Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
pfff.. gisteravond start ik mijn dell xps 13 op, zwart scherm en hoor ik 4 beeps.. het geheugen is kapot. lekker..

heb nu al 2x een reparatie gehad voor het toetsenbord en 1 voor het moederbord, ik wordt er niet vrolijker op zo..

laptop wordt opgehaald door ups en hopelijk wordt t nu wel helemaal geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:43
kevintjeb schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:45:
pfff.. gisteravond start ik mijn dell xps 13 op, zwart scherm en hoor ik 4 beeps.. het geheugen is kapot. lekker..
heb nu al 2x een reparatie gehad voor het toetsenbord en 1 voor het moederbord, ik wordt er niet vrolijker op zo..
Lekker dan. Jij hebt echt pech (ik een beetje met de ratelende fan). Tot nu toe tevreden met mijn 2e XPS13 (FHD). Afkloppen maar.

Laptop gaat voornamelijk gebruikt worden in September/Oktober tijdens rondreis in Australië. Als er dan HW problemen optreden ben ik de sjaak :X :? 8)7

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Heb nu 6 maanden een XPS 15 en sinds een week is de fan best heel vaak aan en ratelt dan soms ook. Best irritant. Kan het zijn dat het de meest recente Nvidia update is geweest of is het puur toeval.

**Edit**

Ik kreeg opeens ook problemen in Chrome met https sites en logins. Na wat proberen uiteindelijk Chrome eraf gehaald en problemen zijn opgelost. Fan slaat nauwelijks nog aan. Heb Firefox nu draaien dan maar.

[ Voor 35% gewijzigd door chowmonkey op 26-06-2015 12:51 . Reden: Oplossing gevonden voor issue ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
chowmonkey schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:45:
Heb nu 6 maanden een XPS 15 en sinds een week is de fan best heel vaak aan en ratelt dan soms ook. Best irritant. Kan het zijn dat het de meest recente Nvidia update is geweest of is het puur toeval.

**Edit**

Ik kreeg opeens ook problemen in Chrome met https sites en logins. Na wat proberen uiteindelijk Chrome eraf gehaald en problemen zijn opgelost. Fan slaat nauwelijks nog aan. Heb Firefox nu draaien dan maar.
Ik heb dit dus met de XPS 13, bijna nergens hoor ik de fan, maar zodra Chrome aangaat is het raak. Meteen fan aan. Als ik een YouTube filmpje kijk via Chrome gaat die zelfs op 100% staan blazen. Daarom gebruik ik nu IE. Maar hoop dat dit weel gefixt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
RonaldMuijs schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:43:
[...]

Ik heb dit dus met de XPS 13, bijna nergens hoor ik de fan, maar zodra Chrome aangaat is het raak. Meteen fan aan. Als ik een YouTube filmpje kijk via Chrome gaat die zelfs op 100% staan blazen. Daarom gebruik ik nu IE. Maar hoop dat dit weel gefixt gaat worden.
Ik heb even IE gebruikt maar deze gelegenheid gebruikt om ook maar weer eens Firefox te proberen. Die voelt vlotter aan. Dus daar blijf ik dan maar even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Lastig hoor. Ik kijk al een tijdje naar die prachtige XPS 13, maar je leest hier toch wel behoorlijk wat problemen. Je verwacht voor die flinke prijs toch wel veel kwaliteit en daar schort het nog wel wat aan heb ik het idee. Zijn er ook mensen die op en top tevreden zijn? Die het een heerlijke laptop vinden om mee te werken? Die nooit problemen hebben en er al maanden probleemloos mee werken? Hoewel het héél goed is om te kunnen lezen over mankementen, zijn de succesverhalen ook heel welkom.

Ik wil gaan voor de FHD 256GB 8GB denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 21:06

Snippertje

Light up your life

joblamie schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:31:
Lastig hoor. Ik kijk al een tijdje naar die prachtige XPS 13, maar je leest hier toch wel behoorlijk wat problemen. Je verwacht voor die flinke prijs toch wel veel kwaliteit en daar schort het nog wel wat aan heb ik het idee. Zijn er ook mensen die op en top tevreden zijn? Die het een heerlijke laptop vinden om mee te werken? Die nooit problemen hebben en er al maanden probleemloos mee werken? Hoewel het héél goed is om te kunnen lezen over mankementen, zijn de succesverhalen ook heel welkom.

Ik heb de FHD 256GB 8GB. Vergeet niet dat mensen met problemen eerder dingen zullen posten dan mensen die er probleemloos mee werken.

Ik heb er overigens mijn hele scriptie op getypt (20 duizend woorden, vandaag afgestudeerd met een 8 :+ ) en heb het ding nu bijna 2 maanden. Geen enkel probleem nog ondervonden. Zelfs de ventilator heb ik nog nooit horen blazen. Accutijd is echt top, heerlijk om niet na te hoeven denken over een stopcontact. Als ik dan een minpuntje moet noemen is het de helderheid van het scherm. Deze is buiten toch wel wat te laag om alles goed te kunnen zien. Maar dan heb je het dus wel over een zomerse dag.

Al met al ben ik 100% tevreden.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
joblamie schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:31:

Na mijn problemen ben ik nu heel erg tevreden. Ik heb de FHD 256GB 8GB (voor €900,- 8) _/-\o_ ). Ik hoor de fan bijna nooit en hij is dus eigenlijk onhoorbaar. Ik gebruik overigens Firefox.

[ Voor 29% gewijzigd door SpeedingWilly op 26-06-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34

bladebla

<Piéééép>

Precies wat joblamie zegt houdt mij ook nog tegen. Inderdaad worden slechtere ervaringen eerder gepost dan goede. Dan moet je inschatten, zonder het apparaat te bezitten, hoe groot het probleem is voor jezelf.

Waar ik nog mee zit:
- Is de pagina eerder genoemde SSD performance degradatie bij oudere bestanden nu een reproduceerbaar probleem? Met workarounds om dit tegen te gaan zou mij dit een naar gevoel geven.

- Is er sprake van een input lag bij gebruik van het touchpad of is dat opgelost?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederikd
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik bezit mijn qhd i7-5600u nu ook een aantal maanden.
Ik ervaar geen problemen op het gebied van hardware en koeling. Het enige wat bij mij niet lekker gaat is dat ik hem op werk aan een fhd scherm heb hangen en hij het pluggen niet goed handelt. Gevolg, schalingsprobleempjes tot een reboot of refresh.

Hele kleine lag op touchpad heb ik nog wel, maar heb er maar een enkele keer last van.
SSD degradatie heb ik een keer gemeten, maar toen leek alles in orde. Ik had geen score van het begin en mijn waarden lagen in de buurt van de hier geposte.

Ik denk dat het een heel mooi apparaat is waar een paar mindere exemplaren van zijn verkocht.

[ Voor 24% gewijzigd door diederikd op 26-06-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:59
bladebla schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:31:
Waar ik nog mee zit:
- Is de pagina eerder genoemde SSD performance degradatie bij oudere bestanden nu een reproduceerbaar probleem? Met workarounds om dit tegen te gaan zou mij dit een naar gevoel geven.

- Is er sprake van een input lag bij gebruik van het touchpad of is dat opgelost?
SSD degradatie is geen sprake meer van lijkt het, input lag na de laatste bios ook geen last meer van zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fms2754
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 12:52
Ik heb de FHD 256GB 8GB en 2 wel erg storende problemen. De fan slaat erg regelmatig en luidruchtig aan (mijn main browser is Chrome), zelfs na de bios update. Maar het ergste probleem heeft te maken met de wifi. Zodra ik mijn laptop afsluit en vervolgens de volgende dag of enkele uren later weer aanmaak, is de wifi connectie kapot. Hij vindt het netwerk wel maar kan er geen verbinding mee maken. En dat terwijl alle andere computers thuis geen enkel probleem vertonen. De enige oplossing is dan om de laptop weer uit te doen, de router aan en uit te zetten en dan weer opnieuw de laptop op te starten.
Dat is uiteraard erg vervelend en ik zal Dell maandag dan ook bellen. Want de router thuis kan ik wel re-setten maar wat als hij op andere openbare netwerken zoals school, starbucks, hotel ook deze kuren gaat vertonen? Dan is router re-setten geen optie! Heb de laptop overigens sinds 22 Juni.

Herkent iemand deze problemen, zo ja, wat was voor jou de fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-08 11:10
fms2754 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:39:
....

Jeetje dat klinkt als een heel vervelend probleem, ik heb toevallig ook sinds de 22e precies de zelfde setup. Al heb ik er gelijk een clean win 8 installatie op gezet. Daarna ook de bios update en dergelijke. Het enige probleem wat ik ondervind is de touchpad die af en toe gek doet (vooral scrollen, als ik bepaalde beweging maak kan ik een seconde of 5-10 niet meer met 2 vingers scrollen, dit merk ik met name in chrome). De fan heb ik nog nooit horen aanslaan en ik gebruik ook chrome, eigenlijk altijd wel met minimaal 15 tabs open (toevallig nu ook firefox met 20 tabs open ernaast, uTorrent draait en heb lightroom aanstaan en hij is fluister stil). Dus misschien dat een clean installatie helpt, was bij mij binnen een half uurtje gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Misschien handig om een inventaris te maken van wat je aan het doen bent en hoe warm je PC is op het moment dat de fan aanstaat.
Ik draai momenteel op netstroom en heb alleen Firefox open met 2 tabs en de fan blaast een beetje. Gemiddelde temperatuur rond de 50 C, best wel veel eigenlijk. Nou heb ik hem wel op schoot en niet op een tafel, maar dat zou minder moeten zijn.

Ik check met CPUID HWMonitor.

EDIT: hm, trek net de netstroom er uit, binnen een minuut stil. Temperatuur klimt zelfs naar de 55C zonder fan.

Eens kijken in de energie instellingen, zou het echt zo makkelijk zijn?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ypn1uxX.png
Gelukkig slaat hij nog steeds aan als het nodig is, bij gamen e.d.

[ Voor 29% gewijzigd door Titus op 27-06-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
@iTitus 50 graden met alleen twee tabs in firefox open? Dat lijkt mij echt behoorlijk warm. Ik tel momenteel 17 tabs in chrome en 9 in firefox, daarnaast is windows update ergens mee bezig.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iV1TOME.jpg

Edit; Hmm al zit hij nu wel rond de 55 graden.

[ Voor 9% gewijzigd door Aperture op 27-06-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:12

oCe

aka Dookie.

Ik heb de FHD 256GB 8GB en 2 wel erg storende problemen. De fan slaat erg regelmatig en luidruchtig aan (mijn main browser is Chrome), zelfs na de bios update. Maar het ergste probleem heeft te maken met de wifi. Zodra ik mijn laptop afsluit en vervolgens de volgende dag of enkele uren later weer aanmaak, is de wifi connectie kapot. Hij vindt het netwerk wel maar kan er geen verbinding mee maken. En dat terwijl alle andere computers thuis geen enkel probleem vertonen. De enige oplossing is dan om de laptop weer uit te doen, de router aan en uit te zetten en dan weer opnieuw de laptop op te starten.
Dat is uiteraard erg vervelend en ik zal Dell maandag dan ook bellen. Want de router thuis kan ik wel re-setten maar wat als hij op andere openbare netwerken zoals school, starbucks, hotel ook deze kuren gaat vertonen? Dan is router re-setten geen optie! Heb de laptop overigens sinds 22 Juni.

Update van de WLAN/BT driver geïnstalleerd vanaf de Dell-site? Ik meen me iets te herinneren uit de Anandtech-review dat dit probleem in sommige gevallen met de oudere drivers voor kon komen en met de update opgelost zou moeten zijn.

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
50 of 55 graden is helemaal niet warm. De cpu kan het dubbele hebben. Tegenwoordig wordt de koeling afgesteld op zo geruisloos mogelijk werken. Het alternatief is dat je koeler gaat draaien als een malle omdat je de temp onder de 35 graden wilt houden. Dan wordt je gek van de herrie en je schiet er niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fms2754
oCe schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:56:
[...]

Update van de WLAN/BT driver geïnstalleerd vanaf de Dell-site? Ik meen me iets te herinneren uit de Anandtech-review dat dit probleem in sommige gevallen met de oudere drivers voor kon komen en met de update opgelost zou moeten zijn.
Ik ben nu in die lijst maar ik zie 3 drivers staan

Intel PROSet/Wireless Bluetooth LEGUI Driver

Intel Dual Band Wireless-AC 7265 Driver

Broadcom Wireless- DW1560 Driver

Ik heb geen idee welke ik nodig heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Ik heb het 250GB SSD, FHD, 8Gb model en deze heeft de broadcom wifi adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

fms2754 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:35:
[...]

Ik ben nu in die lijst maar ik zie 3 drivers staan

Intel PROSet/Wireless Bluetooth LEGUI Driver

Intel Dual Band Wireless-AC 7265 Driver

Broadcom Wireless- DW1560 Driver

Ik heb geen idee welke ik nodig heb....
Als het goed is de Broadcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fms2754
oCe schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 22:26:
[...]

Als het goed is de Broadcom.
Updaten heeft helaas niet geholpen. Ik blijf hetzelfde behouden, ook als de computer uit de slaapstand komt. Ontzettend storend. Dit heb ik zelf met low end laptops nog nooit gehad.
Ik kwam toevallig een user tegen met hetzelfde probleem online maar ik kan helaas niet alle suggesties van Dell testen. Ze willen eerst weten of het aan de router kan liggen vanwege bv verouderde firmware maar mijn router heeft in Feb nog een firmware update gehad. De laatste test was om dan even all de security instellingen van de router weg te halen en dan te testen of de XPS connectie constant blijft. Dat zou dan duiden op een software/security settings issue ipv een hardware issue. Dit laatste kan ik helaas nog niet doen want ik ben het wachtwoord om in te loggen op mijn router vergeten. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Gebruikers van de XPS 13 2015 met touchscreen, in hoeverre gebruiken jullie touch ook echt actief?

Ik zit nog te twijfelen tussen het 4K touch en 1080p non-touch model. Als ik die verhalen zo lees over slechte scaling in Windows 8.1 denk ik dat 1080p de veiligste optie is voor nu. Ik vraag me alleen af of ik daar later geen spijt van ga krijgen, zeker gezien de geruchten dat scaling weer beter wordt in Windows 10 :?

De laptop zal voornamelijk worden gebruikt voor het maken van notities, met af en toe wat lichte developmenttaken en wat grafisch (Photoshop, Illustrator) werk.

Graag hoor ik de ervaringen uit beide kampen; waarom ben je voor dat model gegaan, wat voor overwegingen gingen eraan vooraf, hoe bevalt je keuze nu?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

fms2754 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:29:
[...]

Updaten heeft helaas niet geholpen. Ik blijf hetzelfde behouden, ook als de computer uit de slaapstand komt. Ontzettend storend. Dit heb ik zelf met low end laptops nog nooit gehad.
Ik kwam toevallig een user tegen met hetzelfde probleem online maar ik kan helaas niet alle suggesties van Dell testen. Ze willen eerst weten of het aan de router kan liggen vanwege bv verouderde firmware maar mijn router heeft in Feb nog een firmware update gehad. De laatste test was om dan even all de security instellingen van de router weg te halen en dan te testen of de XPS connectie constant blijft. Dat zou dan duiden op een software/security settings issue ipv een hardware issue. Dit laatste kan ik helaas nog niet doen want ik ben het wachtwoord om in te loggen op mijn router vergeten. Zucht.
Tsja, vervelend maar ook nooit helemaal uit te sluiten. De gigantische hoeveelheid combinaties aan hardware, software en instellingen kan voor onverwachte (combinatie- of compatibiliteits)problemen zorgen. Ligt dat aan de Dell? Wellicht. Misschien ook wel aan de router of instellingen. Heb zelf op geen enkel netwerk een probleem gehad met de mijne. Lastig... In het uiterste geval zou je kunnen overwegen om de ingebouwde WLAN-adapter te vervangen door bv een Intel. Dat is prima te doen en kan/mag gewoon met standaard componenten. Test op voorhand bv eens met een USB WLAN-adapter om te kijken of het dan wel goed gaat. Sluit je in ieder geval het één en ander mee uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

donny007 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:03:
Gebruikers van de XPS 13 2015 met touchscreen, in hoeverre gebruiken jullie touch ook echt actief?

Ik zit nog te twijfelen tussen het 4K touch en 1080p non-touch model. Als ik die verhalen zo lees over slechte scaling in Windows 8.1 denk ik dat 1080p de veiligste optie is voor nu. Ik vraag me alleen af of ik daar later geen spijt van ga krijgen, zeker gezien de geruchten dat scaling weer beter wordt in Windows 10 :?

De laptop zal voornamelijk worden gebruikt voor het maken van notities, met af en toe wat lichte developmenttaken en wat grafisch (Photoshop, Illustrator) werk.

Graag hoor ik de ervaringen uit beide kampen; waarom ben je voor dat model gegaan, wat voor overwegingen gingen eraan vooraf, hoe bevalt je keuze nu?
Ik heb voor de XPS 13 FHD een Asus UX306 QHD gehad. Prachtig scherm dat QHD maar eigenlijk best wel overkill. Op dit formaat is FHD ook mooi scherp. Verschil zit hem tussen net of niet zichtbare pixels en bij niet schalende apps tussen klein of te klein. Samen met de aanzienlijk mindere accuduur van de QHD was het voor mij vrij snel duidelijk dat FHD mijn voorkeur had.

Touchscreen gebruik ik compleet niet op een laptop en vind het matte scherm veel prettiger in gebruik dan een glanzend exemplaar (bij touch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
... Maar het ergste probleem heeft te maken met de wifi. Zodra ik mijn laptop afsluit en vervolgens de volgende dag of enkele uren later weer aanmaak, is de wifi connectie kapot. Hij vindt het netwerk wel maar kan er geen verbinding mee maken. En dat terwijl alle andere computers thuis geen enkel probleem vertonen. De enige oplossing is dan om de laptop weer uit te doen, de router aan en uit te zetten en dan weer opnieuw de laptop op te starten.

Ik heb zojuist gemerkt dat mijn Dell XPS 13 (ook de FHD 256GB 8GB) mijn router laat crashen als ik via Wifi (grote) bestanden download van mijn Nas. De router (D-Link DIR665) opnieuw opstarten helpt, maar ik vraag me ook af of dit probleem ook optreedt als ik op andere (openbare) netwerken vervindt. Hier heb ik nog geen ervaringen mee omdat ik de laptop alleen nog maar thuis gebruikt heb.

Update:
Als ik (grote) bestanden download van mijn NAS kan ik op mijn andere vaste PC niet meer internetten. Zodra ik stop met downloaden op de Dell XPS 13 wel weer.

Ik ga er binnenkort een Intel Dual Band Wireless-AC 7260 inzetten. Dat kan ik nu nog niet omdat ik niet de juiste schroevendraaier heb om mijn Dell open te maken. :X

[ Voor 16% gewijzigd door SpeedingWilly op 28-06-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus

voor mij moest de XPS13 licht zijn en lang meegaan op een accu.
De 1080p is 20 gram lichter(geen verschil dus), maar gaat 4 uur langer mee. Hele duidelijke keuze dus.
Overigens haat ik glossy schermen en is mat zo veel mooier en handiger.

Tot slot, ik gebruik touch toch niet, je moet veel verder met je hand om het scherm te raken, het wordt vies, en wat ga je nou echt doen met touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024

Nadelen van de QHD voor mij zijn glanzend scherm, accuduur, scaling en prijs. Daarnaast werkt het touchpad eigenlijk als een klein touchscreen zonder dat je scherm vies wordt en je lamme armen krijgt. Mijn idee was dat als ik echt touch nodig heb dat ik dan een goedkope Windows tablet erbij neem; er moeten er straks zat uitkomen met Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Een vraag over die automatische helderheid die je niet kan uitzetten: Ik was hier nogal bang voor, maar nu ik de laptop heb sinds een week heb ik het fenomeen nog niet gezien. Hoe manifesteert zich dat eigenlijk, als in hoe kan ik het duidelijk oproepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 00:57
theMob schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:35:
[...]

Nadelen van de QHD voor mij zijn glanzend scherm, accuduur, scaling en prijs. Daarnaast werkt het touchpad eigenlijk als een klein touchscreen zonder dat je scherm vies wordt en je lamme armen krijgt. Mijn idee was dat als ik echt touch nodig heb dat ik dan een goedkope Windows tablet erbij neem; er moeten er straks zat uitkomen met Windows 10.
ik heb sinds begin februari de qhd versie. ik vind het vooral fijn om veel werkruimte te hebben als ik dat nodig heb. ik gebruik regelmatig photoshop en de extra details zijn daarmee ook fijn. ik had niet verwacht dat ik het touchscreen zou gebruiken. maar vooral de pdf app van microsoft werkt erg goed met touch. je kan bijvoorbeeld makkelijk met je vingers pinch to zoomen en uitzoomen zodat je een overzicht hebt van al je bladzijdes. dit kan waarschijnlijk ook wel met touchpad maar het voelt heel natuurlijk om uit te zoomen van een pdf en dan een andere pagina aan te tikken. accuduur is zeker een stuk minder. ik red gemiddeld 6 uur. waarvan 3 uur lang virtual machines en de rest word excel en chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:37

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik zit op dit moment te twijfelen tussen de XPS13 FHD en de XPS15. Puur op specs zou ik de laatste nemen, 16GB RAM is toch eigenlijk wel veel fijner werken dan 8GB. Ook een grotere SSD is zeker een pluspunt.
Maar ik las over allerlei problemen met de XPS15? Zijn die er nog? En hoe goed houdt de accu het uit met het 4K-scherm vergeleken bij de XPS13 (met FHD)? Heeft de XPS15 ook de wifi-problemen die ik van de XPS13 lees? En hoe mobiel is de XPS15? Is 'ie enorm log/zwaar of valt dat enorm mee?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
iTitus schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 14:51:
EDIT: hm, trek net de netstroom er uit, binnen een minuut stil. Temperatuur klimt zelfs naar de 55C zonder fan.

Eens kijken in de energie instellingen, zou het echt zo makkelijk zijn?
[afbeelding]
Gelukkig slaat hij nog steeds aan als het nodig is, bij gamen e.d.
Net in firefox twitch aan het kijken, 60 graden en fan hard aan terwijl hij ingeplugt was.
Power eruit, drop naar 55 en fan uit.

Toch nog maar eens een keer naar de power options aan het kijken, maar ik kom zoveel dingen tegen waar ik eigenlijk niets van snap, bijv Intel CPPC Energy Efficiency settings, ik gok dat daar veel winst te behalen valt. Maar kan er vrij weinig over vinden wat het precies doet.
Verder evt nog Intel Graphics, maar die valt wel mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
theMob schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:37:
Een vraag over die automatische helderheid die je niet kan uitzetten: Ik was hier nogal bang voor, maar nu ik de laptop heb sinds een week heb ik het fenomeen nog niet gezien. Hoe manifesteert zich dat eigenlijk, als in hoe kan ik het duidelijk oproepen?
OK, laat maar, gevonden. Wel een erg merkwaardige 'feature'; hoop dat ze hier nog wat aan doen maar dat zal wel niet als het nu nog niet gebeurd is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fms2754
SpeedingWilly schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:08:
[...]

Ik heb zojuist gemerkt dat mijn Dell XPS 13 (ook de FHD 256GB 8GB) mijn router laat crashen als ik via Wifi (grote) bestanden download van mijn Nas. De router (D-Link DIR665) opnieuw opstarten helpt, maar ik vraag me ook af of dit probleem ook optreedt als ik op andere (openbare) netwerken vervindt. Hier heb ik nog geen ervaringen mee omdat ik de laptop alleen nog maar thuis gebruikt heb.

Update:
Als ik (grote) bestanden download van mijn NAS kan ik op mijn andere vaste PC niet meer internetten. Zodra ik stop met downloaden op de Dell XPS 13 wel weer.

Ik ga er binnenkort een Intel Dual Band Wireless-AC 7260 inzetten. Dat kan ik nu nog niet omdat ik niet de juiste schroevendraaier heb om mijn Dell open te maken. :X
Ik ben helemaal niet technisch dus durf dat eigenlijk niet zelf te doen. Bovendien vind ik dat Dell dit eigenlijk zelf zou moeten bekostigen, ook al is 25 euro niet veel. Ben wel benieuwd of dit jouw problemen oplost. Laat je het even weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
fms2754 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:18:
Ik ben helemaal niet technisch dus durf dat eigenlijk niet zelf te doen. Bovendien vind ik dat Dell dit eigenlijk zelf zou moeten bekostigen, ook al is 25 euro niet veel. Ben wel benieuwd of dit jouw problemen oplost. Laat je het even weten?
Als ik zijn problemen zo lees dan lijkt me dat iets heel anders. Een router die crashed is simpelweg brak, of de client moet iets heel geks doen.

Neemt niet weg dat een andere WiFi-adapter zou kunnen helpen. Zou dan overigens de AC7265 kopen als je die weet te vinden, is de geupdate versie van de AC7260. Of het in de praktijk uitmaakt, geen idee ;)
iTitus schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:07:
Net in firefox twitch aan het kijken, 60 graden en fan hard aan terwijl hij ingeplugt was.
Power eruit, drop naar 55 en fan uit.
Ja, als 'ie aan het bijladen is slaat de fan regelmatig aan. Lijkt me een gevolg van het feit dat de accu warm wordt, heb ik onder Linux ook 'last' van (en verder kan ik weinig aan de power settings doen, dat is allemaal BIOS/UEFI managed).
theMob schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:28:
OK, laat maar, gevonden. Wel een erg merkwaardige 'feature'; hoop dat ze hier nog wat aan doen maar dat zal wel niet als het nu nog niet gebeurd is :(
Zo merkwaardig is het toch niet? 'Er wat aan doen' laat het klinken alsof het een objectief gebrek is, terwijl het een tradeoff betreft waar 99% van de gebruikers juist blij mee is (accuduur).

Nu zou een configuration switch ook niet zo veel moeite moeten zijn, maar echt rendabel is het waarschijnlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08

Voor mijn was de keuze makkelijk, de QHD, Ik begrijp de voorkeur voor de mindere FHD versie hier - buiten het prijsverschil - niet zo erg .. De accuduur is met ca 5 uur ruim voldoende. De I7 cpu is erg rap. Touch is erg handig, ik zou niet meer zonder kunnen. Glanzend scherm, valt reuze mee, voorheen had ik altij laptops met een mat scherm. btw Apple laptops hebben ook een glanzend scherm!!! Scaling , tja met oudere software zoals winamp heb ik er last van, de meer recente software kunnen hier goed mee omgaan. last bus not least. De QHD is zo enorm scherp, alsof je drukwerk leest. Het is iedere dag op kantoor weer wennen achter een normaal scherm, alsof de pixels op je af komen.

Je wil er mee photoshoppen, dan is er maar 1 keus, de QHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Thralas schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:53:
[...]
Zo merkwaardig is het toch niet? 'Er wat aan doen' laat het klinken alsof het een objectief gebrek is, terwijl het een tradeoff betreft waar 99% van de gebruikers juist blij mee is (accuduur).

Nu zou een configuration switch ook niet zo veel moeite moeten zijn, maar echt rendabel is het waarschijnlijk ook niet.
Tja, als je de laptop voor tekstverwerken of surfen gebruikt is het niet zo'n probleem. Er zijn echter ook mensen die hem voor beeldbewerking gebruiken, volgens mij toch wel wat meer dan 1%, en voor die is het een ander verhaal. Het is gewoon wrang dat ze de ideale fotografen-laptop maken (licht, mat IPS scherm, snel genoeg, toetsenbord verlichting) en dan met de helderheid van het scherm gaan lopen klooien. Prima dat je dat inbouwt voor de typers en surfers, maar maak het dan uitschakelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
fms2754 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:18:
[...]
Ik heb de laptop gisteren opengeschroeft (nadat ik een Torx T5 schroevendraaier gekocht had). Ik had nog een Intel AC 7260 kaartje liggen. Dat bleek dus niet te passen, want dat kaartje heeft een (bredere) PCI-e interface, en het kaartje wat in de XPS 13 zit een M.2 interface.

Ik twijfel nog of ik een nieuw Wifi kaartje ga kopen of mijn router ga upgraden. Mijn router heeft geen 5GHz, dus ik kan nu niet via Wifi 802.11ac verbinden.

Het openmaken is prima te doen als je een beetje handig bent (zie ook https://nl.ifixit.com/Teardown/Dell+XPS+13+Teardown/36157)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
SpeedingWilly schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:18:
[...]
Ik twijfel nog of ik een nieuw Wifi kaartje ga kopen of mijn router ga upgraden. Mijn router heeft geen 5GHz, dus ik kan nu niet via Wifi 802.11ac verbinden.
Waarschijnlijk heb ik een stuk tekst gemist. Waar loop je tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Daan87423 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:53:
[...]
Waarschijnlijk heb ik een stuk tekst gemist. Waar loop je tegenaan?
Ik heb gereageerd op de post van fms2754, die de volgende problemen heeft:

... Maar het ergste probleem heeft te maken met de wifi. Zodra ik mijn laptop afsluit en vervolgens de volgende dag of enkele uren later weer aanmaak, is de wifi connectie kapot. Hij vindt het netwerk wel maar kan er geen verbinding mee maken. En dat terwijl alle andere computers thuis geen enkel probleem vertonen. De enige oplossing is dan om de laptop weer uit te doen, de router aan en uit te zetten en dan weer opnieuw de laptop op te starten.

Ik heb het volgende probleem met de Broadcom WiFi module (gisteren ontdekt):

...Ik heb gemerkt dat mijn Dell XPS 13 (ook de FHD 256GB 8GB) mijn router soms laat crashen als ik via Wifi (grote) bestanden download van mijn Nas. De router (D-Link DIR665) opnieuw opstarten helpt, maar ik vraag me ook af of dit probleem ook optreedt als ik op andere (openbare) netwerken verbindt. Hier heb ik nog geen ervaringen mee omdat ik de laptop alleen nog maar thuis gebruikt heb.
De router crasht soms, maar wat ik ook merk is het volgende:
Als ik (grote) bestanden download van mijn NAS kan ik op mijn andere vaste PC niet meer internetten. Zodra ik stop met downloaden op de Dell XPS 13 lukt dit wel weer.

Het kan natuurlijk een probleem met mijn router zijn, maar ik heb dit nog nooit gemerkt met andere apparaten. En aangezien de Dell deze problemen initieert, verdenk ik dus de WiFi module.

Ik zit erover te denken om er een Intel AC 7265 module in te zetten. Upgraden van mijn (oude) router is ook een optie, omdat ik nu niet met 5GH kan verbinden, omdat mijn DIR655 dit niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Ik had hetzelfde probleem met mijn wifi bij mijn xps15z. Wanneer ik uit hibernate mode kwam, klapte de router er gewoon uit. Had het zelfs met verschillende routers. Heb toen besloten 'automatisch connectie maken' uit te zetten in de wifi-settings.

Heb de xps13 pas sinds gisteren, dus weet niet of ik hiermee ook hetzelfde probleem heb.

Edit: Heb er geen last van met mijn xps13

[ Voor 6% gewijzigd door x-man op 30-06-2015 16:15 . Reden: update ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fms2754
x-man schreef op maandag 29 juni 2015 @ 18:40:
Ik had hetzelfde probleem met mijn wifi bij mijn xps15z. Wanneer ik uit hibernate mode kwam, klapte de router er gewoon uit. Had het zelfs met verschillende routers. Heb toen besloten 'automatisch connectie maken' uit te zetten in de wifi-settings.

Heb de xps13 pas sinds gisteren, dus weet niet of ik hiermee ook hetzelfde probleem heb.
Is er een algemene instelling om dit uit te zetten voor alle netwerken of heb je dat vinkje alleen uitgezet bij je thuis netwerk?
En heeft dat geholpen met je wifi problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Nee alleen gedaan bij desbetreffende thuisnetwerk. Het is wel irritant, want ik moet elke keer handmatig connecten. Maarja beter dan dat ik handmatig de router moest resetten.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:18

freshy98

Atari

Sinds een maand heb ik ook een XPS 13 met i7, QHD+ en 512GB SSD.
Vrijwel meteen Windows 10 er op gezet, en werkt allemaal erg prettig op wat kleine dingen na.

Wat mij eigenlijk als enige echt irriteert is een "coil whine" (denk ik) zodra ik ook maar iets grafisch doe.
Daarmee bedoel ik scrollen op een webpagina bijvoorbeeld. Verdomd irritant piep geluid hoor ik dan.

Loont het de moeite om hier contact over op te nemen met de klantenservice van Dell, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freshy98 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:25:
Sinds een maand heb ik ook een XPS 13 met i7, QHD+ en 512GB SSD.
Vrijwel meteen Windows 10 er op gezet, en werkt allemaal erg prettig op wat kleine dingen na.

Wat mij eigenlijk als enige echt irriteert is een "coil whine" (denk ik) zodra ik ook maar iets grafisch doe.
Daarmee bedoel ik scrollen op een webpagina bijvoorbeeld. Verdomd irritant piep geluid hoor ik dan.

Loont het de moeite om hier contact over op te nemen met de klantenservice van Dell, of niet?
Ik weet niet of je het nieuwe model hebt, maar ik heb twee oude modellen gehad en beide geretourneerd. Binnen twee weken mag je volgens wet kopen op afstand zonder opgaaf van reden retourneren. En zeker als het product niet goed is. Het web en de Dell forums staan vol met dit gezeik van Coilwhine. Ik zeg ondeugdelijk product...dus hoppa retour. p.s. een nieuwe zal dit gezeik ook hebben.

Google maar eens op Coilwhine dell xps.
http://en.community.dell....5?pi239031352=47#20684767

Inmiddels heb ik iedere dag plezier van mijn macbook air.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:10:
[...]

Ik weet niet of je het nieuwe model hebt, maar ik heb twee oude modellen gehad en beide geretourneerd. Binnen twee weken mag je volgens wet kopen op afstand zonder opgaaf van reden retourneren. En zeker als het product niet goed is. Het web en de Dell forums staan vol met dit gezeik van Coilwhine. Ik zeg ondeugdelijk product...dus hoppa retour. p.s. een nieuwe zal dit gezeik ook hebben.

Google maar eens op Coilwhine dell xps.
http://en.community.dell....5?pi239031352=47#20684767

Inmiddels heb ik iedere dag plezier van mijn macbook air.
Ik heb het 2015 model. Wilde die juist om de dunne randen en daardoor geringe omvang.
MacBook Air was de tweede keus, maar die heeft nog van die brede randen.
En hoe ik thuis bezig ben is het handiger om een Windows laptop te hebben, dan een laptop waarin ik een VM moet draaien om alles te doen wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freshy98 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:20:
[...]

Ik heb het 2015 model. Wilde die juist om de dunne randen en daardoor geringe omvang.
MacBook Air was de tweede keus, maar die heeft nog van die brede randen.
En hoe ik thuis bezig ben is het handiger om een Windows laptop te hebben, dan een laptop waarin ik een VM moet draaien om alles te doen wat ik wil.
Ja jammer van dat geluid, verder is het super mooi ding. Schijnt dat een usb stick het geluid weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:51:
[...]

Ja jammer van dat geluid, verder is het super mooi ding. Schijnt dat een usb stick het geluid weghaalt.
Is mij nog niet opgevallen, maar heb er ook niet opgelet.
Een USB receiver voor een muis helpt er iig niet tegen.

Het is idd een super mooi ding, al valt mij wel op dat de touchpad erg snel wazig word.
Kom even niet op de juiste bewoording. Zelfde geld voor de spatie balk.
Misschien maar eens wat schoonmaken met glassex ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Zelf geen coilwhine opgemerkt op m'n XPS13 2015 FHD. Misschien toch exemplarisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ik heb ook geen last van coil whine of zelf luide fans. Ook niet met dit warme weer.

Ik heb wel de BIOS update uitgevoerd en Linux kernel 4.0 gepatched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Heeft een van jullie dit ook een keer gehad?
Ik zit lekker een beetje te gamen, oplader erin, want anders dan valt mijn XPS zo uit. En op een gegeven moment is de batterij low. Huh? Ik kijk naar de stekker, ja die zit er in, maar het lampje van de stekker brandt niet, terwijl hij dat WEL deed toen ik hem erin stopte. De stekker doos is niet verplaatst en alles zit er nog goed in, Even de euro next uit de adapter en er weer in, tada hij laadt weer op.

Wordt de adapter te warm dat hij zichzelf uitschakelt of wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
Dell Xps 13 met FHD scherm heeft een "kapotte pixel" die altijd groen is... irritant. Volgens de website doen ze enkel met premium pixel service het scherm vervangen bij 1 pixel defect.. Wat nu? Ik kan hem ook retourneren, maar dan zit ik weer zonder laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
brammetje1994 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:08:
Dell Xps 13 met FHD scherm heeft een "kapotte pixel" die altijd groen is... irritant. Volgens de website doen ze enkel met premium pixel service het scherm vervangen bij 1 pixel defect.. Wat nu? Ik kan hem ook retourneren, maar dan zit ik weer zonder laptop.
Aai dat is een lastige beslissing, gaat er weer een flinke tijd overheen dell kennende..Ik zou het persoonlijk alleen doen als hij op een opvallende plaats zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Laatst online: 19-08 11:32
brammetje1994 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:08:
Ik heb er ook een op mijn Sony televisie (vorig jaar gekocht). Zo'n pixel zie je alleen zitten als je er op let. Na een week kijk je erover heen. Mocht je je er echt aan storen, dan zou ik hem alsnog terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
Wow. Tot mijn verbazing: Ik gaf aan via de chat dat ik hem anders ging retourneren, hij zei een moment. Vervolgens ging hij het overleggen met zijn supervisor en die zei: Laat hem maar repareren. Dus nu komt er volgende week een Dell mannetje om de laptop te maken. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
brammetje1994 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:39:
Wow. Tot mijn verbazing: Ik gaf aan via de chat dat ik hem anders ging retourneren, hij zei een moment. Vervolgens ging hij het overleggen met zijn supervisor en die zei: Laat hem maar repareren. Dus nu komt er volgende week een Dell mannetje om de laptop te maken. Super!
Buitengewoon goed geregeld. Zo'n pixel is immers toch altijd wel heel vervelend als je eenmaal weet waar ie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
brammetje1994 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:39:
Volgens mij krijg je dan een andere laptop. Het scherm vervangen is bijna onmogelijk. Of misschien vervangen ze de klep met het scherm in z'n geheel. Of ze zetten je SSD over in een andere laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ranja3000 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:11:
De XPS13 ziet er erg mooi uit. Ik hoop dat ze de XPS15 een zelfde soort update geven, incl in een infinity display in een 14 inch behuizing. Dat zou een perfecte vervanger zijn voor mijn xps studio 16.

Dan kiezen tussen een hoge resolutie of mat scherm. Een combinatie van die 2 zal wel niet komen ben ik bang.
Ze hebben op computex een XPS 15 met infinity display laten zien, dus die komt er zeker :)
Ben er zelf ook erg naar aan het uitkijken.
Ze gaan hem wss samen met windows 10 lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blune
  • Laatst online: 15:04
Ik heb nu de FHD met i7-5600u en 8 gb ram. Maar ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo snel. Ik kom van een oude Dell met i3 en 4gb ram, waar ik zelf nog een keer een SSD in heb gezet. Dus ik had eigenlijk verwacht dat dit apparaat zou vliegen vergeleken met die. Maar dat valt eigenlijk best tegen. Hij start wel rete snel op. En met veel programma's open gaat ie geen geheugen staan swappen. Maar toch regelmatig nog dat iets ff blijft hangen ofzo. Of toch nog ff wat tijd kost.

Heb ik nou te hoge verwachtingen? Of komt het door al die Dell software die er nog op staat...? Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Bedankt voor jullie eerdere reacties, ik ben toch voor de XPS 13 met Core i5, Full HD scherm, 8GB geheugen en 256GB SSD gegaan. Inclusief 2y NBD met Premium Phone Support, 2y Accidental Damage Protection en een Dell Premiere hoes. Voor het gemak ook maar meteen een tweede voedingsadapter besteld.

Het matte scherm en de langere accuduur wegen voor mij toch zwaarder dan het touchscreen en de hoge resolutie. Ik ben benieuwd naar de notebook, de levertijd moet ik nog even afwachten.

Via het Dell VIP e-mailadres heb ik als student nog 10% korting kunnen krijgen op de order, dat scheelt toch weer €150.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Ik merk iets vreemds. De laatste tijd heb ik opeens maar 4 uur batterijtijd met uitsluitend surfen (geen filmpjes) en hierbij lijkt het niet uit te maken of ik het scherm vol of gedimd gebruik. Wat ik veranderd heb is de grafische driver, heb die van Intel geïnstalleerd, en ik ben van BIOS 003 naar 004 gegaan. Eerder had ik waardes van rond de 9 uur.

Iemand anders hetzelfde gemerkt en kan ik op de een of andere manier weer terug gaan naar BIOS 003 om te proberen of dat mijn batterijtijd weer terugbrengt naar 9 uur? Had er eigenlijk geen problemen mee.

Het gaat om een i5/FHD/256/8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Bios A04 en recentste Intel driver hier met uitstekende accuduur. Verwacht niet dat het daar aan ligt. Geen proces gezien in taakbeheer dat de resources opsnoept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Inderdaad, qDSLRdashboard (ca. 30% processor) was nog in de achtergrond actief nadat het gecrashed was en ook Waves MaxxAudio Service Application van Realtek stond aan (via de geluidsrecorder waarmee ik gespeeld heb?) en neemt ca 30%. Processor stond dus continue op 60% te blazen.

Heb ze beide gekilled en zit nu op 3% en de batterij op 35% - 3 uur en 45 minuten, dus ca. 11 uur als-ie vol is.

Bedankt voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Ik heb een topic geopend op het Dell forum over het probleem met Waves MaxxAudio. Helaas nog geen oplossing... http://en.community.dell..../3517/p/19637126/20781467

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
laptop is inmiddels weer 2 dagen terug..

waar ik me aan erger is het feit dat tijdens een youtube filmpje de fan van de laptop keihard gaat blazen, dit is hetzelfde tijdens het kijken van een stream via twitch.

de laptop wordt dan gewoon 80 graden.

iemand anders met dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Heb ervoor gekozen tot augustus / september te wachten vanwege mogelijke nieuwe releases.
Tevens met de hoop dat de huidige zwaktes / bugs dan adequaat aangepakt zijn, maar ook met name dat met de hoop dat USB-c dan geimplementeerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Justin_ schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:47:
Heb ervoor gekozen tot augustus / september te wachten vanwege mogelijke nieuwe releases.
Tevens met de hoop dat de huidige zwaktes / bugs dan adequaat aangepakt zijn, maar ook met name dat met de hoop dat USB-c dan geimplementeerd is...
Een update naar Windows 10 zal er zeker inzitten. De hardware (mobo -> USB 3.1) zeker niet (lijkt mij ING). Dan moet je op de volgende XPS 13 wachten in 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
kevintjeb schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:09:
laptop is inmiddels weer 2 dagen terug..

waar ik me aan erger is het feit dat tijdens een youtube filmpje de fan van de laptop keihard gaat blazen, dit is hetzelfde tijdens het kijken van een stream via twitch.

de laptop wordt dan gewoon 80 graden.

iemand anders met dezelfde problemen?
Gebruik je toevallig Google Chrome? Ik had het ook bij Chrome. Gebruik nu firefox en is niks an de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb nu een weekje mijn XPS13 maar heb soms dat mijn toetsenbord dubbel aanslagen registreert op 1 toets, erg irritant. Herkent iemand dit probleem?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:01:
Ik heb nu een weekje mijn XPS13 maar heb soms dat mijn toetsenbord dubbel aanslagen registreert op 1 toets, erg irritant. Herkent iemand dit probleem?
Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Ervaringen en discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ik merk een net ander probleem met WiFi sinds een paar dagen(ik verdenk overrigens voornamelijk mijn router).
Als ik mijn PC boot dan heb ik geen verbinding omdat hij mijn 5Ghz netwerk niet ziet. Zodra ik handmatig verbinding maak met mijn 2.4Ghz netwerk van dezelfde router, zie ik mijn 5Ghz opeens instant wel, en kan ik daar verbinding mee maken.

Eerst had ik van 5Ghz kanaal geswitched(origineel 149) en toen leek ik het hele netwerk niet meer te vinden, dus toen had ik hem maar weer teug gezet naar een ander kanaal(153).
Ga nu eerst maar weer eens terug naar 149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Aparaat beheer, rechtermuisknop op Dell AC en deinstall lijkt het probleem verholpen te hebben én de verbindingssnelheid van 400 Mbits naar 886 Mbits verhoogd te hebben |:(
Windows heeft namelijk automatisch zijn eigen drivers gepakt ipv de dell drivers.
Instant win.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik heb de Dell XPS 13 nu een weekje in huis en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Ik heb het Core i5 FHD/8GB/256GB model en deze voelt flink sneller aan dan mijn voorgaande laptop, een Lenovo Yoga 11s met Core i3 1366x768 touchpanel met 4GB RAM en 128GB SSD.

De laptop ontving ik overigens binnen 6 kalenderdagen na bestelling, met daarbij inbegrepen een weekend. Dat viel me 100% mee, ik had gerekend op een maand met uiteraard hoop op minder. Maar hem al na 6 dagen ontvangen was een complete en aangename verrassing.

Het InfinityDisplay met extreem smalle bezels is natuurlijk fantastisch en de eyecatcher van deze laptop. Hoewel het display aanzienlijk minder spiegelt dan het glimmende scherm van mijn Lenovo, moet wel gezegd worden dat ook een mat scherm bij veel licht soms nog steeds irritant kan werken, zelfs binnen als je dichtbij een raam zit. Maar het is nog altijd (veel) beter dan een glimmend scherm natuurlijk, verwacht er alleen geen wonderen van. Daarnaast moet ik zo nu en dan nog écht wennen dat ik geen touchscreen meer heb. Dat gebruikte ik vrijwel alleen om te scrollen op websites, maar dat werkte zodanig fijn (en veel fijner dan via de scrollbar of het touchpad) dat ik dat nu toch wel mis. Ik hoop dat het een kwestie van gewenning is en dat ik het over niet al te lange tijd niet meer mis.

Ik herken me gelukkig in geen enkele van de hardware issues die ik hier heb gelezen. De laptop heeft vrijwel geen last van backlight bleeding, heeft geen dode pixels, is het meeste van de tijd geruisloos (ik gebruik Internet Explorer), af en toe slaat de fan natuurlijk wel aan bij zwaardere toepassingen, maar ik vind het geluid dat ie produceert meer dan acceptabel. De touchpad werkt perfect en heeft geen enkele vertraging er in zitten. Ik was bang een minder touchpad te krijgen dan mijn Lenovo, maar ze zitten op gelijk niveau en werken beide heerlijk. Ook dubbele toetsaanslagen heb ik gelukkig niet mogen ervaren.

Alles bij elkaar ben ik zeer tevreden met de laptop, maar blijf ik het wel een enorm hoog aankoopbedrag vinden. Mijn model heeft 1199 euro gekost en omdat ik deze laptop moest en zou hebben, heb ik dat er ook voor betaald (na een fuck up van Dell die eerst 10% VIP korting bood, maar werkelijk tergend traag was in de communicatie. Ik heb toen uit ongeduld besteld zonder korting). Daar heb ik geen spijt van, maar ik acht de werkelijke (acceptabele) waarde van de laptop een stuk lager. Een prijs van 899 voor dit model had mijn inziens een stuk realistischer geweest.

[ Voor 23% gewijzigd door joblamie op 14-07-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
joblamie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:06:
Alles bij elkaar ben ik zeer tevreden met de laptop, maar blijf ik het wel een enorm hoog aankoopbedrag vinden. Mijn model heeft 1199 euro gekost en omdat ik deze laptop moest en zou hebben, heb ik dat er ook voor betaald (na een fuck up van Dell die eerst 10% VIP korting bood, maar werkelijk tergend traag was in de communicatie. Ik heb toen uit ongeduld besteld zonder korting). Daar heb ik geen spijt van, maar ik acht de werkelijke (acceptabele) waarde van de laptop een stuk lager. Een prijs van 899 voor dit model had mijn inziens een stuk realistischer geweest.
1199 is niet goedkoop, maar 899 is allerminst realistisch. Kijk eens in de pricewatch wat de prijzen van vergelijkbare modellen zijn. Er komt alleen één Acer in de buurt van de prijs die jij noemt, maar dan heb je dus wel een Acer die een slag groter en zwaarder is dan de XPS 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
TheZeroorez schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:58:
[...]
1199 is niet goedkoop, maar 899 is allerminst realistisch. Kijk eens in de pricewatch wat de prijzen van vergelijkbare modellen zijn. Er komt alleen één Acer in de buurt van de prijs die jij noemt, maar dan heb je dus wel een Acer die een slag groter en zwaarder is dan de XPS 13.
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik was precies €899,- kwijt voor dit model. Dat was voor de prijsverhoging van €100,- en met 10% VIP en een tijdelijke korting van 100 euro (totaal dus €300,- onder de huidige prijs).

En ik weet dat er zelfs nog meer korting gekregen is vanwege stapelen 2 VIP codes.

EDIT: POLL IS GESLOTEN!!!

Tijd voor een Poll: :9 8) 8)7

Hoeveel euro heb jij voor de XPS 13 FHD 256GB/8GB betaald?
799 euro
899 euro
999 euro
1099 euro
1199 euro
Anders
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=394983&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Kies anders als je bedrag (incl. BTW) ver naast de standaard genoemde bedragen zit. Als het bedrag minder dan 25 euro afwijkt kies je het bedrag wat het het best benadert.
De poll zal ik na het weekend sluiten.

[ Voor 35% gewijzigd door SpeedingWilly op 24-07-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 19:09
joblamie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:06:
De touchpad werkt perfect en heeft geen enkele vertraging er in zitten.
Kan het ook zijn dat je het niet merkt? Het probleem is namelijk een software issue in de Microsoft Precision driver. Zet 1 vinger op de touchpad en beweeg deze heeel langzaam in een bepaalde richting. De pointer beweegt dan pas na enkele millimeters.

Dit is vooral bij scrollen met 2 vingers in b.v. Firefox vrij irritant als je veel met de touchpad werkt.
Kan je me dit laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
daftpunk schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:42:
[...]

Kan het ook zijn dat je het niet merkt? Het probleem is namelijk een software issue in de Microsoft Precision driver. Zet 1 vinger op de touchpad en beweeg deze heeel langzaam in een bepaalde richting. De pointer beweegt dan pas na enkele millimeters.

Dit is vooral bij scrollen met 2 vingers in b.v. Firefox vrij irritant als je veel met de touchpad werkt.
Kan je me dit laten weten?
Je hebt gelijk. Ik heb het niet gemerkt. Als ik precies doe wat jij zegt, dan beweegt de pointer pas na ongeveer 2 milimeter. Gelukkig is dit voor mij in de praktijk verwaarloosbaar, aangezien ik het uit mezelf niet heb gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06-2024
Hallo,

is er ondertussen meer nieuws bekend over de nieuwe XPS 15 dat in Juni voorgesteld werd op Computex?
Zal hij broadwel hebben?
Wanneer zal hij beschikbaar zijn?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
Dreekenkorin schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:02:
Hallo,

is er ondertussen meer nieuws bekend over de nieuwe XPS 15 dat in Juni voorgesteld werd op Computex?
Zal hij broadwel hebben?
Wanneer zal hij beschikbaar zijn?

Mvg.
nog niks bekend zover ik weet. ga dr maar van uit dat hij broadwell heeft. en ligt aan de release datum maar misschien zelf skylake. aangezien dat in augustus al komt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreekenkorin
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik las ergens dat de nieuwe XPS 15 gelanceerd zou worden met de release van Windows 10, wat eind deze maand is. (Daarom dat ik dacht dat er toch al meer informatie beschikbaar zou zijn.)
Is Skylake niet eind augustus?
Indien zo, dan is er veel kans dat de XPS nog geen Skylake heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:52

MazeWing

The plot thickens...

Op de Computex beurs in juni dit jaar is de XPS15 in het wild gezien. Deze had toen wel degelijk een skylake CPU. De vraag is echter of er sprake zal zijn van een quadcore skylake of een dual core. Het schijnt namelijk dat de "HQ" (mobiele quadcore) varianten vertraging hadden opgelopen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
hallo,

nu heb ik een vraagje aan jullie allemaal,

wanneer jullie een filmpje kijken op youtube, op 1080p fullscreen, gaat de fan dan blazen?
en als je zo vriendelijk bent om dit voor mij te bekijken kun je dan erbij zetten welk model je hebt?

ik heb de I7/8GB/256GB/QHD+

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
kevintjeb schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:04:
hallo,

wanneer jullie een filmpje kijken op youtube, op 1080p fullscreen, gaat de fan dan blazen?
en als je zo vriendelijk bent om dit voor mij te bekijken kun je dan erbij zetten welk model je hebt?

bedankt!
Totaal geen last van. De fan slaat bijna nooit aan (i5/8GB/256GB/FHD). Systeem is wel aardig geoptimaliseerd. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:41
hallo,

bedankt!
Bij 1080p blijft de fan slapen. Bij 2160 [4K] gaat hij langzaam blazen en is niet hoorbaar.
Ik hoor de fan eigenlijk alleen maar als hij aan het laden is en dan is het ook nog minimaal.

Ik heb de I7 / 8GB/ 256GB / QHD+ . Heb je de bios geupdate?

Trouwens een heerlijke machine. In tegenstelling wat ik vaak lees dat het QHD+ de meerwaarde niet waard zou zijn, zou ik er spijt van hebben als ik er niet voor gekozen zou hebben. Minder accuduur neem ik graag voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
SpeedingWilly schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:43:
[...]

Totaal geen last van. De fan slaat bijna nooit aan (i5/8GB/256GB/FHD). Systeem is wel aardig geoptimaliseerd. 8)
Hoe heb je hem verder geoptimaliseert? Bij mij slaat de fan toch echt wel aan... En dell support maakte me zowat belachelijk, alof ik het niet begreep..

Videos renderen zou zo een zware taak zijn dat de fan moest aanslaan om de videokaart te koelen.. (youtube 1080p)

Want stel de videokaart is de onboard chip..haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
trinity999 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:52:
[...]

Bij 1080p blijft de fan slapen. Bij 2160 \[4K] gaat hij langzaam blazen en is niet hoorbaar.
Ik hoor de fan eigenlijk alleen maar als hij aan het laden is en dan is het ook nog minimaal.

Ik heb de I7 / 8GB/ 256GB / QHD+ . Heb je de bios geupdate?

-snip-
Yes, ik heb bios A04.

Moederbord is echter al 2x vervangen, het toetsenbord zelf en de onboard chip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
kevintjeb schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:06:
[...]
Hoe heb je hem verder geoptimaliseert? Bij mij slaat de fan toch echt wel aan... En dell support maakte me zowat belachelijk, alof ik het niet begreep..

Videos renderen zou zo een zware taak zijn dat de fan moest aanslaan om de videokaart te koelen.. (youtube 1080p)

Want stel de videokaart is de onboard chip..haha..
Ik heb bijna alle Dell software verwijderd, en gebruik de laatste drivers (soms handmatig geïnstalleerd). De Dell video driver heb ik gedeïnstalleerd ik heb de laatste Intel driver geïnstalleerd.

Ik heb 1 dag de QHD versie gehad (met een ratelende fan), en die sloeg om de haverklap aan (echt niet normaal meer). I(k denk dat dat enerzijds kwam door de i7 5600 (ipv de i5 5200 nu) en anderzijds warden de drivers (en bios) toen nog niet uitontwikkeld (is inmiddels zo'n 4 maanden geleden).

Toen ik mijn laptop kreeg had ik bios A03 (nu A04). Met beide biossen had en heb ik een stille laptop.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 21-07-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
ik heb zelf inderdaad ook bijna alle dell software verwijdert, alleen hoe installeer je de intel graphic drivers?
ik krijg een fout melding dat ze niet zijn gevalideerd voor mijn systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
kevintjeb schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:24:
[...]
ik heb zelf inderdaad ook bijna alle dell software verwijdert, alleen hoe installeer je de intel graphic drivers?
ik krijg een fout melding dat ze niet zijn gevalideerd voor mijn systeem..
Eerst de Dell driver de-installeren, dan krijg je die foutmelding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
Ik heb sinds 1,5 week de windows 10 preview sinds vrijdag rtm draaien. en ik moet zeggen met chrome is er veel geblaas. (zoals op elke laptop het geval is) maar ik gebruik nu de laatste tijd meer die microsoft edge browser. maar daarin geeft die zelfs geen kik tijdens 4k video's. erg tevreden! en tijdens normaal werk slaat die van mij ook zelden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blune
SpeedingWilly schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:19:
[...]

Ik heb bijna alle Dell software verwijderd, en gebruik de laatste drivers (soms handmatig geïnstalleerd). De Dell video driver heb ik gedeïnstalleerd ik heb de laatste Intel driver geïnstalleerd.

Ik heb 1 dag de QHD versie gehad (met een ratelende fan), en die sloeg om de haverklap aan (echt niet normaal meer). I(k denk dat dat enerzijds kwam door de i7 5600 (ipv de i5 5200 nu) en anderzijds warden de drivers (en bios) toen nog niet uitontwikkeld (is inmiddels zo'n 4 maanden geleden).

Toen ik mijn laptop kreeg had ik bios A03 (nu A04). Met beide biossen had en heb ik een stille laptop.
Ik wil ook de Dell software eraf gooien. Want vind m'n systeem verre van stabiel.

Heb nu nog het volgende geinstalleerd staan. Wat van dit kan nog meer weg?
  • Dell Command | Power Manager
  • Dell data services
  • Dell Foundation Service
  • Dell Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Blune schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:19:
[...]
Ik wil ook de Dell software eraf gooien. Want vind m'n systeem verre van stabiel.

Heb nu nog het volgende geinstalleerd staan. Wat van dit kan nog meer weg?
  • Dell Command | Power Manager
  • Dell data services
  • Dell Foundation Service
  • Dell Update
Ik heb de power manager laten staan, Dell data services en Foundation service verwijderd en dell update laat ik niet meer automatisch starten (die kan ik nog wel handmatig draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blune
SpeedingWilly schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:27:
[...]

Ik heb de power manager laten staan, Dell data services en Foundation service verwijderd en dell update laat ik niet meer automatisch starten (die kan ik nog wel handmatig draaien).
Thanks! Er staan ook nog een hoop Intel dingen op. Meeste lijkt me wel belangrijk. Maar ik zie ook nog dingen als Instel Wake on Voice bijvoorbeeld. Zijn daar nog dingen van die best weg kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Blune schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:34:
[...]

Thanks! Er staan ook nog een hoop Intel dingen op. Meeste lijkt me wel belangrijk. Maar ik zie ook nog dingen als Instel Wake on Voice bijvoorbeeld. Zijn daar nog dingen van die best weg kunnen?
Dat moet je zelf beslissen. Ik zou het iig uit zetten als je het niet gebruikt. Ik heb dat 'Smart Connect' spul ook uit gezet (zie quick launch bar).

Verder is het misschien handig om de Intel Driver Update Utility te downloaden en intalleren:
http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuli08
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06 10:18
Dit heeft niks met je DELL te maken,
Ditzelfde heb ik op mijn MacBook ook gehad, bloedheet werd deze en ging super hard blazen.

Dit gebeurd omdat je Youtube bekijkt in Flash ipv HTML 5, klik maar met je Rechtermuisknop op een filmpje om te checken of deze met Flash wordt afgespeeld.

Normaal als je browser helemaal up to date is, zowel IE als Chrome pakt hij vanzelf youtube in HTML 5..

Op mijn macbook was dit verholpen door de laatste Google Chrome 64bit te installeren.
hallo,

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
Tuli08 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:28:
Dit heeft niks met je DELL te maken,
Ditzelfde heb ik op mijn MacBook ook gehad, bloedheet werd deze en ging super hard blazen.

Dit gebeurd omdat je Youtube bekijkt in Flash ipv HTML 5, klik maar met je Rechtermuisknop op een filmpje om te checken of deze met Flash wordt afgespeeld.

Normaal als je browser helemaal up to date is, zowel IE als Chrome pakt hij vanzelf youtube in HTML 5..

Op mijn macbook was dit verholpen door de laatste Google Chrome 64bit te installeren.

[...]
ik had gehoopt dat je gelijk hebt en dit mijn probleem zou verhelpen, helaas. ik speel de video gewoon af in HTML5.. en hij blaast echt niet normaal hard en haalt temperaturen van 80 graden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Laatst online: 13-09 19:08
Eindelijk mijn XPS13 ontvangen, wordt ie vrijdag weer opgehaald :(
Er zaten dus allemaal deukjes in de aluminium rand van de laptop en de spatiebalk deed het amper. Zijn er meer mensen die last hebben van een soort plakkende spatiebalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
itsFuzeh schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:53:
Er zaten dus allemaal deukjes in de aluminium rand van de laptop en de spatiebalk deed het amper. Zijn er meer mensen die last hebben van een soort plakkende spatiebalk?
Deukjes ?? Die van mij zat in een zwarte doos en daaromheen nog een doos met verpakking, wat al lastig zou worden om de behuizing te beschadigen.

Daarnaast is het alluminium dusdanig hard dat je volgens mij echt grof te werk moet gaan incl vallen op een harde ondergrond om hier deuken in te krijgen ... ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Laatst online: 13-09 19:08
Breezers schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:59:
[...]

Deukjes ?? Die van mij zat in een zwarte doos en daaromheen nog een doos met verpakking, wat al lastig zou worden om de behuizing te beschadigen.

Daarnaast is het alluminium dusdanig hard dat je volgens mij echt grof te werk moet gaan incl vallen op een harde ondergrond om hier deuken in te krijgen ... ?
Allemaal kleine deukjes in de rand. Doos was niet beschadigd. Er is waarschijnlijk iets fout gegaan tijdens de productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
itsFuzeh schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:53:
Pics or it didn't happen >:)

Wel rot voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuli08
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06 10:18
hum...
welke browser gebruik je?
Mocht je Chrome gebruiken, kijk eens of je de 64bit hebt, zo niet probeer die even als je wilt.
kevintjeb schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:13:
[...]

ik had gehoopt dat je gelijk hebt en dit mijn probleem zou verhelpen, helaas. ik speel de video gewoon af in HTML5.. en hij blaast echt niet normaal hard en haalt temperaturen van 80 graden ;(
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Let op:
Graag de discussie inhoudelijk houden over de nieuwe XPS 13 / 15. Voor levertijden is er een apart topic, namelijk: Dell XPS 13 / XPS 15 (Broadwell): Levertijden. Daar kan je opmerkingen of vragen kwijt over de levertijd van Dell laptops. Kortingscodes zijn te vinden in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2. In dat topic mag niet naar codes gevraagd, hier dus ook niet.