem niet reproduceren?
Mijn FHD-model heeft dit ook en in dit topic wordt het probleem wel een paar keer genoemd. Niet iedereen stoort zich er aan. Voor mijn gevoel is het eerder 2 mm bewegen voordat de muisaanwijzer wat doet. Niet ideaal maar er is mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21
pim schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 06:20:
Lijkt me geen hardwareprobleem, maar eerder een driverissue.

Ik verbaas me altijd als mensen roepen dat een trackpad wel/niet lekker werkt. Is de driversituatie echt zo beroerd onder Windows?

Linux heeft een Synaptics driver met een heleboel knobs, daarmee pas je een willekeurig touchpad zo aan naar je voorkeur (acceleratie, sensitivity, en jouw probleemsetting, hysteresis).

De standaardhysteresis onder Linux werkt hier prima, maar als ik die waarde flink opschroef dan krijg je inderdaad de situatie die jij beschrijft, alsof de cursor wat sticky is :+

Ik zou even checken welke driver(versie) je gebruikt, en wat er allemaal te finetunen valt in de settings. Wel lastig experimenteren in de winkel natuurlijk.. ook is er nog ooit een firmwareupdate uitgerold voor de touchpad, dat zou ook nog kunnen helpen I guess..

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Thralas schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:42:
[...]
Lijkt me geen hardwareprobleem, maar eerder een driverissue.
Dat lijkt mij ook eigenlijk het geval. Ik heb ooit een laptop gehad waar de touchpad wel beroerd was (een Lenovo Y500, dat had te maken met een foute "aarding" van de touchpad waardoor hij zijn eigen gang ging, drivers boden daar geen oplossing).

De "vertraging" lijkt op de vertraging die ook gehanteerd wordt door sommige Wacom producten en die soms gebruikt wordt om te voorkomen dat je per ongeluk je touchpad gebruikt tijdens het typen. In W10 zitten wat opties om de gevoeligheid/threshold aan te passen van je touchpad, misschien dat je daar wat kan spelen met de settings. De enige keren dat ik hinder heb van het XPS touchpad is als ik precisie werk moet doen, maar dan pak ik sowieso zo min mogelijk mijn touchpad.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist van dell update een melding gekregen voor een update van de dell wireless adapter. Nadat ik deze update heb laten uitvoeren begint mn wifi ineens niet meer te werken. Hij verbindt met het netwerk alleen verbreekt er weer meteen mee. Dit probleem lijkt dus te komen door de update. Heeft iemand van jullie hier ook last van of heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik had die driver al eerder van de site gedownload, en ik had inderdaad dezelfde problemen. Dacht dat het aan mij lag, dus gewoon gedeinstalleerd.

Als jij er ook last van hebt zou ik anderen afraden deze te installleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speed24 schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:05:
Ik had die driver al eerder van de site gedownload, en ik had inderdaad dezelfde problemen. Dacht dat het aan mij lag, dus gewoon gedeinstalleerd.

Als jij er ook last van hebt zou ik anderen afraden deze te installleren.
Bedankt voor de reactie, gelukkig werkt hij weer!. Weet niet precies wat nu ervoor heeft gezorgd. In ieder geval laptop opnieuw opgestart en probleemoplossing uitgevoerd. Toch bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Sinds de upgrade naar Windows 10 heb ik ook een aantal problemen. Bijvoorbeeld de wireless adapter werkt vaak niet na uit de sluimerstand te komen. Ook heb ik per lading zeker 1 of 2 BSODs. Iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 17:01

Snippertje

Light up your life

Daan87423 schreef op maandag 28 september 2015 @ 07:55:
Sinds de upgrade naar Windows 10 heb ik ook een aantal problemen. Bijvoorbeeld de wireless adapter werkt vaak niet na uit de sluimerstand te komen. Ook heb ik per lading zeker 1 of 2 BSODs. Iemand anders hier last van?
Ja dat met die wireless adapter heb ik ook een paar keer gehad. Even vliegtuigmodus aanzetten werkt meestal om het weer werkend te krijgen.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Daan87423 schreef op maandag 28 september 2015 @ 07:55:
Mmmm, die van mij ging gisteren ook vrolijk bluescreens gooien. Dacht eerst dat het geheugen of de hdd was overleden, maar die bleken goed te zijn. Uiteindelijk W10 er opnieuw overheen gegooid en tot nu toe geen problemen ondervonden.

Mogelijk door een driver update ofzo die ik heb gedaan gisteren.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederikd
Mouki_9 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:09:
[...]

een tijdje de c-states uit gehad in de bios, maar via contact met @dellcares via twitter toch nog het een en ander geprobeerd, boot in safe mode, andere drivers, mocht allemaal niets helpen. Aan einde van rit toch maar weer de intel drivers 4279 en c-states aan. Nu 4e dag zonder screen problemen na wake van laptop! Fingers crossed!
Paar dagen goed gegaan hier, maar gisteren weer de eerste fout gehad. Ik moet maar eens W10 helemaal opnieuw installeren. Bij jou nog wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
diederikd schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:08:
[...]

Paar dagen goed gegaan hier, maar gisteren weer de eerste fout gehad. Ik moet maar eens W10 helemaal opnieuw installeren. Bij jou nog wel goed?
still ok here :D

geen idee hoe het nou komt, maar 4279 draait hier super zonder glitches meer. Enige verschil wat ik kan ontdekken in mijn handelingen is dat ik windows 10 een keer in safe boot heb gestart en daarna in de bios c-states weer aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:58
Alleen jammer dat tweakers niet vermeld dat ze een nieuw trackpad erin hebben gezet die ook nog eens iets groter zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Damn, nu wil ik deze :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Ja, ik heb inderdaad gewacht op deze versie (Zit sinds anderhalf maand al op de XPS 13 te azen)
Collega heeft de huidige XPS 13. En vind dat al een geweldig apparaat. Ik wilde ook USB-C erop hebben. Verwacht toch dat het de komende drie jaar dit door gaat breken (Zo lang moet ik met de laptop doen, van de zaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Wat meer duidelijkere informatie en prijzen:

http://wccftech.com/dell-...-microsoft-surface-pro-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:33
Heb zo mijn twijfels over die prijzen, komt neer op een prijsverhoging van zo'n $400 op bestaande modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Hier is de bron met europese prijzen:
http://winfuture.de/news,89180.html

Denk dat ik voor de I7\16GB\512SSD ga van 1800 euro.
Geweldige machine denk ik voor de komende jaren.

[ Voor 16% gewijzigd door CarJunkyXL op 04-10-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
m.lammers schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:38:
Hier is de bron met europese prijzen:
http://winfuture.de/news,89180.html

Denk dat ik voor de I7\16GB\512SSD ga van 1800 euro.
Geweldige machine denk ik voor de komende jaren.
Zeker een mooie laptop voor komende jaren. Zit ook te overwegen met die specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
De XPS 13 is zo veelbelovend op het gebied van batterylife, vooral in vergelijking met de Surface Pro 4. Voor de SP4 staan maar 9 uurtjes op de website van Microsoft. Ben heel benieuwd wat het Full-HD model icm Skylake gaat doen op dat gebied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
stijnos1991 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:55:
De XPS 13 is zo veelbelovend op het gebied van batterylife, vooral in vergelijking met de Surface Pro 4. Voor de SP4 staan maar 9 uurtjes op de website van Microsoft. Ben heel benieuwd wat het Full-HD model icm Skylake gaat doen op dat gebied!
Volgens mij is de batterij ook nog opgehoogd. Ik ben iig blij met mn broadwell XPS 13, fantastisch apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 22:19
De nieuwe XPS 13 EN 15 zijn op de site te zien en bestellen! Hoe zat het ook al weer om de korting te krijgen via Dell Business?

[ Voor 6% gewijzigd door blue13x op 08-10-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:15
Er zijn inderdaad 4 modellen toegevoegd, met allerlei specifieke eigenschappen (HDD vs SSD, touch en 4K vs non-touch en Full HD, i5 vs i7). Afgaande op info van Engadget en The Verge, heeft daarnaast de full HD-versie een flink grotere batterijcapaciteit van 84 Whr ten opzichte van 56 Whr voor het 4K-paneel.

De voor mij ideale combi van veel opslag, i5/i7 en full HD (en daarmee een grote batterij) is (voorlopig) niet te kiezen, hopelijk wordt die config later wel beschikbaar gemaakt.

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 22:19
Jammer, dat er geen fingerprint scanner wordt gebruikt of Windows Hello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Kooj1980 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:22:
Er zijn inderdaad 4 modellen toegevoegd, met allerlei specifieke eigenschappen (HDD vs SSD, touch en 4K vs non-touch en Full HD, i5 vs i7). Afgaande op info van Engadget en The Verge, heeft daarnaast de full HD-versie een flink grotere batterijcapaciteit van 84 Whr ten opzichte van 56 Whr voor het 4K-paneel.

De voor mij ideale combi van veel opslag, i5/i7 en full HD (en daarmee een grote batterij) is (voorlopig) niet te kiezen, hopelijk wordt die config later wel beschikbaar gemaakt.
http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9350-laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Raar dat je hier: http://configure.us.dell....top&c=us&l=en&s=bsd&cs=04 kan kiezen tussen windows 10 home en pro. maar in nederland niet.

Verder is de afwezigheid van TCP bron helaas de doorslag dat ik deze niet mag bestellen voor op het werk ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:05
Kooj1980 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:22:

Graag zou ik een 15" FHD met SSD willen, maar dat lijkt er voorlopig nog niet in te zitten :'(

Jammer dat je niet vrij kan configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
Lordsauron schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:28:
Raar dat je hier: http://configure.us.dell....top&c=us&l=en&s=bsd&cs=04 kan kiezen tussen windows 10 home en pro. maar in nederland niet.

Verder is de afwezigheid van TCP bron helaas de doorslag dat ik deze niet mag bestellen voor op het werk ;w
Misschien dat die TCP/TPM well in de nieuwe precision 5000-serie komt te zitten? Eigenlijk precies een XPS15, maar dan met Nvidia Quadro grafische kaart, en vast nog wat andere zakelijke kenmerken.

specs-linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Volgens mij is het juist zo dat de grotere accu bij de SSD variant zit, onafhankelijk van het scherm.
Dat zie je ook als je bij de volgende linkt kijkt in de US shop:
http://configure.us.dell....top&c=us&l=en&s=bsd&cs=04

Wel even een belangrijk punt in mijn ogen, als ik meer betaal voor die SSD en 4K (2079) zou ik er ook wel die 84wh in willen hebben. Doordat er geen HDD + SSD in zit moet dat wel lukken lijkt me. Scherm heeft qua ruimte er niets mee te maken.

Vraag mij eigenlijk af of die 32gb SSD te vervangen is voor een 840EVO bijvoorbeeld. Iemand enig idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Majesty op 08-10-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Zou het ook kunnen zijn dat de 1TB+32GB een SSHD is? Hoewel je dan nog een M2 "slot" over hebt.

Ik ben in ieder geval zeer benieuwd wat er allemaal gesoldeerd is. Uitgaande van het geringe aantal configuraties denk ik dat het antwoord 'alles' is... Een Samsung 950 Pro was leuk geweest :)

Edit:

En kijk eens wat we hier hebben! De service manual. Ik had eigenlijk verwacht dat er meer gesoldeerd zou zijn. Zelfs het geheugen, wat bij de XPS 13 onboard is, kun je vervangen. Aangezien de chipset het aan zou moeten kunnen ligt het volgens mij alleen aan de BIOS of 32GB geheugen ondersteunt wordt?

http://downloads.dell.com...ervice%20Manual_en-us.pdf

Als ze zorgvuldig genoeg zijn geweest (en niet een algemeen M2 SSD plaatje hebben gepakt) kun je inzoomen op de SSD en lezen dat het een PM951 SSD betreft: http://www.samsung.com/se...e/client-ssd/MZVLV512HCJH

Handig zo'n PDF'je ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Chimera op 08-10-2015 20:09 ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Chimera schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:20:
Zou het ook kunnen zijn dat de 1TB+32GB een SSHD is? Hoewel je dan nog een M2 "slot" over hebt.

Ik ben in ieder geval zeer benieuwd wat er allemaal gesoldeerd is. Uitgaande van het geringe aantal configuraties denk ik dat het antwoord 'alles' is... Een Samsung 950 Pro was leuk geweest :)

Edit:

En kijk eens wat we hier hebben! De service manual. Ik had eigenlijk verwacht dat er meer gesoldeerd zou zijn. Zelfs het geheugen, wat bij de XPS 13 onboard is, kun je vervangen. Aangezien de chipset het aan zou moeten kunnen ligt het volgens mij alleen aan de BIOS of 32GB geheugen ondersteunt wordt?

http://downloads.dell.com...ervice%20Manual_en-us.pdf

Als ze zorgvuldig genoeg zijn geweest (en niet een algemeen M2 SSD plaatje hebben gepakt) kun je inzoomen op de SSD en lezen dat het een PM951 SSD betreft: http://www.samsung.com/se...e/client-ssd/MZVLV512HCJH

Handig zo'n PDF'je ;)
Kijk eens aan, dat is nog eens handig.
Ik ben er ook bang voor dat de 1TB + 32GB een SSHD is ja.
Hah. Nu ik die manual bekijk.. Dat wordt geen 850 EVO ipv de SSD haha. Die HDD is most likely dan een SSHD inderdaad.

Dan wordt het voor mij toch de 512SSD / 2.6ghz i7 / 4K / 84WH /Touch optie denk ik. Als ik zo zit te rekenen kom ik op 1400 ex btw (ZZP'er) inclusief een 10% kortingscode. Dat is nog goed te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Majesty op 08-10-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Wat je wel zou kunnen doen is de normale HDD nemen, en er dan zelf een M2 SSD bij kopen. Dan heb je alleen niet de grotere/zwaardere accu... Ga ik er wel even vanuit dat de hele linie hetzelfde moederbord heeft maar die aanname lijkt me veilig.

In de US is hij veel beter te configureren, misschien dat dat hier nog komt. Had graag de 4K-versie met i7 en verder zo goedkoop mogelijk gehad, zodat ik er zelf een M2 SSD in had kunnen zetten en misschien zelfs 32GB.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Majesty schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:37:
[...]

Kijk eens aan, dat is nog eens handig.
Ik ben er ook bang voor dat de 1TB + 32GB een SSHD is ja.
Hah. Nu ik die manual bekijk.. Dat wordt geen 850 EVO ipv de SSD haha. Die HDD is most likely dan een SSHD inderdaad.

Dan wordt het voor mij toch de 512SSD / 2.6ghz i7 / 4K / 84WH /Touch optie denk ik. Als ik zo zit te rekenen kom ik op 1400 ex btw (ZZP'er) inclusief een 10% kortingscode. Dat is nog goed te doen.
* Chimera ook excl. BTW.

Nu maar op zoek naar zo'n 10% code, scheelt een slok op een borrel. Twijfel nog een klein beetje over 512GB of 1TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Chimera schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:54:
[...]

* Chimera ook excl. BTW.

Nu maar op zoek naar zo'n 10% code, scheelt een slok op een borrel. Twijfel nog een klein beetje over 512GB of 1TB.
Nergens meer beschikbaar helaas. Zit ook al te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Kun je zelf aanvragen, heel eenvoudig. Laatst nog een Inspiron 15 voor een vriend besteld in combinatie met de gegevens van mijn universiteit, gaat allemaal prima (wel mailen dus, naar dell_emea_vip@dell.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Majesty schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:03:
Kun je zelf aanvragen, heel eenvoudig. Laatst nog een Inspiron 15 voor een vriend besteld in combinatie met de gegevens van mijn universiteit, gaat allemaal prima (wel mailen dus, naar dell_emea_vip@dell.com).
En dan krijg je een kortings code toegestuurd? Neem aan dat het in het engels moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:45
Ryatzu schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:19:
[...]

En dan krijg je een kortings code toegestuurd? Neem aan dat het in het engels moet?
Ik kreeg een offerte, welke ik vervolgens kon goedkeuren. Op de offerte stond toen 10% korting ten opzichte van de prijzen op de website. Gewoon alles in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ryatzu schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:19:
[...]

Een offerte inderdaad, zoals Fabian dat beschreef. Gewoon in het Nederlands kan het. Wel mag je alleen gebruik maken van een non-webbased e-mail adres. En andere acties van de Dell website gaan niet samen met de kortingscode. Haal meer uit je kaart wel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

en hoe weet je welk bedrijf/instelling wel/niet korting krijgt?

Ik twijfel tussen de i5 en de i7 fullhd, geen touch. 8GB/256GB. 80 euro voor een i7 ipv de i5.. hmmmm.

[ Voor 45% gewijzigd door woekele op 08-10-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
woekele schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:27:
en hoe weet je welk bedrijf/instelling wel/niet korting krijgt?

Ik twijfel tussen de i5 en de i7 fullhd, geen touch. 8GB/256GB. 80 euro voor een i7 ipv de i5.. hmmmm.
Da's een goede, geen idee eigenlijk. Niet dat het echt uit maakt wat je daar op geeft, maar dat terzijde.
Zolang het maar met een bedrijfs mail adres gebeurt denk ik, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
VIP was eerder ook voor studenten. Ik heb net een aanvraag gedaan met mijn studenten emailadres, ben benieuwd wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Frietsaus schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:52:
VIP was eerder ook voor studenten. Ik heb net een aanvraag gedaan met mijn studenten emailadres, ben benieuwd wat ze zeggen.
Inderdaad, dat gaat je lukken, want heb dat zelf ook gedaan zoals beschreven een paar posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Top! Nu nog geld terugkrijgen van een HP laptop die ik heb geretourneerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik kwam met google de volgende link tegen:
https://app.dell.com/emea...pc/signup.cfm?cc=ie&lc=en

Je kan je dus aanmelden ook voor nederland. Kreeg hiermee de volgende email:
Thank you for signing up your company to Dell’s VIP Club.

We’re delighted you’ve chosen to give your employees the best way to buy direct from Dell. Your employees can now start taking advantage of:

• Exclusive 10% discount across the whole Consumer Product range – all year round
• Monthly promotions and unique VIP discounts not available to the general public
• Quarterly contact with our dedicated Dell VIP Club Team

We will send your nominated contact person all the information they need to download the VIP Club starter kit, so your employees can begin enjoying the savings straight away.
Contact persoon ben ik dus zelf ook, eens kijken of ik er een een discount code op binnen krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Hah, nice! De VIP club is voor NL gesloten op het moment omdat 'ie in onderhoud is.
Mooie link. Ik sta al aangemeld bij de VIP club, maar ga het met die ook eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Iedereen een eigen bedrijf, of gewoon onzin in gevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
iTitus schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:49:
Iedereen een eigen bedrijf, of gewoon onzin in gevuld?
Bedrijf van me vrouw gebruikt. Maar tot heden nog geen mail gehad met korting/aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-08 15:33
Ryatzu schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:08:
[...]

Bedrijf van me vrouw gebruikt. Maar tot heden nog geen mail gehad met korting/aanbiedingen.
Je kan heel makkelijk via de klantenservice chat kortingscodes regelen.

Ik hoefde alleen maar mn studentenmail en telefoonnummer door te geven. Kreeg gelijk twee kortingscodes zonder enige controle enzo.
Misschien slim om ook te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
marijn65 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:19:
[...]

Je kan heel makkelijk via de klantenservice chat kortingscodes regelen.

Ik hoefde alleen maar mn studentenmail en telefoonnummer door te geven. Kreeg gelijk twee kortingscodes zonder enige controle enzo.
Misschien slim om ook te proberen.
Dus niet, je wordt keihard doorverwezen naar Dell_EMEA_VIP@dell.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Ryatzu schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:37:
[...]

Dus niet, je wordt keihard doorverwezen naar Dell_EMEA_VIP@dell.com :)
Oh huh, misschien vanwege de vele aanvragen op dit moment..
Gister waren ze er nog erg behulpzaam in namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
marijn65 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:39:
[...]

Oh huh, misschien vanwege de vele aanvragen op dit moment..
Gister waren ze er nog erg behulpzaam in namelijk :D
Zal denk te maken hebben omdat ze die dus verstrekt hadden aan mensen die geen student of bedrijf waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Ryatzu schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:40:
[...]

Zal denk te maken hebben omdat ze die dus verstrekt hadden aan mensen die geen student of bedrijf waren.
Dat zit er ook dik in.
Profiteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Zojuist een XPS 15 besteld voor zakelijk gebruik. Viel mij erg op dat de nieuwe Skylake modellen standaard allemaal met Windows Home editie worden geleverd. Gelukkig is via de zakelijke webshop-ingang wel een model met een Pro licentie te bestellen.

Ik vind het overigens wel jammer dat ze niets met Windows Hello hebben gedaan. Had echt verwacht dat ze deze feature dmv Intel RealSense zouden inbouwen. Naja, can't have it all... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:34

WoutF

Hoofdredacteur
Reb87 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:28:
Ik vind het overigens wel jammer dat ze niets met Windows Hello hebben gedaan. Had echt verwacht dat ze deze feature dmv Intel RealSense zouden inbouwen. Naja, can't have it all... ;)
De meeste RealSense-implementaties die ik tot nu toe gezien heb, zijn erg groot, te groot om in de kleine bezels van de nieuwe XPS-modellen te passen. De enige plek is waar de webcam nu zit, onderaan, maar ik vermoed dat de hoek dan te slecht is om een gezicht goed te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Zo te zien hebben ze de levertijd aangepast! Van 3-5 dagen tot 17-21 dagen!

Ik ga ook een XPS15 bestellen; instapmodel lijkt me goed genoeg. Is vooral voor mijn vriendin (heeft nu een 8-jaar oude laptop) en ook een beetje voor mij natuurlijk.. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Hbeez op 09-10-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!m_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:55
Ryatzu schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:08:
[...]

Idem. Lijkt niet meer te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Heb wel een mail retour gehad van VIP. Vragen ze om het winkelmandje. Maar wat dan? Een nummer? Een account? Een URL? Uiteindelijk heb ik de winkelmand naar mezelf gemaild via de mail-winkelmand-functie. In die URL zit wel een ID. Willen ze die dan? Njah, ik heb ze eerst de naam van mijn account gestuurd (het e-mailadres) waarin ik de winkelmand heb opgeslagen. Hopelijk is het voldoende.

De E-value code had ik al gestuurd. Dat bedoelden ze dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door woekele op 09-10-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Wat ik begrijp is dat ze je een aangepaste offerte toesturen, dus ze moeten wel weten wat je wil kopen, een E-value code is daar uitermate geschikt voor, volgens mij zijn die altijd uniek per configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enver63
  • Laatst online: 30-08 12:00
Reb87 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:28:
Viel mij erg op dat de nieuwe Skylake modellen standaard allemaal met Windows Home editie worden geleverd. Gelukkig is via de zakelijke webshop-ingang wel een model met een Pro licentie te bestellen.
Als ik nu in dezakelijke webshop een XPS15 wil bestellen krijg ik die optie niet. :(
Ik kan ook alleen een GB/Iers toetsenbord bestellen. Geen idee of dat anders is dan een 'gewoon' US toetsenbord.
Omdat de site van Dell ook regelmatig alleen een error-pagina toont heb ik mijn bestelpoging maar opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

Ik weet niet wat de prijzen waren en dus ook niet of het hier om aanbiedingen gaat; maar

http://www.dell.com/nl/p/deals/performance-deals

xps 13 met i5 8gb en 256 gb voor 1299
xps 15, i7, UHD, 16gb en 1 TB 1879

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
enver63 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:48:
[...]

Als ik nu in dezakelijke webshop een XPS15 wil bestellen krijg ik die optie niet. :(
Ik kan ook alleen een GB/Iers toetsenbord bestellen. Geen idee of dat anders is dan een 'gewoon' US toetsenbord.
Omdat de site van Dell ook regelmatig alleen een error-pagina toont heb ik mijn bestelpoging maar opgegeven.
Als ik nu kijk zie ik de optie nog steeds staan hoor, win 10 pro en vs qwerty keyboard... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Uhm, wat is hier precies de deal van dan?
Prijzen zijn precies hetzelfde als voorheen

edit: oh wacht, nee idd. Dat geef je zelf ook al aan. :9

[ Voor 26% gewijzigd door marijn65 op 11-10-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enver63
  • Laatst online: 30-08 12:00
Reb87 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:50:
[...]

Als ik nu kijk zie ik de optie nog steeds staan hoor, win 10 pro en vs qwerty keyboard... ;)
Die optie staat niet op het zakelijke deel van de Dell website, maar wel als je de XPS15 "voor thuis" bekijkt. Hoewel ik de laptop zakelijk gebruik, heb ik hem dus "voor thuis" besteld. De levertijd is dan wel een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
Ik ga ook de nieuwe XPS 15 bestellen.

Twijfel gewoon nog tussen de 512 of de 1TB SSD. Momenteel heb ik een L521x met 512 SSD en heb nog plek zat. Ik gebruik de laptop vooral voor Lightroom, waarbij mijn catalog wel lokaal staat maar de foto's zelf op een externe USB 3.0 HD.

[ Voor 22% gewijzigd door GSamson op 12-10-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Lijkt mij handig als iemand een nieuwe topic start voor de Skylake XPS series
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Let op:
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.