Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Tuli08 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:18:
hum...
welke browser gebruik je?
Mocht je Chrome gebruiken, kijk eens of je de 64bit hebt, zo niet probeer die even als je wilt.

[...]
ik gebruik zelf firefox, maar ik zal voor het testen even google chrome instaleren, ik edit later voor een update.

[edit]

het heeft geen effect helaas, de fan blaast nogsteeds alsof een vliegtuig aan het opstijgen is..
vanmiddag komt de dell monteur langs.

[ Voor 16% gewijzigd door kevintjeb op 24-07-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 18:46
Als je via Dell Support je servicetag opgeeft kun je nu Windows 10 drivers vinden.

O.a.:
Intel drivers
Realtek Card driver
Realtek Audio driver

Even het besturingssysteem wijzigen in het selectieknopje zonder OS (Je ziet er Bios, Windows 7 en Windows 8 staan. Daarboven 1 selectieknopje zonder OS naam, dat is denk ik een placeholder voor Windows 10).

http://www.dell.com/suppo...3-laptop/drivers/advanced

[ Voor 37% gewijzigd door Alpha89 op 24-07-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:37
Alpha89 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:15:
Als je via Dell Support je servicetag opgeeft kun je nu Windows 10 drivers vinden.

O.a.:
Intel drivers
Realtek Card driver
Realtek Audio driver

Even het besturingssysteem wijzigen in het selectieknopje zonder OS (Je ziet er Bios, Windows 7 en Windows 8 staan. Daarboven 1 selectieknopje zonder OS naam, dat is denk ik een placeholder voor Windows 10).

Bij mij ook een selectieknopje zonder naam. Denk dat je gelijkt hebt, dit is WIndows 10 :). Overigens heb je de service tag niet nodig. Als je de juiste laptop selecteert (XPS 13 early 2015 model) kan je de drivers ook downloaden.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11-2020
SpeedingWilly schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 08:56:
[...]

Bij mij ook een selectieknopje zonder naam. Denk dat je gelijkt hebt, dit is WIndows 10 :). Overigens heb je de service tag niet nodig. Als je de juiste laptop selecteert (XPS 13 early 2015 model) kan je de drivers ook downloaden.
Waarom nu al drivers downloaden?
Je wilt, neem ik aan, toch een clean install doen? Dan zal je toch daarna de drivers alsnog moeten gaan downloaden?
Of wil je echt gaan upgraden, met behoud van je bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
degoof schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:11:
[...]

Waarom nu al drivers downloaden?
Je wilt, neem ik aan, toch een clean install doen? Dan zal je toch daarna de drivers alsnog moeten gaan downloaden?
Of wil je echt gaan upgraden, met behoud van je bestanden?
Ik draai al sinds de eerste insider preview Windows 10 op de XPS 13. Heb constant geupgrade en geen clean install. Nu dus ook all drivers geupgrade. Loopt weer een stuk soepelder nu. Ook rare wifi issues zijn weg na het installeren van de nieuwe drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansenmol
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik heb de XPS 13 nu enkele weken in bezit, maar ik merk wat onregelmatigheden wat de batterij betreft. Het ene moment als ik licht aan het browsen ben geeft hij aan dat ik bij 78% nog '3 hr 41 min' over heb, terwijl ik op andere momenten met zwaarder gebruik (spotify, browsen, hogere helderheid) bij 66% nog '6 hr 12 min' over zou hebben. Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen of is dit normaal? Dit is mijn eerste laptop dus ik heb sowieso nog niet zoveel verstand op dit gebied.. Iemand dezelfde ervaringen?

Qua instellingen heb ik het scherm standaard op ongeveer 20-25% helderheid staan, met achtergrondverlichting niet aan. Verder staat Wifi wel standaard aan, maar staat Bluetooth uit.

Ik heb overigens het i5/FHD/8GB/256GB model.

PS: momenteel krijg ik (bij enkel browsen) bij 70% een tijd van '2 hr 41 min' ...

[ Voor 8% gewijzigd door Hansenmol op 26-07-2015 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hansenmol schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:24:
Ik heb de XPS 13 nu enkele weken in bezit, maar ik merk wat onregelmatigheden wat de batterij betreft. Het ene moment als ik licht aan het browsen ben geeft hij aan dat ik bij 78% nog '3 hr 41 min' over heb, terwijl ik op andere momenten met zwaarder gebruik (spotify, browsen, hogere helderheid) bij 66% nog '6 hr 12 min' over zou hebben. Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen of is dit normaal? Dit is mijn eerste laptop dus ik heb sowieso nog niet zoveel verstand op dit gebied.. Iemand dezelfde ervaringen?

Qua instellingen heb ik het scherm standaard op ongeveer 20-25% helderheid staan, met achtergrondverlichting niet aan. Verder staat Wifi wel standaard aan, maar staat Bluetooth uit.

PS: momenteel krijg ik (bij enkel browsen) bij 70% een tijd van '2 hr 41 min' ...
Werktijd op de accu is geen exacte wetenschap. Het is een schatting van het verbruik op basis van je gebruik gedurende periode X. Dit kan dus heel erg fluctueren. Als je het echt wilt weten moet je gewoon eens de batterij van 100% naar 0% gebruiken en dan op de klok kijken hoe lang je hebt kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hansenmol schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:24:

Ik heb dit ook, maar ik kijk daar verder niet naar eerlijk gezegd. Dit kan continu wijzigen afhankelijk van waar je mee bezig bent, en misschien zit er ook wel een vertraging in dat verwarring oplevert. In de praktijk is de batterijduur echter dik in orde. Als je dit continu in de gaten gaat houden dan is er geen touw aan vast te knopen, persoonlijk zou ik het laten rusten. Dit is uiteraard mijn bescheiden mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansenmol
  • Laatst online: 26-10-2023
@Tjoekie en @joblamie

Nee dit soort meningen ben ik juist naar op zoek! Ik heb nog niet zo'n verstand van laptops dus ik vroeg me af of dit normaal was. Ik zal eens bijhouden hoelang de accu meegaat zonder naar de geschatte tijd te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-10 09:29
Bij mij zei hij laatst 32 uur, en een half uur later 4 uur.

Ik vind de brightness van het FHD scherm (XPS13) vrij matig trouwens. Als in net toereikend met veel omgevingslicht. Heb ik in de reviews niks van gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
jorgen83 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:55:
Bij mij zei hij laatst 32 uur, en een half uur later 4 uur.

Ik vind de brightness van het FHD scherm (XPS13) vrij matig trouwens. Als in net toereikend met veel omgevingslicht. Heb ik in de reviews niks van gezien...
Valt mij ook tegen inderdaad. Had flink meer gemogen wat mij betreft, maar had het hier en daar wel al gelezen dus kwam niet als volledige verrassing. Vaak scheelt het wel als je het display wat meer naar je toe trekt, dan wordt de leesbaarheid beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
voor de mensen die nog twijfelen over het instaleren van windows 10,

ik heb het vanmiddag gedaan en wat loopt het soepel! heb een clean install gedaan, ik vind microsoft edge heel fijn om mee te werken als browser, hiermee is ook geluid het sound issue van mijn fans verholpen. niks aan de hand bij het kijken van een YouTube filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:54
Hoe heb je een clean gedaan ivm codes/registratie etc? Ik wil het eigenlijk ook clean doen ja.
En drivers enzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Titus op 29-07-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
Zojuist Windows 10 geïnstalleerd. Sindsdien het volgende probleem:
Zeer regelmatig bij het minste of geringste verandering op het scherm (bijvoorbeeld een knipperende cursor, of een hyperlink wat van kleur veranderd) hoor ik een hoog frequent piepje. Verandert er niks op mijn scherm, hoor ik dus ook niets.
Dit is toch niet de beruchte 'coil whine'? En waarom heb ik dat echt op het moment ik Windows 10 heb geïnstalleerd? Iemand een idee of een dergelijke ervaring?
Ik heb er naar gezocht, ben dit nog niet op het wereldwijde web tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 21:32
degoof schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:47:
Zojuist Windows 10 geïnstalleerd. Sindsdien het volgende probleem:
Zeer regelmatig bij het minste of geringste verandering op het scherm (bijvoorbeeld een knipperende cursor, of een hyperlink wat van kleur veranderd) hoor ik een hoog frequent piepje. Verandert er niks op mijn scherm, hoor ik dus ook niets.
Dit is toch niet de beruchte 'coil whine'? En waarom heb ik dat echt op het moment ik Windows 10 heb geïnstalleerd? Iemand een idee of een dergelijke ervaring?
Ik heb er naar gezocht, ben dit nog niet op het wereldwijde web tegen gekomen.
ik heb hier geen last van. Ik heb het systeem ge-update dus geen clean install. Ik zie wel bij dell dat er voor veel onderdelen driver updates zijn voor w10. Misschien dat er een driver update bijzit die je probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
iTitus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:06:
Hoe heb je een clean gedaan ivm codes/registratie etc? Ik wil het eigenlijk ook clean doen ja.
En drivers enzo?
is niet echt 100% clean, maar er is een optie bij het instaleren van windows om alles te verwijderen.. dus in principe clean. ik durf het compleet clean instaleren nu nog niet aan i.v.m. geen fysieke code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
Elke keer als ik win8 naar win10 probeer te upgrade geeftdie halverewege een fout, code 80200013 . Iemand weet hoe je dit wegkrijgt? Al 3x opnieuw geprobeert maar elke keer stopt die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Mijn update naar W10 ging geheel probleemloos. Ik had een DVD gebrand en van daaraf een update uitgevoerd. Eerst kon ik in Chrome helemaal geen Youtube filmpjes afspelen, maar dat gaat nu prima, ook geen last van een blazende ventilator.

Wel even wennen maar het bevalt vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Hm, ik kon niet alles behouden, iets met andere taal, dus apps gingen verloren en bestanden bleven. Prima dacht ik, gebruikte toch geen win8.1 apps. Echter ging het om alle software.
Dus dag steam/office/browsers/utility/studie en dag Dell drivers ;w
Vooral dat laatste moet ik maar eens gaan kijken hoe ik het ga oplossen. Ook met die deeply integrated powerplans enzo.

Ik lijk weer aardig ok te zijn met drivers, via service tag 5 updates gevonden die niet konden worden geinstalleerd. Handmatig werkte wel. Al blijft eentje zichzelf de hele tijd nog aanbieden, net als een (andere?) intel driver op mijn desktop. Dacht dat het deze was van Dell:
Intel(R) Management Engine Components Installer Driver View

Tot slot faalt de windows update met synaptics drivers voor dell touchpad ook de hele tijd? Meer mensen hier last van? Gestures werken al wel...

[ Voor 80% gewijzigd door Titus op 30-07-2015 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
trinity999 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:47:
[...]

ik heb hier geen last van. Ik heb het systeem ge-update dus geen clean install. Ik zie wel bij dell dat er voor veel onderdelen driver updates zijn voor w10. Misschien dat er een driver update bijzit die je probleem verhelpt.
Probleem 'vanzelf' opgelost... Wellicht ergens een update laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-10 08:05
Gisteren ook W10 geinstalleerd, ik ben tot nu toe vooral blij met de nieuwe multi touch gestures. Werkt perfect. Scrollen in FF is helaas nog niet soepel, of ik heb m'n instellingen verkl**t. Verder jammer dat wachtwoorden niet geimporteerd worden in Edge, ben net over naar IE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Ik heb 2 vragen m.b.t. upgraden van de XPS 13 naar Windows 10. Misschien dat mensen die willen upgraden hier eens naar willen kijken.
  1. Hoeveel ruimte verlies je met de upgrade? M.a.w., hoeveel wordt er geïnstalleerd en worden er ook zaken opgeruimd? Noteer vrije ruimte voor- en na de upgrade
  2. Werk alles nog naar behoren na de upgrade? Zijn alle programma compatible?
  3. Wat doet Windows 10 met de batterijduur? Kun je langer of minder lang op 1 acculading werken?
Mijn XPS 13 werkt na wat tweaks perfect met Windows 8.1. Ik zit net voor een vakantie waar ik de laptop ga gebruiken, en heb geen zin om na de upgrade problemen te krijgen :( .

[ Voor 26% gewijzigd door SpeedingWilly op 30-07-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-10 08:05
SpeedingWilly schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:19:
Ik heb 2 vragen m.b.t. upgraden van de XPS 13 naar Windows 10. Misschien dat mensen die willen upgraden hier eens naar willen kijken.
  1. Hoeveel ruimte verlies je met de upgrade? M.a.w., hoeveel wordt er geïnstalleerd en worden er ook zaken opgeruimd? Noteer vrije ruimte voor- en na de upgrade
1: geen idee, maar ik neem aan dat als je Windows.old verwijderd hebt het niet veel verschil maakt.
2. Nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-07 18:38
Zelf had ik ook geüpgrade naar windows 10 en het werkte naar mijn weten wel fijn. Toch even tijdelijk terug, aangezien ik batterijduur erg belangrijk vindt. Weet iemand of dit nagenoeg hetzelfde zal blijven?

PSN: MV_Tato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
TatoJW schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:26:
Zelf had ik ook geüpgrade naar windows 10 en het werkte naar mijn weten wel fijn. Toch even tijdelijk terug, aangezien ik batterijduur erg belangrijk vindt. Weet iemand of dit nagenoeg hetzelfde zal blijven?
Dat is een goede. Die zet ik in mijn lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
SpeedingWilly schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:27:
[...]

Dat is een goede. Die zet ik in mijn lijstje!
Laat je het even weten als je erachter bent gekomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
TatoJW schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:28:
[...]
Laat je het even weten als je erachter bent gekomen? :)
Mijn lijstje is een opsomming van vragen voor andere gebruikers waar ze op kunnen letten als ze de upgrade doen. Ik verwacht dus dat er ervaringen hier wel gepost worden. Dus hou het in de gaten zou ik zeggen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
SpeedingWilly schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:19:
  3. Wat doet Windows 10 met de batterijduur? Kun je langer of minder lang op 1 acculading werken?
Mijn XPS 13 werkt na wat tweaks perfect met Windows 8.1. Ik zit net voor een vakantie waar ik de laptop ga gebruiken, en heb geen zin om na de upgrade problemen te krijgen :( .
Tweakers heeft zojuist de prestaties van Windows 10 onderzocht:
reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12

Goed leesvoer voor in deze thread!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Als je niet voor een clean install kiest blijven alle programma's staan in een directory zodat je terug kan. Bij mij was dat 100gb aan spul software en games.
Batterijduur kan ik nog niets over zeggen, zeker niet in het begin, ivm indexing etc etc etc.
Alle programma's blijven tot nu toe gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Hoewel een beetje off-topic, ik heb mijn 9 jaar oude Dell XPS M1210 omgezet van W7 naar W10 en vlak na het opstarten gaf hij een batterijduur aan van meer dan 5763 uur! Helaas duurde dat maar 5 seconden...

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerst
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:09
De A05 bios is zojuist gereleased, met de volgende release notes:

1.Improved Keyboard behavior
2.Update CPU Microcode.
3.WIN10 BIOS Support

http://www.dell.com/suppo...ctCode=xps-13-9343-laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
SpeedingWilly schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:30:
[...]

Tweakers heeft zojuist de prestaties van Windows 10 onderzocht:
reviews: De prestaties van Windows 10: snelheid, accuduur en DX12

Goed leesvoer voor in deze thread!
Je bent mij voor! Het ziet er naar uit dat het om het even is. Moet zeggen dat die fingergestures wel erg fijn zijn in W10. Dus kan eigenlijk niet wachten om te switchen.

EDIT: Artikel over de accuduur met onder andere de xps 13. (http://reviews.gizmodo.com/windows-10-battery-life-is-better-except-when-its-worse-1720970961)

[ Voor 18% gewijzigd door TatoJW op 30-07-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Heerst schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:14:
De A05 bios is zojuist gereleased, met de volgende release notes:

1.Improved Keyboard behavior
2.Update CPU Microcode.
3.WIN10 BIOS Support

http://www.dell.com/suppo...ctCode=xps-13-9343-laptop
Update Update Update Update Update Update!
HYPE. Dag voordat ik op vakantie gaan, weet niet zeker of het handig is. Oh well, see you at the other side!

Also, dell update geeft niets aan zelf. Dan ga ik dat er maar eens afgooien :w
Ik kijk wel met de hand/dit topic

More edit: Intel Security Assist, waar komt die nou vandaan op mijn laptop 8)7 Iemand ervaring mee? Lijkt me relatief nutteloos.

[ Voor 19% gewijzigd door Titus op 30-07-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
iTitus schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:55:
[...]
Also, dell update geeft niets aan zelf. Dan ga ik dat er maar eens afgooien :w
Ik kijk wel met de hand/dit topic
Dat klopt. Dell wacht altijd een aantal dagen voor ze de updates naar iedereen pushen. Ik denk in verband met voorkomen dat in 1 klap al je Dells opstarten met een Bluescreen ofzo ;) ...

Egenlijk vrij logisch. Als je de laatste nieuwe drivers wilt zul je gewoon dagelijks de Dell support site moeten bekijken. Uiteindelijk pikt Dell update ze op. Duurt alleen ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-10 15:44
Gisteren de upgrade naar Windows 10 uitgevoerd en nieuwe audiodrivers geïnstalleerd. Helaas is het CPU gebruik van Maxxaudio nog steeds gigantisch als er meerdere gebruikers ingelogd zijn. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerst
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:09
Alpha89 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 07:28:
[...]
Egenlijk vrij logisch. Als je de laatste nieuwe drivers wilt zul je gewoon dagelijks de Dell support site moeten bekijken. Uiteindelijk pikt Dell update ze op. Duurt alleen ff.
De driverpagina heeft ook een RSS-feed.

http://www.dell.com/suppo...d2-4215-8cf9-9d16036e2f81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Kijk, dat is nog beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 17:29
Ik had voorgenomen om de windows10 installatie uit te stellen omdat ik buitengewoon tevreden met mijn getweakte 8.1 installatie (Classic shell, small borders en aero glass)

Het maken van een ISO vanuit de MediaCreationTool resulteerde keer op keer op de inmiddels beruchte "Something happened" melding, ook na alles op English US te hebben ingesteld. Vandaag kreeg ik vanuit de taakbalk dat ik kon upgraden. In mijn onbezonnenheid de upgrade in gang gezet. Na een half uur kon er aangelogd worden maar de xps13 liep bij het aanlog scherm meteen muurvast. na een paar keer keihard de laptop te hebben gereset kon ik met moeite inloggen, en het scherm leek een stroboscoop, het scherm ging steeds grijs en logde na 10 seconde uit. Daar zit je dan met je goede gedrag :( . Wat nu, enorme spijt dat ik mijn stabiele laptop heb omgesmurft naar een brak stuk elektronica.

Ik heb daarna een clean install gedaan met een rtm ISO. na afloop had een enigszins stabiel maar niet geactiveerd systeem. Met Microsoft Toolkit heb ik het systeem kunnen activeren.. maar het systeem is traag en veel functies werken niet zoals brightnes instellen. In device manager blijkt dat van meer dan 10 devices geen driver is geïnstalleerd :( . Ik typ nu op een ander (8.1) systeem dit relaas. straks verder stoeien. Het ziet er naar uit dan ik terug moet naar 8.1 totdat Microsoft en Dell hun zaakjes op orde hebben. Voorlopig laat ik de rest de Windows apparaten in dit huis op 8.1

Iedereen is dus gewaarschuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Voorlopig laat ik de rest de Windows apparaten in dit huis op 8.1
Iedereen is dus gewaarschuwd
Ik heb de 8.1 drivers van de Dell site geinstalleerd en nog wat drivers van de Intelsite die recenter waren en Win10 gecertificeerd zijn. Geen devices meer zonder drivers en ben enigzins tevreden. Ga nu verder met tweaken

[ Voor 3% gewijzigd door pandit op 01-08-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Laatst online: 15:01

kaanmijo

Picobello B.V.

Hoi,

Voor mijn studie informatica moet ik een nieuwe laptop gaan kopen. Ik zat nu te kijken naar de XPS 13 met i7, 256GB SSD en FHD scherm (die van €1.449). Daar had ik een aantal vraagjes over die jullie misschien voor mij kunnen beantwoorden.
  • Hoe is de accuduur? Haal je er een dag mee? Hoeveel uur ongeveer?
  • Ik heb nu een 15" laptop. Ik ben bang dat als ik switch naar 13" ik het scherm te klein ga vinden? Hoe ervaren jullie dit in de praktijk? Valt dit veel op?
  • Hoe werkt het trackpad? Is het te vergelijken qua comfort met bijv. een Macbook?
  • Is het toetsenbord comfortabel genoeg om er een hele dag op te typen?
  • Is de configuratie die ik heb gekozen overkill voor m'n opleiding? Houdt erbij in gedachte dat het apparaat 4 jaar (zullen deze specs over 4 jaar nog steeds prima zijn?) meegesleept gaat worden van school naar huis, en meedere keren per dag open en dicht geklapt gaat worden (hoe is de duurzaamheid?)
  • Ik vind zelf de QHD versie met dezelfde specs mooier uitzien omdat ik de kleuren mooier vind en het scherm + daaronder een grote glasplaat is. Hoe zit het met de batterijduur tov FHD? Is het de 100 euro extra waard?
Bij voorbaat dank!

[ Voor 17% gewijzigd door kaanmijo op 01-08-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:21
kaanmijo schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:07:
Hoi,

Voor mijn studie informatica moet ik een nieuwe laptop gaan kopen. Ik zat nu te kijken naar de XPS 13 met i7, 256GB SSD en FHD scherm (die van €1.449). Daar had ik een aantal vraagjes over die jullie misschien voor mij kunnen beantwoorden.
  • Hoe is de accuduur? Haal je er een dag mee? Hoeveel uur ongeveer?
  • Ik heb nu een 15" laptop. Ik ben bang dat als ik switch naar 13" ik het scherm te klein ga vinden? Hoe ervaren jullie dit in de praktijk? Valt dit veel op?
  • Hoe werkt het trackpad? Is het te vergelijken qua comfort met bijv. een Macbook?
  • Is het toetsenbord comfortabel genoeg om er een hele dag op te typen?
  • Is de configuratie die ik heb gekozen overkill voor m'n opleiding? Houdt erbij in gedachte dat het apparaat 4 jaar (zullen deze specs over 4 jaar nog steeds prima zijn?) meegesleept gaat worden van school naar huis, en meedere keren per dag open en dicht geklapt gaat worden (hoe is de duurzaamheid?)
  • Ik vind zelf de QHD versie met dezelfde specs mooier uitzien omdat ik de kleuren mooier vind en het scherm + daaronder een grote glasplaat is. Hoe zit het met de batterijduur tov FHD? Is het de 100 euro extra waard?
Bij voorbaat dank!
Ik volg zelf ook een opleiding Informatica en ik heb het volgende op te merken over mijn i7, 256GB SSD, QHD+ scherm:
  • Accuduur is veel beter t.o.v. mijn vorige laptop. Als ik alleen bezig ben met Netbeans/Visual Studio, zonder Spotify, Facebook en alle onnodige zooi, kom ik makkelijk aan een dag school incl. uur reizen naar huis. Anders is het net die laatste uur/anderhalf uur dat ik toch mijn adapter moet aansluiten.
  • 15 inch naar 13 inch is alleen positief voor mij geweest. Vooral op het gebied van gewicht.
  • Trackpad werkt wel fijn. Toch prefeer ik liever een normale muis.
  • Toetsenbord typt naar mijn mening wel fijn. Wel vervelend dat het vrij snel vettig wordt.
  • i5 icm ssd is prima zat voor een opleiding Informatica van 4 jaar.
  • Als batterijduur belangrijk is dan zou ik voor de matte FHD scherm gaan. Ik ben voor het QHD scherm gegaan, omdat het gelikter uitzag. En genoeg reviews geven aan dat het FHD/i5 model veel langer meegaat dan het QHD+/i7 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
Ik heb zojuist het volgende opgemerkt:
Ik heb nog steeds win8 en wou net voor het eerst de app store bekijken. Maar hij geeft telkens aan dat hij geen verbinding kan maken terwijl hij gewoon wifi heeft. Toen xbox music opgestart, maar zodra ik wil aanmelden doethij dit ook niet.

Dit probleem heeft vasst niks met de laptop te maken, maar hoe kan ik dit oplossen?

EDIT: Guide op internet gezocht, met als gevolg dat ik uiteindelijk niet meer in windows kwam en de laptop kon resetten. Bye bye opdrachten voor school.. Store doet het nu wel weer

[ Voor 19% gewijzigd door RonaldMuijs op 02-08-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Tjesus schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:48:
[...]

Ik volg zelf ook een opleiding Informatica en ik heb het volgende op te merken over mijn i7, 256GB SSD, QHD+ scherm:
  • Accuduur is veel beter t.o.v. mijn vorige laptop. Als ik alleen bezig ben met Netbeans/Visual Studio, zonder Spotify, Facebook en alle onnodige zooi, kom ik makkelijk aan een dag school incl. uur reizen naar huis. Anders is het net die laatste uur/anderhalf uur dat ik toch mijn adapter moet aansluiten.
  • 15 inch naar 13 inch is alleen positief voor mij geweest. Vooral op het gebied van gewicht.
  • Toetsenbord typt naar mijn mening wel fijn. Wel vervelend dat het vrij snel vettig wordt.
  • Als batterijduur belangrijk is dan zou ik voor de matte FHD scherm gaan. Ik ben voor het QHD scherm gegaan, omdat het gelikter uitzag. En genoeg reviews geven aan dat het FHD/i5 model veel langer meegaat dan het QHD+/i7 model.
Voor een informatica studie kan je zelfs prima vooruit met een i3. Het belangrijkste is in mijn ogen de SSD. Zelf heb ik bedrijfsmatig een hele tijd met een i3 met 8gb en een ssd gewerkt en dat draaide prima. De upgrade naar een i7 destijds heeft wat extra snelheid opgeleverd met wat complexe compiler/berekeningsacties, maar ook niet zo heel erg veel.

Zelf heb ik de XPS i5 nu zakelijk in gebruik en dat ding voldoet prima als developer laptop en merk geen grote verschillen tov de i7 laptops die hier gebruikt worden door sommige ontwikkelaars. Sowieso scheelt het dat de XPS een wat nieuwere processor heeft, dus ook wat sneller is. Enige "verlies" wat ik ervaar tov mijn vorige i7 is dat die i7 een quad core was, maar die zag ik bijna nooit volledig in actie.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Tjesus schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:48:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Hoe ervaar jij het werken met verschillende IDE's op 13,3"? Ik heb op dit moment een Macbook 15" en daar zit ik met Xcode soms ook te kloten als er meer dan 3 toolbars openstaan. Heb je hier minder last van op zo'n hoge resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-10 21:47
Kan iemand mij vertellen of de fan van de XPS 13 2015 Full HD variant snel aanslaat en hoorbaar is? Gebruik op het moment een Macbook Pro Retina die vrijwel altijd geruisloos te werk gaat. Hoop dat de XPS 13 Full HD dat ook doet :P

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
WinterBase schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:24:
Kan iemand mij vertellen of de fan van de XPS 13 2015 Full HD variant snel aanslaat en hoorbaar is? Gebruik op het moment een Macbook Pro Retina die vrijwel altijd geruisloos te werk gaat. Hoop dat de XPS 13 Full HD dat ook doet :P
Definieer eens wat jij snel vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-10 13:41
Dat is echt iets subjectiefs waar je weinig mee kunt.

Ja, voor zover de XPS 13 als de Macbook geldt dat ze onhoorbaar zijn in idle / bij verwaarloosbare load.

Full load maakt die laatste een stuk meer kabaal, but YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Hm heb mijn XPS 13 nu net binnen (FHD, 8GB, 256GB) maar lijk toch een probleempje te hebben...
Ik wilde direct upgraden naar Windows 10, dus heb dit via Windows Update gedaan.
Dat werkte prima, Windows werd correct geactiveerd, maar hierna had ik nog steeds al die Dell meuk en McAfee er op staan.
Dus daarna een USB stick met de Media Creation Tool gemaakt (Voor Windows 10 Pro, 64bit, leek me correct...?), en daarmee een clean install gedaan op de Windows partitie.
Ook dat werkt prima, na installeren van drivers worden alle devices goed herkent, enkel kan ik Windows niet activeren?
Iemand dit toevallig al bij de hand gehad?
Ik was ook enigszins verbaasd dat er onder het klepje op de sticker geen Windows Product key staat, blijkbaar zit die nu in het bios maar wordt deze door Microsoft geblokt (Error bij activeren: The activation server determined that the specified product key has been blocked).
Geen idee wat hier nu weer mis gegaan is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
DRAFTER86 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:44:
Ik was ook enigszins verbaasd dat er onder het klepje op de sticker geen Windows Product key staat, blijkbaar zit die nu in het bios maar wordt deze door Microsoft geblokt (Error bij activeren: The activation server determined that the specified product key has been blocked).
Geen idee wat hier nu weer mis gegaan is....
Tegenwoordig staat de key niet meer op een sticker maar in de bios. Met het tooltje recall (even googelen) kan je deze key boven water krijgen. of je hier mee verder komt is de vraag, Aha, Ik zie het al jij had op je USB stick Windows 10 pro?, terwijl de xps 13 wordt geleverd met Windows 8.1 (geen pro). dat upgradepath bestaat niet, je kan alleen naar de brakke Windows 10 home editie

[ Voor 10% gewijzigd door pandit op 04-08-2015 00:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
.Gertjan. schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:59:
[...]

Voor een informatica studie kan je zelfs prima vooruit met een i3. Het belangrijkste is in mijn ogen de SSD. Zelf heb ik bedrijfsmatig een hele tijd met een i3 met 8gb en een ssd gewerkt en dat draaide prima. De upgrade naar een i7 destijds heeft wat extra snelheid opgeleverd met wat complexe compiler/berekeningsacties, maar ook niet zo heel erg veel.

Zelf heb ik de XPS i5 nu zakelijk in gebruik en dat ding voldoet prima als developer laptop en merk geen grote verschillen tov de i7 laptops die hier gebruikt worden door sommige ontwikkelaars. Sowieso scheelt het dat de XPS een wat nieuwere processor heeft, dus ook wat sneller is. Enige "verlies" wat ik ervaar tov mijn vorige i7 is dat die i7 een quad core was, maar die zag ik bijna nooit volledig in actie.
Dank voor je informatie. Weer wat geleerd. :)
kaanmijo schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:42:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Hoe ervaar jij het werken met verschillende IDE's op 13,3"? Ik heb op dit moment een Macbook 15" en daar zit ik met Xcode soms ook te kloten als er meer dan 3 toolbars openstaan. Heb je hier minder last van op zo'n hoge resolutie?
Onder W10 moet ik nog kijken hoe het is om met verschillende IDE's te werken. Maar onder W8.1 vind ik het fijnst om met 3200*1800 met scaling op 150% te werken. Toolbars nemen niet veel ruimte in, shortcuts in de toolbars zijn makkelijk te bereiken en te klikken. Als ik de scaling lager zet dan moet ik toch wel zoeken, omdat het net te klein is voor mij om mee te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Tjesus schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:59:
[...]

Dank voor je informatie. Weer wat geleerd. :)

[...]

Onder W10 moet ik nog kijken hoe het is om met verschillende IDE's te werken. Maar onder W8.1 vind ik het fijnst om met 3200*1800 met scaling op 150% te werken. Toolbars nemen niet veel ruimte in, shortcuts in de toolbars zijn makkelijk te bereiken en te klikken. Als ik de scaling lager zet dan moet ik toch wel zoeken, omdat het net te klein is voor mij om mee te kunnen werken.
Nogmaals bedankt! Ik heb nog 1, misschien wat vreemde vraag: zou je misschien wat screenshots willen maken van IDE's met toolbars etc op de scaling die je gebruikt? Ik ben echt een beetje huiverig voor de schermgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
kaanmijo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:20:
[...]

Nogmaals bedankt! Ik heb nog 1, misschien wat vreemde vraag: zou je misschien wat screenshots willen maken van IDE's met toolbars etc op de scaling die je gebruikt? Ik ben echt een beetje huiverig voor de schermgrootte.
Geen probleem. Hier heb je iig alvast één.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1q06ro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-10 21:18
Iemand anders problemen met het aansluiten van bluetooth speakers? In zowel Windows 8.1 als 10 lukt het gewoon niet om muziek af te spelen via de speaker. Windows geeft aan dat hij gekoppeld en/of verbonden is maar de portable speaker geeft aan geen connectie te hebben.

Gaat om de Dell 1560 kaart

[ Voor 5% gewijzigd door tweegroenethee op 04-08-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 02:19
Daan87423 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:50:
Iemand anders problemen met het aansluiten van bluetooth speakers? In zowel Windows 8.1 als 10 lukt het gewoon niet om muziek af te spelen via de speaker. Windows geeft aan dat hij gekoppeld en/of verbonden is maar de portable speaker geeft aan geen connectie te hebben.

heb je hem ook geselecteerd als audio apparaat? bij mij werkte het wel namelijk op een harman kardon set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
  • Laatst online: 16-10 13:14
Daan87423 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:50:

Nee hier geen problemen.
Als je hem koppelt en daarna selecteert als Standaard afspeelapparaat, zou hij het moeten doen. (rechtermuisknop op speakertje onderin de balk > Afspeelapparaten > Bluetooth speaker selecteren en als standaard instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
TwistedVision schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:32:
[...]

Nee hier geen problemen.
Als je hem koppelt en daarna selecteert als Standaard afspeelapparaat, zou hij het moeten doen. (rechtermuisknop op speakertje onderin de balk > Afspeelapparaten > Bluetooth speaker selecteren en als standaard instellen)
Het probleem is dat Windows aangeeft dat hij gekoppeld is, maar er niks gebeurd. Hij komt ook niet bij afspeelapparaten te staan. De speaker zelf geeft ook aan dat hij nergens mee gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
Daan87423 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:04:
[...]

Het probleem is dat Windows aangeeft dat hij gekoppeld is, maar er niks gebeurd. Hij komt ook niet bij afspeelapparaten te staan. De speaker zelf geeft ook aan dat hij nergens mee gekoppeld is.
Raar. Met andere BT apparaten (laptops/telefoons e.d.) heeft de speakerset/XPS13 geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
pandit schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 00:15:
[...]

Tegenwoordig staat de key niet meer op een sticker maar in de bios. Met het tooltje recall (even googelen) kan je deze key boven water krijgen. of je hier mee verder komt is de vraag, Aha, Ik zie het al jij had op je USB stick Windows 10 pro?, terwijl de xps 13 wordt geleverd met Windows 8.1 (geen pro). dat upgradepath bestaat niet, je kan alleen naar de brakke Windows 10 home editie
Awesome, thanks!
In de System dialog stond gewoon 'Windows 8.1', dus ik had even ge-googled welke Windows erbij zat, maar ik zal wel op de corporate Dell pagina gekeken hebben ofzo.
Heb nu Win10 Home geïnstalleerd, laatste drivers (laptop kwam al met het laatste BIOS), gaat als een malle!
Met betrekking tot de volgende stap, zijn er hier mensen die dual-booten met Ubuntu 15.04?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik heb iets verschrikkelijk irritants. Ik draai Windows 10 en mijn XPS 13 komt dagelijks meerdere malen met een melding rechtsonder in beeld dat gedetecteerd is dat ik en geupgrade naar Windows 10 en dat ik moet upgraden naar Backup en Recovery Premium als ik ook wil kunnen herstellen naar Windows 10 ipv naar Windows 8.1. Je kunt dan kiezen om meer info te in te zien of 'niets doen'. Kies je echter voor meer info, dan kom je in een volledig blank scherm waar je niks kunt. Kies je voor 'niets doen' dan gaat de melding weg, maar komt later op de dag gewoon weer terug. Hebben jullie dit ook? Vooral dat blanke scherm is bijzonder irritant, want afhankelijk van de kosten ben ik best bereid te upgraden naar Premium backup en recovery, maar dat zal vrij moeilijk gaan vanuit een blank scherm.

Ohja; En ik heb sinds Windows 10 ook zo nu en dan coil whine.

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 04-08-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Dell XPS 13 FHD/i5/256gb/8gb binnen alleen ik ben benieuwd wat jullie vervolgens zijn gaan doen? (windows 10, clean install, virusscanner enz). Ik was zelf van plan als eerst windows 10 te gaan installeren, daarna de drivers en de bios te gaan updaten voor zover nodig en dan de programma's die ik gebruik downloaden (spotify, vlc enz).

Op het forum zag ik ook dat je een clean install kon doen om van de standaard zooi van dell af te komen.
Ik vroeg me af welke zooi jullie precies bedoelen, of het goed te doen is om een clean install uit te voeren (ook als je niet zo veel van computers weet als de meeste hier haha) en of het veel uitmaakt als je het niet doet?

Daarnaast was ik benieuwd welke virusscanner jullie gebruiken want ik heb altijd avg gebruikt maar kreeg een beetje genoeg van die meldingen dat ik naar de betaalde versie moest upgraden, hebben jullie misschien betere alternatieven?

En misschien hebben jullie nog andere tips of dingen waar ik aan moet denken bij een nieuwe laptop of specifiek bij deze laptop.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:35:
Ik heb mijn Dell XPS 13 FHD/i5/256gb/8gb binnen alleen ik ben benieuwd wat jullie vervolgens zijn gaan doen? (windows 10, clean install, virusscanner enz). Ik was zelf van plan als eerst windows 10 te gaan installeren, daarna de drivers en de bios te gaan updaten voor zover nodig en dan de programma's die ik gebruik downloaden (spotify, vlc enz).
Ik heb zelf vorige week de update naar Windows 10 gedaan via een tool van Microsoft (omdat ik hem zelf nog niet automatisch binnen kreeg). Vervolgens systeemherstel gedaan via de instellingen van Windows zelf. Daarna de drivers geïnstalleerd die nog ontbraken. BIOS kan je altijd nog updaten, maakt niet uit wanneer.
Ik vroeg me af welke zooi jullie precies bedoelen, of het goed te doen is om een clean install uit te voeren en of het veel uitmaakt als je het niet doet?
Dell back-up software, McAfee enzovoort, dat vinden sommige (inclusief ik) onnodige software. Gewoon een clean install uitvoeren zoals hierboven is beschreven.
Daarnaast was ik benieuwd welke virusscanner jullie gebruiken want ik heb altijd avg gebruikt maar kreeg een beetje genoeg van die meldingen dat ik naar de betaalde versie moest upgraden, hebben jullie misschien betere alternatieven?
Virusscanner software is niet meer van deze tijd. In Windows zit tegenwoordig standaard Windows Defender (vroeger Microsoft Security Essentials), die werkt samen met de Firewall van Windows perfect.
En misschien hebben jullie nog andere tips of dingen waar ik aan moet denken bij een nieuwe laptop of specifiek bij deze laptop.
Koop een sleeve om teleurstellingen te voorkomen. Ik heb er zelf de 11" versie van Case Logic, past er mooi omheen.
De meeste 'gratis' software moet je van af blijven, daar komen tig toolbars en andere zooi bij, wordt je laptop alleen maar sloom van. Tegenwoordig kan bijna alles via de browser (denk aan Youtube downloaders enzovoort).
Ga zuinig om met je batterij, nooit aan de lader laten hangen als hij 100% geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daan87423 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:10:
[...]

Ik heb zelf vorige week de update naar Windows 10 gedaan via een tool van Microsoft (omdat ik hem zelf nog niet automatisch binnen kreeg). Vervolgens systeemherstel gedaan via de instellingen van Windows zelf. Daarna de drivers geïnstalleerd die nog ontbraken. BIOS kan je altijd nog updaten, maakt niet uit wanneer.

[...]

Dell back-up software, McAfee enzovoort, dat vinden sommige (inclusief ik) onnodige software. Gewoon een clean install uitvoeren zoals hierboven is beschreven.

[...]

Virusscanner software is niet meer van deze tijd. In Windows zit tegenwoordig standaard Windows Defender (vroeger Microsoft Security Essentials), die werkt samen met de Firewall van Windows perfect.

[...]

Koop een sleeve om teleurstellingen te voorkomen. Ik heb er zelf de 11" versie van Case Logic, past er mooi omheen.
De meeste 'gratis' software moet je van af blijven, daar komen tig toolbars en andere zooi bij, wordt je laptop alleen maar sloom van. Tegenwoordig kan bijna alles via de browser (denk aan Youtube downloaders enzovoort).
Ga zuinig om met je batterij, nooit aan de lader laten hangen als hij 100% geladen is.
Hartstikke bedankt,
Ik zal zeker gebruik gaan maken van je tips. En voor een clean install hoef je dus alleen maar een systeemherstel te doen en vervolgens bij dell alle drivers installeren?

Verder als iemand er nog iets aan toe heeft te voegen hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Tjesus schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:19:
[...]

Geen probleem. Hier heb je iig alvast één.

[afbeelding]
Super, bedankt! Ik weet vrijwel zeker dat deze er nu gaat komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blune
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-10 22:20
Ik vind de laptop verre van stabiel. Vaak wifi problemen. Problemen met tweede scherm en de usb hub die niet meer herkend wordt. En nou al een paar keer bij het ontwaken uit slaapstand dat ik die hele mooie foto te zien krijg, maar niet het wachtwoordscherm te voorschijn krijg. Hij reageert dan alleen op de muis, maar daar kan ik weinig mee.

Sinds een cleane install van Windows 10 lijkt het iets verbeterd te zijn. Maar nog steeds niet heel stabiel.

Zou Ubuntu stabieler draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Na de verschillende nieuwsartikelen over de XPS 13 Developer Edition met Ubuntu was ik erg geïnteresseerd in dit model. Na een dag te hebben rondgesurft op de dell-verkoopsite en enkele blogs kom ik van een koude kermis thuis.

Blijkt dus dat dit ding helemaal niet Linux-vriendelijk is en het enige model dat nu nog verkocht lijkt te worden er eentje is met een opensource-onvriendelijke broadcomchip (en mogelijk nog steeds allerlei andere drivergebreken heeft zoals gare touchpads, plakkende toetsen, vastlopers, geluidsproblemen, etc.).

Een ander probleem is dat de site van dell wat betreft de developer edition gewoon stuk is.
- Bij de Nederlandse en Duitslandse site krijg je vrijwel nul informatie over welke hardware erin zit (broadcom of intel 7265 is niet te achterhalen).
- Bij de Britse en Amerikaanse sites verwijzen sommige modellen door naar Windows-only items.
- De developer editions zijn niet in dezelfde mate samen te stellen als de Windows-modellen.
- Bij de Engelse versie kan je kiezen voor een US-toetsenboardindeling maar dan krijg je een configuratiefout.
Zo kan ik wel even doorgaan. Het meest erge is dat als je de Sputnik-blogs een beetje doorspit dat je ziet dat dit soort problemen schering en inslag zijn, die dan ad hoc door iemand van dat team worden opgelost door de site admins een schop te geven (maar blijkbaar boeit het ze niet meer genoeg want het is nog steeds een zooitje).

Komt er volgens mij op neer dat de Developer Edition gewoon een editie zonder Windows is zonder dat er ook maar enigszins is stilgestaan bij de vereisten voor Linux (i.e.: ze hebben er maar gewoon Ubuntu op gekwakt en er iets van proberen te maken. Iets wat voorheen goed aardig leek te gaan maar nu faliekant misging).

Na verschillende patches/hacks lijkt het ding nu aardig te kunnen werken met een moderne kernel (en het liefst met een aftermarket intel 7265) maar ik heb er geen vertrouwen in dat als ik zo'n ding aanschaf het ook daadwerkelijk doet zoals een Linuxlaptop het zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asseldonk97
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-10 08:59
Ik zag wat voorbij komen over clean installing je laptop en ben het ook aan het overwegen alleen wanneer je dit doet raak je toch al je drivers kwijt waaronder ook je internet driver(s), vervolgens wil je dan toch je drivers weer downloaden via internet? Maar hoe gaat dat dan in zijn werking als je de driver(s) niet hebt?

Verder hoef je na de clean install toch alleen maar je drivers terug te downloaden en zorgen dat je systeem weer up to date is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Blune schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:29:
Ik vind de laptop verre van stabiel. Vaak wifi problemen. Problemen met tweede scherm en de usb hub die niet meer herkend wordt. En nou al een paar keer bij het ontwaken uit slaapstand dat ik die hele mooie foto te zien krijg, maar niet het wachtwoordscherm te voorschijn krijg. Hij reageert dan alleen op de muis, maar daar kan ik weinig mee.

Sinds een cleane install van Windows 10 lijkt het iets verbeterd te zijn. Maar nog steeds niet heel stabiel.

Zou Ubuntu stabieler draaien?
Ik heb mijn stabiele energiezuinige XPS13 (qhd) om laten smurfen van 8.1 naar Windows 10. (zie mijn relaas ergens terug in deze topic). Tot ik gisteren op de dell site zag dat het hele driverpark is ge-update naar Windows 10. Na een uurtje drivers up daten lijkt alles een stuk beter te werken, hij wordt minder warm en de ventilator slaat minder (niet) vaak aan.

Wat betreft naar Linux. Ik zelf heb deze stap nog niet gedaan. Wil je succesvol overgaan en met wifi willen werken zul je XPS13 open moeten schroeven en de broadcom wifikaart meten vervangen door de Intel® Dual Band Wireless-AC 7265, die wordt in tegenstelling tot de broadcom kaart uitstekend door Linux herkend. Mijn collega heeft een flitsende xps13 met ubuntu draaien. Voor mijn gevoel reageert alles net even beter dan onder Windows en scaling werkt ook goed (ik meen met Gnome 3.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Tot ik gisteren op de dell site zag dat het hele driverpark is ge-update naar Windows 10.
Hier zijn de Windows10 drivers te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Windows 10 pakt toch alle drivers automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
jerkitout schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:46:
Windows 10 pakt toch alle drivers automatisch?
Bij mij in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
Daan87423 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:24:
[...]

Bij mij in ieder geval niet.
Ook bij mij niet. Uiteindelijk ook voor de zekerheid een clean install uitgevoerd na de upgrade met de drivers van Dell/Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
heb ondertussen al een weekje windows 10, loopt harstikke goed! maar ik heb 1 probleempje met het geluid,
na 5 minuten van een youtube filmpje o.i.d. begint het geluid hard te kraken.

tijdens normale muziek is er ook continu gekraak.. ik heb de nieuwe drivers van realtek via dell site.

of het geluid hard of zacht staat maakt geen verschil.

iemand anders hetzelfde probleem?

-edit-

na een tijdje speuren op internet, bij playback devices de instellingen veranderen naar 24 bit en 48k Hz ..

opgelost!

[ Voor 14% gewijzigd door kevintjeb op 10-08-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08 17:45
Vandaag ook een XPS 13 i5 FHD ontvangen, na configuratie gaf hij gelijk aan te kunnen updaten naar Windows 10. Het downloaden ging prima maar de daadwerkelijke installatie gaat verschrikkelijk traag en lijkt nu zelfs vast te zitten bij "copying files" (10 minuten+ op hetzelfde percentage). Ben ik gewoon te ongeduldig? Dit is mijn eerste Win10 installatie maar ben gewend dat Win7 install altijd binnen half uur klaar is op beetje capabele pc's. Hoelang duurde de upgrade bij jullie?

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
Chad Chubatcha schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:59:
Hoelang duurde de upgrade bij jullie?
Je zult geduld moeten hebben, mijn XPS 13 met een clean install heeft er volgensmij 2 uur over gedaan. En de oude laptop van mijn ouders waarbij de bestanden werden behouden heeft er zeker 3.5 uur over gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
De command update applicatie voor windows 10 geeft me 11 updates waarvan 1 aangevinkt wordt. Dat is de
Intel (R) Management Engine Components Installer Driver van 30 juni 2015.
Na installatie en reboot stond hij er gewoon nog steeds.

Daarnaast zijn er nog een hele serie intel Serial IO, Virtual Buttons, Dual Band Wifi en Dell Wifi en Bluetooth updates waarvan ik niet weet of ik ze beter wel of niet kan installeren gezien de standaard Windows 10 drivers. Nog wat dell utilities en tot slot nog een Audio driver en een Bizlink USB3 GBE dongle driver.

Enige ervaring met de nieuwe drivers op windows 10, wel of niet installeren?

• theMob
Net de W10 drivers geïnstalleerd maar nu gaat om de haverklap (iedere paar minuten) mijn vaste USB naar Ethernet verbinding eruit en meteen er weer in... Irritant.

Ben al terug gegaan naar de 8.1 driver maar dat maakt niet uit. Is het probleem misschien het gevolg van een andere update uit het rijtje? Iemand een idee? Eerder werkte het prima.

Edit: Probleem opgelost door in Apparaatbeheer de netwerkinterface te verwijderen inclusief het stuurprogramma. Daarna uitgeplugd en even later weer ingeplugd en het werkt als vanouds. Die driver moet je dus helemaal niet installeren. Het gaat om de "Bizlink USB3.0 GBE Dongle Driver".

[ Voor 29% gewijzigd door theMob op 13-08-2015 14:21 ]

Verwijderd

Ik heb sinds het installeren van windows 10 het probleem dat de windows store geen apps update en kan downloaden. Weten jullie misschien hoe dit kan?

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

theMob schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:35:
Net de W10 drivers geïnstalleerd maar nu gaat om de haverklap (iedere paar minuten) mijn vaste USB naar Ethernet verbinding eruit en meteen er weer in... Irritant.

Ben al terug gegaan naar de 8.1 driver maar dat maakt niet uit. Is het probleem misschien het gevolg van een andere update uit het rijtje? Iemand een idee? Eerder werkte het prima.

Edit: Probleem opgelost door in Apparaatbeheer de netwerkinterface te verwijderen inclusief het stuurprogramma. Daarna uitgeplugd en even later weer ingeplugd en het werkt als vanouds. Die driver moet je dus helemaal niet installeren. Het gaat om de "Bizlink USB3.0 GBE Dongle Driver".
Ik heb een vergelijkbaar probleem als ik teveel spul aan mijn usb heb hangen. Ik heb de Dell usb extender (hdmi/ehternet/vga/usb) en die vindt het niet altijd even leuk als ik er bijvoorbeeld een wireless mouse aan heb hangen. Waarom exact weet ik niet, maar zo nu en dan valt ook dan de Ethernet verbinding er uit. Die USB to ehternet dingen werken dus niet altijd helemaal lekker lijkt wel...

Inmiddels zit de extender op een usb-hub op poort 1 en zit mijn muis op poort 2, en dan gaat het allemaal prima :)

Ik krijg overigens vaak complimenten over mijn XPS 13 :) Vroeger zat ik met een lomp bakbeest tussen de Macbook air machines, en nu kijken veel air bezitters heel jaloers naar mijn laptopje. :9

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Titus
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:31:
Ik heb sinds het installeren van windows 10 het probleem dat de windows store geen apps update en kan downloaden. Weten jullie misschien hoe dit kan?
Je windows versie is dan nog niet geactiveerd(check via settings), daardoor krijg je nog niet helemaal goed contact met de store server. Dat is wat ik had althans. Gewoon wachten, gaat vanzelf.

Verwijderd

iTitus schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:57:
[...]

Je windows versie is dan nog niet geactiveerd(check via settings), daardoor krijg je nog niet helemaal goed contact met de store server. Dat is wat ik had althans. Gewoon wachten, gaat vanzelf.
Mijn windows was al meteen geactiveerd na de update, dus hier kan het volgens mij niet aan liggen.
Verder las ik ergens dat de laptop staat op selectief opstarten (zie msconfig), en door dit aan te passen naar normaal opstarten het ook opgelost kon worden zou dat kunnen kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 16:29
Aloha,

Ik heb een XPS13 in bestelling staan (verwacht deze 21 aug.)
Nu heb ik een Apple Cinema Display 27"...weet iemand of ik deze kan gebruiken zonder converter kabel. De XPS13 heeft mini display port...zou in theorie dus moeten werken?!

Thanks,
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:40

Snippertje

Light up your life

Ik heb nog steeds geen melding gehad dat ik kan upgraden naar Windows 10. Alle stappen hier gevolgd: https://support.microsoft.com/en-gb/kb/3081048. Maar krijg geen icoontje, is er een andere manier om te upgraden? Heb de fHD versie met i5.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Snippertje schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:40:
Ik heb nog steeds geen melding gehad dat ik kan upgraden naar Windows 10. Alle stappen hier gevolgd: https://support.microsoft.com/en-gb/kb/3081048. Maar krijg geen icoontje, is er een andere manier om te upgraden? Heb de fHD versie met i5.
http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Daar de 64bit tool downloaden. Je kan daarmee handmatig upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asseldonk97
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-10 08:59
Wanneer ik bij de clean install moet kiezen waarop ik windows 10 opnieuw wil, moet ik de partitie dan formatteren of verwijderen?

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
Zijn er al wat bevindingen omtrent de accu in samenwerking met W10? Zo ja, dan zou ik dat graag horen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

TatoJW schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 09:38:
Zijn er al wat bevindingen omtrent de accu in samenwerking met W10? Zo ja, dan zou ik dat graag horen 8) .
Tweakers heeft in de win10 review uitgebreid de accu vergeleken. Dat is al een mooi startpunt :).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-10 17:14
Ik heb eind mei de XPS 13 (FHD) binnengekregen en daar helemaal geen terugkoppeling over gegeven, dus dat doe ik alsnog even, misschien dat iemand er nog wat aan heeft.

Ik had na het bestellen toch zo mijn twijfels over de XPS 13 omdat er toch wel redelijk wat problemen mee waren (touchpad lag bijv.). Uiteindelijk heb ik toen ook een MB Pro Retina 2015 besteld zodat ik ze beiden kon vergelijken en zo de juiste beslissing kon nemen. Even de voor- en nadelen van beiden:

XPS 13:

+++ Zeer robuuste behuizing
+++ Super licht
+++ Bezels
+++ Accuduur
++ Carbon Fibre voelt heel comfortabel aan
++ Prima toetsenbord
++ Zeer goede rubberen grips aan de onderkant
+ Dun
+ Mat scherm (tegelijkertijd nadeel)

+ - Klein (vond 'm persoonlijk wel erg klein dus deze laat ik in het midden)

- - - Touchpad lag
- - - Display erg grainy
- - Windows 8 (nu geen nadeel meer)
- - Matige touchpad

Macbook Pro Retina:

+++ Retina scherm
+++ Accuduur
+++ Mac OS X
++ Prima toetsenbord
++ Prima touchpad (en groot)
+ Krachtige CPU

+ - Bezels (vind ik persoonlijk geen enkel probleem)

- - - Prijs
- - Scherpe aluminium randen
- - Aan de zware kant voor een 2015 model
- Vrij kleine rubberen grips
- ? Staingate (toch iets om rekening mee te houden)

Ik heb uiteindelijk voor de Macbook gekozen. De touchpad lag was echt verschrikkelijk irritant op de XPS en ondanks dat het scherm prima scherp was (hoewel geen retina natuurlijk) was het wel erg grainy (persoonlijk).
De behuizing van de XPS is echt geweldig en vond ik persoonlijk echt veel fijner dan die van de Macbook. De scherpe randen van de macbook zijn toch wel licht storend en zeker de combinatie van metalen horloge en aluminium is niet echt prettig bij het typen.
Ten slotte was dit mijn eerste ervaring met OS X en dat bevalt echt super, dus dat was ook wel een grote plus voor de Macbook. Windows 8.1 > Windows 10 vind ik persoonlijk overigens een grote vooruitgang (op m'n oude laptop geïnstalleerd). Toch krijgt OS X zeker wel mijn voorkeur. Enkel Finder vind ik duidelijk minder prettig werken dan Windows Explorer.

Dan nog de service van Dell: Dit was echt niet best. Ik moest 3x het retourformulier invullen en na gemaild en na gebeld te hebben kon het apparaat eindelijk opgehaald worden, dus dat was nog een hele opgave. Geld kreeg ik verder wel snel terug.

Ik hoop dat ik mensen die eveneens twijfelen tussen de twee enigszins heb kunnen helpen :)

Nog wat afbeeldingen:
Afbeelding 1
Afbeelding 2
Afbeelding 3
Afbeelding 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Na een paar maanden lijkt de batterij al kapot. Krijg na de diagnostics ook de error code 132 "battery is reaching end of its usable life".
Wel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
Exocet schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:09:
Na een paar maanden lijkt de batterij al kapot. Krijg na de diagnostics ook de error code 132 "battery is reaching end of its usable life".
Wel erg snel.
Erg snel inderdaad. Wel 'verantwoord' met de batterij omgegaan? Dus niet doorladen en stoppen met laden rond de 60-80%? Niet op zachte ondergrond gebruikt waardoor de batterij te heet wordt?

In het begin wel normale accuduur gehad? En hoeveel doe je nu op een accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TatoJW schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:30:
[...]

Erg snel inderdaad. Wel 'verantwoord' met de batterij omgegaan? Dus niet doorladen en stoppen met laden rond de 60-80%? Niet op zachte ondergrond gebruikt waardoor de batterij te heet wordt?

In het begin wel normale accuduur gehad? En hoeveel doe je nu op een accu?
Redelijk op gelet, dell power manager inegsteld, maar wel laden tot 100 %. Waarom stoppen rond 60-80?

In het begin wel normale tijden ja.

Ben benieuwd naar de reactie van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-10 19:12

Sua

lichtelijk nieuw

Milan17 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:11:
Ik heb eind mei de XPS 13 (FHD) binnengekregen en daar helemaal geen terugkoppeling over gegeven, dus dat doe ik alsnog even, misschien dat iemand er nog wat aan heeft.
...

Ik heb uiteindelijk voor de Macbook gekozen. De touchpad lag was echt verschrikkelijk irritant op de XPS en ondanks dat het scherm prima scherp was (hoewel geen retina natuurlijk) was het wel erg grainy (persoonlijk).
Hey, vraagje, heb je toevallig ook W10 op je MBP gezet? Zo ja, hoe bevalt dat?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-10 17:14
Sua schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:36:
[...]

Hey, vraagje, heb je toevallig ook W10 op je MBP gezet? Zo ja, hoe bevalt dat?
Nope, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TatoJW
Exocet schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:29:
[...]

Redelijk op gelet, dell power manager inegsteld, maar wel laden tot 100 %. Waarom stoppen rond 60-80?

In het begin wel normale tijden ja.

Ben benieuwd naar de reactie van Dell.
Je wil eigenlijk niet de batterij vol opgeladen hebben. Daarmee zou de batterij sneller zijn capaciteit verliezen. Dit voorkom je door hem tot 60-80% op te laden en dan de laptop niet verder op te laden. Erg vervelend wel, laat maar even weten wat Dell zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
TatoJW schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:44:
[...]

Je wil eigenlijk niet de batterij vol opgeladen hebben. Daarmee zou de batterij sneller zijn capaciteit verliezen. Dit voorkom je door hem tot 60-80% op te laden en dan de laptop niet verder op te laden. Erg vervelend wel, laat maar even weten wat Dell zegt.
Natuurlijk wil je dat wel. Je betaalt toch voor de volledige accucapiciteit. Als het ding daar niet tegen kan dan is het gewoon rotzooi. Een beetje laptop + bijbehorende software kan er gewoon zelf voor zorgen dat de accu nooit 100% volgeladen is als deze aan de netstroom hangt. Daar hoef je als user niet zelf voor te zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Oh god gaan we die discussie weer krijgen. Het is echt al jaren totaal niet meer interessant hoe vaak, hoe lang en hoe vol je een accu laadt. Die kunnen overal tegen en daar hoeft een gebruiker totaal niet meer over na te denken. Volladen kan dus geen enkele kwaad, evenals halfvol laden geen kwaad kan. Even 5 minuutjes bijladen of eeuwig aan de lader laten hangen; het maakt allemaal geen bal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedVision
Exocet schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:09:
Wel erg snel.
Je kan een battery report laten maken; in cmd type: powercfg /batteryreport

Hiermee kan je o.a. de resterende capaciteit van je batterij bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-10 13:06

Rannasha

Does not compute.

Ongeacht hoe Exocet zijn batterij heeft opgeladen, als je na een paar maanden al een melding krijgt dat het ding aan vervanging toe is, dan is het zeer waarschijnlijk dat er iets mis is met de batterij. Overigens heb je, meen ik, 6 maanden garantie op dat ding, dus dan is het simpelweg een garantie-kwestie.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Rannasha schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:21:
... Overigens heb je, meen ik, 6 maanden garantie op dat ding, dus dan is het simpelweg een garantie-kwestie.
Je hebt gewoon minimaal een jaar garantie op het gehele apparaat. Je mag er wel van uitgaan dat een laptop ten minste 1 jaar mee gaat. Dat vervolgens de levensduur van de accu misschien minder is als de rest van de laptop is iets anders.

Als Dell je aan 6 maanden houdt, en je zit daar net overheen heb je gewoon rechten als consument, iig het eerste jaar en zeer waarschijnlijk ook binnen 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
Onder Win 8.1 was er een lijstje om je battery life te verbeteren (o.a. Index search uitzetten).
Is deze nog valide onder Win 10?
Of loont het de moeite niet meer? (uitgezonderd het niet gebruiken van Chrome)
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Let op:
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.